Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Voormalig Ajax-talent wil na vertrek bij Man Utd terug naar Nederland

Laatste update:

Vorige week maakten de clubs uit de Premier League bekend welke spelers met aflopende contracten transfervrij zullen vertrekken. Op de lijst van Manchester United stond ook de naam van een Nederlander: Gyliano van Velzen moet een doorbraak op Old Trafford uit zijn hoofd zetten. De Amsterdammer zoekt een nieuwe club en hoopt op een terugkeer naar zijn vaderland.

De negentienjarige Van Velzen is een linksbenige vleugelaanvaller, die drie jaar geleden werd weggeplukt uit de jeugdopleiding van Ajax. De dribbelaar brak niet door in het eerste van United: wel kwam hij tot twaalf competitiewedstrijden voor Antwerp FC, dat Van Velzen in het afgelopen seizoen huurde van de recordkampioen. Hij maakte nog een doelpunt tegen FC Brussels.

United neemt na drie jaar afscheid van Van Velzen en de aanvaller staat in de belangstelling van clubs uit Engeland. Hij hoopt echter terug te kunnen keren op de Nederlandse velden: "Ik ben pas negentien jaar en heb de afgelopen seizoenen in de jeugd en de beloften gespeeld", zegt hij tegen Voetbal International. "Het belangrijkste is nu dat ik veel wedstrijden ga spelen in een eerste elftal. Ik denk dat ik het beste pas in Nederland."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan had je niet voor het geld moeten kiezen. Jammer, maar in Nederland zijn spelers met geldtekens in hun ogen niet welkom

10 juni 2013 om 23:22

Ik denk niet dat deze jongen voor het geld heeft gekozen, want hij koos wel voor Manchester United he, dat kan dan ook zijn doordat hij zich heeft laten meeslepen door de naam van de club. Die jongen kon de verleiding van zo'n enorme club gewoon niet weerstaan. Geld heeft daar niet echt een belangrijke rol in gespeeld.

10 juni 2013 om 23:38

Geloof mij, geld heeft zeker wel een rol gespeeld in zijn beslissing om naar de overstap te maken. Of denk jij dat het salarisstrookje met 125.000 euro per jaar geen invloed heeft gehad? Iedereen mag zijn eigen keuze maken natuurlijk, maar ik heb echt geen medelijden met dit soort jongens. Je weet bij voorbaat al dat het erg moeilijk is om door te breken bij zo'n grote club in een top competitie en daar hebben ze hem bij Ajax ook voor gewaarschuwd. Hij wilde echter koste wat kost overstappen.

Beter had hij gewoon gekozen voor wat meer zekerheid en was hij gewoon een Nederland gebleven. Dan had hij wellicht al wat Eredivisie ervaring mee kunnen dragen in zijn rugzak. Met een goede basis kun je ook ver komen, nu moet hij nog maar eens zien of hij echt kan doorbreken.

10 juni 2013 om 23:52

Oké, dan was hij in Nederland gebleven. Wat dan? Dan was hij 100% zeker doorgebroken? Nee dus! Ook in Nederland (en zeker bij de topclubs) staan tientallen spelers op het veld in de hoop dat er 3 á 4 per lichting doorbreken. Als hij niet bij die 4 had gezeten, had hij nu wellicht bij Telstar gespeeld.. Nu heeft ie een dikke ton op zak én het stempel van ''voormalig jeugd product van Ajax en Manchester United''. Daar teert hij misschien nog 2 jaar op, heeft hij wéér extra centjes binnen en misschien ook nog wel gevoetbald bij een leuke club. Als hij zonder contract bij Ajax op straat was gezet, had hij nooit zoveel geld bij elkaar gekregen. Hypocriet gedoe altijd. Als ik jouw 20.000 euro per maand méér biedt, dan dat jij nu verdient voor exact hetzelfde werk, dan wil ik wel eens zien of jij nee tegen mij zegt..

11 juni 2013 om 00:01

Die garantie heb je natuurlijk helemaal nergens, ook niet in Nederland. De Eredivisie is echter een geweldig opleidingsplatform voor jonge spelers, de combinatie van veel persoonlijke aandacht, goede trainingen en speelminuten is ideaal. Ik denk dat je zelf ook wel snapt dat dat je kansen op een doorbraak toch wel een stuk groter maakt? Bekijk voor de aardigheid maar eens welke spelers onze eigen competitie de afgelopen jaren heeft voortgebracht, daar kunnen veel landen een puntje aan zuigen.

Het gaat trouwens niet over mij maar over Van Velzen, wat ik zou kiezen is irrelevant in dit geval.

11 juni 2013 om 00:21

Het is toch logisch dat zo'n jongen kiest voor een grote club als Manchester United.. Buttner ging toch ook gelijk naar Man Utd, omdat hij wist dat Man Utd daarna misschien nooit meer zou komen.. Dat dacht Van Velzen waarschijnlijk ook.. Nou, dan kan je beter eens bij Man Utd gespeeld hebben.. Bovendien speelt iedereen toch liever in de jeugd bij Man Utd dan bijvoorbeeld in het 2e van NEC of Utrecht? Want ik denk niet dat hij het bij Ajax zou hebben gered...

11 juni 2013 om 08:00

Ik zou die 20.000 euro niet hebben gepakt als ik weet dat de kans 97,5 % is dat ik daarna weer moet gaan studeren en pas over 5-6 jaar aan een baan moet gaan zien te komen.

Terwijl ik op dat moment bij 1 van de beste jeugd opleidingen ter wereld speel bij een club die heel veel jeugd de kans geeft, waar ik dus zeer grote kans heb om wel is waar nu minder te krijgen maar wel een zeer goede kans op een cariere van 14 jaar waar ik ongetwijfeld meer kan verdienen dan die 100.00 van jou!

11 juni 2013 om 10:08

Wat maakt het verder uit? Jij neemt het geld niet, een ander wel. Iedereen bepaald toch wat hij voor zichzelf op dat moment het beste vind. Je kunt niets anders doen dan het respecteren en bekijken wat er nu gaat gebeuren. Er staat ook dat er andere clubs uit Engeland in hem geintereseert zijn. Dus echte problemen zal hij niet hebben. Hij gooit nu enkel een balletje op naar clubs in Nederland. Zo van: Jongens ik ben transfervrij...

11 juni 2013 om 10:47

Grappig dat zo veel mensen weten dat hij puur voor de centen ging. Verder is het ook wel grappig dat zo veel mensen stellen dat hij veel verder was geweest als hij bij Ajax was gebleven. Die jongen is nu 19, een leeftijd waarop de meeste spelers pas net een keer debuteren bij een profclub.

Als hij afgelopen of aankomend seizoen dus als linksbuiten bij de selectie zou moeten zijn komen zou hij moeten concurreren met Fischer, Boerrichter, Sana, wellicht Cuenca? Ik denk niet dat die situatie nou super veel beter zou zijn.

Bovendien, welke buitenspelers zijn er nou de afgelopen jaren door Ajax opgeleid? Spelers als Ebecillio, Ozbiliz en Jozefzoon zijn nou niet bepaald toonbeelden van een 'glansrijke' carriere omdat ze in Nederland zijn gebleven en zich daardoor zo goed hebben kunnen ontwikkelen. Ik denk dat van Velzen over het algemeen toch niet veel slechter terecht zal komen dan deze jongens.

10 juni 2013 om 23:22

Haha wat een matige opmerking. Die jongen wil gewoon weer lekker zijn wedstrijden voetballen en daarvoor zal hij vast niet een heel hoog salaris voor vragen. Vergelijkbaar is de situatie van ebicillo die naar Fc Twente is gegaan, deze jongens hebben het nog steeds in zich om goede voetballers te worden.

10 juni 2013 om 23:23

Ik vind niet dat je dat iemand kan verwijten, het meerendeel van ons zou net hetzelfde doen. Mezelf inclusief.

10 juni 2013 om 23:39

Amen! Zeg maar eens nee tegen Manchester united

11 juni 2013 om 09:22

Ja en voor dit soort reactie moet iedere club eigenlijk zo'n jongen in huis halen... zodat hij het levend bewijs is voor die jongens dat ze niet al zo vroeg naar zulke clubs moeten gaan. Bovendien zal hij ongetwijfeld een aardig potje kunnen voetballen

10 juni 2013 om 23:25

Waarom is het altijd dat ze bij voorbaat al voor het geld kiezen? Kijk naar Aké en Ebicilio. Aké maakt al minuten in het eerste en heeft dus duidelijk een toekomst bij Chelsea als hij zo doorgaat. Ook Ebecilio had een toekomst kunnen hebben bij Arsenal, maar hij wilde zelf weg om in een eerste elftal te komen.

10 juni 2013 om 23:26

@smk88

Nou nou 2 op de 100 die het red, applaus voor die twee jongens. Aké had nu bij Oranje kunnen spelen op de positie van Stefan de Vrij als hij bij Feyenoord was gebleven.

10 juni 2013 om 23:27

Aké mag af en toe minuten maken, maar ik zie hem echt niet zomaar langere periode in de basis staan hoor clubs als chelsea zullen altijd spelers blijven aantrekken die er direct staan.

10 juni 2013 om 23:36

Hebben Nathan Aké en Kyle Ebicilio het al gemaakt dan? Een paar jaar terug had je Patrick van Aanholt en Jeffrey Bruma die het in de ogen van de heren bij VI en de Nederlandse fans het al helemaal gemaakt hadden bij Chelsea. Guess what? Beide heren gaan geen minuut meer spelen bij Chelsea en mogen vertrekken. Een club als Chelsea haalt jaarlijks tientallen jeugdspelers uit de hele wereld, de beste uit hun leeftijdscategorie en er slaagt eer nauwelijks eentje. Die Gaël Kakuta was bv een groter talent dan Aanholt, Bruma en Aké bij elkaar en die speelde afgelopen seizoen op huurbasis bij Vitesse. Goeie speler, hoor, daar niet van, maar ik wil aangeven hoe topclubs als Chelsea handelen. Precies hetzelfde als die enorme visserboten(supertrawlers) die over de oceanen varen. Ze pikken enkele visjes waarvan de prijs goed is eruit, de grote meerderheid gooien ze (dood) weg.

Wat ik ermee wil zeggen is dat sommige spelers al net zo snel met hun gedachte bij de top zijn als de fans. Beter blijven ze spelen in de Eredivisie, dan krijgen ze speeltijd en kunnen ze zich sneller ontwikkelen. En als ze dan goed genoeg zijn, krijgen ze hun kans ook en het geld komt dan ook vanzelf.

Die Deense jongens die tegenwoordig naar de Eredivisie komen zijn veel verstandiger. Die laten het hoofd niet op hol brengen door gladde zaakwaarnemers en hebben een goed geplande route naar een prachtige carriere uitgestippeld.

10 juni 2013 om 23:37

Denk je nou echt dat Aké nu al een basisplaats had gehad als hij bij Feyenoord was gebleven? Hij leert nu al ruim 1,5 jaar van John Terry, David Luiz, Ivanovic en vele andere verdedigers die we hier in Nederland nooit zullen hebben. Daarnaast stond hij op de training tegen Fernando Torres, Demba Ba en niet te vergeten Didier Drogba. Als hij dan hier was gebleven en tegen Guyon Fernandez had gestaan, had hij nooit zover geweest als nu. Zeker niet gezien Aké links is en hij dus met Indi en Mathijsen had moeten concurreren en ook nog eens met Kongolo.

10 juni 2013 om 23:53

Omdat al die jeugdspelers met al die grote spelers trainen zijn de Engelse nationale teams ook zo geweldig. Oh wait, dat zijn ze niet.

In Nederland wordt gek genoeg beter opgeleid dat in Engeland, waar de bevolking ook nog eens 4 keer zo groot is, maar er toch kwalitatief mindere spelers voortgebracht worden. Gek is dat, toch, he? En dat terwijl ze mogen trainen met alle supersterren uit de Premier League. Misschien dat wij betere jeugdtrainers hebben?

Daarnaast krijgen talenten vaak minder kansen omdat er zoveel
buitenlandse toppers in de PL spelen. En er komt nog bij dat er in Engeland veel minder intensief getraind wordt dan in Nederland, omdat er zo bizar veel wedstrijden worden gespeeld en de spelers doordeweeks meer rust krijgen. Moet ook welk als je in de winter gewoon doorspeelt en je daarnaast in 3 bekertoernooien speelt.

De feiten zijn dat er tientallen Nederlandse jongetjes vroeg naar het buitenland zijn vertrokken en er is er geeneen geslaagd. Zelfs als Aké slaagt is het een slecht idee om als jongetje naar Chelsea te vertrekken. De cijfers spreken voor zich.

11 juni 2013 om 00:10

Waarom zou hij geen basisplaats hebben gehad? Er hebben genoeg jongens van 18 meegedaan. Daarbij wordt dat trainen volgens mij een beetje overschat. Topclubs spelen veel wedstrijden en trainen volgens mij ook niet intensief. Wedstrijden spelen daar gaat het om. Natuurlijk heeft ie tijd genoeg. Maar het is moeilijk verdedigbaar dat een vroege overstap naar een Engelse topclub een goed idee is..

10 juni 2013 om 23:25

Misschien is niet het geld maar zijn droom om bij een wereld topclub te mogen spelen, he? Spelen in een topclub als Manu is echt een jongensdroom voor veel voetballers, hoor.

11 juni 2013 om 00:11

Ja, dat zou volgens mij ook de reden zijn. Maar dan heb je wel een gebrek aan vertrouwen. Als je echt gelooft dat dat je niveau is, dan kan je daar toch ook later komen?

11 juni 2013 om 07:25

ach, hij is 19 dus hij was pas 16 toen hij de aanbieding kreeg om voor Manu to spelen. dat is gewoon fantastisch voor een voetballer; gebrek een vertrouwen? hoezo? hij heeft juist die vertrouwen van een ambitieuze voetballer; niets mis mee. jammer dat het niet uitgekomen is zoals hij het gehoopt had.

11 juni 2013 om 08:20

Voor geen enkele speler die op z'n 15de of 16de naar Engeland is verkast komt het uit zoals ze hadden gedroomd. Hoe zou dat nu toch komen?

11 juni 2013 om 10:28

Het is wel raar dat de meeste mensen nu roepen dat hij zijn carrière verpest en vele andere jongen talenten. Maar als je ook naar de feiten kijkt is dat ze als ze niet doorbreken (wat heel vaak gebeurd) vrijwel altijd worden opgepikt door topclubs uit de Eredivisie. Dus of de stap zo slecht is om een paar jaar mee te doen met de grote jongens. Ik weet het niet. Daarnaast is zoals Adlin al zegt de ambitie er van deze jongens om een stapje hoger te spelen daar. Iets wat natuurlijk alleen maar heel mooi is.

10 juni 2013 om 23:27

Wat een onzin zeg. Als je zo'n kans krijgt, dan is het toch heel begrijpelijk dat je die grijpt? Misschien krijg je die namelijk maar één keer. Nu heeft hij tenminste dat al gehad en kan ie de komende jaren nog genoeg kansen krijgen om zijn carrière op een andere manier vorm te geven.

En geld heeft er niks mee te maken. Zoveel krijgen jongeren bij United niet betaald hoor. Hij had waarschijnlijk al meer verdiend als ie bij Ajax was doorgebroken.

11 juni 2013 om 00:14

Wat een onzin. Ik signaleer zelfs een nieuwe trend: jonge gasten die vroeg naar het buitenland gaan en een paar jaar later terugkomen naar NL om een echte kans te krijgen (zie Ebecilio).

Als deze jongen bij een leuke middenmotor in de Eredivisie terechtkomt is dat mooi. Hij is pas 19. Verder is Man Utd een club waar je als jong talent best kan doorbreken, er is in ieder geval sprake van beleid en visie en ik weet zeker dat hij een betere speler is geworden in Engeland. Topfaciliteiten en trainers daar. Dat het dan niet lukt is geen schande.

Begrijp het eerder niet als je naar een Man City zou gaan, waar ze enkel kopen om het kopen.

11 juni 2013 om 00:55

Geld tuurlijk kiest hij voor geld wie weet zou hij de Eredivisie nooit hebben gehaald of nooit halen hij heeft wel 2 à 3 ton gepakt voor z'n 20tigste dat kan niemand hem meer afpakken je zou dom zijn als je het niet doet je hebd op jonge leertijd tog geen garantie betaald voetbal te halen maar met zo een contract zit je wel een tijdje goed

Ja das pech he kerel je zag de zakken met ponden zeker al staan kijk nu heb je mooi iets verkloot je had nu ook in de basis van Ajax kunnen staan maar geld maakt gelukkig toch?

10 juni 2013 om 23:26

wat een onzin wat zou jij doen als je heel veel geld kon verdienen dan zou je ook gaan.
en dan kan je zeggen dat hij zich beter eerst in nederland kan doorontwikkelen maar kijk bvb na mihai nesu dat kan iedereen overkomen dus als ze met een grote zak geld komen dan moet je gewoon gaan clubliefde bestaat niet meer voetbal is werk en dan wil je ook voor de best betaalende club spelen

11 juni 2013 om 08:25

Klopt allemaal maar dan moet je ook niet klagen als je over 10 jaar bij de gemeente
reiniging in Amsterdam werkt! Er bestaat zoiets als carrièreplanning en op je 15de of 16de naar het buitenland vertrekken is bij nog geen enkel talent een goed uitpakkende beslissing geweest. Maar goed de meeste van die jongens hebben niet zo veel tussen de oren en denken alleen maar zeer korte termijn.

11 juni 2013 om 09:57

klopt maar wie zegt dat deze jongen het in nederland wel red dan misschien faalt hij hier ook wel en dan kan je beter in engeland falen dan hou je er tenminste nog een flinke zak geld aan over zodat je niet achter de vuilniswagen hoeft te lopen

Waarom bedenkt hij zich dit nu pas. Overigens zal het ook wel niet zo'n geweldenaar zijn als hij nu al weer weg mag. Maar dat weet je nooit natuurlijk

11 juni 2013 om 09:20

Pogba mocht dacht ik ook vertrekken, en is nu een van de betere spelers van Juventus

Hij zegt dat het belangrijk is om speeltijd te hebben in een eerste elftal.wat ik mij dan afvraag is waarom bedacht je dat niet 3 jaar geleden? Ik weet niet of hij een groot talent is maar het is toch zonde dat nadat hij heeft gecasht denkt aan zijn speeltijd. De reden waarom dat zonde is is omdat het laat zien dat zijn mentaliteit niet op niveau is.

10 juni 2013 om 23:26

3 jaar geleden was hij 16 dan is het nog niet reeel om speelminuten in een eerste elftal te maken.
Mij lijkt het helemaal niet zo slecht voor zijn ontwikkeling, hij weet nu in ieder geval wat er van hem verwacht wordt in het buitenland, hij heeft mogen werken met de beste spelers en trainers die er zijn, en qua speeltijd heeft hij ook weer niet echt weinig gespeeld dankzij de uitleenbeurt aan Antwerp. Nu is het wel zaak dat de juiste club voor hem komt, misschien RKC of Zwolle?

Misschien kan hij naar Ajax terugkeren - heeft Ajax nodig als vervanger van Babel.

10 juni 2013 om 23:23

Hij zal het niveau van Ajax 1 echt nog niet aankunnen hoor..

10 juni 2013 om 23:25

Die jongen komt veel tekort voor Ajax. Heb laatst nog weer beelden zitten kijken van hem. In de jeugd viel hij op omdat hij letterlijk 3 koppen groter was dan de rest en spelers omver liep maar zijn hele beweging en houding was als die van een houten klaas.

10 juni 2013 om 23:30

Zou hij eventueel een versterking kunnen zijn voor bijvoorbeeld Heracles Almelo? Die nog wel een linkeraanvaller zoeken gezien Everton naar Saudi-arabie is vertrokken.

11 juni 2013 om 00:10

Precies. Als je me had verteld dat hij 28 is had ik het ook geloofd, terwijl hij nog maar 18 is. Niet netjes om te zeggen, maar denk dat t wel een 'fraude-gevalletje' is. Misschien een optie voor Zwolle bijvoorbeeld mocht Mokthar vertrekken.

11 juni 2013 om 00:22

Hij kan denk ik beter naar VVV verkassen als vervanger voor Wildschut, mocht hij weggaan.. Ik denk namelijk dat de Eredivisie voorlopig nog te hoog is voor hem..

Het blijft toch jammer dat spelers die op jonge leeftijd naar het buitenland gaan het vaak niet halen.
Geen idee hoe getalenteerd deze jongeman is, misschien iets voor een club als Go ahead eagles ofzo om te onderzoeken d.m.v. een proefperiode of het eventueel een versterking is voor in de eredivisie?

Nog eentje die huilend terugwil naar Nederland. Zo zie je maar dat talenten veel te vroeg weggaan van hun ploeg naar een topclub in het buitenland. Sommige slagen wel, maar de meeste mislukken toch wel hoor. Zo zie je maar dat het om het geld gaat, en minder denken ze aan hun carriere. Maar deze jongen is natuurlijk nog jong en heeft bij Man Utd absoluut meer bijgeleerd. Elk nadeel heeft zijn voordeel.

10 juni 2013 om 23:26

Ik denk dat die bij Ajax minstens net zo veel had bijgeleerd, vooral voor een buitenspeler natuurlijk een prima leerschool.

10 juni 2013 om 23:29

Hoezo zou hij veel bijgeleerd hebben. Hij trainde niet met spelers van het eerste, welke voormalig topspeler trainen daar de jeugd? Dat je bij een club met een grote naam rondloopt wil echt niet zeggen dat je automatisch veel leert.

Misschien een speler die kan proberen aan te haken bij Ado Utrecht rkc heerenveen ken hem verder niet.
Toch ben ik stiekem wel blij met dit soort voorbeelden hopelijk zien de huidige jeugdspelers dit en blijven ze lekker in NL.

11 juni 2013 om 00:30

Hij was afgelopen seizoen uitgeleend aan Antwerp FC, een middenmoter uit de Belgische Tweede Klasse en had daar geen basisplaats.
Dan heeft hij dus absoluut (nog) niet de kwaliteit om een basisplaats te behalen bij de door jou genoemde clubs.

11 juni 2013 om 07:35

Daarom zeg ik aanhaken, daarmee bedoel ik een plekje bij de eerste selectie te krijgen.

11 juni 2013 om 07:50

Dan heb je het artikel niet goed gelezen.

quote:
"het belangrijkste is nu dat ik veel wedstrijden ga spelen in een eerste elftal. Ik denk dat ik het beste pas in Nederland."

Benieuwd waar hij terecht gaat komen. Zou hij goed genoeg zijn voor een (sub)topper of liever een middenmoter in de Eredivisie? Ik ken deze jongen helaas alleen van naam, nog nooit zien voetballen. Hij zal in Manchester iig wel het nodige geleerd hebben!

Als je door mensen als Wim Jonk, De Boer, Kenneth Pérez, Bergkamp niet kan worden overgehaald en weten wat het best voor je is qua carriere, neem ik aan dat het om het geld ging. Wat moet je anders bij Man U doen?

10 juni 2013 om 23:31

Die zaten 3 jaar geleden nog niet bij Ajax, Sherlock.

Alleen Frank de Boer, die trainde toen de A1, deze jongen speelde toen waarschijnlijk in de B1.

10 juni 2013 om 23:31

Je jongensdroom op je 16de naleven... Wat schijnbaar is mislukt. Hopen dat hij er verstandiger uit is gekomen en zich toch heeft doorontwikkelt.

10 juni 2013 om 23:35

Die waren er toen nog niet he, althans, niet in deze rol. Bij Ajax zijn ze er ook niet rouwig om hoor. Deze jongen viel op omdat hij groot is, maar had het nooit gered bij Ajax.

Mensen moeten eens kappen met die opmerkingen dat alles maar om geld draait!! Bij die jochies gaat het om de naam van de club. Het grote Man Utd! Niet iedereen heeft dollartekens in zn ogen hoor!

Ik snap zijn beslissing best maar dat je dan verhuurd wordt aan Antwerp... dan ga je er echt op achteruit qua niveau en als je daar dan ook geen potten breekt.

Vraag dan of ze je kunnen verhuren aan een club in de eredivisie voor een paar jaar. Dit is gewoon een foute keuze geweest.

10 juni 2013 om 23:35

Samenwerkingsverband met Manchester United

Wat heeft het joch nu fout gedaan? Heeft alleen een betere opleiding gekregen en meer geld? Gaat nu misschien naar een laagvlieger in Engeland of gewoon naar de Eredivisie om zich verder te ontwikkelen. Beter bij Man Utd in de jeugd dan ergens anders. Alsof hij naar Qatar gaat om te cashen de jongen heeft gelijk.

Lijkt mij een goede speler voor het niveau Rkc, Eagles etc. Speelde goede wedstrijden bij FC Antwerp!

En toegegeven Feyenoord en Ajax hebben ook een geweldige jeugd maar Engeland is natuurlijk een avontuur en je doet er wel meer ervaring op

die jongen koos voor de groottste club waar hij heen kan. dat doen spelers in nederland toch ook als ze naar bijv. ajax of psv gaan. de jong en depay speelden toch ook eerst bij een andere bvo. dat is blijkbaar normaal maar als je naar engeland kan ben je een zakkenvuller. vreemde conclusie.

10 juni 2013 om 23:52

Grote verschil is dat je bij een Nederlandse club Topclub wel de kans krijgt in het eerste bij een Engelse club ben je bij voorbaat al kansloos.

Daarbij moet ik zegen dat er tegen ben dat de grotere clubs de kleinere clubs leegvissen in hun jeugdopleidingen.

Tsja, ook niet iedereen breekt door bij Ajax, iedereen kiest zijn eigen pad en het kan mislukken of succesvol zijn, alles hangt van je talent en instelling af, maar ook van de omstandigheden. Het lijkt me logischer en kansrijker bij Ajax door te breken maarja, wat extra geld op jonge leeftijd...

Denk wel dat de NL oplieding erg specifiek is en dat een talent in NL bij een club in het buitenland niet echt een meerwaarde heeft zoals ze dat in NL wel hebben. Zo zie je die jongens in het buitenland verzuipen en wanneer ze terugkomen gewoon beduidend minder zijn dan wanneer ze vertrokken.

Deze jongen bleek een talent net als die Bouy waar je nu ook niks meer van hoort.. Ze kozen voor het geld, met een gezond verstand wacht je gewoon tot je hier doorbreekt en een paar jaar goed presteert. Domme, maar aan de andere kant ook wel weer begrijpelijke keuze ..

11 juni 2013 om 00:10

Makelijk oordelen, mogelijk komt deze jongen uit een gezin die alle moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen en komt er ineens een aanbod uit Engeland waar zoonlief een vermogen kan verdienen en zijn ouders in een mooi huis worden ondergebracht en pa een baantje krijgt. Zo gaat dat toch! Bij Manchester liggen ze niet wakker van het feit dat deze overgang hen 500.000 pond gaat kosten in 3 jaar tijd.

Niet zo snel een jonge speler afserveren. Hij heeft gegokt en voor zijn leeftijd toch wel veel geld verdient. Maar kan nog van alles mee gebeuren, is nog jong, 19 jaar. Als hij voor een goede club kiest, waar hij de tijd krijgt om zich te ontwikkelen en de juiste trainer die hem vertrouwen geeft, kan zo'n jongen nog ver komen. Waarom hij bij Antwerp (2e nivo in België) slechtsw 12 wedstrijden heeft gespeeld is mij een raadsel. Mogelijk kunnen de Ajaxieden hier meer over hem vertellen., Hij was 16 toen hij daar vertrok. Wel heel jong om het talent echt al te kunnen zien. Maar blijkbaar zagen ze in Manchester toch wel wat in hem.

Ach, van Velzen is een talent, maar ik acht hem net zo'n talent als Castillion. Groot talent in de jeugd, maar kunnen geen potten breken in de grote competitie. Of het zo is, dat weet ik niet hoor, maar ik zie deze jongen niet echt doorbreken tot een grote jongen. Daarbij vind ik hem best eng dus ik hoop niet dat ADO interesse in deze jongen heeft.

zou een leuke aanwinst kunnen zijn voor Go ahead of Cambuur misschien? Ik heb hem nooit zien spelen en ben ook niet erg op de hoogte van de huidige flanken bij deze 2 clubs, maar als hij écht graag wil voetballen zijn dit clubs waar hij zich kan laten zien in het eerste elftal. Hij zal wel een hoop salaris moeten inleveren wil hij daadwerkelijk ergens gelijk in het eerste gaan spelen, want ik zie de clubs in Nederland die een voor Nederlandse begrippen leuk salaris kunnen betalen ( Ajax, Psv, Feyenoord, Twente bijv. ) hem niet nodig hebben en zeker niet in de basis!

Ach zo'n jongen is dan op zijn 15e het grootste talent van de jeugdopleiding en op basis daarvan wordt hij gehaald door zo'n topclub. Nu is het zo dat een jeugdproduct van zijn 15e tot zijn 18e enorme stappen moet zetten, en sommigen doen dat niet. Maakt niets uit of dat gebeurt bij een nederlandse club dan wel een buitenlandse, sommigen zijn gewoon niet goed genoeg. Op deze wijze heeft hij toch een mooie klap geld verdient ipv nog jarenlang struggelen bij Almere City. Misschien is het zelfs wel iets voor Ajax, die zitten toch niet bepaald ruim in de flankspelers..

Het zijn toch vaak vooral de donkere jongens die deze stap maken en heel gek is het volgens mij ook niet. Die binding die een echte kaaskop heeft met Nederland die hebben 2e of 3e generatie Surinaamse en andere allochtoonse jongens niet. Of je nou in Engeland of Nederland speelt geld voor hun minder denk ik. Alleen ja verstandig is het niet maar ik begrijp de verlokking wel.

Jammer, zijn weer wat verloren jaren geweest. Welllicht had hij er in de Eredivisie al vijftig wedstrijden opzitten. Dit soort jongens kunnen het beste bij een subtopper beginnen.

@ansjo: pas maar op wat je zegt, maar je hebt wel een punt. De grootste flops de laatste jaren zijn ook donkere spelers: Babel, Emanuelson, Elia en Drenthe.

Hahah weer 1 die met hangende pootjes en staart tussen de beentje terugkomt.
Nee jongen ook jij hebt weer een essentiele fout gemaakt de kans was zeer zeer groot dat je meer dan 20 eredivsie wedstrijden had gespeeld maar nu heb je niks en lopen alle jongens van jou leeftijd voor op je, en kom je met alle geluk van de wereld nog eens bij GAE aan de slag ofzo.

11 juni 2013 om 10:23

Die jongen is pas 19, waar heb je het over? Als hij was gebleven had hij wellicht nog niet eens gedebuteerd en mocht hij nu vertrekken bij Ajax omdat hij op zijn minst achter gasten als Fischer en Boerrichter in de pikorde zou staan. En dan worden er ook nog eens een half geblesseerde Cuenca van Barca gehuurd.

Hij heeft de kans gehad om bij een wereldclub te spelen, heeft dat gedaan en gaat nu het tijd is om zijn eigen kwaliteiten goed in te schatten en een club te vinden waarbij hij zich op kan gaan maken voor de belangrijkste fase in zijn loopbaan.

11 juni 2013 om 17:35

Hahaha.
Ja net als alle 19jarige talenten die met hangende pootjes terug komen!
Als hij bij ajax had gebleven had hij zeker kansen gekregen.
Maar hij stom genoeg om voor dat snelle geld te gaan nu is hij 19 en klaar met voetbal op niveau omdat hij 3 jaar heeft stilgestaan!

12 juni 2013 om 09:32

Wat simpel zeg.

Jij hebt geen flauw benul van de ontwikkeling van deze speler over de afgelopen jaren. Beweren dat hij stil heeft gestaan is net zo stompzinnig als jouw bewering dat hij nu al klaar is met voetballen op niveau.

Ik kan ook gaan roepen dat hij slim is geweest om weg te gaan als buitenspeler, aangezien Ajax in geen jaren meer een fatsoenlijke buitenspeler heeft weten op te leiden.

@brainiaco het is geen 'fraude-gevalletje'. Ik ken hem persoonlijk.

Ik lees trouwens echt veel voorbarige reacties over geld. Maarja, heel raar is dat niet sinds veel jongens het wel voor het geld doen. Deze jongen heeft een geweldige techniek en heeft een beest van een lichaam. Ik wil hem graag in Nederland zien spelen. Ik denk dat als hij door ontwikkeld wel het niveau van Ajax kan halen over een paar jaartjes.

Hij begon bij fc Abcoude. Hij speelde daar in een aantal jeugdteams. Elk jaar was hij de beste speler van zijn lichting. Talent was al snel te zien. Scoorde bijna alle goals. Runs van 50 meter en dan zelf afmaken. Logisch dat Ajax hem snel oppikte. Daar had hij weinig moeite met aanpassen. Toen kwam ManU.

Het is een lange buitenspeler met snelheid en techniek. Daarnaast heeft hij een goede voorzet en scorend vermogen.

Het is een hele aardige jongen met een grote glimlach hoor, haha.

Dat er maar nooit meer een club voor hem zal komen. Laat het lekker naast Vincent van den Berg, Jordy Brouwer, etc. etc. gaan janken om zijn foute keuze.

11 juni 2013 om 10:11

Belachelijk vijandige opmerking.. Wij hebben zelf ook allerlei jongens rondlopen die vroeg bij hun club zijn vertrokken om bij Ajax te gaan spelen. Dat is in het algemeen een beter idee, maar dan nog moeten ze het uiteindelijk zelf weten. Ik weet van Brouwer bijvoorbeeld dat hij geen contract kreeg bij Ajax. Dan is een stap naar Liverpool al logischer.

Dat het niet gelukt is, wil toch niet automatisch zeggen dat je mislukt bent. Kom op zeg, die jongen is pas negentien. Als je de kans krijgt op je 16e om of voor Ajax of voor Manu te gaan spelen os er toch niks mis mee het te proberen. Zelfde geldt voor jongens die kiezen op hun 16e voor Ajax ipv bv Az of Heerenveen, de meeste zullen dan ook kiezen voor Ajax, ondanks dat je weet dat de kans om door te breken bij Ajax kleiner om dat de eisen hoger zijn en de concurrentie groter. Ook dan kun je weggestuurd worden en toch nog op goed niveau betaald voetbal spelen. In de eredivsie lopen er genoeg rond die hun jeugd bij Ajax PSV en feijenoord hebben gespeeld maar het nooit tot het eerste geschopt hebben. Hun carrière is toch ook niet mislukt?
In de echte top is weinig plek, iedereen kiest daarin zijn eigen pad en de meeste halen het net niet.

Een gevalletje Jordy Brouwer dus... ging ook naar Engeland (liverpool) na weggeplukt te zijn uit de jeugdopleiding van Ajax en brak nooit door.

Speelt nu bij HBS in de Topklasse.

v.velsen Kon afgelopen seizoen niet echt meekomen bij Royal Antwerp (belgie 2-de divisie, werd niet vaak opgesteld of gewisseld) en mag nu voor niets weg bij Man. U.
Zal niet zo een heel groot talent zijn

Ik zie veel opmerkingen over geld etc.. Als ik als student wil studeren in het buitenland is dat een plus, als een Universiteit uit het buitenland naar me toe komt is dat een grotere plus.

Deze jongen heeft op zijn 16-e Manunited meerdere keren naar huis gestuurd, het was crises bij Ajax, jonge spelers moesten weg, of een veelbelovende carrière bij Almere beginnen, voel je hem!!!

Uiteindelijk beloven ze bij Manunited hem veel en bij Ajax hem weinig, Ajax was toen al geruime tijd bezig met het binnen halen van nieuw talent voor de vleugels( geen geheim), waar zijn die nu?

Nee deze jongen heeft een goede studie achter de rug en 100 van de mensen hier waarschijnlijk ook. ;-)

Hij kan Premier League spelen maar heeft nee gezegd tegen een super aanbieding, dan moet je wel zeker zijn van je zelf. Zijn visie is Nederlands voetbal, wees blij talent komt terug en de opleiding was niet eens jullie geld!!!

Ik las...
Ajax, Psv, Feyenoord, Twente zou hij niet passen, hebben zij nu een vleugel speler die wel bij United past? Laat nu juist ( misschien niet alle) deze clubs wel interesse hebben en of hebben gehad.

Wat mij betreft welkom in Nijmegen.

Kom aub naar FC Groningen

Wat een verschrikkelijk mannetje is het ook. Kennelijk was hij, zoals gewoonlijk, niet zo geblesseerd als dat hij voordoet. En dan nog een verzorger een trap geven... Dat is net zo erg als ambulance personeel mishandelen. Die mensen proberen jou alleen maar te helpen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren