Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Schoonmaak Barcelona: Ajax koopt Cuenca, Afellay wellicht naar PSV'

Laatste update:
/

Barcelona wil in de komende maanden minimaal vier spelers uitzwaaien. Volgens Sport, de meest verkochte sportkrant van Catalonië, hebben Andreu Fontàs, Isaac Cuenca en Ibrahim Afellay geen toekomst in het Camp Nou. Cuenca en Afellay spelen komend seizoen wellicht in Nederland. Bojan Krkic zal waarschijnlijk weer verhuurd worden, al geniet dat niet de voorkeur van de zelf opgeleide aanvaller.

Fontàs speelde sinds medio oktober op huurbasis voor Real Mallorca, terwijl Afellay sinds vorig jaar zomer op de loonlijst van Schalke 04 stond. Door blessureleed liep zijn tijdelijke verblijf in Gelsenkirchen uit op een fiasco. Cuenca maakte in januari de tijdelijke overstap naar Ajax, maar ook hij kampte met diverse kwetsuren. Het drietal heeft een contract tot medio 2015 met de Spaanse club.

/

Sport schrijft dat Red Bull Salzburg meer dan gemiddelde belangstelling voor Fontàs heeft. Cuenca maakt mogelijk de definitieve overstap naar Ajax, ondanks het feit dat hij recentelijk onder het mes ging en zeker nog drie maanden aan de kant staat. Afellay zou eventueel naar het PSV van Phillip Cocu kunnen, maar verwacht wordt dat er met name in de Premier League belangstelling is voor de middenvelder.

Bojan moet naar alle waarschijnlijkheid weer op huurbasis vertrekken. De voormalige doelpuntenmachine uit de jeugd van de Catalanen speelde in 2011/12 voor AS Roma en verdedigde vorig seizoen de clubkleuren van AC Milan.

Ajax moet Isaac Cuenca kopen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Cuenca zal z'n draai nog wel vinden áls hij definitief naar Ajax gaat, en dan gaan we nog veel plezier aan hem beleven denk ik.

7 juni 2013 om 00:20

Als hij blessurevrij blijft wel ja. Vind alleen dat Ajax die risico niet moet nemen. Huren kostte al veel, kopen gaat helemaal duur zijn. Laat liever de talenten doorstromen of koop iemand uit het binnenland, desnoods een goedkope speler uit het buitenland.

7 juni 2013 om 00:52

Eens. Dat de jongen uit de jeugd van Barca komt is geen garantie dat het een aanwinst is. Bovendien zal hij pas over een half jaar fit zijn, dus komend seizoen heb je weinig aan hem.

7 juni 2013 om 06:50

Ben ik het ook mee eens. Maar we hoeven ons geen zorgen dat de Boer Jonk en Overmars zich laten gek maken en veel geld uitgeven voor een blessuregevoelige speler alleen omdat hij uit Barcelona komt, die weten vrij nauwkeurig wat ze willen.

Ik hoop dat Afellay naar PSV komt, een extra aanvaller / aanvallende middenvelder met riant salaris is wel prioriteit daar.... Bovendien heb ik hem graag in de buurt als zijn '4 keer Amsterdam' gerevancheerd wordt!

7 juni 2013 om 08:42

@manodedios: Ja hebben ze inderdaad nodig! Vertrel van Matavz, Toivone en Lens zullen toch opgevangen moeten worden!

Al zou ik ook 10x lieve Afellay willen dan Cuenca. Een Afellay heeft zich al eens bewezen Cuenca amper.

7 juni 2013 om 08:56

Gentleman23 Cuenca kost maar 4 miljoen

7 juni 2013 om 09:20

IK denk zelfs dat door de huidige ontwikkelingen de prijs van Cuenca verder gezakt is. Als ze hem al kopen, kopen ze allerminst zekerheid. Dat komt ongetwijfeld in de prijs terug. Daarnaast denk ik ook dat Cuenca water bij de wijn wil doen. Hij zal gewoon zo snel mogelijk fit willen zijn en dan zoveel mogelijk spelen. Bij Ajax is die kans er zeker en dat weet hij. Dus Cuenca zal, al verwacht ik zelf, wat inleveren in ze salaris. En mogelijk zal Barcelona ook nog wat van de prijs af doen gezien de huidige omstandigheden het afgelopen mislukte halve seizoen. Met een bepaalde clausule dat ze nog 20 bij verkoop krijgen ofzo denk ik dat iedereen gelukkig kan worden!

Verder ben ik zeker met je eens dat ALS je jeugd hebt op die positie dit hele feest niet door moet gaan. Maar dat is het hele eiereten, die is er niet. Enkel Andersen die zelfs niet eens een van nature rechtsbuiten is. Dus als ze cuenca halen, en alles gaat voor de wind , heb je mogelijk Fischer en Andersen op het middenveld. Uiteraard in afwachting wat er dan met Eriksen en Siem gebeurd en als mogelijk Derk zijn draai weer vindt, Derk en Cuenca op de flanken. Oef, kom maar met die goals!

7 juni 2013 om 10:51

Als de vraagprijs verder gezakt is naar zo'n 2-3 miljoen en zijn financiele eisen niet te gek zijn, denk ik dat je voor een dergelijke speler de gok kan nemen.

De twijfelaars aan Cuenca's capaciteiten hebben hem nooit in Barca 1 zien spelen. In het eerste seizoen waarin hij bij de selectie zat, speelde hij 4 keer zoveel als Afellay, dat is niet voor niets. Daarna raakte hij geblesseerd

Met blessures kan het ook goedkomen. Denk aan van Persie die bij Arsenal jarenlang de helft van het seizoen geblesseerd was. Daar is het uiteindelijk goed mee gekomen.

7 juni 2013 om 01:11

Nee. Die jongen is fysiek niet sterk genoeg, dus zo'n lekker blessuregevoelige speler zal weinig klaarspelen hoor. Daarnaast heeft hij getoond enkel individuele acties te kunnen maken, bovendien is hij waarschijnlijk abnormaal duur. Kun je beter een ander talent scouten van een kleinere club als er geen flankspelers doorbreken (want die zijn er verder niet bij ajax toch?)

Hoeveel moet Cuenca kosten? Ik vind niet dat Ajax het risico moet nemen, sowieso nu hij terugkomt van een blessure, terug geblesseerd raakte etc.

Minder dan 2 miljoen mag het van mij, maar niet meer. Al sowieso niet voor 3-8 miljoen euro. Dat zou belachelijk veel zijn.

7 juni 2013 om 00:08

Vind zijn salaris veel belangrijker. 2 Miljoen lijkt me inderdaad ook max! Zeker als je niet meer dan 6-7 miljoen wil uitgeven voor Maher.

7 juni 2013 om 00:09

Ik heb van zéér betrouwbare bronnen vernomen dat Barcelona 9 miljoen vraagt voor Cuenca, dus dat komt mooi uit.

Zonder dollen, denk dat Cuenca een goede versterking kan zijn voor Ajax als hij hier definitief speelt. Vaste plek, eigen huis, wennen aan de cultuur, Champions League (sowieso 1 jaar). Zijn toch belangrijke dingen voor jonge talentvolle voetballers.

7 juni 2013 om 00:12

Ze vroegen toch 10-12? miljoen voor Tello, die speelt veel meer en kwam toen hij fit was ook doelgerichter over i.t.t. het passieve spel van Cuenca. (weinig dreiging).
Mij lijkt 9 miljoen dan echt bizar veel.. voor 2 M en geen cent meer !.. anders is het wanbeleid

7 juni 2013 om 00:15

9 miljoen euro?

Als ze dat willen uitgeven moeten ze maar Maher halen die zich al bewezen heeft in de eredivisie, blessure vrij is en tevens international is en zeer waarschijnlijk over x jaar een basisspeler is.

7 juni 2013 om 00:20

Jullie denken toch echt niet dat Barca hem voor 2M laat gaan? Ze hebben geen goede reden om hem te verkopen is 2M is kleingeld als je ziet dat ze zomaar 57M neerleggen voor Neymar.

7 juni 2013 om 02:30

Cuenca kost 4 miljoen om te halen en ik zeg doen, want ik heb hem meerder keren zien spelen bij Barca. Geloof mij maar Cuenca kan heel erg belangrijk worden voor Ajax

Afellay kost dan weer 3 miljoen dus ook een koopje :P ik zeg allemaal naar Ajax... Geintje!

Mensen die Facebook hebben en intresse hebben in Barca dan zou ik zeggen zoek FC Barcelona 1899 op en LIKE hem, want deze man weet echt alles en elk nieuwtje zet hij op Facebook (TIP)

7 juni 2013 om 10:04

Ik heb hem ook zien spelen tegen Roda, en Abel Tamata, jawel Abel Tamata was hem echte elke keer de baas. Zwaar overschatte voetballer totaal geen toegevoegde waarde voor Ajax.

7 juni 2013 om 00:11

voor een speler met de potentie van Cuenca is dat niet veel. een tijdje geleden speelde Cuenca basis bij Barcelona en toen waren ze de beste club ter wereld.

7 juni 2013 om 00:14

Basis in de wedstrijden van La Liga ja. Die competitie stelt zeker onderin niks voor en daar doet de Eredivisie dus echt niet onder voor. Clubs als Ajax/psv spelen daar gewoon voor plek 4 en Nederlandse subtoppers lijken me middenmoters in Spanje.

7 juni 2013 om 00:16

Waar, maar jonge spelers die er gelijk vanaf het begin bovenuit springen, beleven vaak een hele dip door de druk die er bij komt kijken. Topsport is nou eenmaal hard. En als jouw club dan het vertrouwen in je verliest, lijkt Ajax mij toch een hele mooie club om op terug te vallen, niet?

7 juni 2013 om 00:55

Lol. Ajax, Feyenoord en PSV spelen misschien rond plek 6/7. Spaanse subtop is van een uitstekend niveau.

7 juni 2013 om 02:10

Haha Ajax en PSV spelen daar nooit voor de top 4 man wie hou jij voor de gek ? Ooit gehoord van Atletico / Valencia / Sociedad / ?

7 juni 2013 om 08:56

Alsof Sociedad zo geweldig is, die blinken dit seizoen pas een keer uit.
Van Atletico en Valencia moet Ajax & PSV gewoon in staat zijn om daar op zijn minst gelijk te spelen.

7 juni 2013 om 09:03

Willem 2 of Zaragoza?
VVV of Celta de Vigo?
Fc Utrecht of Valencia?

Nederlandse teams stellen niet zo veel voor hoor..
Middenmotors dit seizoen zijn bijvoorbeeld Sevilla en Bilbao..
Daar moeten onze subtoppers tegen opboksen? Utrecht? Twente? Groningen?
Gaat niks worden hoor.

7 juni 2013 om 09:42

nou overdrijf je, ik zie nederlandse topclubs echt niet een twee drie winnen van clubs als malaga, valencie, sociedad, athletico madrid.

7 juni 2013 om 10:00

@tim101: Kijk je kan wel clubnamen gaan vergelijken maar bekijk de competitiesterkte eens van een andere kant door de kijken naar begrotingen. Ik denk dat het verschil tussen de nummer 1 en nummer laatste bij Spanje een groter verschil heeft dan de nummer 1 en nummer laatste in Nederland.

Zelfde geldt voor de nummer 1 en nummer 5 in beide landen.
Kortom die clubnamen zijn bekender en groter omdat ze meer te besteden hebben maar ik denk dat de sterkte van de Eredivisie beter is omdat het verschil niet zo extreem is als in Spanje.

@straatblaffer: Ik zou het juist knap vinden met de kleine begroting als Ajax, Psv of Feyenoord 6de zou worden in Spanje. Maar goed dat is zo'n onzin vergelijking want in Spanje heeft een Feyenoord ineens een hele andere begroting en inkomsten dus moeilijk af te spiegelen. In Nederland heeft een Real ook geen begroting van 500 miljoen hoor.

Affelay terug naar Psv zou voor Psv echt geweldig zijn maar lijkt me niet dat Affelay daar nu al op zit te wachten? Die jongen was toch zo vol van zichzelf dat hij bij Barca speelde lijkt het me niet dat hij voor zijn 30ste alweer terugkeert.

En Cuenca hoeft van mij ook niet naar Ajax te komen, te blessuregevoelig en is nog maar afwachten of hij zijn oude niveau weer haalt. Haal maar een andere getalenteerde rechtervleugelaanvaller. En ik denk dat het salaris van Cuenca nu ook al op een niveau zal zitten wat Ajax niet snel zal geven.

7 juni 2013 om 16:03

Psv voor plek 4? Ik weet zeker dat een nummertje 20 Osasuna met slim positiespel helemaal niets overlaat van het kwakkelende Psv.

7 juni 2013 om 00:14

Ik denk eerlijk gezegd dat zijn salaris een groter obstakel vormt dan de transfersom. Hij zal het bij Barca niet voor niks doen en daarnaast zullen er genoeg clubs zijn die wel een risicotje durven te nemen met dit (ex)talent van Barcelona.

Sowieso heb ik hem nog niet zo heel veel goeds zien doen in het Ajax tenue moet ik zeggen hoor. Ik volg de Spaanse competitie niet zo, en ik weet niet hoe hij het daar deed, maar in Amsterdam heeft hij mij nog niet weten te overtuigen. Dat kan uiteraard door zijn blessure komen

Heb van Cuenca bij Ajax niet genoeg gezien om een oordeel over hem te vellen. Maar is Bojan niet allang aan Roma verkocht?

7 juni 2013 om 00:11

Was geloof ik huur met optie tot koop.

7 juni 2013 om 00:35

Dit seizoen zat ie nog bij Milan ;-) Ik zie Roma hem niet meteen naar daar laten gaan

Ajax had nooit aan speler moeten beginnen met zoveel zware blessures, dan mag er wel Barcelona achter je naam staan als ie misschien 5 wedstrijden per seizoen fit is , kan spelen heb je niets aan en hoevel mag die Cuenca dan wel kosten?

7 juni 2013 om 09:44

hoezo zoveel zware blessures?
Die jongen heeft 1 zware blessure gehad bij barcelona en toen kwam ie naar ajax

7 juni 2013 om 15:38

En toen raakte die weer geblesseerd... Ajax neemt gewoon te veel risico wanneer ze hem deze zomer kopen. Hij is nog steeds een aantal geblesseerd. Voor zijn blessure(s) vond ik het echt een goede voetballer. Jammer.

Verkeerde pagina gebruikt voetbalzone, dit hoort in de Wandelgangen thuis. Sport is een niet serieus te nemen roddelblad dat een eventuele koop van Cuenca door Ajax heeft gebasseerd op het feit dat hij in Amsterdam heeft gespeeld afgelopen seizoen.

Zo helpen ze allerlei geruchten de wereld in, net zoals dat van Affelay. Die man heeft een ego van hier tot Marokko die gaat dus echt niet terug naar Eindhoven. Die wordt alleen gelinkt omdat hij daar vandaan komt en Barca van hem af wil.

7 juni 2013 om 00:13

Trieste reactie. Als Afellay de kans krijgt om voor een grotere club te spelen, wat ik betwijfel, moet hij die kans toch gewoon grijpen. Hij komt van Psv, heeft daar jaren gespeeld. Wat heeft arrogantie hiermee te maken. En sterker, wat heeft Marokko hiermee te maken. Hij speelt voor het Nederlandse elftal, of ben je daar niet trots op?

7 juni 2013 om 00:21

Arrogantie weinig, dat woord heb ik ook niet genoemd. Ego wel dat heb ik wel genoemd, en het moge duidelijk zijn dat Afellay een groot ego heeft, hij loopt altijd rond met zo´n air van "kijk mij eens even".

En wat Marokko ermee te maken heeft? Dacht dat hij daarvan dan komt. En hij speelt niet eens voor het Nederlands elftal, niet meer althans.

7 juni 2013 om 00:36

Wat een onzin verkondig jij zeg, man man.. Duidelijk dat je iets persoonlijks tegen ibi hebt. Hij is juist een heel bescheiden iemand. Xavi zelf mocht ibi graag en trok met hem op omdat Ibi zoveel respect had tegenover hem en andere spelers.

Hij kan wellicht arrogant kijken, is zijn blik. Maar hij heeft nog nooit iets hoogmoedig gezegd of gepraktiseerd.

7 juni 2013 om 00:36

Oh ja, ego... Pff het is maar hoe jij het ziet. Nooit heb ik hem op zo'n gedrag betrapt, althans toch niet op tv.

Afellay komt van Marokko zegt u? Helaas pindakaas, Afellay is geboren en getogen in Nederland. Kan zelfs geen woord Marokkaans schrijven, noch in het Berbers.

Altijd leuk om Nederlanders te zien die nog lekker achter staan.

7 juni 2013 om 00:55

@immessionate

Ik heb niets persoonlijks tegen Ibi behalve dat ik het een omhoog gevallen kerel vindt.

Dat heeft hij wel, bij de training van Oranje kwam hij heel stoer vertellen dat hij bij Barcelona speelde "en waar speel jij dan?" voegde hij eraan toe met een denigrerende toon.

@younes11

Een Marrokaanse vriend van mij spreekt Afellay regelmatig in een theehuisje in Utrecht en hij kan wel degelijk Marrokaans spreken.

Overigens gaat deze discussie helemaal de verkeerde kant op, laten we maar weer over de kwaliteiten van Afellay gaan praten. Jammer dat hij meer geblesseerd dan fit is en weinig kan laten zien, Barca was gewoon te hoog gegrepen en bij Schalke heeft hij ook niets toe kunnen voegen. Een middenmoter uit Duitsland/engeland zal dus meer bij zijn kwaliteiten passen.

7 juni 2013 om 00:59

Lol, misschien moet je die man met snor niet op zijn woord geloven. Dat zijn kapsel uit het jaar nul komt maakt hem nog geen Jezus Ibi is een prima kerel. Dat hij naar PSV gaat is uitgesloten. Dat heeft weinig met Ego te maken, meer met het feit dat hij het talent heeft om bij een betere club te spelen

7 juni 2013 om 01:25

Hij bedoelt gewoon dat het puur speculeren is maar Afellay gaat never nooit niet terug naar Psv. Dat laat zijn ego gewoon niet toe. Dus kunnen ze wel zeggen Barca wel hem kwijt dus wellicht gaat hij naar PSV maar daar is helemaal niemand bijgekomen. Dat zuigen ze hier gewoon uit hun duim.

Zelfde geld voor Cuenca. Er wordt alleen maar gespeculeerd. Heeft op huurbasis voor Ajax 4 wedstrijden gespeeld. Mag verkocht worden dus is de kans groot dat Ajax hem koopt. Tja het zou kunnen gebeuren maar dit zijn toch echt alleen maar gedachtenspinsels.

7 juni 2013 om 01:28

@inmessionante

Ik heb nog nooit een medespelers horen roepen tegenover een collega dat hij arrogant is terwijl ze beiden nog actief zijn voor dezelfde club.

Dat verhalen bij het Nederlands elftal en Schalke 04 zijn juist dat hij zich boven de rest plaatst vanwege zijn contract bij Barca. Misschien dat hij bij Barca zelf wel bescheiden is omdat hij daar wel zijn plaatst kent, maar dat zodra hij bij Schalke of Oranje is denkt dat hij boven de rest staat. Andy van der Meyde (oud ploeggenoot) geeft ook een bevestiging van dat beeld.

7 juni 2013 om 01:29

Dat was Derksen nieuws Afca. In ieder geval nieuws dat totaal niet te verifiëren is. Jammer hoor dat jij meegaat met de rest van de kudde. Heel die haat campagne van Derksen heeft z'n vruchten afgeworpen.

7 juni 2013 om 02:15

@inmessionante

Heb je hem ooit meegemaakt? Buiten het voetbal? Het is echt een vreselijk arrogant ventje. Maakt niet uit, want het gaat om zijn voetbalkwaliteiten. Maar ga nou niet beweren dat het een relaxte nuchtere jongen is, want dat is ie gewoon niet.

7 juni 2013 om 02:33

Kan niet, want weet je waarom? 'marokkaans' bestaat niet, net zoals er ook geen Belgisch of Braziliaans bestaat. Heb je er mooi in geluisd.

Afellay is naar mijn weten van Berberse afkomst, en spreekt enkel die taal 50/50.

On: Kijk, het is niet omdat Afellay 'gefaald' heeft bij Barca dat hij nu naar Psv moet om te tonen dat hij geen ego heeft. Hij kan gewoon bij een grotere club terecht, wat is daar mis mee? Ik zou er nog in kunnen komen als hij een grote mond had in de kranten, maar zelfs dat heeft ie niet. Afellay is net bescheiden vind ik. Té bescheiden, bij Barca durfde hij weinig met de bal omdat hij gewoon zó onder de indruk was.

En dat van het Nederlands elftal en hij tegen iemand zei bij wie hij speelt... Is dat ooit bevestigd geweest? Ik weet het niet hoor, klinkt net als dat meisje die ooit beweerde verkracht geweest te zijn door Cristiano.

Afellay is net een voorbeeld voor Nederlandse voetballers met een Maghrebijnse achtergrond. Kalm blijven, laat de kippen maar lawaai maken want daar dienen ze voor.

7 juni 2013 om 01:43

Afca

Ik vind dat je gewoon gelijk hebt. Hij loopt inderdaad zo rond alsof hij het gemaakt heeft terwijl hij niet echt wat bereikt heeft vind ik. Nu gaan mensen weer zeggen ja maar hij is kampioen geworden etc. Tja maar verder?

Hij komt nu echt niet terug naar Psv. Daar is zijn ego inderdaad te groot voor. Ik snap al die reacties hierboven niet zo...

7 juni 2013 om 02:21

Wat het een beetje is denk ik, is dat mensen zich veel te veel identificeren met voetballers van hun club. Mensen pakken dit snel veel te persoonlijk op en verdedigen 'hun' spelers dan kost wat kost. En bij Psv lopen er op dit moment wel meer rond met een verkeerde houding. Die zou ik als supporter liever kwijt dan rijk zijn...lieft met een een leuke transfersom.

7 juni 2013 om 02:55

Het is een kwestie van feiten, en niet zomaar suggereren.

Feit is: Afellay komt tekort als Barca speler, klopt.

Feit is: Afellay doet er goed aan om terug te keren naar Psv, klopt. Maar, een speler alleen beslist niet. Er zijn zaakwaarnemers, clubs en de speler zélf waar je rekening mee moet houden.

Suggereren: zeggen dat Afellay een ego heeft. Jij kent hem niet, ik ken hem niet. Wat wij hebben slechts ogen en die vertellen bij jou blijkbaar een ander verhaal dan bij mij. Want ik zie echt helemaal niets verkeerd aan zijn gedrag. En ik heb dat normaal gezien snel door, vooral bij iemand met dezelfde achtergrond als ik.

Het vreet aan sommige mensen nog blijkbaar, dat een Nederlands Marokkaantje carrière maakt. Ik zie andere Nederlandse spelers ook niet terugkeren naar hun jeugdliefde op hun 27e als ze nog eigendom zijn van een club als FC Barcelona. Sneijder mocht niet meer spelen bij Inter, ging hij terug naar Ajax? Ging Van der Vaart terug naar Ajax toen hij bankzitter werd bij de Spurs? Ging Babel terug naar Ajax toen hij bij Liverpool geen plek meer had? En zo kan ik nog lang doorgaan hoor.

Ik ga afsluiten met dit: kijk eens wat verder dan je eigen visie op mensen, want die klopt vaak toch niet.

7 juni 2013 om 06:24

blijkbaar is iedereen zijn commentaar over van der gijp vergeten....

7 juni 2013 om 07:39

Zijn commentaar op van der Gijp was gewoon terecht. Je kan het niet netjes vinden, maar ik vind het begrijpelijk.

7 juni 2013 om 07:54

Afca.....het item stelt dat Cuenca recent weer is geopereerd, klopt dat ?
Weer aan diezelfde knie dan ook ?

Dan bedoel ik dus na afloop van de competitie.
Heb er namelijk op deze site niets over gelezen, dacht dat hij bijna weer echt fit aan het geraken was.

Als Barca moet opruimen, mogen wij dan niet Bojan en Cuenca voor een vriendenprijs overnemen? Probleem zou dan alleen salariseisen zijn, want ik weet niet wat deze jongens willen verdienen.

Ervan uitgaande dat dan Erikssen, De Jong en Alderweirld vertrekken, zou ik nog een killer achterin (type Stam) willen zien en dan zouden wij redelijk op oorlogssterkte moeten zitten

7 juni 2013 om 02:24

Als ik het een beetje goed heb begrepen verdiend Cuenca ca. € 1.7 miljoen bij Barcelona. Ik denk dat Ajax maximaal de helft gaat betalen. Misschien zelfs wel minder. Ik acht de kans dus ook vrij klein dat ie naar Ajax komt. Wel denk ik dat het een poging waard is. Hij heeft wel degelijk talent en mocht het net lukken, dan krijgt op deze manier El Gazi de tijd om te acclimatiseren.

Zou leuk zijn om Affelay weer bij PSV te zien , neem toch een hele vracht aan ervaring mee naar Eindhoven mocht dit allemaal zo zijn. Lijkt een beetje op Babel die ook voor 1jaartje terug ging naar de oude liefde.

7 juni 2013 om 00:10

Ervaring met de tribunes in Duitsland en Spanje?
Hij is grotendeels geblesseerd of gepasseerd geweest en heeft echt stil gestaan in zijn ontwikkeling. Neemt niet weg dat het een goede versterking zou zijn voor Psv, of het betaalbaar is vraag ik me wel af

7 juni 2013 om 00:17

Misschien dat ze dit soort spelers die zoveel blessures hebben gehad wel transfervrij vertrekken. Beter dan ze nog langer aan het lijntje te houden.

Affelay heeft wel een gedeelte bij Barcelona en Schalke gespeeld en ook zijn wedstrijden in de champions leauge meegepikt.

7 juni 2013 om 01:31

Lijkt mij niet dat dit gaat gebeuren. Dit is ook absoluut geen gevalletje Babel. Affelay is zoveel beter dan Babel en ik kan me niet voorstellen dat er geen club is bijv. uit de PL. die hem niet wil hebben als hij niet voor al te veel geld is op te halen.

7 juni 2013 om 00:57

Ik denk niet dat Afellay het ziet zitten om net als Babel vroegtijdig terug te keren naar Nederland.
Voor Psv zou ik het natuurlijk enorm toejuichen.

7 juni 2013 om 01:14

Ik zie een club uit een topcompetitie hem niet zo snel halen, eerder een promovendus , maar dan speel je helemaal tegen degradatie. Ik denk dat er niet veel keuze voor hem is, of hij moet naar een subtopper in Rusland willen of een naar Turkije .

Ik geloof hier helemaal niets van, er zijn zoveel clubs met interesse in deze spelers, daarnaast zijn ze teduur qua transfersom en salaris voor PSV en Ajax.
Goede spelers, maar onrealistisch.

Ik zie Afellay niet terugkomen. Die blijft lekker nog in het buitenland. Een engelse of duitse club.

Als afellay terug komt naar PSV dan worden we 100% zeker kampioen
En steekt hij met kop en schouders boven de rest van de Eredivisie spelers uit

7 juni 2013 om 00:22

Dat hoorde ik ook toen Van Bommel terugkwam.

7 juni 2013 om 08:03

Ronaldo2013,

Eerst wordt er voor 27 miljoen euro aan spelers gekocht en jullie zouden kampioen worden, het seizoen daarna komt Van Bommel terug bij PSV en weer zou PSV kampioen worden. Nu zijn er geruchten over Afellay en jij denkt dat je dan voor 100% kampioen wordt? Als een Ajacied dit zegt lees ik altijd dat de Ajacieden arrogant zijn.

Maar aan je geloof en zelfvertrouwen is natuurlijk niets mis mee.

7 juni 2013 om 08:17

Al kom je met een nieuwe romario op de proppen dan nog dienen er 4 / 5 nieuwe verdedigers te komen.
Manolev zanka marcello derijck willems bouma pieters hutchinson en waterman kunnen tesame er nauwelijjks voor zorgen dat de club niet degradeerd.
PSV zit met veel te veel selectie spelers waar je totaal niks mee kan en die raken ze aan de straatstenen niet kwijt.
Dus een salarispostje creeeren voor de (dure) affelay zit er al helemaal niet in.

7 juni 2013 om 08:30

Haha, waarom heeft hij ons dan niet wereldkampioen gemaakt???

Ik geloof niet eens dat Ajax Cuenca wilt kopen.
Cuenca gaat deze maand nog onder het mes, dus dat wordt dan een revalidatie.
Gaat Ajax geen risico's mee nemen.
Ze hebben met Fischer en Andersen o.i.d. 2 goede spelers daarvoor.

En dat Afellay terug naar PSV wilt, weet ik voor het 100 zeker dat dit onwaar is.
Salariseisen zijn voor beide te hoog.

Afellay zie ik wel voetballen in de Premier League en Cuenca wellicht bij Valencia of Malaga.

7 juni 2013 om 08:11

Dit zijn ook onzin berichten. Barca zet een paar spelers in de etalage en de media maakt vervolgens zijn eigen verhaal.

Met alle respect voor Isaac Cuenca en Ibrahim Afelay, bij Barcelona hebben deze jongens volgend seizoen niets te zoeken. Cuenca zal door z'n operatie maar liefst vier maanden missen en is dan nog niet zeker van goede prestaties. Afellay is gewoon een absolute miskoop gebleken, wat eigenlijk wel beschamend is gezien hij voor slechts drie miljoen binnenkwam. Bojan Krkic zal naar alle waarschijnlijkheid naar HSV vertrekken op huurbasis, hopelijk weet hij zich daar te bewijzen als geweldige speler, dat heeft hij nu wel nodig. Wat betreft Fontás, als je zelfs bij Mallorca geen basisplaats weet te veroveren mag je je gaan opmaken voor de middelmaat van Europa. Veel beter dan dat is hij niet, al heeft hij wel een geweldige lange pass!

Schandalig dat Rosell zich weer laat leiden door z'n fetisj voor Braziliaanse voetballers, waardoor spelers als Bojan, David Villa en Cuenca de club moeten verlaten. Met deze clown aan de macht neem ik het Guardiola niet kwalijk dat hij is vertrokken, met aanbiedingen als die van Bayern München had ik hetzelfde gedaan.

7 juni 2013 om 00:31

Jammer dat je er dan niks van begrijpt. Hoe is Afellay een miskoop gebleken wanneer hij alleen niet in de basis stond wanneer hij geblesseerd was? I

7 juni 2013 om 00:43

Omdat de club dan de eerder betaalde transfersom niet heeft weten te benutten op het veld. Één moment van Afellay bij Barcelona staat me bij; z'n assist op Messi in de Clasico. Verder is het allemaal tikkie-terug en balletje breed geweest; daar hebben we dus niets aan gehad. Hopelijk brengt hij nu nog wat duiten in 't zakje, maar ik verwacht er niet veel van.

Waar zie jij staan dat het rond is??

Zou in elk geval een zeer goede aankoop zijn van arsenal, maar eerst zien dan geloven.

Afellay gaat dus echt niet naar psv.....

Daar is zn ego en trots veel te groot voor om nu al terug te keren.

Zal toch een beetje met de staart tussen de benen zijn, dat gevoel een beetje.

Dus die zal wel naar Engeland gaan.

7 juni 2013 om 00:39

turkije lijkt tegenwoordig ook een fantastische vakantie plek te zijn voor voor nederlanders die over the hill zijn misschien kan hij ook daar naartoe.

ajax zou gek zijn om die cuenca te halen is alweer geblesseerd en kost een hoop sowieso word ajax met heel veel spelers in verband gebracht dus is het maar de vraag of dit waar is.

Die Cuenca is helemaal niks. Kan Ajax beter gewoon een B-junior doorschuiven.

Afellay naar PSV zou een mooie actie zijn.

Tot op heden zijn Ajax en Spanjaarden geen succes geweest m.u.v. Gabri. Natuurlijk is Cuenca wel meer een type ajax-speler dan een Roger, Luque, Urzaiz en Juanfran... en is het huidige beleid compleet anders, maar vergeet aspecten zoals taal, temperatuur en cultuur niet!

2 miljoen vind ik absoluut de max voor een 21 jarige die lang geblesseerd is geweest, ook al was hij speler van het 1e elftal van Barcelona. En een salaris van 600.000 vind ik om te beginnen wel mooi... aan de hand van prestaties kan hij meer verdienen.

En anders niet!! Dan maar lekker goedkope scandinaviers of een type Chadli, Assaidi voor wat meer knaken. Met het geld van Eriksen kan je Maher alsnog wel opvangen.

Afellay naar PSV ??? We gaan slapen met een grap vandaag... PSV - geen geld - een achterhoede die bij iedere dorpsclub in de problemen kan komen - en hier staat dat Afellay naar PSV gaat... Of het is volkomen bullshit, of Cocu gaat op dezelfde voet verder als zijn voorgangers. Als er een Barca speler naar PSV gaat zou het Fontas moeten zijn!

Jullie feyenoorders kunnen niet objectief oordelen. De vrij was vandaag dramatisch slecht en zo heeft hij meer wedstrijden gespeeld. Het is nu gewoon tijd dat iemand anders de kans krijgt.

7 juni 2013 om 01:59

Verkeerd topic.

Overigens valt het me op dat er steeds meer mensen reageren bij het verkeerde topic, wat is dat ineens?

Ik dacht dat Bojan allang eigendom van Roma was ?

Ik had gelezen dat Cuenca waarschijnlijk weer gewoon 4 maanden nodig heeft om fit te worden.
Te veel risico om hem te kopen lijkt me, talent heeft hij genoeg en ja, rechts is zwak bezet bij Ajax maar het risico op blessures is veel te groot.
Mits fit welkom al zou ik het even aankijken en in de winterstop opnieuw evalueren. (al is het wel zo verstandig om in de tussentijd wel al te zoeken naar iemand anders)

Daarbij heeft Ajax El Ghazi gehaald niet zo lang geleden en als het echt moet kun je gewoon Schone variant spelen en ach, Andersen kan er ook wel spelen (al is hij het beste als middenvelder vind ik) en Lukoki, de Sa en Meleg (linksbenig maar werd omgeturnd als rechtsbuiten paar maanden geleden, geen idee hoe dat heeft uitgepakt) kunnen er ook spelen.

Het belangrijkste is het systeem dat er staat en spelers die ik net noemde kunnen echt wel een taak uitvoeren hoor, ik maak me niet al te druk.

Wandelgangennieuws verpakt in een artikel.

7 juni 2013 om 02:39

Wen er maar aan.
Komende tijd zullen de enige nieuwsberichten over transfers/geruchten gaan als het jeugd ek afgelopen is.

Ik vind dat het nog lang geduurd heeft voordat iemand dit gerucht verzonnen heeft : Ibi terug naar psv.
Ik had deze verzinsels echt al verwacht op het moment dat bekend werd dat cocu trainer werd.
Ibi is immers "groot"geworden aan de hand van cocu en beide kunnen heel goed met elkaar..
Echter is het een publiek geheim dat ibi een behoorlijk dusdanig groot ego heeft dat ervoor zorgt dat hij voorlopig niet terugkeert naar nederland.

Affelay heeft een te grote ego hij vindt zichzelf nog beter dan neymar een onrealistische persoon die niet wil accepteren dat ie een middenmoot is!!!! Hoger dan PSV is onhaalbaar voor hem zelfs Engelse subtop kan hij niet aan maar zoal ik al zei hij kijkt teveel in de spiegel die aasgier!!!!

Hahahahah hij denkt echt dat ie niveau van barca aankan hahahahahah

Welke journalist, verslaggever of redacteur heeft dit onzin verhaal bedacht. Wordt het hier tegenwoordig een roddelsite?

Wel een leuke foto. Di Maria die met zijn duim in zijn neus scheel kijkend toeziet hoe Barca een doelpunt viert.

hoop dat afellay terugkomt naar psv en zeker als dalijk misschien strootman word verkocht misschien is het wel een ego maar je kunt hem goed gebruiken

Affelay komt zeker niet terug naar Psv. Die gaat net als vorig jaar bij een subtopper in Champions League spelen. Bovendien wil PSV zijn salaris van 3 miljoen niet betalen.

Het probleem met de wisselspelers van Barca is dat ik het moelijk vind om in te schatten hoe goed ze echt zijn en vooral in mindere teams. Het is niet lastig om in een geoliede machine in te vallen. Ajax had dit eind jaren 90 ook, toen leek het dat de lichting Reuser, Wooter, Musampa net zo goed was toen ze moeiteloos invielen in het team van de boer vd sar litmanen etc echter later bleek dat deze dit niveau bij langerna niet haalden toen de echte sterren waren vertrokken. Ik zal geen risico nemen met Cueca en zeker niet voor vele miljoenen.

Affelay zal echt niet terugkomen naar psv. Er zal zat interesse zijn. Ik zou hem graag bij arsenal of liverpool, tottenham zien. Ik zie hem in staat zijn oude niveau weer te halen.

Mocht hij er zelf voor kiezen om naar psv te gaan dan zal hij dit alleen dien om het wk te halen lijkt me. psv gaat hem geen 3 miljoen per jaar betalen en een dik contract zal hij ook niet tekenen.

Ajax moet Cuenca niet kopen Ajax heeft al Boerrigter, Fisscher en eventueel Hoessen die op de flanken uit de voeten kunnen.

Cuanca naar ajax zou mooi zijn, maar ze moeten wel zeker van zijn dat die knie na deze operatie hem helemaal geneest, anders kopen ze iemand die vaker uit valt. Maar we moeten wel eerlijk zijn, siggi is ook blesuur gevoelig en ze hebben hem ook genomen en ook in bescherming genomen, omdat ze weten wat je aan hem hebt en dat wat cuanca al heeft laten zien in die weinige wedstrijden was mooi genoeg om te zien dat het een brok talent is.

Afellay terug naar Psv, en toen werden we wakker......

De komen allebei niet, let maar op. Het is over met onze "topclubs". Zelf opleiden en heel hard bidden dat het wat wordt, en als je geluk hebt blijft een talent twee seizoenen, maar dan houd het ook op. En als er eens een speler wordt gehaald, dan alleen als er eerst iemand vertrekt. Niet ver meer verwijderd van de kansloze missies van Steaua, Dinamo Zagreb en Kopenhagen, die doen precies hetzelfde en het ergste is nog: je mag al blij zijn als je van deze clubs weet te winnen. Just face it.

Affelay is wel het laatste wat psv nodig heeft. Al geloof ik wel dat hij dan weer met beide beentjes op de grond staat. Heeft ook heel veel pech gehad met zn blessures.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren