Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Duarte laat Ajax niet los: ‘Ik denk dat het een club is die bij me past’

Laatste update:

Heracles Almelo heeft duidelijk laten weten dat het bod van Ajax op Lerin Duarte niet hoog genoeg was, maar de linkermiddenvelder kan de belangstelling van de regerend landskampioen maar niet uit zijn hoofd zetten. Duarte blijft hopen dat hij in de top van de Eredivisie kan gaan voetballen.

/

De middenvelder, die met het Nederlands elftal meegaat op de oefentrip in Indonesië en China, zou deze zomer graag uit Almelo vertrekken. “Ik wil graag naar een Nederlandse topclub zoals Ajax”, geeft Duarte aan in gesprek met het ANP. De Amsterdammers klopten ook reeds voor de linkspoot aan bij Heracles, maar de huidige werkgever van Duarte vond de aanbieding niet aantrekkelijk genoeg.

De onenigheid die daarop ontstond tussen Heracles-voorzitter Jan Smit en Marc Overmars, directeur voetbalzaken bij Ajax, lijkt de kans dat het alsnog van een transfer niet groter te hebben gemaakt. Toch heeft Duarte de moed nog niet opgegeven: “Misschien komen ze nog een keer. Ik denk dat het een club is die bij me past.”

Denk je dat Lerin Duarte alsnog naar Ajax gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat moeten we met Duarte? We moeten Maher halen, veel meer potentie.

4 juni 2013 om 09:29

Ajax moet geen onnodige miljoenen uit gaan geven.maher is te duur....punt!
Serero, Andersen, Fischer........genoeg opties om de boel op te vullen.

4 juni 2013 om 09:33

Fischer is naar mijn mening veel te aanvallend en doelgericht om in het huidige systeem van Ajax op het middenveld te spelen. Dat kan alleen als hij als nummer 10 speelt met 2 controlerende middenvelders in zijn rug.

4 juni 2013 om 09:40

Aankoop van Maher is dan ook wel nodig natuurlijk.

Leuk wat je zegt, maar Andersen heeft nog niks laten zien in Ajax 1, Serero moet waarschijnlijk al een positie opvullen (als De Jong én Eriksen) vertrekken en Fischer blijft voorlopig nog even op de linksbuiten staan met zijn aanvallende kwaliteiten. Ook al ben ik ook van mening dat hij de positie van de Jong in zou kunnen vullen.

Maar nee, Maher is niet te duur (mocht zijn transferbedrag inderdaad tussen de 8-10 miljoen liggen). Maher is zo'n exceptioneel talent die ga je voor dat bedrag, altijd, maar dan ook altijd, met winst doorverkopen. Het is een beetje situatie Suarez, Huntelaar, spelers die zich al meerdere jaren bewezen hebben in ned. competitie en waarvan je gewoon ziet dat je er geen verlies op gaat leiden.

Ajax is inderdaad goed bezig met het beleid, en moet ook niet onnodige miljoen uitgeven zoals jij zegt. Echter als de Jong én Eriksen vertrekken lijkt me het opvangen van dit verlies met Maher broodnodig. Met aanschaf van Maher zul je er volgend seizoen amper (of misschien wel niks) op achteruitgaan, anders wordt het een seizoen talenten inpassen.

On: Denk dat Duarte ook prima bij Ajax had gepast. Toch ook een speler met flink wat kwaliteiten en doorgroei mogelijkheden. Was geen verkeerde speler geweest om er ook nog bij te hebben.

4 juni 2013 om 09:40

Serero blijven mensen een optie noemen maar als hij een optie is om een vertrek van Eriksen op te vullen dan wil ik je er toch op wijzen dat hij in 2 jaar tijd wel erg weinig heeft laten zien he.

4 juni 2013 om 09:40

En daarom ben ik van mening dat je bij een verkoop van Eriksen niet veel miljoenen moet uitgeven aan Maher. Laat Fischer op zijn plaats spelen en je gaat nog veel plezier aan die jongen beleven, veel doelgerichter dan Eriksen.

Duarte kan je misschien wel als bijtertje op het middenveld laten spelen. Type Davids / Anita is hij toch? of vergis ik me?

4 juni 2013 om 09:52

Maher is niet een onnodige uitgave! Het is een nodige uitgaven om het gat wat eriksen achter laat op te vullen! Zijn creativiteit valt weg, maher zou een goede optie zijn om enigsinds het niveau op pijl te houden. Duarte is ook nog erg jong en misschien wel handig voor als schone weg valt... Maar nog zeker niet nodig.

4 juni 2013 om 10:23

@ajaxdude, kan je heel zelf verzekerd ''hij is te duur.. punt'' zeggen, maar Maher speelt volgend jaar gewoon in Amsterdam hoor. AZ moet hem wel laten gaan ander loopt ie gratis weg. Ajax gaat nog geen 8 miljoen voor hem betalen, mooie prijs dus.

@inkeajacied @ronaldo, Fisher blijft voorlopig niet nog even op linksbuiten, zodra Eriksen weg is gaat op de plek van Eriksen spelen, daar waar hij in de jeugd ook al op z'n best was

4 juni 2013 om 10:34

Duarte is Ajax blijkbaar ook te duur. Want ze weigeren een hoger bod neer te leggen. Toch?

Of het is een abnormaal bedrag wat heracles vraagt, of Ajax vind m wel goed...maar niet zo goed, of ze willen bij Ajax middels wat media aandacht Duarte zo ver krijgen dat hij heracles in een situatie brengt dat ze met een ongelukkige speler zitten. In de hoop dat er een zaakje komt en zodat ze voor een dubbeltje alsnog op de eerste rij kunnen zitten.

4 juni 2013 om 10:51

In welk smerig spelletje Ajax ontzettend goed is

4 juni 2013 om 10:56

@skes14

Als Maher komt ben ik ervan overtuigd dat Fischer volgend jaar nog als linksbuiten speelt. Fischer is wel heel erg doelgericht en aanvallend, een middenveld met Maher en Fischer ligt dan simpelweg uit verhouding. Bovendien komt hij op de linksbuiten ook prima uit de verf. Ik heb hem maar 1 jaar in de jeugd gezien natuurlijk, maar in de next gen series speelde Fischer ook altijd vanaf de linksbuiten.

Denk toch echt dat het dan eerder een middenveld serero-poulsen-maher , schöne-poulsen-maher of zelfs (in aanvallende wedstrijden) serero-schöne-maher wordt dan met maher en fischer op het middenveld spelen.

4 juni 2013 om 10:56

vonden ze dat toen ook niet van miralem van heerenveen?

4 juni 2013 om 11:23

@inkeajacied, de Boer heeft zelf gezegd dat Fisher volgend jaar op die plek zal spelen. Ik wil niet zeggen dat ik het niet met je eens ben, integendeel. Maar ik ga puur af op wat de boer gezegd heeft.

4 juni 2013 om 11:25

Sulejmani was ook een exceptioneel talent toen hij voor 16 miljoen naar Ajax gehaald werd. We weten allemaal wat er van dat project terecht gekomen is... Het is leuk dat Maher bij AZ goed presteert maar er zijn talloze voorbeelden te noemen van spelers die het bij hun club prima deden maar het bij Ajax niet konden laten zien. Er is geen enkele garantie dat Maher bij Ajax zal presteren zoals hij nu bij AZ doet. Daarom nooit de hoofdprijs betalen, anders verliest het huidige aankoopbeleid van Ajax haar geloofwaardigheid en gaan alle clubs weer de hoofdprijs vragen.

ON: Duarte lijkt me zeker een goede kandidaat, van Schone had men vooraf ook niet verwacht dat hij zo goed zo presteren.

4 juni 2013 om 11:51

Inderdaad, ik denk niet dat Serero ee belangrijke rol gaat spelen bij ajax, helaas.

Daarbij blijft het ook een speler die op momenten domme overtredingen kan maken, en soms ook onbesuisd

4 juni 2013 om 12:46

@ajaxfan32, Dat zal Ajax niet doen, anders hadden ze Maher in de winter wel al opgehaald voor 10 miljoen. Ik verwacht dat ze zo'n 6,5-7 miljoen voor hem zullen betalen. Wat mij zeer redelijk lijkt.

4 juni 2013 om 13:19

Je bent eerlijk! Het gaat Ajax dus enkel om winst te maken op spelers. Nergens heb je het over de kwaliteiten van Maher.
Doordat al het geld nr Ajax gaat (tv gelden, startgelden CL en hoge transferbedragen) dreigt situatie als in Duitsland en Spanje. Niet fijn.
Heracles moet vasthouden aan een bedrag wat zij denken dat Ajax bij doorverkoop gaat vragen. Ongeveer 5 miljoen. Minimaal
Hou stand!

4 juni 2013 om 13:35

Als Ajax 10 miljoen voor Maher vraagt is meteen heel het beleid van niet teveel uitgeven om zeep. Dat houdt dus ook in dat andere clubs in Nederland meer gaan vragen voor spelers die Ajax wil hebben. En als Ajax dan weer niet thuis geeft is Maher de laatste speler die Ajax in Nederland gekocht heeft.

4 juni 2013 om 14:05

@kwartier, haha tuurlijk willen ze winst maken op spelers, wie wil dat nou niet!
Dat het enkel om winst maken gaat slaat natuurlijk helemaal nergens op! Als Maher geen kwaliteiten zou hebben en niet aan spelen toe zou komen dan zouden ze onmogelijk winst uit hem kunnen halen. Bovendien zou Ajax die door jou genoemde startgelden van de CL niet eens kunnen binnen halen zonder kwaliteit spelers aan te trekken+goed op te leiden. De hoge transferbedragen dwingen ze ook zelf af door spelers beter te maken waardoor ze interessant worden voor grotere clubs.

En de opmerking dat Heracles vast moet houden aan een bedrag dat Ajax zal vragen bij doorverkoop gaat ook helemaal nergens over natuurlijk! Een speler wordt beter en doet ervaring op (als het goed is) bij ajax. Daardoor worden spelers meer waard.

4 juni 2013 om 14:56

Iedereen gaat nu natuurlijk sulejmani erbij halen. Maar er is nog wel een verschil tussen 16 miljoen en 8 tot 10 miljoen niet waar?

Kan de situatie Maher beter met die van Suarez en Huntelaar vergelijken, die voor ongeveer hetzelfde bedrag als nu voor Maher wordt gevraagd waren overgekomen.

Bovendien liet Sulejmani net een halfjaar zijn talent zien bij Heerenveen, daar waar Maher het al een paar jaar laat zien.

Maher is gewoon zo'n exceptioneel toptalent, die gaat altijd voor winst weg.

4 juni 2013 om 15:15

Als Ajax Maher haalt voor 10 miljoen ben je naar mijn mening ongelooflijk dom bezig. Zelfs wanbeleid. Dan weten die andere clubs ook dat Ajax zulke bedragen betaalt. De markt word dan zwaar verziekt.

4 juni 2013 om 15:57

klopt, maar dat gaat Ajax niet doen. Zoals ik eerder al had gezegd, dan hadden ze hem in de winter wel al voor 10 miljoen opgehaald.

4 juni 2013 om 16:20

10 Miljoen past gewoon niet in het beleid van Ajax. Het bedrag moet echt omlaag. Anders moeten ze Maher gewoon laten lopen en voor een ander groot talent gaan. Duarte is een prima optie en is zeker niet zoveel minder dan Maher.

4 juni 2013 om 09:38

Daarbij vind ik Duarte een geweldige voetballer. Ik heb het al tijden geleden geroepen maar blijf het zeggen; ik heb liever Duarte dan Maher. Niet alleen vanwege het kostenplaatje, maar ook om Duarte er minder problemen mee zal hebben een keer op de bank plaats te moeten nemen. In mijn optiek past Duarte ook beter in deze groep spelers dan Maher, al mag die (voor de juiste prijs) van mij ook komen natuurlijk. Beide geweldige voetballers en een meerwaarde voor het Ajax van volgend seizoen..

4 juni 2013 om 11:33

Maher zal natuurlijk niet op de bank plaats willen nemen. Maar dat lijkt me ook nogal logisch. Maher heeft al laten zien beter te zijn dan alle middenvelders die na het vertrek van de Jong en Eriksen over blijven. Als hij op de bank belandt dan heeft Ajax wel een heel goed alternatief. Duarte heeft ook potentie, maar is natuurlijk minder dan Maher. Hij al daarom inderdaad eerder accepteren dat hij (nog) niet in de basis zou komen.

Voor Ajax is het te hopen dat het de Jong nog een jaar kan binden. Voor hem lijken er geen haalbare alternatieven voor handen. Eriksen is met Maher uitstekend te vervangen.

5 juni 2013 om 08:13

///maher heeft al laten zien beter te zijn dan alle middenvelders die na het vertrek van de Jong en Eriksen over blijven\\\

Waarom dan? Maher laat zien dat hij goed kan voetballen. Maar hij doet dit wel bij, met alle respect, AZ. En AZ heeft nu niet een geweldig seizoen achter de rug.
Ik vind het daarom ver gaan om nu al te concluderen dat Maher beter is dan welke middenvelder in de Eredivisie ook. En daarbij kost hij (zeer waarschijnlijk) gewoon veel geld. En ook bij Maher is er een kans dat hij niet slaagt. Dat hij geblesseerd raakt of simpelweg de druk niet aan kan. Dus het is onzin om te zeggen dat Maher 1,2,3 Eriksen kan vervangen..

4 juni 2013 om 11:55

Het is En En. Beide moeten komen.

Dit is gewoon al minimaal de 3e keer dat dit bericht op voetbalzone verschijnt. dit is geen nieuws

Ik hoop nu al een aantal jaren dat Duarte naar Twente komt. We spelen dan geen Europees voetbal, maar een stap van Heracles Almelo naar Twente is nog steeds een stap hogerop.

4 juni 2013 om 09:51

Heracles gaat echt geen concurent/rivaal versterken.

4 juni 2013 om 10:25

Er gaan dankzij de gecombineerde jeugdopleiding heel veel spelers op en neer van twente naar heracles en andersom (denk gouriye, vujicevic), dus dat is helemaal niet ondenkbaar hoor

4 juni 2013 om 13:45

@goodoldfredje

vergeet Bruns niet

4 juni 2013 om 13:01

En ik hoop al een aantal jaren dat Duarte naar Ajax komt. Echt een type speler waar ik van houd.

Beste Duarte, als Ajax jou echt wil hebben dan geven ze die ene ton extra wel. Blijkbaar is de interesse niet verregaand genoeg.

Denk dat Ajax nog een stapje te hoog is voor Duarte, hij zal prima passen bij FC Utrecht, stapje hoger naar de subtop, topclub kan altijd nog.

Ik snap de teleursteling bij deze jongen, maar hij moet begrijpen dat Ajax en nieuwe tactiek aanhoudt waarbij interesse getoond wordt in een een groot aantal spelers, zonder dat dit gelijk hoeft te betekenen dat ze er vol voor gaan. Ik denk ook eerlijk gezegd dat ajax te hoog gegrepen is voor Duarte. Het is een leuke speler, maar ik zou hem graag eerst in de subtop willen zien.

Ik heb echt zoveel vertrouwen in Ajax gekregen sinds dat Frank de Boer en Marc Overmars het stokje hebben overgenomen, dat ik wel denk dat het een goede aankoop voor Ajax zal zijn.
Er wordt nu echt met beleid naar nieuwe spelers gekeken en niet meer zoals een tijdje geleden dat ze alles kochten wat los en vast zat.

Ik denk dat Ajax Duarte een zelfde traject wil laten doorlopen als Hoesen.
Jong, toont potentie dus met goede begeleiding kun je er wellicht het maximale uithalen.
Ergens hoop ik wel dat hij komt, is sowieso niet voor basis nog maar wellicht verrast hij net als Schöne.

Het lijkt erop dat Ajax hoopte Duarte als breedteversterking voor een relatief laag bedrag vast te kunnen leggen. Nu Heracles, wat hun goed recht is, de hoofdprijs lijkt te verlangen voor Duarte lijkt deze transfer dan ook van de baan te zijn.

Het heeft wat weg van de transferperikelen met Armenteros afgelopen zomer. Ajax probeert hem goedkoop vast te leggen, Heracles houdt vast aan de hoofdprijs en moet hem vervolgens voor een paar ton naar Anderlecht laten vertrekken vanwege een aflopend contract.

Tjsa, eerder leek het alsof zijn kop niet op hol was geslagen, maar natuurlijk houdt een (jonge) speler als Duarte zich bezig als een topclub in Nederland interesse voor je heeft en reeds een bod heeft gedaan.

Zo wakkert Duarte wel weer het vuurtje aan door zo in de media te verschijnen. Het biedt een opening voor Ajax, omdat ze weten dat Duarte interesse heeft en hierdoor graag weg wil. Als Ajax weer komt, zal Heracles gemakkelijker te porren zijn voor een transfer van Duarte naar Ajax, omdat de speler in kwestie graag wil.

Ik zie hem graag komen voor de breedte.. Prima speler lijkt me voor Ajax. Hij kan zich tevens door ontwikkelen.

Volgens Marc Overmars zou het voor iedereen beter zijn om naar Ajax te komen maar hij wil niet teveel betalen. Maar als iemand voor Eriksen of Alderweirelt komt met hun 1 jarige contract dan moet het wel de hoofdprijs zijn. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

4 juni 2013 om 09:57

Dat is het verschil tussen een topclub en een middenmoter, daarnaast is het logisch dat je zo goedkoop mogelijk koopt en zo duur mogelijk verkoopt! Of ken jij clubs die hun spelers goedkoper willen (let op: willen!) verkopen? Heracles doet precies hetzelfde! Gezonde bedrijfsvoering noemen we dat!

4 juni 2013 om 10:38

Zoiets noemen ze slim zaken doen! Goedkoop kopen en duur verkopen.

4 juni 2013 om 10:51

Goh. Het zou toch wat zijn wanneer het andersom was geweest niet?! Ik ben blij dat Overmars spelers voor zoveel mogelijk probeert te verkopen en zo goedkoop mogelijk spelers binnen haalt.

4 juni 2013 om 14:42

remco heeft natuurlijk best wel een punt. Hij zegt volgens mij ook niet dat hij de handelswijze van Ajax/overmars achterlijk vind.

Het is logisch dat iedere club moet proberen zijn rendement te optimaliseren door potentiële aanwinsten voor een zo laag mogelijke prijs aan te schaffen, en bij verkoop het maximale er uit te halen. Je hoeft niet gestudeerd te hebben om dat te bedenken lijkt me zo.

Feit is wel dat je niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten. Zeker niet als je interesse hebt in talenten die al op zijn gevallen, en al helemaal buiten de grens.

Als je constant loopt te verkondigen dat je spelers wil maar dat ze te duur zijn dan kan dat vroeg of laat tegen je gaan werken. Zeker als je in de media blijft verkondigen dat het jammer is voor de speler dat zijn club hem niet wil laten gaan.

In dat opzicht is Remco dus benieuwd wat straks het resultaat is van deze strategie, en dat ben ik eigenlijk ook wel.

4 juni 2013 om 17:40

Het zal ongetwijfeld een soort van spelletje zijn, ik vermoed dat Ajax nog wel een tweede poging zal wagen. Maar anderzijds zijn clubs gewend dat Ajax de volle pond betaalt voor binnenlandse transfers. Op deze manier laat Ajax zien dat dit niet meer zal gebeuren.

Maar we moeten niet gaan denken dat dit een vies spelletje is of dat andere clubs het niet zo doen, zoals hier regelmatig gesuggereerd wordt. Ajax overtreedt niet de regels en meldt zich netjes bij de club. Dan vangt de speler iets op, want geheim kan het tegenwoordig niet meer blijven en zeker als de media erachter komt gaan zij graag aan de slag en staat de desbetreffende speler in de picture en vaak in de kranten. Of Overmars de media gebruikt om spelers gek te maken valt te betwijfelen, maar men grijpt graag die gelegenheid aan om Ajax te veroordelen.

4 juni 2013 om 18:40

Het resultaat zal zijn dat die speler waarschijnlijk niet naar Ajax komt. En dat Heracles hem dan uiteindelijk voor een bedrag lager dan dat Ajax geboden heeft verkocht wordt aan een andere club. Gevalletje Armenteros.

4 juni 2013 om 19:05

En is Ajax daar daadwerkelijk verantwoordelijk voor?! Ik betwijfel het. Duarte is, evenals Armenteros dat was, klaar voor een stap hogerop. Als Ajax afvalt, dan komt er wel een andere club.

Armenteros had bovendien nog maar een contract voor een jaar, dus dan wordt hij automatisch goedkoper. Ook als Ajax zich niet had gemeld. Duarte heeft ook nog een eenjarig contract, maar Heracles heeft wel de mogelijkheid om deze met een jaar te verlengen.

En als Ajax niet het bedrag wilt bieden dat Heracles wilt, is dat Ajax haar goed recht. Evenals die van Heracles.

Heracles moet niet zo moeilijk doen, verwachten ze dan 2 miljoen te kunnen krijgen?

Gun die jongen een transfer en een kans.
1 max 1,5 mln moet genoeg zijn.
Denk dat Duarte wel een leuke speler is voor erbij, met zijn 11en wordt je geen kampioen, daar heb je (minimaal) 16 basisspelers voor nodig. Met het oog daarop kan hij een leuke (breedte)versterking zijn.

Als Heracles meer verlangt dan 1 tot max 1,5 miljoen moet je inderdaad lekker voor een ander gaan, maar denk als Duarte zelf graag wil dat heracles hem wel laat gaan. Arbitrage wordt immers niemand vrolijk of beter van en dan zou Heracles als nummer 12/13 op de lijst geen poot hebben om op te staan

4 juni 2013 om 09:40

Heracles moet niet zo moeilijk doen? Heracles heeft alle recht om te vragen wat het wil. Duarte staat nog 2 jaar onder contract, dus Heracles hoeft hem niet voor ieder flutbedrag te laten gaan, alleen om dat het Ajax is. Wat denken jullie wel niet?

4 juni 2013 om 09:49

Nee daar heeft het niks mee te maken.
Al had psv gekomen.
Het gaat ook om de gunfactor in mijn ogen.

Ajax vroeg voor jongens als VD Vaart, Suarez etc ook niet de volle mep.
Dat zeiden ze bij Liverpool nog dat 27 miljoen voor Suarez een koopje was. Ajax had ook 35-40 kunnen vragen, maar soms moet je je spelers wat gunnen.

Vd Vaart 3,5 miljoen destijds. Gunnen Gunnen Gunnen.

Maar goed zoals ik zei: Doet Heracles het niet moeten zij dat zelf weten (voor dat geld 10 andere), echter moeten ze zich wel beseffen dat ze met vuur spelen.

4 juni 2013 om 10:23

Ga nou niet net doen alsof Ajax zijn spelers altijd voor een prikkie verkoopt. Van der Vaart speelde niet eens meer voor Ajax en 27 miljoen voor Suarez is natuurlijk een mooi bedrag. Helemaal gezien zijn wangedrag was het mooi voor Ajax dat er überhaupt een club voor hem kwam.

4 juni 2013 om 15:42

Heracles doet nooit moeilijk bij een transfer. Ik herinner me nooit dat een speler van Heracles moeilijk deed omdat hij niet kon vertrekken omdat Heracles te veel vroeg. Ajax heeft dit wel vaak genoeg gehad, en dat gunnen slaat nergens op. Van der Vaart was hopeloos uit vorm en verdrongen door Sneijder (en die twee kunnen niet echt samen spelen). Een verkoop van een was beter, en aangezien er weinig belangstelling was, moest Ajax wel akkoord gaan met zo'n laag bod. Ook omdat Van der Vaart aardig wat salaris ontving. Dit heeft niets met gunnen te maken, als je iemand wat gunt mag ie wel transfervrij vertrekken.

Mocht het tot een arbitragezaak komen, dan mag Ajax waarschijnlijk wel meer neerleggen dan de 1 miljoen wat jij zegt. Duarte is een prima speler, met een contract voor 2 jaar (als die optie wordt gelicht), wat al in beeld is bij het grote Oranje. Dan kom je met een miljoentje niet ver, hooguit krijg je dan een shirt met handtekening.

4 juni 2013 om 18:42

Is Armenteros uiteindelijk niet voor een lager bedrag dan Ajax geboden had verkocht aan een andere club?

4 juni 2013 om 09:44

Ga heen man, Heracles moet niet zo moeilijk doen ? Zij hebben groot gelijk dat ze "moeilijk" doen. Zij mogen vragen wat ze willen.

4 juni 2013 om 09:52

Klopt zeker, maar dan kan je er op wachten dat je jezelf in de vingers gaat snijden. Bijvoorbeeld dat spelers in de toekomst wel 10x nadenken voor ze naar heracles gaan. Of dat spelers geen lange contracten meer willen tekenen daarzo. Of arbitrage zaken. Ik vind het gevaarlijk

4 juni 2013 om 09:45

Wie weet heeft Ajax wel 400.000 geboden. Ik denk dat Ajax echt een heel laag bedrag heeft geboden anders zou Heracles er wel over nadenken.

4 juni 2013 om 09:50

Ja daarom, mag inderdaad aannemen dat ze niet nóg meer hebben geboden dan 1 miljoen.

4 juni 2013 om 09:54

En 400.000 vind je niet genoeg voor een speler met een 1 jarig contract van Heracles?? De clubs in NL zijn gefrustreerd, omdat Ajax gewoon geen achterlijke bedragen meer betaalt. (zoals we dat wel deden in 2008 enzo) . Wen er maar aan

On: Denk niet dat Duarte een basisspeler bij Ajax kan worden. Zou leuk voor de bank zijn.

4 juni 2013 om 10:01

Ik ken de potentie van Duarte niet. Als hij uiteindelijk 10 miljoen kan opleveren is 400.000 en koopje. Als hij na een jaar verkast voor 200.000 naar RKC of een 2de bundesliga dan is het een miskoopt geweest. Maar wat je zegt, het lijkt me eerder iemand voor op de bank dan iemand die 40 wedstrijden in de basis staat.

4 juni 2013 om 10:03

Wat voor opties hebben we nog meer dan Duarte die niet duur zijn? Misschien wel interessant om te belichten. Anders is de keuze voor Duarte makkelijk gemaakt.

4 juni 2013 om 10:04

Ik vind niet dat je elke speler met nog een 1-jarig contract over een kam kan scheren. Duarte is wel wat anders dan iemand die nog weinig heeft laten zien. Duarte zit nu bij de selectie van het Nederlands elftal.

Ik kan niet anders zeggen dan dat Duarte meer waard is dan een Belterman of van Mieghem.

4 juni 2013 om 11:40

Volgens het AD zou het gaan om een bieding van 1 miljoen. Dat Ajax heel laag geboden heeft is dus onzin.

1 miljoen is gewoon een nette bieding voor een speler als Duarte. Dat Heracles het niet genoeg vindt kan. En dat is hun goed recht. Maar er kan Ajax in deze niet verweten worden dat ze met een belachelijk bod zijn gekomen.

4 juni 2013 om 13:29

Voor een neo-international die erg jong is, is 1 miljoen een belachelijk laag bedrag.
Dit walgelijke spel van Ajax zie ik nu al jaren. Zelf 15 miljoen vragen vr een speler met 1 jarig contract en darzelfde als argument gebruiken om een lage som te betalen voor een groot talent. En de meeste clubs staan er financieel matig voor, dus ze moeten wel op n gegeven moment toehappen.
En de kleine clubs worden klein gehouden dor de grote clubs via onder andere de verdeling van de mediagelden. Geen level playing field.
Hoop dat Heracles zich, net als AZ, niet meer laat uitzuigen. Gewoon minimaal 5 miljoen en anders bij de club blijven!!!!

4 juni 2013 om 15:46

@ afcajaxjason,

En zelf wel 15 miljoen willen vangen voor een Eriksen... Duarte heeft bovendien een optie voor nog een jaar, dus een 2-jarig contract. Hij is bovendien in beeld bij Oranje (is al geselecteerd, maar gezien de selectie zegt dit niet heel veel, maar wel dat hij in beeld is). Voor een potentiele Oranje-klant betaal je simpelweg wel meer dan 4 ton. Maar ik wens je succes om een speler van zijn kaliber te vinden en te kunnen kopen voor 4 ton.

4 juni 2013 om 15:52

Inderdaad vier ton is ook vrij weinig voor een spelers als Duarte. Maar Ajax wil echt hem met laten we zeggen 70% korting halen (zo laag mogelijk bieden en dan ergens in het midden terecht komen). Natuurlijk gaat dat niet lukken bij Jan Smit. Ik verwacht dat Ajax hem wel binnen kan halen voor 1,5-2 miljoen. Meer vind ik hem eerlijk gezegd niet waard. maar dat is mijn mening.

Pff duarte, sjax wilt vooruit en niet achteruit dus duarte kan beter ergens anders soliciteren

Wel mooi om te lezen dat iedereen deze jongen niet een meerwaarde vind voor ajax! (wat het zeker wel is)
Hopelijk blijft hij nog een jaar bij heracles, wat een toppertje is dit! gaat de top zeker halen

Dit is precies wat Marc Overmars wil en de strategie van onderhandelen: maak de speler gek zodat hij het vieze werk kan opknappen met de club en voor een spotprijs hebben ze de speler binnen!

Dat verdient Fair Play Prijs! Belachelijk en dit is een waarschuwing voor dhr. Steward AZ! Watch and learn!

4 juni 2013 om 10:07

Fair Play Award is wel iets anders dan dat....

Dat gaat over de sportiviteit; hoeveel kaarten pakt men? Hoeveel overtredingen etc etc.

4 juni 2013 om 10:23

Wat een onzin. De tijden zijn eçht voorbij dat clubs onzinnige bedragen gaan betalen.

Kijk naar je eigen club. Ook zij doen een pas op de plaats. Dure krachten komen er niet meer. Er wordt nu alleen gekeken naar goedkope talenten en transfervrije spelers.

4 juni 2013 om 13:14

Jammer voor Dhr. Steward en Dhr. Smit is dat we hun absoluut niet nodig hebben. Contract van Duarte loopt af en hij wilt naar ajax (vrij logisch in zijn positie), dus heracles heeft een probleem, wij niet. We hebben een zeer sterke eigen jeugdopleiding en scouten tegenwoordig veel in het buitenland. Clubs die moeilijk of geen zaken met ajax willen doen maken hun eigen problemen, in het vervolg zullen spelers als Duarte nog wel een keertje nadenken om naar heracles te gaan.
Heeft niks met fairplay te maken, je kunt een spelers gewoon een stap hogerop gunnen (voor een redelijk transferbedrag, dus niet de hoofdprijs).

4 juni 2013 om 13:28

Hoe kan het toch dat de Ajacieden vergeten dat Duarte nog een optie voor een extra jaar in zijn contract heeft... Heracles heeft dus geen probleem, en daarbij is het hoogstens discutabel om 1 bod te doen en dan weer weg te lopen alsof je neus bloed, maar wel even melden in de media. En gek vinden dat vervolgens de speler in kwestie inderdaad de rest via de media speelt, dat je dit normaal beleid vindt....

Gelukkig zijn wij dit van Ajax gewend en trappen we er niet meer in, aftikken of ergens anders zoeken is het devies.

4 juni 2013 om 14:33

Als Marc Overmars redeneert als jou is het diep triest gesteld met Ajax. Als je een speler wilt overnemen van een andere club, moet je die onderhandelingen gewoon fair aangaan.

Dat een speler nu niet meer na Heracles is flauwekul, als die goed is koopt Twente of Psv de speler ook wel.

Het verdient alleen geen Fair Play award om wel een speler te willen hebben, om vervolgens direct weer je bod weg te trekken. Dat is jammer vooral voor Ajax. Want Utrehct riep het al, maar ook AZ zullen nog meer op een hoede zijn:

Kortom: een geconflicteerde marktpostionering van Ajax wat resulteert in nog maar weinig clubs die nog wél (soms) zaken willen doen. En als Ajax dit seizoen geen gewenste vervangers kan halen, dus weinig positieve resultaten. En ligt straks Fdeboer onder vuur, komt er een nieuwe trainer die niet luistert naar technische staf als Bergkamp --

kortom Ajax is wel degelijk afhankelijk van de samenwerking met andere clubs om het succes vast te houden!

Als die niet naar ajax vertrekt dan zit heracles straks met een ongemotiveerde speler.

4 juni 2013 om 10:16

HIj is welkom bij Grunn hoor!, lol.

Ontopic. Duarte moet het uit zijn hoofd zetten iedere keer dat gezeur over Ajax. Heracles heeft gewoon gelijk en mag vragen wat het wil. Meeste spelers willen wel de lusten van het van een bovenmodaal salaris maar niet de lasten. Je hebt met je volle verstand een contract getekend..

4 juni 2013 om 15:48

Valt mee, denk dat Duarte gewoon voor Heracles blijft spelen indien het niet tot een transfer komt. Niet elke speler kan Ajax gek maken om een arbitragezaak aan te spannen.

So long voor de handelinsgwijze van overmars..ik krijg hoe langer hoe minder respect voor die man. Hij brengt een veel te laag bod uit want ja, iedereen wil toch naar ajax en "niemand is belangrijker dan ajax", om vervolgens zo'n speler volledig het hoofd op hol te brengen. Die speler gaat dan een breuk forceren zodat ajax hem uiteindelijk voor een prikkie op kan pikken: ofwel nu meteen, ofwel over een half seizoen als hij zegmaar transfervrij is.
Dit is niet netjes zakendoen en getuigd van weinig respect voor je collega's!

4 juni 2013 om 10:43

Dus ajax had maar de hoofdprijs moeten betalen voor een speler als duarte ? Nee ajax had een maximaal bedrag voor duarte in hun hoofd maar als heracles daarmee niet akkoord gaat dan so be it. Dan blijft hij bij heracles maar is het logisch dat duarte teleurgesteld is die wilt wel hogerop en zich verder ontwikkelen. Dat overmars hem helemaal gek heeft gemaakt volgens jou dat ligt aan de speler zelf hoe hij met een afgeketste transfer omgaat maar zou best kunnen dat hij op advies van zijn zaakwaarnemer nu huilie huilie moet spelen bij de media.

4 juni 2013 om 10:56

Heracles heeft groot gelijk om een bod onder de miljoen af te wijzen voor één van de beste spelers momenteel bij heracles.
En daar komt bij dat er nog een optie is om zijn contract met een jaar te verlengen.
Deze man speelt volgend seizoen lkkr nog een jaartje bij Heracles, of er moet een normaal bedrag geboden worden!
Duarte haalt het wel, ook als hij nog een jaar bij Heracles zou voetballen. Misschien nog wel beter voor hem ook!

4 juni 2013 om 11:16

Dat is ook heracles zijn recht om het af te wijzen net zoals het ieders club recht is om een maximaal bod uit te brengen. Wordt dat niet geaccepteerd dan so be it, nadeel ervan is dat heracles wellicht met een minder gemotiveerde speler zit en een zaakwaarnemer die er op duikt en duarte advies geeft wat nu te doen om toch nog een transfer te maken.

4 juni 2013 om 11:38

@ Mcootje volgens het AD zou het gaan om een bod van 1 miljoen. Voor een speler van zijn leeftijd, die geen exceptioneel talent is en zijn contractsduur is dat gewoon een prima bieding. Dat Heracles het niet accepteert is overigens ook hun goed recht. Maar ik betwijfel het ten zeerste of er clubs langs komen die meer gaan bieden.

4 juni 2013 om 11:45

@polop

Je meent toch niet dat je hem maar een miljoen waard vind?
Duarte wil graag hogerop en dat komt ook wel, hij lijkt me geen speler die dwars gaat liggen bij de club. hij heeft ook veel te danken aan Heracles.
Volgend jaar maakt die de stap sowieso, want voetballen kan die!

4 juni 2013 om 13:16

Negatief gelul, ajax heeft alle recht niet een te hoog bedrag te bieden. Net als heracles het recht heeft dat af te wijzen. Het is logisch dat een speler ontevreden wordt als hem die stap ontnomen wordt, zeker als er een torenhoog bedrag betaald moet worden, dan is de verkopende club onredelijk. Dat kunnen we hier totaal niet stellen omdat we de hoogte van de bedragen niet kennen.

Deze jongen, Duarte, laat wel heel erg blijken graag uit te komen voor Ajax. Vind ik persoonlijk erg fijn om te horen/lezen. Hij heeft kwaliteiten en als hij op te halen is voor een mooi bedrag, dan zou ik het als Ajax zijnde doen. Ten eerste is hij erg handig voor in de breedte en er zit nog rek in, dus hij kan verkocht worden met meerwaarde. Zijn loon zal ook niet hoog liggen.

Altijd als ajax een speler wilt van een club uit de eredivisie vragen ze absurde bedragen en dan zeggen ze van ja ze hebben toch genoeg geld ja zo werkt het niet he.

Volgend jaar transfervrij naar Ajax Lerin! Heeft hij nou een 1 jaar of 2 jarig contract??

dat gaat sowieso niet gebeuren!
heeft nog een 1jarig contract met 1zijdige optie vanuit heracles opzicht om met een jaar te verlengen!

4 juni 2013 om 11:50

dus ? hij kan er toch voor kiezen niet te verlengen

4 juni 2013 om 11:52

@tobiassana92

moeilijk he lezen!
Heracles kan verlengen zonder dat Duarte daar inspraak op heeft!
Dus dan staat hij sowieso nog 2jaar onder contract bij heracles en kan dan transfervrij vertrekken!

Een van de betere middenvelders die betaalbaar zou moeten zijn voor de Nederlandse "topclubs". Wanneer dit soort spelers niet meer te halen zijn...

En de fabeltjes over dat Ajax spelers gek maakt gaat hier op VZ weer beginnen. Echt, men moet toch hersenloos zijn om te zeggen dat Ajax spelers gek maakt? Mag er dan tegenwoordig nooit meer interesse getoond worden voor een bepaalde speler? Wat gaat het straks worden..... gaan die hersenlozen straks ook nog zeuren als er scouts van Ajax aanwezig zijn bij een bepaalde club?

4 juni 2013 om 14:56

Je kan mensen hersenloos noeme maar als je niet snapt dat het punt niet is dat Ajax interesse toont, maar de manier waarop Overmars zich in dit specifiek geval gemanifesteerd heeft dan lijkt het me een gevalletje pot/ketel.

Zoals velen het hier mee hebben gekregen in de berichtgeving op VZ is het zo gegaan:
- Overmars vraagt om geheimhouding inzake de interesse in Duarte.
- Ajax/overmars doet een bod en geeft daarbij meteen aan dat het een take it or leave it bod is.
- Heracles weigert het bod.
- In een krant geeft Overmars aan dat ze interesse hebben in Duarte maar dat hun marktconforme bod is geweigerd en dat het daarnaast erg jammer is voor de speler zelf.

Ik wil geen hele discussie gaan houden over het wel of niet waar zijn van het bovenstaande, want daar zal nooit iets zinnigs uit komen. Ik geef hier alleen aan zoals ik het in de berichtgeving hier heb meegekregen. Gebaseerd op die berichtgeving kan je toch niet echt stellen dat het onterecht is dat mensen de handelswijze in dit specifieke geval niet erg netjes vinden.

4 juni 2013 om 16:26

Ooh het gaat om dat stukje "geheimhouding". Dus dat was het grote verschil. Dus ik neem dan aan als Overmars niet aan de heer Smit vroeg om stil te zijn dat het dan heel anders was verlopen voor Duarte. Dan werd Duarte zijn hoofd niet gek gemaakt.

Bedankt voor jou zeer enerverende uitleg. Dus dat het draaide hier alleen maar om dat ene "geheimhouding" tussen Overmars en Smit.

4 juni 2013 om 16:57

Nee, de geheimhouding is slechts 1 onderdeel van het geheel.

Jammer dat je anderen bekritiseert van hersenloosheid terwijl je zelf ongekend kortzichtig en subjectief bent.

4 juni 2013 om 20:08

Tuurlijk maakt ajax ze
Gek... gek van verlangen....

Ajax Heeft het voor mekaar Duarte is een breuk aan het forceren wat zijn het toch ongelovige eikels daar bij ajax eerst zeggen dat ze het stil houden moeten ze teveel betalen gooien ze het op straat.

Zo doen ze in amsterdam zaken en dan vinden ze het altijd raar dat mensen die niet voor ajax zijn een bloedhekel aan ajax hebben.

4 juni 2013 om 14:07

Alsof duarte niet erachter was gekomen dat zijn transfer was afgeketst. Dan kwam het wel op een andere manier in de media. Ajax heeft al aangegeven niet meer te gaan bieden dus hoezo zaken doen ?

4 juni 2013 om 14:40

Dit is niet de eerste keer dat ajax het zo speelt ik kan nog meerdere voorbeelden noemen dat ze het hoofd van een speler gek maken om niet de transfersom te betalen.

Ajax speelt het spel niet fair is mijn mening. Jij mag daar trouwens anders over denken.

4 juni 2013 om 14:41

Doe toch ff normaal man doelmannetje. Je naam zegt alweer genoeg denk ik en je redenatie is al helemaal krom natuurlijk. Het is toch elke keer Duarte die weer van zich laat horen en niet Ajax die komt klagen over een te hoge transfersom? Loop gewoon niet zo moeilijk te doen om niks en ga vooral door met provoceren zoals je nu doet, heeft wel lekker veel zin, internetheld.

4 juni 2013 om 16:19

Keihard beleid voeren heet dat. Zonder hard te zijn red je het niet in de top. Of je moet een bankrekening van Manchester City hebben dan kan je uitgeven zonder dat het wat uitmaakt.

Ajax is aan het domineren in Nederland dat merk je aan alles, de haters gaan nu elk nutteloos dingetje aangrijpen om Ajax zwart te maken.

Gast let it gooooo, we probeerde je alleen te halen voor een heel goedkoop bedrag. Het was voor ons het proberen waard, toch niets te verliezen maar voor Heracles wel.

Locadia is een leuk talent die de kans bijna niet krijgt, meer niet.

Tijd dat PSV de jeugd contributie laat betalen, zodat ze er niet teveel verlies aan lijden.

Hoop drukte om niks. Duarte verwacht dat Ajax nog wel terug komt met een nieuw bod, maar Overnars heeft al aangegeven niet met een nieuw bod te komen. Misschien komende winter of volgend jaar, maar eerder hoeft Duarte niet te rekenen op een transfer naar Ajax.

Nee, want daarom speelde hij dit seizoen beter dan ooit. Wat een onzin om Robben af te kraken, persoonlijk vind ik hem echt op zijn allerbest de laatste tijd

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren