Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax maakt kans op Deulofeu: 'Als alles voorbij is, gaan we erover praten'

Laatste update:

Barcelona sluit geen enkele deur voor Gerard Deulofeu, zo verzekerde Jordi Roura woensdagavond. Na afloop van de finale van de Copa Catalunya tegen Espanyol (1-1, winst na strafschoppen) werd de rechterhand van hoofdtrainer Tito Vilanova vooral gevraagd naar de plannen met de negentienjarige aanvaller. De tiener wordt komend seizoen naar alle waarschijnlijkheid uitgeleend.

/

Deulofeu verlengde eerder deze maand zijn contract tot medio 2017, maar is het voornaamste slachtoffer van de komst van Neymar. De Catalanen zijn van plan om de aanvaller komend seizoen aan een Champions League-deelnemer uit Duitsland, Engeland of Italië uit te lenen. Saillant: Deulofeu sloeg enkele maanden geleden een aanbieding van Borussia Dortmund af omdat hij bij Barcelona wilde blijven.

Waar Deulofeu naartoe gaat is niet bekend, maar Spaanse media claimden dat Ajax niet zijn bestemming zou zijn. Marc Overmars wil het toptalent graag op huurbasis naar de Eredivisie halen, maar Barcelona heeft naar verluidt aangegeven dat dit niet zal gebeuren. De reden: volgens Barcelona ligt het niveau in Nederland te laag voor Deulofeu. Isaac Cuenca speelde afgelopen seizoen al op huurbasis voor Ajax.

Roura maakte woensdagavond duidelijk dat er nog geen knopen zijn doorgehakt over de eventuele continuïteit van Deulofeu en dat nog geen enkele bestemming is doorgestreept. "Gerard is nog erg jong. Als het seizoen van Barcelona B voorbij is en alles is afgelopen, gaan we over zijn toekomst praten en zullen we een beslissing nemen. Het is een speciale voetballer, anders. We zullen zien wat het beste voor hem is." In de nieuwe verbintenis is een transferclausule van 35 miljoen euro opgenomen.

Speelt Gerard Deulofeu komend seizoen voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

We kunnen er van uitgaan dat hij niet komt als Dortmund zich zal melden.

30 mei 2013 om 10:46

BVB is enkel geïnteresseerd in een definitieve transfer, als Barcelona niet wil verkopen is Ajax wrs een realistische optie.

30 mei 2013 om 13:00

Onjuist, Borussia Dortmund is ook geïnteresseerd om hem te huren van Barcelona. Verder is ook Real Sociedad geïnteresseerd, maar zullen alleen kandidaat zijn als ze Champions League halen.

30 mei 2013 om 10:53

Niveau in de Eredivisie ligt inderdaad een stuk lager, maar ik zie Deulofeu nou niet direct bij een deelnemer van de CL een basisplek afdwingen. Op clubs als Ajax en dergelijken na.

30 mei 2013 om 11:00

Speelt Dortmund nou ook 433?
Want misschien ligt de voorkeur van Barca wel bij Ajax, het spelletje is hetzelfde(de insteek)
En misschien doet Cuenca wel een goed woordje!

Als je de kans krijgt om hem te huren dan moet je het doen!
Een van zo niet het grootste talent van Barca!
Tijdje terug op het jeugd ek(of wk) gezien en hij kan echt fantastisch voetballen.
Het is een verbeterde cuenca, sneller, technische en doelgerichter.
Toen speelde hij op linksvoor, maar bij 'ons' zou hij dan misschien rechts komen.

Voor nu is het een gerucht... maar mij lijkt het wel wat.

te laag? Isaac Cuenca heeft niet heel veel laten zien eigenlijk, ook al is ie een tijdje geblesseerd geweest. is die vent zo goed dat ie bij bijvoorbeeld bij Dortmund gewoon speelt, in de basis?

30 mei 2013 om 10:29

Lijkt me niet, anders zou hij bij Barca ook wel meer spelen. Wat je zegt over Cuenca klopt natuurlijk ook. Barca kan wel miepen over het niveau in Nederland maar ik heb Cuenca in die weinige minuten die hij maakte weinig klaar zien spelen. Daarnaast speelt Ajax ook sowieso CL en als meneer Deulofeu echt zo goed is als iedereen zegt zal hij in ieder geval bijna elke wedstrijd in de basis staan en dus ook werkelijk aan spelen toekomen.

30 mei 2013 om 10:36

Het is onzin wat je hier zegt. Deulofeu is wel degelijk een super talent. Groter talent dan Cuenca, Tello en al die mannen. Dat ie nog geen basis staat of meer speelt is omdat Barcelona heel zuinig en voorzichtig is met de echt grote talenten. Niet voor de leeuwen gooien als ie er helemaal klaar voor is. Over een aantal jaar is dit een van de beste spelers van de wereld. Wordt zo moe van al die mensen die zeggen, oh hij speelt niet dus hij is niet goed genoeg. Kijk naar bv Ajax met een Andersen enzo. Wordt gezien als een groter talent dan Eriksen en Fischer maar hij speelt nog niet omdat ze m nog niet helemaal klaar vinden voor t grote werk, en omdat het bovendien nog geen noodzaak is om m te brengen.

30 mei 2013 om 10:55

Door wie word Andersen gezien als een groter talent dan Eriksen&fischer? Niet door mij iniedergeval, Tristan heeft gewoon gelijk Deulofeu moet alles nog bewijzen en is nog helemaal nergens!

Waar werk ik over 5 jaar en in wat voor auto rijdt ik? Aangezien jij je glazen bol al uit de kast heb gepakt kan je hopelijk ook antwoorden op mij vragen!

Meneertje : ''over een aantal jaar is dit een van de beste spelers van de wereld''

30 mei 2013 om 11:00

Was Bojan ook niet zo´n supertalent?

En wat heeft hij nu bij andere topclubs als Roma en Milan laten zien?

30 mei 2013 om 11:04

@11oscar

Deulofeu heeft letterlijk 2 (!!!) wedstrijden gespeeld voor Barcelona, twee, en jij gaat hier zitten beweren dat hij binnenkort de beste speler ter wereld is. Wat een onzin zeg. Als hij goed genoeg was voor een basisplek bij Dortmund zou hij bij barcelona ook wel vaker spelen, dat is wat ik zei en daar heb ik ook volledig gelijk in. Niet de eigen talenten zo irritant erg gaan zitten overschatten aub.

30 mei 2013 om 15:59

Klopt, maar je weet het nooit...
Gotze was vroeger een talent...en nu een potentiële wereldspeler.
Soms zit het gewoon tegen en soms mee.

30 mei 2013 om 10:33

Ja, die zou wel basis spelen denk ik bij Dortmund. Cuenca is ook niet te vergelijken met deze Deulofeu. Grootste talent van Barca. Wat een talent. De eredivisie zou inderdaad telaag zijn voor hem. Al hoop ik natuurlijk dat ie naar Ajax komt. Over t algemeen liever niet huren, maar als je hem kan huren meteen doen!

30 mei 2013 om 10:48

Niet dat dit artikel over Cuenca gaat, maar alsof je na 3 duels kan zeggen hoe goed iemand is. Zlatan had bij Ajax veel meer dan 3 duels nodig om iedereen te overtuigen. Aan het begin had men het erover hoe goed hij was tijdens de training, maar op het veld kwam het er niet uit. Van Cuenca hebben we teenminste nog een aantal goede wedstrijden bij Barca 1 gezien.

On topic: Ajax heeft een rechtsbuiten nodig, want Lukoki is (voorlopig) niet goed genoeg, Boerrigter en Sana komen niet tot hun recht op rechts en Schöne is geen aanvaller. Een goede rechtsbuiten van niveau zal een hoop geld kosten, dus als Ajax Deulofeu kan huren, totdat El Ghazi of Moses Daddy rijp zijn voor het grote werk, lijkt me dat een prima alternatief.

30 mei 2013 om 11:18

Laat me niet lachen, cuenca kwam terug van een hevige blessure en heeft pas een paar wedstrijden gespeeld, als hij een volledig jaar had gespeeld had Je pas een oordeel kunnen vellen. Daarnaast is deulofeu wel een paar niveau's beter dan cuenca en heeft hij geen blessure achter de rug, dus lijkt me zeer sterk dat hij niet het verschil in de eredivisie gaat maken. Als hij lukoki en boerigter niet uit de basis speelt eet ik mijn schoen op

Is Deulofeu geen linksbuiten? Daar staat Fischer toch al... Heb ook liever dat Ajax voor komend seizoen een eigen jeugdspeler of een aankoop rechtsbuiten zet. Dat huren is zo korte termijn, helemaal als je van Barcelona alleen revaliderende spelers krijgt zoals Cuenca

30 mei 2013 om 10:10

Deulofeu kan ook rechtsbuiten spelen, ik schat 'm wel iets beter in als boerrigter of Lukoki, maar oook ik als niet ajacied zie liever eigen jeugd in de basis staan van Ajax, heeft altijd wel z'n charme gehad.

30 mei 2013 om 10:18

Schat hem 'iets beter' in dan Boerrigter of Lukoki?

Deze jongen heeft in zijn linkerteen meer talent dan die twee samen. Dit is een absoluut toptalent dat zo snel mogelijk aan spelen toe moet komen. Cuenca zou (mits fit) al een versterking zijn voor Ajax, laat staan deze jongen. Groter talent hoor als je het mij vraagt!

30 mei 2013 om 10:27

Deulofeu is net zoals Cuenca een speler die totaal niet mee verdedigt. Als je kijkt naar de taktiek van Ajax, dan moeten wingers bij balverlies ook zo snel mogelijk terug. In dat opzicht lopen Boerrighter en Lukoki ver voor op Deulofeu.

30 mei 2013 om 10:39

Ik zeg ook niet dat Ajax Lukoki of Boerrigter rechtsbuiten moet zetten, maar een aankoop zou toch kunnen

30 mei 2013 om 11:04

@regulator

Laten we buitenspelers vooral beoordelen op hun defensieve kwaliteiten in plaats van hun aanvallende. Dat is toch de wereld op zijn kop?

Waarom Boerrigter altijd zo keurig mee terug verdedigde was omdat hij zelf altijd de bal kwijt raakte als hij een actie inzette of een poging deed de bal in te leveren. Niet gek dat je dan zelf ook een beetje je best doen om hem terug te winnen. Maakte ook altijd domme overtredingen als hij terug kwam, liep zo vaak de tegenstander omver tijdens zijn achtervolging...

30 mei 2013 om 10:12

Gewoon Lukoki rechts voorin.

30 mei 2013 om 10:29

Echt niet. Die heeft al bewezen tekort te komen voor Ajax 1. Die moeten ze verhuren volgend jaar en hopen dat hij zich ontwikkelt. Anders afscheid nemen.

30 mei 2013 om 10:37

Lukoki is 18 ofzo? Beetje voorbarig misschien. Maar verhuren is inderdaad een optie, vooral omdat hij echt veel volwassener moet gaan spelen.

30 mei 2013 om 10:41

20 jaar is Lukoki. Nog steeds jong natuurlijk maar in mijn ogen heeft hij zich niet ontwikkeld in de afgelopen twee jaar tijd. Hij is alleen heel erg snel wat wel een wapen is, maar zijn voorzetten en schoten en passing zijn gewoon van niveau B-junioren

30 mei 2013 om 13:34

Lukoki is vooral met Fifa erg fijn om mee te spelen. In de real world zie je gewoon dat hij, vooralsnog, te weinig rendement haalt uit zijn snelheid. Tevens heeft Lukoki geen strakke harde voorzet maar meer een curveball waar je als spits niet zo veel mee kan. Gaat Lukoki zich ontwikkelen op het gebied van voorzetten en mannetjes uitspelen is het een heerlijke speler om erbij te hebben.

30 mei 2013 om 10:40

Met een aanval Fischer Sigi Deulofeu kunnen we eindelijk een keer hopen om verder te komen in de Chamions League. Al denk ik niet dat hij komt. Natuurlijk hoop ik als echt Ajacied dat er mensen uit de jeugd komen op die positie en dat er niet gehuurd wordt. Al is dit echt een uitzondering, als er de kans komt hem tehuren, gelijk doen!
Ik wordt een beetje moe als ik hier de reacties lees van mensen over Deulofeu terwijl ze m zelden of niet hebben zien voetballen. Ik zie Deulofeu bijna elke week voetballen en dit is echt een heel groot talent. Als hij naar Ajax komt is het in 1 klap de beste van Ajax zonder twijfel

30 mei 2013 om 16:04

Lijkt mij wat als we spelers als Deulofeu uit de eigen jeugd kunnen krijgen.
Helaas zie je dat soort voetbal 'samba' stijl niet in Nederlanders...(laat ik het maar even zo noemen)

30 mei 2013 om 10:44

Fischer is van nature een Cam, hè. Hij zou ook nog op de plek van Eriksen kunnen komen, indien hij vertrekt.

30 mei 2013 om 10:48

Cuenca zullen ze idd niet nog een keer huren.

Deulofeu is wel net wat van een ander niveau. Stukken beter.
Alleen is het probleem dat jonge gehuurde spelers in eerste instantie zichzelf zullen willen bewijzen ipv echt voor het team te spelen. In tegenstelling tot wat oudere spelers, ik noem een Poulsen die weet wat er gevraagd wordt.
Dan moet je dus kijken of Deulofeu genoeg talent heeft om toch een meerwaarde te zijn voor Ajax in dat ene jaartje. Ik denk persoonlijk van wel.

Ajax moet stoppen met het huren van spelers die bij Barcelona buiten de boot vallen, Deulofeu mag dan wel een toptalent zijn in de jeugdopleiding maar ik zie de meerwaarde er niet van in om spelers helemaal van Barcelona over te nemen om ze vervolgens 5 maanden te laten wennen dan 4 maanden goed te zien spelen en dan weer terug te zien gaan naar Barcelona als een betere speler en wat is dan de winst die Ajax eraan overhoudt? De Deulofeu's & Cuenca's van deze wereld schieten je team echt niet naar een volgende ronde Cl's bijvoorbeeld dus ik zeg Ajax kappen met dat huren van spelers koop gewoon een talentvolle rechtsbuiten of doe niks.

Weet iemand trouwens hoe het ervoor staat met Ricardo Kishna?

30 mei 2013 om 10:10

ik geloof dat hij ook als aanvallende middenvelder kan. In dat geval zou het juist wel verstandig kunnen zijn om, bij een vertrek van eriksen, deze deulofeu een jaartje te huren. Zo hoef je niet gelijk een gigantische investering te doen voor zijn veranger en kan je aan het eind van het jaar kijken of een klaassen of andersen al goed genoeg is om die positie in te vullen. Zie het als een overbruggingsjaar waardoor je eigen jeugd de kans geeft om klaargestoomd te worden om het stokje het jaar erop over te nemen.

30 mei 2013 om 10:23

Deulofeu is geen aanvallende middenvelder en dus geen speler die Eriksen kan vervangen. Dit is een jongen die op de flank zijn acties moet maken, geen spelverdeler.

30 mei 2013 om 10:41

Stoppen met huren van Barcelona spelers? Je doet nu overkomen alsof Ajax al meerdere spelers heeft of had gehuurt van Barca, maar tot nu toe was Cuenca de enige speler die Ajax gehuurd had.

Verder ben ik het wel met je eens. Cuenca had op de rechterflank, na mijn idee, wel een versterking kunnen zijn, maar voor de linkerflank heeft Ajax Fischer en Boerrigter en zou een komst van Deulofeu alleen maar een verspilling zijn. Tenzij Ajax Fischer gaat gebruiken om de plaats in te nemen van Eriksen. Echter zie ik op de positie van Eriksen liever een goede aankoop, want Fischer presteerd op de linkerflank uitstekend.

30 mei 2013 om 10:46

afca_1995 vriend denk jij dat Deulofeu daar buiten de boot valt? Hahaha jij weet echt niet wat je zegt. Omdat hij nog niet helemaal klaar is op dit moment om in de basis te staan als je mannen als Villa, Pedro, Sanchezz en Neymar voor je hebt. Ze willen hem pas brengen als ie er klaar voor is. Je moet Deulofeu ook niet vergelijken met Cuenca. Deulofeu zou niet verhuurd worden aan Ajax helaas. Over 5 jaar zeg jij; wow deze jongen zou nog bijna aan Ajax verhuurd worden. Je moet niet tesnel oordelen over een speler zonder dat je weet hoe goed hij is.
Huren is net des Ajax maar als het gaat om zulke jongens moet je niet twijfelen en gelijk doen. Topper in wording! Die je dus wel naar de volgende ronde schopt in de CL.

30 mei 2013 om 11:01

Haha, Ik moet niet oordelen over een speler zonder dat ik weet hoe goed hij is? Vriendelijke vriend JIJ moet niet te snel oordelen voor een ánder en tegelijk even bepalen of diegene Deulofeu wel of niet aan het werk ziet, Ik heb hem namelijk vaak genoeg zien spelen om te concluderen dat hij een toptalent is zoals ik aangeef in mij eerste post maar dat ik hem gewoon niet hoef te zien bij Ajax omdat hij in dat jaartje waarschijnlijk geen meerwaarde gaat zijn! Hij is trouwens ook erg egoistisch en denkt nu al dat hij het mannetje is bij Barca! Hij kent de tacktiek van Ajax waar de wingers mee moeten verdedigen ook niet en verdedigd bij Barca ook nooit mee tegen de tijd dat hij het ajax-spelletje onder de knie heeft is hij weer terug naar Barcelona en dat is de reden waarom ik liever geen spelers gehuurt zie worden.

Als je op de lijst staat om verhuurd te worden val je toch gewoon buiten de boot? Al heb je dan Neymar Pedro etc etc voor je val je voor dit seizoen nog steeds buiten de boot.

Leer lezen en probeer andere mensen dan iets wijs te maken.

30 mei 2013 om 22:05

Hahaha een talent als hem is natuurlijk van een meerwaarde bij Ajax, als je dat niet inziet dan kijk je inderdaad teweinig van hem.. Of je moet een bril kopen. Plus over dat meeverdedigen zou ene probleem kunnen zijn idd. Maar denk jij dat er niet met zon jongen wordt gesproken? Denk je dat Frankie zegt ja kom maar jongen en je hoeft niet mee teverdedigen

30 mei 2013 om 11:00

Kishna is terug aan het komen van 2 jaar blessureleed en heeft (volgens mij) niet gespeeld dit seizoen, is wel al weer in training (geweest). Als er 1 speler is waar Ajax niet op kan rekenen en heeeeeeel voorzichtig mee moet zijn is het Kishna wel..
Ik hoop dat hij dit aankomende seizoen weer kan gaan spelen en dat hij zich weer kan ontwikkelen, dan kan het met ingang van 14/15 wellicht een optie zijn.

30 mei 2013 om 16:06

Nee met Boerrigters haal je zeker wel de volgende CL ronde?
Heb Liever Deulofeu dan Boerrigter/lukoki.
Want hij zou ons namelijk wel kunnen helpen, het is sowieso een vele malen betere speler dan de overige 2

Speelt toch vanaf links, dan zie ik weinig redenen om hem te huren.

We moeten ook niet te afhankelijk gaan worden van huurspelers van Barca.
Ik vind 1 a 2 ook wel de max.
Mocht Cuenca gehuurd/gekocht worden dan moet je deze jongen niet halen, andersom moet je dan Cuenca niet willen huren.

30 mei 2013 om 11:02

Cuenca kan je uit je hoofd zetten, moet een kijkoperatie ondergaan (waarbij ze vanalles kunnen vinden) en ligt er dan sowieso 3 tot 4 maanden uit. Moet je (helaas) niet willen..

Zoals al te lezen staat, gaat hij dus niet komen.

Onbegrijpelijk dat de scouting al een paar jaar niet in staat is om een echte rechtsbuiten te scouten.

In de jeugd zitten weliswaar een aantal talenten, maar het gaat erom dat er de komende 2 jaar meteen een goede rechtsbuiten staat. En geen gemaakte rechtsbuiten, zoals Boerrigter, Schöne, Meleg etc. of een speler (cuenca) te huren, die meer geblesseerd dan fit is

Hij is een rechtsbuiten, maar heeft wel een goed linkerbeen ook. Een beetje de Fischer op rechts. Zo eens speler is het. Ik denk echter niet dat Dortmund een speler van Barca zal huren???

Dus Marc sla je slag, en haal deze rechtbsuiten voor een jaar naar Ajax. Zodat het jaar erna Andersen toch wel een vaste waarde moet kunnen zijn op de rechterflank...

30 mei 2013 om 10:20

Ik vind dat Andersen een kans moet krijgen. Op de lange termijn veel waardevoller dan een huurling en niet zo heel veel minder dan Deulofeu. Zeker niet als laatstgenoemde eerst een fase van aanpassing moet ondergaan. Ajax moet zorgvuldig omgaan met haar eigen talenten. Geef eigen jeugd een kans!

Uit het artikel blijkt toch juist dat Ajax geen kans op hem maakt? Als de berichtgeving klopt, vind ik het hoogdraverij van Barca: niet goed genoeg voor de eigen breedte, maar wel goed genoeg voor de basis van clubs uit de zwaarste competities en té goed voor Ajax?

Ajax moet maar stoppen met die samenwerking. Ajax beschikt over voldoende eigen talent. Wel een erg goede speler die Deulofeu, hoewel het een moeilijke jongen blijkt te zijn.

30 mei 2013 om 10:20

Hij doet volgens mij echt alles alleen met rechts, dus op links zou ik hem niet zetten. Gezien zijn bouw zou hij in de eredivisie ook nog wel als rechtermiddenvelder kunnen spelen ipv De Jong als die weggaat

Geweldig talent! Type Fischer, maar dat rechtsbenig. Zou perfect zijn op rechts, maar helaas niet haalbaar vrees ik.

Hoe goed Deulofeu ook is, we moeten dit niet doen. Er komt genoeg talent aan. Vertrouw op je jeugd Marc! Mochten Eriksen en De Jong gaan dan kan je Maher nog halen, maar verder redden we het prima met onze jeugd. Afgelopen jaren wel bewezen lijkt me.

30 mei 2013 om 10:21

Welk talent op de rechtervleugel bedoel je? Met types als Lukoki gaan we in Europa echt geen stappen vooruit zetten hoor

30 mei 2013 om 10:29

Andersen en Meleg kunnen op rechts uit de voeten. Lukoki zie ik het ook totaal niet in zitten. Graag verhuren (wellicht een optie voor Cambuur) en na dat jaar de balans opmaken.

30 mei 2013 om 10:31

Hij is toch linksbuiten? Dan nog ben ik geen voorstander van huren..

30 mei 2013 om 10:34

Zou mooi zijn als Andersen inderdaad een stap maakt. Maar is dat een rechtsbuiten? Die Meleg is volgens mij veel geblesseerd geweest en heeft nog niet al te veel indruk gemaakt, maar ik kan het mis hebben.

30 mei 2013 om 12:18

Meleg zit volgens De Boer dicht tegen het eerste aan. Die gaan we komend seizoen wel in actie zien vermoed ik. Bij mijn weten zijn Andersen en Meleg beide geen klassieke buitenspelers, maar meer types zoals Fischer (valse spits annex creatieve middenvelder).

Ik zei het gisteren al , ajax is echt nog wel een optie voor deulofeu. Clubs in duitsland zullen liever iemand kopen dus zie hem niet verhuurd worden aan bijv. Borussia. Cuenca gaat ajax niet meer willen huren voor 1 seizoen vanwege zijn knieoperatie dus komt er een plek vrij voor deulofeu. Ajax speelt ook in de CL en hij komt in een ploeg met een vergelijkbare speelstijl. De nieuwe messi kan ook als rechtsbuiten dan heb je een gruwelijke voorhoede voor eredivisiebegrippen.

Wellicht een idee om Cuenca nu gewoon te kopen ipv te huren? Ik besef dat hij geblesseerd is, maar dit zal zijn vraagprijs drastisch drukken. Half jaar laten revalideren, rustig brengen en dan 3 jaar de vruchten plukken.

30 mei 2013 om 10:30

Ajax moet geen (zwaar) geblesseerde spelers meer kopen. Bij Sulejmani is het daar ook al mis gegaan. Je weet nooit hoelang het duurt voordat ze echt hersteld zijn en of ze weer op niveau komen. Straks speel je weer een half seizoen met een geïmproviseerde rechtsbuiten (schone, Boerigter). In mijn ogen een te groot risico, al heeft Cuenca wel talent.

30 mei 2013 om 10:45

Alleen zal Cuenca bij lange na niet kosten wat Sulejmani Ajax gekost heeft.

Ik ben het met Leprechaun eens. Barca vroeg naar het schijnt 3 tot 4 mln voor een ´fitte´ Cuenca, nu kan je hem zeker voor de helft krijgen. E zit een kleine risico aan, maar Cuenca heeft natuurlijk genoeg kwaliteit om de revelatie te worden in de Eredivisie. Daarnaast heeft hij het naar zijn in Ajax. Veel goedkopere diepte investeringen ga je niet vinden.

30 mei 2013 om 11:00

Then we agree to disagree. Ik ben van mening dat Ajax nu een goede en Ajax waardige rechtsbuiten mist. In ieder geval Europees gezien. Ik zie dan ook het liefst een rechtsbuiten komen die de hele voorbereiding mee kan maken en er direct staat. De eerste seizoenshelft spelen we alle CL wedstrijden.

30 mei 2013 om 12:11

Welke rechtsbuiten zou dit dan moeten worden? Ik ken er niet veel. Dan zou ik 'gewoon' Andersen het vertrouwen geven. Dan maar wat tekort komen in de CL. De Eredivisie geniet wat mij betreft de prioriteit en dan is Andersen een prima optie.

30 mei 2013 om 12:17

Robben?

De titel van het artikel is misleidend. Als je het artikel leest, begrijp ik er uit dat de kans klein is dat hij naar Amsterdam komt. De titel doet vermoeden dat het waarschijnlijk is, maar schijn bedriegt.

Het zou trouwens wel mooi zijn voor Ajax, maar als hij voor een betere ploeg in Europa kan voetballen, zou hij dat denk ik wel boven Ajax verkiezen. Als een Dortmund aanklopt en je hebt daar kans op veel speeltijd, tja... dan is het redelijk makkelijk toch?

Nou nou, dat is het grootste talent van Barcelona. Zou wat zijn als die naar de Eredivisie komt. Zal wel alleen concreet worden als Eriksen daadwerkelijk vertrekt.

Eigenlijk geeft het artikel weer dat Ajax dus geen kans op Deulofeu maakt. Apart aangezien Cuenca echt wel moeite had met het de tegenstanders van de eredivisie. Natuurlijk speelde hij niet veel wedstrijden, maar uit de woorden van dit artikel laat Barcelona wel zien dat het de Eredivisie niet hoog inschat. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze Deulofeu veel beter als Cuenca vinden.

De Bruyne is een rechtspoot van nature!

Een contract tot 2017 met een afkoopclausule van 35 miljoen. Ik zie hier dreiging voor een gevalletje Götze. Verder een goeie speler. Barca moet ook weer niet overdrijven. Hij speelt nu in Barca B, als hij verhuurt wordt aan een CL club dan komt hij niet in de basis, anders kon dit bij Barca zelf ook wel.
Juist clubs als het niveau van Ajax zijn goed. Daar speelt hij naar alle waarschijnlijkheid en de filosofie van Ajax sluit ook is aan ook.

30 mei 2013 om 12:13

Precies. De houding van Barcelona is op z'n minst vreemd te noemen. Bij Ajax kan hij Cl-ervaring opdoen en is hij vrijwel zeker van een basisplaats. Bij een Cl-spelende club uit één van de grote competities zal hij er net als bij Barca toch gewoon naast komen te staan, lijkt me?

Die Spanjaarden worden arroganter met de dag.

Ik bedoel Barcelona real Valencia(misschien) Sevilla a Madrid zijn beter als Ajax maar de rest zie ik niet over Ajax heen lopen.
De enigste wedstrijden in Spanje die top zijn bestaan uit deze 5 de rest ligt er ver achter.

Was Messi ook geen supertalent?

Kunnen jullie trouwens allemaal begrijpend lezen vroeg ik me af?
Ik citeer: Spaanse media claimden dat Ajax niet zijn bestemming zou zijn. De reden: volgens Barcelona ligt het niveau in Nederland te laag voor Deulofeu.

Ik citeer de tekst van Roura: Roura maakte woensdagavond duidelijk dat er nog geen knopen zijn doorgehakt over de eventuele continuïteit van Deulofeu en dat nog geen enkele bestemming is doorgestreept.

De media beweert het terwijl er geeneens een bronvermelding is (media). Dit is gewoon een bericht voor de wandelgangen terwijl dit wordt bericht als "nieuws". De betrouwbaarste bron lijkt mij Roura die dus aangeeft dat geen enkele bestemming is doogestreept. Type ik wil zoveel mogelijk hits en berichten door een vertekend bericht over Barcelona te plaatsen. Een VZ nieuwsplukker die Barcelona niet zo hoog heeft zitten waarschijnlijk

Verder om een reactie over Deulofeu te geven: Het is nog een ruw diamantje waaraan geslepen dient te worden. Hij is nog niet klaar voor de basis van Barcelona. Bij Barcelona B druipt het talent ervan af, al is het verdedigend een dramatisch niveau waarin hij gedeeld de 2de topscoordersplaats in nam met Jesé van Real Madrid met 18 goals. Ik vind zijn techniek vrij goed, hij heeft scorend vermogen, kan mannetjes passeren en heeft vooral ook een goed overzicht/inzicht, oftewel een intelligente speler. Maakt vaak de juiste keuzes voor de goal.

Hij is alleen nog wat flamboyant, zijn spel komt soms arrogant over, hij maakt geregeld een actie teveel en probeert wel eens dingen (die wel eens lukken, zoals een vrije trap die die uit een onmogelijke hoek erin draait en een hoekschop die die erin draait al was dat een keepersfout). Dit vind ik nog het ruwe gedeelte, met spelers als Messi in je team moet je dat bijvoorbeeld niet maken.

Een groot talent is het zeker, hij is nu wel nodig toe aan mentale testen waarin hij onder druk gaat voetballen. In de Spaanse jeugdteams doet die het ook goed maar dat geeft geen garantie voor de toekomst, kijk maar naar Bojan. Messi vond ik stukken opvallender tijdens zijn debuut, kijk nog maar eens naar Barcelona-milan waarin Deulofeu invalt, al konden de meeste mensen Deulofeu niet, hij viel ook niet op in die paar minuten dat die mee mocht doen

Heb eigenlijk liever dat hij bij Barcelona blijft, zodat hij kan vechten voor een basisplaats. Heb niet zoveel vertrouwen in uitlenen, want ik kan me niet herinneren wie het wel goed deed bij Barcelona na een jaartje bij een andere club.

Deulofeu zou een verrijking zijn voor de eredivisie, hij moet alleen meer overzicht krijgen, al heeft dat alleen gaan 'm wel veel goals opgeleverd dit seizoen. De eredivisie is veel hoger niveau dan de Liga Adelante. Slijpen deze diamant, Ajax speelt hetzelfde spel dus dan is dat niets nieuws, en dan meelaten draaien in Barça 1!

niet dromen van overwintering in de champions league!! zeker niet met deulefeu haha man man man de boer die vorig jaar kritiek gaf over het aantal huurlingen bij feyenoord wil nu heel de jeugdopleiding van barcelona leegplunderen !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren