Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jong Oranje gaat met 12 A-internationals naar EK

Laatste update:
/

Cor Pot heeft vrijdagmiddag de definitieve selectie van Jong Oranje voor het EK Onder-21 in Israël bekendgemaakt. In de 23-koppige selectie van Pot zitten volwaardige A-internationals als bijvoorbeeld Bruno Martins Indi, Ricardo van Rhijn, Stefan de Vrij, Jordy Clasie, Adam Maher en Kevin Strootman. Achter de deelname van Tonny Vilhena staat op dit moment nog een vraagteken.

Feyenoord is van mening dat Vilhena niet fit is voor het jeugdtoernooi. In afwachting van de fysieke gestelheid van de middenvelder is Lerin Duarte van Heracles Almelo als 24e speler bij de groep gehaald. Jeffrey Bruma, Virgil van Dijk en Jetro Willems zijn de meest opvallende afwezigen in de selectie, die uiteindelijk 23 namen moet tellen. Jong Oranje start maandag de voorbereiding met een trainingsweek in Doorwerth, die vrijdag 24 mei wordt afgesloten met een oefeninterland tegen Australië. Dat duel wordt gespeeld in het stadion van FC Emmen en begint om 18.30 uur. De EK-eindronde wordt gehouden van 5 tot en met 18 juni.

In de selectie van Jong Oranje zitten liefst twaalf spelers met minimaal een interland voor het grote Oranje: Daley Blind, Martins Indi, Van Rhijn, De Vrij, Clasie, Leroy Fer, Van Ginkel, Maher, Strootman, Ola John, Luuk de Jong en Georginio Wijnaldum. Op het EK is is Jong Oranje ingedeeld in Groep B. Het team van Pot, een van de favorieten voor de eindzege, treft Jong Duitsland (6 juni, Petach Tikva), Jong Rusland (9 juni, Jeruzalem) en Jong Spanje (12 juni, Petach Tikva).

De volledige selectie:

Doel: Marco Bizot (FC Groningen), Nick Marsman (Go Ahead Eagles), Jeroen Zoet (RKC Waalwijk)

Verdediging: Patrick van Aanholt (Vitesse), Daley Blind (Ajax), Mike van der Hoorn (FC Utrecht), Kelvin Leerdam (Feyenoord), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Bram Nuytinck (Anderlecht, Bel), Ricardo van Rhijn (Ajax), Stefan de Vrij (Feyenoord)

Middenveld: Jordy Clasie (Feyenoord), Leroy Fer (FC Twente), Marco van Ginkel (Vitesse), Adam Maher (AZ), Kevin Strootman (PSV), Tonny Vilhena (Feyenoord), Lerin Duarte (Heracles Almelo)*

Aanval: Memphis Depay (PSV), Ola John (Benfica), Luuk de Jong (Borussia Mönchengladbach), Florian Jozefzoon (RKC Waalwijk), Jürgen Locadia (PSV) en Georginio Wijnaldum (PSV).

* = valt af als Tonny Vilhena fit is.

Wordt Jong Oranje Europees kampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi voor Heracles als Duarte meedoet, stijgt z'n waarde van.

17 mei 2013 om 12:30

helaas valt hij af als vilhena fit is staat in de tekst

17 mei 2013 om 12:31

I know, daarom ook ''als''

17 mei 2013 om 12:56

Geweldig 7 (ex)- Feyenoorders.
Pure dominantie.

Zoet
Leerdam
De Vrij
BMI
Blind
Clasie
Fer
Vilhena
Wijnaldum
De Jong
Ola John
17 mei 2013 om 13:01

Ja feyenoord is uitstekend bezig w.b. jeugopleiding. Dat merk je nu wel en zal in de toekomst niet anders zijn, aangezien ze de beste jeugdopleiding hebben.

17 mei 2013 om 13:02

Geweldig. 5 huidige Psv-ers. Zoet is namelijk een Psver aangezien hij over 1 maand weer daar speelt. 5 Feyenoorders (als we Leerdam ook meerekenen). Dat belooft wat met die nieuwe lichting bij PSV

17 mei 2013 om 13:04

Die opstelling valt al totaal niet serieus te nemen...
Maher op de bank..haha

17 mei 2013 om 13:13

Hoe kun je Maher er nu niet inzetten. Beste middenvelder in dit team.

17 mei 2013 om 13:31

@hetkenmerk, totaal belachelijke opstelling. Volgens mij is dat meer om zoveel mogelijk Feyenoorders erin te zetten. Fer en Vilhena eruit voor Strootman en Maher lijkt me een stuk logischer. Verder ook Van Rhijn als rechtsback natuurlijk.

17 mei 2013 om 13:44

Arrogant? Die jongen heeft zelf toegegeven niet in vorm te zijn de laatste weken!

17 mei 2013 om 13:55

Maher die niet in vorm is is nog altijd beter dan een Vilhena in vorm

17 mei 2013 om 14:45

Vilhena heeft 25x meer potentie dan Maher.
Maher is 2 jaar ouder en nog amper beter.

17 mei 2013 om 14:52

Hahah Vilhena komt nog niet in de buurt van Maher

17 mei 2013 om 15:12

Inderdaad, kan iemand even zorgen dat Scf_zuid uit z'n droom ontwaakt? Maher is (op dit moment) een paar stappen verder dan Vilhena.

17 mei 2013 om 15:26

@hetkenmerk

Dat is er wel een meer dan mijn koopclub met een zeer slechte jeugdopleiding, ik ben jaloers.
En in huidige spelers is het zelfs 5-5. Jammer, maar helaas.

17 mei 2013 om 15:28

Vilhena is 18 terwijl Maher 19 is.. 2 jaar verschil? Jij zit duidelijk niet op het Erasmus daar in Rotterdam.

Maher won op zijn 18e Eredivisie talent van het jaar en dat gaat Vilhena dus niet meer lukken gezien hij 19 wordt volgend jaar. Dus laat dat amper beter ook maar achterwege, ik heb trouwens Vilhena nooit zo'n mooie individuele goal zien maken zoals Adam dat deed tegen PSV in een duel zo belangrijk als de bekerfinale..

17 mei 2013 om 15:43

Ik tel maar 4 Psv-ers hoor. Of wil je Zoet er ook bij scharen? Op die fiets heeft Feyenoord er 7 Fer en Wijnaldum zijn natuurlijk ook afkomstig van Feyenoord.

Wat ik overigens niet snap is dat van Aanholt vertrokken is bij Psv, of anders geredeneerd dat ze hem hebben laten gaan. Hij komt toch uit de jeugd daar en had nu 100 een basisplaats gehad bij Psv. Depay vind ik de enige speler welke niet thuis hoort in de selectie, erg overschat naar mijn mening en dan heb ik het nog niet over de mentaliteit. Maar ja het is ook de backup van Boetius in de selectie.

17 mei 2013 om 16:51

Aan potentie heb je nu niks als je Europees Kampioen wilt worden!

17 mei 2013 om 13:04

Duarte heeft toch aflopend contract, hij is transfervrij. Ik denk trouwens wel dat Vilhena het gaat halen.

17 mei 2013 om 13:49

Lastige keuzes! Ik zou zo spelen. Denk dat je moet kiezen voor het de beste speler per positie en niet voor de beste elf spelers. Daarom Jozefzoon in plaats van Wijnaldum!

Zoet
Van Rhijn
De Vrij
Martins Indi
Blind
Maher
Clasie
Strootman
Jozefzoon
De Jong
John
17 mei 2013 om 14:23

Jozefzoon??? Nee zowel Depay als Wijnaldum zijn beter dan Jozefzoon. Wat ik niet snap is dat een jongen als Misidjan er niet bij zit die ook stukken verder is dan Jozefzoon

17 mei 2013 om 15:11

Misisdjan laat te weinig constantheid zien vind ik. Hij wisselt een reeks van 4 goede wedstrijden af met een reeks van 4 dramatische wedstrijden en op dat niveau kan dat nog niet vind ik.

17 mei 2013 om 15:31

Jozefzoon? Ik ge bijna huilen van medelijden. Dat jij hem beter kunt vinden dan Wijnaldum zeg.
Maar ach, gezien je opstelling heb je niet al teveel voetbalverstand. Je fysiek slechtste speler zet je in de as en de aanvallende middenvelder op rechts, maar geen linker aanvallende middenvelder.
3 fouten waar je er 11 kunt maken, zelfs Pot is een betere coach dan jij.
Ik heb ervoor gekozen om maar één fysiek lichtgewicht op het middenveld te zetten, omdat Fer niet (veel) onderdoet voor Clasie, maar fysiek wel een stuk sterker is. Maher staat dus ook op 10, waar hij, als sterspeler, het spel zal mogen gaan verdelen. De rest hoef ik denk ik niet ui te leggen.

Zoet
Van Rhijn
De Vrij
Martins-Indi
Blind
Fer
Maher
Strootman
Wijnaldum
de Jong
John
17 mei 2013 om 15:54

Ik snap zijn redenering wel. Jozefzoon is een echte rechtsbuiten, dat is Wijnaldum natuurlijk niet, dat is meer een aanvallende middenvelder. In feite speel je met Wijnaldum rechtsbuiten ipv 4-3-3 in praktijk een 4-4-2 .

Misschien had Depay beter geweest op die positie , maar van fouten kun je toch niet spreken? Misschien moet je nog leren dat iedereen een mening mag hebben en dat je het hier mee oneens mag zijn.

Overigens ga jij ervanuit dat Clasie fysiek zwak is door zijn geringe lengte (denk ik?) Echter speelt Clasie wekelijks op die positie bij Feyenoord en vervult Immers de 10-positie. Dus wederom niet zo gek gedacht lijkt me.
Fer lijkt me eerder een vreemde gedachte. Bij het grote Oranje was tijdens gedeeltes van de laatste interlands het middenveld ook bezet met Clasie Strootman en Maher. Om met de grote Louis te spreken : Is hij dan gek of ben jij het? :-)

17 mei 2013 om 15:57

Och, weer zo'n cyberruziemaker. Kiezen voor een bepaalde opstelling heeft niks te maken met 'fouten maken'. Ik kies voor een echte rechtsbuiten, omdat Wijnaldum telkens het middenveld in zal gaan duiken. Heeft bij PSV aangetoond dat hij een echte middenvelder is en werd daarom ook geslachtofferd op rechtsbuiten de laatste weken.

Over het middenveld: Maher op 10 natuurlijk. Je was er gemakshalve even vanuit gegaan dat ik hem rechtshalf zou zetten op een vlak middenveld? Ik kan helaas geen 4-3-3-opstelling met de punt naar achteren kiezen. Clasie speelt bij mij rechts voor de verdediging, Strootman linkshalf en Maher vanuit rechtshalf in een vrije rol naar voren toe. Een gestaffeld middenveld dus.

17 mei 2013 om 19:37

Mooi voor Go Ahead Eagles Nick Marsman dat meegaat.

Jeetje wat een verdediging en middenveld he, haha wel mooi om te zien. Misschien dat 'opleidingsland Nederland' dan wel uitbetaald op dit niveau, al is het altijd maar wel de vraag of ze samen kunnen presteren.

17 mei 2013 om 12:29

Inderdaad. Prachtig om te zien hoeveel talent er op dit moment is in de verdediging en op het middenveld. De aanval is niet slecht, maar is zeker beter geweest de afgelopen jaren. Persoonlijk denk ik dat dit de opstelling wordt.

Zoet
van Rhijn
de Vrij
BMI
Blind
Clasie
Maher
Strootman
Wijnaldum
de Jong
John
17 mei 2013 om 12:59

ik denk nuytink voor BMI en misschien fer i.p.v. clasie maar die ontlopen elkaar niet erg.

17 mei 2013 om 14:27

Kan iemand mij vertellen waarom de grote beloftet van Chelsea Nathan Ake er niet bij zit?? Pakt steeds vaker wedstrijden mee en lijkt me een groot talent. Het is toch zeker het proberen waard om bij de selectie te halen..

17 mei 2013 om 14:47

Simpel, hij speelt te weinig wedstrijden. Daarnaast is het de vraag of hij wel beter is dan een speler uit het huidige geselecteerde middenveld. Laat hem maar eerst groeien en zijn wedstrijdjes meepikken bij Chelsea, dan komt hij er over 2 á 3 jaar wel.

17 mei 2013 om 15:16

Je hebt wel gelijk dat hij weinig wedstrijden speelt maar dat vind ik geen reden om hem niet op te roepen voor jong oranje. Als je kijkt naar het doel van jong oranje is dat toch om spelers op te leiden voor het grote werk bij het echte oranje? Dit is een uitgelezen kans om zulke spelers te testen en te kijken hoe hij zich staande weet te houden tegen generatie genoten. Als hij bij Chelsea al zijn wedstrijden mee pakt lijkt het me dat ze veel in hem zien. (niet voor niets uitgeroepen tot belofte van het jaar). Aangezien de verdediging de laatste jaren een kritiek punt is geweest van oranje moet je juist deze kansen grijpen om te kijken wat voor talent je in huis hebt. Juist op zulke toernooien, maar goed dat is mijn mening

17 mei 2013 om 17:10

@ricardo4

nuytink voor Bmi? het lijkt me het meest voor de hand liggen dat de Vrij en BMI samen spelen aangezien ze ook een koppel vormen in het grote oranje en "feyenoord"

17 mei 2013 om 12:30

We hebben een mooi "opleidingsland" maar een flut coach voor deze groep, zal me niks verbazen als we de eerste ronde niet eens doorkomen.
Blijft een rare coach die in aanloop naar dit E K wel wat onnodigge punten heeft laten liggen met zijn beleid.

17 mei 2013 om 12:51

'de eerste ronde niet eens doorkomen'.. is niet heel vanzelfsprekend in een poule met duitsland, spanje en rusland. maar het is een klein toernooitje, als de poule doorkomt sta je meteen in de halve finale.

17 mei 2013 om 12:51

Helaas moet ik het totaal met je eens zijn ik kan me geen wedstrijd herinneren waarin Jong Oranje goed gespeeld heeft onder Pot. Heel leuk veel goede namen en veel talenten maar het voetbal wat ze hebben laten zien in de kwalificaties leek nergens op. EK zal zeker geen groot succes worden met Pot al coach.

17 mei 2013 om 15:07

Manodedios

Wij hebben 12 A-internationals (min of meer) welk land kan dit op het toernooi ook zeggen. Maar met een coach die alles behalve overtuigend spel heeft laten zien met zijn team, waar een hoop van de geselecteerde jongens (ook de "a-internationals" aan hebben deel genomen) nu weer bij zitten is het inderdaad geen vanzelfsprekendheid. Spanje schat iedereen altijd hoog in, maar kom op Duitsland en Rusland zijn geen selectie waar je van onder de indruk zou moeten raken. Maar laat dat nou onze grootste valkuil zijn, we vinden onszelf altijd groter dan dat we zijn.

17 mei 2013 om 12:34

Kunnen we niet 14 tegen14 spelen of iets dergelijks? Zonde om sommige jongens niet op te stellen, haha.

Zegt trouwens genoeg dat de linksback van afgelopen EK het aflegt tegen jongens als Van Aanholt. Volledig terecht natuurlijk, wat een zoutzak is die Willems zeg. Knap dat hij z'n schoenen iedere week nog vindt als je er zóver naast loopt. Wel jammer dat Van Dijk niet mee gaat. Maar goed, er moet toch iemand afvallen..

17 mei 2013 om 12:33

Jammer dat Danny Hoesen is afgevallen, had hem graag willen zien op dit jeugd EK in Israël.

17 mei 2013 om 12:55

Klopt, maar met De Jong staat er ook wel een goede spits! Ben allang blij dat Zeefuik er niet bij is!

17 mei 2013 om 12:56

Haha die had het ook zeker niet verdiend. Dat weet iedereen wel. Jammer dat van Dijk niet mee gaat, maar snap het ook wel weer, omdat die anderen denk ik wat constanter zijn.

17 mei 2013 om 13:06

Jürgen Locadia kan ook in de spits positie uit de voeten en ik moet zeggen.. de invalbeurten van hem, brengen ook altijd een doelpunt op.

17 mei 2013 om 14:44

Perfecte Pinchitter

Wat een fraaie selectie! Zoveel namen zal deze dan ook denk ik niet gaan verschillen met die van het 'grote' oranje komend WK!

Zoet
V. Rhijn
De Vrij
Indi
Blind
Van Ginkel
Strootman
Maher
Wijnaldum
De Jong
John
17 mei 2013 om 12:37

Die opstelling zal het wel gaan worden. Alleen denk ik dat Clasie zal gaan spelen in plaats voor Van ginkel dat geeft toch meer controle.

17 mei 2013 om 12:40

Met strootman heb je een controleur. De opstelling van prokrist lijkt mij het beste! Daarbij vind ik Van Ginkel een groter talent dan Clasie.

17 mei 2013 om 13:05

Maar Maher en Van Ginkel zijn allebei vrij aanvallend ingesteld. Ik zou ook Clasie of Fer opstellen ipv Van Ginkel. Dan heb je toch meer controle en onze aanval is sterk en snel genoeg om het iedereen moeilijk te maken. Ik weet alleen niet of ik Wijnaldum zou opstellen, misschien Depay of is dat een linksbuiten?

17 mei 2013 om 13:24

Is goed van Marwijk, met je twee controleurs :P
Ik houdt meer van domineren dan controleren, en de goede aanval moet wel ondersteund worden.
Fer kan je er beter naast laten, die laat niets zien de laatste weken.
Volgens mij is Depay ene linksbuiten. but correct me if im wrong!

17 mei 2013 om 14:38

Depay is een linksbuiten. Echter heeft hij ook wel eens als rechtsbuiten gespeeld en dat deed hij vrij aardig.

17 mei 2013 om 12:58

opstelling ziet er goed uit!
Ik heb er zin in! toch nog voetbal deze zomer!
Denk dat we de beker op gaan halen!

------ edit-------

Word dit allemaal live uitgezonden?

17 mei 2013 om 13:18

Wedstrijden van Jong Oranje op SBS 6, heel te toernooi te zien bij Eredivisie Live.

Waarom valt Bruma af die te weinig heeft gespeeld dit seizoen. En Leerdam die gaat wel mee maar heeft 10 min sinds Oktober gespeeld. Met 2 maten meten..

17 mei 2013 om 13:50

Bruma heeft nog nooit ergens iets laten zien. En daarbij speelt bruma centraal, en dan kun je dus de Vrij, van der Hoorn en van Dijk (zijn afwezigheid vind ik opvallender) oproepen. Rechtsback hen je eigenlijk maar 1 optie. Dan is het toch met een vergrootglas zoeken naar een goede back-up. En dan komt Pot bij Leerdam uit

Ik zelf zou eigenlijk wel een keer Daley Blind als rechtsback willen zien, lijkt me dat hij daar als rechtsbenige speler nog beter is dan op LB, vooral opbouwend. En sowieso hebben we nog wel een aantal linksbacks met niveau die er nu niet bij zijn (o.a. Willems en Nelom).

Leerdam? doe is gauw Virgil van Dijk terug in de selectie, want hoe kan je zo'n speler die dit seizoen amper heeft gespeelt erbij halen typisch Cor Pot.

17 mei 2013 om 12:32

Misschien omdat Leerdam een back is en er al 4 centrale verdedigers zijn geselecteerd die gelijkwaardig of beter zijn dan van Dijk?

Betekent overigens niet dat ik het niet met je eens ben dat Leerdam nooit in deze selectie had mogen zitten, maar dat terzijde.

17 mei 2013 om 12:36

Als je Martins Indi hebt zien spelen bij Feyenoord, heeft hij niet alleen als CV gespeelt.

17 mei 2013 om 12:59

De andere 4 zijn misschien wat constanter dan Van Dijk, dat klopt. Al hoewel ik De Vrij dit seizoen ook een paar keer heb zien schutteren. Des ondanks is hij ook verder dan van Dijk. Van Dijk komt er ook wel, zit genoeg potentie in.

17 mei 2013 om 13:43

Martins Indi is veel verder dan Van Dijk op Cv.
Martins Indi is niet voor niets Oranje international en Van Dijk niet.
Dat zijn de feiten.

17 mei 2013 om 12:36

ik had ook liever een speler als pele van anholt ofzo gehad als backup voor de rechtsback positie.

maar hoe zit het nou precies? als nederland de poulefase doorkomt, gaat dan louis van gaal het overnemen van cor pot?

17 mei 2013 om 13:09

Daar zie ik de logica niet van, waarom zou Cor de touwtjes ineens uit handen willen geven?! Ik zou het trouwens alleen maar toejuichen. Cor Pot is slecht.

17 mei 2013 om 13:57

Onzin, na de poulefase zit je meteen in de halve finale, en als dat gehaald wordt komen Blind en Van Gaal naar Israel om de wedstrijden live vanaf de tribune te bekijken.

17 mei 2013 om 12:51

Roep dat gewoon Bruma op. Die speelt bij ook niet elke week, maar wel een stuk vaker en op een hoger niveau en ook regelmatig als rechtsback volgens mij.

17 mei 2013 om 13:11

En die maakt ook kinderlijke fouten. Bruma heeft de afgelopen jaren vrijwel geen groei doorgemaakt. Hem nu een keer laten zien dat hij verkeerd bezig is (want talent had hij zeker) door hem niet op te roepen werkt misschien wel.

Leerdam is wel hard aan het trainen en die boekte wel progressie de periode dat hij speelde. Al zou ik geen van beide oproepen, maar Pot is nou eenmaal een zwakke coach.

17 mei 2013 om 13:09

Helemaal waar, maar in een ander artikel geeft Cor Pot aan dat Leerdam erbij zit vanwege de rechtsback positie en omdat ze daar niemand anders voor hebben.....

Maar dat Van Dijk er niet bij zit vind ik persoonlijk ook wel jammer, de pest is gewoon dat er voor die positie al genoeg spelers zijn die zich al hebben bewezen in het elftal....

17 mei 2013 om 14:33

Daarom zou het mooi zijn als van Dijk naar PSV gaat. Daar kan hij uitgroeien tot een ware verdedigings leider. Aangezien daar afgelopen seizoen dringende vraag naar was in Eindhoven. Cocu kan hem sowieso beter maken en hij speelt op een mooi opstapje voor het Nederlands elftal. Win/win situatie dus..

Had alleen Leerdam nooit uitgenodigd, maar had niet anders verwacht van Pot

Goed dat de selectie bestaat uit veel jongens die ook al met het A team meespelen(speelden). Zorgt ervoor dat die toch weer wat ervaring opdoen en ditmaal moeten ze wel kampioen worden vind ik eigenlijk.

Ik snap alleen Leerdam en Jozelfzoon niet. Als je Virgil van Dijk niet meeneemt en Leerdam wel, dan klopt er toch iets niet... Ik kan begrijpen dat je Leerdam als multifuntionele speler mee wil nemen, maar heeft bij feyenoord bijna niks gespeeld dit seizoen.

Is er echt niks beters dan jozefzoon als buitenspeler, want dan is het toch dramatisch gesteld. Voorderest leuke selectie, maar ook veel spelers die de laatste weken/maanden nou niet echt in vorm zijn geweest, hopelijk kunnen ze het dit toernooi wel laten zien.

17 mei 2013 om 14:29

Misidjan is een veel betere buitenspeler dan Jozefzoon!

17 mei 2013 om 13:27

Nou ik vind het wel terecht dat Nuytinck erbij zit. Heeft een zeer degelijk seizoen gespeeld bij de beste club van Belgie en zelf Champions League, heeft toch op een hoger niveau gespeeld dan van Dijk.
Bovendien is hij heel de kwalificatie aanvoerder geweest van jong Oranje, dus lijkt het me wel op zijn plaats om hem ook mee naar het eindtoernooi te nemen.

Haha, mijn hemel wat een selectie.
Over 4-5 jaar domineren wij het voetbal!!

17 mei 2013 om 14:50

Nou dat valt ook wel mee, als je deze spelers vergelijkt (leeftijd)met bijv Brazilie of Duitsland.

17 mei 2013 om 14:57

Jah ik was ook sarcastisch.....

17 mei 2013 om 15:09

Dus je vindt het een slechte selectie?

17 mei 2013 om 15:15

je sarcasme is wel misplaatst aangezien ik vind dat we een behoorlijk sterke selectie hebben voor zo'n klein landje. Of we de poulefase doorkomen is nog maar de vraag met zulke sterke landen, maar ik acht ons vooraf niet kansloos

Beste selectie hoor! Hier moeten we toch wat potten mee kunnen breken dacht ik zo.

Zoet
van Rhijn
de Vrij
Martins Indi
Blind
van Ginkel
Maher
Strootman(C)
Wijnaldum
de Jong
Ola John

Een heerlijk team op het eerste oog. Ik ga er in ieder geval voor zitten, en ik hoop echt dat ze zichzelf kunnen laten zien. Een goede doelman, een voetballende verdediging, een creatief middenveld, en voorin zit het ook wel goed. We zitten in een loodzware poule, maar als we die doorkomen geef ik Jong Oranje een goede kans om het toernooi te winnen!

basisteam van verdediging en aanval kun je van te voren al uit tekenen.

zoet
van rhijn - de vrij - martins indi - blind

wijnaldum - de jong - john

middenveld kan het nog alle kanten op.

17 mei 2013 om 12:37

2 van de plekken op het middenveld kan je ookal invullen met Strootman en Maher.
Dan is het alleen de vraag of hij met Clasie of van Ginkel erbij gaat spelen, dus punt naar voren of punt naar achter.

17 mei 2013 om 12:39

middenveld mag van mij dit zijn maher-clasie-van ginkel omdat ik vind dat clasie betere seizoen heeft dan fer en van ginkel strootman voorbij is.

17 mei 2013 om 12:52

Clasie een beter seizoen dan Strootman, Strootman heeft 11 assists en 5 goals geloof ik. Veruit de meeste constante en beste man bij PSV dit seizoen. Pot heeft ook gezegd dat hij Strootman als aanvoerder ziet, dus die zal ongetwijfeld gewoon spelen.

17 mei 2013 om 13:28

wil jij strootman centraal op het middenveld zetten want dat is de plek van clasie???
Als strootman op cm gaat spelen word het een ramp hij kan niet opbouwen en mist handelinssnelheid iets wat clasie wel heeft.
daarom vergelijk ik hem met van ginkel talent van het jaar die is technisch verfijnder en heeft een goede klik met maher van wat ik heb gezien uit de kwalificatie wedstrkjden van dit ek.

17 mei 2013 om 13:38

Uiteraard vergelijk je Strootman met Clasie. Beide verdedigende middenvelders. Daarnaast in Strootman basisspeler bij het Nederlands elftal, je moet dus wel heel stom zijn om hem er bij Jong Oranje dan naast te zetten.

17 mei 2013 om 13:47

Ik wil Strootman en V Ginkel naast elkaar zetten op het middenveld met Maher ervoor.
Strootman links centraal en v Ginkel rechts centraal en Strootman iets verdedigender.
Hij kan inderdaad niet opbouwen daarom heeft hij ook zoveel assists en zijn handelingssnelheid draamaaatisch, daarom is hij ook basisspeler bij Oranje.

Nederlands Elftal speelt in diezelfde periode toch 2 vriendschappelijke wedstrijden?? Dan gaan er heel wat debuteren in het Nederlands Elftal :P

Dit is inderdaad een hele goeie mix van talenten en ik denk dat ze het nog best ver gaan schoppen. Alleen had ik liever Van Dijk gezien in plaats van Nuytinck.

De beste 3 selecties zitten in dezelfde poule, ik zie Spanje zonder moeite door gaan en hopelijk kan Nederland ook door gaan. Duitsland heeft ook een sterke jeugd opkomt. Ik weet niet of de selectie van Duitsland al bekend is, maar met Gotze, Reus, etc kunnen ze best ver komen.

17 mei 2013 om 12:50

De selectie is bekend en er doet geen 1 van de verwachte namen mee, zelfs Draxler doet niet mee! Bekendste naam is Holtby, spelend bij de Spurs.

17 mei 2013 om 13:01

Ik ben benieuwd, Duitsland heeft altijd goede talenten gehad. Zou me niet verbazaen als er nog een Muller, Gotze, Gomez opduikt.

17 mei 2013 om 13:05

Gomez???
nou dat zou mij wel verbazen hoor.
trouwens die jongens gaan echt geen jeugd ek spelen die jongens zijn kapot en moeten nog de cl finale spelen kom op hey en bayern volgens mij ook nog de bekerfinale

17 mei 2013 om 14:54

Gomez is gewoon een Duitser en daar geboren hoor

En het is idd al bekend dat de Duitser geen sterren meenemen naar het Ek.

Jammer dat Thomas Bruns niet meegaat, maar als je dit middenveld ziet valt er wat voor te zeggen..

Mooi groep spelers! Daar moet wel een goed team van te bouwen zijn om in elk geval kans te maken om het EK te winnen! Worden zo ook leuke wedstrijden om naar te kijken, om te zien hoe de jonkies het doen!

Wat een selectie! Heerlijk hoor!
Met deze selectie moet er toch een goed resultaat in zitten?

Echt typisch Cor Pot, Kevin Leerdam mee die helemaal niet heeft gespeeld dit seizoen voor Virgil van Dijk... Sorry hoor, maar dan moet je jezelf echt afvragen waarmee je in godsnaam bezig bent. Vind hem al jarenlang een drama coach. Totaal niet geschikt om met jonge jongens om te gaan of beter te maken.

17 mei 2013 om 12:41

Leerdam is een rechtsback en dus backup voor vanrhijn. Van dijk zou de 5de cv in de selectie zijn. Dus zo raar is het allemaal nog niet

17 mei 2013 om 14:16

Leerdam is een middenvelder. Heeft wel veel als rechtsback gespeeld maar dat is meer omdat er niemand anders beschikbaar was bij Feyenoord toen.
Speelde dit seizoen (en in die 10 minuten tegen Vitesse) voordat hij uit de basis werd gehaald ook voornamelijk op het middenveld.

17 mei 2013 om 14:36

Is dus multifunctioneel en ook op de RB positie te gebruiken. Vrij logische keuze dus aangezien alle posities dubbel bezet moeten worden.

17 mei 2013 om 16:17

Hij heeft op verzoek van Pot heel het seizoen als rechtsback gespeeld bij het 2de van Feijenoord. Dus ook al is hij van origine een middenvelder, neemt hij in deze selectie gewoon de plek van 2de rechtsback in. Er blijven middenvelders thuis die veel beter zijn dan hij.

Is het EK niet gelijktijdig met een paar oefeninterlands van Oranje in Azië?

17 mei 2013 om 13:09

Ja, dat is zo. Maar Van Gaal heeft toezegging gedaan dat Pot mee mag nemen wie hij wil en dan kunnen die vedetten lekker met z'n allen naar Azië. Ook beter voor de merchandise dat vd Vaart meedoet i.p.v. Strootman

Leerdam is geselecteerd als rechtsachter. Van Dijk is een centrale verdediger. Appels met peren vergelijken dus.
Logische selectie, op Jozefzoon na misschien.

Als deze selectie zich blijft doorontwikkelen dan heb je in 2016 en 2018 een A elftal wat eindelijk kan verdedigen

17 mei 2013 om 12:56

Waterman
Zuiverloon, van der Struijk, Donk, Jong-a-pin
Bakkal, Bruins, Maduro, Drenthe
De Ridder, Babel, Rigters

overig: Krul en Vermeer
Kruiswijk, Pieters, Vlaar
Aissati, Medunjanin, Schilder
Jenner, Beerens, Jansen

Aaiiiii selectie 2007.... 3 internationals, waarvan 2 keepers. (en Vlaar)

17 mei 2013 om 13:10

Opstelling met 12 spelers!
En deze selectie heeft het geluk dat Van Gaal bondscoach is!

17 mei 2013 om 13:14

Haha.. oow ja! Ja ik twijfelde zal ik er een mooie 4-4-2 van maken (wat het geloof ik ook was) of 4-3-3.. ik dacht ik ga er tussen in zitten :D

Maar met de namen komt het op hetzelfde neer

17 mei 2013 om 13:15

Maduro, Drenthe, Babel, Krul, Vermeer, Pieters, Vlaar hebben minimaal 1 interland.

En Aissati heeft gekozen voor Marokko en Medujanin voor Bosnië.

17 mei 2013 om 13:19

Ik was toen veel minder onder de indruk van die selectie dan van deze.

Zeker van der Struijk ejong-a-pin heb ik nooit wat gevonden maar dat is achteraf makkelijk praten natuurlijk. Van Zuiverloon had ik veel meer verwacht en Donk doet het inmiddels best aardig bij Brugge

17 mei 2013 om 13:20

Ja, ik heb het ook over internationals van nu, en die een beetje wat gepresteerd hebben. Dan vallen in jou rijtje Babel, Drenthe en Pieters wel af. Maduro kan je over discussieren indd. En Aissati en Medunjanin zijn volledig uit het oog verloren, en dat zegt genoeg denk ik!

17 mei 2013 om 14:08

Dan is deze selectie beter !

17 mei 2013 om 14:18

zon topselectie was dat natuurlijk niet in 2007. werd toen ook niet gevonden overigens. dat nederland dat toernooi toen won kwam echt als een verassing.

waterman: wisselkeeper bij az
zuiverloon: werd ooit gezien bij feyenoord (gullit) als een groot talent, maar was al afgedankt aan heerenveen
van der struyk: speler van willem 2 en nooit gezien als een groot talent
donk: net een half jaartje bij az. hadden we wel wat meer van verwacht
jong a pin: middelmatig backup backje van heerenveen
bakkal: wisselspeler bij psv
bruins: speler van excelsior
maduro: wisselspeler bij ajax
drenthe: net basisspeler bij feyenoord op de backpositie. brak op dat toernooi echt door als linkermiddenvelder.
de ridder: had het niet gered bij ajax en was tribuneklant bij celta de vigo
babel: was de vedette van jong oranje
righters: speelde een onopvallend seizoen bij nac.

die selectie van 2007 is echt niet te verglijken met de huidige selectie.

17 mei 2013 om 14:38

Wat is er eigenlijk met Righters gebeurd?? Hoor daar nooit meer iets van of het is me niet opgevallen.. Weet iemand meer over hem?

17 mei 2013 om 14:50

Van der Struijk was op dat moment een van de grootste verdedigende talenten van de Eredivisie!

17 mei 2013 om 14:52

Rigters is na het seizoen dat hij degradeerde met Willem II (2010-2011) nergens meer aan de bak gekomen

17 mei 2013 om 15:04

ik denk dat je bedoelt dat van der struijk op dat moment een van de grootste verdedigende talenten van willem 2 was.

17 mei 2013 om 15:11

Oke bedankt Swinkels! Toch wel jammer, want hij kan dus dan ook niet zo heel oud zijn. Kan me nog herinneren dat hij een grappig loopje had.

Prima selectie. Snap niets van de keuze voor Josefzoon en Leerdam, maar verder prima. Lekker ook dat Bizot er bij zit, al zal hij geen eerste keeper zijn.

17 mei 2013 om 14:13

Tsja de keuzes zijn duidelijk voor de positie gemaakt, blijkbaar koos Pot voor een echte buitenspeler in zijn selectie. Narsingh en Boetius hadden er natuurlijk bij gezeten mits ze fit waren. En Labyad speelt voor Marokko dus dan wordt de spoeling voor de buitenkanten gewoon dun. Jozefzoon is dan gekozen in plaats van Van La Parra, Lukoki, Wildschut, Verbeek, Cabral, Antonia, Hooi, Berghuis, Lorenzo Ebecilio, Foor, Hupperts, Vicento of Gouriye op zich niet zo raar.

Het doel van Nederland lijkt me dus duidelijk: ze gaan er alles aan doen om Europees kampioen te worden. Dat zijn ze ook wel aan hun standpunt verplicht als je 12 A-internationals selecteert waarvan sommigen zelfs basisspeler zijn. Ik verwacht heel veel van dit team.

Ik vind het eerlijk gezegd belachelijk om 13 A-internationals mee te nemen. Deze jongens moeten gewoon volgend jaar naar het WK gaan en dit toernooi moet voor de volgende generatie zijn. Zo kan deze generatie dan ook op jonge leeftijd al internationale ervaring opdoen. Op deze manier goed presteren is vrij makkelijk en nogal laf van Cor Pot. Van mij mag deze man zo snel mogelijk ontslagen worden.

Veel van deze internationals zijn niet eens onder de 21 jaar. Hoe komt het dat deze toch mee mogen?

17 mei 2013 om 12:45

dit toernooi wordt als een voorbereiding gezien op het wk. daarom laat van gaal zoveel a-internatonals meegaan.

en laf? misschien is de selectie van duitsland eerder laf. hun grootste talenten laten ze thuis, kunnen de prestaties alleen maar meevallen. nederland gaat met de sterkst mogelijke selectie. als het dan mis gaat krijgen ze alle kritiek.

17 mei 2013 om 12:55

@bayern4life: ze mogen meedoen omdat ze in een bepaalde geboortejaargroep zitten (een cohort). In dit geval bijvoorbeeld 1990 als maximum geboortejaar. Daarbij ook aangemerkt dat ze kwalificatie in 2011 is begonnen en zodoende zijn er spelers bij die ouder zijn dan 21, maar wel mee mogen doen.

17 mei 2013 om 13:01

Als dit toernooi als voorbereiding op het wk wordt gezien kunnen we Cor Pot helemaal wel ontslaan en van Gaal gewoon aanstellen. Het doel van toernooien zoals dit is om jeugdige talenten internationale ervaring te laten opdoen zodat ze in de toekomst makkelijk kunnen doorstromen in Oranje. Het resultaat is hieraan ondergeschikt. Het is toch lachwekkend dat de aanvoerder van Oranje(strootman) in dit jeugdelftal komt opdraven of ben ik dan echt de enige die dit vindt?

In Duitsland pakken ze het juist slim aan door alleen jeugdige talenten te laten gaan en deze zodoende klaar te stomen voor het echte werk. Dit beleid is door de Duitse bond overigens al jaren geleden ingezet en hier plukken ze vandaag de dag de vruchten van met waarschijnlijk het sterkste, of een van de sterkste, nationale elftallen en een bijna constante stroom van nieuwe talenten.

17 mei 2013 om 13:02

Dank voor de uitleg Edwinho!

17 mei 2013 om 13:09

dat is precies wat jong oranje gaat doen: jonge talenten internationale ervaring op laten doen.

ik begrijp je probleem niet zo goed. sterker nog: dit moet koren op je molen zijn. als nederland straks afgaat ken jij lekker zeiken. mocht nederland europees kampioen worden kan jij zeggen dat dat ook geen kunst is met allemaal a-internationals.

Vind de voorhoede niet echt super had graag andere namen gezien dan Depay, Josefzoon en Locadia wat hebben die dit seizoen nou eigenlijk laten zien?

17 mei 2013 om 12:47

Noem jij eens wat namen van spelers dan die dit seizoen meer hebben laten zien volgens jou?

17 mei 2013 om 14:54

Virgil Misidjan heeft dit seizoen meer laten zien dan Jozefzoon en Depay

17 mei 2013 om 14:24

Zeg maar wie het beter doen dan.

Locadia heeft er dit seizoen 11 gescoord in competitie en beker, in 20 wedstrijden, waarvan ook nog eens 12 als invaller. Daarnaast heeft hij er bij Jong PSV ook nog eens 20+ inliggen. Lijkt me dat we zo geen betere jonge spits hebben of wel?

Depay en Jozefzoon vind ik dan inderdaad een beetje twijfelgevallen, want daar had ook bijv. Boëtius kunnen staan. Echter speelt Jozefzoon een erg sterk seizoen, dus ik kan de keuze voor hem begrijpen en ik had persoonlijk ook Boëtius dan misschien meegenomen, maar Depay is ook erg sterk in de invalbeurten, dus lijkt me dat hij gewoon vrij redelijke namen heeft meegenomen.

Ik had wel graag Hoesen gezien in plaats van bijvoorbeeld een Jozefzoon of zo, Hoesen heeft toch gewoon aangetoond een uitstekende speler te zijn voor Ajax (zelfs wat cl ervaring) dus die had toch niet misstaan?
Toch jammer, maar goed, ik vrees dat het niks wordt met zo'n coach, brrrr.

17 mei 2013 om 12:48

Hoessen is wel vrij wisselvallig, bij de beloften heb ik hem ook wel eens gezien waarbij ik denk hmm is dit het? Jozefzoon is stabieler.

17 mei 2013 om 12:57

Als je hem toevallig tegen Groningen beloften hebt zien spelen was het niet best.
Echter, normaal gesproken is hij daar ook vrij stabiel qua prestaties, balvast etc.
Wat hij ook bij het 1e laat zien.
Hij loopt gewoon 1 op 1 hè, 1 doelpunt per 94 minuten in de competitie.
Tja, als je zoiets laat zien met daarbij goede acties, extra kwaliteiten etc. dan verdien je een plek bij jong Oranje vind ik.

Jozefzoon vond ik niet erg bijzonder en dan heb ik liever een speler die bij een betere club speelt bij de selectie.

17 mei 2013 om 13:17

grunnboy050

Ga asjeblieft niet dingen zeggen waar je niets vanaf weet, want dan zet je je zelf alleen maar voor lul.

Hoesen is ongelooflijk stabiel in zijn invalbeurten, want dat doet hij namelijk altijd goed! Hij heeft de pech dat hij Sigthorsson voor zich heeft, want anders zou hij volgend seizoen vaste basisspeler bij Ajax zijn... en als Sigthorsson niet scherp blijft gebeurd dat alsnog!

17 mei 2013 om 13:28

Ik praat over de beloften en jij begint over Ajax 1 misschien moet je eerst maar eens kijken of je niet een pot en een ketel ziet staan

18 mei 2013 om 20:10

Wat denk je dat meer telt dan, de laatste wedstrijden bij Ajax of wedstrijden in Jong Oranje van maanden geleden ?? We hebben het hier over gasten die juist nu ongelooflijk groeien , niet over gasten van 30 die in hun verleden de helft van hun wedstrijden bij het Nederlands elftal slecht hebben gespeeld!

17 mei 2013 om 12:55

Jozefzoon en Hoesen spelen toch op hele andere posities?
Hoesen komt in aanmerking voor de posities van de Jong en Locadia.
Maar de Jong is gewoon een stuk verder, en Locadia is een stuk jonger en heeft meer talent en ik weet het niet zeker, maar ik denk ook meer gescoort dit seizoen.

17 mei 2013 om 13:00

Locadia competitie 533 minuten, 6 goals.
Hoesen 469 minuten, 5 goals.

1 doelpunt meer maar ook meer minuten...
En bij Locadia zit er 1 hattrick bij tegen Vvv bij die 0-6 hè...
Hij scoorde daarbij steeds bij wedstrijden met uitslagen als 7-0 (ado, 1x) 1-6 (nac, 1x), 4-2 (nec).
Hoesen heeft in 5 verschillende wedstrijden gescoord...
0-2 (groningen, 1x), 5-0 (willem II, 1x), 2-4 (willem II, 1x), 3-1 (psv, 1x), 2-0 (vvv, 1x)
Hij scoorde op ook nog eens belangrijke momenten dus.
(iets dat ik knapper vind, hij scoorde ook tegen Psv, toch knap, Locadia scoorde tegen Ado als beste tegenstander)

Hoesen kan echter ook prima op de vleugel spelen, daar heeft hij vaak genoeg gespeeld bij Fortuna. (hij heeft genoeg techniek (veel beter dan Jozefzoon) en snelheid (daar is Jozefzoon beter) om dat te kunnen)
Ook bij Ajax kwam hij wel eens als linksbuiten te spelen (depay kan op rechts).
Dus nee, ik vind dat hij wel degelijk in aanmerking komt.

Dat de Jong onbetwist is, logisch, dat Locadia opgeroepen is, logisch.
Dat betwist ik dan ook logischer wijs niet.
Echter, ik vind dat je de beste spelers moet selecteren en Jozefzoon vind ik er niet 1 van.

17 mei 2013 om 13:06

Hij heeft geloof ik ook nog 4 assists in de Eredivisie.
En Locadia heeft ook nog 5 goals in de beker. Waaronder 3 in de halve finale en 1 in de finale

Dus dat is toch ook vrij knap, bovendien heeft Locadia gewoon meer potentie.

17 mei 2013 om 13:09

Nogmaals, ik betwist helemaal niet dat Hoesen in de plaats zou moeten van Locadia, nee, in de plaats van Jozefzoon...
Jij roept die discussie op terwijl ik die niet eens wil voeren.
Ik geloof best dat Locadia meer potentie heeft, nogmaals, dat betwist ik helemaal niet en die discussie wil ik ook niet voeren.
Het is namelijk geen discussie want we zijn het wat dat betreft wel redelijk eens.

Om even je gedachten te bevestigen: Locadia 4 assists en 5 goals in de beker ja. (halve finale was wel tegen Pec natuurlijk hè en die tegen Az was een klutsbal die goed voor hem viel maar goed, zijn uitstekende cijfers voor een spits en hij stond er wel dus niks mis mee)

Hoesen trouwens 1 assist (hij met name veel invalbeurten natuurlijk), 1 goal in beker (tegen vitesse), 1 goal tegen Dortmund in cl.

Maar goed, nogmaals, dat is voor mij de discussie niet.

17 mei 2013 om 13:14

Oke dan, tja opzich ook wel te begrijpen dat hij Jozefzon i.p.v. Hoesen oproept vind ik. Hoesen heeft dit seizoen denk ik gewoon te weinig op de flank gespeeld op voor die plaats in aanmerking te komen. Bovendien is Jozefzoon de laatste weken prima in vorm.

17 mei 2013 om 13:17

Je vergeet bij Locadia dat hij ook nog 4 assists heeft, hij is dus per 53 minuten dat hij speelt betrokken geweest bij een doelpunten.
En Hoesen heeft maar 1 assists, dus is per 78 minuten betrokken bij een doelpunten.

En als je dan ook de beker wedstrijden meetelt, dan heeft Locadia nog 5 doelpunten en Hoesen maar 1.

Locadia is in mijn ogen dan ook beter, en belangrijker misschien: Jonger dan Hoesen!
Ik zie ik Locadia de toekomstige spits van Oranje, en ik Hoesen niet. Ik denk dat daar ook rekening meet wordt gehouden bij de 2e spits, gezien dit gewoon een hele goede ervaring is voor zo'n speler.

Maar het gaat eigenlijk ook niet on deze 2 bij jou. Maar ik denk dat Cor Pot, Hoesen meer als een spits ziet dan een buitenspeler!
Edit: ik zie dat je dit hebt toegevoegd in de tijd dat ik aan het typen was

17 mei 2013 om 13:17

Ik kan die redenatie zeker begrijpen, maar ja goed, ik als Ajacied zijnde zie dan al snel liever Hoesen natuurlijk.
Zeker met de redenatie zoals in mijn 1e reactie in het achterhoofd, we gaan het zien...

@deentje, volgens mij heb ik onderhand wel vaak genoeg aangegeven dat dat voor mij geen discussie is en dat ik het daar wel mee eens ben of niet? :P

17 mei 2013 om 13:45

Crazydj07
Zet je Ajax bril af man.
Hoesen komt niet voor niets van het nietszeggende Fortuna Sittard.
Komt gewoon te kort, heeft overal te veel tijd nodig. Iets wat hij nooit zal leren.

17 mei 2013 om 13:56

Wie neemt jou eigenlijk serieus?
Ik niet in ieder geval...

17 mei 2013 om 19:59

Jij maakt op elk topic altijd weer ruzie.
En nu weer met je bril op dat er een Ajax speler beter bij had moeten zin.

Had toch gehoopt dat Vilhena en Clasie rust zouden krijgen. Vilhena waarschijnlijk wel.

17 mei 2013 om 12:51

Hoezo zouden die twee rust moeten hebben??
Ze hebben tegenover andere a-internationals nauwelijks europees gespeeld en hebben weinig ervaring met veel wedstrijden spelen. Dit juist een manier om ze veel wedstrijden in de benen te laten voelen, worden ze alleen maar beter van. Volgend seizoen als feyenoord EL speelt, zullen ze de vruchten er van plukken.

17 mei 2013 om 14:31

Hoezo zouden ze rust moeten krijgen? Omdat dat Feyenoord volgend seizoen beter uitkomt? Zoals Conti al aangeeft hebben de spelers van Feyenoord juist relatief weinig wedstrijden gespeeld, tegenover de spelers van PSV en Ajax die Europees speelden en daarnaast verder kwamen in de beker.

Ik vind dat Pot gewoon de beschikking moet hebben over een zo'n sterk mogelijke selectie en Vilhena en Clasie horen daar zeker bij.

17 mei 2013 om 14:45

Zeg nergens dat ze rust moeten hebben. Ik hoopte het alleen in het voordeel van Feyenoord, inderdaad. Wat de elftallen van Oranje doen maakt mij geen zak uit.

17 mei 2013 om 17:05

Kom op, een beetje chauvinistisch mag je wel zijn. Trots op je land zijn!

Een erg sterke selectie, die zeker een kans maakt op winnen van het EK. Maar je ziet wel dat Nederland (althans Cor Pot) dan toch anders tegen het EK onder 21 dan bijvoorbeeld een Duitsland. Duitsland neemt een Draxler niet mee omdat die al in het grote Duitsland speelt, waar Pot dan weer 13 A-internationals selecteert. Tuurlijk, het is prestige een jeugd EK winnen, maar het streeft misschien wel het doel voorbij als je het op deze manier doet.

17 mei 2013 om 13:05

Wat een onzin, aan de ene kant wordt er maar gezeurd, dat er te veel eredivisie spelers, zonder veel ervaring in het grote Oranje spelen, en straks genadeloos afgaan op het WK, maar nu deze zelfde jongens de kans krijgen, zich op een ander niveau in de vorm van een mooi toernooi, tegen niet de minste tegenstanders, wat meer ervaringen op te doen, dan streeft dat ineens zn doel weer voorbij.
Tis toch juist mooi dat er zoveel jonge gasten van het A team, nog gewoon zo'n toernooi mee kunnen en mogen maken.
I.m.o. hebben ze daar maar aan, als 2 vage A interlands tegen China en Indonesie in de zelfde periode, die nergens om gaan.

Verdediging en Middenveld zit het wel goed, alleen aanval is wat licht.

Zeker met oog op toekomst ... we hebben altijd goede aanvallers gehad, dat zie ik in deze lichting niet (misschien alleen de Jong)

Met deze selectie moet gewoon de Europese titel worden behaald. Ook goed om die druk er echt op te gaan leggen, kunnen deze jonge gasten vast wennen aan het omgaan met dergelijke druk richting het WK volgend jaar.

ok vraagje 'wat vinden jullie strootman of clasie opstellen

17 mei 2013 om 12:48

Beide, Clasie met de punt naar achter, en Strootman naast Maher

17 mei 2013 om 12:54

Strootman krijgt altijd de voorkeur boven Clasie. En terecht. Verder zou ik met van Ginkel en Maher spelen. Dan heb je een zeer compleet middenveld.

17 mei 2013 om 12:58

en de jong van ginkel en fer dan..... ik vind allebei opstellen te verdedigend

marsman
blind
de vrij
indi
van rhijn
van ginkel
??
maher
depay
de jong
jhon
17 mei 2013 om 13:29

Ik zou met Strootman, Maher en v Ginkel spelen. V Ginkel en Strootman naast elkaar en Maher ervoor.

17 mei 2013 om 13:45

ja of wijnaldum voor van ginkel

17 mei 2013 om 15:39

2morris7

Strootman, de betere spelverdeler van de twee, moet volgens jou dus aan de zijkant gaan staan waardoor je ook ervoor kiest om niet Maher als spelmaker te kiezen? En Clasie in zijn eentje VM te zetten waarvoor je fysiek sterk moet zijn? Dat kan alleen maar fout gaan.

17 mei 2013 om 15:40

Ik denk niet dat je Strootman met de punt naar achteren moet zetten, daarvoor wil hij te graag naar voren. Dan krijg je met de omschakeling dat je middenveld overlopen wordt.

Zoet
van Rhijn
De Vrij
Martins Indi
Blind
Strootman
Clasie
Maher
Depay
De Jong
John
17 mei 2013 om 15:43

@tom12

Nee ik zie het meer als hoe Ajax speelt met Eriksen en De Jong op het middenveld.
Ik denk dat Strootman dat ook goed zou kunnen, met Maher die het meest naar voren zou kunnen spelen.

17 mei 2013 om 15:37

@devcity

Strootman.
Ik vind hem sowieso al beter dan Clasie, maar hij is ook fysiek sterker. Maher zal sowieso op het middenveld gaan spelen en als ik naar de back-ups kijk, dan zie ik dat er maar 2 Vm's bij zitten en er dus met de punt naar achter gespeeld zal gaan worden. Dan zullen Maher en Van Ginkel het middenveld aanvullen, maar die zijn beide fysiek al erg zwak. Dat moet dus gecompenseerd worden en dat kan Clasie niet.

Wat een belachelijk ziek middenveld. Strootman, Clasie, van Ginkel, Maher en Fer... En je kan er maar 3 opstellen. Wat fantastisch om dit elftal te mogen trainen. Ik zou Clasie en van Ginkel op de bank zetten. Alleen omdat ze minder scorend vermogen hebben dan de andere 3... voetballend en qua power vind ik ze niet (veel) minder dan Strootman en Fer. Maher speelt altijd...

Ik vind het overigens wel belachelijk dat Hoesen niet is opgeroepen en Jozefzoon wel. Hoesen spits dit spits dat blablabla.. bij Fortuna stond hij aan de buitenkant en net alsof die dat nu niet meer kan. Het mag toch wel duidelijk zijn dat Hoesen 10x beter is op welke positie dan ook dan Jozefzoon.

Mooie selectie..
Echter dat is geen garantie dat ze allemaal echt doorbreken.
Toch zie ik de helft van deze selectie nog heel lang meegaan in het grote Oranje.

Elk land mag hier jaloers op zijn.. zo een klein kikkerlandje, zoveel talent.

Geweldig !!!

Strootman en Maher zullen zoiezo wel spelen denk ik het is meer de vraag Fer of Clasie dan denk ik toch dat Fer gaat spelen die heeft meer ervaring. Maar sterke poule hoor waar nederland in zit Duitsland,spanje en Rusland zijn niet de minste.

Hebben we niks beters dan leerdam ?

17 mei 2013 om 12:58

Schijnt een heel gezellige gozer te zijn

Fer als reserve rechtsback... middenvelders zat!

17 mei 2013 om 13:55

Van Anholt (heerenveen) had daar moeten staan

Het middenveld van Nederland lijkt me gewoon erg simpel.. Clasie als deeplying playmaker, ala Pirlo om het maar zo te zeggen.. Maher & Vilhena voor hem, Strootman kan banken wat mij betreft.. Oranje heeft een sterke selectie, toch één van de favorieten..

Worden de selecties van de andere landen niet geplaatst hier? Die van Italië is ook ondertussen bekend, alleen staat hij hier niet.. Oa Verratti gaat dan toch mee naar dat ek.

17 mei 2013 om 12:55

De selecties van Engeland en Duitsland stonden er wel op. Over Italie gesproken: waarom gaat El Shaarawy niet mee?

17 mei 2013 om 13:10

Italië speelt in de zomer de Confederations Cup en aangezien Prandelli ES ziet als basisspeler voor komend EK pakt hij hem mee naar daar ipv dat Ek.. Zo ook De Sciglio die ook niet op het EK zal zijn.. Wat denk je trouwens straks van de finale tussen Italië & Rusland op het EK U17? Denk dat Rusland toch wel iets beter is, althans in de eerste confrontatie vond ik dat..

17 mei 2013 om 14:03

Ohja, de Confederations Cup begint binnenkort ook weer. Dan is het inderdaad duidelijk waarom Ses er niet bij is.

Ik heb er niet veel van meegekregen om eerlijk te zijn behalve dat we Oekraine van de mat speelden en de strafschoppen tegen Zweden beter namen, maar ik ben wel hartstikke trots dat onze talenten in de finale spelen. Maar van al die namen ken ik alleen Anton Mitryushkin, die op de bank zat toen Spartak keepersproblemen had.

17 mei 2013 om 12:55

Volgens mij heeft Cor Pot al gezegd dat Strootman aanvoerder wordt, en terecht, als je hem laat banken dan moet je hem niet meenemen.

17 mei 2013 om 12:59

Volgens mij zit je er compleet langs. Strootman zal onbetwist gaan spelen. Uitstekende speler en bovendien zelfs reserve aanvoerder van het Nederlands elftal. Daarnaast zouden van Ginkel en Maher het middenveld moeten complementeren. Vilhena zou een goed alternatief zijn voor van Ginkel, maar is beduidend minder in vorm.

Wie zijn de spelers van Italië waar we naar uit moeten kijken?

17 mei 2013 om 13:13

Ik ben dan ook geen echte volger van het Nederlandse voetbal dus dat wist ik niet.. Jammer dan, ik vind die drie puur qua voetballende kwaliteiten en potentieel toch wel beter dan Strootman..

Over die van Italië: Lorenzo Insigne van Napoli, Verratti van Psg, Gabbiadini van Bologna (eigendom van Juventus), Luca Marrone van Juventus, Fausto Rossi van Brescia (eigendom Juve), Florenzi van Roma zijn toch wel de spelers waar ik het meeste fan van ben..

Herinner jij je de oefenmatch Nederland 0-3 Italie? Van die ploeg zullen er misschien maar van Italië vijf basisspelers overblijven denk ik, de rest was toen afwezig omdat ze met Prandelli mee waren.. Dat was ook zo voor NL dacht ik, die speelde toen tegen Belgie.

17 mei 2013 om 13:44

Pot is gecharmeerd van Clasie, dus hoe kom je zonder info aan dat middenveld van je? Strootman is aanvoerder en zal wel spelen, maar ik vind hem dit seizoen toch wel tegenvallen.

17 mei 2013 om 15:06

@ Sa2juve bedankt voor de info.

@ El Fenomeno ik weet niet of dat het middenveld gaat worden. He drietal wat ik opnoem is het middenveld wat ik zou laten spelen en wat het sterkste is. Zeker is dat Strootman zonder discussie altijd start. Van Ginkel en Maher zijn wel andere spelers dan Clasie, maar ook beter in vorm de laatste maanden.

Blind, Martins Indi, De Vrij, Clasie, Strootman zou ik zelf niet meenemen. Dit zijn gewoon vaste waarden voor Oranje. Ze spelen al genoeg wedstrijden en lopen nu andere in de weg.

Als er geen resultaat wordt gehaald, mag niet alleen Cor Pot het zich aantrekken, maar de spelers zelf ook. Als je als groep de kwaliteiten hebt en je wilt graag een prijs pakken, maak je onderling toch wel afspraken om dit voor elkaar te krijgen lijkt mij. Is in het verleden bij Ajax (cruijff) en AZ (80-81) ook gebeurd. Niet dat ze destijds slechte trainers hadden, maar de spelers bepaalden in het veld ook dingen zelf en het allerbelangrijkste vochten zich kapot voor elkaar. Talent hebben ze al, de andere ingrediënten hebben ze zelf in de hand.

ik had bijna de zelfde selectie in mn hoofd alleen wilde ik
hoesen voor jozefzoon, hoesen en locadia kunnen eventueel ook als buitenspeler spelen als t moet
van anholt(heerenveen) voor leerdam, puur op basis van dit seizoen is van anholt de betere
en ik had sergio padt meegenomen in plaats van marsman of bizot
verder hoop ik dat de spelers zelf een tactiek gaan kiezen want die pot kan der vrij weinig van.

Ze hadden in mijn ogen niet voor het resultaat moeten gaan door zoveel A-internationals mee te nemen. Juist piepjonge talenten doorschuiven zodat deze ook weer op een hoger niveau zich kunnen ontwikkelen en alvast meer weerstand krijgen en tegen "toptalenten"van andere moeten opboksen. Dit is de visie van Ajax, PSV en Feyenoord, de gehele top dus. Hiermee schieten we ons in onze eigen voet door talenten die al meedoen in Oranje wederom mee te laten doen zal het alleen maar mis kunnen gaan. Als we dit EK niet winnen zie ik landen als Spanje en Duitsland nog veel langer domineren als ze dat al niet doen. Als de jongere talenten van Spanje en Duitsland ons zouden kunnen uitschakelen waarvan 13 A-internationals meedoen dienen we ons zorgen te maken in de toekomst over Oranje.

prima selectie, maar dat leerdam erbij zit is natuurlijk lachwekkend.
had je beter bruma mee kunnen nemen, die kan toch ook rechtsback?

Heerlijke selectie.
Vraag me wel af waarom Leerdam er bij zit, roep dan gewoon Bruma op, die kan ook prima als rechtsback spelen.
Opmerkelijk trouwens dat overal wordt geroepen dat PSV geen jeugdopleiding heeft, maar dat er wel gewoon 3, (gedeeltelijk) zelf opgeleide spelers van PSV bij zitten..

17 mei 2013 om 13:25

Zoet komt van Veendam en Locadia van Willem 2, alleen Depay reken ik tot eigen jeugd. Vind ik nog vrij magertjes eerlijk gezegd.

17 mei 2013 om 13:34

Ik zeg er nog speciaal bij (gedeeltelijk) zelf opgeleide spelers bij en als nog vinden mensen het nodig om commentaar te geven.
Als je dat toch slim wil zijn, Locadia is een jeugdspeler van Emmen, hij heeft langer in de Psvjeugd dat in de Willem 2 jeugd gespeeld.

En Zoet speelt vanaf het seizoen 2006-2007 in de jeugd bij Psv, dus hij heeft gewoon 5 jaar in de Psvjeugd gespeeld, dan kun je iemand toch wel een jeugdspeler noemen vind ik.

17 mei 2013 om 13:38

Ik kom zelf uit Emmen en weet dat ook wel, hij kwam alleen van Willem 2 zei ik. Maar met Cocu aan het roer zie ik de jeugdopleiding van PSV wel stappen maken.

17 mei 2013 om 15:09

Ze hebben pas relatief kort geleden besloten om van koopclub ook meer in de jeugd te investeren. Dan is het toch ook mooi te zien dat daar ook spelers van bij oranje spelen. Vind het een beetje een provocerende opmerking van je. Zo kan je altijd wel op alles commentaar geven.

17 mei 2013 om 15:15

Depay komt natuurlijk ook gewoon van Sparta. Niet dat het uitmaakt wat je mag gewoon spelers overnemen van andere jeugopleidingen.

17 mei 2013 om 15:41

Alleen Feyenoord heeft dan enige goede opleiding in Nederland. De rest koopt er op los en ja ook Ajax en Psv.

17 mei 2013 om 23:12

Depay is op zijn 12de! naar PSV gekomen, dus heeft veel langer in de PSV jeugd gespeeld dan in de Sparta jeugd dus hij is wel degelijk een jeugdspeler van Psv.

Goed dat deze jongens een toernooi in de benen krijgen. Voor de vrij nieuwe A-internationals een goede ervaring. Voor een aantal andere ook een kans om zich weer wat in de kijker te spelen (De Jong, Wijnaldum, Leerdam) omdat zij een minder seizoen achter de rug hebben.

Op zijn minst opmerkelijk dat Hoesen *in goede vorm de laatste weken* niet mee mag en Depay en Locadia wel. Zeker Depay is al een half jaar uit goede doen. Ook jammer van van Dijk. Ik hoop voor Duarte dat hij mee mag, want die laat het al een paar jaar zien. Helaas hebben spelers van Feyenoord en PSV bij Pot een streepje voor.

17 mei 2013 om 13:13

Ja Hoesen deed het wel goed in de wedstrijdjes die hij speelde. Toch was dat vooral bij het tweede toch, sinds Siggie fit is? Ik vind Locadia ook een prima spits hoor, scoorde toch veel doelpunten voor zo'n jonge speler. Van Dijk vind ik niet zo vreemd, als je de namen ziet die er wel bij zitten zou ik niet zeggen dat Van Dijk er boven uit steekt, misschien gelijkwaardig aan Van der Hoorn, de rest speelt bij de top 4 van Nederland.

17 mei 2013 om 13:22

Ja daar heb je ook wel gelijk in. En het niveauverschil onderling is bij deze jeugdspelers natuurlijk niet heel groot. Bovendien spelen de karakters van de jongens misschien ook een rol en daar weet ik al helemaal niks van. Ben wel benieuwd hoe ze het gaan doen.

17 mei 2013 om 15:43

Depay en Locadia zijn veel en veel beter Hoesen. Wat een calimero reactie zeg haha.

17 mei 2013 om 16:13

Waaruit leid jij dat dan af? Calimero? Hoesen heeft dit jaar al geroken aan de CL, is beslissend geweest in belangrijke wedstrijden met bijvoorbeeld een doelpunt tegen Psv, heeft verschillende basisplaatsen gekregen en is succesvol ingevallen. Depay en Locadia hebben veel minder minuten gemaakt en ook in minder (top)wedstrijden. Ik zeg niet dat Hoesen heel veel beter is dan Locadia en Depay, maar in mijn ogen ook niet minder.

Wat is dit nou weer voor godvergeten onzin!? Van Dijk er niet bij... Dit gaat echt helemaal nergens over. Een man die zich al zoo lang bewijst, al twee seizoenen lang in zijn eentje heel Groningen op de been houd en daar gewoon nooit voor beloont wordt. Hij haalt in mijn ogen later zeker de top ven Europa en is zeker beter dan een van der Hoorn.

17 mei 2013 om 14:25

Ga fietsen man van der hoorn is 10x beter

17 mei 2013 om 14:35

niet poep praten, met jou virgil is beter dan mike. Mike is constante goede verdediger waar je op kkunt vertrouwen. Goede inspeel pass, (kop)sterk en rustig aan de bal. Virgil is jonge speler en maakt nog veel fouten, hij is geen betrouwbare verdediger op dit niveau.

Als je Zoet meetelt heeft PSV 3 spelers uit de jeugdopleiding die in de selectie zitten. Eigenlijk is Van Aanholt ook uit de jeugdopleiding van PSV geweest, dus misschien kun je zeggen 4 stuks. En Depay en Locadia zijn pas 19/20 jaar. Best wel aardig voor een club die zogenaamd niet kan opleiden?

Cor pot heeft er totaal geen verstand van, met name omdat hij tot nu toe nix gepresteerd heeft, met zo,n selectie moet je toch wel minimaal de finale kunnen bereiken, maar dat zullen ze niet doen onder Pot, waarom hij leerdam en jozefzoon oproep is mij een raadsel, hoesen en bruma op rechts zou veel logischer zijn, Jong oranje heeft nog geen enkele keer aantrekkelijke voetbal gespeeld onder Pot dus ik verspel ook niet veels goed. Deze selectie is voor de rest logisch in me ogen maar zo,n selectie met zoveel goede spelers heeft iedereen wel kunnen maken.

Hopelijk schopt een groot deel van deze generatie het uiteindelijk ook ver bij grote(re) Europese clubs. In het verleden is meestal gebleken dat er op langere termijn maar heel weinig echte toppers bijzitten. Aan de ene kant goed om deze ervaring op te doen. Aan de andere kant, komen ze volgend seizoen ongeschonden door?

Vind het eerlijk gezegt vrij overdreven het aantal A interntionals die worden meegenomen. Je hebt bijvoorbeeld De Vrij en Martins Indi helemaal niet nodig (die ook al bijna een jaar straks niet meer in jong Oranje hebben gespeeld, Strootman is al helemaal een onzzinig voorbeeld), neem A internationals mee als je gaten hebt in de selectie maar niet op deze manier.

17 mei 2013 om 13:17

Volgens mij komen Engeland, Spanje en Duitsland met een zo sterk mogelijk team (behalve Gotze). Is toch juist leuk om te kijken hoe ver we zijn tov de grote voetballanden in Europa? Ik hoop echt dat Nederland wint hoor, is echt goed voor de uitstraling en jonge spelers kunnen zich alvast een beetje in de kijker spelen. Babel, Drenthe en Huntelaar hebben zo hun transfer (deels) verdiend

17 mei 2013 om 13:17

Freshzone
De reden is simpel. Veel van die gasten hebben zo'n podium nog nooit meegemaakt en dit helpt zeker mee als er volgend jaar een aantal meemoeten naar Bazilie. Deze ervaring is volgens mij erg belangrijk.

17 mei 2013 om 13:37

Zo'n podium? Kwalificatie wedstrijden bij de A selectie zijn een hoger podium en niveau als een jeugd EK hoor.

Al die A internationals die straks maar 2/3 weken vakentie gaan hebben en volgend seizoen kunnen ze weer aan de bak op het WK. Gewoon onzinnig en het houd ook nog is de ontwikkeling tegen van jongens die niet in aanmerking komen voor Oranje.

Zwakke plekken in de selectie opvullen met A internationals prima maar dit is gewoon onzin.

Ben benieuwd wat voor een opstelling Pot hiervan gaat maken en zeker wat voor een middenveld hij gaat neerzetten. Controlerend of aanvallend? Ik zou altijd voor de aanvallende manier gaan, maar het blijft Cor Pot.

Zoet
Van Rhijn
De Vrij
Martins Indi
Van Aanholt
Van Ginkel
Maher
Strootman
Wijnaldum
De Jong
John
17 mei 2013 om 13:32

Ik denk wel dat Blind speelt voor van Aanholt. En ik denk ook dat pot kiest voor Clasie in plaats van Ginkel al is dat vrijwel om het even. Het moge wel duidelijk zijn dat alle andere landen compleet kansloos zijn voor de eindzege als Jong Oranje zo speelt. Is absoluut onmogelijk dat er een land een beter team neerzet. Daarnaast heb ik de meeste selecties al gezien en daar word je niet echt warm of koud van. Zeker van Duitsland niet.

17 mei 2013 om 16:49

Pot heeft zojuist gezegd in een interview dat hij gaat geen vaste basiselftal opstellen. Het is zomer en wordt in Israel gespeeld dus wordt vast heel warm en te vermoeiend zijn voor een vaste basis. Dus er gaat van uit dat alle spelers speeltijd krijgen.

Toch jammer dat van Dijk niet mee gaat. Hij staat natuurlijk lager in de pikorde na De vrij en Indie en eventueel nog Bruma. In de lucht is hij alleen heerser en sterker dan deze drie. Hij zou zelfs als breekpunt ingezet kunnen worden in de spits. het wordt tijd voor hem om zich op een hoger niveau te bewijzen.
Verder is de selectie veelbelovend. Tegen Duitsland zal blijken hoe goed ze daadwerkelijk zijn.

Eigenlijk is het pure onzin dat een speler als Strootman meedoet..
Van hem kan je toch met zekerheid zeggen dat hij inmiddels een vaste waarde is in het echte Oranje..
Zo zijn er ook een paar waar ik mijn vraagtekens bijzet..

Leuk als je dit kan winnen ofzo.. Maar volgend jaar in Brazilië zijn die jongens niet bepaald okselfris meer..

17 mei 2013 om 13:19

Ach anders waren deze jongens naar Indonesië gegaan met de oefentrip van oranje. In Israel wordt nog om een echte prijs gespeeld. En met De Vrij, Van Rhijn, Martins Indi en Blind kan het zomaar dat dezelfde spelers dan in Brazilië in de verdediging staan, zelfde zou ook voor het middenveld kunnen gelden met Clasie, Strootman en Maher.

17 mei 2013 om 13:31

Ja, maar een EK spelen is andere koek dan een oefentripje naar Indonesie..
Dan hebben ze dus EK, korte vakantie, seizoen, Wk..
Ik zou het risico niet nemen..

17 mei 2013 om 15:19

Maar aan de andere kant scheelt het wel weer een jetlag en kunnen die jongens op redelijk niveau getest worden.

Hoe kunnen mensen zeggen dat dit een beloftevol elftal is. De Vrij en BMI spelen al een half jaar dramatisch en zullen nooit uitgroeien tot spelers van het formaat Stam. Blind en van Rhijn zijn dan wel kampioen geworden en spelen dan een constant niveau maar Ajax is voor hun ook het plafond. Het middenveld zit dan nog het meeste potentie in, met maher, van ginkel en vilhena. Maar Fer en Strootman zullen een topclub nooit halen en Clasie is gewoon een hele matige speler. Luuk de Jong redt het niet in het buitenland en Wijnaldum en Depay hebben gewoon een heel matig seizoen achter de rug, waarvan ik denk dat Depay ook nog eens een hele slechte instelling heeft. Ik hoop dat Ola John mij dit toernooi nog positief kan verassen!

17 mei 2013 om 13:23

de Vrij en BMI doen het internationaal gezien gewoon goed met het nederlands elftal en Blind heeft een enorme progessie geboekt. Van Rijn vind ik tegenvallen idd, wellicht dat daarom ook Leerdam is meegenomen.

Ben blij dat jij iig al weet dat Fer en Strootman nooit een opclub zullen halen, ik verwacht zelf namelijk van wel dus over een jaar over 2 spreken we elkaar wel weer ;-)

17 mei 2013 om 13:28

De Vrij en BMI doen het internationaal goed? Waaruit leidt je dat af? Een handvol interlands tegen B- en C-landen en een wedstrijd tegen een ongeinspireerd Italie en Duitsland?

Daarnaast zal Strootman nooit een topclub halen? Ik mijn ogen één van de weinige spelers (samen met o.a. Maher en Van Ginkel) die het wel in zich hebben.

Clasie, De Vrij, Bmi, Blind etc. zullen nooit verder komen dan de subtop in een grote competitie.

17 mei 2013 om 13:29

De Vrij en BMI hebben het in het NL elftal aardig gedaan idd, maar de Vrij speelt de laatste maanden heel erg matig en komt heel onzeker over. BMI heeft de pech dat hij bij feyenoord altijd linksback staat en stil staat in zijn ontwikkeling. Fer en Strootman zijn iig wel fysiek sterke middenvelders maar ik denk dat hun lage handelingssnelheid hun op zal breken, willen zij bij een topclub voetballen.

17 mei 2013 om 13:34

Weet je wat het is?
Mensen zijn alsmaar zo negatief..
Als we tegen landen spelen die fanatiek zoals Turkije of Roemenie dan noemen we dat C-landen.. Spelen we tegen Duitsland of Italie, dan noemen we ze ongeïnspireerd..
Wat zijn dan wedstrijden waar ze het moeten laten zien? Beginnen we pas met echt beoordelen vanaf de kwartfinale op het WK?

17 mei 2013 om 13:38

Laten we ze gewoon eens beoordelen op een Wk/ek en eventuele wedstrijden in de Champions League... Dan weten we hoe goed ze zijn.

17 mei 2013 om 13:27

Ja sorry hoor, maar het enige wat ik hier lees zijn speculaties. Hoe kan je nu al zeggen dat iemand de top niet gaat halen? De Vrij speelt de laatste tijd bij FEY en bij Oranje juist erg goed. BMI speelt idd wat minder, maar nog altijd degelijk. Waarom zou Ajax de top zijn voor Blind en Van Rijn. Waarom zouden Fer en Strootman nooit een topclub halen? Allemaal gebaseerd op niets. Al deze spelers staan op een lijst bij Europese (top)clubs. Ook daar zullen ze het toch wel goed hebben gezien? Doe eens niet zo negatief !

Mooi dat Willems thuisblijft. Heeft ie veel reden om hard te werken, nadat de ''roem'' naar z'n kop steeg.

Wijnaldum mist veel teveel kansen, daarbij is Van Ginkel gewoon beter..

Zoet
Van Rhijn
Martins Indi
De Vrij
Blind
Clasie
Strootman
Van Ginkel
Maher
John
De Jong (C)
17 mei 2013 om 14:37

Wijnaldum op 10 is een stuk beter dan Wijnaldum op rechts. Hij heeft er niet voor niets al 14 gemaakt dacht ik? En hoeveel heeft van Ginkel gemaakt?

17 mei 2013 om 15:16

En wie staat er op 10? Juist, Maher! 14 goals uit hoeveel kansen? 1245? Nee serieus, Wijnaldum is een geweldige voetballer.. Op dit moment zou ik echter Maher op 10 zetten en van Ginkel op rechts.. Wellicht Wijnaldum op links daar ik niet zo gecharmeerd ben van John...

Het zegt natuurlijk niets over de kwaliteiten van Nederland dat ze met 13 A-spelers naar het EK gaan.

De selecties van Duitsland en Spanje zijn wellicht beter dan die van Nederland. Vergeet niet dat de Duitse en Spaanse talenten geen A-international zijn, omdat ze nagenoeg allemaal wereldspelers voor zich moeten dulden.

Deze selectie tekend eerder de zwakte van het Nederlandse voetbal en zijn talenten dan de sterkte.

17 mei 2013 om 13:38

Kan best zo zijn,

maar juist doordat ze al kansen hebben gehad in de A-selectie hebben ze wel al de mogelijkheid gehad om zich verder te ontwikkelen..
Je kunt beter je spelers bij Feyenoord, Ajax, PSV halen die ook al in Oranje en Europese wedstrijden hebben gespeeld dan spelers van bijvoorbeeld Barcelona-b of C. Simpelweg omdat die jongens al meer ontwikkeld zijn.

Ik weet niet wat voor tegenstanders we gaan krijgen, maar de selectie ziet er wat mij betreft erg sterk uit.. Ik kan zelfs heel moeilijk 3 middenvelders kiezen die ik zou laten spelen, uit een luxeprobleem...

Wat een selectie! Hiermee ben je aan je stand verplicht om iig de finale te halen van het toernooi! Middenveld is werkelijk ongelofelijk! Strootman, Maher, Fer, Clasie en van Ginkel.... Prachtig dit

Daar komt wel lekker elftal te staan al had ik liever van dijk ipv leerdam gezien die helemaal niet heeft gespeeld dit seizoen maarja.. ik ben benieuwd hij kan een bijna volwaardig Nederlands elftal opstellen.

op de plek van fer kan evt ook clasie spelen die een beter seizoen heeft gehad, maar ik vind fer een betere speler

Zoet
Van Rhijn
De Vrij
BMI
Blind
Fer
Maher
Strootman
Wijnaldum
De Jong
John

Deze selectie is op zich niet zo verkeerd, maar ik had liever een van dijk erbij gezien en aanvallend een ander koppel dan locadia depay en wijnaldum. Jozefzoon moeten ze vervangen door een andere speler en had van dijk liever gezien dan de vrij, maar ben blij dat bizot erbij zit. Hij is geen eerste keeper maar kan wel een hele goede meerwaarde zijn voor het team. Locadia en depay hebben niets laten zien dit seizoen. We worden geen Europees kampioen. We stranden al in de groepsfase en ik zie jong Spanje kampioen worden. Pot weet niet hoe hij moet oproepen, want hij wil alleen maar het liefste van top clubs de spelers hebben! Ik vind dat je beter de leeuw kan oproepen dan jozefzoon.

Goede selectie behalve dat Depay en Leerdam erbij zitten. Hier had ik Hoesen en Bruma voor in de plaats meegenomen.

Ik denk dat ik al wel weet wie er de topfavoriet bij de bookmakers is. Het sterkste jong oranje ooit. Qua sterkte behoorlijk vergelijkbaar met het grote oranje.

ik zou er niet van opkijken als jong oranje van oranje A wint in een oefenduel met dit team

17 mei 2013 om 13:40

Dat zou mij ook niets verbazen, aangezien de hele verdediging van het grote Oranje dan weg is..
Bovendien is een Strootman ook gewoon een vaste waarde van het grote Oranje..

Wat een top team, voor onder 21 begrippen kunnen we opstellen! het hele middenveld vooral met Maher en Strootman.


We zouden eigenlijk 4-4-2 moeten gaan spelen.
Heb nu maher, strootman en Fer erin. Maar voor hetzelfde geld kan je er van Ginkel bij zetten. Of je moet een Maher hangend linksbuiten zetten. Maar het is zonde om een van de 4 middenvelders te banken. En dan heb je nog o.a. Vilhena op de bank.

John is een top vleugel. Maar een Jozefzoon of Depay is dat (nog?) niet.

Zoet
Rhijn
Van der Hoor
Nuytinck
Indi
Maher
Strootman
Fer
John
De Jong
Depay

Mooie selectie! Doet me een beetje denken aan de huidige generatie Rode Duivels een vijftal jaar geleden. Als Van Gaal enkele jaren rustig mag doorwerken verwacht ik een mooie toekomst voor Oranje!

Heerlijke selectie, keuze te over op het middenveld en in de verdediging. Alleen de rechterkant vind ik wat minder. Van Rhijn vind ik een goeie speler en ik stiekem vind ik het nog steeds een beetje jammer dat Leerdam niet heeft bijgetekend. Hij is de perfecte 12e man, kan op bijna elke positie een voldoende halen. Maar, zeker met van Gaal (en dus ook Pot) zijn selectiebeleid, slaat het nergens op om hem mee te nemen. Maar wat zijn de alternatieven? Bruma is geen rechtsback en speelt nou ook niet de pannen van het dak. Bij de rest van de (sub)top van de eredivisie speelt een buitenlander op die plek, of is die te oud en meestal ook niet aantoonbaar beter dan Leerdam.

Zo was de linksbackpositie een probleem, heb je daar nu keuze te over. Blind doet het fantastisch dit seizoen, Martins Indi kan daar prima uit de voeten, Van Aanholt draait een goed jaar en ik zie in Nelom ook genoeg potentie.

En op de vleugels missen we helaas twee goeie spelers (boetius en Narsingh), Wijnaldum draait een redelijk seizoen, maar heeft al jaren weinig progressie geboekt. Daarbovenop ziet hij zichzelf niet als vleugelspeler, waardoor het lastig word het maximale uit zichzelf te halen. Maar ik heb eerlijk gezegd Josefzoon weinig zien spelen, misschien kan hij me wel verassen..

Maar als al die gasten niet te veel kapsones hebben en (zeker de middenvelders) genoeg kunnen nemen met een reserverol, dan kan er best een prijs in zitten. Of misschien zijn drie flinke oorwassingen ook wel goed om ze een beetje op hun plek te zetten, want ze hebben niet allemaal nou zo'n fantastisch jaar erop zitten. Potentie is er, alleen de motivatie moet op 110% zitten, dan staan ons leuke jaren te wachten!

Zoet
van Rhijn
de Vrij
Martins Indi
Blind
Maher
Clasie
Strootman
John
de JOng
Depy

Hoe verzin je het om een EK onder 21 in dezelfde zomer te organiseren als het WK onder 20. Alle grote voetballanden die zich wel hebben weten te plaatsen voor het WK zullen C-elftallen naar dit toernooi sturen.

17 mei 2013 om 15:22

En ook de Confederations Cup, moet Spanje niet naar alle drie de toernooien? En dan ook nog een team naar de zogenaamde Mediterranean Games?
En dan vind iedereen het raar als de spelers van Barcelona die zo al jaren elke zomer een toernooi moeten spelen vermoeid zijn aan het einde van dit seizoen.

17 mei 2013 om 16:19

Klopt. Spanje doet aan al die toernooien mee. Een stuk of 5 in 1 zomer. Waarvan 4 van de leeftijdscategorie tussen 19 en 23 jaar. ek21 ek19 wk20 en med spelen. Te gek voor woorden eigenlijk. Jong Engeland speelt ook het ek en wk.

met deze selectie moet Jong Oranje toch eigenlijk gewoon kampioen worden. Als ze allemaal 110% geven gaat het een mooie junimaand worden!

waarom locadia, die heeft afgelopen seizoen 4 wedstrijden gespeeld en staat er alleen vanwege de hatrick tegen vvv, ik had graag hoesen gezien zo technisch en gevaarlijk, echter ook niet zoveel gespeeld

17 mei 2013 om 14:39

Ik ben toch meer gecharmeerd van Locadia dan van Hoesen hoor, snap ook niet dat zoveel mensen hier lyrisch zijn over Hoesen. Als Locadia genoeg voeding krijgt vanaf de zijkanten is het een levensgevaarlijke spits en dan is Hoesen minder vind ik.

Hmmz ik zie een verschuiving aan komen in de toekomst. Niet onze aanval zal berucht zijn in europa maar ons middenveld. In de aanval ziet het er dan weer magertjes uit.

Normaal zou jong Nederland niet goed genoeg zijn om bijv Ajax of PSV te verslaan op papier. Maar als je dit ziet is dit op papier een elftal die de Eredivisie zou kunnen domineren. Veel beter team ga je niet krijgen dus als je nu niet ver komt dan is ons land echt afgezakt qua niveau van de talenten.

Hahaha, het hele jaar door lezen we overal over de geweldige talenten van ajax.... Ik denk dat we nu wel kunnen stellen dat Ajax puur en alleen goed is in scouten van talentvolle buitenlandse tieners.

Het is toch diep triest dat een club pretendeert vol voor eigen jeugd te gaan, maar dat alleen Blind en van Rhijn van Nederlandse bodem komen. Al die andere jongens in de Ajax selectie en bij de beloftes zijn allemaal niet goed genoeg of zijn niet Nederlands.

Ik zou zoveel mogelijk middenvelders opstellen omdat dit veruit de beste linie is. Deze opstelling is master.

Zoet
Van Rhijn
De Vrij
Martens Indi
Blind
Clasie
Strootman
Van Ginkel
Maher
Fer
De Jong

Toch wel benieuwd aan net raken ondanks coach Pot. De verdediging bestaat uit 3 van de 4 basiskrachten van het grote oranje en ook het middenveld ziet er goed uit. Alleen de aanval is naar mijn mening niet erg sterk..

Dan is deze selectie beter !

Dan is deze selectie beter !

Voor Nederlands elftal begrippen aardig sterk elftal. Dit is echter een team waar je mee mee kan doen, dit is geen team wat elke wedstrijd zou moeten winnen.

Met alle respect maar dat wordt nog wel eens vergeten. Onze jongens zijn hele leuke talenten etc. Maar het zijn jongens die gewoon vrijwel alleen Eredivisie ervaring hebben. Kijk je naar landen als Duitsland en Spanje dan lopen daar jongens bij die het elke week in een topcompetitie laten zien. Die zijn dus een veel hoger niveau gewend.

Dan hebben wij het geluk dan Duitsland in elk geval alle grote namen thuis laat, daarbij hoeven we de Duitsers ook niet te onderschatten, want zoals iedereen weet barst Duitsland van het talent. Spanje moet de selectie nog bekend maken maar ik verwacht ook niet dat zij al hun beste spelers mee laten gaan. Rusland is op die jongen van Real Castilla na een redelijk onbekend team voor mij, maar ja, Russen blijven lastig te bespelen.

Ik merk wel dat ik iets sceptischer ben dan de gemiddelde schrijver hier. Maar kom op, een normaal Duitsland heeft spelers die in de Champions League finale staan en ploegen als Barcelona en Real Madrid overhoop spelen, Spanje heeft jongens van Barcelona en spelers die al voor het grote Spanje hebben gespeeld (met al die concurrentie).

Als ik dan onze selectie bekijkt dan hebben wij vooral een goede verdediging en een goed middenveld, van die andere 2 linies ben ik niet onder de indruk. Daarbij vind ik Pot ook niet zo'n goede coach en heb jong Oranje onder zijn leiding nog niet een wedstrijd echt overtuigend zien spelen.

We maken zeker een kans op de volgende ronde, maar dat ligt dan puur aan het feit dat Duitsland en waarschijnlijk ook Spanje met een soort B-garnituur komen.

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat Nederland op een EK onder 21 jaar spelers meeneemt die ouder zijn dan 21 jaar. Weet iemand de regels, want bijoorbeeld Strootman is 23 jaar

17 mei 2013 om 16:08

Omdat de spelers wel max 21 mochten zijn bij het begin van de kwalificatie voor het toernooi. De eis is volgens mij 1 januari 1990.

17 mei 2013 om 16:20

Dank u

Nederland een ijzersterke selectie. Resultaat zal geboekt moeten worden dit EK. De poule lijkt erg zwaar, maar valt relatief mee. Duitsland zal een hoop spelers missen omdat deze voor Bayern en Dortmund uitkomen en dus nog een Cl-finale (en bekerfinale voor Bayern) op het programma hebben en dus ook niet mee zullen gaan met Duitsland, spelers als Götze zul je dus niet zien op het Jeugd-ek.
Spanje daarnaast ben ik niet zo van op de hoogte wat die meenemen, maar aangezien zij deze zomer een Confederations Cup spelen kan ik me voorstellen dat ook daar geen/weinig A-selectiespelers aanwezig zullen zijn en ook zij zullen dus niet de allersterkste selectie hebben. Nederland zou dus door moeten gaan in deze poule en dan moet het winnen van het EK ook mogelijk zijn.

Wat een ziek team! Hier moeten we de finale toch mee gaan halen en natuurlijk winnen!

Echt een sterke selectie! Ik denk dat je zeker achterin een luxe'probleem' hebt. Virgil van Dijk is er bijv. niet bij, daar kan wat over gezegd worden, maar er moeten toch beslissingen worden gemaakt. Nuytink zet je er denk ik niet maar zo naast, want die is in de kwalificatie aanvoerder geweest. Daarnaast zet je ook niet zo maar de a-internationals op de bank. Het middenveld is ook erg sterk. Strootman en Maher lijken mij zekerheden, die derde plek gaat tussen Clasie, Fer en Van Ginkel. Voorin is het ook prima!

Zoet
Van Rhijn
De Vrij
Martins Indi
Blind
Van Ginkel
Maher
Strootman
Wijnaldum
De Jong
John

Kan iemand mij uitleggen waarom het EK in Israël is??

Israël ligt toch niet in Europa

17 mei 2013 om 15:21

In de regels van de verschillende continentale voetbalbonden staat echter nergens dat
landen van buiten het eigen werelddeel geen lid kunnen zijn. Nationale voetbalbonden
kunnen een verzoek indienen om in een andere bond te worden opgenomen.
Zo'n overstap kan alleen plaatsvinden met goedkeuring van de wereldvoetbalbond, de
Fifa. Het betreffende land moet een redelijk argument kunnen aanvoeren waarom het
wil wisselen. Begin jaren negentig diende Israël zijn verzoek in. Het beriep zich op de
zeer gevoelige politieke situatie in het land en de regio. Veel Arabische landen en clubs
weigerden tegen vertegenwoordigers van Israël te spelen. De Uefa besloot op 19
september 1991 Israëlische clubs toe te laten in de Europese toernooien. Pas op 28
april 1994 werd de Israëlische voetbalbond (ifa) volledig en definitief lid van de Uefa.

lekkere selectie kijk erg uit naar het toernooi, team van duitsland viel mij wel mee dus die moeten we kunnen pakken. Spanje weet ik niet welke spelers ze meenemen maar beloofd lastig te worden.
Ben blij met middenveld Clasie Strootman beide heerlijk fel daar kan je op zo'n jeugd toernooi echt verschil mee maken.

Zoet
v Rhijn de Vrij BMI Blind
Clasie Strootman
Maher
Wijnaldum Locadia John

Btw als ik opstelling wil maken heb ik altijd een reclame balk voor me aanval iemand die daar oplossing voor heeft?

17 mei 2013 om 16:41

Ik weet niet welke browser je gebruikt, maar je zou adblock kunnen proberen, dat voorkomt een hoop reclame.

Leuke selectie! Die Feyenoord verdediging is naar mijn idee wat overhyped, maar dat middenveld mag er wezen hoor! Dat gaat nog lastig worden een keuze uit te maken voor Pot. Een aanval met John en De Jong mag er ook best wezen, al wordt het eens tijd dat Luuk weer eens wat laat zien.

Keuzes voor Marsman, Jozefzoon en Duarte zijn mij een raadsel. Maargoed, die zullen ook wel niet aan spelen toe komen. Persoonlijk vind ik het erg jammer dat oa Hupperts is afgevallen. Jongen met veel drive, strijdkracht en snelheid, die zie ik liever als Florian.

Sterk Jong Oranje dit jaar. Zitten heel wat A internationals bij. Ik verwacht er veel van in Israel. Zou leuk zijn als ze het winnen.
Bijna iedereen speelt in de Eredivisie en zelfs Jupiler League. Dus mooie ervaring voor ze.

ook zeefuik is 'afgevallen' voor de definitieve selectie......

Sterke selectie voor Jong Oranje. Alleen positief en zorgwekkend tegelijk, dat dit ook ongeveer de selectie voor het WK zal worden, uiteraard met een paar jongens die vervangen worden door toppers als Robben, vpersie, Sneijder en wellicht vdvaart..

Een hele sterke selectie.. Maar alleen 1 ding, Waar is Hoesen?

Jammer dat Cillissen niet mee is, maar zal wel hetzelfde beleid als van Gaal hebben; niet spelen bij je club, niet spelen voor je land. Of is Cillissen al te oud?

Onbegrijpelijk dat van Dijk er niet in staat. Die jongen is zeker niet minder dan de gasten die nu opgeroepen zijn.

Strootman aanvoerder is wel begrijpelijk, maar zou het toch we jammer vinden voor Nuytinck als hij niet speelt, is steeds aanvoerder geweest van dit elftal en hoop dan ook niet dat hij ineens vervangen word door De Vrij en Martins Indi.

Hele sterke selectie, maar dat heeft Spanje ook, spelers als Thiago van Barcelona! Isco van Malaga, Morata van Real Madrid, Rodriguez van Benfica, zo makkelijk word het niet hoor!

Het elftal van 2007 was veel meer een team, minder kwaliteit, maar een chemie op het veld, was de verdienste van Foppe de Haan, Cor pot heeft mij nooit overgetuigd, ik heb jong oranje nooit meer goed zien spelen. Terwijl dat team van 2007 wel van portugal won met ondere Nani en Moutinho, Almeida, Veloso etc.

Ik denk dat de spelers Cor Pot niet serieus nemen, zet Van gaal maar voor de groep.

Mijn opstelling is

Zoet
Van rhijn, de vrij, martins indi. Blind
Clasie strootman maher
Wijnaldum, de jong, john

Over de jong kan je discussierren

Zoet
Van rhijn
De vrij
Martins indi
Blind
Maher
Clasie
Strootman

Van Dijk niet? begrijp ik echt niet

Elke profvoetballer hoort toch een beetje tweebening te zijn ?

Elke profvoetballer hoort toch een beetje tweebening te zijn ?

Wat een selectie hebben ze eigenlijk wel..
Het middenveld zal lastig worden om keuze te maken, vilhena gaat weinig spelen vrees ik..
Clasie vind ik trouwens echt een overschatte voetballer.

heeft er dan echt niemand naar groningen gekeken gisteravond? van dijk was bij elke aanval van twente aan het dromen, hij grijpt elke keer niet of maar half in.
snap dus niet waarom veel mensen zeggen dat hij wel bij de selectie zou moeten zitten.

opstelling:

zoet

vrhijn-de vrij-bmi-blind/vaanholt

strootman
vginkel-maher

wijnaldum-locadia/dejong-john

Zoet(bizot)
vRijn(nelom)
Vrij(vdhoorn
BMI(nuytinck
Blind/vAanho

Opstelling:

Zoet

van Rhijn vd Hoorn Nuytinck Martins Indi

Strootman
van Ginkel Maher

Wijnaldum Locadia John

Ik meende ooit te lezen dat Navas veel last heeft van heimwee altijd. Ik dacht dat hij daardoor nooit naar een andere club is gegaan.

Als dit elftal geen kampioen wordt weet ik t ook niet meer, wat een elftal pff

Wat een sterke selectie is dit zeg. Dit team moet hoge ogen gooien. Jozefzoon's oproep heeft me wel enigszins verrast.

17 mei 2013 om 20:02

Zijn ook spelers nodig die de bank warm houden.
Jozefzoon was ook niet geselecteerd als Narsingh fit was geweest.

Dat Willems is afgevallen vind ik normaal.
Maar ik snap ook niet de keuze van V. Aanholt.
Had hij beter BMI op links kunnen zetten net als bij Feyenoord en dan V. van Dijk kunnen oproepen.

Och dit is een prima selectie toch? Ik vind alleen Jozefzoon een verrassing.

17 mei 2013 om 21:21

Ik vind het ook een verassing dat Bruma, van Dijk en Wildschut er niet bij zitten.

Leuke selectie maar waar zijn Bruma, van Dijk en Wildschut?
Jozefzoon gewoon niet!

Wij hebben 12 A-internationals (min of meer) welk land kan dit op het toernooi ook zeggen. Maar met een coach die alles behalve overtuigend spel heeft laten zien met zijn team, waar een hoop van de geselecteerde jongens (ook de "a-internationals" aan hebben deel genomen) nu weer bij zitten is het inderdaad geen vanzelfsprekendheid. Spanje schat iedereen altijd hoog in, maar kom op Duitsland en Rusland zijn geen selectie waar je van onder de indruk zou moeten raken. Maar laat dat nou onze grootste valkuil zijn, we vinden onszelf altijd groter dan dat we zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren