Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Arsenal sluit akkoord voor grootste shirtdeal ooit in Engels voetbal’

Laatste update:

Volgens de Daily Mirror is Arsenal erin geslaagd de grootste shirtdeal ooit te regelen in het Engels voetbal. De Londense club, die de laatste jaren geen prijs wist te winnen, zou een contract hebben gesloten met kledingmerk Puma. Dat levert Arsenal rond de 40 miljoen euro per seizoen op, tot een bedrag van 200 miljoen euro over de gehele looptijd van vijf jaar.

/

Arsenal werkte de laatste twee decennia steeds samen met Nike als sponsor, maar zou nu dus besloten hebben over te stappen naar een andere leverancier. De deal zou voorlopig nog niet officieel aangekondigd worden, maar wel van belang zijn voor de transfermarkt. Arsène Wenger mag ruimschoots geld spenderen aan nieuwe krachten en de vette deal met een ander kledingmerk brengt nog meer geld binnen.

Dinsdag gingen geruchten dat Stevan Jovetic van Fiorentina reeds een voorcontract heeft getekend bij the Gunners. De aanvaller staat in de belangstelling van Arsenal en zou al informeel ‘ja’ hebben gezegd tegen de Premier League-club. In praktijk is die ‘overeenkomst’ echter weinig waard en moet er nog vanaf het eerste moment onderhandeld worden tussen de twee verenigingen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Arsenal gaat het Bayern van Engeland worden, eigen stadion en financieel gezond. Nu een dikke sponsordeal als kers op de taart. Ben benieuwd, vind de shirts van Arsenal erg sierlijk en hoop niet dat Puma veel veranderingen door gaat voeren.

8 mei 2013 om 00:36

Klopt, bij Arsenal denk ik altijd aan die mooie shirts. Oke, niet overdrijven. Maar de shirts zijn elk jaar wel om van te smullen.

8 mei 2013 om 01:18

Die van komend seizoen zien er heel vet uit!
Alle 3 de tenue's!!

8 mei 2013 om 03:17

Waar kan ik die zien?

8 mei 2013 om 09:56

Ik had hem toevallig op facebook gezien toen een van mn vrienden dat plaatje had geliked.
Maar ik denk dat als je op de Arsenal site of facebook zoekt dat je hem dan wel vind.

8 mei 2013 om 10:04

http://arsenalkit2014.com/

8 mei 2013 om 10:23

Afschuwelijke shirts. past totaal niet bij een mooie club zoals Arsenal. De shirts in de jaren dat Henry daar nog speelde, die waren fantastisch.
Dat wordt dus weer geen shirtje voor mij..
Van dit seizoen al niet gehaald vanwege dat Nederlands randje dat er gewoon niet uitziet. Het kan dus nog erger..
als ze denken dat ze extra veel geld gaan maken met zulke shirts, kunnen ze het wel vergeten.

8 mei 2013 om 10:31

Maar dit is Adidas, geen Puma. Ik heb nu echt geen idee meer wie de nieuwe tenuesponsor gaat worden, het enige wat ik weet is dat we er financieel op vooruitgaan.

8 mei 2013 om 11:04

Deze shirtjes zijn van Adidas, in de tekst staat dat het kledingmerk Puma zou zijn

8 mei 2013 om 11:21

Haha, precies.. Misschien is dat de volgende sponsor voor nog meer geld

8 mei 2013 om 12:13

Adidas is geen Puma, vroeger wel twee broer die ruzie kregen en gesplit zijn.
Maar een van de 2 klopt dus niet hier.

Neemt niet weg dat het er wel aardig uitziet, niet helemaal Gunners stijl maar ziet er zeker neit verkeerd uit.

8 mei 2013 om 15:43

De sponsordeal met Puma zou normaal pas ingaan na volgend seizoen, wat dus wil zeggen dat er nog een jaartje met Nike gespeeld wordt. De thuistruitjes blijven dan ook dezelfde, de uitshirts zouden opnieuw geel worden: http://www.footyheadlines.com/2013/01/arsenal-13-1...

8 mei 2013 om 00:38

Laten we het hopen, Arsenal is in mijn ogen één van de mooiste clubs van Engeland. Het is al lang geleden dat spelers als Thierry Henry, Patrick Vieira, Freddie Ljungberg, Dennis Bergkamp en Robert Pires de Gunners naar grote hoogten schoten. Zeker de supporters die al die jaren achter de club zijn blijven staan verdienen dit, zou geweldig zijn als ook het sportieve succes weet te volgen.

8 mei 2013 om 00:46

@guaporta

Mijn club voorkeur naar Liverpool komt denk ik dan toch uit bij Arsenal. Prachtige club, mooi verleden en naar mijn mening hebben ze de beste coach aan het roer staan. Alleen op het transferbeleid is af en toe wel wat aan te merken. Ze hebben de laatste jaren hun toppers moeten verkopen, maar nu ze bijna geen schulden meer hebben kunnen ze gaan bouwen aan een prachtige toekomst.

@stravven

Hopelijk hebben ze bij Puma betere ontwerpers dan bij Warrior want het uittenue en het 3de tenue is niet om aan te zien. Thuis tenue is prachtig maar daar is alles mee gezegd...

8 mei 2013 om 00:55

Mijn twee clubs binnen Engeland zijn duidelijk; Southampton en Arsenal. Ik ben zelf opgegroeid in de tijd van de Invincibles, wat was dat een geweldig team zeg! Zolang Arsenal haar toppers kan behouden kan Arsène Wenger bouwen aan een team dat de wereld weer kan veroveren, echter zal het transferbeleid daar wel op aan moeten sluiten. Aankopen als Santi Cazorla zouden veel vaker plaats moeten vinden, hopelijk is Stefan Jovetic ook iemand die als succesvolle aankoop bestempeld mag worden!

8 mei 2013 om 00:40

Je kan er bij Arsenal niet heel veel aan veranderen, rood in het midden en witte mouwen is iets wat niet gaat veranderen, daarmee heb je niet heel erg veel variatie lijkt mij. Het uittenue is iets anders, maar ook niet heel veel verassingen mogelijk aangezien dat eigenlijk altijd geel en donkerblauw/paars is.

8 mei 2013 om 00:43

Vind het knap dat Bayern een eigen stadion heeft. Delen ze met 1860. En stadion is zoals hier in Nederland vaak van gemeente. Engeland heb ik nooit uitgezocht.

8 mei 2013 om 00:52

Anfield Road is van Liverpool FC in ieder geval, ik heb geen idee of Old Trafford en Stamford ook van de thuisspelende ploegen zijn.

8 mei 2013 om 00:57

Volgens mij is Old Trafford wel van Man u, Kan me namelijk herinneren dat Man C met gemeente aan het praten was met Man u voor samen nieuw stadion. Wat toe der tijd ook in liverpool ter sprake was. Maar Man U wou old trafford geloof ik niet verkopen.

8 mei 2013 om 00:46

Dortmund heeft ook Puma en dat zijn hele simpele, mooie shirts. Ik denk dus wel dat het er mooi uit gaat zien. En die 40 miljoen per jaar is toch heerlijk?!

8 mei 2013 om 08:10

Arsenal heeft al een shirtdeal met Adidas vanaf 2014-15. Dit verhaal kan de prullenbak in. Diverse Engelse media hebben dit al een hele tijd terug gemeld en het ontwerp is al een tijd uitgelekt.

8 mei 2013 om 08:56

Adidas heeft een deal voorgeschoteld aan Arsenal om de sponsor te worden.
25 miljoen pond en een voorbeeld van Shirts.
dit is echter nooit ergens bevestigd.
Nike zal ook niet zo fanatiek zijn om nieuwe shirts te ontwerpen voor Arsenal, terwijl ze overgenomen gaan worden door de grootste concurrent het jaar daarna.

Deal met Adidas kan wat mijn idee de prullenbak in, want daar is nooit iets van bevestigd.

8 mei 2013 om 17:22

Arsenal heeft helemaal geen shirtdeal met Adidas. Dit is nooit bevestigd. Leuke profielfoto trouwens, weet je wel eens wat het betekent? Grapjas.

9 mei 2013 om 21:03

@frimponged

Natuurlijk weet ik wat dit betekend. De Blackberry Scar Movement oftewel; were has our Arsenal gone. Ik ga toch niet voor niks zo een profiel foto nemen 'grapjas'. Beetje voorbarig om er van uit te gaan dat ik dat zomaar zou nemen.

Ik heb mij inderdaad niet goed genoeg verdiept in dit, maar val aub niet op de persoon aan, zeker vanaf je pc'tje maakt het nogal zielig.

8 mei 2013 om 14:05

jammer ik vind Adidas of Nike er toch proffesioneler uitzien.. is mijn smaak en mening.

Weet het niet of Puma bij Arsenal zou staan, Nike is toch wel een A-merk niet dat Puma het niet is maar ik denk dat Adidas en Nike veel hoger zitten op dit moment. Er komt in ieder geval wel veel geld bij mee kijken zeg.. in 5 jaar 200 miljoen.. Ben trouwens ook benieuwd wie Wenger in de zomer gaat aantrekken.

8 mei 2013 om 00:19

Vergeet niet dat Puma ook Dortmund als team heeft. Nu Arsenal, en hopelijk kunnen ze binnenkort een team als Atletico - Valencia sponsoren. Een merk naast Adidas en Nike zou niet misstaan.

8 mei 2013 om 00:28

Adidas levert ieder jaar gewoon het beste werk. Als je over de hele wereld kijkt naar de hele collectie die per club uit komt ziet het er altijd prachtig uit. Nike is een goede 2de en daarna volgt een heel groot gat.

8 mei 2013 om 00:30

Vind jij de Nike tenues van Juve, United, Barca en Arsenal niet mooi dan? Adidas levert formidabel werk en ik ben ook meer fan van Adidas. Maar Nike brengt toch ook prima materiaal uit, het is meer waar je van houd.

8 mei 2013 om 00:44

Juist bij Utd en Barça vind ik dat Nike slecht bezig is. Ik ben ook meer een fan van Adidas. Alleen al die strepen op de mouwen vind ik echt mooi. Voor de rest verneuken ze ook nooit de thuisshirts zoals Nike jaarlijks wel ergens doet.

8 mei 2013 om 00:46

@ Frank_lfc ik vind dat adidas meer naar traditie kijkt en Nike meer naar hoe maak ik lelijke schoenen en shirtjes, of vind je het uitshirt van Barca mooi? Of bij Fc twente die witte strepen eind van de mouw? Vind het verschrikkelijk. Anti reclame voor het voetbal.

8 mei 2013 om 00:52

Mijn voorkeur gaat uit naar Nike. Real en Adidas vind ik een erg geslaagde combinatie maar bij Ajax vind ik die strepen op de schouders/armen echt lelijk.

Ik had Ajax dus liever in Nike shirts gezien maar als je weet dat het trainingscomplex door Adidas is gebouwd kun je daar moeilijk afscheid van nemen.

Ik hoop dat de shirts van Arsenal nog mooi blijven. Uiteindelijk maakt het merk weinig uit, ze moeten allemaal kwaliteit leveren. Toch blijft Nike dat tikkeltje cooler.

8 mei 2013 om 00:53

Die van Barça en United vind ik er persoonlijk echt niet uitzien. Die uitshirts van Juve van vorig jaar waren ook afschuwelijk, dat roze met die grote ster.

8 mei 2013 om 01:00

Haha bij Penw had Siem het nieuwe uitshirt van Ajax bij zich, dat betreft trapt Adidas ook uit de school haha (en dat zeg ik als Ajacied) erg lelijk met dat rose

ff link

http://www.voetbalblog.nl/nieuws/ajax-thuis-en-uit...

8 mei 2013 om 01:07

Het is geen Roze...

Zoveel mensen die dat zeggen maar het is geen roze. Het is licht oranje...

Vind het een prachtig shirt!

8 mei 2013 om 03:21

typisch verschil, maar ook te verklaren. Nike is Amerikaans, die hebben niets met traditie, alleen met commercie. Adidas is Duits, Duitsland in het bijzonder en Europa in het algemeen hechten juist veel waarde aan traditie. Zie ook bij Vitesse, we hebben een Amerikaan als commerciële man en Nike als sponsor en de geruchten gaan over een drastische shirtwijziging omdat dit commercieel goed zou zijn..

8 mei 2013 om 00:24

Tja als het ene merk voordeliger is why not. Dan maak die a merk niet veel uit. Ik denk dat dit een goeie deal is voor Arsenal. Het zal mij benieuwen wat zij met al dat geld gaan doen.

8 mei 2013 om 00:27

Wenger loopt zich al het gehele jaar dood te ergeren dus ik verwacht dat hij een keertje gek gaat doen. Jovetic wordt veel gelinkt, ook wordt Fabregas meer en meer gelinkt. Zou toch wel een perfecte zomer kunnen worden voor een Gooner.

8 mei 2013 om 00:30

Hij mag eindelijk gaan uitgeven, het stadion is zo goed als afbetaald of al helemaal afbetaald en nu kan hij eindelijk de knip trekken, Jovetic word vaak genoemd, net als Villa en Fabregas. Zou mooi zijn als die drie komen, dan nog een Dmf, een CB en een RB halen en Arsenal is er klaar voor. Misschien nog een keeper, dat ligt eraan of Fabianski wil bijtekenen, zijn contract loopt af over een kleine twee maanden.

8 mei 2013 om 00:33

@ Frank Lfc

Ik vrees als Arsenal fan juist het ergste. Dat je weet dat er gewoon gigantisch veel geld beschikbaar is en dat ze weer met halfbakken oplossingen komen. Dat je weet dat er gewoon heel veel bereikbaar is maar dat ze weer het vertrouwen uitspreken in spelers als Rosicky enzovoorts.

Persoonlijk verwacht ik gewoon heel erg weinig.
Geen aankopen ala Jovetic, Isco etc etc.

Het zal wel een 19 jarig talentje hier of daar vandaan worden samen met een overbodige middenvelder bij een subtop club vandaan. Bijgevoegd met een transfervrije speler.

8 mei 2013 om 00:46

Ik zag juist in de jaarcijfers van dit jaar dat Arsenal een schuld had van rond de 240 miljoen pond. Dat zal wel komen van de stadion, de stadion is sneller afgelost dan normaal. Maar er is nog steeds een flinke schuld. En we zijn pas rond 2030 klaar met afbetalen. Omdat we rond de 15 miljoen pond per jaar aflossen.

8 mei 2013 om 00:50

Klinkt goed als de stadion zo goed als afbetaald is. Ik heb er niet veel verstand van omdat ik het niet oplettend heb gevolgd. Ik hoor iedere zomer het zelfde verhaal, maar als ik dit hoor en Arsenal een zorg minder heeft en deze deal heeft gaat het heel interessant worden.

Villa wordt veel gelinkt, maar ze kunnen beter Jovetic halen hij is nog jong en van niveau terwijl David Villa richting zijn einde gaat van zijn top. Fabregas alweer terug? Is dat niet iets wat te snel?

8 mei 2013 om 00:53

Edit:

Ik zie jouw reactie nu @somagunner, dat duurt nog wel een tijdje dan, maar kan Wenger met zo een deal zich permitteren om grote aankopen te doen aankomend zomer?

8 mei 2013 om 00:54

Rosicky is anders de laatste weken wel 1 van de belangrijkste spelers gebleken, en had dat nog veel vaker kunnen zijn ware het niet dat hij vaak geblesseerd geweest is.

8 mei 2013 om 01:02

Ja, 15 miljoen per jaar is redelijk wat geld, maar als je ziet dat dat deze zomer alleen al bespaard word op het salarishuis(veel spelers met dure contracten gaan weg) is dat te doen. Zeker als je ineens 28 miljoen meer krijgt van je kledingsponsor(van 12 naar 40) en je hoofdsponsor van 12 naar 30 miljoen gaat. Is toch 46 miljoen per jaar meer, daar kan je wel wat leuks mee doen, en dan heeft Arsenal ook nog een transferbudget van weet ik hoeveel en een redelijke cashreserve.

8 mei 2013 om 01:03

Arsenal is bezig met een opmars van nieuwe sponsordeals. De Emirates deal levert ons jaarlijks al rond de 34 miljoen euro. Deze deal is 40 miljoen, nieuwe tv-rechten is al een extra 25 miljoen euro. We komen al rond de 100 miljoen euro extra aan commerciele deals. Aangezien we ook nog vele andere externe kleinere deals krijgen uit het buitenland door onze Asian tours. We hebben zelfs laatst een Afrikaans bank als nieuwe sponsor gekregen en een Indonesische telecombedrijf. We kunnen elke zomer misschien wel 80 miljoen euro uitgeven aan nieuwe spelers

8 mei 2013 om 01:11

Dat kan zeker, als je al ziet dat afgelopen seizoen al voor zo'n 55 miljoen aan spelers gekocht is en het seizoen ervoor voor zelfs voor 65 moet 80 zeker lukken, helemaal nu de spelers met dure contracten die niets toevoegen weggaan en deze deals er allemaal bijkomen.

8 mei 2013 om 01:17

soma & stravven

Dat zou wel vet zijn voor jullie club. Arsenal hoeft niet met geld te spenderen (wat mijn club bijvoorbeeld doet). Ik denk sowieso wel met goed beleid van Wenger waarbij hij de mogelijkheid krijg om een kwaliteitsinjectie te nemen Arsenal in de toekomst gevaarlijk gaat worden. Goede gerichte aankopen gecombineerd met de talenten die Wenger haalt krijg je een mooi tea Ik vind sowieso al knap dat ze CL spelen iedere jaar en ja dan tegen teams stuiten als Barcelona, Bayern Munchen etc die dan uiteindelijk ver komen en toch niet helemaal kansloos, respect man.

8 mei 2013 om 01:34

Arsenal smeet niet met geld omdat het dat niet kon, maar in de jaren voordat het Emirates erwas en toen David Dein er nog was werd gewoon 17 miljoen neergelegd voor een wisselspeler(wiltord), dat is nu vergelijkbaar met zo'n 35 tot 40 miljoen.

8 mei 2013 om 00:28

Toch komt Puma wel een stuk nederiger over, waar Nike en Adidas een stukje arrogantie uitstralen ( Omdat zij de grootste zijn ), heeft Puma toch een wat bescheidenere uistraling.

Al gaat het natuurlijk altijd om het geld, er werd namelijk eerst gesproken over Adidas.

Ben er blij mee, nu wil ik sportieve ambities zien!

8 mei 2013 om 01:54

Puma doet het vooral goed in de atletiek en bij de Afrikaanse nationale teams. Ik weet niet of je ze nederig mag noemen, ze zijn gewoon de derde grote speler op de markt.

8 mei 2013 om 16:25

Kwa uitstraling Het blijft een minder grote merknaam dan Nike en Adidas.

8 mei 2013 om 01:41

Een a-merk boeit niet. Arsenal verdient niet meer als het voor een a-merk kiest als een "b"-merk evenveel betaalt. Puma is een erg gezond bedrijf met een uitstekende marketing, waarschijnlijk zal het de komende jaren tot a-merk uitgroeien in de voetbalwereld.

Daar kunnen ze weer jonge talenten mee kopen

8 mei 2013 om 00:20

Dit soort deals zorgen er juist voor dat we naast jonge talenten ook gevestigde namen kunnen halen.

8 mei 2013 om 00:23

Haha moeten ze wel wat doen aan het aankoopbeleid. Hoorde de naam van Villa al vallen, dat is in mijn optiek ook weer een speler die al ''klaar'' is. Verder natuurlijk heel positief voor Arsenal

8 mei 2013 om 00:26

Niet enkel Villa, ook Jovetic word vaak genoemd, die zie ik nog liever komen. Ook Isco, Fabregas, Wanyama, Bender(die van Leverkussen, weet niet of het Lars of Sven is), Toulalan en Begovic worden vaak genoemd, net als Sakho en Corchia. Die zijn wat mij betreft allemaal welkom

8 mei 2013 om 00:28

Het is Lars Bender is het. Toulalan is aardig op leeftijd dan zou ik toch eerder voor Wanyama gaan. Wanneer Fabregas aan Wenger verklaart dat hij graag terug wilt dan denk ik dat Wenger serieus een poging gaat doen.

8 mei 2013 om 00:29

Ook al halen we Villa, wat dan nog? Villa is geen risicovolle aankoop en niet duur. Markt conforme speler.

8 mei 2013 om 00:32

Natuurlijk is Villa welkom, maar toch heeft Jovetic iets, ik weet niet wat, maar ik hoop echt enorm dat hij komt. Toulalan is 28 dacht ik, dat valt dus nog wel mee, Cazorla was ook 28. En Toulalan moet niet heel veel kosten door de geldproblemen van Malaga, dat zag je bij Cazorla die voor een spotprijs wegging, dat zag je bij Monreal waarvoor ze veel meer konden vragen, dat was bij Rondon zo.

8 mei 2013 om 00:38

Nee oké als ze maar de goede keuzes maken. Want Arsenal heeft dan misschien niet zo met geld gesmeten als dat andere clubs dat in de PL wel deden, maar aan veel spelers heb je ook letterlijk geen reet gehad. Is natuurlijk ook weggegooid geld geweest.

8 mei 2013 om 00:38

@ Stravven,

eerst maar eens zien dat er ook daadwerkelijk wat gevestigde namen gekcoht zullenw orden. Tot nu toe worden we al jaren op rij teleurgesteld met halfbakken actie op de transfermarkt. Er is al jaren geld genoeg maar nooit werd er serieus iets mee gedaan.

Een lijstje met spelers die mogen vertrekken is dan ook zo te maken. Voor mij staan er geneog op de nominatie die ze eventueel transfervrij moeten laten vertrekken gewoon oms alaris te besparen/.

8 mei 2013 om 00:43

Het probleem met spelers als Santos, Denilson, Squillaci, Bendtner, Park, Chamakh, Arshavin, Djourou, Mannone, Diaby, Rosicky en Gervinho is dat ze zo'n enorm salaris opstrijken. Squillaci en Arshavin zijn we sowieso vanaf, eigenlijk gek dat iemand die nooit speelt gewoon op twee spelers na het meeste verdient. Het hele salarishuis klopt niet bij Arsenal, de verhoudingen liggen heel scheef, Wilshere verdient bijvoorbeeld net zoveel als pakweg Squillaci en Walcott is de grootverdiener.

8 mei 2013 om 00:43

@de-lano

Er is jaren nooit geld geweest. Arsenal moest spelers verkopen om geen verliezen te maken, de winst ging naar de kasreserve. Met die kasreserve hebben we een medische center en een GPS systeem gekocht. Een ander deel werden de salarissen ermee betaald en een deel moesten we hebben om een crisisfonds te hebben als we de CL misliepen. We hadden wel geld, maar als we die uitgaven dan kwamen we heel snel in de problemen. Misschien hadden we iets meer risico's kunnen nemen maar we konden geen 30 miljoen transfers uitgeven.

Nu hebben we door deze deal, nieuwe tv gelden en de verlengde Emirates deal al gauw 95 tot 100 miljoen euro extra per jaar. Als dat geld niet word gestoken in nieuwe spelers dan zijn we verdoemd door de bestuur maar ik betwijfel het.

8 mei 2013 om 00:51

En dan reken je nog zonder de andere aflopende sponsorcontracten, Arsenal heeft in vergelijking met andere clubs veen crappy sponsorcontracten, die toen ze afgesloten werden enorm goed waren maar nu dus niet meer. Veel daarvan lopen de komende twee seizoenen ook af en zelfs een club als Newcastle krijgt van vergelijkbare sponsors al meer. En vergeet ook niet dat Arsenal eindelijk veel overbodige dure spelers kwijtraakt, niemand mist iets aan Arshavin, Squillaci, Denilson, Bendtner, Park, Chamakh of Santos, en die verdienen bij elkaar toch ook zo'n 23 miljoen per jaar.

Kunnen ze met dat geld meteen Fabregas voor volgend seizoen terug halen.

@keesdechinees

Wat een absurd goede deal voor Arsenal mocht dit waar zijn! Hopelijk doen ze wat nuttigs met dit geld en zullen de shirts er niet onder lijden.

8 mei 2013 om 00:24

Jaa absoluut dit is tenminste beter dan de sjeiks die met geld als pepernoten strooien!

Ik vind zelf Nike altijd het lekkers zitten en meestal ook het mooist. Dus wat dat betreft vind ik het wel jammer, maar ik snap dat het natuurlijk alleen maar om het geld gaat.

Al die jaren van zuinig leven bij Arsenal heeft gewerkt. Ik mocht Gazidis eerst niet, maar deze directeur begint zichzelf te bewijzen. Sluit nu de ene deal na de andere af en heeft ons beloof om binnen 2 jaar op het niveau van Bayern te zitten. En dat ook nog zonder succes op het veld, laat staan als we weer prijzen winnen.

Wenger alleen nog een nieuwe contract geven, een enorme transferbudget en de prijzen gaan vanzelf weer komen. En al dat geld zonder een suikeroom te hebben. Nu Ferguson stopt, kunnen we misschien de komende jaren de ene prijs na de andere pakken

8 mei 2013 om 00:22

Shirtdeal is volgens mij iets anders dan een sponsordeal.

Arsenal heeft geluk dat ze een Gazidis en Kroenke hebben. Beide mannen met een breed netwerk, dit kan bijvoorbeeld al een verschil maken met The Spurs.

Hopelijk gaat City niet te veel investeren en stopt Ferugson. Bale vertrekt bij the Spurs en god mag weten wat Chelsea doet. Dan kan het nog een mooi seizoen gaan worden voor zowel Arsenal als misschien wel Liverpool .

8 mei 2013 om 00:24

Klopt, heb me in totaal vergist. Dan is het inderdaad de grootste shirtdeal van Engeland.

8 mei 2013 om 00:26

Volgens mij was de shirtdeal met Warrior hiervoor in handen van Liverpool. Durf het niet zeker te zeggen, heb namelijk geen idee hoeveel Nike aan Utd betaald.

Wel gevoelig overigens, The Spurs spelen ook met Puma..
Misschien trekt Nike nu wel naar The Spurs toe.

8 mei 2013 om 00:28

Ik weet dat Nike 25 miljoen per jaar aan United betaalde, of in ieder geval over 2011/2012, van het huidige seizoen heb ik geen gegevens. Ik heb dan weer totaal geen idee wat Liverpool van Warrior krijgt, daarover kan ik niets vinden.

8 mei 2013 om 00:35

Spurs spelen tegenwoordig met Underarmour.

8 mei 2013 om 00:35

Nou, of je echt heel blij moet zijn met Kroenke als eigenaar is iets anders, die is in alle jaren dat hij aandelen heeft van Arsenal volgens mij nooit in het stadion geweest.

8 mei 2013 om 00:40

@stravven

Liverpool zit op zon 28-30 miljoen euro op jaarbasis. Zeker niet slecht voor een ploeg die het op het moment wat minder doet. Maar die sponsordeal was wel tot stand gekomen omdat FSG zon enorm netwerk heeft in de VS. Dan heb je ook nog Standard Charted die elk jaar zon 23-25 miljoen euro bijdrage aan sponsorgelden.

8 mei 2013 om 00:42

Volgens mij was Man U ook bezig met dat Warrior, weet niet precies meer hoeveel ze daar aan verdienden, maar dat onbekende merkje begint nu dus al flink te groeien!

8 mei 2013 om 00:44

Lijkt me stug dat Warrior zowel Liverpool als United gaat sponsoren, dat is als een merk dat in een klap Ajax en Feyenoord gaat sponsoren.

8 mei 2013 om 00:45

Liverpool heeft de grootste deal in handen, Arsenal zou hier overheen gaan, maar Man. United gaat er weer overheen met hun nieuwe deal met Nike.

8 mei 2013 om 00:51

Klopt niet, ik las net nog dat Nike 55 miljoen dollar per jaar betaalde aan United dus dit artikel is al sowieso fout.

"the deal is forecast to be worth approximately 38 million pounds ($55m) this season." Ik haal dit uit een citaat, je kunt het verder zelf gaan opzoeken.

Voor de rest is het slechts een shirtdeal hé, het betekend niet dat Arsenal in eens topspelers binnen gaat halen.

Voor zover ik weet heeft United nog super lucratieve deals met Aon, DHL en binnenkort Chevrolet. Die leveren echt zieke bedragen aan United.

Maar overigens wel mooi voor Arsenal.

8 mei 2013 om 00:55

You have no idea...

Arsenal haalde geen topspelers omdat dat financieel niet kon, nu kunnen ze dat wel(stadion afbetaald) en met zulke deals krijg je enkel meer geld binnen. En Nike heeft nooit 55 miljoen dollar aan United betaald, het laatst bekende jaar(2011/2012) was 25.6 miljoen euro, zo'n 33.5 miljoen dollar met de huidige wisselkoers. En het lijkt me heel sterk dat United in een seizoen 66% meer geld krijgt van een sponsor, de jaren ervoor was het namelijk ook altijd tussen de 24 en 27 miljoen.

8 mei 2013 om 00:25

Chevrolet is sponsor, hierbij gaat het om de fabricant, Puma dus!

Dit klopt, Arsenal is nog ook overigens bezig met andere deals, dit levert 170 miljoen pond, ongeveer 40 miljoen per jaar, Nike levert nu 7,5 miljoen per jaar, plus nog de nieuwe deal van Emirates Stadium kom je uit op 70 miljoen pond per jaar aan deals binnen, dit zijn alleen Puma en Emirates laat staan die andere deals.

8 mei 2013 om 00:26

Jij hebt toch contact met sommige mensen die in dienst zijn van Arsenal?

8 mei 2013 om 00:43

Soort van ja, ik noem ze maar Itk's, en ik ken er ook een paar die zeer betrouwbare bronnen hebben bij Arsenal zelf. Meeste mensen dat ik hier zit te lullen, maar dat doe ik niet, want dan houd ik me zelf voor de gek. Ik zelf ben ook gewoon een supporter, waarom zou ik ongeloofwaardige nieuwtjes naar buiten brengen.

8 mei 2013 om 01:01

Houd mij eens op de hoogte dan, anders via dm, over Jovetic, Fàbregas, Villa etc

8 mei 2013 om 17:26

Laat me raden, je zit in die Facebook groep met Darren Mackenzie? Haha. Man man, man, en je neemt jezelf nog serieus? Er zijn er maar een paar die echt weten wat er gaande is en die zitten zeker niet op Facebook.

10 mei 2013 om 23:47

Nah, niet Facebook, en Darren Mackenzie ken ik van naam, niet te snel oordelen Frimponged. Ik zelf zit nooit op Facebook, dus een zak zout.

8 mei 2013 om 00:47

Nike levert iets meer op, zo'n 12 miljoen per jaar. Is dat van Emirates enkel shirtsponsoring of ook de stadionnaam?

8 mei 2013 om 00:52

Zoals ik begreep shirt sponsoring.

8 mei 2013 om 00:58

Volgens mij is in de nieuwe deal met Emirates ook een verlengde periode voor hde naam van het stadion bijgekomen

8 mei 2013 om 00:53

Maar als Puma het stokje overneemt lijkt het mij dat de inkomsten van Nike wegvallen?
Je kan moeilijk door 2 concurrenten gesponsord worden neem ik aan?

Vind de Nike tenues altijd wel zakelijk en mooi staan, maar zo belangrijk lijkt het me niet als speler in welk merk shirt je loopt. Als Arsenal hier miljoenen mee kan opstrijken zou dit een logische deal zijn, Arsenal kan denk ik de komende jaren het gat verkleinen met aankomende financial fairplay etc. Maar vorig jaar zei Wenger ook dat hij volop in goede krachten zou investeren, waar niet zo bijster veel van terecht is gekomen als je het mij vraagt. Ik vind Cazorla overigens wel een fantastische aankoop, maar om dat elftal echt sterk te maken hebben ze denk ik nog een goeie betrouwbare keeper nodig, een opvolger van de waarschijnlijk vertrekkende Sagna, een controleur, een spits van een hoog kaliber en een buitenspeler van een hoog kaliber.

Hmm, ik hoorde juist eerder dit voorjaar dat Arsenal en Adidas aan het onderhandelen waren over een contract ter waarde van zo'n 30 miljoen per jaar. Mocht dit echt zo zijn is dit het begin van de herrijzenis, hiermee lopen we zelfs mijlen voor op United, die krijgen per jaar zo'n 25 miljoen van Nike.

Jovetic zou gewoon geweldig zijn, volgens mij is hij de ideale spits voor Arsenal. Nu hopen dat Cesc wegmag bij Barca, Arsenal kan hem voor 35 miljoen terugkopen, dat is met zo'n deal op te hoesten. En natuurlijk spelers dumpen, Denilson gaat waarschijnlijk naar Sao Paolo, Djourou wil in Hannover blijven en Hannover wil hem houden, Arshavin en Squillaci's contracten lopen af, Park wil en mag bij Celta blijven, Bendtner is interesse voor uit Rusland, voor Andre Santos is interesse vanuit Brazil om hem te kopen, dan ben je al veel spelers kwijt die echt helemaal niets toevoegen, de enige daarvan waar je nog wat aan hebt is Djourou.

8 mei 2013 om 00:32

Het is trouwens echt belachelijk wat spelers als squilacci, Park, Arshavin verdienen bij Arsenal, volgens mij allemaal rond de 60k. Dat is echt wan beleid. Het zal ons dus ook erg veel ruimte geven in het salarishuis.

8 mei 2013 om 00:33

Ik dacht dat Cesc 60 miljoen euro kostte, maar voor Arsenal 30 miljoen omdat de club recht heeft op de helft van zijn transfersom toch?

8 mei 2013 om 00:37

Nee, het zit nog ingewikkelder in elkaar, Arsenal kan hem voor 35 miljoen terugkopen, alle andere clubs kunnen hem ook kopen, maar dan gaat de helft van het transferbedrag naar Arsenal. Dit betekent dus dat het voor Barca pas van 70.000.001 euro voordeliger is om hem niet aan Arsenal te verkopen. Voor Song is er eenzelfde verhaal, alleen is het dan bij 20 miljoen dacht ik.

8 mei 2013 om 00:49

Cesc moet ik geloof ik nog een paar miljoentjes betalen en hetzelfde geld voor Barcelona. We kunnen Cesc een stuk goedkoper krijgen nu die ook nog eens niet meer gewild is door de trainer. Ik denk dat een bod van 25 miljoen al zal voldoen.

8 mei 2013 om 00:59

Ik hoop het, dit is puur als Barcelona niet echt mee wil werken he, het laatste redmiddel. Ik denk ook dat hij goedkoper wegmag, Barca is aan een nieuw team aan het bouwen en zo goed als Cesc bij Arsenal was is ie bij Barca niet geweest, mede omdat ze hem daar eigenlijk gewoon misbruikt hebben als valse spits.

8 mei 2013 om 01:09

Het is ook niet de eerste keer dat Barca, ex-gunners slechter heeft gemaakt. Herinner me nog een Hleb of een Henry die daar heengingen. of wat dacht je van Song op dit moment?

Barca kan voortaan onze spelers met rust laten, ze weten niet hoe ze ermee moeten omgaan, of alleen Wenger weet dat

8 mei 2013 om 01:16

Henry deed het minder dan bij Arsenal maar was toen ook wel al meer op leeftijd. En inderdaad, eigenlijk alle spelers die van Arsenal naar Barca gingen werden minder, Song, Cesc, Hleb, Henry, Overmars, Petit hebben eigenlijk allemaal dat niveau niet gehaald. Vooral Hleb was erg, bij Arsenal was hij goed, bij Barca helemaal niets meer.

8 mei 2013 om 13:05

Dit geeft ook weer een beetje de kracht van Wenger weer vind ik. Hij maakt spelers echt beter en geeft ze een goede en vertrouwde omgeving, waarin de spelers uitsekend kunnen renderen.

Hleb heeft volgens mij ook ooit in een interview gezegd dat hij niet weg had moeten gaan bij Arsenal...

Op het shirt van Dortmund na vind ik shirts van Puma op de een of andere manier nooit zoveel uitstralen, met name de keepersshirts zien er vaak armoedig uit vergeleken met de shirts van Nike en Adidas, maar dat is mijn mening. Begrijp me niet verkeerd, want dit is natuurlijk een megadeal voor Arsenal, ik hoop alleen dat Puma de shirts een mooie uitstraling weet te geven.

Overigens is Puma wel lekker bezig, ze sponsoren aguero en eto'o toch ook al voor een godsvermogen?

8 mei 2013 om 00:38

Vind je het huidige shirt van Feyenoord niet mooi? Ik vind die namelijk zeker even mooi of mooier dan die van Ajax (adidas) of PSV (nike).

8 mei 2013 om 00:42

Ze sponsoren niet te vergeten ook atletiek team van Jamaica! Dus dan heb ik het over Usain bolt en Co. Dat moet ook wel een fortuin opleveren.

Verder doet Arsenal prima zaken als dit klopt vindt de tenues van Puma wel mooi, maar alleen de presentatiepakken mogen wel wat zakelijker, want die broeken van de presentatiepakken zijn wel heel erg wijd in vergelijking met de presentatiepakken van Adidas en nike. De trainingskleren zijn wel op de benodigde niveau.

8 mei 2013 om 01:38

Puma heeft inderdaad aardig wat grote namen onder contract staan. Agüero, Falcao, Eto'o, Fabregas, Yaya Touré, Carrick om er een paar te noemen. Verder ook Arteta, Dante, Lichtsteiner, Giroud en Pienaar om iets mindere te noemen. Niet de minste spelers.

een bedrag van 200 miljoen in 5 jaar tijd.. Is toch gekkigheid?

Jaa! Perfect! Hopelijk kunnen ze komende zomer 'ns echt toe gaan slaan!

Iedereen heeft het hier over het terughalen van Fabregas, maar ik zie persoonlijk veel liever Fellaini komen, echt een breker die mooi de boel dicht kan houden achter Wilshere en Cazorla.. verder zou ik de komst van Jovetic zeer toejuichen, en Julio Cesar op de bank zou ook niet verkeerd zijn. Ten slotte kunnen we ook nog wel een CB gebruiken.. Williams van Swansea wordt veel genoemd maar daar weet ik niet genoeg van om er een oordeel over te kunnen vellen.. mij leek Sakho van PSG wel een interessante optie.

8 mei 2013 om 01:32

Fellaini is geen breker, die denkt veel te aanvallend om als breker te fungeren. Julio Cesar verdient veel te veel geld voor op de bank, kan je beter Begovic halen. Als breker zou ik eerder Wanyama/toulalan/gonalons/capoue/bender halen. Sakho van PSG is inderdaad interessant, hij mag er weg en moet dus niet veel kosten. Ook Corchia van Sochaux is interessant voor de RB, en ook Dragovic word genoemd voor de CB, een groot talent.

8 mei 2013 om 01:42

Keeper: Begovic, Mignolet (beide wss te duur), Adler
CB: Kurt Zouma (saint-etienne), Mangala (FC Porto) Sakho (psg) Marquinhos (AS Roma) Dragovic (FC Basel)
RB: Corchia (socheaux), Micah Richards (man City) (kan ook nog eens CB spelen en is Engels en heeft ook wat Body!)

Cvm: Capoue (toulouse), Toulalan (malaga, geldproblemen, hoop niet dat hij komt), Gonalons (lyon), Wanyama (celtic), Bender van Leverkussen of misschien Matuidi (schijnt dat Matuidi een andere competitie wilt gaan spelen)

Verder zouden Song of Fellaini ook nog reeële opties kunnen zijn voor Arsenal

Als creatieve middenvelder: Isco (malaga, geldproblemen), Fabregas (goedkoper te halen, bekend systeem/club etc),

Aanvaller: Jovetic (fiorentina, schijnt akkoord), David Villa, Pierre-emerick Aubaumeyang (saint-etienne) (schijnt ook verre interesse in te zijn) en ook Lewandowski werd even genoemd, maar die lijkt mij onhaalbaar

Ik had eerder nog gelezen dat Arsenal vanaf 2014 uitgerust zou worden door Adidas....

Maar hoe dan ook als dit waar is dan is dit een super deal voor Arsenal.. alleen zullen we zien waar het geld naartoe zal gaan.. Ik denk niet dat deze 40mil per seizoen nu opeens alle deuren voor Arsenal openen..

Men moet dit vergelijken met dat wat ze momenteel van nike krijgen.. en dan kan men zien wat de meerwaarde hiervan is..

Zoals ik al zei, het klink (en is het ook) als een mega-deal.. maar Arsenal had eerder ook genoeg geld maar echte topaankopen bleven maar uit.. maar wie weet kopen ze dit seizoen wel fatsoenlijk in....

Versterkingen zijn iig hard nodig als men toch wel eens kans wil maken op prijzen.. Ik ben iig benieuwd wie/wat ze kopen.. één ding is wel.. de concurrentie van de andere topclubs is wel zwaar

Arsenal moet met dat geld en nog een een beetje geld gewoon villa fabregas en song weghalen by barca dan staat er gewoon weer een team dat mee doet om t kampioenschap,

Jammer dat arsenal nooit eens echte toppers koopt.. Altijd maar die subtoppers die het zouden moeten worden.. Ze hebben nu een flinke zak geld. Koop dan ook eens een goede! Bijv; Jackson Martinez, Robert Lewandowski, Mario Gomez, Julien Draxler, Michael Essien, Mats Hummels en zo zijn er nog veel meer!

Volgens de nieuwe regels van de FFP zou een shirtsponsor maar max 20 miljoen euro mogen opbrengen. Dat zou marktconform zijn, nu begrijp ik er dus geen zak meer van.

40 miljoen euro voor een kledingsponsor, dat is de totale begroting van Feyenoord. Daar komen de inkomsten van tv-gelden, merchandising en natuurlijk Fly Emirates nog bij. Absurde verschillen met de rest van Europa.

8 mei 2013 om 02:32

Dit is geen shirtsponsoring zoals bijvoorbeeld het "fly Emirates" op hun tenue. Dit gaat over de fabrikanten van de shirts zelf.

Alle kleine sponsordeals lopen bijna af en worden vervangen voor deals waar miljoenen meer per jaar aan te verdienen valt. Als dan ook nog eens de grote deals wors en vervangen door veel grotere deals dan zit het op het gebied van sponsering wel goed.

Overigens maak ik mij absoluut niet druk of het shirt nu minder uitstraling krijgt. Rode baan met witte mouwen dat zal blijven en daar kun je nooit zoveel aan verpesten.

Arsenal zou met alle nieuwe deals ongeveer 70(!) Miljoen per jaar extra in kas hebben. Hiervan kun je grotendeels alles investeren het normale transferbudget van ongeveer 30miljoen kom je uit dat minmaal 80 miljoen per jaar aan transfergeld beschikbaar is.

Hiervan moet je 1 spits halen Jovetic. 1 creatieve middenvelder, 1verdedigende middenvelder, een rechtsback als Sagna vertrekt en misschien nog een centrale verdediger.
Villa, Jovetic, Capoue, Bender, Wanyama, isco, Fabregas, Sakho, Dragovic , Richards

Onzin dit. Het is al langer bekend dat Arsenal vanaf seizoen 2014/15 in Adidas gaat spelen. Met deze deal zal zo een 28 miljoen pond gemoeid zijn.

Zoek maar op Google op. Diverse media hebben dit al een tijd terug gemeld en het ontwerp is zelfs al klaar. Rood oppervlak. Witte mouwen tot de nek met de donker blauwe strepen er op.

8 mei 2013 om 08:59

Punt 1. Dat jij google en de media al serieus neemt zegt genoeg.
Punt 2. Aan het einde van het seizoen komen er wel meer zogenaamde ontwerpen uit. Nog nooit is er eentje geweest die er ook maar uitzag als het officiële shirt. Dus neem niks serieus totdat het officieel gemeld word.

8 mei 2013 om 13:01

Om punt 2 van jou maar even te ontkrachten, de meeste shirts die uitlekken zijn ook daadwerkelijk te tenues waarin het volgende seizoen in gespeeld word.

Google is een zoekmachine en kan ook verwijzen naar goede bronnen. Alles waar ji wat leest is media, dus als jij iets van nieuws te horen krijgt, neem jij dat niet serieus omdat het uit de media komt? Ga jij zelf op onderzoek uit om gebeurtenissen binnen te krijgen?

Dat er onbetrouwbare media zijn, zal je altijd blijven houden (met name de welbekende tabloids in Gb). Ik neem de media dus serieus, als het blijkt dat deze vaak betrouwbaar is gebleken.

8 mei 2013 om 15:40

Er is ook al een Puma kit uitgelekt! Dus of de media heeft het fout of ze gaan zowel met een Adidas kit als Puma kit spelen. Vertel jij me dan maar welk verhaal onzin is!

Zoals ik al zei neem niks serieus totdat het officieel is.

8 mei 2013 om 20:34

Daar klopt Helemaal niks van hoor, even dat je het weet.
Ik kan hier wel een lang verhaal over deze contracten met Nike etc gaan schrijven maar dat wordt wss iets te moeilijk voor jou.

8 mei 2013 om 23:15

Ik weet dat het contract met nike in 2014 afloopt. Daarom zeg ik ook dat er niks serieus genomen moet worden tot het officieel gemeld word!

Of had je 't niet tegen mij?

Misschien kan Puma wel een goeie jas maken voor Wenger

Zal een perfecte deal zijn voor Arsenal. Puma is een merk dat net zoals Warrior aan de weg timmert. Arsenal kan dan mooi samen met Fabregas Puma promoten. Er gaan geruchten dat hij terug wilt komen.

Een voetbalclub is steeds meer en meer een bedrijf aan het worden en die moeten natuurlijk financieel ook goed blijven draaien.. Mocht dit waar zijn dan is het natuurlijk een uitstekende deal voor Arsenal dat hier echt wel vruchten van kan plukken.. Hebben inmiddels al een eigen stadion waar ze veel geld aan verdienen en dan ook nog eens dit.. Ze kunnen eigenlijk een beetje het Bayern Munchen van Engeland worden, alleen dan met minder prijzen en een mindere selectie (wil hier niet provoceren, is gewoon een feit).. Dus als ze financieel dan toch de stap naar de absolute top hebben gemaakt moeten ze dat nu ook maar eens gaan doen qua selectie..

De vraag ook is is wat Arsenal gaat doen met dat geld? Ik denk dat ze het aan salarissen en transfers gaan uitgeven.

Puma komt om 19:00 GMT met een aankondiging....

8 mei 2013 om 17:24

Waar heb je dit gelezen?

8 mei 2013 om 17:37

Puma Twitter.

Er klopt voorloping nog niks van dit verhaal en WAT ER OOK Gebeurt, Arsenal heeft volgend seizoen nog Nike (dus dit thuisshirt).

Vind het heel mooi voor Arsenal dat ze zo'n deal hebben kunnen sluiten, maar persoonlijk vind ik het toch wel een beetje jammer. Ik vind Nike shirts toch altijd wel het meeste uitstraling hebben en samen met Adidas shirts zien ze er mijns inziens toch ook altijd het meest professioneel uit. Ik heb vanaf 2008 ieder jaar een Arsenal shirt gekocht, maar ik weet niet of ik die van Puma wel ga kopen..

In het artikel staat trouwens 'grootste shirtdeal ooit in Engels voetbal', weet iemand misschien wat de grootste van de wereld is?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren