Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Piqué: 'Wij hebben een einde gemaakt aan de Duitse dominantie'

Laatste update:
/

Bayern München is al een tijdje zeker van de titel in Duitsland, bereikte ten koste van VfL Wolfsburg de finale van de DFB Pokal en in de Champions League dient Barcelona opzij gezet te worden. Bij Bayern heeft men vertrouwen in een goede afloop, maar Gerard Piqué wijst der Rekordmeister er even op dat Barcelona en Spanje de laatste jaren de nodige successen heeft geboekt.

Barcelona won sinds de eeuwwisseling drie keer de Champions League, terwijl Spanje tweemaal Europees en een keer Wereldkampioen werd. "De tijd dat voetbal een sport was van elf tegen elf, maar waarbij de Duitsers uiteindelijk wonnen, is voorbij", zegt Piqué in gesprek met AS. "En wij hebben een einde gemaakt aan die Duitse dominantie."

"Met Barcelona en Spanje hebben we een nieuwe stijl van voetballen geïntroduceerd en die stijl heeft de sport veranderd", vervolgt Piqué. "Bayern is natuurlijk een geweldige ploeg, maar mensen moeten niet vergeten dat wij ook nog steeds een heel goed team hebben." Het is nog onduidelijk of Lionel Messi dinsdagavond mee kan doen bij Barcelona.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen stress Pique, morgen begint die weer.

22 april 2013 om 14:45

Het getuigt eerder van het zelfvertrouwen dat ie heeft. En ook al verslaan ze Barca.
Dan heb je waarschijnlijk Real nog die je pootje moet ligten... Succes

22 april 2013 om 14:54

Haha dat is niet mijn probleem hoor. Ik ben niet voor Bayern, ik ben tegen Barca.

22 april 2013 om 16:12

Chelsea075 :

Weet je, als Barcafan ben ik eerder content dat een Chelseafan tegen Barelona is. Het wordt voor Barcelona pas echt zorgelijk wanneer een Chelseafan plots sympathie gaat opvatten voor Barcelona.

Dat zou aanduiden dat er iets grondig fout aan het lopen is bij Barcelona.

Immers, ongeveer alles waarvoor Barcelona staat, daarvan is Chelsea de antipode.

Vooral de negatieve gevoelens blijven aanhouden ; tot zolang types als jij tegen Barcelona zijn, dan zit het nog wel goed met de manier waarop Barcelona de zaken aanpakt.

22 april 2013 om 16:25

Oke Michiel maar wat wil je nou duidelijk te maken dan?

22 april 2013 om 16:40

"ik ben tegen Barca. "

en met die uitspraak verlies je alle geloofwaardigheid naar mijn mening.
dat je supporter van een club bent is prima, maar die figuren die "tegen" een bepaalde club zijn kunnen zich naar mijn mening geen supporter noemen.

ON: Naar mijn mening spelen Barca en Bayern op het moment het beste voetbal, hopelijk wordt het een echt gelijkwaardig duel voor de neutrale kijker. Het wordt sowieso smullen

22 april 2013 om 17:14

@michielvc

Ik kan uit je reactie niet echt op maken of dit positief of negatief bedoeld is, misschien zou een smiley helpen maar laat ik maar van het beste uit gaan.

Haat is misschien een groot woord en ik had het anders kunnen verwoorden maar het komt er dus op neer dat ik niet bepaald veel hou van de club Barcelona, de redenen ga ik hier niet allemaal opnoemen en die kan je denk ik ook wel bedenken als jij je even verplaatst in een Chelsea fan. Er spelen daar wel 2 spelers waar ik dan wel weer veel Respect voor heb namelijk Messi en Puyol, maar de club in z'n geheel ben ik toch op z'n zachts gezegd geen fan van.

@arjan4ajax

Wat is dat nou weer voor onzin? Net als dat een Ajacied tegen Feyenoord
is en een GS fan tegen Fener is ben ik als Chelsea fan tegen Barca.

22 april 2013 om 17:28

Jij wilt mij wijs maken dat jij als Ajax-supporter niet tegen Feyenoord bent?
Ik vind het juist mooi als supporters "tegen" hun rivalen zijn. Hierdoor ontstaat er een mooiere strijd.

Voetbal = emotie, ook buiten het veld.

22 april 2013 om 18:00

Smileys zijn net als die duimpjes een uiting van puberaal gedrag, beide zaken ga ik dan echt ook niet gebruiken.

Het Chelsea van de 21e eeuw is er bij de gratie van hun geldschieter ; had Abramovic voor Westham United gekozen, dan was jij nu allicht een supporter van de Hammers.

Chelsea geeft jeugd bijna nooit een kans, liever geeft onze Russische vriend nog eens 100 mio euro uit.

Chelsea koopt om te kopen zonder enige visie.

Chelsea is een trainerskerkhof ; zelfs al win je de CL (di matteo) , je vliegt wanneer je 3 wedstrijden verliest.

En zoals gezegd : jongens zoals jij die Barcelona geen warm hart toedragen (samen met de mensen die dat belonen met van die puberale duimpjes) : ik zou echt niet anders willen. Chelsea is een koopploeg pur sang zonder enige visie.

En nu is het wachten op een repliek "alsof Barcelona ook niet koopt..." Ik verwacht dan ook niet van Chelseasupporters dat ze het verschil niet zien tussen het aankoopbeleid van beide clubs.

22 april 2013 om 18:34

Haha geweldig!

Ondanks je betoog over smileys etc. Krijg je van mij een duim omhoog.

Ontop: mocht barca verliezen, zou het absoluut geen schande zijn. Ik denk en hoop dat het een leuke wedstrijd wordt. Het zijn beide teams die voor de winst gaan

22 april 2013 om 18:50

Michielvc,

Voor iemand die niet meedoet aan de duimpjes-cultuur haal je het wel aardig vaak in jouw betoog. Op het einde kom je weer om de hoek met puberale duimpjes, maar je geeft deze wel lading 'beloning' mee. Als een duimpje meer of minder jou echt niets zou boeien, zou je er geen aandacht aanbesteden.

Daarnaast houdt jij een enorm betoog over het feit dat jij blij bent met de antipathie van een Chelsea-supporter. Je blijft overigens wel de hele tijd in de defence-mode schieten. Waarom probeer je iemand te overtuigen dat jou mening de beste is, terwijl je zegt blij te zijn dat hij niet dezelfde mening draagt?

Ik sluit mij erbij aan. Ik heb vrij weinig met het huidige Barca. Onder Rijkaard genoot ik er zo nu en dan van. Nu zijn het mij teveel tikkies breed, teveel gepriel, te veel gejank. Al beken ik eerlijk dat ik zo nu en dan een oogstrelende aanval zie.

22 april 2013 om 19:11

Michiel je zit een heel verhaal te houden tegen iemand die anti-barcelona is. Jij probeert je volgens mij volwassen op te stellen, maar je zit zelf keihard te haten op Chelsea

En deze speciaal voor jou:

Bayern & Barca zijn op dit moment 2 van de beste ploegen van de wereld. Niemand weet nog hoe het af gaat lopen en ook iedereen verwacht een leuke pot voetbal.

22 april 2013 om 14:40

Ik hoop dat er een goede scheids is en dat de wedstrijd niet daardoor beslist wordt

22 april 2013 om 14:46

Eerste scheidsrechter is Viktor Kassai, hij is geen slechte scheidsrechter. Hopelijk zal het daar aan niet liggen.

22 april 2013 om 14:41

En hoezo Real dan niet? volgens mij won Real 2x van Barca dit seizoen!

22 april 2013 om 14:43

Inderdaad, Real Madrid wordt weer eens genegeerd. Barça, Real, Bayern en Man U is in mijn optiek de absolute wereldtop.

22 april 2013 om 15:07

Omdat Madrid niet zo goed is als Barca en Bayern in de CL. Madrid zegt al 11 jaar lang dat ze de CL gaan pakken maar in de tussentijd heeft Barca em al 4x gepakt en Madrid 0. Barca en Bayern zijn beter dan Madrid. Madrid zou er ook al uit moeten zijn als die onterechte rode kaart niet was gevallen voor Nani.

22 april 2013 om 15:18

Volgens mij is het verleden geen garantie dat je de Champions League nu wel wint

22 april 2013 om 15:35

@jordym,

Als je goed leest staat er; 2 van de beste ploegen van de wereld, dat betekent dus dat e rmeer beste ploegen van de wereld zijn, waaronder Real & Man U.

Ik ben een Barca fan, maar ik vind Bayern ook een hele mooie club.

22 april 2013 om 16:00

En zijn de laatste 2 classio's dan wel een garantie dat Madrid van Barca zal winnen? Want dan heeft Dortmund ook een garantie dat het van Madrid zal winnen.

22 april 2013 om 16:27

Ja. Dat is immers recentelijker gebeurd.

22 april 2013 om 20:35

Het velies van Barca tegen AC Milan was ook recentelijk, maar een week daarna werd Milan verkracht door Barca. Barca op volle toeren breekt ieder team.

22 april 2013 om 22:46

Hou even je vuile grote bek over die rode kaart. Toen barca een paar jaar geleden 3 handballen in de eigen 16 had gedaan tegen Chelsea was er vast niks aan de hand. Maar daar praat je niet meer over, het is geweest, we zijn door "als" bestaat niet in voetbal". Maarja we hebben barca goed en eerlijk geslacht in de Copa en dat is het pijnlijkst voor jou en het lekkerst voor mij. Vuile objectieve nep voetbal fan. Ga je billen wassen.

22 april 2013 om 14:43

150 procent oneens.

Je hebt categories als, Europa League, Europese subtop, Europese top, Champions League kandidaten en dan heb je pas Barcelona en Real Madrid. Dat is het allerhoogste wat een speler kan halen.

Dus nee, de 2 beste clubs van de wereld zijn Real Madrid en FC Barcelona.

22 april 2013 om 14:47

Vandaar dat Borussia over twee wedstrijden won van Real Madrid en vandaar dat Real Madrid zoveel punten laat liggen in La Liga.
Ook de wedstrijd tegen United werd met al het geluk van de wereld en een onterechte rode kaart gewonnen.
Nee, Bayern München is voor mij de grote favoriet en ik denk dat Real ook nog lang niet heeft gewonnen van Bvb.
Persoonlijk acht ik de kans op een Duitse finale groter dan een Spaanse.

22 april 2013 om 14:48

150 procent oneens

De 2 beste clubs ter wereld zijn Chelsea en Real Madrid

22 april 2013 om 14:51

@yarniown

Volgens mij reageer je op de verkeerde want jouw reactie heeft niks met de mijne te maken.

22 april 2013 om 14:57

150 procent onees.

Corinthians zijn de beste ter wereld. Die wonnen in de finale van Chelsea en zijn dus officieel de beste ter wereld.

22 april 2013 om 15:00

150 procent oneens

Het is nu 2013, Corinthians was de beste in 2012.

22 april 2013 om 15:09

hahaha Chelsea

22 april 2013 om 15:16

oneens corinthians is nog steeds officieel de beste van de wereld want de volgende wereld beker moet nog komen dus over een paar maanden worden ze waarschijnlijk pas afgelost

22 april 2013 om 15:58

Whahaha Chelsea, laat me niet lachen

22 april 2013 om 16:18

Jullie zijn allemaal pannekoeken.

Barcelona en Real Madrid hebben met afstand de meeste fans, hoogste inkomsten, beste prestaties en de beste spelers van de wereld en ik kan nu wel even doorgaan. Dus zijn zij de beste van de wereld.

Mag ik toch vinden of nie dan.

22 april 2013 om 16:32

Man U en Barca hebben de meeste fans. Maar ik ben het wel eens met je punt. Je ziet vaak dat goede spelers die hogerop willen van Man U naar Barca/real gaan. Of van Bayern naar die twee.
Ik kan me niet voorstellen dat de stap van Ronaldo van Man U naar Real een stap terug was of dat de stap van Arjen Robben van Real naar Bayern een stap hoger was.

22 april 2013 om 16:59

Waarom per se 2? Ik vind dat er 3 echt met kop en schouders bovenuit steken.
Bayern München, Barcelona en Real Madrid.

En Ajax.

22 april 2013 om 17:01

En uiteraard Ajax. Dat zijn er dan 4.

22 april 2013 om 17:35

@number

Grappige grap, ik vind dat United wel op een 4e plek hoort. Wat me opvalt is dat bijna niemand op deze site sympathie heeft voor Real Madrid. Iedereen hier loopt duitse clubs te steunen en wanneer er een EK of WK uitbreekt zijn de duitsers weer hatelijk?

22 april 2013 om 19:13

Moncler, ben je de laatste Wk-finale vergeten? Probeer nu een link te leggen waarom iedereen hier hoopt op duitse ipv spaanse clubs. WK finales van 2010 zit nog verser in het geheugen van de meesten hier.

22 april 2013 om 19:24

@neymarjr11

150% oneens
Corinthians is de huidige wereldkampioen van de clubs, met nadruk op Huidige. Theoretisch gezien zijn zij op dit moment de beste!

22 april 2013 om 19:44

@highvoltage
Je ziet vaak dat spelers die hogerop willen van Bayern naar Barca/real gaan? Dan noem er eens een paar spelers op die van Bayern naar Barca of Real zijn gegaan.

22 april 2013 om 20:01

Uhh Hamit Altintop...?

Nee oke je hebt mij bij deze keihard uitgeluld, maar dat van Man U klopt nog

22 april 2013 om 20:16

@highvoltage Laat je niet zo snel op je plek zetten.

@duitser, hoe kan je daaraan zien of Real Madrid een stap hogerop is dan Bayern Munchen?

Omdat zemga de 2 clubs niet vaak met elkaar onderhandelen is Bayern Munchen ineens een stap hogerop? Kom met argumenten ipv simpele vragen die 0,0 procent te maken hebben met het feit dat Barcelona en Real Madrid de beste clubs op aarde zijn.

22 april 2013 om 22:06

Oooh???? jij schrijft onzin want de meeste fans op VZ zijn nog steeds voor Barca=spanje dus......
Het is gewoon dat de teams meer sympathie hebben voor barca. Het WK heeft daar niets mee te maken want dat Nederland niet won is meer de schuld van Robben dan iets anders

En vergeet niet meneer Pique dat de dominantie van Barca langzamerhand ten einde is gekomen.

22 april 2013 om 16:00

Als fan hoop ik dat Barca doorgaat, maar ik vind Bayern ook een heel sterke ploeg. Ik hoop dat de winnaar van deze halve finale ook de beker pakt.

Mocht Messi niet kunnen spelen, zie ik toch weinig echt groot gevaar van Barça komen dat Bayern niet aankan. Dat zou dé kans zijn voor Bayern om uit te lopen voor de return

We horen je morgen wel Pique

Met Marco Reus, Mario Gotze, Ilkay Gundogan, de Bender-broers, Hummels en de kennis dat Lahm, Schweinsteiger en andere vedetten nog niet eens de 30 hebben bereikt zie ik een geweldige toekomst voor Duitsland. Ik denk daarom dat zij Spanje van de troon kunnen stoten in de toekomst.

22 april 2013 om 14:47

Volgens mij vergeet je dr eentje, iemand met een nummer 10 Real Madrid shirt en grote ogen?

22 april 2013 om 15:24

Omg, dat ik Ozil gewoon nog vergeet ook. Mijn excuses haha.

22 april 2013 om 15:53

Khedira, Draxler, Neuer, Ter Stegen, Gomez, Kroos, Müller, Schurrle, Marin, Holtby, Podolski, Badstuber, Howedes, Schmelzer, Boateng zijn ook allemaal goede spelers van maximaal 27 jaar. Dus in de breedte zijn ze ook gewoon ongelofelijk sterk.

22 april 2013 om 18:16

Haha, dat dacht ik al. Duitsland kan een hele succesvolle periode doormaken met deze spelers, alhoewel dat ook voor Spanje kan gelden als ze goed doorselecteren.

22 april 2013 om 16:19

Duitsland kent altijd sterke generaties, speelt vaak (halve) finales, maar wint ze vooral in de laatste 20 jaar zelden.

Er is niks nieuws?

De spelers die je noemt zijn goed en ze zullen vastwel met minimale puntverlies het eindtoernooi bereiken en tot de halve finale stabiel - zonder al te veel problemen - komen, maar daarna komen andere landen die met de titel ervandoor gaan.

Duitsland is uitgegroeid tot een net-niet winnaar. Zie ook Bayern in de CL. Ik zie het ook niet veranderen eerlijk gezegd.

22 april 2013 om 16:34

Klopt, echter geld voor Spanje precies hetzelfde. Xavi is wellicht op zijn retour maar de andere grote spelers kunnen nog een paar jaar mee en met spelers als Isco, Martinez, Pedro, Busquets, Thiago plus de talenten die eraan komen aangezien Spanje U21 en U19 Europees kampioen is. Ook in de breedte kan Spanje 3 elftallen opstellen die makkelijk een eindtoernooi zouden halen.

Welke Duitse dominantie? de Duitsers zijn sinds 98 een beetje de nieuwe Nederlanders geworden.
Mooi spelen maar het op belangrijke momenten zelf verkloten ( zie veel wk's/ek's afgelopen 10 jaar en Bayern in de cl finales).

Op cl gebied domineren Duitsers niet maar ik denk wel dat ze het komende jaren gaan doen, ze hebben veel talent, goed beleid, financieel zit het relatief geweldig goed.
Dit jaar zou wel eens het jaar kunnen worden van de Duitse cl winnaar, (het is lang geleden ondertussen).

Ik ben heel nerveus voor morgen en ik hoop dat het in ieder geval een mooi duel wordt, zou haast wel moeten met zoveel kwaliteit op het veld.

Waarom moet je zulke domme dingen zeggen Piqué..
Ik hoop dat dit artikel niet klopt..

Piqué hyped alleen maar die Duitsers op op deze manier. Hij verdedigt ook niet fantastisch dus als iemand geen grote praatjes moet geven is het Gerard wel.

Dat Spanje heeft gedomineerd heeft te maken met een sterke lichting. En dat terwijl het land in grote crisis zit.
Duitsland daarentegen hebben minder koppijn zorgen.

"met Barcelona en Spanje hebben we een nieuwe stijl van voetballen geïntroduceerd en die stijl heeft de sport veranderd"

Bayern ook hoor. Er is nu een groot verschil tussen het bayern van nu en bayern van 5 á 6 jaren geleden. En dat komt allemaal door één man. :-p

Barcelona wilde toch zich zelf zien als een underdog voor deze wedstrijd? Blijkbaar beginnen ze weer bayern te onderschatten nu messi weer speelt. Daar lijkt het wel een beetje op.

22 april 2013 om 14:45

"met Barcelona en Spanje hebben we een nieuwe stijl van voetballen geïntroduceerd en die stijl heeft de sport veranderd"

Lees je zin nog een keer en vertel mij welke nieuwe stijl van voetbal Bayern heeft geïntroduceerd die de sport heeft veranderd ?

22 april 2013 om 14:46

Louis van Gaal!

De vorige halve finale vond Alves dat hij het Engels voetbal moest veranderen en dat er te weinig aanvallende backs waren, en nu komt Pique met dit... Ik vraag mij echt af waarom Pique praat over Duitse dominantie terwijl hij in deze vorm helemaal zoek gespeeld gaat worden met Bayern..

Ik moet het allemaal zien (niks tegen Barca overigens) , ik zie Bayern wel met 2-1 winnen..

22 april 2013 om 14:44

Haha, Pique met zijn gekakel inderdaad. Hij is de laatste die mag praten, speelt echt teveel met Shakira in zijn gedachtes volgens mij.

Ik ben juist bang voor zijn mistakes morgen, die man kan plotseling uit het niets zijn mannetje vergeten of op een stomme manier verdedigen.

De Duitsers zijn gewoon sterk, dus het is niet gepast om überhaupt over een dominantie te praten die Barca heeft doorbroken.

22 april 2013 om 14:50

Klopt maar al zolang... Bedoel je kan me veel zeggen maar Pique is geen schim meer van wat hij was onder zijn 2e jaar bij Guardiola..

Bedoel ik gaf toen al aan dat ie echt in een droomwereld zat, Shakira als zijn vrouw, prijzen, lof, bij de beste club in de wereld, gerekend tot de beste verdedigers..

Maar nu nog steeds? Kunnen we praten over een uitschieter qua kwaliteit of is Tito zo slecht dat presteren voor hem niet mogelijk is? Of is hij nu al uitgeblust?

Maar ik denk niet dat je van een 2 jarige dip kan spreken.. Wat V. Persie had met 13 wedstrijden niet scoren, was wel een dip, maar ook zoals Torres nu is, is ook geen dip..

Maar wil de hoop voor hem niet opgeven

22 april 2013 om 15:02

Hij heeft geen vooruitgang geboekt, heeft ook niet stilgestaan in zijn ontwikkeling; Pique is zelfs achteruit gegaan.

Onder Guardiola stond hij echt zijn mannetje, verdedigde ook veel intelligenter.
Dekte kort, been linksvoor en gefocust op de bal; Cristiano had zelfs grote moeite met hem.

Tegenwoordig staat hij positioneel slecht, laat vaak zijn mannetje lopen en heeft teveel slidings nodig om zijn fouten te corrigeren.
Hij was nooit de snelste, maar hij compenseerde zijn traagheid met goede defence skills.

Tijdens het EK stond hij mede door Casillas en Ramos als een rots te verdedigen, hij is afhankelijk van zijn partner naast hem

Nu Puyol minder wordt, en het eigenlijk steeds minder aankan, zie je Pique ook verdrinken; Eigenlijk zou hij het van hem moeten overnemen, maar dat gebeurt dus niet.

Dus heeft Barca en Pique een probleem. Vandaar dat een sterke en goede CV (leider) echt nodig is.

Ik baal nog steeds dat Barca Thiago Silva niet heeft binnen gehaald.

22 april 2013 om 15:08

Inderdaad.. Ik herken wel wat je zegt vind het eigenlijk beetje lijken op Luiz bij Chelsea. Die is ook zoveel beter met Terry naast zich (of Iva)... Alleen kleine verschil is dat Luiz nu steeds meer op zijn eigen benen leert te staan en dat hij Brazillie naast Silva echt als een monster speelt..

Hij is niets voor niets de vice-captain...

Misschien moet Barca Vertonghen proberen? Bedoel hoewel je hem zal moeten afleren over Busquets heen te moeten gaan lopen kan hij zowel verdedigend als voetballend makkelijk mee bij Barca...

En in Vertonghen zit ook wel een leider (moet wel nog iets meer eruit komen) maar ik denk dat die momenteel de beste optie is...

22 april 2013 om 15:22

Luiz is echt een beest, Brasil heeft echt een zieke centrum achterin : )

( Even tussendoor: Gekke ava hoor, Fellaini haha. )

Ik ken alleen de Vertonghen van Ajax, ik lees wel hele goede verhalen over hem; hij begint zelfs als een spits te scoren; moet niet gekker worden.

Is hij niet te traag, ik bedoel wanneer Barca op de helft van de opponent speelt, hebben ze een probleem achter hun. Pique is al erg sloom, Vertonghen denk ik ook, of niet ?

Voor de rest ben ik het met je eens; Vertonghen is voetballend goed, sterke inspeel pass, groot en intelligent
( is tevens een leider inderdaad )

Maar is Benatia niets voor Barca ?

Word in mijn optiek onderschat, maar is wel één van de beste verdedigers van de Serie A. Man United en Milan zitten achter hem aan las ik.

22 april 2013 om 15:32

Sowieso heeft Brazillie een ziek elftal Als je die talenten ziet mijn god.. Ganso, Neymar, Oscar, Ramires, Dante, Luiz, Silva, Lucas Piazon, Coutinho, William, Pato en dan vergeet ik er nog heel wat...

2014 Gaat hun jaar worden weet het zeker

Haha het is niet Fellaini he Het is Luiz Toen had ie zijn haren nog niet geknipt hahah Ben er eindelijk uit, heb Luiz gekozen als me favo player van Chelsea Maak ook een CE over hem nu

Vertonghen is niet traag, tenminste niet voor PD begrippen, zoals je weet is het tempo in de EPL zeer hoog en gaat het snel heen en weer, maar hij staat wel goed zijn mannetje en hij is zeker sneller geworden, Vertonghen is ook een speler die zich aanpast, aan zijn omgeving.. Dus maak je geen zorgen over hem, als hem haalt zit je komende 5 jaar wel goed

Benatia heb ik ook veel over gehoord maar moet eerlijk zijn dat ik helemaal niks over hem heb gezien.. geen wedstrijden, zal vanmiddag wel even wat zoeken op internet!

Maar als ie echt zo goed is, dan moet je die eerder proberen want Levy is een harde zakenman, die laat zijn beste verdediger niet zomaar gaan

22 april 2013 om 16:14

Ik denk dat Vertonghen een uitstekende aankoop zou zijn voor Barca. Hij heeft zoals al eerder gezegd een extreem goede inspeelpass, is vrij snel, kan goed koppen, heeft een uitstekend schot maar het belangrijkste is dat hij ook verdedigend steeds beter begint te worden. Laatst lieten ze nog een statistiek zien bij Match of the Day waaruit bleek dat Vertonghen de meeste intercepties heeft gepleegd van heel de Premier League (overigens op de voet gevolgd door Sandro). Een ander voordeel van Vertonghen is dat hij ook prima uit de voeten kan als Linksback en verdedigende middenvelder.

22 april 2013 om 16:52

Haha ik dacht Fellani, is ook één van je favo's.

Ja Brasil is echt een talentvolle ploeg man, missen net dat leiderschap, maar ben er wel van overtuigd dat dit gauw komt. Spelers als Ronaldhino en Kaka kunnen heel wat mentale kracht toevoegen aan de ploeg.

Ahaa, ik zal meer op Vertonghen gaan letten ; ) Klinkt erg positief allemaal, Barca moet echt een goede en stabiele CV kopen, want Bartra is het gewoon niet.

Muniesa wel, maar die sukkelt met z'n blessure helaas, maar dat kan wat worden op langere termijn.

Haha, ja ik las verhalen over Levy; is wel een echte zakenman die z'n ding wel op orde heeft ; )

22 april 2013 om 17:03

@leon123

Wow, begin steeds meer onder de indruk te raken van Jan, ik zal meer tijd gaan spenderen in Tottenham dan ; )

Thanks for the info.

22 april 2013 om 14:56

Ik vind het ook totaal onverstandig van Piqué om dit te zeggen.

1. Je staat voor joker als je er morgen met 3-0 vanaf gaat en geen kans hebt gehad in Duitsland.
2. Je maakt de Duitsers nu nóg gemotiveerder.

Daarnaast hoop ik dat je gelijk hebt met een 2-1 overwinning in München.. Dan zou de return een prima te doen moeten zijn voor Barca

22 april 2013 om 15:01

Inderdaad.. Maar goed ik ben inmiddels het wel gewend van Barca (en Real, en Bayern en United ook hahaha xd) Maar inderdaad, ik heb ook het vermoeden Bayern het niet gaat halen maar ik denk dat Barca het heel moeizaam gaat halen....

Overigens zullen ze ook afgeleid zijn omdat Hoenness is aangeklaagd voor belastingontduiking. Hij zou in de afgelopen 13 jaar een rekening in Zwitserland hebben waar hij geld zou hebben staan..

Dus volledig geofcust zullen ze niet zijn..

22 april 2013 om 15:09

Al hebben ze last van de luchtvochtigheid, het feit dat Louis niet bij ze is of het voorval met Hoenness inderdaad.. Als ze maar niet op hun paasbest zijn morgen want wat je zegt; Barca gaat het heel moeilijk krijgen

22 april 2013 om 15:17

Haha jaa maak je niet druk, in Duitsland is het echt groot nieuws.. vind het raar dat VZ nog niks heeft gepost hierover Maar goed VZ vergeet wel vaker belangrijke dingen

Ik hoop in iedergeval een faire voetbalstrijd!!

22 april 2013 om 15:42

Hahaha ik zal proberen me niet al te veel druk te maken. Komt goed, paar vrienden uitgenodigd bij mij thuis en morgen genieten van een mooie voetbalwedstrijd

Jullie alvast succes donderdag in Zwitserland!

22 april 2013 om 16:28

Ik heb niks met Barca, had het vroeger wel ( kwam door Ronny, Deco en Puyol)

Maar zo een opmerking maakt de wedstrijd leuker! Wat ik helemaal niet kan hebben, is dat de spelers van beide clubs elkaar gaan complimenteren en dat ze gaan flirten. Dat vind ik zo idioot. Voetbal is strijd, je moet bluffen en als je dan verliest, dan doe je het nog in stijl. Als je met ja-knikken en voorzichtigheid verliest, dan ben je in mijn ogen een watje!

Daarom maakt zo een opmerking het leuker! Natuurlijk is het ook de vraag of het van de juiste persoon komt, maar dat neem ik voor deze keer lief.

Immessionante en Zola

Zijn gokverslaving beinvloedt zijn spel ook, denk ik.

22 april 2013 om 16:59

Is hij gokverslaafd ? Haha, vertel meer..

22 april 2013 om 18:41

Hahaha. Ik wi niet geheimzinnig ofzo doen, maar Pique houdt wel van een potje poker. Elk jaar lekt er wel wat uit over zijn poker-avontuurtjes. Wist je dat echt niet?

Ik weet niet of die echt echt verslaafd is, maar een tijd terug ging Barca zich ermee bemoeien.

23 april 2013 om 02:08

Nee haha, wist ik niet. Krijg dat soort dingen niet mee. Maar het is duidelijk dat die jongen het hoog in zijn bol heeft/had. Teveel praatjes naar mijn idee.

Het zou hem sieren als hij in ieder geval zijn mond even dicht hield. Morgen zal hij denk ik weer weggespeeld worden.

Wel opvallend dat waar Xavi bijvoorbeeld politiek correcte uitstpraken dee na de loting tegen Milan, Pique gewoon zegt wat hij denkt. Overigens denk ik dat Bayern lichtelijk favoriet is indien Messi niet fit is.

Mocht Messi wel of niet spelen, ik denk dat de verdediging van Barca niet is opgewassen tegen de aanvallende krachten van Bayern, merkte je ook tegen Real, als Barca onderdruk komt te staan krijgen ze het aardig Spaans benauwd achterin.

22 april 2013 om 14:43

Vooral in de lucht bij dode spelmomenten, ik weet zeker dat er morgen een bal invliegt uit een corner of vrije trap.

Dat dacht Malaga ook.. Maar ze wisten niet dat ze met Duitsers te maken hadden.

22 april 2013 om 14:53

Dacht Malaga ook..maar ze wisten niet dat ze met de Uefa te maken hadden.

22 april 2013 om 16:16

Ach ik vind het allemaal wel goedkoop om naar de Uefa te wijzen hoor. Natuurlijk zijn ze ongelofelijk genaaid in die laatste paar minuten maar we moeten ook niet vergeten dat de 1 - 2 van Malaga net zo goed buitenspel was.

22 april 2013 om 16:39

@grandepulga
Maar dat leid allemaal terug naar de wedstrijden van Anderlecht , die door de referees tegen Milan,zenit en Malaga genaaid werden...

22 april 2013 om 17:00

Leon123

Ik heb die wedstrijd toevallig gezien omdat de wedstrijd van Real in mijn ogen toch nergens meer over ging. Het ging hem niet zozeer alleen om die fase. Dortmund kreeg heel de wedstrijd lang rare beslissingen mee en ze mochten fout op fout maken. 2x een loepzuivere ingooi bijvoorbeeld voor Malaga die raar genoeg toch naar Dortmund gaat. Allemaal van die kleine beslissingen, maar kunnen zo op een wedstrijd wegen. Malaga speelde gewoon verdienstelijk ( zeg bewust niet goed, want dat was ook niet het geval) , maar Dortmund was echt nergens te bekennen op de openingsfase na. op het einde gingen ze opportunistisch spelen en de lange ballen hanteren.

True de 1-2 van Malaga was buitenspel, maar dat is een fase dat je door verkeerd kunt inschatten, het gaat hier namelijk om enkele centimeters zo niet millimeters. Bij Dortmund stonden ze echter met 4(!) overduidelijk buitenspel. Zoiets kan niet over het hoofd gezien worden. Daarom dat ik er inderdaad van overtuigd ben dat hier opzet in het spel zit. Was gewoon een opeenstapeling van zaken.

Thebutcher

Daar heb je helemaal gelijk in. Als het niet aan scheidsrechterlijke dwalingen lag, zat Anderlecht gewoon bij de laatste 16. Vooral de wedstrijden tegen Zenit waren echt bedroevend. Zogezegde strafschopfout van Jovanovic, maar duidelijkere gevallen van een strafschop keer op keer niet fluiten.cruciale doelpunten afkeuren etc...tegen Malaga hadden ze gewoon de 3 punten moeten pakken thuis als de scheidsrechter niet anders beslistte. In La Rosaleda was Anderlecht gewoon kansloos.

22 april 2013 om 19:14

Kleine correctie, Anderlecht speelde 2-2 gelijk bij Malaga en verloor in eigen huis kansloos met 0-3.

De verdediging van Barca is niet om aan te zien en hebben als het goed allemaal blessures en schorsingen. Ik zie Bayern gewoon winnen van Barca, ze hebben een veel betere elftal en zijn niet afhankelijk van 1 grote spelers. De achterhoede van Bayern is daarentegen weer ijzersterk en wel opgewassen tegen dit Barca. Ik hoop op een mooie voetbalgevecht en vermoedt dat Bayern doorgaat naar de finale.

22 april 2013 om 15:04

Afhankelijk van 1 speler is wel weer overdreven natuurlijk. Bayern zonder bijvoorbeeld schweinsteiger of Lahm zou ook niet even sterk zijn als met deze spelers. Bij Barca staan altijd nog spelers als Iniesta en Busquets en een helaas op het moment niet spectaculaire Villa (hoop dat hij ooit zijn niveau weer haald).

Waarl blijven de hollanders en cruijfies?? Die komen vertelle dat het door nederlanders komt dat barca zo goed is en dat Spanje het zo goed doet ahahaha

22 april 2013 om 14:50

Het komt door Nederland vriend, dat snap je zelf toch ook wel..
Zonder Nederland was Barca en het Spaanse elftal nergens..
Snap je hatende reactie niet.. later

22 april 2013 om 14:57

Cruijf en Michels, Ajax systeem, veel Noord-europees geld. Dat zijn niet de enige maar belangrijke punten geweest wat geleid heeft tot het huidige Barcelona.

Laten we het er iig bij houden dat de invloed van Nederlanders bij Barcelona en indirect het huidige Spaanse elftal de grootste invloed van buiten is geweest, geen ander land buiten Spanje zelf heeft het zo beïnvloed.

22 april 2013 om 14:58

Waar blijven de Turken dan met hun opmerkingen dat zijn een goede bijdrage hebben geleverd?

Turkije kan zich niet eens plaatsen voor het WK, wel jammer trouwens want in 2002 deden ze het heel erg goed.

22 april 2013 om 15:02

Wou je zeggen dat de Nederlandse inbreng er niets mee te maken heeft?

Cruijff heeft daar zeker een hand in gehad. kijk naar Ajax 95 en de Barca van nu. Ik zie daar gewoon het zelfde spel.

Verder moet deze man dit niet roepen voor een belanrijke wedstrijd. Dit kan alleen maar tegen je werken..

De druk ligt bij Bayern, mochten ze alsnog verliezen dan kunnen ze het volgend jaar ook vergeten oor. Want dan is Barca weer op volle toeren met een nieuwe CV en spits. Als je zelfs met een half fitte Messi en maar een goede CV gewoon rustig nog hier zit dan heb je gewoon de beste team.

Wat een onzin joh. Er is nooit sprake geweest van een Duitse dominantie in het voetbal. De afgelopen jaren zijn het vooral Spaanse en Engelse clubs die in Europa domineren, dus waar hij deze onzin vandaan haalt...

Ook op landenniveau heeft Duitsland al jaren niet meer standaard gedomineerd. Natuurlijk doen ze het goed, maar dat kan je van veel andere landen zeggen.

Ik moet zeggen, ik kan wel genieten van de status die Bayern nu geniet en de afkeer aan de 'dominantie' van Barca, de spelers zullen tot de tand gemotiveerd zijn om te laten zien wie nu werkelijk nog steeds 's werelds beste team is.

Ik ben nooit ergens zeker van geweest, maar dat we ten koste van Bayern zullen doorstoten, daar ben ik van overtuigd. Bayern vind ik na Barcelona het sterkste team ter wereld, maar Barca gaat Bayern gewoon voetballes geven. Het enige obstakel dat ons daarvan zou weerhouden is als we weer met 4 backs gaan moeten spelen achterin. Zowel Xavi, Iniesta, Messi en Busquets hebben de jongste weken heel veel rust gekregen, dit wordt echt de mooiste wedstrijd van het seizoen en had eigenlijk gewoon de finale moeten zijn, ik had liever eerst Real geloot om dan in de finale tegen Bayern uit te komen, maar een finale tegen Dortmund/real is ook heel mooi.

Ik vrees dat Barca vele mensen zal teleurstellen morgen :D

Bayern kijkt teveel op tegen barca, al geven ze dat niet toe en blijven ze maar roepen dat ze gelijkwaardig zijn. Morgen zal je zien dat barca echt nog een maatje te groot is, zeker als het gaat lopen. Doet Messi niet mee dan maakt bayern een kans. Over twee wedstrijden is barca, Bayern de baas...en die wedstrijden tegen PSG en Milan uit waar iedereen het over heeft is wel leuk, maar vergeet die wedtrijd thuis tegen Milan niet, toen waren ze weer aan het voetbalen en jagen zoals alleen barca dat kan.

Volgens mij heeft Real ook meegeholpen aan het Spaanse succes in de laatste jaren. Jammer dat die dit er er niet verteld. Overigens hoop ik dat Bayern en Real de finale halen. Die twee ploegen spelen het mooiste voetbal in de CL.

Ik prefereer dat men in Barcelona dergelijke uitspraken overlaat aan de heren uit Madrid ; Pique hoeft dergelijke zaken niet te zeggen. Toon het maar op het veld.

Pique heeft tot op een zekere hoogte gelijk. Echter is de dictatuur van Barca richting zijn eind aan het lopen. Ik denk dat Bayern, Barca en Real de komende jaren de top gaan domineren.

Heb ook zo'n gevoel dat Chelsea en zelfs Arsenal er aan gaan komen.

Barca sloopt Bayern morgen.
met Messi is de voorwaarde,heel de wereld hoopt weer dat barca op zijn bek gaat!
En wederom bewijzen wij het tegendeel!

Succes Bayern met je overschatte robben en ribery hahaha

Hij heeft ergens wel gelijk, in de jaren 90 was het Duitse elftal toch best wel sterk en wonnen ook nog eens wat, in tegenstelling tot Spanje die toch altijd vroegtijdig uit geschakeld werd, met zeer goede voetballers, De duitse clubs deden het ook niet slecht, maar we zullen in de 2 volgende wedstrijden zien wie de betere is op dit moment, aangezien de meeste hier denken dat het tijdperk Barcelona voorbij is.
ik denk het niet, het wordt alleen maar drukker in de top, wil niet zeggen dat je er niet meer bijhoort, het wordt in ieder geval niet makkelijker de komende jaren.

Laatste jaren valt wel mee, Bayern won vorig jaar ook van Madrid en Dortmund heeft dit seizoen niet verloren van Madrid en Malaga.

Ik denk dat nu de Spaanse overmacht weer overtroffen wordt , door de Duitsers.

Ik begrijp niet echt waar hij het over heeft. Ik weet niet of hij bedoelt up clubniveau of internationaal niveau en ik betwijfel me ten zeerste dat hij er toen bij was. Ook weet ik niet of hij het heeft over heden of verleden. Ik denk dat hij heden bedoelt maar de afgelopen decennium was er geen sprake van duitse dominantie. Ook denk ik niet dat je duitse dominantie gewoon kan stoppen door een paar titels te winnen, want zo vaak hebben ze de CL nou niet gewonnen. Misschien heeft hij het over de partijen tegen de duitse clubs in de halve finales en finales, maar van duitse dominantie is er dan geen sprake als alleen Munchen in staat is om de finales te bereiken.

Kort gezegd, ik weet niet waar hij het over heeft, misschien begrijp ik de tekst niet goed kan ook. Ik persoonlijk denk dat hij interessant probeert over te komen maar Paris Hilton dacht dat ook en ik hoor op dit moment niets van haar dus...

ik denk dat de duitse dominantie morgen weer geëtaleerd wordt. Maarja we zullen zien het is elf tegen elf en het zal ook enorm meewegen als messi mee doet.

En zo maken de Duitsers hopelijk weer een einde aan de Spaanse dominantie.

Alles liever dan Barca als winnaar van de champions League.

@knuppert, barca speelt wel t mooiste voetbal dus ik gun t barca van harte. Hopelyk doet lionel mee anders geef ik ze in munchen geen kans om te winnen. Laten we hopen dat t voetbal wint...

23 april 2013 om 03:38

Mandzukic speelt niet.
Waar je dat god verhaal weg haalt is mij ook niet helemaal bekent.
Ik weet bovendien ook zeker dat de Real spelers ook niet het veld afgaan met een brede glimlach wanneer ze eventueel uitgeschakeld zouden worden door Dortmund. (welk team zou vrolijk zijn wanneer ze verliezen in de halve finales van de Cl?)
Er van uit gaan dat Madrid de finale al gehaald heeft is een grove onderschatting van de ploeg van Dortmund. En ik hoop, en neem ook aan dat Real Madrid niet dezelfde onderschatting maakt ,als jij nu doet.
Daarnaast win je de finale tegen (zoals jij verwacht of hoopt) Bayern ook echt niet zo maar even. Het lijkt me beter deze aankomende 2 wedstrijden eerst af te wachten...

Pique ? nu is het een wedstrijd van 11 tegen 12 en na 90 minuten wint Barca ?

Ik snap niet welke Duitse dominantie Pique bedoelt? Want volgens mij is er nooit een echt Duitse dominantie geweest de afgelopen jaren.

Jonge flapdrol ga lekker met je chickie dansen ofzo. Duitsland is even een groter voetbal land dan Spanje. Wat jullie hebben gedaan is knap
Maar dat kunstje heeft Duitsland denk ik iets vaker geflikt en ik denk ook. Dat Bayern gaat winnen zoveel stoomkracht voorin.
Barca heeft alleen Messi speelt hij niet is het team 25% minder.

ik hoop dat bayern wint en een keer alaba uit gaat blinken

hahaha heel leuk en aardig Pique maar zorg er nou maar voor dat die verdediging er morgen staat anders worden jullie nog wegevaagd zonder problemen..
volgensmij kan Pique t ook niet echt hebben dat Barca eens de underdog is/
daarnaast vind ik het geinig dat juisthij dit zegt aangezien hij niet al te best speelt de laatste tijd..

maar goed..ik hoop dat het een attractieve pot word morgen..

Zorg nou maar gewoon dat je morgen wint Pique in plaats van zulke uitspraken te doen die bovendien nog arrogant overkomen ook. Ik vertrouw die Duitsers voor geen meter, het gaat nog heel lastig worden morgen in Munchen.

Nou die Piqué met zijn praatjes hebben ze aardig afgestraft gisteren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren