Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Cillessen moet nu echt aan zichzelf denken, hij moet vertrekken bij Ajax’

Laatste update:

Jasper Cillessen vestigde naam als een uitstekende keeper bij NEC en de doelman verdiende in 2011 een transfer naar Ajax. Daar is het hem nog niet gelukt om Kenneth Vermeer uit de basis te keepen: in twee seizoenen tijd kwam hij in competitieverband niet verder dan twee basisplaatsen en drie invalbeurten. Volgens Gábor Babos, de man die bij NEC het slachtoffer werd van de dadendrang van Cillessen, is het tijd voor zijn ex-teamgenoot om te vertrekken uit Amsterdam.

/

De 38-jarige Babos vindt zichzelf geen type voor de bank, maar in gesprek met Voetbal International haalt hij ook de situatie van jongere keepers aan. Hij gebruikt Cillessen als voorbeeld. “Ajax zal ongetwijfeld blij zijn om zo’n goede keeper achter Vermeer te hebben, maar voor de ontwikkeling van Jasper is het echt funest.”

De Hongaar is dan ook van mening dat het voor de 23-jarige Cillessen nu echt tijd wordt om weer als eerste keeper onder de lat te staan. “Hij moet nu echt aan zichzelf denken. Na twee jaar reserve te zijn geweest, moet hij komende zomer bij Ajax vertrekken”, aldus Babos.

Wat moet Jasper Cillessen doen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou beter wachten tot Kenneth weg gaat. Hij is toch niet meer zo heel houdbaar voor Ajax aangezien hij steeds beter gaat presteren in Oranje en bij de club. Cilessen is de toekomst van Ajax, dat weet ik zeker.

3 april 2013 om 14:14

Vermeer blijft ze hele carriere bij ajax heeft hij een keer gezegt

3 april 2013 om 14:14

Kenneth is de laatste 1,5 jaar gewoon erg constant en het zou mij niet verbazen dat er deze zomer interesse zou zijn in Vermeer.

Cillissen moet gewoon blijven en op zijn kans wachten naar mijn mening, want anders had hij beter helemaal niet voor Ajax kunnen kiezen!

3 april 2013 om 14:34

Daarom. Hij wist het hij de concurrentiestrijd aan moest gaan met Vermeer. Het risico bestond dat hij die strijd niet ging winnen en Vermeer is ook eerste keeper geworden. Dat wist hij allemaal toen hij bij Ajax tekende.

Verder koos hij ook voor Ajax vanwege het traject dat hij af kon leggen. Ajax had duidelijk vertrouwen in Cillessen, want 3 miljoen is voor de nieuwe Ajax begrippen een fors bedrag voor een keeper die een klein seizoen erop heeft zitten.

3 april 2013 om 14:15

Keepers veranderen niet heel snel van club. Vermeer presteert steeds beter, maar waarom zou hij heel interessant zijn voor andere clubs? Kijk naar Stekelenburg. Die was enkele jaren eerste keeper, speelde geweldig en pakte punten. Welke club werd als enige echt concreet? AS Roma.. Wat voor clubs melden zich dan voor een sterk spelende Vermeer? Die heeft zijn lengte niet mee en zal daardoor nooit echt de uitstraling van een topkeeper krijgen. Als clubs als Arsenal en Manchester United een keeper als Stekelenburg al duidelijk links laten liggen, ondanks een goed Wereld Kampioenschap, dan zie ik Vermeer niet snel vertrekken...

3 april 2013 om 14:32

Barcelona heeft nog een goede keeper nodig, wie anders dan een keeper die het systeem gewend is? Valdes is ook klopbaar in de lucht, dus zo veel verschil zal er niet wezen!

3 april 2013 om 14:35

Dan zou ik gaan voor Stekelenburg. Voetballend en keepend beter dan Vermeer. Enkel ook duurder.

3 april 2013 om 14:36

@De Toekomst

Onzin! beste keeper van de wereld is 1m82 (casillas) zelfde lengte als vermeer, dus dat is geen reden dat hij geen Topclub zal kunnen vinden of niet de uitstraling van een Topkeeper zou kunnen krijgen.

3 april 2013 om 14:37

@de toekomst
Klopt helemaal je verhaal.

Vermeer doet het zeker goed, is inmiddels ook international geworden.
Alleen hij zal ook wel weten, dat hij voor de échte top (letterlijk en figuurlijk) te kort komt. Maar subtop in een betere competitie is ook niet verkeerd. Dus waarom zou hij dat avontuur niet aangaan ?

Als Vermeer blijft, dan moet Cillissen idd vertrekken ! Alleen zal Ajax dan het aankoopbedrag niet meer terugkrijgen ...

3 april 2013 om 14:43

Voor de echte top misschien, maar bij Barcelona zou het erg goed kunnen uitpakken aangezien zij vaak op de andere helft zijn en minstens 70% balbezit hebben kan dit denk ik erg goed uitpakken.

3 april 2013 om 14:50

@ Ronna

Makkelijke opmerking. Weet niet wat ik daarmee aan moet. Ik geef enkel aan dat hij zijn lengte niet mee heeft. Daarmee zeg ik niet dat keepers in de top per definitie 2 meter 15 moeten zijn.. Ik geef aan dat keepers met meer lengte een voordeel hebben ten opzichte van kleinere keepers. Dat zegt echt helemaal niks over kwaliteit of het wel of niet kunnen halen van de top..

3 april 2013 om 15:01

@ Ronna

De beste keeper ter wereld zou nooit bankzitter worden door een Adan.
Cech en Buffon mogen die titel opeisen.

Vermeer moet in de zomer vertrekken zodat Cillesen zijn plaats onder de lat overneemt, 3 miljoen is veel geld!!!

3 april 2013 om 15:12

Ik zou hem gewoon verhuren en absoluut niet definitief vertrekken uit Amsterdam.

3 april 2013 om 16:03

Volgens mij heeft hij gewoon een contract waar hij zich aan moet houden. Ajax zal wel gek zijn hem te laten vertrekken. Heerlijk toch zo'n fantastische tweede keeper? Loopt zijn contract niet tot 2015?

Ajax moet hem ook gewoon verhuren aan bijvoorbeeld Groningen of terug aan Nec, maar dan wel eerst met een jaar verlengen.

maar wie weet vertrekt vermeer wel na dit seizoen.

3 april 2013 om 14:47

Wat denk jij nou dat Ajax dom genoeg is om de tweede keeper te verhuren? Een derde keeper kan je verhuren, een tweede keeper heb je elke week nodig.

Let op: Cillessen is de tweede keeper van Ajax, hij verdoet zijn tijd niet, hij en niemand anders staat bovenaan de nominatie om 1e keeper te worden. Wat moet een keeper doen, zich laten verhuren aan een kleine club om wat te bereiken: een transfer naar een topclub? Hij zit er al en is nog piepjong voor een keeper. Tijd nemen en zorgen dat je klaar bent als je moment daar is en hup, je bent 1e keus bij de beste club van het land. Dat is toch even wat logischer dan een omweg zoeken om ervaring op te doen die je wat betreft de Boer niet nodig hebt?

PS zijn contract loopt tot juni 2016, dus nog 3 jaar, ook dat verlengen is niet nodig.

3 april 2013 om 15:09

Als Vermeer niet verkocht wordt dan is verhuren het best voor hem. Even wat speeltijd opdoen elders om dan daarna terug te keren als 1e keeper. Vermeer heeft zelf al aangegeven wel trek te hebben in het buitenland en ik kan me niet voorstellen dat hij nu niet veel interesse geniet.

Met van der Hart heeft Ajax een nog jongere en even talentvolle keeper in de gelederen dus die zou uitstekend als 2e keeper kunnen fungeren. Hij was ook de reden dat hele talentvolle jongens als Bizot (1e keeper Groningen en altijd opgeroepen voor Jong Oranje) en Padt (1e keeper AA Gent, wordt daar vergeleken met Courtois) ergens anders hebben getekend.

Als het 1 ding is wat Ajax heel goed kan dan is het wel keepers opleiden en begeleiden. Niet voor niets zijn het bijna altijd Ajax keepers die bij Oranje tussen de palen staan steeds.

3 april 2013 om 15:14

Ik hoop echt op een vertrek van Vermeer. Geweldige lijnkeeper, maar Cillessen is mijn inziens beter en heeft meer potentie.

Babos moet niet stoken. Hij weet hoe het gaat in de top. Soms is geduld nodig. Stekelenburg en Vermeer hadden ook veel geduld nodig. Cillessen zal zo'n zelfde traject af moeten werken. Niks mis mee.

3 april 2013 om 14:21

Twee jaar geduld is wel een beetje veel van het goede he. Zo'n talentvolle keeper moet gewoon spelen. Op de bank zitten hij heeft gewoon niets aan.

3 april 2013 om 14:31

Vermeer heeft 3 jaar (na zijn verhuurperiode) nodig gehad om eerste keeper te worden.. Stekelenburg had evenveel tijd nodig om eerste keeper te worden..

Met allebei de keepers is het goed gekomen, of niet? Geduld is een schone zaak. De Boer heeft hem echt niet voor niet gehaald voor 3 miljoen (groot bedrag gezien het nieuwe beleid en hij slechts 1 seizoen aardig tot goed speelde). Hij moet juist de rust bewaren. Het betaalt zich allemaal later uit.

3 april 2013 om 14:33

Kenneth was ook talentvol en heeft meerdere jaren op zijn kans moeten wachten, zonder te brommen, op een leeftijd dat hij volgens deze post 'speeltijd' moest hebben. Kijk waar Kenneth nu staat, onder de lat bij Ajax 1 en bij Oranje.

3 april 2013 om 14:37

Dat kun je niet vergelijken vind ik. Bovendien kwam Vermeer alleen maar aan spelen toe toen Stekelenburg wegging, anders zat hij nu nog op de bank. We zullen zien of het zich uit zal betalen. Als ik hem was liet ik me minimaal verhuren, anders verkopen.

3 april 2013 om 14:50

Verschil is wel dat Steek en Vermeer uit de eigen jeugd kwamen. Cillessen is aangetrokken nadat hij een basisplaats bij een andere eredivisionist had. Daarnaast las ik ook een bericht hier onlangs waarin hij aangaf als eerste keeper te zijn gehaald. Dat is wel een wezenlijk verschil vind ik.

3 april 2013 om 14:55

@ Wilshere

Ja, Vermeer speelt omdat Stekelenburg vertrok. Toch niet meer dan logisch? Als Ajax mensen als Stekelenburg vast kon houden had Stekelenburg misschien nooit doorgebroken geweest bij Ajax, want dan hadden we nog jaren van der Sar in het goal gehad... Feit is echter dat constant goed presterende Ajacieden op een gegeven moment vertrekken. Zo zal Vermeer ook plaats gaan maken voor Cillessen.

3 april 2013 om 15:01

@ Sammerens

Hij wist dat hij de concurrentiestrijd aan ging met Vermeer. De beste zou eerste keeper worden. Vermeer won. Vermeer werd dus eerste keeper. Vermeer presteerde goed en bleef dus eerste keeper dat seizoen. Afgelopen winterstop is de concurrentiestrijd weer gevoerd. Weer won Vermeer. Vermeer is dit seizoen dus weer eerste keeper. Vermeer presteert dit seizoen erg goed en zit zelfs bij de selectie van van Gaal. Geen reden om hem uit de basis te halen en Cillessen eerste keeper te maken dus.

Cillessen wist waar hij aan begon. Hij koos toch voor Ajax. Ajax behandelt hem goed en helpt hem zich verder te ontwikkelen. Hij moet nu, net als Stekelenburg en Vermeer begonnen zijn, de kansjes die hij krijgt proberen te pakken. Laten zien dat hij ook een hele goede keeper is.

Vanzelf zal hij doorschuiven. Het is enkel een kwestie van geduld en hard werken. Ajax heeft, met een hoge transfersom van 3 miljoen, op haar beurt vertrouwen te hebben in Cillessen. Als Cillessen ook vertrouwen heeft in Ajax blijft hij geduldig. Dan zal hij vanzelf eerste keeper worden.

3 april 2013 om 16:31

@wilshere

Nee hoor vermeer heeft onder v basten zelfs steek verdreven onder de lat 1 seizoen.

3 april 2013 om 17:05

Nouja top.. 1 jaar Feyenoord, meer heeft deze oude vent ook niet bereikt.

Ik snap echt niet waarom Vermeer zo wordt opgehemeld en zelfs 2 keer in de basis stond bij Nederlands elftal. Het is een hele beperkte keeper. Hoge ballen zijn levensgevaarlijk en bij het uit komen is hij ook erg onzeker.

Het is een goede lijnkeeper. Cillessen is denk ik een meer complete keeper.

3 april 2013 om 14:14

Dan ziet iedereen (inclusief Van Gaal) het dus verkeerd, en zie jij het goed. Knap!

3 april 2013 om 14:17

Cillessen wordt al helemaal opgehemeld, al is het meer overschatting. Cillessen is echt niet (veel) beter dan Vermeer op dit moment. Vermeer keept gewoon goed. Ook Cillessen heeft problemen met hoge ballen

3 april 2013 om 14:20

Mwah Cillessen mist gewoon ritme en ervaring maar is kwalitatief niet veel minder dan Vermeer. Je heb aan Vermeer en Stekelenburg kunnen zien wat vertrouwen en ervaring met een keeper doet, moet je je dan voorstellen wat dat bij Cillessen op gaat leveren

3 april 2013 om 14:19

In beginsel hoef je bij Ajax ook niet heel sterk te zijn bij hoge ballen omdat Ajax in 19 van de 20 wedstrijden de dominante partij is. De kans dat de tegenstander in staat is om een hoge bal van de zijkant te geven is enorm klein, het is belangrijker dat je goed mee kan voetballen en 1 op 1 sterk bent (vrijwel al het doelgevaar tegen Ajax is afkomstig van steekballen die tussen de verdediging vallen).

Tevens is Vermeer niet zo slecht als jij doet voorkomen bij hoge ballen: hij is niet de grootste maar heeft een enorme sprongkracht en is ook niet meer bang zoals hij vorig seizoen nog wel was. Heeft dit seizoen misschien bij één hoge bal misgezeten maar daar is niets op aan te merken, Mulder, Lamprou en Waterman zijn bij hoge ballen vele malen slechter. Het uitkomen kan inderdaad wel beter, daarin is hij nog te wild, onstuimig en tegelijk onzeker. Maar Vermeer heeft zich enorm ontwikkeld de afgelopen anderhalf jaar, op meevoetballend gebied: ik kan me de periode rond de 6-4 nederlaag bij Utrecht nog herinneren waar werkelijk elke bal van de voeten van Vermeer bij de verkeerde speler of buiten het veld terecht kwam. Daar is nu niets meer van te merken.

Zelfde geldt voor hoge ballen: voorheen een enorm gevaar, nu heeft Vermeer zelfvertrouwen en plukt hij ze allemaal gewoon uit de lucht. Kijk maar meer Ajax als je dat niet ziet.

3 april 2013 om 14:22

@skila

Ben het volledig met je eens. Ik vind er echt niks speciaals aan. Goede lijnkeeper maar daar is alles mee gezegd. Ik heb veel liever Krul, Vorm en Stekelenburg bij Oranje.

Volgend jaar verhuren aan RKC als vervanger van Zoet.

3 april 2013 om 14:22

Geen verkeerde optie inderdaad, of aan Heerenveen indien Nordtveldt vertrekt. Westerveld aantrekken als ervaren derde keeper en vdhart wellicht doorschuiven als nummer twee. Cillessen mag absoluut niet vertrekken bij Ajax, dan heb ik nog liever dat Vermeer bij alle clubs wordt aangeboden als dat Cillessen bij de club houdt, zie er nog steeds enorm veel potentie in

3 april 2013 om 17:10

Inderdaad, weet niet of Westerveld uberhaubt nog kan keepen gezien de status van de laatste clubs waar hij gespeeld heeft.

Maar er moeten vast wel ervaren keepers zijn die je als 3e man in je selectie kunt gebruiken.
Desnoods haal je Gentenaar terug

Babos heeft gelijk. Cillessen moet niet nog een jaar op bank gaan zitten. Maar Cillessen heeft zelf ook al gezegd dat dat geen optie voor hem is.

Het is fijn om zo een goede 2e keeper achter de hand te hebben, maar ik zou het kunnen begrijpen als Cillesen wil vertrekken omdat hij zich beter wil ontwikkelen.

Nee man. Lekker een jaartje blijven, dan Vermeer opvolgen en dan na 3 jaar, rond zijn 28e een mooie transfer maken net als Sar en Stekel. Beter krijgt hij het niet. Hij kan nu naar een ander clubbie gaan maar dit is voor hem echt de snelste weg naar een mooie carriere. Mensen bazelen allemaal maar dat hij tijd aan het verdoen is maar vergeten dat hij bij Ajax onomstreden is achter Vermeer. Zodra die vertrekt of uitvalt is Cillessen de eerste keus bij de recordkampioen, alsof dat niks waard is. Als hij nu een omweg gaat nemen is er voor hem veel minder kans op een mooi vervolg.

3 april 2013 om 17:29

Weet je al zeker dan dat Vermeer vertrekt? Als Vermeer nog twee jaar wil blijven en goed blijft keepen heeft Ajax een dure tweede keeper gehad.

Hij hoeft helemaal niet egoïstisch te zijn: volgend seizoen of het seizoen erna wordt Cillessen zonder twijfel eerste keeper bij Ajax, gezien de grote potentie die hij heeft en de interesse in Vermeer die zelf ook niet onwelwillend tegenover een overstap lijkt te staan (maar ook absoluut niet weg hóeft). Vind Cillessen een groter keeperstalent, moest wennen aan het Ajaxspel maar denk wel dat hij er klaar voor is.

Volgend seizoen of het seizoen erop is hij sowieso eerste keeper van Ajax en dan acteert hij op een niveau waarop hij bij een vertrek nooit actief zou zijn. Het is nu even doorbijten maar blijven is op de lange termijn by far de beste optie

Kans is anders best groot dat Vermeer verkocht word. Cilissen zal dan eerste keeper worden, en van 't Hart de tweede keeper. Ze hebben niet voor niks zo'n 5 miljoen betaald.

Als zelfs Vermeer al boven je wordt verkozen dan kun je inderdaad je conclusies trekken ja, dat wordt nooit meer wat daar.

3 april 2013 om 14:29

Op dit moment is vermeer gewoon de beste keeper van de eredivisie, ga lekker ergens anders proberen goedkoop te scoren.

3 april 2013 om 14:41

Wat is er goedkoop scoren aan gewoon je mening geven?
Mag jij ook vooral doen, mij val je er niet mee lastig.

Ik vind Vermeer een compleet drama waar ik als verdediger van in mn broek zou schijten als hij achter me stond, 1 en al onzekerheid.
Zijn grote voordeel is dat het een goede lijnkeeper is waardoor het er al snel leuk uitziet, maar hoge ballen en positionering is echt een drama. Topclubonwaardig, laat staan Oranje.

Hij moet hopen op een transfer van Vermeer. Dan wordt hij eerste doelman. Anders eventueel zich laten verhuren in de eredivisie. Maar dit is echt een hele goede keeper in potentie. Als hij er moet staan staat hij er altijd. En ik heb hem nog nooit horen klagen. Hij zegt alleen maar dat hij nog elke heel veel leert van de trainingen bij Ajax. Hopen voor hem dat hij is het nieuwe seizoen wel aan speelminuten komt.

Toch zonde van zo'n talent dat die al 2 jaar op de bank zit. Echter is het niet helemaal voor niks geweest want sinds Cillissen er is, is Vermeer veel beter gaan keepen en veel betrouwbaarder geworden. Daar waar hij om de week een foutje maakte doet hij dat nu echt bijna nooit meer. Hij heeft echter niet de uitstraling van een topkeeper. Ik denk overigens dat het voor Cillessen goed is om na dit seizoen een jaar verhuurd te worden. Misschien wel weer aan NEC als Babos echt te oud word. En dan het jaar daarop Vermeer verkopen en dan kijken of je Cillessen of Van der Hart erin moet zetten want laatstgenoemde is echt een geweldig talent.

Ajax zou toch wel redelijk kunnen verdienen, een paar miljoen euro denk ik wel, met een transfer van Vermeer als oranje international. Cilessen is zeker niet minder dan Vermeer dus verdient dan een kans als eerste keeper van Ajax.

Slecht voor zijn ontwikkeling inderdaad dat hij alleen bij de beloften van Ajax keept en in de bekerwedstrijden waarin we jammerlijk genoeg alweer uitgeschakeld zijn zodat hij ook niet in de finale kan keepen.

Vind het een uitstekende doelman maar hij moet oppassen dat Mickey van der Hart hem niet voorbij gaat zo meteen want die ontwikkeld zich nog steeds en is een stuk langer wat sowieso al een voordeel is voor een doelman.

Mocht Kenneth Vermeer aankomende zomer niet vertrekken moet Jasper Cillessen vragen of Ajax hem kan verhuren, denk dat Ajax met Mickey van der Hart een uitstekende 2e keuze achter Vermeer heeft, maar of ze dat ook aandurven weet ik niet. Vermeer is toch blessure-gevoelig.

Mocht Mychailov vertrekken dan denk ik dat Cillessen daar gaat keepen!

Of hij gaat inderdaad een jaar naar RKC of Groningen

3 april 2013 om 14:37

Volgens de geruchten zijn er inderdaad al wat lijntjes uitgezet , afwachten maar.

Ik denk dat Kenneth zomaar een kans zou kunnen krijgen om te vertrekken van de zomer, wat mij aangaat is hij 10 miljoen waard, maar ik denk dat Ajax hem voor 5 miljoen ook wel verkoopt.
Kenneth kan mee met de top van Europa.

Vertrekken is een optie maar het tekent dan wel zijn matige doorzettingsvermogen. Je weet dat je bij Ajax grote concurrentie hebt. Maar je weet ook dat Vermeer niet eeuwig blijft keepen in Amsterdam.

Als je de lijn zo doortrekt is het verstandig voor Cillissen te wachten. Eerst was het Stekelenburg met daarachter Vermeer. Die heeft geduld gehad en heeft op de training laten zien de beste te zijn. Er komt een moment dat ook Vermeer vertrekt. Op dat moment is Jasper de eerste keus.

Dat zou je een aantal jaren geleden over Vermeer ook gezegd kunnen hebben, en kijk nu; international, basisspeler. Gewoon nog even geduld. Er kan helaas maar éen keeper opgesteld worden.

Ik zie "de schaduw van Amsterdam" nog geen transfer krijgen dit jaar. Dus 2 opties

Cillessen verkopen
Cillessen verhuren

Sowieso snap ik de aankoop totaal niet, wat mij betreft in het rijtje slechte aankopen van Marc. Overigens staat dit in het niet tegen het goede werk wat Marc doet hoor, je kunt nooit van tevoren voorspellen hoe alles gaat lopen.

3 april 2013 om 14:46

Jij noemt Cillessen nu al een slechte aankoop. Waarop beoordeel jij dat?

Cillessen is een jonge en getalenteerde keeper. Vermeer houd hem echter op de bank. We zien allemaal dat Cillessen nu geen aanspraak kan maken om eerste keeper te worden. Daarvoor vult Vermeer het te goed in. Hierdoor heeft Cillessen weinig wedstrijden gespeeld. Niet meer dan logisch, maar maakt dat Cillessen een slechte aankoop?

Aankopen kunnen ook gericht zijn op de toekomst. Ajax trekt de laatste tijd vaker spelers aan met die gedachte. Dan hebben we het niet alleen over de hele jonge spelers als Eriksen, Fischer, Andersen en Meleg. We hebben het dan ook over al iets oudere spelers als Cillessen, Serero, Sana en Hoesen.

Van die spelers word, in eerste instantie, niet verwacht dat ze direct het verschil gaan maken voor Ajax. Ajax ziet talent in deze spelers. Dat talent wil Ajax op hun eigen manier verder ontwikkelen. Daarvoor moeten die spelers dus naar Ajax gehaald worden. Zo ook met Cillessen. Ajax zag talent, haalde Cillessen, ontwikkelt dat talent onder eigen toezicht en hoopt in de toekomst daar de vruchten van te plukken.

Dus om Cillessen, en andere gehaalde spelers, nu al te bestempelen als ''slechte aankopen'' gaat te ver. Laten we dat lekker beoordelen als ze Ajax verlaten. Dan kunnen we echt opmaken of hij een meerwaarde is geweest in sportief en/of financieel opzicht, of niet.

3 april 2013 om 15:21

@wedge21
Inderdaad slechte aankoop van Marc. Wel apart dat Cillessen al jaar bij Ajax zit en Marc net een jaar....

ON: Cillissen moet gewoon nog even geduld hebben. Volgens mij is hij in aanleg een betere keeper dan Vermeer. Alleen zit Vermeer hem nu nog in de weg. Ik denk dat Vermeer deze zomer of volgende zomer verkocht moet worden. Tegen die tijd is Cillissen Vermeer wel voorbij.

Vermeer verkopen en Cilessen op 1 of Cilessen verhuren, dit kan eigenlijk zo niet doorgaan inderdaad, daarvoor is jasper te goed. En dan kan een Vd Hart bijvoorbeeld op 2 en Leeuwenburgh op 3.

Vermeer is drie keren niets....onbetrouwbaar, onbevangen...grote blunders op zijn tijd en daarnaast zeer kwetsbaar bij hoge ballen cq corners, schoten. Lijnkeeper is hij wel OK, reflexen...niet meer niet minder. Vergelijk hem met een wildebras Afrikaanse doorsnee voetballer, niet te vertrouwen en komt te kort voor de top.
Kortom: Cillisen

3 april 2013 om 15:04

Juist. Zo'n nietsnut als Vermeer is. Hoe kan hij ooit eerste keeper bij Ajax geworden zijn en gespeeld hebben voor Oranje?

Haha, doe toch even normaal. Vermeer is al lang niet meer zoals jij hem nu omschrijft. Hij heeft, net als bijvoorbeeld Blind, grote stappen gezet onder de Boer. Hij speelt nu met veel meer rust. Blunders maakt hij steeds minder. Dit seizoen is er weinig tot niks aan te merken op Vermeer.

Nee nee nee, Cillessen moet een voorbeeld nemen aan Vermeer! Vermeer was ook super talentvol maar bleef altijd achter Steek want die was gewoon 1e keeper. Maar iedereen wist als Steek weggaat word Kenneth 1e doelman. Zelfs nadat hij Steek geweldig verving en toch weer 2e keeper werd zeurde hij niet.

Waar was Vermeer geweest als jij wel moeilijk was gaan doen? Ik zeg gewoon 'hopen' dat Vermeer weggaat, en anders gewoon hard blijven werken zijn tijd als 1e keeper van gaat komen dat staat vast..

Jasper. Wat heb je toen in hemelsnaam een domme beslissing gemaakt in je carriere. Een basisplaats bij NEC en iedereen droeg je op de schouders. En toen verkaste je naar Amsterdam waar je eigenlijk al wist dat je nooit boven Vermeer uit zou komen.
Wat zonde zeg.
Kom maar terug naar Nijmegen Jasper. Opvolger van Babos, die jou toch de mogelijkheid en de kans heeft gegeven om door te groeien en mede dankzij Gabor ben jij nu een topkeeper.
Kom maar terug op het oude nest Jasper, waar je thuis hoort. In Nijmegen en omgeving. (groesbeek)

Als het mogelijk is voor het nieuwe seizoen zou ik hem aan Rkc verhuren want Zoet gaat toch weer naar Psv?

Cillessen is in potentie beter dan Vermeer, ondanks dat Vermeer het momenteel prima doet vind ik hem nog niet overtuigen. Simpelweg omdat hij vaak verkeerd staat opgesteld en dan lijkt een mooi zweefduik spektaculair, maar als hij goed staat dan kan hij zo'n bal klemmen, om een voorbeeld te noemen. Ook veroorzaakt Vermeer veel onrust omdat je nooit zeker bent. Hij heeft altijd wel rare momentjes ertussen zitten en zeker zijn uittrap is dramatisch.

Bij Vermeer zijn de reflexen uitstekend, maar daar is ook alles mee gezegd. Of Cillessen op dit moment beter is durf ik niet te zeggen, maar ik zou het wel leuk vinden als Cillessen eens een eerlijke kans krijgt om zich te bewijzen.

Ik ben het met Babos eens.

Cillessen zit te verpieteren op de bank. Hij zal hoe dan ook volgend seizoen ergens in het eerste moeten keepen. Het liefst op huurbasis natuurlijk.

3 april 2013 om 17:24

Zo zijn Vermeer en Stekelenburg ook begonnen. Enkele jaren in de luwte. Volgend seizoen zal Vermeer nog beter worden. Zelfde geldt voor Cillessen. Uiteindelijk vertrekt Vermeer en hebben we met Cillessen direct een goede keeper in huis. Zo ging dat de laatste keren en die keren ging ht ook goed. Waarom daar verandering in brengen?

3 april 2013 om 17:33

Als Vermeer niet vertrekt blijft Cillisen op de bank zitten maar er komt een moment dat zijn contract afloopt. Of je moet Vermeer vertellen dat zijn contract als eerste keeper niet verlengd wordt omdat je anders je tweede keeper kwijtraakt.
Wat is het probleem om Cillisen te verhuren en een routinier als tweede keeper aan te trekken net als destijds Grim?

3 april 2013 om 18:20

@ Kohaku

Daar heb ik geen probleem mee, behalve dat het extra geld zou kosten. Het gaat mij erom dat iedereen hier zo moeilijk doet over de huidige situatie, terwijl in het verleden keepers in soortgelijke situaties gezeten hebben en daar goed uitgekomen zijn. De huidige situatie van Cillessen hoeft geen belemmering te zijn in zijn ontwikkeling.

Als we het op kunnen lossen op jouw manier heb ik daar totaal gen probleem mee. Echter heb ik met de huidige situatie ook geen probleem.

Ajax moet Cilessen verhuren als Vermeer niet vertrekt. Die jongen heeft speeltijd nodig, en meer dan een paar bekerwedstrijden. Hij heeft genoeg talent en was niet goedkoop. Het zou zonde om hem dan definitief te laten gaan. Als reserve keeper moet Ajax dan een ervaren keeper halen.

Het klinkt misschien raar, maar Ten Rouwelaar lijkt mij wel een optie. Hij keept al een paar jaar constant en meer dan prima bij Nac. Bij Ajax kan hij mooi wat extra centjes verdienen en misschien nog wel een paar mooie wedstrijden meepikken(beker). De financiële situatie bij NAC is niet optimaal, dus voor een paar ton heb je een prima reserve keeper, met vd Hart als 3e keeper.

Babos vind zichzelf niks voor de bank. Waarom, gaat hij dan naar Nac? Even Jelle ten Rouwelaar van zijn troon stoten? Of gaat Jelle ten Rouwelaar weg? Vreemde uitspraak die meer vragen heeft dan antwoorden geeft.

Tot nu toe is Cilessen een miskoop. Ruim 3 miljoen voor een reserve keeper. Het lijkt me niet dat hij voor minder Ajax mag verlaten. Hij kan misschien verhuurd worden, want ik zie geen enkele club ruim 3 miljoen neerleggen voor een reserve keeper, ook al is hij dat bij Ajax.

3 april 2013 om 16:07

Cilessen is helemaal geen miskoop. Ze hebben zoveel betaalt voor hem, omdat hij de keeper voor de toekomst moet worden bij Ajax. Hij heeft amper kunnen keepen, dus een miskoop kun je hem niet noemen!

3 april 2013 om 16:13

Je bent een miskoop als je niet voldoet aan de verwachtingen die men vooraf had.
Ik zou niet inzien in welk opzicht hij daaraan niet voldoet.

3 april 2013 om 16:42

Ik weet niet wat de verwachtingen bij Ajax zijn / waren, maar je koopt toch geen keeper voor ruim 3 miljoen euro, om hem vervolgens twee jaar op de bank te zien zitten?
Voor het bedrag dat voor hem is neergelegd zouden ze bij Ajax toch ook wel verwacht hebben dat hij tot veel meer wedstrijden was toegekomen dan dat nu het geval is?

3 april 2013 om 17:09

Cilissen is gekocht voor de toekomst en als back-up voor een destijds zeer wisselvallige Kenneth Vermeer. Echter is Vermeer het beter gaan doen sinds hij de concurrentie met Cilissen aan is gegaan. In die zin kun je dus zeggen dat de aanwezigheid van Cilissen Vermeer beter heeft gemaakt, en dus voor een betere keeper in Ajax 1 heeft gezorgd. Om tenslotte nog terug te komen op je vraag hadden ze bij Ajax niet verwacht dat Cilissen Vermeer uit de goal zou spelen, ondanks die 3 miljoen.

Ik zie hem wel graag als vervanger van Michaylov die na dit seizoen hoogstwaarschijnlijk vertrekt. Goede, jonge Nederlandse keeper met groeimogelijkheden.

Als hij vertrekt, ik zeg als, ik ga er niet vanuit, maar dan mag hij direct naar Enschede komen als vervanger van Michaylov!

Cilessen ging naar Ajax met de wetenschap dat hij 2e keus zou worden achter Vermeer maar dacht meer te leren in de bekerwedstrijden en trainingen dan wekelijks bij NEC op doel te staan , zijn allemaal logische keuzes maar het moet niet zo zijn dat hij dadelijk 3 jaar op de bank zit en zich niet doorontwikkelt.

Als Vermeer deze zomer toch bij Ajax blijft zal ik inderdaad er voor kiezen om ergens anders minuten te gaan maken , je te gaan ontwikkelen want deze jongen is te talentvol om jaren als stand-in te functioneren.

3 april 2013 om 16:29

Nou dat zeker niet!

Hij werd toch echter gehaald als concurentie met Vermeer.

Ik geef Babos wel gelijk. Voor Cillissen is dit funest. Ik snap dat een club als Ajax enorme aantrekkingskracht heeft op zo'n jonge gozer, maar heel slim was het niet. Maar eens kijken hoe lang Vermeer nog bij Ajax blijft, anders moet ie wel ergens 1e man gaan worden. Zou mooi zijn wanneer ie toch als 1e man bij Ajax aan de gang kan. Gun het die gozer zeer zeker!

En Jasper, gaat het hem niet worden bij Ajax, zien we je graag weer terug in Nimwegen!

Babos heeft gelijk,toch moet Cillesen niet zeuren,hij dacht het 2 jaar geleden beter te weten.
Stekelenburg en vd Sar hebben beiden 7 a 8 seizoenen in de basis gestaan voor ze vertrokken,cillesen zijn kans komt dus wel over een jaartje of 4 of 5...
Vermeer doet het gewoon goed,en dus staat hij onder de lat daar.
Verkoop van Vermeer zie ik niet gebeuren,al is hij net zo lang als Casillas en Valdes,de meeste clubs zullen zijn lengte toch als obstakel zien.

Babos is geen man voor de bank,maar dat gaat volgend seizoen wel gebeuren.
Of weet hij misschien dat Jelle vertrekt,ik mag het toch niet hopen...

Allemaal onzin gelul op deze blog, deze jongen moet aan zichzelf denken, leuk voor Ajax dat ze een goeie 2e keeper achter de hand hebben maar als Cilissen een heel seizoen bij een andere club had gekeept was ie misschien nu wel veel verder dan Vermeer. Als Vermeer zo goed in de markt ligt was er allang concrete belangstelling getoond, misschien na dit seizoen dat Vermeer naar Engeland verkast en Cilissen wordt dan 1e keeper dit lijkt het meest voor de hand liggende scenario.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren