Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alderweireld en Mertens zijn het eens: 'Het is tijd om te vertrekken'

Laatste update:

Ajax verkocht in de zomer Jan Vertonghen aan Tottenham Hotspur en dreigt aan het einde van dit seizoen weer een Belgische verdediger kwijt te raken. Toby Alderweireld staat open voor een nieuwe uitdaging en wordt in verband gebracht met diverse clubs uit Engeland en Italië. Volgens landgenoot Dries Mertens is de mandekker van Ajax klaar voor een stap hogerop.

/

De 24-jarige Alderweireld is bezig aan zijn vijfde seizoen in het eerste van Ajax en inmiddels niet meer weg te denken aan het centrum van de Amsterdamse defensie. "Toby is gewoon top bij Ajax", zegt Mertens in een dubbelinterview met Alderweireld in De Morgen. "Anders zou er tijdens transferperiodes ook niet zo veel te doen zijn rond hem: dat is altijd een teken dat je goed bezig bent. Het is voor Toby gewoon tijd dat hij vertrekt. Net zoals het voor Jan vorig jaar tijd was."

"Ook voor Dries is het tijd om te vertrekken", zegt Alderweireld daarop. "Kijk naar zijn statistieken afgelopen seizoen, die zijn ronduit indrukwekkend. Ik vind het logisch dat hij dat ook op een hoger niveau wil laten zien, want er wordt toch nog vaak neerbuigend gedaan over de Nederlandse competitie. Dat maakt dat je wil bewijzen dat je het elders ook kan." De 25-jarige Mertens is bezig aan zijn tweede seizoen bij PSV, waar zijn contract tot medio 2016 doorloopt. Alderweirelds verbintenis bij Ajax loopt tot de zomer van 2014 door.

Toby Alderweireld en Dries Mertens zijn toe aan een stap hogerop

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van beide ben ik niet zo zeker dat ze een veel hoger niveau aankunnen. Alderweireld is echt niet van het niveau van Vertonghen en Mertens heeft een leuke actie in huis, maar mist naar mijn mening de mentaliteit en het karakter om het in de top te maken.

22 maart 2013 om 09:39

Eens, ik denk ook dat beide jongens het een beetje hoog in de bol hebben. Vraag me ook af voor welke buitenlandse club zij een versterking zouden zijn én waar ze zelf heen zouden willen. Alderweireld is een prima verdediger in de eredivisie, maar ik betwijfel op hij in een andere competitie mee zou kunnen draaien. Vertonghen was vele malen verder dan hij.

Mertens is helemaal een geval apart. Wanneer PSV goed draait en de tegenstander wegspeelt dan weet hij meestal wel een hattrick te scoren. Met name zijn traptechniek is geweldig. Maar zodra het team niet draait is Mertens he-le-maal nergens. Als je, met alle respect, volledig de wedstrijd uitgespeeld wordt door Janmaat, wat heb je dan te zoeken in de Premier League of Bundesliga?

22 maart 2013 om 10:03

@ Magnus Dominus

Wat is dit voor een negatieve zin over Janmaat? (als je, met alle respect, volledig de wedstrijd uitgespeeld wordt door Janmaat, wat heb je dan te zoeken in de Premier League of Bundesliga?)

Volgens mij is Janmaat een van de revelaties van de eredivisie en ik zie Janmaat op dit moment eerder bij een topclub spelen dan Mertens.. Raar verhaal

22 maart 2013 om 10:07

Ik bedoel dat Janmaat (vooralsnog) niet van het niveau is waar je in Premier League bijvoorbeeld wekelijks tegen speelt. Daarmee wil ik zijn kwaliteiten absoluut niet tekort doen. Het enige wat ik wil zeggen is dat wanneer Dries zijn tegenstander in Eredivisie vaak al niet de baas is, hij in betere competities al helemaal niets te zoeken heeft.

22 maart 2013 om 10:16

Wat is mis met Janmaat? Hij is een international die op basis van zijn kwaliteiten de eerste keus is. Niet bij gebrek aan beter. We hebben met Vd Wiel en Van Rhijn 3 potentionele toppers op de rechtsback. Hoe weet je dat Janmaat niet in de PL of BL zou slagen? Heb je dat al uitgeprobeerd op je Fifa 2008?

22 maart 2013 om 10:19

@ kx22

Je begrijpt me verkeerd. Ik gebruikte Janmaat als voorbeeld omdat Mertens volledig zoekgespeeld werd door hem. Ik doe zijn kwaliteiten dus eerder eer aan dan dat ik hem afbrand. Daarnaast is het toch niet gek om aan te nemen dat er in de PL beter backs rond lopen dan Janmaat? Of zie jij hem wel bij een Chelsea of Man U spelen?

22 maart 2013 om 10:32

Magnus Dominus

Ik snap wat je bedoel alleen ben ik er niet mee eens. Janmaat is de beste rechtsback of minstens de 2 beste rechtsback van de eredivisie. Ik zelf vind altijd dat mensen de premier leage overschatten niet dat het niveau niet hoog is maar dat mensen vaak doen alsof er allemaal robots lopen het zijn ook maar mensen daar.

Net als mensen die deden dat Suarez er niks van zou bakken want de eredivisie is slecht en de premier leage is volmaakt was dan bij wijze van 9 van de 10 keer het argument. Ikzelf ben niet de grootste fan van Suarez maar eerlijk is eerlijk hoeveel aanvallers doen het beter nu dan Suarez?

Conclusie je kan aan een voetballer wel zien of hij goed kan voetballen en als het mentaal ook een beetje in orde is dan zal je in de meeste gevallen slagen. In de premier leage met het niveau dat janmaat nu zit zouden er misschien maar 6 a 7 rechtsbacks beter zijn dus wat mij betreft zouden spelers als Alderweireld en Janmaat gewoon goed passen in de premier leage over Mertens heb ik me twijfels lijkt nog wel eens naast zijn schoenen te kunnen lopen.

22 maart 2013 om 14:58

Derk overdrijven is ook een kunst, Janmaat speelt nu een tijdje al super goed, maar loop nou niet te hard van stapel.
De Becks in de PL zijn echt nog een stuk beter dan Janmaat hoor. (van de meeste clubs)

22 maart 2013 om 15:01

Hahah zet aub die feyenoord bril af, kan hier ook niets van sarcasme uithalen.

22 maart 2013 om 09:48

Balázs Dzsudzsák en Jan Vertonghen waren op hun leeftijd verder en beter. Ze moeten (beiden) gewoon 1 a 2 jaar in Nederland blijven door ontwikkelen en daarna bekijken of ze dan echt de top aan kunnen.

22 maart 2013 om 09:53

Mertens heeft zijn lichaam ook gewoon tegen. Spelers als Amrabat en Dzsudzsák waren qua acties misschien wel gelijk aan Mertens, maar zijn 3 keer zo breed en sterk. Spelers die zo klein en 'fragiel' zijn, moeten echt rete goed zijn om dat te compenseren. Mertens heeft dat niet.

22 maart 2013 om 10:06

Eden Hazard is relatief klein en mage,r maar in de duels merk je daar amper iets van. Knappe hakjes, sublieme dribbels en uitstekende passjes heeft hij in huis en daarnaast kan hij goed met de druk om.

(kortom) Goeie voorbeeld functie voor onze Dries.

22 maart 2013 om 10:17

Dat is iemand van de buitencategorie...
Dries kan nooit zo een niveau halen..

22 maart 2013 om 11:32

Zit wel even wat kwaliteitsverschil tussen Mertens en Hazard. Messi is ook klein, lijkt me ook geen goed voorbeeld. Hopen voor beide dat er een club het in ze ziet zitten en met een leuk bedrag komt. Beide geen toppers, denk dat Alderweireld een beter vooruitzicht heeft. Mertens is simpelweg te wisselvallig.

22 maart 2013 om 12:05

Dat is ook weer overdreven. In Nederland is Mertens gewoon een bovengemiddelde linksbuiten Bij PSV is hij gewoon goed op zijn plek en kan hij (zo nu en dan) beslissend zijn. Hij zou ook wel passen bij een topclub uit (pak hem beet) Belgie of Oostenrijk. Hij speelt niet voor niets in bij de Rode Duivels (belgie heeft immers een buslading aan talenten, daar kom je tegenwoordig ook niet meer zo gemakkelijk in). Dus hij kan weldegelijk wat.

Maar absolute top is wat overdreven.

'reactie op een inmiddels aangepaste of verwijderde post'

22 maart 2013 om 10:07

mertens is een klasse lager als robben toen der tijd

maar je weet het nooit de beste jaren van een voetballer zitten rond de 27-28

22 maart 2013 om 11:17

@cityoflight

Mertens is echt 5 klassen lager dan Robben op die leeftijd. Robben ging naar Chelsea en werd speler van de maand in de PL toen hij daar net zat.

22 maart 2013 om 11:35

ja dat is ook zo. Maar robben was ook gewoon steengoed op dat moment

22 maart 2013 om 12:00

Eens. Sterker nog. Ik zal blij zijn als Alderweireld weg is. Ik zie veel liever Veltman en Denswill, die beiden positioneel veel en veel sterker zijn en wat mij betreft ook veel meer potentie hebben, zeker Denswill.

22 maart 2013 om 13:58

in de toekomst verwacht ik zeker wel wat van denswil en bazoer. van veltman ben ik minder onder de indruk heeft zich ook tegen vitesse niet echt bewezen

22 maart 2013 om 15:03

Veltman is gewoon matig en te klein als C.V kijk maar met dat duel tegen Janssen Vitesse-ajax laat zich simpel als een B-spelertje opzij zetten, Denswil is overigens wel een beest, heeft de fysieke attributen die vereist zijn voor C.V en ook de snelheid en positionering.

22 maart 2013 om 15:36

@123 en leon

Tsjonge jonge. Hij verliest een duel van Theo Janssen en is gelijk matig. Ga toch weg. Zijn positiespel is velen malen beter als dat van Alderweireld en Moisander. In de meeste gevallen hoeft Veltman het duel niet eens aan te gaan. Hij moet we wat sterker worden, maar is nog jong. Ik gun hem wel wat tijd om sterker en beter te worden.

25 maart 2013 om 10:17

Ok dat baseer jij op die ene actie? De overige wedstrijden die veltman speelde waren uitstekend. Dat je nou net zijn enige fout aanhaalt! Veltman is net zo groot als heitinga! Het enige wat hij zou moeten doen is het krachthonk in gaan!, tevens het joel en hele goede positionering. Ja denswil is beter, heeft meer body, meer snelheid. Maarja hij werd ook altijd als toptalent bestempeld en Veltman niet. Je schrijft hem nu te makkelijk af! En om je te ontwikkelen moet je spelen!

22 maart 2013 om 12:06

Het gaat er toch ook helemaal niet om of ze de "top" aankunnen... Als er geld aan kan worden verdient door de clubs en de makelaars dan gaan ze gewoon een transfer maken! En geloof nou maar niet dat spelers zelf daar heel veel over te zeggen hebben... Zo simpel zit de voetbalwereld helaas in elkaar.

22 maart 2013 om 14:00

dus als alderweireld zelf bij ajax wil blijven. hoe kan zijn zaakwaarnemer hem dan tegen houden?

22 maart 2013 om 14:32

Als Dries op een kratje gaat staan, dan is hij ook hogerop... :-)

Beide kunnen makkelijk nog een paar jaar in de top van NL voetballen. Zeker Dries, hij is niet veel beter geworden bij PSV en laat hem daar eerst maar eens wekelijks in de top bewijzen.

22 maart 2013 om 14:38

Of ze een stap hoger aankunnen weet je nooit zeker. Ten eerste moeten ze ergens de kans krijgen dat te bewijzen en dan nog is het van veel factoren afhankelijk. Ze moeten er bij een nieuwe club goed in rollen, zich thuisvoelen, steun en vertrouwen krijgen, in een systeem passen cq goed gebruikt worden en ga zo maar door.

Wat we wel met zekerheid kunnen vaststellen is dat ze beiden voor Nederlandse begrippen prima spelers zijn maar die allebei nog nooit een half seizoen constant boven de rest hebben uitgestoken. Met name mertens wisselt geweldige fases af met hele kleurloze.

Erg spijtig dat jongens die deze laatste stap in de eredivisie nog niet gemaakt hebben in een interview in hun thuisland al aangeven wel klaar te zijn. Het is precies het probleem van de laag aangeschreven eredivisie. Ik ben overtuigd dat het die jongens niet eens in eerste instantie om geld te doen is, maar ze zijn na 4 jaar wel uitgekeken op rkc uit en vinden zichzelf rijp voor een stap omhoog. Mentaal niet ijzersterk en een verkeerde volgorde voor echt succes bij die volgende stap a la Vertonghen - die volgens vriend en vijand wel echt klaar was.

Dries moet constanter worden. Of hij is de man van de wedstrijd met geweldige acties en goals, of je ziet hem de hele wedstrijd niet..

Alderweireld kan al zeker een stap hogerop. Toen Vertonghen wegging moest ik nog wel even zien of Alderweireld zijn rol kon overnemen. Dat doet hij toch goed vind ik.

22 maart 2013 om 09:36

Alderweireld neemt helemaal niet de rol over van Vertonghen. Sterker nog; Alderweireld was erg afhankelijk van hem. Ik vind hem een zeer zwak seizoen draaien en hij is geregeld een gevaar voor zijn eigen ploeg. Tegen AZ ook weer. Op de achterlijn zich laten piepelen door Altidore(!), de 2-3 wat zijn schuld was. En bijna nog de 3-3 door weer zwak verdedigen. :-(

Mertens klaar voor de top? Zijn statistieken zijn inderdaad goed tegen clubs als VVV Venlo, Willem II en Zwolle, maar tegen Ajax of Feyenoord speelt hij niks klaar en probeert hij met provocaties of overdreven valpartijen de wedstrijd te beïnvloeden. Mij heeft hij nog niet geheel overtuigd.

Alderweireld heeft zich dit seizoen gewoon goed ontwikkelt! Fulham, Everton of een andere Engelse subtopclub zou prima bij hem passen.

22 maart 2013 om 09:38

Er zijn wel meer spelers geweest in de eredivisie met rare trekjes en overdreven valpartijen die toch de stap hogerop hebben kunnen maken, dus dat kun je niet meetellen.

22 maart 2013 om 10:02

Mertens heeft mij inmiddels wel overtuigd. Hij is absoluut niet geschikt voor een hoger niveau. Speelt vaak fantastisch tegen kleinere tegenstanders of bij een voorsprong van Psv. Tegen de topteams in Nederland of bij tegenvallers laat hij het zonder uitzondering afweten. Zeker niet geschikt voor een hoger niveau. Leuke voetballer voor Psv, maar absoluut niet iemand die voor prijzen gaat zorgen in Eindhoven.

Alderweireld is beter. Het heeft niet de kwaliteiten van een Vertonghen, maar heeft in de CL en in de topwedstrijden in Nederland aangetoond wel mee te kunnen. De toppers in het buitenland zullen niet op hem zitten te wachten denk ik. Maar een team als Newcastle, Everton, etc zou hem goed kunnen gebruiken.

Vreemd. Alderweireld heeft het op diverse niveaus laten zien. Mertens niet....die is bij PSV zeker nog niet een constante factor geweest. Vreemd dat die jongens dan allemaal denken dat ze al een stap hogerop kunnen.....of bedoelen ze dan alleen maar 'financieel een stap hoger'.
Als Mertens naar Engeland gaat ben ik bang dat hij onder sneeuwt. Dat (fysieke) geweld gaat hij niet overleven. Ik vind Mertens geen winner. Geen killer. Mannen als Strootman, Toivonen (wat je ook van ze denkt) gaan het in het buitenland wel redden..... Dries is te lief...en als hij van zich af wil bijten gaat dit direkt weer op een domme manier. Jammer voor Psv....

22 maart 2013 om 09:39

Een stap hogerop kan ook zijn een mooiere competitie en dan de suptop. En in Engeland gaat hij dat fysieke geweld niet overleven is ook overdreven. Je doet net of je daar kapot wordt gebeukt. Als je ziet wat voor spelers daar zich gewoon goed hebben ontwikkeld bij een club die om de 10e plek speelt, dat kan Mertens ook zeker wel.
Voor de subtop van Engeland komt hij zeker tekort. (liverpool, Arsenal etc.) Maar bij de suptop van Duitsland zie ik hem zeker slagen.
Voor Aldewereld zie ik bij een club van het niveau Arsenal of Liverpool wel kansen, denk dat hij zich daar wel kan aanpassen.

Mertens wil gewoon de concurrentie verzwakken en zijn landgenoot ophemelen, want Alderweireld wil alleen naar een Europese subtopper, daarvoor schat ik dat hij nog 1 extra jaar moet blijven.
Hij moet de laatste kleine greepjes leren, zoals Vertonghen deed. Een foutloos jaar in de Eredivisie bij een topper, kan je meer garantie bieden op slagen in een topcompetitie (suarez, Vertonghen, etc.).

De statistieken van vorig seizoen ? Wat een onzin. Is nu stukken minder aanwezig dan vorig seizoen en vind het maar een irritant ventje, die mertens. Leuke speler voor Psv, maar dat is het ook.

Beide zouden het op een hoger niveau heel erg moeilijk krijgen. Alderweireld stelt zich op als de fysiek sterke beer achterin bij Ajax maar elke keer als hij tegen een sterke spits speelt (behalve in één wedstrijd tegen Pelle) wordt hij keer op keer opzij gezet (kijk naar zijn wedstrijden tegen Bony en Altidore). Mertens is een aardige speler met redelijk wat scorend vermogen voor een vleugelspeler maar is duidelijk geen geweldenaar.

22 maart 2013 om 11:03

Kijk dan ook eens de wedstrijd tegen Dortmund terug. Daar zette hij Lewandowski ook enkele keren heel goed van de bal na een fysiek duel... Hij kan het echt wel. Het komt er alleen niet altijd uit. Vandaar dat ik hoop dat Alderweireld inziet dat hij nog niet zover is als Vertonghen toen die vertrok bij Ajax.. Hij spiegelt zich vaak aan Vertonghen, maar nooit qua niveau..

23 maart 2013 om 11:45

Lewandowski is een geweldige spits maar geen fysiek enorm sterke. Ik heb het over fysiek sterke spitsen als Altidore, Pelle en Bony.

Driesje mag blij zijn met een suptopper in England,duitsland of Spanje zeker geen topclub. Ik denk eerder zelfs aan een middenmotor nummer 10 tot 15. Hij speelt veel te wisselvallig.

Alderweireld precies hetzelfde gewoon beter naar een subtopper gaan , niet naar de top gaan.

Mertens is niet eens de onbetwiste nummer 1 die wekelijks uitblinkt bij Psv. Dan kan je toch nog niet denken aan een vertrek? Waar zou hij heen willen? Bij alle Europese (sub) topclubs spelen minimaal gelijkwaardige/ betere spelers. Ik vraag me af waar hij dan aan denkt.

22 maart 2013 om 10:10

Helemaal met je eens.
Als hij in elke wedstrijd ookal is het een mindere keihard blijft werken groeit hij nog wel uit tot een subtopper ergens.

Als je kijkt naar strootman die heeft wel die mentaliteit (soms wel een beetje smerig) van oh nee echt niet jij komt er niet langs

Alderweireld kan het denk ik wel aan om bij een subtopper in Engeland te spelen. Alleen Mertens niet die moet eerst is in de grote wedstrijden wat laten zien en niet alleen tegen de kleine clubs.

Dries mertens zou perfect passen bij een club als liverpool een zou het daar ook aankunnen. Hij zal nog altijd wisselvallig zijn misschien maar hij zal daar ook gewoon top wedstrijden spelen. Mertens zal een stap hogerop aan kunnen.

22 maart 2013 om 09:48

Mertens kan liverpool niet joh.
Daarbij zou hij niet spelen want we hebben Sterling en assaidi voor die plaats

22 maart 2013 om 10:07

Ik zeg een club als liverpool, dus het niveau van liverpool dus neit specifiek liverpool. (trouwens ik vind hem wel beter als assaidi.

22 maart 2013 om 09:55

want Suarez, Assaidi, Sinclair zijn koekenbakkers vergeleken met Mertens? Ik denk niet dat hij een van hen kan overtreffen.

25 maart 2013 om 10:24

Scott sinclair? Die van City?? Of heb je het over een andere, kan zijn dat hij verhuurd is?

Waar zou mertens dan heen moeten?
Engeland en Duitsland lijkt me niet? Fysiek dan.
Spanje?

Alderweireld?
Ja dit soort jongens kunnen de echte top niet aan en dan kan je beter(vind ik) bij een club spelen die om de prijzen speelt.
Tuurlijk zijn mooie clubs hoor everton enz. maar die winnen nooit iets. dus als jij als 23 jarige een contrakt teken van 5jr ben ervan verzekerd dat je niets gaat winnen.
Ik zou dan liever bij ajax blijven en nog 2/3 keer kampioen worden en om bekers spelen misschien is heel ver komen in de EL of Cl.

Dit geldt ook allemaal voor Mertens

Alderweireld, Mertens, Martins Indi, Bony, Eriksen, Djuricic, Douglas, Fer, Strootman etc. Ze gaan allemaal weg. Wat je overhoud is het niveau Roemeense competitie en dan gaan we weer gezellig Europa in. Ik heb er nu al zin in.

22 maart 2013 om 10:05

@shaktar,

er komen ook elk seizoen weer nieuwe talenten erbij. doordat zij vertrekken krijgen nieuwe jonge spelers de kans om zich te bewijzen.
helaas is Nederland een competitie waar jonge spelers klaar worden gestoomd voor de top. je kan dus nooit lang genieten van een speler als Bony.

22 maart 2013 om 10:09

vorig jaar zijn toch ook vertonghen, ola john, bas dost, luuk de jong, assaidi, ron vlaar, guidetti, labyad etc weggegaan? competitie is niet slechter geworden.

22 maart 2013 om 11:04

Haha, nee dat hebben we gezien in Europa. Het ging kei goed joh.

22 maart 2013 om 11:16

Wie nam het serieus? alleen ajax, en vitesse had gewoon pech dat ze tegen anzi moesten waar ze het ook nog eens goed tegen deden dus dat moet je niet mee tellen. En ajax heeft het gewoon goed gedaan in europa.
Beetje een kortzichtig antwoord.

22 maart 2013 om 23:49

Ajax heeft de kampioen van engeland uitgeschakeld dus dat kan je niet slecht noemen.
Twente had Mclaren dus dan weet je het wel.
En psv heeft er met de pet naar gegooid,

Absoluut niet slecht gedaan hoor.
En wat jij zegt over de eredivisie roepen ze al jaren over Oranje.
Elke keer weer och we hebben een probleem want er is geen goede keeper of back of spits of wat ook en elke keer krijgen we toch weer een heel leuk team op de been.
Ook nu weer in Brazilie straks als Bmi, strootman, de guzman, de vrij, blind, janmaat, clasie weer een jaar verder zijn.

Kan je gewoon weer meedoen bij de eerste 5.

22 maart 2013 om 10:55

Zo gaat het al jaren. Elk jaar staan er vervolgens nieuwe spelers op. Op deze manier haken we niet aan bij de top competities. Alleen jij zegt nu dat we echt een grote stap achteruit doen. Dat denk ik niet. Elk jaar breken nieuwe spelers door of staan die op. Ajax heeft Fischer, Andersen, Meleg, Denswil, Veltman, Dijks, Boilesen, Serero, Sporkslede, Boccara, Hoesen en Sana. Dat kan nog aangevuld worden. Daarvan breken er vast weer enkele definitief door. Andere zullen afhaken. Zo gaat het altijd. Feyenoord vult het ook al enkele jaren fantastisch aan met jeugd. PSV heeft o.a. Locadia, Depay, Bakkali, Hendrikx, Koch, Brenet, Zoet en Hiljemark. Daarvan zullen ook weer enkele stappen maken wanneer zij meer spelen. Dit gebeurd gewoon bij alle clubs. Het gaat al jaren zo. Aanhaken zullen we niet, maar afvallen ook niet. We leiden gewoon heel veel op en scouten geregeld goede spelers. We weten het elk jaar weer goed op te vangen.

22 maart 2013 om 11:07

Ik zie het toch anders. Waar we ooit nog in staat waren spelers tot hun 24/25 vast te houden, vertrekken ze nu al op hun 20/21e. Neem Eriksen, die wil gewoon al weg. Hij is pas 21 en is zeker nog niet uitgeleerd. In Europa doen we ook een stap achteruit, we hebben dit jaar een modderfiguur geslagen. Ik zie het somber in, we moeten nu al conlcuderen dat de Russische en Portugese competities het beter doen. Oekraine en Turkije zullen ons als het zo doorgaat, ook inhalen.

22 maart 2013 om 11:25

@ Shakhtar

Klopt dat die ons inhalen. Klopt dat sommige spelers eerder vertrekken. Echter heeft dat ook met beleid te maken. De structuur bij Nederlandse topclubs is de afgelopen jaren naar een laag punt gedaald.

Als trainers constant afgewisseld worden, de directie steeds op de schop gaat en spelers die door de ene trainer aangetrokken zijn een jaar later door de volgende trainer weggestuurd kunnen worden.. Ja, dan is het lastig spelers tot hun 24e bij hun club te houden.

Bij Ajax gaat het trouwens redelijk goed wat dit betreft. Eriksen is een uitzondering. Stekelenburg, Suarez, Vertonghen, Anita, van der Wiel.. Ze vertrokken allemaal rond hun 24e of later.

Bij Ajax vertrekken Alderweireld, de Jong en Eriksen waarschijnlijk komende zomer. Alleen Eriksen is een uitzondering de afgelopen jaren... Daar komt trouwens ook bij dat Eriksen op hele jonge leeftijd al basisspeler werd bij Ajax. Voor zijn gevoel heeft hij dus net zoveel ervaring als bijvoorbeeld de Jong en Alderweireld. Onterecht in mijn ogen, maar Eriksen kijkt er waarschijnlijk op deze manier tegenaan.

Daarbij zijn uit de lijst van spelers die jij noemt enkel Djuricic en Martins Indi echt enkele jaren jonger.. Dus zo erg is het allemaal niet als we alleen naar leeftijd kijken..

22 maart 2013 om 12:13

Dat valt echt wel mee. Marco van Basten was 22 toen hi naar Milaan verkaste, Van der Vaart was 22 jaar, Wesley Sneijder 23, Kuivert 21 en Seedorf was zelfs 19 toen hij weg ging. Het is dus helemaal niet zo dat ze vroeger met hun 24 of 25 pas weg gingen. Bergkamp en Cruijff wel, trouwens.

22 maart 2013 om 12:24

@ klopper1900

Daarom. De verschillen zijn echt niet groter dan voorgaande jaren. Ja.. Heel vroeger.. Toen bleven spelers hun hele loopbaan vaak in Nederland.. Echter is dat al heel lang niet meer zo.

Qua vertrekkende spelers is de leeftijd redelijk stabiel op enkele uitzonderingen na. De buitenlandse clubs zien juist steeds meer in dat het belangrijk is dat jonge spelers even in Nederland blijven om zich verder te ontwikkelen. Het is niet voor niets dat ze talenten hierheen sturen om zich verder te ontwikkelen.

23 maart 2013 om 00:00

Maar toen in 96 de meeste jongens weg gingen bleef er ook niks over en zijn we als ajax zijnde een beetje in een gat gevallen waar pas in 2003 even piekte en nu pas uit zijn.
Dat komt dus doordat we een omslag hebben gemaakt. De verkeerde welteverstaan.
We zijn gaan kopen Ajax Feyenoord Psv(doet het jammergenoeg nog steeds)
Geld kon niet op.
Resultaat was dat we in europa helemaal weg zakten het eigen vermogen(ajax) helemaal verdampte, Feyenoord bijna failliet was(of eigenlijk gewoon was)

Nu hebben we de draad weer opgepakt van vroeger(ajax en Feyenoord) en kunnen doormiddel van onze absolute kracht weer opleiden! Waarin wij de beste zijn in de wereld.
Kijk naar ons land 16.500.000 inwoners 1.500.000 voetballers en kijk is door de jaren heen wat wij aan absolute wereldtoppers hebben gehad.
Altijd al, zelfs in de begin jaren 70 waren de buitenlandse clubs veel rijker dan wij hier. 69 EC finale ajax 70 EC winst Fey 71,72,73, Winst ajax 74 wk finale 78 finale.
Allemaal opgeleid en ook toen ging cruijff enz. weg.
Wij hier moeten terug naar de basis en dan komt de rest vanzelf want als wij weer goed gaan opleiden gaan we vanzelf weer goede resultaten boeken in europa en daardoor gaan spelers ook weer gemiddeld langer blijven omdat hier dan(buiten salrais) genoeg te halen en winnen valt!

Oneens , ik vind die Alderweireld nog altijd een matige verdediger , en over Mertens heb ik ook zo m'n twijfels.
Ik denk dat zo'n Depay echt veel meer potentie heeft

22 maart 2013 om 10:11

Ja inderdaad, Depay is over 2-3 jaar vele malen beter dan dries. vind hem nu elke minuut die hij speelt al dreigent

Is Mertens er dan op vooruit gegaan nadat hij bij Utrecht is vertrokken, dacht het niet!

22 maart 2013 om 10:07

Als je bij PSV in 57 competitiewedstrijden 34 doelpunten maakt en 30 assist als buitenspeler, dan ben je in mijn ogen wel vooruit gegaan. Zelf Arjen Robben heeft niet eens zulke cijfer bij PSV gehaald het zegt iets over onze competitie en de speler zelf.

23 maart 2013 om 06:54

Hij vroeg zich af of Mertens beter is geworden. Daar heb ik ook mijn teijfels over. Zijn statistieken zijn echt indrukwekkend, maar geven een vertekend beeld. Mertens valt sommige wedstrijden nog altijd tegen. Die mindere wedstrijden moeten "6jes" worden. Ik wil hierbij wel zeggen dat ik Mertens echt een geweldige speler vind.

Ze willen allemaal hogerop, maar ze presteren 0,0. Hij speelt 6 slechte wedstrijden, dan 1 goede met een doelpunt en komt die dwerg aanlopen met ze vingers in een vorm van een hartje en is dan weer 6 wedstrijden onzichtbaar.

Je wil gewoon meer geld verdienen, zegt dat dan...hoger dan PSV kan je op het moment (nog) niet.

22 maart 2013 om 10:12

Adviseer ze allebei en zeker mertens nog 1-2 jaar in Nederland te blijven

Ik ziet Toby nog wel een club als spurs dat niveau spele maar mertens geen idee bij welke andere club hij zou moeten spele, clubs stuk beter dan psv zijn al beter bezet, heb nooit het idee gehad dat hij na utrecht een veel hoger niveau heeft bereikt

Wat een overschatting. Denk dat beide het nog heel lastig krijgen om aan te haken bij de europese subtop. Toby haalt bij lange na niet het niveau van Vertonghen. Vind hem eerder minder worden dan beter. Mertens is een mooi weer voetballer die het in zware wedstrijden heel erg moeilijk heeft. Moet je nagaan hoe dat in zwaardere competities zal zijn.

Hoe erg ik het vond dat Jantje wegging al verdiende hij het zeker ook, zo zal ik er heel wat minder rouwig om zijn als Aldi vertrekt. Slappe persoonlijkheid, echt een Belg wat dat betreft en niet zo een Belgische 'amsterdammer" geworden als Jan. Hij speelt ook dit seizoen weer prima hoor, met zelfs hele sterke wedstrijden ertussen, maar hij Mist toch een beetje agressiviteit. Had gehoopt dat hij na Jans vertrek iets van zijn rol in zou nemen misschien was dat verkeerd van mij want hij is een heel ander soort speler veel degelijker maar zowel Vermaelen toen als Jan vorig jaar waren veel baziger toen ze vertrokken bij Ajax. Lijkt ook wel als hij sterker leek met Vertonghen naast hem, niet gek Jan was een beest, maar hij tackled veel minder, pakt ook bijna geen geel wat je positief en negatief kan uitleggen, maar wat me een beetje stoort is de passing. Zo een bal als op de Jong moet hij en kan hij veel vaker geven, hij heeft een fantastische trap kan lekker ballen dus moet zich meer laten gelden en als hij dat dan een keertje doet zoals afgelopen weekend niet te lang nagenieten. Toby kan denk ik nog veel leren, echt..

Wat een zelfoverschatting van beide heren! Alderweireld is nog lang geen Jan Vertonghen die wekelijks uitblonk voordat ie wegging, en Dries Mertens is vooral goed tegen de kleinere tegenstanders. Niks mis mee, maar dan ben je dus nog niet goed genoeg voor een stap hogerop.

Vreemd. Dit las ik van de week.

Alderweireld geeft in gesprek met het Belgische medium Het Laatste Nieuws aan niet per se te hoeven vertrekken bij de Nederlandse landskampioen: ‘als je hier bij de Rode Duivels aankomt en je ziet je ploeggenoten in grotere competities spelen, dan wil je dat voor jezelf ook. Al zou ik wel uitkijken waar ik teken. Ik wil niet naar een club waar er al vier jongens voor mijn positie rondlopen. Ik hoef ook niet naar een middenmoter in Engeland, dan blijf ik liever bij Ajax.’ Aldus Alderweireld.

Is toch weer een heel ander verhaal..

22 maart 2013 om 11:28

Als je tekst goed leest zie je dat dit de woorden van Mertens zijn en Toby die weer aangeeft dat Mertens toe is aan een vertrek. Dus beide spelers zeggen eigenlijk helemaal niets over zichzelf, maar eerder over elkaar.

"toby is gewoon top bij Ajax", zegt Mertens in een dubbelinterview met Alderweireld in De Morgen. "anders zou er tijdens transferperiodes ook niet zo veel te doen zijn rond hem: dat is altijd een teken dat je goed bezig bent. Het is voor Toby gewoon tijd dat hij vertrekt. Net zoals het voor Jan vorig jaar tijd was."

"ook voor Dries is het tijd om te vertrekken", zegt Alderweireld daarop. "kijk naar zijn statistieken afgelopen seizoen, die zijn ronduit indrukwekkend. Ik vind het logisch dat hij dat ook op een hoger niveau wil laten zien, want er wordt toch nog vaak neerbuigend gedaan over de Nederlandse competitie. Dat maakt dat je wil bewijzen dat je het elders ook kan."

Beide spelers zijn echt nog lang niet klaar voor een hogere stap. Alderweireld maakt nog zoveel fouten, is nog niet de onbetwiste leider en kan het team nog absoluut niet op sleeptouw nemen en Mertens.... Ja die speelt 4 weken goed, 8 weken slecht. Kan een 8 scoren, maar een week later een 3.

Mocht Alderweireld weggaan, dan doet Ajax er goed aan om van Dijk te halen. Een grote verdediger en dat is wat Ajax nodig heeft. Als je kijkt naar de grote ploegen, hebben die een voetballende verdediger en een sloper. En ik heb het idee dat als Ajax een van Dijk kan halen en eventueel Maher... Nou dan is Ajax (als er niet teveel spelers weggaan) gewoon klaar voor de Europese subtop en dat is de 1e stap terug naar de top!

Valt me op hoe negatief veel mensen hier zijn tegenover Mertens. In Belgie is hij overigens zeer populair en hij wordt bij de nationale ploeg geprezen om zijn werklust en mentaliteit. Hij heeft gewoon goede statistieken en heeft zich opgewerkt vanuit de lagere divisies. Niemand zegt dat hij naar Barcelona moet of zo, maar waarom geen leuke Europese subtopper?

22 maart 2013 om 11:37

Mertens bewijst trouwens dat hij het niveau van de nationale ploeg aankan en dat zijn toch spelers die in grotere competities dan de eredivisie basisspelers zijn.
Een topclub gaat wat hoog gegrepen zijn maar bij een leuke club in de bundesliga gaat hij zeker niet misstaan.

Aldeirwereld is niet zo goed als Vertonghen, maar misschien is het ook niet fair om hem daar mee te vergelijken. Zou eventueel een stap naar Engeland kunnen maken, maar zal wel naar een club onder de top 5 zijn denk.

Mertens is zo extreem wisselvallig, dat het moeilijk in te schatten is. Voor een club als West Brom, Stuttgart of Werder Bremen (of iets dergelijks) zou het een versterking kunnen zijn, maar die gaan niet de hoofdprijs voor hem betalen

Ik vind Alderweireld bij Ajax al niet heel goed, laat staan in een sterkere competitie als de PL. Ik zou het ook helemaal niet erg vinden als hij voor een mooie prijs vertrekt. Er is vast wel een gelijkwaardige verdediger te vinden in de jeugdopleiding. De vergelijking met Vertonghen gaat helemaal spaak. Die was vele malen beter, zeker in zijn laatste jaar bij Ajax.

Ik gun het ze wel en de vervanger van Toby staat al klaar dus dat scheelt, overigens weet ik niet welke club Toby in gedachte heeft, maar denk niet dat de absolute top op hem zit te wachten.

Maar wie weet, United heeft ook Büttner gekocht.

Over Mertens, precies hetzelfde, ook bij hem denk ik niet dat de topclubs op hem zitten te wachten, maar goed, Chelsea kocht ook Torres.
Ik denk overigens dat PSV zich gewoon aan zijn contract houdt, dat doet PSV ten slotte met vrijwel al zijn spelers, zelfs de bejaarden.

Nou ik vind Mertens een type zoals assaidi is en die zit nu bij liverpool de bank warm te houden. Ik denk dat mertens misschien ites meer kwaliteiten heeft, maar denk niet dat het een basisspeler zal worden bij de top 5 clubs van de PL.

Haha, Alderweireld.. Blijf nou toch één seizoen...

Wat mij opvalt is dat hij zich vaak aan Vertonghen spiegelt. Dat alleen op basis van leeftijd, verleden en (hopelijk voor Alderweireld) ook toekomst. Echter ging Vertonghen niet weg nadat hij net één seizoen echt een sterkhouder was. Vertonghen bleef daarna nog een jaar en stak er dus echt één seizoen met kop en schouder boven iedereen in de Eredivisie uit. Alderweireld moet daarnaar kijken. Naar het niveau dat Vertonghen toen haalde. Dat niveau haalt Alderweireld bij lange na niet. Van mij mag hij weg als hij dat graag wil, maar hij moet niet denken dat hij het niveau van bijvoorbeeld Tottenham aan kan.

25 maart 2013 om 10:33

Toby zegt niet klaar te zijn, dat zeggen ze over elkaar... Dus niets raars want je gaat elkaar niet omlaag praten

Beide spelers zijn er nog niet klaar voor hoor. Ze kunnen goed presteren tegen een VVV e.d. Maar in Engeland is het Niveau echt dermate anders dan hier. Beide spelers zouden nog even 1 a 2 jaar in Nederland moeten blijven om net even dat beetje beter te worden voor ze de grote stap gaaan maken.

Aldeweireld is niet zo goed als Jan Vertonghen toen hij vertrok naar Engeland.

Ik denk dat Alderweireld al wel klaar is voor een nieuwe uitdaging hij speelt week in week uit goed en dat niet eens zo'n groot probleem voor Ajax want ik dacht dat Heitinga binnenkort terug zal komen. Verder vind ik dat Mertens te kort komt hij speelt wel lekker in de eredivisie maar ik zal niet weten naar welke competitie hij moet ik bedoel in Engeland en Duitsland heeft hij week in en week uit een beer bij zich staan die minstens een kop groter is

Ik snap eigenlijk niet waarom er altijd zo negatief gedaan wordt over Dries Mertens?
Hij heeft op dit moment de meeste assists (14) op zijn naam. Dus dat wil zeggen dat hij dus ook andere mensen laat scoren. Daarbij heeft hij er ook nog eens zelf 13 gemaakt. Daarbij is hij voor de Rode Duivels ook al een paar keer beslissend geweest en is hij doorgaans beter dan bijvoorbeeld Hazard. Ik geloof dat Dries mits wat krachttraining zeker mee zou kunnen bij een club als Liverpool al denk ik dat Arsenal beter bij hem zou passen. Over Alderweireld heb ik eerder mijn twijfels...

22 maart 2013 om 12:13

Er wordt negatief over Mertens wordt gedaan omdat ie goed is tegen (met alle respect) Vvv, Rkc, Willem ll etc. maar tegen de topclub zien we Mertens niet. Laatste grote wedstrijd was tegen Feyenoord en werd ie compleet overlopen door Janmaat. PSV krijgt nog Ajax op bezoek en in dat soort wedstrijden moet Mertens laten zien dat ie ook in de toppers goed kan spelen en beslissend kan zijn.

Beiden steken nog totaal niet boven het maaiveld uit. Dries is alleen goed bij temperaturen boven de 20 graden, op zaterdagavond, veilig in het PSV stadion zonder directe tegenstander, en Toby loopt soms bij situaties te snurken dat je denkt ''kom je net bij de E-tjes vandaan?'' Als je leuk meehobbelt in de Eredivisie ben je er nog niet.. lijkt wel alsof de tijden van zelfkritiek zijn verdwenen.

Hoewel ze beide een meerwaarde hebben voor Ajax/psv en de Eredivisie, hebben ze absoluut geen meerwaarde voor een 'topclub' uit het buitenland. Rijp voor een transfer? Qua ontwikkeling niet. Qua praatjes wel ja.

Volgens mij is Mertens zelfs voor PSV geen meerwaarde. Hij geeft in de topwedstrijden niet de doorslag. Ik denk dat zijn meerwaarde bij clubs als Utrecht ligt. Niet bij een topclub.

Mertens kan beter blijven, hij is alleen maar beslissend tegen de kleinere ploegen hier. Alderweireld maakt regelmatig een hele goede indruk maar heeft ook zijn slippertjes. Geen nood als hij vertrekt voor Ajax, lekker Virgil van Dijk van Groningen halen dan. Voor die jongen ook een ideale stap, Cardiff of Brighton moet hij niet doen natuurlijk.

Ik heb ook grote vraagtekens maar ook Ron Vlaar is toch ook redelijk gaan presteren en Toby zit toch ook rond dat nivo. Natuurlijk is dat geen top maar PL spelen en 3x zoveel verdienen ?

Mertens: no way , te slap, teveel meespeler ipv bepaler. Maar ook hier geldt 3x zoveel is toch lekker al speel je bij de nummer 31 van bundesliga

Eest kampioen worden Dries

22 maart 2013 om 16:08

En dan transfervrij de club verlaten?

mertens en alderweireld doen het heel goed bij hun club dus waarom niet?

alderweireld is er echt wel klaar voor ( ook verre weg de beste verdiger van ajax)
hij is deze winter al in verband gebracht met anzhi

dus wel zullen wel zien...

22 maart 2013 om 14:01

mertens en alderweireld doen het heel goed bij hun club dus waarom niet?

Hij wil naar een grote competitie in het buitenland. Voor een vergelijking moet je dus naar de internationale prestaties kijken.

En hoe deden PSV en Ajax het Europees?

Mertens en Aldeweireld zijn allebei nog niet toe aan een stap hogerop daar maken ze beiden nog te veel fouten voor denk dat het voor hun allebei verstandig is om nog 1 seizoen te blijven en vervolgens de stap te proberen te maken.

Mertens en Alderweireld mogen hun handjes dichtknijpen willen ze net zulke ploegen treffen als Ajax en Psv. Beiden zijn soms namelijk van een behoorlijk belabberd niveau. Alderweireld heeft vaak dat hij verdedegend nog wat steken laat vallen afgelopen week nog liet hij zich kinderlijk passeren door die Amerikaan die overal mislukt is. Mertens speelt de laatste weken dan wel aardig maar als ze uitspelen of als hij een tegenstander van formaat tegenover hem heeft geeft hij niet thuis. Maar Toby ga maar, Denswill Bazoer en Veltman staan klaar. En Volgend jaar Jaap Stam erbij als trainer worden dit gewoon stuk voor stuk betere verdedegers. Ben er wel klaar mee dat spelers om de maand moeten roepen dat ze aan een stap hogerop zijn. Als ik Frank was had hem gelijk op de bank gezet.

Die Aldeweireld weet ook niet wat hij wilt, twee maanden geleden las ik nog dat hij in de voetstappen van Verthongen wilde lopen nog een paar jaar belangrijk zijn voor Ajax en dan weg gaan. Neemt niet weg dat hij het goed doet bij Ajax, maar feit blijft wel dat hij geen basis plaats bij een buitenlandse topclub gaat krijgen. Dus zou hij genoegen moeten nemen met een New Castle United bijvoorbeeld, niet dat hun laag inschat.

Al die soorten hier die Drieske aan het afkraken zijn :
Vorig jaar eerste jaar bij een topclub in Nederland : 33 wedstrijden 21 goals en 17 assists
Dit jaar : 30 wedstrijden 15 goals 13 assists

Voor alle kenners hier 1 vraag: kom eens met betere spelers ?

23 maart 2013 om 01:50

Je hoeft zijn statistieken niet op te noemen hoor. Alderweireld geeft dat in de tekst ook al aan.

Maar je hebt wel gelijk hoor. Dat zijn indrukwekkende statistieken.

23 maart 2013 om 11:14

Wilfried Bony is de enige die ik kan bedenken die meer dan uiteindelijk 28 goals/assist heeft.
Maar je hebt gelijk, das inderdaad erg knap van Mertens.

23 maart 2013 om 15:04

Bony is spits en een buitengewone ook .
Qua positie natuurlijk niet te vergelijken met mertens.

Denk dat alderweirld inderdaad kan vertrekken. Ik wil dat Denswil/boilesen zijn plek overneemt en moisander op RcV gaat spelen. Hebben we Boilesen (ook op de Lcv richten) en Veltman en bazoer nog. Wellicht nog een erbij halen.. Heitinga, Gouweleeuw, Viergever, van der Hoorn, van Dijk.. er zijn genoeg opties.

23 maart 2013 om 11:32

RB: Van Rhijn, Ligeon, Tete
Rcv: Moisander, Veltman, Bazoer
Lcv: Denswil, Boilesen, aankoop/jeugd?
LB: Blind, Dijks, Koppers

Bijna geheel zelf opgeleid dan de achterhoede..

24 maart 2013 om 10:59

Nou, ik zou toch niet Moisander en boilessen samen centraal zetten, ze zijn allebei niet echt lang of sterk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren