Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vitesse betrekt hypermodern trainingscomplex van twaalf miljoen euro

Laatste update:

De transformatie van bescheiden eredivisionist tot topclub die Merab Jordania voor ogen heeft, is weer een stukje dichterbij gekomen. Dinsdag maakte de A-selectie van Vitesse voor het eerst gebruik van een splinternieuw trainingscomplex. Het hypermoderne onderkomen op Papendal kostte de Georgische clubeigenaar twaalf miljoen euro.

/

De Arnhemmers laten daarmee het sterk verouderde complex ‘De Slenk’ definitief achter zich. Het nieuwe trainingscentrum telt vier verdiepingen en bestaat onder meer uit diverse spelershomes, relaxruimtes, kleedkamers en state-of-the-art herstelruimtes. Uiteraard bevindt ook het nieuwe kantoor van Jordania zich in het nieuwe trainingscentrum.

Volgens Omroep Gelderland zal het nieuwe complex op 4 maart officieel worden geopend met een wedstrijd van Jong Vitesse. De beloften nemen het dan op tegen sc Heerenveen/Emmen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Erg belangrijk, een goed trainingscomplex. Het is een stap die meer clubs in Nederland hebben gemaakt of zullen maken. Feyenoord is er ook eentje aan het ontwikkelen en PSV en Ajax hebben relatief nieuwe trainingsfaciliteiten. Hoe die van Twente zijn weet ik niet, maar als je bovenin mee wilt doen heb je de beste faciliteiten nodig om je voor te bereiden. Niet voor niets plukt AZ ondanks de financiele beperkingen nog altijd de vruchten van de accommodaties die Scheringa uit de grond heeft gestampt.

Voor het Nederlandse voetbal goed nieuws in ieder geval dat er weer een club is die met de tijd meegaat.

19 februari 2013 om 15:18

Feyenoord krijgt een trainingscomplex die 14 miljoen kost. Maar daar zit wel een deel van de sportclub bij.

19 februari 2013 om 15:28

Waar haal je die informatie vandaan?
Lijkt me logischer dat Feyenoord wacht op de Nieuwe Kuip (die er -helaas- toch gaat komen).

19 februari 2013 om 15:46

Inside information. En ja het nieuwe trainingscomplex zit bij de Nieuwe kuip inbegrepen. Als er voor de zomer een positief besluit komt over nieuwbouw kan het nieuwe trainingscomplex er in 2016 staan.

19 februari 2013 om 15:48

Daar zal het trainingscomplex in verwerkt zijn. Ik neem aan dat je de beelden hebt gezien van de nieuwe Kuip, die er gewoon terecht gaat komen omdat we verder moeten. Het wordt één groot sportcentrum.

19 februari 2013 om 15:55

Ja dat het een topsport centrum ging worden was ik van op de hoogte.
Dat er ook een nieuw trainingscomplex en andere sportfaciliteiten bij zouden komen wist ik ook. Maar dat er ook al een bedrag van 14 miljoen bekend was wist ik niet. Vandaar dat ik dacht dat het misschien nog afzonderlijk zou zijn..
Dit duurt dus nog een jaar of 3/4 voor dat het er is..

19 februari 2013 om 16:45

Die plaatjes die zijn vrijgegeven zijn alleen om de gebiedsvisie weer te geven. Er is niet eens een architect aangesteld op dit moment voor het stadion, dus hoe het stadion er op de plaatjes uitziet is slechts een voorbeeld. En ja, ze besteden alles in een keer aan. Trainingscomplex wordt integraal mee ontwikkeld met het stadion, maar dat is ook logisch als het nieuwe stadion op Varkenoord komt.

Verder is die 14 miljoen ook genoeg lijkt me om in Nederland het beste complex te hebben.

20 februari 2013 om 11:13

Wat heeft het complex van Feyenoord met dat van Vitesse te maken? Ik ben verder benieuwd wat Feyenoord precies wil doen om hun nieuwe complex tot 'het beste' te maken, in dit complex zit immers alles wat je nodig hebt al...

19 februari 2013 om 17:04

AZ moet nog een nieuw trainingscomplex krijgen. Die zijn ze nu aan het bouwen volgens mij.

Je zou voor de gein eens moeten kijken op de website van Vitesse bij de foto's van het complex. Echt een geweldig complex. Voorgaande jaren waren er spelers die niet naar Vitesse wilde komen, vanwege de belabberde staat van de trainingsacommodatie. Dit is dus een stap in de goede richting.

Edit: En voor de mensen die denken dat Jordania binnen een jaar weg is. Je gaat toch geen trainingscomplex van 12 miljoen bouwen als het alleen maar een speeltje is en van plan bent om binnen een paar jaar weg te gaan?

19 februari 2013 om 15:21

Heb even gezocht op de website van Vitesse, maar kon geen foto's vinden. Waar staan die?

19 februari 2013 om 15:27

www vitesse nl/bouwmee (even de spatie's in punten veranderen)

Ziet er zeker mooi uit!

19 februari 2013 om 15:33

Je moet het Facebook-account van Vitesse checken, daar staat een fotoalbum. Inclusief krachthonk, tribunes, bad en champagne. Ziet er alleraardigst uit, al heb ik zelf geen vergelijkingsmateriaal met andere trainingscomplexen. Op de koude douche van mijn eigen club na.

19 februari 2013 om 16:01

Nouja, vergelijkingsmateriaal genoeg: google maar op De Slenk vitesse ofzo.
Miljoenen (ja 12 miljoen keer beter dan het vorige complex.

Ook op vitesse.org staan foto's. Bekendste sites. Echt een schitterend complex, als ik 4 maart er naar toe kan, ga ik zeker! Een unicum voor Vitesse. Hoelang hier al op gewacht wordt in Arnhem, niet normaal!

19 februari 2013 om 16:30

Het bizarre is dat hun trainingscomplex er nu vele malen mooier uitziet dan hun stadion!

19 februari 2013 om 17:34

Het treurige is eigenlijk dat we helemaal geen stadion hebben. Maar wie weet komt daar in de toekomst ook nog verandering in.

Als Jordania ooit besluit weg te gaan, gaat het daar dan niet als een kaartenhuis instorten? Wie moet dit allemaal dan onderhouden..

19 februari 2013 om 16:09

Een complex onderhouden is het probleem niet zo, dat is nog wel te doen. Het ziet er echt super uit, maar voor een club met de omzet van Vitesse (ook zonder Jordania) is het te doen om het te onderhouden.

Het grote probleem zouden de spelersalarissen zijn, al dekt Jordania die anderhalf jaar. Dat hoeft in principe ook geen groot probleem te zijn, je moet dan alleen wel even wat transfers doen. Zo heeft AZ het uiteindelijk ook gedaan, door spelers te verkopen kan je die gaten in de begroting tijdelijk dekken. Dat kan bij Vitesse prima want er staat voldoende kapitaal op het veld. Ik maak me er eerlijk gezegd dus niet zoveel zorgen om. Ergste dat kan gebeuren is dat de sportieve ambities wat moeten worden bijgesteld, maar het is niet zo dat Vitesse in een klap omvalt. Daar helpen deze investeringen (niet trainingscomplex) ook uitstekend bij.

19 februari 2013 om 18:43

na de elektriciteit-, gas- en waterkosten hoeft er niet veel meer geld worden besteed aan onderhoudskosten bij een compleet nieuw complex. Bij het oude complex heb je juist veel meer onderhoudskosten om het in een goede staat te houden.

19 februari 2013 om 23:41

Waarom maak je je zorgen over Jordania ? Vooralsnog heeft hij Vitesse gered van de ondergang en heeft hij een schitterend trainingscomplex en schitterende faciliteiten voor de jeugd neergezet. Als hij weggaat, dan blijft dat allemaal staan. En bovendien is het onderhoud van een modern trainingscomplex goedkoper dan het oude complex, voor zover je van een complex kan spreken. Ja een minderwaardigheidscomplex , als je de trainingscomplexen van de tegenstanders zou vergelijken, maar dat is nu dus anders...

Heerenveen/emmen combinatie bestaat niet meer.

19 februari 2013 om 15:18

agovv is er niet meer

Toch blijf ik het jammer vinden dat die club met een verkeerd en onverantwoord beleid als het ware beloond wordt door een rijke oliebaron. Ze hebben er niets voor hoeven doen, dan gun ik het clubs die een verantwoord beleid voeren dat juist meer maar dat even terzijde.

Zo'n hypermodern trainingscomplex is natuurlijk nodig om de volgende stap te zetten. Een uitbreiding van het stadion normaal gesproken ook, maar dat zit nu nog niet vol heb ik het idee.

19 februari 2013 om 15:25

Zoals de vrienden van Feyenoord die moesten bijspringen toen Feyenoord in zwaar weer verkeerde. Bijna elke club heeft geldschieters gehad, dat die van Vitesse meteen doorpakt is een voordeel voor Vitesse en anders was Vitesse failliet geweest. Vind je het ook jammer dat je club nog bestaat mede dankzij de vrienden van Feyenoord?

19 februari 2013 om 15:28

Zonder de vrienden van Feyenoord had Feyenoord ook nog gewoon bestaan hoor. Tevens moet Feyenoord die lening gewoon weer terugbetalen.

Dit is niet even een geldschieter, maar iemand die er tientallen miljoenen inpompt. Ik vind het jammer dat die dat bij een club als Vitesse doet die dat niet verdiend heeft.

19 februari 2013 om 15:34

Zonder de vrienden van Feyenoord had Feyenoord zelf het heel moeilijk gehad, hoe zouden ze het dan gered hebben?
Zeg gewoon eerlijk dat ze dan een veel grotere stap terug hadden moeten doen.

en dus als er bij Feyenoord geld wordt ingepompt is het niet erg en een lening, maar Bij Jordania is het een geld schieter?

Tevens heeft Jordania een verantwoord en goed beleid.
En het gaat alleen maar beter worden!

19 februari 2013 om 15:37

Ik snap je punt, ben het er eigenlijk ook wel mee eens dat andere clubs zo'n nieuw complex meer verdienen. Maar het is niet zo dat Jordania zomaar even geld in Vitesse pompt. De sjeik van Manchester zal zijn talloze miljoenen nooit meer terugzien, maar als Vitesse Bony verkoopt heeft Jordania zijn trainingscomplex al terugverdiend. Gezien het uitgavenpatroon van 'onze' geldschieter wil hij op den duur denk ik proberen geld te verdienen aan de club.

Edit: Niet dat hem dat gaat lukken natuurlijk, want volgens mij is niemand er na een overname rijker op geworden.

19 februari 2013 om 15:41

Jordania is gewoon zo iemand die eventjes een club probeert te molesteren door er eerst 10tallen miljoenen in te pompen en dan op een gegeven moment zoeken jullie het maar lekker uit ik ga naar een andere club en jullie zijn failliet Punt

(deze reactie wordt waarschijnlijk verwijderd omdat zo'n bekakte vitesse fan de waarheid niet onder ogen kan zien)

19 februari 2013 om 15:43

Je hebt een glazen bol begrijp ik. Daarnaast is het totaal niet realistisch om te denken dat iemand voor de lol inmiddels 60 miljoen heeft geïnvesteerd om vervolgens te zeggen zoek het maar uit .

19 februari 2013 om 15:52

@ stefanofr

Wat een onzin verkondig je. Er is geen enkele aanleiding om te denken dat Jordania op korte termijn zich terugtrekt uit de club. Dat hij dit complex neerzet geeft een langetermijnvisie aan. Ook is er van alles vastgelegd in allerlei contracten wat er gaat gebeuren mocht Jordania inderdaad een keer vertrekken. Dit was een voorwaarde van de knvb om akkoord te gaan met de overname door Jordania. Het is niet mijn type beleid, maar het is niet zo dat als hij weg is alles in elkaar stort. Wel zal Vitesse het dan financieel moeilijker krijgen, gezien het verleden.

19 februari 2013 om 15:53

stefanofr

Eindeloos getetter in de ruimte zonder onderbouwing maar waarschijnlijk een reactie uit jaloezie. Je hebt totaal geen punt. Punt!

19 februari 2013 om 16:31

@stefanofr

Waar zit jouw verstand in vredesnaam? Allereerst ken jij Jordania helemaal niet persoonlijk, dus ik vind het knap dat jij z'n beweegredenen zo goed kent. Op de tweede plaats is hij drie jaar na zijn vertrek nog verantwoordelijk voor de kosten (salarissen). Dus waar jij je reactie op baseerd is mij een raadsel, misschien hoop je het wel, maar dat zou zielig zijn.

19 februari 2013 om 18:27

@ Shakthar

Jordania betaalt na zijn vertrek nog 18 maanden bepaalde kosten. Geen 3 jaar.

19 februari 2013 om 19:06

stefano

Terecht dat je domme reactie wordt verwijderd met al je aannames. en nee ik ben geen Vitesse an

19 februari 2013 om 16:09

Als je het van de andere kant bekijkt, ja ik ben subjectief, maar die andere kant laat zien dat Vitesse het juist wel verdient.

Toen men jaren geleden (karel Aalbers-tijd) al op Papendal trainde, droomde men er van om een nieuw trainingscomplex te realiseren. De Slenk was toen al te oud. Dit mocht niet van de Gemeente want ze vonden dichterbij het centrum geen optie. Dit heeft allemaal jaren geduurd, jaren!!!
Telkens weer opnieuw naar de gemeente, kijken, onderzoeken, weet ik wat, allemaal voor een nieuw complex. Kon niet. Bezuinigingen onder Paul van der Kraan (eindelijk opgerot) zorgden voor een nog meer uitgekleed en afgetakeld complex. Tot Jordania kwam, toen hoefde de gemeente Arnhem niet meer mee te betalen en kon er ineens een verdoogvergunning afgegeven worden.

Na zo lang hunkeren, mogen we eindelijk iets tastbaars, iets wat niet afhankelijk is van mensen, iets fysieks in de showroom zetten want ons echt trots maakt, en bovendien écht in eigendom van Vitesse is. Hoezo niet verdient? Alleen door de overname? Mensen moeten de ins en outs eens weten van voor de periode Jordania. Deze man heeft eigenhandig ervoor gezorgd dat Vitesse uberhaupt nog bestaat en een licentie heeft. Paul van der Kraan zorgde alleen voor de aftakeling van de club, niet de opbouw.

20 februari 2013 om 11:17

Vergeet ook niet de slinkse wijze waarop de gemeente het oude stadion plus omliggende trainingsvelden bemachtigde met de overgang naar Gelredome in ruil voor een nieuw complex elders in de stad. Dit complex is er uiteindelijk nooit gekomen, maar de gemeente maakte wel miljoenen winst door op de oude vitesse-terreinen woningen te bouwen...

19 februari 2013 om 19:14

Inderdaad elke club krijg financiële steun,en Feyenoord heeft de lening van de Kuip ook nog steeds niet afbetaald.

20 februari 2013 om 00:01

Feyenoord heeft geen lening op de stadion. Stadion Feyenoord heeft een lening op het stadion. Feyenoord is namelijk geen eigenaar van het stadion en betaald bijvoorbeeld nog steeds huur.

Topcomplex geworden. Ziet er netjes uit, en maakt het voor de supporters ook makkelijker om wedstrijden van de beloften te kijken aangezien die nu op het trainingscomplex gespeeld gaan worden ipv in Gendt. Toch 1 van de voorwaarden om een topclub te worden.

Dat is leuk, ik zou als voetballer toch ook kijken naar de trainingsmogelijkheden, want als je dan niet aan spelen komt, dan maar de leukste trainingsplek !

Finally, erg belangrijk dit! Dit jaar topvijf eindigen! Volgend jaar wellicht top 3!
Daarna structureel meedoen voor het kampioenschap...
Fantastisch nieuws weer.. !!
Forza Vitessss

P.s. Zonder Jordania bestond vites niet meer, dus kom niet aanzetten met verhalen met stel als Jordania de keutel intrekt... !!
Ook goed voor het NL voetbal natuurlijk.

19 februari 2013 om 15:38

Top 5 gaat nog heel lastig worden, want jullie selectie is niet breed genoeg. Dat gaat Vitesse op een gegeven moment opbreken. Vitesse heeft 11 goede spelers, maar als er één wegvalt moet er een speler ingebracht worden die niet top 5 waardig is. Dat is de zwakte van dit Vitesse. Bony, Reis, van Ginkel, Janssen etc. etc... Alle basisspelers zijn van een (heel) hoog niveau, maar bij blessures, schorsingen of vermoeidheid komen spelers als Havenaar, Cziommer en van der Struijk in beeld...

19 februari 2013 om 17:35

Nou ja, behalve bij Havenaar ben ik het met je eens. Al hebben we nog talenten maar die kunnen het stokje niet 1-2-3 overnemen natuurlijk

19 februari 2013 om 18:12

@ Monsieurm

Havenaar kan misschien de eredivisie goed aan, maar hij moet weer iemand als Bony vervangen. Dat is de speler waar Vitesse heel erg veel punten direct (door goals) of indirect (door zijn goede spel en assists) aan te danken. Havenaar is niet van het niveau Bony en dus is hij, als vervanger van Bony, ook weer een grote achteruitgang.

19 februari 2013 om 18:59

Onze selectie is inderdaad heel erg dun, dat valt niet te ontkennen. Het zal er wel vanaf liggen of dat Bony weg gaat of niet, hij is te belangrijk.

Ik denk persoonlijk dat het met de schorsingen/blessures nog wel meevalt. Het valt heel erg op dit Vitesse eigenlijk heel weinig blessures heeft (vorig seizoen ook al). Dit jaar zijn alleen Pröpper (geen basisspeler) en Van der Struijk (geen basisspeler) nog geblesseerd geweest, dus het valt mee. Behalve nu Janssen, zijn er eigenlijk verder ook weinig schorsingen geweest. Bony staat wel op scherp maar voor de rest staat Vitesse dacht ik nog vrij hoog in het Fairplay-klassement.

De top 5 is opzicht wel mogelijk, wel jammer van de dunne selectie, maargoed, niks aan te doen.

19 februari 2013 om 19:06

Hoe kan top 5 nou lastig worden ? Alleen Utrecht staat in de buurt op 6. Voor de rest staan we los. Twente kwakkelt en Feyenoord laat net zoveel punten liggen als Vitesse. Enige verschil is dat wij de top wedstrijden wel winnen. Top 5 zit er zeker in en een vierde plek zou helemaal mooi zijn. Verschil met Ajax is maar 5 punten dus ik zou deze uitspraken lekker tot het einde van het seizoen bewaren als ik jou was als het risico er niet meer is dat je onder Vitesse eindigt.

19 februari 2013 om 19:37

Ik denk dat er het volgend seizoen nog wel een a twee goeie spelers van het niveau van Bony gaan bijkomen. Dan kunnen we dat jaar wel voor het kampioenschap spelen. Het trainings complex ligt er in ieder geval al!

19 februari 2013 om 21:24

@ 888ruben888

Wat naïef. Kalas, van Aanholt en Kakuta kunnen teruggehaald worden door Chelsea om verhuurd te worden aan een Engelse club. Bony zal ongetwijfeld vertrekken. Verder zijn andere transfers niet uit te sluiten en Theo Janssen is ook weer een jaartje ouder. Denk je echt dat ze dat met 2 aankopen op kunnen lossen, terwijl het grootste probleem de breedte is van de selectie?

19 februari 2013 om 21:24

dubbelpost

19 februari 2013 om 21:24

dubbelpost

19 februari 2013 om 21:24

dubbelpost

19 februari 2013 om 21:24

dubbelpost

19 februari 2013 om 21:24

dubbelpost

19 februari 2013 om 15:44

Ik hoop het voor je maar wie gaan er plaats maken dan??

19 februari 2013 om 15:51

Voor dit Vitesse niemand. In de breedte komen ze veel te kort en misschien vertrekken van Aanholt, Kakuta en Kalas komende zomer weer naar Chelsea om verhuurd te worden aan een Engelse club.. Voorlopig hebben ze zich versterkt met Leerdam, maar dat schijnt ook nog niet rond te zijn. Het is afwachten hoe Vitesse er volgend jaar voor staat.

Berichten dat Jordania er van uit ging dat Bony verkocht ging worden en van dat geld de drie versterking pas kon halen die aan Rutten belooft waren geven geen positief beeld voor Vitesse aangaande komend seizoen. Als Jordania teruggefloten word, terwijl er nog geen kampioenswaardig elftal staat...

19 februari 2013 om 17:41

Ik kan me wel vinden in jou reactie hoor, maar weetje.
Ik ben al heeeel blij dat mijn club nog gewoon bestaat en dat ik ieder weekend naar mijn club kan kijken! Dus of ze dit jaar nu 5e of 7e worden kan me niet veel schelen natuurlijk. Ik hoor nu al mensen praten over een eventueel kampioenschap over een paar jaar, dat is toch al fantastisch! Ook al worden we dat niet, ik vind het super wat er staat te gebeueren!

Het klopt dat als spelers als bony, kalas kakuta weggaan er niet veel overblijft...maar geld dat niet ook voor Eriksen, De Jong/ Lens/strootman/..
Ieder topteam krijgt hier wel mee te maken natuurlijk...

19 februari 2013 om 18:26

@ Playboy999

PSV heeft Hiljemark al als toekomstig vervanger van Strootman of van Bommel en had eigenlijk Maher al willen hebben. Ajax heeft Serero achter de hand die eredivisie waardig is en talenten als Klaassen, Meleg en Andersen. In de breedte zijn de selecties van Ajax en PSV veel sterker. Het vertrek van spelers is daardoor makkelijker op te vangen.

19 februari 2013 om 19:42

Misschien koopt Vitesse volgend seizoen Maher en Tadic wel.
Die twee kunnen we goed gebruiken!

Fantastisch, mooiste complex van de Benelux. Wat gebeurd er met 'de Slenk'?

Dit is iets positiefs. Vitesse heeft zeker de potentie om goede voetballers op te leiden gezien hun verleden met o.a. Makaay, Theo Janssen, Schaars, Hofs, van Ginkel en Velthuizen. Zo'n groot en modern trainingscomplex draagt daar alleen maar aan bij. Grote talenten die bijvoorbeeld ook voor Twente kunnen kiezen kunnen hiermee over de streep getrokken worden.

Aan de andere kant zegt een complex weer vrij weinig. Het gaat erom hoe de mensen die er werken ermee om gaan, hoeveel structuur er is voor de jonge talenten en of er genoeg kennis rondloopt om het maximale uit de spelers te halen. Een complex als Vitesse kan helpen om spelertjes beter te maken, maar dat is afhankelijk van de mensen die er de leiding hebben. Zo weet ik niet of de trainer van het beloften elftal nog altijd ook hoofd jeugdopleiding is? Dat zijn zaken die goed geregeld moeten worden om de voordelen die een dergelijk complex bied optimaal te kunnen benutten.

19 februari 2013 om 15:37

De plaatsing van personeel overal is al flink gebeurd en nog steeds gaande bij Vitesse, Zo zijn er al plannen om Gerry Hamstra (de hoofd jeugdopleidng) van het beloften elftal te halen en zich op zijn eigen taak te zetten. bij alle jeugdteams zitten er al vaste trainers.

De jeugdopleiding is eigenlijk zelfs top geweest in de mindere tijden en hebben altijd een hoge ranking gehad en 4 sterren?.

Jordania wil zoiezo ook de jeugd belangrijk maken en dat zal snel genoeg gebeuren.
Nu de faciliteiten er zijn zal dat ook weer toenemen.

19 februari 2013 om 15:43

Faciliteiten zijn handig, maar geen zekerheid. Het is in ieder geval positief dat Hamstra zich op één taak kan gaan concentreren. Vaste trainers zijn ook positief, maar wie zijn dat als ik vragen mag? Echt mensen met kennis die ervaring hebben in het profvoetbal of al ergens anders bewezen hebben goede jeugdtrainers te zijn?

Ik bedoel dit echt niet rot, maar ben benieuwd hoe het geregeld is bij Vitesse. Hoe willen ze de jeugdopleiding in gaan richten? Zoals Ajax, Feyenoord of weer een eigen visie? Komen er trainers die bepaalde linies specifieker gaan trainen zoals bij Ajax gebeurd met bijvoorbeeld Jaap Stam voor de verdedigers? Welk idee zit erachter?

Misschien stel ik teveel vragen, maar ik ben altijd geïnteresseerd in hoe clubs een jeugdopleiding neer zetten.

19 februari 2013 om 16:16

Niet zoals Ajax maar zoals Vitesse het ook onder de jaren van Aalbers deed. Dat is inderdaad het opleidingsprincipe. Van F tot A en het eerste is het de bedoeling dat er volgens een vast spelsysteem gespeeld gaat worden en dat de ontwikkeling van pupillen centraal komt ten behoeve van de doorstroming.
Daarbij denk ik dat je de kanttekening kan plaatsen dat:
- Jordania momenteel te vaak van trainer wisselt om in alle geledingen één systeem te spelen
- Er waarschijnlijk allemaal jonge, gekochte spelers in de jeugd zullen komen, aangevuld met natuurlijk de balans/overhand aan eigen opgeleide/gescoute spelers

Voordeel is dat Agovv failliet is en die idiote constructie er ook uit is.
Trainers komen vanuit de club en moeten echt voor een goede lesstof kunnen zorgen voor de jonkies. Kijkende naar de nieuwe trainers die er de laatste jaren bij zijn gekomen, zijn dit vooral ex-spelers van de club of kindjes van de club. Een Theo en Nicky is deze belofte ook gedaan, na hun carrière actief zijn bij de club waar het begon.

M.a.w. eindelijk, na jaren wanbeleid van Paul van der Kraan, een topsportklimaat creëren!

19 februari 2013 om 16:49

Ik snap wat je bedoelt hoor @ De Toekomst!

Uiteindelijk zijn het de mensen die alles in goede baan moeten leiden aangevuld met de faciliteiten!
En feit is dat Ajax in vrijwel alles een stap verder is, logisch ook aangezien Ajax een grotere club heeft, aantrekkingskracht, (naam/merk), en ga zo verder.

De jeugdtrainer zijn als ik het goed heb allemaal Nederlanders en ik geloof ook dat alles samenstaat, zoals Formaties en speelwijze.
Qua training staan er niet mensen zoals Jaap stam, misschien dat dat in de toekomst nog zal gebeuren.
Maar ondertussen wordt wel van alles uitgebreid.

Denk aan Fulltime personeel, Part time personeel. En wellicht dat het qua visie e.d. ook allemaal wordt aangepast maar zoveel informatie heb ik nou ook weer niet.

Ik verwijs je iig graag door naar de officiele Vitesse site voor meer informatie.
Daarnaast heb je ook de .org versie en de facebook van Vitesse zal vast ook veel info hebben + foto's.

Vitesse en Jordania zijn echt bezig om de fundering en basis er neer te zetten om zo gezond en goed beleid te voeren. Ze zijn druk bezig met de Grote sponsors en met de zakelijke kant van Jordania om veel uit transfers te persen zal Vitesse ook snel break even draaien!

Ik hoop dat in mijn gebrabbel genoeg duidelijkheid voor je zit anders moet ik het allemaal wat minder snel en meer gedetailleerd toelichten.

19 februari 2013 om 18:21

@ mjordan

Nee hoor, jouw reactie is duidelijk genoeg. Jij geeft net als andere Vitesse supporters aan dat er nu een mooi complex staat dat echt nodig was, op personeel gebied geïnvesteerd word en er geprobeerd word een lijn in de jeugdopleiding te krijgen (zelfde tactieken en dergelijke). Dat zijn allemaal positieve dingen.

Ik zeg er eerlijk bij dat ik nog altijd mijn twijfels heb over Jordania (niet zozeer zijn intenties, maar wel waar hij het geld vandaan haalt), maar gun Vitesse een fantastische jeugdopleiding en toekomst. Dit is daarin een geweldig grote stap en belooft veel voor de toekomst. Hopelijk kunnen wij (alle Nederlandse voetballiefhebbers) in de toekomst van talenten uit jullie jeugdopleiding genieten. Voor het Nederlands voetbal is het enkel maar positief dat Nederlandse clubs steeds meer inzetten op eigen jeugd. Wat dat betreft is Vitesse één van de mooiste voorbeelden van het land.

19 februari 2013 om 19:24

Technische staf Vitesse Voetbal Academie
Hoofd Opleidingen - Gerry Hamstra
Jong Vitesse - trainer Gerry Hamstra
Vitesse O19 - trainer Frank Berghuis - Marino Pusic
Vitesse O17 - trainer Niels van Casteren
Vitesse O16 - trainer Jos Dietrich
Vitesse O15 - trainer Kevin Moeliker
Vitesse O14 - trainer Arco Jochemsen
Vitesse O13 - trainer Leo van de Kraats
Vitesse O12 - trainer Bart van Rooijen
Vitesse O11 - trainer Remco van Leeuwen

Coördinatie-/ looptrainer - Terry Peters
Keeperstrainer - Raimond van der Gouw - Kevin Moeliker
Medische staf
De Vitesse Voetbal Academie heeft een eigen medische staf op Papendal, onder verantwoordelijkheid van hoofd medische staf Edwin Goedhart. De samenstelling van de medische staf is als volgt:
Fysiotherapeut jeugd - Jasper Steens, Frank Nab
Masseur/medisch verzorger - Rob Lagé

Verder lopen er nog jongens als Leon Hese (b2) en Ruud Knol (b1) rond die training geven en daar assistent zijn en zullen jongens als Janssen en Hofs daar ook nog bij komen in de toekomst.

19 februari 2013 om 15:47

Klopt wat je zegt, de opleiding bij Vitesse is inderdaad altijd al goed geweest. Naast de spelers die jij op noemt zijn bijv, ook Schaars, van Wolswinkel en Nicky Kuiper door vitesse opgeleid. De opleiding zal door dit nieuwe complex een enorme impuls en aantrekkingskracht krijgen. Clubs als Ajax en PSV zullen ook niet zo snel meer zomaar spelers uit de jeugd kunnen weghalen, wat in het verleden vaak gebeurt is.
Natuurlijk zijn goede begeleiders en trainers belangrijk maar dat zit wel goed bij de club.

19 februari 2013 om 16:00

Ik wil er geen wedstrijdje van maken, maar Ajax heeft wel meer en betere zelf opgeleide spelers om naar te refereren en een visie die duidelijk is. Vitesse heeft een goede stap gezet en dit is zeker een positieve ontwikkeling, maar een complex geeft geen enkele zekerheid dat talenten zich beter gaan ontwikkelen. Het heef net zoals 40 jaar te maken met de kunde van trainers. Die leren spelers voetballen en het complex kan daar een positieve invloed op hebben, maar gaat het verschil niet maken of een speler doorbreekt of niet. Dat heeft altijd te maken met het talent van een speler en zijn opleiding.

Ik snap dat iedereen er positief over is dat dit complex er staat en dat is helemaal terecht, maar ik vind reacties als; ''dit gaat de club in de toekomst veel opleveren'' te ver gaan. Een trainingscomplex draagt eraan bij, maar als de trainers niet goed genoeg zijn (weet ik natuurlijk niet van Vitesse, maar als voorbeeld) en mee verhuizen schiet de jeugdopleiding er niet veel mee op. Ja, ze kunnen relaxen in een spelershome en ze trainen en spelen op één complex, maar dat maakt voor veel spelers weinig verschil in hun ontwikkeling.

Bij wat jij aangeeft; ''clubs als Ajax en PSV zullen niet zo snel meer zomaar spelers ui de jeugd kunnen weghalen''.. Kan. Een trainingscomplex kan daaraan bijdragen, maar zo'n Bazoer kiest ook voor het verhaal en de werkwijze van Ajax. Wij hebben nog wel een voorsprong op Vitesse qua naam, geschiedenis van de jeugdopleiding, werkwijze (veel oud voetballers, spreek talenten ook aan) en een trainer die talenten de kans geeft. Een complex kan bijdrage aan de professionaliteit van een club, maar de mensen die in en met de faciliteiten werken bepalen de professionaliteit van de club en dus ook van de jeugdopleiding.

19 februari 2013 om 16:15

Het is voor iedere Nederlandse en ook de meeste buitenlandse clubs onmogelijk om zich te spiegelen aan wat er in het verleden uit de Ajax jeugd is voortgekomen. Maar het gaat er hier niet om wat Ajax in het verleden heeft voortgebracht, en ook niet om wat ze in de toekomst nog gaan voortbrengen. Het gaat hier om wat dit complex voor Vitesse gaat betekenen. Ik denk dat jij de Slenk nog nooit hebt gezien maar ik kan je zeggen dat de meeste amateurclubs van het niveau bal op het dak nog een betere accommodatie hebben. Er zijn spelers geweest die niet naar Vitesse zijn gekomen vanwege deze bedroevende accommodatie. Er kwam letterlijk koud water uit de douches.

Het gaat uiteindelijk inderdaad om het aanwezige talent van een speler en ook om hoe deze worden getraind. Maar vanwege dit nieuwe onderkomen en vanwege de extra (financiële) mogelijkheden zullen jeugdspelers eerder voor Vitesse gaan kiezen en ook langer vast te houden zijn. De opleiding op zich is al vele jaren goed te noemen, vaak met 4 of 5 sterren beoordeeld geweest ook. Het omhulsel is nu in ieder geval van topniveau en de inhoud zal in de komende tijd verder vorm gegeven gaan worden.

19 februari 2013 om 16:33

De Toekomst

Was ook niet mijn insteek om een wedstrijdje te maken tussen de opleidingen van Ajax en Vitesse, dat ga jij natuurlijk altijd verliezen, de A jeugd van Vitesse staat trouwens boven Ajax Zonder gekheid, het heeft verder geen zin om Ajax en Vitesse te vergelijken op wat voor manier dan ook.
Dit complex zal de club echter wel een enorme boost geven en Jordania heeft dan ook als eerste gezegd toen hij kwam dat hij de jeugdopleiding en het trainings/ jeugdcomplex het belangrijkste vind. Weinig mensen luisterden hierna en schilderden Vitesse direct al af als handelshuis, koopclub etc. Achteraf blijkt dit dus niet zo te zijn

Grote stap voorruit dit voor Vites en basis voor de toekomst. Sinds het vertrek van Monnikenhuize heeft Vitesse geen echte eigen plek meer gehad en speelde/ trainde alle teams her en der door de provincie. Prachtig complex en velden waar alle elftallen weer verenigt worden. Lokatie Papendal is ook erg mooi.

Goed voor Vitesse dat zij zoveel spenderen aan een trainingscomplex. Mooie stap vooruit en hopelijk
komen der meer goede speler van Vitesse op deze manier!

Vitesse heeft altijd goede jeugdopleiding gehad, heeft altijd eigen jeugd laten doorstromen in het eerste en nu ook een supermooi trainingscomplex. Ik denk dat de talenten van Nederland en hun vaders nu toch vaker voor Vitesse gaan kiezen.
In ieder geval niet voor Twente of Psv.

19 februari 2013 om 16:37

waarom vaker voor vitesse kiezen, het ligt niet aan hoe mooi het trainingscentrum is, maar hoe je behandeld wordt bij een club

19 februari 2013 om 17:27

En dat is bij Vitesse altijd al prima geweest. In de mindere jaren heeft Vitesse zijn 4 sterren gehouden voor de jeugd. En is er zowat elk jaar wel jeugd doorgebroken, alleen heeft Vitesse ze altijd snel en voor weinig geld moeten verkopen.

Van Wolfswinkel, Schaars, Theo, V.ginkel, Kuiper en ga zo maar verder.

Nu Vitesse ze kan houden, een goede opleiding kan bieden met uitstekende faciliteiten en prima opgeleid personeel + de garantie dat op termijn de jeugd belangrijk moet worden zal er sneller voor Vitesse worden gekozen.

Mag ik je wat vragen Stefano, Heb je iets tegen Vitesse?

19 februari 2013 om 19:11

Dat zijn op v Ginkel na allemaal geen toptalenten, zulke spelers heeft PSV ook voortgebracht.
Spelers als Marcellis, Beerens, Afellay, Labyad, Bakkal, Aissati, Huntelaar zijn toch niet minder dan de spelers die jij opnoemt.

19 februari 2013 om 21:08

J040 Zeg je dat tegen mij?

Het ging mij niet om de stempel toptalent, maar jeugd dat bij Vitesse is doorgebroken. En Psv heb ik persoonlijk ook niet genoemd....

Bovendien vind ik V.wolfswinkel wel een best groot talent, maar Schaars was bij Az blijven hangen in zijn ontwikkeling, Kuiper heeft pech gehad met blessures, en Theo had er meer uit kunnen halen maar heeft toch genoeg gebracht op de Nederlandse velden.

Marcellis is na Psv gezakt en heeft een laag niveau, Beerens is ook gezakt, Affelay is het toptalent, Labyad heeft zichzelf verpest door zijn gedrag en laat niks meer zien, Bakkal was een redelijke speler, Aissati was een toptalent maar het is er niet uitgekomen, en Huntelaar zie ik niet als Psver!

Maar nogmaals ik bedoelde niks over Psv en had het alleen over Vitesse.

19 februari 2013 om 21:08

Weet niet hoe maar het is een dubbelpost.

20 februari 2013 om 11:34

J040 : Een groot verschil, op Affelay en wellicht Labyad na zijn ze allemaal elders doorgebroken. Niet omdat (zoals bij Vitesse gebeurde) weg gekocht werden, maar puur omdat ze bij PSV geen echte kans kregen...

p.s ik noem Van Wolfswinkel, Janssen en Makaaij meer dan een 'gewone speler'.

20 februari 2013 om 12:10

o nee ik heb absoluut niets tegen vitesse, ik heb iets tegen het beleid van vitesse. ajax feyenoord en psv hebben met eerlijk beleid zich de top 5 ingewerkt, nu vind ik het niet erg dat vitesse erbij komt maar op de manier hoe, ze hebben een rijke georgier bodig om zich bij de top 5 aan te sluiten, als ze het eerlijk zouden doen zonder Jordania dus dan zou ik er begrip voor hebben maar ze hebben er een rijke Jordania voor nodig en daar heb ik dus geen begrip voor

Hele mooie en luxe trainingscomplex.
Toch een belangrijke stap voor Vitesse om door te groeien naar de topclub die ze willen worden.

Super! ben geen vitesse fan maar, ben wel blij dat er in (mijn) gelderland weer echt naar de top toe wordt gewerkt!
Karel aalbers deed het totaal verkeerd ondanks dat er leuke seizoenen bij zijn geweest maar jordania pakt het beter aan.

Ook ik geloof niet dat jordania zomaar ineens weggaat want dan heeft het hem ERG veel geld gekost zonder 1 cent terug te krijgen.....

Enige wat ik hoop is dat ze niet beter worden uiteindelijk dan mijn cluppie ajax

Offtopic: alle Psv-ers en Feyenoorders..... niet zo haten zonder investeerders en gemeentes waren die 2 clubs ook allang geklapt, wees gewoon blij dat vitesse behouden is voor nederland en dat er een club bijkomt die EN de competitie leuker en beter maken EN dat de top nog verder uitgebreid gaat worden

19 februari 2013 om 18:07

Wacht ff, Karel Aalbers heeft Vitesse opgebouwd vanuit onderaan in de Jupiler leaque tot aan de beste subtopper in de jaren negentig met uiteindelijk 26000 supporters gemiddeld in het stadion.
Hij zal best zijn fouten gemaakt hebben maar is vooral door een mega vies complot de nek omgedraaid en heeft vele messen in zijn rug gehad.

20 februari 2013 om 11:38

Sterker nog, ik denk dat als Aalbers niet op een verschrikkelijke manier die je zelfs je ergste vijand niet gunt de deur uit gewerkt was Vitesse al een keer kampioen was geworden en het hele financiele debacle sinds 2000 nooit gebeurt was...

Erg belangrijk, maar kon Jordania niet beter wat meer geld aan transfers besteden? Ik bedoel, een iets goedkoper complex had ook voldaan, maar deze kerel heeft toch genoeg geld om mee te strooien, dus wat geeft het ook?

19 februari 2013 om 17:09

Vergeet niet dat het financieel Fairplay eraan komt, dat is een grote reden dat het zo *slecht* gaat met de transfers.

Wat nu de belangrijkste stap is voor Vitesse om te groeien is het regelen van een hoofd en shirtsponsor! In de zomer verkoop je dan Bony en dan heeft Vitesse weer meer financiele zekerheid. Dan kunnen er wat breedte aankopen gedaan worden.
En ga zo maar door.

19 februari 2013 om 17:11

Het is de bedoeling dat Vitesse break-even gaat draaien. Daarvoor moeten een goede fundering staan. Jordania wil zoveel mogelijk eigen jeugd gaan opleiden om de kosten voor een goed elftal minder te maken. Eigenlijk is het trainingscomplex dus bedoeld om transfers in de toekomst te voorkomen.

Leuk voor Vitesse, die Zjordania pakt het wel groots aan. Zou wel leuk zijn als onze Georgische vriend ook een nieuw voetbalstadion gaat bouwen zodat Vitesse niet langer in dat evenementenhal moet spelen.
Ik moet wel zeggen dat ik toch bedachtzaam ben wat die gekke Georgiër nu eigenlijk van plan is met Itesse. Zelfs de meest vervente Vitesse supporter moet zich toch wel eens afvragen wat een Georgiër nu ineens moet met een club als Vitesse. Maar goed, so far, so good.

update over Vitesse sinds de komst van Jordania:

De selectie is rijk aan kwaliteit en klasse.
Topspits Bony, Aanvoerder Theo Janssen, Jeugdtalent Marco van Ginkel, Snelle buitenspeler Ibarra, Top verdediger Kashia en eigen jeugd keeper Velthuizen!

Het complex is afgerond en geeft meer status aan de voetbalclub Vitesse en ook aan Papendal zelf.
Het fulltime en part time personeel is uitgebreid.
Vitesse is steeds meer te zien in de stad, op reclames in bushaltes, op posters op lantaarnspalen en ga zo maar door.
Er is een Vitesse winkel geopend.
De resultaten worden beter en beter, er worden records gebroken, topwedstrijden worden gewonnen.

Er komt naar verwachting een grote sponsor.
De jeugd gaat op termijn belangrijk worden.
Vitesse heeft veel connecties en er worden meer en meer samenwerkingsverbanden afgesloten.

Vitesse gaat steeds verder op maatschappelijk vlak.
Vitesse betrokken was al bezig met vele projecten en gaat nu meer samen werken met de gemeente.
Vitesse gaat beter samenwerken met de Supporters, met de stad en eigenlijk iedereen.

Vitesse is bezig met het fundament en legt een sterke basis neer.
Er wordt gestaag gewerkt om van Vitesse een toplub te maken die er ook blijft.

Jordania zal alleen uit nood vertrekken maar anders blijft hij gewoon bij Vitesse.
En anders zal Vitesse zich ook nog redden voor de azijnzeikers.
Ik vergeet vast nog meer dingen maar dit is gewoon voor de mensen van buitenaf zodat ze wat meer inzicht krijgen dat Vitesse wel degelijk zorgt voor een topklimaat en daar ook wil blijven.

19 februari 2013 om 19:36

Allemaal mooie punten, maar aan de communicatie schort nog genoeg. En het team heeft ook nog niet genoeg kwaliteit, vooral op het middenveld valt er nog veel te doen, cziommer is onder de maat en reis op het middenveld is armoede

19 februari 2013 om 21:10

Klopt, Communicatie is echt de valkuil bij Vitesse!

Het basis-11 heeft echt top kwaliteit! Middenveld moet je zien als V.ginkel - Theo - Bony!
cziommer is middelmaat klopt, maar Reis is geen middenvelder.

19 februari 2013 om 23:35

Maar we hebben niemand om het op te vangen als zoals nu theo geblesseerd raakt. Bony is een spits niet echt een middenvelder. Ik vind dat het zo had gemoeten dan had vitesse echt bij de top 2 gestaan: van ginkel, claudemir, theo
En dan bony in de spits, als er dan een van deze middenvelders uitvalt door blessure of door schorsing kan je weer terug naar 4-4-2 met middenveld: ibarra, van ginkel, theo, kakuta. Nu moet je bony of cziommer op het midenveld gaan zetten en eigenlijk een slecht spelende reis in de basis

19 februari 2013 om 23:39

Theo is trouwens geschorst excuus! En vdheijden vind ik ook niet goed genoeg als verdediger. En kalas is als rb minder dan als cv, dus zou kalas op de plek van vdheijden zetten en aksentijevic op rb

20 februari 2013 om 15:21

Klopt, we hebben geen brede selectie maar ik verwacht daar in de zomer wel wat voor terug! Maar alles hangt af van hoeveel inkomsten we gaan krijgen en dan kijk ik vooral naar een hoofdsponsor! Als we een sponor kunnen vinden tussen de 5 en 10 miljoen dan kan je de selectie verbreden. Want er moet op de financiel fairplay gelet worden!

Ik hoop volgend jaar op zo'n team als deze. Wetende dat Bony zal vertrekken!
En dan met een goede, brede bank.

Velthuizen
Aksentijevic
Kashia
V.V.Dijk
V.Aanholt
V.Ginkel
Theo
Hofs/aankoop
Ibarra
Bony
Qaizashvili
21 februari 2013 om 12:48

ja maar dat is hem nou juist, met ffp dat er aan komt hadden we in de winterstop l moeten toeslaan, prima opstelling alleen is hofs niet goed genoeg voor de basis, dus een aankoop daar is essentieel

goed bezig daar! goed voor aankomend talent en natuurlijk voor de uitstraling van de hele club , heeft hem toch aardig wat centjes gekost , maar gezien alle rumoer zal dit wel niet zijn waar ze binnen Vitesse over praten , hoop wel dat ze deze dingen blijven doen en zo een goed fundament leggen voor Vitesse als topclub en om serieus in de top mee te gaan draaien!

Wie zegt ook dat het alleen van de jeugd en de opleiding moet gaan komen?
Het is gewoon heel goed dat alles nu helemaal pikobello is bij Vitesse.
Maar uiteindelijk is een paar goeie spelers erbij kopen Champions Leage gaan spelen en zo geld verdienen waardoor je weer meer geld hebt voor investeringen zoals nieuwe spelers en salarissen ook een manier om hoger op te komen. Ik denk dat ook die weg bewandeld zal worden.
Naast een verbeterde accomodatie en een goede jeugd opleiding.
Ik zou zelf die volgorde hebben gekozen. Dus eerst goede spelers erbij kampioen worden en geld terug verdienen met rondes Champions Leage en daarna pas verbouwen. Maar dat komt ook omdat ik dan uitga van beperkte middelen. Maar alles al helemaal voorelkaar hebben ziet er helemaal proffecioneel uit. Ik hoop dat er ook nog geld overblijft voor wat nieuwe aankopen, maar dat zal er dan wel zijn. Dus ik zie het wel positief in allemaal.
Geen half werk , dit ziet er goed uit.

Net even wat foto's gezien maar ziet er goed uit hoor!

Je kan er voor of tegen zijn hoe het daar gaat maar ik heb liever dat iemand zijn eigen geld erin pompt dan dat er geld van banken of overheden heen gaan. En ergens is het ook wel goed voor het Nederlands voetbal

Vind dit een goede zaak zeg. Dit geeft een boost aan de jeugd van Vitesse. En Vitesse heeft al wat namen voortgebracht uit de jeugdopleiding. Ik kan de supporters alleen maar feliciteren. Nu wij nog!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren