Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Je verwacht veel publiek en een fantastische sfeer, maar dit is schandalig’

Laatste update:

Het was de kwartfinale van het bekertoernooi, maar de sfeer op de tribune was niet om over naar huis te schrijven. Slechts 2500 toeschouwers bevolkten het stadion van FC Emmen om de kraker tussen Vitesse en Ajax (0-4) te bekijken. Ajax-spits Danny Hoesen is die aantallen wel gewend uit de Jupiler League, toch noemt hij de ambiance ‘schandalig’.

/

“Als je het affiche Vitesse - Ajax ziet verwacht je heel veel publiek en een fantastische sfeer”, zegt de 22-jarige Hoesen, ex-speler van onder meer Fortuna Sittard, in gesprek met AT5. “Dat het dan zo moet lopen is jammer, maar dat maakt de overwinning niet minder mooi.”

Hoesen opende donderdag al na zeven minuten de score, door een voorzet van Jody Lukoki binnen te tikken. Via Lasse Schöne en twee treffers van invaller Kolbeinn Sigthórsson liep Ajax weg naar een simpele 0-4 overwinning. In de halve finale nemen de Amsterdammers het in eigen huis op tegen AZ.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind gewoon dat als de thuisspelende club zijn stadion niet gereed heeft hij twee dingen mag doen. Of uit het toernooi stappen of het thuisvoordeel opgeven.

1 februari 2013 om 09:21

Ik vind sowieso dat thuisvoordeel nergens op slaan als je maar 1 wedstrijd speelt. Voor elke wedstrijden zouden ze gewoon 50/50 kaarten moeten verkopen. Dan scheelt dat zeker in thuisvoordeel.

1 februari 2013 om 09:34

Dat is om veiligheidsredenen niet haalbaar. Als het Feyenoord- Ajax is en er komen 20.000 ajax supporters naar Rotterdam of een pak 'm beet Utrecht-twente en er komen 12000 Twente supporters naar Utrecht dan heb ik het idee dat er vrij veel wedstrijden worden verboden door de burgemeesters.

1 februari 2013 om 09:38

Dat mag je de hekken wel weer terug plaatsen in het stadion. En ook nog is om ieder vak.

1 februari 2013 om 09:41

Dat is onzin, het zou onbetaalbaar worden voor de autoriteiten. Daarnaast zullen er veel minder kaartjes worden verkocht

1 februari 2013 om 09:44

Of je houdt gewoon de uitsupporters aantallen aan van de eredivisie. Tussen de 500 en 1500 ofzo? Dan heb je 1x thuis voordeel en 1x uit.
In het geval van ajax en Feyenoord speel je dus gewoon net als in de competitie zonder uitpubliek.

1 februari 2013 om 09:45

Ja wat wil je de een heeft supporters die voortijd weggaan om maar niet in de file te staan of bij achterstand het liefst per direct weg vliegen. En de andere heeft al de moeite om ze thuis stadion te vullen.

1 februari 2013 om 10:18

Ik ben meer voorstander van het engelse en spaanse bekertoernooi. Je speelt een uit- en een thuiswedstrijd. Dan is er helemaal geen enkel gezeur en gezever over thuisvoordeel en als dan een team de eerste wedstrijd niet thuis kan spelen, dan draai je het om.

1 februari 2013 om 10:35

In Engeland spelen ze alleen een replay als de eerste wedstrijd in een gelijkspel eindigt

1 februari 2013 om 14:22

Klopt, daar heb je gelijk in, was even abuis. Doe dan maar het spaanse principe, uit en thuis. Dan kom je tot een eerlijke uitslag.

echt belachelijk dat vitesse niet gewoon een kaart verkoop heeft gehouden voor deze wedstrijd. Als ik het goed heb kon je alleen maar via een bus arrangement de wedstrijd bijwonen. Alhoewel ik het ook al raar vind dat vitesse uitwijkt naar Emmen terwijl er genoeg andere stations zijn.

1 februari 2013 om 09:18

Nadat ze Emmen stadion geregeld hadden vertelde de burgemeester van Emmen dat vitesse supporters alleen met een bus-combi konden komen. Dit is niet de schuld van Vitesse.

1 februari 2013 om 09:28

Het lijkt mij dat Vitesse zelf vantevoren even met de lokale burgemeester belt om te overleggen over de mogelijkheden, voordat ze een heel stadion afhuren. Hier kun je de burgemeester nooit de schuld van geven

1 februari 2013 om 10:20

Heb je in principe wel gelijk in Fresj, maar in de keuze voor Emmen mag je denk ik de tijdsdruk ook niet vergeten. Vitesse had echt niet veel keuze meer en moest snel met een alternatief komen bij de Knvb.

1 februari 2013 om 10:25

Als je het een beetje gevolgd hebt weet je dat het stadion van Emmen vrijwel de enige mogelijkheid was die enigszins in de buurt lag. Ik denk dus dat ze weinig keuze hadden.

Het beeld van deze topper verandert er wel door, van 20.000 supporters in het Gelredome naar 2500 (het leken er veel minder) supporters die via Arnhem of Amsterdam naar Emmen moesten reizen. Ik denk dat er weinig sprake was van een 'thuisvoordeel'.

1 februari 2013 om 09:19

De gemeente Emmen is daar verantwoordelijk voor azosiaal. Vitesse kan daar weinig aan doen. Over de locatie keuze, schijnbaar was er niets anders. Het zag er niet uit.. Knvb praat over respect, nou de fans steunen om een vol stadion te krijgen en eenieder die erheen wilt er ook daadwerkelijk een kans toegeven is er niet bij. Knvb en respect... Woorden maar helaas weinig daden.

1 februari 2013 om 09:21

dus de gemeente emmen wilde niet dat iedereen op eigen gelegheid kwam omdat het dan te gevaarlijk word in de stad of is dit de reden niet?

1 februari 2013 om 09:39

Nee, de reden zijn kosten. Politie inzet om de veiligheid te garanderen.

1 februari 2013 om 18:45

Correct, de gemeente Emmen gaf er een negatief advies aan. De kosten zouden hierdoor te hoog uitvallen aan beveiliging en dit leidde tot een buscombi voor alle fans. Al heb ik het idee dat de 1500 genodigden van de Knvb hier geen gehoor aan hoefde te geven. Over respect gesproken.. Hoor je erbij mag je rustig aan op je eigen gemak komen.. Ben je supporter van een club ben je een boef en moet je met een buscombi.

1 februari 2013 om 09:19

Dat was op last van burgemeester Emmen, die dat bepaalde toen alles al geregeld was. Flutbestuurder!

1 februari 2013 om 09:21

Nou vertel eens naar welke stadions Vitesse uit had kunnen wijken meneer de expert, als je het nieuws beetje hebt gevolgd dan had je geweten dat Emmen en Tilburg ongeveer de enige opties waren, daarnaast heeft de burgermeester van Emmen ook een vinger in de pap en die wil geen mix van Vitessenaren en Ajacieden in zijn stad die de boel naar de tering helpen.

Maar goed, het is heel makkelijk om van de zijlijn te roepen hoe het wel moet, Azociaal.

1 februari 2013 om 09:24

ik vind het zowiezo al heel raar dat bij vitesse de organisatie zo slecht is dat dit soort dingen uberhaupt kunnen gebeuren. Het lijkt mij niet meer dan normaal om Hardbass niet te organiseren als de mogelijkheid er is dat je ook thuis in de beker zou moeten voetballen.

1 februari 2013 om 10:24

Vitesse is gewoon een huurder voor het stadion. Hardbass heeft het stadion gehuurd op het moment dat die datum vrij was, waarna op later tijdstip de wedstrijd geloot is op een datum die 2 dagen voor een evenement valt. Dat heeft helemaal niets met de organisatie van Vitesse te maken.

Gezien deze en jouw vorige reactie kan ik niet anders concluderen dan dat jij echt geen flauw idee hebt waar je over praat.

1 februari 2013 om 10:25

Vitesse organiseert Hardbass niet. Dat wordt gedaan door B2S volgens mij. Omdat het Gelredome niet van Vitesse is zal zij eventuele speeldata z.s.m. vast moeten leggen.
Op de een of andere manier is dat voor deze wedstrijd niet gebeurd. Ben het wel met je eens dat dit slecht management is van Vitesse.

1 februari 2013 om 10:37

Hardbass ligt al maandenlang vast. Misschien al wel langer dan een half jaar.

Vitesse kan onmogelijk iets doen als ze dan veel later op donderdagavond voor de Knvb beker geloot worden. Het is natuurlijk niet haalbaar alle mogelijke speeldata, voor elke competitie waar je eventueel nog in kan zitten, vast te leggen.

1 februari 2013 om 11:01

Waarom kunnen andere clubs dit wel dan? Ajax is ook niet de eigenaar van de Arena...

1 februari 2013 om 12:28

Omdat er in de Arena een stuk mindere evenementen zijn dan in het Gelder Dome?

Wat ik begrepen heb is Hardbass altijd de laatste zaterdag van januari, waarschijnlijk huren ze deze datum een jaar van te voren al. Onmogelijk dus voor Vitesse om het stadion te huren op die dag.

1 februari 2013 om 13:13

Hardbass valt meestal in Februari maar wel ongeveer in hetzelfde weekend.
Daarnaast zijn er ook in de Arena evenementen dus het blijft gewoon de fout van Vitesse.
Mocht Vitesse bij de bekendmaking van de speeldata al weten dat het Gelredome niet beschikbaar is hadden ze toen een alternatief moeten zoeken voor het geval dat en dit contractueel vast leggen.
De tegenstander is dan nog niet bekend en een gemeente en club zal dan sneller toestemmen. Het is namelijk logisch dat niet elke gemeente/club zit te wachten op Ajax of Feyenoord om de welbekende redenen.

1 februari 2013 om 19:47

Jij bent echt een simpele vent, de datum wordt toch ook geloot, en in de arena zijn een fractie van de evenementen vergeleken met het gelredome, er is hier elke week wel iets plus meerdere dagen op en afbouwen. dus Vitesse moet maar het stadion huren voor 4 speeldagen waar het maar 1 van zal gebruiken.

Maar goed blijf lekker roepen vanuit je ivoren toren, beter weter.

Tijdens PSV - Feyenoord zag je ook al geen hond op de tribune zitten (bij wijze van spreken). De Knvb beker leeft gewoon niet bij de bevolking.

1 februari 2013 om 09:42

Het uitvak zat anders vol, zowel bij psv - Feyenoord als bij vitesse - ajax. De kosten zijn voor veel seizoenkaarthouders te duur en het is ook nog eens doordeweeks. Het leeft wel, maar is prijzig.

1 februari 2013 om 10:30

De prijzen vielen deze wedstrijd wel mee, 15 voor de Vitessesupporters en 28 voor de Ajaxsupporters (corrigeer me als ik fout zit), maar ik denk vooral dat de locatie geen volk aantrekt. Met 250 ajacieden leek het uitvak ook niet vol.

Ik denk dat de supporters niet zo'n zin hebben om midden in de nacht thuis te komen terwijl ze om 8 uur op het werk moeten verschijnen.

1 februari 2013 om 12:21

PSV uit kostten 43 euro, allemaal omdat dit in 1x een risicoduel was

1 februari 2013 om 12:26

Ajax kon dacht ik 400 kaarten afnemen.
Nee, door de weeks om 20:45 spelen is geen pretje nee.
Ach vond zelfs die 250 van gelijkwaardig aan die 2000 vitesse fans

1 februari 2013 om 11:00

Bij PSV zit 't stadion uberhaupt nooit vol, of de mooiste club van t land moet op bezoek zijn!

Aad de Mos gister op de radio: De Knvb moet zorgen dat de winnaar instroomt in de voorronde CL, dan maak je het interessanter voor clubs.
Die man snapt er echt niks van, ik zie Heracles al in de voorronde staan.

Het is gewoon een feit dat de bekercompetities in bijna ieder land (met uitzondering van de FA Cup) vrijwel niet geheel serieus genomen wordt. Het is een leuke prijs voor dr bij om de zogenoemde dubbel te pakken. Maar het draait natuurlijk om het kampioenschap.

1 februari 2013 om 09:35

@donshing dan ga je er dus vanuit dat er niks verandert en Heracles Zwolle finales blijft halen en zelfs gaat winnen. Volgens mij werden ze toch weg gepoetst door psv vorig jaar, zoals den bosch werd afgedroogd door az (terwijl ze eerder twente uitschakelden).

Punt van Aad de Mos is natuurlijk, maar dat snap je zelf ook, dat het toernooi van belang wordt en laffe coaches als McLaren alles uit de kast gaan halen om jet toernooi te winnen. Waardoor het ook weer interessant wordt om naar het stadion te komen.

Verrassingen zul je wel houden in een knock out toernooi maar als er zo een hoofdprijs als voorronde cl aan vast zit krijg je wel een andere instelling. Uiteraard is het wat krom ten opzichte van de nummer twee in competitie, wat toch een grotere prestatie is. Dus mocht Nederland (ik denk het niet) er ooit weer een derde cl plek bijkrijgen, dan is dit een aardige suggestie van onze Aad.

1 februari 2013 om 09:46

Voor de clubs die niet om het kampioenschap kunnen strijden is dit DE prijs . Denk voor zo'n 14 clubs dat dit DE prijs is. En het levert ook nog eens Europees voetbal op.

Tuurlijk leeft de knvb beker minder maar speel dan die beker wedstrijden dan in het weekend.
Mensen moeten ook gewoon werken door de weeks.

Dit was te verwachten..
Vitesse krijgt het gelredome al niet eens vol!
Als je dan ook nog eens uit de richting speelt dan is het natuurlijk helemaal een drama!

Ajacieden kunnen thuis tegen AZ laten zien dat het beker toernooi weldegelijk leeft. Zal ongetwijfeld ook niet helemaal vol zitten maar 2500 toeschouwers is toch wel te overtreffen.

Lekker de beker afschaffen..
Heeft jaren geleden al de definitieve doodsteek gehad met de dubbele ontmoeting tegen onze Amsterdamse vrienden.
Helaas is de beker zijn charme kwijt en dat blijky ook wel uit deze supportersaantallen en die van Psv-feyenoord. Het is alleen maar extra belasting voor spelers op het moment.

1 februari 2013 om 09:58

Ja inderdaad, daar hadden ze het mooiste affiche ooit voor een beker finale. En vervolgens vernietigen ze deze.
Had er dan voor gekozen om slechts 7.500 of 10.000 aan beide partijen te verstrekken. Dan had je bijvoorbeeld alleen achter de goals publiek, dan kan er niets gebeuren.
Dit was echt een lachertje, eerste wedstrijd in Amsterdam en het is nooit meer een finale geworden. Zo jammer van de mooie reeks die Feyenoord daarvoor had neergezet, want die was echt geweldig!
Ik had toen ook een kaartje weten te bemachtigen voor de finale, binnen 10 minuten uitverkocht. Dag later hoor je dat al je geluk/moeite voor niets was geweest. Ik had al een kater voordat er een wedstrijd gespeelt was en heb sinds dien de Knvb niet meer serieus kunnen nemen.

1 februari 2013 om 12:28

Vind de sfeer in elke finale waar bijvoorbeeld een Ajax - Feyenoord - Twente en / of AZ in staat echt geweldig.
Herinner me AZ - Ajax in de finale nog... fantastische sfeer.
Maar wat je zegt, alle andere speelrondes in de beker zijn bijzonder sfeerloos.

Die beker stelt gewoon helemaal niks voor en zal nooit leven bij de grotere clubs. Ajax heeft bijvoorbeeld veel liever de punten van Utrecht en nu Vitesse dan dat ze die halve finale tegen AZ mogen spelen. Europees halen ze toch wel en als je de beker wint dan haalt iedereen de schouders op. Nederland heeft gewoon geen bekercultuur. Jammer, maar het is niet anders.

Het leek wel een oefenpotje in de voorbereiding op een nieuw seizoen. Geen toeschouwers dus ook geen sfeer. Leek helemaal nergens op, jammer want zo'n wedstrijd verdient een volle bak en een echte bekersfeer.

Beetje jammer inderdaad, wat ik me afvraag is of het niveau van de wedstrijd wel hoger had geweest als het "stijf" uitverkocht had geweest.
Het niveau van (ook) deze wedstrijd in de kwart-finale was erg droevig.

Het probleem is gewoon de prijs van de kaartjes. PSV - Feyenoord, het goedkoopste kaartje is 25 euro en dan zit je in een waardeloos vak.

Het lijkt mij toch een simpel rekensommetje van vraag en aanbod? Het aanbod was veel te duur waardoor ze ver boven de "marktprijs" zaten. Voor 10 euro goedkoper zitten bij wedstrijden als Psv-feyenoord en Ajax-vitesse de stadions al vol met alleen maar studenten.

1 februari 2013 om 10:46

Vorig jaar bij de beker Ajax-az was het goedkoopste kaartje €15 en de duurste dacht ik €35, en toen was het bijna helemaak uitverkocht. Dus het ligt weldegelijk aan de kaartprijzen. Ik verwacht ook dat de stadions bij beide halve finales nagenoeg uitverkocht zijn.

Wat een trieste sfeer bij de wedstrijd! Hoeveel kaarten had vitesse verkocht? 800 ofzo, echt heel triest. Theo Janssen maakte al de grap dat het stadion eindelijk uitverkocht zou zijn in Emmen...hahaha...leuk als je eigen speler dat zegt. Maar zelfs in Emmen waren er meer lege dan verkochte plaatsen. Triest!

Volgens heel groot vitesse supporter en heel groot ex investeerder Snellenburg is Arnhem geen voetbalstad. Was al bekend, maar weer een bevestiging.

1 februari 2013 om 12:30

tussen de 1700 en 2000.
Ajax 250, Ajax kon er 400 totaal afnemen.

Het is inderdaad een triest ambiance, dat krijg je ervan als je zelf geen vaste bespeler van een stadion bent maar het huurt.

Ik vind het zelf overigens onzin dat er voor de beker 1 wedstrijd wordt gespeeld. Dan heeft 1 ploeg altijd heel veel thuisvoordeel. Laat dat gewoon lekker over 2 wedstrijden beslist worden zodat het eerlijker verdeeld is.

En svp ook niet de amateurs / hoofdklasse mee laten doen aan de bekerwedstrijden. Die komen toch nooit ver ondanks dat het voor hun leuk is om tegen een Eredivisie / Jupiler ploeg te spelen.

1 februari 2013 om 09:55

Wat een onzin Vlassie. Met rondes verdeeld over 2 wedstrijden haal je helemaal alle spanning uit het bekertoernooi. De grote clubs kunnen een slechte dag hebben en worden uitgeschakeld. Over 2 wedstrijden zal dit echter nooit meer gebeuren. Een Ajax, Psv, Feyenoord en FC Twente zijn door modale clubs niet te pakken over 2 wedstrijden. Dan kun je net zo goed bij de halve finales beginnen.

Die amateurs en hoofdklassers die halen een hoger niveau dan de Jupiler League clubs en zouden meer kans hebben om te winnen van een ploeg uit de Eredivisie. Natuurlijk niet over 2 wedstrijden, want dat kunnen ze schudden.

1 februari 2013 om 11:47

Ga dan ook lopen klagen over de Champions League want daar is dat ook zo.
Bij de FA Cup is het trouwens ook zo. En als modale clubs niet te pakken zijn dan is het aan het eind terecht dat ze de beker in de Kuip omhoog houden, dan zijn ze namelijk gewoon de beste.

Was een aanfluiting van de eerste orde, vitesse heeft al geen trouw publiek, en als je dan ook nog eens met een combi naar Emmen moet, kan ik me voorstellen dat je zegt, bekijk het maar. Wedstrijd had gewoon op een andere datum in Arnhem gespeeld moeten worden, de grote boosdoener van dit debacle is wederom de Knvb.

1 februari 2013 om 11:50

Vitesse heeft gewoon een kleine achterban, krijgen in deze toch enigszins goede tijden hun eigen stadion nog geeneens vol. Idem dito voor bijvoorbeeld AZ, maar die hebben tenminste niet een veel te groot stadion.

Twente heeft bijvoorbeeld een veel grotere achterban en daar zit het veel voller.

Ik snap eigenlijk niet waarom ze voor Emmen kiezen. Dat is echt in the middle of nowhere. Erg schandalig en jammer dat het zo moet lopen met een kwartfinale van de Knvb beker en dan ook nog niet de minste wedstrijd

of naar engels model, je speelt 1x thuis en 1x uit en de winnaar van deze 2 wedstijden gaat door!
Heeft Niemand HET Thuisvoordeel EN Voor Beide Clubs EEN Wedstrijdrecette!

1 februari 2013 om 11:17

Dat lijkt me helemaal stom.
Dan haal je alle verrassing uit het bekertoernooi en komen er nog minder mensen op af.
Op een wedstrijd als bijvoorbeeld Psv- Telstar komen al weinig af. En zeker als PSV de uitwedstrijd al met 0-4 ofzo gewonnen heeft.
Verder is het voor de amateurclubs juist gunstig als ze uitspelen in een groot stadion en de recette delen. Bij hun thuis kunnen er minder supporters zijn.

1 februari 2013 om 11:34

volgens mij heb je de beker in engeland niet helemaal gevolgd want daar komt de ene na de andere verrassing om de hoek kijken en dat maakt juist de bekercomp aantrekkelijk. wanneer hadden we hier een echte verassing in de finale?? uiteindelijk blijven altijd de bvo's over en mn de topclubs.

mocht telstar wel eerst thuis spelen dan zit het juist vol omdat het grote psv komt en als het idd 0-4 zou worden dan kun je thuis je jeugd wat meer speeltijd geven om zich te ontwikkelen maar als het 0--2 zou worden zou psv het kunnen onderschatten en kan en balletje raar rollen. denk juist dat je meer verassing krijgt en 2 recettes hebt ipv 1 en dan nog de tv gelden die de clubs er voor opstrijken. win/win situatie

voor amateurs is elke wedstrijd sowieso een feestje en elke cent welkom toch, zeker 2 wedstrijden!

1 februari 2013 om 11:47

Ik heb die wel degelijk gevolgd en je haalt een aantal zaken door elkaar.

- Bijna alle rondes van zowel de FA Cup/ League Cup kennen 1 speelronde. Enkele kennen een replay, bij een gelijkspel. Maar vele rondes hebben gewoon verlenging + penaltys. Alleen de halve finale League Cup kent standaard 2 speelrondes. Spanje heeft bijvoorbeeld wel uit en thuis dat had een beter voorbeeld geweest.

- Daarnaast heeft het financieel geen voordeel als ieder zijn eigen recette krijgt. Een amateurploeg kan maximaal 5000 man kwijt ongeveer. In de stadions van de profclubs zitten er meer. Dus als daar 11.000 man op af komen, tegen vaak een hogere prijs en deze wordt gedeeld hebben ze al meer baat erbij. Of ze meer tv geld krijgen valt te bezien, misschien gaat de prijs dan per wedstrijd omlaag. Verder zal het bij Telstar ook vol zitten als het maar om één wedstrijd zal gaan.

- De League cup kent zo nu en dan een verrassende winnaar, hoewel dit jaar wel een unicum is. Maar deze competitie is het 2e bekertoernooi en grote clubs spelen praktisch altijd met hun wissels. DE FA Cup wordt wel serieuzer genomen en vaak door een grote club gewonnen.
De enige uitzondering hierop in de laatste 10 jaar is Portsmouth.
Verder enkel Man U, Man C, Arsenal en Chelsea.
Hetzelfde hier in Nederland Psv, Ajax, Feyenoord, Twente en als uitzondering 1x Heerenveen.
Dus ik zie het verschil niet zo

1 februari 2013 om 12:29

je zou wel eens gelijk kunnen hebben maar het zou wel eens een kans verdienen want of de huidige bekercomp nu nog zo verrassend en onvoorspelbaar is vraag ik me af en zou misschien weer aantrekkelijker kunnen worden. In ieder geval een returnwedstrijd bij een gelijkspel wordt al wat gaver voor de ""kleinere clubs"" ipv penals en financieel aantrekkelijker.

wat is he toch met de vitessesupp ?? bij topwedstrijden zit het eigen stadion ook al niet vol, laat staan 140 km verderop in emmen!

zijn de kaarten bij vitesse zo hoog of is het helemaal niet zo,n trouwe aanhang als ze zouden willen of is het miss het sfeerloze stadion/theater??........waar ziet die jordania en zn kornuiten toch heil in??......dan zou je toch een club uitzoeken met een vaste supp.schare en stabiliteit?

1 februari 2013 om 11:14

Het heeft denk voornamelijk te maken met het wanbeleid van de afgelopen jaren dat het bij vitesse zo matig gevuld is. Met de komst van een Jordania hebben een hoop supporters er definitief de brui aan gegeven. Hun club is niet meer het Vitesse waar ze supporter van zijn geworden. Met de verkoop van de club is ook de ziel van de club verloren gegaan. Dit zal bij heel veel mensen pijn hebben gedaan, die voorheen nog wel gewoon in het stadion kwamen en zich nu niet meer laten zien. Aan de resultaten ligt het iig niet, want die zijn gewoon prima voor Vitesse. (In competitieverband bedoel ik)

1 februari 2013 om 12:18

idd de ziel is uit de fles heb ik het idee, ik proef nergens dat de club een wam hart wordt toegedragen sinds de overname door jordania en zn kornuiten, jammer want wat dat betreft hadden ze onder de oude stijl veel meer allure en aanzien ondanks dat de resultaten beter zijn dan toen. Ze hadden beter die regioclub kunnen blijven met een vaste achterban.
jammer voor zo,n club als vitesse!

1 februari 2013 om 11:52

- Kleinere achterban
- Stadion te groot
- Stadion sfeerloos

Vitesse zou beter af zijn met een stadion van rond de 15.000 ~ 20.000 plaatsen. Dan heb je een heel wat gezelligere sfeer, ik vind het Gelredome met afstand het lelijkste stadion van Nederland. Die afzichtelijke kleuren van die stoeltjes, bah.

1 februari 2013 om 12:22

@vlassie1980,

helemaal met je eens, je slaat de spijker precies op de kop

1 februari 2013 om 12:34

Ik vind vooral die hoeken lelijk, die platen...
En het is oerlelijk vierkant, net een doos
Wij hebben ook een stadion dat vroeger behoorlijk sfeerloos was.
Gelukkig wilt de Arena directie nu ook mooi meewerken om het steeds meer een voetbal stadion te maken.
En met de sfeervakken 410 en de F-side, en dat North up wat vooral spandoeken etc heeft is het toch gezellig geworden.
Overigens vind ik het in het stadion altijd harder en sfeervoller klinken dan dat het op TV / samenvatting klinkt.

Dit was gewoon te treurig voor woorden en met deze uitslag in je hoofd had de wedstrijd gewoon beter niet gespeeld kunnen worden. Hier is uiteindelijk niemand vrolijk van geworden ja Sightorsson met zijn 2 doelpunten(mooi voor die jongen natuurlijk is hem gegund). Alleen de supporters niet Vitesse niet Ajax niet de spelers op het veld niet. Dan had Vitesse er maar uitgegooid geweest was denk ik betere optie geweest als dit

Vakkie l , aangezien ajax nog europees speelt kon de wedstrijd niet op een andere datum, dus geen schuld knvb , maar gewoon probleem voor vitesse/gelredome .

Hoezo is het Gelredome te groot?
Dat stadion heeft voor voetbalwedstrijden een capaciteit van 25.000 plaatsen. Daar is toch niks mis mee?
Dat stadion is daarbij niet van Vitesse, en dient dus ook capaciteit te hebben voor concerten.

1 februari 2013 om 12:38

Voor een concert is het prima, maar voor Vitesse is het te groot, dat bleek afgelopen weekend maar weer toen Vitesse Ajax ontving. Heel veel lege stoeltjes.

Jammer dat het zo moest lopen met de supporters maar het kon nou eenmaal niet anders op dit moment. Ik denk dat daar in het vervolg maar beter naar gekeken moet worden.

Off: Blind was gisteren echt goed bezig ik denk wel de beste man van het veld. Verdedigend stond hij zijn mannetje en aanvallend ook nog een paar keer gevaarlijk. Verbazingwekkend hoe hij zich veranderd heeft. Ik vraag me echt af of het door het vertrek van zijn vader komt..

Was misschien beter geweest om de Vitesse supporters op de korte zijde te zetten en de rest van het stadion beschikbaar te stellen voor de lokale bevolking. Dan zat het stadion tenminste vol.

Volkomen gelijk, niet alleen een oerlelijk stadion maar ook een totaal gebrek aan enige ambiance. Dan nog een buscombi erbij en het feest is compleet. Wie wil er nou op een winterse donderdagavond naar Emmen of all places.

2 februari 2013 om 00:58

Smaken verschillen, maar Emmen heeft gewoon een prima stadion om uit te wijken. Emmen was ook de enige gemeente die direct een positief antwoord kon geven aan Vitesse, dus dan is het vrij simpel. Ik zie dat je uit Tilburg komt? Speelt het misschien een rol dat je gepikeerd bent door het feit dat Vitesse niet voor Tilburg koos? Ik denk namelijk ook dat iedereen in Nederland zit te wachten om op winterse donderdagavond naar Tilburg te reizen, of all places!

2 februari 2013 om 08:03

Tuurlijk, ik ben de eerste die zal toegeven dat Tilburg ook geen al te beste optie is, al ziet het stadion er vele malen beter uit mist hier ook de allure voor een absolute topper. Of ik gepikeerd ben omdat de wedstrijd daar niet gespeeld werd nee, het zou de gemeente uiteindelijk niks opleveren en dikke kans zelfs geld kosten dus daar hoeven ze mijn lieve belastingcentjes niet aan uit te geven nee. Het is gewoon per definitie doodzonde dat een wedstrijd als deze in dusdanige omstandigheden plaats moet vinden. Dat Emmen het stadion zo beschikbaar stelt is zeer fideel van de club, zonder meer. Bovendien moet je begrijpen dat ik absoluut. niks tegen de club Emmen heb, maar met alle respect is het stadion een topper onwaardig. En om op je vergelijking met Tilburg terug te komen; de stad is toch twee keer zo groot als Emmen en er is een hoop meer te beleven op een donderdagavond ;-)

Logisch dat er weinig volk was want wie gaat er naar Emmen als ie devolgende dag gewoon moet werken? Daarnaast leeft het bekertoernooi niet in Nederland:
- vfijstellingen top 6 eredivisoe: grote onzin
- spelen op 3 doordeweekse dagen, vn in de koudere periode
- te geringe beloning, deelname aan de Europa League leeft niet
Oplossingen:
- speel de eerste rondes in augustus. Nu heb je daar 9 zoutloze oefenpotteon, bekerwedstrojden daarvr in de plaats
-laat amateurs altijd thuis spelen, evt ook voor Juupclubs als ze tegen eredivisieclubs spelen
-winnaar speelt voorronde CL

Het zag er ook niet uit, zo'n klein kaal stadion. Deed me een beetje denken aan Italië en Portugal.

Bij de lange zijde beetje van links zag je net 2 mensen zitten hahaha.
het was echt erg !
maarja emmen is ook niet zo dichtbij en dan nog met een combi busje...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren