Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Janssen: ‘Ik ben beter dan Poulsen en Siem de Jong’

Laatste update:

Theo Janssen liet zich zondag de zoete smaak van een overwinning proeven in duel met Ajax. Met zijn club Vitesse versloeg hij zijn vorige werkgever voor de tweede maal dit seizoen en Janssen was de grote aanjager op het middenveld. De routinier zegt extra energie te krijgen in de grote wedstrijden en dan meer bepalend te kunnen zijn. Een logische verklaring heeft hij zelf echter ook niet.

/

“Zo ben ik gewoon. Speciale wedstrijden maken iets extra's los bij me”, geeft Janssen donderdag aan in het Algemeen Dagblad. Dat Ajax zondag de opponent van de dag was, kwam Janssen goed uit. Na de overwinning in Amsterdam in de eerste seizoenshelft groeide het vertrouwen bij Vitesse en dat is nu alleen maar groter geworden. “Wij hebben ze twee keer het gevoel gegeven dat ze heel goed bezig waren. Dat ze beter waren. Maar ze waren steeds dominant tot een bepaalde hoogte”, constateert Janssen.

Donderdagavond staat hij opnieuw oog in oog met de club waarmee hij vorig seizoen ’s lands beste werd. In de zomer werd hem na een gesprek met trainer Frank de Boer duidelijk dat hij minder zou gaan spelen dan hij zelf zou willen: reden om te vertrekken naar Vitesse. Janssen zelf vraagt zich af of hij de concurrentiestrijd niet gewoon zou hebben gewonnen. “Christian Eriksen is een uitzonderlijk talent, maar ik ben beter dan die andere twee op het middenveld”, zegt hij in de ochtendkrant, doelend op Siem de Jong en Christian Poulsen.

Theo Janssen is beter dan Siem de Jong en Christian Poulsen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo zonde dat veel voetballers altijd moeten natrappen.
Als je dat nu denkt waarom ben je dan niet bij Ajax gebleven?
Frankie zei dat je plek niet zeker was en toen vertrok je.
Als je zo stoer bent om nu te bashen had dan toen gezegd 'ik ga bewijzen dat ik daar wel hoor te staan!'

31 januari 2013 om 08:43

"ik ben beter dan Poulsen en Siem de jong" aldus Theo Janssen na een meter bier, met een zware vannelle op de lip. Laat de man lekker natrappen hij speelde tegen Ajax weer eens goed nadat hij 4-5 wedstrijden verstoppertje aan het spelen was. Qua mentaliteit kan hij leren van Siem. Op de positie van Poulsen heeft een ieder vorig seizoen kunnen zien hoe geweldig hij presteerde .

31 januari 2013 om 09:13

Janssen heeft dit niet letterlijk gezegd en hij bedoelt dan waarschijnlijk ook Schone en Poulsen met die andere twee, De Jong stond namelijk in de spits tegen Vitesse.

En individueel gezien heeft hij daar zeker gelijk in. Misschien dat er nog over te twisten valt wie er beter in de tactiek van Ajax past, maar dat Janssen meer met een bal kan dan Poulsen lijkt me duidelijk.

31 januari 2013 om 09:28

Nee, Janssen is als voetballer beter en completer dan Schone, Poulsne en de Jong.bij elkaar. En niet gewoon beter, veel beter. Alleen klikte het niet tussen de Boer en Janssen en daaarom moest ie weg.

Maar op Eriksen na.kunnen de middenvelders van Ajax voetballend, qua inzicht, traptechniek en uitstraling stuk voor stuk niet tippen aan Janssen, Dat is zo, dus dat mag hij ook hardop zeggen. Alleen conditioneel, wat inzet op de training en gedrag buiten het veld betreft verslaan ze Janssen. En die punten tellen zwaarder voor de Boer.

Vooral jammer voor Eriksen, want met een type Janssen op het middenveld zou ervoor zorgen dat Eriksen veel beter uit de verf zou komen.
En jammer voor Ajax want er ontbreekt nu een type Janssen die het elftal op sleeptouw kan nemen en die niet in paniek raakt als de tegenstander 2-1 scoort.

31 januari 2013 om 09:34

Als Janssen zo goed is, dan had hij zochzelf onomstreden gemaakt bij Ajax. Hij heeft bij Ajax af en toe een acceptabel niveau gehaald, is zelfs vaak door de ondergrens gezakt, maar heeft nimmer uitgeblonken. Hij zou zich wat bescheidener moeten opstellen.

31 januari 2013 om 09:54

Ik vind Schone op dit moment 1 van de betere en meest constante spelers bij Ajax. Het enige waar Theo hem op aftroeft is zijn traptechniek (alhoewel Schone ook best een goed schot/pass in huis heeft).
Ik zou 10 x liever Schone in mijn team hebben dan Theo.

31 januari 2013 om 10:05

Schone beter dan Janssen? Doe toch niet zo mal !
Ik zie Theo zeker we liever bij m'n clubje Twente spelen, hij mag zo terug komen. Dat jij Schone veel liever in je team hebt staan vind ik maar raar. Wat heeft die jongen nou laten zien.

31 januari 2013 om 10:37

Jullie zijn allemaal vergeten hoe goed theo speelde @ vorig jaar 2de seizoenshelft. Hij is sowieso beter dan Poulsen en die schone is een typische Eredivisie voetballer. Beter dan hem is hij naar mijn mening ook.
Een aantal van jullie doen alsof wij de beste middenveld hebben op dit moment. Laat me aub niet lachen.
Al die mankementen die theo liet zien @ de CVM positie vorig seizoen @ Ajax laat Poulsen opnieuw wekelijks zien. Af en toe speelt hij wel aardig hoor maar dit is toch geen speler waarop Ajax zit te wachten ? Kon je net zo goed theo laten staan!

31 januari 2013 om 10:43

Janssen heeft geweldige kwaliteiten, dat weet iedereen. Zoals hij zelf aangeeft maken grote wedstrijden iets bij hem los, dat heeft hij ook meermaals bewezen. Maar hij is niet wekelijks de uitblinker, wellicht omdat kleine wedstrijden minder bij hem losmaken. Daarbij draait bij de Boer alles om het teambelang. Dankzij die filosofie sleepte hij twee titels binnen met het sterkste collectief maar bij lange na niet de sterkste individuele kwaliteiten. Dat doet niks af aan de kwaliteiten van Janssen, al heeft ongenaakbaar een punt dat hij op de positie waar Poulsen nu staat niks heeft laten zien. Beetje hooghartig dus om te zeggen dat hij beter is, dan had hij dit mogen laten zien.

Waar het echt mis ging tussen Janssen en Ajax lag ook helemaal niet aan zijn kwaliteiten maar aan het feit dat de Boer meer trainingsinzet eiste van ervaren spelers. Dit lijkt me met zo een jonge groep wel een vereiste. Janssen zelf ontkent dat ook niet en de twee zijn in betrekkelijke vrede uit elkaar gegaan. Daarom verbaasd het me dat Janssen toch met enige regelmaat in de media verschijnt met rancuneuze tekstjes richting Ajax of de Boer. Maar ik ben ervan overtuigd dat dat ook wel gezocht wordt door de media, zeker rond ontmoetingen tussen Vitesse en Ajax. Al met al heeft iedereen in Amsterdam een prima band met Janssen en goede herinneringen aan hem, en vindt het hele land hem een geweldige voetballer die zo zijn gewoontes heeft die niet topsportwaardig zijn. Sommigen roepen dat hij veel meer uit zijn carriere had kunnen halen maar dan was hij Theo niet meer geweest. En als je topfit bent maar niet gelukkig presteer je alsnog niet naar je kunnen.

31 januari 2013 om 10:47

Theo is misschien wel beter als Poulsen en Schone maar hij was het er niet mee eens dat hij minder zou spelen.
Poulsen speelt ook niet alles maar vind dat prima. Schone klaagt ook niet als hij niet speelt en Theo kon dat niet opbrengen. Even goede vrienden maar dan ga je weg.
Het natrappen op deze manier is wat kinderachtig. Als je zo overtuigd bent van jezelf had je de concurrentie aan moeten gaan en laten zien dat de Boer niet om je heen kon. Dit heeft Janssen niet gedaan dus zou hij nu zulke reacties misschien beter achterwege kunnen laten..

Verder ziet iedereen wel dat Janssen in vorm beter is als Poulsen op dit moment. Poulsen is echter voor 1 jaar gehaald om Boccara en Sporkslede te laten wennen aan het niveau. Dan speel je niet altijd even veel en Poulsen vind dat prima (al speelt hij nog genoeg). Janssen vond dat niet prima en ging weg.

31 januari 2013 om 10:49

De vergelijking van Poulsen - Janssen ga ik uit de weg, want het zijn twee totáál andere spelers. Maar waarom is iedereen zo negatief over Poulsen? Iedereen speelt wel eens een mindere wedstrijd, maar over het algemeen is hij de solide stofuiger waar we al een tijdje naar op zoek waren.

31 januari 2013 om 11:05

Wat iedereen vergeet is dat de Theo Janssen zoals we die bij Twente kende en de Theo Janssen uit zijn Ajaxtijd net twee verschilllende voetballers leken. Bij Twente was Theo vaak beslissend, bij Ajax zelden.
Hoewel ik absoluut geen fan ben van Pousen of Enoh, snap ik wel waarom zij zijn verkozen boven Theo Jassen. Ajax speelt met de punt naar achteren, waardoor je voor het evenwicht wel een pure verdedigende middenvelder op moet stellen. Dit is theo niet. Wanneer Ajax met de punt naar voren zou spelen, dan zou Janssen naast een controlerede middenvelder en een nummer 10 voor zich prima tot zijn recht komen. Dit doet Ajax echter niet, waardoor het verstandig was van Theo om weg te gaan.

31 januari 2013 om 13:04

Ruud29 ben je fan van het 'type' jannsen?

31 januari 2013 om 15:14

U verhaal klopt bijna helemaal alleen Enoh en Poulsen zijn niet verkozen boven Theo. Theo mocht gewoon blijven bij Ajax alleen volgens de Ajax filosofie zouden ook de talenten minuten krijgen ten koste van Theo. Theo wilde die strijd niet bepaald aangaan en vertrok. Enoh vind het prima zoals het gaat en Poulsen is er toen bijgehaald omdat Enoh voetballend te kort komt en Bocarra en Sporkslede nog moeten groeien naar het niveau.

31 januari 2013 om 21:38

@thompaan91
Ja. Simpelweg omdat een jonge ploeg als Ajax een speler moet hebben die voorop gaat in de strjd als het nodig is. En die ook nog eens goed mee kan voetballen. Eentje die voorkomt dat een ploeg helemaal instort wanneer er in het laatste kwartier een tegendoelpunt valt

Dit seizoen Heracles uit, PEC uit en Vitesse uit, kostte bij elkaar 5 punten, (tegen PEC werd wel gewonnen maar met meer geluk dan wijsheid)

En dat mist Ajax dit seizoen gewoon. Probleem vorig jaar was misschien wel dat er toen twee types "theo Janssen" rondliepen en dat daardoor deze Theo Janssen niet optimaal uit de verf is gekomen.

Het hoeft niet per se Theo Janssen te zijn en zelfs niet per se een middenvelder. Vertonghen had het ook allemaal. Door ze beide te verkopen mist het elftal nu een "rots in de branding" waar de tegenstander en de scheidsrechter ontzag voor heeft

31 januari 2013 om 08:46

Liever een Janssen dan die zegt waar het op staat, dan zo'n ideale schoonzoon als Siem de jong die elke eerst kijkt of zijn scheiding wel goed zit.
Theo heeft veel meer uitstraling is een baas. De vrije trappen van Janssen zijn beter zijn passes alles . Dat de Boer hem nou als VM neerzet raar dat ie het dan minder doet.

31 januari 2013 om 08:52

Inderdaad vanwege zijn geweldige loopvermogen zou een linkshalf plek kunnen. Daarnaast scoorde die (wat natuurlijk bijzaak is) een stuk minder dan de Jong, op de plek van Poulsen was ie bang om in te schuiven, won ie geen duel en op de plek van Eriksen hoeven we het niet te hebben dat geeft Theo zelf wel toe. Groeten uit de Schoof, waar Theo nu nog ff een sigaretje op steekt. Als je die foto ziet zegt dat wel genoeg, zo goed leeft Theo voor de sport....

31 januari 2013 om 08:56

Ik weet niet hoe het met jou zit, sswaa, maar ik heb toch liever een middenvelder die meer dan 20 stappen per wedstrijd doet, ook als het er een is tegen een minder goede tegenstander. Slappe lul is het, zodra hij concurrentie krijgt is hij weg. Hij kan goed passen, maar De Jong kan dat ook. De Jong loopt de hele wedstrijd aan een stuk door, waar Janssen bijna standaard stilstaat en loopt te zeuren als hij de bal niet in z'n luie voeten gespeeld krijgt.

31 januari 2013 om 09:05

had de Boer hem dan in de Spits moeten zetten?
en VM is ook geen succes.
dus hij vergelijkt zich met de enige 2 spelers die niet op zijn positie staan. Schone speelt meer vanaf rechts en eriksen meer vanaf links.

de plek waar hij zou moeten spelen is die van eriksen en dat is nou precies de enige, wat die zelf ook zegt, die beter zou zijn.

Ongeacht dat ik hem er graag bij had gehad, moet die met een beetje zelfkennis ook weten dat die niet altijd goed genoeg is voor een vaste basisplaats. hij kan het wel, maar als je ziet hoe vaak hij tegen mindere tegenstander onder de maat speelt, dan moet je ook accepteren dat je niet altijd zal spelen.

31 januari 2013 om 09:09

Shorty 84 Janssen kun je op 10 zetten of links half, midden mid maar geen
VM dan kan echt niet , toen de Boer Janssen van de VM positie weghaalde speelde Janssen veel beter.

31 januari 2013 om 09:43

Janssen en De Jong zijn verschillende spelers. Janssen is een spelbepaler, strooit met passes. Zulke spelers hoeven niet te lopen. De Jong is meer een loper. Zie jij Sneijder sprints trekken? Die krijgt ook liever een bal in de voeten, en zet dan een spits voor de keeper.

31 januari 2013 om 10:05

Jansen staat het best naast het veld. Wat een armoedige slapzak is dat.
Ga nog maar een keertje zuipen met je matties in Enschede.
Over een jaar of 10 is dit gosertje aan lager wal.

Volgende bladzij

31 januari 2013 om 10:15

Uitstraling van een te dikke oude man die teveel bier drinkt en rookt indd ja. Die beste man is geen goed voorbeeld voor de ajax jeugd. En terecht dat hij niet bij ajax voetbalt.
Conditioneel is het tegen de kleinere clubs een groot drama, blijkbaar alleen tegen ajax kan die zich ietwat opladen. Theo heeft een slechte topsport mentaliteit, als hij voor z'n sport zou leven had ie recht van spreken,

31 januari 2013 om 10:18

Op welke positie staat Theo nu dan bij Vitesse?

31 januari 2013 om 10:59

Ajax-huilies. Wat een talent is Eriksen. Man man. Eriksen mag de veters van Janssen nog niet strikken.

31 januari 2013 om 11:34

Janssen zegt het zelf?

31 januari 2013 om 12:41

Volgens mij zegt Theo zelf dat Eriksen een uitzonderlijk talent is en niet de supporters die hier reageren dus wie huilt hier nu stakkertje?

31 januari 2013 om 08:49

De enige juiste reactie!!! Meer hoeft er niet gezegd te worden, en ondanks dat Theo het in de 2e seizoenshelft het niet onaardig heeft gedaan blijf ik van mening dat hij nooit bij Ajax heeft gepast. Theo geeft liever een lange bal over 200meter dan een simpel tikkie.

31 januari 2013 om 08:59

Ja alleen speelt Ajax met minder lange ballen onder de Boer dus wat dat betreft kon hij ze ei niet kwijt.
Hij is bij Vitesse nu de man, wellicht is dat ook maar beter voor hem ook.
Ik gun hem het beste maar hij moet niet gaan natrappen, zo slecht was vorig seizoen nou ook weer niet.

31 januari 2013 om 09:47

Hij is zeer zeker niet de man bij vitesse dit seizoen, de wedstrijden tegen ajax was hij fantastisch. Maar de rest heeft hij weinig kunnen brengen, en verder ook geen belangrijke rol gespeeld.

31 januari 2013 om 10:50

Ik vind Theo een mooie vent en het was leuk dat hij even bij Ajax speelde. Hij heeft er een bijdrage geleverd aan de 31e titel en een half seizoen niet onverdienstelijk gespeeld. Maar het is geen drama dat hij weg is. Hij was niet in staat een leidersrol op zich te nemen en zijn spel kwam niet maximaal uit de verf in het Ajax spel.

Als je denkt aan Ajax van vorig seizoen mis je Vertonghen en Anita, dan heel lang niemand voor je van der Wiel, Aissati en Janssen gaat missen.

31 januari 2013 om 09:12

Mede dankzij Theo zijn spel nadat ie , van de VM positie is gehaald draaide Ajax in de 2e helft veel beter en werd Ajax kampioen maar dat vergeten de ondankbare supportertjes allemaal.

31 januari 2013 om 09:26

De bedenker van deze titel snapt het echt niet.. De bedenker van deze titel legt Janssen de woorden in de mond. Want Janssen heeft het helemaal niet over de Jong naar mijn idee. 80 % van de wedstrijden heeft de Jong tot nu toe in de spits gespeeld namelijk.. en schone op het middenveld. Ook in de wedstrijd tegen vitesse stond schone op het middenveld.

Dus met 'die andere twee' doelt hij op Poulsen en Schone.

31 januari 2013 om 12:39

Ook daar wint hij het alleen in de kroeg van

31 januari 2013 om 09:44

Dit is geen natrappen. Dit lijkt meer op spijt. Hij wilde niet blijven omdat hij geen zin had om op de bank te zitten. Nu ziet hij dat hij best alles had kunnen spelen omdat hij beter is. Zonde voor beide partijen da hij toen perse weg wilde.

31 januari 2013 om 10:29

Het is niet die ene briljante pass, of dat mooie stiftje, Theo
Het zijn niet alleen de grote wedstrijden die het 'm doen.
Een echte prof zorgt goed voor zijn lichaam, daar begint het mee.
En dan volgen er uren/dagen/maanden/jaren op het trainingsveld, voortdurend proberen je te verbeteren.
Dat, opgeteld met de aanleg die je meegekregen hebt, maakt jou tot de voetballer die je pretendeert te zijn!
Je bent verre van dat, en je zou het als een absolute nederlaag moeten hebben ervaren dat jij je contract niet wist uit te dienen bij de AFC

31 januari 2013 om 10:46

Als hij beter was dan had ie moeten blijven om dat te bewijzen in plaats van nu zielig na te gaan trappen. Stoere praat hoor maar Vitesse heeft ook mazzel gehad tegen Ajax.

31 januari 2013 om 11:05

Izzinho En die 2 Ajax doelpunten waren zeker geen mazzel 1ste was een eigen Goal,2e eeen van richting verandert schot. Natuurlijk heb je ook geluk nodig om van een 0-2 achterstand te winnen echter had Vitesse genoeg kansen, Ajax was in het begin de betere met meer kansen het had zomaar 5-5 of 7-6, 4-5 kunnen eindigen.

Schei toch uit zeiksnor. Poulsen wint alle kopduels die hij ingaat en siem kan tenminste lopen.

31 januari 2013 om 08:31

Nu doe je Janssen wel te kort. Poulsen wint zeker niet Alle kopduels en theo heeft toch bewezen dat hij wel degelijk kan lopen net als siem!

31 januari 2013 om 08:39

Theo kan alleen in topwedstrijden lopen. Tegen clubs als RKC kan hij het niet opbrengen om alles te geven.

31 januari 2013 om 08:45

Theo Janssen is als voetballer misschien wel beter, maar als je in de jeugopleidingen kijkt, komen niet altijd de beste talenten door, maar juist de talenten die er het meest voor over hebben. En laat Theo daar nou de grootste problemen mee hebben, hij wil genieten van het leven, genieten van het spelletje, maar als het tegen zit kan hij niet 'knokken' voor zijn plek. Dan wordt hij lastig en vervelend.dan kan hij qua voetballer wel beter zijn, maar zijn 'prof'zijn niet

31 januari 2013 om 09:05

Theo kan niet op de positie spelen van Poulsen, dat is inmiddels toch wel duidelijk?

Ook vind ik hem niet beter dan Siem de Jong. Hij heeft wellicht een beter balgevoel en een meesterlijke pass, maar verder is vaak niet veel, hij kan zich alleen opladen voor topduels..

Als meneer de motivatie had gehad die Siem de Jong heeft had hij beter kunnen zijn, maar die heeft hij niet..

31 januari 2013 om 10:00

Ik doe theo helemaal niet tekort. Hij heeft een prachtig been en kan zijn gewicht goed inzetten als veltman slecht dekt, maar springen kan hij niet. Poulsen won alle kopduels van pelle in de afgelopen klassieker. Leuk dat hij in topduels geluk heeft met het doorlopen, maar siem gaat keer op keer op en neer. Zie je theo niet doen.

31 januari 2013 om 08:48

Ja, ik vind ook dat Poulsen zo goed ballen kan inleveren aan de tegenstander.

Dat is pas visie en inzicht hé!

Siem de Jong is ook minder dan Janssen, als je een je ajax-bril af zou willen zetten.

31 januari 2013 om 10:01

Passingspercentage van poulsen is boven de 80%.

31 januari 2013 om 11:37

Nou tegen Feyenoord en Vitesse lag het toch tegen de -20

31 januari 2013 om 11:56

Op die positie moet je ruim 90 procent halen.

31 januari 2013 om 08:49

Wat heb je aan kopduels winnen als je amper vooruitkomt en onderhand als 5e verdediger functioneert, zo dicht speelt ie tegen de defensie. Dat is toch geen ajax middenvelder. Theo was niet helemaal geknipt voor een controlerende rol, maar had ondanks dat veel meer voetbal toegevoegd op die plek dan die rollator-deen. Zelfs ex ajacied van der Heyden voegt op die positie nog meer toe dan Poulssen.

31 januari 2013 om 09:23

'siem kan tenminste lopen', Goal van Theo Janssen hij liep Lukoki zelfs uit

31 januari 2013 om 11:09

Hegemoon

Hier komt het supporter van een club zijn duidelijk naar voren. Iedereen kan zien dat Poulsen niks toevoegt en dat er veel betere spelers op zijn positie te krijgen zijn. Om Ajax en de Deen te steunen, val je hem niet af. Dit doe ik vaak bij Immers, maar ondanks dat deze spelers niet alleen maar slechte wedstrijden spelen, weten we dat ze wel degelijk iets te kort komen om bij Ajax resp. Feyenoord in de basis te spelen.

31 januari 2013 om 11:34

Nou als hij niets zou toevoegen had ik het als Ajacied net zo goed gezegd, wat een onzin. De Boer stelt hem niet voor niks elke wedstrijd weer op. Je moet is op hem letten zónder bal, iets waar hij tactisch zo onwijs slim is. Hij kijkt continue om hem heen om te kijken waar Alderweireld en/of Moisander lopen. Hij neemt over, komt de bal halen en schuift op de goede momenten in. Ook durft hij in te spelen, wat toch belangrijk is voor een Cvm. En heel belangrijk is om te zien hoeveel hij wel niet meeverdedigd en oplost.

Bekijk hem is een keer goed in dit opzicht en bedenk dan bij jezelf of het juist is wat je gezegd hebt.

31 januari 2013 om 08:42

Toch is voetbal meer dan passing alleen. Beide erg goede voetballers maar wel totaal andere spelers en mensen. Siem de Jong is een 100% prof die alles laat voor het voetbal, nooit zeurt en nog jong is, Theo Janssen is juist het omgekeerde maar tevens een erg goede speler.

We kennen Theo Janssen ondertussen een beetje. Hij zegt dit natuurlijk om het vuurtje een beetje op te stoken. Kan hem niet eens ongelijk geven na twee overwinningen. Ajax kan maar één antwoord geven en dat is vanavond overtuigend winnen. Wordt eens tijd tegen dit Vitesse..

Was dan gebleven, dan hadden we het kunnen weten. Lekker makkelijk dit zeggen achteraf. Janssen heeft gewoon geen ruggengraat getoond en laat zien de net-niet topper te zijn met zijn keuzes. Had veel meer ingezeten als hij een andere instelling had.

31 januari 2013 om 08:35

Volgens mij heeft Janssen afgelopen zondag gewoon laten zien wel de topper te zijn! Jammer voor Ajax, maar hij is gewoon beter dan Siem en Poulsen.

Zijn keuzes zeggen niets over het niveau, wel dat hij het niet naar zijn zin had bij Ajax. Dat kan toch?

31 januari 2013 om 08:40

Nee, hij is net geen topper. Hij heeft welliswaar de kwaliteiten voor een topper, maar als topper gaat het ook om mentaliteit. En het zit er bij hem kennelijk niet in om bij een Nederlandse topclub te spelen, of om in het buitenland te spelen. Dan wil hij namelijk vrij snel weer weg.

31 januari 2013 om 10:25

Ik vind niet dat of je wel of niet bij een topclub wil spelen bepaald of je een topper bent.

Voor mij doet alleen de kwaliteit ertoe en die heeft hij weer bewezen te hebben.

Misschien beter dan Poulsen maar zeker niet beter als de Jong.

31 januari 2013 om 11:36

Idd nooit beter dan de Jong. Elke ajacied weet dat de Jong de laatste jaren de man was en zn basisplek, aanvoerdersband, nummer 10 heeft verdiend. Nooit klagen, op belangrijke momenten altijd scoren, makkelijk voetballen. Een van de belangrijkste schakels in het succes van Ajax de laatste jaren

Inderdaad beter als die 2 en misschien niet beter als Eriksen maar wel veel belangrijker in het team.

31 januari 2013 om 08:46

Sowieso niet beter dan Siem

31 januari 2013 om 08:51

Meer techniek in zijn linker teen als Siem in twee voeten.

31 januari 2013 om 08:59

Makkelijk praten als je voor Vitesse bent beste vriend.

31 januari 2013 om 09:00

Tja jammer dat hij er al die jaren geen moer mee gedaan heeft!

31 januari 2013 om 09:05

Niks vriend! Ook als niet Vitessesupporter zou je kunnen zien dat de voetbalkwaliteiten vele malen hoger zijn als die van Siem de Jong.

31 januari 2013 om 09:06

De jong is 10 keer technischer dan Theootje. De passing van Theo is beter, daar in tegen heeft de Jong meer loopvermogen en loopt op bijna alle ballen. En staat 8 van de 10 keer op de juiste plek.

31 januari 2013 om 09:37

De jong heeft een beter inzicht, meer scorend vermogen, beter in de 'simpele' passing, meer loopvermogen, werkt harder, zeurt niet.

Janssen heeft een veel sterkere langere pass, en een verfijndere techniek..

Ik zou eerder de Jong opstellen dan Theo..

31 januari 2013 om 11:40

En als je het gaat hebben over Techniek en Talent dan heeft Eriksen meer in zn kleine teen dan Janssen. No Doubt!

31 januari 2013 om 11:39

De Passing van Theo is 100% beter dan die van Siem de Jong. Maar voor de rest is Siem de Jong een van de misschien wel de belangrijkste speler van Ajax.

Ik weet dat mensen denken de trap van Theo blablabla maar ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd hoeveel goals de jong de laatste 2 jaar van buiten de 16 heeft gescoord en hoeveel Theo.... Ik denk dat Siem er meer in heeft liggen

Lekker ondankbaar richting Ajax, die hem voor weinig geld naar Vitesse lieten gaan, maar dit soort dingen zijn we wel van hem gewend.

Volgens mij bedoelt hij beter als Poulsen en Schone. Zij stonden ook op het middenveld tegen Vitesse.

31 januari 2013 om 08:47

Janssen is ook niet beter dan Schone.. Misschien alleen beter dan Poulsen, nouja niet beter, maar Janssen heeft meer inbreng in het veld dan Poulsen

31 januari 2013 om 09:11

@ibratelli, inderdaad, Siem stond in de spits, Janssen vergelijkt zich met Schone en Poulsen, en dan heeft hij volkomen gelijk dat hij individueel gezien beter is dan Poulsen en Schone. Poulsen is individueel echt heel matig en Schone vrij goed maar niet het niveau van Janssen. Wel kan je je afvragen wie er beter in de tactiek van Ajax passen.

31 januari 2013 om 12:29

Als je janssen niet beter vindt dan Schone heb je geen verstand van voetbal...

31 januari 2013 om 16:45

Meer verstand van voetbal dan jij Stretfortend

31 januari 2013 om 09:01

Prescies!
VZ heeft er de jong en poulsen van gemaakt maar het ging over schone en poulsen!

We kennen Theo langer dan vandaag. Hij heeft dit zeer waarschijnlijk met een knipoog en een grote glimlach gezegd. Jammer dat het dan weer zo in de pers verschijnt.

Theo, je bent absoluut een goede voetballer, maar beter dan Siem? Wel een ander soort voetballer, lastig te vergelijken. Ik vind Siem wel constanter, maar Theo heeft af en toe van die wedstrijden waar alles lijkt te lukken, dat heeft Siem weer minder. En daarbij zit er nog meer rek in Siem dan in Theo. Poulsen is echt gehaald voor de balans als verdedigende middenvelder, dat was met Theo gewoon een stuk minder. Die heeft een vrij rol nodig en dat zat er gewoon niet in. Die is nu eenmaal voor Eriksen.

Appels met peren vergelijken... Poulsen is een controleur, met internationale ervaring. Janssen is meer een type Erikssen, niet eens een type de Jong. De Jong is meer een allrounder, en een stuk jonger dan Janssen... Evengoed vind ik het vervelend dat hij is vertrokken, je kon zondag weer zien waarom... Hopenlijk kan Ajax vanavond wel winnen van Vitesse en loten we Pec, om vervolgens een mooie finale tegen AZ te spelen in de Kuip

De jong stond niet op het middenveld hij zal schøne bedoelen.
Tevens heeft dat altijd met de vorm van de dag te maken.

Voor de rest blijft theo een geweldige voetballer.

Beetje jammer deze opmerking. Laat het maar zien vanavond en neem die punten mee!

Ach weetje het enige waar hij beter in is is zijn traptechniek. Verder is het bij Ajax maar een irritant mannetje geweest die nergens zin in had liep te zuipen en roken en kampte met overgewicht. Ik ben nog steeds blij dat hij weg is! Nooit gemist!

Een beetje stoere praat van Janssen, was dan gebleven als je het idee had de concurrentiestrijd aan te gaan. Onnodig napraten, ze hebben knap gewonnen, en Janssen speelde goed, maar dit is onnodig bashen.

Mwoh Theo..... Mwoh. Laat voorop staan dat ik je een geweldige voetballer vind. En als persoon een mooie open en eerlijke vent. Hou ik van.

Siem de Jong is wel belangrijk geworden voor dit Ajax. Doet veel onzichtbaar werk wat niet iedereen ziet. Hij neemt een voortrekkersrol in belangrijke wedstrijden. Hij lijkt door zijn aanvoerdersrol gegroeid te zijn. Poulsen is qua voetballer mischien minder dan jou. Maar qua verdedigende middenvelder beter. Loopt meer meters. Wil meer vuil werk opknappen. Dat leek jou niet geheel te liggen.

Het enige wat ik soms mis bij deze twee wat jij wel hebt Theo. Dat is uitstraling. De wil om te winnen uitstralen. Iets van bluf uitstralen. Iets van agressie uitstralen. Eriksen vind ik soms te tam. laat zich te makkelijk van de bal afzetten. Siem zou ik ook meer zichtbaar vuur en agressie willen zien. Dat zijn de momenten dat ik jou absoluut mis Theo.

op basis van talent en techniek zeker, siem is een brave hendrik die ondanks zijn beperkte talent, met op tijd naar bed en hard trainenen toch aardig ver komt

Blijf het nog steeds jammer vinden dat hij weg is bij Ajax.
Ik had hem liever op het midden gezien dan Poulsen.
Wel ben ik van mening dat S. de Jong gewoon weg beter is.

Ook al denk ik dat als Frank had gezegt dat hij de belangrijke man zou worden en aanvoerder dat hij alsnog naar Vitesse wou toen ze aan de deur klopte.
Dat is gewoon zijn club, en hij kan daar nu nog op mooie wijze afsluiten.

Voetbaltechnisch is ie misschien beter. Maar wanneer je niet 100 procent als een prof kunt leven en je alleen alles kunt geven tegen de topclubs dan denk ik dat ie op mentaal vlak ver achter ligt.

Maar ach, Theotje heeft vorig jaar er mede voor gezorgd dat we kampioen zijn geworden en heeft zich op het veld altijd uitstekend gedragen. No hard feelings

Dan had je het duel niet uit de weg moeten gaan en bij Ajax moeten blijven. Dit is te goedkoop Theo.

31 januari 2013 om 08:39

Dat vind ik dus ook.
Dan had hij het moeten laten zien bij ajax.

31 januari 2013 om 11:05

Exact. Als hij echt beter is, had hij moeten blijven en als een kerel de concurrentiestrijd aan moeten gaan. Nu is ie als een huilend jongetje vertrokken en heeft hij ieder recht op commentaar verloren.

The, je bent jonger dan Poulsen en je kunt alleen maar dromen van zijn carriere, sevilla, schalke,,,

Wat een slap geouwehoer van Jansen! Hij doet het nu even redelijk goed, maar hij was ook in genoeg wedstrijden nergens te zien dit seizoen..
Wat mij betreft is hij ook helemaal niet beter dan de spelers waar hij het over heeft! Van de carriere van Poulsen kan Jansen alleen maar dromen! En ik ben er van overtuigd dat Siem de Jong (die ik nu ook al beter vind) het ook veel verder gaat schoppen als dat Jansen het gedaan heeft!
Ik zou zeggen: neem nog een biertje op de overwinning van afgelopen zondag, Theo. Maar lul verder niet zo slap!

Hij heeft misschien gelijk.. Misschien ook niet.. Feit blijft dat hij is weggegaan, als je dan zo zeker bent van je kwaliteiten dan had je moeten blijven..

Beetje jammer om dan achteraf te gaan lopen zeuren dat je beter bent, maakt geen zak uit en je hebt er niks aan!

Nou Theo, had dan wat lef getoond en was gebleven om een van die twee uit de basis te spelen. Nu loop je weg omdat je de concurrentiestrijd niet aan wilt gaan, maar je gaat achteraf wel roepen dat je hem gewonnen had. Dat vind ik te gemakkelijk.

Goede speler hoor die Janssen, daar niet van. Jammer dat het bij Ajax niets is geworden.

Janssen begint een beetje de Louis van Gaal onder de voetballers te worden. Steeds meer zelfingenomen en natrappend naar iedereen. Doe gewoon niet Theo, je was zo leuk.

het is zonde dat theo weg is gegaan, zag hem graag met eriksen op het middeveld en de jong is de spits, vind de jong in de spits gevaarlijker dan op het middeveld.. scoort makkelijk..

maarja

Poulsen is verdedigend veel beter als Janssen, de Jong is aanvallend veel beter als Janssen, Janssen is technisch veel beter als deze twee en qua inzicht net wat beter als de Jong en veel beter als Poulsen. Kortom vergelijking slaat kant noch wal. Allemaal andere kwaliteiten die nuttig zijn.

En wat iemand eerder al zei; als je jezelf zo goed vindt moet je niet als een watje de strijd niet aangaan. Dan ben je gewoon zwak als je een half jaar later gaat roepen dat je zogenaamd beter bent. Ik had veel respect voor de beste man maar die is wat minder geworden met deze zinlone uitspraak.

Nou met zijn humor is inderdaad niks mis hé !

zielige reactie van theo,ben het helemaal eens met rluchtenberg

Er komt waarschijnlijk een keer een tijd in zijn leven dat hij moet denken "had ik nou maar rustig aan gedaan met de alcohol en sigaretjes' Hoeveel had hij dan uit zijn carriere kunnen halen? Nu is meneer Janssen wel erg vol van zichzelf. 10 jaar geleden al riep hijdat hij beter was dan v/d Vaart. Zo een indrukwekkende carriere heeft hij nu ook weer niet gehad. Als hij volledig voor zijn sport geleefd had had hij zich waarschijnlijk beter gevoeld dan Messi

Beetje verouderd stuk dit, het interview stond afgelopen maandag al in het Parool. Het natrappen viel erg mee vond ik, meer het geven van een mening. Bovendien bedoelde Janssen met 'die andere twee' Poulsen en Schone, dus waar de Jong nu in een keer vandaan komt hier? Janssen gaf aan dat hij als hij nog bij Ajax had gespeeld, hij in de basis op de linkshalf positie had gestaan, geloof niet dat ik Siem daar ooit heb zien spelen.

Laats nam ik het nog voor je op en vond ik dat frankie moeilijk om kan gaan met mondige eigenwijze spelers...maar als je dit echt in een interview gezegd hebt ben je echt een onzekere pussy en is het tijd dat je ajax uit je bolle hoofdje gaat zetten want ook al zette frankie je eerst niet op je favo plekkie je speelde waardeloos met de punt naar achter, had dan iedereens bek gesnoerd op die positie!! Maar dat deed je niet Bolle Jan(ssen)

misschien wel beter maar de boer kijkt hoe je ligt in de groep. Wilt geen buitenbeentjes, kijk maar naar mounier, die was ook beter dan de spitsen die ze toen hadden. Teamprocess voor alles
Dat blijkt hieruit weer wel

verdraaide teksten van het interview om olie op het vuur tegooien

Al zou Theo beter zijn..

3 meter buiten Arnhem en hij heeft heimwee.. Als Barcelona morgen zou komen gaat ie dus toch niet! :D

Hij zegt dan die andere twee op het middenveld..
Volgens mij heeft tegen Vitesse Siem de Jong niet op het middenveld gelopen, maar Eriksen, Poulsen en Schöne. Dus lijkt het mij dat hij doelt op de laatste twee in plaats van Siem de Jong..

Ja ze moeten dit ook niet in de kroeg aan Theo gaan vragen

Maar ff serieus neem aan dat Theo dit met een big smile en een knipoog gezegd heeft.
Overigens had hij zeker beter dan beide 2 heren kunnen zijn als hij zich vol voor het voetbal gegeven had. Maar hij hier gewoon zijn eigen keuze in.

Theo is niet beter. Waar was hij in de 1ste helft? Hij loopt nooit met zijn man mee. Verdedigend is t gewoon zeer matig. Speelt nooit in dienst van t elftal alleen met zijn mond. Bij Ajax wordt er meer van je verwacht dan alleen een mooie traptechniek. Ik wens je t allerbeste maar dit soort teksten zijn niet nodig. Van de ene kant wel goed dat je dit gedaan hebt. Is alleen maar extra motiverend voor onze spelers!

Niet met een knipoog.... Dit meent hij serieus.
En hij heeft helemaal gelijk

theo is idd een veel betere voetballer... Maar bij voetbal komt meer kijken...instelling....fit...leven voor de sport...enz
Theo komt op al die vlakken gewoon te kort voor de top...hij speelt liever iets lager dat ie kan doen wat hij wil..en af en toe laat ie dan een geweldige wedstrijd zien.

dat is zn eigen keuze....dikke prima...hij zal een leuk leven hebben en daar gaat het om...maar een topclub kan niks met zo'n speler

Wat ik in bijna alle bovenstaande reacties mis is dat volgens mij iedereen leest dat in de tekst Poulsen en Siem de Jong staat, maar dat het volgens mij gaat om Poulsen en Schöne aangezien Siem al een tijdje in de spits staat...
(volgens mij heeft voetbalzone het verkeerd geïnterepeteerd (maar ik kan het ook fout hebben hoor)

Als ik dan in ga op het artikel en hem toch maar te vergelijken met Siem, is Siem de Jong veel beter dan Janssen, qua loopvermogen, inzicht, balvast, techniek, kopkracht, inzet en ga zo maar door..janssen heeft ook een goede techniek, is sterk in duels, goed loopvermogen (lees: niet snel), en een super traptechniek..als ik dit alles tegen elkaar afstreep vind ik Siem beter, Siem presteert daarnaast ook tegen de kleintjes, waar Theo het nog wel eens laat liggen..

Vergelijken met Poulsen doe ik sowieso niet, want Theo als verdedigende middenvelder was echt een drama bij Ajax zoals iedereen wel heeft kunnen zien vorig jaar...(als linkshalf was hij echter superieur!)

En vergelijken met Schöne..tsja dan denk ik dat Janssen toch wint van Schöne, ondanks dat ik Schöne ook een super goede voetballer vind met een mooie techniek..

Achteraf kan Janssen makkelijk praten, maarja De Boer had ook niet verwacht dat beide spitsen geblesseerd zouden raken, anders zou Sightorson of Babel in de spits staan en Siem op het middenveld en dan was Theo dus sowieso wissel geweest...nu is Siem naar de spitspositie gegaan en kan Theo achteraf lekker makkelijk praten..

Jammer dat jansen zich zo laat kennen en onrespectvol is tegen zijn collega's.

Dat hij 3 goede wedstrijden per jaar speelt zegt meer over hem dan over de spelers van ajax.
Ik heb liever een speler die al zijn wedstrijden voor de 100% inzet dan eentje alleen in speciale wedstrijden strijd levert.

Daarintegen is hij de concurretie niet aangegaan bij ajax, dus ook dat zegt weer meer over jansen.

lastig he randstadmeisjes als zo'n provinciaal iets zegt waar geen spelt tussen te krijgen is he?!

xx

31 januari 2013 om 09:46

Haha, Hully,

Ten eerste heeft dit niets te maken met randstad of niet,

Janssen is een goede speler, die beter had kunnen zijn dan de Jong, maar hij had vooral beter kunnen zijn dan zichzelf.. Hij kan zich alleen opladen tegen de toppers en dan blijkt hij best wat kan, maar tegen mindere teams laat hij gewoon minder zien.. Dan noemt men instelling..
De jong heeft deze instelling wel, en presteert daarom gemiddeld genomen beter.. Janssen is technisch misschien beter, maar de Jong is veel slimmer in het veld en een stuk fitter..

De vergelijking met Poulsen slaat nergens op, Toen Janssen vorig jaar op de positie van Poulsen stond bakte hij er werkelijk geen pepernoot van.. Een andere positie dus..

Jansen speelde dramatisch afgelopen zondag, tot zijn goal. Dat is natuurlijk wel kwaliteit als je het zo kan omturnen.

Maar het was prettiger geweest als Janssen in zijn Ajax tijd zo overtuigd van zichzelf was. Dan had hij mooi kunnen zorgen dat De Boer niet om hem heen kon.

Dus VI legt een intervieuw af met Janssen "hoor en wederhoor". Het AD neemt daar uit over en VZ neemt het daar weer van over. Ken dat nog wel van vroeger, je zit in een kringetje je verteld de buurman naast je een verhaaltje die verteld dat weer aan zijn buurman en die weer aan de zijne totdat het verhaaltje weer bij jou komt. En wat blijkt......er klopt geen moer van.

verslaggever tegen Janssen: Het botert nog steeds niet tussen jou en De Boer? Janssen: Ik heb niks tegen en niks met Frank De Boer.
Verslaggever: Maar zou je nog mee kunnen komen in het huidige Ajax? Janssen: Christian Eriksen is een uitzonderlijk talent, maar ik ben beter dan die andere twee jongens op het middenveld. Lekker belangrijk ook, ik speel nu voor Vitesse.

Dus de titel, Janssen: ‘Ik ben beter dan Poulsen en Siem de Jong’ komt niet eens uit zijn mond. Maar dat kun je ook al uit de tekst opmaken. Als je dan naar de opstelling kijkt van Vitesse tegen Ajax dan speelde Ajax met Schöne, Poulsen en Eriksen op het middenveld. Uit een eerder interveiuw spreekt Janssen zelfs zijn waardering uit voor Siem de Jong. Dus jammer dat dit soort bulls**t verkondigd word en ook jammer dat sommige dit ook maar weer klakkeloos aannemen zonder zelf hun hersens te gebruiken.

31 januari 2013 om 09:39

Hij is ook niet beter dan Schone. Janssen laat eventjes zien wat ie kan en denkt gelijk dat ie helemaal de baas is. Lachwekkend. Janssen valt net als bij Ajax erg tegen. Ook zondag was Janssen erg matig, tot de 1-2, zoals heel Vitesse. Ajax was de hele wedstrijd matig. Grappig dat ze nu net doen alsof e helemaal geweldig zijn, maar 9 vande 10 x keer had Ajax deze wedstrijd onverdiend/geflatteerd gewonnen.

31 januari 2013 om 09:57

Dit is pas grappig. Ik geef aan dat Janssen hierna gevraagd werd en hij ook aangeeft lekker belangrijk, ik speel nu voor Vitesse. En jij komt doodleuk aanzetten dat Janssen gelijk denkt dat hij helemaal de baas is en Vitesse nu net doet of ze helemaal geweldig zijn, maar Ajax speelde de hele wedstrijd matig. En dan ook nog zeggen dat jullie 9 van de 10x wel even zouden winnen.
Wie doet er nu net of ze helemaal geweldig zijn? En als je het dan zo goed weet, Ajax had dan 8 van de 10x gewonnen aangezien ze dit seizoen al 2x verloren hebben. En wie weet na vanavond wel 7 van de 10x, het blijft tenslotte voetbal en de wedstrijd is nog niet gespeeld. Dat hebben we Zondag wel gezien.

31 januari 2013 om 10:30

Heb hier alvast de vermoedelijke opstelling van Ajax voor je.
Cillissen, V.rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind, De Jong, Enoh, Schöne, Sana, Hoesen, Boerrighter
Vitesse speelt waarschijnlijk met dezelfde elf als afgelopen Zondag. Maar die kun je denk ik zelf nog wel herinneren en opnoemen.

31 januari 2013 om 14:23

Als je leest zie je in mijn reactie ook staan dat Ajax de hele wedstrijd matig was. Als Ajax een dergelijke wedstrijd in de 65e minuut met 0-2 voor staat zullen ze inderdaad 9 van de 10 keer winnen.

Ben bang dat Ajax gaat winnen vanavond, wat extra pijn doet, omdat ik liever in de competitie had gewonnen. Verder is Vitesse tot nu toe de Nemesis van dit seizoen. We zullen zien.

31 januari 2013 om 16:30

Ik heb goed gelezen en als je dat zelf ook had gedaan dan had je ook gezien dat ik dat nog aangehaald heb. Wie er gaat winnen durf ik geen zinnig woord over te zeggen. Thuis voordeel hebben we iig niet. Maar aangezien het je extra pijn doet als Ajax wel wint vanavond, laat ons deze wedstrijd ook maar winnen.

31 januari 2013 om 16:53

Kan ik mee leven, als Ajax dan gewoon weer gaat presteren in de competitie vind ik het prima.

Wel wat puntjes afsnoepen van Psv dan

31 januari 2013 om 18:56

Tuurlijk ik teken ervoor win-win situatie he.
Zag net nog een stukje op tv van de supporters van vitesse die er naar toe zijn. 15 bussen 850 man maar de mensen zijn er totaal niet over te spreken. Heb je een thuis voordeel moet je nog uren in de bus zitten en een keer midden in de nacht thuis komen. En dan gaat morgenvroeg het wekkertje weer. Lekker zo'n verplichte buscombi, maar goed daar hebben de ajax supporters natuurlijk ook last van. Wat dat betreft zijn er alleen maar verliezers.

31 januari 2013 om 19:06

Helemaal gelijk. Ik denk dat hier alleen maar verliezers zijn. De wedstrijd wordt nu in een wel heel sfeerloze ambience gespeeld. Het is niet anders.

Dat hebben we gezien theo,je was zo goed bij Ajax...

Theo had zeker niet misstaan in dit Ajax. Ajax ontbeert een leider, die z'n mond opentrekt en de lijnen uitzet. Ik denk, dat Frank daar nu ook wel achter is.

Maar om te zeggen, dat Theo beter is als Poulsen of De Jong is een beetje raar. Ik vind Theo het best als spelbepalende linkshalf. Bij ons doet hij het daar gewoon goed. Een beetje inzakken, bal opeisen en er wat goeds mee doen en verder lekker strijd leveren. We zijn blij met Theo !

Wat de vergelijking betreft, De Jong is meer een aanvallende middenvelder en Poulsen een verdedigende. Allemaal posities die je niet met elkaar kan vergelijken !

31 januari 2013 om 09:40

Ga toch weg, Die rol heeft hij vorig seizoen ook niet opgepakt. We missen Janssen totaal niet. Ik wens hem het beste bij zijn cluppie.

31 januari 2013 om 10:12

Eh nee, want Theo is geen leider bij Ajax..en waarom niet? Omdat hij niet het natuurlijk gezag heeft om bij Ajax de leider te zijn. De gemiddelde 22 jarige speler van Ajax heeft meer internationale ervaring dan Theo, dus van hem nemen ze niks aan. Of heb jij vorig jaar Theo de leider zien zijn van Ajax? Nee toch.

31 januari 2013 om 10:24

Nou vorig seizoen heeft hij half seizoen op een foutieve plaats gespeeld. Een misser van Frank....

In de 2e seizoenshelft heeft hij zijn bijdrage zeker geleverd. Vertonghen was toen (en terecht denk) de absolute leider (en speler met een Ajax-hart). Samen met Vertonghen stond hij toch wel symbool voor de grote inhaalrace die leidde tot de titel !
Maar goed, blijkbaar is men dat snel vergeten.

prima dat jullie blij zijn met De Jong, maar hij is typisch een speler van net-niet. Prima Ajacied om erbij te hebben, maar leider, nee dat zeker niet !

31 januari 2013 om 11:38

Ja en nu speelt hij bij Vitesse ook alweer op diezelfde verkeerde plek volgens velen, een misser van Rutten? Of ligt het gewoon aan Theo zelf..want op dat ene fantastische seizoen bij Twente na zijn zijn totale prestaties toch gewoon erg modaal geweest?

De Jong is een leider pur sang, elke wedstrijd weer gaat hij voorop in de strijd en geeft hij het goede voorbeeld. Dat wordt regelmatig ook benadrukt bij VI en Studio voetbal aan tafel door de analisten.

Ben er zeker van als het op het spelletje aankomt dat Theo beter is.
Laat dat sigaretje en zijn biertje ter zijde en laten we praten over voetbal.
En dan zie ik liever een pass over 30 meter dan dat getippetip van Eriksen die totaal niks toevoegt aan een elftal.balletje opzij,balletje naar achter een rendement haalt van 25% en een duel aangaan,a neen dat durf Eriksen niet.kort samen gevat:hij is bang dat er één druppeltje zweet op zijn aangezicht komt.

hij heeft het over Poulsen en Schöne en dan is zijn opmerking zo'n open deur.

Ga eerst eens een zalfje smeren op die wallen van je. In zijn staat kan per jaar vier of vijf goede wedstrijden spelen per jaar. Jammer dat hij dan ajax uitzoekt om dat de doen. Hij zou een topspeler geweest zijn als hij er voor geleefd had. Dat zou hij in de categorie van Van der Vaart gezeten hebben.

Echt een Janssen opmerking, blijft een mannetje. Echter ben ik het niet met hem eens, deze spelers hebben allemaal verschillende kwaliteiten. Poulsen is verdedigend veel en veel beter, Janssen stelt op dat gebied heel weinig voor, laat verdedigend regelmatig steekjes vallen. De Jong heeft meer duelkracht en veel meer loopvermogen dan Theo, positioneel een stuk sterker en is beter is de korte combinatie. Janssen heeft weer een beter afstandschot en lange bal.. Janssen laat voor ajax begrippen teveel steekjes vallen en kan het fysiek niet aan, bovendien is hij een slecht voorbeeld voor onze jonge talenten.. Hij rookt, drinkt en gaat zijn eigen gang terwijl er veel aandacht is voor de teamgeest bij ajax.. In Arnhem voelt hij zich thuis en kan hij inderdaad denk ik wat extra’s brengen, dit is gewoon het beste voor zowel ajax als theo..

31 januari 2013 om 10:11

Joh, een blink op het CV van Poulsen en Theo krijgt al spontaan heimwee. Serieus, wat een grote bek van een clubvoetballertje als Theo over Poulsen die toch maar mooi voor Schalke, Juventus en Sevilla gespeeld heeft. Komt Theo aan met zijn Racing Genk.

Een grote mond is prima maar presteer daar dan ook naar...en dan bedoel ik niet 1 wedstrijd tegen Ajax.

31 januari 2013 om 11:08

Twente naar de landtitel leiden en beste speler in de competitie zijn is natuurlijk geen presteren nee. Dat Ajax vervolgens blundert in de scouting door hem aan te trekken terwijl ze een waterdrager zochten valt Ajax natuurlijk ook niet aan te rekenen. Man man, hou toch op.

31 januari 2013 om 11:39

Mooi dat je daarover begint, want dat is dus het hele probleem van Theo: Dat was maar 1 seizoen. Jij toont nou precies aan wat het probleem is, iedereen gaat nog altijd af op dat ene seizoen maar in heel zijn carrière heeft hij dat niveau niet gehaald verder.

Toen Janssen net terug keerde in Arnhem kon ik hem best nog wat krediet geven. Ik begreep best dat hij in de Boer teleurgesteld was. Ondanks dat ik achter de Ajax trainer stond (en nog steeds) gaf ik hem de ruimte om te zeggen wat hij wilde.

Helaas zijn we nu al een half jaar verder en het lijkt er op dat Janssen er alles aan wilt doen om ook de laatste Ajax fans een trap na te geven. Waarom Theo, waarom? Hij begint nu gewoon irritant te zijn en zich opstellen als een zeer onvolwassen mannetje. Dus Theo, Grow up please!

waarom hapt iedereen zo?
ik geloof nooit dat Theo dit letterlijk zo heeft gezegd..
daarnaast denk ik dat Theo kwalitatief niet te vergelijken valt met genoemde spelers, nweemt niet weg dat niemand had geweten of Frank Theo dit jaar zou hebben neergezet.

Theo is gewoon een geweldige speler voor Nederland, inclusief houding en gedrag. en ook al ben ik Ajacied ik neem dit soort uitspraken van hem meestal met een korreltje zout. hoe vaak is Theo nou echt serieus naar de pers toe...

31 januari 2013 om 09:56

Volgens andere websites doelt hij op Schöne en Poulen en dan spreekt hij gewoon de waarheid. Die spelers zijn namelijk middelmaat in tegenstelling tot Janssen.

Verder zet hij gewoon de boel op scherp voor vanavond. Hoort er een beetje bij. En waarom iedereen zo hapt? Ten eerste, het is Voetbalzone. Dat schijnt normaal te zijn op deze website. Ten tweede durft iemand kritiek te leveren (tenminste zo wordt het ontvangen) op Ajax. Bij sommige mensen hier is dat een doodzonde. Ik doel hierbij dus niet op jou.

Spijtig dat hij blijft reageren op Ajax. Hij heeft vorig seizoen gewoon te weinig gebracht, was vaak niet aanwezig op belangrijke momenten, als de ploeg onder druk stond en vrije trappen en passing, toch zijn specialiteiten, waren doorgaans niet succesvol. Dat hij steeds in de media zijn frustraties uit, omdat hij het niet heeft gered bij Ajax, is onnodig. Misschien moet hij het eens in zichzelf zoeken. Hij leeft niet echt 100 als een sportman en daardoor ontstaat irritatie bij collega's, Volgens mij waren spelers en trainers niet altijd even blij met zijn instelling. Ook bij Twente niet, kan ik me herinneren. Maar verder vind ik het een markante persoonlijkheid en een goede voetballer, die niet alles uit zijn carrière haalt wat er inzit. Hij kreeg laatst in de Arena als Vitesse speler dan ook een terechte ovatie. Hopelijk heeft hij nu zijn revanchegevoelens en frustraties nu bevredigd en kan hij in de toekomst ook eens terugkijken op de positieve herinneringen van zijn jaartje Ajax.

Bij Ajax moest hij in het teambelang spelen terwijl hij bij Twente en Vitesse een vrijere rol had/heeft.
Staat in feit los van ieders kwaliteiten.

Siem de Jong is beter als Janssen, Poulsen is ouder en heeft meer internationaal gespeeld.

Hij is ook beter, maar die instelling. Had Twente nooit moeten verlaten. Als hij er iets meer voor gedaan had, had hij voor de europese subtop kunnen spelen.

Toch vind ik het jammer dat Fred hem steeds voor de verdediging neerzet, laat die jongen iets dieper spelen. Pakte goed uit tegen weliswaar tegen Ado'20 maar ook in de arena en afgelopen zondag 2e helft tegen ajakkes, daardoor werd vitesse gevaarlijker. Nu staat die vrijwel elke wedstrijd bijna op de linksbackpositie. En was het niet een van de redenen dat ie bij ajakkes weg wilde?

Zet drie Theo Janssens op je middenveld en het is ook niks. Janssen is niet beter maar anders. Siem de Jong is een werkpaard op het middenveld en bovendien nuttig als multifunctionele speler. Poulsen is goed in het dichtlopen van de gaatjes en het ondersteunen van de verdediging.

Ja, en Guardiola hangt de filosofie van Vgaal aan. Kom met nuttige uitspraken of kom er helemaal niet mee. Waarom? Theo Hoeft zich helemaal niet te vergelijken met De Jong of Poulsen, gewoon mond dicht houden en spelen. Van zijn kwaliteit is menigeen overtuigd, evenals zijn karakter, een moeilijk ventje. Dat je bij Ajax niet hebt kunnen laten zien wat je wilde, oke... Torres is ook nog steeds een erg goede voetballer.

ten eerste wil ik even aangeven dat ik janssen ook beter vind dan de jong en poulsen (maar niet in zijn tijd bij Ajax) en ik vind ook dat hij niet had moeten gaan huilen en piepen maar had moeten vechten voor zijn plek , maar hij had niets met Ajax hij is daar heen gegaan voor het geld. De janssen die we nu zien heb ik nooit gezien bij Ajax dat felle tegen tegenstanders en scheidsrechter!!! Het was geen goede match jammer want ik vind hem wel heel goed .... en hij moet net als in het begin niet te veel vertellen en natrappen naar Ajax want dat doet hij de laatste tijd te veel...ajax en janssen geen goede match dat kan maar dan moet je niet gaan janken maar verder gaan hij is nu bij de club die in zijn hart zit (al is dat ook niet meer de club die hij dacht dat het was met die mafia voorzitter ) ik denk dat janssen blij is dat hij weer in Arnhem is dat is zijn stad ... succes theo ..ik geniet van van je alleen jammer dat je afgelopen zondag van je hebt doen spreken hahahah want Ajax stroomt wel door mijn aderen ...wij Zijn Ajax WIJ Zijn DE Beste ""en de mooiste club""

31 januari 2013 om 09:50

Mafia-voorzitter, shit jij bent er dus echt als eerste achter in welke business Jordania écht zit. Wauw.

als ik theo had geweest had ik ook weg gegaan bij ajax ,bij ajax spelen alleen maar middelmatige spelers ajax kan alleen voetballe op bal bezit als ze onder druk komen te staan blijft er niks van over totaal geen kracht en conditie alleen maar de bal rond tikken zonder tempo

Achteraf had hij nooit naar ajax moeten gaan, hij heeft nu rancune tegen die club. Als je dit zegt dan heb je toch wat hoog in je bol. Hij is een goeie speler, maar om dit nu te gaan roepen, slaat nergens op.

Beetje jammer hoe de media Theo hier nu neerzet. Uit deze woorden, waarvan ik zeker weet dat ze verdraait zijn, kun je geen emotie zien en weet je niet in welke toon Theo dit gezegd heeft. Je kunt veel over Theo zeggen maar niet dat hij arrogant is!

Rare reacties hier zeg. "hij blijft reageren op Ajax boehoe..."
Hem is gevraagd in een interview of hij het had gered en dan zegt hij 'ja ik vind mezelf sterker dan Poulsen en Schöne" wat is daar mis mee? Moet hij dan zeggen: "ik zeg niks over Ajax anders gaan er mensen huilen", is het ook weer niet goed verzeker ik je. Laat die jongen toch gewoon zeggen wat hij vindt.

31 januari 2013 om 10:31

Onzin, je hebt ook de mogelijkheid om je wat meer op de vlakte houden en wat minder specifiek als een brok frustratie op vragen in gaan.
"Ik zeg niks over Ajax anders gaan er mensen huilen" is het andere uiterste.
Er is ook een middenweg, bijvoorbeeld door te zeggen, dat de huidige middenvelders van Ajax andere type spelers zijn dan hij.
Je hoeft je niet helemaal als een dooie tijdens interviews te gedragen, maar je kunt ook geprikkeld overreageren.
Hij mag uiteraard zeggen wat hij wil, maar is het zinvol? Iets van olie op het vuur gooien.
Het lokt nou eenmaal reacties uit, heeft niets met huilebalken te maken.
Als je dat raar vind, sla je die reacties toch gewoon over?

hij zei: "ik ben beter dan die andere 2" daarmee bedoelde hij Paulsen en Schone, niet De Jong, die speelde n de spits.

31 januari 2013 om 10:04

Sowieso erg misleidende titel. Het staat er alsof Janssen het zo letterlijk heeft gezegd terwijl dat niet zo is.

Beter dan Poulsen is ie zeker. De Jong doet het momenteel echt goed. Of Janssen (in vorm misschien wel) beter is, betwijfel ik.

31 januari 2013 om 09:57

Ja, maar Rasmus Lindgren is nog beter dan Poulsen. En volgens andere website doet hij op Schöne en niet op De Jong. Dus wie heeft gelijk?

31 januari 2013 om 10:00

De Jong doet het momenteel echt goed?! Leg is uit?

31 januari 2013 om 10:58

Een echte prof. Doet weinig fout, hij doet zijn werk. Hij valt ook niet op verder. Het is sowieso een speler die wat meer op de achtergrond staat.

31 januari 2013 om 11:38

Ja, daar ga je dus al als aanvoerder. Een aanvoerder die op de achtergrond staat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

Naja, ik ben niet tevreden, maar iedereen een eigen kijk erop.

We zullen zien vanavond wie er beter is, Hopelijk is de echte spits van Ajax weer fit Goalbein Sigthorsson #9. En ook Babel kunnen we weer gebruiken straks.
En man wat is Derk slecht op rechts of links of op de bank.
Als Ajax nou gewoon met een echte spits gaat spelen en Siem op het middenveld dan kunnen we Vitesse makelijk aan.
Gewoon Sigthorsson, Babel of desnoods Eriksen in de spits.
Ook scheelt het dat van Rhijn gewoon kan spelen.

Jasper
Ricardo
Toby
Niklas
Daley
Siem
Poulsen
Eriksen
Lukoki/Babel
Sigi/Babel
Fischer

Ach, hij heeft toch ook gewoon gelijk? Hij heeft meer klasse in zijn kleine teen dan dat halve middenveld van Ajax. Serieus, een Schone/poulsen en vooral Siem de Jong komen veel te kort voor het niveau van Ajax. Ja, Eriksen kan nog wel is een goeie dag hebben, maar dat is de laatste tijd ook vaker niet dan wel.

Hopen dat Serero snel terug komt... en een nieuwe vm halen! Enoh en Poulsen eruit.

31 januari 2013 om 10:00

Vooral Siem de Jong? De Jong is een van de betere spelers van Ajax dit seizoen. Hij is ook echt enorm onderschat, het is geen frivole speler, maar hij is technisch echt goed en heeft bovendien belangrijke doelpunten gemaakt.

31 januari 2013 om 11:37

Vertel mij eens waarom Siem de Jong één van de betere is dit seizoen? Oke, hij heeft een paar doelpunten gemaakt, maar toch mis ik zoveel bij onze aanvoerder. Ik wil hem sowieso veel meer zien coachen, af en toe is boos worden mag ook. Maar zijn techniek, balvastheid en eindpass is van een veel te laag niveau. In de spits kan hij nog wel mee hoor, wegens zijn doelgerichtheid en zijn prima schot... maar op het middenveld is het niks. Ik zou hem wel is willen zien als VM, want bikkelen doet hij wel, dat overschaduwt zijn tekortkomingen.

Hij is ook wel beter dan Poulsen en Schone (ik neem aan dat ie die bedoeld), maar zij zijn de betere profs en ook meer getrouw aan de taak die ze krijgen. Ik snap wel waarom de Boer dat graag in zijn spelers ziet, zeker de wat oudere spelers, die toch als voorbeeld moeten dienen. Wel raar natuurlijk dat ie dat niet eerder zag aankomen.

Theo heeft een veel te grote mond. Als hij zo goed is, waarom heb je dat in een heel jaar dan niet laten zien bij Ajax? En kom dan niet met lulkoek dat je net niet op je beste plek stond, want waar je ook stond bij Ajax, dat je zoveel beter was dan de rest heb je in een jaar tijd niet laten zien. Überhaupt heeft hij heel weinig laten zien in zijn carrière voor iemand met zo'n grote bek. 1 fantastisch seizoen bij Twente ja. Maar verder valt het wel mee toch?

Misschien is Theo wel beter ja. Maar als hij dat nou ook eens iedere wedstijd kan laten zien.
Want op het moment dat zijn inzet er niet is is hij een van de mindere middenvelders van de eredivisie.

Theo mag dat zeggen! Ik vind hem keer op keer de motor van de club waar hij speelt. Ik gun hem met Vitesse een Knvb beker. Hoe hij het zegt klinkt misschien wat arrogant maar uitspraken als deze passen bij Theo en wat deze uitspraak betreft heeft hij nog gelijk ook. Bij wedstrijden die er toe doen heb je aan Theo een super voetballer!

31 januari 2013 om 10:57

Bij Ajax was hij echt niet de motor hoor, meer een onderdeel van de motor. En alleen bij wedstrijden die er toe doen, je slaat de spijker op zijn kop. Juist in wedstrijden tegen de "kleinere" tegenstanders moet je er ook staan als je het predicaat supervoetballer wilt verdienen...

Janssen kan goed passen maar laten we dat passje van de jong ook niet vergeten op blind met chocolade been.... En als Janssen beter was als de jong had ie wel gespeeld bij ajax... Snap dat er fans zijn van Janssen mar de jong s 23 Janssen 30 en ze ontlopen elkaar niet veel.... Kies je toch voor de jong... Punt

Tis waar je je prioriteiten legt.. Theo heeft beste trap techniek en techniek überhaupt van die 2 maar t harde werken wat die 2 hebben heeft theo niet

Ik vind Theo Jansen ondertussen een heel irritant mannetje worden.
Hij wordt ook overgewaardeerd door de media van toen hij nog voor Twente speelde wat een geweldige speler is dat toch, vreemd want hij heeft het Nederlands elftal nooit gehaald hoe zou dat toch komen.
Ik vind hem niet beter als Siem de Jong wel beter als Poulsen maar als een speler dat zelf aangeeft vind ik het een arrogant mannetje.
Theo heeft bij Ajax gefaald omdat hij niet bij het team hoorde Ajax is een team met gevoel voor smaak en passie daarom past hij wel bij Vitesse een ploeg zonder team spirit en motivatie.

Maar niet beter dan Eriksen. De linkshalf plek waar Theo ook voor strijdt.
De keuze is simpel. Of moet ie dan rechtshalf spelen? Of toch maar weer Cvm?

Theo past gewoon niet in het spelletje zoals de Boer wil spelen. Theo wil zijn pass met links door de lucht kwijt kunnen. De boer wil positiespel, druk zetten

Theo heeft de concurrentiestrijd van Eriksen verloren. Het gaat niet om 1 speler maar om het geheel.

Theo geeft gewoon een paar trappen na aan Frank de Boer.
En hij heeft ook gewoon gelijk. Hij is beter dan De Jong en veel beter dan Poulsen.

Theo vindt het gewoon tof dat hij al 2 x van Ajax gewonnen heeft dit jaar.

31 januari 2013 om 10:48

Hij wilde zelf toch niet op de plek van Poulsen spelen?

Zit echt in zijn karakter om dit te zeggen in de media.
Iedereen is al gauw beter dan Poulsen.

De Jong en Janssen zijn qua positie niet te vergelijken, dus kan je ook niet zeggen dat je beter bent.

Beter als Poulsen ok maar beter als siem de jong hahaha lach me dood! Siem id 2x zo goed als janssen ook al zijn hun posities niet te vergelijken toch is siem veel beter

Wederom een ronduit vreemde titel van de 'redacteuren' van voetbalzone. Hij doelt natuurlijk niet op De Jong, maar op Schone en Poulsen.

Dit vindt ik nu echt laag van hem, dat niet verwacht, had hem altijd hoog zitten. Maar dat veranderd nu toch, hij heeft een geweldige trap en die heeft siem niet zo, maar die staat er wel altijd en gaat er voor 100% ervoor en dat mis ik bij theo wel en poulsen ja daar twijfel ik dus wel in. Zou eigenlijk zeggen dat ze gelijk zijn, alleen gaat poulsen wel er meer voor. Zoals er al eentje gezegt heeft, alleen in top wedstrijden doet hij het wel.

Op de positie van Poulsen was je de slechtste speler van het elftal, dus die vergelijking met Poulsen gaat totaal mank.
Siem de Jong en Janssen zijn niet te vergelijken, waar Janssen het moet hebben van zn magistrale passing moet Siem de Jong het hebben van zn vechtlust, zn inzicht en zijn vermogen om te scoren.

Dat Janssen dit zegt bewijst eens te meer maar dat Ajax er goed aan heeft gedaan om hem te verkopen, los van zn kwaliteiten.

Theo heeft natuurlijk ontegenzeggelijk grote kwaliteiten en als hij het op zijn heupen heeft kan hij geniaal voetballen. Siem de Jong loopt echter 2 keer zo veel in een wedstrijd, kan ook in de spits spelen, scoort vaker en is gevaarlijk met het hoofd. Poulsen valt misschien niet echt op maar verricht veel vuil werk. Theo kan goed voetballen als anderen het vuile werk voor hem doen. Als het team is afgesteld om hem te laten gloreren, dan kun je een goede aan hem hebben. Dat wilde ajax niet en bovendien heb je om kampioen te worden middenvelders nodig die kunnen bikkelen als je op een winderige regenachtige zondagmiddag met 1-0 achterstaat bij Rkc, en dat was nou niet zo zijn ding.

Voetbaltechnisch is hij beter dan schone/poulsen maar of hij daarmee een nuttigere speler is voor het team, dat is de vraag. De keuze is aan de coach en die koos voor anderen. Waarbij denk ik ook wel persooonlijke voorkeur meespeelt...ik had het idee dat Frank het niet zo had met de wat minder professionele instelling van Theo.

Hij mag blij zijn dat Frank hem eerlijk heeft gezegd in een vroeg stadium dat in principe zijn voorkeur naar anderen uitging. Er zouden zat coaches zijn die hem aan het lijntje hadden gehouden. Met deze info had hij 2 dingen kunnen doen. 1) Keihard werken om jezelf in de basis te knokken of 2) Naar een andere club gaan. Hij koos voor dat laatste. Prima, niks mis mee...maar ga dan niet na lopen trappen (waarbij ik me overigens afvraag of Theo dit zo gezegd heeft en in hoeverre deze uitspraak is uitgelokt door een journalist die een pakkende quote wilde scoren)

Dus gwn ff niet beter dan poulsen oke dat is iedereen xd maar beter dan de jong denk het dus egt niet he

Schone en Poulsen, die stonden namelijk op het middenveld.

Dan kan ik hem wel gelijk geven. Met name Poulsen vind ik te kort schieten. Niettemin was Janssen ook niet bewegelijk genoeg voor Ajax.. Janssen was voor de verdediging net zo anoniem als Poulsen en als linkshalf stond hij te veel stil.

Beter dan Poulsen, ja. Maar beter dan De Jong? Nee, als is dit wel zo is waarom was hij dan vorig seizoen geen onomstreden basisspeler bij Ajax?..

31 januari 2013 om 10:47

Omdat Frank de Boer niet helemaal goed bij zijn paasei is en Janssen compleet misbruikte.

31 januari 2013 om 11:02

Ach hou toch op. Komt het ooit in je op dat het ook aan Janssen kan liggen? Janssen is nu eenmaal niet aantoonbaar beter dan de middenvelders van Ajax, maar claimt wel een basisplaats en wil niet dezelfde trainingsarbeid leveren. Dat levert scheve gezichten op in een selectie en maakt van Theo een rotte appel. Ik ben het zo zat dat het nooit aan Theo kan liggen en dat Theo niet begrepen zou worden. Hij is gewoon een waardeloze prof die eigenlijk al zwaar over the hill is.

Wat een hypocriet gedoe hier zeg. Vorig jaar hoorde ik alle Ajax supporters nog zeggen dat Theo echt een geweldige speler was met een briljante passing en een echte topper was.. Nu is het opeens een rokende zuipende slome vent volgens alle Ajax supporters.. Met alle respect voor Siem de jong want het is een hardwerkende voetballer maar kwa techniek en visie is Theo gewoon beter. Ik ben het wel met hem eens dat hij beter dan poulsen of de jong is.

31 januari 2013 om 11:10

Eindelijk iemand die het hier bij het rechte eind heeft ( eindje040 ) Het valt mij op dat een voormalige ajax speler er plots helemaal niets meer van kan. Eerst worden ze de hemel in geprezen en wanneer ze aangeven ajax te willen verlaten , dan zijn het weer waardeloze voetballers. Behoorlijk triest gedrag van een zootje betweters.

31 januari 2013 om 11:30

Theo Janssen kreeg dit seizoen een staande ovatie als Vitesse speler in de Arena hoor.
Ondanks dat Ajax achter stond.
Vorig jaar waren er ook al Ajax supporters die hem wat minder konden pruimen, maar er was en is altijd respect geweest voor de mens en voetballer Theo Janssen onder de fans. De hemel in prijzen was er inderdaad niet bij over het algemeen, omdat hij niet altijd overtuigde in Ajaxshirt, waardering was des te meer.
De groep mensen die hem nu afkraken, deden dit waarschijnlijk vorig seizoen ook al.
Betweters heb je overal. Ook in Arnhem (waar nota bene het team wordt uitgefloten, terwijl virtueel eerste staan), Rotterdam, Eindhoven en waar dan ook.

31 januari 2013 om 11:46

Over hypocriet gesproken, was iedereen er in Eindhoven niet mee eens, dat Labyad zo geweldig talent was, hij werd werkelijk de wereld in geprezen. Tot hij diezelfde wereld vroegtijdig ging verkennen...
Nu wordt hij door deze supporters neergezet als een halve crimineel, die er helemaal niets van kan, en als mens de duivel in eigen persoon is. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet....

31 januari 2013 om 12:15

Nee hoor. Is nog steeds een geweldig talent? Ik heb dat nooit iemand horen zeggen dat hij geen geweldige voetballer is.. Er is inderdaad veel gedoe geweest omdat hij een advocaat heeft ingehuurd om onder zijn contract uit te komen. Dat noem je gewoon je club naaien en Psv op deze manier bedanken dat ze je je jaren met veel zorg en moeite hebben opgeleid tot de speler die die nu is.

31 januari 2013 om 12:52

Blader dan maar eens terug in topics over Labyad, Je zult versteld staan hoeveel Psvers hem afkraakte tot op het bot en hem ineens een slechte voetballer vonden.
Brands was een regelrechte ophitser in deze zaak en bespiegelde alleen het belang Psv. Daar smullen en smelten supporters van.
Er was nog zo iets van hem een contract laten tekenen onder een bepaalde leeftijd voor een te lange periode... Was de onkunde en de fout van PSV zelf.
Ik blijf erbij dat ik het zeer hypocriet vinden een voetballer om ineens te betichten van naaien en niet te bedanken voor al die mooie jaren in de opleiding van Psv. Omdat hij zijn contract niet verlengt..... Dat is het moderne voetbal.

Zijn jullie Theo ook zo beu?

Ten eerste: De luidruchtigste persoon in de kamer is vaak de zwakste persoon in de kamer. Theo speelt dit seizoen helemaal niet zo goed en haalde bij Ajax ook zijn niveau niet.

Ten tweede: Hij kan zichzelf wel beter vinden dan Poulsen, maar heeft hij bij Ajax niet week in, week uit liggen janken dat hij niet op die positie wilde spelen?

Ten derde: Als hij echt beter is dan de middenvelders van Ajax, waarom is hij dan niet gebleven om de concurrentiestrijd aan te gaan? Die zou hij dan toch met gemak gewonnen hebben? In plaats van zijn rug te rechten en De Boer te laten blijken dat hij niet om hem heen kan, ging hij een basisplaats claimen en het vervelende jongetje uithangen.

Ten vierde: Dit is nu de zoveelste maal dat hij Ajax een schop nageeft. Dit toont zijn onvolwassenheid, zijn rancune en zijn onzekerheid. Als hij goed in zijn vel zou zitten, zou hij zijn mond houden en zijn voeten laten spreken. Zo goed was hij nu ook weer niet tegen Ajax. Zijn goal was echter wel van grote klasse.

Concluderend kunnen we dus stellen dat het nooit aan Theo zelf ligt, dat iedereen die kritiek uit, het bij het verkeerde eind heeft en dat niemand hem begrijpt. Arme, arme Theo!

31 januari 2013 om 11:12

Grootdeels wel met je eens ja.
Alleen het eerste punt dan. Vind m op zich nog steeds wel aardig spelen.
Maar op alle andere punten ben ik inderdaad wel aardig klaar met hem ja.

31 januari 2013 om 11:13

Mooi verwoord. Theo hangt wel heel erg de gebeten hond uit zonder dat hem onrecht aangedaan is. Het had hem gesierd als hij zich waardig gedragen zou hebben, maar hij blijft doorgaan met sneren/ uitdelen.
Beter had hij vorig jaar wat mee gif gehad en het begin van dit seizoen.

'speciale wedstrijden maken iets speciaals in me los.'

Dit is ook op te vatten dat wedstrijden tegen kleine clubs hem weinig interesseren. Bij Twente was hij super tegen bijvoorbeeld PSV en onzichtbaar in wedstrijden tegen VVV en Excelsior. Ik denk dat dat een mentaliteitskwestie is, als topvoetballer moet je gewoon elke week volle bak geven. Theo is een goede voetballer, maar ik ben van mening dat hij meer uit zijn carriere had kunnen halen. Maar ik denk dat Theo wel tevreden is zo, hij geniet er in ieder geval wel van en is financieel binnen.

31 januari 2013 om 11:43

Theo heeft blijkbaar een conditie van een amateur voetballer en kan blijkbaar alleen in de belangrijkere wedstrijden zich volledig inzetten.

31 januari 2013 om 12:15

Of dat conditioneel is betwijfel ik. In een topwedstrijd kan hij wel 90 minuten voluit gaan. Denk bijvoorbeeld aan die goal tegen Psv, hij trok een sprint vanaf eigen helft in de 82e minuut en scoorde met een weergaloze stift. Als je conditie niet goed is kun je dat niet meer doen, vooral niet in een topwedstrijd. Ik denk dat het meer een mentaliteitskwestie is, dat hij een idee heeft van: Ach, Excelsior kunnen we ook wel op 80% verslaan, en daar handelt hij dan ook na.

Een topspeler staat er elke wedstrijd, ook in de grote wedstrijden, maar net zozeer tegen de kleintjes. Mertens bijvoorbeeld of Sulejmani laten zich alleen zien tegen de kleintjes en ik vind dat ook geen topspelers. Janssen laat zich gelden tegen de toppers maar heeft de mentaliteit niet om dat op te brengen tegen de kleintjes, anders was het gewoon een topvoetballer waarbij zijn plafond hoger ligt dan Vitesse, Ajax of Twente ben ik van mening.

31 januari 2013 om 12:26

Dd28,

Met één wedstrijd twijfel ik niet aan Theo's conditie. Het gaat erom om meerdere wedstrijden achter elkaar je volledig in te zetten plus die paar uur trainingen per dag.

Theo Janssen heeft minder scorend vermogen dan Siem de Jong en minder verdedigende capaciteiten dan Poulsen, dus ik snap niet waar hij het over heeft. Bovendien presteert hij in kleine wedstrijden niks, maar in grote als Cl-wedstrijden ook niet.

31 januari 2013 om 12:19

Theo Janssen scoorde tegen Inter en nam de corner waaruit het eigen doelpunt viel van Milito (2-2 uitslag). Verder had hij een assist tegen Tottenham (3-3) en scoorde hij tegen Werder (1-1).

31 januari 2013 om 12:25

O, jij bent nog in het Twente-tijdperk blijven hangen. Ik bedoelde de Cl-wedstrijden voor Ajax.

31 januari 2013 om 14:28

Dat vermoeden had ik al, maar bij Ajax liet hij sowieso weinig zien. Ik denk wel dat hij het niveau aankon, alleen werd hij verkeerd gebruikt (als verdedigende middenvelder). Bij Twente maakten ze optimaal gebruik van zijn kwaliteiten en dan zie je dat hij een vrij hoog niveau aan kan. Ik ben wel benieuwd waar zijn top had gelegen als hij bijvoorbeeld de mentaliteit had van een Kuijt.

Janssen zegt dat hij beter is 'dan die andere 2 op het middenveld.' Die andere 2 zijn al wekenlang Poulsen en Schone en niet Siem de Jong. Ik ben het dan ook gewoon eens met zijn statement.

Het is alleen wel de combinatie van spelers die bepaalt of een individuele speler op een bepaalde positie tot zijn recht komt. Janssen zal in het ene elftal wel op een controlerende positie uit de voeten kunnen en in het andere niet. Bij Ajax was Janssen als controleur op een middenveld met 2 nummer 10-achtige middenvelders ervoor en nog doorschuivende centrale verdedigers erachter pure zelfmoord. Poulsen is een mindere voetballer dan Janssen maar vult deze rol veel beter in. In vergelijking met Schone is Janssen inderdaad beter.

Er zit echt nog oud zeer bij Theo, nu zegt hij dit en eerder al dat hij "niets met Frank de Boer heeft". Hij is aangetast in zijn eer toen Frank hem vertelde dat hij minder aan spelen zou toekomen, omdat Siem de Jong en Eriksen wél beter zijn dan hij is. Controlerend wil hij niet eens spelen dus waarom vergelijkt hij zichzelf trouwens met Poulsen?

Even voor de goede orde. Janssen heeft het niet over siem de jong, maar over Lasse Schone. Klein nuanceverschil in het bericht, maar dat geheel terzijde....

Beetje kinderachtig Theo. De mannen die bij Ajax het middenrif vormen staan om te beginnen mentaal drie stapjes boven Theo.dat hij een betere voetballer is dan Schone of Poulsen ok, maar aan Eriksen en De Jong kan hij zeker niet tippen. Bovendien wil en kan hij niet controlerend spelen dus is het een beetje raar jezelf te vergelijken met Poulsen.

Waarom moet Janssen nu weer natrappen?
En ik weet het niet hoor maar was het niet Janssen die met een sip gezicht stond te klagen dat verdedigende middenvelder zijn plek niet is en hij daar heel beroerd speelde in zijn Ajax tijd?
Beter dan de Jong zal hij misschien zijn alleen de Jong werkt harder en is meer constant en is ook nog eens multi inzetbaar.

Ik vind het jammer dat Janssen dit nu moet zeggen als je dit voelde had je gewoon bij Ajax moeten blijven en de strijd aan moeten gaan maar dat durfde hij om een of andere reden weer niet.

Dat het een geweldige voetballer is klopt helemaal

VZ probeert de boel op te ruien om alles uit zn context te halen maar oh wee als jij een keer iets schrijft wat niet naar het mondje is van VZ dan krijg je gelijk een ban en punten in mindering! Net als een slager die zn eigen vlees keurt! al zou ik er 300 euro per maand voor krijgen dan nog zou ik geen moderater willen zijn.

Een beetje de stelling van VZ verdedigen en je eigen mening er voor op zij zetten ten kosten van alles en helemaal als het over het cluppie gaat van de mod zelf!! Verschrikkelijk !! aan de ene kant zoeken ze op deze site de confrontatie maar als je je mening er over geeft grijpen ze zogenaamd in. jaja!!

kom maar weer op met een ban en puntenaftrek en een verwijdering........of kom maar op met de duimpjes die het met mij eens zijn!!

Ja als die Poulsen ziet rondsjokken bij ajax begrijp ik echt niet waarom ze die knakker gehaald hebben? Voegt werkelijk helemaal niets toe aan dat elftal. Had toch gewoon Theo laten staan..dat is toch gewoon 10x beter dan die Deense prutser. Echt onbegrijpelijk..

Er staat geschreven; “christian Eriksen is een uitzonderlijk talent, maar ik ben beter dan die andere twee op het middenveld”, zegt hij in de ochtendkrant, doelend op Siem de Jong en Christian Poulsen.

Misschien bedoelt hij wel Enoh en Poulsen of Schone. Theo zou echt een dragende speler zijn voor Ajax, maar het heeft ermee te maken dat het een man was met een eigen wil. Denk dat meneer De Boer dit niet kon hebben. Theo zou echt wel de beste controleur zijn voor Ajax dit seizoen daar ben ik nog altijd heel erg zeker van. Poulsen kan ook controleren en passen, maar Theo had net dat extra beetje om vrijetrappen erin te schieten, normale goals te maken, goed aanvallend opbouwen. Jammer, maar nooit vergeten Theo nogmaals bedankt.

Heerlijke speler en een fantastische kerel die Janssen. Zegt altijd gewoon waar het op staat ipv altijd die slaapverwekkende teambelang antwoorden van iedereen.

Tuurlijk had hij meer uit zn carriere kunnen halen, maar nu kunnen wij in Nederland tenminste wekelijks van hem genieten.

Held.

Ja maar jij liet get niet zien terwijl Siem en Schöne (en in mindere mate Poulsen) dat wel doen.

Dan had je dat moeten bewijzen Janssen ipv gelijk weg te rennen toen je terecht niet als 1e keus gold. Daarnaast zijn Poulsen en Janssen totaal verschillrnde spelers. Janssen is aanvallen wat beter en Poulsen verdedigend veel beter.

janssen is veel beter, dan poulsen , en de jong , janssen heb slimheid wat de meeste missen bij ajax brtatiliteit.

punt hij speelt bij een club waar geen druk is dus kan die alles maken en hij scoort geweldig

Janssen heeft daarom ook 80 interlands gespeeld. Hij heeft in zijn hele carriere 2 seizoenen gepresteerd en durft dan te zeggen dat hij zo fantastisch is. Wat een lachertje die theo. Zodra hij buiten arnhem komt ist allemaal niks meer.

Als Janssen zijn dag heeft, dan vind ik hem zeker beter dan Poulsen en Schone. Ook beter dan De Jong en Eriksen. De Jong en Eriksen laten ook vaak niets zien. Bij die twee heb ik ook vaak het gevoel van alles of niets. Of ze zijn uitblinker, of je kan net zo goed met een man minder spelen.

In potentie zijn Eriksen en De Jong wel beter. Die twee hebben nog een hele carrière voor hun liggen, maar momenteel vind ik Janssen dus beter.

Theo heeft gespeeld bij Vitesse, Twente, Genk (niet geslaagd) en Ajax (minder goed dan bij Twente). Poulsen was gewoon jarenlang basisspeler bij Schalke 04 en Juventus. Als hij dan zoveel beter is dan Poulsen, zegt dat voldoende over de mentale gedeelte van Theo. Voetballend is Theo beter dan Poulsen en mentaal is Poulsen minimaal 4x beter dan Theo. Theo vergeet namelijk dat je bij Vitesse paar keer minder mag spelen (zie de 4 wedstrijden voor Vitesse - Ajax) en dat je bij Ajax na 2 mindere wedstrijden kritiek kreeg. En je kan zeggen wat je wilt, maar Theo kan niet zo goed tegen kritiek. En Poulsen heeft genoeg kritiek gekregen in zijn carriere, maar daar doet hij dan tenminste iets mee.

Ik heb liever een Poulsen die het een eer vind voor Ajax te spelen en en daarnaast belangrijk is voor het elftal, dan een Theo die denkt dat hij boven Ajax staat en hij denkt dat hij belangrijk was voor het elftal. Maarja.. Beetje zelfkritiek is voor sommige mensen moeilijk. Zoals een klein fluitconcertje krijgen voor het vele geld dat hij krijgt van Vitesse, en dan afreageren op de supporters.

Janssen past gewoon simpelweg niet bij ajax ,hij denkt niet in team belang dat laat hij wel zien bij vitesse ,hij denkt aan alleen zich zelf hij vind zich ook beter dan bony denk

poulsen snap ik siem is een goede speler goede trap en kan ook makkelijk een doelpunt maken misschien bedoeld die enoh en poulson want janssen speelde verdedigende middevelder

Ondanks de media die het weer opzoekt, zit Theo Janssen altijd met een Ajax hart. Ajacieden hebben respect richting Janssen, toen hij de overstap maakte van Ajax naar zijn geliefde club Vitesse. Nu Ajax - Vitesse & afgelopen weekend Vitesse - Ajax.. hoorde je geen fluitconcert van de Ajax supporters en terecht.

De applaus in de Amsterdam Arena geeft nog eens aan, dat Theo gewoon nog geliefd en welcome is bij Ajax.

Als Janssen dit echt heeft gezegd is geen ben ik geen fan meer..
Gadverdamme speelt ook eens een keertje goed , Theo we gaan vanavond zien dat je weer achter aan loopt. Ajax is altijd de 2e wedstrijd beter dit is nu de 3e.

Was altijd wel een fan van hem maar volgens mij is het duidelijk waarom hij weg is. was op de training niet gemotiveerd en liet daar niet zien wat hij zou moeten laten zien. Ook wou hij niet spelen op de plek van Poulsen. Beter dan de Jong vind ik ook, maar hij is gewoon ouder. paste niet in de groep. wat een arrogante speler zeg. weet niet of hij dit inderdaad echt heeft gezegd. vind het erg neerbuigend om te zeggen. die andere 2 opties

Natuurlijk iedereen gaat weer over Christian Poulsen heen vallen. Het hele team faalde maar de ervaren rot wordt er weer uit gehaald. Het is al jaren hetzelfde, toen Ajax vorige jaar punten verloor werden Vermeer en Vertonghen afgekraakt en nu is het de beurt aan Poulsen.

Zeker vergeten dat Poulsen meer wedstrijden goed heeft gespeeld dan slecht? Poulsen legde in ze eentje Graziano Pelle lam door elk kopduel torenhoog boven hem uit te steken een week geleden en nou is het weer een speler die er niets van kan omdat hij 3 ballen inleverde bij de tegenstander.

Heb gisteren Madrid - Barcelona gezien, wat is Messi een prutser die heeft wel 10x de bal ingeleverd bij de tegenstander.

Poulsen is een hele bruikbare schakel bij Ajax en het is terecht dat hij het vertrouwen krijgt van Frank de Boer. Het collectief falen van Ajax tegen Vitesse mag daar geen afbreuk op doen, zeker niet omdat de tegengoals niet de fouten van Poulsen waren. Als je dan toch iemand uit de basis wil halen doe dan bambi a.k.a. boerrigter die geen schim is van wat hij ooit was.

Theo is sowieso beter dan die 2 prutsers Schone en Poulsen.

Laten we hem vergelijken met de Jong:

techniek: bruikbaar en nuttig van Siem de Jong en daarblijft het bij, Theo kan alles met een baltheo
inzicht/tactiek: De Jong staat vaak op de goede plek, passing is ok. Theo geeft de meest geweldige ballen en via hem lopen bijna alle aanvallen theo
verdedigend: Siem doet zijn werk en Theo niet, Theo doet wat hij goed kan en Siem rent over het veld. Een cvm zijn ze allebei niet dus ook hier theo
Aanvallende Jong kan beter koppen. Theo heeft een beter schot, betere voorzet en gezien het fraaien lobje kan die ook beter afmaken.theo
Fysiek: de Jong is behoorlijk in het fysieke, Theo is fysiek zeer sterk, daar win je geen duel van! theo

Lijkt me duidelijk dus.

Theo wint eens een keer en dan gelijk zo een praat gaan verkopen. Vind dit een beetje zielig van hem. Die jongen had zoveel meer uit zijn carriere kunnen halen

De titel geef ik niet gelijk maar Janssen wel. Als Poulsen en Schone bedoelt worden, heeft hij groot gelijk. Zijn trap is geweldig en als hij bij Ajax op linkshalf zou hebben gestaan dan zou Boerrigter waarschijnlijk ook spelen als vorig seizoen.

samengevat: Ja, beter dan Poulsen en Nee niet beter dan de Jong

even een feedback in alle jaren waar hun gespeelt hebben?
Theo janssen = Vitesse,genk(uitgeleend),twente,ajax
Cristian poulsen = Holbæk,copenhagen,schalke,sevilla,juventus,liverpo... waar zijn jouwn grote clubs in je jonge jaren theo janssen?

Theo Janssen is veel beter dan Eriksen en de jong bijelkaar , dit is nou typische Ajax en de boer voorop even gelijk halen dat Eriksen en de jong beter zijn nou jammer ik had liever Theo gezien inplaats van die twee prutsers . Maar ja je moet iemand van zijn leeftijd wel in z'n waarde laten en op z'n eigen positie zetten .

jansen jansen toch heel jammer dit bij ajax heb je het ook vaak af laten weten zoals je de afgelopen 4 5 wedstrijden verstoppertje aan het spelen was bij vitesse
en poulsen zijn cv mag je van dromen en de jong die schittert in de cl hij doet wat hij moet doen en jankt niet zoveel als jou plus in de wedstrijden zie je de jong en dat heb je zelf meegemaakt kampioenswedstrijd ajax twente vergeet niet wie jullie heeft laten huilen
je moet gewoon normaal doen voetballen kan je maar niet raar gaan praten

Jammer dat Janssen zoiets zegt. Een speler zoals hij heeft zo'n commentaar toch helemaal niet nodig ?

toen ik de titel las dacht ik eerst aan bier drinken of shaggies draaien, enfin het is jammer dat hij zoiets roept hij wilde zelf weg daar dus als je beter denkt te zijn had je dat daar in amsterdam aan moeten toen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren