Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: ‘Ajax staat drie punten achter en wordt dus kampioen’

Laatste update:

Frank de Boer heeft niets te klagen. De trainer is met Ajax op trainingskamp in het zonovergoten Brazilië en hij zegt op de officiële website van de Amsterdamse club te genieten in Rio de Janeiro. “Ik ben tot nu toe zeer tevreden hoe het hier gaat”, vertelt de coach voor de voorgevel van het luxueuze Sheraton Hotel. De Boer wil met zijn pupillen in de miljoenenstad aan de teambuilding werken.

/

“In een trainingsweek als deze heb je bijvoorbeeld echt tijd voor teambesprekingen”, zegt De Boer vrijdag. “Daarbij is het juíst de bedoeling dat ook de jonge spelers hun zegje doen. Dat gebeurde ook. We zijn een heel homogene ploeg aan het worden. Op dit moment is het een fantastisch trainingskamp. We zijn ook veel verder dan waar we vorig jaar om deze tijd waren.”

Minpunten zijn volgens De Boer de povere staat van het oefenveld en de hitte. “Maar je hebt sommige dingen nu eenmaal niet in de hand”, weet hij. De Boer staat met de hervatting van de competitie in zicht derde met Ajax, drie punten na PSV en FC Twente. “Ajax staat drie punten achter en wordt dus kampioen”, knipoogt De Boer naar het verleden. “Maar zo denken is een bedreiging. Laten we vooral zelf niet geloven dat het zo makkelijk is. Ik ben er wel van overtuigd dat we kampioen kunnen worden.”

De Boer hoopt ook buiten de landsgrenzen met ‘lef en durf’ te spelen. “Dit seizoen toonden we dat op sommige momenten te weinig, bijvoorbeeld in de thuiswedstrijd tegen Real Madrid. Toen was er angst, ontzag. Toen lieten we zien hoe het niet moet.” Met beter opgeleid voetbaltalent hoopt Ajax terug te keren in de Europese top. “Jonge spelers die voor Ajax kiezen, kiezen voor vakmanschap en investeren in zichzelf. Je komt hier niet om miljoenen te verdienen.”

Wordt Ajax dit seizoen voor de derde maal op rij landskampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee meneer de boer op sommige momenten werden jullie zwaar overklast en zijn teams op alle plaatsen wat beter!
Deal with it.

11 januari 2013 om 21:32

Zeiden ze 2 jaar achter elkaar ook, en toen waren we nog eens met een grote aantal wedstrijd met een b team kampioen geworden.

12 januari 2013 om 01:04

Het aantal kanshebbers blijft ongemeen groot.
Ook Ajax mag zich daar toe rekenen. Van te voren roepen dat je kampioen wordt (ook met knipoog) is wellicht niet zo slim en respectvol... Motiveert alleen de andere kandidaten.

12 januari 2013 om 05:42

Dat Tannat zoveel meer duimpjes omlaag als omhoog krijgt is er pure afgunst over het verleden, want hij spreekt niet eens alleen zijn mening maar ook de feiten. Knap dat Ajax afgelopen seizoenen kampioen werd, maar lekker makkelijk om op zo'n reactie alleen een duim omlaag te geven zonder onderbouwing.

Maar laten we niet vergeten dat Ajax niet de enige ploeg is die kampioen wil worden, ook Twente en PSV willen gewoon kampioen worden en dat "wij zijn de beste" stimuleerd inderdaad alleen de tegenpartij. Is gewoon een feit en als je het hierom nodig vindt om negatieve feedback te geven zegt genoeg over jou spraakgebrek.

12 januari 2013 om 10:57

van die 7 seizoenen 1 seizoen op 1 ptn kampioenschap misgelopen en 1 seizoen op 1 doelpunt kampioenschap misgelopen, dus geen 7 seizoenen faalden we we hadden ook enkele van deze seizoenen pure pech.

11 januari 2013 om 21:32

Hij 'dealt' er toch ook mee? Hij benoemt het, zegt dat het veel beter moest, en dat was het. Niet meer dan dat, en je moet het ook niet meer laten lijken.

11 januari 2013 om 23:53

En dat is dus een cliché!

11 januari 2013 om 21:38

Welke momenten werd Ajax zwaar overklast dan? De enige wedstrijden waarin Ajax het echt voetballend minder deed was 2x na een rode kaart uit bij SC Heerenveen en uit bij Feyenoord.

Ajax heeft tegen ADO uit, FC Utrecht Thuis & Uit en Heracles uit hele onnodige punten laten liggen toen ze voetballend en qua kansen gewoon beter waren.

Andersom kan ik geen wedstrijd noemen dat Ajax teveel heeft gekregen.

11 januari 2013 om 22:25

Ach vorig jaar kregen ze in de 2e helft van de competitie PSV en Twente nog thuis, nu uit. Ik verwacht toch, dat Ajax het in het 2e deel van de competitie moeilijker gaat krijgen dan vorig jaar. Dit jaar niets in Amsterdam, zelfs geen beker.

11 januari 2013 om 22:32

Dus? Vorige jaar wonnen we uit bij Twente en speelden we bij PSV gelijk nadat 2x de linksback was uitgevallen.

11 januari 2013 om 22:35

Vorig jaar hadden we toch echt Twente uit hoor, 3 wedstrijden voor het einde van het seizoen ongeveer dacht ik.

Met die schitterende goal van Van der Wiel na een splijtende pass van Ebicilio.

12 januari 2013 om 06:37

En er bij PSV bijna een keeper wed onthoofd door een teamgenoot..... Was een hele vreemde wedstrijd.

11 januari 2013 om 21:55

Boehoe, dat was de vorige 2 jaar ook al zo ... En waar stonden ze toen ook alweer aan 't eind?
Deal with it!

Ajax is zeker niet top, maar de rest ook niet. De vraag is wie daar blij mee moet zijn. Niemand echt lijkt me. Al is kampioen worden altijd nog leuk, maar zou wel weer 's leuk zijn als 't niet van de armoede zou zijn.

11 januari 2013 om 22:12

Wat een waardeloze reactie. Mijn neefje van 3 zou nog een reactie met meer inhoud en klasse kunnen plaatsen dan dat jij doet. Op welke momenten werden wij overklast dan? Toen we Twente in de kampioenswedstrijd met 3-1 versloegen...? Of laatst in de Arena toen we PSV wegspeelden...? Zeg jij het maar.... Teams zijn op alle plaatsen wat beter? Misschien moet je je loze beschuldigingen eens onderbouwen.

Ik zie Ajax dit seizoen weer kampioen worden, wij hebben misschien niet de beste selectie, vooral voorin, maar wel de beste visie. We spelen het beste voetbal, het beste positie spel, we hebben de beste trainer etc. Als we dit seizoen geen kampioen worden wijt ik het gewoon aan onszelf, want als we doorgaan hoe we nu bezig zijn moeten we kampioen worden, 100 % en zonder arrogantie.

11 januari 2013 om 22:14

Haha ja he, De Boer deed altijd alsof Ajax gewoon die dag niet top was en had kunnen winnen, terwijl ze gewoon alle hoeken van het veld zagen. Ik snap best dat je als trainer in je team gelooft, maar De Boer doet altijd net alsof Ajax een wereldploeg heeft. Maar op dit moment lopen er zat middelmatige spelers rond.

Maar goed, verder een supertrainer hoor niks op af te dingen, die man staat binnen een aantal jaren zeker voor een Europese topclub.

12 januari 2013 om 14:14

@reinier67

Een beetje kortzichtige reactie. Ik vind De Boer een van de weinigen die vrij realistisch is zijn analyses. Net als Koeman trouwens. Ook je opmerking over middelmatige spelers slaat nergens op. Ajax en Feyenoord hebben op dit moment de meeste potentie in de selectie, die op dit moment vrij goed is, maar nog niet zo sterk als Psv en Twente. Al scheelt dit helemaal niet zo veel.

12 januari 2013 om 15:56

De boer is idd altijd realistisch, behalve na de wedstrijden in de CL, toen ze door real en dortmund overklast werden zei hij elke keer dat het puur kwam omdat ajax zijn niveau niet haalde, terwijl die clubs op elke positie gewoon betere spelers hebben. en met middelmatige spelers doelde ik meer op de cl hoor,, voor de nederlandse competitie heeft ajax een zeer aardig elftal en het nieuwe beleid gaat denk ik over een paar jaar pas echt zijn vruchten afwerpen als de talenten doorgroeien, want er lopen idd veel talenten met potentie.

11 januari 2013 om 22:29

Welke wedstrijden dan? Tegen Psv? Tegen Twente? Tegen Vitesse?

Zielig figuur ben jij, deal with it.

12 januari 2013 om 02:18

jezus mensen, degene die het het best heeft gedaan staat aan het eind van het jaar bovenaan... en uit de huidige ranglijst kan je wel opmaken dat er weinig verschil tussen de clubs zit. vinden jullie het dan niet een beetje kinderachtig om "mijn club is beter dan de jouwe" te doen? pffff... ik wil jullie nog wel eens horen als uiteindelijk de kampioen er is, en dat niet degene is die jullie nog zeggen...

12 januari 2013 om 05:46

Hoezo gebruiken alle ajacieden ineens "deal with it" ? Iedereen even verdiept in engelse taal of eindelijk het educatieve aspect voorrang gegeven op het sportieve aspect? Dan heb ik nog een mooie uitspraak voor diegene: "how about f***ing time"!

12 januari 2013 om 11:43

Vanwege die Jackcola, een stuk naar boven.

On: Het geloof is groot in Amsterdam, logisch toch? Afgelopen 2 jaar hadden we een grote achterstand tijdens de winterstop, nu slechts 3 punten. M

12 januari 2013 om 14:11

Omdat er gereageerd is op een hele kinderachtige zielige post, met daarbij als afsluiter "deal with it"

Vandaar. Dus mijn reactie mag ook weg weg, want die slaat nu nergens op.

11 januari 2013 om 22:30

Het wordt dit jaar heel spannend en het gaat tussen ajax,twente en psv . Feyenoord is te afhankelijk van Pelle en zakken na een blessure of schorsing terug . Een van de laatste wedstrijden (twente - psv) daar valt de beslissing

11 januari 2013 om 22:46

Je kan er niets van zeggen wie er kampioen gaat worden,net als de voorgaande 2jr.
Tis de afgelopen 2jr ajax geworden,maar dat had net zo goed twente of psv kunnen zijn.
Denk dat wel dat ajax wel moet winnen van feyenoord om te beginnen,want anders staan ze weer 6punten achter op psv/twente. En psv is dit jr 50%stabieler als voorgaande seizoenen.en toppers als toivonen en pieters komen terug.
Tgenvaller is wel dat Narsingh out is,hij begon in topvorm te komen. En dat scheelt een asist of 15 en 6doelpunten in de 2e competitiehelft.
Nogmaals het kan alle kanten op........er is geen absolute favoriet. En de druk is bij ajax en psv even groot,beide moeten kampioen worden,anders is het seizoen niet geslaagd!!

12 januari 2013 om 11:10

Het had helemaal niet net zo goed twente of psv kunnen worden want die lieten het grandioos afweten in de 2e competitiehelft. Als ze het "net zo goed wel hadden kunnen worden" hadden ze er gestaan op momenten dat het moest.
Dit seizoen ligt alles nog open en kunnen we een moooi competitieslot tegemoet zien!

ik heb er het grootste vertrouwen in dat mijn clubie het dit jaar ook weer gewoon kan doen hoor, maar kampioen of niet het word een mooie 2e seizoenshelft

11 januari 2013 om 22:16

Nou als we geen kampioen worden zou ik het zo mooi nog niet vinden... tenzij we de Europa League winne. Ik ga voor niets minder dan kampioen... Voor Twente ben ik niet bang, die zijn zonder Chadli, Tadic en Fer gewoon een subtopploeg. Voor Feyenoord ben ik ook niet bang, die doen het leuk maar worden geen kampioen. PSV tenslotte, die zie ik als de grootste concurrent. Maar het is een team zonder voetbalvisie, ze doen maar wat en leunen op individuele krachten. Ajax speelt met een duidelijk beleid en visie, als er een speler wegvalt, vult een ander het in op dezelfde manier. Dat is een kracht die andere teams in de eredivisie niet hebben, waardoor ik ons als de beste zie. Daarbij hebben we de beste trainer, wij worden kampioen

11 januari 2013 om 22:53

Psv speelt het hele seizoen hetzelfde systeem en vult spelers in waar ze thuis horen als andere out zijn.
willems voor pieters,bouma voor willems, lens/depay voor mertens,wijnaldum voor toivonen.
zanka voor marcelo,htuchinsson voor Bommel,manolev voor hutchinsson
matavzs voor lens.etc etc
Snap niet waar je vandaan haalt dat psv zonder visie voetbalt.zonder visie sta je niet bovenaan met 60goals voor en 18tegen.
Alleen is het wel zo dat psv tegen ajax niet hun eigen spel(lees countervoetbal) gespeeld hebben,terwijl ze gewoon hun eigen spellletje hadden moeten spelen....dan hadden ze meer kans gehad om die pot te winnen.

12 januari 2013 om 05:56

Kan je vertrouwen best begrijpen, maar de uitspraak van frank niet.

Not sure if serious

Als Ajax zijn vorm weet vast te houden verwacht ik dat ze met PSV gaan strijden om de titel. FC Twente schat ik toch wat minder in als team.

11 januari 2013 om 21:48

Minder? Twente heeft op werkelijk iedere positie een betere speler als de selectie compleet is! Als Fer, Chadli en Bjelland niet zo lang geblesseerd waren geweest had Twente eenzaam aan de top gestaan

11 januari 2013 om 22:23

Van de genoemde spelers is Chadli de enige die beter is ...
Voor de rest is het bij Ajax gelijkwaardig over zelfs beter...
Fer? wij hebben De Jong en Eriksen.

11 januari 2013 om 22:54

Twente moet het hebben van Chadli en Tadic en ik heb Chadli en Tadic alleen achter hun directe tegenstanders aan zien lopen tegen Ajax, Vitesse en Psv. Vooral tegen Ajax had Twente 0,0 in te brengen, dus hoe bedoel je betere spelers? Als Twente een topteam zou zijn geweest, was het niet zo door de mand gevallen, zoals het ook tegen Europese laagvlieger Helsingborg door de mand viel.

11 januari 2013 om 23:00

Als als als wat als Babel en Sigthorsson er bij Ajax bij waren geweest.
Zo kan je altijd wel bezig blijven.
Ajax staat maar 3 punten achter en dat is weinig vergeleken de vorige seizoenen.

12 januari 2013 om 10:44

Hahahaha.. meen je dit echt? AM heeft twente totaal niet, en de verdediging is echt niet sterk komt vooral voetballend erg tekort.. Brama is al jaren overschat, Castaignos bakt er weinig van in de spits.. De vleugels die heeft twente goed bezet.. maar nu tadic naar 10 gaat wordt dat een stuk minder..

Even om misstanden te voorkomen, die ongetwijfeld gaan gebeuren; dit zegt hij met een knipoog, dus nee, FdB is niet arrogant.

On:

Het verleden geeft natuurlijk geen enkele garantie voor de toekomst, maar het is wel iets waar je je aan vast kan houden, als je bedenkt dat de selectie van vorig jaar ook een boel punten goed kan maken denk je toch wel: 'dat kunnen wij (nu) ook.'

11 januari 2013 om 21:34

Vorig jaar zaten Twente en PSV nog in de beker en de Europaleague, terwijl Ajax na 1 wedstrijdje EL uitgeschakeld was. Nu doet Ajax op alle twee de fronten nog mee en heeft Twente het voordeel dat ze geen midweekse wedstrijden meer hebben.

11 januari 2013 om 21:42

Dus? Denk je dat 11 spelers alle wedstrijden spelen? Die extra fronten, daarvoor is een brede bank belangrijk.

11 januari 2013 om 22:24

Ik was er ook al bang voor dat mensen meteen gaan reageren met tekst als Arrogant etc.
VZ heeft ook weer een geweldige titel bedacht, en dan maar afvragen waarom er provocerende personen actief zijn.
Dit zijn namelijk inkoppertjes.

Ajax moet proberen om 'n stabielere lijn te krijgen, want in sommige wedstrijden spelen ze soms best slecht. Zoals Frank De Boer al zegt, tegen Real Madrid, maar ook tegen Borussia Dortmund en in de competitie vond, ik ze, bijvoorbeeld erg matig spelen tegen Feyenoord.

Maar als ze goed spelen, dan maken ze de kansen niet af. Bijvoorbeeld de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen FC Utrecht, In mijn ogen moet Ajax stabieler worden en natuurlijk hoop ik op 'n scenario als de laatste twee seizoenen, maar ik sluit sowieso niks uit.

De concurrenten spelen net zo wisselvallig als Ajax, dus er valt niks uit te sluiten. Dat maakt de Eredivisie toch 'n leuke competitie, dat het zo onvoorspelbaar is geworden.

11 januari 2013 om 22:06

Ze moeten zich niet laten intimideren. Oftewel, een beetje volwassener worden. Het is heel logisch hoor, daar niet van, maar je kon wel merken dat ze (met name de jonge jongens) in de wedstrijden die jij noemt, CL en Feyenoord, een beetje angstig overkwamen.

Wanneer Frank dat eruit krijgt, zal er een prima stabiele lijn in kunnen komen.

11 januari 2013 om 22:14

@ Oxxis,

Ze moeten zich inderdaad niet laten intimideren en het is inderdaad heel logisch. Frank De Boer is naar mijn mening ook wel 'n trainer die z'n spelers volwassener maakt, dus ik heb er wel vertrouwen in dat Ajax in grotere wedstrijden, zoals tegen Feyenoord en in de Champions League beter zal spelen.

Maar nogmaals, naar mijn mening is De Boer ook wel iemand die jonge spelers volwassener kan maken.

Je komt hier niet om miljoenen te verdienen. Ondertussen kapen ze wel overal jeugdspelers weg, door ze een hoger salaris te bieden.

11 januari 2013 om 21:50

ondertussen vinden diezelfde jeugdspelers dan ook dat ze bij ajax een beter opleiding en tevens meer kansen krijgen. want als het enkel om financiele redenen gaat dan kan ajax niet op tegen de manchesters van deze wereld. ik meen me te herrinneren dat Eriksen de keuze had tussen ajax en man city. en ook Bazoer had geloof ik dezelfde keuze, Fisher en Andersen zullen ongetwijfeld ook door andere clubs gevolgd zijn voor ze de overstap naar ajax maakte en als er een jeugdige speler van psg naar ajax komt lijkt het ook niet alleen maar om geld te draaien. maar ja dat is mijn mening

11 januari 2013 om 21:54

@steef71,

Ze kapen niet overal jeugdspelers weg. Dit zijn de spelers op dit moment bij Ajax, die volledig zijn opgeleid bij Ajax:

- Ryan Babel.
- Mitchell Dijks.
- Stefano Denswil.
- Joël Veltman.
- Ruben Ligeon.
- Mickey Van Der Hart.
- Jody Lukoki.
- Dico Koppers.
- Davy Klaassen.
- Daley Blind.
- Ricardo Van Rhijn.
- Kenneth Vermeer.

Nu de spelers die bij Ajax spelen, die niet volledig door Ajax zijn opgeleid:

- Toby Alderweireld ( Germinal Beerschot ).
- Niklas Moisander ( Turun Palloseura, maar brak destijds niet door en vertrok toen naar PEC Zwolle ).
- Christian Eriksen ( Odense Boldklub )
- Siem De Jong ( De Graafschap ).
- Nicolai Boilesen ( Brøndby IF ).
- Lucas Andersen ( Aalborg BK ).
- Derk Boerrigter ( FC Twente ).
- Danny Hoesen ( Fulham, maar komt eigenlijk uit de jeugd van Fortuna Sittard en het was de bedoeling dat hij eigenlijk nu pas zou debuteren en via de tweede elftal rustig gebracht zou worden ).
- Viktor Fischer ( FC Midtjylland ).
- Fabian Sporkslede ( AZ ).
- Ilan Boccara ( Paris Saint-germain ).

Nu komen de spelers die gewoon gekocht zijn door Ajax en helemaal niks te maken hebben met de doorstroming van uit de jeugd, ook niet deels opgeleid:

- Christian Poulsen ( Evian FC ).
- Eyong Enoh ( Ajax Cape Town ).
- Miralem Sulejmani ( SC Heerenveen ).
- Kolbeinn Sigþórsson ( AZ ).
- Tobias Sana ( IFK Göteborg ).
- Lasse Schöne ( NEC ).
- Jasper Cillessen ( NEC ).
- Thulani Serero ( Ajax Cape Town ).
- Niklas Moisander ( AZ, maar heeft eerder bij Ajax gespeeld in de jeugd ).
- Derk Boerrigter ( RKC Waalwijk, heeft eerder bij Ajax gespeeld en is deels opgeleid )

Om precies te zijn, twaalf spelers zelf volledig opgeleid, elf spelers weggehaald bij andere clubs uit de jeugdopleiding en acht spelers gewoon transfervrij binnengehaald of gekocht (als je Niklas Moisander en Derk Boerrigter niet meerekent).

11 januari 2013 om 22:15

Dijks niet, Dijks komt uit de opleiding van Volendam, maar Ajax had op dat moment nog een samenwerkingsverband met die club en dus kon Ajax hem makkelijk overhevelen naar de eigen opleiding.

11 januari 2013 om 22:27

Hetzelfde geld voor Alderweireld en Vertonghen.(ook Vermealen dacht ik)
Kwamen allemaal van die satelietclub(zoals Ajax Ct)
Dus noem ze voor de gein maar zelfopgeleid aangezien de manier van trainen bij Ajax vandaan kwam(filosofie)
Sommige zullen het met mij eens zijn, sommige niet.

11 januari 2013 om 22:28

@ Afca_godenzoon,

Ja, haha ik zie nu ook dat Mitchell Dijks uit de jeugd van FC Volendam komt. Bedankt om me te corrigeren.

11 januari 2013 om 22:30

Viktor Fischer is vorig jaar gekocht en die schaar jij onder de niet volledig opgeleide spelers. Dan zouden overal veel spelers in aanmerking komen als niet volledig opgeleid of niet? Jetro Willems, niet volledig opgeleid door Psv. Luuk de Jong niet volledig opgeleid door Twente. etc.etc. Zo lust ik er ook wel een paar.

11 januari 2013 om 22:31

@ Ndisdenaam,

Ja, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen en Thomas Vermaelen kwamen toen destijds van Germinal Beerschot en destijds hadden ze 'n samenwerkingsverband.

Maja, ik zet ze maar bij de ' deels opgeleide ' spelers. Maar ik begrijp zelf ook wel wat je bedoelt.

11 januari 2013 om 22:35

@ Steef71,

Viktor Fischer heeft 'n seizoen lang in de jeugd bij Ajax gespeeld, dat noem ik wel deels opgeleid.

Jetro Willems die heeft maar 'n paar maanden in de jeugd bij PSV gespeeld en na de blessure van Erik Pieters kwam hij in het eerste van Psv.

Luuk De Jong werd door FC Twente op 'n soort van rustige manier gebracht, net als Viktor Fischer bij Ajax, alleen dan op 'n soort andere manier.

Want destijds kreeg De Jong kansen in de Knvb beker en mocht zo nu en dan opdraven in de Eredivisie en Europa League.

Wat Willems en De Jong hadden, mocht Fischer vorig seizoen niet.

11 januari 2013 om 22:59

Met Willems was ook niet de bedoeling, maar noodgedwongen. De bedoeling was ook om hem rustig te brengen net als Zanka, waar nu zoveel commentaar over is, dat het te rustig is. Maar bij Fischer heb ik niets gehoord. Verder wel chapeau voor Ajax over hun daadkracht wat betreft het contracteren van deze jonge spelers. Maar ik hoop dat de echte eigen jeugd nu ook eens een kans gaat krijgen. Jozefszoon vind ik niet slechter als bijvoorbeeld een Sana. Allen krijgt Sana wel de kans en is dat bij Jozefszoon maar beperkt gebleven. Ik denk dat ze daar ook meer uit hadden kunnen halen. Hetzelfde geldt voor PSV en Twente hoor. De enige ploegen die op het moment in de eredivisie de eigen jeugd een kans geven zijn Feyenoord (noodgedwongen) en Vitesse ( beleidsmatig)

11 januari 2013 om 23:12

@ Steef71,

Ja, dat Jetro Willems zo snel gebracht zou worden was inderdaad niet de bedoeling. Zanka speelt nu best veel omdat Timothy Derijck en Marcelo gewoon matig bezig zijn, Zanka doet het ook best wel matig, maar wie weet komt hij nog wel.

Dat Ajax zulke jonge spelers als Christian Eriksen, Viktor Fischer en Lucas Andersen kan contracteren is inderdaad chapeau, maar het zegt wel wat over het scoutingswerk van Ajax.

Florian Jozefzoon heeft wel 'n kans gekregen, alleen niet bij Ajax. Ajax verhuurde Jozefzoon aan NAC Breda, zodat hij daar z'n kans kreeg om zich te bewijzen tegenover Ajax, alleen daar bewees hij zich niet. Nu bij RKC Waalwijk doet Florian Jozefzoon het best goed.

Tobias Sana begon fantastisch bij Ajax, maar daarna is het minder geworden. Eerlijk gezegd zie ik liever Derk Boerrigter of Jody Lukoki op rechtsbuiten, die brengen naar mijn mening meer dan Sana.

De enigste ploegen op dit moment in de Eredivisie die de jeugd 'n kans geven zijn Ajax, Feyenoord en deels Vitesse en AZ.

12 januari 2013 om 05:23

Achter Hoesen mag je echt wel 'gewoon' Fortuna Sittard zetten en niet Fulham.

Feyenoord staat ook drie punten achter op de 1e plaats worden ze nu ook kampioen?
de 1e speelronde van dit jaar word gelijk een kraker. Ajax - Feyenoord. Ajax zal zeker moeten weten om Feyenoord nooit te onderschatten

11 januari 2013 om 21:59

Ik denk dat feyenoord gewoon mee blijft doen om het kampioenschap, samen met Ajax en Psv.

11 januari 2013 om 22:06

Feyenoord doet het echt verassend goed en mag zich gewoon terecht een titelkandidaat noemen. Ik ben zelf voor Ajax, maar ben blij dat Feyenoord weer back-in-bussiness is. Ooh, wat heb ik die echte klassiekers gemist.

Nu begint Ajax de tweede helft van de competitie met De Klassieker. Ik ben nu al erg zenuwachtig en hoop dat het weer vanouds een strijd gaat worden.

Ik wens je alvast veel plezier met die wedstrijd. Sorry, maar ik wens je geen succes, als je dat niet erg vindt.

PS. Heb jij geen twee accounts? Er is n.l. ook iemand die zich El Fenomeno noemt.

11 januari 2013 om 22:23

Haha ik ben ook blij voor Feyenoord. Ik was er tegen Ajax de 2-2 en de 4-2 overwinning. Het was fantastisch. Ik hoop dat Feyenoord wint!! Maar omdat ze uit spelen word het wel moeilijk maar met Feyenoord weet je het maar nooit.

Ja dat zag ik ja, maar dat ben ik niet. Ik moest gewoon een account hebben van de echte R9.

11 januari 2013 om 22:12

Feyenoord heefthet pech dat er 3 teams beter zijn

12 januari 2013 om 12:24

Snap niet dat jij duimpjes omlaag krijgt? het is gewoon een feit.
het word zwz een spannende titelrace! dat kun je in de andere (top) competitie's niet zeggen!

Het is een gekke competitie je kunt niet zeggen wie er kampioen word. Gelukkig zegt de Boer het ook met een knipoog. Maar met een fitte selectie kunnen wij ver komen. We hebben bewezen met een talentvolle groep ook mee te kunnen doen voor de titel. Nu iedereen weer fit lijkt staan we er goed voor.

11 januari 2013 om 21:39

Alleen jammer, dat na 2 jaar fluwelen revolutie de eigen jeugd nog steeds weinig kansen krijgt.

11 januari 2013 om 21:45

Wat zit jij nou weer te bazelen, zeg? De jeugd krijgt genoeg kans, er wordt gewoon met 8 jeugdspelers gespeeld, waarvan 2 weliswaar teruggekocht, maar dan nog.

11 januari 2013 om 21:46

Nou dat valt ook wel weer mee! Dit seizoen zijn er al veel spelers die hun debuut gemaakt hebben.

11 januari 2013 om 21:59

de boer geeft de jeugd zeker mogelijkheden, maar volgens mij luisteren sommige mensen teveel naar bepaalde sportprogramma's waar telkens weer gerefereerd word naar het verschil van nu en de wedstrijd madrid - ajax van 2 jaar geleden waar de fluwelen revolutie begon. maar ze vergeten erbij te vermelden dat ajax ieder jaar zijn sterkste spelers kwijt raakt, en dat teams als madrid met de nodige miljoenen weer wat nieuwe spelertjes bijkopen, in het kort, ajax moet ieder jaar opnieuw bouwen aan een team en het duurt een paar maanden voor het loopt, en als het loopt zijn de beste n paar maanden later weer weg.

11 januari 2013 om 22:29

Moet je even je ogen open doen...

11 januari 2013 om 22:34

Volgens mij speelt Van Rhijn uit de huidige jeugdopleiding. Verder heb je Vermeer, Babel en Boerrichter vanuit het verleden. En die andere 5?

11 januari 2013 om 22:46

Alderweireld speelt gewoon vanaf zijn 15e in de jeugd (toch dik 4 jaar tot zijn debuut, de meest essentiele jaren ook nog), Blind speelt ook gewoon vanaf z'n 4e bij Ajax ofzo, Veltman vanaf zijn 9e, en Denswil vanaf zijn 7e, en Klaassen vanaf zijn 9e, als je dat al niet meer zelf opgeleid vind dan kunnen clubs spelers niet zelf opleiden.

11 januari 2013 om 23:07

En die laatsten hebben vaak gespeeld? Die schaar ik onder dezelfde noemer als Depay, Van Ooijen etc. bij Psv. Blind heb ik altijd sympathie voor gehad, in tegenstelling tot veel ajax-supporters. Vanaf 15 jaar vind ik niet echt jeugd meer.ik vind dat je van eigen jeugd kan spreken als een speler vanaf de D of uiterlijk de C bij je club speelt. Wat daarna komt zijn spelers waarbij al bepaalde kwaliteiten gevormd zijn, Het enige wat je dan nog hoeft te doen is ze in een bepaald systeem in te passen.

12 januari 2013 om 09:23

Dat is dan jouw eigen mening. Ajax speelt met genoeg jeugd en blijft jeugdige spelers inpassen. Dat jij het niet zo ziet is helaas enkel een mening.

12 januari 2013 om 20:06

Gebaseerd op feiten, waarom denk je dat ze het afgelopen jaar al 3 16-jarige spelers bij andere ploegen weg hebben moeten halen? Dat had bij een Ajax een aantal jaar geleden ondenkbaar geweest. Destijds hadden ze zich gegeneerd als ze een speler bij bijvoorbeeld PSV moeten weghalen, omdat ze ze zelf niet kunnen opleiden.

Ja maar real en dortmund zijn ook van wereldklasse maar ik denk dat ze wel kampioen worden

De boer heeft wel gelijk denk ook dat Ajax toch weer kampioen word ze spelen goed en laten weinig punten liggen. Feyenoord is niet genoeg om mee te doen te afhankelijk van Pelle vind ik zelf als feyenoordsupporter. Psv heeft een waardeloze verdediging en die gaan nog heel veel punten laten liggen. Fc Twente is te afhankelijk van Chadli en Tadic en op het middenveld hebben ze nouwelijks creativiteit. Ik zelf hoop op feyenoord natuurlijk maar dit seizoen zijn we te afhankelijk van Pelle dat is nooit goed.

11 januari 2013 om 21:52

Vreemd, volgens mij heeft PSV minder goals tegen dan Ajax dus volgens jou zal dat betekenen dat Ajax nóg meer punten gaat verspelen en dus worden ze geen kampioen

11 januari 2013 om 22:13

Verschil is dat Ajax steeds beter begint te spelen, dus steeds minder tegendoelpunten zal krijgen en dus meer punten. En bij PSV is toch de verwachting dat het juist net de andere kant op gaat vallen. Niemand is kansloos natuurlijk, maar ik denk dat Frank de Boer en Ronald Koeman een beter gevoel heeft op dit moment dan Dick Advocaat, ondanks dat PSV 3 punten los staat.

11 januari 2013 om 23:02

Nou, dat weten dan ook weer, Ajax zal minder goals tegendoelpunten krijgen de 2de seizoenshelft! De Boer en Koeman hebben een beter gevoel dan Advocaat, want?? Ze staan 3 punten achter dus hebben ze een beter gevoel?? heel vreemd wat je allemaal loopt te verkondigen

12 januari 2013 om 10:49

Prima analyse.. Ik snap bij Twente echt niet dat ze niet een keer wat doen aan de creativiteit en het voetballend vermogen op het middenveld.. Brama kan geen goede pas vooruit geven.. Fer wel, maar brengt de bal meestal waardoor er een gapend gat ontstaat op het middenveld.. Guttierez zou het kunnen maar wordt niet gebruikt.. Willem Janssen is pure middelmaat.. een speler die nuttig kan zijn op de bank als er loopvermogen wordt gevraagd op het middenveld.. Is niet goed genoeg voor de top..

Nu gaat Tadic naar 10, daar is hij een stuk minder vind ik.. ook geen man van de geniale steekbal of overvloed aan creativiteit en handelingssnelheid... nee iemand die zijn man opzoekt en een perfecte voorzet in huis heeft... ik zou hem gewoon op linksbuiten neerzetten..

Met een fitte Sigthorsson en Babel zie ik Ajax gewoon weer kampioen worden

Wie zou er anders kampioen moeten worden, PSV pist waarschijnlijk weer naast de pot, Twente is het net niet en voor Vitesse komt het allemaal nog te vroeg.
Wellicht ben ik niet geheel objectief. Ajax gun ik het op het moment gewoon het meest, PSV heb ik echt niets mee, komt mij veel te arrogant over en de twee anderen komen gewoon tekort.
Feyenoord hebben we natuurlijk ook nog, ach dat zou te mooi zijn.

Ajax wordt voor de derde achter een volgende keer Kampioen van Nederland,met op de tweede plaats Twente of Feijenoord

"de hitte is een minpunt"., Goh, je gaat naar Rio, verdient er wat duiten mee. En dan is de hitte een minpunt? Hitte, in Rio... Je verwacht het niet... >-<

De Boer blaast iets te hoog van de toren wat mij betreft, al heeft Ajax een uitstekende 'record' van goed presteren na de winterstop natuurlijk. PSV krijgt het zwaar qua programma, daar kan Ajax van profiteren.

11 januari 2013 om 22:10

Ik weet niet of je de berichten een beetje hebt gevolgd. Maar de Boer wou helemaal niet naar Brazilië maar dat moest van hun sponsor. En het weer is ook niet te voorspellen.

11 januari 2013 om 22:29

Hij zei het met een knipoog.
Dat is gewoon als grapje bedoelt.

Ik vind dit zeer mooie woorden van Frank de Boer! hoop op de derde op rij!

Alleen, even serieus, hoe kan je nu zegen dat je op sommige dingen geen invloed hebt?
Je gaat toch Brazilië? Nu ben ik ook geen Einstein, maar ik had ook wel kunnen vertellen dat het daar warm is! En helemaal als het daar zomer is, voor zover dat verschil maakt dan.. En over het slechte veld, daar had je je ook van te voren in horen te verdiepen..

Maar goed, ik hoop dat de teambuilding goed is en dat we een mooie zegereeks tegemoet gaat zien!

11 januari 2013 om 22:15

Hij had daar geen invloed op, omdat dit al reeds met de sponsor was geregeld, voordat Frank de Boer coach werd van Ajax. Dus hoe kan hij er dan invloed op hebben? Ben benieuwd
(het is algemeen bekend dat Frank de Boer liever niet naar Brazilie was gegaan, maar misschien was je toen even met wintersport ofzo)

11 januari 2013 om 22:40

Dan is dat dus al 3 jaar geleden geregeld. Dat geloof ik niet. Ik geloof wel dat de Boer er geen invloed op heeft gehad, omdat sponsors nu eenmaal belangrijk zijn. Wel vind ik dat er van te voren iemand had moeten gaan kijken naar de mogelijkheden om te trainen. zeker bij zo'n organisatie als Ajax. Ze hebben genoeg ex-voetballers, die een leuke duit opstrijken. Dan kun je een van die gassten ook wel vragen om even een voorbereidende trip te maken. Ik geloof wel, dat coaches het niet leuk vinden dat ze tegenwoordig steeds minder invloed hebben op waar ze trainen in de winterstop. Advocaat vindt Thailand niet ideaal, De Boer vind dat van Brazilie. Verbeek lult wel een end raak, maar had ook liever niet in Turkije gezeten,en Twente doet ook aan een nietszeggend toernooitje mee, waar geen eer aan te behalen valt. Allemaal sponsorbelangen, mar oh zo belangrijk voor de club, dus niet zeuren en gewoon accepteren.

11 januari 2013 om 23:05

Ik bedoel het meer in de zin van: Ajax heeft daar invloed op.

Ik bedoel als ze zo nodig naar Brazilië willen doe dat in de winter (daar) of zoek op z'n minst een accommodatie met een goed veld..

Het ziet er inderdaad zeer goed uit dit seizoen vergeleken met de vorige twee seizoenen, maar zoals altijd is er geen peil op te trekken in de eredivisie.

Jaaaa Frank, heb er vertrouwen in. Zag op Ajax TV dat de spelers naar hun In hadden in Brazilie, as zondag een wedstrijd om elkaar even te meten. Iedereen blijkt topfit te zijn en dat moeten we volhouden tot 20 januari.
De klassieker is zo'n belangrijke wedstrijd. We staan op even hoogte, dit is de kans om Feyenoord direct na de winterstop te demoraliseren.

Frankie Frankie, Frankie Frankie, Frankie Frankie wu worden kampioen.

Typisch weer die grootse arrogantie!! en ook dat gelul dat ze nu zo veel met de jeugd doen, nog steeds is meer dan de helft opgeleid bij andere clubs. Tot nu toe is Feyenoord de enige club die echt in haar jeugd investeerd en dat ook goed doet, maar de jeugd van Feyenoord is dan wel weer verkozen tot beste jeugd van NL en dat zullen clubs als onder andere Ajax niet kunnen bereiken.

11 januari 2013 om 22:35

Op welke arrogantie doel je precies? Volgens mij ben je na het lezen van de titel driftig op je toetsenbord gaan rammen. Voor alle duidelijkheid; De Boer doet deze uitspraak met een knipoog (zoals het artikel tevens vermeldt). Verder zegt hij niets, maar dan ook niets dat irreëel of arrogant zou zijn.

Stap over je haat voor Ajax heen en probeer een objectieve mening te vormen.

11 januari 2013 om 22:39

Het doel van jeugd opleiden is dan ook niet om een of ander dom verkiezinkje te winnen, nee, om goede spelers te laten doorbreken. Dat jij grammaticaal verkeerd beweerd dat ze allemaal uit andere opleidingen komen is vreemd, aangezien Alderweireld gewoon vanaf de essentiele leeftijd van 15 bij Ajax speelt, en van Rhijn speelt vanaf z'n 11e bij Ajax, dus wat je nu verkondigt is onzin.

11 januari 2013 om 22:48

Jaloers dat Ajax Europees speelt met jeugdspelers? Blind, Van Rhijn, Babel, Eriksen zijn allemaal jeugd dus wat praar jij? Nerveus voor 20 januari?

Ajax heeft overduidelijk het beste jeugd omdat we betrr presteren dan het enige jeugdteam(feyenoord). Dus, nog meer onzin te kwaken?

11 januari 2013 om 23:07

Feyenoord investeerd inderdaad het meest in haar jeugd.. Ben je soms vergeten waarom Feyenoord dat nu doet?

Er is bij Feyenoord na jaren van wanbeleid een onvermijdelijke rem op gezet. Het beleid van nu komt voort uit nood. Hoef je niet per se trots op te zijn.

12 januari 2013 om 00:38

Niet perse, maar het mag wel toch?

12 januari 2013 om 10:54

Zeker wel! Net zoals ik trots ben dat ajax dat doet voordat het te laat is, het hangt niet van toevalligheden aan elkaar maar het is een bewuste keuze om te investeren in de jeugd!

12 januari 2013 om 10:53

Arrogantie? Lees eens verder dan de titel! Het was een knipoog naar het verleden en hij heeft aan dat zelfoverschatting gevaarlijk is... Leuk en gefeliciteerd dat feyenoord de beste jeugd van NL heeft.. bij ajax lopen de beste jonge spelers in het eerste.. Tenminste ik vind Fischer verder dan Boetius, de Jong verder dan Clasie, Eriksen verder dan Vilhena en Alderweirld verder dan de Vrij..

Wederom een zeer prettig interview, met een man naar mijn hart. Ik heb zelden een trainer gezien die zo reëel en rustig zijn verhaal doet. En dat is echt een uitzondering in deze wereld die door gekte geregeerd wordt. De laatste zin zou een uithangbord moeten zijn voor de voetbalwereld:

“jonge spelers die voor Ajax kiezen, kiezen voor vakmanschap en investeren in zichzelf. Je komt hier niet om miljoenen te verdienen.”

Prachtig verwoord Frank!

Dat verkiezinkje zegt alleen iets over de klasse van een jeugd opleiding als die van Feyenoord, ik geloof gewoon niet dat ajax dit kan bereiken. en ook al zegt hij het met een knipoog het is en blijft arrogant

11 januari 2013 om 22:52

Gast, zit jij aan de drugs ofzo???
Je snapt er helemaal niks van he?
Waarom gelijk de jeugd van feyenoord erbij halen als het hier over ajax gaat.
Erg triest dit, ga eens objectief leren kijken.

12 januari 2013 om 01:09

Kan jij mij dan vertellen hoe het komt dat door Ajax opgeleide spelers jarenlang het NL's elftal domineerden? Omdat het allemaal zo slecht is daar? Natuurlijk heeft F'noord een goede jeugd en ja, ze hebben een prijs voor beste jeugdopleiding gewonnen. Maar, ook Vitesse heeft altijd een goede jeugd gehad. Net als Sparta, Ajax, Volendam en in het verleden Go Ahead. Is dat echt zo erg om toe te geven?
Ook jouw reactie 'Ik weet dat het met een knipoog is maar, het blijft arrogant' doet mij een beetje kinderlijk overkomen. Zoals er altijd door kleine jongetjes wordt geroepen dat 'meisjes stom zijn' zo kom jij over dat alles wat Ajax is 'stom is'.

de 20e zullen we zien in hoeverre ajax klaar is om kampioen te worden.. ik heb vanaf het begin gezegd dat ajax weer de titel zou pakken en feyenoord op dezelfde plek als vorig jaar.. vooralsnog gaat alles nog de goeie kant op en is er nog van alles mogelijk..
succes in ieder geval!!

11 januari 2013 om 23:11

Ja heb je gelijk in!
Maar ik denk persoonlijk dat Vitesse toch kampioen wordt.
Ze gaan versterkingen halen voor in totaal 15 miljoen euro, staat op de website.

Drugs?!?! Waar gaat dit dan weer heen... kom eerst met wat meer fatsoen!

ajax heeft een beteren jeugd opleiding dan Feijenoord . waarom word Feijenoord dan geen kampioen als ze de beste jeugd opleiding hebben . de jeugd teams van ajax doen het ook veel beter dan Feijenoord . en ten slotte gaat het om kampioen te worden .

de jeugd opleiding van ajax zal alleen beter worden vooral als ze weer goede talenten krijgen als in de jaren 90 . seedorf davinds kluivert . enz het komt wel goed met ajax . ajax heeft vaker in het verleden minderen jaren gehad . maar nu zijn ze al weer twee keer achter elkaar kampioen geworden . en in europa zal ajax zeker weer prijzen gaan winnen het heeft alleen tijd nodig .

hoop dat Feyenoord kampioen wordt en geen ajax, ik vind ajax momenteel een middelmatig team hebben. Feyenoord heeft veel talent rondlopen vind ik de laatste jaren, en dat gaat goed in de doorstroming, bij Ajax is dat altijd wel het geval en zullen de komende jaren toch wel hun talenten in het eerste elftal krijgen.

Dus de Boer hoeft alleen te bouwen en niet te vrezen wat er weggaat, als hij blijft zal hij toch wel een team vormen.

al die mis aan kopen wat ajax in al die jaren heeft gedaan. voor het zelf de geld hadden ze ook Toby Alderweireld, Christian Eriksen en Siem de Jong' een betere contact mee kunnen aanbieden van 3 miljoen euro perjaar dan blijven die spelers zeker weten 2 jaar langer bij ajax plus je maakt nog eens meer winst als ajax de spelers voor 4 jaar lang vast legt

Als je 3 punten achterstaat aan het einde bende geen kampioen frankske..

ajax moet er voor zorgen dat ze van de vaart terug halen , Heitinga . Sneijder .huntelaar .nigel de Jong . en dan aanvullen met wat jeugd en je heb een goed Team . die in europa prijzen kan winnen .

en van al die mis aankopen had ajax de amsterdam arena ook in eigen bezit kunnen hebben waar door ajax veel meer geld verdient . dat ajax maar geld perjaar weg legt om de amsterdam arena over te kopen . ajax zal de amsterdam arena toch met korting kunnen overkopen van de gemeente

Om aan te top te komen moet je spelers kunnen Behouden, tegenwoordig gaan ze allemaal voor het geld dus je bent om de 2 a 3 jaar een nieuw team aan het opbouwen... Het lijkt wel of iedereen hier blind voor is zelfs Cruijff..... Je kan een jong relatief nieuw team in Europa niet succesvol laten worden als je steeds opnieuw moet beginnen en je beste spelers kwijtraakt... ON: Als je ervoor kiest naar Brazilie te gaan meneer de Boer.. Kan je geen kou verwachten en Nederlandse velden, had je gewoon hier moeten blijven.

12 januari 2013 om 10:56

Dat is nou eenmaal een gegeven.. maar als ajax maar voor veel geld speler blijft verkopen hebben we vanzelf meer mogelijkheden om ene speler ook een keer iets meer salaris te bieden..de kunst is om meteen een opvolger uit de jeugd klaar te hebben staan.. zover is ajax (nog) niet maar dat is wel het streven..

Het grote voordeel van Ajax is dat ze weten 'hoe' ze kampioen moeten worden en dat geldt voor weinig andere selecties in Nederland. Je hebt Twente nog en een aantal meer ervaren spelers bij diverse clubs, sommigen al duidelijk op hun retour. Op basis daarvan heb ik de verwachting dat Ajax, Twente en PSV zich ietwat los gaan spelen van de rest en dan is het een kwestie van geluk, fitheid en klasse tijdens de onderlinge duels.

Ja natuurlijk is Ajax vorig een paar helemaal weggespeeld. Tegen Dortmund en Real kregen ze geen poot aan de trapper het was gewoon zielig om te zien. de Boer vergeet snel. Ajax is Europese subtop.

12 januari 2013 om 10:59

Tja.. dat is nou eenmaal een gegeven en uiteraard een geweldig leermoment! Maar het is ook wel weer heel makkelijk om de uitwedstrijd tegen Dortmund en de wedstrijden tegen Man City te vergeten.. Ajax is pas aan het begin van de revolutie en dit kunnen we nu al neerzetten.. er moet nog veel verbeterd worden..

Maar 3de worden in een poule met de kampioen van Duitsland, Engeland en Spanje is een leuk begin..

ajax moet gewoon proberen om de amsterdam arena in eigen bezit te krijgen . dan heeft ajax ook veel meer inkomsten en met dat geld kunnen ze de echte goede spelers een beter contact mee aan bieden als je een speler 3miljoen euro perjaar laat verdienen dan blijven de spelers zeker weten veel en veel langer bij ajax spelen . de meeste spelers gaan alleen maar naar het buitenland om dat ze veel meer geld verdienen daar . en niet van wegen dat het een beteren voetbal club is dan ajax . waar jan vertonghen nu speelt dat is helemaal geen beteren club dan ajax en ik zie die club ook nooit kampioen worden in Engeland zelf zal die club nooit om de prijzen spelen in Europa

Ondanks dat het uiteraard met een knipoog is, vind ik het wel opvallend dat velen er stiekem al wel een beetje vanuit gaan dat Ajax inderdaad na de winterstop weer geweldig gaat presteren en PSV weer gaat wegzakken, dat kan toch bijna niet voor het 3de jaar op rij?!

Ik vind het trouwens onbegrijpelijk waarom je helemaal naar Brazilië gaat, als later blijkt dat de omstandigheden totaal niet ideaal zijn

12 januari 2013 om 13:26

Daar wordt niet vanuit gegaan, de boer geeft aan dat het gevoel goed is en dat de ploeg in zijn ogen verder is dan vorig jaar.. Vorig jaar was het verschil overigens ook veel groter nu maar 3 punten..

Brazilie moet helaas van de sponsor..

12 januari 2013 om 14:05

Ik snap niet waarom een hoofdsponsor zo graag naar Brazilië wilt, wat voor voordeel is dit voor Aegon?

12 januari 2013 om 13:49

Aegon betaalt Ajax 10-12 miljoen per jaar. Dan mag je als club je sponsor best weleens tegemoed komen, denk ik. Wat PSV doet, voor een paar ton een trip naar Thailand maken, dat is veel onbegrijpelijker.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren