Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: PSV accepteert strafmaat en mist Marcelo drie wedstrijden

Laatste update:
/

De tuchtcommissie van de KNVB heeft PSV-verdediger Marcelo voor vier duels geschorst, waarvan een voorwaardelijk, vanwege zijn slaande beweging richting Danny Hoesen in het competitieduel met Ajax. Na behandeling van de zaak donderdag nam de commissie de eis van de aanklager over.

De aanklager was op basis van televisiebeelden een vooronderzoek gestart naar het voorval. PSV en Marcelo gingen echter niet akkoord met het schikkingsvoorstel, waardoor de zaak bij de tuchtcommissie terechtkwam.

PSV heeft tot vrijdagmiddag 16.00 uur de tijd om beroep aan te tekenen. Als dat gebeurt, kan de verdediger uit Brazilië zaterdagavond in actie komen tegen NEC. Als Marcelo de straf aanvaardt, mist hij de duels van PSV met NEC, Rijnsburgse Boys en NAC Breda.

Update 14 december 11:55 uur - PSV accepteert strafmaat en mist Marcelo drie wedstrijden
PSV accepteert de strafmaat van de tuchtcommissie in de zaak Marcelo, die wordt geschorst voor vier duels waarvan één voorwaardelijk. Marcelo mist de wedstrijden tegen NEC, Rijnsburgse Boys en NAC Breda. Na de winterstop is hij weer beschikbaar voor PSV.

Een terechte eis

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Terecht natuurlijk, moet je je handen maar thuis houden. Zou graag zien dat de Knvb vaker dit soort straffen uitdeelt. PSV kan wel in beroep gaan maar is toch nutteloos uit de beelden is duidelijk naar voren te halen dat het een bewuste klap is, hij kijkt achterom waar Hoesen loopt en gooit ze arm naar achteren.

Jammer dat PSV er zo moeilijk over doet, die zouden hem zelf al moeten aanspreken op ze wangedrag zeker in het kader van zonder respect geen voetbal en de voorbeeldfunctie die ze hebben.

14 december 2012 om 11:37

Je hebt helemaal gelijk, ik hoop dat je dit standpunt ook blijft houden als het straks een speler van Ajax betreft
Maar ik ben alleen van mening dat niet alleen de Knvb strenger op moet treden, maar dat met name de clubs zelf hier tegen op moeten treden. Laat als club eens zien dat je misdragingen van jouw spelers, trainers en supporters niet accepteert grijp zelf eens in en wijs niet altijd maar naar de Knvb, dat is zo makkelijk.

(typo)

14 december 2012 om 11:41

Inderdaad, alleen ik denk dat we lang kunnen wachten bij Ajax lopen er momenteel geen spelers rond die dat soort dingen zouden doen. Veel te lief allemaal, maar in elk geval wel sportief.

Mee eens clubs zouden er zelf harder voor moeten optreden. Schaamde me ook kapot om de actie van Ajax destijds met Suarez.ze hadden hem ook internet hard moeten straffen.

14 december 2012 om 12:37

Hij had zeker die actie niet moeten doen, maar nu moet je wel realistisch blijven. Suarez heeft terecht 7 wedstrijden aan zijn broek gehad,3 van ajx en 4 van de Knvb. Toen heeft psv er alles aan gedaan dat hij die straf kreeg en nu maken zij een stampij van deze overtreding dat ajax een maatennaaier is, ze moeten wel eerst bij hun eigen kijken

14 december 2012 om 12:42

Kun je eens uitleggen wat PSV toen precies heeft bijgedragen aan die straf voor suarez? Ik weet het niet namelijk.

OT: zeer onsportief gedrag van de collega's uit amsterdam. Eerst de media tippen en na voldoende ruchtbaarheid ook nog eens een belastende verklaring afgelegd. Chapeau mannen!

14 december 2012 om 13:00

Een PSV fan die Ajax beticht van onsportief gedrag??? Het moet niet gekker worden. PSV zit vol met spelers die collega's kaarten proberen aan te naaien en die hun handen niet thuis kunnen houden. Laat PSV daar eens wat aan doen, voordat ze andere clubs betichten van onsportief gedrag.
Volgens mij is het onsportieve van deze zaak vooral de vuistslag van Marcelo, en dat is nou juist waar ik niemand van PSV iets over heb horen zeggen.
En dan nog zeggen dat ajax de telegraaf heeft getipt, volgens mij hebben miljoenen mensen de wedstrijd en dus ook de herhaling gezien. Niet vreemd dat een krant daar iets over schrijft.
En sinds wanneer is een eerlijke verklaring afleggen onsportief? Hoesen heeft gezegd dat hij een slag in zijn gezicht kreeg toen hij naast Marcelo liep, meer niet. Had hij dan moeten zeggen dat hij per ongeluk tegen de arm van Marcelo opliep? of dat Marcelo hem helemaal niet had geraakt maar dat hij gewoon uit zichzelf ging liggen?
PSV moet naar zichzelf kijken, realiseren dat zij een voorbeeld functie hebben, en niet de hele tijd naar anderen wijzen.

14 december 2012 om 13:06

Als je beter bent dan je tegenstander, dan heb je dit soort overtredingen niet nodig. Je moet gewoon zorgen dat ze niet de kans krijgen om bij de bal te komen. Zoals bij Ajax - PSV de eerste helft ongeveer. Dan dwing je de tegenstander om dit soort overtredingen te maken uit frustratie.

Hopelijk verspeelt PSV de komende 3 wedstrijden weer punten, dan leren ze dat oncollegiale gedrag in de wedstrijd wel af. Alles voor het kampioenschap! Zolang het binnen de regels is dan he (dus niet wat Marcelo deed).

Goed gehandeld Ajax.

14 december 2012 om 12:10

terecht idd dat hij gestraft wordt,maar de strafeisen kloppen niet.die speler van sparta die bewust iemand op zijn lijf staat krijgt maar 2 wedstrijden.

14 december 2012 om 12:21


dat wil niet zeggen dat deze straf te zwaar is . Ik zou eerder zeggen dat de straf voor die speler van Sparta te laag is.

14 december 2012 om 12:28

ik zeg toch niet dat Marcelo teveel krijgt,ik zeg alleen dat de straffen niet kloppen.

14 december 2012 om 12:18

Schorsing helemaal terecht, maar de willekeur waarmee dit gebeurd is van den zotte. Iedereen die iets smerigs uithaalt moet onderzocht worden, niet alleen wat de scheids heeft gezien.
Knvb moet is wakker worden.

14 december 2012 om 12:49

Dit is niet door de scheids waar genomen, dus daarom heeft de knvb actie ondernomen.

Psv gaat natuurlijk in beroep. Zodat ze hem zaterdag kunnen gebruiken. Logisch. Verder is de schorsing wel terecht, opzet of geen opzet. Een slaande beweging hoort niet thuis op het veld. Overigens vind ik dat Hoessen zich niet zo had moeten aanstellen met zijn reactie op de slaande beweging. Het leek wel of al zijn tanden er uit werden geslagen.

14 december 2012 om 11:14

Je moet zelf maar eens zo tik op je gezicht krijgen, benieuwd hoe meneer de die-hard zich dan gaat aanstellen.

Tot je laatste zinnen heb je een prima reactie je moet het voorval niet omdraaien.

14 december 2012 om 11:19

Ok, dat gedeelte was misschien niet nodig. Het kan altijd een schrik reactie geweest zijn van Hoessen.
Net als slaande bewegen hoort aanstelleritus niet op het voetbalveld thuis. Persoonlijk vind ik dat spelers die zijn eigen aanstellen waardoor de tegenstander een schorsing oploopt gewoon netjes moeten zeggen dat ze overdreven. Maar daar dit topic niet over, dus ik ga er verder niet op in.

14 december 2012 om 11:17

Ik denk niet dat PSV in beroep gaat. Als je de komende 3 wedstrijden ziet, dan kunnen ze Marcelo echt wel missen.

Heeft iemand de beelden trouwens? Ik heb die dus werkelijk nog nergens gezien!

14 december 2012 om 11:26

Daar zoek ik dus ook naar! Ik heb alleen van Ajacieden gehoord dat hij een slaande beweging heeft gemaakt, maar ik heb het zelf nog nergens gezien. Ben eigenlijk wel benieuwd.

14 december 2012 om 11:53

@wilshire

http://www.youtube.com/watch?v=ura5nrg7-do

Als je alleen de overtreding wilt zien, moet je doorspoelen naar 1:30.
Maar ik kan de hele samenvatting aanraden, was een leuke pot!

14 december 2012 om 11:58

Helaas, filmpje werkt niet...
En nee, het was geen leuke pot!
Tenminste niet vanuit PSV perspectief!

14 december 2012 om 12:03

@stokkie01
Zie het nu ook, raar aangezien ik hem net nog gekeken had om te zien of die overtreding erin zat. Maar simpel op te lossen, je moet naar het kanaal van ajaxlive10 gaan.
En dan even zoeken, hij staat er echt tussen, samenvatting Ajax-psv.

14 december 2012 om 13:13

Ik zie welgeteld 3 pixels die er op moeten lijken dat hij een slaande beweging maakt.

Ik ben niet echt overtuigd. Maar goed, de Knvb blijkbaar wel!

14 december 2012 om 13:23

Ga er dan maar vanuit dat ie hem wel degelijk raakt, want ondanks dat de kwalitieit van het filmpje niet overhoud is het incident volgens mij duidelijk te zien.
Al kan dat ook liggen aan het feit dat ik het duidleijk kon zien toen ik de wedstrijd op mijn tv terug keek, en daarom precies weet wat ie deed.

14 december 2012 om 11:19

Grappig dat je over zijn reactie begint, die reactie heeft trouwens geen enkele invloed op dit geheel.
Wat wel van invloed is, is zijn ocollegiale verklaring....

PSV is boos op Ajax, omdat de Amsterdamse club een belastende verklaring zou hebben afgelegd om op die manier Marcelo een straf aan te ‘naaien’.

In de praktijk valt dat echter alleszins mee. „marcelo liep langs mij. Ik voelde ineens een klap op mijn hoofd. Ik begreep niet waarom hij dat deed”, liet Hoesen rapporteren, terwijl – zo bleek uit de ingekomen stukken – Ajax-aanvoerder Siem de Jong en de elftalbegeleider niets hebben gezien.

Bron. Telegraaf

Hoeveel berichten gaan hier nog over komen ?

Ok we weten het nu wel, PSV zijnde moet straf gewoon accepteren, bedoel is niet dat je een dragen speler mist. Tuurlijk is het lastig dat andere overtredingen niet beoordeeld zijn, maja is niet zo PSV dit seizoen geen 1x goed is weg gekomen.

Gewoon accepteren, deze 3 duels kun je Marcelo wel missen.

Hopelijk wordt de Knvb wel een keer wat consequenter qua televisie beelden.

Ik geef mijn mening, naar mijn idee heeft Ajax hem een schorsing aan genaait door ene belastend verklaring af te leggen, oncollegiaal is dat... Psv heeft dit nooit bij Ajax gedaan..

Nou hoop ik dat dit niet weer word verwijderd.

14 december 2012 om 11:29

"marcelo liep langs mij. Ik voelde ineens een klap op mijn hoofd. Ik begreep niet waarom hij dat deed," liet Hoesen optekenen. Aanvoerder Siem de Jong en de elftalbegeleider hebben niets gezien en dus ook niets verklaard.

Dit vind jij belastend? Koe-koek niet dus hé.

14 december 2012 om 12:26

@afca_godenzonen
Niet belastend? Hoesen geeft met de woorden Ïk begreep niet waarom hij dat deed" toch aan dat hij denkt dat Marcelo dat bewust doet.
Veel belastender wordt het niet.

Als het niet belastend was had er gestaan: Ikweet niet of hij dat met opzet deed.

Maar blijkbaar weet Hoesen dat hij het met opzet deed en vraagt zich alleen nog af waarom.

14 december 2012 om 11:43

Dat is toch de omgekeerde wereld? Marcelo heeft die schorsing toch echt aan zichzelf te danken, niet aan Hoesen, die alleen maar verklaart wat er gebeurd is...

PSV heeft dit nog nooit gedaan? Kun je je nog een incident tussen Suarez en Bakkal herinneren?

14 december 2012 om 12:15

Zonder belastende verklaring was er hetzelfde uitgekomen.. en het zijn trouwens geen collega's vindt ik maar concurrenten.. Je krijgt vast veel minnetjes

14 december 2012 om 12:25

wat is er oncollegialer , iemand uit het niets een klap in zijn gezicht te geven of , de waarheid spreken en aangeven dat je een klap in je gezicht gevoeld hebt ?
Psv heeft dit trouwens andersom ook gedaan , of ben je Suarez vs Bakkal vergeten ?
verklaring inclusief foto's medisch dossier , verklaring teamarts en belastende verklaringen van meerdere spelers.

14 december 2012 om 12:58

@r7-ola, PSV heeft dit nooit bij Ajax gedaan? dit wordt bij ieder voorval gerapporteerd en daarbij kan ik je 1 voorbeeld geven. het bijtincident van Suarez.

Zels 4 wedstrijden schorsing vind ik nog te weinig voor zo actie, de bal was niet in de buurt en slaan hoort niet thuis op het voetbal veld. Als ze zo graag willen slaan moeten ze lekker op kickboxen of boxen gaan. Smerige en laffe actie's zijn het altijd.

14 december 2012 om 11:56

Ja tuurlijk ajaxtim16, Als zoiets bij ajax gebeurd dan zal je precies hetzelfde roepen als wat de psvers nu doen

Edit Dammie:
Laatste zin weggehaald; vergelijking gaat niet op en is een andere discussie

14 december 2012 om 18:47

Nee hoor, ik praat nu toch niet over de persoon Marcelo, slaan in het algemeen.

Het in beroep gaan tegen kaarten moet anders. Niet speciaal om deze casus, maar in het algemeen. Nu kunnen clubs in beroep gaan als ze de volgende wedstrijd 'lastig' achten en dan 'kiest' men ervoor om bij wat makkelijkere duels de schorsing te aanvaarden.
Een schorsing moet nadelig werken voor de speler en de club. In beroep gaan moet altijd kunnen, recht op verdediging, dus is dit lastig voor de knvb, misschien is het een idee om iemand die geschorst wordt, niet direct het duel erna, maar het volgende duel te schorsen. Dan is het altijd duidelijk, geen verschil tussen clubs en kan men in beroep gaan.
Mja maar een idee van een leek, misschien niet zo'n beste maar dat merk ik nog wel.

14 december 2012 om 11:41

Volgens mij als iemand een kaart krijgt in een wedstrijd, kun je er wel tegen in beroep gaan maar ben je alsnog geschorst te komende wedstrijd. Alleen bij een schorsing achteraf is dat niet het geval. (dus zonder dat de scheids iets heeft waargenomen)

14 december 2012 om 11:53

Ah en dat laatste daar doelde ik op, dat vind ik tenminste vreemd. Dat het aan de club gelaten wordt als het ware. Maar misschien is het gezeur om niets, van daar dat ik de vraag stelde.

Ik zou bijna denken dat PSV een tijd zonder haar beste speler moet. Maar met alle respect Psvérs wees aub blij dat deze jongen een paar wedstrijden niet mee kan doen, want wat een clown is deze 'verdediger'. Daarnaast lijkt me de schorsing meer dan terecht. (En ja dat had k ook gevonden als het Alderweireld was geweest)

14 december 2012 om 12:26

Niet helemaal mee eens, Marcelo speelt 1 op de 4 wedstrijden waardeloos, de andere gewoon goed. Speelde afgelopen weekeinde bijvoorbeeld ijzersterk, tegen Ajax waardeloos en tegen Vitesse weer goed.

Heel blij dat hij niet mee kan doen, laat Menno Koch gewoon 3 wedstrijden in de basis beginnen.

14 december 2012 om 12:23

Doe dan Hendrix, is een stuk verder.

Hoop gezeur en imagoschade verder (was niet nodig geweest voor psv), maar ik vindt dit een terrechte straf..

14 december 2012 om 12:28

Maar Zanka moet rustig gebracht worden he . Haha sorry dit was een intikkertje.

Ontopic
Dit is nu wel voor de jeugdspelers een mooie kans om zich te laten zien lijkt mij.

Slim gespeeld van Psv! Nu mist hij de wedstrijden vs Nac, Nec en Pec. Ben niet zo'n Marcelo fan. Als PSV goed speelt valt hij niet op, als PSV slecht speelt helaas wel. Maarja dat is natuurlijk al zo vaak voor gevallen, we moeten het er maar mee doen.

14 december 2012 om 12:25

Ja, echt slim.

Hoop gezeur zonder er daadwerkelijk iets bij gewonnen te hebben en wat meer afgunst gekweekt bij deze en gene.

Bijzonder slim....

14 december 2012 om 12:47

Blijkbaar beschouwt Advocaat hem als belangrijk. Hij is er bij geweest vs Twente en mist de wedstrijden vs de amateurs, Nac en Nec. Vind het dus niet bepaald dom nee.

14 december 2012 om 12:31

Correctie, tegen PEC is hij er gewoon weer bij hoor!

14 december 2012 om 12:46

Ja klopt tegen de amateurs volgende week telt natuurlijk ook! Nog slimmer gespeeld dan haha!

He he, En dan kunnen we nu eindelijk verder. natuurlijk moeten ze dit accepteren. De beweging was er, dus prima, slaande beweging is 3 wedstrijden. Als ik Psv was, dan gaf ik hem nog een boete erbovenop. Dit hoort niet op een voetbalveld.

Eigenlijk vind ik dit competitie vervalsing. Het was van mede af aan duidelijk dat het voorval van marcelo een zware straf zou opleveren. Er werd bezwaar gemaakt voorafgaande aan de topper tegen twente. Ze tekende bezwaar aan, en de schorsing gaat nog niet in werking, hij mag spelen. De topper is geweest, en de schorsing word geaccepteerd. Marcelo mist nu de volgende 3 duels. Nu missen ze hem tegen nac, nec en pec. Ipv twente nac en nec. Erg gunstig voor psv lijkt me. Want ik denk dat je hem harder nodig hebt tegen Twente als tegen Pec (met alle respect)

de schorsing van de zware overtreding is nu een week uitgesteld geweest. Toevallig omdat er een topper was.
Ik vind het als ik eerlijk ben competitie vervalsing.

14 december 2012 om 13:01

Zo werkt hetnu eenmaal. De straf verandert niet en soms als je pech hebt krijg je er nog een wedstrijd bij op voorhet in beroep gaan.

Het is een klein voordeel bij een groot nadeel, zo moet je het maar zien.

14 december 2012 om 13:02

Dit ook echt iets nieuws in het voetbal!

Je doet alsof PSV de eerste is die het op deze manier speelt. Je mag het noemen zoals jij het wil, maar competitie vervalsing lijkt mij wel erg overdreven.

14 december 2012 om 13:03

Als die middelen er zijn om beroep aan te tekenen, dan kan men daar gebruik van maken. Dat wordt regelmatig gedaan. Dan zou de Knvb de regels moeten wijzigen. Maar beroep aantekenen moet altijd kunnen. Dus is er geen sprake van competitie vervalsing. het is volledig binnen de regels. En tegen Pec zwolle is hij er gewoon weer bij. Hij mist namelijk nec, rijnsburgse boys (beker) en nac.

14 december 2012 om 15:53

Tegen PEC Zwolle thuis speelt die weer .

Hij mist Nec, Rijnsburgse Boys ( Beker ) en Nac.

Mooi, niet zeveren en gewoon accepteren!

ach ja, psv heeft zijn punt gemaakt...
en dan niet allemaal weer roepen calimero dit en dat, das te gemakkelijk he.... want dat is papegaaiengedrag.

Maar het is wel een punt van kritiek aan het adres van de knvb!
Niemand kan hun strategie nog volgen, en dan roep je dus willekeur op je af....
Nou maar hopen dat er geen discussie gevallen gaan komen dit weekend, want geloof maar dat het vergrootglas op Ajax zal liggen daar zij mazzelen met de overtredingen van Bilnd en De jong!!!
Dus mocht daar iets voorvallen kunnen ze dat niet voorbij laten gaan om die willekeur nog eens te laten onderstrepen.
Dus nu hebben alle ajax volgers hun zin inclusief telegraaf, maar vrees dat ze nu op eoa manier de deksel op hun neus gaan krijgen...

die siem de jong mag wel iemand ombeschoft stampen en die blind ook (willems en malki) maar ja daar doet de knvb niks aan
ombegrijpelijk dat als de scheids rechter het al bestraft heeft dat die persoon geen schorsing kan krijgen .
das de eerste regel die de knvb moet schrappen

15 december 2012 om 00:00

Deze reactie is dus het rechtstreeks gevolg van de domme reacties van het psv bestuur, schandalig deze stemmingmakerij!

Mensen zoals jij trappen er met open ogen in en gaan ze napraten zonder zelf je vertand te gebruiken.

Die Fossen had gewoon zijn klep moeten houden!! Ben zelf Psv'er maar schaam voor het gedrag van zowel Marcelo als van het bestuur om er ook nog tegenin beroep te gaan!

Als we het dan hebben over respect en al die bullshit !! Het bestuur van PSV zou een groot statement maken als ze Marcelo zelf zouden schorsen!

Met het gedrag van tegenstanders (s.de Jong, Blind) heeft PSV niks te maken!!!

14 december 2012 om 23:56

Dit is de enige juiste reactie, chapeau!!

mist PSV niets aan, middelmatige speler

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren