Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax houdt 17,1 miljoen euro over aan Champions League-deelname

Laatste update:

Ajax heeft dit seizoen een bedrag van 17,1 miljoen euro verdiend aan zijn deelname aan de Champions League. Begin dit seizoen werd bekend hoeveel geld de Europese voetbalbond (UEFA) gaf aan de deelnemers en dinsdag eindigde Ajax’ participatie in het miljoenenbal. De Amsterdammers sloten de groepsfase af als nummer drie na één zege, één gelijkspel en vier nederlagen.

/

Alle deelnemers aan de groepsfase van het toernooi om de Champions League krijgen een minimum gegarandeerd bedrag van 8,6 miljoen euro. Elke zege in de groepsfase van het miljoenenbal levert daarnaast een miljoen euro op en voor elke remise krijgt men vijf ton overgemaakt. Dat betekende voor Ajax sowieso al een opbrengst van 10,1 miljoen euro.

Ajax heeft ook recht op een deel van de televisiegelden die door Nederland zijn betaald: naar verluidt zeven miljoen euro. De kampioen van Nederland is dus al zeker van circa 17,1 miljoen euro, exclusief recettes uit de thuisduels met Real Madrid, Borussia Dortmund en Manchester City. Ajax gaat nu verder in de Europa League en probeert daar de clubkas verder te spekken. Vorig seizoen verbleef de club daar maar één ronde in: daarin volgde eliminatie tegen Manchester United.

Ajax heeft maximaal gepresteerd in de Champions League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 december 2012 om 13:46

@psvfan40
Als je kijkt naar de transferbalans van Ajax over de laatste 5 jaar hebben ze een kleine 60 mln verdiend op de transfermarkt.

Dan kan er altijd een keer een dure miskoop tussen zitten, helaas. De spelers die ze daarvoor voor veel geld (voor een binnenlandse transfer) weg haalden bij de subtop, zoals Huntelaar en Suarez, pakten wel goed uit.

Daarnaast, Als je dit afzet tegen de transferbalans van bijvoorbeeld jouw club, een verlies van ruim 15 mln, dan zie je toch wel een groot verschil.

5 december 2012 om 18:14

van die 17,1 miljoen euro gaan we denk ik niet veel van terug zien...
toch een behoorlijk, lekker bedragie

Ajax is financieel goed bezig!
Kan elke andere Nederlandse club alleen maar jaloers op zijn. Geen gekkigheden, én goede jeugd, én goed presteren, én leuke inkomsten uit Europa.

5 december 2012 om 12:07

elke andere Nederlandse club? Dat klopt niet. Er zijn meer clubs die het financieel gewoon erg goed doen.. Daarnaast denk ik dat Ajax de komende tijd niet zoveel heeft aan al die miljoenen. Ze willen van de beurs af en dat kost aardig wat knaken..

5 december 2012 om 12:17

Wie zegt dat ze van de beurs afwillen? Dat gaat echt niet gebeuren de komende tijd. Manchester United zit ook op de beurs, en die hebben nooit problemen met hun beursgang.

Ajax is bezig om schoon schip te maken met overbetaalde (lees: Sulejmani) spelers te verkopen en talenten een kans te geven.

5 december 2012 om 12:30

Ajax is inderdaad bezig om schoon schip te maken, en daar hoort van de beurs af ook bij. Er zijn te veel regels om op de beurs te blijven en daarom willen ze er van af. Ik zeg ook niet dat het binnen nu en een jaar al gebeurd.
Maar ze zijn er wel mee bezig. En volgens mij heb ik ergens gelezen dat dat ongeveer 30 miljoen moet gaan kosten. En dat Machester United op de beurs zit, daar heeft Ajax toch niks mee te maken...

5 december 2012 om 12:52

Tukker1, ik weet niet waar je het verhaal vandaan haalt maar Ajax heeft laten wten de komende jaren niet van de beurs af te willen omdat het simpelweg teveel kost. Ajax zal eerst alles op orde willen brengen zoals de jeugdopleiding, mooie talenten aantrekken en dan zullen ze niet zonloze miljoen in het van de beurs halen stoppen. Het geld is er in principe al voor maar Ajax heeft al aangegeven waarom van de beurs gaan als we de miljoenen beter kunnen gebruiken.

On: Mooi resultaat van Ajax, krijgen we ook nog een extra premie voor het overwinteren in de EL en krijgen we vanuit daar ook nog inkomsten?

5 december 2012 om 15:03

Manchester heeft ook veel meer kosten dan Ajax en kan financieel meer dan Ajax

5 december 2012 om 15:09

Hugo man u zit pas net op de beurs logisch dat ze dan nooit problemen hebben gehad!

5 december 2012 om 13:46

Dikke onzin dat genozel over andere clubs dan. Clubs als NAC en Utrecht doen het slecht. Maar je hebt ook Heracles, Twente, Feyenoord (dat volgend jaar zelfs winst maakt) enzovoort. De Nederlandse clubs doen het in zijn algemeenheid goed op dit moment. Een redelijk gezonde competitie. Iets wat je een paar jaar geleden niet zeggen kon.

Waar andere clubs jaloers op kunnen zijn is dat Ajax werkelijk deelneemt aan de CL. Daar verdien je gewoon het meest mee.

5 december 2012 om 17:55

"feyenoord (dat volgend jaar zelfs winst maakt)"

Dus jij hebt een glazen bol? Ga ik over dit jaar?

Hoe irreeel ook; toch overheerst het gevoel van teleurstelling.

In deze poule des doods had niet meer verwacht mogen worden, maar het vertoonde spel en lef (of juist het ontbreken daarvan) zorgt voor de teleurstelling.

Nu wordt je in 3 van de 6 wedstrijden met 4-1 verslagen. Dat is, ook al zijn het de kampioenen van toplanden, onacceptabel.

5 december 2012 om 11:59

Niet mee eens, absoluut niet onacceptabel. Had je meer verwacht? Laten we je '4-1' te erbij gebruiken. Met andere woorden: de tegenstander scoorde in die wedstrijden 4 keer meer dan Ajax. Leg die factor 4 naast de begrotingen van de clubs en het is lang zo slecht niet.

5 december 2012 om 12:26

Ja ik had meer verwacht.

Let wel: ik had geen overwintering in de CL verwacht en ik had ook geen overwinningen op Real Madrid verwacht.

Ik had wel verwacht dat Ajax enigszins mee zou doen en niet, zoals nu, compleet gedeclasseerd wordt door de tegenstander.

Verwijzingen naar begrotingen vind ik te makkelijk.

Men wijst nu naar Cruijff dat Ajax er niet veel mee opgeschoten is. Die conclusie is voorbarig, daar zo'n proces jaren duurt. Nu zitten de poppetjes op de juiste plek (volgens filosofie Cruijff) en nu kan het beleid tot uitvoering worden gebracht.

De eerste jeugdspelers die voldoen aan de gestelde kwaliteitsnorm moeten dus eerst worden gescout en opgeleid worden.

5 december 2012 om 13:03

Je hebt gelijk andere Nederlandse clubs zouden het veel beter gedaan hebben.

5 december 2012 om 15:08

als dat jouw normenkader is, dan bereik je nooit de top.

5 december 2012 om 19:14

wel eens van cynisme gehoord?

5 december 2012 om 13:09

Ik ben het deels met je eens. Het was deze Champions League editie gewoon veel te wisselvallig en ik kan me niet aan het gevoel onttrekken dat er, zeker qua doelsaldo, gewoon meer in had gezeten. Ik ben harstikke trots dat ze de derde plek behaald hebben maar na een goed optreden tegen Dortmund uit en 2 geweldige wedstrijden tegen City blijft er toch een beetje een nare nasmaak hangen over de 3 andere wedstrijden.

Ajax liet zich vooral door Madrid opnieuw, naar mijn mening, totaal overbodig declasseren en dat doet toch wel een beetje pijn. Ik lees net dat iemand zei dat ze volgens de Spaanse media in de Liga gewoon zouden degraderen met dit voetbal en dat steekt me toch wel een beetje.

Hopen dat deze jongens allemaal blijven en dan zien we het volgend jaar wel weer. Hopen dat ze tegen die tijd toch weer wat weerbaarder zijn!

5 december 2012 om 15:16

leon: hahahah die zielige spaanse media toch.. dat moet je met een korreltje zout nemen.

Ik bedoel er zijn wel meer ploegen in la liga die met grotere uitslagen vernederd zijn en die zitten er nog steeds in.

5 december 2012 om 14:42

Je bent het toch wel eens dat die 1-4 tegen Dortmund redelijk vertekend was of niet? Dortmund had gewoon het geluk dat elk schot op doel erin ging (via een Ajax speler of door eigen kwaliteit). De wedstrijdstatistieken waren 65procent balbezit Ajax en 13 doelpogingen tegenover 35 procent Dortmund en 5 doelpogingen. Die dag was Dortmund gewoon ongelooflijk scherp want in de andere wedstrijden hadden ze heel wat meer kansen nodig om 1 doelpunt te maken.
En met een 4-1 nederlaag tegen Madrid kan ik leven. Een club met een begroting van bijna 400 miljoen en ook nog eens een even hoge schuld. Daar kun je als financieel gezonde NL club niet tegen opboksen. Hopelijk dat het FFP het een en ander recht zal trekken.

5 december 2012 om 15:13

Als dat een incident was geweest, dan was ik het met je eens.
Echter dit is nu de zoveelste wedstrijd dat praktisch elke kans een goal tegen betekent.

Afgelopen zaterdag tegen PSV ook al. PSV had werkelijk niets te vertellen, maar de eerste de beste halve kans/mogelijkheid was direct een goal.

En zo zijn er meerdere wedstrijden op deze manier verlopen. De verdediging van Ajax is gewoon veel te zwak.

5 december 2012 om 18:12

@lekkerbek
Sorry, dat is gewoon de speelstijl van Ajax. Doordat ze bijna altijd met 10 man op de helft van de tegenstander spelen heeft de verdediging vaak zeeën van ruimte in zijn rug. Bijna elke kans van de tegenstander is dan ook gelijk een levensgrote kans. Daar spelen de tegenstanders van ajax dan ook vaak op door simpelweg een snelle spits op te stellen en te gokken op de counter (zie psv en dortmund maar sowieso bijna elke club in de eredivisie). Als je niet van die speelstijl houdt moet je fan worden of zijn van een andere club, even goede vrienden.

Zeer lucratief!! Kunnen we goed gebruiken

Lekker hoor. Sinterklaas heeft dus aan Ajax gedacht. 17,1 miljoen na 4 nederlagen 1 gelijkspel en 1 overwinning. De CL is echt de goudpot aan het eind van de regenboog.

Mooi, hebben ze Sulejmani weer terugverdient...

5 december 2012 om 12:00

is al gezegd.. te laat jongen

5 december 2012 om 12:02

Sorry beste vriend....

5 december 2012 om 12:12

no worries

wat dat betreft gun je feyenoord de champions league.. Dan zouden ze in een klap van hun schulden af zijn.. Wat zou dat toch heerlijk zijn

5 december 2012 om 12:03

Hoezo? omdat je voor Feyenoord bent?

5 december 2012 om 12:09

dat heb je goed geraden ja, omdat ik voor feyenoord ben.

Daarintegen gun ik het PSV bijvoorbeeld 0.0% aangezien zei hun begroting op de CL aanpassen, dan voer je fout beleid. Bij feyenoord zou het een welkom extratje zijn

5 december 2012 om 13:00

dan zou het Feyenoord ook niet moeten gunnen.. Feyenoord had ook een leuk team samengesteld met Makaay en consorten, de begroting was gericht op het jaarlijks bereiken van de Champions League.. Dat liep echter anders.. Nog steeds zijn de problemen niet geheel opgelost.. Dus eigenlijk voert Feyenoord nu dit beleid, omdat het misging met vorige beleid..

5 december 2012 om 13:55

klopt, misschien hardleers, maar ze zijn er uiteindelijk achhter gekomen. Daarom gun ik het ze nog meer, omdat ze de goede weg ingeslagen zijn en dat mag wel beloond worden.

5 december 2012 om 15:36

kijk dat je het feyenoord gunt omdat je voor feijenoord bent dat snap ik best en psv dan niet maar om dan met foute feiten te gaan lopen strooien vind ik een beetje jammer.
Als je een beetje de berichtgeving in de gaten houd omtrent topics van psv is er al duizende keren aangegeven dat wij helemaal niet meer begroten op cl

5 december 2012 om 18:00

Feyenoord zou nooit 3de worden in de CL en deze poule anyways

5 december 2012 om 18:53

pinda dat zeggen alleen de supporters dat de cl niet begroot is.. de heren hogerop begroten nog elk jaar de cl

5 december 2012 om 14:38

Je kan het feyenoord wel gunnen, maar Ajax verdient het.

5 december 2012 om 14:47

wow, wat een opmerking.. Dit is nou precies de reden waarom ik walg van sommige ajacieden.

5 december 2012 om 15:43

@derktrip,

Als je de beste (kampioen van Nederland) van Nederland bent verdien je het toch?

De reactie hierboven dat je het PSV niet gunt en Feyenoord wel slaat ook wal noch kant.

5 december 2012 om 15:58

Hoezo? Het is toch gewoon zo of niet? Of moet ik het feyenoord gunnen omdat jij ze het gunt?

5 december 2012 om 16:04

Het is inderdaad zo, maar de manier waarop het gezegd word is weer erg herkenbaar. Snap niet zo goed wat je precies wil bereiken hiermee.

Maar inderdaad ajax verdient het.

En dan vinden mensen het gek dat PSV zich focust op het behalen van de Champions League.
Deze bedragen zijn absurd voor een Nederlandse ploeg.

5 december 2012 om 12:11

Inderdaad! Dat is nog eens een gokje wat je kunt wagen.

5 december 2012 om 12:47

@helly1979

Die gokjes neemt PSV al langer. In het boekjaar 2009 /; 2010 leverde dat een verlies op van 17.5 miljoen euro. In het boekjaar 2010 / 2011 was dat verlies 15.5 miljoen euro en in het laatste boekjaar zou het verlies 6.5 miljoen euro moeten zijn, zij het niet dat door de herfinanciering ze een winst maakte van 27.5 miljoen euro. Deze herfinanciering was nodig doordat ze jaren geen Champions League speelde, maar dit wel zouden moeten doen om alle kosten te betalen. Wat PSV nu dus juist niet moet doen is weer risico's nemen. Dat doen ze echter wel, dus laat Ajax, Feyenoord of Vitesse kampioen worden, dan komen ze er in Eindhoven vanzelf wel achter dat ze echt verkeerd bezig zijn.

Lekker hoor!

Kun je toch weer ruim 13 Fischers van kopen

Ach het is simpel. Als Ajax uit de CL wordt geknikkerd kunnen de psv'ers en andere haters lekker provoceren. Andersom net zo mocht psv in de CL zitten. Stukje afgunst natuurlijk als concurrent zijnde. Zo gaat dat nou eenmaal. Feit blijft dat ajax 17miljoen tegemoet kan zien. 3e plaats, knap gedaan.

5 december 2012 om 14:10

Valt allemaal wel mee toch?
Volgens mij ben jij de enige hier die op provocaties uit is. Als je zo'n reactie gaat schrijven kun je er op wachten. Ps. Ik ben voor Feyenoord(5jaar seizoenskaart), maar hoop in Europa altijd dat een Nederlandse ploeg wint, is niet alleen goed voor de coefficienten maar ook een stukje nationale trots.

Als Ajax echter tegen feyenoord speelt, dan zal ik inderdaad geen goed woord voor ze over hebben en zal ik inderdaad ook provoceren.

Maar dat jij dit voor de rest bepaald. Vind ik nogal zielig, sterkte jongen

5 december 2012 om 14:35

foutje

5 december 2012 om 14:36

dubbel

En wat gaan we er mee doen? Kunnen we het misschien steken in de contract verlenging van een aantal spelers en het aanschaffen van een fatsoenlijke verdedigende middenvelder?

5 december 2012 om 12:20

Die fatsoenlijke vm hebben we in de zomer al gehaald. Hij speelt alleen nog in jong ajax

5 december 2012 om 18:10

Ik hoop toch niet te lang meer. Poulsen ligt er een tijdje uit en Enoh wordt hopelijk nooit meer opgesteld. Schone als controlerende middenvelder gaat wel, maar ik zie liever een speler die ook een bal af kan pakken daar staan.

Dit heeft Ajax gewoon heel goed gedaan en niemand verwachtte dat ze dit jaar kampioen zouden worden en werden toch kampioen door een grote achterstand weg te poetsen. Dit jaar hadden ze weer een grote achterstand maar staan nu toch weer goed voor en kunnen als ze zo doorgaan kampioen worden en voor vierde keer op rij CL halen en de miljoenen.

5 december 2012 om 12:26

Ajax moet in de winterstop eigenlijk gewoon doorpakken vind ik, met zoveel geld in kas. Een goede verdedigende middenvelder en een goede spits die er in de tweede seizoenshelft 12 in legt (hoesen maakt een aardige indruk maar maakt je geen kampioen). Ik snap dat dat niet meer in het beleid van Ajax past maar je kunt niet altijd maar wachten op de jeugd. Dan blijf je altijd een middelmatig elftal houden. Er staan gewoon te weinig jongens aan de deur te kloppen op dit moment, op die posities.
Als je volgend jaar de Champions League misloopt omdat je wacht op de jeugd, wordt het een veel duurder geintje. Soms moet je gewoon in een bedrijf wat investeren om er meer uit te halen. Concurrentie is niet verkeerd.

5 december 2012 om 12:46

@ Kokkie

Aan wie zat je te denken dan? Want op de Nederlandse velden zie ik weinig verdedigende middenvelders die beter zijn dan Poulsen ( ook al komt deze flink te kort) en Enoh.

Ja Clasie en Strootman, maar dat zijn geen reële voorbeelden uiteraard.

5 december 2012 om 12:58

@jorge
Als ik Ajax was zou ik voor Maher gaan, maar dat zal Ajax nooit betalen een bedrag van +-10 miljoen euro.
Ook al hebben ze dat in de kas.

Maher
Eriksen De Jong
Lekker middenveldje

5 december 2012 om 13:11

Jammer dat Maher tot 2015 vast ligt en niet tot 2014, anders had hij aankomende zomer nog maar een éénjarig contract en had je hem voor zo'n 6 miljoen op kunnen halen.
Nu zal hij te duur zijn.
In Nederland zijn er geen Vm's meer te vinden voor Ajax, dan zou er toch weer iets uit het scoutingsapparraat getoverd moeten worden.

Dat zijn toch prima bedragen! Hopenlijk kan Ajax dit een paar seizoenen volhouden en wordt de Financial Fairplay zsm geintroduceerd, wellicht dat we dan weer eens een rol van betekenis kunnen vormen in de Cl...

5 december 2012 om 12:39

Laat Ajax eerst maar eens beter doen in de EL pas dan kunnen we concluderen dat ze ook in de CL mooie verassingen kunnen uithalen. Ik vindt dat de EL zwaar onderschat wordt door de meeste hier want het is gewoon erg moeilijk geworden voor de Nederlandse teams. Als je tegenwoordig de kwart finale gehaald hebt dan heb je het goed gedaan meer niet.

5 december 2012 om 14:23

Je vergeet dat Ajax elk seizoen CL wil spelen. EL is niet te onderschatten, maar de bedragen zijn veel te laag tov van de CL. Met deze inkomsten en de komst van het Financial Fair Play, komen er simpelweg meer mogelijkheden om te overwinteren...

5 december 2012 om 19:16

De EL League word pas leuk bij de knock out fase.
Normaal gesproken zouden Nederlandse clubs toch de Poule fase door moeten komen?

5 december 2012 om 12:55

We hebben 3 jaar achter elkaar Champions League gespeeld. We hebben in die 3 jaren veel verliezen weggewerkt, Ajax moet gewoon zorgen dat we een stabiele titel kandidaat worden. Dat we daadwerkelijk er vol voor gaan zeg maar. We zijn nu 2 jaar achter elkaar kampioen geworden. Die jaren daarvoor deden we mee en kochten we spelers, maar het was nooit goed.

Als Ajax zo de lijn doortrekt als dit jaar, kunnen we zeker wel 2e worden of zelfs 1e. Het ligt wel allemaal aan hoe we elke week spelen. Als we tot de winterstop allen punten halen, zouden we 2e of zelfs 1e kunnen staan. Vooral de 2e seizoenshelft zal een cruciale worden.

5 december 2012 om 14:24

Dat is ook zo. Bovendien waren de lotingen afgelopen 2 jaar belachelijk zwaar. Stel dat je in die poule was gekomen van Anderlecht, dan had ik Ajax meer kans gegeven...

6 december 2012 om 07:04

Best wel een lachertje dat Dortmund in pot 4 zat dit jaar. Is het niet eens ondenkbaar dat een ploeg uit pot 4 dit jaar de CL wint.
We hoeven geloof ik in ieder geval niet bang te zijn dat ze volgend seizoen weer in pot 4 zitten na de resultaten van dit jaar.

Dat maakt het verlies van gisteren natuurlijk minder zuur, haha! Van te voren had ik zelf al gerekend op wederom een oorwassing. We mogen onze Duitse vrienden bedanken! Als je volgend jaar weer CL haalt op welke manier dan ook, moet je het financieel toch wel voor elkaar hebben?

5 december 2012 om 13:55

Met dit geld moeten ze Heijtinga kunnen betalen. Ik denk dat hij wel terugwil naar Amsterdam, omdat hij speeltijd nodig heeft om in beeld te blijven bij het Nederlands elftal.
Verder moet Ajax niet teveel gaan kopen natuurlijk, maar ik denk dat heijtinga een goeie investering is.
Daarnaast weer wat goed talent kopen en investeren in nieuwe contracten van Eriksen, Fischer en Veltman.
Dan moeten ze een beetje geluk hebben bij de loting volgend jaar en dan kunnen ze wel overwinteren in de Cl.

Ik ga er nu wel vanuit dat Ajax kampioen gaat worden. Ajax ruikt wederom bloed, krijgt Babel nog terug, krijgt Sigthorsson nog terug.

5 december 2012 om 14:25

Ik zou dat zeker toejuichen! Maar ik denk niet dat dat de plannen van Ajax zijn. Nu nog niet in ieder geval. Je ziet dat de Boer steeds vaker een beroep doet op Veltman en ook het nog grotere talent Denswil komt eraan. Toby is ook nog niet weg en je hebt ook Moisander nog. Wat de nieuwe contracten betreft ben ik volledig met je eens en ik denk ook dat Ajax kampioen gaat worden. Op basis van de laatste twee seizoenen, PSV heeft op v. Bommel na dezelfde selectie en ook Narsingh nog. Twente acht ik niet sterk genoeg en Vitesse uiteindelijk ook niet.

5 december 2012 om 15:51

Veltman heeft een contract tot ik dacht 14 of 15 hij had m vorig jaar verlengt

flink bedrag! bijna sulejmani terug verdiend
Dit is dus waarom psv/twente vol gaan voor de competitie!

5 december 2012 om 12:45

Nou uit de woorden van Youri Mulder bleek gisteren toch heel wat anders wat betreft Twente.

Maakt het eigenlijk allemaal nog triester dat ze uitgeschakeld zijn in de Europa League.

5 december 2012 om 12:48

ja omdat twente daar zogenaamd niet aan mee doen. wat onzin is hij verdedigt een slap excuus van twente.

5 december 2012 om 12:49

Twente heeft nog een beetje dat stempel door vorig seizoen tegen Schalke.
Dit jaar hebben ze er wel alles aan gedaan, mijn inziens. Kijk alleen al naar de ontlading toen men zich plaatste op het nippertje tegen Bursaspor.

Als Twente gewoon nog Luuk de Jong had ipv die kansenverprutser Castaignos hadden ze ook nog wel door gekund. Want qua veldspel was Twente echt niet minder dan Helsingborgs, Hannover en Levante

6 december 2012 om 01:36

@ leon123

Youri mulder vind ik maar een eng mannetje geworden, wat dat betreft lijkt hij heel erg op Watereus. Hij is vaak veels te kortzichtig en als er iets kritisch (keurig onderbouwd) gezegd word over Twente schiet hij meteen in de verdediging.

Geweldige bedragen , maar vergeet echter niet dat je extra kostten hebt bijvoorbeeld aan Beveiliging en de Arena Huur omdat je extra wedstrijden speelt...
Maar daarentegen zitten hierbij dus ook geen recettes bij , dus verwacht dat we wel een miljoentje of 15 netto overhouden aan de CL Campange.
Mooi meegenomen, daarbij zijn de salarissen al gedaalt , en zijn de verkopen van Vertonghen en Anita hierbij nog niet inbegrepen.
Ik ben naar dit boekjaar erg benieuwd, zullen echt hele goede cijfers instaan

5 december 2012 om 13:08

Die extra kosten kun je aftrekken van de recettes die niet in de 17,1 miljoen inbegrepen zijn. De recettes van de drie thuiswedstrijden zijn hoger dan de kosten van die 3 thuiswedstrijden. Dus de Champions League zal Ajax méér opleveren dan deze 17,1 miljoen.

5 december 2012 om 13:10

Misschien ook extra kaartverkoop?

5 december 2012 om 14:45

@ FC Knudde

Vergeet jij dan niet dat Ajax ook nog ruim 8 miljoen euro aan recetten (opbrengst van kaartjes) binnenhaalt voor 3 thuiswedstrijden? En nog parkeerkosten, extra merchandiseverkoop en 't percentage dat Ajax krijgt van de horeca-inkomsten.
Beveiliging dat kost jebij elkaar nog geen ton (aangezien je alleen de beveiliging binnen een stadion moet betalen). En de huur van de Arena voor 3 extra wedstrijden is rond de 600.000 euro. Netto zal de opbrengst Ajax dan ook minstens 21-22 miljoen opleveren.

Lekker hoor, kunnen we weer een paar jaar vooruit. Gewoon dit jaar weer vol voor de Champions League gaan.

Lekker bedrag natuurlijk alleen ik blijf het belachelijk vinden dat de verschiilen tussen Champions League en Euro League zo groot zijn.
En dat vind ik volgend jaar ook als Twente weer Champions League speelt overigens.

5 december 2012 om 12:58

Die mag van mij oprotten en nooit meer terugkomen. Gelukkig zien we in, dat hij nooit en nooit wat toe heeft gevoegd.

Fors bedrag zeg! Goed om te zien dat er ook in het nederlands voetbal nog wel ergens veel geld omgaat. Hoop dat ze dit bedrag kunnen investeren in een paar mooie spelers om de competitie weer aantrekkelijker te maken!

'ajax heeft ook recht op een deel van de televisiegelden die door Nederland zijn betaald: naar verluidt zeven miljoen euro.'

Dus stel nu dat PSV of Feyenoord ook in de poulefase van de CL had gezeten dan werd dat geld in twee verdeeld? Nu gaat die 7 miljoen alleen naar Ajax. Werkt dat zo?

5 december 2012 om 13:25

Klopt, als feyenoord zich geplaatst had hadden we maar 3,5 miljoen gekregen van deze pot.

5 december 2012 om 13:26

Ja dat klopt, er wordt van tevoren een bepaald bedrag geïnvesteerd in de televisierechten en dat bedrag wordt verdeeld over de deelnemers van het toernooi.

Voor het Nederlandse voetbal is het daarom wel gunstig als er 2 ploegen in de CL uitkomen maar voor de individuele clubs zelf is dat veel minder.

5 december 2012 om 14:47

Klopt. Daarom waren zoveel Ajacieden ook 'blij' dat Feyenoord zich niet plaatste. Niet zozeer omdat het Feyenoord niet gegund werd. Natuurlijk zie ik ook graag 2 NL clubs in de CL maar in 1e instantie bekijk je toch altijd wat het beste is voor jou eigen club dus als het ten kostte gaat van mijn cluppie dan kies ik toch daarvoor.

Dat is een aardig centje. Kunnen ze de jeugdopleiding nog beter van maken.
Moet je nagaan wat je krijgt als je verder komt.

5 december 2012 om 13:41

Chelsea verdiende vorig seizoen als Cl-winnaar 60 miljoen euro. Dus in feite hebben ze van dat geldt Oscar en Hazard gehaald.

5 december 2012 om 14:49

Ja maar je hebt het dan alleen over prijzengeld. En veel mensen lijken te vergeten dat je ook nog zeer veel inkomsten haalt uit tickets. Ajax haalt uit 3 thuiswedstrijden bijvoorbeeld ruim 8 miljoen euro. Nu is het stadion van Chelsea iets kleiner maar liggen de ticketprijzen daar wel nog hoger dus die zullen met al die wedstrijden ook nog wel een kleine 20 miljoen binnengehaald hebben.

5 december 2012 om 14:53

Aangezien Ajax hem niet gaat winnen is dat bedrag nooit haalbaar.

Maar na Chelsea waren City en United al ui de CL door de groep niet te overleven.
Dus ging alles het overige geld van Engeland naar Chelsea/arsenal.

Stel dat een club wint, waarvan hun de enigste CL van hun land zijn.
Dan heb je ee vors bedrag over.

Mooi geld verdiend zo. Ajax heeft echter niet maximaal gepresteerd, want ze hadden de eerste wedstrijd van Dortmund kunnen winnen.

Het is jammer dat Ajax zulke goede tegenstanders in de poule had zitten, anders hadden ze verder kunnen komen en dan natuurlijk ook meer geld gekregen.

Ik zeg het niet graag, maar ik denk dat het goed is dat Ajax nu wederom kampioen wordt en de CL haalt. Als ze dan in de zomer Heijtinga terug kunnen halen (misschien wil hij dat zelf ook wel, om speeltijd te krijgen en uitzicht te houden op basisplek oranje), dan hebben ze ervaring én talent en kunnen ze verdergroeien. Als ze dan met een beetje geluk de tweede ronde halen, dan is dat ook weer goed voor het Nederlands voetbal.

ajax mag echt blij zijn met die 17 miljoen verder kunnen ze meer verdienen in de europa cup..
en zowiezo heeft ajax de maximale eruit gehaald in de poul des doods

Weet je wat ik niet snap van de Ajacieden? Ze zijn slechte verliezers.. Dat zijn de meeste verliezers, maar waarom gaan jullie gisterenavond in die live-meepraten van voetbalzone tijdens Real - Ajax lopen schreeuwen begin en eind van wedstrijd dat " Real madrid schulden heeft, dat een reserve speler 30 miljoen waard is en dit en dat .. " wat gaat jullie dat aan? Misschien zijn inderdaad de meeste laatste tijden van de Real-fans gloryhunters maar goed ik blijf er bij ook al spendeert Real 5000 miljard of is het nu 1 euro.. wat boeit mij nou? ik kijk naar het voetbal van mijn lievelingsclub ik ben geen bank of een voorzitter die huilt om hoeveel geld ze nou verspillen.. jullie kijken echt te ver zij doen hun werk en dat is voetballen wij genieten daarvan voor de rest wat boeit ons die geld..

Verder on topic, mooi dat Ajax hier 17 miljoen euro verdienen dat is ook iets. Hopen dat volgend jaar Ajax weer in de CL spelen en dan is geen Real Madrid of een andere grotere club loten.

5 december 2012 om 14:56

@ Armenie

Dat boeit heel veel. Geld is erg belangrijk in de sport. Heb je meer geld dan heb je meer mogelijkheden en vaak de daarbij behorende prestaties. En het is gewoon oneerlijke concurrentie dat de Knvb bij alle NL clubs in hun nek hijgt en ze positieve cijfers en beleid moeten laten zien terwijl de Spaanse clubs bij elkaar 3,1 miljard aan schulden hebben. Het is prima als je uit normale potjes meer geld genereert maar op deze manier is het oneerlijke concurrentie omdat in sommige landen de Nationale Bond veel strenger is dan in andere landen. In Nederland word elke club hetzelfde behandeld en moeten ze aan dezelfde eisen voldoen (ze kon Feyenoord bijv geen stuiver uitgeven met een schuld die 20procent van hun begroting was) terwijl een club als Man city van de Engelse bond jaarlijks 150procent meer uit mag geven dan dat er binnenkomt. Stel je voor dat Ajax jaarlijks ook 160 miljoen uit zou mogen geven van de Knvb terwijl er maar 65 miljoen binnenkomt. Dan verlies je toch alle eerlijkheid in de sport. Man City heeft een begroting van 120 miljoen maar alleen hun salarishuis ligt al tegen de 200 miljoen aan. Laat staan nog de tientallen miljoenen die ze uitgeven aan spelers. Dat ishetzelfde als wanneer jij maandelijks 2000 euro netto verdient maar er 4000 uitgeeft. Dat hou je niet lang vol voordat de schuldeisers voor de deur staan.

5 december 2012 om 17:02

Nou aangezien alles om geld gaat in de voetballerij en dat het enige is dat zorgt voor het krachtverschil tussen Real en Ajax. Ajax mag geen schulden maken en heeft een budget dat bijna 10 x kleiner is. Heeft niks met verliezen te maken is een constatering die staat als een huis.

Ajax is gewoon heel goed bezig en het nieuwe beleid gaat zich steeds meer uitbetalen. Objectief bekeken: 3 plaats in deze poule is een prachtige prestatie, 17 MLN in de pocket is een prachtige prestatie, geen onverantwoorde uitgaven meer daar geniet ik echt van. En het nieuwe beleid gaat waarschijnlijk pas over twee jaar zichtbaar worden. Al die talentjes worden nu opgeleid naar het ajax systeem. dat wordt dus later pas zichtbaar.

Met zo'n relatief kleine begroting en met zon jonge selecties bestaande uit veel zelf opgeleide spelers mee kunnen doen aan zo'n toernooi is gewoon prachtig. Al is het alleen maar voor de ervaring en ontwikkeling van die jonge spelers. Nu kijken of ajax in de europa league een keer wat makkelijker loot. Hoe verder ze komen hoe beter deze selectie kan worden. Zulke jonge jongens leren hier heel veel van.

Mooi bedrag die 17,1 miljoen.

Maar daar moet je nog wel een bedrag of 7-8 bij optellen aan recette- en merchandiseinkomsten. Er werden n.l 41.000 passepartout tickets verkocht voor een gemiddeld bedrag van rond de 180 euro.....41.000 x 180 = 7.380.000. Daarnaast gingen er nog eens bij alle 3 de wedstrijden ruim 21.000 vrije dagverkoopkaarten over de toonbank twv ongeveer 55 euro gemiddeld dus dat is nog 1,1 miljoen.dan zit je op een mooi bedrag van 8,5 miljoen euro aan toegangsprijzen. Al met al heeft de CL onze club dus weer ruim 25 miljoen euro opgeleverd....

5 december 2012 om 17:41

minus de kosten om de wedstrijd met randgebeuren te organiseren natuurlijk. Ook dat mag wat kosten.

5 december 2012 om 18:17

En de forse (kampioens)premies die uitgekeerd zijn voor het behalen van de CL.

Als je kijkt naar de eerste partij tegen Dortmund, waarin Ajax tal van kansen had maar uiteindelijk toch in de laatste minuten met 1-0 onderuit ging, en daarnaast de wedstrijd uit tegen City, die we natuurlijk nooit uit handen hadden mogen geven. Nja, dan kan ik wel stellen dat niet maximaal gepresteerd hebben. Echter moet ik wel eerlijk zeggen dat ik na de loting niet had verwacht dat we 3e zouden worden, dus al met al een beetje een dubbel gevoel aan over gehouden.

5 december 2012 om 15:01

Deze gedachte overheerst bij ook. Aan de ene kant 'trots' dat we in verreweg de zwaarste poule met de 3 kampioenen van de 3 sterkste competities gewoon 3e worden. Aan de andere kant moet je toegeven datjetegen Real Madrid 2x kansloos was maar uit in Dortmund en Manchester eigenlijk jezelf te weinig gegeven hebt. Als je kijkt naar de statistieken van Dortmund thuis dan had je daar ook meer verdient maja Dortmund had die dag het geluk dat van de 5 doelpogingen er 4 ingingen daar waar van de 13 van Ajax (en ook 65procent balbezit) er maar 1 invloog. En nee dat is niet alleen kwaliteit want in de overige wedstrijden had Dortmund heel wat meer kansen nodig voor 1 doelpunt.

Dit jaar viel er nog meer in de Champions League te winnen. Dus ze hebben bijna even veel als vorig jaar. Te wel ze toen het dubbele aan punten haalde. Voor deze poule heeft Ajax het niet slecht gedaan. Maar normaal gesproken kunnen ze meer halen als ze gunstig loten.
Ik hoop dat ze nog heel wat rondes doorkomen in de Europa League. Niet echt voor het geld, maar meer voor de club en land punten. En de eer natuurlijk. Strijden tot ze alles gegeven hebben in het toernooi.

Wat ik dubbel hieraan vind is dat door één keer goed te presteren je direct een groot voordeel hebt ten opzichte van de andere clubs in Nederland. Met als gevolg dat het een jaar later nog makkelijker nog makkelijker is om goed te presteren. Er is in Nederland een top met Ajax, Feyenoord en Psv. Ontstaan door "toeval". Het geld zit daar en blijft daar. Vitesse wordt dan wel een koop club genoemd maar het is de enige manier om aan te haken bij ajax etc. Je kan wel roepen dat ze zelf moeten opleiden, maar de topspelers worden dan toch weggekocht door de grotere ploegen.

Nou nou toch wel weer even lekker bijverdient natuurlijk. En daar is ook niks mis mee. Ik meen dat ze vorig jaar een soortgelijk bedrag hadden verdiend, maar ik denk wel onder deze loting dat het geld "beter" aanvoelt. Overleven, goed cashen en dan toch nog naar de Europa League.

Wat ik mij afvraag is wat ze van de 17,1 miljoen werkelijk overhouden. Wauw 17,1 miljoen te besteden wordt wat te vaak gedacht vind ik.
Er worden ook genoeg kosten gemaakt aan vliegen, hotels, premies, relaties, e.d.
Natuurlijk houden ze er aan over maar hoeveel vraag ik me af? Ik schat rond de 10 miljoen?!
Heeft iemand hier ideeen en bij voorkeur cijfers van?

In NL vechten de clubs voor dat geld, ik denk dat als je Nec vraagt om 1 keer CL mee te doen met wel het gevolg dat ze 6 keer 12-0 verliezen en ze het lachertje van de wereld worden, dat ze dat laatste op de koop toe nemen. Het geld is gewoon enorm, dan boeit de hele sportieve gedeelte van de CL niet eens

Gewoon lekker verdelen over alle clubs in de eredevisie , krijg je een veel spannender competitie van.

6 december 2012 om 01:42

Haha jij ziet ze vliegen, Ajax is geen filantropische instelling.

Oke, 't is duidelijk. Ik ga denk ik een team beginnen in een land waar de concurrentie niet hoog is en zorg ervoor dat ik in de CL kom. Toch een leuk zakcentje!

Mooi voor Ajax maar slecht voor het voetbal, ik bedoel, het heeft toch geen maat met de verdiensten van de Europa League. Verschil mag er zijn maar op deze manier heb je een ravijn aan verschil.

het is wel een opluchting voor het nederlands dat er teminste nog één nederlandse club in europa overwinterd.

Overwintering in europa en ook nog eens 17.1 miljoen binnenslepen ! Tis toch wel gunstig voor ajax .

Ze konden ook moeilijk overwinteren in de CL , ze zaten in de poule des doods en hielden toch nog de kampioen van engeland achter zich . Nu gewoon gunstig loten voor de EL en kijken hoe ver ze kunnen komen .

5 december 2012 om 19:14

Dat gunstig loten zal moeilijk worden. Heeft van 8 clubs die door gaan in EL minste punten wat betekent dat ze moeilijker loten...

5 december 2012 om 19:17

Wie kunnen eventueel de tegenstanders van ajax worden ?? Ik weet nog niet ongeveer hoe zwaar de loting kan worden voor hun ??

6 december 2012 om 13:22

Geplaatse ploegen:
CFR Cluj (cl)
Chelsea (cl)
Olympiakos Piraeus (cl)
Benfica (cl)
Olympique Lyon
Rubin kazan
Fenerbahce
Dnjepr Dnjepropetrovsk
Metalist Kharkiv

Opgeplaatste ploegen:
Dynamo Kyiv (cl)
Zenit Sint-petersburg (cl)
Ajax (cl)
Bate Borisov (cl)
Sparta Praag
Borussia Mönchengladbach
Internationale
Napoli
Bayer Leverkussen

Poul A,b,d,e,g,j en L worden vanavond beslist.

Volgend jaar weer CL voor ajax denk ik

einstand Micky Mouse

1.ajax
2, Psv
3.vitesse
4, Feyenoord
5. Twente

6 december 2012 om 03:41

laten we het hopen je zal mij niet horen klagen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren