Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind werpt al blik op Europa League: 'De finale is haalbaar'

Laatste update:

Ajax verloor dinsdagavond kansloos met 4-1 van Real Madrid. Omdat Borussia Dortmund echter de sportieve plicht vervulde tegen Manchester City, mag de ploeg van Frank de Boer zich na de winterstop nog wel melden in de Europa League. Daley Blind keek na het duel in Spanje alvast vooruit en ziet kansen in het tweede Europese bekertoernooi, waarvan de finale zal worden gehouden in de Amsterdam ArenA.

/

“Die wedstrijd is nog ver weg, maar wel haalbaar”, meent de linksback van de Amsterdammers, die de forse nederlaag in het Santiago Bernabéu gedeeltelijk aan zijn eigen optreden weet. “Je weet van tevoren dat het sterke punt van Real Madrid de counter is. Dan mag het niet gebeuren dat je een paar keer de bal slordig verspeelt. Real is van een ander kaliber dan PSV”, ondervond hij.

Desondanks kon Ajax na rust enige tijd prima meekomen met de landskampioen van Spanje en scoorde het via Derk Boerrigter. “We hadden een goede bespreking in de rust”, verklapte Blind. “Er is een paar keer gescholden en dat was goed, want we waren in de eerste helft niet scherp genoeg.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alles is natuurlijk haalbaar met wat meeval maar het beste is om het van match tot match te bekijken. In de Europa League zitten ook wat teams wat aardig kunnen voetballen zoals Atletico Madrid, Tottenham, Internazionale en Anzhi om snel ploegen te noemen. Daarbij komen nog de afvallers van de Champions waaronder ofwel Chelsea of Juventus zal zitten. Voor Ajax kan het natuurlijk wel een extra stimulans zijn omdat de finale in eigen stadion is. Mochten ze dat halen dan moeten ze natuurlijk wel niet vies op hun bek gaan zoals Bayern afgelopen seizoen.

4 december 2012 om 23:25

Ja Ajax kan de finale halen van de Europa Leaque! en Blind speelde in deze wedstrijd echt niet onder niveau...
Terechte overwinning en terecht naar de Europa Leaque!

4 december 2012 om 23:31

ben ik het niet mee eens. Tuurlijk heeft hij veel wedstrijden slecht gespeeld (onder de maat), maar deze wedstrijd vond ik het niet zo opvallen. Beter dan normaal bedoel ik.

4 december 2012 om 23:31

blind heeft wel degelijk niveau de laatste tijd, er zit veel progressie in..
beter dan willems, van aanholt enz

4 december 2012 om 23:45

Blind is verdedige d en opbouwend sterker of even sterk als willems en van aanholt. De laatst genoemden zijn echter wel sneller dan blind en dat is toch ook wel belangrijk als back

4 december 2012 om 23:49

t is niet zo dat blind niet vooruit komt ofzo, narsingh is ook beduidend sneller maar dat zag je niet zaterdag

4 december 2012 om 23:59

mensen die nog steeds beweren dat blind slecht is snappen er niets van

5 december 2012 om 00:03

Blind zijn positie is dan ook VM echt als Enoh of Poulsen spelen is Ajax zoveel slechter toen Schone erin kwam ging het zoveel beter namelijk geen balverlies meer. Volgend seizoen a.u.b. Boilesen terug op LB en Blind op VM

5 december 2012 om 10:40

@melvinajax. Blind is wel 4jaar ouder als Willems, niet geheel onbelangrijk punt.
Blind doet het beter aan verwacht maar dat betekent niet dat hij er al is .
En ik geloof niet dat hij nog echt veel zal gaan groeien

5 december 2012 om 15:21

Ik heb Blind nooit slecht gevonden. Hij speelde bij Groningen goed en dat was een aantal jaar ook zijn niveau. Hij was nog niet rijp genoeg voor Ajax. Dat is hij nu wel, wekenlang al 1 van de betere bij de Amsterdammers.

4 december 2012 om 23:49

Als je kijkt wat er nog in zit; Dinamo Kiev bv. heeft ajax al eens verslagen, marseille hebben ze nipt verloren, lyon is ook niet beter dan ajax.. ajax heeft ook tegen milan, man utd, man city, auxerre, anderlecht de laatste jaren goede resultaten gehaald.. er niet een tegenstander bij waarvan ik zeg, ajax kansloos ook niet tottenham, chelsea/juventus, anzhi of athetlico

4 december 2012 om 23:52

dit is allemaal al een tijd terug en alle teams zijn veranderd
en tegen juventus en chelsea lig je er gewoon uit

5 december 2012 om 00:01

Juventus wel...tegen Chelsea absoluut niet zomaar uitgeschakeld.

5 december 2012 om 08:07

Ligt er maar net aan of deze 2 clubs de EL wel willen winnen, anders is alles mogelijk. Ik ga ervan uit dat Chelsea de EL niet serieus neemt, Juventus misschien ook niet.

5 december 2012 om 08:14

Alle tegenstanders die jij noemt zijn vele malen sterker dan Ajax. Zelfs kiev en Anzhi zijn te sterk voor het matige Ajax.

Ook jullie zullen moeten accepteren dat het niveau in Nederland steeds minder wordt en dat steeds verder achterop raken.

Neem de wedstrijd tegen real nou als voorbeeld! Dat half uurtje dat ze vrij mochten rondtikken van real was gewoon beschamend om te zien... En daar wordt dan ook nog hoop uit geput?!

Met matige spelers als Enoh, Blind, Sana en boerrichter ga je het gewoon niet redden in EL.

Eriksen degene die al jaren als de zoon van god wordt beschouwd bakt er week in week uit echt niks van... Ik denk persoonlijk dat hij gewoon niet beter kan. De wedstrijd tegen manc thuis had hij een doelpuntje gemaakt en toen sprak iedereen weer hosanna..... "Zie je wel hij kan ect ect... Mensen dat schot was een miskleun die van richting werd veranderd.

Moraal van dit verhaal is... Pas op de plaats jongens en niet direct gaan roepen dat jullie serieus kans maken op de finale in de EL! Want daar maken jullie in de verste verte geen kans op. Gegroet

5 december 2012 om 08:44

@groenevallei
Ja een schande dat ze durven te dromen. Ajax heeft als het loopt gewoon een leuk voetballend ploegje en kunnen in vorm tegen elke tegenstander een leuke pot op de mat leggen. Ik zie ze de finale ook niet halen maar daar hoef je je nog niet bij neer te leggen. Elk jaar weer gewoon met bluf spelen en maling heb aan je tegenstander, Dat is het enige wat de fans van Ajax verwachten. Hoe ver ze komen zie je dan wel weer.

5 december 2012 om 10:13

Laat ze dan een keer ophouden met het roepen van onrealistische dingen. Dat is hetzelfde als ik roep dat Fc Groningen elk jaar kan maakt op de titel.

De eerste wedstrijd tegen Madrid zouden ze wel een kans maken op een punt of zelfs kunnen winnen. Nou dat hebben we gezien tik tak tik en weg was het ow zo begaafd spelende Ajax en superman Eriksen.

Als Blind nou gewoon zegt ik hoop dat we nog een paar rondjes verder kunnen komen want dat zou mooi zijn... nee meneer begint direct over dat de finale haalbaar is. Lachertje eerste klas natuurlijk, want ze liggen er hoogstwaarschijnlijk d volgende ronde alweer uit. En eerlijk dat zou ook maar beter voor ze zijn anders wordt het strijden om de schaal niks meer.

5 december 2012 om 12:56

Haha Kiev te sterk, weet je wie kiev heeft uitgeschakeld nog geen 2 jaar gelden in de voorronde Cl.. juist ajax was over 2 wedstrijden overduidelijk sterker dan Kiev. Beide ploegen zijn niet significant beter of slechter.. Anzhi is ook best te verslaan en de wedstrijd tegen real zegt mij weinig.. ajax haalde verre van hun niveau en verloor net als de afgelopen 2 jaren (niet echt slechter of beter geworden)..

Enoh, Sana vielen in.. Enoh mag inderdaad van mij vertrekken.. Eriksen was uitblinker tegen psv en ook erg goed tegen city.. Ajax is kanshebber voor de EL dat is voor mij duidelijk en jij hebt geen goede argumenten.. kiev is een zwak argument bv..

5 december 2012 om 14:06

Ik denk dat mijn mening nou juist precies de spijker op zijn kop slaat. Ajax de club van alle supertalenten..... Die nooit door gaan breken. Voorbeelden:

Voor de zomer riep iedereen dat boerrichter mee moest naar het EK, nu is de grootste prutser van allemaal.

Vorig jaar riep iedereen dat Eriksen in de toekomt wel even verkocht zou worden aan een Europese topclub, nou geloof me er is in Europa geen Europese topclub in hem geïnteresseerd en al helemaal niet voor de bedragen die er destijds genoemd werden.

Eriksen heeft vorige week een redelijke wedstrijd gespeeld en vervolgens aanstaand weekend tegen Groningen weer een baggerpot op de mat te leggen.

Blind was bij Groningen een leuk voetballertje. hij werd teruggehaald en vervolgens bleek het DE zwakste schakel van Ajax te zijn. Dat werd openlijk door het publiek geuit. Hij werd dus hard uitgefloten.
Nu hoorde ik vorige week iemand roepen dat hij misschein wel in aanmerking komt voor NL elftal. Dat was een echte Ajaxsupporter. Dezelfde supporter die hem vorig jaar voor stront uitmaakte.

Fisher denkt op zijn 18 al dat hij de opvolger van Messi wordt. Ik heb nog niet zoveel bijzonders van hem gezien. Maarja hij speelt bij Ajax, dus het is een nieuwe superman.

Boilessen ook zo'n supermen waar we nooit meer wat van horen omdat hij van glas blijkt te zijn.

Om het nog maar even niet over Enoh, Suljemani, Poulsen en Sana te hebben. Want deze mannen komen echt te kort voor het linker rijtje eredivisie teams.

Veel succes in je droomwereld waar Ajax de EL gaat winnen. Zaterdag vangen wij jullie!

5 december 2012 om 14:45

@groenevallei,
Even alle spelers afgaan die je noemt.
Boerrigter, hij was vorig jaar in bloedvorm en met afstand de beste linksbuiten in Nederland, zo kwam hij achter elkaar in de CL langs Ramos die ook niet de minste is. Na zijn blessure gaat het inderdaad slecht, maar hij is de weg omhoog aan het vinden.
Eriksen, hij is momenteel in goede vorm, is al een paar keer belangrijk geweest (FC Twente thuis) en heeft al een hele partij assists op zijn naam staan dit seizoen. Dus doe nu niet of hij slecht is en ze hem aan de straatstenen niet kwijt kunnen, want dat is niet zo en dat weet je zelf ook best.
Blind, hij was vorig jaar inderdaad in slechte vorm. Maar als je nu gaat beweren dat dat nu ook zo is, ga dan maar je mond spoelen en een paar wedstrijden kijken van Ajax. Lijkt me wel zo handig wil je wat nuttigs zeggen.
Fischer, weet je hoeveel keer hij vorig jaar gescoord heeft in de Nextgen en dit jaar, en bij het Deens elftal onder de zoveel? Aan je reactie te zien niet.
Boilesen, hij was goed bezig, maar al een poosje geblesseerd. Voor zijn blessure was hij in ieder geval duidelijk een aardig talent, maar om te zeggen dat hij nou in heel Amsterdam en omstreken een superman genoemd werd, is natuurlijk ook bullshit.
En FC Groningen zou een moord doen voor spelers als Sulejmani. Ik snap dus dat je het daar niet over wilt hebben, want daarvoor heb je geen flutredenen.
Tssk, alsof Groningen gaat winnen in de Arena, wees niet bang, "zaterdag vangen wij jullie."

5 december 2012 om 17:42

Volgens mij hebben we het over Ajax en niet over Groningen. En dat jij denkt dat wij een moord zouden doen voor een speler als Suljemani die het totaal niet waar heeft kunnen maken en die ook nog eens over overgewicht beschikt nou nee dank je. Wij hebben zeefuik en die heeft al genoeg overgewicht.

Ik weet van Groningen dat het niet best is... en nu jij nog over Ajax.

5 december 2012 om 19:09

Zolang Ajax regerend landskampioen is en de 'gedoodverfde kampioen' PSV over de knie kan leggen en niet verliest van de kampioen van Engeland zou ik niet weten waarom Ajax niet best is.

Maar je praat er fijn omheen, jij stelt dat Boerrigter, Eriksen, Fischer e.d. slecht zijn, maar dan mag je ook even met Goede argumenten komen dat dat zo is.

5 december 2012 om 20:54

dromen mag altijd vriend, als je niet meer kan dromen waar speel je dan nog voor

6 december 2012 om 11:02

@groenevallei

Je bent wel lekker subjectief als gaat om spelers die niet doorbreken. Verthongen, Anita, Suarez, Emanuelson, Stekelenburg (zit niet bij de juiste club), van der Wiel (heeft het inderdaad lastig, ook verkeerde keus) zijn allemaal recent naar topclubs gegaan in europa. En meer dan de helft daarvan is nu basisspelers of zelfs een van de beste in het elftal waar ze nu spelen. Dus hoezo breken de talenten niet door?

Boerrighter heeft een zware blessure gehad net als boilesen, tja dat hij nu nog even niet top is kan ik me voorstellen. En misschien haalt hij het inderdaad wel niet. Eriksen is verkozen tot de top 5 talenten in europa, dat telt toch.. heeft al 3 jaar CL ervaring en heeft inderdaad nog niet in elke wedstrijd het verschil kunnen maken.. hij heeft nog een jaartje nodig na dit jaar.. dan is hij nog steeds pas 21 jaar en zie ik de topclubs wel komen.. interesse is er al langer.. Met een denemarken was hij de man tegen engeland bv. hij is helaas nog niet constant genoeg.

Blind heeft zich ontwikkeld, wordt steeds beter. Schijnbaar heeft de kritiek hem geholpen, het kan je namelijk ook prikkelen en dus beter maken. Fischer heeft al leuke dingen laten zien, in de next gen al, heeft op zijn 18de zijn interland debuut gemaakt en was tegen PSV de uitblinker maar moet zich nog ontwikkelen.

Enoh is een wisselspeler die niet bij ajax past, mag van mij weg maar is geen basis. Sana krijgt een kans, moet nog veel leren.. Poulsen is een ervaren rot die ajax goed kan gebruiken voor de balans en Sulejmani staat op de transferlijst.. Groningen heeft geen spelers die beter zijn dan de spelers die jij noemt.. Ik blijf inderdaad dromen van de EL en we geloven in onszelf!

5 december 2012 om 06:35

Er zijn in de Europa league absoluut veel teams waaraan Ajax niet kan tippen. Echter zal een deel het toernooi laten lopen en Ajax er een hoop niet loten. Wordt wel tijd dat het qua loting eens meezit.

Overigens zei Blind dat het niet onmogelijk was om de finale te halen en is de titel boven dit artikel weer wat sensatie gericht, fijn voor de Ajax hatertjes. Maar goed die vinden toch wel wat.

5 december 2012 om 07:25

Kijk eens goed naar Ajax. Dat team is niet beter dan Twente of Psv. Het is middelmaat. En zo'n tea gaat de EL echt niet winnen.

5 december 2012 om 08:48

Maar de middelmaat van Ajax gaat wel verder in de EL, daar waar PSV en Twente hopeloos faalden tegen derderangs ploegjes. Succes verder.

5 december 2012 om 07:39

De finale is idd nog erg ver voor ajax, maar niets is onmogelijk!

Ga er maar vanuit dat chelsea El gaat spelen, dat wordt gewoon een gelijkspel in oekraine.
Op unibet houden ze er al rekening mee gelijspel staat op 1,85.

Ja goed, er werd ook gezegd (door de interviewer): "de finale is in amsterdam". Hij kan moeilijk zeggen dat ze kansloos zijn.
Verder speelde hij niet heel goed, maar hij was zeker niet slechtste van het veld. Op naar zaterdag!

Dit denk ik dus eigenlijk ook wel, wanneer Ajax hier vol voor gaat zal het best een kans maken.
Veel clubs laten de europa league links liggen, dus des te meer kans voor Ajax.
Zou toch leuk zijn als een Nederlandse club eens een finale plaats zou halen, helemaal omdat de finale in Amsterdam is.

5 december 2012 om 00:04

Het zou prachtig zijn maar vanaf de kwartfinales gaan alle clubs gewoon voor de finale hoor.

5 december 2012 om 10:09

Van de 7 clubs die je kunt treffen vanaf de kwartfinales, tref je er uiteindelijk maar 3... dat wil zeggen: 4 clubs tref je niet. Met een beetje een leuke loting tref je alleen in de finale een erg zware tegenstander... kortom; niks is onmogelijk.

Niet te hoog van de toren blazen Daley. De laatste jaren kwam er geen Nederlandse club erg ver in het toernooi. Ik hoop en gun het Ajax wel, maar het is lastiger dan je denkt. Men praat altijd zo makkelijk over de Europa League, maar de halve finale bereiken doet een Nederlands team amper.

5 december 2012 om 00:30

Helemaal met je eens. veel mensen denken dat de EL een makkelijke competitie is maar hebben het ook elke jaar mis. Een kwartfinale zou al mooi zijn laat staan de Finale. AZ kwam vorige jaar tot de kwartfinale toen ze langs Anderlecht en Udinese moesten maar daarna worden de tegenstanders van een hoger niveau zoals een Valencia en daar maak je weinig kans tegen.

5 december 2012 om 00:36

Met zo een mentaliteit niet nee.

Alles is haalbaar, ik zie Ajax ver komen in de EL. Finale Ajax-inter hoop ik

Omdat hij 1 of 2x wordt voorbij gespeeld tegen geweldige voetballers van Madrid is hij meteen slecht en niet goed genoeg ? Wat een hypocriet zooitje afentoe hier !

Hij speelt al maanden geweldig in de Eredivisie en ook tegen city was hij 1 van de sterkste ! Wel rieel blijven .

Een Anzhi,atletico Madrid in vorm zou Ajax oprollen.

4 december 2012 om 23:33

nja atletico zou wel van ajax winnen denk ik, maar tegen anzhi maakt ajax zeker wel een kans hoor

4 december 2012 om 23:52

Nou daar vergis je je in. Ik was tijdens az - anzhi in het afas stadion en anzhi speelt gewoon heel makkelijk, ook zij hoeven maar even druk te geven om te scoren

4 december 2012 om 23:55

maar az is dit seizoen ook niet echt sterk he..

5 december 2012 om 00:32

Jij onderschat Anhzi enorm zeg, dat soort ploegen geven er veel moeite aan de EL en zijn fysiek veel te sterk. Maar als Ajax het positiespel beter zal uitvoeren en voorin de kansen benutten zie ik ze wel winnen ja van Anhzi.

5 december 2012 om 00:37

ik onderschat anzhi niet, maar t is ook niet zo dat ajax geen kans maakt toch? dat wil ik alleen aangeven

5 december 2012 om 09:19

@blackeagles

Dus je hebt 1x anzhi zien spelen in alkmaar en dan beweer je meteen dat ajax geen kans heeft tegen anzhi, of heb je ook de russische competitie gevolgd, lijky me niet he.

5 december 2012 om 08:40

Atletico denk ik ook, en tegen Anhzi maken we denk ik alleen maar kans omdat die denk ik niet vol voor de EL willen gaan.

5 december 2012 om 10:26

Anzhi is één van de weinige clubs die constant met de sterkste spelers speelt. Juist om zich voor het eerst in Europa te profileren.

smerige arrogantie. zijn ze net op schandalige wijze 3e in de poule geworden en met super slecht spel, gewoon een schande voor het nederlands voetbal en dan zeggen, jah wij kunnen die finale wel halen. echt een lachtertje dit. ik durf te wedden dat als ze dnjepr ofzo loten dat ze er meteen uitliggen

4 december 2012 om 23:34

welke club in nederland zou het beter doen in deze poule dan??
en je moet ook ff nagaan hoe de vraagstelling is he...

4 december 2012 om 23:37

elke nederlandse club zou niet zo arrogant zijn en zeggen dat ze europa league kunnen winnen. want dat is gewoon een utopie. je kunt het wel zeggen. maar dan spoor je niet. dan leef je in een droom wereld. en in deze poule zouden op dit moment twente, psv, feyenoord, vitesse het beter doen als ajax. want iedereen heeft het op die overwinningen op manchester city maar dat hebben ze alleen bereikt door scheidsrechterlijke dwalingen. dus waar ben je dan trots op, en waar baseer je het dan op dat je de europa league kunt winnen. hele aparte denkwijze daar in amsterdam. 6 wedstrijden compleet weg gespeeld worden. met behulp van de scheidsrechters een aantal puntjes bij elkaar sprokelen, en op het eind nog blij zijn met de wanprestaties ook.

4 december 2012 om 23:48

Haha als jij het arrogant vind dat daley ambitie uitspreekt en zegt dat ze de finale kunnen halen heb ik medelijden met je leven jongetje.

Jij praat echt mooie en grote onzin twente en psv zouden het beter doen? Lol
Dan zouden ze die zwakke europe leaugue poules van ze ook wel overleven.
En feyenoord? houd alsjeblieft je kaak dicht dan hadden ze maar van sparta praag moeten zij spelen niet eens El.

Het doet je pijn dat ajax wel CL speelt lekker die miljoenen heeft gepakt en doorgaat in de EL en jou clubje niet. Dat is het enigste wat afdruipt uit je reactie :P

4 december 2012 om 23:50

Niet teveel op eddie reageren deze jongeman heeft volgens mij gegokt en verloren via zo'n goksite... Man man tegen city speelde ze zowel uit als thuis goed tot erg goed voetbal, ook tegen dortmund uit was het niet slecht. Alleen werden er geen kansen gecreeerd. Ajax thuis tegen dortmund en uit en thuis tegen real kansloos geweest met toen inderdaad matig voetbal. Tot nu toe niks positiefs over Ajax gezegd... Chapeau!

4 december 2012 om 23:52

@garry

Ajax heeft thuis gewoon overtuigen met 3-1 gewonnen van man city.. heeft het Dortmund (wereldploeg) tot de laatste minuut ontzettend lastig gemaakt.. ajax kan de EL gewoon winnen, als je voor het derde jaar op rij derde wordt in de CL is dat niet slecht (zeker niet in een poule met de kampioen van engeland, duitsland en spanje)..

Zelfs tegen de meest lastige tegenstander maakt ajax echt wel kans in de El..

5 december 2012 om 00:04

@ garryeddie; de club Ajax heeft geen uitspraken gedaan, Daley Blind heeft dit verteld aan een journalist.

4 december 2012 om 23:40

Het is arrogantie maar zoals jij het zegt slaat nergens op. Ajax heeft het los van de weinig puntdn gewoon goed gedaan en vergeet niet dat er idd niet een al te best elftal staat. Dit zijn allemaal jonkies op poulsen na. Ze mogen tevreden zijn met europa league en zich richten op de eerste wedstrijden. Een finale is op dit moment niet haalbaar , maar omdat het in de arena is wil iedereen ineens de finale halen

4 december 2012 om 23:52

Schandalige wijze nog wel? Ajax heeft het fantastisch gedaan. Heeft tegen Europese topploegen, wat soms behoorlijk misging, toch altijd hun eigen filosofie uitgestraald en uitgevoerd en heeft daarmee de kampioen van Engeland met een uitgavengedrag van hier tot Tokyo achter zich weten te houden.

Nee, er rest alleen maar hulde voor Ajax dat ze 3e zijn geworden. Dat ze tegen Madrid en Dotrmund op hun bek gaan, oke, maar ze hebben het gewoon fantastisch gedaan.

5 december 2012 om 00:38

Welke arrogantie idioot? Wat zegt hij verkeerd dan? HIj zegt de finale is haalbaar, ambities, ooit van gehoord?

Echt een hater ben jij. Als je er niet tegen kan dat Ajax filosofie weer te machtig was van ''het geld'' ga ergens anders huilen. Ajax kan degelijk de finale halen, jij moet het verschil zien tussen winnen en de finale halen, als je dat niet kan ga ik niet verder met je in discussie.

5 december 2012 om 03:29

hahaha jij bent denk ik het domste lid van voetbalzone? een schande voor het nederlandse voetbal!?!? heb jij de wedstrijden tegen city überhaupt wel bekeken? en heb jij de wan vertoningen van psv en twente in de EL gezien? heel europa heeft respect voor ajax dat ze 3de zijn geworden in deze poule, ajax is momenteel de enige die europees gezien wat kleur geeft aan het nederlandse voetbal

5 december 2012 om 09:21

@garryeddie

Psv fan? Die Dnjeper goed vindt omdat ze 6 punten halen uit 2 wedstrijden tegen psv.
Ongelofelijk dat jij alleenaar spreekt van arrpgantie en niet gewoon blij bent dat er een nederlandse club overwinterd.

Als ik net hoorde welke ploegen er nog in de EL zitten, dan is de finale nog heel ver weg.
Ga de EL maar in en leef van wedstrijd tot wedstrijd.

4 december 2012 om 23:54

Er komen hoe dan ook geweldige wedstrijden aan, ajax is echt niet kansloos.. Je leeft in de knock out van wedstrijd tot wedstrijd dus dat zal geen probleem zijn..

De finale gaan we niet halen. Daar zijn we nog te zwak voor. Maar hoop wel op een leuke tegenstander!

Wat meer realisme zou niet misstaan...

Haha, maar niet met jou Daley, hoop dat Boilisen dan weer fit is. Wat was hij weer traag vandaag zeg!

Eriksen vertelde gisteren nog dat er nooit uitgescholden word

maar toch mooi jongens nu Europa League winnen

4 december 2012 om 23:32

Blijkbaar niet kansloos tegen City en hoezo plaats je meteen de term arrogantie omdat hij vertrouwen uitspreekt ?

4 december 2012 om 23:35

Iedereen weet dat elke team zon beetje de zelfde uitslag tegen City zou neer zetten. Want waar die in de CL mee bezig zijn dat slaat echt gewoon helemaal nergens op. Maar ja Ajacieden zien toch altijd dingen anders die vonden ook dat het door goede spel van Ajax kwam. Vertrouwen op basis waar van moet je vertrouwen hebben als je net helemaal weggespeeld bent en er genoeg betere ploegen als Ajax inzitten. Dat is gewoon ten eerste stuitend dom en ten tweede arrogant

4 december 2012 om 23:51

"iedereen weet dat elke team zon beetje de zelfde uitslag tegen city zou neerzetten. Want waar die in de CL mee bezig zijn slaat echt helemaal nergens op"

Meen je dit nou serieus ? Ja Willem 2 en telstar hadden natuurlijk ook gewonnen van City ! Ik ga niet eens met jouw in discussie kerel.. Su6

5 december 2012 om 00:24

Je snapt toch wat ik bedoel maar je mag echt gewoon geen kritiek op Ajax hebben dan raken de *supportertjes* in paniek. Als je zo snugger bent en je neemt Willem 2 en Telstar als vergelijking voor een club die CL kan spelen dan snap je het volgens mij niet helemaal. En je gaat niet met me in discussie omdat je er voor weg loopt heel stiekem weet je dat ik gewoon gelijk heb. Zeg dan een Psv had er niet van gewonnen van City in deze vorm. Of eigenlijk elk andere club die nu in de CL speelt

5 december 2012 om 03:34

je mag zeker kritiek op ajax hebben, maar het is schijt irritant hoe mensen die voor een andere club zijn, en vaak al een pest hekel hebben aan ajax niet realistisch kunnen oordelen. een club als feyenoord had never nooit deze resultaten tegen man city neer gezet. ook voor ajax zie ik dit als een eenmalig iets (voorlopig). ik hoor mensen alleen maar janken over ajax terwijl 3de worden in deze poule hoe dan ook een hele knappe prestatie is, waar heel veel supporters van andere clubs jaloers op zijn en daarom word er zo gereageerd.

5 december 2012 om 12:26

Haha moet je niet serieus nemen, dat zijn dezelfde mensen die riepen dat we 0 punten zouden halen, we hebben het gewoon goed hebben gespeeld.

En mensen die denken dat PSV en Twente hetzelfde hadden gedaan, check en ken je club

PSV en Twente hadden zich in gegraven tegen city en verloren.
En als je denkt dat het niet zo is...
Kijk maar ff terug hoe ze tegen die 'middelmaat' VAB Ajax speelde. Toen hadden ze al de poep in de broek

5 december 2012 om 21:29

Flikker toch op man,hou lekker je mond als je niks beters te vertellen hebt! Wat Ajax gepresteerd heeft om derde te worden in deze poule is geweldig en vooral voor het nederlandse voetbal! Elk team zou zomaar van City winnen? Dream on! Alle credits aan Ajax,die finale zit er niet in nee maar de finale is in de Arena! Tuurlijk ga je daar aan denken! En over arrogant gesproken dat zijn twee teams die zijn beste elftal niet op durven te stellen in de El!!!!! HUP Ajax!!!

4 december 2012 om 23:43

Gelukkig speelt jou club al jaren de sterren van de hemel in de cl. Hij zegt toch niet dat hij ff de finale haalt. Je verdraait het een beetje chef.

5 december 2012 om 00:16

buiten dat is t gewoon zielig dat iedereen de punten van ajax tegen city loopt af te kraken,,, want volgens mij wou city de cl gewoon winnen dit seizoen als ik de berichtgeving vooraf las..

Hoop dat Ajax Fenerbahce loot, kan ik lekker eens naar Amsterdam, zou leuk zijn om Ajax een pak slaag geven.

4 december 2012 om 23:56

Voor fenerbahce ben ik niet echt bang.. leuke en lastige tegenstander dat wel maar daaraan is ajax vooraf minimaal gelijkwaardig..

4 december 2012 om 23:59

juist, vertel mij eens waarom, fenerbahce veegt makkelijk de vloer aan met ajax, zeker als ze zoals vanavond gaan spelen.

5 december 2012 om 00:08

Zo'n geweldige ploeg is het niet hoor.. vanavond was ajax niet op zijn best.. in de tweede helft zag je een vlaag van ajax waarin het domineerde en real terug drukte.. toen durfden ze weer.. kortom durven te voetballen, voor fenerbahce is ajax en de spelers niet bang.. dan is ajax een factor 10 beter..

Ik zeg niet dat ajax zomaar van fenerbahce wint, maar ze zijn minimaal gelijkwaardig..

5 december 2012 om 00:10

En als ze spelen zoals tegen Psv wordt het weer een makkelijk Turks avondje, zoals altijd eigenlijk. Turkse clubs worden altijd als moeilijk bestempeld en het is altijd een heksenketel daar.

Ga de statistieken maar eens nakijken. Eigenlijk altijd een makkie voor Ajax.

5 december 2012 om 00:13

De enige speler die kan tippen aan Fenerbahce niveau is Vermeer, verder niemand als ik het zo mag zeggen, Spelers als Meireles en Stoch zijn misschien 10x beter als de spelers van Ajax, keepers kunnen gelijkwaardig genoemt worden en dat is het.

5 december 2012 om 00:18

Ik ken de spelers van fener niet eens.. zegt denk ik wel genoeg.. ja kuyt die oude draver die zijn beste tijd heeft gehad..

Meireles leuk maar geen wereldspeler, Eriksen is bv. ook een toptalent die je daar tegenover kunt zetten.. Stoch dan heeft ajax weer een toptalent in de vorm van Fischer en in de breedte nog een Babel..

5 december 2012 om 00:40

ajax en fener ontloopt elkaar niet veel... dus zeg niet dat fener ajax ff van de mat veegt

5 december 2012 om 00:46

Wie weet Fenerbahçe tegen Dynamo Kiev weer of een andere Oekraïense ploeg zoals: Metalist Kharkiv

Ik heb me ook zitten irriteren aan een paar van die gasten die zo over Ajax zaten te provoceren. Maar als je dan dit soort dingen na dat je eigenlijk helemaal weggespeeld bent gaat roepen kan ik er toch weer een beetje inkomen. Er zitten gewoon heel veel goede ploegen in die een paar klasse's beter als Ajax zijn. En met een beetje loting zou je wat verder kunnen komen maar de finale gaat het niet worden. Maar wat een arrogantie altijd van Ajax ze kant en ze zien ook altijd andere wedstrijd als die wij zien

5 december 2012 om 00:18

Zeggen ze van Vitesse. Nooit iets gewonnen en dan beweren "met 3 jaar worden wij kampioen van Nederland".

Finale is in Amsterdam, dus dat wordt gevraagd en ja...daar zeggen Ajacieden altijd op dat het kan of dat we het winnen.

5 december 2012 om 00:30

Zucht ik vraag me echt af hoe vaak dit ik nog moet gaan zeggen. Waar is beweerd door iemand van Vitesse dat ze met 3 jaar kampioen van Nederland worden. Oh wacht dan kunnen ze opeens niet met voorbeelden komen. Of je bedoeld die halve gare die te blij was dat die de club verkocht had. En btw daar sta ik ook niet achter dat we binnen 3 jaar kampioen zouden worden dus waarom je mij erop aanspreekt is me een raadsel. Daarbij kampioen dit jaar gaat het hem ook niet worden maar het is zoveel realistischer als dat Ajax de EL gaat winnen. Er zijn hooguit 2 ploegen op dit moment met een betere selectie als Vitesse in de competitie. In de EL zijn minimaal 10 en waarschijnlijk wel meer als 15 ploegen die een betere selectie als Ajax hebben. En je hebt net kansloos van Real verloren niks om je voor te schamen mijn club zou afgeslacht worden daar. Maar dan vind ik niet het moment om dit soort onzin te gaan roepen

5 december 2012 om 00:32

Tja, je kunt wel in je hol kruipen maar daar heb je niks aan.. EL behalen is gewoon een prestatie, ook na de wanvertoning in de eerste helft.. welke club in de EL ligt er nou straatlengtes voor op ajax?

5 december 2012 om 00:37

Dikke onzin Sjaak.

1. Jordania heeft dit in een persconferentie gezegd bij zijn aantreden. Hij is toch van Vitesse?

2. Ik spreek je 3 wedstrijden voor het einde wel als jullie inmiddels geen kans meer hebben op de titel.

3. Wordt aan Blind gevraagd omdat de Finale in Amsterdam is. Tuurlijk zegt ie dat het kan. Get real.

4. Wat zei men bij aanvang van het seizoen 94-95 over de kansen voor een Nederlandse club om ooit nog de CL te winnen?

5 december 2012 om 00:43

1. Jordania heeft dit helemaal niet bij zijn aantreden gezegd bij zijn aantreden dus wat je nu wijs komt doen. Die clown die de club Verkocht heeft heeft het gezegd. En daarbij daar reageer ik het zelfde op als dat ik op Blind reageer dat die geen onzin had moeten uitslaan.

2. Heb ik eigenlijk al aangegeven we worden geen kampioen zullen het niet worden dit jaar ook. Maar daar ben ik gewoon realistisch in dat we het niet gaan worden in tegenstelling Ajax en de EL die zijn daar dan weer wat minder in.

3. Nee helemaal niet natuurlijk als de finale in gelredome was en Vitesse zou roepen dat er ook maar 2 kans is dat ze de finale daar zouden gaan spelen als ze er nog in zouden zitten dan zou ik me afvragen of ze wel helemaal lekker zijn

4. Geen idee toen was ik nog te jong

5. Ik hoop dat Ajax de EL wint ik gun het ze van harte en van mij mogen ze ook kampioen worden. Maar ik zie het er gewoon niet in mag dat niet?

6 december 2012 om 16:16

1. http://nos.nl/artikel/178718-vitesse-in-handen-geo...
2. Als je van City kan winnen, kun je van elke poleg in de EL winnen.

3. Wij zijn Ajax. Wij winnen dit soort prijzen zo nu en dan.

4. Je mag drie keer raden.

5. Tuurlijk mag dat. Ik zie ze ook niet heel snel of makkelijk de EL winnen. Ik zeg alleen dat Ajax niet kansloos is, zeker ook niet voor de landstitel.

5 december 2012 om 08:32

@ecktsjaak026 #29
"maar als je dan dit soort dingen na dat je eigenlijk helemaal weggespeeld bent gaat roepen kan ik er toch weer een beetje inkomen. "

Het hangt ervan af hoe je het interpreteert.
Blind heeft namelijk niet gezegd dat ze de finale gaan halen of dat ze de Euroleague gaan winnen.
Hij antwoordde (!!!) op een vraag van de interviewer en hij zei: 'het is haalbaar'.
Haalbaar! Dat betekent dat het mogelijk is en dat is gewoon een feit aangezien Ajax nog in het toernooi actief is.
Niets arrogants aan aangezien Blind niet zegt dat ze het echt gaan halen of zelfs winnen...

En de loting is die een vrijdag al, of gebeurd dat later pas?

Er zullen vast wel weer van nutteloze uitspraken volgen dat Ajax weer arrogant is e.d., maar Blind heeft gewoon de juiste instelling wat we van een prof horen te verwachten. Daar kunnen diverse spelers, supporters en coach een voorbeeld aan nemen.

4 december 2012 om 23:38

Als jij dat de juiste instelling noemt dan snap je het ook niet helemaal. Natuurlijk krijg je nu reactie's dat Ajax arrogant is want waar haalt die het lef vandaan om dit te zeggen. Maar ja vraag me ook af hoe je zou reageren als Vvv zou roepen we gaan Ajax afslachten met 5-0

4 december 2012 om 23:58

Lef is geen probleem bij ajax.. er zijn bv. maar weinig ploegen die tegen real aanvallend durven te voetballen (eerste helft ajax echt ver onder hun niveau)... Ik vindt het de juiste instelling, je moet willen winnen daar is niks mis mee!

5 december 2012 om 00:07

Ja daar zijn Ajacieden goed in alles wat krom is recht te praten. Het probleem is gewoon dit is niet het moment om je *lef* te gaan tonen. Real heeft je net alle hoeken van het veld laten zien waar niks miss mee is die zijn gewoon beter. Je staat 4de in een competitie die eigenlijk helemaal nergens over gaat. Er zijn minimaal 10 ploegen in de EL die gewoon een beter elftal hebben. Dan kan je gewoon beter even je mond houden als speler van Ajax zijnde

5 december 2012 om 00:12

Sjaak,

Jouw probleem niet de mijne hoor. Wat jij vindt maakt me geen ene reet uit. Ajax gaat als enigste ploeg door in de EL in de poule des doods, enough said. Ajax kan als ze pieken een man city verslaan en ze hun dag niet hebben verliezen van willem 2.. helaas is dat er nog niet uit maar ik verwacht wel dat ajax constanter gaat worden de tweede seizoenshelft..

Sigi, Boilesen, Babel, Serero komen nog terug en dat zijn ook weer leuke spelers om erbij te hebben...

5 december 2012 om 00:20

Waarom reageer je in godsnaam dan 2x op me als mijn reacties je geen reet interesseert logisch is dat...

Maar je mag gewoon geen kritiek op Ajax hebben daar raken ze helemaal in paniek. Ik gun ze het beste en ik hoop ook dat ze het winnen maar het is gewoon onrealistisch. Ajax piekte helemaal niet in die wedstrijden tegen City die faalde gewoon kei en kei hard. Is niks mis mee Ajax mag ook gewoon trots zijn op de prestaties die ze geleverd hebben. Begrijp me niet verkeerd hoor kom misschien wat negatief over maar ik gun Ajax gewoon echt het beste

5 december 2012 om 00:28

Ik verkondig mijn mening, wat jij vindt tja... lekker belangrijk.. veel niet ajacieden zijn bij voorbaat al negatief over ajax en jij ook, ik trek me er daarom ook weinig van aan.. behalve als er iemand objectief een mening geeft, behoor jij niet toe..

Kijk voor antis zoals jij ligt het weer aan man city, niet op 100 %, geluk, de scheids, geen inzet, b-team, falen van de tegenstander (ook zo bij kampioenschap)... ajax heeft dat zeker tegen man city afgedwongen en gezien het spelbeeld waren 4 punten fair..

5 december 2012 om 00:33

Lef en Motivatie, zelfs in de Europa league. Iets wat ik bij Fc Twente en PSV duidelijk zag missen. Dat kleine beetje inzettings vermogen, teamgeest, spirit en motivatie. Natuurlijk is Anzhi en Atletico op papier beter, dat was City ook, echter Ajax was sterker.

Je onderschat dat een ploeg die als collectief voetbalt zoveel sterker kan zijn dan de individuele klasse van spelers.

5 december 2012 om 00:38

Ik ben niet negatief over Ajax ik ben gewoon realistisch over Ajax zoals ik dat ook over mijn eigen ploeg ben en elk andere ploeg. Ik geef toch gewoon objectief een mening of geef ik soms niet aan dat ik Ajax het beste gun en hoop dat ze winnen. Dus waarom je me een anti gaat noemen is helemaal te triest voor woorden. Het falen lag bij City ook gewoon bij de tegenstander of jij vind niet dat ze zich kapot moeten schamen. Het heeft helemaal niks met Ajax te maken als mijn club zo zou winnen zou ik hetzelfde zeggen. Wij hebben vorige week ook 1-2 van Psv gewonnen Psv heeft 8 100% kansen zon beetje gemist dan vind ik ook dat Psv keihard gefaald heeft niemand die me dan anti Vitesse gaat noemen. Als je zegt dat de tegenstander van Ajax faalt ben je gelijk een hater je logica begint zich steeds verder op te stapelen

5 december 2012 om 07:17

Ecktsjaak026,

Jij noemt dit arrogant, ik noem dit zelfvertrouwen.

Het is altijd beter dan als je weet dat je niet ver gaat komen, als een bange kippetje ineens gaan roepen dat de EL niets voorstelt.

5 december 2012 om 08:42

@ecktsjaak026 #47
"maar ja vraag me ook af hoe je zou reageren als Vvv zou roepen we gaan Ajax afslachten met 5-0"

Als VVV dat zou roepen dan zou ik spreken van een goede mentaliteit. De wil om te winnen ontbreekt dan in ieder geval niet bij Vvv.
Ik heb daar meer respect voor dan een ploeg die met de instelling komt van "we komen voor een puntje en anders voorkomen dat we met dikke cijfers verliezen".

Ze kregen de 1e helft voetballes, komt deze jongen af met dit. Het is toch te gek voor woorden. Ja goed, hij krijgt die vraag voorgeschoteld. Maar als je ff logisch nadenkt weet je dat het verstandig is om nuchter te blijven. Ajax was een ramp, een disaster. Zelfs tegen een Real dat al reeds geplaatst is kan het niks speciaal brengen. Blijf dan gewoon thuis.

De eerste ronde na de winterstop wordt waarschijnlijk zeer zwaar, zo niet de zwaarste ronde, want dan treft Ajax één van de vier beste nummers drie uit de Champions League, waaronder wellicht Chelsea. Morgen weten we welke ploegen het precies zijn. Zou wel leuk zijn, zo'n thuiswedstrijd in de finale.

5 december 2012 om 00:19

Nee, hoor. Ajax kan geen CL teams loten in de eerst volgende EL ronde.

5 december 2012 om 00:39

De Europa League knockout fase start als volgt: De nummers 1 uit de poulefase EL loten de nummers 2 uit de poulefase, de vier beste nummers drie uit de CL poulefase loten de slechtste nummers drie uit de poulefase.

Al dat gehaat weer op Ajax,

Nee Psv, Twente en AZ hebben goed gespeeld! Verliezen van Dnjepper Dnjepperovitsch of weet ik wat! Top prestaties!

Dan heb ik nog meer respect voor Feyenoord die tenminste 2x verliest van waardige tegenstanders.

Bah, we mogen blij zijn dat er nog een ploeg door is.

Heb net een leuke opsomming gehoord van Clubs die in de EL zitten.
Als je realistisch denkt zou het alleen kunnen met veel geluk.
Maar dat maakt voetbal juist leuk, niets is te voorspellen zolang de bal rond is.

5 december 2012 om 00:22

Gelul. Als je City kunt verslaan kun je nagenoeg elk team in de EL verslaan. Kans is niet groot, maar het kan.

Dit word een lastige klus natuurlijk. Ik hoop dat ze een prestatie kunnen neerzetten door bijv. een club als Liverpool uit te schakelen, maar ik denk dat Ajax te wisselvallig is om dit meerdere wedsrijden vol te houden.

Off:

Wanneer is Boilessen weer terug hoop hem snel weer op linksback te zien.

Heeft Blind al gekeken wie er nog allemaal over zijn. De kwart finale is met gunstige lotingen het hoogst haalbare. Hoe durf je dat te zeggen nat zo'n vertoning in Madrid.
Ajax mag heel erg blij zijn dat het dankzij Dortmund nu verder mag in de Europa League. Daar is ook alles mee gezegd. Goed gespeeld tegen Man City. Maar dan houd het ook wel op.

Atletico Madrid, Chelsea, Liverpool, Lyon, Napoli, Zenit, Anzhi, Benfica, Inter, Tottenham, Dynamo Kiev. Succes Daley!

5 december 2012 om 00:34

Fc Utrecht lootte Liverpool een paar jaar geleden ook ;-) We weten dat het toen ook erg goed liep voor Fc Utrecht... waarom zou dat voor Ajax niet anders zijn.

Dit zijn de teams waar Ajax tegen moet spelen onderweg naar die haalbare finale:

Juventus/chelsea
Liverpool
Internazionale
Napoli
Anzhi
A. Madrid
Lazio Roma
Bayer Leverkussen
Rubin Kazan
Metalist Charkiv

Ik denk dat ze alleen een klein kansje maken tegen Leverkussen.

4 december 2012 om 23:40

Je voegt Anzi, Kazan en matelist toe maar geen Fenerbahce?

Denk dat napoli ook wel te pakken is, Juv/che gaan echt niet strijden om de EL, die willen zich weer garant stellen voor CL de volgende jaar

4 december 2012 om 23:43

Het zijn wel oostblokkers maar het zijn echt goede teams hoor vergis je niet
Fener ook maar Fener is te wisselvallig

4 december 2012 om 23:40

Kleine correctie; waar Ajax tegen KAN spelen! De loting kan ook een stuk helpen.. Het scheelt wel of je tegen een ploeg in vorm speelt of juist niet... Met een beetje geluk kom je 1 of 2 rondes verder en zit je bij de laatste 8....

4 december 2012 om 23:43

Gelukkig schakelen die teams elkaar ondertussen ook uit en hoeft Ajax er maar tegen een paar te spelen. De EL finale is haalbaar, of ze die winnen is een 2de. Je zal alle geluk van de wereld moeten hebben en niet te sterke tegenstanders loten, de scheidsrechter een beetje mee moeten hebben af en toe en soms een tegenstander hebben die niet in zn sterkste opstelling kan aantreden. Maar zolang je in het toernooi zit heb je altijd kans om hem te winnen, dus blijven hopen Daley!

Edit: Zie dat iemand boven me ook al tot die conclusie is gekomen.

5 december 2012 om 00:24

Als je finale zou halen als Ajax kan je deze ook winnen. Sterker nog. Het maakt denk ik niet tegen wie Ajax deze finale zou spelen. Als Ajax de finale speelt, geef ik ze een enorm goede kans te winnen.

4 december 2012 om 23:52

Ze kunnen ook loten tegen Young Boys, Viktoria Plzen, Gladbach, Stuttgart/kopenhagen, Basel/videoton, Sparta Praag of Tottenham Hotspur B/panathinaikos en dat zijn toch allemaal tegenstanders waar Ajax normaliter van kan winnen.

5 december 2012 om 00:00

Aan kazan, metalist, leverkusen, lazio, napoli is ajax minimaal gelijkwaardig.. ajax is erg goed tegen engelse ploegen en acht ik niet kansloos tegen tottenham/liverpool of chelsea.. Inter dit jaar erg slecht.. dan hou je athletico madrid.. goede ploeg maar niet van het niveau real of dortmund..

5 december 2012 om 00:35

Napoli is een treetje hoger dan Ajax, Metalist en leverkusen, denk de rest minder.

5 december 2012 om 08:58

Dan heb je nog Hannover 96, Zenit, Levante, Gladbach, Fenerbahce, Newcastle, Napoli misschien en nog een aantal sterke clubs. Lijkt mij onmogelijk om de finale te halen al deden Braga en Bilbao het ook.

6 december 2012 om 12:53

De clubs die jij noemt vindt ik minimaal gelijkwaardig aan ajax.. Levante, hannover zelfs minder..

br Wees blij voor het nederlands voetbal inplaats van te zegge slecht gespeeld enzo.br

Ach we kennen VZ inmiddels toch wel met hun pakkende titels boven hun stukjes.
Blind heeft niet gezegd dat de finale haalbaar is, het werd hem gevraagd en wat moet ie dan antwoorden? Nee dat is niet haalbaar we zijn bij voorbaat kansloos....tuurlijk zegt hij dat het haalbaar is zolang je nog in het toernooi zit.

off: Hij speelde een goede wedstrijd in mijn ogen.

Net met 4-1 verloren van Real B
daarvoor met 0-4 thuis kansloos tegen dortmund
en daarvoor dankzij een deense scheids een puntje gepakt in Manchester

en dan doodleuk roepen dat de finale el wel haalbaar is
Kom op he ...hoe gek \ arrogant kan een mens eigenlijk zijn

4 december 2012 om 23:53

eerst uitslagen op orde hebben (1-4 tegen Bvb) en dan interviewtjes kijken voordat je reageert.

5 december 2012 om 00:02

Interviewtje al gezien
Ook De Boer leek het wel wat de finale ..ook nog eens op zijn verjaardag
ze zeggen nog net niet dat ze wel even gaan winnen

wees eens realistisch
Ajax speelde heel goed thuis tegen City ..die er verder helemaal niks van bakten
Nog een deens kado'tje in Manchester
En iedereen is in jubelstemming?
Kom op man ..weggespeeld door Real en Dortmund en gemazzeld tegen City en dan over de finale gaan praten?

Zoals ze bij de nos al zeiden het gaat nog niks beter dan onder het vorige bestuur

5 december 2012 om 00:09

Er wordt aan ze gevraagd of het ze wat lijkt en of het realistisch is...deze vraag wordt gesteld omdat de finale in de Arena is.
Wat moeten ze volgens jou antwoorden dan?
"nee dat lijkt ons helemaal niks"
"nee we zijn bij voorbaat kansloos"
"nee want daar zijn we veel te slecht voor"

Natuurlijk zeggen ze dat het ze wel mooi lijkt en dat er een kans is.
En die kans is er ook als ze de loting mee hebben en als ze boven zichzelf uit kunnen stijgen zoals tegen Man City thuis of Manu uit vorig jaar of Milan uit 2 jaar geleden. Of als ze een tegenstander loten die in een slechte fase zit.
Dat Deense cadeautje waar iedereen het over heeft, we komen gewoon goed 2-0 voor en ja dan wordt er niet gefloten voor buitenspel in de slotfase, vorig jaar werd er 2 x ten onrechte gefloten in de Arena toen we scoorde tegen Real zo is er altijd wel wat met die scheids. Soms zit het mee en soms zit het tegen.

5 december 2012 om 00:44

Tja zo is het, alles kan natuurlijk maar als je het door een niet ajax gekleurde bril bekijkt is die kans niet veel groter dan dat ik volgende week de loto win. Dat Ajax tegen City 4 punten heeft behaald mag gerust een klein wonder genoemd worden,al speelt die ploeg al 2 jaar niet veel klaar in europa. Maar na de fikse nederlagen tegen Madrid en Dortmund zou je toch wat meer realiteitszin verwachten, zeker bij de spelers van ajax zelf.

Neem het woord finale niet eens in de mond. Win eerst maar eens de volgende wedstrijd. Na een 4-1 pak slaag heb je wel andere dingen om je druk om te maken.

Blind speelde vandaag niet zijn beste wedstrijd. Maar hij haalt de laatste maanden 'gewoon' een goed niveau, een niveau wat hij de voorgaande jaren niet over een langere periode heeft kunnen volhouden. De mensen die Blind elke week afkraken zien niet genoeg wedstrijden van Ajax om te herkennen dat hij veel progressie toont. Op dit moment vind ik Blind de beste links back van Nederland. Pieters schat ik nog wel hoger in maar is helaas geblesseerd. Willems van PSV is in potentie de beste links back die we hebben maar bakt er al weken niets van. Blind speelt gewoon goed op dit moment, en ik begrijp niets van de mensen die hem elke week opnieuw afkraken. Zet de bril eens af a.u.b.

Anzhi? Zenit? Atletico Madrid? Napoli? Charkiv en Chelsea/juventus komt er nog bij, tegen de meeste is Ajax kansloos in een 2 luik. (1 wedstrijd kan nog is)

On: leuk voor Ajax finale in eigen huis, maar het halen is niet heel erg realistisch ..

5 december 2012 om 00:32

Ga toch weg man, je lijkt wel Jan van Halst of erger Jan Mulder. Weinig verstand van voetbal klaarblijkelijk. Tegen geen van deze ploegen, zelfs Juventus en Chelsea, is Ajax compleet kansloos. Ik zeg niet dat het even een makkie wordt, in tegendeel, maar kansloos is Ajax nagenoeg nooit. Zeker niet als ze niet tegen Real Madrid of Borussia Dortmund spelen.

5 december 2012 om 10:27

Tegen Madrid en Dortmund was het niveau anders schrijnend hoor Dat is natuurlijk te verwachten gezien het de kampioenen van Spanje en Duitsland waren, maar als het gisteren 8-1 wordt kijk je er ook niet raar van op. En als je thuis met 0-6 verloor van Dortmund had ook gekund, die gingen na de 0-4, 40 minuten lang niets doen ?

Juventus/chelsea zal waarschijnlijk het moeilijkste worden voor ajax om te verslaan, Zenit is niet super in vorm en Anzhi is een enorm dodelijke machine met spelers als Samba achterin, Diarra, Eto'o, Jucilie (echt een toppertje), Traore de boomstronk, Boussouffa, Carcela en ga zo maar door. Combineer dat met super counter voetbal en een bijna ondoordringbare verdediging...

6 december 2012 om 16:18

Wedstrijd uit tegen Dortmund was gewoon goed, al was Dortmund duidelijk de betere ploeg. En wees eerlijk. City wordt door Real en Dortmund werkelijk van de mat gespeeld, alleen hebben zij het geluk dat die bal er niet of nauwelijks in wil.

Blind mag blij zijn mee te mogen doen in de EL. Hij weert zich kranig dit seizoen hoor, maar met dit elftal ga je geen Europese finale halen, no way. Daar moet je echt een zeer sterk elftal voor hebben, een hecht collectief en ook het nodige geluk. Europese finales spelen is niet meer weg gelegd voor een Nederlandse club helaas, tenzij het eens een jaar allemaal mee zit en er echt een zeer sterk elftal staat. Dat is echter met dit ajax niet het geval.

5 december 2012 om 00:15

Negatief allemaal, het is prima mogelijk... 3de worden was ook volgens velen niet mogelijk, flikt ajax toch maar even en dat voor het derde jaar op rij.. Waarin vorig jaar man utd het erg lastig had met ajax dat nu beter is vind ik.. ik vind de EL bezetting niet eens zo sterk, vorig jaar had je nog een Porto, man utd en city dat is de absolute wereldtop.. nu enkel inter maar die is uit vorm..

5 december 2012 om 00:36

Helemaal niet negatief, maar realistisch. Ik snap dat je graag ziet dat je club nog eens een Europese finale speelt, want dat is al 10 jaar niet meer gelukt voor een Nederlandse vereniging, maar blijf reëel. Er zit elk jaar wel een verrassing tussen en de sterkere namen zijn vaak niet te pakken voor Nederlandse clubs. Ajax heeft een leuk elftal voor de Eredivisie hoor en ze zullen bovenin mee blijven doen, maar in Europa liggen ze echt niet wakker van Danny Hoessen en Daley Blind. Met een beetje pech zit het er na de komende ronde al op, terwijl ik hoop dat ze de finale bereiken gezien de broodnodige punten die NL kan gebruiken voor die verdomde Uefa lijst. Maar die finale haal je niet, zo wel trakteer ik iedereen hier op een biertje!

kans is er altijd, maar als je kijkt wat er nog in zit en vanuit de champions league nog doorstroomt wordt het lastig.. blind kan hier ook moeilijk zeggen dat ze de volgende ronde eruit liggen..

5 december 2012 om 00:23

Okay komt die, Kiev.. heeft ajax al verslagen in het recente verleden.. Olympicos ook geen wonderploeg.. Chelsea/juve.. okay leuke tegenstander.. Bate ook geen wereldploeg.. Zenit, goede ploeg maar zeker niet onverslaanbaar.. moeite met anderlecht die ajax al vaker heeft verslagen.. Celtic in de voorbereiding nog met 3/4-0 klop gegeven.. Cluj is ook geen wonderploeg... als het zo optelt valt dat reuze mee..

Chelsea of Juve is een uitdaging en Zenit is ook zwaar.. voor de rest is ajax minimaal gelijkwaardig..

5 december 2012 om 17:18

dus het kan wel maar lastig

Kansloos is Ajax natuurlijk tegen geen enkele club behalve Barcelona Madrid Bayern Dordmund en Atletico. Dus is de finale haalbaar geen grote kans dat het gebeurd. Maar er is zeker een kans. Niks raars dat Blind hier zegt.

5 december 2012 om 00:25

aub, athletico hoort toch niet in dat rijtje...? Eerder een man utd (?)

5 december 2012 om 01:22

man utd hadden ze al bijna van gewonnen ?? Engels voetbal licht ajax wel Man untd en Man city zijn bijna gelijkwaardig zie comp stand

Ik hoop dat we niet naar Rusland / Oekraïne moeten. Het zijn lange trips en ik zie liever Ajax tegen een Engelse, Spaanse, Duitse, Itailiaanse ect ect.. tegenstander willen spelen.

Liverpool lijkt mij een leuke tegenstander, met Luis Suarez dan weer voor even terug in Amsterdam. De loting is dacht ik Vrijdag al.. dus we zullen zien.

Wij gaan er gewoon voor!!!

En als we het zouden winnen dan is het met bloed, zweet en tranen geweest en heb je alle reden om trots te zijn. En we marcheren gewoon verder, dit is nog maar het begin. Allemaal erachter staan en laat het wonder maar gewoon gebeuren over een paar jaar.

Het enige grote voordeel van deze laatste toch wel gênante jaren qua uitslagen is dat de wil om vooruit te gaan alleen maar toeneemt en de dorst naar succes groter. Als je dit dan doet dan is de overwinning alleen maar zoeter.

Ajax is nog veel te wisselvallig en daarom geen kandidaat voor de finale. Een Atletico veegt Ajax ook helemaal van de mat. En zo zijn er nog wel 10 andere ploegen die een paar klassen beter zijn.

5 december 2012 om 01:28

Ja maar je weet niet wat er gebeurt als er een flow komt natuurlijk. Kijk naar Chelsea vorig jaar op dat punt.

Het mooie van overwinteren voor Nederlandse ploegen is dat ze eindelijk op een behoorlijk niveau geraken aangezien de seizoensstart bijna altijd gepaard gaat met flinke wijzigingen in het team (goede spelers weg). Ik denk ook dat dit reden is voor het matige optreden van Nederlandse ploegen in Europa waar toch het begin bepaald of je door gaat naar de echte ronden die er toe doen.

5 december 2012 om 11:18

Vergelijk je Ajax nou met Chelsea? :D

5 december 2012 om 17:52

En vergelijk jij nu de Europa League met de Champions League? :D

Een voorbeeld is een referentiepunt waarmee je je opmerking probeert te verduidelijken, het enige wat jij doet is niet lezen en totaal irrelevant zijn.

Chelsea speelde als dweilen vorig jaar, maar naar mate ze verder kwamen in het toernooi kwam er een flow waarin ze het geluk en kunde naar zich toe trokken. Zoiets kan bij Ajax in de EL ook gebeuren waardoor je op het eind ineens wel kan wel winnen van clubs zoals Atletico, net zoals zij van Barcelona en Bayern.

Na compleet weggespeeld te zijn door Real geeft Daley hier een "professioneel" antwoord op een niet echt relevante vraag van een journalist. Wat moet hij anders zeggen: "nee joh, we zijn kansloos voor de finale." Hij had misschien kunnen antwoorden dat hij daar niet nu ff niet aan wil denken, maar dit antwoord geeft in ieder geval genoeg reacties op Vz:-)
Ik gun het Ajax van harte, maar ik ben realistisch genoeg om te zien dat die kans echt heel klein is.
Ajax is te wisselvallig en er zitten gewoon teveel ploegen bij die het Ajax heel lastig kunnen maken.
Ik zie ze bijvoorbeeld niet achterelkaar winnen van Napoli, Fener, en Chelsea. Als ze daarnaast ook nog alle zeilen moeten bijzetten om kampioen te worden dan is te selectie gewoon niet stabiel en dus niet goed genoeg.

Ik hoop stiekem toch wel op Ajax-fener. De club uit mijn geboortestad tegen de club waar ik voor ben, in het stadion waar ik mijn aller eerste voetbalwedstrijd ooit bezocht! Nostalgie, nostalgie.

iedereen die zo dom praat over blind/ajax:
1. als jij in blind z'n schoenen had gestaan had je vast niet gezegd, nha sorry supporters, maar wij maken totaal geen kans om de finale in de Arena te spelen, dus het wordt helemaal niks met ons in de El
2. klopt dat er hele sterke team nog in de EL spelen city is ook een hele sterke ploeg!
3. Wie stond er vorig jaar in de finale? juist athletic bilbao, de huidige nummer 15 van de Spaanse primera division.

ik wil hiermee alleen aangeven dat er echt wel een (heeeeeel erg klein) kansje bestaat dat ajax die finale haalt. ik verwacht het zelf ook niet, maar als de spelers zelf al zouden gaan zeggen dat het niet kan dan is er iets goed mis.

Dit is echt misplaatst de boer en blind zullen het leuk vinden en mooi om de finale te halen.. Maar omdat sups van andere clubs horen " we gaan de finale halen " moet er gelijk ge bitch worden... Word er moe van een beetje hopen en iets leuk vinden os gelijk al arrogantie rot toch op let op je eigen club die de EL niet serieus nemen... Ojah is dat eigenlijk niet arrogant je te goed voelen voor de EL....

5 december 2012 om 08:03

Als Psv'ers zouden roepen "wij worden eerste dit jaar!" dan werd het een van de meest bekritiseerde topics ever hier, maar als een Ajax speler roept dat ze naar de finale kunnen, dan is het niet arrogant, maar wordt er serieus beredeneert of het kan en is het disliken als we er op reageren. (dat PSV eerste wordt heeft percentueel gezien een veel grotere kans van slagen, maar goed. )

Tuurlijk heeft Ajax een kans om de EL te winnen, ongeacht de loting. Het enige wat ze hoeven te doen is geloof in eigen kunnen. Het is niet het beste team ( in nederland en europa) maar met de wil om te winnen kom je een heel eind.

Ik ben absoluut geen Ajax-fan, maar wat mij betreft spelen ze in de Arena de finale. Vroeger had ik nog gezegd, dat ze hem wat mij betreft ook nog hadden mogen winnen de finale, alleen dat gun ik ze - de supporters - tegenwoordig niet meer. Ik ben daar gewoon eerlijk in.

5 december 2012 om 08:34

@ricogrunn #159
"tuurlijk heeft Ajax een kans om de EL te winnen, ongeacht de loting."

En dit is dus wat Blind zelf ook zegt: de finale is haalbaar en niet dat de finale gehaald gaat worden.
En waarom is de finale haalbaar? Omdat Ajax nog in het toernooi actief is.

btw misschien snap je het zo:
Als Psv'ers zouden roepen "wij worden eerste dit jaar!" -> arrogantie
Als Psv'ers zouden roepen "de eerste plek is haalbaar!" -> ambitie en realisme aangezien dat gewoon kan

Snap je het nu misschien?
Of zie jij geen verschil tussen 'kunnen' en 'worden'?

Wie had ooit gedact dat feyenoord de uefacup zou winnen in? Ik denk vrij weinig hier.
De loting moet een beetje meezitten en dan is alles mogelijk.

Griekenland wordt europees kampioen, twente wordt kampioen, nee er is van alles mogelijk

Ajax kan gewoon de finale halen hoor. Zelfs een beetje verstand van voetbal zegt dat het kan. Real, bvb zijn gwn beter en spelen het positiespel goed want kunnen als team goed spelen. En in ieder andere groep zag ik ajax wel tweede worden. Nee geen onzin dat is gwn gebaseerd op het feit dat real en dortmund gwn 10 keer beter waren. City is geen team allemaal individuen dus daarvan kan iedereen winnen als je een goede positiespel hebt. Terug naar de El; er zullen teams zijn diebop papier beter zijn als Ajax is. Maar toch heeft Ajax wel een van de beste spelsystemen vind ik. En alleen een athletico schat ik nu hoger in maar zij zijn geen real! Plus finale in eigen stadion spelen dat motiveerd altijd.

5 december 2012 om 18:10

@jerdinho

het zou toch geweldig zijn als ajax de finale haalt
en in eigen stadion compleet word afgedroogd !!!!!!!
echt een geweldig verjaardag cadeau voor frank boer

Ajax zal in de eerste twee rondes na de winterstop aardig wat geluk nodig hebben om ver te komen. Daarna zit er misschien een stunt in tegen een club die veel sterker wordt geacht (zoals Feyenoord destijds met Inter). Wie weet is de finale best haalbaar. Zou goed zijn voor het Nederlands voetbal. Zou de eer tenminste gered zijn en toch nog aardig wat punten voor de Uefa coefficientielijst opleveren.

5 december 2012 om 12:32

Inter wil ik dit jaar best loten

Als je het deelnemers veld van de EL bekijkt, moet je veel geluk hebben met de loting en elk EL duel spelen zoals tegen Mancity en Psv... Pas dan maak je kans op een eventuele finale... Ik vind het vergezocht, eerst maar eens winnen van Groningen komende zaterdag en de loting afwachten... (hopenlijk een mooie!)

Alles is mogelijk, Ajax moet gewoon geluk hebben met de loting en hopen dat een aantal grotere teams die uit de CL komen het laten lopen in de EL. Hopelijk halen ze de finale en winnen ze die, kunnen de andere clubs in NL wellicht over een paar jaar ook meedoen in Europa.

off: Wel vind ik het grappig dat mensen hier gaan verkondigen dat Ajax in de tweede helft Real onder druk zette blablabla. Real stond nog net niet met z'n allen koffie te drinken tegen de doelpaal aan.

Dit zou de perfecte motivatie moeten zijn om de finale te halen! Spelen in eigen stadion zou geweldig zijn en dat moet Frank de Boer tot de spelersgroep laten doordringen.

Tuurlijk; een beetje geluk met de loting en af en toe een balletje wat er net wel of net niet invalt ten faveure van Ajax en je speelt waarschijnlijk de wedstrijd van je leven, voor 85% van de spelers.

Wanneer is de loting eigenlijk, 20 December net als bij de CL?

Met een beetje geluk kan Ajax best wat rondjes winnen in de Euro League. Ajax kan als ze geconcentreerd spelen namelijk best winnen van Engelse en Spaanse subtop. Maar na 16 goals tegen in 6 CL wedstrijdjes even een wat minder grote mond, blij zijn met elke tegenstander die je uit kan schakelen en niet meteen aan de finale denken.

Jammer voor Ajax, ik had ze een plek bij de laatste 16 gegund. Ik vond ze gisteren vooral in de tweede helft erg mooi combinatie voetbal spelen. Ik vond Blind en Hoessen positief opvallen. Als Ajax de tweede helft met ontzettend veel druk had gespeeld hadden ze nog een kans op gelijkspel gehad. Alhoewel Real ontzettend sterk op de counter is, ajax had toch niets te verliezen.

Ajax kan op den duur weer één van de favorieten voor de Europa League worden.
Dan moet het echter de komende jaren wel doorselecteren.
Jongens als Ebecilio, Koppers, Poulsen, Sana, Enoh en Ligeon komen echt te kort voor het niveau dat Ajax nastreeft.

5 december 2012 om 13:10

Ebecilio, koppers, ligeon daarvoor is het te vroeg om af te schrijven.. zijn nog jong..poulsen is een noodoplossing, enoh te slecht inderdaad en sana wil ook nog wel de kans geven.. maargoed dit zijn geen basisspelers op poulsen en soms Sana na..

5 december 2012 om 15:59

Ebecilio heeft zijn kansen gehad.
Is inderdaad nog relatief jong maar mentaal schort er het een en ander aan hem.
Ook kun je nu al zien dat die jongen nooit een meerwaarde zal worden voor het niveau waar Ajax naartoe wil. Poulsen is inderdaad gehaald als tussenoplossing maar voegt behalve zijn ervaring voetballend niks toe. Leverde ook gisteren weer elke bal in bij de tegenstander, dan kun je nog beter met Schöne op die positie spelen.
Koppers heeft met Blind, Dijks en Boilesen (indien fit) drie concurrenten die allemaal verder zijn als hem en meer potentie hebben.

ik denk het niet, teveel betere teams dan Ajax in de EL

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren