Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Reus: 'Het spel van Ajax deed me aan dat van Barcelona denken'

Laatste update:

Ajax heeft het bereiken van de Europa League in eigen hand, maar moet dan wel zien te winnen bij Real Madrid. Mocht dat de ploeg van Frank de Boer niet lukken, dan heeft Ajax hulp nodig van Borussia Dortmund. De Duitsers zijn reeds zeker van een plek in de knock-outfase van de Champions League en sluiten de groepsfase af met een thuiswedstrijd tegen Manchester City.

/

City heeft momenteel een punt minder dan Ajax en kan dus nog naar de derde plek in Groep D klimmen. Marco Reus is niet van plan om dat te laten gebeuren en zegt in Voetbal International dat hij onder de indruk is van Ajax: "Zelfs die recente zege in Amsterdam kwam niet zo eenvoudig tot stand als het lijkt. Anders dan Duitse teams bouwde Ajax nóg meer op van achteruit. Veel korte combinaties, spelen op balbezit, ook de keeper wordt als laatste man in het spel betrokken; het deed me zelfs aan Barcelona denken..."

"Ik ben een fan van de Nederlandse manier van voetballen", vervolgt de veertienvoudige Duits international. "Ajax speelt in een sterke competitie, ook PSV en FC Twente hebben de laatste jaren goed gepresteerd. En ook Feyenoord heeft het goed gedaan. Alleen heeft Ajax tegen Borussia Dortmund niet zo veel doelkansen gecreëerd. En zeker in de Champions League moet je de kansen die je krijgt benutten." Ajax verloor in Duitsland met 1-0 en in Amsterdam met 1-4 van Dortmund.

Ajax eindigt als derde in de groep

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax had gewoon pech dat Dortmund dodelijk efficiënt was.

4 december 2012 om 12:35

JE zag wel dat als BVB of Real een versnelling hoger gingen, Ajax(en geen enkele Nl'se club denk ik) het niet meer kon bijbenen en er een kans ontstond.

4 december 2012 om 12:36

Dat is wel waar, maar Ajax speelde Dortmund ook volledig in de kaart. Als de tegenstander het spel maakt, is Dortmund op zijn best.

4 december 2012 om 13:11

En dan niet over Madrid te spreken.
Hun hele team is gericht op omschakeling.

Ajax heeft het prima gedaan en Dortmund benutte bijna alle mogelijkheden.
Dat Ajax gewoon een goed team is, blijkt maar weer uit de woorden van Reus.
In Europa zijn we financieel niet sterk maar met de filosofie van Ajax kunnen we het verschil wel maken en zijn we nog een maatje te klein voor de Europese top maar zijn ze zeker een subtopper en als dit team nog een jaartje door gaat kunnen we het de topper volgend jaar lastig maken.

4 december 2012 om 15:27

Je beschrijft nu het verschil tussen 10mln en 100mln

4 december 2012 om 12:40

En het is ook gewoon een kwaliteitsverschil. Ondanks de prima wedstrijd afgelopen zaterdag, zag je ook daar weer dat Ajax genoeg grote kansen kreeg (psv overigens ook).

Waar een Ajax en PSV etc. nog wel eens een grote kans willen missen, gaan ze bij echte topclubs gewoon direct raak. Tegen een, met alle respect, RKC en VVV kun je het nog wel eens veroorloven om een kans te missen. Tegen Europese topclubs krijg je het gewoon direct om je oren.

4 december 2012 om 13:12

Ajax heeft geen enkele grote kans gehad. Enkel veel tikkies breed op het middenveld/eigen helft. Dortmund heeft veel meer grote kansen gehad, en Bijvoorbeeld Reus zijn goal en Lewandowskis goals waren gewoon hele grote kansen.

4 december 2012 om 14:54

Inderdaad en dat we verliezen van Borussia Dortmund vind ik in ieder geval geen schande. Borussia vind ik samen met Bayern de beste club van Duitsland, al ligt mijn voorkeur sinds een paar jaar inmiddels bij Dortmund.

Ik vind dat Borussia een écht heel leuk jong en goed voetballend elftal heeft. Ze zijn een beetje het Napoli van vorig seizoen, die deden het ook heel erg goed met goede leuke spelers.

4 december 2012 om 15:33

Ajax heeft gewoon niet zoveel power, en dortmund is gruwelijk. (internationaal gezien). Heeft echt niet alleen met de efficientie van Dortmund te maken. Ajax creerde ook te weinig om ergens aanspraak te mogen maken, integenstelling tot de uitwedstrijd waar het meer verdiende.

het spel van barca doet aanhet verleden van ajax denken

Een beetje overdreven correct maar goed.

Toch fijn als iemand uit Duitsland zegt dat we een sterke competitie hebben. Los van het feit dat het complete onzin is.

4 december 2012 om 12:49

De top is redelijk sterk, een Beneliga zou een goede uitkomst zijn.
Dan komen er clubs als Anderlecht en Brugge bij die tegenstand moeten kunnen bieden.
Wel wordt dit de financiële ondergang voor middenmoter en degradatie kandidaten in beide competities. Een kleine competitie van 14 á 16 clubs zou ideaal zijn. Met een begin verhouding van 8/6 en 9/7 in het voordeel voor de iets sterkere Nederlandse competitie.
Voor het behoud van europeese tickets kan er een aparte ranglijst worden bijgehouden.
Zo krijgt Nederlands hoogst gerangschikte club een directe plaatsing voor de CL, nummer 2 uit NL voorronde en in Belgie 1 & 2 voorronde CL. Zo schakel je het nadeel van verlies van Europeese tickets uit.

4 december 2012 om 12:55

De beneliga zal helemaal niks uitmaken, uiteindelijk zullen we namelijk nig steeds even veel clubs de champions league insturen dus de inkomsten zullen niet aanzienlijk stijgen.

6 5 regel en gewoon weer de 1e en 2e van elk land in de champions league. Dat is de enigste manier om de verschillen kleiner te maken

4 december 2012 om 13:13

Beneliga ben ik ook voorstander van. Ik kan niet wachten tot die er is. De verhouding Nederlandse en Belgische clubs mag wel iets groter zijn dan 8/6 of 9/7. Meer zoals de verhouding in de bevolking ligt 1,5:1 of 1,6:1. De voorzitter van Genk (geloof ik) heeft zelf ook 12/8 voorgesteld.

Ik ben geen voorstander van aparte ranglijst voor Europese tickets, veel te ingewikkeld en denk ook niet dat de Uefa hierop zit te wachten. Ik ben er voorstander van de we alle punten van de clubs die overgaan in de Beneliga op te tellen om zo het aantal tickets te bepalen en van daaruit gewoon doorgaan.

Financiele ondergang van de kleinere clubs die nationaal blijven spelen hoeft het niet per se te betekenen. Ze moeten alleen wel op kleinere voet gaan leven. En als er onverhoopt toch niemand meer interesse heeft in die clubs, en dus afhankelijk van de grote clubs bleken te zijn, hebben ze mijns inziens sowieso geen bestaansrecht.

4 december 2012 om 13:58

Ik zit ook echt te wachten op de beneliga, Mogelijk dat het ons in eerste instantie problemen kan opleveren echter denk ik dat je op termijn mee kan strijden in Europa. Je ziet nu dat je erg leuke wedstrijden hebt als de top 6/8 tegen elkaar spelen. Als hier de belgische top bijkomt heb je ipv 7 mooie wedstrijden er minimaal 12 en dit zorgt ervoor dat onze talenten wekelijks op een veel hoger niveau moeten spelen waardoor we uiteindelijk mee slagkracht kunnen ontwikkelen in europa. Daarop zullen de inkomsten toenemen omdat je een groter bereik heb (nederland en belgie). Ik ben dan voorstander voor 20 teams en hetzelfde systeem als de engelse competitie. De laatste 2 teams degraderen. Vraag is dan wel wat we doen met de beker doe je dat alleen in eigen land of integreer je deze ook? (ik ben zelf voorstander van de laatste).

4 december 2012 om 14:01

G3ldj3s12, Googlelt, Oiramor,

Het is wel zo dat de spelers zich beter ontwikkelen, omdat ze tegen Anderlecht, Gent, Genk, Standard spelen i.p.v pec, vvv, rkc, de graafschap, willem 2, sparta, excelsior, maar in principe wil je toch de nederlandse clubs op het hoogste niveau blijven zien??

Twente, Vitesse, Psv, Ajax, Feyenoord, Utrecht, Nec, Ado.

Stel je mag 8 clubs afvaardigen dan zouden dat op dit moment deze clubs zijn volgens de ranglijst.

Maar clubs als Heerenveen, Groningen, AZ, Heracles, NAC die willen we als nederlanders toch niet in een jupiler league zien??

Stel je voor die zitten dan allen in een jupiler league he. En de supporters van deze clubs...

En om eerlijk te zijn ik kijk liever dan ajax-ado/utrecht dan naar ajax-gent/genk.

4 december 2012 om 14:34

@maher 4 ever,

Ik zou niet selecteren op basis van de huidige stand in de competitie. Ik zou selecteren op basis van aantal fans, op grootte van de plaats/regio van de clubs en op historische significantie. Den Haag, Utrecht en Groningen zouden er sowieso bij moeten zitten. Elke regio zal sowieso een club in die league moeten hebben. Als we 12 clubs in die league hebben zie ik geen problemen.

@dave1984

Ik weet niet of degraderen zo'n goed plan is. Zo'n competitie is eigenlijk alleen leuk voor de toppers en subtoppers. Ik denk dat niemand zit te wachten op wedstrijden uit de tweede divisie van die league. Met de beker weet ik niet wat we moeten doen. Als je die niet combineert met de nationale leagues zijn er wel te weinig ploegen om een echt beker toernooi te houden.

4 december 2012 om 14:39

Maher 4 ever, je hebt gelijk dat het lastig is dat voor een aantal clubs de Beneliga een financiële ramp betekent.
Maar wat willen we met het Nederlands voetbal?
Willen we afdrijven uit de Europeese top of willen we weer teams afvaardigen die echt kans maken op Europees succes?
Landen als Rusland, Oekraine en Turkije zijn enorm in opkomst.

Belgie lijkt eindelijk een succesvolle manier van opleiden te hebben gevonden.
Er is zoveel talent. Daarnaast zou het ook voor het internationale aanzien een verademing zijn om tegen betere tegenstanders te spelen.
Ik verwacht een hogere opbrengst uit TV - gelden.

Kijk naar de tegenstanders die je mag verwachten. Je gaat bredere selecties krijgen bij de grotere clubs omdat iedere wedstrijd een pittige wedstrijd is.
'een topper' komt zelden voor, we kunnen eerder spreken van meerdere toppers in een weekend. Ook is dit een enorme impuls voor de jeugd die zich nu kan ontwikkelen tegen kwalitatief sterke tegenstanders.

Bene competitie. 16-18 teams in een 6-12/8-10 verhouding
Als je dan de eindstand van vorig seizoen erbij pakt kom je uit met een competitie met de volgende tegenstanders:
1. ajax
2. feyenoord
3. psv
4. az
5. sc Heerenveen
6. fc Twente
7. vitesse
8. n.e.c.
9. rkc Waalwijk
10. roda JC Kerkrade
(11. fc Utrecht )
(12. heracles Almelo )
1 rsc Anderlecht
2 club Brugge
3 aa Gent
4 standard Luik
5 krc Genk
6 kv Kortrijk
(7 cercle Brugge)
(8 ksc Lokeren)

4 december 2012 om 14:39

Ik ben voor een competitie van 10 clubs met de beste 6 van Nederland en de 4 beste van België. Waar bij de clubs 2 keer tegen elkaar spelen. Dan heb je echt een competitie die niet onder doet voor Spanje en Engeland qua niveau.en blijven de Belgische en Nederlandse competitie ook nog aantrekkelijk om te kijken. En kan mijn cluppie nog een keer landskampioen worden .

De slechtste Nederlandse en Belgische ploeg zullen dan in twee wedstrijden bekijken wie degradeert en de kampioen van Nederland en België spelen tegen elkaar voor een plek in de Super league.

Elke week 5 top wedstrijden ik kan niet wachten.

Hij maakt een grapje zeker... En tuurlijk is de keeper betrokken bij het spel wie zou er anders 4 doelpunten om zijn oren krijgen. Ik denk toch dat het heel erg moeilijk wordt voor Ajax om een punt of 3 punten mee te nemen uit Madrid. Ze zijn erg afhankelijk van Dortmund. Hoop alsnog dat Ajax als enigste Nederlandse team naar Europa League kan gaan en dat zij ervoor gaan zorgen dat Nederland toch wat puntjes meesprokkelt voor de coefficienten lijst.

4 december 2012 om 12:42

Hij bedoelt dat de keeper van ajax ook meevoetbalt en als laatste man wordt gebruikt.

4 december 2012 om 17:21

Daarom kan hij zich beter richten op zijn taak en dat is zo veel mogelijk eruit halen. B.dortmund kwam maar 6 x en hadden er 4 erin geprikt.

4 december 2012 om 20:00

Dat is zo niet waar. Alsof hij beter keept als hij dat niet hoeft te doen? De goals waren niet per se de keepers schuld.

Als jullie ons nu maar een handje helpen. Gewoon de volle winst in eigen stadion!

4 december 2012 om 12:35

Tja, Dortmund speelt met een veredeld b-team. Toch heb ik het idee dat City geen EL wil spelen en het vanavond een gelijkspelletje wordt.

4 december 2012 om 12:57

City mist Yaya Touré (schorsing) en David Silva (hamstring). Dus dan spelen Milner en Barry. Dus 0,0 creativiteit bij City, dus kans dat zij winnen bij Dortmund is uitermate klein.

Mooi compliment van Reus. Spelen zoals Barca is inderdaad het streven van Ajax.

Reus is trouwens echt een super speler. Echt een ontzettend complete aanvaller. Duitsland heeft weer een parel erbij in hun toch al brede selectie.

4 december 2012 om 12:45

Wat lul jij nou.. Barca speelt Ajax voetbal inplaats spelen zoals Barca. Dat Ajax niet het geld krijgt om daar de beste spelers in te vullen dat ligt aan het feit dat wij in Nederland absoluut geen schulden mogen maken.

4 december 2012 om 13:11

Dat mag niet omdat de eredivisie veelste laag is de eredivisie is nog niet eens van het niveau vand e 1e divisie van engeland waar spelers al 10 miljoen waard zijn.

4 december 2012 om 14:01

Ach, je weet wat ik bedoel. Kan je goedkoop scoren met dat Barca juist Ajax na doet. We weten allemaal dat dat inderdaad de oorsprong was, maar nu een utopie voor Ajax om nog op de mat te leggen.

Het is ook altijd zo cheap om het schulden verhaal erbij te pakken. Calimero gedrag van de bovenste plank. Nadat Ajax een pak slaag kreeg van Madrid was de hele voetbal wereld ook al zo'n oneerlijke. Wake up, wat betreft tiki-taka, wat een geëvolueerde totaal voetbal is, is Barca de standaard. Vandaag de dag is jax wel degelijk bezig om dat ook op de mat te leggen.

4 december 2012 om 18:47

Ze kosten 10 miljoen maar waard zijn ze het niet.

Kom dan lekker bij Ajax voetballen als je zo'n fan bent van het Nederlandse voetbal

4 december 2012 om 13:11

Ajax kan hem niet eens betalen.

4 december 2012 om 17:14

No shit Sherlock...

Oke, nu ffe winnen van Manchester city dan is dat ook geregeld

Ik denk dat we pas echt allemaal onder de indruk zijn van Dortmund.

Die speelden Man City compleet van de mat en hadden in Amsterdam aan 4 momenten voor de goal genoeg om Ajax volledig kansloos te laten. Ook thuis en uit tegen Real Madrid waren ze beter en haalden uit die duels dan ook niet voor niets 4 punten. Het is al vaker geopperd, maar het mag nog wel eens gezegd worden. Dortmund is samen met Barcelona favoriet voor de eindzege. Daarachter geef ik Bayern Munchen, Man Utd, Real Madrid en eventueel Juventus een goede kans. Al laat de Champions League zich niet altijd voorspellen, dat zagen we vorig jaar met Chelsea wel.

Grappig dat hij Feyenoord noemt. Blijkbaar is men in Dortmund de Uefa Cup nog steeds niet vergeten

4 december 2012 om 12:55

En in de tijd daarna heeft hij Feyenoord niet meer gevolgd, heb ik zo'n flauw vermoeden

4 december 2012 om 13:03

Feyenoord heeft Dortmund daarvoor met Don Leo en Somalia ook al eens uit de CL gekegeld.

4 december 2012 om 13:12

@falcao
Ik weet niet waar je die info vandaan hebt, maar ik heb ff gegoogeld:

Feyenoord speelde in haar historie slechts 4 duels tegen Borussia Dortmund (dui). Daarvan won Feyenoord er 1 (25,0%) en ging er 1 (25,0%) verloren. 2 (50,0%) Duels eindigden in een gelijk spel. Feyenoord scoorde in totaal 6 keer, een gemiddelde van 1,50 goals per wedstrijd. Borussia Dortmund (dui) stelde daar 6 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,50 per wedstrijd.

Thuis zou Feyenoord volgens het driepuntensysteem gemiddeld 0,5 punten gehaald hebben en uit 1,0. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'uitvoordeel'.

In 2008-2009 leed Feyenoord met 1-2 haar grootste thuisnederlaag tegen Borussia Dortmund (dui) (bron:http://feyenoord.netwerk.to/historie/tegenst...

4 december 2012 om 14:20

@ Mafkee

Falcao heeft inderdaad gelijk. Het waren twee gelijken spelen maar Feyenoord schakelde Dortmund wel uit in de Poulefase van de CL 99/00

1 Rosenborg 11
2 Feyenoord 8
3 Borussia Dortmund 6
4 Boavista 5

Het late doelpunt van Somalia was achteraf bekeken net genoeg om door te bekeren. Maar het kwam vooral door de overwinning van Boavista tegen Dortmund op de laatste speeldag.

4 december 2012 om 15:11

@jorge
Ok, thanks voor de info.

Mooi om te horen, ajax streeft ook een barcelona/ oude ajax stijl na.. We hebben helaas nog niet de kwaliteit om dit altijd op te brengen, bij vlagen zie je geweldige dingen en tegen PSV zelfs de eerste 30 minuten.. Maar het brengt ook risico’s met zich mee (balverlies/omschakeling), dat wist Dortmund uitstekend te benutten. Afronding was fenominaal en ajax was voorin onmachtig/ de defensie van dortmund was erg goed.

Ajax in topvorm speelt zelfs dwingender dan Barcelona. Dit moet ook wel, omdat Ajax duidelijk minder kwaliteiten heeft dan Barcelona.

4 december 2012 om 13:30

Leg eens uit? Wat bedoel je met dwingender? Ik bedoel hiermee niet dat je per definitie onzin praat ofzo, maar ik snap gewoon niet waarin je Ajax dwingender vindt dan Barça.

4 december 2012 om 15:23

Als Ajax goed speelt, echt goed speelt zoals tegen Psv, dan krijgt de tegenstander haast geen ruimte om te voetballen en zit Ajax er bovenop. Eigenlijk zoals Real er bovenop zat tegen Ajax. Maar dat zie dit soort ploegen maar heel zeldzaam doen. Het was voor mij de eerste keer dat ik Real zo zag spelen. Ook Barcelona zet het wel vast, maar doen dat vanaf een bepaalde hoogte op de helft van de tegenstander. Vandaar uit wordt de tegenstander gedwongen om of de bal in te leveren of naar achter te gaan. Ajax jaagt op dit soort momenten door zodat de tegenstander gedwongen wordt de lange bal te geven, waar Ajax de bal of veroverd of gelijk vol druk zet op de tegenstander.

Hiermee is Ajax wat mij betreft veel dwingender in haar spel als Barcelona. Voorbeeld: De derde goal van Ajax tegen Psv is een mooi voorbeeld van het dwingende spel. Doordat Ajax de hele wedstrijd de verdediging van Psv afjaagt en onder druk zet, kun je wachten op een fout. Dit gebeurd door een misverstand/ongeluk tussen Mertens en Marcelo. Barcelona scoort veel vaker vanuit het rondspelen van de bal om vervolgens te versnellen en al combinerend er doorheen te snijden.

Wie heeft geen respect voor Ajax. En inderdaad was Ajax helemaal niet zo hopeloos slecht tegen Dortmund thuis. Alle ballen vlogen erin..

Het grote verschil tussen Ajax en Barcelona is dat Ajax bouwt vanuit de defensie, Barcelona vanuit het middenveld en daarom veel hoger op het veld staat. Maar het spel van balbezit, de ruimte zoeken in de combinatie en het domineren van een tegenstander zijn inderdaad hetzelfde. Dortmund was alleen enorm effectief en kon dus Ajax in de omschakeling uitschakelen.

4 december 2012 om 13:00

Beter had ik het zelf niet kunnen omschrijven. Ajax speelde natuurlijk in de thuiswedstrijd heel wat minder dan ze deden in de wedstrijd in Dortmund.

Spijtig als het voor Ajax mogelijk was geweest om hun spelers te kunnen behouden dan zouden ze vrij weinig onder doen voor de Europese top.

Mooi dat hij zo praat over Ajax. Ik zie City niet winnen in Dortmund. Ook al is Dortmund al geplaatst. Ze willen thuis wel winnen van City.

Jammer dat Ajax in Duitsland die dure treffer tegen kregen. Dan hadden ze (en ja dat is achteraf) nu een gelijkspel moeten halen tegen Real en dat ik van te voren best afte spreken haha.

Ik zie City wel minimaal gelijkspelen. Ik heb vernomen dat Dortmund met een B/ C 11tal gaat spelen dus Ajax zal moeten vlammen en in die laatste kans moeten geloven. En hopelijk niet weer een tegenstander als Man U treffen.

4 december 2012 om 13:32

Ik denk dat City nog wel het hardst baalt als ze doorgaan in de EL. Daar is totaal geen eer voor ze te behalen. Ik denk dat ze liever hun verlies pakken tegen Dortmund en zich focussen op de PL.

Het is eerder andersom , Barcelona speelt het oude Ajax Totaalvoetbal , behalve dan iets aangepast omdat ze iets dichter op elkaar spelen (tikkie takkie ) , maar het idee is exact hetzelfde

Dus Barcelona heeft de Ajax Styel gejat.. niet andersom Reus.

Ik zie ajax nog wel doorgaan, omdat madrid er geen moeite meer voor doet, die laten ajax gewoon winnen.

4 december 2012 om 13:16

Ja, dat dachten we de vorige twee keer ook. Toen speelde Madrid ook nergens meer voor, maar verloren we wel met 0-4 en 0-3 in eigen stadion (waarvan de laatste natuurlijk niet helemaal terecht door die blinde grens). Ik ga nog steeds uit van een kansloze nederlaag. Maar zolang Ajax speelt zoals ze tegen PSV deden, ben ik een tevreden Ajacied. Ongeacht de uitslag.

Alleen Piszcek en Hummels zijn al top spelers..

Deze vergelijking slaat helemaal nergens op. Bij barca wordt de keeper juist zo min mogelijk gebruik omdat dat de minste voetballer is. Het is de klasse van Xavi, Iniesta en vooral Busquets om altijd de pass naar voren te zoeken. Ook de verdedigers bouwen keurig naar voren op en Valdes wordt zo min mogelijk in het spel betrokken. Bij ajax is het gewoon een brevet van onvermogen dat Vermeer steeds de bal krijgt. Vermeer is uiterst onzeker als hij mee moet voetballen en zorgt nou niet voor de rust.

4 december 2012 om 13:58

@thomas jij begrijpt er zo te lezen helemaal niks van.
Tuurlijk ben met je eens dat Vermeer meevoetballend niet sterk is , maar het idee achter een meevoetballende keeper is dat je een man meer situatie krijgt waardoor je onder de druk kan uitvoetballen.
Misschien ooit is aan gedacht?

Ja het spel van Barcelona komt ook van ajax :P

Dat is toch ook zo.
Als Johan Cruijf nooi in Barcelona was beland, hadden ze daar nooit zo gespeelt.

Ajax heeft kwalitatief mindere spelers, maar dan nog kun je zeer goed spelen, weet je de ploeg bij elkaar te houden.

4 december 2012 om 13:27

Dat is dus precies de kracht van Dortmunt een team wat bereid is langer dan normaal bij elkaar te blijven en die hetzelfde doel voor ogen hebben en dat is hoge ogen gooien in Europa

4 december 2012 om 14:33

Klopt,
Dortmund kan over een paar jaar de nieuwe Barca zijn en Gotze is dan de nieuwe Messi.
Want een team dat lang genoeg met elkaar speelt, wordt alleen maar beter.

Dat zie je ook bij Shachtar, met die Brazilianen.
Bij Ajax zie je het ook, maar wij kunnen in Nederland geen spelers vasthouden, omdat hun meer willen verdienen he.

4 december 2012 om 15:46

Bij Dortmund spelen ze geloof ik ook al 3/4 jaar met elkaar. Die spelers zijn als broeders voor elkaar ; voelen elkaar perfect aan, weten precies hoe een medespeler de bal wilt hebben en naar welk been. Ik ben echt onder de indruk van Dortmund. Fantastisch positiespel met geweldige spelers. Götze is degene die het meest uitblinkt in mijn ogen. Ik kijk er niet raar van op als Dortmund het tot de finale schopt.

Ajax moet proberen het team bij elkaar te houden. Hopen dat oa. Eriksen en Fischer verlengen. Proberen Babel te contracteren en Helenius halen. Misschien nog een extra defensieve middenvelder erbij aangezien je rond de 50 wedstrijden per jaar speelt. Boccara en Sporkslede zijn met alle respect nog niet klaar voor het grote werk en kunnen zodoende de fijne kneepjes van het vak leren .

4 december 2012 om 16:36

Dortmund kan zich dit veroorloven. Ajax niet, als suarez/ verthongen/ stekelenburg/ anita langer bij ajax bleven kon je bouwen aan een hecht en ingespeeld elftal. Maar dit is niet de realiteit, dat is dat ajax het gewoon met minder moet doen. De enige oplossing is de aansluiting en doorstroming van de jeugdopleiding beter maken, ik vind van Rhijn daarin een goed voorbeeld.. van der wiel dreigde al te vertrekken toen kwam van Rhijn al steeds meer aan het spelen, nu neemt hij het stokje over en mis ik van der Wiel nog geen moment.. Dit systeem moet je op alle posities toepassen, voor eriksen moet andersen/klaassen/serero/rits nu klaar gestoomd worden.. voor alderweirld; Veltman, Tete, Bazoer..

Uiteindelijk kun je met het geld dat je hiermee verdient ook hogere salarissen veroorloven zodat je een verthongen/ anita / eriksen of de Jong nog net een jaartje extra kunt behouden (tot 23/24/25ste). En eventueel een wat grotere aankoop doen als je dreigt een gat niet te kunnen opvangen.

Ik hoop dat Ajax doorgaat en dan de finale haalt. Mooi in eigen stadion.

4 december 2012 om 13:50

Ja wie hoopt dat niet. Zie dan maar eens aan een kaartje te komen haha
Dan houdt opeens iedereen van de Europa League.
Als er één man recht heeft op dat kaartje ben ik het wel. Ik kijk nog altijd trouw die shit wedstrijden van Twente en PSV op televisie helemaal uit !!
Ik begon al bij de 1e voorronde UE Santa Coloma - FC Twente.
Ja dan toon je karakter haha

4 december 2012 om 15:00

Hoop voor je dat je een seizoenskaart hebt dan.

4 december 2012 om 15:09

Haha, zelfs als je een seizoenskaart hebt is het nog lastig om aan kaarten te komen.
Maar als Ajax het niet haalt. Zou ik als nog wel naar die Finale willen. Maakt niet uit wie erin staat !

Feyenoord laatste jaren goed gepresteerd. Die gast leeft 10 jaar terug in de tijd !! Dan heeft AZ het de laatste jaren nog beter gedaan. Hij kijkt alleen maar naar de ranglijst van Nederland die er nu staat.
Ja nu staat Feyenoord weer wat hoger. Maar is ook jaren anders geweest.
Dat PSV en Twente redelijk goed gepresteerd hebben is wel waar.
Ajax had vorig jaar bijna een goed jaar in de CL. Tot dat Lyon een zak met geld naar Zagreb stuurde.
Nederland heeft de laatste jaren goed gepresteerd in Europa. Tot dat dit jaar kwam.
Waar alles net mis ging door zware lotingen en twee club die er met de pet naar gooien.

Ik voorspel vanavond een goed op balbezit spelend, speels en combinerend Ajax, dat desondanks dat met 3-1 of 4-1 verliest van een in de omschakeling dodelijk Madrid... helaas...

Ajax doet niet zozeer aan Barca denken maar Ajax doet aan zichzelf denken in betere tijden. Het hele Barca van nu is gebaseerd op het gouden Ajax uit de jaren '70 en '90. Barca heeft haar successen te danken aan de invloeden van Michels, Cruijff, van Gaal, Rijkaard als trainer en een waslijst aan spelers die van Amsterdam naar Barcelona zijn verhuist. Eigenlijk is Barca gewoon een soort Ajax2 maar dan met genoeg financiële middelen om dit spel te spelen met de beste spelers.

--
M. Reiziger
W. Bogarde
R. Koeman
F. de Boer
J. Neeskens
E. Davids
R. Witschge
M. Overmars
P. Kluivert
J. Cruijff

Ik moet wel lachen om die Ajaxcieden die zeggen dat Barca het juist over heeft genomen van Ajax. Reus heeft het toch gewoon over het Barcelona op dit moment. Het totaalvoetbal heeft in de jaren 70 bij Ajax vorm gekregen en is nu op een unieke manier toegepast bij Barca.

Neem gewoon het compliment aan en wees er blij mee.

Ik kan me er trouwens wel in vinden, aangezien Ajax alles voetballend wilt oplossen. Jammer alleen dat de tegenstanders in de champions league meer kwaliteit hebben, waardoor Ajax hier over het algemeen tegen de lamp mee loopt.

4 december 2012 om 16:29

Jij lacht maar, maar de stijl van voetballen en de intentie (balbezit, domineren, aanvallend) is bij barca en ajax hetzelfde. Het zal ten opzichte van de jaren 70 en ten opzichte van elkaar best verschillen, maar de intentie is hetzelfde. Uiteraard heeft Barca veel meer kwaliteit en is het veel sterker in dit spelletje. Inderdaad ik neem het compliment aan.

Ik ben blij dat ajax een herkenbare eigen stijl heeft waarmee het tot nu toe al wat tegenstanders heeft verrast, uit dortmund gaf ook niemand wat om ajax. Maar daar hielden ze zich uitstekend staande, het resultaat was 0, maar als je al zo kunt voetballen op dit moment ben ik harstikke tevreden. Hetzelfde tegen man city waar ajax ook resultaat behaalde.

Mooi dat ie Feyenoord er ook bij betrekt. Terwijl 'feyenoord heeft het ook goed gedaan' eigenlijk, hard maar waar, totaal niet klopt. Europees gezien dan

Nou maken mensen de verkeerde vergelijking. Een betere vergelijkin zou zijn. " Ajax doet me denken aan Arsenal. Veel balbezit, speelt aardig leuk rond maar zijn niet effectief."

Hoe kun je Ajax met Barca vergelijken? Waarom Reus dat zegt valt te snappen, die man wordt wat gevraagt en wil wat zeggen maar dat andere mensen dit geloven en erop in gaan...

Heel charmant van onze Marco. Hij weet dat die ook fans in NL heeft, en hij weet natuurlijk, en dat doet die ook altijd tijdens persconferenties, hoe men vriendjes maakt.

De waarheid, ook volgens de neutrale analitici, is dat BVB niet eens voluit ging in Amsterdam. De thuiswedstrijd tegen Ajax was dan wel anders. Hier had Ajax in de eerste helft een beetje greep op het middenveld, maar deed daar niets mee. Die wedtsrijd was ook nog te vroeg voor het tandem Reus/götze.

Het zij zo. Vanavond gaan we winnen van City en Ajax mag doorbekeren.

4 december 2012 om 15:13

Was het niet zo dat jullie 6 spelers rust gaven? Want anders wordt het wel een heel lastig verhaal tegen Man City. Al denk ik wel dat Dortmund vol voor de winst gaat in eigen stadion.
Ze willen vast graag van de kampioen van Engeland winnen en die winst premie van een miljoen grijpen Ben vanavond even Dortmund fan. Tun Sie Ihr Bestes Dortmund !!

spel van ajax is zeker niet zoals barcelona, barcelona tikt voor in ajax tikt in de achterhoede 24 keer en 7 keer op de keeper, kan je echt niet vergelijken met barcelona. ajax moet meer vooruit tikken dan is het vergelijkbaar maar zoals het nu is zeker niet.

4 december 2012 om 15:34

Dit is altijd leuk om te zien dit soort domme reacties. Tegen Barcelona graven tegenstanders zich zelf zo doende in dat het voor Barcelona eigenlijk een must is om op het middenveld te tikken. Als je de 5-1 tegen Real kan herineren en andere wedstrijden van Barcelona waar de tegenstander zich niet ingraaft zie je dat Barcelona ook van achter uit op bouwt en naar het gaatje zoekt. Bij Ajax graven de tegenstanders zich zelf niet in daardoor kan Ajax niet vrij uit van af het middenveld voetbalt.

Tuurlijk is kwalitatief beter en zijn ze veel bekwamer in het rond spelen van de bal maar dat neemt niet weg dat Ajax als Barcelona speelt en Barcelona als Ajax.

4 december 2012 om 16:44

bepaal jij wat een domme reactie is wijsneus, barcelona tikt bijna elke wedstrijd rond de 16 van de tegenstander, ajax altijd bij de opbouw, bekijk maar eens het spel van barcelona waar hun het meste balbezit hebben, en dat is 9 van de 10 keer rond de 16 van de tegenstander, zeer domme reactie van jou weer.

4 december 2012 om 17:14

Feit is dat het alleen maar gebeurt als het andere team zichzelf ingraaft. Het is niet nodig om met zoveel onzin uit te kramen kleine gloryhunter.

En ja ik bepaal wat ik persoonlijk een domme reactie vind en wat niet.

4 december 2012 om 20:51

alleen maar gebeurt als een andere team zichzelf ingraaft, dat doet bijna elke club tegen barcelona omdat ze in hun broek poepen, dat kan je verwijten aan de tegenstanders en niet zeuren dat barcelona het alleen dan kan, want als ze naar voren schuiven (de tegenstanders) worden ze gek getikt met 1 2tjes. dat weet iedereen dus wat wil je nu bereiken?,het is gewoon een feit dat barcelona de beste ploeg op aarde is. ajax kan er niet aan tippen nu niet nooit niet.

4 december 2012 om 22:41

Nu zeg je precies wat ik gezegd heb.

''tuurlijk is kwalitatief beter en zijn ze veel bekwamer in het rond spelen van de bal maar dat neemt niet weg dat Ajax als Barcelona speelt en Barcelona als Ajax.''

Ook de enigste reden dat Barcelona de beste club ter wereld is omdat zij instaat zijn spelers te behouden als ze goed worden. In tegenstelling tot Ajax. Om maar niet te beginnen over de inbreng van Ajax op het spel van Barcelona.

4 december 2012 om 17:05

Wat verwacht je dan van die piep jonge jongens? En dan nog lukt het Ajax regelmatig om druk uit te oefenen van het middenveld, en verder. Het meest recente voorbeeld is Ajax - Psv.. Ze lieten nog van die zogenaamde "hitte" beelden zien van waar de bal zich het meest bevond. En dat was in en rond de 16 van Psv..

Daarbij doet het er niet zoveel toe vanuit welke positie je opbouwt. Het gaat met name om wat Reus zelf al zegt; "veel korte combinaties, spelen op balbezit, en de keeper in het spel betrekken"

Dortmund speelt ook wel een beetje net als Barcelona maar vind ze een stuk directer, jammer voor Ajax dat ze geen Cl meer spelen maar dat wisten we vanaf het begin eigenlijk al.

Barca stijl, lol altijd weer die Ajax haters die t niet kunnen verdragen dat Barca juist Ajax stijl speelt,barca speelt t nu idd 10 x beter maar dat mag ook wel met Xavi,messi,iniesta enz enz .In de Nextgen series waar t geld nog niet alles verpest speelt jong Ajax jong Barca van de mat,het enige wat nodig is Financial Fairplay maar dan ook echt fair zonder mooie constructies met zogenaamde sponsortjes bvtjes etc .Ik hoop vanavond al zal het een bjina onmogelijke taak worden op een kleine winst voor Ajax we kunnen niet altijd pech hebben tegen Real .dortmund wint van City daar ben ik niet bang voor die gaan hun supportes niet teleurstellen

Mooi woorden van Reus. Hij laat zien dat hij respect heeft voor zijn tegenstanders. Natuurlijk is het wel een beetje overdreven, maar toch...hopen dat Dortmund 'gewoon' wint van City!

Ajax voetbalt als barca, het gaat weer iets beter in amsterdam, dan komt de arrogantie vanzelf weer na boven bij het merendeel van de supporters. Ja jongens de bal is uitgevonden in amsterdam! Lijkt op barca....volhouden.

En dat allemaal dankzij het heilige 'beleid' (wat heb ik dat vaak gehoord de laatste dagen): jeugd kopen en na een jaar in de A1 zeggen dat het eigen jeugd is. En natuurlijk links en rechts een miskoop van een speler op leeftijd. Volgens mij vergeten ze dat ze geen rol van betekenis hebben in Europa en in Nederland steken ze er ook niet boven uit. Even alles relativeren dus.

als Ajax hetzelfde spel heeft als Barca , zoals ze tegen Dortmund speelden , dan doet Barca ook pijn aan mn ogen hoe slecht het was , had in de rust al weg willen gaan ...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren