Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als Ajax vol op de aanval speelt, wordt het afgeslacht’

Laatste update:
/

Voor Ajax en PSV staat er een belangrijke wedstrijd voor de deur. De kemphanen bevechten elkaar in de Amsterdam ArenA en de kampioensaspiraties van de verliezer van het duel lopen een flinke deuk op. Gerald Sibon, oud-speler van beide clubs en tegenwoordig analist, waarschuwt Ajax voor een afslachting.

“Ajax heeft nog niet veel indruk op mij gemaakt”, zegt Sibon in gesprek met NUsport. “PSV heeft het compleetste team van de Eredivisie. Ze hebben tegen Vitesse vorige week even in het stof gebeten, maar kunnen in de ArenA lekker op de counter spelen. Dat ligt ze goed. Bovendien was PSV in het duel om de Johan Cruijff Schaal begin dit seizoen, toen ze met 4-2 wonnen, ook duidelijk sterker.”

“Ajax moet eigenlijk winnen, mag in elk geval niet verliezen. Maar ze kunnen ook niet vol op de aanval gaan spelen en de boel opengooien. Dan zal PSV daarvan profiteren met de snelheid van spelers als Jeremain Lens en Luciano Narsingh en wordt Ajax geslacht. Het is een cliché natuurlijk, maar Ajax moet om een goed resultaat te halen tactisch heel goed staan. En daarnaast erg zuinig zijn met balbezit. Want PSV beschikt natuurlijk ook over spelers die het balletje heel makkelijk kunnen wegleggen zodra ze hem veroveren.”

Denk je dat Ajax wordt afgeslacht als het vol op de aanval speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax gaat heus hun filosofie niet aanpassen, en zeker niet in de belangrijkste competitiewedstrijd van het jaar!

30 november 2012 om 12:57

Ik hoop het wel eigenlijk. De Boer moet niet kijken aar hoe Ajax hoort te spelen ,maar hoe hij tactisch gezien de meeste kans heeft deze wedstrijd te winnen. Althans... Dat lijkt mij. En ik ben het eens met de analyse van Sibon. Ajax zal PSV het spel moeten laten maken.

30 november 2012 om 13:08

PSV zal het spel niet gaan maken. Hebben ze nog in geen enkele wedstrijd gedaan dit seizoen. Meneer Sibon moet niet zo overdrijven, zo goed is PSV nu ook weer niet. De 2 ploegen liggen dicht bij elkaar, denk dat het erom zal hangen maar gok op nipte overwinning voor Ajax of gelijkspel. Nemen de punten al jaren niet meer mee uit Amsterdam en dit jaar ook niet denk ik.

30 november 2012 om 13:48

Volgens mij heb jij dan een paar wedstrijdjes gemist dit seizoen van Psv. Ik noem ADO uit...heerenveen en Heracles thuis. Daarin hebben ze het spel duidelijk gemaakt.

30 november 2012 om 14:45

Je bedoelt deze wedstrijden hebben ze heerlijk kunnen counteren na een gemakkelijke voorsprong.

30 november 2012 om 19:13

PSV zeker nog nooit zien spelen dit seizoen? Ze maken dit jaar eindelijk wel vaak het spel... Maar gezien je opmerking over PSV en Ajax die dicht bij elkaar liggen zegt genoeg over je objectiviteit

30 november 2012 om 13:06

Wat is dan de filosofie van Ajax? Soms spelen ze met een spits, soms met een hangende spits, en soms zelfs met 2 niet voetballende controleurs. De Boer past dit jaar zijn elftal behoorlijk aan aan de tegenstander !

30 november 2012 om 13:14

@ Janssen

De filsofie van Ajax is 4-3-3, de Boer probeerd dat ook zoveel mogelijk te spelen. Maar pluis eens wat oude topics na, want dit is al tot in den treure zo vaak besproken. Helaas net zoals afgelopen seizoenen zijn er weer heel wat spelers geblesseerd waardoor hij niet altijd kan spelen zoals hij wilt.

30 november 2012 om 13:20

4-3-3 en het spel zich voornamelijk op de helft van de tegenstander laten afspelen

30 november 2012 om 13:24

Hoezo belangrijkste competitie wedstrijd van het jaar?
Alle wedstrijden zijn belangrijk en moeten gewonnen worden

Volgens mij is het al tijden zo dat telkens niemand iets verwacht, maar Ajax vaak uiteindelijk in die wedstrijden juist wel gewoon de punten pakt. Wordt in ieder geval een hele interessante wedstrijd!

Heeft Sibon gelijk in, maar Ajax is geen VVV en weet hoe het moet spelen in toppers. Als je City kunt verslaan, kun je PSV (zeker in eigen huis) ook verslaan. Dat het geen makkie wordt is wel duidelijk, maar PSV verliest ook gewoon van Vitesse dus Ajax maakt een goede kans.

30 november 2012 om 13:04

Probleem is dat PSV meer dan City Ajax het spel zal laten maken.

30 november 2012 om 17:28

Ik vond anders dat City Ajax het spel ook liet maken. Of het was gewoon de verdienste van Ajax.

30 november 2012 om 19:00

als psv ajax het spel laat maken dan word het een eenvoudig middagje voor ajax.
geeft psv wat tegengas kan het een boeiend duel worden en kan het beide kanten op.

30 november 2012 om 14:04

@schv20

Even je quote erbij pakken: "maar PSV verliest ook gewoon van Vitesse dus Ajax maakt een goede kans."

En Ajax heeft thuis niet van Vitesse verloren zeker?
Beetje kromme redenering...

Ik denk dat jij Vitesse ook onderschat wat dat betreft. Al maakte PSV meer aanspraak op een beter resultaat, PSV kreeg gewoon een ouderwets lesje effectiviteit van Vitesse. Dat is ook een kwaliteit.

30 november 2012 om 17:26

Ik volg de eredivisie ook. Wat ik bedoelde: als ze beide verliezen van Vitesse, is Vitesse op dit moment beter maar verschillen ze niet veel van elkaar. Als PSV nou met 4-0 van Vitesse had gewonnen, had ik de kansen voor PSV ook hoger ingeschat. Nu zijn ze gelijkwaardig.

30 november 2012 om 19:58

Vind niet echt dat die wedstrijden hetzelfde waren, waar juist ajax-vitesse veel gelijker was, was Psv-vitesse de wedstrijd van de gemiste kansen van Psv.

Al moet ik wel zeggen dat PSV hier elke wedstrijd wel erg last van heeft. Neem als voorbeeld Heracles thuis en ADO uit, deze win je beide ruim, (4-0 en 1-6) maar toch had je deze wedstrijden er minstens 10 moeten maken. Nou mag ik al niet klagen met de huidige doelpuntenproductie maar ik blijf vinden dat PSV veel te slordig is. Een team als Vitesse buitte dat prima uit, en met een beetje mazzel nemen ze de 3 punten mee. Dat is wel waar PSV voor moet waken.

Maar zegt verder niks over morgen, dat is een wedstrijd op zich.
Ik als PSV fan heb wel vertrouwen in een goede afloop. Zal ook wel weer eens tijd worden, laatste eredivisie overwinning in de arena is van 2008.

Ik denk ook dat PSV wint niet als fan maar gewoon als ik de opstelling naast elkaar leg.
Het is kerels tegen jongens. Aanval en middenvel is van PSV stukken beter. Ajax heeft licht voordeel in de verdediging en heeft een betere keeper. Maar of Vermeer Ajax tot punten zal helpen betwijfel ik in deze klassieker

30 november 2012 om 12:50

Klassieker? Ik weet niet hoe jij er tegenaan kijkt, maar volgens mij worden er maar 2 klassiekers gespeeld in de competitie: Ajax - Feyenoord en Feyenoord - Ajax.
Ajax - PSV is een topper

30 november 2012 om 13:50

god god god, ga anders een discussie voeren of het een klassieker of een topper is. En reageer anders met 10 man dat het geen klassieker is. Ga anders even inhoudellijk in op zijn reactie. Iets in de vorm van: Misschien moet je niet naar poppetjes kijken. Als je de opstelling van City naast die van Ajax legt zeg je ook gleijk: 5-0 City. Er is meer dan namen en individuele kwaliteit Psvf4n!!!

30 november 2012 om 14:14

Heb je gelijk in, maar het natuurlijk wel zo dat Psv redelijk soepel draait. Af en toe (meestal Europa League) zit een draak van een wedstrijd tussen, maar over het algemeen en zeker de laatste wedstrijden wint Psv toch vrij makkelijk van de tegenstanders 4-0, 5-1, 6-1

Ook tegen Az en Feyenoord won Psv uiteindelijk vrij dik.

30 november 2012 om 17:47

Psv-ajax is wel een klassieker. Alleen mensen die geen kennis van de Nederlandse taal hebben en in Nederland woonachtig zijn weten dit niet. De Uefa heeft deze wedstrijd ook ooit de nieuwe klassieker genoemd. Een klassieker is namelijk ren belangrijk en traditioneel wedstrijd nummer. Psv-ajax is belangrijk en traditioneel. Dat je Ajax-feyenoord een mooiere klassieker vind is een ander verhaal.

1 december 2012 om 01:03

Och och och, zijn de psv'ers zo erg op zoek naar een klassieker? Willen ze ook een 'eigen' rivaal? Gaat jullie niet lukken jongens. Er is en zal altijd inderdaad maar twee echte klassieker blijven en dat is Ajax-feyenoord en Feyenoord-ajax.

Ik geef Ajax een erg goede kans. Thuis zijn ze vaak toch in staat om iets extra's te brengen in zulke toppers. Laten we hopen op een spannende wedstrijd!

30 november 2012 om 12:52

Er is maar 1 Klassieker in de Eredivisie en dat zijn de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord. Dit is gewoon een beladen duel met als inzet een (inhaal)slag om de titel.

30 november 2012 om 12:52

Theorie en praktijk is niet hetzelfde. Toen Ajax het thuis moest opnemen tegen Manchester City werden de opstellingen ook naast elkaar gelegd en we weten allemaal hoe de wedstrijd verlopen is. Het komt op bepaalde dingen aan zoals vorm, geluk + afhankelijk van de scheidsrechter. De ene keer zul je 'm in je voordeel hebben, de andere keer in je nadeel. Het wordt hoe dan ook een spannende pot en de beste zal zegevieren.

30 november 2012 om 12:53

Die is inderdaad beter, maar de efficiëntie bij PSV is ronduit om te janken

30 november 2012 om 14:15

Ik geloof dat Ajax ook alleen uit tegen City efficient =is geweest in de eerste 20 minuten. Daarna ook niet meer.

30 november 2012 om 14:34

Klopt, maar ik heb het even over het algemeen. Zie het artikel van eerder van VZ waarin het aantal schoten op doel per wedstrijd staat en het aantal goals, best wel slordig is psv dan.

30 november 2012 om 12:53

Topper aub. Er is maar een Klassieker. Foei.

30 november 2012 om 13:33

Inderdaad. PSv is geen klassieker maar een Topper!!!

30 november 2012 om 13:22

pvs enb haar aanhang is zo'n egoïstisch clubje die menen dat ze zich met Ajax en Feyenoord mogen meten, NO Way
ajax gaat winnen met 3-2 let maar op, ook pure onzin dat als ajax op de aanval gaat spelen dat ze dan worden afgeslacht, kijk naar die verdedigers van psv, die kunnen geen 90 minuten met die druk om gaan hoor. en sws als ajax druk zet in eigen huis is de bal zeker het meerendeel van de tijd op de helft van psv als ze niet zoals tegen roda achterin zo gaan passen.
Vermeer pakt sws wel punten voor ajax, kijk tegen feyenoord, die redding in de laatste minuut vind je dat geen punten pakken? zo doet hij dat wel vaker in meer wedstrijden

30 november 2012 om 13:31

Wat is de reden dan dat PSV zich niet met Feyenoord mag meten? Het aantal prijzen? Leuk dat Ajax en Feyenoord zich zo bezighouden met de traditie, maar sinds het eind van de jaren 80 is PSV gewoon Feyenoord voorbijgestreefd.

Hij zegt toch ook nergens dat Vermeer geen punten pakt, hij verwacht het deze wedstrijd gewoon niet.

En 90 minuten druk zetten houden de verdedigers misschien niet vol, maar de aanvallers van Ajax ook niet. En bovendien zie ik de Ajax verdediger ook niet 90 minuten lang de uitbraken van Lens en Narsingh tegenhouden. Als je zo zeker bent vd 3-2 dan moet je er al je geld op inzetten, maar ik vind die "let op mijn woorden" onzin altijd z'n crap.

30 november 2012 om 13:37

Deentje,

Dat is het bekrompen denken van sommigen hier. Hasanturann is daar een schoolvoorbeeld van. De eertse zin alleen al van hem. Puur en alleen om te provoceren. Het zijn stumperds.

Ajax en Feyenoord kijken nu naar Psv en niet andersom. Moet wel gezien de stand van de competitie. Ajax en Feyenoord moeten zich daarom zien te meten aan Psv.

30 november 2012 om 14:22

Volgens mij is psv veel vaker kampioen geworden dan Feyenoord , dus hoezo niet mogen meten ? hoe vaak is feyenoor dde laatste 20 jaar kampioen geworden ?

30 november 2012 om 18:57

Psv heeft 2 sterren op het shirt. Dat betekend meer dan 20 landstittels. Feyenoord heeeft 1 ster op het shirt. Dus minder dan 20 landstittels. Ik dacht dat Feyenoord 13 of 14 keer kampioen is geworden.

Met alle respect voor Gerald, maar als PSV net zo met de kansen omspringt als tegen Vitesse, dan heb ik er wel vertrouwen in. het spel van PSV was toen goed en ze zorgden voor veel kansen, maar die afronding..

30 november 2012 om 12:58

Stilletjes hopen op een offday qua afronding.

Dat is nog eens een mooi illustratieve manier van toeleven naar een wedstrijd in angst en beven.

30 november 2012 om 13:01

haha daar hoop ik helemaal niet op kerel. ik zeg alleen dat ik sowieso kansen zie als PSV even slecht afmaakt als toen, want de kans dat we daar winnen is best wel aanwezig.

Ach Sibon heeft gelijk hoor de zwakte van Ajax ligt bij de omschakeling achterin. Maar de verdediging van PSV is naar mijn mening nog 'n graatje erger met Marcelo en Bouma.

Volgens mij is de aanval van Psv wel productiever dan Ajax.

30 november 2012 om 13:11

Marcelo en Bouma spelen gewoon alle 2 heel aardig dit seizoen, redelijk constant en op weinig fouten te betrappen laatste tijd. Derijck is absoluut dramatisch en Willems ook. Als je de verdedigingen tegenover elkaar zet heeft Ajax minimaal 3 betere verdedigers dat wel.

30 november 2012 om 13:37

Juist Derijck doet het de afgelopen wedstrijden echt goed(muv Vitesse en Dnjpro). Bouma heeft nu 2 wedstrijden gespeeld en daarvoor een heletijd niet.

30 november 2012 om 14:22

Willems za spelen overigens ws het een gigantische dekkingsfout van Bouma op Bony de 1-2

Leuke analyse,
Maar het verhaal wordt completer wanneer je de zwakke Eindhovense defensie ook belicht.
Ajax zal vooral op het middenveld een oplossing moeten vinden. Daar wordt morgen het duel beslist.

30 november 2012 om 12:57

Is heel simpel een bewegelijke loper op van Bommel, een sterke speler op Strootman en Wijnaldum agh daar kan je zelfs een B-junior voor inhuren.

Ik zou dus in de mandekking gaan spelen als Ajax zijnde. Men zou er denk goed aandoen om de koppeltjes de Jong-strootman, Erikssen-van Bommel en Schöne-wijnaldum te hanteren. Echter is Frank redelijk eigenwijs en verwacht ik Erikssen-strootman, Poulssen - Wijnaldum en de Jong- van Bommel. Op die manier zie ik ons helaas niet meer bereiken dan een gelijkspel.

30 november 2012 om 13:41

Het probleem is dat de verdedigers meestal kieze wie hun partners zijn. Dus V Bommel zal dan gewoon tegenover De Jong gaan staan, en Strootman(ik hoop eigenlijk wijnaldum met z'n snelheid) op Eriksen.

30 november 2012 om 13:18

Die zwakke Eindhovense defensie heeft toch minder doelpunten tegen dan Ajax...

30 november 2012 om 14:19

Maar Ajax mist slag en stootkracht voorin. De Jong ist bijna elke wedstrijd wel twee, drie 100% kansen. Eriksen heeft ook veel te veel ruimte nodig om een goal te maken.

De Johan Cruijff schaal nemen als graadmeter voor deze wedstrijd gaat niet echt op, aangezien Ajax toen enkele spelers miste en PSV toen Toivonen had. Bovendien is de JCS wedstrijd tegenwoordig net als de beker een opmakertje voor de competitie, geen wedstrijd die iedereen per sé wilt winnen. Ik ben erg benieuwd naar morgenavond, al vrees ik wel een beetje voor Ajax. PSV met hun scorend vermogen en Ajax dat vaak als het een keer een gat laat vallen meteen een doelpunt tegen krijgt, zelfs als ze overwicht hebben. Daarentegen is Ajax niet vies van lucky goals en laat de verdediging van PSV ook steken vallen, dus er zijn kansen voor beiden. Ik hoop op een spannende wedstrijd, en voor mij een overwinning van Ajax of als het moet een gelijkspel.

30 november 2012 om 13:03

Ik denk dat je niet zo makkelijk kunt praten over de Jcs, als je die tegen een rivaal speelt in eigen stadion wil je altijd winnen. PSV heeft Ajax in deze wedstrijd gewoon overklast, Ajax had vrijwel niets in te brengen. Je kan ook wel zeggen dat Ajax die wedstrijd belabgrijke spelers miste (eriksen, vd Wiel) maar het was wel een Ajax met Janssen, Sigi en Anita. Een beter team dan dat ze nu voor de dag kunnen brengen.

30 november 2012 om 13:35

Het klopt dat PSV in die wedstrijd de betere was, veel beter zelfs, als je zo effectief bent om binnen 11 minuten op 0-2 te komen. Echter had PSV toen ook Toivonen, die 2x scoorde, en ik geloof dat Wijnaldum ook scoorde, Toivonen is er nu niet bij en Wijnaldum is ook niet geheel in vorm, daarentgeen heeft Ajax een hoop kansen nodig voor een doelpuntzoals te zien was bij Roda JC uit van vorige week. Ik denk dat PSV nu ook in het voordeel is, aangezien die zich normaal gesproken niet van de wijs raken van de Arena (lange tijd was Ajax uit een 18e thuiswedstrijd voor PSV in het seizoen, alleen laatste 4 seizoenen niet meer zo). Kwa spelers is Ajax nu denk ik zwakker dan tijdens Jcs, maar kwa team denk ik wel beter op elkaar ingespeeld dan toen.

30 november 2012 om 13:51

Ik ben het met je eens dat PSV in het voordeel is, simpelweg betere spelers. Ajax heeft mij dit seizoen in ieder geval nog niet weten te overtuigen, wat vorig jaar, hoewel met Anita, Janssen en Vertonghen dit wel vaak lukte. Het Ajax van dit jaar valt nauwlijks te vergelijken van Ajax van vorig jaar. Zo leuk ze vorig jaar speelden, zo slaapverwekkend slecht spelen ze over het algemeen dit jaar. Terwijl PSV zowat iedereen al heeft overtuigd dat ze titelfavoriet zijn. Maarja er zijn de laatste jaren wel gekkere dingen in de Arena gebeurt, laten we hopen op een spannende wedstrijd.

Sibon heeft hier wel gelijk, Daarom hoop ik ook dat Schöne speelt ipv Poulsen.
Poulsen gaat het countervoetbal van PSV al helemaal niet opvangen. daar is ie veelste traag voor.

Eigelijk zou Ajax met de punt voor voren moeten spelen. om de opkomende strootman op te vangen. laat Eriksen maar lekker tegen van Bommel voetballen, dan heeft Eriksen ook meteen veel meer ruimte. en dat is de manier om te zorgen dat van Bommel minder rendeert.

30 november 2012 om 12:59

Halleluja! Iemand die het begrijpt, lees hier boven mijn post. Ik vind dat er koppeltjes gevormd moeten worden. Daarbij zou ik afhankelijk van degene die bij PSV speelt mijn aanval kiezen. Met Bouma zou ik altijd Lukoki opstellen en aan de andere kan is het twijfelen tussen Boerighter en Fischer(laatste is mijn persoonlijke voorkeur).

30 november 2012 om 13:10

Inderdaad, maar helaas gaat onze Frank zich niet aanpassen aan de tegenstander. Wat dan ook wel weer goed is natuurlijk. Maar zo speel je dit PSV misschien wel in de kaart. Fischer moet zowiezo de voorkeur krijgen boven Boerrigter. Laat Fischer zich desnoods maar oplopen totdat ie niet meer kan en daarna Boerrigter erin zetten. Ajax moet hun creatiefste spelers voorin zetten tegen de minder beweeglijke verdedigers van Psv. Boerrigter is in deze vorm nog te voorspelbaar..

Ik vind het nog steeds lastig waar Siem moet komen te staan. Om de duels op het middenveld te kunnen winnen, heb je met Siem fysiek wel meer kracht.

30 november 2012 om 13:20

Siem op Strootman, Erikssen op van Bommel en Schone op Wijnaldum. Lijkt mij de meest logische en beste oplossing.

30 november 2012 om 13:41

Ik denk dat Enoh speelt op vmc. Die is fel en een prima balafpakker. Het lijkt me ook niet slim om met drie aanvallende middenvelders te spelen tegen psv, dan ga je geheid de boot in. En Poulsen is niet echt een toevoeging helaas. Hij staat voortdurend naast Alderweireld te koekeloeren en te proberen langeballen te geven terwijl ie zn verdedigende taken verzaakt. Bovendien kan Alderweireld die passes ook geven en nog wel beter ook

30 november 2012 om 14:48

Ik hoop dat Ajax met Siem de Jong als halve spits speelt en dan Schone en eriksen er achter en Enoh of Poulsen in de punt naar achter. Met de Jong opkomend heb je wel stootkracht in de 16 en aan de andere kant heb je dan 4 middenvelders tegen 3 van PSV en kan je van hun sterkste punt hun zwakste punt maken. Met Poulsen of Enoh als extra slot op een counter hou je altijd 3 achter in die in de zone spelen.
Misschien ietsjes laf voor als je thuis speelt maar het doel heiligt de middelen.

30 november 2012 om 16:35

Dat schrale ene puntje wat behaalt wordt met jouw laffe tactiek is voor mij niet heilig. Ik wil drie punten en dat wordt alleen behaald wanneer Ajax met 3 bewegelijke middenvelders speelt. Omschakelen is het sleutelwoord morgen. Ik mag toch wel verwachten dat de Jong en Erikssen (ongv 200 Ajax wedstrijden) dat kunnen. Daarnaast heeft Schone een beren-conditie dus ook van hem mag verlangt worden dat hij een middenveld van Strootman-wijnaldum-van Bommel de kiem moet kunnen smoren. Met Enoh of Poulsen maak jezelf voorin geen vuist puur door de bult creativiteit en kwaliteit die je inlevert.

Ajax heeft zeker wel kans. Het middenveld van PSV is misschien stabieler, maar het is geen middenveld dat voor gevaar zorgt. Ik vind dit een gelijk spel. De verdediging van Ajax vind ik beter ( maar nog steeds niet goed). De aanval van PSV is wel wat gevaarlijker.

Al met al is PSV misschien iets sterker, maar als het daar tegenzit stort het ook helemaal in. Ik schat de kansen dan ook 50-50, mede door het thuis voordeel van Ajax.

30 november 2012 om 12:59

Als het tegenzit stort het helemaal in? Juist dit seizoen laten ze zien heel doet om te kunnen gaan met tegenslagen. Zijn iets van 4 keer achter komen te staan, om vervolgens wel te winnen.

30 november 2012 om 13:05

Tja, telkens tegen zwakke tegenstanders. Maar ze zijn een stuk sterker geworden vergeleken met vorig seizoen. Maar toen was Ajax PSV thuis eenvoudig de baas, dus zal het nu alsnog spannend worden.

Zulke grote wedstrijden worden bepaald door karakter. Spelers die opstaan en de rest meeslepen. Deze wedstrijd zal in mijn mening worden beslist door de vorm en strijdlust van Mark van Bommel en Kevin Strootman vs. Siem de Jong en Christian Eriksen.

30 november 2012 om 12:55

Ik denk toch dat gezien het belang van de wedstrijd dat van Bommel en Strootman de doorslag zullen geven.dit kan twee kanten op, of een van beide krijgt rood en daardoor wint Ajax of ze gaan zich eindelijk eens normaal gedragen en ze winnen de pot. Ik vermoed persoonlijk dat Psv-ers weer gaan zuigen en zeuren en kaarten zullen gaan krijgen.

Het wordt tijd voor Eriksen om het maar weer te laten zien, het is jammer dat hij niet wekelijks uitblinkt want dat is iemand met zijn kwaliteiten eigenlijk verplicht. Als Ajax vol op de aanval wil spelen moeten ze er eerst voor zorgen dat ze goed positie kiezen en op buitenspel spelen.

Ajax moet juist op de aanval spelen, want de verdediging van PSV lijkt helemaal nergens op. PSV gaat dan juist dik verliezen

30 november 2012 om 13:01

De verdediging van Ajax is ook niet alles.

30 november 2012 om 13:02

Ik ben het helemaal met je eens. Een georganiseerd PSV is bijna niet te kloppen en dan hebben ze individueel enorm veel kwaliteit en snelheid. Maar de achilleshiel is duidelijk de verdediging. Dus daar liggen de kansen voor Ajax. Hopen dat de scheidsrechter er kort op zit, dit zal helpen om Strootman en van Bommel te handhaven.

30 november 2012 om 13:03

volgens mij moet PSV dat juist doen, aangezien de verdediging van Ajax zwakker is, dit is zwart op wit te zijn als men naar het doelsaldo kijkt

30 november 2012 om 13:12

Je weet voetbal geen wetenschap is he, dus iets wat zwart op wit staat is geen vrijbrief voor wat de toekomst brengt.

Ajax moet er net zoals vorig jaar vol in klappen om een kans te maken. Anders zie ik niet dat Ajax wat kan tegen Psv. Als Poulsen word opgesteld staat Ajax al gelijk met 0-1 achter.

30 november 2012 om 13:12

Dat kan Ajax juist niet. Dan heb je spelers als Vertonghen, Anita en Janssen nodig. Dat soort spelers zijn niet voor handen. Men moet Van Rhijn en Blind de opdracht geven alleen maar achterin te blijven hangen, want als die 2 naar voren komen is Ajax kansloos.

Ajax moet juist wel vol op de aanval spelen. Zet de verdediging van PSV maar goed onder druk. Jaag ze op en ze zullen zeker fouten maken. Natuurlijk betekent dit niet dat je met 10 man als een stel halve zolen naar voren moet hollen. Ook open en aanvallend spelen kan met beleid gepaard gaan.

30 november 2012 om 13:44

Precies. Ajax is op z'n best als het aanvallend speelt. Hopelijk spelen we met een aanvallende opstelling. Ben benieuwd of Fischer nu meer kan brengen dan destijds in de JC Schaal.

Vermeer
van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Blind
de Jong
Poulsen
Eriksen
Boerrigter
Hoessen
Fischer
30 november 2012 om 13:49

zou alleen lukoki inzetten voor boerigter.
Door de rest denk ik ook dat dat de opstelling word.

30 november 2012 om 14:22

Zie liever Schöne op de plek van Poulsen. Poulsen voegt te weinig toe.

En als PSV niet bij de les is word het door Ajax afgeslacht. Ik vind dit altijd zo van die onzinnige uitspraken. Dit soort wedstrijden kunnen alle kanten opgaan. Voor elke club is er wel iets te zeggen wat ze beslist wel of niet moeten doen om te winnen of te verliezen. We gaan het morgen avond allemaal wel zien, ik verwacht in ieder geval een spannende open wedstrijd.

Compleet met Sibon eens, Ajax moet zich in deze wedstrijd echt gaan aanpassen aan Psv anders wordt het bij iedere verkeerde aanval afgeslacht. Ze zullen ook wel de aanval gaan zoeken, want Ajax moet deze wedstrijd winnen en Psv die kan dan profiteren van de fouten!

30 november 2012 om 14:01

Ajax moet zich op niemand aanpassen. Ajax dacht ook zichzelf slim aan te kunnen passen op Dortmund. Maar het blijkt dat Ajax alleen goed speelt als ze hun eigen dominante spelletje spelen.

Wat een onzin uitspraak zeg.
Psv heeft in druk gemaakt tegen wie?
iedereen heeft het over dat psv kansen miste tegen vitess, maar bony had er ook 3 of 4 kunnen of moeten maken

psv compleet team zeer zeker niet, achterin is het geen top nivo eredivisie

30 november 2012 om 14:37

Alleen heeft Ajax niet dezelfde klasse voorin als Vitesse. Dat is net het probleem.

En alle Psv'ers maar roepen PSV speelt hardstikke sexy attractief voetbal. Terwijl Sibon hier gewoon glashard beweerd dat PSV gewoon een laffe counterploeg is.

30 november 2012 om 13:39

Wie is alle?

En jij mag me ff vertellen waarom PSV een laffe counterploeg is met een doelsaldo van 49-13? Inderdaad o wacht het heeft met de tegenstanders de maken zoals Aadje eerder op de dag zei haha.

30 november 2012 om 13:41

Hoezo laf???? Ben jij nou zo dom of zijn wij nou zo slim? Zijn alle andere clubs uit de compotitie dan zoooo slecht en is Psv dan de wat betere? Wat bedoel jij nou? Ik heb PSv echt niet laf zien voetballen. Ik heb ze zelfs nog niet op de counter zien spelen. Wat bedoel jij nu met laf? Je eigen uitspraak zeker? Het gewoon maar wat roepen wat 5 jaar geleden relevant was? Wat een niveau!

30 november 2012 om 17:08

Psv kom te kort tegen de grote ploegen ajax twente vitesse kijk maar europees raken ze geen pepernoot worden de weken van de waarheid voor psv einhoven

30 november 2012 om 18:52

Psv won anders al dit seizoen van ajax met 2-4. Vitesse hadden ze zwaar moeten winnen. Als het daar 4-2 of 5-2 wordt valt er voor Vitesse niets te klagen.

Lijkt mij dat het de weken van de waarheid voor iedereen wordt. europees heb je gelijk. Maar daar ligt men niet wakker van.

30 november 2012 om 13:53

als dat met zon doelsaldo kan zijn de psvers denk ik blij een "laffe counterploeg" te zijn.

In mijn ogen heeft pSV in alle linies de betere mensen, behalve op doel. PSV heeft niet zo een overtuigende defensie, maar die van Ajax is lekker waterdicht, not. Op het middenveld gaat Eriksen compleet worden weggeblazen door een Strootman of van Bommel!! Voorin is de kwaliteit van Ajax natuurlijk gewoon droevig daar heeft PSV gewoon drie betere mensen. Kortom als Ajax vol op de aanval gaat spelen worden ze afgeslacht ja, dat heeft meneer Sibon heel erg goed gezien. De enige die dit seizoen naar behoren speelt is Blind, de rest is uit vorm, komt terug in vorm, is geblesseerd, komt terug van een blessure enz enz. Het is nu al jaren zo met die blessures, wordt tijd dat men daar eens naar gaat kijken bij Ajax, of dat niet eens te herstellen valt. Verder een prima wedstrtijd met hopelijk eens een keer een arbiter die niet een hoofdrol voor zichzelf wil opeisen.

Kan zomaar een Ajax - Vitesse wedstrijd worden.

Vitesse liet Ajax ook komen om vervolgens uit de counter toe te slaan en dat is hun aardig gelukt met 2 keer Bony.

Zoiets verwacht ik morgen ook, een afwachtende PSV die wacht op de foutjes van Ajax om vervolgens snel uit te komen met snelle jonges als Lens en Narsingh. Hopelijk gaan de kansen er nu wel in zoals we die kregen tegen Vitesse.

30 november 2012 om 14:34

Ja maar PSV heeft geen Bony maar wel matavz die het nooit maakt in de belangrijke wedstrijden en dat geld ook voor Lens. Als Ajax het positie spel goed uitvoert net zoals tegen City met de korte combinatie spel zie ik ze wel winnen van Psv.

Ik denk dat Ajax deze wedstrijd een speler als Theo Janssen gaat missen.

Ik zou gewoon beginnen zoals tegen Roda alleen dan met Schöne erin want hij brengt meer voetbal in de ploeg en Poulsen vertraagt het proces alleen maar. Vind Poulsen alleen goed in de Champions League, op Dortmund thuis na, verder is het niet al te best.

Hoessen in de spits, aanspeelpunt om Siem de Jong en Eriksen beter te bedienen. Lukoki op rechts en Fisher/boerrigter op links.

Dikkiedik PSV op alle linies betere spelers? Ik vraag me af waar dan ik ben namelijk nog steeds blij dat Ajax narsing niet heeft gehaald omdat lukoki de zelfde kwaliteiten heeft en in potentie beter is ik ben ook benieuwd of van bommel zich staande weet te houden tegen een dynamisch middenveld met lopende mensen bovendien laten de ajaxieden zich dit seizoen op geen enkele manier provoceren dus vallen een deel van de kwaliteiten van van bommel en strootman weg en poulsen is inderdaad een drama maar winaldum is in deze vorm door iedereen af te stoppen. Het gaat ren spannende pot voetbal worden maar op alle linies beter heb ik toch echt niet gezien dit seizoen

Ajax is toch gewoon favoriet, of ben ik nou zo gek? Ajax heeft voetballend gewoon betere spelers. Fischer, Eriksen, Van Rhijn, Siem de Jong... en dan heb je bij PSV Van Bommel, Hutchinson en wat snelle jongens voorin. Maar ik denk dat Ajax elkaar veel makkelijker vindt. Vooral de laatste wedstrijd was echt goed van Ajax, ondanks dat ze zo lang achter stonden. Ik denk dat Ajax heel weinig ruimte nodig heeft. Terwijl PSV goed is in lange passes van Van Bommel en goed is in counters.

Ajax moet volgens mij weer met veel middenvelders spelen. Dan weten ze elkaar goed te vinden. Fischer dus op de vleugel. En Sana op rechts. Sana is dan wel een buitenspeler, maar hij is iemand die ik beter in de combinatie vindt dan bijvoorbeeld Boerrigter of Lukoki. En Sana vind ik ook erg goed meeverdedigen.
In de spits Eriksen en op het middenveld Siem de Jong, Schöne en Poulsen.

Zo zou ik het doen. Dan breng je er veel voetbal in en daar kan PSV (en met name Strootman en Van Bommel) niet tegen.

30 november 2012 om 14:42

Zie ik toch totaal anders. Ook voor Ajax geld dat ze elkaar gemakkelijk kunnen vinden als de tegenstander minder is. PSV gaat dat niet toelaten en vroeg en agressief druk zetten. Ben erg benieuwd of Ajax daar voetballend uit komt. Stel dat dit lukt, welke kwaliteit hebben ze dan voorin om het af te maken?

Maár goed, je weet het nooit. Ben erg benieuwd, kijk er dit keer naar uit als PSV supporter.

Wat een rare stelling van een ex voetballer nog wel,

Psv mag dan wel de betere selectie hebben, maar die verdediging is zwaar maar dan ook heel zwaar onder de maat, dus mocht ajax vol op de aanval gaan, dan gaat psv met ruime cijfers over de kling, omdat het onvermogen in de verdediging dan de overhand zal hebben,

gaat ajax op de manier spelen zoals Fc Twente vorig jaar in eindhoven, dus afwachtend en snel er uit komen, ook dan is psv heel kwetsbaar gezien de 2-6 destijds, en er is sindsdien aan de verdediging niet veel veranderd, Bouma is nog steeds traag, Marcello denkt nog steeds dat ie net zo goed als Douglas is(not)

Kortom word een overwinning voor ajax en voor twente als twente tenminste zich herpakt en wint van den haag.

30 november 2012 om 14:44

Verdediging is goed genoeg voor Eredivisie en wordt met de week sterker. En je gaat PSV van vorig jaar vergelijken met dat van dit jaar? Niet reëel, dat zullen we volgende week tegen Twente wel laten zien!

30 november 2012 om 15:49

Ja hoor,

precies hetzelfde verhaal hoorden we vorig jaar hier ook al, dus sja, we zullen het zien.

en ik hoef niks tevergelijken van psv ten opzichte van vorig jaar, omdat er in de verdediging totaal niks veranderd is, maar dat had ik al gezegd, volgens mij heb je niet goed gelezen.

30 november 2012 om 18:14

Ben je van Bommel vergeten, en Waterman die veel beter coacht en meevoetbalt? Beide toch deel van verdedigend blok. Scheelt toch enorm veel.

Daarnaast speelt Derijck nu, en is tegen Twente Jetro weer terug.

Maar ben het wel met je eens dat het niveau niet topclub waardig is.

Ik zie wat opmerkingen voorbij komen over de vraag of dit een klassieker is of toch niet.
Wie bepaaldt dit? Degene die het hardst en / of het vaakst roept dat het geen klassieker? Of ligt het ergens vast, en zo ja, waar dan?

In mijn optiek is dit een klassieker omdat Ajax, PSV en Feijenoord de enige clubs die al vanaf het begin (ergens in de jaren 1920-1930) in de hoogste divisie spelen. Sparta hoorde daar volgens mij ook bij, totdat ze eind jaren negentig of zo degradeerden.

Er is echter maar 1 klassieker tussen de 2 grootste steden van het land, Amsterdam en Rotterdam.
Alleen dat maakt deze wedstrijd al specialer, maar Ajax - PSV is toch echt een Klassieker volgens mij.

Sibon: ''ajax heeft nog niet veel indruk op mij gemaakt''. Hoe is het toch mogelijk dat mensen als Sibon gewoon een platform krijgt als Eredivisie Live (waar wij allemaal nog voor betalen ook) om zijn mening te verkondigen. Met alle respect maar wie zit er op de mening van Gerald Sibon te wachten?

De Boer is echt niet zo dom om vol op de aanval te spelen. Daarbij geld hetzelfde natuurlijk voor Psv. Met een achterhoede met Waterman, Manolev, Derijck, Marcelo en Willems is PSV ook achterin heel kwetsbaar. Dus wil PSV vol op de aanval dan zal het ook wel een aantal tegentreffers te verduren krijgen.

Verder maken eigenlijk zowel PSV als Ajax geen indruk op mij dit jaar. Ajax heeft voorin te weinig scorend vermogen en laat makkelijk punten liggen (inherent aan zo'n jonge selectie). Als je ziet dat PSV het dit jaar al erg moeilijk heeft tegen ploegen als Willem II, PEC Zwolle, RKC Waalwijk en Utrecht dan zegt dat toch ook wel wat? Hoe kan je dan in vredesnaam zeggen dat PSV indruk maakt?

Nee, ik heb het twee jaar geleden gezegd, ik heb het vorig jaar gezegd en ik zeg het nu weer. Met zo'n achterhoede die PSV heeft kan je simpelweg onmogelijk kampioen worden. Dan kan je voorin nog zulke klasbakken hebben lopen, voetbal begint van achter uit.

Ik hoop in elk geval op net zo'n leuke wedstrijd als Psv-vitesse vorige week. Ik vind PSV uit niet heel sterk. Ajax is thuis toch wel redelijk sterk. En ik vind Ajax in topwedstrijden toch altijd wel een stuk beter voor de dag komen dan tegen ''mindere'' ploegen.

Het kan gewoon alle kanten op gaan. Maar als ik iets moet voorspellen dan denk ik een gelijkspel of een nipte zege voor Ajax.

30 november 2012 om 15:54

Amen,

Kan niet anders zeggen dan dat je volledig gelijk hebt,

maar de psvers hier denken schijnbaar dat ze een wereldelftal hebben, de voorhoede is redelijk, maar de verdediging is echt beneden eredivisie niveau

30 november 2012 om 17:21

Die dramatische achterhoede heeft dit seizoen een stuk minder tegentreffers dan Ajax, de komst van van Bommel heeft voor meer controle gezorgd waardoor de achterhoede minder onder druk staat.

30 november 2012 om 17:28

ik ben voor Ajax, maar ben het niet met je eens.
Psv heeft inderdaad geen geweldige verdediging maar om het nou een redelijke aanval te noemen?
Voor eredivisie-begrippen hebben ze gewoon een erge goede aanval, met 2 internationals van Nederland en 1 van België. Lens Narsingh en Mertens zijn gewoon hele goede voetballers, dus redelijk... nee.

30 november 2012 om 19:35

Geweldige verdediging? Overdrijven is ook een vak.. Voorin zijn ze iig wel top.

Ajax moet juist z'n filosofie omgooien en de jeugd gaan opleiden om meer een winnaarsmentaliteit te krijgen en wedstrijden effectief te spelen door meer kansen te creëren. Nu zijn er te weinig uitgespeelde aanvallen omdat alles door het midden gaat en er geen echte centrumspits is. Alleen op techniek en arrogantie kom je er niet meer, omdat er te weinig kwaliteit is!

mooi al die verschillende reacties hier van die gaat winnen of toch die....wat veel opvalt is dat mensen toch de verdediging van psv zo zwak vinden....ik ga hier niet roepen dat psv zo'n goede verdediging heeft maar hoe zwak moeten de andere defensies wel niet zijn dan? Want psv heeft na twente en vitesse de minst gepasseerde verdediging. De verdediging wordt dit seizoen ontlast doordat we met twee controleurs spelen en de linies niet zo ver uit elkaar liggen. Strootman mag mee aanvallen want v bommel blijft bijna altijd rond de middellijn. Morgen wordt de strijd gewonnen op het middenveld. Niemand kan in de toekomst kijken zo ook ik niet maar puur van wat ik dit seizoen heb gezien van beide clubs denk ik dat psv gaat winnen. Ik vergelijk het een beetje met de wedstrijd uit 2004 toen psv ook door het ijzersterke middenveld won. Maar goed dit is puur een gevoel. Op strijd wint psv dus zal ajax moeten proberen om het voetballend op te lossen. Maar voor beide ploegen geld dat dit gewoon een wedstrijd is midden in het seizoen. Niks is gewonnen of verloren door deze wedstrijd. Mocht ajax winnen wordt de competitie weer spannender, mocht psv winnen vergroten ze het gat maar ajax is traditioneel sterk na de winterstop dus het is zoiezo niet gestreden na dit weekend

Ik vind die leuke psvertjes die je al maanden van te voren af shrijven zooo leuk !
Ik maak altijd een achtergrond ervan :3
2010/2011/2012comments ( van hoe kansloos ajax is) de schaal in het midden

30 november 2012 om 18:54

Dus de comments vanpsv-ers En de uitreiking van de schaal aan Psv. man, je bent mijn held.

Gewoon vanaf mninuut 1 de druk erop, vast zetten en erin hakken. Het zal op op mentaliteit aan komen wil Aajx dit winnen. Psv is kwalitatief gewoon beter, daar moet ik eerlijk in zijn. Baltempo hoog, snel toe slaan en bij balverlies snel en hoog druk zetten, mijn inziens de enige manier om Psv te verslaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren