Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Emery kent juiste strijdwijze tegen Barcelona: ‘Agressief en aanvallend’

Laatste update:

Het is niet veel clubs gegeven om te winnen van Barcelona. Celtic deed het onlangs in de Champions League (2-1), door de Spanjaarden te bestrijden met een zeer defensieve speelwijze. Volgens Spartak Moskou-coach Unai Emery, in het verleden werkzaam bij Valencia, is dat echter niet de juiste manier om het team van trainer Tito Vilanova aan te pakken.

/

“Er zijn veel ploegen die tegen Barcelona spelen zoals Celtic heeft gedaan, maar die hebben allemaal verloren”, legt de Spanjaard uit aan Reuters. Volgens Emery is het beter om met een aanvallende instelling het veld op te stappen. “Toen ik coach van Valencia was speelden we agressief en energiek tegen de Catalanen. Op die manier speelden we veel wedstrijden gelijk, volgens mij geen slechte resultaten tegen een ploeg als Barcelona. Met die ervaring houd ik rekening.”

Spartak Moskou, dat het moet doen zonder aanvaller Artem Dzyuba en middenvelder Aiden McGeady, stond in september in Camp Nou twintig minuten voor tijd nog met 1-2 voor. Twee doelpunten van Lionel Messi draaiden de score nog om. De Russen moeten dinsdag winnen om nog kans te maken op de volgende ronde van de Champions League. “En dat gaan we zeker proberen”, verzekert Emery.

Hoe zou jij Barcelona bestrijden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En gelijk heeft ie, zo kan je Barca idd aanpakken! Er moet compact en gedurfd gespeeld worden. Je weet dat Barca altijd veel balbezit heeft, maar wat doe je wanneer jij de bal even hebt. Dan moet je het goed uitspelen!

19 november 2012 om 15:17

Klopt helemaal. Ik weet nog dat de VS op die manier Spanje overrompelde. Dat was tijdens de Confederations Cup, een paar jaar geleden. Natuurlijk speelt Barça niet helemaal hetzelfde als Spanje, maar het lijkt er natuurlijk wel op. Je zag dat de VS gedurfd speelde en vooral ontzettend fel en kort op het middenveld. Verder moet je de bal dan zo snel mogelijk voorin zien te krijgen en wat geluk hebben. Feit blijft natuurlijk wel dat het kwaliteitsverschil tussen Spartak en Barcelona erg groot is. Voor de meeste teams is verdedigend spelen daarom toch aantrekkelijker.

Vooral in de eerste 15-20 minuten aanvallend tegen Barça spelen kan z'n vruchten afwerpen. Real heeft dat al meerdere malen bewezen. Denk echter niet dat ze zullen winnen van Barça.

“Er zijn veel ploegen die tegen Barcelona spelen zoals Celtic heeft gedaan, maar die hebben allemaal verloren”

Celtic, Chelsea, Inter, ...

19 november 2012 om 14:23

Die Emery liegt gewoon. geloof mij maar hij gaat met elf man achter de bal en dan proberen te counter. als je tegen barca gaat aanvallend voetbal spelen dan staat je na half uurtje 3-0 achter.

19 november 2012 om 14:40

Ja oke maar naast inter, celtic.en chelsea.al die andere ploegen die met deze strijdwijze dat laatste jaren tegen barca speelde, faalde toch opzichtijg. Ik denk dat hij hier wel een punt heeft. Ploegen als Barca, spanje of Ajax zijn het totaal niet gewend om onder pressie te spelen en niemand kan ontkennen dat de verdediging van Barca niet geweldig is.neem nou spanje die speelde tijdens het wk 2010 tegen een agressieve en met.pressie spelend Paraguay. Ze hadden ontiegelijk veel moeite met dit spel.

19 november 2012 om 14:50

Nou dan heb jij nog nooit wedstrijden van Unai Emery gezien, was altijd een spektakel om zijn Valencia tegen Barcelona te zien. Vooral de linkerflank met Alba en Mathieu stond garant voor doelpunten. Ik denk dat je wel degelijk meer kans op een goed resultaat hebt als je aanvallend speelt. De kans dat je een grote nederlaag om de oren krijgt ook, maar dat moet je dan maar op de koop toenemen.

19 november 2012 om 14:56

aajaxshowtime: vergeet niet dat tegen Chelsea 4x paal is geraakt en tegen celtic 2x .

19 november 2012 om 15:09

IK zeg niet dat barca slecht heeft gedaan tegen Chelsea of celtic. ik zeg allen dat die Emery gewoon liegt. je kan nooit aanvallend spelen tegen barca spelen. dat heeft madrid een keer gedaan 5-0 verloren. geen een team in de wereld gaat tegen dit barca aanvallend spelen.

19 november 2012 om 15:27

@ajaxshowtime,

Spartak heeft niet het materiaal om met 11 man achter de bal te spelen en op de counter te loeren. Daarvoor zijn ze defensief te kwetsbaar. Aanvallend kun je best van Barcelona winnen, maar dat is net zoals het verdedigen een momentopname. Het is te hopen dat het kolkende Luzhniki en heel Rusland Spartak naar een overwinning schreeuwt en dat Barcelona een mindere dag heeft.

19 november 2012 om 21:36

Maar Barca pusht haar tegenstander zodanig dat ze wel met 11 achter de bal moéten spelen. Je kan er weinig tegenover brengen. Het zijn uitgekookte tikkers die telkens weten hoe ze een opening moeten creeëren.

19 november 2012 om 16:00

Ja, dat zijn er drie je opnoemt, maar hoeveel teams gingen onderuit met deze tactiek tegen Barcelona? De rest zo'n beetje. Dit is een tactiek dat van het geluksprincipe uitgaat. Je kan 50 wedstrijden met zo'n tactiek spelen tegen Barcelona, maar als je er 3 wint is het maar de vraag of je dan blij moet zijn.

Het kan morgen een spannende en mooie match worden tussen beide, Barcelona kan het best moeilijk hebben tegen spartak moskou. Want moskou wil graag nog in de CL blijven, dus zijn ze tot het uiterste gedreven om te winnen tegen barcelona. Dus ik verwacht een mooie wedstrijd.

Thuis in Mestalla speelde ze dan vaak gelijk, maar in Camp Nou heeft hij bijna altijd verloren en soms zelfs ook met een pak rammel. Dit is niet de enige manier je kan Barca zowel op de counter pakken alsmede door zelf aan te vallen. Feit blijft wel dat wie het ook geprobeerd heeft de laatste jaren, als je de statistieken erbij pakt heeft Barca vaker gewonnen van de club in kwestie als andersom. Real is hier wellicht het beste voorbeeld van. Chelsea is volgens mij de enige club die zelfs een positief of minstens gelijkwaardig is aan Barca qua statistieken door de jaren heen. Voor de rest heeft elke club in Europa het onderspit moeten delven, wat trouwens geen schande is tegen deze generatie van Barca.

19 november 2012 om 16:11

Mah, dat vind ik wel meevallen. Zowel uit en thuis heeft Valencia grote delen van de wedstrijden destijds het betere van het spel en de kansen gehad. Het kostte de ploeg alleen elke keer zoveel kracht dat rond de ~70ste minuut het leeg was. Of dat Iniesta of Messi toch een gaatje wist te vinden op individuele kwaliteit en de ploeg mentaal brak. Over het algemeen natuurlijk niet vreemd, als je het kwaliteitsverschil ziet tussen beide ploegen. Dat inmiddels natuurlijk schandalijk groot is.

19 november 2012 om 18:15

Idd, Ik kan me nog een zeer vermakelijke pot voor de geest halen. De 5-1 thuis tegen valencia in februari. Barca speelde toen aanvallend 1 van zijn beste wedstrijden en Messi was weer eens de grote man met 4 doelpunten.

Niet de juiste manier??? Celtic heeft over 2 wedstrijden gerekend welgeteld 5 seconden achter gestaan!

Ik mag lijden dat deze praatjesmaker morgen met open vizier ten strijde trekt en met 3-0 de boot in gaat: Overwintert Celtic in elk geval in Europa.

Er is niet een enkele tactiek om Barcelona te verslaan, dat Unai meent de oplossing gevonden te hebben geeft aan wat voor kwaliteit trainer het is.

moet je ook de bal hebben als je wilt dat deze tacktiek werkt

We hebben in het verleden gezien dat Barcelona ontzettend veel moeite heeft met één bepaald systeem; een defensie die de flanken openlaat, een druk bezet centrum met sterke, lange verdedigers en snelle aanvallers waarmee je op de counter kan spelen. Zo hebben Celtic, Chelsea en Inter ook van Barcelona gewonnen. Sevilla was erg dichtbij, maar Lionel Messi kon in die wedstrijden nog net het verschil maken. Ook Valencia wist op die manier resultaat te halen tegen Barcelona, maar zette ook nog eens veel druk op het middenveld. Je moet daar dan wel spelers hebben met een enorm loopvermogen om de gehele wedstrijd achter de bal aan te lopen.

Barcelona is niet meer zo onaantastbaar als de voorgaande jaren, tegenstanders hebben een manier gevonden om ze aan te pakken. Het is aan Tito om daar weer een reactie op te geven.

19 november 2012 om 14:54

Het Valencia van Emery voetbalde wel degelijk anders dan Celtic, Chelsea en Inter, dat moet jij toch wel weten? Bepaalde gedeeltes in de wedstrijd hadden ze de wedstrijd gewoon onder controle en konden ze de opbouw van Barcelona gewoon verstoren. Ook Athletic had vorig jaar zo'n wedstrijd waar Barcelona met al het mogelijke geluk een gelijkspel uit het vuur sleepte.

19 november 2012 om 15:24

Inderdaad, ik gaf ook altijd Valencia als voorbeeld van hoe teams tegen Barcelona moeten spelen. Het vereist echter wel een gigantisch loopvermogen, zelfvertrouwen en niet één speler mag verzaken; iets dat niet haalbaar is voor ieder team.

Je krijgt ook gewoon meer respecct als je gedurfd speelt tegen barcelona. Het kan zomaar tot 5-0 uitlopen voor barcelona maar je kan ook zomaar met een gelijkspel of overwinning eindigen. Zoals gezecht op internet plaatjes is barcelonas keeper een muis, barcelona's verdediging poesjes en hun aanval zijn leeuwen. Daar zou spartak gebruik van kunnen maken. Alleen dan moet je niet vergeten te verdigen zoals ajax doet

Morgen zal wss heel het A elftal van barca op het veld staan, ik verwacht deze opstelling.

Valdes
Alves
Pique
Mascherano
Alba
Xavi
Song
Fabregas
sanchez
Messi
villa
19 november 2012 om 14:27

Alexis is 8 weken geblesseerd dus die kan je al uit je opstelling halen. En als ze volgens jou met het A elftal gaan spelen dan mag je Iniesta en Busquets erbij zetten ipv Song en Cesc

19 november 2012 om 14:52

Nee, Alexis Sanchéz is slechts vier weken geblesseerd. Waarschijnlijk mist hij dan acht wedstrijden. Hopelijk dan wel Mvp!

De zwakke plek van Barcelona ligt achterin, ze hebben een zeer wankele verdediging, onder druk is het zeer kwetsbaar achterin, want ze zijn dat niet gewend, en hebben ook niet de snelheid om aan doorgebroken speler nog in te halen. Tel daarbij op dat ze een slechtere keeper hebben dan de hekkensluiter van de PL, en je weet waar je druk op moet zetten.

Als je de resultaten ziet, is het meest effectieve tegen Barcelona juist om de hele tijd te verdedigen en er dan scherp en snel counteren. Dat is precies het tegenovergesteld van wat deze Emery zegt. Ik wens hem veel succes maar een Barcelona in redelijke vorm is toch wel een paar niveautjes te hoog voor dit Valencia.

19 november 2012 om 15:01

Je bedoelt Spartak.

Agressie is tegen Barcelona een goed plan, maar te aanvallend lijkt me niet handig. Als je ruimte weggeeft liggen er zo 5 in.

Emery zal wel moeten aanvallen, want als hij alleen blijft verdedigen komt het echt niet goed. Spartak is verdedigend kwetsbaar en missen nu ook Pareja door een schorsing. De enige manier om dit Barca te verslaan is boven jezelf uit te stijgen in een kolkend Luzhniki.

Dikan
K.Kombarov
Suchy
Insaurralde
Makeev
Carioca
Ananidze
Källström
Jurado
Emenike
D.Kombarov
19 november 2012 om 17:02

Is die Wellilton nog geblesseerd? Want hem moet je samen met Emenike laten spelen en profiteren van de fouten van Barca. Het had goed geweest als Mcgeady erbij was en kann zeker heel erg belangrijk zijn met zijn snelheid voorin.

19 november 2012 om 17:14

Volgens mij wel. Tegen Volga deed hij ook niet mee en het duurt nog wel even voordat hij zijn niveau van weleer haalt, want hij verkeerde sowieso al niet in een geweldige vorm.

@laak: gast ik weet niet of je voetbal volgt maar Emery is inmiddels werkzaam bij Spartak Moskou! de enige manier om van barca te winnen is om de hele tijd met 11 man achter de bal en te verdedigen en hopen op de counter elke andere ploeg die op de aanval is gegaan is met klop het veld af geklopen.

Ik herinner me nog de wedstrijden in Valencia waar Barca het verschrikkelijk moeilijk had met Valencia, naast de parked bus tactiek is vroeg heel veel druk zetten en non stop jagen de beste manier om Barca af te stoppen en het hen moeilijk te maken.
Voor beide manieren zijn echt typische spelers nodig ook.

Ik Denk dat Emery hier en daar wel gelijk heeft maar dat deden we vooral thuis, en ook tegen Real.
Uit deden we het vele malen minder en kregen we soms togh wel een hard pak slaag, zoals 5-1 tegen barca en 6-3 tegen real kan ik me nog herinneren.

Ik denk dat je het best gewoon een compacte formatie en taktiek moet gaan spelen tegen Barca.
dus geen 4-3-3 of 4-4-2. Ik speel liever met veel controlerende maar ook creative middenvelders die de bal lang zij zich kunnen houden.
Een 4-3-2-1 zou in mijn ogen wel moeten lukken tegen barca.
Ik zou voor een de middenveld zo gaan spelen: Kallstrom - Romulo - Rafael carioca
Voor de spelers tussen de aanvaller en Middenveld zou ik voor Jurado en Ari gaan.
En in de spits een lange en Sterke speler, Emenike dus. ( niet bepaald lang, maar wel behoorlijk balvast en sterk)

19 november 2012 om 15:22

Romulo is helaas geblesseerd.

Agressief kan ik nog begrijpen maar aanvallend? Dat is zelfmoord tegen Barca.. Ik denk dat hij uit z'n nek lult en dat ie gewoon met 10 man achter de bal gaat spelen. Ik hoop dat Barca wint want Celtic moet door!

Tuurlijk is aanvallend goed, dat is niet alleen tegen Barcelona goed maar tegen alle teams. Het gaat er alleen om hoe lang houd je team het vol!

Hij kan best aanvallend en agressief spelen, maar als dat aanvallend betekent dat de verdediging niet meer goed staat, kunnen ze net zo goed ophouden. Ik denk toch dat een manier van spelen als die van Celtic of Chelsea de meeste kans heeft. Als Spartak gaat aanvallen, gaan ze onherroepelijk ruimte weggeven en dat is pure zelfmoord.

Dit mag ondertussen toch wel al een tijdje duidelijk zijn hopelijk. Dit Barça is sowieso niet meer hetzelfde als onder Pep. Als deze verdediging en keeper onder druk worden gezet dan is het echt vrouwen en kinderen eerst. Waardeloos vin ik pique in deze doen en Puyol is helaas niet de snelste meer. Als ze uberhaupt fit zijn. Dan heb je nog Alba en Alves , die vaker links en rechtsbuiten staan dan als back. In de omschakeling dus zeer kwetsbaar. Als Masherano en of Song, dan al centraal staan is het helemaal drama. Aanvallen dus !!!

Als je aanvallend speelt tegen barca word je helemaal weggetikt het enige waar ze zeer zwak zijn is in de eigen 16 door de lucht en daar heeft celtic dankbaar gebruik van gemaakt.. Verder zijn ze er niet aan te pas gekomen toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren