Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Celtic Park barst uit zijn voegen na zege op Barcelona

Laatste update:

Barcelona had het twee weken geleden in eigen huis bijzonder lastig met Celtic, dat pas in de allerlaatste seconde van de blessuretijd op de knieën ging. Ook in de terugwedstrijd op het sfeervolle Celtic Park bleken de Schotten een lastig te bespelen tegenstander voor Barcelona. De thuisploeg kwam vroeg op voorsprong, counterde verder weg en hield stand: 2-1. Voor het eerst in zes jaar verloor Barcelona weer eens een uitwedstrijd in de groepsfase van de Champions League. In Portugal was er een belangrijke rol weggelegd voor Ola John, die in de basis stond van Benfica. De van FC Twente overgenomen aanvaller had tegen Spartak Moskou een aandeel in beide doelpunten: 2-0.

/

Celtic - Barcelona 2-1
De ruim 60.000 toeschouwers op Celtic Park produceerden een indrukwekkend volume, maar Barcelona leek in de beginfase niet onder de indruk van de overweldigende entourage. De Spanjaarden bekommerden zich zoals gebruikelijk om de bal en kregen de eerste kansjes: een schot van Lionel Messi vloog over en Xavi plaatste de bal via Alexis Sánchez in de handen van keeper Fraser Forster. De Schotten zetten daar veel enthousiasme en strijdlust tegenover en wisten dat ze in ieder geval door de lucht superieur waren aan Barcelona. Dat werd na een dikke twintig minuten bewezen: Charlie Mulgrew leverde een perfecte hoekschop af, Victor Wanyama klopte de veel kleinere Jordi Alba en knikte de bal tegen de touwen.

Het stadion ontplofte en the Bhoys kregen zelfs een prima kans om de bezoekers grotere schade toe te richten: ex-sc Heerenveen-aanvaller Giorgios Samaras kreeg zijn voet net niet tegen de bal bij een scherpe voorzet van Adam Matthews. In het restant van het eerste bedrijf was het echter Barcelona dat de klok sloeg. Messi vond de lat, nadat hij een harde inspeelpass van Andrés Iniesta uitstekend onder controle had gebracht. Vlak voor de pauze vond ook Alexis het aluminium, toen hij een hoge voorzet buiten het bereik van Forster op de buitenkant van de paal kopte.

Barcelona deed wat het kon om de groen-witte muur te slechten, maar de eindpass was telkens niet op orde of de afwerking faalde. Een inzet van Alexis werd gepareerd door Forster, twee pogingen van Messi werden uit het doel geranseld, een vrije trap van Messi werd uit de lucht geplukt: het piepte en kraakte in de defensie van de club uit Glasgow, al had Celtic pech dat Mulgrew vergat het duel op slot te counteren en dat Alex Song gespaard werd door arbiter Björn Kuipers. De Kameroener begaf zich met een gele kaart op zak tot tweemaal toe op glad ijs. In de slotfase counterde Celtic zelfs naar 2-0: een lange uittrap van Foster werd opgepikt door Tony Watt, die niet twijfelde en binnenhamerde. De aansluitingstreffer van Messi, die een rebound binnenwerkte, kwam te laat.

/

Benfica - Spartak Moskou 2-0
Ongeacht het resultaat van Celtic tegen Barcelona moest Benfica winnen van Spartak Moskou om de rode lantaarn van Groep G over te dragen. Met Ola John in de basis waren de Portugezen in het eerste bedrijf veel beter dan Spartak Moskou, maar dit werd niet vertaald in doelpunten. Dat gebeurde na rust wel. Via John en Lorenzo Melgarejo werd Óscar Cardozo bereikt, die bij de tweede paal zijn achtste treffer in tien optredens dit seizoen produceerde. Op aangeven van John tekende de Paraguayaan ook voor zijn tweede van het duel, door met zijn linkervoet Spartak-doelman Artem Rebrov kansloos te laten. Toen hij van elf meter mocht aanleggen leek het helemaal de avond van Cardozo te worden, ware het niet dat hij met zijn strafschop de lat vond. De spits werd later nog een keer weggestuurd door John en had ook toen kunnen scoren, maar deed dat opnieuw niet.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Enorm mooie wedstrijd. Niet normaal. Cetltic verdedigde abnormaal goed. Barcelona wist er gewoon niet door te komen. Vooral met Song die te weinig naar voren meeging, wisten ze niet creatief genoeg te zijn om er toch doorheen te kunnen komen. Man of the match is zonder twijfel Foster. Daarna volgt Myanwa (of zo) en Mathew. Die waren enorm belangrijk, wonnen veel ballen en waren bij de goals betrokken. Celtic had eigenlijk ook meer verdiend. Song had twee keer rood moeten krijgen. Bij dat trappen en in de eerste helft hield hij een counter van Celtic eruit. Had ook makkelijk geel voor gegeven kunnen. Was wellicht te zwaar voor rood, maar zeker als je bedenkt dat dat ook nog gebeurd is, moet je hem rood geven. En natuurlijk was er het moment van Watt. Valt over te redetwisten. Je kan niet voelen hoe hard Mascherano trekt. Wel een belachelijke beslissing van Kuipers. Vanuit zijn positie kon hij nooit zien dat het zo licht was. Uiteindelijk terecht in mijn ogen, maar hij floot erg matig.

Barcelona had te veel spelers die slecht speelde. Iniesta was te anoniem, Fabregas idem, Messi wou té graag scoren leek het, Song bleef stilstaan, Alves leek inspiratieloos. De eerste fout van Alba was een enorme fout. Bukte gewoon toen de bal aan kwam vliegen. Verschrikkelijk verdedigt.

Dikke pluim aan Celtic. Ik geloof dat werkelijk iedereen die niet voor Barcelona is het Celtic gunde. Diep respect aan de club en de fans!

7 november 2012 om 22:40

Beetje tegenstrijdig van je. Barca kwam er niet door heen maar Foster is wel man of the match volgens jou?

7 november 2012 om 22:41

Barca kwam alleen met afstandschoten bij Foster..
Ze kwamen er wel soms door maar ze hebben Celtic niet echt moeilijk gemaakt!

7 november 2012 om 22:44

2x het doelwerk geraakt van in de 16 dus hoezo afstandschoten?

Barca was gewoon beter, maar zie tegen 10 verdedigers en een keeper vol adrenaline eens te scoren...

Dit heeft gewoon te maken met de gunfactor, niets meer en niets minder

7 november 2012 om 23:21

Of de misgunfactor richting Barcelona. Maar natuurlijk hoopt iedereen op een stunt, en qua inzet hebben ze het ook zeker verdiend. Een keeper die perfecte reflexen heeft laten zien, en een groep mensen die lol hebben in het spelletje. En dan natuurlijk nog de coach, wauw.

Celtic heeft zich gewoon figuurlijk de dood in gevochten en verdiende dan ook in mijn ogen de volle mep. Prachtige avond.

8 november 2012 om 00:00

Het is niet zozeer misgun richting Barca, maar meer richting hun speelstijl, denk ik. Nu alles rondom Messi gecentreerd is, is er veel minder nadruk op het heroveren van de 2e bal, waardoor zelfs clubs als Celtic er soms makkelijk uit kunnen komen. Het is gewoon niet meer zo effectief, al dat gezaalvoetbal op 16 vierkante meter.

8 november 2012 om 10:22

Het was net als Ajax-city niemand verwachtte een overwinning van Ajax en nu ook bij Celtic tuurlijk ben je blij Celtic en Ajax zijn de twee laagvliegers in de cl die veel mensen hebben verrast door redelijk punten te hebben gepakt.

7 november 2012 om 22:40

Nu zijn wij ( Real Madrid ) niet de enige die Barca dit seizoen heeft geklopt .

7 november 2012 om 22:54

Helaas, maar elke nederlaag voor Barcelona is goed nieuws!

7 november 2012 om 23:16

Magicfeet_7

Niet voor Real Madrid in ieder geval want die lopen op dit moment achter de feiten aan in de La Liga en de Cl

En Barca staat nog steeds 1e terwijl jullie echt zorgen gaan maken ander loten jullie weer Bayern en jij weet dat jullie kunnen tegen duits ploegen!!!!!!!!!

8 november 2012 om 15:01

Ja en barca weer chelsea

7 november 2012 om 22:42

Zelfs al tik tak voetbal liever hebben is zon uitslag leuk vooral dat het verschil kwa bugeten zon verschil is, bij Ajax - City was het zelfde verhaal!

Jammer voor de schotten dat Rangers niet in de eerste divisie speelt, dan kan Celtic nog beter worden b.v.

7 november 2012 om 22:47

Alleen gaat Ajax wel uit van eigen filosofie en systeem. Neem aan dat Celtic in de competie zelf het spel moet maken. Aanpassen zie ik liever niet, doe wat je normaal ook doet.

7 november 2012 om 22:52

En dan ongelooflijk op je klote krijgen?

7 november 2012 om 22:54

Klopt, doen we ook. Ook in de Champions League hoor, kijk maar Spartak - Celtic terug waar we Spartak helemaal weg tikken. Maar tegen Barca móét je aanpassen, anders is er geen mogelijkheid om van ze te winnen.

7 november 2012 om 22:59

Zeker Ajax gaat van bijna het zelfde systeem uit dan Barca, maar das Logische!

7 november 2012 om 22:42

Dus je klaagt over Kuipers dat hij te ver stond om te zien dt het te licht was....moet hijdan maar fluiten voor een overtreding Omdat hij het niet gezien had?

Ergo: ik snap jouw redenering niet echt...

7 november 2012 om 22:46

Ik vind de beslissing niet verkeerd. Het was terecht dat hij niet floot, maar vond het nogal laf. De grens en Kuipers stonden beide achter de speler. Hij was laf aan het fluiten vond ik.

7 november 2012 om 22:49

Terecht dt hij niet floot, maar je vond het nogal laf? Huh? Had hij dan een verkeerde beslissing moeten nemen om niet laf gevondent worden?

7 november 2012 om 22:52

Kijk, zo zit het voor mij. Kuipers en de grens stonden beide achter de speler, dus konden ze niet zien wat er aan de hand is. Zoals wij het op het eerste gezicht zagen, en geef toe jij ook, leek het gewoon alsof Mascherano hem hardhandig naar de grond werkte. Zoiets moet Kuipers ook hebben gezien. Niet alleen die beslissing, hij was gewoon laf.

7 november 2012 om 23:14

Er stond nog een 4e of 5e scheidsrechter op de achterlijn die dit veel beter kon beoordelen. Die zal Kuipers wel ingeseind hebben dat er niets aan het handje was. Prima teamwork dus van de leidsmannen.

8 november 2012 om 00:03

Het was gewoon rood. In de Eredivisie heb ik voor dit soort lichte overtredingen de ene rode kaart na de ander zien vallen (ik kan me nog een overtreding op Zeefuik herinneren ongeveer twee weken terug). Maar als het Barca is kijken de Nederlandse scheidsrechters even de andere kant op. Om te janken.

7 november 2012 om 22:44

Volgens mij was de tweede goal van Celtic niet een fout van Alba, maar van Xavi. Enorme teamprestatie van Celtic en eindelijk vond ik het best terecht. Barcelona maakte veel fouten en het had zelfs twee keer een rode kaart kunnen krijgen.

7 november 2012 om 22:51

Ik zeg ook de eerste goal. Tweede kon Xavi ook weinig aan doen. Die bal kwam hard aanvliegen en hij is ook maar 1,20 meter lang.

7 november 2012 om 22:56

Ja, zag later inderdaad dat het om de 1e goal ging. Durfde hij de bal niet te koppen of wat gebeurde er bij de tweede goal¿? Ik zag het vanaf de camera van de goal van Valdés.
In ieder geval, Celtic vond ik terecht de winnaar op gevoel van passie, teamprestatie en inzet.of Mascherano rood het moeten krijgen is twijfelachtig, de een zal zeggen van wel, de ander van niet. Er was contact, maar amper.

7 november 2012 om 22:45

Heb je serieus niets beters te doen dan Björn Kuipers de grond in te boren? De beste man floot op de momenten met Alexandre Song na een geweldige wedstrijd, geen enkele reden om te klagen daarover dus! Daarnaast was het doelpunt van Victor Wanyama absoluut niet de fout van Jordi Alba; misschien had de Spanjaard mee kunnen springen, maar dat zou alleen maar voor de show zijn. Wanyama is twee koppen groter en ook nog eens tien keer zo sterk. Al met al, Celtic heeft verdiend gewonnen en het is ze gegunt!

7 november 2012 om 22:50

Als je bij een corner verdedigt moet je op zijn minst meespringen, ervoor zorgen dat je tegenstander makkelijk in kan koppen. Dat deed hij niet. Hij speelt goed als linksbuiten, maar als échte linksback vind ik hem af en toe nonchalant. Gele kaart voor zeiken, terwijl hij zelf gewoon de bal verloor.
Voor mij was de 1e goal wel een fout van Alba of misschien zelf Valdes met vuisten..? De tweede zowieso een fout van Xavi.

7 november 2012 om 22:50

Ik vond hem erg inconsequent bij overtredingen van Celtic op Barcelona. Hij ging te veel mee in de sfeer. Hij was ook erg laf, durfde geen beslissende beslissingen te maken.

En we hadden het er al over met live meepraten, maar dat is een enorme fout. Als verdediger moet je er alles aan doen om het duel in te gaan. Alba dook in elkaar. Je springt sowieso, bij elk duel.

7 november 2012 om 23:00

Misschien had Jordi Alba inderdaad mee moeten springen, maar dan is het alsnog de discussie of het dan nog wel een fout is van Alba. Zelfs als hij had gesprongen kon hij niet bij de bal en had Wanyama hoogstwaarschijnlijk gescoord, ik vind dus niet dat je het doelpunt kan afschilderen als een grote fout van Barcelona. Ik denk dat je beter de credits kan geven aan Wanyama, die geweldig in kwam vliegen.

Wat betreft Björn Kuipers, hij heeft inderdaad een aantal foutjes gemaakt bij overtredingen in de wedstrijd. Je moet echter wel bedenken dat een scheidsrechter misschien tweemaal in zijn carriére een perfecte wedstrijd fluit. Het niet bestraffen van Mascherano en een gele kaart durven geven voor commentaar op de leiding voor Jordi Alba zijn gewoon topbeslissingen die niet elke scheids durft te nemen. Ik blijf bij mijn complimenten voor Kuipers!

7 november 2012 om 23:24

Het is wel de fout van Alba want die moet toch helemaal niet 1 van hun beste koppers dekken met z'n 1m60? Ok ze hebben niet veel keus bij Barca maar Alba is toch echt 1 van de slechtste opties.

8 november 2012 om 02:01

Dan is het juist niet de fout van Alba maar van Valdes. Hij is tenslotte de persoon die bepaald wie welke speler dekt.

Daarnaast heeft Celtic alleen maar fysieke reuzen in de ploeg, dus had het weinig uitgemaakt. Had iemand anders hem gedekt, stond Alba tegen een andere reus.

7 november 2012 om 22:51

Kuipers floot prima. Met cesc kwam er tenminste meer diepgang. Song zorgde voor tenminste een beetje kracht tegen die bomen van Celtic. Je kon beter zeggen dat Xavi zonder lijn speelde. Iniesta scherper moest zijn, en messi minder vaak die ellendige één tweetjes door het midden moet skippen en gewoon moet uithalen.

7 november 2012 om 23:15

Celtic heeft twee bussen geparkeerd voor de eigen zestien, maar ik neem het ze niet eens kwalijk. Je moet roeien met de riemen die je hebt. Toen ik al die vreugde in dat stadion zag gunde ik het ze zelfs.

Een volkomen onverwachte uitslag, maar meer dan een incidentje is dit niet. Dit is de eerste wedstrijd in de groepsfase van de CL die Barca heeft verloren in drie jaar tijd. Doorstoten doen we sowieso, dus deze nederlaag zal enkel bijdragen tot een enorme drive in de volgende competitiewedstrijd. Niets aan de hand, gewoon verdergaan en de landstitel en CL binnenhalen.

Go Villanova, Visca Barça!

8 november 2012 om 00:05

Hoe kunnen al die mensen zeggen dat dit maar een incident is, als ze twee weken terug ternauwernood van Celtic hebben gewonnen in werkelijk de allerlaatste seconde? Met deze tactiek kan zelfs het voetballend verschrikkelijk beperkte Celtic Barca koest houden, dan moet het andere clubs in de Champions League helemaal gaan lukken.

8 november 2012 om 00:40

Dit is geen incident vriend, als je in 2 weken praktisch 2 keer verliest van Celtic(goaltjes nodig in 46ste en 94ste minuut) is het geen incident meer. Sterker nog, Barca moet Celtic echt niet meer loten in de kwartfinales ofzo, anders gaan ze eraan

8 november 2012 om 01:33

Haha grappig hoe jullie vurig hopen dat er sprake is van een soort crisis bij Barcelona na één verloren wedstrijd. Barcelona. Barça is leider in de primera en staat al met één been in de volgende ronde van de CL. En beste Kharika, Celtic die Barca uitschakelt in de kwartfinales? Dat geloof je toch zelf niet. Dit was een mooie stunt van Celtic, niet meer en niet minder. Dit was een incident, nogmaals niet meer en niet minder

8 november 2012 om 07:11

Geloof me, hieruit is nogmaals gebleken dat Barça zwaar tekort komt om fysieke en verdedigend sterke ploegen op de knieën te krijgen, Chelsea deed het vorig jaar, Celtic doet het nu.

Verschrikkelijk wat er wel niet mogelijk is met strijd, passie en voor de eigen pot hangen. Leuk voor de supporters van Celtic (die gun ik het). Maar zo goed voetballen en er bij vlagen toch door heen komen en dan niet winnen is zonde. Ook andere clubs zien dit weer en gaan ook zo spelen tegen Barcelona.

7 november 2012 om 22:43

Wanneer kwam Barcelona er doorheen? Ik heb ze één echte uitgespeelde kans zien hebben en die ging er in de rebound in. Barcelona kon amper wat creëren. Het was leuk tot de 16, maar daar hield het meestal bij op.

7 november 2012 om 22:47

Sorry, maar Celtic heeft gewoon dik verdiend gewonnen. Naar de eigen mogelijkheden gespeeld. Echt zeer goed.

7 november 2012 om 22:51

Je weet dat je Barca geen ruimte moet geven, dus je maakt de ruimtes zo klein mogelijk.

Ik hink een beetje op twee gedachten qua het spel van Barca. Aan de ene kant zijn ze met vlagen geniaal en spelen ze mooi aanvallend. Maar ze nemen over het algemeen erg weinig risico, wat het met vlagen ook erg saai maakt om te zien.

En Barca begint het over zichzelf af te roepen. Voetbal evalueert alleen het spel van Barca lijkt niet erg te evalueren. Ik kijk ze niet wekelijks, maar ze lijken het spelletje wat ze spelen niet aan te passen of te veranderen, terwijl teams zien dat Barca te verslaan is.

7 november 2012 om 23:26

elke team is te verslaan, maar waarom zou Barca haat spel veranderen, als ze zo bijna elke wedstrijd winnnen.
Als ze eens verliezen, dan is het ineens niet meer goed, en moet hun spel veranderen.
Hun spel is juist heel effectief, dus ik zou niks veranderen, elk jaar heb je van die wedstrijden dat het niet lukt.

8 november 2012 om 09:46

Dat is wel waar, maar een team dat de klasse heeft van Barca zou toch juist in de wedstrijden waar ze er niet door komen de tegenstander af en toe moeten verassen.

Aan de andere kant, toen ze echt gingen voetballen, scoorde ze gelijk. Dan is de vraag waarom ze dat niet in fases vaker doen. Ze kunnen zo geniaal zijn en zo snel voetballen, het komt er alleen lang niet altijd uit. Zijn ze oververmoeid dat ze het niet altijd op kunnen brengen, zijn ze niet scherp genoeg meer?
Natuurlijk is dit lekker leuteren vanachter mijn computer, terwijl ze eerste staan in de competitie, in de CL ook nog geen vuiltje aan de lucht is. Toch worden ze met elk jaar kwetsbaarder.

Vraag die mij interesseert is dan ook hoe zij de toekomst zien over 3-4 jaar.

8 november 2012 om 14:10

Ze worden echt niet kwetsbaarder. Ze hebben zelf de beste seizoenstart ooit. Alleen veel tegenstanders die spelen gewoon als Celtic en daar is geen doorkomen aan. Hoe je ook speelt. En als Barca van af het begin dat slotoffensief zou hanteren, dat houd je nog geen 10 minuten vol en maakt de counter ook kwetsbaarder.

Mensen moeten niet hopen of denken dat Barca minder speelt. Dat is echt niet zo. 9 vd 10 keer hadden ze vorig jaar van Chelsea gewonnen. Dan hadden ze hoogstwaarschijnlijk de CL gewonnen. Dan had niemand iets te zeggen. Nu was Barca ineens niet meer het Barca van vroeger. Wat wil je tegen die handbal verdedigingen.

Heerlijk dit! fantastisch voor celtic, en verdient!

barca fan boys eat your heart out !

haha geweldig wat een sfeer wat een clubg heeeeerlijk

en dat tegen dat eindeloze getik van de barcaboys. Gerechtigheid!!!!

8 november 2012 om 02:15

Grapjas. Je kan het ze echt niet gunnen he. Je hebt iets tegen een club die niet eens van jouw bestaan af weet. Grappig toch of niet?

8 november 2012 om 08:38

nogmaals, wat moet je anders doen tegen 10 man voor het doel.

tis grappig dat iedereen altijd barca de schuld geeft terwijl de tegenstander juist niet wil voetballen.

ik ben barca fan, maar ik heb genoten van celtic en de passie en de sfeer. dus de term eat your heart out.... tis maar voetbal hoor.

Petje af voor Forster en heel Celtic eigenlijk. Streden met hart en ziel. Hoe jammer ik het ook vind feliciteer ik alle Celtic fans met hun zwaarbevochten overwinning! Barcelona speelde zwak en brachten niet wat ze hoorden te brengen. Alsnog maak ik me geen zorgen en heb ik vol vertrouwen in Barcelona.

Ik word helemaal gek hier, ik ben me stem kwijt en ik heb tranen van geluk.. Dit is ondenkbaar en hier hadden we nooit van mogen dromen. En zeg nou is zelf, had Barca nou echt hier de punten verdient? Ik denk het niet.het waren 73 verschrikkelijk lange minuten maar we hebben het gedaan! Barcelona verslagen! Iedereen verklaarde mij voor gek toen ik zei dat we punten konden halen tegen Barca, and we did it! Tony Watt, wat een talent, Neil Lennon, wat een trainer! En wat speelde Mulgrew wéér fantastisch net als Wanyama! Song beter dan Wanyama? Ik weet het niet! Maar Forster, wauw. Wat een keeper! Dit was de 3e/4e keeper van Newcastle he! Gemiste kans? Hmm

And I just can't seem to get enough, doo doo doo doo doo doo!
Come on Bhoys, the hoops of green, the proud of Scotland!

7 november 2012 om 22:42

hahaha geweldige wedstrijd, geweldige achievement van de bhoys. En dat zonder 4 basisspelers. Respect

Ynwa!

Motm: het publiek!

7 november 2012 om 22:46

Ik ben er bij geweest bij Celtic vs Rangers en ik dacht dat de sfeer daar al mental was, maar vandaag heeft het overtreft, ongelofelijk!

7 november 2012 om 22:48

Dat publiek was echt geweldig hoor!! zeldzaam goed!!

7 november 2012 om 22:52

ja maar dit is zo een overwinning die een keer in een generatie voortkomt. Over deze westrijd gaan ze over 40 jaar nog praten! ongelofelijk!!

7 november 2012 om 22:59

Klopt, echt dit is een legendarische wedstrijd, ongelofelijk! Kan je na gaan als Celtic gelijk had gespeeld in Camp Nou, stond Celtic 1e met 8 punten en Barca 2e met 7 punten

7 november 2012 om 23:09

Over 2 wedstrijden gezien spelen we gewoon 3-3 tegen Barca, niks om je voor te schamen!

Wat betreft herinneringen: Was op Celtic Park toen Nakamura de vrije trap maakte en Man Utd 5 minuten voor tjd de pingel mistte. Dat was leuk, maar vandaag overtreft alles!

7 november 2012 om 23:10

Waarschijnlijk was dat de meest legendarische Ynwa aller tijden, ongelofelijk toen tegen United. En wat een vrije trap was dat, pfff.. 1 van de beste vrije trappen ooit!

7 november 2012 om 23:45

hoelang zit neil lennon nou al daar bij celtic? al aardig lang volgens mij, die man is een legende!!!

8 november 2012 om 12:31

In 2008 was hij tijdelijk de coach van Celtic. Toen Tony Muwbray kwam, ging hij het reserve team trainen. Ik dacht vanaf 2010 dat hij de vaste coach is geworden en ik hoop ook dat hij nog vele jaren bij ons blijft!

7 november 2012 om 22:46

tja ik vind t jammer dat Forster weg is bij Newcastle, maar ook te begrijpen. Hij had daar moordende concurrentie toen. Harper stond toen nog als 1e keeper en Krul als 2e keeper. Na een aantal verhuurperiodes eigenlijk steeds meer gegroeid en logisch dat hij gekozen heeft om vaste keeper te worden bij Celtic.

gefeliciteerd met deze onwijs mooie overwinning.

7 november 2012 om 22:50

1e jaar bij Celtic was ik niet echt overtuigd van hem, zag op dat moment liever onze eigen Zaluska, maar 2e seizoen deed 'ie het erg goed en dit seizoen is hij echt fenomenaal, niet voor niets opgeroepen voor het Engelse elftal! Ik meen het echt, heel ver zit hij niet van het niveau van Krul. Maar voor hem begrijpelijk dat hij naar Celtic is gekomen aangezien hij idd 2 keepers voor zich had. Mij hoor je niet klagen ghehe

Erg bedankt! Ik ga echt uit me plaat hier!

8 november 2012 om 00:40

Waarom zou Celtic hier punten verdienen? Omdat ze 11 man voor de eigen baklijn kunnen gooien en dan als gekken gaan tackelen en duwen? En toevallig 1 lucky goal maken waarop ze heel de tijd achterover kunnen leunen en NOG defensiever spelen? Ga toch weg man, anti voetbal is het, mooi ja dat zo'n kluchtploegje eens kan winnen tegen de beste ploeg ter wereld. Maar als je dit wekelijks moet aanzien, huilen met de pet op

8 november 2012 om 12:39

Als gekken gaan tackelen en duwen? Als er iemand als een gek in kwam was het wel Song, beste man. En je hebt simpelweg geen keuze tegen misschien wel het beste team aller tijden want als je lekker vrijuit gaat aanvallen, ga je met 0-5 op je plaat. Verdedigen hoort ook bij voetbal. Het is verschil met bijvoorbeeld Chelsea is dat zij wél de mogelijkheid en kwaliteiten hebben om aanvallend te spelen maar dat niet doen. Celtic heeft die mogelijkheid gewoon simpelweg niet, dat is een heel verschil en doen het dan op basis van strijdkracht en passie.
En geloof me dit soort voetbal is alleen tegen de topteams, tegen bijvoorbeeld Spartak hebben we gewoon ons eigen spel gespeeld en daar hebben we ze helemaal zoek getikt want ja, ook dat kunnen we .

Netjes hoor van Celtic! En ten opzichte van de inzet van vorige wedstrijd ook wel verdiend wat mij betreft.

Jaaa!!! Gelukt!!!!

wat is die watt trouwens een groot talent!!

8 november 2012 om 07:13

Klopt. trouwens ook echt een jongensdroom die uitkomt, tegen Barça in de CL spelen, en ook nog scoren, terwijl je pas 18 bent.

Haha wat een wedstrijd....barca had genoeg kansen om het af te maken, maar keer op keer zat er iemand tussen op het laatst, keeper was geweldig. Leuke overwinning voor Celtic dit wel.

Respect voor Celtic; respect voor de spelers van de Schotten die de hele wedstrijd alles hebben gegeven, respect voor de tactisch sterke Lennon en bovenal respect voor het publiek die ik de hele wedstrijd heb gehoord en helemaal uit hun dak gingen bij de doelpunten van Wanyama en Watt. Wat hebben zij een geweldige wedstrijd gespeeld en ook nog eens verdiend gewonnen! Barcelona domineerde de wedstrijd met vooral balbezit, maar ontzettend weinig kansen heeft gecreëerd. Toch heb ik wat positieve punten gezien; Gerard Piqué keerde weer terug op de velden, Jordi Alba speelde weer een geweldige wedstrijd en Lionel Messi heeft eindelijk zijn eerste goal in zijn vaderschap te pakken. Maar laten we vooral niets afdoen aan de prestatie van Celtic, ze waren gevaarlijk en hebben zeker een reden om het 125-jarig bestaan flink te vieren!

Heerlijke overwinning van Celtic, dikverdiend. De mannen hebben de jongetjes verslagen vandaag.

Man of the match: het publiek.

Jammer van de nederlaag, maar Celtic heeft het wel verdient. Hebben echt geknokt en dat zag ik bij de Barcelona spelers jammer genoeg pas op het einde. Foster heef fantastisch gekeept en die Wanyama kan ook fantastisch voetballen.

Gefeliciteerd Celtic!

Ach, Barca speelt ook een keer tegen een Britse middenmotor/degradatiekandidaat. Weinig verrassend.

7 november 2012 om 22:43

haha weet je niet dat barca met alle gemak van de wereld de pl zou winnen?!?!?!!!!

7 november 2012 om 22:47

Tja vandaar dat Barcelona het ook altijd zo goed doet tegen Chelsea, Arsenal, Man United, Celtic etc..

7 november 2012 om 22:49

ja tegen topploegen dus, niet tegen middenmotors/degradatiekandidaten

Zoals el Salvador zegt : "het moeilijke van een makkelijke wedstrijd is om een zwakke tegenstander slecht te laten voetballen."

7 november 2012 om 22:53

Volgens mij doet Barcelona het erg goed tegen Arsenal en Manchester United. Tegen Chelsea is het inderdaad 50/50.

7 november 2012 om 22:55

De grote clubs zijn niet gewend om zich zo in te graven, daarom zijn ze juist makkelijker te verslaan dan de kleinere taaie ploegjes daar. Tot 2 jaar terug had Arsenal het tegen de Europese subtop ook altijd veel makkelijker dan de laagvliegers in Engeland. Shakhtar, Porto, Villarreal, Sevilla, Braga etc. die clubs zijn in eigen land niet gewend om zich in te graven. Die Britten kopen hierop in.

Maar Barca heeft het zelden makkelijk tegen Britse ploegen, vooral op Engelse bodem is het lastig. Sommige spelers lijken serieus in hun schulp te kruipen.

7 november 2012 om 23:11

Barca uit bij Engelse/schotse clubs:

Celtic-barcelona 3-2
Chelsea-barcelona 1-0
Arsenal-barcelona 2-1
Arsenal-barcelona 2-2
Chelsea-barcelona 1-1
Man United-barcelona 1-0
Celtic-barcelona 2-3
Glasgow Rangers-barcelona 0-0
Liverpool-barcelona 0-1
Chelsea-barcelona 1-0
Chelsea-barcelona 1-2
Chelsea-barcelona 4-2

Niet al te best dus..

8 november 2012 om 02:20

Tegen United liet Barca tot twee keer toe in een Champions League finale alle sterren van de hemel zien. Tegen Chelsea hebben ze het vaak lastig gehad, maar toch. Tegen Engelse clubs geeft Barca telkens weer voetballes. Maar er is iets aan die wedstrijden maar ik kan niet juist zeggen hoe of wat. Het is alsof er dan voodoo op ze heerst, echt bizar.

8 november 2012 om 07:15

Denk je dat?, Barça kan tegen verdedigend en fysiek sterke ploegen bijna helemaal niks aanrichten, Barça zou in de PL al blij moeten zijn met Europees voetbal.

7 november 2012 om 22:44

Met Gervinho ipv Sanchez hadden we gewonnen
Dan Ramsey nog op rechts, Djourou en Santos in de verdediging

Top club

8 november 2012 om 00:42

@smoke

Ramsey????

Hahahaha ga jezeff slaan ofzo. Ramsey is niet eens goed genoeg voor Arsenal laat staan Rkc, Fotuna Sittard, Roda, en zelfs Emmen. Ramsey is echt pure middelmaat en Arsenal onwaardig. haahahaha wat een drama reactie.

8 november 2012 om 07:16

Ooit gehoord van het woord sarcasme?

7 november 2012 om 22:44

Met zoveel geluk aan je zijde kun je zelfs als amateur Barca kloppen. Weinig te maken met die overschatte competities van jullie.

Geweldig voor de Celtic fans.. once in a lifetime gebeuren. Wat een sfeer ook..

7 november 2012 om 22:50

Onzin. celtic heeft gewoon verdiend gewonnen, klaar. Niet met tikkie takkie voetbal, maar met strijd en passie.

7 november 2012 om 22:53

Precies. Wellicht zat er wat geluk bij maar je zag de vorige wedstrijd ook hoe moeiljk Barca het had. 9 van de 10 keer valt die late goal niet en speel je gewoon gelijk. In de PL speel je bijna wekelijks tegen tegenstanders a la Celtic. Stoke City is bijvoorbeeld echt niet minder dan Chelsea hoor, geloof mij maar.

7 november 2012 om 22:53

Verdiend? Nou, nou sinds wanneer is die definitie veranderd? Op strijdlust en gunfactor hebben ze inderdaad verdiend gewonnen, maar qua spel toch echt niet.

7 november 2012 om 22:56

Verdiende Barca qua spel het wel om te winnen dan? Ze creëerden amper kansen en dan kan je wel leuk zoveel balbezit hebben, maar het creëren van kansen en het scoren van doelpunten is het belangrijkste onderdeel van voetbal.

7 november 2012 om 22:58

@klopper1900

Hoe zou een amateurclub dat klaarspelen? Juist ja.. met 'strijd en passie' en een hoop dosis geluk.

Strijd en passie.. wat een woorden zeg..

7 november 2012 om 22:59

precies @lfc11

In principe speelt Barcelona net zo laf als Celtic. Net of zij ooit risico nemen met een steekballetje? of een voorzet? NEe het is allemaal breien en hopen op een fout van een verdediger.

Het huidige Barcelona is het ultimatum van op balbezit spelen en als je dat doet dan is er niets risicovol aan en is het net zo laf als een bus voor de goal parkeren. Het laatste is alleen een stuk makkelijker om te doen.

7 november 2012 om 23:00

Gast.. je hebt toch wel gekeken? Heeft Barcelona geen grote kansen gehad? Hou je niet van de domme..

7 november 2012 om 23:02

@vp10arsenal

Nog zo'n achterlijke comment.. ze speelden met zn allen op Celtics helft tot aan de 16 bijna.. als je een steekbal wil geven dan moet je wel ruimte hebben..

Ik vraag me werkelijk af of jullie met de dag dommer worden.

7 november 2012 om 23:03

Nou noem ze is op en kom niet met die tig wanhoopsschoten...

Huh een steekpass kan je toch ook over 5 meter geven binnen de 16 of niet?

7 november 2012 om 23:03

Ga toch weg en geef Celtic complimenten, in plaats van dom te lullen..

7 november 2012 om 23:07

Ja en? Op die manier dwing je af dat je tegenstander ook op hun eigen helft staat. Barcelona is gewoon doorgeslagen in hun spel.

Als ze de kans hebben om te counteren spelen ze 10 meter voor de zestien van de tegenstander de bal weer terug, zodat ze weer kunnen gaan breien.

Er ligt vaak genoeg ruimte voor een steekbal die wel of niet aan kan komen, dat bedoel ik met risico's nemen, dan passen ze de bal nooit.

7 november 2012 om 23:10

Lat, paal, Alexis 1 op 1, Messi een aantal keer voor de keeper slecht ingeschoten om maar wat te noemen..

Een steekpass kun je geven over 5 meter ja.. maar er moet wel ruimte liggen.. en dat gaat moeilijk als er 10 spelers in de 16 staan

7 november 2012 om 23:11

@vp10arsenal

Dat is dan ook het enige waar ik het mee eens ben. Ze kunnen de counters veel directer uitspelen. Maar om te zeggen dat ze laf en behoudend spelen xD. Dat is een heel ondoordachte opmerking, vooral als de essentie van je spel de snelste voetballende oplossing vooruit is.

7 november 2012 om 23:16

Paal was geen echte kans, maar wel goed ingekopt. 1 op 1 zal ik dan wel gemist hebben en die schoten waren allemaal vanaf een aardige afstand en als je ze allemaal 15 meter mis peert of dat de keeper ze kan klemmen, kan je niet echt spreken van geweldige kansen of wel dan?

7 november 2012 om 23:21

"het huidige Barcelona is het ultimatum van op balbezit spelen"

deze zin faalt zo hard:
Ten eerste speelt Barça dit seizoen veel directer dan vorige seizoenen (vanwege Tito die de speelstijl vaker aanpast aan Cesc) en ten tweede is Barça nergens een ultimatum van, want Dikke Van Dale onder "ultimatum". Je bedoelt denk ik iets met ultiem ofzo.

7 november 2012 om 23:27

@lionelbarca nu sla je de plank toch echt mis en ik heb het juist wel heel goed doordacht. Ik denk al tijden na over waarom Barca zo saai is geworden en waarom het saai is.

Het huidige idee van Barcelona om de wedstrijd te winnen is balbezit. Balbezit, balbezit, balbezit. Toegegeven, het is geen enkel team voor ze ooit gelukt maar zo fanatiek op balbezit spelen is juist weer laf spelen.

De snelste voetballendste oplossing vooruit is juist wat Celtic doet. De bal naar voren rossen en hopen dat hij goed valt.

7 november 2012 om 23:29

@4barca4 oef gaan we nu pietluttig doen over Nederlands? Een van de zieligste manieren om een discussie te winnen. Mijn was inderdaad niet helemaal goed Nederlands maar zover zat ik er niet naast hoor. Uit de dikke van dale:

ul·ti·ma·tum ['ʌltɪ̩'meɪt̯əm] (telbaar zelfstandig naamwoord; meervoud: ook ultimata [-'meɪt̯ə])1.ultimatum 2.uiterste punt(figuurlijk) einddoel 3.basisprincipe

7 november 2012 om 23:37

@vp10arsenal

Misschien weet je niet wat ik met voetballend bedoelde? Je begrijpt toch wel dat Celtic opportunistisch speelde? Lange peren.. klassieke kick and rush?

Het balbezit an sich is al een groot risico, laat staan voor de 16 van de tegenstander. En waarom je het saai vind worden? Door de eenzijdige dominatie en misschien ook wel de tegenstander? Vrijwel nooit open wedstrijden met altijd ingzakte teams.. zelfs jouw Arsenal stapte van haar filosofie af en paste zich volledig aan aan Barca. Elke team ter wereld past zich aan en je ziet nooit meer open wedstrijden.

7 november 2012 om 23:48

Barca vraagt zelf om tegenstanders naar achter te laten spelen, moeten andere teams ook eindeloos rond tikken? zonder rendement..

8 november 2012 om 00:10

@lionelbarca normaal gesproken is op balbezit spelen een groot risico. Maar las je de bal zo goed rond kunt spelen als Barcelona en hem nooit verliest dan zit er geen risico meer aan.

8 november 2012 om 00:12

@lionelbarca
Deze vind ik grappig 'het balbezit an sich is al een groot risico'.

Volgens mij kan de tegenstander niet scoren als je balbezit hebt........ ik zie het risico dus ook niet.

8 november 2012 om 00:20

@vp10arsenal
Dus wanneer je niet wil verliezen moet je de tegenstander de bal geven want dan lopen zij risico.
Typisch, ik heb altijd geleerd dat je minimaal de bal in bezit moet hebben om te kunnen scoren. Tenzij er een bel-chinees is die heeft geregeld dat de tegenstander de bal in eigen goal schiet.

Het komt erop gewoon op neer dat Barca super vermoeiend is om naar te kijken . Mijn oma breit altijd truien als Barca speelt, ze gaat dan ook mee in het tempo van Barca en ook altijd dezelfde kant op van links naar rechts enz

8 november 2012 om 07:19

Och och, daar heb je er weer eentje die niet tegen z'n verlies kan, Kuipers heeft jullie minstens 2x gematst, een penalty en 2 rode kaarten niet gegeven, plus dat jullie gewoon (weer) een keihard lesje in efficienctie hebben gekregen, kijk maar naar het balbezit, naar de aantal kansen, accepteer het maar gewoon, Barça is niet meer onbetwist de beste.

7 november 2012 om 22:46

Want Barça zou hun aankoopbeleid en jeugdopleiding niet aanpassen als ze in Engeland speelden denk je?

goedkope opmerking

7 november 2012 om 22:56

Jawel, maar dan zouden ze weer niet zo goed technisch verzorgd voetbal kunnen spelen. Ook pressie-voetbal wordt lastig, dat hou je niet vol. We hebben het over dit Barcelona.

7 november 2012 om 23:04

Ja, maar het is onzin om zelfs maar hypothetisch een team te pakken en ze in een compleet andere situatie te zetten en van daaruit conclusies te trekken. Feit is dat Barça een speelstijl gebruikt die is afgestemd voor hun competitie en ook goed werkt in Europa. Dan kan je ze er niet op afrekenen dat je vindt dat dat niet zou werken in je fantasycompetitie op football manager waarin Barça opeens in de PL speelt.

7 november 2012 om 23:14

@4barca4

Perfect opgemerkt. Barca's huidige kenmerken zijn gebaseerd op de aanpassing aan haar huidige omstandigheden (dat wil zeggen competitie, voetbalcultuur/filosofie etc.). Compleet scheve vergelijking is het.

7 november 2012 om 22:51

Inderdaad. Barcelona wordt waarschijnlijk wel "gewoon" kampioen in de PL maar dat zal nek aan nek gaan met City, United en Chelsea. Elke goede ploeg wint 37 van de 38 wedstrijden in La Liga. Elke goede spits maakt er minstens 20 in La Liga. Niet zo moeilijk, allemaal naieve ploegjes die technisch willen voetballen.

De helft van de PL speelt op exact dezelfde wijze als Celtic. Zelfs United en City spelen zo buiten Manchester, hetzelfde geldt voor Chelsea buiten Londen.

Messi is een van de allerbeste voetballers ooit maar alle records die hij verbreekt slaan nergens op. Ik weet zeker dat Walcott er in La Liga er ook zo 20 in zal schieten.

7 november 2012 om 22:54

Als je wel eens ziet hoe ze in de PD verdedigen bij sommige teams vind ik dat je met 20 doelpunten nog laag inzet eigenlijk.

Echter is deze hele discussie maar koffiedik kijken. Echter moet men Barca en Real niet zo overschatten, want als ze echt zo goed waren, dan zouden ze in de CL schier onverslaanbaar moeten zijn en dat is niet het geval.

7 november 2012 om 22:57

Walcott komt technisch zelfs te kort voor de nummer 15 van La Liga. Misschien dat ie een keertje leuk speelt als ie met z'n club mag counteren tegen Barça, maar overschat die PL nou niet, want zelfs een promovendus die een beetje Spaans speelt zorgt daar voor een schok in die hele competitie en eindigt zomaar 11e.

7 november 2012 om 22:59

Volgens mij eindigen Spaanse promovendi ook 11e in Spanje

7 november 2012 om 23:02

Wat een kulargument. Alsof het in andere competities nooit voorkomt dat een promovendus stunt.

Ik noem Rkc.

Het grappige is juist dat Walcott tegen elke spaanse club kan counteren, omdat die zo naief zijn. 11 technici waardoor elke counter een goal is.

7 november 2012 om 23:08

Hoffenheim of vergis ik me nou in Duitsland nog niet zo lang geleden?

7 november 2012 om 23:13

het gaat erom hoe ze stunten. Je brengt het alsof de Spaanse stijl sowieso niet werkt tegen de middenmoot in de PL, maar toen er een keertje een Spaansachtig team langs kwam, draaide dat ook makkelijk mee daar.

7 november 2012 om 23:23

Dus elk goed voetballend team heeft spaanse stijl?

Arsenal van een aantal jaar geleden (toen ze nog echt goed waren) had niks gemeen met het Barca van nu. Direct voetbal met haarscherpe counters. Daardoor lijkt de defensie van Arsenal ook heel zwak terwijl ze betere verdedigers hebben dan menig topclub.

7 november 2012 om 23:25

Heb ik iets gezegd over goed voetballend dan? Ik heb het over een team dat speelt op positiespel. Of dat nou goed of slecht is zeg ik niet, maar het is wel een Spaanse stijl.

7 november 2012 om 23:34

Je hebt het over spaanse stijl en geeft daat voor de rest geen uitleg bij. Gezien jouw liefde voor Spanje en de dominantie van spaans voetbal in de wereld ging ik er vanuit dat je goed voetballen bedoelde ja.

Als we dan zo bijdehand gaan lopen doen; spelen op positiespel, zoals jij het noemt, is altijd nog een Nederlandse "uitvindingen".

Je mist hier trouwens ook de hele essentie van de discussie, het ging erover dat Barca zich niet zo makkelijk zou redden in de PL, de sterkte van de PL en de zwakte van La liga. De basis hiervoor was dat Barcelona het steevast zwaar heeft tegen teams die de bus voor de goal parkeren (chelsea, Celtic nu) en dat in de PL minstens 10 teams min of meer hetzelfde spelen waardoor ze veel vaker punten zouden laten liggen.

8 november 2012 om 00:55

De reden dat Barca het moeilijk zou hebben in Engeland is omdat 1 ze niet elke talentvolle jeugdspeler meer kunnen halen, er is een maximum in het aantal kilometers wat betreft de plek van de club. Ten 2e er is meer concurrentie, Arsenal, Liverpool, United, Chelsea, City. Subtoppers als Spurs, Newcastle, Everton kan je vergelijken met Valencia, Bilbao, Malaga en Athletico.

Ten 3e zijn scheidsrechters verschrikkelijk inconsequent. Dus je zal veel sneller in benadeeld worden. Als vierde moet je bedenken dat de PL conditioneel en fysiek zwaarder is als de PD, dus men zal meer moeten persen. Waar teams zich gewonnen geven als het 3-0 staat of iets, zullen clubs in Engeland blijven jagen.

Ten 5e is het vallen en faken van schwalbes fataal. Ze zullen dan echt massal uitgejouwd worden en de meest gehate club van Engeland worden, nog erger dan clubs als United, City en Chelsea.

Dit zijn allemaal factoren die meespelen en daar pas je niet 1 2 3 op aan.

8 november 2012 om 02:32

je hebt gelijk over het overschatten van real en barca, maar komop hee... hier zijn er ook wel een paar die de PL Enorm overschatten... zeg nu zelf, de kampioen van engeland die 1punt(!!) haalt uit 2 wedstrijden tegen de kampioen uit de eredivisie... united die vorig jaar verloor van ajax in eigenhuis. PL is wellicht de sterkste competitie, maar sommige mensen slaan echt door met hun ophemelingen.

ont; terechte overwinning, wat een sfeer! echt respect!

8 november 2012 om 07:40

Iedereen weet dat elk team mits met een goed tactisch plan het City lastig kan maken met Mancini aan het roer. De grootste reden dat ze kampioen zijn geworden is dat zoveel wedstrijden beslist werden(vooral tegen de mindere clubs) door de individuele klasse van sommige spelers.

7 november 2012 om 22:55

Ja want Arsenal veegt altijd de vloer aan met britse laagvliegers. :'

Goedkope retoriek heb je weer zeg.

Het was erg goed van Celtic maar diep triest wat Barca liet zien. De KO rondes halen ze wel.

Dit is mooi voor Celtic, het is niet het mooiste voetbal maar ik gun het ze wel.
Barca heeft eigenlijk goed gespeeld, maja je kunt niet altijd winnen, en ben blij dat het hier gebeurt dat ze punten laten liggen, inpl van in de competitie.

Geweldig! Wat een sensatie! Gefeliciteerd Celtic en celtic-fans!

Jammer dat Barcelona nog scoorde, omdat 2-0 nog wat mooier had gestaan en omdat doelsaldo wel erg belangrijk kan zijn. Maar ach.. wat een stunt!

Wat een gezeik trouwens of verdiend of onverdiend. En hoezo wint Barcelona 99 van de 100 keer op deze manier? Ze hebben het altijd moeilijk tegen dit soort clubs. En dan heb ik het niet alleen over de bus die geparkeerd wordt, want Celtic heeft ook een periode heel goed gevoetbald op de helft van Barcelona en als Celtic iets meer stootkracht had en als Samaras vijf jaar jonger was, waren ze nog veel gevaarlijker geweest.

Barcelona creëert gewoon weinig. Ze dreigen met buitenspelers, maar Celtic zegt: 'toe maar, ga maar buitenom', maar dan doen ze het toch niet. Iniesta doet ook alles met rechts dus als hij op de linkerkant buitenom kan gaan, weet je dat die voorzet niet gaat komen.

Geweldige wedstrijd van Celtic, prachtige sfeer, en een geweldige uitslag!

Forster echt een held samen met Wanyama,fuck it, iedereen is een held. Fantastische overwinning op Barca. Ik gun het Celtic echt van harte, ik kreeg al vanaf de eerste minuut kippenvel(ynwa). ik heb nog nooit zo gejuichd voor een club waarvan ik geen fan ben.

Gefeliciteerd alle Celtic fans.

7 november 2012 om 22:48

Diep in zijn hart is elke voetbalsupporter een Celtic-fan

7 november 2012 om 22:52

Zelfs een Barçafan hier gunde Celtic de overwinning. Als je het publiek ziet, het team en vooral de gemotiveerde coach kan een voetballiefhebber eigenlijk niets anders hé?

Zo lekker dit haha
Bal is rond, 11vs11 zeggen ze altijd
Die cijfers dan:
Balbezit
26 om 74
Schoten op goal
5 om 14

Iemand trouwens nog €50 op celtic gedaan?

7 november 2012 om 22:55

Ik heb 5 euro ingelegd samen met een vriend, puur als grap bedoelt, maar dat word cashen!

Eindelijk dat megasaaie rondtikken van Barcelona verslagen! Waar Celtic 2 weken geleden al recht had op punten krijgen ze die nu sowieso!

Zeer goed verdedigd door Celtic. Xavi had ook een mooie assist

Blij dat ik de tweede helft nog even heb mee gepakt. Wat een heerlijke wedstrijd man. Echt kudos aan Celtic. Kuipers had trouwens wel twee keer rood aan Barcelona kunnen geven. Tweede gele kaart voor Song en rood voor Maschaerano. Prachtig voor die 18 jarige Watt trouwens dat hij de 2-0 scoort. Zijn eerste goal in de Cl, een vrij belangrijke en ook nog tegen Barcelona.

Foster keepte ook weer geweldig. Die heeft wel naam voor zich gemaakt hoor. Keepte vorige keer ook al geweldig. Jammer dat Sierd dan toch weer domme dingen over hem gaat zeggen.

7 november 2012 om 22:50

Wat zei die dan?

7 november 2012 om 22:51

Hij zei dat die Foster na zijn voetbal carriere wel in horror films kon spelen. Hij kon toch wel een behaard monster spelen die een baby bijt of zo. Zo iets. Het sloeg weer eens nergens op haha.

7 november 2012 om 23:14

Hoe komt ie daar nou weer op? haha wat een komiek

8 november 2012 om 08:41

en geel aan commons en geel aan wilson.

ik snap het mooie van de passie en sfeer, maar de mensen zien dus liever een elftal dat 2 kansen creeert en voor het doel blijft hangen, dan een elftal dat probeer te voetballen.

8 november 2012 om 09:02

Ik gaf alleen de rode kaarten aan. Commons en Wilson hadden inderdaad geel kunnen en misschien moeten krijgen.

Verder snap jij het denk ik niet. Het gaat erom dat Celtic grootmacht Barcelona verslaat. Dat is toch geweldig voor hun? Het was in principe het zelfde geweest als ze tegen een Bayern of Madrid wonnen. Maar Barcelona wordt momenteel als het beste team beschouwd (en misschien één van de beste teams ooit de historie). Dan is het toch geweldig dat Celtic wint?

Hoe maakt dat op het moment niet uit. Je gunt ze de overwinning gewoon.

Echt heerlijk deze overwinning van Celtic, een ploeg zoals dit verdient het gewoon om door te gaan en te stunten tegen Barcelona. Natuurlijk was Barcelona beter maar dit was een ongelooflijk spannende avond. Ik gun het ze, geweldig om die supporters 90 min lang te horen.

Leuke wedstrijd, verdiende overwinning voor Celtic aangezien Barcelona niet bij machte was het ze moeilijk te maken en ze een lesje kregen in effectiviteit.

Kritiek op Kuipers en consorten is te belachelijk voor woorden zoals in het live-topic van sommigen. Situatie met Mascherano goed beoordeelt, Song had twee keer geel kunnen hebben maar aan beide kanten gaf hij weinig geel waar dit soms wel had gekund, vermeende handsbal bij Celtic geclaimd door Barca wuifde hij weg en terecht.

In mijn ogen floot hij een prima partij. Hij was consequent met het geven van het al dan niet geven van gele kaarten en liet veel toe.

Fantastisch voor Celtic dit, iets om nooit te vergeten!

I just cant get enough!

Ik ben letterlijk helemaal dood gegaan van de spanning de laatste 10 minuten.

7 november 2012 om 22:51

Wow letterlijk dood? Dat is knap. En dan toch hier zitten?

7 november 2012 om 22:53

Hoe kun je dan deze reactie nog typen?

7 november 2012 om 22:59

Ik geloof niet dat ik jou letterlijk moet gaan geloven.

8 november 2012 om 00:00

Kijk dan heb je hier weer allemaal autistische mensen op Vz...
Nemen het gelijk weer veels te serieus allemachtig...
Dat ik het ook nog moet uitleggen..
Ik zal volgende keer wel "ik ben (niet letterlijk) doodgegaan van de spanning de laatste 10 minuten." neerzetten.

laatst gefileerd omdat ikz ei dat Barca kracht en lengte nodig had. Wat een afgang nu. Juist op die punten. Dat celtic defensief ging spelen wisten we. Maar dat Barca nogsteeds niets heeft geleerd van de potjes tegen Madrid en Chelsea is echt schandalig.

Celtic verdiend gewonnen. Barca was waardeloos. Sanchez onzichtbaar, wanneer houdt Tito eens op met het continu opstellen van die Gast. Ook is het van de pot gerukt dat spelers van Barca moeite hebben met harde poeiers vanaf de tweede lijn. Ik hou mijn hart vast voor de return in madrid en de Ko-rondes waarin we de chelsea's van deze wereld tegen komen.

Geweldige prestatie van Celtic die hebben nog een mooie avond voor de boeg! Verdiend gewonnen ze hebben er kei hard voor gevochten.

Dit zag ik niet aankomen. br Met strijd en passie kom je al heel ver, dat heeft Celtic vandaag laten zien.

leuk voor celtic, Barca gaat gwn naar de finalen LOL

Geweldige wedstrijd, prachtige sfeer en mooi dat de coach wel de grootste en meest meelevende fan leek

Dit laat alleen maar zien hoe mooi en onvoorspelbaar voetbal kan zijn!
Ik bedoel, eerder dit jaar, toen de Rangers failliet gingen riep ik nog RIP Schotse voetbal!
Het kan verkeren!

'guardiola keer terug bij barcelona!! Na vandaag Hahah

Wat wil je spelers van barcelona waren mieren vergeleken bij Celtic spelers... Celtic terecht gewonnen en mijn gevoel zat goed want ik mag morgen 900 euro toto ophalen met 6 euro inzet :D

Celtic
Valencia
Tramere rovers
Benfica
Chelsea

Was mijn lijste 4x over gekopieerd Hahah

7 november 2012 om 22:49

Proficiat, het waren inderdaad mieren die spelers van Barcelona vandaag. Helemaal vertrapt door de Schotten

7 november 2012 om 22:58

Bedankt mate respect voor jou!!

7 november 2012 om 23:03

Gaat belasting af boven de 500 euro geloof ik.. Mocht je het nog niet doen, volgende keer 6x hetzelfde rijtje van 1 euro indienen dan is het belastingvrij.

7 november 2012 om 23:12

Hij zegt ook: ik heb het vier keer gekopieerd, dus vier blaadjes.

7 november 2012 om 23:16

Juist

@fair toch bedankt voor het mee denken haha

8 november 2012 om 08:59

Aha ok, dat stukje begreep ik ook niet helemaal. Beter! Gefeliciteerd!

8 november 2012 om 07:30

das lekker binnenlopen!

Waarom maakt iedereen zich zo druk? Barcelona zal gewoon doorgaan. Ik heb liever dat ze nu in de CL verliezen dan zondag tegen Mallorca.

Ik kan zeggen dat Barcelona meer kansen en balbezit had, maar dat doet er niet toe. Celtic heeft terecht gewonnen.

Barcelona moet ook begrijpen dat hoelang ze van dit soort clubs ( die verdedigende spelen) verliezen, er nog steeds meer en meer andere teams dit zullen nadoen.

7 november 2012 om 22:47

Bij dit soort wedstrijden heb je dus een afstandschutter als David Villa of Cristiano Ronaldo nodig. Als al het balbezit niet werkt moet je ff wat anders proberen, Iniesta probeerde het al van afstand maar slaagde er niet in. Ze hebben vaak de ruimte gehad om van net buiten de 16 nog uit te halen maar willen perse door die verdediging heen voetballen.

7 november 2012 om 22:59

ze hebben de kansen gehad, om ook gewoon te scoren.
wat jij hier zegt klopt niet, Real heeft veel mensen die van afstand kunnen schieten, maar ze scoorden ook niet vanop afstand tegen Dortmund.
het is gewoon zo, dat je niet elke wedstrijd kunt winnen, en voor Barca is dit niet zo erg, ze blijven 1ste in de groep.
trouwens Celtic krijgt 2kansen en dat zijn meteen 2 goals.

7 november 2012 om 23:00

De laatste 20 min. doet Barca het altijd goed in zulke wedstrijden. Misschien moeten ze in het vervolg sneller in actie schieten. Want zelfs rond de 60 min. zie je ze nog rustig spelen, alsof het nog allemaal wel zelf goed komt. Maar rond 70 à 75 min. zie je dat het niveau ineens stijgt. De volgende keer gewoon sneller hiermee beginnen.

Celtic heeft de CL gewonnen als je Barca haters hier moet geloven. Het zijn maar 3 verlies punten. Niks meer en niks minder.

Meer dan verdiend!! Complimenten aan celtic

Zie liever een wedstrijd als gisteren real-dortmund. Beiden ploegen verdedigen en kunnen de bal in de ploeg houden. Maar puntenvoetbal heeft vandaag gewonnen, verdedigen schijnt ook kunst te zijn, aan mijn muur komt zo een kunstwerk niet te hangen...

Kieft, de Boer, van Marwijk, van Halst, Tom Egbers... Waar zijn jullie nu met je lacherig gedoe over mijn Celtic? Wilskracht en teamwerk wint van schulden en schwalbes!

Celtic heeft twee wedstrijden lang laten zien opgewassen te zijn tegen dit Barcelona door perfect toepassen van tactiek. Schitterend dat tikkietakka en balbezit maar de score is het enige dat telt: 2-!

Glasgow IS Green AND White!

7 november 2012 om 23:02

Achjaa.. laat ze maar lullen. Ze kijken alleen naar techniek. Ze verkijken zich.

Als Barcelona altijd zoveel balbezit heeft, wat bepaalt dan of ze goed of slecht spelen? Dan spelen ze in hun opzicht altijd goed. Dat slaat helemaal nergens op.

Je moet de wedstrijd op een dusdanige manier spelen, waardoor je het meeste gevaar sticht en de meeste doelpunten maakt. Die manier heb ik bij Barcelona niet gezien. Je kan nog zoveel balbezit hebben, maar als ik de doelgerichtheid niet zie, dan lijkt het meer op een rondo.

7 november 2012 om 23:15

De meesten van jullie moeten weken of maanden wachten tot dat Barca verliest, om erna te kunnen zeggen, dat hun tactiek niet goed is.
dat zegt toch genoeg.
Barca heeft op deze manier genoeg titels gewonnen, dat het soms niet lukt is vrij normaal.
Celtic wint ook niet elke wedstrijd met hun spel systeem, anders zouden ze de CL winnen.

Mooie prestatie van Celtic, is ook veel leuker voor de CL. Zonder verrassingen blijft er weinig over van het toernooi, en ik zit helemaal niet te wachten op een CL waar telkens dezelfde clubs domineren. Celtic zet nu wel een goede stap richting de volgende ronde.

Zoals ik dat de vorige keer ook al zei zeg ik dat vandaag weer het gemis van Busquetsop het middenveld is een enorme aderlating. Song was matig en als Celtic dan ook nog eens goed speelt en voorkomt dan kun je verwachten dat het heel moeilijk gaat worden. Alleen ik zit er niet zo mee ze hebebn nog 1 thuiswedstrijd tegen Benfica en daarin moeten ze gewoon 3 punten halen en anders gewoon uit bij Spartak Moskou. Vele zullen zeggen terecht overwinning gezien het feit dat Barcelona matig speelde en Celtic heel goed maarja!!

Enorm trieste wedstrijd. Ik dacht na Barcelona-chelsea van vorig jaar dat ik genoeg anti-voetbal voor de komende tijd zou zien, maar sjonge jongen. Hoe onterecht was dit van Celtic, 24% balbezit voor hun, konden niks betekenen. Zo zie je maar hoe Belangrijk Busquets voor Barcelona is.
Onterechte overwinning.

Man of the match, Xavi.

7 november 2012 om 22:47

Ach kom op man, wat moet Celtic dan? Open gaan spelen en met 0-5 op de broek? Ik vind dit heel realistisch, super goed tactisch gespeeld en de uitvoering was 100%... Dat gezeur altijd over antivoetbal... Ik vind het pas anti voetbal als je zoals Chelsea de mogelijkheden WEL hebt, maar ze niet gebruikt... Dit Celtic kan niet anders...

7 november 2012 om 22:50

Wat een lachertje zeg. Celtic was met die 24% balbezit gevaarlijker dan Barcelona met 76% balbezit.

Barcelona voetbalde ook totaal niet of je moet het eindeloos rond tikken van de bal voetbal noemen?

Essentiële onderdeel van voetbal is het scoren van doelpunten en daar was Celtic vanavond nou eenmaal een klasse beter in dan Barcelona. Niks mis mee, maar neem je verlies als een man.

7 november 2012 om 22:53

Janken dan!

Edit: Ik zal er toch maar iets inhoudelijks bij zetten. Volgens mij is het nog altijd de keuze van de club zelf om te bepalen hoe ze spelen, niet barca. Ik heb liever spannende anti-wedstrijden dan barca- bayer leverkusen..

7 november 2012 om 23:08

anti-voetbal? Kom op man. Als er iemand anti-voetbal is, is het wel Iniesta. Die man denkt dat hij altijd maar kan dribbelen met rechts en z'n standaardpassje naar binnen kan geven. Als ie eens buitenom gaat, moet ie weer om z'n as draaien. Wat er dan natuurlijk prachtig uitziet voor de Barca-geilerds, maar iets richting doel proberen: ho maar. Het einde van de eerste helft was helemaal mooi: Iniesta loop richting Alba en bezorgt letterlijk als een postbode de bal bij Alba en passt 'm dan nog eens met rechts over de zijlijn.

Celtic heeft geknokt en ook gewoon goed gevoetbald. Het is alleen jammer dat Samaras al een aantal jaar over z'n hoogtepunt heen is. Maar er zijn ook een paar anderen die goed weten hoe ze hun lichaam op de juiste manier moeten gebruiken om de bal in bezit te houden en een goed vervolg kunnen geven.

7 november 2012 om 23:16

Je praat teveel onzin. Hoe kan je Iniesta anti voetbal noemen ? Hij is geen Drogba ? Nee hij is de beste voetballer ter wereld.
Celtic had letterlijk Niks in te brengen, helemaal niks, ja het kan mij geen kut schelen of ze gevaarlijker waren(wat ze niet waren).
1e goal was zo veel geluk. Alba is gewoon een kleine dwerg en die grote afrikaan kopte hem erin. Zo veel geluk

2e goal was nog meer geluk, Xavi maakt zo'n fout en hij kon inschieten. Geloof me,de stuiver kon ook de andere kant opvallen en dan was Barça de beste ploeg. Jullie kinderen op VZ zijn niet serieus te nemen.

8 november 2012 om 07:44

Niks in te brengen en toch winnen met 2-1, toch vreemd.

Kap met je subjectieve rommel, want je maakt jezelf echt belachelijk. Wat is er geluk aan het inkoppen van een goed genomen corner en profiteren van het gebrek aan kopkracht achterin bij Barca?

2e goal: Elke goal ontstaat uit fouten van de tegenstander en uiteindelijk werd de bal prima afgerond. Barca is sowieso een goede ploeg en als jij denkt dat mensen daar anders over denken door deze wedstrijd, dan moet je even bij jezelf ten rade gaan. Het is gewoon een mooie en verdiende overwinning voor Celtic.

8 november 2012 om 12:48

Dus als iemand groter is, is het geluk? Ik heb een dejavu met Calimero...

8 november 2012 om 13:53

Haha, je reactie klinkt zo lief

Die speler die hem erin kopte, moest het niet hebben van zijn geweldige kopkwaliteiten, maar van de tegenstander, in dit geval alba, die erg klein is van lengte. Dat noem ik geluk.

2e goal was niet omdat Celtic Barcelona van de mat tikte, nee een gelukje dat die bal door Xavi's benen ging. Dit zijn feiten knul

Ik ben zo objectief als wat, van de fouten van de tegenstander profiteren heet geluk hebben. Ik citeer even wat je zegt:

Elke goal ontstaat uit fouten van de tegenstander

Einde citaat. Haha, geloof je jezelf wel een beetje ? Ik kan wel 150 goals opnoemen dat het niet altijd geluk is, laat ik er maar 2 opnoemen.

Messi's stiftje tegen Arsenal in 2011. Xavi's hakje tegen Madrid in 2010.
Wees gewoon stil, je hebt geen verstand van deze sport. Ik zou maar even me bezig houden met Liverpool als ik jou was, die bakken er op dit moment geen bal van.
Hou je vooral buiten met topploegen als Barcelona, want jou reactie(s) hebben minder inhoud dan een leeg coca cola blikje.

8 november 2012 om 14:41

Wat zit je nou te janken?. Waarom zou Celtic vol op de aanval gaan spelen heb jij dan helemaal geen voetbalverstand? wat had Ajax er aan als ze in City vol op de aanval zouden gaan. Ingraven is ook gewoon voetbal en daar is helemaal niks mis mee is ook tactiek

8 november 2012 om 15:20

Dan is het dus ook geluk als Barca scoort door goed te combineren, want dan hebben ze geluk dat de spelers van Celtic niet technisch genoeg zijn om dit te voorkomen?

Ga allebei die goals maar terugkijken en dan zijn er genoeg fouten te vinden waarschijnlijk aan de kant van Arsenal/madrid waardoor ze die goals kunnen maken, maar dat zal jij wel niet begrijpen.

Bovendien wat heeft Liverpool nou met dit topic te maken? Helemaal niks toch, dus wat een zwaktebod van je zeg. Overigens heb ik weinig invloed binnen Liverpool zelf, dus vertel mij even hoe ik me daar mee zou moeten bezig houden?

Je bent zo subjectief als wat en kijkt door een rood-blauwe bril. Ga lekker gloryhunten, het is zeker fantastisch zo? Lekker huilen als je verliest, kleuter!

7 november 2012 om 23:12

Ben je aan het janken, wat zijn de Barca fans slechte verliezer, deel Celtic een compliment uit..

Dit is puur te wijten aan het wanbeleid van Rosell, Zubi en consorten. Vorig seizoen werd al duidelijk dat Barcelona minstena twee nieuwe centrum verdedigers nodig had. Maar nee hoor ze komen aan met die prutser Song waar ze ook nog eens 20 miljoen voor neerleggen. Al had je 40 miljoen euro voor Thiago Silva neergelegd alles beter dan die verdediging die er nu staat.

Jammer voor Barcelona maar om door dit verdediging door te breken was zeer moeilijk . Forster vond ik zeer goed keep belangrijke safes gemaakt.

Ik ben een Barcelona fan, maar vind dit toch wel leuk! Celtic, geweldig publiek, perfect gespeeld qua mogelijkheden en dan ook nog in een feestweek... Ik gun het ze. Die keeper van Celtic verdient een standbeeld, wat een save's en dan ook nog de assist op de 2-0, prachtig

Helaas maar wel terecht want Barcelona heeft het dus op fysiek zwaar afgelegd natuurlijk!

Wat een sfeer daar zeg en daar vieren ze terecht feest!

Valdes moet nu ondertussen echt vervangen worden want bij de 2-0 is hij toch wel slecht en Foster is man of the match!

Je ziet minder tiki taki voetbal dan in de periode van guardiola.

7 november 2012 om 23:06

* Tiki-taka

Daarnaast is het voetbal inderdaad veel directer geworden onder Tito, ik ben er ook niet blij mee.

Barcelona veel balbezit, veel kansen maar hebben niet het geluk gehad + die keeper van celtic keepte de partij van z'n leven. De cijfers die gegeven zijn, zoals een 3.7 voor Xavi etc, slaat echt nergens op.

Al is het Schotse voetbal flink achteruit gegaan, de beleving in het stadion was weer vanouds vertrouwd. Geweldig! En goed voor het voetbal dat die valse nichten weer eens op hun plaats zijn gezet.

Dit is pas leuk iets onmogelijk - mogelijk maken!

Dortmund - Real Madrid 2-1
Ajax - MAN City 3-1
Celtic - Barcelona 2-1

Raarste Champions League, Celtic verdiend gewonnen !

7 november 2012 om 22:49

Zet Anderlecht daar ook maar bij , Zenit heeft voor Hulk meer uitgegeven als de begroting van Anderlecht En Dortmund noem ik niet echt een verrassing hebben gewoon geweldige ploeg.

Celtic is een club om van te houden. Wat een avond, wat een match, wat een ambiance. Dit is voetbal zoals het moet zijn.

van Marwijk maakt zich voorgoed belachelijk. Totaal respectloos! Celtic verliest amper op Celtic Park, laat dit een les zijn!

7 november 2012 om 22:50

Man, gooi d'r een paar Guinnessjes in en ga niet naar die zure lafbek zitten kijken. Ga genieten joh!

7 november 2012 om 22:58

Het voetbal van celtic moet hem toch aanspreken zou je zeggen. Zo liet hij nederland ook spelen!

Mooi joh, voor al dat barca volk op nos..

7 november 2012 om 23:32

Niks om geven. Als het gaat om Barcelona dan is van Marwijk nooit objectief.

Wie begrijpt Barca? Eentje staat 1-0 achter en tikt gewoon rustig door alsof ze al met 0-3 voor staan. Ongelooflijk! Als je al die tijd van die getik zou optellen, dan zou je nog meer dan een 45 min kunnen voetballen waarin minstens 10x gescoord kan worden!

7 november 2012 om 23:42

Je kan niet je filosofie overboord gooien als je achterstaat. De kunst is juist om het vast te houden.

7 november 2012 om 23:54

Wat moeten ze dan anders doen? Alles naar de vleugels en dan dat alle reuzen struikelen zodat Alba dan eindelijk Messi kan vinden met een voorzet? Liggend zijn die jongens van Celtic nog groter dan die voorste linie van Barcelona. Dat rustig tikken was de enige mogelijkheid, omdat je tegen zo'n tactiek wel het gaatje moet vinden als je geen ruimte krijgt om sneller naar voren te spelen.

Meer als terechte overwinning. Barca speelde gewoon saai en waardeloos. Ze hadden ook nog 2 maal rood moeten hebben...

Ah, Celtic heeft fantastisch verdedigd en laat ze hier maar even van genieten want dit gaat natuurlijk nergens over.. Deze uitslag kan eigenlijk helemaal niet, maar juist daarom kan ik er wel mee lachen, want die gasten van Celtic kunnen er echt helemaal niets van! Het is gewoon achterin de boel op slot gooien en hopen op een wonder voorin en dat wonder kwam er.
Leuk voor Celtic, verder besteed ik er geen aandacht aan en zegt het niets.

8 november 2012 om 00:21

Zure reactie , je spreekt van Celtic alsof het een amateurclub is die pas is opgestart door Janneke en Mieke. Verwacht je soms dat Celtic volle bak in de aanval gaat en dan ''plots'' met 5-0 verliest ? Celtic wist hoe ze hun moesten aanpakken en verdedigde zeer kort op de man en Barcelona kwam er gewoon niet door. Dan nog heeft de scheids een verkeerde beoordeling van Song gemaakt en een fase met Mascherano , anders was het 3-0. Respect Celtic !

8 november 2012 om 10:44

Je zegt, alleen met andere woorden, exact hetzelfde als ik. En inderdaad ik vind dat die van Celtic er niets van kunnen. Heb ze vorig jaar tegen Psv zien stuntelen en dat sloeg echt nergens op.

8 november 2012 om 12:51

Vind ik heel knap, ze hebben namelijk in jaren niet tegen PSV gespeeld. Maat je hebt geen idee waar je het over hebt he? Als je alleen naar Celtic kijkt als ze tegen Barcelona spelen kan je absoluut geen mening over ze vormen. Kijk de wedstrijd tegen Spartak terug, daar zie je ze Spartak helemaal weg tikken.

Tegen Psv, lol.

Geweldig voor Celtic dat ze deze wedstrijd gewonnen hebben.
En een geweldige prestatie van oud Newcastle speler Fraser Forster. Hij heeft de wedstrijd van zijn leven gekeept.

Ton du Chatinier zit sowieso met een grijns op zijn gezicht in Rusland. ze leren hun lessen uit het verleden maar niet, Barca.

Probs voor Celtic, maar dit is echt triest van Barca.

Voorop de geweldige prestatie van Celtic! Echt geweldig! Barcelona had vandaag zijn dag niet en dat kan gebeuren! Dat Messi slecht speelde komt natuurlijk niet door de baby, maar mag hij ook eens slecht spelen? En van mensen die moe worden van het getik van Barcelona wat ik de laatste tijd zo vaak hoor! Snap ik niet, daar gaat het toch om? Kansen creëren door te voetballen en scoren! Alleen het kansen creëren slaagde vandaag niet!

7 november 2012 om 22:52

Voetbal draait helemaal niet over tikken en kansen creëren. Gewoon alles doen, verdedigen en scoren. Je kan ook kansen creëren zonder belachelijk veel rond te tikken.

7 november 2012 om 23:17

ja kunt natuurlijk op verschillende manieren spelen.
Barca speelt op haar eigen manier, en heeft zo heel veel prijzen gepakt, dus hun systeem is heel effectief.
dat je niet elke wedstrijd kunt winnen is vrij normaal.

jammer voor Barca, maar het mag in deze groep ondanks dit verlies eigenlijk niet meer mis gaan. En misschien wel goed dat ze nu eens verliezen, beter nu verliezen dan op een belangrijk moment.

de spelers van Celtic streden voor elke meter en dan nog eens dat publiek erachter dan kan het bijna niet meer misgaan. Mooi verjaardagscadeau voor de club Celtic

Haha waren de Celctic supporters nu "puta barca Oe" aan het roepen? Haha geniaal! Van waar zouden ze het hebben??

7 november 2012 om 23:03

Celtic supporters zingen over hun eigen helden (behalve in Old Firms maar die zijn er gelukkig niet meer)

7 november 2012 om 23:12

Of vorig jaar in Kilmarnock ofzo , als bekend was dat Rangers failliet waren.

"the huns are going bust! "

7 november 2012 om 23:17

Snik, wat ben je toch een kwetsbaar jongetje

7 november 2012 om 23:51

Nee dat deden ze niet. De fans van Barcelona en Celtic hebben juist een uitstekende band, vooral als je het de afgelopen dagen een beetje gevolgd hebt had je kunnen weten dat ze dit niet zongen.

Wat een heerlijke match! Geweldig! Altijd leuk als Barça verliest, zoiezo al sympathie gehad voor Celtic, en dan winnen ze zo heerlijk! Ge-wel-dig! Forster keepte overigens wel heel erg goed, jammer van die tegengoal dus.. Mulgrew verdedigde ook heel erg goed.. Noujah, hoop dat Celtic-fans hier nog heel lang van gaan genieten en dat de pubs in Glasgow nog lang vol zullen zitten! Celtic, gefeliciteerd!

Lekkere wedstrijd natuurlijk de sfeer was fantastisch. Alleen daarom gunde je Celtic al om te winnen hier. Had alleen het gevoel naar de 2-1 dat het toch nog 2-2 zou worden maar gelukkig bleef het 2-1. En die trainer van Celtic ook echt geweldig normaal heb je altijd bij trainers joh maak je eens niet zo druk man. Maar dit kwam gewoon diep van binnen mooie vent

Erg leuk voor Celtic en haar fans. Wat zou ik toch graag Celtic fan dan willen wezen en die wedstrijd op de tribune mogen zien. Proficiat voor de Celtic fans. Waarvan er maar sporadisch hier op Voetbalzone te vinden zijn, maar dat terzijde. Doch vind ik het tegenstrijdig, dat mensen hier beweren dat Celtic beter was. Wellicht dat mensen onder 'beter' andere waarden onder verstaan. Maar voor mij is 'beter' meer kansen, schoten op goal en meer balbezit. Ze waren daarentegen wel 'beter' in het verdedigen. Maar je moet je afvragen of het nog leuk is om altijd maar een handbalverdediging te zien tegen Barcelona. Ik mis simpelweg de snelle counters, het mooie positiespel op het middenveld en de steekballen die dwars door de verdediging snijden. Achja, ik ben misschien dan ook een voetballiefhebber pur sang.

7 november 2012 om 22:54

Celtic maakt zich geen illusies, als zij zouden doen wat jij wilde werden ze naar de slachtbank gebracht. Ze hebben naar hun mogelijkheden gespeeld en dat heeft uitbetaald.

7 november 2012 om 22:58

Tuurlijk dat begrijp ik maar al te goed. Maar (bijna) elke wedstrijd is 'hoe' verslaan we de handbalverdediging. En oké, in de competitie proberen sommige teams eerder te storen (wat tot attractievere wedstrijden leidt) en hebben ze mindere verdedigers dan in de Champions League. Maar het wordt wel stukken minder leuk dan pakweg 2 jaar terug.

7 november 2012 om 22:56

Maar als voetballer puut sang moet je toch genoten hebben. En natuurlijk is Barcelona voetbaltechnisch beter dan Celtic. Maar Celtic heeft alles uit de mogelijkheden geperst met een ongelofelijke passie. Celtic durfde er zelfs uit te komen en te voetballen.

Ik weet niet of Celtic beter was, maar wel dat de overwinning dik verdiend is.

7 november 2012 om 23:03

Ik kan zeker van zo'n spelopvatting genieten met passie en strijd. Maar niet omdat vele wedstrijden achter elkaar te zien. En ik durf zeker niet te beweren of deze overwinning dik verdiend was. Maar of je een overwinning dik verdiend vindt is natuurlijk op een mening berust.

7 november 2012 om 23:14

Sorry, maar je doet nu net alsof Celtic alleen maar voor de goal heeft gelegen en dat doet onrecht aan Celtic. Daarnaast scoort Barcelona in Camp Nou in de laatste secondes van de blessuretijd. Een overwinning was toen ook niet echt verdiend, dus niet zo zeuren.

Celtic heeft gewoon gedurft te voetballen (eerste helft) en heel erg geconcentreerd en met lef verdedigd. Dan komt hier de passie die ze aan de dag legden ook nog eens bij. Kortom: Dik verdiend

Eindelijk krijgt Barcelona een keer het deksel op de neus, hun wedstrijden werden wel heel erg saai. Respect voor Celtic!

Wat een sfeer in dat stadion...pure kippenvel. Ik had daar zo graag tussen willen staan en helemaaaaaaaaaal losgaan. br Verdiende overwinning. Geen mooie maarja, het resultaat telt.

7 november 2012 om 23:05

Inderdaad!

Wat vind ik het toch verschrikkelijk jammer dat die Engelse clubs niet willen dat de Schotse clubs de Premier League inkomen! Celtic zou dan zoveel meer geld hebben, en nog zo veel meer status! Die club ademt historie uit en is nog steeds fantastisch zoals je vandaag ook al zag.

Verder verdiende overwinning van Celtic in mijn ogen. Ze hebben toch even laten zien hoe je Barca het best kan bespelen. Je kan het een schande voor het voetbal noemen, maar Celtic kan niet beter en ze hebben het dus gewoon fantastisch gedaan! Echte kerels die kunnen verdedigen daar achterin! Vooral die Matthews en Wanyame vond ik echt geweldig spelen!
Mooie voetbalavond...

7 november 2012 om 23:16

Zeker geen schande voor het voetbal. Celtic is een prachtige club en heeft vandaag echt verdiend gewonnen. Prachtig om te zien.

Inderdaad zonde dat Celtic in zo'n zwakke competitie speelt.

7 november 2012 om 23:10

Zo een sfeer zie je nooit in het Nou Camp

Ik had even gedacht dat het zo een avond ging worden waar alles volledig mis ging. Twee duidelijke penalty's niet gegeven en een geldig doelpunt niet gekeurd. Maar goed, gelukkig is er altijd Cardozo, die eigenlijk zelfs 5 keer kon scoren.

Ondanks een verdiende overwinning... kon Benfica evengoed niet winnen. Als Spartak slimmer was, maakten ze net iets meer druk en profiteerden ze meer van die open ruimte dat Benfica altijd geeft. Ze hadden zelfs goeie kansen. Arthur was even belangrijk als Cardozo vandaag.

John is leuke speler. Leuke voorzetten die altijd perfect lijken te zijn, iets wat we missen sinds Di Maria.

Celtic heeft het nu wel verpest voor ons. Ook al winnen we van Celtic, hebben we allebei 7 punten, maar moet Benfica naar Barcelona, terwijl ze Spartak ontvangen. En iedereen weet hoe sterk Celtic thuis is. Benfica zal Europa League ingaan.

8 november 2012 om 01:24

Niet als Benfica van Barca wint, dus laat maar zien dat Benfica in de CL hoort en win van die duikende catalanen!

8 november 2012 om 01:36

Jullie gaan nog veel plezier beleven aan John denk ik. Ik zie in het koppel John/cardozo hetzelfde succes als John/de Jong. Als die mekaar aanvoelen, dan komt het helemaal goed.

prachtige avond en.heerlijk.dat dat eindeloze.rondreis een keertje niet loont. hoe goed het ook is, ik.zie 100000x liever dit echte mannenvoetbal als ik eerlijk ben. hoe fantastisch barça ook is.

Fantastisch resultaat van Celtic. Fraser Forster, een zeer goede keeper.
Zeer goede tactiek van Celtic tegen het weer eindeloos breiende Barcelona. Heel prettig gevoel dat Barca heeft verloren.

Wat een wedstrijd.gefeliciteerd celtic met de zege.die hebben gewoon een geweldige wedstrijd gespeeld.geweldige publiek trouwens op celtic park.deze wedstrijd heeft een paar dingen duidelijk gemaakt.dit was een herhaling barca-chelsea zoals vorig jaar.de tegenstanders hebben nu door hoe je barca kan afstoppen.barca moet gewoon niet naief zijn en hun tactiek veranderen bij dit soort wedstrijden,anders zal dit zich blijven herhalen.barca moet verdedigend ook beter voor de dag komen.

Allicht 80 pct balbezit, ook enkele kansen, sterke keeper , wat tegenslag en een tegenstander die aan 100 pct afwerkt.

Ik snap dat ongeveer iedereen Celtic dit wel zal gunnen maar vanuit Barca-standpunt moet je gewoon meer doen met je balbezit en je kansen.

Je weet dat ze alleen op stilliggende ballen gevaarlijk zijn, dan zou ik toch iemand bij de palen zetten bij hoekschoppen en als je dat dan niet doet, dan vergroot je de kans dat je een goal pakt op corner.

Belabberde scheids. Die eerste gele van Song was een lachertje maar als hij hem geeft, dan geef je hem in die tweede helft een tweede gele en dat doet hij dan niet.

Ook het gevalletje met Mascherano had hij helemaal fout.

Maar goed, tegen zo een tegenstander is het lastig. Wederom bekruipt me het idee dat Barcelona een type Llorente of Drogba ontbreekt zodat je ook eens een bal voor de pot kunt gooien als het helemaal vastzit. Echt wel een gebrek om wedstrijden zoals deze alsnog te kunnen winnen.

Als een speler als schöne of clasie zo een fout zou maken, zou je horen: "een speler als xavi maakt zulke fouten niet"

wat een prachtvolk die schotten alleen daarom al is dit prachtig , barca gaat toch wel verder dus voor die mensen daar is het van harte gegund wat een passie

Heb ik alle uitslagen goed met toto, verliest Barca, wie had dat gedacht Wel super knap van Celtic natuurlijk...

genoten van het aanstekelijke commentaar weer van sierd de vos.

over de wedstrijd zelf,

xavi de zwakste schakel deze wedstrijd deed werkelijk alles fout en dan voornamelijk die 2de tegen goal.
barca mist gewoon een type crouch, bulykin enz
allen te gebruiken om in de laaste minuten die goal te forceren kijk die corners eens na.
bij celtic zijn alle spelhervatingen gelijk gevaarlijk bij barcelona blijft het om prutsen .

Het is goed om te zien dat Celtic in alle facetten, Barcelona heeft overklast..

7 november 2012 om 23:12

Overklast is wat overdreven. Een lesje in efficientie en passie, dat zeker wel maar je laat de tegenstander geen 70 pct balbezit als je hem overklast.

7 november 2012 om 23:13

Som al die facetten eens op

Jammer dat arcelona heeft verloren. Terecht is het niet helemaal, wat het geluk zat niet mee met al die kansen.
Zulke ploegen als Celtic kunnen helaas niets anders dan een bus parkeren. Maar thja geef ze maar ongelijk. Je hebt geen ander oplossing als je je tegen Barcelona speelt.
Ik ben eerlijk tevreden met deze verlies dan bv tegen Mallorca.
Het is ook goed, zo dat Barcelona wakker wordt en moet weten dat zij klaar moeten zijn voor Mallorca.

Barcelona moet nog een wedstrijd winnen dan zijn ze de eerste. Want onder resultaat is het zelfde en Barca staat goed voor quia doelsaldo.

Celtic heeft terecht gewonnen, Messi heb ik nergens gezien.

Voetballend voegde Messi niet echt vele toe.

7 november 2012 om 23:49

Dan heb je het óf niet willen zien, of je keek niet naar de wedstrijd.

De beoordelingen zijn niet bepaald correct ..

Veel gelezen dat Celtic verdiend gewonnen heeft... Het heeft ongeveer alles te maken met de gunfactor en het plezier dat het geeft om Barcelona eens op zijn bek te zien gaan.

Wanneer je een hele wedstrijd met 10 rond je eigen backlijn hangt, de tegenstander 75 pct balbezit moet laten en uit een hoekschop (geen kans) en een counter weet te scoren, dan heb je echt niet verdiend gewonnen.

Zeg dan gewoon dat je het Celtic ongelooflijk gunde en dat het nog leuker wordt omdat het tegen Barcelona was.

Om van een verdiende zege te spreken moet je meer brengen dan veel passie en veel geluk.

7 november 2012 om 23:36

het voetbal draait niet alleen om balbezit, begrijpt dat is een keer..

Celtic heeft verdiend gewonnen, Barca speelde weinig klaar...
Messi kwam niet in het stuk voor, dat is de verdienste van Celtic..

Leuk dat balbezit, als je niet wint heb je daar weinig aan...

7 november 2012 om 23:45

En wat speelde Celtic dan wel klaar buiten die geparkeerde bus ? Kansen scheppen ? Alvast niet meer dan Barcelona. Man van de match : hun doelman.

Allemaal zaken die er op wijzen dat het Celtic gewoon allemaal meezat, niks mis mee maar als mensen dan gaan roepen dat het nog verdiend is ook, de waarheid heeft haar rechten.

Men gunde het Celtic ongelooflijk hard, niks mis mee maar zeg het dan ook met zoveel woorden want het was meer geluk dan verdiend.

Een bus parkeren, als dat de definitie moet worden om van verdiende zeges te spreken, dan hoop ik uit het diepste van mijn hart dat Barcelona alleen nog onverdiende zeges boekt.

7 november 2012 om 23:39

Ze hebben verdiend gewonnen omdat ze meer doelpunten hebben gescoord dan de tegenstander op een eerlijke manier.

7 november 2012 om 23:42

70 procent balbezit betekent niet dat je automatische beter bent, voetbal draait ook om goals..

7 november 2012 om 23:45

Ja, waarom zeg je dat tegen mij dan?

7 november 2012 om 23:48

Neen, dat is scorebordjournalistiek. Veel balbezit, twee keer het aluminium en die keeper dat goed pakt, dan zat er gewoon meer voor je in.

Dan had de tegenstander fortuin, dat is echt iets anders als verdiend winnen.

8 november 2012 om 01:20

Michiel je kan niet tegen je verlies! Als Song niet het hand boven het hoofd werd gehouden door die Barca-official had Celtic gedaan hoe jij graag voetbal ziet gedaan worden

Geweldig gedaan van Celtic! Weer lekker fris gevoetbald! Schitterende beleving, alleen daarom verdienen ze al de overwinning, bij wijze van spreken

Leuke speler die Watt trouwens. Misschien een idee voor Ajax om hem te halen in ruil voor Sana

t is aan aardig wat reacties te lezen dat pro barca mensen het slecht kunnen hebben dat Celtic heeft gewonnen..
(celtic had zelfs die 1e pot gelijk moeten spelen )
ik vind het geweldig voor Celtic hebben ze gewoon heel knap gedaan dit en wat een 12e man en sfeer..
zo zie je maar weer dat dat tiki taka gedoe niet heel erg veel zegt..
dan heeft men het wel eens over laf spel van de tegenstander ( als barca dus verliest of gelijkspeelt)..maar verdedigen hoort ook bij voetbal dat vergeten vele..daarnaast vind ik juist Barca met hun saai getik vaak laf..want de filosofie is nu eenmaal..als de tegenstander de bal niet heeft kan die niks doen ermee...ja duhh...en dus vaak tikkie terug jaap etc etc... niet echt directe tegenstander voorbij willen komen en als dat gebeurt dan is het vaak genoeg een duik of zeer lichte aanraking...en dus..zowat geen risico..in hun 80 procent balbezit..
dusja het is maar hoe je t bekijkt dat laf spel
ik vind wel dat barca dat helemaal prima beheerst dat positiespel.(ook al hebben ze ook genoeg pech..) maar ik vind er niet zoveel aan..
Barca had er meer uit moeten halen maar ze gaan wel door..zo een ramp is dit verlies niet voor barca vind alleen jammer dat men vaak de tegenstander de punten niet gunt,

ik gun het celtic en haar fans van harte..

7 november 2012 om 23:52

Je laatste zin ontkracht alles wat je daarboven schrijft : je gunt het Celtic van harte.

In een thuiswedstrijd met een handbaldefensie acteren, met veel fortuin overeind blijven, een corner en een counter, dat zijn de feiten.

Verdiend ? Neen, je gunt het hen.

8 november 2012 om 00:11

ik ontkracht niks
..en ik gun celtic inderdaad de punten ja..!
zeker gezien als de tegenstander zoveel balbezit heeft en het net niet vind..
wat bijna al inhoud dat ze er niet echt doorheen kwamen..
(en als wel hadden ze pech)..
.. het is wel degelijk de verdienste van in dit geval Celtic..dat Barca bijna op 0 nul goals bleef steken..
en celtic met hun minimaal balbezit er zo 2 inpoeiert..want ook dat..zijn feiten..

Vi-oranje Welke tikjes, noem effe op, ben benieuwd!

7 november 2012 om 23:45

Moet Celtic dan eindeloos gaan tikken? Daar heeft Celtic niet de kwaliteit voor omdat te doen, maar soms dan tikt Barcelona eindeloos rond, het mag ook wat directer ..

Wat heb ik genoten van deze wedstrijd zeg!
Laat ik bij het begin beginnen:

Wat een kippenvel kreeg ik toen het You''ll never walk alone door dat stadion hoorde gaan zeg, je proefde gewoon de passie en de hartstocht van dat geweldige publiek!

Toen de spelers het veld op kwamen ook nog eens die schitterende actie met al die teksten, daar kan ik echt van genieten!

Voor de rest de wedstrijd zoals ik hem al had verwacht, barca dat 90 minuten lang rond tikt rond de 16 met geen enkel plan B, alleen maar jezelf dood spelen op een muur van Celtic-spelers die met de passie en hartstocht voor hun doel stonden te verdedigen! Het leek wel alsof barca dacht; nou we scoren straks op het einde nog wel ff 2x en we nemen gewoon 3 punten mee terug -- Fout! Ik heb niet voor het eerst dit seizoen een barcelona gezien waar weinig inspiratie in zat. In de competitie konden ze nog wel eens leunen op mensen die dan toch altijd weer scoorde voor het einde maar vandaag won de passie, wat bij Barcelona duidelijk ontbreekt.

Ik vond Celtic daarentegen echt fantastisch, met de publiek voor de volle 1000% achter zich vond ik het geweldig om te zien hoe de ene na de andere aanval van Barca werd gestopt. En als barca er door kwam stond er nog een keeper die geweldig stond te keepen vandaag!

Ik heb genoten van Wanyama, Matthews, Watt, Forster en eigenlijk iedereen van Celtic die 90 minuten lang geknokt hebben!

Celtic heeft terecht gewonnen en nogmaals; wat een passie! 3

Mooie wedstrijd. Jammer dat de 3 punten niet zijn meegenomen zodat de volgende wedstrijden een paar B-jongens wat extra ervaring konden opdoen, maar de sfeer en die vechtlust is bewonderenswaardig. Sowieso was de sfeer tussen de beide ploegen over de laatste twee weken ontzettend mooi. Celtic die in hun fanshop gewoon Barça-shirts verkoopt en bij het stadion de fans verwelkomt in het Catalaans, schitterend; wat een gastvrijheid en een mooie band hebben die twee clubs.

Come on you boys in Green! Nog eventjes Benfica en Spartak achter je laten nu ook nog!

Het liep niet allemaal even lekker bij Barcelona. Alves laat wéér zien dat hij (nog) niet de Alves van de afgelopen jaren was en gaat als hij zo doorgaat zijn basisplaats structureel verliezen aan Montoya. Mascherano verkeert ook dit seizoen niet in de vorm van vorig seizoen en heeft hevig de assistentie van Piqué of Puyol naast hem nodig; ook al hoop ik dat die twee weer het centrale duo kunnen gaan vormen. Pedro was vrijwel onzichtbaar, buiten zijn schot na dat uiteindelijk het doelpunt van Messi tot gevolg had; dit leek te maken hebben met de vreemde structuur in de aanvalslinie.
Buiten dit zou ik denk ik sowieso met Cesc zijn begonnen voor de iets directere aanpak wat tegen dit soort teams toch tegen meer kansen oplevert, vooral in de vorm van de afgelopen weken. Ook Villa mag vanaf nu gewoon weer standaard een basisplaats krijgen, bewijst toch altijd nog de beste van de drie te zijn.

Wel apart dat mensen hier allemaal zeggen dat Messi onzichtbaar was en niet ter sprake kwam. Schiet toch een doelpunt erin en heeft toch uitstekende kansen gehad die Forster er nog uitstekender uitpakte.

Wanyama en Forster wat een helden! Zouden niet mistaan in plaats van Valdes en Song! Ik vind dit zo mooi. Niet omdat Barca verliest maar gewoon om Celtic. Punt pakken tegen Benfica En ze zijn er al zo goed als zeker door naar de volgende ronde!

Leuk voor Celtic dat het kon winnen van Barca. Maar dit is een 'once in a lifetime' verhaal voor ze. Je kan onmogelijk spreken van verdiend of onverdiend aangezien ze gewoon gevochten hebben voor deze overwinning. Ik gun het ze, maar ik ga niet zeggen dat het verdiend of onverdiend is.

Barca heeft het in dit soort situatie's altijd lastig. Wat begin je tegen zo'n zee van verdedigers? En dan nog eens een beresterke keeper. Moet ook zeggen dat die schoten van Barca nogal 'pissertjes' waren. Ze raken de lat, dan nog eens de paal. Britse ploegen, het ligt Barca gewoon niet. Ik zit dan voor de tv en erger me kapot aan een speler die Alexis Sanchez heet. Wat is me dat toch voor een watje. Dat mag gewoon doodleuk in de basis starten in zo'n elftal. En als je dan ziet wat hij er van terecht brengt. Geen loopactie's, geen dribbels, geen voorzetten, geen goals, geen visie, geen wilskracht, geen optimisme. De hele tijd met z'n hoofd naar de grond, duiken, balverlies enz enz.

Als Vilanova dacht dat dit de belangrijkste wedstrijd van 2012 moest worden, waarom zet je dan Cesc en Villa op de bank? Pedro en Sanchez op de bank, Cesc en Villa moesten altijd beginnen in zulke wedstrijden. Maarja, een goeie les voor Barca. Ik verwijt ze niks, want voor Celtic is de motivatie groot om tegen zo'n club als Barca te spelen. Dit maken ze maar één keer mee, dus moéten ze wel er het beste van maken. Nu is het weer terug naar de Schotse competitie waar ze tegen clubs als Kilmarnock en Mothrwell moeten spelen. Altijd gezellig...

Heb echt ontzettend genoten van deze wedstrijd. Vooral van de fans in het stadion. Echt een heerlijk Irish feestje was daar gaande.

Ik moet zeggen dat Celtic de boel goed op orde had in de verdediging. Barcelona wist gewoonweg niet wat ze moesten doen. Het combineren werd meestal onderschept door een verdediger en dan werd er gecounterd door Celtic.

Geen wonder dat Celtic scoorde uit een corner. Wat zou de verschillen zijn tussen de gemiddelde lengtes van beide teams? Het was wel duidelijk dat Celtic groter was en beter speelde.

8 november 2012 om 00:15

In de Camp Nou wedstrijd was de vermoedelijke opstelling van toen gemiddeld 173 cm bij Barcelona tegenover 185 cm bij Celtic. Bij Barcelona was de enige speler die dat gemiddelde haalde Alex Song (185 cm exact). Bartra en Valdés kwamen als enige nog enigszins in de buurt met 183 centimeter. De rest was gemiddeld zo'n 1.70.

Zeer leuke wedstrijd met in mijn ogen een terechte winnaar. Barça natuurlijk veel meer kwaliteit, maar ze waren vandaag alles behalve scherp. Celtic zat er fel op in de duels en won veel duels en gooide passie in de wedstrijd. Het eerste doelpunt zag je aan de trainer genoeg om te zien hoeveel passie er in die ploeg zit. Daarnaast heeft Barça ook weinig kunnen creëren. Natuurlijk cirkelen ze 90% van de wedstrijd om het strafschopgebied van Celtic rond, maar toch veel echte kansen is het niet gekomen. In mijn ogen dus een terechte winnaar en natuurlijk mooi om die fans en het team zo te zien na afloop, dat je het ze ook wel gunt.

Celtic gefeliciteerd, een geweldige teamprestatie en niet eens onverdiend. Barcelona wordt voor meer clubs goed te verdedigen, ik zie ze de CL dit jaar weer niet winnen. Benfica wordt hier helaas de dupe van, Benfica zal Celtic thuis wel verslaan denk ik, maar ik zie Celtic als 2e doorgaan, wie had dat verwacht vooraf. Ola John weer goed bezig, met 2 assists op Cardozo, ik denk dat Ola voorlopig basis blijft spelen.

8 november 2012 om 01:14

Daar dacht ik ook al aan, deze overwinning moest Celtic wel halen, anders haalt Benfica ze in, Benfica gaat namelijk zeker van Celtic winnen maar niet in Camp Nou dus hoeft Celtic maar een puntje tegen Moskou te halen

Die nederlaag zag ik eerlijk gezegd niet aankomen ik had verwacht dat ze het lastig zouden krijgen maar niet dat ze zouden verliezen. Dat vind ik trouwens het verschil tussen Pep en Tito.. als Pep nog de coach was dan was deze wedstrijd veel anders gelopen.

8 november 2012 om 00:47

Want? Tito heeft dit seizoen wedstrijden gewonnen die het Barcelona van vorig seizoen niet zou winnen of ook echt niet won. Denk aan Sevilla waar het 8 minuten voor tijd nog 2-1 voor Sevilla staat,de vorige wedstrijd tegen Celtic waar pas in de laatste seconden de winnende goal gescoord wordt of de wedstrijd tegen Osasuna waar het totaal niet liep en pas na 3 geniale wissels van Tito Vilanova Barça de wedstrijd naar hun hand zette.

8 november 2012 om 01:24

Pep is tactish sterker vind ik.. en die wedstrijden werden bijna allemaal door individuele klasse gewonnen. Ik was die wedstrijd van Osasuna op tv aan het kijken en zag dat Messi op het einde 2x scoorde volgens mij.

8 november 2012 om 01:26

Klopt, maar wel door tactische wijzigingen van Tito Vilanova. Zo speelde Barcelona de hele wedstrijd 4-3-3 met Messi als valse 9. Tito bracht Villa erbij voor een middenvelder, waardoor Messi eigenlijk als 10 kwam te spelen met Pedro, Alexis en Villa voor hem. Hierdoor ontstond er meer ruimte voor Messi om in te bewegen, waardoor hij dus die twee goals kon maken.

Wat heb ik mij geergerd aan die amateur van een Van Marwijk zeg, 99,9 van de 100 keer wint Barca van Celtic?(met een coach als hem bedoelt hij zeker) Ja man, wat ik constateer is dat ze het 2 keer heel moeilijk hebben gehad in 2 weken(geluk gewonnen en verloren) dan moeten het wel 99,9 spannende potjes worden

Celtic heeft goed gespeeld en Barca was amper gevaarlijk. Barca kan Celtic beter niet meer tegenkomen, die gasten hebben alles op orde achterin en kunnen hun gram halen uit stilstaande fases! Barca kan Kuipers trouwens weer een bloemetje sturen, zelfs met scheids zijn ze niet tegen Celtic opgewassen, arme gasten

Ik heb de wedstrijd niet gezien, aangezien ik helemaal gek wordt van de combinatie Nos/barca, maar was Celtic zo goed of Barcelona zo slecht?

8 november 2012 om 01:30

Beter dat je dan niet naar de analyse hebt gekeken, vooral die mislukte trainer met 0 punten op het EK was Nos/barca-achtig bezig! Celtic had Barca vastgelegd, ze probeerde het wel met Iniesta,xavi en Messi, maar ze kwamen er sporadisch doorheen, Celtic had ook zo zijn kansen. Barca mag dan wel meer kwaliteit hebben, maar als Celtic deze stijl vasthoudt zal Barca er ook in een volgende ronde niet makkelijk van winnen

Ps: Ik dacht juist nu Rangers eruit is gehaald dat het niveau van Schotland zwaar achteruit zou gaan, maar misschien is Celtic wel opgelucht van die druk om steeds boven de aartsrivaal te moeten eindigen, nu ze zeker 1ste worden in Schotland kunnen ze hun focus altijd in Europa leggen, iets wat je niet kan als Rangers ook alles wint in Schotland en in je nek blijft hijgen

Trouwens die sfeer he, dat ze echt ook met ze allen gaan springen, de bewegende camera waardoor je die wedstrijd soms eventjes niet kan volgen, Ierland-celtic is al zo een verband, maar die supporters zijn ook geweldig van ze

Hahahah wtf.
waarom krijgen die barca spelers zulke lage cijfers?
hebben jullie de wedstrijd wel gezien?
barca wint deze wedstrijd 9 van de 10 keer en nu heeft celtic een keer mazzel.
achja, so beat it maar maak er niet zo'n hype van.

Als ik de reacties van iedereen zie. Dan lijkt het wel alsof mensen liever kijken naar een elftal dat zich ingraaft en er 3 keer uitkomt.

de passie, de sfeer en de strijd waren geweldig, maar als je op een zondag 3 van dit soort teams moet kijken.....

Heerlijke sfeer, zonder sfeer-vak, trommels, of een idioot die door een megafoon een lalala-liedje in moet zetten............een heel stadion dat pure passie uitstraald, i just can't get enough!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Celtic en supporters, gefeliciteerd en diep respect.

Heerlijke sfeer en heerlijk echt vechtvoetbal van Celtic!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren