Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Raiola: 'Als Narsingh het niet haalt bij Ajax, gaat hij naar de klote'

Laatste update:

Het merendeel van de supporters van Ajax is niet weg van Mino Raiola. De controversiële zaakwaarnemers kaapt spelers weg uit Amsterdam en vraagt bakken met geld als de club zelf een cliën wil aantrekken. "Ik ben toch geen Ajax-supporter?", reageert Raiola desgevraagd in Het Parool.

/

"Ik ben Bouy-supporter, Narsingh-supporter, Assaidi-supporter", benadrukt Raiola. "Maar ik doe ook veel goeds voor Ajax. Ik heb ook Fabian Sporkslede, die langzaam doorbreekt. En ik zorg ervoor dat Anita voor 8,5 miljoen naar Newcastle United gaat. Twee jaar geleden mocht hij voor niets weg."

"Als Narsingh de keuze maakt voor PSV, maar ik me sterk voor zijn keuze", vervolgt Raiola. "Ik ga niet zeggen dat hij naar Ajax moet. Ik kan elke keuze die een speler maakt vijftien nadelen opnoemen en vijftien voordelen. Via Ajax kun je sneller naar Real Madrid of Barcelona. Maar er is ook een groot afbreukrisico. Als Narsingh het niet haalt bij Ajax, gaat hij naar de klote."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
25 oktober 2012 om 15:04

Hij staat onder contract bij Juventus is alleen verhuurd aan Brescia dat nog vorige jaar Serie B speelde, hij was een van de beste jeugdspelers van Ajax maar heeft nooit in de 1e gespeeld.

25 oktober 2012 om 15:07

klopt, maar daar zou snel verandering in komen.
men had een plan klaar liggen voor die jonge om hem zo te begeleiden naar het 1e.
nu moet ik nog maar zien of hij er komt want als jeugdspeler zijnde kom je niet zomaar in het 1e van juventus.
dan wordt er meteen een hoger niveau verwacht...

25 oktober 2012 om 15:17

Oh hoor hem praten ik heb Sporkslede. Raiola heeft niks te maken met zijn voetballende kwaliteiten en ontwikkeling. Mino is gewoon een verschrikking omdat hij elke jeugdspeler van ons probeert te paaien om bij hem te komen.

25 oktober 2012 om 17:11

Dit zeg ik als Ajax supporter voor de duidelijkheid. Maar ik las over Bouy ook en een artikel in VI na de transfer dat Ajax hem juist erg opzicht links liet liggen. Erg lang wachter over contractverlenging, als laatste mee mogen trainen van het groepje grote talenten uit de A1.. etc...

Ook een lagere aanbieding gedaan dan leeftijdsgenoten..

Alleen weet ik niet of dat artikel op waarheid berust. Indien dit wel zo is.., kan dat ook e.e.a. verklaren.

25 oktober 2012 om 18:25

@onelovechris,
Bouy ging vorig jaar mee naar Brazilie en speelde daar zijn eerste wedstrijd in Ajax1 en zou vast bij de groep komen trainen etx. De Boer was zeer gecharmeerd van hem, dus dat is onzin!

25 oktober 2012 om 20:27

Begin me dan ook meteen maar af te vragen in hoeverre we onze energie in Sporkslede moeten steken. Speelt hij twee wedstrijden aardig en Raiola probeert hem te verkopen aan een rijke buitenlandse club. Dit is misschien wel een redenering die kort door de bocht is, maar als ik de naam Raiola hoor, dan begin ik meteen al het idee te krijgen van: voor mij hoeft het al niet meer. Liever met nuchtere jongens als Blind, de Jong, Eriksen etc. die niet eens denken aan Raiola als zaakwaarnemer. Namen zijn wat willekeurig gekozen dus maak het niet te persoonlijk wat spelersvergelijking betreft.
Niets tegen Sporkslede hoor. Maar vraag me meteen af wat de gedachtegang van zo'n speler is als hij besluit om Raiola als zaakwaarnemer te kiezen. Geld of een goed uitgestippeld plan waar duidelijk voetbalontwikkeling de prioriteit heeft.

25 oktober 2012 om 15:05

Ach, zelfs toen Ajax weet ik hoeveel geblesseerden had, kreeg hij geen kans bij Ajax, en dat terwijl hij door alles en iedereen als toptalent werd bestemepeld, engiszins snap ik zijn keuze wel.

25 oktober 2012 om 15:26

Eindelijk iemand die het snapt. Opeens vinden veel mensen het heel erg dat Bouy weg is maar ze kennen de werkelijke situatie totaal niet.

Bouy speelde in de jeugd en was de beste speler danwel een van de beste. Hij zit de een na de andere teamgenoot naar Ajax 1 gaan en hij niet. Spelers die minder getalenteerd zijn en minder goed maken massaal minuten voor Ajax 1 en hij blijft achter.

Kan iemand mij vertellen, wat doe je dan? De tijd tikt door en er is 0,0 actie. Dat slap gelul achteraf met we hadden een plan klaar liggen etc. is gewoon een verkooppraatje naar de buitenwereld. De keuze van Bouy is 100% begrijpelijk en mocht hij het niet halen bij Juventus, dan kan hij zo naar een andere club gaan als ex Juventus speler. Doet hij het daar goed, dan is de stap hogerop ook zo weer gemaakt.

25 oktober 2012 om 15:28

Ach gewoon een slechte keuze, sportief had hij nog veel te leren bij Ajax dus waarom weggaan? Omdat je jezelf al een beetje overschat terwijl je gewoon geduld moet hebben. Sorry maar ik vind het goed dat ie weg is, mentaliteit liet zich direct zien, jongens als vdwiel, vrhijn, Blind etc. hebben late zien dat je gewoon hard moet werken en geduld moet hebben. Hij mocht zichzelf best beter vinden als Eriksen of Klaassen maar de trainer op dat moment niet..

Raiola op korte termijn en financieel zo een beetje de beste zaakwaarnemer die je kan hebben, maar met oog op de toekomst en carriere begeleiding ook een van de minste

25 oktober 2012 om 15:33

Volkomen onzin, die jongen was toen hij wegging amper 18 en hoort in het rijtje Klaassen, Dijks, Sporkslede en Fisher, allemaal jongens die toen ook nog geen vaste plek bij de selectie hadden. Bouy kreeg een prima aanbieding en zou dit jaar zeker bij de selectie hebben gezeten en misschien (als hij het heel goed had gedaan) op 6 gespeeld hebben. Maar hij ging bij Juventus 3 of 4 keer zoveel verdienen en heeft daarvoor gekozen. Dat mag hij natuurlijk doen, maar de kans dat hij in Italië doorbreekt is toch substantieel kleiner dan dat het bij Ajax was gebeurd.

En voor de duidelijkheid: ik was een Bouy-fan. Ik heb hem vaak zien spelen en hoewel hij wel mankementen had (was wat langzaam) vond ik het een mooie speler met goed potentieel. Ik baalde dan ook als een stekker toen die jongen zo nodig voor het geld moest kiezen.

25 oktober 2012 om 15:40

pff wat een onzin. Die jongen is net 19/20? was dus nog jonger toen hij wegging. Hij moet geduld hebben en op z'n kans wachten. Je moet je niet vergelijken met collega's die naar het eerste gaan maar op een andere positie spelen.
Op zijn positie staat onder andere een eriksen. Vreemd zeg dat hij er nog niet bij gehaald is. En dan vervolgens naar Juventus gaan waar de kans om door te breken helemaal nihil is.

Deze Raiola is de meest verschrikkelijke man in de voetbalwereld. Het gaat hem om geld en niet om spelers. Die trappen alleen in deze man omdat hij ze overal heen kan loodsen maar vergeten verder te kijken dan de som geld die ze op jonge leeftijd voorgeschoteld krijgen.

Hopelijk gaat het Fair Play Systeem hier ook invloed op hebben.

25 oktober 2012 om 15:41

Denk jij nou echt dat ze bij Ajax hem niet gebracht hebben in het 1ste terwijl hij de beste was die er rondliep? Als hij zo goed was als jij hier beweert hadden ze hem natuurlijk allang opgesteld. Maar dat hebben ze niet gedaan, dit zal vast een goede reden hebben. Het zegt al genoeg over jou dat je de keuze van zo'n jongen begrijpt om naar Juve te gaan. Kan die jongen weinig aan doen, die word gewoon lekker gemaakt door die riool-rat die ze Raiola noemen. Wat een walgelijke vent is dat.

25 oktober 2012 om 15:51

Hij was net 18, nog jeugdspeler en mocht al mee naar Brazilie. Beetje geduld hebben. Al op je 16e of 17e debuteren is voor heel weinig spelers weggelegd.

25 oktober 2012 om 15:55

Als hij daadwerkelijk zo getalenteerd was hoe komt het dan dat hij in negen wedstrijden van Brescia slecht twee duels in de basis is gestart en één keer is ingevallen (vroeg in de wedstrijd door blessure)? In beide duels dat hij is gestart werd er niet gewonnen en nadat de resultaten iets beter uitvielen zit Bouy 90 minuten op de bank. Ik vind het juist heel erg dat hij weg is, omdat je weet dat hij Nederland uiteindelijk wel een eerlijke kans zou hebben gekregen. En als ex-juventus spelers kan hij zo naar een andere club? Voorlopig zit hij bij Brescia in de Serie B op een dood spoor. Hij had gewoon bij Ajax moeten blijven. Als hij echt zo goed was dan kwam zijn kans vanzelf wel en anders kon hij veel gemakkelijker bij een andere club in de Eredivisie spelen. Riaola heeft zijn macht misbruikt om via zijn twee grootste connecties (ajax en Juventus) een jeugdige speler helemaal gek te maken die zich nu niet kan redden bij Brescia.

25 oktober 2012 om 20:34

Uitstekend verwoord Orlandomiracle.
En het bewijs is er nu al. Kijk maar hoe enorm (not) hij zich nu aan het ontwikelen is. Ergens in de tweede divisie in Italie, die net zo bedroevend is als de Jupiler League. Mooi al die Juventus Euros, maar professioneel succes koop je daar niet mee. Kun je mooi aan je kleinkinderen uitleggen dat opa een mooi contract heeft getekend op een heel jonge leeftijd. En dan zul je maar moeten antwoorden op de volgende vraag van je kleinkinderen: en hoe heb je het in Italie gedaan opa? antwoord: eh, opa is moe en moet nu gaan slapen.

Narsingh had wel een basisplaats gehad bij Ajax. Maar zou niet naar Real gaan....hooguit Europese subtop

Eindelijk een werkinhoudelijke reactie te lezen van deze man, zonder dat hij sneren uitdeelt.
Hij kan het wel!

25 oktober 2012 om 15:18

Wat is hier inhoudelijk aan? Hij roept dingen zonder onderbouwing. Wie zegt dat een andere zaakwaarnemer Anita niet had verkocht voor dat geld? Wie zegt dat Narsingh naar de klote zou zijn als hij het niet haalt bij Ajax? enz.

25 oktober 2012 om 15:24

Ik ben het met hem eens dat hij geen ajax supporter moet zijn maar een supporter van zijn klant. Dus in dat opzicht vind ik dat hij eindelijk eens iets goeds zegt.

Maar hij handelt er vaak niet naar. Brengt spelers naar veel te grote clubs zodat hij wat geld in zijn zakken kan steken.

25 oktober 2012 om 15:54

Dat bedoel ik. Hij is supporter van zijn cliënten, omdat dit zijn cash-cows zijn. Als je geld zet op een paard, hoop je ook dat hij als eerste over de streep komt!

25 oktober 2012 om 20:40

mark0181 heeft hier volkomen gelijk in:
Anita had door een andere zaakwaarnemer ook best wel voor hetzelfde bedrag verkocht kunnen worden. Maar een nog slimmere zaakwaarnemer had Anita aangeraden om nog een jaar langer bij Ajax te spelen. Zich daardoor ook nog eens in Oranje te kunnen spelen en aan het einde van dat seizoen voor een nog veel hoger salaris naar een nog veel mooiere club te kunnen gaan. Als Anita nu gbij Ajax zou spelen als cvm, dan zou hij gewoon de grote man zijn geweest bij Ajax. Daar ben ik heel erg van overtuigd.

25 oktober 2012 om 16:10

Geen sneren uitdeelt??

''als Narsingh het bij Ajax niet haalt, gaat hij naar de klote''

Waarom zou dat bij PSV of elke andere topclub anders zijn?? Dat is zeker een sneer naar Ajax, zonder ook maar één sterk argument.

25 oktober 2012 om 16:21

@mafkee

Dat is juist een compliment aan Ajax hoor, maar goed.

ON: Raiola heeft hier gewoon gelijk. Zijn spelers zeggen wat ze willen en hij doet dat. Dat mensen hem een rat noemen is gewoon te belachelijk voor woorden, hij doet gewoon precies wat zijn cliënt wil. Een speler ompraten is de verantwoordelijkheid van de club zelf.

25 oktober 2012 om 16:25

wat is daar positief aan dan? Want ik zie het niet...

25 oktober 2012 om 16:29

Dat is geen sneer maar juist een compliment aan Ajax. In die zin dat hij Ajax de topclub vindt in Nederland. En als je daar niet weet te slagen dan is de kans bar klein dat je een betere club als Ajax gaat vinden. Ook al doen de directe eredivisie opponenten voetballend gezien de laatste jaren niet veel onder voor Ajax.

25 oktober 2012 om 16:35

@sakili en tom12

Ik interpreteer het anders. Maar aangezien jullie het beiden aangeven, zal ik wel fout zitten.

Ik denk dat hij wel de beste zaakwaarnemer is maar hij maakt talenten gek om naar grote clubs te gaan en dat is dan erg jammer, als je als speler bij hem zit kun je makkelijk naar een grote club voor goed wat geld maar vaak gaat hun cariere daarvan kapot.

25 oktober 2012 om 15:06

Dat doet hij niet, dat willen die spelers zelf. Kijk nu naar Anita en Van der Wiel, die wilden een stap maken naar een mooie club. Hun eigen zaakwaarnemers kregen dat niet voor elkaar dus zijn ze naar Raiola gegaan. Die had ze binnen no time ondergebracht bij PSG en Newcastle. Het zijn de spelers die wegwillen, en Raiola die dat mogelijk maakt. De zaken moeten nu niet worden omgedraaid.

25 oktober 2012 om 15:21

Helemaal gelijk Azalkmaar2, maar in geval van Bouy geloof ik wel dat deze meneer Bouy helemaal heeft gek gemaakt. Ik was er niet bij, maar alleen in dit geval heb ik een zwaar vermoeden ...

26 oktober 2012 om 08:25

Tuurlijk, het is 1 van de beste zaakwaarnemers die je kunt hebben. Maar daar moeten spelers ook hun prijs voor betalen, als zij een stap hogerop willen voetballen zullen ze wel 4 keer zoveel moeten verdienen willen ze zelf nog iets overhouden, aangezien Raiola bij elke speler geld in zijn zakken steekt.

Mino, ik heb hier nog wel een open deurtje voor je.... Wat een mannetje is het ook zeg.

Wat is deze man toch nadrukkelijk in het nieuws de laatste tijd, vind het toch opmerkelijk dat zo'n zaakwaarnemer zo'n stempel drukt op de transfers van zijn cliënten. Dit doet verder niks af van z'n kwaliteiten als waarnemer.

Ik begrijp hem wel, hij doet het beste wat hij voor zichzelf kan doen, en hoe! Hij behartigt zijn clienten wel heel goed alleen doet hij dat naar mijn mening extreem op de korte termijn en dus totaal niet op de lange termijn. bijvoorbeeld Bouy gewoon even naar Juve laten brengen, vangt Bouy en hij ook wel lekker centjes enzo maarja de kans da hij dan gaat doorbreken is gewoon echt niet groot...

25 oktober 2012 om 15:07

Hangt ervan af hoe je redeneert. Raiola is geen domme man, als hij denkt dat hij bij Ajax door kan breken dan laat hij hem wel daar want Ajax spelers leveren over het algemeen hele mooie transfersommen op. Nu heeft hij relatief gezien niet zoveel verdiend aan Buoy, tenminste niet zoveel als hij zou doen wanneer hij over 2 jaar voor 15 miljoen verkocht was aan Manchester United.

Bovendien is het voor Raiola ook wel van belang dat de spelers enige waarde houden en toekomstige transfers kunnen maken.

25 oktober 2012 om 16:41

@azalkmaar,
Bouy is een toptalent hij scoorde als middenvelder in een seizoen bijvoorbeeld meer dan 30x in de A. Die jongen komt uit een wat armere familie en kiest voor het geld en dat begrijp ik aan de ene kant wel maar ik weet bijna zeker dat Raiola hem niet heeft proberen over te halen om bij Ajax te blijven want daar breekt hij wel door!
Dat is mijn punt met hem

25 oktober 2012 om 17:58

Dat hij bij Ajax doorbreekt is ook geen garantie natuurlijk. Dat is ook maar afwachten, de stap van de A1 naar de hoofdmacht is redelijk groot. Wat dat betreft snap ik dat Buoy, al dan niet aangespoord door Raiola, kiest voor het geld. Aan de andere kant lijkt het me wel dat Raiola het een en ander goed doet. Het is niet voor niks dat hij zoveel topvoetballers onder zijn hoede heeft. Hij is een van de beste voor de voetballers zelf, en dat is ook hun mening want anders waren er niet zoveel bij hem gekomen. De enige mensen die je hoort klagen zijn de clubs, ik heb nog nooit een voormalig client horen klagen.

25 oktober 2012 om 18:27

@azalkmaarm
Je begrijpt me niet Raiola is een topzaakwaarnemer. Als jij ergens naartoe wil hij krijgt hij je er (assaidi naar lpool Anita naar newcastle vdwiel naar Psg). het is meer dat hij niet goed beseft of wil beseffen wat nou de beste stap in iemands carriere is en vooral bij jonge talenten kan dat de nekslag geven en dat is gewoon heel zonde!

Als Narsingh het niet haalt bij PSV komt hij ook niet bij een andere topclub terecht. Meneer Raiola is goed in wat hij doet, maar hij moet niet suggereren dat spelers dankzij hem in de top komen. Spelers brengen zichzelf naar de top door hard te trainen, goed te spelen en door gebruik te maken van hun talent. Wat Raiola doet is de spelers vervolgens financieel zo goed mogelijk helpen en hij verdient daar zelf ook nog een leuk zakcentje mee.

Dit is me iets te kort door de bocht, er zijn zat spelers die à la Elia na ajax nog een prima carriere kunnen hebben.

25 oktober 2012 om 15:08

Dat zijn jeugdspelers die vertrokken zijn, dat is heel wat anders.

25 oktober 2012 om 15:48

Mee eens, Elia was misschien een iets te vluchtig gekozen voorbeeld. Maar dat neemt niet weg dat de slagingskans bij Ajax net zo hoog zou zijn als bij psv. Vooral nu. Ajax is nu zo enorm zwak op de vleugels en psv juist overbezet

En als je PSV mislukt ga je niet naar de klote Mino? Vind het niet echt ergens op slaan... wat dat betreft zijn ajax en psv namelijk gewoon vergelijkbaar.

25 oktober 2012 om 20:52

aardig vergelijkbaar. Niet vergelijkbaar.
Je kunt het leuk vinden of niet, maar het is nog altijd moeilijker om bij Ajax te slagen dan bij Psv. Gewoon omdat er nog veel hogere verwachtingen zijn. Op zich niet direct zichtbaar, maar ze zijn er zeker wel. Heeft ook met de grote en de druk om te moeten presteren vanwege het Ajax verleden te maken. En hierdoor is het weer aantrekkelijker voor een grote buitenlandse club om bij Ajax te shoppen omdat ze weten dat ze dan een speler hebben aangetrokken waar de kans van slagen hoger bij is. Minder investeringsrisico.
Dit is niet bedoeld om te stoken, ook al realiseer ik me dondersgoed dat ik een hele lading over me heen zal krijgen over waarom ik het helemaal verkeerd heb en arrogant ben. Nogmaals, dat is niet de bedoeling maar het is gewoon een feit.
En ja, ook Ajax spelers falen ook weleens. Maar percentage gewijs ligt dat toch wel lager.

Raiola is alleen bezig met zichzelf en het kapot maken van spelers.

25 oktober 2012 om 15:22

O ja? Iedereen roept elkaar maar na, maar wat doet Raiola nou daadwerkelijk verkeerd dan? Hij heeft Narsingh niet weg gehouden bij Ajax, hij is niet degene die een vertrekwens had bij Anita, Van der Wiel, deze spelers zijn zelfs naar hem overgestapt om het te regelen.

Alleen Bouy snapte ik niet, misschien was die speler al gek gemaakt door Juventus en is hij zelf naar Raiola toe gekomen.

Raiola regelt het wel als een speler dat wil, dan ben je juist een goede zaakwaarnemer.

Tja, ik ben van mening dat je bij Ajax meer leert dan bij welke andere club in Nederland dan ook. Bij Ajax sta je wekelijks zó enorm onder druk dat je daar enorm veel van opsteekt. Daarnaast werk je bij Ajax nu met grote toppers als F. de Boer en D. Bergkamp. Betere leermeesters kun je je niet wensen.

Ook zijn clubs in het buitenland sneller geïnteresseerd in spelers van Ajax, omdat ze weten dat als je een speler koopt van Ajax ze technisch altijd erg goed in elkaar steken. Zeker de spelers uit de eigen jeugd. Dat is een kwaliteitskeurmerk die de spelers al gelijk bij zich kunnen dragen.

Daarnaast heeft Raiola natuurlijk wel gelijk dat als je het bij Ajax niet haalt, je niet zo snel meer bij een grote topclub terecht komt. Waarbij er natuurlijk wel de nodige uitzonderingen zijn als Elia en Lens.

ik doe veel goed voor ajax?
en dan noem je sporkslede? wtf? alsof hij enige invloed heeft in de ontwikkeling van die jongen zeg, schei toch uit.
die jongen doet het helemaal zelf met de trainers en het elftal, daar heeft meneer raiola totaal geen aandeel in...

bovendien heeft een zaakwaarnemer ook verdomd weinig invloed op een transfersom volgens mij.
wat betreft die som gaat het toch echt tussen de clubs en een zaakwaarnemer kan misschien wel iets sturen maar daar heeft hij vrij weinig over te zeggen verder...

deze man denkt alleen aan zichzelf joh.
bouy zit nu te verpieteren bij een club waar hij geen kans krijgt.
voor spelers die echt klaar zijn voor de grote stap is hij goed maar voor de spelers die juist een stapje terug moeten doen of gewoon lekker moeten blijven voor hun ontwikkeling is hij een ramp!

25 oktober 2012 om 15:09

Sporkslede komt van AZ af en die heeft hij naar Ajax gebracht. Als hij had gewild had hij hem ook kunnen onderbrengen bij een of andere dubieuze jeugdopleiding voor het geld. Ik noem even een Chelsea of iets dergelijks.

25 oktober 2012 om 15:12

hij weet ook wel dat zo'n jonge speler pas veel waard wordt als hij zich ontwikkelt bij een team waar hij de kans krijgt.
dan verdient hij er meer aan hè. (sowieso als je bij ajax speelt wordt er meer voor je betaald als je doorbreekt)
in dit geval is het goed voor sporkslede maar het verbaast me bijna dat hij hem al niet aangeboden heeft bij zo'n club...
zou niet de 1e keer zijn...

25 oktober 2012 om 15:18

Sporkslede was 13 toen hij overkwam van AZ naar Ajax, lijkt me sterk dat Raiola toen al zijn belangen behartigde.

25 oktober 2012 om 16:48

Bouy zit niet te ''verpieteren'' bij Juventus, hij is verhuurd aan Brescia.

25 oktober 2012 om 17:19

klopt en hoeveel minuten?
328 in 6 optredens om precies te zijn.
maar hij heeft daar ook niks te zoeken vind ik, bij ajax blijven was veel beter voor zijn ontwikkeling geweest denk ik, dan met name op de lange termijn...

25 oktober 2012 om 18:01

Vind je dat weinig voor iemand van zijn leeftijd? het niveau in Italie ligt nog steeds vele malen hoger dan dat in Nederland, dus is het helemaal niet zo verkeerd als je al zo veel minuten hebt gemaakt. Over die ontwikkeling ben ik het ook niet eens. Er lopen erg veel talenten rond in italie, en er breken ook steeds vaak jonge spelers door.

Nee je bent een Raiola supporter, als je om Bouy gaf had je hem geadviseerd om bij Ajax te blijven. Bij Juventus komt hij niet aan de bak. Trouwens bij PSV kan Narsingh ook naar de klote gaan, zie Matavz. Hij deed het goed bij Groningen en bij PSV lukt niks meer.

25 oktober 2012 om 15:24

In geval van Matavz lag het echt aan de toevoer. Ik snap dat Matavz naar PSV wou, qua club en salaris groter, en ik wil niet de betweter uithangen maar ik zei toen al tegen vrienden dat ik het niet snap op voetbalgebied. Met een Tadic krijg je nou eenmaal meer ballen dan Mertens en Lens bij mekaar. De speelstijl van Mertens en Lens was toen al bekend, dus dit is geen sneer naar deze spelers toe.

Raiola doet zijn werk erg goed,maar heeft soms onnozele, respectloze uitspraken.
Als Narsingh het bij PSV niet haalt gaat hij trouwens net zo goed naar de kloten lijkt me.

Ik denk trouwens dat het niet aan hem te danken is dat Anita voor 8 miljoen weg is gegaan, of heeft Raiola hem getraind? Anita heeft zelf een ijzersterk seizoen gespeeld en Ajax heeft uiteindelijk met Newcastle een overeenstemming bereikt.

Deze man kletst maar wat.

Wat een slappe ouwe hoer is dat zeg hij denkt maar aan 1 ding en dat is geld , de hoogste bieder daar gaat een speler heen als ie bij PSV niet slaagt gaat ie ook naar de klote dus slap gelul van deze zakkenvuller , hij kan dan beter bij Ajax zitten heeft in Europa meer naam dan PSV !!! Verder interesseerd het m echt helemaal niet waar ie een speler onder brengt , deze mensen moeten gauw van toneel verdwijnen maken voetbal kapot .

volgens mij is er wel genoeg gezegd over deze bolle. hij behartigt belangen voor voetballers en heeft daar zo een 200 miljoen mee verdient maar dat is nog lang niet genoeg. de succesverhalen zoals nedved en zlatan zijn bekend. hij haalt het onderste uit de kan voor zijn spelers en is logischerwijs minder populair bij clubs. tot zover is het natuurlijk. wat je hem vooral kan verwijten is dat hij erg korte termijn gericht is, snel geld, binnen is binnen denkt hij. er zijn ook zaakwaarnemers die aantoonbaar meer waarde hechte aan carriereplanning en hun klanten, de voetballers, zo op termijn een betere dienst bewijzen.

Deze man wil eingelijk alleen het beste voor zijn client. Een mooie club met een topsalaris. De visie van eerst rijpen bij een wat mindere club bestaat niet in zijn gedachte, maar elke speler kan onder deze man een topsalaris verwachten bij een mooie club.

Deze bloedzuiger moeten we gewoon uit alles weren wat met Ajax te maken heeft. Ik hoop dat 'ie gisteren gekeken heeft. Wij lopen liever achter die ''demente eikel'' aan, de beste voetballer die Nederland ooit gekend heeft.

Oh wacht, die dikke Italiaan denkt dat het dankzij HEM is gebeurd dat Anita naar Newcastle ging voor 8,5.

Was het niet zo, dat Anita toevallig heel goed speelde en dat hij toen Raiola als zaakwaarnemer kreeg en na ong 2 weken weg was?

25 oktober 2012 om 15:26

Inderdaad, slechts 2 weken had hij nodig om Anita onder te brengen bij Newcastle.

25 oktober 2012 om 17:29

En dat was positief voor Ajax omdat..? Ajax wilde verlengen met hem, niet dat hij naar Engeland vertrok.

Wat hij bij VD Wiel heeft gedaan is wel goed.

26 oktober 2012 om 09:26

Volgens mij is Raiola op dat moment in dienst van Anita, niet van Ajax.
Daarnaast is 8.5 MIO een uitstekend bedrag voor Anita, dus heel slecht is het ook niet geweest voor Ajax, al hebben zij (helaas voor Ajax) nog niet een goede opvolger klaarstaan / gehaald al had ikzelf meer verwacht van Poulsen.

zulke zaakwaarnemers zijn de parasieten van het betaalde voetbal. Te dom om een vak te leren, maar zich wel verrijken ten koste van spelers.

want als je bij psv het niet haalt, dan ga je niet naar de klote? Interessante visie. Walgelijke man werkelijk waar.

Wat is narsingh nu bij psv, speelt niet in de basis, denk je dan niet dat hij dan niet naar de klote gaat als hij zo slecht uit de bus komt bij psv. Hij moet zich wel bewijzen bij psv, maar vindt toch dat hij niet fatsoenlijk de kans krijgt op dit moment.

"maar ik doe ook veel goeds voor Ajax. Ik heb ook Fabian Sporkslede, die langzaam doorbreekt. En ik zorg ervoor dat Anita voor 8,5 miljoen naar Newcastle United gaat."

Als Newcastle Anita wil hebben kan ik voor de helft van Raiola's vergoeding er ook voor zorgen dat hij daarheen gaat!

en een jeugdspeler die z'n contract verlengt bij de club waar hij al z'n hele leven speelt kan ik ook wel regelen voor een paar knaken.

Het klopt gewoon wat hij zegt hoor wat betreft het puntje over Ajax. Kijk maar naar ene Jermain Lens en Eljero Elia bijvoorbeeld, zij werden ook niet goed genoeg bevonden zijn volledig naar de klote gegaan en spelen nu ergens in de Topklasse geloof ik.

Het is een zakenman, die denkt puur aan de cijfers. Niks mis mee. Het is zakelijk allemaal, niks meer en niks minder.

Tja.
perfecte zaakwaarnemer als je naar grote club wil maar die uitspraken.....
"en ik zorg ervoor dat Anita voor 8,5 miljoen naar Newcastle United gaat. Twee jaar geleden mocht hij voor niets weg."
Dat heeft in principe weinig met hem te maken meer met de inzet en doorzettingsvermogen van Anita zelf te maken. En met F. de Boer die wel de kracht van Anita in ziet/zag.

Daarnaast dat Narsingh bij Ajax naar de klote gaat betwijfel ik. Bij PSV zit hij ook op de bank en daardoor wordt je ook niet beter. Of aantrekkelijk voor andere clubs. Bovendien is de selectie van Ajax iets dunner op die positie en had hij hoogst waarschijnlijk nog wel gespeeld. Al kan niemand dat zeggen natuurlijk en ben ik blij dat we niet Narsingh hebben gehaald voor dat geld dat PSV betaalt heeft.

Wat is dit een vreselijke kerel!
Die jongen durft nog te doen alsof het belang van zijn clientèle voorop staat, het enige waar hij mee bezig is, dat is provisies opstrijken.
Nee lekker, die Narsingh.. Gaat nooit bij PSV slagen, is daar een vreemde eend in de bijt. Zal zich zelf ook wel achter de oren krabben.

Supporter van Bouy?? Laat me niet lachen man, je bent alleen supporter van je bankrekening.
Die jongen had bij Ajax een gouden toekomst en speelt nu in een competitie die veels te veel op fysiek is gericht. Ben benieuwd wat er van die jongen terecht komt maar ach....... jij hebt je poen binnen.

Tja en als Narsingh het bij PSV niet red gaat hij naar de haaien. Lood om oud ijzer. Narsingh wilde van sub-top NL naar top-nl en dan kan je zowel bij PSV als bij Ajax even hard falen. In Raiola termen; slag gelul!!

Wat betreft de transfers heeft hij met de transfers van Vd Wiel en Anita voor geld voor de club gezorgd en heeft hij daar een punt.

Maar hij zal altijd verdeel en heers spelen vandaar dat hij Narsingh naar PSV bracht om vervolgens Ajax weer te paaien door voor van der Wiel een mooie transfersom te vangen. Dat spelletje kan hij als geen ander, hij kan zo de politiek in!!

Waar heeft deze man het nu weer over? Ik doe ook veel goeds voor Ajax en dan noemt hij Fabian Sporkslede en Anita. Die twee hebben zich bij Ajax ontwikkeld. Hij staat niet op het veld om ze beter te maken en hij investeert dus geen tijd en geld in die spelers. Dat doet Ajax. Hij is degene die daar gebruik van maakt op een manier die niet altijd even netjes is.

Hij staat wel in zijn recht door te zeggen dat hij fan is van de spelers die hij begeleid en niet van de clubs waar ze spelen. Hij moet achter zijn spelers staan, want dat is zijn baan. Hij moet het beste voor zijn spelers regelen, want dat is ook zijn baan. Het is alleen irritant voor veel voetballiefhebbers wanneer hij jaren lang als een rotte appel door de voetbalwereld beweegt en de laatste jaren ook steeds meer aandacht krijgt in de media.

Maar met het laatste stukje tekst waarin hij zegt dat wanneer Narsingh bij Ajax gefaald zou hebben, hij echt naar de klote zou gaan.. Dat is echt de grootste onzin. Als er één speler de afgelopen jaren bij Ajax naar de klote is gegaan dan is het El Hamdaoui, en die zit nu bij een schitterende club in het buitenland met ongetwijfeld een mooi salaris. Spelers die het bij Ajax niet redden hebben hetzelfde ''vangnet'' als spelers die het bij PSV niet hebben; clubs als Groningen, Heerenveen en misschien zelfs AZ. Afhankelijk van hun niveau natuurlijk.

Staan twee spelfouten in het verslag.

On: Deze zaakwaarnemer zorgt er wel altijd voor dat spelers hun maximale salaris krijgen, iets wat bij de meeste spelers meer leeft dan clubliefde...

Slimme man die Raiola

Als ik Ajax was zou ik Sporkslede toch wel proberen te overtuigen te breken met Raiola, zodra hij echt doorbreekt zal Raiola Ajax wederom proberen te naaien, daar hoef je geen helderziende voor te zijn.

25 oktober 2012 om 17:16

Ajax moet spelers voor het blok zetten. Raiola veranderd toch niet en zal Ajax benadelen, wanneer het hem het beste uitkomt. Wanneer spelers voor Raiola kiezen zou Ajax moeten breken met de spelers, wanneer deze echt ervoor kiezen niet te breken met Raiola.

Wanneer jeugdspelers het gevoel krijgen, na jaren in de jeugdopleiding gezeten te hebben, dat het eerste elftal in de buurt komt zullen ze op dat moment nooit het risico nemen om alsnog af te vallen bij Ajax door een zaakwaarnemer.

25 oktober 2012 om 17:21

Wanneer je naar het verleden kijkt zie je dat Ajacieden sneller en vaker naar grotere clubs kunnen en gaan dan spelers van Psv. Dat zijn feiten. Het zal niet altijd iets zeggen over de kwaliteit van de spelers, maar heeft waarschijnlijk meer te maken met de naam die Ajax nog altijd in Europa heeft. Kijk naar het aantal spelers met een verleden bij Ajax in alle topcompetities en vergelijk dat met het aantal spelers met een PSV verleden. Dan zul je al zien dat het aantal met ex-ajacieden groter is en dat de clubs waar ze voor spelen ook simpelweg van een hoger niveau is.

Nogmaals er zijn natuurlijk ook zat spelers met een PSV verleden, maar minder dan Ajacieden.

25 oktober 2012 om 18:39

Haha, daar heb jij echt 100% gelijk. In principe is die kans gewoon even groot, want wanneer een speler de kwaliteit heeft zal het geen enkele grote club boeien voor welke Nederlandse club hij speelt.

Hoop dat rioala kijkt naar PSV ben bang dat z'n client naar de klote gaat ,hij zit op t bankie !!!!!! Zou ie ze eigen daar nu echt druk om maken denk t niet geld is al in de knip .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren