Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax koopt tegen FC Utrecht niets voor generale in beker

Laatste update:

Op 26 september had Ajax in het kader van de KNVB-beker geen enkele moeite met FC Utrecht. De Amsterdammers wonnen met 0-3 in de Domstad en zullen dan ook (ondanks de midweekse afstraffing in de Champions League tegen Real Madrid) met vertrouwen naar het competitieduel in de eigen ArenA hebben toegeleefd. De Utrechters kwamen echter een stuk beter voor de dag dan een week geleden en de ploeg van trainer Frank de Boer kwam niet verder dan 1-1.

/

Na 45 minuten stond er 1-0 op het scorebord, maar omdat beide partijen uitstekende kansen op doelpunten misten mocht dat toch een klein wonder genoemd worden. De enige treffer van het eerste bedrijf viel al na zes minuten, na een uitstekende steekbal van Christian Eriksen. De Deen stuurde Jody Lukoki de diepte in, die niet voor eigen succes ging maar het ding laag voorzette richting de tweede paal. Daar kwam Ryan Babel aangelopen om rustig binnen te tikken voor het openingsdoelpunt. Dat Eriksen en Babel bij het doelpunt betrokken waren is niet bijzonder: dat waren ze bij de laatste negen doelpunten van de Amsterdammers ook al.

FC Utrecht, dat het in de Amsterdam ArenA moest doen zonder de steun van eigen supporters, liet zich zeker niet onbetuigd. Er vielen twee grote kansen op de gelijkmaker te noteren en de eerste was voor Cedric van der Gun. FC Utrecht zette druk op de helft van Ajax, veroverde de bal en Anouar Kali stelde zijn ploeggenoot met een heerlijke steekbal in staat te scoren. Van der Gun schoot naast. Vlak voor rust raakte Jacob Mulenga de paal met een matige inzet, die nog van richting werd veranderd door Toby Alderweireld.

/

De meeste kansen waren echter voor Ajax, dat telkens doelman Robbin Ruiter op het pad vond. Zo redde de sluitpost op pogingen van Siem de Jong en Tobias Sana en was hij alert bij een wippertje van Daley Blind. Ajax-trainer De Boer bracht na de pauze Fabian Sporkslede het veld in voor Christian Poulsen en die wissel bleek vijf minuten na rust geen gelukkige. Sprokslede verlengde een voorzet van Kali met zijn hoofd en kopte de bal onbedoeld in de verre hoek van zijn eigen doel: 1-1. Bijna herstelde Ajax de marge binnen een paar minuten, ware het niet dat Babel de paal vond na weer een actie van de voor Dave Bulthuis ongrijpbare Lukoki.

Ajax leek de draad even kwijt, maar kreeg na zeventig minuten wel een gouden mogelijkheid op de 2-1. Eigenlijk was alles goed aan de actie van Babel, De Jong en Eriksen. De voorzet van Babel was prima op snelheid, de kaats van De Jong uitstekend en de loopactie van Eriksen mocht er ook zijn. Oog in oog met Ruiter produceerde de Deen echter een zeer teleurstellend rollertje. Aan de andere kant waren er nog kleine kansen te noteren voor Jacob Mulenga, maar doelman Kenneth Vermeer (die in de eerste helft geblesseerd raakte, maar het duel wel uitspeelde) stond zijn mannetje. Omdat Van der Gun in het zijnet schoot en Ruiter prachtig redde op een inzet van Sana bleef het ook in de slotfase 1-1.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Altijd moeilijk voetballen na een europees duel. Dat zien we nu helaas ook weer.
Ajax had de kansen, maar dat had Utrecht ook een paar keer. Wel een leuke pot voor de neutrale toeschouwer denk ik.

7 oktober 2012 om 14:28

Ach kom, met alle respect voor utrecht, maar ajax moet thuis, zelfs niet na een europees duel, moeite hebben met dit utrecht..

7 oktober 2012 om 17:42

Inderdaad heel vaak slappe hap na europese wedstrijden.. De afgelopen 3 jaar heeft Ajax 24 punten (!) verloren na een CL wedstrijd.. en dan is dus de europa league niet eens meegerekent.

Vorig seizoen 10 punten verloren na een CL wedstrijd, het jaar daarvoor ook 10 en nu alweer 4 punten.. Ik hou mijn hart vast met nog 4 CL wedstrijden te gaan.
Ik snap niet hoe Ajax in vredesnaam zo slap speelt elke keer na een CL wedstrijd. Daar moet je toch na een of 2 keer toch wel van geleerd hebben?? Maar nee hoor.. ondertusssen dus al 24 punten verloren in 3 jaar tijd CL wedstrijden.

Wat ik nog erger vind is dat ze de afgelopen jaren zo slap spelen tegen clubs waar onderling met supporters een concurrentiestrijd is (of laat dat concurrentie maar weg).. Juist tegen clubs als utrecht, ado en feyenoord zou er onwijs veel passie en strijd en beleving moeten zijn, en zeker bij die wedstrijden willen de supporters dat zien.. Maar die wedstrijden is het allemaal zo ontzettend slap, en op die manier ga je in die beladen wedstrijden gewoon punten verliezen. Mentaal zijn ze zo ontzettend zwak.. Echt belachelijk.

Nog even over de laatste alinea.. hoeveel punten we hebben verloren in de afgelopen 3 jaar tegen deze 3 'vijanden' (ado, utrecht, feyenoord): 27 punten (!) verloren.. Met ook nog 4 van zulke wedstrijden te gaan dit seizoen..
Vorig seizoen 11 punten (utrecht 2x verlies, feyenoord verlies en gelijk).
Seizoen 2010-2011 12 punten (ado 2 x, utrecht 2x)
Dit seizoen dus al 4 punten verlies (ado en utrecht)

Echt schandalig gewoon.. In deze wedstrijden is mentaal sterk zijn en met veel strijd en assie spelen het belangrijkste.. dit gecombineerd met de kwaliteit van Ajax moeten ze alle wedstrijden kunnen winnen!

7 oktober 2012 om 18:06

Ik snap het ook niet man, ieder jaar zoals jij al aangeeft legt Ajax het gewoon af tegen dit soort tegenstanders op basis van inzet. Het begon in Heerenveen dit seizoen en nu weer tegen Utrecht. Geen idee hoe het komt.

7 oktober 2012 om 18:10

Wat je zegt is helemaal waar, maar in de jaren die je nu noemt werd Ajax wel tweemaal kampioen...

7 oktober 2012 om 18:29

Achteraf is het natuurlijk weer omdat ze deze week al een wedstrijd in de benen hebben.

Alle ajacieden riepen voor de wedstrijd dat ze wel even met 4-0 over utrecht zullen walsen, waar de arrogantie vanaf droop!

Ajaxsuppporters en hun eer..... bah bah en nog eens bah

7 oktober 2012 om 19:37

@ odo.. Klopt ze werden kampioen.. Maar met heeel veel moeite. En dus heel veel onnodige moeite zoals uit mijn bericht gehaald kan worden. Ajax moet gewoon eens van begin tot eind de competite leiden, en dat kan als de mentaliteit goed is.

@ cashy.. Mij heb je niet horen zeggen dat we utrecht even pakken.l ik ben de afgelopen 2 jaar niet vereten.. De ajax spelers daarentegen blijkbaar wel.. zij dachten blijkbaar alleen maar aan de bekerwedstrijd van 10 dagen geleden..

7 oktober 2012 om 19:58

Ik reageerde op rockdale 'en betreffende vele eerdere posts deze week'

7 oktober 2012 om 14:28

Ajax heeft gewoon een paar kansen gemist, die er in hadden gemoeten. Anders had niemand verder ergens over gepraat. Goed gekeept trouwens.

7 oktober 2012 om 14:29

Gewoon geen kwaliteit in deze Ajax onwaardige groep. Geen andere excuses

7 oktober 2012 om 18:53

jammer dat van Ajax mischien dat 1996 beleid niet meer werkt en dat we een nieuwe moete inslaan door eerst een bezem door de selecite te halen want met zo instelling komen we aan et einde van de competie op de 4e of 5e plek want op een bruine boterham kunne ze minder presteren en 12.30 wedstrijd hebbe ze de duidelijk geen zin in

7 oktober 2012 om 19:35

Ach de half vijf wedstrijd tegen Heerenveen was toch ook om te janken. Maar ik zie nu dat de boer zegt dat hij zijn ploeg weinig kan verwijten. Jammer dat hij nooit wat over de kwaliteit roept. Dat is het enige probleem. Met rampen als Sana wordt je echt geen kampioen en doe je allereerst al niet mee om de titel. Helaas lopen er te veel Sana's rond en worden jeugdspelers noodgedwongen geprobeerd omdat er geen goede basis staat. Heel jammer dit rot beleid van Overmars

7 oktober 2012 om 14:29

Anders strooi je nog een met een paar clichés, na een Europees duel pff,,,,,,,,,

7 oktober 2012 om 14:32

Hebben ze afgelopen week gevoetbald dan?

7 oktober 2012 om 14:47

Och och grapjas.
Ik woon in Twente en je moest al die supporters is horen toen ze tegen Helsingborg speelden.
Maar ik zou je ff een linkje sturen met een site waar je je kan inschrijven voor komiek, je hebt me dag weer goed gemaakt lolbroek!

7 oktober 2012 om 14:39

Heeft niks met Europees voetbal ja of nee te maken, heeft alles te maken met kwaliteit !! Of beter gezegd een gebrek daaraan. Dat een beperkte huis tuin en keuken voetballer als Siem de Jong aanvoeder is van Ajax verteld eigenlijk al het hele verhaal !! Geen van de spelers die momenteel in het 1e van Ajax speelt , had 15 jaar geleden doorgestroomd naar het 1e elftal . Misschien een uitzondering in de persoon van Ericksen wat een groot talent is ( staat wel al 2 jaar stil in zijn ontwikkeling ) . Maar spelers als Blind, Aldeweireld, Moisander, De Jong, Sana, Boerrigter,poulsen, Enoh etc zijn gewoon pure middelmaat...

7 oktober 2012 om 15:09

Precies. Op babel na heeft overmars alleen rommel opgehaald. Schone, Moissander, Poulsen sana is toch allemaal rotzooi. Waar je Janssen Vertonghen, Bulykin en Anita inlevert. Daarnaast blijven we bezig met zogenaamde talentjes uit te proberen op momenten dat je het niet moet doen. Wat een beleid. Al die besparingen ben je weer kwijt met een paar jaartjes Uefa league

7 oktober 2012 om 15:18

ajax is echt triest somige wedstrijden schakeld niet snel over en het komt over alsof ze soms ook niet echt willen ik had beter verwacht van ajax

7 oktober 2012 om 18:11

Hans,

Geef die spelers even de tijd om te groeien en zich aan te passen. Een paar geleden kon niemand zeggen dat Anita naar NU zou gaan, dan zou je voor gek verklaard worden. Ajax moet nu helaas gewoon weer opnieuw spelers inpassen.

7 oktober 2012 om 19:14

whahaha jow reactie is masterlijk huis en tuin keukenvoetballer
ik ga stuk hier

7 oktober 2012 om 19:45

@godfather: Talenten moet je inpassen en voorzichtig brengen. Niet op gokken en laten spelen om vervolgens te zeggen het is niets, laten we een ander proberen. Het was al een jaar bekend dat Vertonghen weg ging. Waarom duurt zijn opvolging zolang? Waarom moesten Ebicilio en Özbilitz weg? Sana zoveel beter? En wie zijn volgens jou dan de talenten van nu?

8 oktober 2012 om 12:53

Hansje1969, jammer om bij puntverlies je zo negatief uit te laten over je club.
Deed je dit bij de 2 laatste kampioenschappen ook?

Vergeet niet dat er gebouwd wordt aan een nieuw elftal met zeer jonge spelers.
Geef dit de tijd. Support je club ook in tijden van wederopbouw!

7 oktober 2012 om 14:40

Real Madrid mag hier niets meer mee te maken hebben. Ze hebben woensdag tegen Madrid gespeeld waar ze na 70 minuten klaar waren. Ze hebben 3,5 dag tijd en rust gehad om zichzelf weer op te laden en fit genoeg te zijn. Geen lange terugreis, savonds gewoon het eigen bedje in. 3,5 dag moet ruim voldoende zijn voor een topsporter.

Het probleem van Ajax is puur gebrek aan mentaliteit en inzet. Niet voor elkaar werken, geen duels aan durven gaan. Geen meter extra kunnen/willen lopen. Daarom zullen Nederlandse ploegen ook vrijwel altijd verliezen van Duitse ploegen.

De jongens hebben problemen met half 1 voetballen. Komende 5 weken dus elke ochtend een training om 8:00 uur op de toekomst. Alle sporters om 06:00 verzamelen en een bord pasta eten. Dan heb je het 12:30 syndroom gelijk opgelost.

De jongens hebben problemen met mentaliteit. Elke ochtend om 08:00 uur een trianing ala Felix Magath of iets dergelijks. Een flinke conditie en krachttraining. Dan kunnen ze in het veld ook weer 3 stappen extra zetten en worden ze niet van de bal afgelopen.

Smiddags om 3 uur nog een middagtrianing op techniek en combinatie. In de tussentijd kunnen alle spelers leren met elkaar om te gaan en leren om voor elkaar door het vuur te gaan.

7 oktober 2012 om 14:49

Ik denk niet dat je je spelers erg gelukkig maakt met een training om 8 uur.
En van ongelukkige spelers is nog geen enkel elftal beter geworden.

7 oktober 2012 om 14:55

Spelers gelukkig maken? We spelen niet met duurbetaalde vedettes als C Ronaldo? Als je die gelukkig maakt schiet hij er 40 in per seizoen. Dan is het de moeite waard. Zie geen enkele speler die met gelukkig zijn bij 25 doelpunten betrokken raakt dit seizoen.

Dan mag gerust de botte bijl er een keer in.

Dacht je dat een trainer als Mourinho zijn spelers nooit verrot heeft gescholden wanneer ze dramatisch presteerden? Dacht je dat SAF nooit zijn spelers kapot heeft laten lopen? Dacht je dat van Gaal een makkelijke trianer was?

7 oktober 2012 om 15:18

Had Feyenoord van die duur betaalde vedettes toen de spelers in opstand kwamen tegen de Verbeek?
Volgens mij niet. En dan nog, niet alleen duur betaalde vedettes spelen beter als ze gelukkig zijn. Ik doe mijn werk ook beter bij een werkgever die flexibel is.

7 oktober 2012 om 16:03

Jij werkt ook beter bij een werkgever die flexibel is. Maar jou werkgever kan het niet onbestraft laten als jij keer op keer met een gebrekkige mentaliteit en inzet op je werk komt. En zeker als je werk resultaten daardoor minder worden. Als jij dusdanig slecht presteert (net zoals Ajax vanmiddag).
Dan krijg je ook een gesprek of een officiele waarschuwing. Met als gevolg dat je bij de volgende keer ontslagen word. Nu gaat Ajax zijn spelers niet ontslaan. Maar een gesprek en een waarschuwing (straftraining) mogen dus wel degelijk toegepast worden.

7 oktober 2012 om 18:15

Goede reactie! Ben alleen bang dat deze kindertjes niet na Gtst het bed in duiken als ze om 6.00u moeten verzamelen.

Eriksen Eriksen o Eriksen, wat laat jij je ploeg weer in de steek. Eerst tegen Dortmund die grote kansen missen voor een overwinning en nu weer tegen Utrecht en je speelt gewoon belabberd slecht. Ik hoop dat De Boer meer lef toon en Eriksen in de volgende wedstrijd uit de basis haalt, dat zal hem hopelijk goed doen en laat hij zijn talent zien.

Utrecht had de wedstrijd kunnen winnen en waren in de tweede helft erg fel en lieten Ajax achter de feiten aan. Ik denkt dat Utrecht tegen elke ploeg kan winnen wanneer ze zo spelen tegen de andere ploegen.

7 oktober 2012 om 14:27

True, misschien eeuwig talent.

7 oktober 2012 om 14:27

Heracles- Ajax

Vermeer
Van Rhijn-toby-denswil-dijks
Poulsen
Andersen-fischer
Babel-siem-hoesen

Sommige spelers moeten op hun plek gezet worden!

7 oktober 2012 om 14:28

Denswil jaaaa, gewoon doen, Andersen Fiacher erbij, Hoesen en Dijks, samen wel anderhalve wedstrijd eredivisie ervaring! Gewoon doen!

7 oktober 2012 om 14:30

Wat vandaag ging het zo goed met Eredivisie ervaring...

7 oktober 2012 om 14:34

Vorige week tegen Twente wel...

7 oktober 2012 om 14:34

ja joh, gewoon spelen met een veredeld jeugd team. Je onderschat heracles, ze hebben echt een goed team. Als je met die opstelling speelt dan verlies je zeker.

7 oktober 2012 om 14:35

Vergeet vooral niet om Prins Siem ook op de bank te zetten, aanvoerder onwaardig.

7 oktober 2012 om 14:36

Waarom Blind er uit? Vond ik uitstekend spelen. Ook Moisander deed het prima. Andersen is nog te jong en niet klaar voor het grote werk, Poulsen vond ik vandaag niet sterk.

7 oktober 2012 om 14:38

Doe maar Boccara voor Poulsen.

7 oktober 2012 om 14:45

Dan moet je gelijk de gehele selectie om gooien en alle spelers wisselen die dramatisch speelde. Alderweireld stond met enige regelmaat idioot te dekken. Vermeer schoot kee rop keer de ballen uit.

Cillesen

Rhijn - Veltman - Denswil - Dijks
Boccara
Andersen - Fisscher
Babel - De Jong - Hoesen

7 oktober 2012 om 16:21

Lukoki/ Babel (hoesen)/ Hoesen (babel)

Want wat speelde de Jong ook weer bagger zeg.. mist alles om een topper te worden danwel Ajax-waardige speler. Geen techniek, geen inzicht, geen tactisch vernuft, lage handelingssnelheid...kan louter lopen en vanuit de tweede lijn vuren op het doel (niet onbelangrijk overigens)...serero als hij terug is erin.

Er waren overigens ook wel goede punten: Blind speelde sterk, echter mist hij de snelheid om een flankspeler te bewaken danwel een dekkingsfout corrigeren waarbij hij achter de man aan moet. Lukoki deed ook ee hoop goede dingen, en uiteraard de goede voorzet. Zou ook niet gewisseld worden (maar Sana) als hij niet geblesseerd naar de kant moest.

Het is behoorlijk jammer,onnodig en teleurstellend dat je weer met zo'n instelling het veld opgaat, notabene tegen een ploeg waarvan je weet dat het een kwaal is voor Ajax in de competitie. Het puntverlies is dan ook een logisch resultaat, want wat was het belabberd...enkele dieptepunten zoals het telkens terugspelen op Vermeer wanneer je eigenlijk 80 meter van zijn doel aan het aanvallen bent (bij de corner o.a., wat denk je dan wel niet?), geen werklust, geen leider (babel komt daar het dichtst in de buurt).

Zie het zeker niet somber in voor ons, maar aan enkele minpunten van Ajax moet nodig gesleuteld worden.

7 oktober 2012 om 14:27

Toch stond hij aan de basis van de 1-0, hij mist dan weliswaar die kans en dat is ook slecht maar hij speelt helemaal niet zo slecht als iedereen hier maar roept. Beetje napraten van elkaar.

7 oktober 2012 om 14:31

Maar dat mogen we toch wel verwachten? Het is volgens iedereen allemaal zo'n geweldig talent maar hij kan blijkbaar niet om met die druk denk ik.

7 oktober 2012 om 14:32

Inderdaad, op zich speelde Eriksen een aardige wedstrijd. Hij was de man op het middenveld van Ajax, zowel defensief als offensief. Dat er een paar steekpasses niet aankomen en dat hij die opgelegde kans miste, doet niet af aan het feit dat hij een degelijke wedstrijd heeft gespeeld. Net als Babel, die prima speelde. Lukoki was alleen de eerste 30 minuten goed en de rest van Ajax was zwaar ondermaats.

7 oktober 2012 om 14:34

Hij zet per wedstrijd minstens 3 mensen voor de keeper vrij met geweldige steekballen. Daarnaast speelde hij vandaag prima maar liet de voorhoede hem in de steek. Hoezo zou hij niet met druk om kunnen gaan? Die druk ligt al jaren op hem en aan het einde van het seizoen snoert hij de critici weer de mond.

7 oktober 2012 om 14:40

Tsja , sommige mensen denken dat Eriksen een spiuts is. Eriksen speelde opzich goed , mooie pasjes veel gecreerd , hij is ook de enige creatieve speler bij Ajax.. Maar goed , iedereen haat gewoon om te haten , waarom is Eriksen altijd in scorings positie? Hoort babel daar niet te staan? Of Sana? Of boerrigter? Die laatse twe hebben imo ook matig gespeeld , maar nee hoor let's all hate on Eriksen!

Haters gonna hate , maar zinder Eriksen is er geen creativiteit bij Ajax , daarom snap ik niet waarom jk-ajax zoveel thumbsdown heeft gekregen...

7 oktober 2012 om 14:52

Jk-ajax

Ben zelf een fan van Eriksen. Heb hem vorig seizoen ook continu verdedigd en ook dit seizoen nog regelmatig verdedigd. Maar hij speelt gewoon echt dramatisch slecht. Zelfs zo erg dat een loper (siem de Jong) meer steekballen geeft en meer gevaarlijke situaties oplevert.

Het gehele seizoen heeft Eriksen dramatische vrije trappen en corners. Alles komt halverwege de eerste paal. Om over de korte corners niet te beginnen. In verdedigend op zicht laat hij te vaak zijn man lopen.

Natuurlijk heeft iedere spelers een slechte periode, en zeker als je zo jong bent als Eriksen. Maar wanneer het niet lukt op techniek moet de beuk er in en de schouders er onder. Niet rondlopen in de middencirkel met een uitstraling dat het op 50% ook wel lukt.

Behalve dat. Eriksen is niet de enige speler die ver onder zijn kunnen presteert. Alderweireld stond continu verkeerd te dekken vandaag. Boerrigter geeft alles de schuld behalve zichzelf. Vermeer staat te stuiteren als een tuinkabouter op een trampoline maar een fatsoenlijke uittrap heeft hij niet in de benen.

7 oktober 2012 om 14:56

Volgens mij heb je een totaal andere wedstrijd gezien. Eriksen was vandaag zowel aanvallend als verdedigend nadrukkelijk aanwezig, het was de rest die hem nagenoeg in de steek liet.

Ja de corners en vrije trappen zijn slecht.

7 oktober 2012 om 18:17

Njah, ik weet het niet. Maar volgens mij mag je als spelmaker van Ajax toch wel verwachten dat hij op bepaalde momenten op staat. En niet alleen een lucky goal tegen Twente maakt.

7 oktober 2012 om 14:30

Geen minuut rust voor de ploeg die in het veld stond. Morgenochtend om 8 uur op laten trommelen en een flinke straftraining laten lopen. Morgenmiddag gelijk weer een straftraining er over heen. Laat ze zichzelf maar kapot lopen morgen. Het liefste eigenlijk vanavond nog.

Pure laksheid, pure mentaliteitskwestie en pure inzet. Ajax heeft het volledig aan zichzelf te wijten.
Boerrigter geeft aan alles de schuld behalve zichzelf.
Eriksen speelt continu onder de maat
Alderweireld geeft keer op keer niet thuis
Vermeer staat te stuiteren als een konijn zonder rust.

Mentaliteit, inzet en vechtlust moet aangeleerd worden bij deze jongens.

7 oktober 2012 om 18:19

De-lano

Ik denk dat Frank de Boer deze kleutertjes ook hard genoeg aanpakt. Probleem is dat ze tijdens wedstrijden elkaar iedere keer laten vallen.

7 oktober 2012 om 14:30

Ben het met je eens dat hij enorme kansen laat liggen, maar hij is volgens mij voetballend te belangrijke voor Ajax om hem ernaast te zetten. En vorige week tegen Twente was Eriksen nog de matchwinner.

On: toch een enorme verrassing dat Utrecht hier een punt pakt. Ajax toch nog steeds te jeugdig en onervaren om constant te kunnen zijn?

7 oktober 2012 om 14:32

Steun je spelers eens man! Oke hij had die kansen die je opnoemt natuurlijk moeten maken, maar hij had vandaag ook een belangrijk aandeel in de 1-0, wat een heerlijk steekpass op Lukoki. En natuurlijk brengt hij niet altijd alles maar de laatste tijd beginnen veel ajacieden wel heel veel te zeiken. Op Eriksen, op Boerrigter, op Sana, op Moisander. Ook dat gefluit in de Arena, vind je het gek dat we de naam ajax publiek krijgen. Beter steunen we onze club dan, want we zijn nog voor alles in de race!

7 oktober 2012 om 14:32

Jij hebt t over Eriksen, ook ik irriteer me mateloos aan hem. Hij mist altijd de makkelijkste kansen.
Maar wat is er met die Sana? heb de eerste 2 wedstrijden van hem niet gezien en hoorde iedereen helemaal lyrisch over hem. De laatste 5 wedstrijden heb ik hem bekeken maar ik heb hem nooit een man voorbij zien komen. Altijd maar dat balletje onder de voet, een nietzeggend schijnbeweginkje, en dan weer de bal terug spelen of voor de 1 twee gaan waarbij hij dan uiteindelijk eruit word gelopen omdat hij zooooooooooooo traag is. Triest! maar dan ook echt triest!!

Alderweireld die constant maar de draaimolen in gaat. Van rhijn die elke bal terug op de keeper wilt spelen. Ongelooflijk dit!

7 oktober 2012 om 14:32

Niet alleen de kansen, maar wat dacht je van zijn passes en zijn gemakkelijke instelling.. der uit met die kerel!

Heb het nooit wat gevonden hoor, maargoed dat doet er nu niet toe.

7 oktober 2012 om 14:34

Misschien is hij toch niet zo goed als iedereen denkt. Hij mist m.i. karakter om ook in lastge wedstrijden te excelleren.

7 oktober 2012 om 14:35

Helemaal met je eens. Erger me dit hele seizoen al kapot aan Eriksen. Vond 'm vandaag zelfs 1 van z'n betere wedstrijden spelen en nog is 't matig op dat ene steekpassje na. Overigens vind ik de Jong ook bijzonder matig hoor.

Verder kun je ook wel makkelijk concluderen dat het selectie breed gewoon niet goed genoeg is. De Jong laat ook veel te weinig zien, van Sana kun je 't nog niet verwachten, Boerigter is geen schim van vorig seizoen, van Rhijn vind ik ook minder dan vorig seizoen, Moisander vond ik sowieso al niet goed genoeg en verraste me eigenlijk nog, maar begint ook al minder te worden. Blind speelde aanvallend wel (weer) goed, maar defensief om te huilen. Ik denk dat je in de 1e helft al 3 goals tegen had kunnen krijgen, allemaal omdat Blind z'n man liet lopen en niemand 't overnam. Poulsen is ook niet meer dan een zone dichtloper en laat z'n mannetje net zo makkelijk lopen als 't erom gaat, verder doet die wel gewoon z'n ding.

Eigenlijk zegt 't al genoeg dat Babel keer op keer de beste man bij Ajax op 't veld is ...
Ook Toby is 1 van de weinige die boven 't gemiddelde uitstijgt.

Maargoed, ook eigenlijk geen verassing. Je kunt niet verwachten dat als er een paar sterk houders als Vertonghen en Anita vertrekken je die met een paar goedkope middelmatige aankopen of de jeugd direct weer opvult.

Overigens was Utrecht ook gewoon sterk en degelijk hoor. En die keeper haalde er geweldige ballen uit.

7 oktober 2012 om 14:37

Het is niet alleen die kans het is het complete spel van Eriksen!
Hij loopt echt met een additude op het veld van: ''ik ben een wereldtalent dus ik speel ook wel goed op 50%''.
Echt hoor, van mij mogen ze die gast eruit flikkeren voor een paar weken.
Daarnaast vraag ik me de laatste tijd steeds meer af of het bij Derk een vormdip is, of dat hij gewoon een momentvoetballer is, idem voor Sana.
Dat Babel en Blind de uitblinkers zijn de laatste maand is beschamend en Ajax-onwaardig.
Er moet echt snel iets gebeuren anders kunnen we fluiten naar de schaal.

En oja als er een club zo gek is om nog een mooi bod op onze superdeen te doen, gelijk accepteren en Maher halen.

7 oktober 2012 om 14:46

Als je ziet op wat voor momenten Eriksen de bal verliest en met name wat voor positie dan zie je eigenlijk pas hoe nonchalant hij eigenlijk daadwerkelijk is. Zo zie ik dat eigenlijk wel, hij is vrij nonchalant.
Zijn passing is nog ver van wat het moet zijn, dat is absoluut voor verbeterings vatbaar. Waarom Eriksen nog de corners en vrije trappen mag nemen is mij ook echt nog een raadsel. Telkens weet hij het opnieuw te presteren om een waardeloze corner of vrije trap te nemen. Dan zie ik nog liever de Jong er achter staan of een Schone als hij mag spelen.

Ik moet telkens van iedereen in de media horen hoe belangrijk Eriksen voor dit Ajax is, maar als je echt eens goed oplet dan zie je dat het zeker nog niet zo is.
Hij neemt de ploeg niet bij de hand als het moet, ook de Jong niet (toch de 2 belangrijkste pionnen van de Boer), begint pas goed te spelen na een voorsprong, heeft wel zo zijn momenten om een assist te geven en verbloemt daarmee zijn slechte spel en keer op keer weet hij het weer voor elkaar te krijgen om een 100 kans te missen. Scoringsgericht is bij lange na nog niet.
Hij mag nu onderhand wel eens wat meer kritiek krijgen vind ik.

Ook de Jong heeft een slappe instelling, bewijst vandaag maar weer eens.
Als aanvoerder mag je toch wel wat meer verwachten. Ook na de eigen goal van Sporkslede moet hij juist die jongen net komen troosten en oppeppen (zoals Humberto Tan dat al zei).

Sana is ook veel te licht. Iedereen haalde de loftrompet gelijk uit na zijn eerste 3 goede wedstrijden, maar als je reëel bent dan zie je dat die jongen nog tekort komt.
Lukoki daarentegen speelde een zeer goede wedstrijd. Echt ongelofelijk jammer dat hij gewisseld moest worden, want naar mijn mening was juist hij de meest dreigende en beste speler bij Ajax.

Er moeten echt de nodige dingen veranderen en hopelijk snel genoeg, want anders gaat Ajax zeker nog een aantal keer onnodig puntverlies lijden dit seizoen.

Weer huilen met de pet op..

Ongeinspireerd, niet scherp, niet hard werken.
Corners onzuiver, vrije trappen onzuiver, afmaken onzuiver.

Tja, dan heb je nergens recht op.

7 oktober 2012 om 14:28

Beter kan het niet gezegd worden, hulde.

7 oktober 2012 om 14:30

helemaal mee eens, wat me toch op viel is het krediet dat eriksen krijgt van de boer met z'n vrije trappen/corners.

7 oktober 2012 om 14:49

Oftewel, laat iemand anders dan Eriksen de vrije trappen en corners nemen!

Mooie wedstrijd!, Ik heb genoten!

Ik zeg het al jaren, met Siem de Jong op het middenveld winnen we zelden tot nooit. Kijk de statistieken er maar op na. Die man brengt helemaal niets, maar zo speel je wel elke wedstrijd in feite met 10 man. Zolang hij op het middenveld staat komen we alsmaar verder achter te staan met als gevolg dat we, als Frank de Boer het licht ooit ziet, na de winterstop met De Jong in de spits weer 14 punten moeten goedmaken. Jammer dat het elk seizoen weer zover moet komen… je zou toch verwachten dat ze bij een topclub als Ajax eens nagaan dat ze met Siem op het middenveld niks creëren en steevast punten verspelen. Frank doe je ogen eens open man, ik vind je op zich een goede trainer maar dat zie je al jaren verkeerd.

7 oktober 2012 om 14:27

Aan Siem lag het vandaag helemaal niet, veroverde verschrikkelijk veel ballen en lijdt zelf vrijwel geen balverlies. Iedere keer als Ajax verliest kom je weer met hetzelfde riedeltje maar als we winnen en hij speelt goed geef je niet thuis.

De oorzaak lag heel ergens anders dan aan Siem, wellicht wat beter op hem letten in het stadion.

7 oktober 2012 om 14:27

Siem de Jong zet vandaag tot 3x toe een speler 1 op 1 met de keeper. Maar als een Eriksen ze er niet in schiet vanaf 5 meter afstand?

Siem de Jong is aan de Ajax kant misschien nog wel man of the match. De enige, en dan ook echt de enige die 90 minuten is blijven werken, jagen en doorgaan.

7 oktober 2012 om 14:27

nou Eriksen is een groter drama dan de Jong. Eriksen denkt dat hij een top speler is maar met hem in het team speel je inderdaad met 10 man.

7 oktober 2012 om 14:27

onzin, de jong speelde redelijk, de gene die al jaren niks presteerd is Eriksen en zo ook vandaag weer. wat een baggere speler, hoeveel krediet krijgt die nog van De Boer..
Eriksen zit al 2 jaar in een vormcrisis..

Verder kan je wel zeggen dat Ruiter 1 punt red voor utrecht.. wat keepte hij goed vandaag zeg

7 oktober 2012 om 14:30

Siem was vandaag echt goed!

7 oktober 2012 om 14:33

Dat je niks hebt met Siem weten we nu ondertussen wel maar en natuurlijk is het inderdaad geen geweldenaar maar vandaag was hij de enige Ajacied die nog een beetje fatsoenlijk speelde. Wat de mensen hier boven ook al zeggen, hij zet gewoon 2/3 keer een mannetje 1 op 1.. Ook won hij in verdedigend opzicht nog aardig wat duels..

Onverdiend maar Ajax speelde ook slecht, niet gek met de wedstrijd van Real in de benen.
Ruiter red punten voor Utrecht. Eriksen moet op schietles.

7 oktober 2012 om 14:28

Utrecht heeft ook aardig wat kansen verpest, 1-1 is gewoon terecht.

7 oktober 2012 om 14:29

Ajax heeft grotere kansen gehad en meer. Je hebt geluk dat Ruiter ineens alles pakt en Ajax je in de wedstrijd helpt met een eigen doelpunt.

7 oktober 2012 om 14:34

Ruiter ineens alles pakt? Ruiter heeft al heel veel belangrijke reddingen gemaakt in deze korte periode bij utrecht hoor, ook tegen Feyenoord had hij bijna elke bal.

7 oktober 2012 om 14:58

vd gun en mulenga hebben beide meer dan een handvol kansen verprutst. op het laatst pakt ruiter een bal van sana maar uit die aanval daar voor had vd gun al moeten scoren.

zo ging het de hele tijd, terechte puntendeling, al had 3-3 een betere verhouding geweest.

7 oktober 2012 om 14:28

Dat mag absoluut geen excuse zijn om zo voor de dag te komen. De eerste helft qua kansen, de tweede helft in zijn geheel. Verschrikkelijke vertoning vanmiddag. Morgen maar om 07:00 uur de eerste training om ze eens te laten wennen aan 'vroege' tijdstippen.

Wat een drama...

7 oktober 2012 om 14:31

Waarom niet? Het is nogal een aanslag op je lichaam zo'n wedstrijd tegen het grote Real Madrid. Dan is niet iedereen even fit en scherp en dat is logisch. Maak je de kansen hier hoor je niemand en dat fabeltje over vroege tijden moet ook eens afgelopen zijn.

7 oktober 2012 om 14:32

Precies. Elke dag gewoon om 8:00 uur een training doen. Dan moeten ze allemaal om 6 uur op de toekomst zijn om te ontbijten. Dan kunnen ze wennen aan sochtends pasta eten en werken voor hun geld. Lekker laten lopen, conditie en fysiek op bouwen.

En smiddags een rustigere training (voor het publiek) met positiespel en techniek.

7 oktober 2012 om 14:36

Dus dat is een vrijbrief om zó voor de dag te komen? We hebben het over Ajax(!) he? Eriksen liep er over alsof hij zijn hondje aan het uitlaten was (alweer!) om maar een voorbeeld te noemen. Dit FC Utrecht is dusdanig matig dat je daar gewoon overheen moet lopen. En de manier waarop deze wedstrijd verliep frustreert mij nog het meest. In mijn optiek was dit Ajax-onwaardig. Ook al speel te 5 wedstrijden tegen Real Madrid in één week, dan nog kan je beter voor de dag komen dan vandaag het geval was. Verschrikkelijk...

7 oktober 2012 om 14:56

Ik ben het helemaal met Kebm eens!
Ajax is een topclub, dan mag je die doordeweekse wedstrijd tegen Real Madrid echt niet als excuus gebruiken, want je weet vantevoren dat je doordeweekse wedstrijden speelt als je op hoog niveau speelt.
Als je dat niet aankan, dan ben je simpelweg niet topclubwaardig. Die conclusie is nogal simpel gemaakt en zeer zeker reëel.
De enige speler die mij tot tevredenheid stelde was Lukoki, maar die moest er helaas alweer vrij vroeg af.
Sana, Eriksen, de Jong zijn met name de spelers die op hun plaats gezet mogen worden. Die spelen echt weken al waardeloos voetbal. Tegen Utrecht in de beker werd al gelijk gezegd dat Eriksen eindelijk uit zijn dip gekomen was. Nou... volgens mij zaten die mensen er toch flink naast, want naar mijn inziens is die jongen het hele seizoen al ver en echt ver onder het gevraagde niveau aan het spelen.
Wat mij betreft zet de Boer hem ernaast, want als hij zo blijft spelen zal hij echt niet gemist worden.
Het wordt tijd dat er wat mensen wakker worden. Deze instelling is gewoonweg waardeloos.

7 oktober 2012 om 14:28

Als Ajax ook slecht speelde, hoe kan het dan onverdiend zijn?
Dit is de meest terechte uitslag die deze wedstrijd kon krijgen. Wel een mooie wedstrijd gezien iig.

7 oktober 2012 om 14:29

Als 2 ploegen slecht spelen kan er nog wel 1 minder slecht spelen, is geen hogere wiskunde.

7 oktober 2012 om 15:00

Tja... alleen zo slecht speelde Utrecht toch echt niet... Daar is de wiskunde niet bij nodig...
Deze puntendeling was meer dan terecht. Ajax speelde minder dan ze kunnen en Utrecht wellicht beter...

7 oktober 2012 om 15:28

Statistieken zijn ook geen hogere wiskunde:

Scoringskansen
15-16
Reddingen keeper
3-4
Schoten naast
8-11
Schoten op doel
7-5
Paal geraakt
1-1

duidelijk evenwicht toch

7 oktober 2012 om 14:30

Onverdiend? Volgens mij hebben jullie 3 kansen gehad na die 1-1 maar Utrecht ook. Ik vind 1-1 een aardige afspiegeling van de wedstrijd vanmiddag.

Petje af voor Utrecht. Zette Ajax gelijk vast zodat Vermeer alleen maar lang kan trappen. En aangezien ie dat niet vrij goed kan was het balletje inleveren constant.

7 oktober 2012 om 14:32

Wat nou wedstrijd in de benen daar voel je op zondag toch helemaal niks meer van joh,,,

7 oktober 2012 om 14:45

Dat weet jij want jij speelt op het hoogste niveau en hebt ook al een keer een CL wedstrijd tegen een topclub in de benen gehad.

7 oktober 2012 om 14:45

Vind ik ook een excuus van niets. Als speler van Ajax hoor je gewoon drie volle wedstrijden in de week te kunnen spelen. Ze willen allemaal na 10 goede wedstrijden naar het buitenland tegenwoordig maar zodra er een paar wedstrijden achter elkaar gespeeld zijn, haken ze af en laten ze hun kop hangen...bah..

7 oktober 2012 om 14:54

toornstra heeft gewoon gelijk hoor jongens, als je woensdag speelt ben je zondag 100% hersteld, Ajax is de enige ploeg die daar last van heeft, Twente moet tog ook vandaag weer spelen en PSV ook terwijl die zelfs een dag minder rust hebben. in Engeland spelen ze soms 3x per week die hoor je ook niet klagen.

Utrecht speelde 100% geconcentreerd, Ajax bleef maar denken dat het wel op 70-80% kon. De ongeconcentreerde manier waarop de kansen op doel werden geschoten was daar illustratief aan. Met name die van Eriksen, totaal geen focus. Wat heb ik me geërgerd aan de ploeg. veel te slap, geen inzet, teveel verloren duels. Als ze dan een keer aanzetten was het direct gevaarlijk, maar dat deden ze veel te weinig. Ajax is de sleutels van het krachthonk kwijt geloof ik, alleen Babel laat wat power zien. Het ergste was dat het leek alsof Utrecht veel fitter was dan Ajax. Op deze manier gaat het weer een frustrerende eerste seizoenshelft worden. vanaf eind Februari - begin Maart kunnen we weer gaan genieten.

Wat een niveau van Ajax, adembenemend slechte 2e helft en inzet 0 (muv Babel en Vermeer)

Verdiend gelijkspel, Gefeliciteerd Utrecht supporters.
Man of the match voor mij was keeper van FC Utrecht, mooie reddingen

Wat een slap en ongeinspireerd Ajax. Dik verdiend gelijkspel voor Utrecht.

Dit zijn de momenten dat Eriksen had moeten toeslaan. Laat voor mij zien dat hij nog steeds een enorm groot talent is, maar niet de voetballer die sommige al in hem zien.

Lekker gedaan weer Ajax, dit was prima te doen. maarja, het is niet anders. Wat een wereldpartij keepte die keeper zeg. en Eriksen moet de volgende keer op de bank beginnen, wat een drama.

Mentaliteit, inzet en lef. Puur op die feiten worden we afgemaakt.
Compliment aan Utrecht die de 2e helft zelfs beter voetbalde dan Ajax.

Geen minuut vrij voor deze spelers. Morgenochtend om 8 uur straftraining laten lopen en morgenmidadg weer. Mentaliteit en inzet moet je spelers aanleren!

haal die koter eriksen er eens uit hij kan zelfs geen vrije trap nemen
wat heeft die dat die maar mag blijven staan
hij brengt niks

Ajax verdiende totaal de 3 punten niet..

Jammer dat Mulenga zoveel kansen heeft gemist want juist die man had enkele kansen om de 1-2 te maken..

7 oktober 2012 om 14:27

utrecht verdiende nog minder, enige gevaar waren 2 schoten van richting veranderd, 1 doelpunt en 1x paal

7 oktober 2012 om 14:37

vd gun die op het eind in het zij net schiet terwijl hij alle tijd had en Asare nog vlak voor tijd die tegen alderweireld aan schiet. Deze kansen hadden ons de 3 punten kunnen bezorgen en ik heb het nu alleen nog over de laatste 5 minuten.

Hoeveel kansen kun je missen, eriksen, babel, sana 2x.........

7 oktober 2012 om 14:31

Van der Gun 3x, Mulenga 2x. Is maar wat je wil zien natuurlijk.

Edit: typefout

12:30, bedankt.

Elke bal voor Utrecht viel goed, scheidsrechter bleef maar fluiten en Utrecht bleef maar tijdrekken. Ondanks dat alles kan Sana hem nog voor je winnen. Dramatisch slecht speelde Sana, dramatisch. Eriksen had hem ook mogen maken.

7 oktober 2012 om 14:30

ligt niet aan 12:30 uur. Ligt gewoon aan de lakse instelling van bepaalde spelers!

7 oktober 2012 om 14:51

Wat een onzin om 12.30 de schuld te geven, als je uitspeelt oke, maar thuis??? Als je 8.00 uur opstaat (redelijke tijd voor een werkdag) heb je 4 uur om je voor te bereiden op de wedstrijd.

Het ging vandaag om de instelling, teveel spelers speelden onder hun niveau, waren niet geconcentreerd. De snelle 1-0 zorgde ervoor dat ajax als snel dacht dat de wedstrijd over was. Utrecht loerde..

Al met al een terecht uitslag.

7 oktober 2012 om 15:22

Hadden ze maar naar hun trainer moeten luisteren en een bruine boterham eten

7 oktober 2012 om 16:07

12:30 vind ik een slap excuus, want daar heeft Utrecht ook mee te maken.
Het heeft gewoon met de instelling, mentaliteit en vorm te maken van een aantal spelers.
Mocht dit niet snel veranderen dan gaan we nog wel vaker punten verliezen dit seizoen.

Het is simpelweg schandalig dat Ajax deze wedstrijd verliest.
Ook het excuus dat er doordeweeks gespeeld is geworden vind ik nonsense.
Ajax is een topclub, daar hebben topclubs gewoon mee te maken. Kijk naar Psv die hadden zelfs een wedstrijd later dan Ajax de wedstrijd tegen Napoli en staat nu al voor met 3-0 tegen Nac.
Aan instelling en mentaliteit ontbreekt het gewoon. Het wordt tijd dat Frank ze eens gaat wakker schudden.

Daar wordt je toch niet goed van.. Je moet gewoon concluderen dat de aanvallende middenvelders gewoon veel te weinig doelpunten maken. Kansen genoeg, maar afmaken.. Hoo maar. Ik geloof dat Ajax zelden 2 of 3 doelpunten maakt in een wedstrijd en dan maak je het jezelf toch wel zeer lastig. En dat kan je Babel niet alleen kwalijk nemen, die scoort veel en brengt mensen in positie...

Ja.. als je de kansen niet afmaakt krijg je de deksel op de neus he!(meer heb ik niet te zeggen..)
Volgende week zijn er toch geen wedstrijden? ivm interlandverplichtingen?

Eriksen wordt duidelijk overschat, kan zich nog niet aan de malaise ontrekken. Maar hij is nog jong, over 3 jaar is hij nog maar 23 en dan is hij weer veel meer ervaren

7 oktober 2012 om 14:30

Toch vreemd dat iemand als Maher die veel minder ervaren is veel beter speelt. Heeft dus eigenlijk vrij weinig met ervaring te maken, talenten hebben niet 150 wedstrijden nodig.

7 oktober 2012 om 14:33

Er ligt bij AZ ook wat minder druk op een speler als Maher. Die is veel rustiger gebracht, waar Eriksen snel werd gebracht uit noodzaak. Dat Eriksen dit seizoen even wat minder speelt kan gebeuren met een jong talent. 2e seizoenshelft van vorig jaar speelde hij uitmuntend en toen was iedereen stil.

7 oktober 2012 om 14:33

Dan is Eriksen dus geen talent, weten we dat ook weer. Misschien wel goed voor hem als hij nu wqt kritiek krijgt

7 oktober 2012 om 14:56

Veel rustiger gebracht??? speelde vanaf zijn 18e wekelijks een wedstrijd, vorig seizoen een van de spelers geweest die de meeste wedstrijden gespeeld heeft in dat seizoen.

Minder druk? heel Nederland keek toe, moest helaas in een andere rol spelen (VM ipv AM) dat deed hij en bleef overeind. Stond AZ niet bovenaan halverwege het vorige seizoen, denk je dat er geen druk is dan?

Maher is mentaal sterker en heeft een ander karakter, vechters baasje. Ik denk persoonlijk dat dat Maher verder gaat brengen dan Erikssen.

Nadat FC Utrecht verdiend won met 9 man tegen Psv, had het vandaag ook gewoon de 3 punten kunnen pakken in Amsterdam. Zo waren er kansen over en weer, om de winnende te maken. Utrecht kan het elke ploeg in Nederland lastig maken, als zij zo voetballen als vandaag. Ajax blijft ongeslagen, maar wat koop je daarvoor als je te weinig wint?

Ik had graag gezien dat Eriksen eruit werd gehaald, voor Fisher. Laat hem maar eens merken, dat er wel degelijk concurrentie is voor zijn positie. Misschien dat hij dan wakker wordt geschud, en beseft dat het beter moet. Ik verwacht niet dat hij elke wedstrijd de pannen van het dak speelt, maar och wat neemt hij slechte corners en laat hij 100 kansen onbenut. Sana trouwens ook, schiet gewoon recht op de keeper, tja dan gaat de bal er nooit in. Schiet de bal op zijn minst in een hoek.

7 oktober 2012 om 14:32

Utrecht verdiende een punt zeker op basis van de tweede helft ja.
Als je ziet dat ajax nonchalant met de kansen om wilt gaan en utrecht terug laat komen in het spel. Tja en dat moet zogenaamd terug naar de europese top. Lol
Die Sana sorry maar die heeft 2 goede wedstrijden gespeelt verder doet hij het matig en is het een speeltuinvoetballer net als eriksen, lukoki. Verder zijn blind, moislander gewoon matige spelers ook al spelen ze soms een leuke partij tegen bepaalde tegenstanders.

7 oktober 2012 om 14:35

gelijkspel is een terechte uitslag ..komt niet veel voor dat ploegen zo mogen meevoetballen in de Arena ..complimenten aan utrecht .naar hun vermogen goed gevoetbald en geknokt want normaal gesproken is Ajax een maatje te groot .

Prutsers! En dan als slogan"wij zijn Ajax wij zijn de beste" laat me niet lachen.....................

ajax laat gewoon punten liggen tegen zichzelf hoor.
respect voor utrecht voor de spelopvatting en een zeer sterke keeper maar laten we wel zijn, ajax mist gewoon 3-4 gigantische kansen waar je de keeper kansloos moet laten.
utrecht heeft kansen gehad maar niet zo gigantisch als ajax en vaak waren het ook nog eens kluts ballen die net goed voor de voeten kwamen om nog maar te zwijgen over die ongelukkige eigen goal van ajax.

het was typisch weer zo'n wedstrijd waar alles een beetje tegen zat.
ajax heeft niet slecht gespeeld, heeft goed gespeeld vind ik maar die kansen moeten er in.
maak je die gigantische kansen af dan is het gewoon 2-0, 3-0 of 4-0.
zeker die 2-0 had erin gemoeten, dan geef je utrecht geen kans meer.

Wat een waardeloze wedstrijd van Ajax. Mijn vrees over de kwaliteit van deze Ajax onwaardige selectie komt uit. Met deze rampen selectie doe je niet mee om de titel. Overmars bedankt

Ajax genoeg kansen in de eerste helft om de wedstrijd op slot te gooien. Dat je dat dan niet doet, betekend dat je in de 2e helft er gewoon vol voor moet gaan met nog veel meer inzet, passie en concentratie. Vervolgens zie je gewoon een utrecht dat in de 2e helft gewoon beter is dan Ajax eigenlijk... Weer maak je ook in de 2e helft de kansen niet af, zie Eriksen, en wanneer je alles op alles moet zetten en het laatste kwartier vol gas moet geven, zie je gewoon een Ajax dat niet onder de druk van Utrecht vandaan komt? Schandalig.

Ja hoor weer verloren van ons zelf op instelling elke 2 e bal was voor Utrecht.
Utrecht had echt de overwinning verdiend op bassis van wat zij hebben laten zijn tegenover wat Ajax heeft laten zien.
Want volgens mij heeft Utrecht de betere kansen ook nog wel gehad.

7 oktober 2012 om 14:39

Dat ben ik niet met je eens, Ajax had de grootste kansen. Toch.. als je Ajax had kunnen pakken was het vandaag wel geweest. Maar een gelijkspel is een terecht resultaat.

leuke wedstrijd, juiste uitslag

Zo dom om hier punten te laten liggen. Je moet bij rust al 3-0 voor staan maar laat het weer na. Zoveelste keer dit seizoen. Er worden veel te veel kansen gemist.

7 oktober 2012 om 14:52

Nee hoor niet voor de zoveelste keer. Zag net een balkje bij eredivisie live. 100 schoten, twintig goals. Meest effectieve ploeg in de eredivisie.

we zijn niet klaar voor de titel, zover is duidelijk. Ze missen de dooretvermogen en concentratie en ook ene beetje individuele kwaliteiten, met alleen maar positiespel kom je er niet
eriksen ... voetbaltechnisch vind ik hem nog steeds prima, goed positiespel etc maar het loijkt alsof hij de opdracht van de boer had gekregen om niet te scoren...
verder jammer van dat doelpunt van fabian, hopelijk wordt hij wel goed gesteund door zijn ploeg want het is nog steeds een grote talent.

Toch weer dat duivelse Utrecht dat punten pakt tegen ajax. Was wel een erg slechte wedstrijd hoor en Utrecht heeft gewoon naar mogelijkheden prima gespeeld. Ze hebben dat punt meer dan verdient en ik denk dat ajax zelfs nog blij mag zijn dat ze uiteindelijk niet verliezen, ook al had Sana alsnog voor de drie punten kunnen zorgen (wat overigens teveel van het goeie was geweest vond ik)
Die Oar heeft me trouwens eindelijk eens kunnen bekoren. Tot nu toe maar een matig lichtgewicht, maar hij speelde vandaag echt prima. Een ware plaag voor de verdediging.

7 oktober 2012 om 14:31

Sana had het op het eind kunnen beslissen jah, maar vd Gun ook hij had alle tijd, maar hij wilde in 1x uithalen, als hij de bal had aangenomen had hij een veel grotere kans.
Oar speeld idd goed, vind hem wel voorspelbaar maar als de ajax spelers dat niet doorhebben is het prima, steeds dezelfde actie : heel snel van zijn rechter naar zijn linker tikken in 1 beweging en zo je mannetje passeren

7 oktober 2012 om 14:39

Volgens mij doet Messi ook niet anders hoor..

7 oktober 2012 om 14:43

Nee Messi maakt bijna nooit een actie hij dribbeld gewoon razend snel en is heel erg wendbaar dus onvoorspelbaar.
Ik vind het wel mooi dat onze Ausies nu eindelijk laten zien wat ze kunnen, iedereen liep ze af te kraken, maar Oar en Sarota hebben nu al een paar wedstrijden laten zien dat ze goed genoeg zijn voor de Eredivisie.
Alleen jammer van Zullo, hij is erg aanvallend maar wel een goede back en kan ook wel het niveau aan alleen met Bulthuis voor je kan je dat niet laten zien, want Bulthuis speelt echt geweldig de laatste tijd,

als team gefaalt, na die eigen goal van sporkslede niemand die hem ff er overheen praat dat is toch lullig.
babel speelde weer prima, sana/boerrigter zaten totaal niet in de wedstrijd vond ik.
trouwens moet er niet is iemand anders worden aangesteld voor vrije trappen ipv eriksen??

7 oktober 2012 om 14:36

Sana is matig maar hij koste bijna nix dus weinig risico. Boerrigter denk dat ie heel wat is maar speelt al weken slecht.
Verder vond ik verdedigend ook niet stabiel ogen met alderweireld en moislander.
De manier waarop ajax met de kansen omsprong leek het alsof ze dachten dat ze dit wel even zouden winnen.

Beide ploegen hebben gekregen waar ze recht op hadden, wel weer typisch hoe Eriksen die kans mist een speler met zijn kwaliteiten moet die toch wel binnen kunnen schieten.

Eerst kansen afmaken voordat je hoopt op punten. Op fysiek vlak is Ajax afgebluft door een stugge Utrecht en de complimenten naar de Ruiter, een paar uitstekende reflexen laten zien vandaag.

7 oktober 2012 om 14:49

Ajax is helemaal niet afgebluft door Utrecht. Ajax heeft dit helemaal aan zichzelf te danken wat betreft de instelling van een groot aantal van haar spelers. Dat je in de eerste helft legio aan kansen mist, alla, maar dat je dan in de tweede helft helemaal niets meer doet, is gewoon triest...

Wel een terechte uitslag. Ajax had kansen op meer en Utrecht ook. Ze mogen allebei blij zijn met een punt, waar Utrecht waarschijnlijk de enige zal zijn die tevreden is met dat punt.

Ik twijfel niet aan de Boer als trainer, ik denk dat hij de juiste man is om nu bij Ajax te zitten. Maar ik verbaas me soms wel over de opstelling en de wissels. We hebben in de laatste wedstrijden gezien dat de buitenkanten erg zwak waren en gelukkig was nu Boerrichter gewisseld voor Lukoki waar een stuk meer dreiging van af kwam. Ik snap nog steeds niet waarom hij De Jong en Eriksen steeds laat staan terwijl hij een goed spelende Blind wisselt waar veel gevaar van af kwam van links. Toen Schone ingebracht werdt is alles er niet veel beter op geworden. Wat ik ook niet snap is dat je zulke grote talenten in de jeugd hebt, waarom krijg bv een Ansdersen geen kans op het middenveld?

7 oktober 2012 om 14:36

Je hebt gezien hoe de Jong meerdere spelers 1-op-1 voor de keeper heeft gezet? Over Eriksen geef ik je gelijk, maar ik denk dat je de rest van de wedstrijd misschien niet gezien hebt. De Jong was 1 van de betere spelers aan Ajax-zijde (wat vandaag helaas niet veel zei, oke..)

Wat is die Sana slecht zeg! Ongelofelijk dat hij gewoon bij ons in de basis staat, had nou maar gewoon Narsingh of Assaidi gehaald.

7 oktober 2012 om 14:32

Sana is gewoon een rot spelertje, toen die net kwam deed die aardig maar wordt steeds minder laat Fisher maar lekker voor hem in de plaats veel beter.

7 oktober 2012 om 14:39

Ja die jongen kan er echt niks van en hij is gewoon al 23. Iedereen zei ook dat hij beter is vanaf links maar daar bakte hij er ook niks van vandaag.

7 oktober 2012 om 14:47

Beste waar die in is is bank zitten en dan invallen, type Leonardo van Nac en Ajax. Maar gelukkig koste die maar 350.000.

Klasse utrecht zeer verdiende punt gehaald met zelfs heel gedurft voetbal .

7 oktober 2012 om 14:30

idd, complimenten voor wat jullie hebben gedaan. Ajax werd vandaag afgetroefd op doorzettingsvermogen en inzet

Wow mooi dat we Ajax nu 2 punten afhandig maken na onze eerdere kansloze nederlaag in de beker.
Vond het misschien niet helemaal verdient maar wij hebben ook kansen gehad om op het eind nog te winnen.

Robbin Ruiter onze held en natuurlijk Sporkslede met een prachtige goal alleen wel in het verkeerde doel.

Wel leuk iedereen bij live meepraten na 6 minuten Babel scoort en gelijk 10,10,10
en dan nu hebben jullie 2 punten verloren

ADO en Utrecht zijn allebei teams die gewoon alles geven voor die ene wedstrijd. Ze hadden allebei geluk dat ze spelden na dat Ajax europees voetbal had gespeeld maar ja de wilskracht is toch het sterkst.

7 oktober 2012 om 14:46

als ze dat volgende speelronde nou is tegen elkaar doen krijgen we een leuke wedstrijd:-)

7 oktober 2012 om 15:04

Ik hoop het ! Alleen hoop ik stiekem dat Ado dan wint !

7 oktober 2012 om 15:22

dat begrijp ik.........maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren

Wat was het weer extreem slecht zeg... Eriksen was vandaag wederom erg belabberd. Vrije trappen die in de muur worden geschoten, slechte aannames en foute passes, noem het en hij deed het verkeerd vandaag. Het is zo zonde want de jongen kan zo fenomenaal goed voetballen.. Sana bewees ook vandaag weer het niveau nog niet aan te kunnen. Vooral zijn aannames van ballen uit de lucht zijn van het niveau d-junior. Het is sowieso achterhaald om nog met een rechtspoot op links te spelen, vooral als hij geen man kan passeren..

Het schortte vandaag vooral aan de mentaliteit van de ploeg en dat irriteert me toch wel het meeste. Het mag niet zo zijn dat je op instelling afgetroefd word door zo'n matige ploeg als Utrecht.

Overigens wel mijn complimenten aan Ruiter.. Wat een geweldige keeper is dat zeg!

Wederom een zeer matig Ajax in een 12:30 wedstrijd na een Europese week. Genoeg kansen nog gehad, dat is nog het ergste, maar het spel was waardeloos.

Het wordt tijd dat Frank ingrijpt en het slappe middenveld maar eens op de blaren laat zitten. Eriksen gaat weer zeer matig om met 2 goede mogelijkheden. Siem de Jong heeft nog nooit een serie wedstrijden kunnen overtuigen. Onbegrijpelijk dat die slappe zak de aanvoerder is, dan vraag je om problemen.

Geef Toby alsjeblieft de band. Gooi Schöne er maar in als aanvallende middenvelder en dan kijken we wel weer verder.

PS: Die Mulenga is echt een topspeler voor de Nederlandse eredivisie!

7 oktober 2012 om 14:39

Jij hebt de wedstrijd niet echt gekeken of wel? Die kans die Eriksen miste kreeg hij dankzij een pass van de Jong, die hem dus in zijn eentje voor de goal zette. Eriksen was ook niet de enige speler die de Jong 1-op-1 voor de goal heeft gezet vandaag.

7 oktober 2012 om 23:01

Ik heb de wedstrijd wel gekeken, maar ga niet vertellen dat dat nou zo'n fantastisch balletje was. Dat was een doodnormale kaats. Ik verwacht van een nummer tien dat hij ballen opeist, dat hij door beweegt, dat hij open draait en dat hij beslissende acties maakt. Siem de Jong speelt veel te vaak verstoppertje en moet het hebben van 'momenten'. Als je toch ziet hoe Chadli en Tadic bij Twente voetballen, dat is heel andere koek. Waarom heeft de Jong die beschermde status bij Ajax?

Ajax, Ajax, Ajax toch wat zijn jullie toch weer eens slecht niet te geloven. Eriksen vertaan gewoon eruit gooien samen met Siem wat zijn die slecht. Gooi Fisher en Anderssen maar voor de leeuwen dan heb je nog veel meer kans om te winnen dan die 2 bij elkaar. Gelukkig is het nog maar 4 punten achter twente en 2 ajax PSV (mochten die winnen)

Mijn voetbalzondag gelijk verpest bedankt.

7 oktober 2012 om 14:34

Mijne is niet verpest hoor, dit is gewoon goed voor Ajax dat ze dit krijgen veelste makkelijk over gedacht dat ze deze wedstrijd gingen winnen. Ik zal zeggen de spelers moeten bij zich zelf na denken hoe dit kan gebeuren. Doe net als de trainer van de Duitse club verliezen ga je maar lekker paar kilometers lopen.

7 oktober 2012 om 14:47

graag gedaan

Drama! Siem nooit meer op het middenveld. Niet creatief genoeg, mist handelingssnelheid. Eriksen... Wanneer laat je het eens zien, ben bang dat ie het eeuwige talent zal worden ala Aissati.

7 oktober 2012 om 14:49

Want Siem heeft niet meerdere spelers 1-op-1 voor de keeper gezet vandaag met zeer goeie passes? Misschien iets beter de wedstrijd kijken voortaan..

Leuke wedstrijd hoor! Hadden allebei kunnen winnen. Ruiter keepte goed. Utrecht zat er ook goed kort op. Ajax heb ik betere wedstrijden zien spelen.

Echt een mentaal probleem vandaag.

Dus niet fysiek zoals met dat riedeletje over die 12:30 wedstrijden. Nee slap voetbal lijdt tot puntverlies. Hierdoor zie je toch wel dat voetballers werkelijk achterlijk zijn.

Tis al honderden keren gebeurt op deze wijzen en nog steeds weten ze het te presteren zo ongelooflijk ongeconcentreerd te spelen.

Ik word hier zo ziek van hè, jezus.

Combinatie van week met Europees voetbal, wedstrijd om 12:30 en FC Utrecht als tegenstander? Het blijft suggereren, maar feit is dat dit 2 duur verspeelde punten zijn in een wedstrijd die je gewoon vooral thuis moet winnen.

Tegen ado, utrecht en feyenoord kun je net zo goed al een 3-0 neerzetten voor de tegenstander en je de moeite sparen. Het is nu al een aantal seizoenen prijs tegen deze clubs omdat ajax spelers deze wedstrijden blijkbaar zien als de makkelijkste wedstrijden van het jaar. Het is continu slap, ongeinspireerd en men doet alsof het een oefen pot is. Tuurlijk het staat 1-1, prima toch? Oh het wordt 1-2 nou maakt niet uit...

Dit kan Ajax jaar in jaar uit zijn fans niet aandoen om niet eens te proberen tegen de grootste rivalen, het wordt tijd dat de bezem door de selectie gaat. Niet inzetten is oprotten en bankzitten. Te beginnen bij eriksen, die luie hond kan het allemaal niks schelen. Boerrigter die alleen maar een grote bek heeft en niks presteert... Allemaal drama en ellende

Zeer slecht
Ja de boer bedankt sta je 1-1 kom je met schone aan terwijl je hoessen hebt snap er niks meer van
Ajax mist een targetman!!!!

En eriksen pffff die moet wat sterke koffie zwart drinken sjonge jonge

Sana is nog kind maar die kreeg ook kansen genoeg
De jong vind ik zo matig, en hij is de aanvoerder de leider hahah laat me niet lachen.

Derk boerighter die denkt dat die robben is elke keer dribbelen maar die bal pasen nope!
Voor de rest complimenten aan babel en lukoki die speelde goed in mijn ogen

7 oktober 2012 om 14:34

Schone liep er in die korte tijd volledig verloren bij, op basis waarvan heeft Ajax hem gehaald?

7 oktober 2012 om 15:30

Op basis dat hij transfervrij was, en dus een aardige bankzitter is.

Verdiend punt voor Utrecht Ajax heeft echt te weinig gebracht, ondanks het missen van enkele grote kansen. Opvallend was vond ik het zeer voorzichtige fluiten van de scheids. Voor elk contactje een fluitsignaal, een zeikerige manier van fluiten. Geen wonder dat we Europees omgekegeld worden, voetbal is en hoort mannelijk te zijn

Nu kon je duidelijk zien dat hoe belangrijk Poulsen voor Ajax is.
In tweede helft hadden we niet eens een minute rust op het middenveld en die sporkslede.. tjaa wat moet ik over hem zeggen.
En ohjaa voor de mensen die altijd zeggen dat door CL wedstrijden tegen grote clubs bouw je ervaring op.. nou dat heb ik vandaag gezien -.-
Enige plus punten Babel en Sana en Poulsen natuurlijk!

7 oktober 2012 om 16:20

Daar doe je Lukoki echt tekort mee. Ik vond Lukoki samen met Ruiter de 2 sterkste op het veld vandaag. Babel werkt ook hard, maar je mag mij wel uitleggen wat voor pluspunt je ziet in Sana deze wedstrijd. Wat was die ongelofelijk dramatisch vandaag. Vele mislukte passjes, kwam zijn man niet voorbij, loopt mensen in de weg (blind met name en Van Rhijn) en werd fysiek gewoon afgetroefd. Nee, Sana heeft me nog niet kunnen overtuigen. Speelt al weken slecht, samen met Eriksen en de Jong. Lukoki mag van mij basis blijven staan als hij het niveau aanhoudt of overtreft die hij vandaag liet zien.
Frank mag deze jongens eens wakker gaan schudden, want wat een slappe hap was het.

7 oktober 2012 om 16:31

aggg, ik bedoelde ook lukoki in plaats van sana.
Lukoki vindt ik zelf ook veel beter dan boerrigter alleen soms heb ik het idee dat hij fysiek te kort komt!
Ik hoop dat Fank een keertje zonder de jong op het middenveld gaat spelen, want ik vind hem echt niks toevoegen..
Blind is trouwens wel goed bezig laatste tijd.

Helaas weer punt verlies. Het was weer niet al te best maar we hebben genoeg kansen gehad om de wedstrijd te beslissen. Ruiter keepte goed mijn complimenten aan hem. Kwamen we vorige week dichterbij en nu kunnen ze weer uitlopen.

Wanneer gaan ze eens een keer loon naar prestatie invoeren?? Ben t echt zo zat die instelling...

Het was trouwens Tommy Oar die die geweldige steekbal op vd Gun gaf bij onze 1e grote kans

Ik zie hier overal 12:30 haha, ze doen werkelijk alles om te ontkennen dat Ajax een gebrek aan kwaliteit heeft xD Misschien lag het aan F.de Boer die z'n bril niet op had vandaag.

7 oktober 2012 om 14:36

Inderdaad dit soort wedstrijden komt kwaliteit gebrek toch wel schrijnend naar boven 1-1 kan maar dan moet Ajax 20 kansen hebben gehad en Utrecht 2 maar als Utrecht 6-7 goeie kansen krijgt en Ajax evenveel en ook nog een Thuis dan ontbeert het aan kwaliteit.

7 oktober 2012 om 14:37

Het maakt geen reet uit dat ze spelen om half 1, Utrecht speelt ook zo laat en hebben er evenveel last van. Gebrek aan kwaliteit is het niet, ze hebben beter dan Utrecht dus moeten ze normaal winnen is gewoon te makkelijk over na gedacht. Ajax verdiende het niet om te winnen dus dit is genoeg voor ons.

Off: Ik heb kijkcode gekocht voor Barca - Real Madrid voor televisie iemand enige idee wanneer ik die kan kijken op tv? uurtje voor wedstrijd of nog wat korter? Alvast bedankt.

7 oktober 2012 om 14:38

Het is een slap excuus maar als je de statistieken erop naslaat dan kan je inmiddels wel stellen dat het voor Ajax een klotetijd is om te spelen. Het is inmiddels wel een feit maar het blijft een zwak excuus.

Ondanks dat Utrecht het absoluut niet verdiende om te winnen, verdiende Ajax het ook niet om te winnen met zo'n instelling. Man man man wat was het weer drama met de mentaliteit, Boerrigter die een beetje als een droplul staat te voetballen alsof die er morgen mee stopt, Sana die denkt dat lichamelijk contact niet is toegestaan en Eriksen die echt werkelijk niks voor elkaar kreeg behalve die assist. Heel lullig dat zo'n klote balletje via Sporkslede er dan weer ingaat. Zal toch iets moeten veranderen, misschien dat de boer Fischer er is in kan zetten en Eriksen eruit kan halen. Lukoki overigens erg goed eerste helft, durfde de actie te maken en is erg snel. Als die nog iets meer balvast wordt kan dit een leuke gaan worden. Snel vergeten en op naar volgende week!

Wat moet Ajax blij zijn met Babel
Zonder hem was het echt helemaal in elkaar gezakt want dan houdt Ajax geen bal meer vast voorin met Sana en Boerighter win je mischien alleen van zwolle wat zakken die 2 door de mand zeg het is gewoonweg bedroevend.
In de topklasse lopen gewoon betere spelers rond dan die 2 en dan overdrijf ik niet.

Net als de laatste 2 seizoenen is Ajax weer afhankelijk van de prestaties van concurrenten.
Een cadeautjes-kampioen.

7 oktober 2012 om 14:37

Ja inderdaad, die wonnen ook de wedstrijden voor ons. Wij hebben niet eens hoeven spelen ervoor. Lekker huilen man, Ajax domineerde vorig seizoen na de winterstop.

7 oktober 2012 om 14:56

Ajax stond elke keer ver achter, normaal gesproken wordt je dan geen kampioen meer. Ajax werd mede kampioen door het falen van concurrenten.

7 oktober 2012 om 15:41

Je wordt altijd kampioen door het falen van een ander, niemand wint namelijk al zijn wedstrijden. Lekker denigrerend doen als je eigen team er weinig van bakt. 2 jaar kampioenen omdat WIJ de besten zijn.

7 oktober 2012 om 14:46

Nee de tegenstanders van PSV en Twente moeten expres verliezen want anders wordt Ajax kampioen. Durpie durpie duuurrrr.

7 oktober 2012 om 15:47

Je bent altijd afhankelijk van de concurrenten of je moet zelf alles winnen, dat doe geen enkel team dus met jou theorie is elke kampioen in de geschiedenis cadeautjes-kampioen.

Ontopic: Terechte uitslag Ajax verzuimde in de eerste helft de 2-0 te maken en komen dan knullig op 1-1. Daarna hebben beide teams nog goede mogelijkheden gekregen maar niemand gescoord dan is het een terechte uitslag. Wederom een puntverlies van Ajax wat ze aan hunzelf te wijten hebben. Erg jammer maar zo lopen we alweer zo vroeg in het seizoen achter de feiten aan.

En knap gedaan van Utrecht ze bewijzen toch keer op keer dat ze Ajax goed weten te bespelen.

terechte uitslag gezien het spelbeeld, het had nog alle kanten op kunnen gaan. Zowel Utrecht als Ajax hadden levensgrote kansen maar deze werden niet afgemaakt. Echt balen want we hadden zo mooi kunnen aanhaken met de top.

Dan is dit mooi tijd om eens wat veranderingen door te voeren. Siem de Jong eruit en Alderweireld captain maken. De Jong als stand-in voor Babel laten fungeren en stel Fischer of desnoods Andersen op, want van Sana word ik niet echt vrolijk. En op de plek van Siem op het middenveld komt desnoods weer Serero, indien hij weer hersteld is.

Daarnaast moet Eriksen er ook uit, voor Schöne bijvoorbeeld, want Eriksen is er gewoon niet bij met zijn hoofd.

7 oktober 2012 om 14:43

Het probleem is dat we na Eriksen geen betere middenvelder hebben rondlopen op Serero na maar die is geblesseerd en Schöne komt zwaar tekort voor Ajax. Ik hoop dat Eriksen vertrekt en dat ze Adam Maher halen als de vervanger voor die eeuwige talent Eriksen!

Wordt tijd dat sommige spelers eens op hun plek worden gezet. Spelers als sana & boerrigter zijn niet goed genoeg voor dit niveau. Geef dan jongens als fischer en andersen de kans, daar druipt het talent van af.

Ajax liet het de 2e helft nogal afweten. Wat een rommeligheid. Vliegt die 1-1 er ook nog zo lullig in. Hoe Utrecht speelde hing de 1-1 ook wel in de lucht maar Ajax had ook kansen zat gehad om de voorsprong uit te bouwen.

Maar ja je kan moeilijk zeggen dat het alleen lag omdat Ajax zwak speelde. Utrecht speelde gewoon goed en was erg gevaarlijk bij vlagen. Eriksen liet het andermaal weer afweten. Wanneer ontvlamt het vuur nou eens in die speler? Hij speelt altijd zo klinisch. Net of je het alleen maar daarmee kan redden. Helaas zijn er nog geen alternatieven voor Eriksen en Siem de Jong die het hun moeilijk kunnen maken om hun basisplaats te behouden. Vind ook dat 1 van de 2 op de bank moet en ze gewoon 433 met de punt naar voren moeten spelen want het zijn alle 2 nr 10s. Vooral Siem de Jong. Of Siem in de spits, Boerrigter linksbuiten, Babel rechtsbuiten en Sana naast Eriksen.

Dat Schone er op het laats bij kwam lag volgens mij omdat Boerrigter echt een zijlijn speler is en Blind zowiezo niet veel meer te zoeken had daar en er dus een echte middenvelder erbij werd gebracht want nu stond er 1 verdedigende (sporkslede) en 2 nr 10s. Ik had ook graag die Hoesen wel weer willen zien met Boerrigter - Hoesen - Babel voorin. Dat vond ik er erg goed uitzien ipv die lichtgewichten Lukoki en Sana.

Vond die van der Hoorn ook uitstekend spelen. Die is ook naar maar 18 jaar geloof ik? Als die zo blijft spelen speelt ie volgend jaar bij Ajax of Psv. Lijkt mij nogal een toptalent voor een verdediger of ben ik te optimistisch.

Achteraf is 1-1 op zich wel terecht gezien de kansen heen en weer maar toch vind ik dat Ajax te slecht speelde voor hun doen maar ja wat koop je ervoor. Utrecht speelde iig beter dan in de beker.

Ik was hier al zo bang voor na die bekerwedstrijd, oke die wonnen we simpel, maar ik was niet bepaald blij, mijn eerste gedachte was : Laat het ze in de competitie ook maar doen. Hier was ik nou al zo bang voor..

Wat een dama, weer kunnen we niet van Utrecht winnen, gewoon weer puur een kwestie van het missen van Mentaliteit, van bikkels. Bijna altijd worden we op basis van strijdlust afgetroeft door dit soort ploegen..

En Eriksen.. zet hem astjeblieft een keer op de bank, ik wordt zo moe van hem, hij besliste het duel met Twente, maar speelt zo gemakzuchtig, denkt alles op z'n gemakje te kunnen doen zoals Iniesta en Xavi dat kunnen..

Sana heeft talent maar komt tekort, Eriksen denkt alles in versnelling 1 te kunnen doen en Boerrigter, ik weet niet wat er met hem is maar als hij niet fit is, stel hem dan niet op, aan hem heb je alleen wat als hij topfit is, en dat is hij helaas zelden..

Nouja, nu staan we in ieder geval weer op een grotere achterstand tegen Twente (ervan uit gaande dat zij wel hun plicht doen) en PSV zal ons nu ook voorbij gaan, jammer dat Ajax het in de eerste seizoenshelft weer tegen ploegen als Ado, Utrecht en Heerenveen laat liggen. Kunnen we weer in de tweede seizoenshelft tradiotioneel een inhaalrace inzetten, al vrees ik dat Twente en Psv dit seizoen niet zoveel punten laten liggen na de kerst..

Ik ben het zo vreselijk zat met Ajax, elke ploeg die druk zet pakt punten bij ons. De eerste knuppel van Ajax die na de wedstrijd begint over instelling en onderschatting hoeven ze de rest van het jaar niet uit te betalen wat mij betreft. Al die lulkoek hoor ik al jaren, maar ze leren er blijkbaar niks van want het gaat al jaren fout.

Uiteindelijk mag je nog opgelucht zijn dat Utrecht de 1-2 niet maakt want na de 1-1 had Utrecht meer kansen dan Ajax. Ik word hier zo ontzettend gefrustreerd van, als een ploeg niet zoals FC Twente braaf angstig op eigen helft gaat voetballen is het meteen te moeilijk.

Overigens, complimenten voor Utrecht dat het druk zetten heel goed deed, en extra voor de Ruiter want die keepte echt een geweldige wedstrijd!

7 oktober 2012 om 14:41

Utrecht speelde moedig maar als je 4-5 100% kansen krijgt als Ajax zijnde dan mag Utrecht van geluk spreken dat het moedige spel een punt oplevert. Ajax was dramatisch in het afronden. Eriksen en Sana hebben Ajax vandaag de 3 punten gekost.

7 oktober 2012 om 14:43

Als ik jou was zou ik dan lekker voor RKC worden. Die gaan er elke wedstrijd de volle 100% in, hoef je je ook niet meer te ergeren.

7 oktober 2012 om 14:45

Haha opzich een goede tip Maar zo werkt het niet he. En je moet het maar zo zien, nu ben ik gefrustreerd maar deze momenten moet je ook hebben om voluit van de mooie momenten te kunnen genieten.

7 oktober 2012 om 16:31

Ik kan mezelf echt vinden in je reactie. Ik heb me kapot geërgerd aan een aantal spelers vandaag. Met name Eriksen, de Jong en Sana waren echt slappe hap vandaag. Of ja... beter gezegd al weken!
Sana komt overduidelijk nog tekort, maar Boerrigter is ook nog verre van zijn niveau van vorig seizoen. Misschien dan maar de Sa laten spelen?
Eriksen mag wat mij betreft geen vrije trappen of corners meer nemen, want wat zijn die ongelofelijk slecht. Keer op keer hetzelfde liedje.
De Jong mag zich ook eens wat meer laten gelden op het veld, dat doet hij (als aanvoerder zijnde) ook veel te weinig naar mijn inziens.
Zoals Humberto Tan al zei, na de eigen goal van Sporkslede zie je niemand die zich over hem ontfermt, dat lijkt me met name toch ook de rol van een leider. Aangezien dit gewoon ongelukkig was, had hij Fabian wel mogen troosten en oppeppen.

Lukoki vond ik veruit de beste bij Ajax vandaag. Die jongen is dreigend en als hij eens goed aangespeeld wordt dan zie je wat zijn kwaliteiten zijn.
Van mij mag hij in de basis blijven staan de komende tijd, totdat er weer eens wat mensen wakker gaan worden.

Ik denk dat dat nog de moeilijkste opgave voor de Boer gaat worden. Waar is de winnaarsmentaliteit des Ajax? Niemand wil extra meters lopen en de passing was uitermate slecht. Weken al eigenlijk.
Eigenlijk teveel dingen om op te noemen, al is de instelling nog het grootste zorgenkindje op dit moment.

Dit was brandhout. Goedemiddag.

7 oktober 2012 om 14:42

100% mee eens!

Ajax had alle kansen om het af te maken, ondanks dat kon Utrecht ook zomaar op voorsprong komen na de 1-1. Denk wel een verdiend gelijk spel. Jammer dat van der Gun die laatste bal nog niet ff het doel in knalt in plaats van in het zijnet... En jammer dat Wegereef niet zag dat Mulenga in de 16 naar beneden werd getrokken door (ik dacht) Moisander. Anders zou je zomaar een penalty kunnen krijgen.
Maar wat ben ik blij dat wij Ruiter hebben. Wat heeft die Utrecht vandaag vaak in de wedstrijd gehouden zeg! Petje af.
Ook Oar vond ik vandaag heel goed. Had vaak gevaarlijke passes , kwam er vaak goed langs en leed weinig balverlies.
Aan Ajax zijde vond ik vooral Lukoki wel goed spelen. Kwam veel gevaar van hem af dankzij zijn snelheid. Toen hij eraf ging, was er dan ook meteen een stuk minder gevaar.
Utrecht kan denk ik wel tevreden zijn met een puntje.

Dit was te verwachten. Tegen Real Madrid hebben ze alles gegeven, vanmiddag waren ze 'moe' en wilde op 50 procent de wedstrijd uitlopen. Dit punt is helemaal is voor Utrecht helemaal verdient. Ajax had na de snelle 1-0 gehakt van 'domstedelingen' moeten maken, maar ze dachten dat de bezoekers het snel zouden opgeven. Dus niet...

Gefeliciteerd Utrecht spelers.

7 oktober 2012 om 14:50

Tegen Real Madrid hebben ze alles gegeven, vanmiddag waren ze 'moe' en wilde op 50 procent de wedstrijd uitlopen.

Tegen Real heeft Ajax niets te vertellen gehad en bijna de hele tijd voor hun eigen goal gaan inzakken en lange bal spelen op Babel die tegen 4 verdedigers stond in zn uppie. Daar kan je niet echt moet van zijn neem ik aan, al helemaal omdat die wedstrijd woensdag is gespeeld en het nu al zondag is als je dan niet hersteld bent zou je niet eens bij Ajax kunnen spelen.

Ajax heeft wel hun best gedaan en als ze de kansen hadden afgemaakt hadden wij als utrecht zijnde niks te vertellen gehad, maar nu het niet gebeurd krijgen de spelers al dat gezeik terwijl als Eriksen bijv gewoon 2x scoort er niks aan de hand zou zijn.

Hele matige wedstrijd gezien. We mogen ook niet verwachten om kampioen te worden als je je belangrijkste spelers weer hebt verkocht. Dit lijkt weer op een Ajax wat moet opbouwen. Heel veel kindervoetbal heb ik vandaag gezien, enorme kansen gemist worden door ons grootste ''toptalent'' Daar wil ik trouwens nog even iets over zeggen, die gaat echt zo slap de duels in, hij paast te slap en hij schiet te slap. Werkelijk waar alles wat die jongen doet is gewoon zooo slap. Iemand zei het al in Live mee praten, die jongens moeten echt het krachthonk in en wat sterker in hun schoenen staan zeg.. Het is jammer dat Lodeiro verkocht is want hij had dat wel. Schuwde de duels nooit was niet bang, hij had goede inzicht en lekker strak schot in zn benen. Veel werk aan de winkel met onze Eriksen..helaas..

Ach ja, vorig jaar verloren we, dus een puntje winst ten opzichte van vorig jaar :P

Moet Ajax eerst degraderen voordat De Boer Eriksen en De Jong ter discussie stelt? Twee spelers die steeds belangrijker horen te worden voor Ajax laten elke week weer zien dat ze niet de spelers zijn die De Boer in ze ziet. Ze kunnen geeneens hun eigen niveau halen, laat staan dat ze van waarde zijn voor de vele jonge spelers binnen de spelersgroep.

Puntverlies tegen Utrecht begint zo langzaam aan vertrouwd aan te voelen.

Dat krijg je ervan als je na 5 minuten 10 10 10 gaat roepen en dat "wij zijn ajax wij zijn de beste" jullie zijn ajax en voorlopig is twente de beste!!! Heerlijk puntje dit tegen de ploeg met de meest arrgante aanhang van nederland ....

7 oktober 2012 om 14:47

Stil nou maar jochie want aan het eind van de competitie staan wij wel weer boven jullie. En wie is er de afgelopen 2 jaar kampioen geworden? Wij ja. Dus wij zijn Ajax, wij Zijn de Beste. Deal with it.

FC Utrecht blijft gewoon een lastige ploeg om tegen te voetballen. Ajax hoort in eigen huis altijd te winnen dus dit is duur puntverlies voor de club.

Zo win je de ene week van Twente, en geef je de week daarna de punten zo weer weg tegen, met alle respect, Utrecht. Ongelooflijk wat een slechte instelling weer zeg. Thuis hoor je als Ajax zijnde al je competitiewedstrijden te winnen, maar op 70% gaat dat nooit lukken. Ze misten vandaag duidelijk de focus en mentaliteit om het onderste uit de kan te halen. Je kan eens verliezen thuis, maar nooit door niet de volle 100% te geven.

Andere conclusies: Moisander & Alderweireld blijken toch matige verdedigers te zijn, met name die eerste. Sana is ook nog niet klaar voor het grote werk, mag eerst wat tijd rond gaan brengen in het krachthonk. Boerrigter loopt sinds zijn blessure als een dolle stier af op de drukke ruimtes en geeft vervolgens de schuld aan alles behalve zichzelf. Hoef ik de komende weken niet meer te zien. Eriksen, tja, moet ik daar nou nog wat over zeggen, wisselt goede momenten (bv steekpasses), af met dramatische momenten (afronden, vrije trappen, corners). Pluspunten vandaag de backs, en met name, weer Babel. Wat ben ik blij dat die er is zeg, anders had het nog wel eens slechter af kunnen lopen.

7 oktober 2012 om 22:35

het verschil met de wedstrijd tegen twente is dat twente niet wilde voetballen en utrecht wel.
gezien die instelling een verdiend punt voor utrecht.

maar ben met je eens dat de +punten tegen twente ineens weinig meer waard is.

Real Madrid zat zeker nog in de benen en de pasta in de maag.

Ze doen het expres he, elk seizoen weer zo'n enorme achterstand opbouwen voor de winterstop, om er na de winterstop hem weer proberen goed te maken.
Wel klote dat aankomende week interland voetbal is, de Boer zou een groot deel van deze selectie eens keihard aan moeten pakken.
Denk aan Moisander, Eriksen, Boerrigter. De Boer zegt altijd wel dat spelers trots moeten zijn als ze bij Ajax mogen spelen, maar sommige spelers laten dat totaal niet zien.
Kan hier echt chagrijnig om worden, zet je op zijn minst met 100% in. En anders gewoon jeugdspelers erin die dat wel doen.

Echt, wat waren sommige spelers weer slecht om je kapot te ergeren.. Utrecht had gewoon moeten winnen. Alleen dat schudt Ajax ook niet wakker omdat het al 4x achter elkaar is gebeurd..
Weet iemand trouwens waarom Ajax altijd om 12:30 speelt tegen Utrecht en Ado? Dan stellen ze niks voor..

7 oktober 2012 om 15:30

Omdat de aanhang zich misdraagt

Wat een zwak ajax zeg
utrecht gefeliciteerd
en de boer had nog het lef te zeggen dat dit ajax van real madrid kon winnen
wat een lachertje is die de boer zeg hhahhaha
Je opwinden omdat je verloren hebt van real,terwijl je niet eens van utrecht kan winnen

De boer moet eens wakker worden. En waarom koop je in godsnaam een jonge als sana, terwijl je fischer en andersen in de jeugd hebt lopen. Wordt het niet eens tijd voor een kans voor deze 2?

slap voetbal van ajax is niet alleen vanuit ajax' initiatief. dat is eveneens een kwestie van een overmatige werklust vanuit utrecht's kamp. het verschi in fysieke daadkracht is al daar, waar ajax een jeugdig voetballend team heeft, heeft utrecht al een redelijk fysieke voorsprong. daarin zal ajax moeten meegaan, want alleen voetballend los je dat niet op. als dat achterwege blijft wegen voetballende kwaliteiten niet meer op tegen het fysieke deel van het spel. dan kan en mag niet alleen worden gesproken van een slappe partij van ajax zijde, maar vooral ook van een letterlijk sterke partij van utrecht. baltempo bij ajax lag te laag waardoor utrecht duels aan kon gaan. wanneer dat omhoog was gegaan komt utrecht te laat en behaal je hoe dan ook voordelen, door ofwel uitspelen of overtredingen en gele/rode kaarten te genereren bij de tegenstander.

utrecht heeft hard gewerkt en hard werken loont.

eriksen zwaar onder de maat, de jong nagenoeg onzichtbaar, poulsen niet gezien en sporkslede ongelukkig ingevallen.

positief was blind en uitblinker babel.

snel vergeten deze wedstrijd en de wonden likken, over 2 weken zorgen dat we er weer staan!

Prima keeper, die Ruiter. Denk dat de Utrechters hier erg blij mee moeten zijn. Denk dat t lang geleden is dat ze zo´n keeper hadden.

7 oktober 2012 om 15:13

Michel Vorm ???

De Boer passeert Boerrigter omdat hij niet in goede doen is waarom niet meer spelers,behalve Vermeer dan die Ajax steeds op de been houdt. Frank moet beseffen dat hij die 2 kampioenschappen niet cadeau kreeg, dat gebeurde met een paar spelers die opstonden zoals een Vertonghen, Janssen, Anita en in de kleedkamer Ooijer, maar ik zie Moisander en De Jong, die als aanvoerder voorop in de strijd moet gaan,maar meer bezig houdt met de spits of nummer 10 niet opstaan. De Boer heeft 2 weken de tijd om ze weer als team te laten spelen en dat ze meer strijd leveren,niet als paradepaardjes,maar als speedboot.

Om eerlijk te zijn, Ajax heeft een zeer matig elftal, je ziet nauwelijks een knappe aanval. Speler zijn veel te licht. Alleen dankzij de zwakker concurrentie blijven redelijk bovenin staan, maar in elke andere competitie zouden we in het rechter rijtje staan.

Wederom laat Sana zien dat hij Ajax onwaardig is. Wanneer ziet de Boer dit nou eens in? Ik heb het aangegeven van te voren, deze jongen is gewoon niet goed genoeg voor het niveau.. Maar nee, Petterson en Olssen hadden hem aangeraden, nou dan is het echt wel een goede speler en de reaguurders die hem al hadden zien spelen zeiden stuk voor stuk dat hij tekort komt, maar die hebben er geen kijk op. Nou, bedankt. Je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, als je mee wilt doen om de prijzen zal je toch moeten investeren.
Ik weet dat Ajax rot is van binnen, en dat Ajax zonder transfers structureel verlies draait, dus dat er weinig mogelijk is, maar dan koop je toch niemand. Een Ebecillio, en Lukoki zijn niet van een minder niveau dan Sana. Op dit moment heb je Boerrigter en Sulejmani nog, en zouden Babel en Fischer op de flanken kunnen spelen. Kopen om het kopen noemen we dat, en ookal was het 'slechts' 350.000, maar elke besparing is er één.

Hulde voor 'de echte Ajacieden' Blind, Babel, Vermeer en de Jong. Iedereen uitte kritiek op ze (bij een aantal vroeger, een aantal tot voor kort of zelfs nu nog), maar die speelden vandaag goed. Knokken voor elke bal, laten zich niet uit het veld slaan. Wanneer er kritiek komt laten zien dat je het wel kunt. Dat is de mentaliteit waar we iets mee kunnen. Niet met dat arrogante gedrag van spelers als Boerrigter en Sana !!

Wedstrijden tegen Utrecht en ADO blijken elk seizoen lastig voor Ajax. Mentale weerbaarheid en fysieke kracht blijken daarbij steeds een struikelblok. Trieste constatering.

Jongens,

Hoe kan het dat eriksen altijd de bal maar 1,5 meter van de grond af krijgt bij een corner en vrije trap, die vervolgens op het hoofd van een tegenstander terecht komt.

Wat mag Ajax blij zijn met Babel. Veel mensen lachten Ajax uit omdat ze Babel hadden gehaald, maar hij presteert gewoon erg goed bij Ajax nu.
Zonde van Ajax dat ze 2 punten laten liggen hier. 12:30 is geen excuus, laat me niet lachen. En de midweekse Cl-wedstrijd ook niet. Ze hadden 3,5 dagen tijd voor rust. Ga me nu niet vertellen dat Ajax-spelers (waarvan je mag aannemen dat die conditioneel sterk zijn) langer dan 3,5 dag nodig hebben.

De Jong en Babel zijn de enige spelers die een voldoende halen vandaag, wat een drama.

Eriksen even 2 weken terugzetten naar Jong-ajax zou geen slecht idee zijn. Kappen met Poulsen, Sana en Boerrigter..wat komen die belachelijk veel kwaliteit te kort.

Vermeer
Van Rhijn - Alderweireld - Denswil - Dijks
De Jong - Enoh - Serero/eriksen
Lukoki - Babel - Fischer

Ja erg jong allemaal, lekker boeiend de ervaring komt sowieso kwaliteit te kort dus daar ga je ook geen kampioen mee worden.

7 oktober 2012 om 15:23

En ik vergeet natuurlijk Lukoki, met afstand de beste vleugelspeler van Ajax 1. Die moet natuurlijk blijven staan als rechtsbuiten. Lijkt ook een goede klik te hebben met Babel.

Terechte uitslag. Utrecht weet keer op keer weer de zwakke plekken van Ajax bloot te leggen (ruimte achter de verdediging, opportunistische lange ballen), wie er ook spelen; daarvoor verdienen ze een compliment.

Ajax heeft gewoon veel te veel flierefluiters in het team met Schone, Eriksen, Sana en Blind (ja, hij speelt beter maar is nog steeds slap), en als ''ervaren krachten'' Vermeer, Alderweireld, Moisander en De Jong ook niks extra's leveren dan loop je gewoon tegen puntverlies op.

En Derk Boerrigter moet eens niet zo verongelijkt teamgenoten bejegenen, wat loopt die man naast zn schoenen zeg (reden waarom hij steeds uitglijdt).

Volgende keer als er weer een half 1 wedstrijd is maar allemaal naar de febo denk ik .pasta werkt niet , bruine boterhammen ook niet dan maar een kroketje.
Gefeliciteerd fc utrecht dik verdiend punt en eigenlijk had er nog wel meer in gezeten.
Maar we zijn er tevreden mee.

Ben trots op Utrecht. Prima gespeeld. Vol strijd en niet jezelf ingraven. Mooi voorbeeld vond ik dat Utrecht in de blessuretijd nog gewoon een corner voor de goal slingerde in plaats van lafjes in de hoek te gaan tijdrekken. Dat is wel eens anders geweest.

Terechte uitslag. Beide ploegen kansen op meer, een winnaar had niet terecht geweest.

Verder erg tevreden over de plek op de ranglijst van Utrecht. Na 8 wedstrijden Psv, Feyenoord en Ajax al gehad en toch keurig subtop

Man man man wat speelde Ajax slecht. Eriksen weer eens onzichtbaar, volop balverlies (zoals gewoonlijk). Totaal geen inzet gezien, het ontbreekt blijkbaar volledig aan een winnaarsmentaliteit want als het een keertje niet lekker loopt moet je hard werken en knokken, daar bereik je soms nog iets mee, maar daar hebben al die verwende nesten blijkbaar geen zin in. Utrecht heeft hier knap een puntje behaald in de Arena. Utrecht had ook wel met de winst vandoor kunnen en gaan en Ajax met legen handen achter kunnen laten.

Lullig puntverlies. Hoop niet voor Utrecht dat ze die 2 punten op het eind van de rit tekort komen. Die 3 ton voor Sana had de sympathieke amsterdamse club beter aan een leuk bedrijfsuitje kunnen besteden.

Ik vroeg me vrijdag al af wat de reacties zouden zijn als Ajax punten zou verspelen, maar het is weer precies zoals ik dacht.. ajax speelde slecht.. die was slecht en die was slecht, ligt dat altijd aan ajax? Of heeft dat ook met de tegenstander te maken? Volgens mij een beetje grootwaanzin.. ajax-fans jammer dat jullie gewoon de Utrecht-fans niet kunnen feliciteren met een terecht punt..

Poeh, wat heb ik me zien ergeren in de Arena. Ondanks zijn assist speelde vooral Lukoki zo ongelooflijk slecht. Ik zou het zelfs lui noemen. Totaal geen diepgang, weinig overzicht en ongelooflijk voorspelbaar. Bulthuis was juist erg sterk, dus Vz.. Niet mee eens.

Sporkslede moet natuurlijk nog ervaring op doen, maar god, die arme jongen. Was iedere vorm van vertrouwen kwijt na die eigen goal.. Alleen maar balletjes terug op de keeper, zelfs in blessuretijd, toen iedereen in het 16m gebied van Utrecht liep.

Sana begon zo goed bij Ajax maar had er vandaag wel 3 moeten maken. Alleen Alderweireld en opnieuw Babel vond ik positief opvallen.

Sana werd alom bejubeld maar ik vraag me echt af waarom.die kan gewoonweg niet mee op dit niveau.
Lukoki ook ( nog?) niet.
En dan boerrigter die zichzelf wijs gemaakt heeft een hele grote te zijn maar ondertussen kapot gaat aan zelfoverschatting .
Babel is het enigste lichtpuntje ,verder is het aanvallend echt armetierig van wat ik er van gezien heb tot nu toe.

Lieve Knvb,

Gelieve dient een onderzoek in te starten naar de volgende spreekkoren in de wedstrijd Ajax - FC Utrecht :
Minuut 1 : Wie niet springt is geen jood. hieruit blijkt dat ajacieden Joden zijn. Dus dat Feyenoorders op ajaciedenjacht gaan.
10e minuut : Waar komen joden toch vandaan. Zie opmerking 1.
41 Minuut:
K******* Utrecht , K******* Utrecht. dit is toch zeer beledigend voor mensen die lijden aan deze ziekte of er iemand aan verloren zijn net zo erg als jodenjacht mijn inziens.

Met vriendelijke groeten,

Een aanschouwer.

Wat een rare wedstrijd.
Ajax moet eens echte mannen op het veld opstellen want het lijkt soms echt nergens op.
Ook ben ik zeer benieuwd wat de knvb nu gaat doen. want ajax gaat altijd vrijuit bij de knvb maar ik heb eens opgelet maar dat is ook geen zuivere koffie.

7 oktober 2012 om 18:57

KOm op man wekelijk worden allerlei supporters uitgescholden voor van alles en nog wat...waarbij het ajax publiek het allermeest moet ontgelden.
Doe eens niet zo schijnheillig!

Logische uitslag Utrecht heeft zelfs de beste kansen gehad en het meeste recht gehad op een overwinning .maar de realiteit is dat Ajax totaal niets aanvallends in te brengen heeft..sana miskoop,boerrichtter denkt dat ie Ronaldo is,de jong prutst bijna iedere wedstrijd elke schot gaat hoog over of naast,erikson de eeuwige talent die 2 goede steekpassen geeft en de rest van de wedstrijd iedere bal verliest..een Lukoki die dit niveau duidelijk te kort komt krijgt een tik loopt gelijk huilend het veld af. De beste aankoop van dit seizoen Moisander die beter een rokje aan kan trekken op het veld, Babel wordt iedere wedstrijd man van de wedstrijd is nog steeds dezelfde Babel van een paar jaar geleden balvast, maar brengt verder helemaal niets,van Rhijn die continue overlopen wordt zwaar overschatte speler die weinig toevoegd,dit hele elftal komt duidelijk tekort tegen topteams als FC Twente,psv,en alle teams in de Champions League,wordt een ramp seizoen waar Ajax nog veel punten gaat verliezen...

Ik heb het al eerder gezegd en dat blijf ik zeggen Ajax heeft zich helemaal niet goed versterkt. Veel te veel jeugdspelers ingezet en te weinig ingekocht om mee te doen in de eredivisie en de CL. Daarom vind ik het schandalig dat Ajax mee mag doen in de CL. Ze hebben niets maar dan ook niets laten zien en eigenlijk moeten ze het Ajax verbieden om nog te mogen meedoen in europa. Ik schaam me kapot meer voor het vertegenwoordigen van Nederland dan ik me schaam voor Ajax.

Alleen ploegen die goed ingekocht zijn mogen meedoen in de Champions League.

Genieten dit. Ik hoor al die Ajacieden nog allemaal roepen hoe slecht PSV het wel niet had gedaan tegen Utrecht en dat je hier geen punten tegen mag verspillen. En ja kijk eens hoe het ze vanmiddag afgingen. Karma is a bitch!

Toch wel knap van Psv, een zoals Ajacieden zeggen amateurverdediging maar wel minder tegendoelpunten

ik heb vanmiddag een leuke wedstrijd gezien, Ajax begon sterk en had na 6 minuten al de voorsprong te pakken, maar daarna ging ajax een tandje of 2 minder spelen, en utrecht kon zich terug in de wedstrijd spelen.
wat me verder opviel is dat er niemand even een bemoedigend woordje over had voor die sporkslede na zijn eigen goal, funest voor zo'n jonge speler lijkt me, want daarna heeft hij niks meer durven ondernemen.
Kansen over en weer, en kans op de winst voor beide ploegen,
vond de "overtreding" die op mulenga gemaakt werd erg dom, want voor hetzelfde geld legt hij die bal gewoon op de stip (wat ook had moeten gebeuren miz)
Jammer dat utrecht vandaag niet kon beschikken over Gerndt en Duplan.
ik zag het na de beker niet zo zitten deze wedstrijd, maar utrecht heeft me positief verrast.
Hulde aan Utrecht en Ruiter (wat een topper)

@ Ajax is al heel lang geen Topclub meer , het is een middelmatige Tobclub !!! en in A'dan is de arrogantie ten top gestegen sinds J Cruijff zich met de club bezig houd . Dit Ajax is toch maar sobere middelmatige club zonder stervoetballers . Als ze het in A'dam nog niet weten het sprookjespark de Efteling ligt in Kaatsheuvel en niet in Amsterdam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

7 oktober 2012 om 22:15

In Nederland is Ajax gewoon een absolute topclub, twee maal kampioen op rij. Er zijn niet veel ploegen die dat gepresteerd hebben.

Sinds Cruyff zich met Ajax bezig houdt, zijn we dus elk jaar kampioen geworden. Heeft niet met sprookjes te maken, het is gewoon de keiharde realiteit.

Zowel Ajax als Utrecht mag blij zijn met het puntje. Als 1 van de 2 wel scoorde aan het eind was het ook niet onverdiend geweest. Toch ben ik blij dat we een punt meenemen uit de Arena. 5 wedstrijden ongeslagen tegen Ajax in de competitie, toch knap dacht ik zo.

Mulenga vond ik niet geweldig met zijn aannames vandaag, veel ballen kwamen veel te ver voor hem als hij ze aannam, enige voordeel is dat die met zijn sterkte de bal makkelijk terug wint. Prima pot.

Blij hiermee, jammer dat we niet heen mochten.. Maar ach, aan ons zelf te danken.

En over de spreek koren van Ajax, ja natuurlijk dat kan niet.
Maar ik denk dat we eerst bij ons even op een rijtje moeten hebben, ja je word uitgedaagd in je ogen maar beheers je laat zien dat het anders kan. Ga niet afreageren op de keeper van de tegenpartij dat is simpelweg dom. Schaam me er soms voor. Als je dat niet gedaan hadden we klein feestje gehad in het uitvak vandaag. Stop er gewoon mee en wijs niet steeds naar de tegenpartij. Ja ze gooien weer vuurwerk maar stap dan naar FCU en zorg dat ze daar werk van gaan maken en niet eerst jullie rotzooi moeten opruimen.

De wedstrijd toonde maar weer eens aan dat Twente verleden week een kans gemist heeft. utrecht zette vaak vroeg druk vooruit op de helft van Ajax en was daardoor succesvol. uitslag is niet meer dan terecht! Na de wedstijd was Ruiter geweldig, toen de gast van studio sport vroeg naar de redding in de laatste minuut op het schot van Sana! Ruiter: als ik eerlijk ben, was het ook wel erg zwak ingeschoten hoor!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren