Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Poulsen roemt Ajax: ‘Net zo’n grote club als Liverpool en Juventus’

Laatste update:

Christian Poulsen is na periodes bij Schalke 04, Sevilla, Juventus en Liverpool aanbeland bij Ajax. De 32-jarige Deense middenvelder voelt zich goed in Amsterdam, hij noemt Ajax ‘een historische en grote club’. Poulsen noemt zichzelf geen typische jonge Ajax-speler, maar hoopt het team wel te helpen met zijn ervaring.

/

“Ik ben een echte teamspeler die hard werkt en andere spelers probeert te helpen”, laat Poulsen optekenen op de clubwebsite. “Verder houd ik van de stijl en de manier van spelen bij Ajax. Ik speel al tien jaar in de Deense nationale ploeg onder Morten Olsen, die ook aanhanger is van de Ajax-stijl. De filosofie van Ajax is heel goed.”

“Ajax is net zo’n grote club als Liverpool en Juventus”, vervolgt hij. “Ik denk alleen dat Ajax meer doet met jonge spelers. Dat komt ook doordat de druk bij het eerste elftal van Liverpool en Juventus misschien nog groter is. Bij Ajax zijn de resultaten van het eerste team ook belangrijk, maar de kansen voor jonge spelers evenzeer. Dat is hun filosofie en daar houden ze zich aan.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Verkapte laat-ik-me-geliefd-bij-de-supporters-maken uitspraak van Poulsen.. Tuurlijk is Ajax niet zo groot als Liverpool of Juventus.

5 oktober 2012 om 14:21

... Verkapte reactie dit....
Ik zeg niet dat het zo is, maar...wie ben jij om te zeggen dat het niet of wel zo is.

5 oktober 2012 om 14:43

Op sportief gebied is het niet meer zo groot als Juve en Liverpool maar sommige mensen onderschatten echt de grootte van onze club. We zijn nog wereldwijd bekend. Ajax verkoopt jaarlijks iets meer dan 40 000 seizoenskaarten ondanks het dramatische Eredivisie niveau.

Wij zitten gevangen in de slechte tv gelden van de Eredivisie. Ajax kan nou niet doorgroeien. Net zoals andere clubs in NL trouwens. Alleen de fifa en Uefa kan het gat verkleinen. Helemaal dichten zal nooit lukken als er geen drastische regels volgen.

5 oktober 2012 om 14:52

Nee op sportief gebied niet nee, dat bedoel ik ook nooit als ik zeg dat Ajax nog altijd een van de grootste is.
Ajax heeft alleen een groot aandeel in 'het voetbal'

5 oktober 2012 om 17:31

Ajax heeft maar 1 keer de europa cup 2 gewonnen 1x de uefa 3x de europeze supercup en ze zijn ineens een Topclub? ze hebben hun tijd gehad ja maar nederlanders moeten altijd alles overdrijven door te zeggen dat zze van wereldklasse zijn dalijk zeggen jullie nog ze waren van het niveau van barca en real wat ze nu zijn. man man man als het met nederland te maken heeft is het altijd de beste

5 oktober 2012 om 17:41

Zeikstraal ben je ook. Als jij niet kan zien dat Ajax een topclub is, dan ben je echt blind vind ik. Ajax heeft alleen de middelen niet, lees: geld, om net zoals barca en real aan transfers en lonen uit te geven waardoor ze de beste spelers hebben. Ajax jeugdopleiding is de meest gerenommeerde van de wereld, het ajax-voetbal, de filosofie, is het meest bekend en het meest gebruikt door succesvolle ploegen. De grootste fanbase op de wereld. En succes is niet de enige graadmeter voor succes trouwens. Als dat het wel zou zijn, had je misschien ergens jammergenoeg gelijk, nu niet.

Veel plezier met je titels en je schulden. Wij zijn Ajax en wij zijn de beste, dankje.

5 oktober 2012 om 18:21

-Op papier zijn deze twee teams even sterk Youri.
-maar voetbal wordt niet op papier gespeeld Evert, maar op gras. Of nouja soms ook op kunstgras

5 oktober 2012 om 18:46

Haha prachtige reactie, fifa dingen!
Denk by the way dat Ajax zich niet kan meten met dit soort teams, gezien de competitie. Liverpool heeft bijna elke week een zware wedstrijd, voor Ajax is de CL de enige meting.

6 oktober 2012 om 04:23

Ken je sportgeschiedenis madridista12, het Ajax van de beginjaren '70 won 3x de europacup 1 na een verloren finale in 1969, en het grote Ajax kreeg onder Cruijff en Van Gaal een wederopstanding met o.a twee Champions League finales in '95 en '96. Ajax is niet meer wat het geweest is, maar onderschat niet hun waarde in het voetbal. Veel mensen herinneren zich nog precies hoe Real Madrid compleet werd vernederd in eigen huis eind 1995. Het is jammer dat het vereiste van een topclub tegenwoordig een torenhoge schuld of een steenrijke eigenaar is.

6 oktober 2012 om 12:53

Teren niet nee...dat doet Ajax ook niet vriendelijke vriend.
Alleen worden ze wel gerespecteerd door die prijzen... en hebben we een status in Europa die Nooit!! meer weg zal gaan, al zal dat voor sommige ´´haters´´ moeilijk te accepteren zijn.

6 oktober 2012 om 12:54

Ga jij lekker in spanje wonen gloryhunter.

5 oktober 2012 om 14:30

Klopt, Ajax is gewoon groter. Met beperkte middelen prijzen winnen, dat zie ik Liverpool en Juventus niet doen.

5 oktober 2012 om 14:41

groter dan liverpool van dit moment zijn ze wel (gezien prestaties liverpool) maar juventus denk ik niet

5 oktober 2012 om 15:05

je komt bij beide niet in de buurt.. alleen qua historie

5 oktober 2012 om 15:07

Zeker wel. Na het omkoopschandaal van Juventus heeft hun reputatie bij mij een knauw gekregen. Juventus heeft geld en heeft nu inderdaad een behoorlijk team bij elkaar weten te krijgen, plus dat het een aantal spelers heeft dat de club altijd trouw is gebleven, dat moet ik ze na geven. Maar na dat omkoopschandaal blijft er bij mij gewoon altijd een twijfel bestaan of het niet weer zou kunnen gebeuren... Dat vertrouwen moet weer groeien. Ook zijn de geruchten uit 96' dat Juventus doping zou hebben gebruikt nooit bevestigd, dus ook daar bestaan bij mij nog altijd twijfels over, dat versterkt wordt door de gebeurtenissen van een paar jaar terug.

Natuurlijk, historisch gezien zijn Liverpool en Juventus 2 van de succesvolste clubs aller tijden, met een absoluut geweldige erelijst. Maar dat heeft Ajax ook. 1 ding heeft Ajax niet, en dat is geld. Daar door wordt het elk jaar gedwongen zijn beste spelers te verkopen om het hoofd boven water te houden en kan het niet zo snel meer door groeien naar het spelniveau van de Europese top. Qua club en omvang van de club is Ajax nog steeds Europese top, net als Feyenoord overigens.. Ze hebben een groot stadion, beroemde en grote jeugdopleiding waarvan de A1 nog in de finale van de CL stond, fans over de hele wereld, 40000 vaste seizoenkaarthouders, en de grootste supportersvereniging ter wereld (check maar na). Ajax is qua omvang nog steeds Europese top. Alleen de financiele middelen laten het na om door te groeien waardoor Ajax blijft hangen. Waar clubs Als Manchester City en Real Madrid in 1 seizoen een miljoen of 300 uit kan geven aan de beste spelers ter wereld mag Ajax al blij wezen met 15 miljoen uit de CL, en hopen dat daar dan een miljoen of 8 van gebruikt kan worden.

Qua team is het geen top meer, maar qua club is Ajax dat nog altijd, net als Liverpool en Juventus.

5 oktober 2012 om 15:21

@ Thomer
Oh nee?
misschien moet je het aantal landstitels vergelijken..
misschien moet je het aantal Euro Cups I vergelijken..
misschien moet je het aantal jaren op het hoogste niveau bekijken..
misschien moet je het aantal jaren op het tweede niveau bekijken.. (auw!)

Juve is de grootste in Italie.. en dat weten maar weinigen hier. Juve is de meest gehate club in Italie, net als dat Real dat in Spanje is en Ajax in Nederland, Man U in Engeland.

Juve is groot.. Veel Europa cup finales gespeeld. Maar in Ned. denken velen dat AC Milan groter is, wat deels terecht is als je naar de CL beker aantallen kijkt.
In Italie vindt men Juve groter. En voor zij die me tegenspreken, prima.

Ajax is nu (+/- 15 jaar) niet zo groot meer.. maar gelukkig is voetbal ouder dan 15 jaar.. En hopelijk komt er ooit een tijd waarin het voetbal niet zo letterlijk wordt bepaald door de idioterie van het geld.

5 oktober 2012 om 15:32

@futures: Komt ook omdat Juventus en Liverpool in competities spelen waar de concurrentie iets groter is en de concurrentie het ook met betere middelen kan doen, dan in de competitie waar Ajax in speelt. Ajax heeft internationaal al jaren niks meer gepresteerd.

5 oktober 2012 om 15:40

Tja het slaat werkelijk nergens op want Ajax is ook van lager niveau, ook is de eredivisie van lager niveau, dus het heeft hetzelfde te verduren als Lfc, die betere kwaliteiten heeft, maar ook een zwaardere competitie heeft.
De competitie is naar het niveau

5 oktober 2012 om 17:20

Precies het geval met vergelijkbare clubs; Psv, Anderlecht, ik noem maar wat. In naam topclubs maar geen topteams als je het vergelijkt met de hedendaagse toppers die met miljoenen smijten als Psg, Man City & Utd, Chelsea etc.

5 oktober 2012 om 15:33

@ Frankio

Mag ik je vragen waarom?

Ajax heeft meer:
- Europese titels
- Meer seizoenkaarthouders
- Meer grote voortgebrachte spelers / jeugdopleiding
- Meer fans / volgers wereldwijd
Dan Juventus.

De pech die Ajax heeft is dat ze in een kleine competitie spelen waardoor ze niet jaarlijks 80 miljoen aan tv gelden krijgen maar slechts 8 miljoen.

6 oktober 2012 om 12:47

In Nederland is voetbal Sport niet belangrijk anders zouden we in de 2 kamer een goeie beleid moeten voeren om et Nederlandse voetbal sport gwn goed op de kaart te zetten zodat we we in de toekomst kunnen meegaan met een niveau als in Spanje Engeland.

Als we zo doorgaan als nu dan bestaat onze Nederlandse elftal uit spelers die dadelijk vanuit jupir league nivo die net zijn doorgekomen uit die compititie.

Terwijl toptalenten eigelijk gwn in Nederland horen te blijven voetballen waar hun eigen huis is en gezin kunnen blijven wonen want als hier top is hoeve we onze talenten niet naar de buiteland te laten gaan,

8 oktober 2012 om 17:00

@ Reymisterio

Dat heeft er helemaal niks mee te maken. De afzetmarkt voor het NL voetbal is gewoon veel kleiner. Het is logisch dat er veel minder geld betaald word wanneer je 16 miljoen volgers hebt ipv 80 miljoen. Hierdoor hebben de grote competities vanaf het begin dat het groot werd op tv een voorsprong. Waardoor ze binnenlands meer geld binnenharkten.... het voetbal beter werd er in het buitenland ook steeds meer interesse kwam dus nog meer kijkers en daardoor nog betere reclameinkomsten en hogere tv opbrengsten.

5 oktober 2012 om 15:33

@ Frankio10

Jeetje wat gun jij Ajax weinig zeg.. Of proef ik gewoon afgunst? Dat zal het wel zijn.
Totdat jij het volgende ontkracht, blijft het een feit:

- Ajax heeft qua Europa Cup I & Cham Leag bekers net zo goed of soms wel beter gepresteerd.
- Ajax heeft qua identiteit jaren lang een stempel gedrukt op de voetballerij
- Ajax wordt zelfs in de 'mindere periode van de afgelopen 15 jaar' geroemd om haar opleiding
- Ajax wordt in elk land waar voetbal fans leven, gekend / herkend / erkend.
- Ajax heeft nu minder geld, als dat een reden is om een club af te serveren dan snap je t niet
- Juve heeft misschien meer finales Euro Cup I en Cham Leag. gespeeld en verloren
- Ajax is op basis van de laatste 10 jaar een Europese middenmotor / subtopper.
- Lvpl is al járen geen topclub meer, een een club met een tophistorie.
- Lvpl heeft met een redelijk goede selectie 2 seizoenen enigszins top gepresteerd (04/05 & 06/07)
- Zo lang Lvpl alleen de League Cup wint en niet eens de CL kwalificatie haalt, they prove my point

Al deze feiten doen mij niet anders concluderen dat Ajax in grootheid wel degelijk op hetzelfde plan zit. Maar de laatste 10 jaar is er veel gebeurd. Veel clubs hebben heun budget zien ver-vijfvoudigen of soms wel meer. Daar is Ajax niet tegen opgewassen. Als je scope kleiner is dan 12 jaar dan is Ajax klein. Heb je gezond verstand en denk je na, dan zeg je dat Ajax een begrip is maar helaas niet meer meetelt in de top.

5 oktober 2012 om 16:07

Nee klopt, Ajax is groter dan bovenstaande clubs; Qua historie, qua jeugdopleiding, qua bekendheid, noem het maar op... Zelfs sportief gezien doet Ajax niet onder voor deze twee

6 oktober 2012 om 12:54

Ik vind het Ajax beleid kwa hoe ze de opleiding willen aanpakken goed alleen zijn wij er nog niet klaar voor om daar nu al gelijk gebruik van te maken omdat zoals we hebben kunnen zien tegen madrid.

Dat we nog niks zijn opgeschoten mentaal kunnen ze niet op brengen om een goeie wedstrijd neer te zetten.

De meeste spelers van et elftal halen geen 9 maar een onvoldoende een speler moet volgens Johan Cruijf die in Ajax 1 wilt komnen een 9 score elke wedstrijd

Maar we zouden gwn tot die tijde effe een backup beleid moeten hebben door gwn
Betere spelers aan te trekken die et niveau van europa Cl aan kunnen want altijd met

types zoals boerrigter en hoessen aankomen die moeten nog aapassen aan de eredivsie en de jeugd ook

7 oktober 2012 om 12:12

klopt, maar Juve en Liverpool behoren niet tot de absolute wereldtop, in tegenstelling tot Real Madrid. Madrid is de grootste club ter wereld, Ajax zit daar mijnlenver vandaan

Volgens de historie zijn wij inderdaad gelijk aan een Liverpool, Juventus. Maar tegenwoordig stellen we eigenlijk nog maar vrij wenig voor Europees gezien, en dat is ook geen schande met het verschil in budgetten. Je mag ook wel stellen dat Liverpool ook geen rol van betekenis meer speelt in Europa, hoe dat komt is mij een raadsel aangezien ze toch wel een zeer leuk team hebben. Juventus daarintegen vind ik echt een voorbeeld van hoe je terug kan klimmen van uit de goot (omkoopschandaal) met goed beleid en een aantal centen redt je het tegenwoordig wel europees gezien.

5 oktober 2012 om 14:40

Een paar centen? Het budget van Juve is drie keer dat van Ajax.

5 oktober 2012 om 15:06

Ik zeg een aantal centen. Daarmee bedoel ik dat ze financieel gezien niet op een houtje hoeven te bijten.

5 oktober 2012 om 14:52

Ik denk dat iedereen zich lelijk vergist in Ajax. Ajax hoort niet meer bij de Europese top, maar dat heeft het nooit continue gedaan. Het was altijd in periodes, die nu vrij lang geleden zijn. Echter zou het mij totaal niet verbazen als Ajax in de komende 5 tot 10 jaar serieus een seizoen of 2, 3 aanklopt bij de Europese top. Er zit zeer veel talent en ik geloof in de huidige ingeslagen weg. We hebben afgelopen woensdag gezien dat het gat groot is, maar dat het zeker niet onmogelijk is.

Als je dan bedenkt dat Ajax in een transitiefase zit en nog hele belangrijke speler mist door blessures, dan heeft Ajax het lang niet slecht gedaan. Ajax is weer Ajax aan het worden en dat zal de komende 5 tot 10 jaar wel een keer tot uiting komen. Alle andere verwachtigen en het beperktere budget ten spijt.

5 oktober 2012 om 15:26

Geen enkele club hoort toch continu bij de Europese top? Barcelona had voordat Rijkaard er kwam jarenlang niks laten zien in Europa en zo zijn er nog meer dan genoeg voorbeelden. Bovendien wat laat je mee wegen onder noemer 'europese top", lijkt me sowieso erg subjectief.

Alle drie zeer mooie clubs en nationaal horen ze bij de grootste. Jammer dat Liverpool laatste jaren erg is afgezakt en Juventus te maken had met een omkoopschandaal. Blijven in mijn ogen allen fantastische clubs en ook enkele van de grootste(en daar doen enkele mindere jaren niks aan af)

haha nee dat niet, niet zó groot. Tuurlijk is ajax een grote club, met een rijke historie, maar op het moment niet te vergelijken met Liverpool en zeker niet met Juve.

5 oktober 2012 om 16:59

het is poulsen zijn mening en hij heeft er gespeeld. iets meer recht van spreken dan jij lijkt me.

5 oktober 2012 om 23:46

Poulsen komt uit Scandinavië, daar is Ajax een grote club, misschien wel groter dan in Nederland. Net als PSV in Brazilië. Daarom doet hij waarschijnlijk deze uitspraak.

Dat is wel héél ver offtopic vriend, maar goed.....

Leuke uitspraak van Poulsen, denk dat het wel waar is, al hecht ik nooit teveel waarde aan dit soort uitsprraken. Hoe je het wendt of keert: het zijn meestal toch acties om witte voetjes te halen... Als het anders was, had hij het waarschijnlijk voor zich gehouden..

Leuke speler die Poulsen, gaan we nog veel plezier van hebben!

Als we a la Juve alle prijzen tussen 96 en 2006 gekocht hadden, of konden uitgeven wat Liverpool uitgeeft. Ja dan hadden we niet alleen een mooie verre historie maar ook een mooie hedendaagse. Ajax maakt in ieder geval een positieve ontwikkeling door.

Blijft lache met Poulsen. Tuurlijk zijn ze groot. Ze hebben Real van de mat gespeeld. Klopt natuurlijk niks van. Ajax buiten Nederland helemaal geen allure meer. Geen uitstraling en matige inkopen. ajax mag blij zijn dat ze in Nederland kampioen worden maar buiten Nederland stelt Ajax helemaal niks voor. Er zijn geen topclubs in Nederland.

5 oktober 2012 om 14:37

Jep, het is triest maar waar. Er is geen Nederlandse club die de afgelopen 10 jaar nog iets memorabels heeft gepresteerd in Europa. Landen als Portugal, Oekraïne en Rusland zijn ons voorbijgestreeft op club-niveau.

Het enige waar Ajax nog wel een goede naam in heeft is nog steeds de jeugd-opleiding. Maar alleen de echte voetbalkenners in het buitenland weten dat. Een doorsnee Pablo in Sevilla zou dat ook niet weten.

5 oktober 2012 om 14:44

Ik spreek voor mijn werk veel buitenlanders vooral schotten en engelsen. Het gaat regelmatig over voetbal, en zonder uitzondering, het ajax-systeem alswel de jeugdopleiding word dan altijd genoemd, dit kennen ze allemaal. 2 weken nog een celtic fan gesproken die tot mijn eigen verbazing het Barcelona spel van nu een voortborduursel noemde op het Ajax voetbal.

5 oktober 2012 om 15:17

@ Crozz

Inderdaad, zelf kom ik regelmatig in Noord en Zuid Amerika en daar kennen nog behoorlijk veel mensen Ajax. Ajax zal altijd die legendarische status houden bij voetballiefhebbers. Hier boven had je het over de prijzen van Juventus, een paar jaar geleden wilde de Uefa de Champions League titel van Juventus van 1996 afpakken. Die werd toen aan Ajax aangeboden, helaas weigerde Ajax dat omdat het toenmalige bestuur zei dat Ajax zo de titel niet wilde verdienen. Tot op de dag van vandaag baal ik daar nog steeds van, persoonlijk had ik liever gezien dat Ajax de titel alsnog accepteerde.

5 oktober 2012 om 15:05

Helaas voor jouw heeft Ajax wel een uitstraling! Van 'the big apple' tot Hongkong.
Dat komt door de geschiedenis. Jammer he!

Ah fijn weer een "punten scoren bij de supporters reactie". Gek dat deze uitspraken altijd komen van spelers die net nieuw zijn bij Ajax. Maar goed.

Een "grote" club is een abstract iets. Als we het hebben over historie. Oké. Als we het hebben over jeugdopleiding en een duidelijke visie. Kan je dat vinden. Als je het hebt over aantal supporters. Kan ook nog. Hebben we het over huidige resultaten en waar wij op dit moment staan. Dan kunnen wij ons in ieder geval niet meten aan Juve. Hebben we het over budget en spelers kunnnen halen, dan kunnen wij ons ook niet meten aan Liverpool.

Subjectieve begrippen en uitspraken zijn dit. Elke club is anders en kan "groots" zijn.

Poulsen is duidelijk een gevalletje dertien in een dozijn. als je iemand van zijn caliber binnenhaald kun je er net zo goed iemand uit de eigen jeugd neerzetten
Wat mij trouwens opvalt is dat er niet meer zo lovend over Sana wordt gesproken.in het begin waren vele ajaxsupporters blij dat ze Sana hebben ipv Narsingh maar volgens mij zouden ze nu toch wel willen ruilen want die Sana is niet echt van toegevoegde waarde dan kun je net zo goed die dikke Suljemani daar neer zetten (die voegt ook niks toe) of Lukoki (die doet het nog wel aardig)

Tuurlijk is Ajax een grote club. En als je gaat kijken naar europeese prijzen. Horen ze bij de beste 5 ploegen van de wereld. Zelfs clubs als barca, united hebben niet zoveel europeese bekers. Alleen de tijden zijn nu anders. Ajax stelt internationaal niks meer voor. Het verschil tussen real, barca, city of Bayern is veel te groot voor elke Nederlandse club. Die clubs spelen met 2 vingers in de neus en met de handrem erop elke Nederlandse lub zoek. Wel jammer dat het zo is gelopen. Gelukkig heb ik nog de anderde tijden meegemaakt. Toen was het nog echt leuk europeese wedtrijden van Nederlandse clubs. En natuurlijk de wedstrijden van mijn clubje Feyenoord tegen ik noem maar wat Werder, Juventus, Monaco, Lazio, inter, Marseille, Bayern, enz. Dat waren tijden.!!

5 oktober 2012 om 14:56

En met 2 regels erbij kunnen die tijden ook zomaar weer terug keren de 6+5 regeling en de financial fair play, als ze daar toch eens mee doorzetten kunnen nederlandse clubs echt wel weer doorgroeien

Wat moet je nu met zo'n uitspraak van een speler die bij al die clubs niks heeft toegevoegd en nu bij ajax voor spek en bonen mee doet........

5 oktober 2012 om 15:12

Wat moeten wij nu met een uitspraak als die van jou die werkelijk nergens op gebaseerd is. Uiteraard doet Poulsen deze uitspraak in het licht van de supporters. Maar hij kent de clubs wel dus kan ze wel vergelijken. Iets wat wij alleen op afstand kunnen doen en van horen zeggen.

Veel mensen twijfelde aan deze aankoop maar ik vindt dit een uitstekende speler voor Ajax.
Goede balafpakker en altijd aanspeelbaar met een uitstekende pass

Alleen qua selectie al jarenlang een kleintje. Geen enkele Nederlandse club doet nog serieus mee.

Door jouw komst poulsen , is ajax net zo groot als Queens Park Rangers en Norwich Belachelijke aankoop Komt niet voor in de Ajax-filosofie

Als we Facebook moeten geloven is Liverpool van dit drietal de enige club met een internationale aanhang.

Volgens mij gaat Juventus niet met 4-1 tenonder tegen de madrilenen

Was in de buurt.. vroeger.. nu niet echt meer hoor..

Jammer om te zien dat met name niet-ajax supporters niet begrijpen wat onder een grote club valt en dit associëren met de huidige prestaties van de club.

5 oktober 2012 om 16:24

jammer dat je je ajax bril op heb dat jij ajax als een groote club ziet, is jou recht om dat te vinden maar wees reeel en vergelijk het niet met grote clubs uit de PL (ja ajax is groot ja voor de eredivisie)

5 oktober 2012 om 17:22

Grote club en goede club is een groot verschil, wellicht moet je dat eerst eens leren.
Ajax is een grote club gezien wat Ajax voor het voetbal heeft betekend en wat wij in het verleden gepresteerd hebben, dat maakt ons een grote club in het voetbal.

Qua prestaties stellen wij op dit moment buiten NL niets voor, maar daar heeft ook niemand het op dit moment over. Dus leer eens de betekenis van bepaalde uitspraken voordat je hier over brillen begint te zaniken.

ik denk dat ajax zelfs groter is dan juve. Grotere fanbase, bekender wereldwijd. Juventus heeft meer geld, maar dat komt niet door de clubfilosofie oid, maar het land. Was ajax een club in italie geweest, speelden ze elk jaar knock out fase CL, geen twijfel over mogelijk.

5 oktober 2012 om 17:13

Hoe naief kan je zijn. Juventus is de populairste en meest succesvolle club in Italie met een goede jeugdopleiding. Er wonen wereldwijd veel meer Italianen dan Nederlanders en volgens een onderzoek in 2010 had Juventus wereldwijd geschat zelfs 180 miljoen fans.

5 oktober 2012 om 17:24

Je zeg het al, geschat. Aantal fans wereldwijd is gebakken lucht. Daarentegen is de naam Ajax een veel grotere dan die van Juventus. Wat inwoners met de grote van een club te maken hebben is een raadsel, wellicht is dan een Chinese club wel de grootste als we dat criterium aanhouden.

Daarnaast zijn ook wij de populairst, succesvolste van Nederland met een goede jeugdopleiding. Non-argumentatie van jou kant.

Helaas kunnen wij Poulsen niet roemen.

Hij werkt keihard en daarom zal ik hem blijven steunen, maar het is totaal niet de speler die wij op die positie nodig hebben. Poulsen loopt veel te ver terug en staat bij balbezit zelfs meer tussen Alderweireld en Moisander in dan tussen Siem de Jong en Eriksen. Onbegrijpelijke aankoop.

5 oktober 2012 om 17:14

Tja, Vurnon Anita speelde op die positie op dezelfde wijze. Mischien wel omdat FdB dat gewoon wil...

5 oktober 2012 om 22:10

@ Co.hen

Op dezelfde wijze? Sorry, maar dat vind ik echt een belachelijke opmerking. Anita deed dit alleen als Vertonghen opstoomde, iets wat Moisander zelden doet. Anita had veel meer diepgang in zijn spel, handelde veel sneller aan de bal en zocht zijn oplossingen vooruit in plaats van opzij of achteruit. Poulsen daarentegen staat meer als 5de verdediger opgesteld dan als verdedigende middenvelder.

Mensen die zeggen dat Ajax een grotere fanbase heeft wereldwijd dan Juve is toch hilarisch. Ik denk niet dat mensen vaak buiten hun land komen.

Juve heeft altijd een goede jeugdopleiding gehad en is één van de grootste leveranciers voor het Italiaanse elftal.

Over Liverpool kan ik niet praten, daar weet ik te weinig over. Ik weet alleen dat ze een grote historie hebben maar dat het nu minder is, maar wie weet is dat anders over 5 - 10 jaar.

6 oktober 2012 om 12:58

Supportersvereniging... Ja Ajax heeft de grootste supportersvereniging van de wereld.
Dat is iets anders dan ´fans´ of totaal aantal fans.

Zoek maar op als je het niet geloofd en kom niet aanzetten met je mening of onzin wat feitelijk niet klopt.

Nee ajax is nooit hoflevenracier geweest van het nederlands elftal ofwel? en juve heeft een leuke jeugd opleiding inderdaad maar denk dat er van ajax toch ietsjes meer zijn doorgebroken over de hele wereld ofniet... Mijn excuses voor het reageren op je nietszeggende reactie...

Denk dat de druk bij Ajax net groter is dan Juve en Liverpool. Ajax is de meest populaire en gehate club van Nederland, alhoewel Juve en Liverpool niet alleen fans hebben uit eigen land.

Stel je toch is voor dat Ajax zijn spelers van de laatste 10 jaar had kunnen behouden..

Vertel mij maar dat een team als dit niet voor de cl zou kunen strijden

Stekelenburg
Vd Wiel
Hetinga
Verthongen
Chivu
Sneijder
Eriksen
Vd vaart
Sulejmani
Ibra/hunter
Fischer
5 oktober 2012 om 21:13

En dan Fisher en Sulejmani op de vleugels zetten, denk toch echt dat Babel en Suarez meer hebben laten zien. En hoezo is Heitinga beter dan Vermaelen?

6 oktober 2012 om 07:14

Had er een berichtje onder gezet waarin ik had staan dat ik vermaelen en suarez nog was vergeten, maar die werd verwijderd. Ik heb heitinga daar staan, omdat FdB nooit met 3 linksbenige spelers in de achterhoede zou spelen. Voorhoede staat sulejmani omdat hij vaker beslissend is geweest dan babel, en kon niets beters verzinnen op dat moment, al moest Suarez natuurlijk daar. Fischer was meer zodat er niet alleen maar 30-ers in zouden staan en omdat een jong talent in een team als dit alleen maar beter kan worden.

Europees gezien is Ajax geloof ik op Barca na de grootste investeerder in jeugdopleiding, en procentueel van het totale budget gezien verruit de grootste. Dan bouw je toch een naam op in Europa. Verder heeft Ajax veel grote spelers voortgebracht of op doorreis gehad, hoe je het ook wil zien. Jongens als Sneijder, Van der Vaart, Ibrahimovic zijn grote namen die toch altijd aan Ajax gelinked zullen worden.

Liverpool en Juventus zijn mondiaal natuurlijk ook grote namen, maar laten we eerlijk zijn - Beide clubs zijn de afgelopen jaren nou niet bepaald populairder geworden. Juventus is weer bezig met een opmars omhoog maar sinds het omkoop schandaal in Italie en de voorgaande eigenaren van Liverpool hebben beide clubs een flinke knauw gekregen.

Ajax is weliswaar, mede vanwege het niveau in Nederland, ook ingezakt, maar heeft de goede naam vwb de jeugdopleiding en positieve spelopvatting gehouden. Dat is ook wat waard. Daar is het beginsel, de resultaten bouw je door een sterke fundering te hebben, incidenteel succes zegt geen reet. Clubs als City, Psg, Chelsea zullen niet eeuwig op deze manier door kunnen gaan, vanzelf komt het moment dat de clubs met gezond beleid ze voorbij streven als het suikeroompje verdwijnt.

Poulson, overdrijven is ook een vak!

6 oktober 2012 om 12:59

Deze reactie plaatsen is ook overdreven... dus tja een vak ja.

6 oktober 2012 om 16:42

Dat is helemaal niet overdreven. Poulson speelt in de Eredivisie met Ajax en een paar verloren wedstrijden in de CL. Ajax was een grote club maar daar is nu weinig van over. Daarbij zijn Juventus en vooral Liverpool velen male groter clubs dan Ajax!

7 oktober 2012 om 11:33

Ajax is een grote club....dat zal altijd zo blijven.

Dat is een status die verkregen is in het verleden.
Alleen sportief stelt het niet meer zoveel voor in Europa, maar af en toe van een topclub winnen(milaan & Manchester utd) is wel lekker.

Velen malen grotere clubs? in welk opzicht dan? prijzen??
Kan ajax er wat aan doen dat het in een kleine competitie voeltbalt(ook vroeger) Kan Ajax er wat aan doen dat we hier geen 50 miljoen startpremie p/j krijgen(premier League)
Ajax is met de beschikbare middelen, en de behaalde resultaten toch echt een van de grootste ter wereld.

Nogmaals op sportief gebied niet meer, maar qua status en aanzien wel.
Al zal dat voor de anti's moeilijk te bekroppen zijn, en die zullen dat ook altijd tegenspreken.
Maar de feiten spreken voor zich.
Iedereen die wat met voetbal heeft in het buiteland kent Ajax, vraag je naar Nederland dan hoor je Ajax, Feyenoord en wat minder Psv.
Maar Ajax springt hier met kop en schouder boven uit.
Geloof me ik haat verheerlijking, maar dit zijn gewoon feiten!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren