Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Natuurlijk durf ik ook met deze selectie de CL in te gaan'

Laatste update:

Ajax gaat zondagmiddag bij NEC op jacht naar de eerste overwinning van dit seizoen. De landskampioen begon vorige week met een 2-2 gelijkspel tegen AZ en raakte deze zomer al de nodige spelers kwijt. Frank de Boer zei dat hij nog drie versterkingen wilde halen, maar gaat niet bij de pakken neerzitten als deze nieuwe spelers uiteindelijk niet naar Amsterdam komen.

/

Ajax is nog op zoek naar een linkercentrale verdediger, een defensieve middenvelder en een vleugelaanvaller. "Maar natuurlijk durf ik ook met deze selectie de Champions League in te gaan", zei De Boer in gesprek met de NOS. "Stel dat er niemand komt, dan wordt het een fantastische leerperiode voor de jongens. Laat het maar zien!"

"Ondanks dat er veel jongens zijn weggegaan, hebben wij nog heel veel kwaliteit in huis", vervolgde De Boer. "Vurnon Anita zullen we natuurlijk missen: niet alleen ik, maar ook de fans, vanwege zijn instelling en omdat hij een echte Ajacied is. Tuurlijk ben ik bezig met de resultaten, maar ook met onze filosofie. Ik ben ervan overtuigd dat we er goed uit zullen komen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed om te weten Frank. Hoop dat je ook begrijpt dat veel supporters er weinig heil in zien met de huidige selectie. Je zal maar een seizoenskaart hebben aangeschaft.

19 augustus 2012 om 12:38

Want of je wel of geen seizoenkaart aanschaft hangt af van de selectie?

19 augustus 2012 om 12:38

Helemaal mee eens. Durven is heel anders dan ook daadwerkelijk met dat ploeg goed presteren.

19 augustus 2012 om 14:32

Het is gewoon een vreemde uitspraak van de Boer. Heeft helemaal niks met durven te maken maar met geld, iets waar ze tegenwoordig bij Ajax helemaal gek van zijn. De Eufa bellen dat je niet meedoet en 15 miljoen laten lopen aangezien je in de zomer een enorme puinhoop van je aan en verkoopbeleid hebt gemaakt omdat je overal voor minder dan en dubbeltje op de eerste rang wilde zitten is namelijk geen optie

Maar het probleem is wel dat je je eigen glazen ingooit. Zowel de ranking van Nederland als die van Ajax in Europa gaat aanzienlijke schade oplopen door de "fantastische leerperiode" die Frank hier noemt. Het betekent in volgende jaren dat je als club bij de loting in een lagere pot terecht kan komen door een dramatisch resultaat in 2012/2013. Daar houdt Ajax na dit seizoen nog 5 jaar lang last van.

En mocht de loting nu eens een jaar niet dramatisch zwaar uitpakken dan kun je met een goede selectie met wat geluk de 2e ronde halen en vele miljoenen extra pakken. Iets wat zelfs met de 3 genoemde versterkingen er niet in lijkt te zitten.

Voor Nederland als land telt het minder mee, maar in de jacht op een extra CL plaats / extra Eufa cup plaats is het beter wanneer Ajax een resultaat als afgelopen seizoen neerzet dan wanneer je pak em beet 1 punt pakt omdat je een leerjaar hebt ingelast. Dus ook op dat vlak is het "beleid" dat Ajax nu voert onbegrijpelijk, tenzij de ontkende financiele problemen toch echt aanwezig zijn.

19 augustus 2012 om 15:51

@ruud29, Oké, Ajax moet dus alleen maar denken aan de Europese ranglijst en niet aan haar financiele gezondheid?

Het lijkt mij juist andersom te werken. Op Europees gebied kunnen we sowieso niet meer concurreren. De bedragen en salarissen die geboden worden voor en aan spelers, zijn gewoon veel en veel te hoog.

Dit heeft zelfs invloed op de Nederlandse markt. Zelfs hier gaan clubs een miljoen of 10 vragen voor spelers, die zich nog nooit op het hoogste niveau hebben bewezen.

Ik snap heel goed dat Ajax daar geen zin in heeft. Als die spelers niet renderen heb je er namelijk niets aan in de CL, maar ook op de lange termijn niet bij een eventuele doorverkoop.

Neem nou het seizoen onder Van Basten. Ajax strooide met geld, het heeft helemaal niets opgeleverd. En ook al zat Ajax in een zware poule vorig seizoen, Ajax heeft toch echt maar 2x verloren. Van Real Madrid wel te verstaan en dat is geen schande.

Anita en Vertonghen zijn vertrokken. Dat is inderdaad een flinke aderlating, maar ik ben er van overtuigd dat er spelers zijn die dit op den duur over kunnen nemen. Dat zal zeker eventjes duren, maar met aankopen heb je ook geen enkele zekerheid.

19 augustus 2012 om 16:22

Het begint een beetje vervelend te worden al die 'ajax' fans die na een zomer waarin 350.000 euro besteed is aan aankopen tekens maar weer beginnen te roepen over de jaren met v Basten toen ruim 30 miljoen over de balk werd gesmeten voor een handvol middelmatige spelers of Jol toen het geld ook ronddwarrelde en bijna geen enkele aangetrokken speler een versterking was.

Er is ook een middenweg, zoals vorig seizoen waarbij voor ca 10 miljoen de juiste en zeer bruikbare spelers (sigthorsson, Janssen, Boerrigter) en een foutje (cillessen, ca 3 miljoen veel te duur voor een keeper die je niet gebruikt) werden gehaald. Samen met een aantal transfervrije spelers.

Gezien de verkopen van Vertonghen en Anita had het ook dit jaar niet misstaan om een bedrag als vorig seizoen aan nieuwe spelers uit te geven zonder dat erdirect een failliesement voor Ajax dreigt.

En ja, ook ik vind dat een club als Ajax niet de CL miljoenen al uit moet geven nog voor dat je je gekwalificeerd hebt zoals bijv Psv doet. Maar een club als Ajax kan wel een flink deel van de CL miljoenen van dit seizoen, er is nu al bekend dat dit komend seizoen min 15 miljoen zal zijn, uitgeven om een selectie neer te zetten die voor het kampioenschap meedoet.

En als dat niet kan door grote financiele problemen, maak dat dan ook gewoon duidelijk en ga niet roepen dat de club "financieel gezond is" als je werkelijk geen stuiver hebt om ook maar iets op de transfermarkt te doen. Want in dat geval ben je als club financieel gezien doodziek.

19 augustus 2012 om 12:46

Keep dreaming de Boer. Met dit elftal wordt je Europees zo hard afgedroogd.

19 augustus 2012 om 12:47

Ik als seizoenkaarthouder ben juist enorm blij met deze ontwikkeling Gabstra. Laat die jonge ventjes het maar doen, beter dan overbetaalde, onnodige spelers. Als we dan op ons bek gaan, prima! Daarbij laat ik mijn seizoenkaart niet afhangen van de selectie/ prestaties van Ajax. Ik kom er voor de stad, de sfeer en de gezelligheid met me maten en daarbij ook hetgeen waar Ajax voor staat. Arrogantie en Amsterdamse bluf. Inderdaad, door middel van de jeugdopleiding. Dan maar op ons bek, we staan toch wel weer op.

19 augustus 2012 om 12:51

Gemaaidgras

En zo is het. Ik hoop eigenlijk dat Ajax niemand meer koopt. Laten ze het inderdaad maar mooi met hun jeugd doen. Op deze manier groeien deze jongens en zijn ze er volgend jaar klaar voor. Nu investeren hoeft niet, Ajax wil 1 keer in de 2 jaar kampioen worden. Dit jaar is dus lang niet zo belangrijk en kan Ajax mooi werken aan een hecht team met veel jeugd!

19 augustus 2012 om 13:05

Juist volledig mee eens. Ajax komt er wel bovenop hoor dat kan niet anders met zo´n grote club.

Die mensen die om bovenstaande reden wel een seizoenskaart kopen zijn degene die niet komen als het koud is en die het eerste weg zijn in de 85ste minuut om de drukte te ontlopen.

19 augustus 2012 om 13:14

Er zijn veel mensen hier op VZ die het huidige beleid afkeuren maar dat zijn naar mijn mening gewoon succes supporters, we zijn met Cruijf een andere en naar mijn mening een goede weg ingeslagen, en ik weet gewoon zeker dat dat zijn vruchten zal gaan werpen.

Ajax is 1 van de grootste clubs van Nederland en iedereen heeft een uitgesproken mening er over, Ajax gaat werken aan de toekomst want er zijn genoeg fouten in het verleden gemaakt, veel foute aankopen, veel te veel geld uit gegeven aan salarisen.

We gaan nu weer de goede kant op, de jeugd opleiding heeft in verleden ook bewezen dat ze echt het verschil kunnen maken met als voorbeeld de Next Gen finale gehaalt afgelopen jaar, er zit dus een hoop potentie aan te komen.

19 augustus 2012 om 13:23

@gunnerfan, wat een gelul zeg..

Hoezo zijn dat succes supporters? Je kunt een gang van zaken afkeuren en daarover discussieren, dat betekend toch niet gelijk dat je gevoel voor de club meer of minder hoeft te worden? De mensen willen gewoon dat het goed gaat met hun club en sommigen (waaronder ik) zien het met deze selectie somber in, dat betekend echter niet dat we ineens niet meer gaan kijken ofzo? Ik zit nog steeds elke zondag even hard te brullen hoor ;

Naar mijn mening moet er altijd een balans blijven tussen het sportieve en het financiele belang, nu lijkt het of het financiele belang iets zwaarder weegt en dat lijkt me niet de bedoeling bij een voetbalclub.

19 augustus 2012 om 13:23


@gemaaidgras
Volledig met je eens. en we zijn al 2x op rij kampioen geworden en vorig jaar was dat ook voornamlijk met een b-elftal, en al gaan we op ons bek dat is ook goed voor de talenten daar leren ze alleen , maar van toch

19 augustus 2012 om 13:24

We hebben dijks boilesen koppers blind denswil alderweireld ligeon vanrhijn - eriksen enoh serero dejong klaassen schone fischer - boerrigter sana sigthorsson lukoki.

En we hebben Frank de Boer.

Onze filosofie, onze visie.
Dan maar op ons bek, inderdaad opstaan doen we altijd!!

19 augustus 2012 om 13:45

@ leon123

Het gaat mij erom dat er wel geteld 2 basis spelers zijn vertrokken, en echt heel veel mensen schreeuwen al weer om versterkingen, dat zijn vaak de mensen die een club willen supporten die prijzen pakken, en als het dan niet naar hun zin is gaan ze steen en been lopen klagen en dat ook nog eens nadat je 2 jaar op rij kampioen bent geworden.

We moeten gewoon Frank De Boer vertrouwen en als het een keer mis gaat jammer dan!!, er word alweer gebouwd aan een nieuw goed team die het Ajax spelletje gaat spelen, beter dan die dome aankopen waarvan je toch niet weet of ze gaan presteren.

19 augustus 2012 om 14:01

Iedereen wil toch dat zijn club het maximale behaalt?

Er zijn inderdaad maar 2 basisspelers vertrokken maar laten dit nou net de 2 belangrijkste spelers van het vorige seizoen zijn. Jan Vertonghen stak er zo ver bovenuit dat je het niet kan maken dit te willen opvangen met een Daley Blind die het niveau bij lange na niet aan kan. Idem voor Anita. Die jongens waren zo ongelofelijk belangrijk, het minste wat je moet doen is deze verliezen proberen op te vangen. Het gaat mij er niet eens om dat ze kampioen worden ofzo maar met een selectie als deze wordt je gewoonweg vernederd in de CL en dat lijkt me toch wel erg pijnlijk..

Er hoeft bij mij helemaal niet een heel elftal te worden gekocht, bij lange na niet zelfs, maar je moet als topclub zijnde wel jaarlijks 1 of 2 gerichte aankopen blijven doen om het verlies van je sleutelspelers op te vangen. Jongens met de kwaliteiten van Vertonghen zullen nu eenmaal vertrekken maar dat moet je niet willen opvangen met jeugd (tenzij je over exceptionele talenten beschikt die er ook daadwerkelijk klaar voor zijn).

Als Ajax zijnde moet je er naar streven om elk jaar een stapje hogerop te komen en je moet voorkomen dat je elk jaar weer opnieuw moet beginnen.

19 augustus 2012 om 15:18

@ajaxwatcher Bovenop op wat? Ook met deze selectie worden we eerste, tweede of derde. Aax hoeft dit jaar geen kampioen te worden dus dat is ook geen ramp.

Ajax heeft nog steeds erg veel kwaliteit en is ook de boven liggende partij tegen een az wat ik vandaag toch wel weer erg goed zie voetballen. Daarnaast zullen boilesen sulejmani boerrigter en enoh allemaal nog terug komen.

Ik vindt dat er de laatste tijd zwaar wordt overdreven hoe ajax ervoor staat. Er bovenop komen vindt ik dan ook een uitspraak die erg overdreven is.

19 augustus 2012 om 15:57

Helemaal eens. Bovendien heb ik sinds de Arena een seizoenskaart en heb ik meer "klote" seizoenen meegemaakt, dan superseizoenen.

Wel heb ik al die jaren kunnen genieten van enorme talenten, zoals Vdv, Sneijder, Ibrahimovic, Maxwell, Suarez, etc.

Natuurlijk hoop ik dat Ajax wint en kampioenschap, maar ik heb die seizoenkaart omdat Ajax mijn club is. Ook als het kutgaat.

Het is jammer dat Ajax nog steeds te boek staat als een succes-supporter club, want ten eerste krijgt een club altijd meer aanhang als het goed gaat (neem AZ en Twente) en ten tweede zitten er altijd dik 45.000 mensen op de tribune. Wij vinden het ook niet erg om te verliezen, als we maar goed spel hebben gezien. Zoals bijvoorbeeld vorige week tegen AZ. Je bent gewoon de betere, alleen verzuim je te scoren. Dat is dan klote, maar biedt ook hoop. En dat is Ajax, met een enorm jong team.

19 augustus 2012 om 13:22

Je bent toch gewoon supporter van een club in goeie en slechte tijden. Of je gaat gewoon altijd achter je club staan of je bent een succes supporter

19 augustus 2012 om 13:47

Je komt voor je club en niet voor de punten of het spel. Want je club is veel meet dan alleen de 11 namen die op het veld staan.

19 augustus 2012 om 13:53

@gabstra
Vindt het een beetje triest om eventuele aankopen en verkopen die Ajax doet te laten afhangen of je je seizoenskaart wel verlengd of niet, een echte Ajax supporter blijft ten alle tijden fan, of het nu fgoed of slecht draait. In mijn ogen zijn de mensen die steeds zeuren over aankopen en het wel of niet verlengen van hun seizoenkaart namelijk succes supporters

19 augustus 2012 om 23:58

Fijn dat jij voor ons supporters kunt spreken. Maar waarschijnlijk ken jij dan andere 'supporters' aangezien degenen die ik ken onvoorwaardelijk achter dit beleid staan en weten dat de kans bestaat dat we de eerste 2 seizoenen daardoor sportief misschien wat minder presteren.

Het zegt overigens sowieso al genoeg over het supportersschap als je een seizoenskaart hebt aangeschaft op basis van een spelersgroep.

Ontopic:
Het heeft ook maar net met de loting te maken. Met een beetje geluk komen we dit jaar zelfs in pot 2 en bestaat de kans dat we maar 1 topclub loten. De afg 2 jaar hadden we natuurlijk pech met Real Madrid en Ac Milan (waar we het op1 punt niet haalden) en vorig seizoen hadden we in principe de poulefase overleefd als er in Zagreb geen wedstrijd verkocht was aan Lyon waardoor we op basis van doelpunten niet doorgingen.

Ik durf dat ook, maar dat wil niet zeggen dat je er gaat presteren. Deze selectie is echt bagger, Ajax heeft een hoop geluk bij de loting nodig voordat ze met deze selectie mogen hopen op een derde plaats in de poule.

19 augustus 2012 om 13:56

Ik vindt het allemaal een beetje overdreven tuurlijk wanneer je echt een serieuze titelkannidaat wil zijn, zal je nog geld moeten investeren in de selectie en dan doel ik voornamelijk op de LCV positie, en de CVM positie, mocht er dan nog geld over zijn dan eventuele nog kijken voor een vleugelspeler. maar verder heeft Ajax wel gewoon een goede selectie hoor, dat gewoon kan meedoen, alleen zullen ze niet de topfavoriet zijn, nou goed dat is dan maar zo, beter de jeugd de kans geven dan financieel onverantwoorde risico's nemen.

Ja, denk dat het CL avontuur niet al te lang voort zal duren met de huidige selectie. Dit optimisme vind ik niet helemaal terecht, denk dat het grootste deel van de talenten nog écht te licht en onervaren zijn om constant te presteren dit seizoen, met CL, competitie en beker.

Op zich zie ik het ook wel zitten hoor maar dan moet je blind toch echt uit de basis laten.
in de cl gaat het allemaal sneller en blind kan dat dan gewoon niet aan, daar is hij veel te langzaam voor.
Verder zal de onervarenheid ook genoeg fouten op gaan leveren dit seizoen in zowel de competitie als de cl, geen probleem denk ik als je maar genoeg kwaliteit hebt, daarvoor zal nog wel iets moeten gebeuren denk ik al vind ik deze selectie niet dusdanig dramatisch als anderen mensen dat vinden.

Alle vertrouwen in het beleid en alle vertrouwen in Ajax!

19 augustus 2012 om 12:56

Idd misschien moet Ajax dit seizoen een stap terug zetten om alles weer goed op orde te krijgen. Is een beetje onajax maar zal toch moeten gebeuren.
De traditionele top drie heeft de afgelopen jaren op een te grote voet geleefd.
Zie Feyenoord, Hadden bijna 50 miljoen schuld op een gegeven moment en was op een haar naar failliet.
Zie PSV heeft het kostbaarste bezit moeten verkopen om faillissement te voorkomen en hebben nu ook niets meer achter de hand. Daarnaast zie ik bij PSV nog geen verbetering in het beleid wat hun wellicht in de toekomst erg duur zal kunnen komen te staan. Of ze moeten geluk hebben met transfers maar het verleden leert dat dat uiteindelijk nooit heeft gewerkt.
Ajax doet goede zaken door dit nu gelijk goed aan te pakken zodat ze des te sneller weer omhoog kunnen kijken.
Uiteindelijk zullen toch Ajax , Feyenoord en PSV weer de top van Nederland worden.
Op commercieel gebied kunnen de clubs als Twente en AZ niet meekomen.

Is de kans dat Montpellier bij ajax in de groep komt?

19 augustus 2012 om 12:47

Ja, Ajax zit in Pot 2 of 3 en Montpellier zit in Pot 4, dus ze kunnen elkaar gaan loten.

19 augustus 2012 om 12:51

Licht eraan of Kieuv of Braga de voorrondes Cl overleven!

We gaan alleen niet ver komen dan, gok ik zo.

Ik heb er niet veel vertrouwen aangezien de wedstrijden die ze nu al gespeeld hebben niet al tebest gingen. De uitspraak van deboer lijkt trouwens een beetje op dat er gewoon geen versterkingen komen.

19 augustus 2012 om 14:01

Ik het vindt dat een beetje voorbarig, je moet ook niet vergeten dat Ajax ook nog niet over andere belangrijke basiskrachten kon beschikken, zoals Eriksen,boerrigter,sulejmani en Boilesen, wanneer je deze spelers al terug hebt scheelt dat al een hoop, daarnaast speelde Ajax tegen AZ gewoon een redelijk goede wedstrijd, waar ze grotendeels de wedstrijd hebben gedomineerd, alleen zonder het gewenste resultaat. Niet meteen in paniek raken, en financieel onverantwoorde transfersommen gaan betalen!

Ja je kan moeilijk zeggen dat je met deze groep net zo goed niet mee kan doen.
Dat zou zo lullig overkomen.

Jongens denk na ook Frank heeft er weinig vertrouwen in met deze achterhoede maar wat moet hij dan zeggen het wordt niets.

Ik heb er totaal geen vertrouwen in. Sterker nog we gaan vandaag ook gewoon weer punten verspelen!

19 augustus 2012 om 13:06

Daar hebben we hem weer hoor Mister Positivo! :D Leuk je weer eens te zien reageren man! Mensen als jij hebben we nodig in onze supporterschare. Mijn God zeg, met zo'n instelling ben je het niet eens waard het prachtige wit-rood aan te moedigen!

Het is inderdaad niet de sterkste selectie in jaren maar op zn minst een beetje vertrouwen hebben in de jongens is wel op zijn plek. Onze verdediging is zonder Vertonghen nog steeds sterker dan Psv, wat onze grootste concurrent is. (behalve wanneer Advocaat zo verstandig wordt Zanka op te stellen) Blind is te vergelijken met Marcelo en Alderweireld is stukken beter dan Bouma. Verder hebben we nog steeds een van de sterkste aanvals linies en ons middenveld is ook niet heel erg slecht hoor...

Ver komen in de CL zit er wellicht niet in, maar we hebben AZ in ieder geval al gehad. En een gelijkspel tegen AZ is niet héél erg slecht al zeg ik het zelf...

19 augustus 2012 om 13:11

Idd, volgens mij is Ajaxdude een persoon die ajax account heeft aangemaakt en ajax probeerd af te drogen, ik zie altijd negatieve sh*t over ajax in zijn comments.

On: hoop zie ik er niet in, maar als we geluk hebben krijgen we easy tegenstanders uit pot 3(?) en 4.

19 augustus 2012 om 13:20

Dus als supporter-zijnde moet je alleen maar positief zijn? Kritisch zijn is goed,en bij het huidige Ajax begrijp ik best dat er wat kritische punten zijn

19 augustus 2012 om 13:20

Nee ik ben er gewoon helemaal klaar mee. WIj zitten te wachten op versterkingen en er komt gewoon helemaal niks. Leuk die jeugd allemaal maar daar winnen we helemaal niks mee als jong ajax in het veld staat. Mensen betalen veel geld om Ajax te zien maar ze krijgen Jong Ajax ervoor terug. Hoe denk je dan dat die mensen zich voelen. Mijn zoontje zat van de week gewoon te janken omdat Ajax maar niks doet. Dat jochie is helemaal van slag.
Je ziet als supporter al je belangrijke spelers vertrekken en je krijgt er gewoon helemaal niks voor terug. Nogal logisch dat je er dan geen vertrouwen in hebt. Ik heb geen vertrouwen in spelers als Blind, Ebecilio en Siem de jong als aanvoerder.

Je ziet Twente, psv en al die andere clubs zich gewoon goed versterken en wij hobbelen er wat achteraan en halen niks! Om moedeloos van te worden. Verdediging is niks. Middenveld gaat er flink op achteruit en het enige waar ik wel alle vertrouwen in heb is de aanval maar daar heb je niks aan als de rest niet goed genoeg is. Ik zit niet te wachten om spelers als Blind in de CL te zien....sorry!
Je kan prima spelers halen voor niet veel geld maar dan moet je verder kijken dan alleen Nederland. Kijk die Sana. Kost niks maar lijkt nu al een toppertje te zijn. Kijk daar eens wat vaker rond denk ik dan.

19 augustus 2012 om 14:06

Ja hoor dus als Ajacied zijnde moet je alleen maar positief zijn en roepen dat we de beste zijn?
Kom je uit Noord Korea of zo want blijkbaar vind jij dat alle supporters volgens 1 bepaalde visie moeten leven ! Wat een gelul zeg !
Die Ajax dude vertegenwoordigd gewoon zijn mening en daar kun je heus wel wat meer respect / begrip voor hebben.
ja vorig jaar werden we ook met een jonge ploeg kampioen gecombineerd met klasse en ervaren spelers als Janssen, Anita en Jantje niet te vergeten.
2 van de 3 zijn al weg en Janssen is zelfs al met zijn hoofd bij zijn waren liefde. Nu heb je deze 3 steunpilaren niet meer tot je beschikking dus
dat Ajax dude zich zorgen maakt begrijp ik wel.
Zelf heb ik wel vertrouwen in het nieuwe beleid maar sportief gezien verwacht ik ook niet al te veel van (jong) Ajax op het aller hoogste niveau maar ik blijf ze wel door dik en dun steunen.
Maar een ploeg steunen / vertrouwen hebben in een ploeg is heel wat anders dan maar denken dat het wel ff goed komt.
Vandaag 1-3 Ajax!

Tja sorry hoor maar met deze selectie word je gewoon laatste in de pool.
Als er niet een 3 of 4 versterkingen bij komen zie ik het somber in.
En Frank moet gewoon eerlijk zeggen dat ie er geen heil in ziet zo en dat er dringend spelers bij moeten van kwaliteit.
Maar hij zegt steeds alleen maar dat ie alles nog zonnig ziet.
Hij beloofde de fans van Ajax ook de tripple maar dat gaat hem al niet worden en als het zo doorgaat hebben ze straks helemaal niets.
En dat is niet Ajax waardig.

19 augustus 2012 om 12:53

Wat moet hij dan doen? Zeggen dat de selectie die hij nu heeft er niks van kan. Zo neem je gelijk al het vertrouwen van de spelers weg. Denk je dat De Boer niet achter de schermen bij oa Overmars al meerdere keren heeft aangegeven dat er versterkingen moeten komen. Als Frank nu zou zeggen dat hij er geen heil in ziet, en er komen daadwerkelijk geen versterkingen dan zit hij dus het gehele seizoen met een selectie waar hij over al over heeft gezegd dat hij er geen vertrouwen in heeft. De kwaliteit van Frank de Boer is juist dat hij zo rustig blijft, daar hebben twee kampioenschappen op rji aan te danken.

19 augustus 2012 om 14:28

Ten eerste weet je niet eens bij wie ze in de poule zitten dus nu al zeggen dat ze laatste worden is wat voorbarig. Daarnaast heeft Ajax het altijd al gedaan wanneer iemand vertrekt er een jonge jongen voor terug te zetten en die te laten groeien zodat hij uiteindelijk ook een topper wordt.

Of ze helemaal niets hebben aan het einde wil ik niet zeggen dat moeten we afwachten er zijn nog 33 wedstrijden te spelen maar als het dit jaar niet lukt jammer dan ze hebben dan wel die jonge jongens een jaar klaargestoomd zodat ze volgend jaar er helemaal klaar voor zijn en dan weer echt voor de titel mee zouden kunnen doen.

Tegen Az zag het er in ieder geval prima uit alleen nog die 5 minuten concentratie verlies voorkomen en ze hebben een prima elftal staan met veel jeugd.

19 augustus 2012 om 19:58

Nou zoals jij zegt zijn de punten voor Eurpoa opeens niet belangrijk meer omdat Ajax geen waardig team heeft???
Als dat een ander team gebeurt in Nederland dan is er gezeur en nu is het goed ????

Ik heb het in de gaten alles buiten Ajax mag het dus niet,en Ajax wel??
Nou in mijn ogen hoort Ajax de punten te halen en als ze niet willen inversteren dan hadden ze beter geen kampioen kunnen worden.

Vorig jaar kon Ajax nog stunten en dat was ook bijna gelukt maar met deze ploeg gaat het al lastig worden om 3de te worden en in de EL te belanden. Misschien maar beter ook zo maar dan moet Ajax wel alles op alles zetten om kampioen te worden en opnieuw dat CL geld binnen halen.

Alle wedstrijden verliezen is geen leerperiode frank, slecht voor de motivatie en de sfeer binnen het elftal.br Op het moment staat er gewoon een flut elftal met bijna geen ervaring. Succes!!!

Een prima nieuwe strategie van Ajax. Zo hebben ze destijds na jaren van investeren in de jeugd de grote successen gehaald mid jaren 90. Dat kan op korte termijn ten koste van succesen gaan maar je krijgt wel een stabiele elftal wat bij het vertrek van spelers door eigen jeugdspelers kan worden ingevuld. Je zult naar mijn mening wel miniaal één routinier met veel ervaring op hoog niveau moeten hebben om de jeugdige spelers te sturen en ervaringen te delen. Daarom heeft PSV van Bommel teruggehaald wat een goede keuze is. Je moet er als supporter van uitgaan dat je de komende CL met deze selectie geen klinkende resultaten zult halen en in de titelstrijd niet DE favoriet bent. Maar om daarvoor nou meteen je seizoenskaart in te leveren..............

19 augustus 2012 om 13:01

Je moet niet vergeten dat destijds de tijd er nog was om iets op te bouwen. Als Ajax nu een groot talent heeft word deze vanuit de jeugd al weggekocht. Destijds had je ook gelouterde spelers als Frank Rijkaard, Danny Blind, Frank de Boer, Ronald de Boer, Ewin van der Sar. Nu heb je geen enkele ervaring, alleen middelmatige jeugdspelers die misschien net goed genoeg zijn voor een top 5 plaats in de Eredivisie. Een hoger niveau kunnen ze niet aan, gezien de zwakke prestatie van Van Rhijn in Oranje.

19 augustus 2012 om 13:31

Dus jij hebt Van Rhijn na een interland al afgeschreven. Had ik niet verwacht van iemand die 40 is. Die zijn meestal niet zo kortzichtig. Of is het zo dat als jij een fout maakt op je werk dat ze ook meteen zeggen dat je je plafond hebt bereikt. Ajax speelde redelijk tegen AZ en misten gewoon nog goeie spelers. Zelfs met deze selecie heb ik vertrouwen in een top 3. Een middenveld met Janssen, De Jong en Eriksen is gewoon het beste middenveld in de eredivisie. Een aanval met Boerrigter, Kolbeinn en Mickey is samen met de voorhoede van PSV de beste van de eredivisie!

19 augustus 2012 om 14:16

Ik heb Van Rhijn nog zeker niet afgeschreven, Het is alleen belangrijk dat dit soort jongens goede en ervaren spelers om zich heen hebben, en die zie ik bij Ajax niet. En als Van Rhijn voor Oranje word geselecteerd mag je hem zeker wel als een volwassen speler beoordelen.het Nederlands Elftal is absoluut geen speeltuin.

19 augustus 2012 om 18:11

twente voorhoede?
rest ben ik het mee eens hoor!

nou ik niet..moet je toch niet aan denken met daley blind in de verdedigen

De vraag is eigenlijk of de Fans dat ook durfen Frank..

Er wordt zo kortzichtig gedacht tegenwoordig.
Mag ik jullie erop wijzen dat toen Ajax vorig jaar nog in de Champions League actief was de verdediging ook om te huilen was. Verthongen speelde als een natte krant, werd door iedereen belachelijk gemaakt. Anita stond nog niet op de plek waar hij zo succesvol is geworden. Janssen speelde als controleur en deed dit belabberd. Kortom er is helemaal geen man over boord. Vertrouwen en tijd, dan komt alles goed. Zo niet, proberen we het volgend jaar weer of het jaar erop. Er wordt in ieder geval weer normaal beleid gevoerd.

Tja, ik zou mijn team ook nooit afvallen als coach, maar het is toch voor iedereen duidelijk dat dit geen sterke groep is. Natuurlijk wel met potentie, maar niet met de kracht om in de CL iets neer te zetten of kampioen te worden. Dit gaat jammer maar helaas een broodnodig tussenjaar worden voor Ajax.

Als je dit zo leest zul je denken dat er geen spelers bij komen! Ik hoop het toch wel!!! Maar het word nog een hele klus

Dit klinkt al als indekken. Zal me niet verbazen als er gewoon niemand bijkomt. Met deze groep heb je totaal niets te zoeken in de cl en kan je voor het 'leer proces' beter naar de el

Hij moet dit wel zeggen, maar weet zelf ook wel beter. Als je met Blind en Enoh als basisklanten de CL ingaat (en er komen weer wat blessures bij) dan vrees ik voor een totale afgang. Ik sluit tegen ploegen als PSG (kan zomaar uit pot 4 komen), Barcelona, Madrid en Bayern uitslagen van 6-0, 7-0- niet uit. Daarbij een 5e plaats in de competitie.

Er moeten versterkingen komen: Buttner ruilen voor Janssen, Maher aantrekken, Rajkovic huren en Armenteros voor een zacht prijsje overnemen. Alleen Maher is dan duur (maar wel een goede investering). Boccara verder doorschuiven naar de A-selectie. Mocht Van der Wiel niet gaan dan hoeft Rajovic ook niet te komen en kan Van Rhijn links centraal achterin.

Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Rajkovic, Buttner; Maher, De Jong, Eriksen; Sulejmani, Sigthorsson en Boerrigter. Dan heb je met een herstellende Boilesen, Denswil, Cillissen, Sana, Fischer, Armenteros, Schone en Lukoki nog als potentiele bankzitters. Leuke, relatief goedkope selectie met veel groeipotentie

Een lichtpuntje was trouwens dat Dijks woensdag heel goed speelde als linker centrale verdediger in Jong Oranje.

19 augustus 2012 om 13:05

Een ruil tussen Buttner en Janssen zal er niet inzitten Ajax zal dan gewoon geld moeten bijleggen, aangezien Buttner meer waard is dan Janssen. Maher is te duur, Rajkovic niet Ajax-waardig, Sulejmani, Boerrigter en Sigthorsson zijn blessuregevoelig en Armenteros is te duur.

19 augustus 2012 om 13:07

Sinds wanneer is Boerrigter blessuregevoelig? Hij heeft nu zijn eerste blessure in 5 jaar tijd. Dat het een langdurige blessure is wil niet zeggen dat die blessure gevoelig is.

Ricardo Kishna één van de grootste talenten uit de Ajax-jeugd is twee weken terug weer begonnen met trainen na een blessure van 1,5 jaar terwijl die verder nooit geblesseerd was, is die ook blessuregevoelig?

19 augustus 2012 om 13:10

De rugblessure blijft steeds maar terugkomen. Dat is doorgaans een slecht teken. En wat Kishna betreft moet je ook maar afwachten of en hoe hij terugkomt. Beginnen met trainen zegt nog niets.

19 augustus 2012 om 13:15

Nee, het zegt inderdaad niets dat die bij de A2 moest beginnen en nu alweer bi jde A1 mag aansluiten.

Verder is het niet een rugblessure die terugkomt maar die is opgelopen en nog nooit volledig is genezen.

Zo mag ik het heel graag zien, Hier kan Mourinho en Advocaat een hele hoop van leren! Met jonge elftal, en méér voetballend vermogen... Als je durft ben je goed bezig als trainer...

Als het resultaat net zo goed is als de vorige twee jaren dan is dat prima. Als de overige Nederlandse clubs in Europa ook doen wat ze moeten dan is het niet eens ondenkbaar dat we binnen 5 jaar 3 clubs de Champions League in mogen sturen!

19 augustus 2012 om 13:24

Wat ze willen doen is prima, maar ze slaan gewoon door nu. Je kan niet alles met jeugd opvangen en je zal toch echt eens wat geld uit moeten geven aan spelers met ervaring. Er moet wel balans in het elftal zijn.

19 augustus 2012 om 13:25

Die supporters zijn successupporters. Die beginnen al in paniek te raken naar het 2-2 tegen AZ, wat gewoon een goed georganiseerd team is terwijl Ajax bijna 90 minuten lang de wedstrijd domineerde.

Zij riepen inderdaad maar gewoon met de menigte mee en zijn nu bang dat ze aan het eind van het jaar niet kunnen pronken met succes van Ajax.

Ik wil ook ieder jaar kampioen worden maar het mag niet ten koste van de lange termijn gaan, en ja ook ik zal vloeken en tieren als we weer eens onnodig punten verspelen. Maar dat hoort erbij, ik ben gewoon weer present bij de wedstrijd die volgt.

19 augustus 2012 om 13:25

Inderdaad Frtorres. Er zijn (veel) supporters die nu kritiek hebben dat er geen aankopen gedaan worden. Dit zijn precies de supporters waar Ajax om bekend staat, de zogenaamde succes supporters. Daarom hoeven ze voor mij niemand te kopen, zijn die irritante supporters ook opgerot.

De lijn Cruijff, de Boer moet altijd gevolgd worden. O.a. door deze twee heeft Ajax uberhaupt een smoelwerk gekregen in Nederland en Europa. Zonder hen waren we nooit zo groot geworden. Daarom hebben de echte supporters ook volop vertrouwen erin, zelfs als we dit seizoen 3e worden.

19 augustus 2012 om 13:27

Kampioen worden we niet dat zit er gewoon niet in. Maar als er helemaal niks gebeurt haal je die top 5 niet eens en dan zijn alle die hard supporters ook niet tevreden.

19 augustus 2012 om 15:46

Nee, maar de top 5 is met deze selectie makkelijk te halen en tegen Az waren we ook gewoon e bovenliggende partij ook zonder Vertonghen, En als er geen spelers meer komen gaanwe met deze selctie verder zoals De Boer al zegt dan kunnen we alsnog wel 1ste worden dat deden we vorig jaar toch ook toen wel al die blessures hadden.

Je bent toch gewoon supporter van een club in goeie en slechte tijden. Of je gaat gewoon altijd achter je club staan of je bent een succes supporter

19 augustus 2012 om 13:25

Je kan achter je club staan maar daarom hoef je het niet met alles eens te zijn. Je hoeft ze niet allemaal in hun hol te kruipen puur omdat je supporter bent.

Het is wel leuk om elk jaar spelers te verkopen en geld te krijgen. Maar om succes te boeken in champions league moet je je basis spelers kunnen behouden.

19 augustus 2012 om 13:47

Klopt, maar wanneer spelers en clubs financieel onverantwoorde bedragen eisen van een club als Ajax, moet je gewoon de knoop doorhakken en dan maar met de talentvolle jeugd aan de slag gaan, die het jaar erop wellicht klaar is voor het echte werk. Financieel onverantwoord te werk gaan hebben ze al de afgelopen jaren gedaan, en dat was te merken aan de jaarcijfers.

19 augustus 2012 om 15:35

Als jullie tevreden zijn over jullie ploeg dan is er geen probleem. Je hebt gelijk als ze het doen zoals Besiktas kunnen ze Champions league vergeten voor volgend jaar. Dat gaan jullie als Ajax supporters niet willen vrees ik.

Ik zie deze mannen gewoon nog een keer kampioen worden hoor.

Tuurlijk met deze selectie kun je moeilijk overwinteren in de Champions League een realistisch doel noemen, laat staan dat ze al 3e worden in de poulefase, daarvoor komt er momenteel gewoon echt kwaliteit en creativiteit te kort na het vertrek van belangrijke spelers als Vertonghen,anita en wellicht ook binnenkort Janssen. Daarnaast is de blessure van Boerrigter misschien ook nog niet helemaal opgelost, aangezien de Boer aangaf dat hij maximaal 20 wedstrijden kan spelen, en ja verder Sana? hij heeft een wedstrijd heel erg goed gespeeld, maar dat geeft ook niet altijd de garantie dat hij goed blijft voetballen, want Ebecillio speelde in zijn eerste wedstrijd ook goed, maar goed ik hoop dat Sana dadelijk weer lekker speelt en bewijst dat ie een echte aanwinst is! Ondanks dat ze wel wat spelers erbij kunnen gebruiken blijf ik 100% achter het beleid staan, want om spelers te halen voor belachelijk hoge bedragen waardoor winst maken op spelers niet of nauwelijks mogelijk is geworden, moet je gewoon niet doen, Ajax moet gewoon de weg volgen die ze zijn ingeslagen en ja als spelers dan niet willen, dat is jammer dan, maar geen onverantwoorde financiele risico´s meer nemen. dat hebben we al genoeg gedaan de afgelopen jaren.

Heeft De Boer een keuze? Dit is, momenteel, het materiaal waarmee je moet werken... Daar hoort de CL ook bij. Maar ben bang dat je er niet ver mee gaat komen...

Liever een gezonde club en een keer geen kampioen dan kampioen en weer zwaar in de rode cijfers belanden omdat we aan alle eisen van Mino en zijn spelers hadden voldaan.

En nee met deze groep gaan we dit jaar geen hoge ogen gooien en dat maakt niks uit,ervaring opdoen en volgend jaar vlammen.

3e worden in de poule zou geen probleem moeten zijn met deze selectie (plus LCV en Vm), tenzij de loting weer tegenzit zoals vorige seizoenen. Overwinteren in de Champions League is een heel ander verhaal natuurlijk.

Prioriteit is een LCV en in mindere mate een VM. Blind vind ik niks centraal achterin, komt snelheid en kracht terkort. Van Rhijn komt er wel maar heeft nog tijd nodig en is eigenlijk een Rcv. Moisander zou een prima optie zijn...

Enoh komt in mijn ogen inzicht tekort om een goede VM te worden, daarom is een vervanger voor Anita nodig op Europees niveau.

De linksback positie is nog niet eens zo slecht bezet, Boilesen en Dijks zijn prima spelers. Koppers is daarbij een prima 3e optie.

Qua buitenspelers zitten we ook prima:
Boerrigter 1e keus op links, Sana/fischer zijn talentvolle vervangers. Ebecilio komt handelingssnelheid tekort voor een Nederlandse topclub en zou richting een club als Heerenveen/groningen kunnen vertrekken.
Op rechts is er als 1e keus Sulejmani of Sana. Lukoki kan wanneer beiden geblesseerd raken deze plek ook invullen.

Vermeer
vd Wiel
Alderweireld

Ajax vertegenwoordigt ook Nederland in Europa. Ze spelen met belangrijke punten die de clubs in het linkerrijtje heel hard nodig hebben. Ajax kan belangrijke spelers halen en behouden maar kiezen ervoor om bijna alle goede spelers weg te doen en niets bijzonders er voor terug te halen. Ze gaan straks keihard op hun bek in de CL en ook al ben ik geen Ajaxsupporter, toch vind ik het jammer want we waren in Europa zo goed bezig met alle clubs. Dan zal een club als Ajax dit zomaar gaan verpesten voor de rest. Er moet financieel wel iets aan de hand zijn want ik snap, wanneer er 3 of 4 belangrijke spelers vertrekken, je dit met 1 of 2 goede jeugdspelers gaat oplossen. De rest moet je vervangen met wat meer gearriveerde spelers waarvan je bijna zeker weet dat ze het goed gaan doen. Dan heb ik het niet over spelers van boven de 26,27 jaar maar een Maher of een Strootman. Nu worden er na elke verkoop jeugdspelers doorgeschoven. Zonder dat je weet of ze er klaar voor zijn worden ze voor de leeuwen gegooid. Dat is geen goed beleid maar wanbeleid.

19 augustus 2012 om 14:04

De CL is niet de plek waar de Nederlandse clubs de punten moeten halen meneer Heisenberg.
Het maakt niet uit wie Ajax had gehaald, ver komen in de CL is niet aan de orde. Ajax stroomt straks als derde in poule weer in de EL in en daar hebben ze voldoende kansen om punten te halen. De punten daar zijn namelijk even veel waard.

19 augustus 2012 om 14:05

Ach ja van alle (geariveerde spelers) die ajax de laatste jaren heeft gekocht zijn alleen Suarez en Huntelaar in mijn ogen echt een toegevoegde waarde geweest,in mindere mate misschien gabri en de Zeeuw en de rest was pure geldverspilling dus zeker weten doe je het nooit ook niet met dat soort spelers.

19 augustus 2012 om 14:52

Zal me echt aan me reet roesten, moeten we dan punten halen voor al die Nederlanders die staan te juichen als Ajax punten verspeeld? Hadden ze zelf maar beter moeten presteren in Europa als het zo belangrijk voor ze is.

19 augustus 2012 om 15:26

Jij snapt er helemaal niets van dus reageer dan ook niet. Het gaat ook om de punten voor jou club in de toekomst. Ajax word niet elk jaar kampioen dat is gewoon een feit. Als je 2e word moet je voorrondes gaan spelen. Als je een Kopenhagen of Dinamo Kieve tegen komt kun je er ook al uit liggen voor dat je aan de CL hebt mee gedaan. Dat heeft de geschiedenis ons uitgewezen. Met meer punten krijg je ook meer plaatsen. Vroeger hadden we standaard 2 clubs in de CL en 1 club die voorrondes moest spelen. Dat kunnen we weer krijgen maar dan moeten we wel punten halen. Nu gaat dat niet gebeuren. Als Ajax punten verspeelt in de competitie juich ik het hardst ja maar als het om Europees voetbal gaat juich ik voor elke club, dus ook Ajax. Mensen die een beetje verstand van voetbal hebben doen dat ook. De rest heeft er schijt aan of weten niet eens waar ze mee bezig zijn. Net zoals jij nu.

19 augustus 2012 om 18:19

dus wat jij zegt milano
is dat alleen ajax in europa (overwinteren) meekan?

Dat zegt toch genoeg over de rest!

Wat ajax doet is goed
ze denken misschien niet in europees belang maar in financiele belang
en volgend jaar weer europa met een paar sterk gegroeide jongens

Champions League is niet relevant, het grote geld van de CL is al binnen. Of we nou presteren of niet, 20 tot 23 miljoen omzet hebben we al extra.

Ik volg ook de weg die Ajax en frank hebben gekozen. Je ziet vele verhalen dat we maar weer moeten kopen.

Een middelmatige Moisander, of een 'mathijssen die het allemaal niet meer aankunnen.
Ajax moet gewoon weet enkel op de jeugd focussen en de jonge toptalenten kopen, dat is de enige weg naar echt succes.

We doen allemaal of het zo belangrijk is om die ronde door te komen. Je kan kopen wat je wilt,maar van Barca of real M verlies je toch...

Ik vind het prima het beleid wat er nu is, het is namelijk gebleken dat alle aankopen die er zogenaamd stonden ruim 15 jaar niets hebben opgeleverd, en dat de jeugd in het verleden juist alle successen heeft gevormd.

Als we geen kampioen worden, no worries...kijk naar de toekomst, en ga zo door...ik heb er vertrouwen in!

Mensen zijn helemaal doorgedraaid met de jeugdhype hier. Ik lees dingen als 'dan maar een jaartje geen kampioen' , wat is dat nou voor mentaliteit ? Een club als AFC Ajax moet elk seizoen meedoen om de titel . Natuurlijk is het fijn dat de jeugd
mee kan doen, maar met een elftal vol jeugd ga je het echt niet redden. Ajax moet naar mijn inzien een fatsoenlijke LCV halen en een back-up voor Sigi.

20 augustus 2012 om 00:10

Nee soms moet je op de korte termijn dingen laten om op de lange termijn iets te presteren / behalen. En iedereen binnen Ajax spreekt toch ook gewoon uit dat ze mee willen blijven doen om het kampioenschap maar dat het moeilijk zal worden om dat in het eerste jaar met het huidige beleid te behalen. Dat is gewoon realistisch.

Maar ach we kunnen het ook nooit goed doen. Als we zeggen we worden kampioen dan zijn we arrogant...en als we zeggen dat we mee willen doen maar dat de lange termijn belangrijker is en als dat dus betekend 1 of 2 seizoenen sportief iets inleveren dan hebben we weer geen mentaliteit.

20 augustus 2012 om 01:53

Waarom moet Ajax sportiviteit inleveren? Zijn er zulke erge financiele problemen dat versterkingen niet kunnen worden gehaald?

20 augustus 2012 om 11:00

Nee er is een goed financieel beleid en een opleidingsbeleid dat het niet toelaat dat je belachelijke transferbedragen betaald voor spelers die dat niet waard zijn of dat je dure aankopen doet die dat bedrag niet waarmaken en je die kwaliteit ook in je jeugd hebt. Geld uitgeven staat niet inherent aan presteren ofzo hoor. Volgens mij geeft Feyenoord de laatste 2 seizoenen bijna geen rode cent uit en doen ze het beter dan in die 5jaar ervoor toen ze veel te veel geld uitgaven. Blijft blijkbaar moeilijk te begrijpen voor jullie.

Ajax moet eigenlijk een periode van 2 jaar overbruggen.want er staan nu enkele hele goede jongens te trappelen in de A maar ook B selecties die klaargestoomd worden. Als je nu al je eigen beleid na 4 maanden niet gaat naleven zoals toch te hoge salarissen betalen (precies zoals Ronald gisteren zei bij Studio Voetbal wat heeft Assaidi in hemelsnaam bewezen dat hij vind dat hij 1,8 miljoen moet verdienen) dan heb je over 2 jaar weer precies het zelfde probleem nl spelers als Aissati in je selectie die 1 miljoen verdienen terwijl een jeugdspeler met een salaris van 1,5 ton precies hetzelfde presteert. Kijk naar een Narsingh die zulke voorwaarden had (salaris, gelimiteerde transfersom, percentage doorverkoop voor hem /zaakwaarnemer etc) waardoor het voor Ajax onmogelijk was om na 2 jaar nog iets aan deze jongen te verdienen waarom zou je hem dan gaan halen. Nederlandse clubs zijn deels afhankelijk van de transfers die ze maken. Daar waar ze in Engeland en Spanje spelers duur kopen en ze afschrijven moeten NL clubs juist hun geld binnenharken dus spelers voor meer te verkopen als dat ze gekost hebben. Nou bij Narsingh was dat onmogelijk dus haal je hem niet. Heel simpel hoor.... Zelfde met Moisander. Oude speler die je niet heel veel geld meer gaat opleveren dus je gaat dan geen 6 miljoen voor hem betalen (wat ik hem overigens ook verre van waard vind).

Zelfs met deze selectie zie ik ons tot de laatste dag meedoen om de titel. Hoe ver we in Europa komen is afhankelijk van de loting, daar kun je nu nog niks van zeggen.
Misschien dat we nog een verdediger moeten halen, maar daar moeten we niet de hoofdprijs voor gaan betalen.

Ik begrijp niet dat veel mensen zo kritisch zijn op Fdb. We hebben vele jaren van wanbeleid achter de rug met veel te dure spelers die niet in een Ajax-shirt horen te spelen, bijna geen prijzen/titels en elk jaar weer een nieuwe trainer die mislukte. Sinds FdB twee keer op rij kampioen, de jeugd krijgt een kans, oud-spelers die de club runnen. Ja, je beste spelers gaan voor goed geld weg. Maar opnieuw blijft de trainer rustig, net als vorig jaar met bizar veel blessures. Iedere supporter moet zijn handen dichtknijpen, want ik herken langzaam eindelijk Ajax weer. En mocht het dit jaar eens tegenzitten vanwege het opbouwen van een nieuw team, so be it...

De Boer zal met deze selectie wel moeten, hij heeft niet beters. Maar ik denk dat ze absoluut geen selectie hebben die iets te zoeken hebben in de CL.

20 augustus 2012 om 00:07

Hadden we vorig jaar en dat jaar ervoor toch ook niet volgens iedereen? Toen zaten we in de poule des doods met Real Madrid en Milan en haalden we de volgende ronde net niet op 1 punt achter Milan. In de wedstrijd tegen Auxerre hadden we het toen laten liggen...en ook tegen Milan thuis toen we ze wegspeelden maar uiteindelijk toch gelijk speelden.

Vorig seizoen hadden we ook een zware poule en gingen we op basis van 1 doelpunt niet door aangezien Lyon Zagreb had 'omgekocht'.

Dit seizoen kunnen we in pot 2 komen met de loting (als Udinese en BMG Kiev en Braga uit de CL stoten) en dan kun je zo maar een gunstige loting hebben. Nee met deze selectie zul je de CL niet gaan winnen nee maar dat is ook logisch zolang het FFP nog niet in is gegaan. Zolang je die 3e plek maar bewerkstelligd en min doorgaat in de EL.

we gaan gewoon voor derde plek in de poule en dat is ook haalbaar als we (dit keer) eens beetje mazzel hebben met de loting

Als Ajacieden hopen dat zowel Udinese als Borussia Munchen Gladbach de Champions leage behalen ten kostte van Kiev en Braga waardoor wij in pot 2 komen bij de loting en zo de kans groter is dat we maar 1 topclub loten ipv 2.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren