Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Narsingh: 'Ajax deed het voorkomen dat ze mij graag wilden inlijven'

Laatste update:
/

Luciano Narsingh kan zondagavond zijn officiële debuut maken voor PSV. De van sc Heerenveen overgenomen aanvaller, die zich vorig seizoen ontpopte tot de assistkoning van Nederland, speelt dan mee om de Johan Cruijff Schaal. Tegenstander zal Ajax zijn, de club die ook veel werk verrichtte om hem binnen te halen. Alle aandacht van de twee topclubs kostte Narsingh naar eigen zeggen de nodige energie.

“Hoewel ik mijn verstand op nul probeerde te zetten en rustig afwachtte, ben je er onbewust steeds mee bezig. Ik kreeg veel telefoontjes om op alle ontwikkelingen te reageren, terwijl ik zelf van niets wist. Elke dag was ik in het nieuws. Dat vreet toch wel aan je. Nu de transfer achter de rug is, ben ik vrij in mijn hoofd. Ik kan me nu weer lekker focussen op het voetbal”, merkt Narsingh zaterdagochtend op in een interview in De Telegraaf.

Helemaal blij is Narsingh achteraf niet met Ajax. “Ze deden voorkomen dat ze mij graag wilden inlijven, maar als dat echt zo zou zijn geweest, hadden ze wel aan de vraagprijs van Heerenveen voldaan”, merkt hij op. Bij PSV stond hij naar eigen zeggen al vanaf de eerste dag boven aan de lijst van gewenste versterkingen. “Ze waren altijd positief en zijn niet met een andere speler bezig geweest. Bovendien kreeg ik veel sms’jes van Marcel Brands en diverse spelers. Dat gaf mij vertrouwen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het bekende warme gevoel dat bij PSV heerst dat gaf toch de doorslag denk ik dan.

4 augustus 2012 om 08:15

zou Matavz dit gevoel ook hebben.

4 augustus 2012 om 09:06

Matavz zit gewoon weer bij de selectie zondag en heeft alleen apart moeten trainen om weer op gewicht te komen en in conditie te raken. PSV staat erom bekend een warme club te zijn, ajax staat erom bekend en kille harde club te zijn. Beide is prima,maar sommige spelers kiezen voor warmte en andere voor de naam Ajax waardoor ze meer in de picture staan als bij welke andere club in Nederland dan ook. Beide is prima maar ligt aan de persoon.

4 augustus 2012 om 09:33

Ik wordt zo langzamerhand ****** nou je begrijpt het wel. Wie zegt nou dat beide dat zijn, wat je zegt, omdat dat Kieft het ooit eens heeft geroepen uit frustratie, en iedereen het maar na is gaan blaten. En wie is er dan kil leg mij dat eens uit, jij schijnt bij Ajax iedereen te kennen, dus ik ben benieuwd.

Ik ben bang dat deze reactie wel verwijderd wordt, want hij zal wel niet in het straatje passen van VZ.

4 augustus 2012 om 09:44

niet zo snel op je teentjes getrapt zijn. Beide clubs staan zo al heel lang bekend, dat kun je niet ontkennen. Daarbij zeg ik nergens dat ik iedereen bij ajax ken. Gelukkig niet zelfs. en als VZ je reactie verwijderd dan is dat omdat je zo gefrustreerd reageert. Ik geef in mijn reactie niet af op Ajax of Psv, maar zeg zelfs dat het voor beide schijnbaar wel werkt. waarom je dan ook zo reageert snap ik niet helemaal.

OT: zal zondag een mooie strijd worden. de enige die kan verliezen is Psv. omdat ajax zich in de underdog positie manoevreert en Psv Narsingh heeft gekocht. Mochten ze dan verliezen dan is het aankoopbeleid toch niet goed geweest en verliezen ze van een jeugdelftal. winnen ze dan is het omdat ze weer gemeentegeld hebben uitgegeven om Narsingh te halen

4 augustus 2012 om 10:07

Idd zielig gedoe van een PSV'er die dat ooit uit frustratie riep en de makke schapen blaten het na..

On: Ajax had Narsingh gewoon moeten kopen. Begrijp dat financiële argument niet.

4 augustus 2012 om 10:13

@afcajanw

Kil zou ik ook niet zeggen, maar zelf zou ik als ik de verhalen van de oud-spelers mag geloven niet bij Ajax gaan spelen, omdat ze zeggen dat de druk daar veel hoger is. Dus koud en kil denk ik zeker niet, maar met enorm veel druk wel, en dat werkt niet fijn.
Maar iedereen moet op zijn eigen gevoel af gaan, dus als Narsingh dat bij psv heeft moet hij naar psv gaan, had hij dat bij Ajax had hij naar ajax moeten gaan, zo simpel is het.

4 augustus 2012 om 10:20

De makke schapen hebben misschien wel eens boeken gelezen en/of de documentaire "daar hoorden zij engelen zingen".

Maar het is als ajacied natuurlijk moeilijk te accepteren dat er zo over jouw club wordt gepraat. En ik snap niet waarom. De voetbalaccademie van Barca staat als nog killer bekend. So what .....

Als je bij ajax slaagt (bovenuit steekt) weet je dat een internationale topclub het vervolg van je carriere is, bij Psv of de andere Nederlandse clubs moet je dat nog maar afwachten. En de internationale top zou waarschijnlijk killer zijn dan jouw ajax?

4 augustus 2012 om 10:31

Ik ben a: niet op mijn teentjes getrapt, want zover reik jij niet, en b: ik ben niet gefrustreerd. Ik ontken zeker dat Ajax een kille club is, omdat een gefrustreerde ex speler van beide clubs, niet tegen de druk van een van de twee, dat geroepen heeft. Dat bij beide clubs een verschillend klimaat heerst is duidelijk, maar noem het niet dat bij de een het vriendschappelijk is en bij de ander kil. Bij beide clubs moet er gepresteerd worden, en bij beide clubs wordt je op je vingers getikt als je niet presteert. In Amsterdam gaat dat zonder omwegen en recht voor z'n raap, zonder aanzien des persoon, hoe dat gaat in Eindhoven weet ik niet kan ik niet over oordelen, maar dat je daar op je falie krijgt als je niet presteert, reken maar van yes.

4 augustus 2012 om 10:34

Kan ik niets laten staan zonder dat het uit de hand loopt?
Onder deze post geen gedoe meer over kil of warm aub.

4 augustus 2012 om 10:38

@4fredondo

Juist niet, want daar stroomt veel jeugd door. Dat is juist bij psv het geval, omdat daar minder jeugd doorstroomt en je dus beter moet zijn om door te moen stromen.

ON: Narsingh heeft voor zijn gevoel gekozen, dat is altijd de beste keuze.

4 augustus 2012 om 11:46

Het is ook algemeen bekend dat PSV een warmere club is dan Ajax. Volgens mij zei, zelfs Derk Boerighter nog dat Ajax een kille club was en dat je mannetje zeker moest staan op de trainingen.

Ook Perez en andere spelers hebben dat aangegeven. En ik vermoed zo, dat als Jansen weggaat, dat hij ook nog wel een boekje open doet.

Maar goed, de meeste ajacieden willen dat niet in zien..

4 augustus 2012 om 14:08

LET OP Keepertoob want je hebt hier zo minpunten te pakken als je iets negatiefs over ajax zegt.die moderators laten het niet toe.

4 augustus 2012 om 08:44

Toewan lees je wel? Ajax voldeed niet aan de vraagprijs, dat gaf de doorslag. Anders zat deze Amsterdammer gewoon in Amsterdam, zo is de natuur, denk na. Brands vertelt graag dat Narsingh een voorkeur had voor PSV maar dat zul je Narsingh Nooit zelf horen zeggen. Brands zegt ook dat PSV jeugd kansen gaat geven. Heeft wel vaker bewezen door Gepetto te zijn gefabriceerd.

4 augustus 2012 om 09:08

ajax heeft op het laatste moment nog aan de vraagprijs willen voldoen, maar hij koos toen toch voor Psv. Jammer maar helaas, het blufpoker uit Amsterdam heeft niet gewerkt. Jullie hebben Sana nu toch? blijf dan niet zo rancuneus richting Narsingh

4 augustus 2012 om 09:11

Jazeker manodedios ik lees zeker wel en inderdaad als ajax aan de vraagprijs had voldaan had hij misschien wel bij ajax gespeeld maar zij wilden op een of andere manier niet nou PSV dus wel.
En dat warme gevoel lees je in de laatste drie regels. gertpost19 lees je ook mee??????

4 augustus 2012 om 09:59

@barca75

Wie is hier nu rancuneus, volgens mij toch echt narsingh, want die vind het weer nodig om op een of andere manier na te trappen naar Ajax.
Ajax heeft dit spelletje al eerder gespeeld, en gewonnen (sigthorsson) deze keer is het niet gelukt, omdat er een andere club is die liever wel teveel geld betaald voor een speler, helaas, het zij zo. Maar ga dan niet als speler lopen roepen dat Ajax deed voorkomen alsof ze hem wilden, Ajax wil gewoon de juiste prijs betalen meer niet.

Ajax heeft tot 2x toe, in winter en zomer, geprobeert je te halen, dus dan lijkt me, dat je daar echt wel gewild was, maar ja kleine kleuters snappen dit niet denk ik

4 augustus 2012 om 10:18

@afca013

Wat kraam jij wel niet allemaal voor een onzin uit? Hij zegt toch zelf dat het hem vertrouwen gaf dat psv aan de vraagprijs wou voldaan? Nou, ik weet niet wat jij zou doen, maar ik zou voor vertrouwen kiezen en niet voor een club die mij al eens heeft weggestuurd. Dat jij Narsingh nog beschuldigd van natrappen (terwijl hij de vraag van een journalist beantwoord) en daarna zelf psv een sneer probeert uit de delen zegt meer over jou dan over Narsingh. En daarna deel je hem dan nog een sneer uit en noem je hem een kleuter. Nou, kijk in de spiegel zou ik zeggen.

4 augustus 2012 om 10:43

Ik noem Nasingh een kleuter ja, en waarom?
Omdat je als voetballer zijnde moet uitkijken met wat je in de media roept, dit kan alleen maar tot oneendigheid leiden onder de supportrsr, dat hij voor psv kiest is zijn goed recht, maar ga dan niet achteraf lopen te vermelden dat Ajax deed voorkomen alsof...... Want hij weet zelf ook wel dat dat niet waar is.
En als hij niet naar Ajax wil omdat ie al eens eerder is weggestuurd, dan moet ie niet roepen dat ook Ajax een mooie club is, en ze zo aan het lijntje houden, Maar dan ook recht door zee moeten zijn en zeggen, gezien zijn verleden dat ajax een gesloten boek is.
Dit noem ik dus kleutergedrag, praten met de wind mee, en als het zover is, de ander beschuldigen van iets
Nu raad dit kind, Assaidi aan om niet naar ajax te vertrekken, maar naar een topclub, omdat bij Ajax niks meer te leren valt, terwijl Narsingh zelf oppert voor een tussenstap via de Nederlandse top. Dus ook al een teken van rancuneus gedrag vanuit Narsingh, maw, nasingh gedraagd zich nu als kleuter

4 augustus 2012 om 10:53

ACh gut..ajax voldeed niet aan de vraagprijs. Zijn ze zo arm dan daar in Amsterdam?
Ajax wil alle beste spelers uit de eredivisie,maar het liefst gratis.
Het begint bijna zielig te worden. En het wordt lachen als het met al die aangekochte talenten uit de jeugd fout gaat.
Leuk zo''n rondootje tegen Norwich..maar tegen RKC lukt je dat niet.
Narsingh had gewoon een normale marktconforme prijs. Als je die echt had gewild,had je dat wel betaald.
Net of Ajax weinig krijgt betaald voor haar spelers. Vertonghen bijvoorbeeld.
HAd je Narsingh en Moisander voor kunnen halen en zelfs nog kunnen overhouden.
Ajax wil weer terug naar de tijd dat ze weinig betaalden voor de beste spelers uit de eredivisie.
Alleen zijn er tegenwoordig meer clubs die dat kunnen weigeren dus een grote club als Ajax moet maar gewoon betalen.
En niet zeuren over een beter salaris bij Psv,dat is wel zo zielig..
Niemand geeft meer salaris uit dan Ajax. Als je niet wilt betalen ,,ok....dat bepaal je zelf.
Maar zo'n de Boer moet niet gaan huilen dat Narsingh bij PSV meer kan verdienen.
Ajax wilde gewoon niet betalen. Of ze het niet willen of kunnen weet ik niet.

4 augustus 2012 om 11:03

Maar is het dan zo gek dat een club niet teveel wil betalen voor een speler? Jij als Twente fan zou daar alles van moeten weten?

Nederlandse clubs moeten nou eenmaal goedkoop inkopen zodat zij later, wanneer de speler verkocht wordt, toch een zakcentje overhouden. Daar is jouw favoriete club al een jaartje of 3 mee bezig, met veel succes.

Dus wat je nu post strookt niet helemaal met de realiteit.

4 augustus 2012 om 11:49

Twente koopt dan ook niet bewezen spelers op maar toekomstig talent. Ajax probeert spelers binnen te halen die al lang en breed bewezen hebben op het niveau mee te kunnen. Voor die categorie spelers moet je nou één keer wat meer betalen.

4 augustus 2012 om 11:50

@analyse

Ja, dus VVV heeft het beleid van een topclub, maar toch komen ze maar niet hogerop. Waar zou dat aan liggen? Toch het goedkoop inkopen en niet de goede voetballers willen/kunnen betalen? Denk het wel. Twente heeft voor al die voetballers ook heel wat geld neergelegd, ga maar na.

ON: Als Narsingh met zijn gevoel heeft gekozen heeft hij goed gekozen. Ik hoop dus dat hij dat ook gedaan heeft.

4 augustus 2012 om 11:55

@ Afca013,

Oh en nu mag Narsingh niks naar Ajax toe zeggen? Is Ajax heilig? Volgens mij was het nog juist Ajax die begon dat als Narsingh naar PSV gaat kiest hij voor het geld en al die andere onzin. Dat is pas kleuter gedrag. Als Ajax niet normaal kan onderhandelen dan wordt het niks nee.
Dat jij vindt, dat PSV te veel betaald, is slechts jouw mening. Dat jij Narsingh een kleuter vindt, moet jij ook lekker zelf weten. Ik noem jij gewoon een klein kind.
Als je zo kritisch kijkt naar Narsingh, dan raad ik je aan omdat ook eens richting je club te doen.
Ajax die probeert spelers lang aan het lijntje te houden en lekker te maken, maar als het erop aan komt duurt het altijd ontzettend lang. Daarbij gaan ze er vanuit dat elke speler er wil spelen. Nou dream on ajax, niet elke speler vindt Ajax heilig zoals jullie zelf.

4 augustus 2012 om 13:28

@keeper

Narsingh mag zoveel over Ajax zeggen als dat ie zelf wil, echter moet ie dan niet met onwaarheden aankomen als dat ajax deed voorkomen alsof ze hem wilden, want ajax wilde hem echt wel. En dat is wel het enigste kritische punt wat ik aanhaal over narsingh

Deze topic gaat over narsingh en niet over het beleid van ajax, een beleid waar in me wel in kan vinden tot op zekere hoogte Ik heb eerder al eens aangegeven, dat Ajax, zeker bij spelers van het kaliber narsingh, niet op een paar ton meer moet kijken, zeker niet nadat je bekend maakt 18 milj CL en 9 milj Vertonghen hebt binnengehaald. Heb overigens in een eerder topic al eens aangegeven dat ik vragen stel bij deze manier van werken van ajax, veel geld binnenhalen, en toch zo krenterig zijn, dat komt bij mij over dat ze dingen verbergen voor de buitenwereld, maar zoals aangegeven gaat het hier over Narsingh en niet over het beleid van Ajax.

4 augustus 2012 om 14:22

Wij dekken ons alvast in voor wat de politiek van plan is met die politiekosten en het kunduz akkoord.
Het is gewoon financieel verstandig beleid maar ik begrijp dat jij daar geen bal van snapt.

4 augustus 2012 om 16:43

Als je een speler wilt betaal je gewoon 4 miljoen is echt niet veel, Schande van Ajax omdat ik er zeker van ben dat hij word verkocht voor minimaal 10 miljoen aan een andere topclub in het buitenland dus verdient PSV er lekker veel aan.
Daarbij Ajax speelt toch CL de inkomsten zijn verzekerd. Een kwaliteitsinjectie voor de ploeg moet gewoon ieder jaar gebeuren.

4 augustus 2012 om 08:45

Toewan
Zoals bekend, Ajax wilde niet genoeg betalen psv wel! Waar komt dat warme gevoel dan vandaan? Psv bood meer en hij had geen voorkeur...

4 augustus 2012 om 11:02

Volgens de berichten kon hij bj Ajax meer verdienen. Dus ze zijn gewoon schijnheilig daar.
Alleen wide Ajax Heerenveen niet betalen wat die moest kosten. Was te duur voor Ajax. Toen kwam er ene Sanka van 23 voor 3 ton over.
Die moet het nu gaan doen. Tis nog geeneens een volwaardig international.
Om een vergelijking te maken..bajrami ,speelt nu bij Monaco in de Franse 2de liga.

4 augustus 2012 om 12:38

Klopt, maar als ze hem niet meer waard vinden, waarom meer uitgeven? Dat is beleid om een club gezond te houden en heeft niks met schijnheilig te maken! En volgens veel berichten is jullie voorzitter ook vaak eh schijnheilig.. Maar dat noemen jullie bij Twente dan wel beleid..

Kwestie van de pot verwijt..

4 augustus 2012 om 08:48

Als je leest wat hij zegt, dan gaf het de doorslag dat ajax niet aan de door heereveen gewenste prijs wilde voldoen en psv wel. Er was dus niks te kiezen voor hem...

Maar pffff deze verhalen hebben we nu wel gehoord... Hij zit bij psv en niet bij ajax en we moeten ondervinden of dat jammer is of niet.

4 augustus 2012 om 08:57

Als je de tekst leest ging het alleen om wie de transfersom wilde betalen...

OT: ben wel klaar met dit onderwerp. Narsingh speelt voor PSV, punt uit.

4 augustus 2012 om 09:54

Dat hebben we gezien hoe er met rutten is omgegaan.

4 augustus 2012 om 11:04

Of Jol,of Blind,of Adriaanse,of Koeman of van Basten.

4 augustus 2012 om 11:15

Fct
Wij pretenderen niet dat we een warme club zijn, dat doet psv wel, dus ik snap niet waarom je die namen erbij haalt, die we idd weggewerkt hebben, Wij zijn geen warme club, dus dan kan je dit van onze kant verwachten, psvers zeggen dat wel te zijn, maar daar blijkt in praktijk ook niks van te kloppen

4 augustus 2012 om 16:05

Niks van te kloppen Afca013
Je hoort het toch nog al eens van spelers die er gespeeld hebben of wil jij dat niet weten of zien???
Maar goed droom dan maar lekker verder de Psvers hier weten wel wat ik bedoel en niet alleen de Psvers ook de brabanders.
En jij zal dat dan toch moeten weten aan je naam( 013 ) te zien.

4 augustus 2012 om 11:24

denk eerder dat psv wanhopig genoeg was om wel aan het transferbedrag te voldoen ,niks warm gevoel

4 augustus 2012 om 19:12

Als je alleen voor de warmte kiest om elke jaar als 2e te eindigen su6 Narsingh gaat je goed
pas maar op dat je daar niet word overklast

Over paar jaar met johan Cruijf aan onze zijde Staan wij waar psv nog uit de schulden zou moeten komen

Heeft ajax miljoenen gevangen voor supertalenten die nu bij ajax in et visier stonden en zullen staan Babel sneijder vd Vaart de jong nu staan eriksen fischer op de verlanglijst van manchester United

en er zullen meer talenten verkocht worden aan topclubs waarvan het beleid bedoeld is om met Winst groter te kunnen worden dan met schulden uit te komen voor de Cl

beter kill en hard met landtitels en CL ervaring eindigen

Ajax heeft niet voor niets de meeste prijzen in hun kast van nl en is 2 jaar achter kampioen en vorige jaar nog met een b elftal in cl gespeeld.

Dan naar familie club gaan waar warme narsingh onderdak hebt in een club dat zinkt

5 augustus 2012 om 03:13

Hij geeft nu precies de reden aan waarom ik blij ben dat ze dit kind niet gehaald hebben en in het verleden weggestuurd hebben.

Nou narsingh, als je zo begint ben ik blij dat je niet bij ajax bent, ook al kan het wat gevaarlijker zijn, dit had ik niet achter jou uitgehaald. Mijn respect jou kant op heeft een duw naar beneden gekregen, wanneer dit waar is wat je zegt.

4 augustus 2012 om 08:15

Hij zal vooral niet blij zijn met de opmerkingen van F. de Boer dat hij meer geld kon verdienen bij Psv, waardoor hij de suggestie wekte dat Narsingh alleen voor het geld heeft gekozen. Hiermee geeft ie alleen aan dat het meer een gevoelskwestie was.

4 augustus 2012 om 08:18

Het wordt zelfs nog leuker hij raadt Assaidi aan niet naar Ajax te gaan omdat hij bang is dat Ajax te sterk wordt. Hij denkt ook dat Assaidi gelijk naar de absolute top kan. Bron telegraaf

4 augustus 2012 om 11:46

Lees het artikel van de telegraaf de volgende keer maar beter door, zelf zegt hij alleen dat hij denkt dat Assaidi de stap naar Ajax kan overslaan, dat de telegraaf daar dan van maakt dat hij vind dat Assaidi niet naar Ajax moet gaan is zeer zielig gedrag van een prutskrant die beter opgedoekt kan worden met hun niveau van journalistiek.

ON: Narsingh heeft voor zijn gevoel gekozen, en dat is altijd de beste keuze. Goede keus van Narsingh dus.

Nee, ajax wou niet meer bieden omdat er na doorverkoop nog niks aan verdiend werd omdat die zaakwaarnemer, jij en heerenveen allemaal extra geld wilden. Klein detail, maar je moet geen zaken verdraaien.

4 augustus 2012 om 11:38

Wat is nu het grote verschil met wat hij zegt? Hij zegt toch ook dat Ajax niet aan de vraagprijs wilde voldoen en PSV wel en daarmee de indruk wekt hem echt te willen hebben.
Sommigen zijn schijnbaar van mening dat de prijs die Ajax wil betalen altijd de juiste prijs is en dat als een club meer vraagt, dit alleen maar teveel en extra is.

Als Narshing echt zo goed is als iedereen zegt (ajax ook) dan kan men die straks voor een leuk bedrag doorverkopen.

4 augustus 2012 om 11:42

Het verschil is dat heerenveen 4,1 - 4,5 miljoen wilde (ajax bood 3,75) en mocht ajax hem voor 8 miljoen doorverkopen ze er nog niks aan zouden verdienen omdat zijn zaakwaarnemer, narsingh zelf en heerenveen allerlei clausules wilden. Dus terecht dat ajax daar niet in mee gaat. (om dezelfde reden moeten ze ook moisander niet halen, 4-5 miljoen, 1 miljoen salaris en 0 restwaarde over 4 jaar. Beter laat je blind of denswil dan diezelfde fouten maken en verkoop je die voor 5 miljoen, heb je nog wat)

Dit is achteraf wel makkelijk zeggen. Als de deal rond was gekomen met Ajax had hij wel wat anders gezegd. Ik zal niet ontkennen dat als Ajax hem wilde hebben ze een hoger bedrag moesten bieden, maar gelukkig is het niet meer zo dat de vraagprijs van de verkopende club betalen. daarnaast is het nog afwachten of hij de stap omhoog aankan. Als hij zoveel potentie had gehad had v. Marwijk hem toch ook wel gebracht op het EK. Hier heeft hij ook geen minuut gespeeld, dus afwachten.

4 augustus 2012 om 09:03

ja want Robben stelt internationaal niet zo heel veel voor. Die zet je zo op de bank voor een talent. klinkt logisch. weet niet welk talent Argentinie op de plek van Messi achter de hand heeft, maar die zou ik ook de voorkeur geven op een groot tournooi. Mensen worden toch banger van zo'n talent als van de naam Messi.

maar goed de ajacieden moeten toch iets recht lullen om dit beleid goed te praten.

PSV heeft er goed aan gedaan deze jongen te halen. Weer een jong talent dat als hij zich doorontwikkelt goed verkocht kan worden.

Op zich heeft Narsinhgh natuurlijk wel gelijk dat hij zegt dat als Ajax hem werkelijk wilde hebben ze die ruim 4 miljoen wel aan Heerenveen hadden betaald. Dat bedrag is voor een speler met zijn potentie toch echt wel elke cent waard. Een zo'n jonge speler die alleen nog maar beter gaat worden en absoluut de potentie heeft om binnen een jaar of twee basisspeler te zijn in Oranje mag zo'n bedrag toch wel opbrengen. Mede omdat Ajax zelf voor Vertonghen die ook nog een 1 jarig contract had wel 10 miljoen vroeg. Ajax en Overmars weigeren nog bepaalde bedragen uit te geven aan spelers, maar voor extra kwaliteit moet je natuurlijk wel betalen, anders haal je die nooit meer binnen.

Kan dit gezever over die transfer van Narsingh nou eindelijk eens afgesloten worden?
Ze blijven dit maar oprakelen, Narsingh speelt nu bij Psv, punt.

4 augustus 2012 om 12:30

Ik geef je groot gelijk, maar dat constante geklaag zoals jij worden mensen ook al schijt ziek van.

4 augustus 2012 om 16:11

Je hoeft die topic niet te lezen hoor en reageren hoef je ook niet.
Dat gezever van jou zien wij dan ook niet.

Ik weet niet wie in deze de waarheid spreekt, maar 1 ding weet ik in elk geval wel: ik hoop dat Ajax nooit niet meer in zee gaat met spelers die Meneer Lens en Raiola als zaakwaarnemer hebben.
Volgens mij is dit ook bij assaidi het geval. Dus lekker bij Heerenveen laten die gast.
Jammer dat we dan potentieel goede spelers mislopen, maar het is niet anders.

4 augustus 2012 om 08:57

ja want Ajax is wel heel netjs en de rest zijn allemaal boefjes. Behalve als ze een speler moeten verkopen en die dan min of meer dwingen om van zijn percentage af te zien (vertonghen) terwijl dit contractueel is vastgelegd. Dan mag het wel want dan heet het slim onderhandelen van Ajax. Maar o wee als iemand uit de grote boze buitenwereld zoiets doet bij het makke ajax.

Narsingh is een geweldige speler die de toekomst heeft. Als hij zich zo blijft ontwikkelen zal Robben het no zwaar krijgen in oanje.

4 augustus 2012 om 09:12

Hey Barca, stuur jij het contract van Vertonghen even door als je wil. Ik wil namelijk wel eens zien wat er in staat. Want volgens Ajax stond er wat anders in. Ajax dwingt niemand. Vertonghen had ook gewoon een jaar bij ajax kunnen blijven dat staat in dat zelfde contract namelijk. Ik ben blij dat ze niet de verder zijn gegaan voor Narsingh een club in financiele moeilijkheden moet op de kleintjes letten. En wat mij betreft is het voortbestaan van de club belangrijker dan kampioen worden.

Daarnaast moet ik het met Narsingh nog maar zien. De man heeft 1 seizoen goed gespeelt. En in de grote wedstrijden was hij onzichtbaar. Die laatste zin moet je dus maar afwachten.

4 augustus 2012 om 09:17

Er is helemaal niks gedwongen.
Als vertonghen of Tottenham zo graag willen moest er maar een van hun water bij de wijn doen.
Ajax wil een bepaald bedraag overhouden en dan is het probleem van de andere club hoe dat opgelost word.

4 augustus 2012 om 09:23

ja want alleen Ajax vertelt de waarheid. Vertonghen en Tottenham kun je zowiezo niet geloven toch?

daarbij vind ik dat je reactie "ik moet het nog maar zien met Narsingh" kant nog wal raken. Ik wil het ook nog weleens zien met derde keus Sana. Je hebt nooit garanties met het aantrekken van een speler namelijk. kijk naar aankopen als sulejmani en lodiero. In potentie hele goede spelers, maar het komt er niet echt uit, maar ik snap best dat Ajax risico heeft genomen met deze 2 spelers, al blijft 16 miljoen wel erg veel geld natuurlijk, maar je snapt mijn strekking.

Blijkbaar zit ie er toch een beetje mee dat ie niet bij Ajax speelt, waarom anders dit nog eens aanhalen? Als je bij de club zit waar je graag naartoe wilde is Ajax toch helemaal niet relevant?

4 augustus 2012 om 08:54

misschien word hem een vraag gesteld, die hij gewoon beantwoord? klinkt gek maar niet iedereen vind het een droom om voor ajax te ballen.

Narsingh heeft een goede keus gemaakt denk ik. Hij krijgt bij PSV veel vertrouwen van spelers en bestuur en zal er niet direct naast komen te staan als ie een keer slecht speelt.

4 augustus 2012 om 09:16

Nou hij heeft eerder toch echt aangegeven ineen interview dat hij graag voor ajax zou spelen en het was een droom om dat samen met zijn maatje te doen in zijn geboortestad. Als ajax afgelopen winter de juiste prijs had geboden had ie er al gespeelt. In zijn uitspraken klinkt toch wat frustratie door. Dat psv een warmere club is dan Ajax is wel duidelijk.

4 augustus 2012 om 09:35

@ Eitanque
Ook dan was hij in de winterstop niet naar Ajax gegaan.
Ajax kwam namelijk pas op de laatste dag van het transferwindow zich melden bij Heerenveen. Narsingh vond dit te kort dag om snel een beslissing te maken.
Dus als Ajax zich eerder had gemeld toen en de juiste prijs had geboden had hij er misschien gevoetbald. Maar aan 'als' heb je niks.

Ajax wilde hem waarschijnlijk niet zo graag dan PSV en hadden minder vertrouwen in hem dan Psv, anders waren ze er wel uit gekomen met Heerenveen.

4 augustus 2012 om 11:34

Ook al wordt hem die vraag gesteld. Dan is het nog niet slim er zo op te reageren. Waar lees je in mijn post iets over dat iedereen het een droom vindt om voor Ajax te spelen? Ik vind het enkel opmerkelijk dat hij zegt 'ajax deed het voorkomen dat ze mij graag wilde hebben' aangezien dit geheel niet meer relevant zou moeten zijn...

4 augustus 2012 om 09:01

Je snapt het niet helemaal. Hij reageert op de vervelende streken van die club. Artikel is weer eens onvolledig.

Grappig dat ajaxsupporters hier nog zelfs een draai aan geven dat ie liever bij hen zou spelen. Keep on telling you that rubbish and you might start to believe it.

4 augustus 2012 om 09:27

Hij wilde ook liever bij Ajax spelen vriend. Snap dat je dat liever niet hoort maar meneer Narsingh heeft meerdere malen duidelijk aangegeven dat ie dolgraag naar Ajax wilde en hoopte dat het snel rond zou komen. Dat was dus niet het geval en toen kwam PSv ineens om de hoek kijken. Dat is voor hem ook een topclub dus hij is prima terrecht gekomen uiteindelijk.

4 augustus 2012 om 11:39

Oh ik snap het niet helemaal? Haha vervelende streken van 'die' club? Waar heb jij het over? Volgens mij moet je eerst het artikel nog eens lezen en dan mijn post. Ik vind het enkel opmerkelijk dat hij zegt 'ajax deed het voorkomen dat ze mij graag wilde hebben' aangezien dit geheel niet meer relevant zou moeten zijn. Hij is toch tevreden en blij waar hij zit, zijn nummer 1 keus (volgens Brands)? Dan is het totaal niet relevant om dit soort uitspraken te doen ook al wordt er naar gevraagd.

Ze hadden je ook graag ingelijfd maar niet ten koste van alles.
Zo een denderende spelers is het nou ook weer niet namelijk.
Hij is goed maar er zijn alternatieven voor hem.

Narsingh moet niet zo mekkeren. In de winterstop wilde Ajax hem ook graag hebben maar kapte hij het zelf af!!! Dan nu ook niet zeuren vriend!!!! Das namelijk nogal kinderachtig. Hij riep constant dat ie naar Ajax wilde maar zit nu bij psv en het lijkt wel alsof ie nog steeds baalt dat Ajax niet vol voor hem ging. Dat psv geen 1e keus was is allang duidelijk maar dan hoeft ie nog niet zo kinderachtig te doen. Had je in de winterstop maar ja moeten zeggen toen je de kans had. Maar toen hoefde hij niet. Nu zit ie ook bij een topclub dus wat is het probleem zeg. Teleurgesteld dat ie niet bij Ajax speelt en dan maar afzeiken..... triest.

4 augustus 2012 om 09:32

Dan had hij zelf moeten zeggen ik wil alleen naar ajax en met een betere zaakwaarnemer komen, had je nu bij ajax gespeeld. Alleen nu ruim 4 milj en bij een volgende verkoop van 8 milj er nog niks aan verdienen als ajax zijnde wilden ze (terecht) niet.

4 augustus 2012 om 09:53

Zijn reactie is toch volkomen logisch?
Natuurlijk wil hij naar Ajax, hij is Amsterdammer en heeft er een aantal jaren in de jeugdopleiding gespeeld. Dan wil je het liefst ook voor die club spelen.
Maar als die club jou geen vertrouwen geeft en je blijkbaar niet zo graag wil als een andere club, doordat ze erg moeilijk doen over de vraagprijs. Dan baal je natuurlijk.
Uiteindelijk heeft hij natuurlijk de juiste beslissing gemaakt, gekozen voor de club die hem wel vertrouwen gaf en dat is het belangrijkst.
Journalisten stellen hem vragen, hier antwoord hij op en vervolgens komt hier een artikel over een vraag die hij beantwoord. En meteen vallen alle Ajacieden over hem heen, hij reageert alleen maar op een vraag!! Dus hoezo afzeiken en probleem?

Dat hij in de winterstop niet kwam begrijp ik helemaal. Ajax kwam toen op het allerlaatste moment met interesse. Niet eens met een bod.
Hij wilde toen niet op het allerlaatste moment verkassen.

4 augustus 2012 om 11:12

Kan me voorstellen dat hij teleurgesteld is aangezien hij Amsterdammer is. DAn is het balen als Ajax jou niet kan betalen.
Maar elk nadeel heb se voordeel. Nu komt Sanka die met 3 ton net binnen het budget blijft.

Dit is echt fantastisch nieuws Narshing heeft nu al spijt dat hij voor Psv heeft gekozen speelt geen basis en Brands zal hem wel van alles beloofd hebben. Nu raadt hij ook Assaidi aan dat hij niets bij Ajax kan leren. Nee want je zal maar elke dat met Bergkamp oefeningen moeten doen daar kun je echt niks van leren. Doe mij maar liever ernest Faber.

4 augustus 2012 om 09:55

Of zijn huidige coach Marco van Basten.
Ik denk trouwens niet dat hij spijt heeft. Hij vindt het alleen jammer dan Ajax niet hem dat vertrouwen heeft gegeven wat PSV wel deed. Lijkt me niet meer dan logisch als Amsterdammer.

Als Narsingh graag naar Ajax wilde,had hij wel voor minder heen gegaan.dat hij nu zo over Ajax spreekt en zelfs Assaidi waarschuwt zegt meer over de speler zelf dan over een echte Amsterdammer die graag voor zijn club speelt.ajax wilde gewoon geen miljoenen verspillen zoals met Suljemani.spelers moeten voor het plezier en de voetbal komen en niet voor de miljoenen.

4 augustus 2012 om 10:56

Ja want Narsingh bepaald natuurlijk zelf hoeveel Heerenveen voor hem vraagt.
Wat een onzin. Ajax wilde niet hetzelfde betalen aan Heerenveen als Psv. En de clubs moeten er nou eenmaal uitkomen wil een speler een transfer maken.

Deze reacties komen alleen uit vragen die hem gesteld worden. En blijkbaar is hij teleurgesteld in Ajax als Amsterdammer zijnde. En daartoe heeft hij ook alle recht. Als Ajax hem echt zo graag wilde hadden ze meer voor hem over gehad. Blijkbaar vond Ajax dat hij minder waard was dan dat Heerenveen voor hem vroeg. Als voetballer krijg je dan niet het vertrouwen van je mogelijke nieuwe club, wat hij bij PSV dus wel kreeg.

De vergelijking met Sulejmani slaat natuurlijk nergens op. Er zit wel een enorm verschil tussen bijna 17 miljoen en ruim 4 miljoen. Voor Sulejmani was ook meer belangstelling dus kon hij meer vragen aan salaris. Narsingh vraagt echt geen miljoenen salaris.

Niveau is weer lekker hoog hier, chapeau! Hoe dom kun je zijn zeker? Hij zegt dat hij bij psv vertrouwen voelde omdat psv de transfersom wilde betalen en ajax niet zoveel voor hem over had als psv. Dat heeft niets met niet kiezen te maken, begrijpend lezen heet dat, maar dat kunnen sommiggen hier dus blijkbaar nog niet.

ON: Narsingh heeft gekozen voor de club waar hij het beste gevoel bij had. Dat is altijd een goede keuze.

4 augustus 2012 om 10:56

Hoezo is de keuze waar je "het beste gevoel" bij hebt de beste keuze? Gevoel is zo'n relatief en veranderbaar iets, daar hang je niet je grote beslissingen aan op wanneer je logisch nadenkt. Volgens mij zegt elke voetballer dat ie "z'n gevoel is gevolgd" wanneer hij een transfer heeft gemaakt. En zoals je weet is het achteraf lang niet altijd een goede keuze. Je gevoel is niet heilig.

4 augustus 2012 om 11:03

@truthseeker

Wel dus. Als je niet naar de club gaat waar je het beste gevoel bij had heb je altijd spijt, nu als hij flopt misschien nog niet eens. De beste keuze is altijd het gevoel, anders krijg je altijd spijt. Zeker als je mislukt bij een andere club.

4 augustus 2012 om 11:07

Hoezo heb je dan altijd spijt? Waar baseer je dat op? Je hebt toch ook gewoon zoiets als een gezond stel hersenen. De voor's en tegens. En dat er dan een beetje gevoel bij komt kijken snap ik ook wel, maar je moet niet alleen naar je gevoel luisteren.

4 augustus 2012 om 11:42

@truthseeker

Dat moet je wel. Je gevoel is in 99,999% van de gevallen de beste keuze. Je moet ook je verstand gebruiken, maar je gevoel moet de doorslag geven als je het mij vraagt. Zonder vertrouwen presteer je ook lang niet optimaal Maar volgens mij heeft het voortzetten van deze discussie geen zin, omdat we waarschijnlijk allebei even eigenwijs zijn en er toch niet uitkomen ;

ON: Ik denk dat Narsingh de beste keuze heeft gemaakt. PSV heeft het ook slim gespeeld door hem vertrouwen te laten voelen. Anders had hij waarschijnlijk voor Ajax gekozen. Een goede zet van psv dus.

4 augustus 2012 om 11:24

ff wachten, je zegt het volgende:
Hij zegt dat hij bij psv vertrouwen voelde omdat psv de transfersom wilde betalen en ajax niet zoveel voor hem over had als psv. Dat heeft niets met niet kiezen te maken

Vervolgens:
Narsingh heeft gekozen voor de .......

Tegenstrijdig of niet?

4 augustus 2012 om 11:43

@afca013

Waar spreek ik mezelf dan tegen?
Narsingh voelde vertrouwen omdat psv meer wou betalen en hij heeft goed gekozen omdat hij naar zijn gevoel luisterde. Komt toch overeen dacht ik zo?

ON: Narsingh heeft de goede keuze gemaakt als deze niet op basis van geld is gemaakt en daar ga ik van uit. Is dit wel zo, dan kan hij toch nog spijt gaan krijgen.

4 augustus 2012 om 11:57

Hoe kun je ergens voor kiezen als je maar één optie hebt? Hij kon niet naar Ajax al had hij het nog zo graag gewild. Heerenveen en Ajax hadden geen overeenkomst, dan houdt het op.
Ik vind het slap van Narsingh dat hij hieruit afleid dat PSV hem liever wilde hebben. Is toch ook onzin. Ajax vind dat het tot de max is gegaan, is dat geen goed teken dan, dan wil je hem toch heel graag hebben? Dus omdat PSV meer geld te besteden heeft willen ze hem liever hebben. En dan ook nog verkondigen dat zijn gevoel bij PSV beter is. Wat maakt dat uit als PSV je enige optie is. Flauwekul allemaal, dit is wat supporters willen horen. Ajax heeft zich een half jaar geleden al gemeld en toen was Narsingh heel enthousiast om naar Ajax te gaan.

Zo nu kunnen alle achteraf verhalen de prullenbak in. De hoofdrolspelers hebben gesproken en we kunnen concluderen dat ajax op transferbeleid is afgestraft.

Leuk om de jaloerse Ajax supporters te zien, die denken dat Narsingh bij zijn "2e keus" speelt. Maar jullie hebben jullie toptalentje Sana nu toch? 3 goals in zijn hele carrière ofzo?

Narsingh, je kan morgen laten zien dat je de goede keuze hebt gemaakt! Je speelt namelijk gewoon in de basis, waarschijnlijk samen met Mertens en Lens voorin Ajax wilde er het beste uit halen voor hen, door zo laag mogelijk in te zetten en de prijs naar beneden te krijgen, dit is ze duur komen te staan..

4 augustus 2012 om 11:18

3 Goals ? Dure speler dan. Dat is een ton per goal. 3 Ton koste deze toch?

4 augustus 2012 om 14:23

Nog niet zo duur als Narsingh die tot op heden tot 13 doelpunten wist te komen. Ik vind het een rare redenatie om de waarde van een speler op deze manier te berekenen maar als ik jouw redenering doortrek dan kost deze speler meer dan 3 ton per doelpunt.
Overigens betaalde Ajax 3,5 ton voor Sana.

4 augustus 2012 om 16:16

Ik denk dat jouw probleem is dat je overal redeneringen uithaalt.dat was eerder al over het woordje paramaribo toen je hele kolonisaties erbij haalde.
Iets wat niet zo is,geen feit dus,is voor een voetbalkenner als mezelf,gewoon een beetje galgenhumor.
Als die Sana 5 assists geeft,heeft die zijn geld er al uit. Maar geen speler waar je op voorhand van onder de indruk raakt.

4 augustus 2012 om 11:25

PSV dacht zoals wel vaker niet na over de gevolgen van het betalen van hoge bedragen, en rekent zich nu rijk. De gevolgen zijn echter niet te overzien als PSV wéér geen kampioen wordt en geen CL speelt dit jaar, dat komt ze heel duur te staan dan..

Je zou zeggen dat ze in Eindhoven een keer het licht zouden moeten zien haha...

Trouwens ligt het zo diep bij Narsingh dat hij naar PSV moest nu en niet naar Ajax kon? Als hij het zo leuk heeft bij PSV waarom dan al deze shit naar buiten brengen ipv te genieten van zijn droomclub Psv? Het zit hem kennelijk nogal dwars dat hij nu niet voor Ajax speelt. Je hoort hem namelijk veel te veel lullen.

4 augustus 2012 om 11:45

Hij krijgt deze vragen voorgeschoteld, en geeft dan netjes antwoord. Iedereen heeft het over een te hoge transfersom, en dat PSV liever te veel betaald e.d., maar 4,1miljoen voor een speler van het Nederlands Elftal, die meeste assists van de eredivisie had, vind ik geen monsterbedrag. 16,25 miljoen vind ik daarentegen wel een monsterbedrag.. PSV zal inderdaad kampioen moeten worden dit jaar, al is het niet noodzakelijk als je ook spelers verkoopt, ik verwacht namelijk dat spelers als Mertens en Strootman volgend jaar met winst doorverkocht worden. Maar er is genoeg gepraat laat het maar beginnen, ik heb er zin in. Moge de beste morgen winnen

@fctenschede

Ja het waren 4 goals ofzo geloof ik? Maar hij wordt afgeschilderd als een wereldspeler, dus ben benieuwd..

4 augustus 2012 om 12:16

Huh, waar en door wie wordt hij afgeschilderd als een wereldspeler? Dat heb ik op VZ nog niet voorbij zien komen, iedereen is vrij terughoudend en kritisch hoor.

4 augustus 2012 om 13:08

Niemand schildert Sana af als een wereldspeler.
Waar hoor jij iemand roepen dat Sana een wereldtopper is?
De meeste kennen hem niet en laten zich verassen door die jongen.
Meeste Ajacieden, waaronder ik, hopen gewoon dat hij het goed gaat doen en dat hij slaagt.

Doet hij het goed kan je dikke winst maken en heeft Ajax goed gescout.
Wordt het niks geen probleem.
3,5 ton is toch niet zoveel en is het gewoon jammer dat hij het niet heeft kunnen waarmaken.

Wordt een beetje moe van elke topic nog over die transfer eigenlijk. PSV betaalde de transfersom wel, Ajax wilde het niet, dan is het over en uit wat betreft Ajax om Narsingh binnen te halen. Klaar.

Warme gevoel van PSV ligt bij iedereen anders, Sigthorsson koos voor Afca...
terwijl wij hem ook wilden hebben..

@nino-psv:

Je hebt helemaal gelijk, en dat zeg ik als Ajacied. Ajax is naief bezig geweest met hun zogenaamde
'nieuwe beleid' . Het is prima om niet te veel uit te willen geven, zoals vroeger wel werd gedaan bij bijvoorbeeld Sujlemani, maar Ajax slaat door. Het gaat erom of een speler een toevoeging is voor je selectie en zodoende een investering is die potentieel geld op kan gaan leveren. Dan is 4mln voor Narshing echt geen raar bedrag. In Nederland moet je zorgen dat je als club elk jaar Championsleague speelt, en dus elk jaar kampioen wordt. Met deze selectie, die simpelweg te krap is, en het zware speelprogramma komend seizoen, gooit Ajax vooralsnog zijn eigen glazen in.

Dus ja, ik kijk morgen met een jaloers oog naar Narshing.

4 augustus 2012 om 12:24

@ Jurrnited

Dat zeg je nou wel, maar Overmars en de zijnen vertelden juist dat de speler hoewel een aanvulling op de selectie, nooit een speler was die potentieel geld op kan gaan leveren. Niet dat ik jouw visie in twijfel wil trekken, maar Overmars zal daar toch ook wel verstand van hebben?

Investeren is niet altijd synoniem voor presteren, dat hebben we afgelopen seizoen wel gezien. Ik ben benieuwd wat je mening is als dadelijk PSV CL voetbal misloopt (het is niet alsof PSV daarvan verzekerd is nu) en ze spelers moeten verkopen om te overleven. PSV staat dit jaar onder een gigantische druk. Spelers die op de nominatie staan verkocht te worden, zullen nauwelijks winst opleveren. Hoeveel levert Mertens bijvoorbeeld op? Trek daar zijn dikke transfersom van 5/6 miljoen euro af, zijn salaris over de tijd dat hij bij PSV speelde en andere kosten en dan kan Overmars weleens gelijk hebben. Maak je daar nog winst op als je hem voor zeg 10-12 miljoen verkoopt? Veel meer zal er voor Mertens toch niet betaald gaan worden, kijk naar Dzudszak.

Ik ben er niet blij mee dat Narsingh niet bij ons speelt, maar ik snap Overmars wel.

Niet zo natrappen het is inmiddels bekent dat Ajax niet meer kwakkeloos het geld op tafel legt!
Jammer voor alle provicieclubjes die er nog wel eens een slaatje uit sloegen.

Narsingh als jij het echt al waard was geweest (wat zeker niet het geval was/is) hadden ze dit echt wel betaald.

4 augustus 2012 om 13:28

Het mag dan jammer zijn voor andere clubs, de fans hebben het er blijkbaar moeilijk mee. Bij elk bericht over Narsingh weer gejank over het feit dat hij niet bij Ajax speelt, maar bij Psv. Als Narsingh naar ajax had gewild, was dat wel gebeurt.

Ik ben blij toe trouwens, hopen dat die direct een paar maakt. Om diverse redenen, waaronder dat neerbuigende gedoe. Misschien is normaal woordgebruik een optie? De meeste mensen met een seizoenkaart bij Ajax (die het regelmatig laten afweten) wonen in 'de provincie'.

4 augustus 2012 om 14:14

Haha huilie huilie.
Ik zie nergens geen normale woorden.
Misschien niet zo aangevallen voelen een optie?
Ik heb verder niets met die provinciemensen ieder zo zijn ding, maar om deze af te schrijven dat ze het laten afweten is kolder gezien de toeschouwers iedere wedstrijd.

Ont.
Vind het prima hoor dat narsingh naar eindhoven gaat, gaan wij echt niet missen.

4 augustus 2012 om 19:39

Hahaha. Als ik me aangevallen voel, reageer ik wel anders. Maar goed, het doet hier verder niet ter zake (en heeft ook geen zin, gelet op ...)

Ik heb begrepen dat Narsingh niet zoveel met lege plaatsen heeft, die aantallen op teletekst gelooft hij in ieder geval niet.

5 augustus 2012 om 03:22

De verhoudingen zijn in de eredivisie zoek geraakt omdat er bij de traditionele topclubs jarenlang wanbeleid is uitgevoerd door te proberen wanhopig aan te haken bij de Europese top. De kleinere clubs hebben daarintegen een inhaalslagje gemaakt met goed beleid qua scouten en dikke bedragen vragen voor transfers.

Velen daarvan hebben ten onrechte gedacht dat als ze hun topspelers maar verkopen aan buitenlandse clubs zodat ze binnenlandse concurrenten niet versterken en met gemaakte transfergelden zichzelf wel, dat ze dan kampioen van Nederland kunnen worden.

Toegegeven dat is AZ gelukt met een rijke voorzitter en Twente met een gedreven voorzitter maar AZ en Twente zaten ook al jaren in de vaste top 5 in de eredivisie. Nu het kwartje gevallen is bij Ajax, Feyenoord en in wat mindere mate PSV denk ik eigenlijk dat een nieuw kampioenschap er voor de kleinere clubs niet meer in gaat zitten. Of iemand moet met geld gaan smijten.

Ik zie het liefst gewoon weer de situatie van vroeger terug. 3 Nederlandse topclubs die goed genoeg zijn om ver te komen in Europa waarbij de andere eredivisieploegen vooral dienen als kweekvijver en sparringpartners.

We weten toch allang dat Psv'ers een air van hypocrisie om hun heen hebben hangen.
Bedrijfsmatig is het hun goed recht, immers image-building is een geaccepteerde vorm van bedrijfsvoering, maar dat hoeft nog niet te zeggen dat ze dat image ook 100% kunnen volhouden.

Imago (of image) zijn altijd dingen omgeven door hypocrisie. Dat gezeik over warme tegenover een kille club is gewoon het resultaat van goede marketing, maar ver bezijden de waarheid.
Beiden clubs hebben mensen die kil en berekend kunnen handelen maar ook mensen die warmte uitstralen zoals David Endt bij ons en Sjakie Swart om er maar twee te noemen.

Narsingh gedraagt zich hier gewoon als een kleuter mee liftend op dingen die hem verteld worden. Als hij zo van binnen in elkaar steekt is het maar beter dat hij niet bij Ajax speelt. Zijn woorden spreken niet van enige kracht. Psv heeft hem al snel het oude trucje van rancune bij gebracht (geniaal door Guus Hiddink uitgebuit eind jaren 80 en begin jaren 00).

"helemaal blij is Narsingh achteraf niet met Ajax. “Ze deden voorkomen dat ze mij graag wilden inlijven, maar als dat echt zo zou zijn geweest, hadden ze wel aan de vraagprijs van Heerenveen voldaan”, merkt hij op. Bij PSV stond hij naar eigen zeggen al vanaf de eerste dag boven aan de lijst van gewenste versterkingen. “Ze waren altijd positief en zijn niet met een andere speler bezig geweest. Bovendien kreeg ik veel sms’jes van Marcel Brands en diverse spelers. Dat gaf mij vertrouwen.”

Het is wel apart dat hij aangeeft ze deden voorkomen dat ze mij wilde inlijven en bij PSV stond ik boven aan de lijstje. Is Toch vrij normaal dat je dan voor PSV kiest als speler krijg je meer vertrouwen van een club die echt voor jou wil gaan en niet van een club die zegt dat ze hem willen, maar helemaal niet volledig voor hem gaan. Ik begrijp ze keuze volkomen PSV heeft de strijd gewonnen omdat de interesses concreter en heeft meer moeite gedaan voor de speler en zijn ook goed gaan onderhandelen met Heerenveen. Hopelijk zal hij morgen van zich laten gelden en Dijks een lastige pot bezorgen zoals hij dat ook had tegen Southampton.

Eh.. Ajax wilde Narsingh in de winter al. Als hij voor PSV kiest alleen maar omdat die de flappen wel neerleggen dan mag hij ook wel wat nederiger zijn in zijn uitspraken. Helemaal als je hoort dat hij vindt dat Assaidi niet naar Ajax zou willen gaan. Hallo hee waar bemoeit die zich mee? Als Amsterdammer zou je je toch nog wel steeds willen vertonen in Amsterdam?

4 augustus 2012 om 16:28

Zijn waarheid klinkt hard. Eerst het mislopen van Dost om rottig geld wat toch wel om handen was in Amsterdam, waarna hem beloofd werd dat hij in de gaten gehouden zou worden. Daarna vlak voor het sluiten van de transferperiode in de winterstop Narsingh lekker maken. Na het seizoen terug komen maar er niet uit kunnen komen vanwege nieuw beleid. Als je de vraagprijs weet en je weet wat je maximaal wilt betalen dan kun je vrij snel de conclusie trekken of een akkoord er in gaat zitten. Maar het toch proberen en als het mislukt verongelijkt naar de andere partijen wijzen. Jaja. Hoog tijd om eens naar dat zogenaamde eigen beleid te kijken. Of zaten ze gewoon weer te wachten of er weer een arbitragezaak aangespannen zou worden tegen Heerenveen? Dan zouden ze in de Arena vast en zeker hebben zitten te glunderen.

5 augustus 2012 om 03:07

Wat duidelijk was dat er een tijd lang in Ajax niet goed werd omgegaan met eventuele transfers. Er mistte gewoon personeel op de vlak. Hoe dat met Dost gegaan is en Narsingh in de winterstop was gewoon pijnlijk amateuristisch maar ook veroorzaakt door de onrust die er heeft geheerst door ten Have en zijn kornuiten laten we dat niet vergeten.

De puntjes hebben te lang niet op de i gestaan na de Cruijff revolutie maar die lijken er nu wel te zijn gekomen met Overmars.

Net of Ajax erop zit te wachten dat spelers een arbitragezaak aanspannen om de transfer door te laten gaan. Dat zijn toch nog altijd de beslissingen van de spelers zelf.

En het aantrekken van een speler gaat altijd gepaard met een spel van bieden. Wie word er het eerst zenuwachtig. Heerenveen die toch bang is om transfergeld mis te lopen door te hoog in de boom te gaan zitten of Ajax die toch paniekerig perse die speler wilt kopen en meer geld gaan uitgeven dan eigenlijk de bedoeling was.

Meeste spelers die in Nederland niet bij PSV of Ajax spelen willen de stap maken als het kan naar Ajax of Psv. Heerenveen mag vragen wat het wilt voor Assaidi en Ajax mag zelf een bod bepalen. Als bv Assaidi perse naar Ajax wilt en Heerenveen wilt teveel voor de speler en wilt hem niet laten gaan voor een lager bedrag dan is ook Assaidi vrij om een arbitragezaak aan te spannen. Maar dat is altijd matig te noemen en niet netjes en word volgens mij ook meestal verloren en eens verloren moet je daarna toch weer voor je huidige club voetballen.

Narsingh die heeft makkelijk praten want Ajax en PSV wilden hem allebei. Om dan achteraf te zeggen dat Ajax het 'maar deed voorkomen dat ze hem graag wilden' omdat PSV wel wilden betalen wat Heerenveen vroeg en Ajax niet vind ik nogal zwak eerlijk gezegd. Als alleen Ajax achter hem aan had gezeten dan was Narsingh link geworden op Heerenveen omdat elke voetballer de overstap wil maken naar een club als Ajax. Ja behalve Feyenoorders dan en types als die halve gare Immers.

Maar goed ik heb volledig vertrouwen in de nieuwe opleiding en binnen een paar jaar zullen clubs als Heerenveen bij Ajax aankloppen of ze alsjeblieft een paar spelers mogen huren want spelers die voorheen werden weggestuurd zoals Narsingh, Assaidi, Boerrigter, Lens, Amrabat, Wildschut zullen door de nieuwe leiding niet zomaar weer worden afgedankt.

5 augustus 2012 om 04:35

Je vergeet in je betoog voor het gemak maar dat Narsingh vanuit de spelersgroep van PSV ook veel reacties kreeg waar hij van Ajax' zijde helemaal niets vernam. Daar zijn naar alle waarschijnlijkheid de ego's te groot en waren ze doodsbenauwd voor serieuze concurrentie. De warmte van de club PSV heeft het gewonnen van het arrogante en kille wat bekend staat bij Ajax of je dat wilt geloven of niet. En over je laatst alinea kan ik duidelijk zijn. Heerenveen heeft een uitstekende jeugdopleiding en gaat echt geen spelers van Ajax huren. En ook in de toekomst zullen er jochies op de toekomst weggestuurd worden omdat ze volgens de trainers niet genoeg voor hun sport doen, te monding zijn, of gewoon als te licht beschouwd worden. En dan is de kans aanzienlijk dat Heerenveen en ook andere clubs deze spelers later wél goed aan het voetballen krijgen.

Prachtig, de 2e speler van Heerenveen die Ajax laat liggen omdat Ajax te gierig aanbiedingen neer legt.

4 augustus 2012 om 16:31

En Assaidi wordt waarschijnlijk de 3e. Maar die gaat hoogstwaarschijnlijk na dit seizoen naar een andere club dan Ajax, die geen beperkt transferbudget en salarishuishouding heeft. En dan is hijzelf samen met zijn zaakwaarnemer lachende 3e. Ajax niks, Heerenveen niks en hijzelf alles. Alles is voor Oussie!

Kijk, bij Ajax moet je nu wel laten zien dat je wel echt wilt en bij PSV smeken ze je de hemel in of je alsjeblieft hun hachje wilt redden.

Ik begrijp het verschil hoor, aanbeden wordt je bij Psv, part of history wordt je bij Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren