Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer heeft goed nieuws voor Dijks, Alderweireld, Blind en Van Rhijn

Laatste update:

Frank de Boer is er voor het grootste deel over uit wie hij over een week opstelt in de basis tegen PSV. Dan speelt Ajax om de Johan Cruijff Schaal, de prijs waarop het sinds 2007 geen beslag meer legde. Alleen aan de zijkanten heeft de trainer nog wat vraagtekens. Hij weet al wel dat Mitchell Dijks links achterin zal beginnen. De negentienjarige verdediger zal zodoende zijn officiële debuut mogen maken.

/

Er is wel een kleine 'maar': De Boer zegt in NUsport te kiezen voor Dijks, tenzij Dico Koppers deze week nog formidabel speelt tegen Norwich City én dat niveau weet vast te houden. In de tweede helft van de oefenwedstrijd tegen Southampton (0-1 zege) maakte Dijks indruk op zijn trainer. “Toen ging het zeker goed. In de eerste helft zat het soms niet goed in de communicatie met Boerrigter. Soms moest Mitchell doordekken en deed hij dat niet.”

“Maar ik kies nu voor Dijks op die plek. Tenzij z’n concurrent Dico Koppers het echt fantastisch doet tegen Norwich City en de rest van de week. Die slag houd ik nog om de arm.” Centraal achterin kiest de trainer voor Daley Blind op de plek van de vertrokken Jan Vertonghen. Ricardo van Rhijn begint aan de rechterkant van de defensieve linie. Toby Alderweireld zal zoals altijd ook in het centrum staan.

Kun jij je vinden in de keuzes van Frank de Boer voor de achterhoede?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Raad de transfer! ????
Reacties

En Van Der Wiel dan?

28 juli 2012 om 21:02

Van der Wiel komt net terug van vakantie dus die zal niet gaan spelen.

28 juli 2012 om 21:05

Traint deze week toch al mee, had verwacht dat hij voor deze wedstrijd wel op tijd fit zou zijn. Is namelijk pas over 1 week.

28 juli 2012 om 21:11

Ik verwacht eigenlijk dat Van Der Wiel niet zomaar terug in de basis komt. Ik vind Van Rhijn nu al een betere speler van Van Der Wiel. Daarbij komt dat Van Der Wiel al 2 jaar stil staat in zijn ontwikkeling. Als ik De Boer was, koos ik voor Van Rhijn. Betere verdedigende kwaliteiten dan Van Der Wiel en aan de bal kan het niet veel slechter zijn dan Van Der Wiel, want die staat de laatste tijd garant voor tikjes terug of balverlies. Verder denk ik ook dat Boilesen dit seizoen ook wel wedstrijden gaat spelen, mits hij helemaal fit wordt. Anders zou Dijks denk ik nooit linksback spelen tegen Psv.

28 juli 2012 om 21:17

Van der Wiel zat niet eens bij de selectie, zijn dagen zijn voorbij waarschijnlijk. Ook wanneer hij weer fit is.

28 juli 2012 om 21:34

@ wyzyndebeste

Wat een onzin man, hij gaat Van der Wiel echt wel weer opstellen als hij blijft hoor, nu speelt hij niet omdat hij nog niet zo lang in training is als de rest (m.u.v. Eriksen). Ik snap uberhaupt niet waarom Ajax dit soort spelletjes speelt, De Boer kiest altijd voor de beste opties zoals elke trainer, Van der Wiel en Sulejmani zullen genoeg minuten gaan maken ook als ze blijven en niet verlengen.

28 juli 2012 om 22:48

Warom? Van Rhijn doet het prima en kan zich behoorlijk rap ontwikkelen als hij komend seizoen alles speelt.

28 juli 2012 om 21:03

Van der wiel en eriksen zijn toch later terug gekomen, zijn nog niet wedstrijd fit denk ik.

28 juli 2012 om 21:03

Wordt niet meer opgesteld ivm het 1-jarige contract, dat hij niet wil bijtekenen.
Hoort bij het nieuwe beleid van ajax.

28 juli 2012 om 21:06

Dat is slim , betaal zijn salaris en zet hem op de reserve bank.

28 juli 2012 om 21:06

Is onzin, hij is net als Eriksen inderdaad pas net terug.

Als Ajax hem helemaal niet meer zou opstellen krijgen ze helemaal geen transfersom meer sraks.
Wel is het zo dat natuurlijk Van Rhijn nu een streepje voor heeft.

28 juli 2012 om 21:06

Dan mogen meer spelers op de bank plaatsnemen denk ik.
Spelers met een 1-jarig contract die goed spelen, moet je juist opstellen in de hoop ze nog te verkopen.

De beste 11 moeten gewoon spelen en ik denk dat v/d Wiel daar momenteel niet bijhoort. Alleen maar goed voor hem. Nu weet hij ook weer dat hij er nog niet is en gewoon moet knokken voor zijn plaats.

28 juli 2012 om 21:29

Hij en Sulejmani zijn de enige met een nog 1-jarig contract. Als Ajax wil verder groeien, is het verstandig om dit beleid te handhaven. Zo groei je verder.

28 juli 2012 om 21:10

De boer verwacht dat die gaat vertrekken zo niet dan zal die weinig aan spelen toekomen omdat hij nog maar een contract heeft voor 1 seizoen aldus de boer.
Hij heeft dit laatst verteld aan de media waar vd wiel niet blij mee was.

Verder vind ik van rhijn een goede speler doet niet veel onder bij van der wiel.

28 juli 2012 om 21:21

Van der Wiel word bankzitter als hij niet verlengt of verkocht word.

28 juli 2012 om 21:29

Van der Wiel zal rechts op de bank beginnen. Ik vind Van Rhijn ook veel meer potentie hebben dan Van der Wiel. Het verschil tussen die 2 is oa. dat Van der Wiel denkt dat hij alles is en met veel air aan zijn reet rondloopt. Van Rhijn blijft een nuchtere jongen en knokt voor zijn plekje. Overigens mooi om te lezen dat Dijks hoogstwaarschijnlijk zijn debuut zal maken tegen Psv.

28 juli 2012 om 21:31

Wat mij meer opviel was het aantal spelers met Ajax bloed in de basis 11, alleen de aanval zou niet in de jeugd van Ajax hebben gespeeld op Boeerigter na die 1/2 seizoenen speelde maar die tellen we niet mee.

8 Ajax jeugdspelers.. tegen 1 PSV jeugdspeler (bouma) als die al speelt.

Vermeer
van Rhijn
Alderweireld
Blind
Koppers
Anita
Eriksen
De JONG
Sightorsson
Suljemani
Boerrigter
28 juli 2012 om 22:00

Ik tel er anders maar vijf, anders zou je willems ook mee kunnen tellen als eigen jeugd.

28 juli 2012 om 23:17

Vijf? Eigen Jeugd is minimaal 3 jaar in de jeugdopleiding voor hun 21e volgens de Fifa.. Dat zijn dus;

Vermeer
Van Rhijn
Blind
Koppers
Anita
Eriksen
De Jong
Alderweireld

29 juli 2012 om 07:41

Willems als eigen jeugd meetellen? Laat me niet lachen man! Als je een speler van 17 koopt en hem dan een paar keer met Jong PSV mee laat doen, heb je hem niet zelf opgeleid. Schei uit!

Toch hoor ik deze opmerking vaker van Psv-supporters. Wat is dit voor misplaatste arrogantie?

29 juli 2012 om 11:27

willems eigen jeugd? voel eens aan je voorhoofd!
hij is op zijn 17e weggekocht bij sparta, speelt vervolgens een paar wedstrijden in een jeugdelftal van psv en dan is hij gelijk zelf opgeleid?

on: wel mooi dat dijks een kans krijgt van de Boer, maar ik denk dat zodra boilesen volledig wedstrijd fit is dat hij in de basis zal staan, misschien staat boilesen ook nog wel op de plek van blind, als hij het dramatisch doet.

ook goed van de boer dat hij van der Wiel lekker op de bank laat zitten, als hij nu niet verkocht word levert hij bijna niks meer op dus hoeft hij ook niet te spelen om zijn transferwaarde omhoog te halen

31 juli 2012 om 10:59

Gazhim,

Eriksen is volgend die regels geen eigen jeugd, die heeft 1,5-2 jaar in de jeugd van Ajax gespeeld.

Hij kwam 2008/2009 bij Ajax, en debuteerde in 2009/2010

28 juli 2012 om 21:39

Die wilt niet bijtekenen, dus moet die plaats nemen op de bank zodat de ontwikkeling van Rhijn niet in de weg zit

Dijks is ook een erg groot talent op die positie, net als Boilesen. Die twee zullen het uiteindelijk gaan uitvechten.

29 juli 2012 om 07:44

Of is De Boer als dusdanig onder de indruk van de ontwikkeling van Dijks dat hij een serieuze kans krijgt als basisspeler? Iets wat De Boer de kans zou geven Boilesen als opvolger van Vertonghen in het centrum te posteren.

Van der Wiel komt nu op de bank terecht zal hij niet blij mee zijn. Volgens mij zal er niet veel veranderen in de Opstelling van Ajax voor volgende week tegen Psv. De Boer kennende veranderd niet graag zijn opstelling en speelt graag met dezelfde spelers.

Het begint er toch wel steeds meer op te lijken dat Frank met deze verdediging het seizoen ingaat. Of Overmars moet voor het einde van de maand nog met een verrassende mededeling komen natuurlijk. De komst van de Zweedse rechtsbuiten had ook niemand verwacht.
Het is gedurfd en het past in de Ajaxtraditie. Het is aan de andere kant ook riskant omdat de verdediging wel heel erg jong is. In de eredivisie zal dat over het algemeen niet al te veel problemen opleveren. In de CL kan het Ajax wel eens erg kwetsbaar maken.

28 juli 2012 om 21:05

Inderdaad, in de CL is dit te weinig. Ik zou toch overwegen om Viergever te halen: Heeft al wat ervaring, en er zit ook nog potentie in.

28 juli 2012 om 21:40

Als ze niks halen voor achterin wel ja, maar ik denk zelf dat als ze vervanger gaat halen dan is het op de positie waar Daley nu speelt.

Ik zie straks toch liever Dijks, Van Rhijn, Alderweireld en Vd Wiel.

Blind vind ik echt te kort komen. Hij zou als centrale verdediger steun moeten geven aan de onervaren back Dijks, maar het lijkt erop dat Dijks veel meer Blind moet ondersteunen. Het wordt dan ook hoog tijd om snel een nieuwe linker centrale verdediger aan te trekken.

28 juli 2012 om 21:27

Ik heb het gevoel dat dit niet nodig is en dat ze het in eerste instantie met blind willen gaan oplossen en zodra boilessen weer fit is dat hij als LCV gaat spelen. Daar is hij ook voor opgeleid en ik zie hem wel hetzelfde doen als Vertonghen doet opkomen en afmaken

28 juli 2012 om 21:44

Ik denk dat Dijks en Blind moeten wisselen van plaats. Lengte in het centrum is zo belangrijk. Blind heeft meer ervaring op die plek links achter.

Duidelijke woorden van de Boer. Nu weet v/d Wiel ook gelijk dat hij er nog niet is en er voor moet knokken. Van Rhijn heeft het vorig seizoen goed gedaan toen hij er moest staan. Dus dit is een mooie beloning voor hem. Ben benieuwd of deze verdediging zich staande kan houden met drie redelijk jonge spelers.

Wordt een mooi potje! De verdediging van Ajax is wel een zwakke linie zo, ik heb zin om ze te zien tegen Mertens, Lens en Narsingh!

28 juli 2012 om 21:22

En de verdediging van PSV is zeker geen zwakke linie?

28 juli 2012 om 21:33

Nee, zeker niet. Alles is top, zelfs de defensie!

Nu even serieus. We weten allemaal dat de selectie van Ajax nog lang niet compleet is. Het interesseert mij vrij weinig wie er wint volgende week. Natuurlijk zou het leuk zijn als Ajax wint maar zoals ik al zei komen er nog versterkingen bij. Het wordt in ieder geval een mooie testcase voor Ajax. Tenminste beter dan Celtic en Southampton, met alle respect.

28 juli 2012 om 23:11

Nog lang niet compleet ???
Wij hebben beleid hoor komt niet veel meer bij hooguit een Lcv en een tweede spits ; wij kopen niet lukraak.

28 juli 2012 om 21:22

Wordt inderdaad mooi om te zien. Weten we bij Ajax meteen waar we echt staan en hebben dan, weliswaar (te) laat, alsnog de mogelijkheid de transfermarkt op te gaan. Zin in volgende week.

28 juli 2012 om 21:23

Het wordt inderdaad een mooi potje. Bij beide teams is de verdediging de zwakste linie, en beide teams willen voetballen. Dat belooft meestal een leuke wedstrijd.

28 juli 2012 om 21:24

De verdediging van PSV is de laatste jaren ook zeer zwak, niet alleen verdedigend maar ook aan de bal.

28 juli 2012 om 21:31

Nou niet overdrijven. Alleen Blind kan het niveau niet aan, Dijks moet zich nog bewijzen maar is wel een goede speler, Alderweireld vind ik persoonlijk de beste rechter verdediger van de eredivisie en Van Rhijn is gewoon een groot talent. Ik vind de verdediging van PSV op bijna elke positie zwakker.

28 juli 2012 om 21:49

Ik vind het tegenovergestelde. Hutchinson is veel verder dan Van Rhijn door zijn leeftijd en ervaring. Het ingespeelde duo Marcello/bouma is verder dan het duo Toby/blind, en Willems is veel en veel verder dan Dijks.

28 juli 2012 om 22:04

Ajax had vorig seizoen met verthongen-alderweireld een erg goed verdedigend duo, europees subtop niveau, met name verthongen was erg goed, blind is dit bij lange na niet. ik denk dan zanka wel een stuk beter is dan blind, alderweireld is wel beter dan marcelo natuurlijk, al is hij beter dan blind. Hutch/van rhijn vind ik gelijkwaardig, al heeft van rhijn wel veel potentie.

28 juli 2012 om 22:34

Van Rhijn heeft zich nog nauwelijks bewezen, Dijks helemaal niet, Blind heeft alleen bewezen dat hij het niveau niet aankan, en van Alderweireld heb ik altijd het idee gehad dat de aanwezigheid van Verthonen zijn onkunst verbloemde, en bij PSV heb je Hutchinson geen echte RB, Zanka moet zich nog bewijzen in NL en of hij het niveau van voor zijn Blessure kan halen, Marcelo is alleen goed in de lucht en Willems heeft zich ook nog nauwelijks bewezen, of terwijl de lammen tegen de blinden

29 juli 2012 om 00:30

Van Rhijn heeft vorig seizoen van der Wiel doen vergeten toen hij hem moest vervangen, die jongen heeft genoeg bewezen. Bovendien geldt voor elke jeugdspeler dat ze nog de kans moeten krijgen om zich te bewijzen, maar deze jongens blijken in ieder geval tot nu toe grote talenten.

En wat je zegt over Alderweireld vind ik weer zo typisch, ik heb tientalle mensen een jaar geleden exact het tegenovergestelde horen beweren. Ik geloof daar niet zo in, beide Vlaamse verdedigers zijn absolute top in Nederland.

29 juli 2012 om 03:43

Wat heeft Willems dan meer? Een mislukt ek waar hij achter iedereen kon aanlopen? Kom op Dijks doet niks onder van Willems

Ajax vangt het verlies van Vertonghen goed op. Als er iets moois komt, kopen ze iemand, maar als dat niet lukt kunnen ze altijd terugvallen op de jeugd. Dit is een financieel en sportief goed beleid, een grote verbetering ten opzichte van de tijd van Jol en Van Basten.

28 juli 2012 om 21:11

Het seizoen is nog niet begonnen. Hoe weet jij dat het met de huidige spelers goed opgevangen gaat worden? Dat is het vervelende aan voetbal. Goed of slecht beleid valt samen met het resultaat op het veld. Als Ajax wedstrijden gaat winnen dan is het inderdaad een goed beleid. Verliezen ze en worden er geen prijzen gewonnen dan is het slecht beleid. Is niet makkelijk, maar zo zit het wel in elkaar.

28 juli 2012 om 21:19

Helemaal mee eens. Ik hoor nu veel Ajacieden het nieuwe beleid de hemel in prijzen, en ergens ook begrijpelijk want het is goed van Ajax om niet teveel geld uit te geven, maar als ze aan het einde van het seizoen op alle fronten slecht gaat wegens een gebrek aan kwaliteit, had Ajax beter wat geld kunnen uitgeven voor een fatsoenlijke centrale verdediger. Achteraf kun je pas zeggen hoe het beleid uitpakt. Ik ben benieuwd hoeveel mensen hier nog roepen dat het beleid zo goed was als ze 15 tegengoals meer krijgen dan vorig jaar, 3e eindigen en Ajax direct uit de CL wordt gespeeld.

28 juli 2012 om 21:20

Je kunt best goed beleid hebben en toch verliezen, en andersom. Voorbeelden daarvan zijn Arsenal en Man City. Arsenal heeft een (naar mijn mening) goed beleid met weinig geld naar aankopen en veel jeugd die doorstroomt, maar wint al jaren niks meer. City koopt random goede spelers en zet ze in een team, wat niet van erg goed beleid getuigt, maar wint wel de Pl.

Als Ajax nu met een grote aankoop de competitie wint, hoeft dat nog geen goed beleid te zijn. Als ze door die aankoop over een paar jaar in de financiele problemen zitten, vind ik dat geen goed beleid. Als ze nu verstandig met hun geld omgaan en alleen wat kopen als er wat op hun pad komt, kunnen ze een keer niet winnen, maar het is wel goed beleid. Op korte termijn heb je dan misschien minder succes, maar dat kan weer positief zijn op de lange termijn.

Je moet als Ajax nu niet boven je stand gaan leven en spelers gaan kopen die je niet kunt betalen. Volgens mij ziet Overmars dat ook in.

28 juli 2012 om 21:29

Eens, maar er zit toch een behoorlijk verschil tussen één of twee versterkingen halen waardoor je wél kampioen wordt, en een speler kopen waardoor je over een paar jaar in de problemen zit. En het is maar de vraag hoe goed een beleid is, als je als topclub zijnde naast alle prijzen grijpt. Naar mijn mening wordt het 'nieuwe Ajax-beleid' overdreven, als ze nu geen vervanger voor Vertonghen halen omdat ze geen geld willen uitgeven.

28 juli 2012 om 21:30

Het is gedwongen beleid. Ajax kan simpelweg geen geld uitgeven voor een grote aankoop. Dus die fatsoenlijke verdediger zal een koopje worden of eigen jeugd. Ook als ze derde worden ben ik blij met dit beleid. Er wordt op lange termijn gedacht en het voortbestaan van de club veilig gesteld. Op termijn zullen grote talenten in nederland inzien dat kiezen voor Ajax kiezen is voor de eigen ontwikkeling door een uitstekende technische staf. En niet meer voor Ajax kiezen omdat ze de hoogste salarissen betalen.

28 juli 2012 om 21:39

Ajax kan geen geld uitgeven? Ik dacht dat Ajax juist een aardig potje had, na het vertrek van enkele grootverdieners en de verkoop van Vertonghen. Maar nu volg ik Ajax niet op de voet, dus als ik ernaast zit, zeg het gerust. En dat ze niet 15 miljoen uit gaan geven voor een cv snap ik, maar een paar miljoen zullen ze toch wel kunnen investeren...

En je zegt: 'ook als ze derde worden ben ik blij met dit beleid.'
Maar stel dat Ajax geen vervanger voor Vertonghen haalt, gelijk in de CL eruit gaat en geen (voorronde) CL haalt voor volgend seizoen, heb je dat liever dan dat Ajax voor 5-6 miljoen een vervanger voor Vertonghen halen (die ze op termijn weer kunnen verkopen) waarmee ze een ronde verder komen in CL en kampioen worden?

En natuurlijk, als Ajax een nieuwe CV haalt is het ook niet zeker dat ze kampioen worden, er komt ook geluk bij kijken, het is maar een voorbeeld.

28 juli 2012 om 21:48

Hoe kom je erbij dat Ajax 'simpelweg' geen geld kan uitgeven voor een grote aankoop? Het geld is er wel, maar dat gaat men niet besteden aan 1 speler. Ajax heeft bewust voor een nieuw beleid gekozen. Jeugd is de toekomst en dat heeft weer te maken met het plan van Cruijff.

28 juli 2012 om 21:48

Je zit er inderdaad naast. Het uitgave patroon is structureel te hoog en dit word gemaskeerd door een aantal transfers en CL voetbal. Vallen deze weg dan schieten ze direct in de verliezen. Tel daarbij op dat er flink geinvesteerd moet worden in de opleiding en je komt al snel tot de conclusie dat men niet anders kan. Daarnaast is ajax 2 jaar kampioen geworden met maar 1 grote aankoop in de persoon van sulejmani. Dat bewijst voor mij persoonlijk dat dit beleis de juiste is.

28 juli 2012 om 21:57

@rmandes

Je kunt niet ervanuitgaan dat je kampioen wordt als je een nieuwe speler haalt. Dat geef je zelf ook al aan. Als ze met een dure aankoop ook de CL mislopen, zitten ze wel in de problemen. En dat is nu precies waar ze vanaf willen komen.

Ajax heeft in de voorbijgane jaren veel geld uitgegeven aan matige spelers, vooral onder Jol en Van Basten. Dat is al even geleden, maar de financiele gevolgen zijn nog merkbaar.

Ajax moet lering trekken uit die jaren en heeft terecht een andere koers gekozen. Onder Cruijff en Overmars worden minder dure spelers gekocht en stroomt meer jeugd door, iets waar Ajax toch groot mee geworden is.

28 juli 2012 om 22:08

Mee eens en men zal moeten accepteren dat dit beleid niet noodzakelijk op korte termijn succes op zal leveren. Wat er nu doorstroomt is mssn nog niet van het gewenste niveau. De herstructurering op de toekomst zal pas over een paar jaar merkbaar zijn. En dan krigen de moisanders, narsinghs weer de kans bij ajax en hoef je ze niet meer te kopen.

28 juli 2012 om 22:13

Jongens, wat is het nou? Thuntelaar zegt dat Ajax wel geld geeft, Eitanque zegt dat Ajax wel geld heeft maar dat ze het al noodgedwongen aan andere zaken moeten besteden dan aan nieuwe spelers, als ik het goed begrijp.

@vlaav
Maar moet je per se een dure aankoop doen om de verdediging te versterken? Nu staat er, volgens dit Vz-bericht, Blind. Zo moeilijk is het toch niet om voor relatief weinig geld een verdediger te halen die beter is dan Blind?

Ajax is misschien wel groot geworden met veel jeugd, aangevuld met niet al te dure aankopen, maar tijden zijn veranderd. Kijk naar clubs als Chelsea. Die kopen talenten zo vroeg mogelijk weg, ook bij Ajax. Het wordt steeds moeilijker om talenten te behouden als ze bij andere clubs vele malen meer kunnen verdienen. Vroeger speelden spelers als Bergkamp vrijwel hun hele jeugd bij Ajax en bleven ze na hun doorbrak ook nog een aantal jaren bij Ajax spelen. Tegenwoordig is het bijna onmogelijk zulke spelers voor een lange tijd bij een club te houden.

28 juli 2012 om 22:30

Rmandes. Er zijn ajacieden die denken dat het financieel weer geweldig gaat in amsterdam. Een simpele blik op het jaarverslag zegt anders. Ook overmars bevestigde dat het uitgave patroon nog veel te hoog is en dit moet omlaag. Dit heeft gevolgen voor het salaris dat spelers geboden kan worden. Bij het aantrekken van een vervanger moet je niet kijken naar iemand die beter dan Blind is maar naar iemand die substantieel beter is en direct wat toevoegt. Deze spelers zijn nauwelijks voor handen of niet betaalbaar. Dan kun je beter niks halen wat mij betreft. Iedere paar ton op de loonlijst zijn er een paar.

Daarnaast doet Ajax toch hetzelfde? Jong talenten halen (eriksen, fisscher, rits, serero, boilesen, vertonghen, vermaelen, alderweireld) en de spelers is de opleiding door laten omtwikkelen. Deze spelers spelen vaak wel een seizoen of 3 in het eerste. Dit nieuwe beleid onderstreept alleen maar dat ajax een opleidingsinstituut is waar alle talenten voor willen kiezen. Dan kiezen talenten voor ontwikkeling van hun kunnen ipv. Het geld. Daar heb je een lange adem voor nodig maar wel een gezonde weg om in te slaan.

28 juli 2012 om 22:34

Thehuntelaar, wel eens het jaarverslag bekeken? Dan kun je zien op wat voor niiveau het uitgave patroon ligt. Veel te hoog. De inkomsten zijn broos en onzeker en er moet bezuinigd worden om de club structureel gezond te maken. Het is gewoon bittere noodzaak. Het nieuwe beleid is ingeslagen omdat de club een stervende patient was. Nu is de club van de intensive care naar de medium care. Maar het duurt nog even voordat de patient het ziekenhuis mag verlaten.

28 juli 2012 om 23:02

Aha, bedankt voor je uitleg in ieder geval. Kan me wel vinden in jouw mening en vanzelf in het Ajax-beleid, ik ben bang voor ''mijn club'' PSV dat het beleid van Ajax op lange termijn beter werkt, daar waar PSV veel risico heeft genomen door vorig jaar dure spelers te kopen. Ik hoop dat PSV daadwerkelijk steeds meer een jeugdclub gaat worden dan een koopclub, maar betwijfel het. Desalniettemin blijf ik erbij dat het mogelijk moet zijn om voor een niet al te hoog bedrag een vervanger te halen voor Vertonghen, ik denk ook dat het voor Ajax nodig is.

Zeker, Ajax doet hetzelfde maar dat was vroeger niet anders. Neem Van Basten, die heeft Ajax ook echt niet 'zelf opgeleid'. Verschil is dat Ajax nu veel meer concurrentie heeft als het gaat om het wegplukken van spelers bij lagere clubs, PSV heeft er ook een handje van gekregen, om nog maar te zwijgen over buitenlandse clubs. Daarnaast blijven echt grote spelers nu geen jaren meer bij Ajax. Stel dat Sigthorsson nu twee jaar achter elkaar hoog eindigt in het topscorersklassement, zal hij waarschijnlijk naar een grote buitenlandse club gaan. Dat is wat anders dan de 6 jaar die Van Basten bij Ajax bleef.

28 juli 2012 om 23:16

@rmandes: Ik kan me er niet in vinden. PSV heeft veel kapitaal op het veld staan en heeft vooral geïnvesteerd in spelers onder de 23 jaar. Vorig seizoen was simpelweg een broodnodige kwaliteitsinjectie, nadat er jarenlang roofbouw op het elftal was gepleegd. Bepalende spelers vertrokken en er werd weinig voor teruggehaald. Alleen hadden ze beter ook Rutten kunnen vervangen, maar dat is een andere discussie. Je ziet bij PSV ook steeds meer jeugd aandienen en dat gecombineerd met gerichte versterkingen lijken mij de juiste weg om in te slaan. Ajax gokt nu voornamelijk op eigen jeugd en transfervrije spelers. Dat is een nobel streven, maar ik heb mijn bedenkingen bij dat beleid. Als ik Ajacied was dan zou ik toch echt allang een echte vervanger voor Vertonghen en een rechtsbuiten willen zien.

29 juli 2012 om 00:53

Als beter zijn dan Blind de norm is zie ik het somber in voor Ajax.

Ik heb duidelijk aangegeven dat Ajax geen dure vervanger moet halen. Als er een goedkope speler voorbijkomt die iets toevoegt aan Ajax moeten ze die nemen. Maar het is niet verantwoord om een dure speler te halen.

29 juli 2012 om 01:31

Hoe het investeren bij PSV vorig seizoen uitpakte staat iedereen nog helder voor de geest PSV was vorig seizoen al het lachertje, laten we kijken of ze het dit jaar wel kunnen laten zien. Begrijp de toon van de Psv'ers niet zo best, vier jaar geen reet gepresteerd, en praatjes hebben alsof ze de laatste 2 jaar kampioen zijn geworden,

29 juli 2012 om 06:49

Met alle respect.. maar als voor ajax een "overbruggingsjaar" gegund wordt (onder meer genoemd bij de potentiële huur van Muniesa, kan je PSV vorig jaar weinig verwijten. als je 7 basisspelers wijzigt kan je moeilijk verwachten dat het ddat jaar gelijk kampioen wordt.

PSV moet met de investeringen van vorig jaar wel dit jaar in staat zijn CL te halen , maar in mijn ogen is dat zelfs te weinig! 30 miljoen investeren kan niet direct een kampioenschap op leveren, maar dit jaar wordt het echt wel verlangt. Dat wordt ook niet onder stoelen of banken geschoven.

Ik vind dus dat je pas van falen van PSV kan spreken als ook dit jaar niets gepresteerd gaat worden. Want dat wordt nu wel echt hoog tijd.

29 juli 2012 om 12:16

er valt genoeg te zeggen over dit Ajax team
3x spelers die gemaakt zijn van glas en waarschijnlijk minstens een half seizoen niet kunnen spelen (boilesen,sigthorson, Derk)
En 3x spelers die nivau Ajax niet waardig zijn maar toch steeds opgesteld worden (vd Wiel, Blind, Ebecilio)
Als fan van een andere club zijnde kan ik mij voorstellen dat Ajax er niet echt geweldig voor staat.

29 juli 2012 om 13:52

@sjaakc: Hoezo? We discussiëren gewoon over voetbal. Ik herinner me praatjes van Ajacieden na 7 droge jaren. Mag toch? Iedereen heeft een mening en mag die ventileren wanneer en hoe hij wil. Het lag in mijn optiek vorig seizoen niet aan het spelersmateriaal, maar aan de trainer. Advocaat kan mijn gelijk of ongelijk gaan bewijzen.

Mitchell Dijks hebben we amper een maand geleden nog geintervieuwd en nu gaat die gewoon zijn debuut maken in Ajax 1, best gaaf om mee te maken.

Hoop dat die Narsingh of Lens in ze broekzak houdt, wordt sowieso een zware kluif. Maar ik heb vertrouwen in Dijks.

28 juli 2012 om 21:39

debuut maken in ajax 1? hij heeft al tegen celtic en southampton gespeeld??
of je bedoelt belangrijke wedstrijd

28 juli 2012 om 22:04

Officieel debuut, geen oefenpotje.

28 juli 2012 om 21:41

Dijks kan ze misschien nu in hun zak houden maar wordt moeilijk. Maar kopduel of met sterkte win je niet van hem. Zeer sterke gozer en lang.

29 juli 2012 om 00:56

Mooi dat Dijks speelt. Narsingh sprint die vent er zo uit want hij is zo sloom als een slak. Dat word een vervelende dag voor hem!

29 juli 2012 om 01:33

Zou voor het eerst zijn dat Narsingh iets tégen Ajax laat zien.

29 juli 2012 om 02:01

Hij kan er ook niks aan doen dat het team waarin hij vorig speelde bijna elke topwedstrijd kansloos met een aantal goals verschil verloor, dan wordt het ook moeilijk om iets te laten zien.

Nu verwacht ik wel wat van hem,verwacht dat ie Dijks helemaal tureluurs speelt, vooral omdat laatstgenoemde nog totaal geen ervaring heeft.

29 juli 2012 om 02:18

Je kan niet ontenne dat die dijks sloom is. Die vent ziet er veel meer uit als een cv qua bouw.

29 juli 2012 om 11:18

@memphisdepay. Narshing sprint hem alleen voorbij als hij er voorbij kan. Dijks is niet sloom hoor voor zijn Lengte Dijks hoeft Narshingh alleen een klein duwtje te geven en dan vliegt hij over de reclameborden.

29 juli 2012 om 11:28

Mooi als hij dat 2 keer gedaan heeft kan hij gaan douchen!
Dijks houd narsingh nooit bij en ik vind hem veel te sloom voor een back. Willems dat is nou een typisch voorbeeld hoe snel een back moet zijn.

Over Mertens en Narsingh maakt ik me eerlijk gezegd niet zo druk, Van Rhijn En Dijks kunnen die jongens wel aan, Maar over Blind tegen lens maakt ie me veel meer zorgen.

28 juli 2012 om 21:25

Het is ook niet Blind tegen Lens maar Blind en Aldewereld tegen Lens als Lens weet te scoren ligt dat zowel aan Blind als Aldewereld

On: Hoop dat het voor de neutrale kijker een mooie pot wordt

28 juli 2012 om 21:28

Blind zal waarschijnlijk moeten Dekken, Alderweireld zal meer de vrije man, Was in de tijd van vertonghen ook al.

28 juli 2012 om 21:33

Dat lijkt me dan zelfmoord van de Boer we weten zowat allemaal dat Blind niet erg snel is hij moet het hebben van ze positionering denk dat Aldewereld de sprint duels beter kan aangaan met Lens. maar als Psv Matavz opstelt wat ik niet verwacht dan kan Blind in zijn eentje de mandekking doen.

28 juli 2012 om 21:33

Toen was het toch juist andersom? Alderweireld was de mandekker? En Vertonghen was juist de vrije man.

28 juli 2012 om 21:59

Blind moet er voor zorgen dat hij kort op Lens zit. Hij moet hem geen ruimte geven dus kort dekken en er fel op zitten. Lens niet de kans geven om weg te draaien en je hebt hem in de broekzak.

De kans dat Matavz wordt opgenomen in de selectie is nogal klein. Zeker na alles wat er is gebeurd.

29 juli 2012 om 02:02

" Blind moet er voor zorgen dat hij kort op Lens zit. Hij moet hem geen ruimte geven dus kort dekken en er fel op zitten. Lens niet de kans geven om weg te draaien en je hebt hem in de broekzak. "

Probleem is alleen dat ik dat Blind nog nooit heb zien doen. Hij stapt altijd te laat in en geeft de speler teveel ruimte. En dat is bij Lens dodelijk. Ik verwacht dat PSV Ajax daar heel erg veel pijn zal doen.

29 juli 2012 om 06:54

Thuntelaar, ik ben het met je eens dat wanneer je een spits geen ruimte geeft, hem kort dekt en er fel op zit dat je dan de spits in je broekzak hebt..
Dit is echter ook het werk van een centrale verdediger en het maakt een spits als hij hier zich aan kan onttrekken. Ik verwacht echter Lens van een hoger niveau dan Blind, zodat Lens deze ruimte wel enigszins krijgt.

Blijft echter een momentopname, voor hetzelfde geldt dat Blind een super dag heeft en Lens geen bal goed raakt..
You'll never know en dat is juist voetbal !!

Jammer dat Blind speelt. Dat van Rhijn en Dijks meedoen zie ik positief. Hoelang duurt het nog voordat Boilesen terug is?

28 juli 2012 om 21:40

Blind speelt aardig goed centraal hoor. kvind niet dat je mag oordelen als je de wedstrijden niet bekijkt

28 juli 2012 om 22:13

En hoe weet jij dat ik geen wedstrijden kijk? Ik heb vorig seizoen alle wedstrijden van Ajax gezien, hoor.

28 juli 2012 om 22:21

vorig seizoen ja. hoevaak speelde blind toen centraal en de keren dat ie centraal speelde was t gwn goed.

28 juli 2012 om 22:21

ik heb het over tegenwoordig... hij speelt al 2-3 wedstrijden centraal en doet het aardig goed. dus ''jammer dat blind speelt'' is dikke onzin .

28 juli 2012 om 22:37

Blind is gewoon een drama en niet Ajax-waardig. Waar hij ook staat.

Zodra Nicolai Boilesen weer fit is zou ik de achterhoede als volgt samenstellen:

Van rechts naar links:

Van Rhijn Alderweireld Boilesen Blind/dijks

Ik denk dat Boilesen ook prima centraal kan spelen, volgens mij is hij ook zo opgeleid.

28 juli 2012 om 23:27

Ja Boilessen kan prima centraal maar je keuze voor Blind/dijks snap ik totaal niet.

Kan je nog beter zeggen Koppers/dijks.
Blind op linksback is gewoon geen optie.

Blind kan je prima hebben als optie voor Lcv verdediger en mischien eventueel nog wel voor verdedigend middevelder maar dat weet ik niet zeker.

29 juli 2012 om 06:57

Ik sta er eerlijk gezegd versteld van dat ajaxieden zelfs zo ver durven te gaan om Blind te verdedigen. Iedereen zit toch dat deze man niet het niveau heeft dat Ajax moet en wil nastreven?

Blind is een goede back-up voor ajax.. imo geen basis waard.

29 juli 2012 om 09:27

Ik bedoel met optie ook als back up hoor ; en dan Boilessen basis. Maar twijfel alleen of Boilessen fysiek in orde blijft.

Wat zeg je daar van, @gvanderwiel? Wel jammer voor Ajax, die krijgen geen 10 miljoen meer voor Wiel. Dat hebben ze aan zichzelf te danken , dat ze hem niet eerder verkocht hebben maar vooral aan Vdw's bedroevende prestaties. Jaartje bank kan ook. Zal hij helemaal niet erg vinden, dan kan hij nog meer rappen en twitteren.

28 juli 2012 om 22:06

Ja want hij rapt en twitter al zo veel, als je er niks van weet moet je niet lukraak dingen gaan roepen waarvan je niet weet of ze waar zijn. Ik zal als ik jou was eens voor de gein de twitter van Van der Wiel gaan followen en kijken hoeveel die nou eigenlijk tweet.

Hij stuurt er hoogstens 1 of 2 per dag, dat is absoluut niet veel. En rappen heeft die voor zover ik weet nog helemaal nooit gedaan. Spelen in een videoclip wel, maar als Beckham in ze boxershort een lingerie reclame maakt is het wel goed....

Ik word erg blij van het beleid van Ajax (behoudens het gegeven dat Van der Wiel niet het risico zou moeten lopen op de bank te belanden omdat hij niet wil verlengen; de enige juiste reden moet zijn dat Van Rhijn meer potentieel heeft).

Ik lees overal vooral veel weerstand tegen Blind. Ik vind echter dat Blind, ondanks zijn huidige tekortkomingen (waarbij moet worden opgemerkt dat het gewoon niet eerlijk is hem nu al te vergelijken met Vertonghen) de kans moet krijgen zich te ontplooien op "4".
Het beeld van snelle leerling dat ik van hem heb, rechtvaardigt die kans. Dijks kan op die manier groeien op LB. Wanneer Boilesen weer helemaal gezond is is hij een optie voor de "4" en de "5" positie.

Ik zei het al in een andere topic: door twee kampioenschappen op rij is de druk er wel af. Dit is hét moment om op die manier de jeugd de kans te geven. En ik denk dat dat Ajax niet eens kansloos maakt voor het kampioenschap.

Dat word geweldig Blind vs Lens haha als Blond omdraait staat lens al oog in oog met Vermeer

Zo das een lekker vooruitzicht voor Narsingh, zo'n rookie op linksback. Wordt interessant.

Prima. Van der Wiel mag de bank warm houden. Ook als die fit is zal de boer Van Rhijn de voorkeur geven.. Hopelijk wordt greg nog voor een leuk bedrag verkocht. En wat Janssen betreft; ik hoop dat die blijft. We hebben zijn ervaring nodig. Iemand die met een tegenslag kan om gaan en de jonkies daarin kan begeleiden waar nodig.

pfft fijn blind in de basis
die jongen heeft/haalt het niveau dat ajax nastreeft gewoon niet..
hopelijk snel een waardige vervanger voor vertonghen, weet iemand of ajax nog actief is op de transfermarks voor een centrale verdediger, buiten muniesa heb ik niets nieuws gehoord/gelezen

Onze vakantie gangert

is boilessen nog gebleseert?

Als Dijks zo blijft spelen als hij nu doet, zal hij hoogstwaarschijnlijk blijven staan op de LB positie. En als Boilesen dan straks terug komt, zal die misschien wel in het centrum plaatsnemen. Dit zal alleen het geval kunnen zijn als er geen extra verdediger bijkomt natuurlijk. Vond Blind opnieuw een matige indruk maken. Verliest elk duel, kan aardig voetballen maar geeft toch de bal liever aan Toby en heeft de uitstraling van een natte krant.

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom bijna iedereen negatief is over Blind. Kan me wedstrijden herinneren van vorig seizoen toen Blind Vertonghen moest vervangen omdat ie geblesseerd was. Blind deed het hartstikke goed maar kennelijk blijven de wedstrijden toen ie als linksback speelde langer in 't geheugen.

Als het op talent aankomt heeft Koppens daar toch echt wel wat kilo's minder van dan Dijks. Aangezien er vorig jaar niemand voldaan heeft alslinksback wil ik Dijks wel eens 10 wedstrijden zien daar.

Denk dat het een zware seizoen voor Ajax gaat worden, maar om de prijzen zullen Ze zeker wel weer spelen. Het is een redelijk onervaren ploeg maar ik heb vertrouwen in de keuzes van frank en denk wel dat het goed gaat komen!
Een aankoop kan natuurlijk geen kwaad. Blind zal het wel redelijk doen maar een nieuwe LCV is zeker nodig sinds het vertrek van Jan

29 juli 2012 om 01:08

Sorry maar ik denk dat de ploeg te on ervaren is.
Mocht dit de selectie van Ajax zijn en daar komt dus Eriksen nog bij dan word je geen kampioen en denk ik dat het gaat tussen Psv en Twente.

29 juli 2012 om 01:37

Ga door!!! Voorafgaande de afgelopen 2 seizoenen dit soort berichten vaak gelezen, vaak vanaf de roze wolk die Enschede e/o heet.

29 juli 2012 om 01:49

Nou vriend we zullen zien.
Jullie bij Ajax zijn alleen nog maar sterkte houders kwijt geraakt en met alleen jeugd ga je echt niet redden.
En een Blind in de centrale verdediging dat kan niet goed gaan,zeg nou zelf.

29 juli 2012 om 07:04

Ik wil in deze discussie eigenlijk geen partij trekken, omdat ik mijn mening over dit Ajax nog niet geheel gevormd heb,

Ik wil alleen zeggen dat wanneer een verdediger zich met de aanval gaat bemoeien en er 8 goals in legt, deze echt wel het niveau ontstegen heeft. Hiermee wil ik zeggen dat ik het vertrek van Vertonghen niet al te licht zou opvatten.

29 juli 2012 om 10:32

Ben je vriend niet. We zijn Vertonghen kwijt, dat is een steekhouder. En Blind doet niks onder voor die trage slak die jullie achterin hebben lopen, dus dat valt ook wel mee.

Ik denk, op dit moment, dat alleen PSV een team kan neerzetten wat samen met Ajax kan strijden om het kampioenschap.
Ervaring is belangrijk, dus als Theo Janssen ook nog weggaat bij Ajax hou je weinig over.
vd Wiel zit al een tijdje op het zijspoor, Sulemani zal ook geen leider zijn.
Misschien Aldeweireld, de Jong schijnt aanvoerder te zijn, dua wie gaat er op het middenveld spelen?
Misschien toch Mathijsen halen? nog slimmer is die Douglas, dan haal je een speler bij ''concurrentie ''weg.
Er is nog een maand de tijd, om een team te bouwen, mbt transfer periode.
Vaak heeft Ajax iets verrassends of die ouderwetse bluf, waarmee ze ver komen.

Het vertrouwen van Frank de Boer in Daley Blind ontgaat mij volledig. Blind is niet alleen traag en slap in de persoonlijke duels maar ook in kopduels en op diepteballen een ware plaag voor je eigen defensie. Dat wees de wedstrijd tegen de Saints ook uit. Kortom, Blind is totaal ongeschikt en Frank zal als de wiedeweerga een LCV van niveau moeten aantrekken of tot die tijd het grotere talent Denswil op moeten laten treden in het hart van defensie...

narsingh tegen dijks, dat kan misschien leuk worden voor psv, maar dat we vorig jaar ook met mertens tegen van rhijn. Is Dijks snel?

29 juli 2012 om 12:07

Dijks Beukt Narsingh eruit, Hij zal niet veel Langzamer zijn als Narsingh.

Daarbij is hij kwa Duelkracht de sterkste in de achterhoede van Ajax, zijn tegenstanders krijgen het gegarandeerd moeilijk. Verwacht maar geen makkelijk avondje voor Narsingh

Het Ajax van nu kan me niet echt bekoren.
Denk eerlijk gezegt dat het Ajax zoals het nu is geen kampioen word.
Denk dat het gaat tussen Twente en Psv.
Ajax heeft te veel jeugd en weinig ervaring in de selectie.
Ik hoop dat het anders is want ben dan wel Twente fan maar hou van een onwijs spannende competitie.

29 juli 2012 om 01:40

Heerlijk dit soort berichten van Twente-adepten, opportunisme ten top.

29 juli 2012 om 07:09

Sjaakc, ik ben het volledig met je eens dat er nu puur uit opportunisme gepraat wordt en dat je nog niet al te veel over de selecties kan zeggen..
maar ik moet zeggen dat ik het met gfourty eens ben dat dit Ajax mentaal niet al te veel tegenslagen te verwerken moet krijgen om kampioen te kunnen worden. Ook ik schat ze namelijk mentaal iets te licht in om hier vaak bovenop te komen.
Kwaliteit hebben ze, maar dit is in het huidige voetbal echt niet genoeg!!

Dijks is een zeer grote, sterke linksback. Voor zijn bouw is hij echt wel snel, kan misschien wat traag overkomen maar is zeker sneller als Blind en Koppers. Denk ook wel dat hij Narsingh een vervelende avond gaat bezorgen eerlijk gezegt.

Zoals vele mensen hier ook beweren, Blind is echt geen optie voor mij om centraal te gaan spelen. Hij heeft voetballend vermogen om enigzins mee te doen, maar totaal geen duelkracht. 0,0 gewoon en hij straalt ook vrij weinig uit tegenover spitsen. De Boer beweerde wel dat hij dan een LCV wilde die met ruimte in zijn rug kon spelen, maar dat is dus alles behalve Blind. Heb zelfs liever Denswil daar omdat die al sterker in de duels is en veel en veel sneller is. Het enigste wat FdB weerhoudt is denk ik ervaring, maarja aan de aandere kant gooit hij ook Dijks voor de leeuwen. Dus twee jonkies in de verdediging en dan ook nog van Rhijn die net komt kijken is natuurlijk iets teveel van het goede. Begrijpelijk keuze maar liever anders natuurlijk.

En daarbij ook goed nieuws voor Psv. De trage en verdedigend oncapebele Daley Blind en groentje Dijks zullen voor Lens en Narsingh als muziek in de oren klinken. Ik verwacht dat PSV Ajax daar heel veel pijn gaat doen en daar ook de wedstrijd gaat winnen. Als er iets is wat Lens goed kan is het de ruimte bespelen in de spits, en als er nou iets is wat Blind niet kan is met het ruimte in de rug spelen. Dan wordt ie kwetsbaar.

29 juli 2012 om 08:31

Nou moeten we niet doen of Narsingh nu wel zo ervaren is. Vorig seizoen had praktisch niemand van hem gehoord. Ik verwacht een mooi duel tussen Dijks en Narsingh.

En van Lens moeten we maar afwachten wat hij kan. Die jongen wisselt net zo gemakkelijk een goed duel met een slechte af. Lens is een nonchalante en alles behalve constante speler. We gaan het meemaken volgende week !

Och iedereen klaagt steen en been over van der wiel en blind, van der wiel, is pas terug en misschiens is dit ook het antwoord van de boer, op de uitspraken van van de wiel. En blind, doet het nog niet zo slecht, vindt ik, ik vindt hem gegroeit, is er zekerr nog niet, maar dat hij het vertrouwen van de boer krijgt. Zal alleen maar voor hem goed doen. Het beleid van ajax is goed, De jeugd wordt ook ouder en krijgen meer ervaring en wellicht zal dit in het begin de kampioenschap kosten of ook niet. Niemand kan dit voorzien. Ze hebben het twee jaar achter elkaar gefixst, met de jeugd, zonder de beste spits mehke en jammer genoeg zonder suarez. Dus zo slecht doen ze het niet.

Mooi dat Dijks vooralsnog de kans gaat krijgen. Hij heeft het goed gedaan in de voorbereiding. Dus waarom dan niet. We moeten niet teveel naar leeftijd kijken, maar puur wat ze op het veld brengen. Dijks is een aanvallende back, die fysiek ook z'n mannetje staat. Alleen ervaring ontbreekt hem, waardoor er slappe momentjes tussen zitten. Ervaring krijg je door veel te spelen, dus dat komt wel goed met hem.

Tegen Narsingh kan hij vol aan de bak. Maar 1 ding scheelt, het publiek heeft hij op z'n hand. Amsterdammer Narsingh zal met de nodige scepsis worden ontvangen ....

Met Blind in het centrum nemen we weer veel risico. Blind is een redelijke speler, maar de top gaat hij nooit halen. Te traag en hij zit nooit kort op de man. Dus de Jc-schaal wordt een belangrijke testcase voor Blind, zeker met de Cl-duels in het verschiet.

Doet Sana mee met Ajax?

Het enige probleem is dat deze verdediging nogal gebrek heeft aan ervaring.

Echt onbegrijpelijk dat FdB Siem de Jong aanvoerder heeft gemaakt. Hij hoort wat mij betreft niet in de basis thuis. Ik vind hem alleen goed functioneren in de spits, maar als aanvallende middenvelder ho maar. Daar vind ik Janssen en Eriksen toch echt beter. Dus dit zou mijn opstelling worden: br Vermeer br Vrhijn Alderweireld Blind Dijks br Eriksen Anita Janssen br Ozbiliz Sigthorsson Boerrigter br

Ik vind Siem ook gewoon te kort komen als aanvallende middenvelder. Hij komt namelijk Balcontrole, Techniek en Handelingssnelheid te kort. Als spits kan hij nuttig zijn aangezien hij al wat doelpunten heeft gemaakt, maar tegen de echte sterke clubs komt hij ook daar te kort. Ik zou dan eerder Janssen of Alderwereild aanvoerder maken, misschien zelfs nog Ericksen omdat hij in potentie de beste is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren