Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verbeek snapt verlangen Maher niet: 'AZ afgelopen vier jaar beter dan PSV'

Laatste update:

Gertjan Verbeek raadt Adam Maher af om de overstap te maken naar PSV. De jonge middenvelder gaf onlangs te kennen graag naar Eindhoven of Amsterdam te verhuizen, maar volgens de coach van AZ is een stap naar eerstgenoemde club op sportief gebied geen vooruitgang. Dat verklaarde de uitgesproken oefenmeester in gesprek met RTV Noord-Holland.

/

“Als je puur kijkt naar de feiten, dan heeft AZ de afgelopen vier jaar beter gepresteerd dan PSV”, aldus Verbeek, die echter ook weet dat sportieve aspiraties in het hedendaagse voetbal lang niet meer altijd ten grondslag liggen aan een vertrekwens. “Ons budget bedraagt de helft van dat van PSV dus dan zullen de salarissen ook wel gehalveerd zijn.”

Verbeek baalt tevens van de manier waarop PSV in contact is gekomen met de jonge middenvelder. “Het meest kwalijke vind ik dat een gerenommeerde trainer hem die kant op gepraat heeft. Dat weet ik bijna zeker. Dat is betreurenswaardig. Iemand doelbewust een richting op sturen vind ik a-collegiaal en geen goed bedoeld advies”, zo besloot hij. Op wie de coach doelt, zei hij daar niet bij.

Wat raad jij Adam Maher aan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

1. Meer verdienen in Eindhoven

2. Een aantal belangrijke spelers zijn weg bij AZ, en gaan misschien nog.

3. PSV heeft een grotere naam in Europa.

4. PSV heeft een betere selectie en zijn titelfavoriet.

27 juli 2012 om 17:02

1. Daar heb je gelijk in

2.een aantal belangrijke spelers zijn weg maar dat vangt AZ gewoon op omdat het een team is en niet een stel bijelkaar gekochte namen die alleen invidueel kunnen presteren.

3. Als je naar tegenwoordig kijkt spreek je over de laatste 5 jaar en AZ heeft in die periode meerdere malen de kwartfinale van de euopaleauge berijkt en blijven daarnaast ook telkens meedoen om de titel wat weer resulteert in een top 5 klassering.

4.psv heeft betere selectie/spelers dat klopt maar het is geen team en dat is AZ juist wel.

27 juli 2012 om 17:58

Jasper jij baseert jou mening op vorig jaar, kan ik wel begrijpen als psv niet je club is natuurlijk, maar puntje 4 ben ik totaal met je oneens. Onder Dickie valt me juist op dat PSV meer en meer als team opereert. Ik verbaas me, zeker als je vorig jaar ziet, hoe makkelijk de spelers elkaar de bal toespelen. Gewoon goed positiespel. Vooral een lust om te zien hoe Willems en van Bommel de bal over 40 meter zo op de stropdas bij de buitenspelers neerleggen, maar ook in de kleine ruimte weten ze elkaar makkelijk te vinden, waar je vorig jaar je hard vast hield als sommige het voetballend wouden oplossen.

27 juli 2012 om 18:09

PSV moet dat dan maar bewijzen dit seizoen. Wij kunnen slechts onze mening baseren op afgelopen seizoen toen PSV veel investeerde in spelers wat uiteindelijk uitliep op een onsamenhangend geheel.

27 juli 2012 om 19:29

@rolotjuh

Ik baseer mijn mening over meerdere jaren.
Je mag het wel oneens zijn met puntje 4 maar in de tijd van dzudzak en afellay was PSV ook geen super team ondanks hun sterkse selectie.
Namen zoals Berg, Issakson, Ooijer, Engelaar en Amrabat hebben de afgelopen jaren namelijk ook geen verschil gemaakt terwijl PSV gewoon een goede selectie had.
Verder vind ik het leuk om te horen dat PSV nu makkelijk de bal rondspeelt maar als ik kijk naar het begin van afgelopen seizoen met deze selectie dan zie ik het zelfde beeld als dat jij me voorscholtelt.
Oefenwedstrijden geven daarnaast een vertekend beeld op de realiteit want Graziano Pelle die topscoorder van AZ werd in de voorbereiding was namelijk ook heel appart.

Verder vind ik het een beetje zwak dat je dit seizoen er bij haalt terwijl het gaat over de afgelopen jaren en daar valt het seizoen 2012-2013 niet onder.

Als je het ergens dan niet mee eens bent dan kan je naar mijn 2de punt kijken. Ik heb het daar natuurlijk over bijelkaar gekochte namen en dat is eigenlijk alleen afgelopen seizoen gebeurd. Daarvoor had PSV namelijk spelers gekocht die nodig waren om de selectie aan te vullen.
Mensen die het verder niet met mij eens zijn geef ik respect vanwege hun clubgevoel maar tegelijkertijd zwak omdat ze de realiteit niet onder ogen willen komen.

27 juli 2012 om 20:02

Ik denk dat het nog te vroeg is om te oordelen. Volgende week in de johancruijfschaal kan je pas zien hoe ver psv is. Die oefen potjes laten soms niet de werkelijkheid zien omdat veel teams daarin niet 100% geven.

27 juli 2012 om 17:03

Vooral punt 1 speelt bij Maher. Hij heeft bij AZ nog steeds een jeugdcontract (ja hij wilt zelf ook niet verlengen) en kan bij PSV zo naar de topsalaris. Maar AZ speelt inderdaad leuker voetbal dan Psv, echter heeft AZ een te kleine selectie om kampioen mee te worden.

27 juli 2012 om 17:59

@kx22 Hoe kom je daar nou bij? Hij heeft in 2011 zijn contract verlengd tot 2015 en heeft een gemiddeld A-selectie contract. Geen topsalaris als Elm en Martens (uit de Scheringa tijd), maar ook absoluut geen jeugdcontract.

27 juli 2012 om 17:04

Ajax is ook nog een optie voor Maher.

1. Sportief succes

2 Grotere naam dan PSV in Europa

3. Maher zou Champions League spelen, geen Europa League, dan kan hij net zo goed bij AZ blijven want sportief gezien zit er amper verschil in.

Ik blijf erbij dat hij nog niet is uitgeleerd bij AZ en daarom zou hij daar moeten blijven. Veel geld verdienen kan over 1/2 jaar ook wel. Ontwikkeling staat voorop.

27 juli 2012 om 17:14

Alsof hij bij Ajax aan spelen toekomt. Ajax heeft deze jongen helemaal niet nodig met spelers als Fischer, Eriksen, Rits en Serero.

27 juli 2012 om 17:22

Of hij gaat juist naar PSV en niet naar Ajax

1. PSV heeft een betere elftal en een veel beter selectie

2.maher kent de Nederlandse internationals zoals Lens,wijnaldum, Willems, Strootman ,narshing en Van Bommel.
Ajax heeft alleen de (autistische?) Van der Wiel tegenover.

3. PSV geeft waarschijnlijk meer salaris uit dan Ajax door de nieuwe beleid van Cruijf en zijn volgers.

27 juli 2012 om 17:28

PSV betere selectie? Heb jij het voetbal de afgelopen jaren in Nederland niet gevolgd. PSV heeft met van Bommel een goede gehaald. Mertens en Narsingh zijn talenten. De rest is pure middelmaat.

27 juli 2012 om 17:30

Wie???? Fischer, Rits, Serero ???? Doen die mee ???

27 juli 2012 om 17:33

'ons middenveld en onze verdediging zijn beter, Advocaat vind ik ondanks zijn grote prijzenkast echt geen betere trainer en Psv is een sfeerloos clubje met sfeerloos publiek. Ook heeft Ajax weer de ervaring om kampioen te worden.

Ook voor het geld is het beter om naar Ajax te gaan, niet zo zeer voor het salaris (wat niet veel zal schelen) , maar voor het feit dat Ajacieden bij enig succes veel aantrekkelijker zijn voor grotere clubs en dus in de toekomst veel meer gaan verdienen.

Als je daarentegen even wat meer geld wilt verdienen, niets bijleert van een oude saaie trainer, geen CL wilt spelen en bij een of andere Oostblok club te eindigen, kies je voor Psv

27 juli 2012 om 17:39

Volgens mij gaat het hier over Maher en Psv, niet Ajax

27 juli 2012 om 17:45

2. grotere naam dan PSV in europa.

Valt ook wel mee hoor, kijk maar eens op youtube, waar Nederland om bekend staat. Iedereen kent Ruud van nistelrooij en afrika. iedereen, niemand heeft het daar over cruijf, ze vragen naar nederland, en PSV word geheid eerder genoemd dan ajax.

27 juli 2012 om 17:49

brisingr, dit is in mijn ogen een van de domste en totaal niet op waarheid beruste reacties.

Qua bekendheid in Europa staan Ajax en Feyenoord op 1 en 2.
Geestig wel.

27 juli 2012 om 17:53

misschien niet cruijff maar wel van baste, rijkaard, koeman (ja toch ajax) bergkamp, vd Sar, davids, Seedorf. sneijder en vd vaart daar gelaten!!

I rest my kaas

27 juli 2012 om 17:54

Dit artikel gaat inderdaad niet over Ajax, maar ook niet over PSV of Maher. Dit artikel gaat over Verbeek en in het bijzonder het dagelijkse geklaag van die man. Ik word zo moe van die kerel. Hij zoekt al zijn problemen bij een ander, kijkt nooit naar zijn eigen gedrag en denk alleen maar vanuit en aan zichzelf. De man is compleet contactgestoord. Hij kan best charmant, vriendelijk en weloverwogen overkomen, maar alleen als hij of zijn club geen partij zijn in het gesprek en hij een tijdje vakantie heeft gehad. Wanneer er een beetje druk onstaat verandert hij in een gek.

27 juli 2012 om 17:54

Van mijn docent aardrijkskunde heb ik altijd geleerd dat Afrika onder Europa ligt. Ajax is hoe dan ook groter dan PSV en dat valt niet te ontkennen. Jaarlijks wordt het bekend gemaakt hoe de vork in de steel zit. Ik kan ook wel zeggen van ; Vraag in Azië naar Nederlandse clubs en men zal massaal Ajax roepen.

Maher moet eerst een constant seizoen draaien. Één zwaluw maakt nog geen zomer en hij doet er verstandig aan om te blijven. Het beste is dat hij zich door kan ontwikkelen en dat kan uitstekend bij AZ. Als hij nu zou weg willen, puur vanwege het geld dan is hij een geldwolf.

27 juli 2012 om 18:04

Nou je moet niet onderschatten dat een groot deel van de mensen van nu er niet eens waren in de jaren 70 of nog heel jong waren. Dus kan ik me voorstellen dat ze in Afrika, landen waar de gemiddelde leeftijd vrij laag is, ze meer clubs kennen uit de laatste 10/20 jaar. Dan zouden PSV en Ajax niet veel voor elkaar onder doen. Ik weet uit eigen ervaring dat in Israel PSV bekender was dan Ajax. Puur omdat we het een paar jaar achter elkaar goed deden in champions league, wat ze daar toch uitzenden.

Nog een voorbeeld is nottingham forest. Kijk wat voor een successen die club heeft behaald, waar het gros van de mensen niet eens weet van heeft.

27 juli 2012 om 18:06

@rugu

Hahaha hou alsjeblieft op man!
Mertens talent? Hij is 24 en vorig seizoen MVP van de Eredivisie, Narsingh meest assists in de Eredivisie, Toivonen meeste doelpunten als middenvelder, Strootman vast international, Willems en Pieters zijn de tweede en eerste keus op linksback bij NL. Tyton beste keeper van de Eredivisie, Marcelo beste verdediger in de lucht, Zanka stond in de belangstelling van Arsenal voor zijn blessuere... Ga je mond spoelen man en geen onziin verkondigen...
Jaloers op zo'n selectie?

27 juli 2012 om 18:17

Diep in jou ajax hartje weet jij ook wel dat PSV de sterkste selectie van Nederland heeft... Strootman, Lens, Willems, Tyton, Wijnaldum middelmaat? pfff.. dom volk hiero

27 juli 2012 om 18:28

Weet je wat makkelijk is? Alle pluspunten opnoemen en de minpunten achterwege laten. Ik kan me nog goed herinneren dat Toivonen en Strootman er o zo gefrustreerd bij liepen op het veld. En even voor de duidelijkheid ; Strootman is een international, geen vast international. Ajax en AZ hebben ook internationals dus wat wil je ermee zeggen? Het gaat erom hoe je speelt, niet om je status. Beste verdediger in de lucht?? Ik geloof dat er veel meer komt kijken bij een verdediger. Wat rugu heeft gepost wil ik niet afdoen als onzin want als collectief is en was Ajax beter dan Psv.

Jaloers op zo'n selectie? Nee niet bepaald. Ik ben niet onder de indruk omdat van Bommel erbij is gekomen die over zijn top is + de komst van oa. Zanka en Narsingh. Ik schat de selecties gelijkwaardig in.

27 juli 2012 om 18:30

Grotere naam in Europa. Dat gaat wel verschil maken voor Maher ja.
Kans op speeltijd, salaris en goede medespelers. Dat is belangrijk voor een speler.

Niet of iemand in Oezbekistan weet dat Ajax 40 jaar gelden de top van Europa was.

PSV bied meer salaris dan AZ, maar voor hij kan komen moet Toivonen weg. Wat mij betreft voor 8mil+, op de trein zetten die blonde dweil.

Bij Ajax lijkt me lastig aangezien die 3 zelfverklaarde "supertalenten" op die positie heeft. Zou toch gek zijn als de grote talenten uit eigen jeugd door een aankoop worden verdrongen. Dat is niet het nieuwe Ajax natuurlijk.

27 juli 2012 om 18:35

Als je nou wat beter leest dan noem ik meerdere punten op. Ik heb oa. gepost dat sportief gezien Ajax een stap vooruit is en PSV niet. Goede medespelers dat hebben beide teams. Qua salaris zou hij iets meer gaan verdienen maar ach ; bij een evt. kampioenschap/bekerwinst krijg je een premie en sta je zowat weer gelijk. Het ligt er puur aan wie er vertrekken bij Ajax en Psv.

27 juli 2012 om 18:43

Strootman, Lens, Willems, Tyton en Wijnaldum zijn inderdaad middelmaat ja. Daar is niks doms aan hoor als dat gezegd wordt. Vorig jaar had PSV ook zogenaamd de sterkste selectie volgens de PSV aanhang, maar wederom werd het seizoen een fiasco. Als ik de reactie van themessishow lees is PSV eigenlijk alweer kampioen. Doet me een beetje aan de kampioenswedstrijd van Mertens denken. Als iedereen maar hard genoeg roept dat ze de beste zijn zie ik het weer misgaan. Maar erg lang zal ik daar niet mee zitten

27 juli 2012 om 18:44

Als je zo wil haten over Ajax dat het zolang geleden is? Laatste Europese finale van Ajax was 96 laatste winst 95. Wanneer was de laatste van PSV ? Beetje triest om te doen dat de laatste succesen 40 jaar geleden was

27 juli 2012 om 18:47

Ja, inderdaad. Want Psv is het grote voetbal bolwerk van Nederland. Jij hebt ze echt niet op een rij...psv groter dan Ajax...pfff.

27 juli 2012 om 18:53

Weet je wel zeker of je op juiste site zit Rugu?

Ajax heeft inderdaad een goed collectief maar zeer middelmatige kwalitatieve selectie.
Het is dat De Boer een goede trainer is anders zou Ajax Europees voetbal halen via de play-offs.

27 juli 2012 om 19:03

Maher heeft niets aan een grotere naam. Dan kan hij ook naar Nottingham Forrest of Feyenoord. Die beide clubs zijn nog altijd beter dan PSV.

Bovendien heeft AZ het de afgelopen jaren feitelijk beter gedaan dan PSV. Waarom zou hij naar een team moeten dat al jaren zegt kampioen te worden met zo'n 'heerlijk' bij elkaar gekocht team?

Als Maher naar een club die een betere selectie, grotere naam, rijkere historie, meer potentie, beter salaris heeft moet hij naar Ajax!

27 juli 2012 om 19:04

Ik haat niet, ik zeg alleen dat het voor een professionele voetballer, niet bijster veel uitmaakt wat de club in het verleden gepresteerd heeft.

27 juli 2012 om 19:12

Ajax en PSV hebben hem beide niet nodig. Zit niet veel in voor Maher lijkt me.

27 juli 2012 om 19:24

Lieve schatjes,

Nee ik weet zeker dat ik hier goed zit. Mertens vind ik nog een talent ja, een laatbloeier. Narsingh meeste assist van de Eredivisie ja dat klopt ja. Omdat ze een Bas Dost op 9 hadden die ze wel af kon drukken (ook voornamelijk tegen Excelsior en de Graafschap). PSV heeft niet zo'n afmaker op 9 dus wat heb je dan aan een assistenkoningen als niemand zijn assisten kan afmaken? In de grote wedstrijden was Narsingh compleet onzichtbaar. Dus hij moet zich nog zeker bewijzen.

Strootman was vorig jaar een grote grap. Ik elke wedstrijd die ertoe deed zakte hij hopeloos door het ijs. De reden waarom jongens als Strootman en Bouma bij Oranje zaten kwam door de PSV getinte Oranje staf. Pieters is een hele goede verdediger. Ik denk zelfs met afstand de beste linksback van de Eredivisie nu Poulsen weg is. Willems, tja, Willems.

Tyton is zeker een goede keeper maar om hem nou gelijk de beste te noemen. Ik vind Mihaylov ook geen slechte keeper. Vermeer begon heel onzeker aan het seizoen maar is de beste lijnkeeper die Ajax ooit heeft gehad. Zolang Vermeer gewoon op zijn lijn blijft is hij met afstand de beste keeper van de Eredivisie.

Marcelo maakt elke wedstrijd minsten drie persoonlijke fouten waardoor een aanvaller alleen voor de keeper komt. Moet je maar eens bij PSV kijken naar alle tegendoelpunten van PSV afgelopen jaar. Ja beste verdediger in de lucht. In Nederland wordt veel meer over de grond gespeeld dan door de lucht dus wat heb je eraan? Zanka stond in de belangstelling van Arsenal. nou nou phoe phoe, Daley Blind stond een paar jaar geleden in de belangstelling van Arsenal en Man Utd. Fischer kon naar AC Milan, Chelsea en Man Utd. Eriksen kon naar Man City of Barcelona. Wat wil je daarmee zeggen? Zanka heeft een jaar niet gespeeld, we moeten eerst nog maar eens zien hoe hij daaruit terugkomt. Kan ook zomaar een tweede Hofland worden.

En nee, ik ben allerminst jaloers op de onuitgebalanceerde selectie van Psv. Sterker nog ik ben helemaal niet bang voor Psv. Ik zie als Ajacied eerder FC Twente en AZ als serieuze bedreiging. Vorig jaar heb ik aan het begin van het seizoen al gezegd dat PSV onmogelijk kampioen kan worden, ze hebben niet geleerd van hun fouten, dus dit jaar veranderd daar niks aan.

Oke dan praatmaker of moet ik zeggen praatjesmaker. Strootman, middelmaat, talentvol maar heeft het bij PSV nog niet laten zien. Lens, is een leuke buitenspeler die wat toe zou kunnen voegen aan Vitesse of Heerenveen. Willems, daar ga ik niet eens serieus op in. Tyton is een goede keeper. En Wijnaldum ga ik ook niet serieus op in. In de jeugd bij Ajax lopen denk ik 5 spelers met dezelfde kwaliteiten als Wijnaldum. Maar goed, wat is middelmaat? Voor de Eredivisie begrippen is PSV geen middelmaat nee, maar als ik PSV naast Ajax leg, ja dan vind ik het heel middelmatig.

Ooh en om nog even te reageren op waar dit onderwerp eigenlijk over gaat. Ik geef Verbeek groot gelijk. AZ heeft de afgelopen jaren gewoon laten zien dat het een veel stabielere en betere club is dan Psv. Dus wat heeft het voor Maher voor zin om naar PSV te gaan als hij ook bij AZ kan blijven? Al vind ik wel dat als het klopt dat Maher daar nog een jeugdcontract heeft dat ze hem wel snel een contract a la Moisander/elm moeten aanbieden. Die jongen heeft afgelopen jaar duidelijk laten zien dat het een steunpilaar voor AZ is.

27 juli 2012 om 19:29

Whahahahahaahah de grap van de dag is gemaakt, Psv een beter elftal, dat nooit met Frank de Boer aan het roer, een betere selectie wel, maar dat komt omdat psv maar wat raakt koopt.

27 juli 2012 om 19:52

Nee Ajax heeft een fantastische selectie!? Wie zijn jullie op Toivonen en Narsingh en Strootman middelmaat te noemen jullie mogen eerlijk gezegd dromen van zo'n selectie. Deze reactie kost dislikes, Maar verder dan Siem de Jong en Eriksen kom ik niet als ik spelers boven de pure middelmaat moest noemen. Sorry voor mijn eerlijke reactie.

27 juli 2012 om 20:28

Bedankt voor je eerlijke reactie mannetje. Als ik de selectie van Ajax kon ruilen die van PSV + 50 miljoen zou ik het als ajacied nog niet graag willen. Verder kost jou reactie van mij geen dislike hoor. Ieder heeft recht op zijn mening, wie ben ik om dat te veroordelen? Maar goed jij zegt Ajax mocht dromen van de selectie van Psv. Hoe kan het dan dat Ajax afgelopen twee jaar kampioen is geworden en PSV niet? En zeg nou aub niet dat het aan Rutten lag want Rutten heeft de spelers gewoon prima neergezet en alle spelers liepen met Rutten weg. Sterker nog, het is dat Ajax afgelopen jaar een aantal maanden zonder eerste team speelde (zware blessuregolf) anders waren ze waarschijnlijk in Maart al kampioen geweest.

Even serieus, natuurlijk lopen we hier elkaar ook soms maar een beetje op te stoken. Maar even serieus in al je redelijkheid. Waar baseer jij het op dat PSV een veel betere selectie als Ajax heeft?

27 juli 2012 om 20:34

Als Blind bij jullie zou spelen, zou het de beste verdediger zijn die jullie hadden. Ons middenveld is veel beter, Strootman is zeer matig zwaar overrated en met een verschrikkelijke uitstraling, Bommel is een opa en Toivonen scoort 10 x tegen een nac en ado zonder assist. Daartegenover staat de beste cvm van Nederland (anita) en een keuze uit Janssen, Schone, De Jong, Eriksen, Serero en eventueel Fischer. Onze spits is beter, Mertens=boerigter (boerigter wel veel gebleseerd) en Narsingh is beter dan alles wat wij rechtsvoor te bieden hebben.

Conclusie lijkt me duidelijk toch.
Veel plezier met Dickie volgend jaar, saaiste Nederlandse coach voor de saaiste Nederlandse club

27 juli 2012 om 20:43

Zo kan je ook zeggen dat Depay bij jullie zou spelen , meteen de beste aanvaller zou zijn.
Als ik Ajax voorhoede bekijk is het de zwakste van de top 5. Met name de flanken is het niet topclub waardig.

Trouwens ik zou Blind niet eens gratis erbij hebben,psv heeft met Marcelo de beste verdediger van de Eredivisie;

27 juli 2012 om 21:25

Marcelo is niet alleen de beste verdediger van de Eredivisie, hij is de beste verdediger van de wereld! Het schijnt ook dat Real Madrid een bod op hem voorbereid van 50 miljoen!

27 juli 2012 om 21:34

Je hebt gelijk man,vind alleen dat koeman bij psv bekender is geworden met het winnen van de europacup1.

Voor de rest mag jij je kaas laten rusten

27 juli 2012 om 22:21

uhh alderweireld sigthorsson sulejmani boerrighter anita cillessen theo janssen misschien?

27 juli 2012 om 22:37

hahahaha simpele ziel.....

28 juli 2012 om 15:15

Bwahahaha weer een Psv-basher hier. Achja, die jaloezie toch he, het moet ergens vandaan komen

28 juli 2012 om 15:21

Mooi wijzen met het vingertje wie groter is. Ik weet niet of jij verder komt dan Azië maar overal waar ik ben geweest (VS tot Australië, Mexico tot Ierland tot Israël en ga zo maar door) konden ze meteen Psv, ik weet dat dit pijn voor je is dat jou Ajax niet werd genoemd op de wereld maar let it be. Ik ziet er niet mee.

27 juli 2012 om 17:17

Maher is iemand die een half seizoen goed gevoetbald heeft en voor de rest niets heeft laten zien. Tegen het einde van het seizoen was het al beduidend een heel stuk minder. Bij Oranje werd hij ook terecht niet geselecteerd omdat er nu eenmaal mensen hoger in de pikorde staan dan hem.

Daarnaast hebben heel veel spelers één seizoen geod gedraaid maar het continueren van een bepaalde vorm moet je ook maar vol zien te houden. Zie ook bijvoorbeeld de woorden van Ferguson die Kawaga pas na een 2e seizoen goed spelen aan trok.

Maher moet niet zo klagen, hij is 18 of 19 jaar oud en heeft pas een half seizoen wat laten zien. Voor de rest heeft hij nog een contract tot 2015 en dat heeft hij met zijn volle verstand getekend. Daarom heeft hij niets te klagen en zeker niet openlijk in de media. Je mag je wens altijd uitspreken tegen de trainer, maar meer ook niet.

AZ houd ook terecht vast aan een vraagprijs van 15 miljoen. Als een Ola John na een half seizoen voor 12 miljoen aan Benfica (geen concurrent) kan worden verkocht mag je ook voor een binnenlandse (concurrenten) transfer meer vragen.

27 juli 2012 om 17:26

Inderdaad, hij kan leuk voetballen maar hij moet het volgend seizoen nog maar is laten zien.
Goed dat je Kagawa aanhaalt, aan de andere kant heb je Nasri. Bij Arsenal speelde hij een half seizoen goed en toen wilde hij meteen een topsalaris. Kijk waar hij nu staat, hij staat niet eens in de basis bij City, terwijl als ie bij Arsenal was gebleven hij nu een bepalende speler zou zijn.
Maher dreigt ook een beetje deze kant op te gaan.

AZ mag wat mij betreft 20 mln. vragen als Ajax 25-30 voor Eriksen mag vragen. En dan hou ik er nog rekening mee dat AZ een minder grote naam heeft, want ik vind Maher en Eriksen gelijkwaardig.
Helemaal als je met binnenlandse concurrentie te maken hebt vind ik dat je een hoger bedrag mag vragen of gewoon mag zeggen van: We laten je niet gaan, want we gaan onze concurrenten niet versterken als wij er aanzienlijk op achteruit gaan.

Maher's hoofd wordt een beetje op hol gebracht door de media en die zaakwaarnemer van 'm. In de winter zei hij nog dat hij het naar zijn zin had bij AZ en absoluut wilde blijven. Het lijkt me niet dat je in een paar maanden zoveel in je hoofd kan veranderen.

27 juli 2012 om 17:29

Ja het Fergie/kagawa-argument is een zeer sterk argument. Dat ben ik volledig met je eens. Maar ja, een klagende speler is nou eenmaal veel minder waard normaal gesproken. En blijkbaar heeft in zijn hoofd dat hij haast heeft om zich elders te bewijzen.

Dan kan je als club ook je kans schoon zien.
Ben met je eens dat AZ terecht vast houdt aan een behoorlijke som. dat ze die niet gaan krijgen lijkt me wel duidelijk. Volgend jaar nieuwe ronden, nieuwe kansen.

27 juli 2012 om 17:33

Je vind Kawaga een goed voorbeeld en Nasri een voorbeeld van iemand die maar een half seizoen goed gespeeld heeft. Maar je noemt wel Maher gelijkwaardig aan Eriksen?

Maher die een half seizoen bovengemiddeld heeft gepresteerd gelijkwaardig vinden aan een 20 jarige met een EK, WK, Champions league ervaring en meer als 100 eredivisie wedstrijden in zijn benen. Dat is pure nonsens. Daarnaast heeft Eriksen zich afgelopen seizoen veel meer laten gelden dan Maher. 17 assists en 7 doelpunten in de competitie.

Maher moet eerst nog maar eens een half seizoen goed presteren. Dan kan hij laten zien of hij daadwerkelijk over genoeg talent beschikt of dat hij leek kon meevoetballen met de groep. Want toen het slechter ging met AZ was Maher met enige regelmaat één van de slechtste van het elftal.

27 juli 2012 om 17:38

Ik heb het meer over de hype die bij Eriksen ook onstond toen hij in het seizoen 2010-2011 ook een half jaar goed presteerde.
Toen werd hij ook meteen een speler die 25-30 miljoen moest gaan opleveren en ik vind dat het nu hetzelfde verloopt met Maher.
En of Maher volgend seizoen hetzelfde zal laten zien, dat weet je natuurlijk nog niet. Maar naar mijn mening zit Maher op dit moment wel op dezelfde hoogte als Eriksen vorig jaar.

27 juli 2012 om 17:48

De hype werd niet gecreerd door de supporters. Maar die werd gecreerd door de geinteresseerde clubs. Waaronder ook Manchester City toen ze begonnen met het miljoenen project. En de uitspraken van Ferguson dat Eriksen nauwletten werd gevolgd. En uitspraken uit kamp Barcelona in de pers dat Eriksen werd gevolgd.

Uitspraken die je allemaal niet hoort over Maher. Deze moet zelf openlijk gaan leuren om een (eventuele) transfers naar Ajax of PSV te kunnen bemachtigen.

En er is nog een heel groot verschil. Bij Eriksen was de druk vele malen groter dan bij Maher. Tenslotte is bij Ajax de druk gewoon weg groter. Eriksen mocht na 424 minutenbij Ajax gelijk debuteren in het Deense elftal waar hij op zijn 19e al een basisplaats had. Voor de rest bracht hij vrijwel eigenhandig het Engelse elftal naar de slachtbank waardoor de gehele internationale pers in één keer de naam Eriksen kende.

Daarnaast was Eriksen in het kampioensjaar al vrij beslissend binnen Ajax met 6 doelpunten en 12 assists al 18/19 jarige zijnde. Afgelopen seizoen was hij met 7 doelpunten en 17 assists ook heel erg beslissend.

Eriksen staat nog ver boven Maher. Maher heeft misschien de potentie om net zo hoog te komen. Maar heeft bij lange na nog niet genoeg laten zien om hem op hetzelfde stuk als Eriksen te praten. Maar dat is niet alleen mijn persoonlijke mening. De feiten spreken ook voor zich.

27 juli 2012 om 17:49

@ Messias10:

dan heb je Eriksen echt niet goed gevolgd vanaf de A1. Die is evident de meest begenadigde middenvelder van Nederland. Dat zijn afstandsschoten er nog niet altijd invliegen is jammer en daardoor lijkt hij wat te stagneren. Maar dat is een half jaar ten opzichte van de 3 jaar waarin hij nu bij Ajax zit en eigenlijk altijd de juiste keuze maakt. Eriksen is geen hype. Die is echt heel erg goed.

27 juli 2012 om 18:07

Dan had jij zeker de verhalen gemist van de interesse van Barcelona, Real Madrid etc. in Maher? Dat ligt nagenoeg hetzelfde hoor.
Ik ben het wel met je eens dat de druk anders is, maar het is denk ik makkelijker om in de Deense selectie te komen dan in die van Oranje. Helemaal met Van Marwijk die het graag met de ervaren mensen wilde doen. Een basisplaats is natuurlijk wel knap, maar we zullen zien waar Maher zal staan als hij nu wél wordt geselecteerd voor de kwalificatie/oefenwedstrijden en net als Eriksen eigenhandig een topteam te kijk zet.

Over de statistieken trouwens, als je de eerste 2 jaar van beide spelers naast elkaar legt komt het toch aardig op hetzelfde neer. Maher heeft 12 goals en 7 assists waar Eriksen naar jou zeggen op 6 goals en 12 assists komt.

27 juli 2012 om 18:24

Een klein verschil tussen verhalen en daadwerkelijke feiten. Bij Maher was het daadwerkelijk verhalen zonder enige bron.

De leiding van Manchester City heeft in de media toegegeven een poging te hebben gedaan Eriksen te contracteren. De assistent van Ferguson heeft recht voor de camera beweert dat ze interesse in Eriksen hadden.

Klein verschil.

27 juli 2012 om 19:35

Maher deed het dus wel aardig volgens jou terwijl hij op alle posities van het middenveld heeft gespeeld, nog maar 18 was en een dragend speler is/was voor het team.
Laat ik je eerste zien nog eens onderbouwen:
Maher heeft een halfseizoen goed gespeeld op rechtsmidden maar heeft de eerste helft van het seizoen toen Martens gebleseerd was een geweldig halfseizoen gespeeld.
Geniale pases, veel initatief en prachtige goals maar voor Maher was het de pech dat Martens terug kwam en dat hij de voorkeur kreeg boven Maher want dan had hij een geweldig seizoen gespeeld.
Gelukkig kreeg Maher geen voorkeur boven Martens want dan was hij mee gegaan naar het EK en wou elke club hem nu hebben.
Na alle waarschijnlijkheid kunnen we nu teminste nog een seizoen van hem genieten.

27 juli 2012 om 17:20

Net of die grotere naam zoveel uitmaakt. De Europese (sub)topclubs weten heus wel van een talent Maher af. Neem de (vermeende) interesse van Barcelona afgelopen winter/lente. Daarnaast zal hij bij AZ goedkoper op te halen zijn dan bij Psv.

27 juli 2012 om 17:24

Je moet de druk ervaren van een echte topclub en dat is PSV en helaas voor jou AZ niet..

27 juli 2012 om 17:32

Dat hoeft helemaal niet, kijk maar naar een club als Valencia. Daar is ook minder druk, omdat ze weten dat ze toch niet hoger dan de 3e plaats kunnen eindigen.
David Silva, Juan Mata etc. zijn spelers die ook niet bij een echte topclub hebben gespeeld en kijk waar zij nu staan.
Ik schat de situatie van AZ en Maher hetzelfde in.

27 juli 2012 om 17:55

Een Valencia presteerde gewoon in de Europa league prima en beter dan AZ onder andere. Daarnaast speel je in de primera division tegen onder ander Madrid en Barcelona. Iets betere tegenstanders dan Ajax en Psv.

Het gehele niveau in Spanje is gewoon hoger als in Nederland. En dat een Valencia niet zo goed presteert als een Madrid of een Barcelona betekent niet dat de druk lager is. Bij Valencia word verwacht dat ze minimaal 3e worden. Terwijl de doelstelling van AZ nog steeds bij de eerste 5 eindigen is.

De druk bij een Valencia, Ajax, Psv, Tottenham of iets dergelijks is veel groter dan bij AZ. Daarnaast debuteerde Maher en werd er niets van hem verwacht. Dus hij voetbalde eigenlijk helemaal zonder druk.

27 juli 2012 om 17:33

Als hij naar psv wilt gaan zou die dat meer om financiële redenen

als hij naar ajax zou gaan zou die dat meer om sportieve redenen doen.

Psv is sportief gezien 1/2 stap vooruit (sportief gezien: Az & Psv in de EL, in de competitie stond psv wat hoger dus het is sportief gezien niet echt een stap vooruit)

Ajax is sportief gezien 1 stap vooruit. (ajax is sportiet gezien zeker een stap vooruit, hoger geklaseerd in de eredivisie en ze spelen in de CL, financieel is het ook een stap vooruit volgens mij maar dat weet ik niet zeker, verbeter me als ik het fout heb)

27 juli 2012 om 21:16

Prima alle punten kan ik wel begrijpen, maar het walgelijke gedrag van Van Marwijk wordt totaal niet aangekaart door jou. Misselijk wordt ik van die man, hier heeft Verbeek echt gelijk.

Janssen ---- Vitesse
Maher ---- Ajax

Mooier kan ik het niet maken. Plus PSV heeft kan hem toch niet betalen, tenzij ze iemand verkopen

27 juli 2012 om 16:56

Nee bedankt, wij hebben al een goed middenveld, maher hoef ik niet erbij. ook zonder jansen

27 juli 2012 om 17:00

Ik begrijp je reactie wel, het zou ook overbodig zijn.

Echter zou een middenveld Maher - Anita - Eriksen wel om te smullen zijn.

27 juli 2012 om 17:12

Maher is een van de grootste Nederlandse talenten. Die zie ik altijd graag bij Ajax spelen. De Jong, Eriksen en Anita zijn logischerwijs goed genoeg. Van Schone moet dat nog gezien worden. Serero heeft niet de potentie die Maher heeft. Klaassen en Fischer zullen op andere posities gebruikt gaan worden en Rits is nog niet ver genoeg. Bovendien is Maher de enige die ook controlerend kan voetballen en daar een alternatief voor kan zijn. Hier bovenop zal Eriksen bij een goed jaar volgende zomer gegarandeerd verkocht worden.
Indien Janssen bij Ajax vertrekt zeg ik absoluut op voorhand geen nee tegen Maher.

27 juli 2012 om 17:13

En waar moet de Jong dan spelen. Dat is het lievelingetje van de Boer en iedereen moet wijken voor de Jong als het aan de Boer ligt.

27 juli 2012 om 17:22

Haha ja inderdaad, Siem de Jong, de Dirk Kuyt van Ajax, moet en zal altijd spelen, ondanks dat hij niks toevoegt. Trouwens, Verbeek mag Maher dan niet snappen, ik snap hem volkomen. Bij PSV en Ajax verdien je meer, heb je meer kans op een titel, speel je wekelijks in een grotere ambiance en heb je ook meer kans om daarna aan een grote Europese club te worden verkocht. Waarom je dan bij AZ zou willen blijven is me een raadsel? Daarnaast heeft Ajax natuurlijk nog een streepje voor, die spelen ook nog eens CL. Ik vind ook dat Ajax geen exorbitante bedragen meer uit moet geven maar in het geval van exceptioneel talent moet daar van af kunnen worden geweken, zeker als Janssen vertrekt. Ik zeg 3,5 miljoen voor Janssen, 5 miljoen erbij voor Maher en we kunnen de schaal alvast omhoog tillen!

27 juli 2012 om 17:23

@ajaxdude

De Jong is niet het lievelingetje van de Boer. De Jong is simpelweg onmisbaar in het elftal op basis van een aantal feiten. En dat heeft Frank de Boer namelijk heel goed gezien.

Allereerst is de Jong iemand die altijd 110 zal geven. Nooit zal hij verzaken op wat voor manier dan ook. Hierdoor is hij een perfecte teamgenoot en een perfect voorbeeld voor de jeugd.

De Jong leeft volledig voor de sport en het nastreven van het hoogste. Hierdoor is hij een voorbeeld voor de jeugd.

De Jong brengt kopkracht en body met zich mee op het middenveld. Hierdoor wint hij vaak duels van de tegenstander en raakt hij bijna nooit de bal kwijt. Dit creeert rust in het spel.

De Jong schuwt het vieze werk niet, hij zal meeverdedigen wanneer het moet en als hij 2e spits moet spelen doet hij dat ook. Hierdoor heb je een multifunctionele speler in je elftal die andere spelers beter kan laten renderen.

De Jong als aanvallende middenvelder stond gelijk aan 15 goals per jaar. Dus extra scorend vermogen in het team.

En als laatste: De Jong zal nergens en te nooit over iets klagen. Hij zal altijd zijn taak naar behoren uit voeren zonder mopperen.

Dat in tegenstelling tot een drinkende en rokende Janssen met overgewicht.
Of een Maher die na een half seizoen een transfer wil.

Geef mij maar lekker Siem de Jong. Dan mag Vitesse Janssen hebben en Maher lekker bij AZ blijven.

27 juli 2012 om 17:23

@ajaxdude

Ik heb het nooit gehad met De Jong.

Hij pakt hier en daar een doelpuntje mee en zal vast goed in de groep liggen. Heb hem nooit een echte Ajax speler gevonden, een Ajax speler bezit dit:

Tips

T: techniek
I: intelligentie
P: persoonlijkheid
S: snelheid

Ajax is nog steeds de grootste club in Nederland, die hadden vroeger spelers als Cruijff, Van Basten, Bergkamp, Litmanen, Finidi, broertjes De Boer. Om maar even wat op te noemen. Nu moeten ze het doen met Ozbilliz, Sulejmani, Blind en De Jong o.a. dat vind ik wel jammer, aangezien ik als Psv'er Ajax ook een schitterende club vind.

27 juli 2012 om 17:28

@ Jizzy

Toegegeven, voor het WK riep ik heel hard dat Kuyt niet in de basis moest staan omdat hij niets zou toevoegen.

Maar nu we het WK gezien hebben kan je niets anders concluderen dat Dirk Kuyt onmisbaar was in het Nederlands elftal. Tenslotte zorgde hij voor het evenwicht in een elftal. Tussen het aanvallen en meeverdedigen. Er is gebleken dat je met alleen maar aanvallende spelers niets kan winnen omdat je achter in kwetsbaar bent.

En daarnaast, weten we nog het seizoen dat Siem de Jong op de 10 positie stond? 17 doelpunten in 32 wedstrijden. Het seizoen erna scoorde hij er 16 en afgelopen seizoen scoorde hij er weer 17. Hoe bedoel je neits toevoegt?

Degene die niet snappen waarom de Jong in de basis staat moeten maar eens verder kijken dan "fluwelen techniek" En het voetbalverstand is een klein beetje bijschaven. Want voorlopig heeft Siem de Jong dubbel zoveel gepresteerd als Theo Janssen, en 5x zoveel gepresteerd als Maher. En hij is ook nog maar 23 jaar jong.

27 juli 2012 om 19:03

@ De-lano
Wat zijn nu de feiten waar je het over hebt? Ik zie ze namelijk niet terug in je post.
Dingen die jij op noemt zijn constateringen vanuit jou oogpunt, geen feiten!
Feiten kan je onderbouwen met cijfers. Zeg bijvoorbeeld de Jong wint ...% van zijn duels, wat body meebrengt wat nodig is. Dan heb je het over feiten (mits de gegevens kloppen)

Op lijstje is niet op basis van feiten.. wat je betoog een stuk minder krachtig maakt als dat het zou kunnen zijn!

27 juli 2012 om 20:09

@treeck

Je kan Delano niet kwalijk nemen dat hij niet iedere wedstrijd met een bloknoot op de tribune zit om het aantal gewonnen duels of goede passes van Siem de Jong te turfen. Iedere Ajacied die dat wel doet die mist waarschijnlijk een boel voetbalplezier. Laat het onderzoek maar over aan het EK lab of een dergelijk clubje statistici.

Feit is dat Siem de Jong een zeer belangrijke rol heeft gespeeld in het succes van de afgelopen 3 jaar. En dat is echt geen toeval als het zo vaak gebeurd. Gek genoeg hebben de goals van Siem de Jong in de kampioenswedstrijd tegen Twente zijn status eerder kwetsbaarder gemaakt. Sindsdien denken bepaalde figuren dat hij alleen nog maar bij Ajax zit vanwege die 15de mei.

Ik sluit me veder aan bij Delano , met de toevoeging dat Siem er heel vaak in grote wedstrijden staat. Dat is een kwaliteit die te weinig benoemd is , maar stalen zenuwen behoren geloof ik tot de letter P van de beroemde Tips.

27 juli 2012 om 16:56

En Ajax geeft tegenwoordig ook heel veel geld uit, dus dat willen ze vast besteden aan Maher die ze niet nodig hebben?

27 juli 2012 om 16:58

Dan moet je toch een van de vier (anita, eriksen, de jong of maher) op de bank zetten als je 4-4-3gaat spelen. En je hebt schone ook nog.

27 juli 2012 om 17:01

Met 4-4-3 kunnen ze er allemaal in

27 juli 2012 om 17:03

4-4-3 en dan geen keeper opstellen?
Lijkt me logisch dat onze aanvoerder dan mag banken...

27 juli 2012 om 17:04

met 4-4-3 moet je er nog wel eentje op de bank denk ;

27 juli 2012 om 17:14

Tuurlijk, 4-4-3 dan spelen ze in de Nederlandse competitie met 13 man of zal de scheidsrechter het komende jaar ook eens tegen ze fluiten?

27 juli 2012 om 20:53

Moet ajax echt gaan doen 4-4-3 spelen, dan is onze grootste concurrent regelementair uitgeschakelt...

27 juli 2012 om 17:01

het mooie van het middenveld van ajax is juist de balans en mogelijkheden om te varieren. anita en eriksen staan vast en met de jong en janssen heb je twee compleet andere types, beiden nuttig. maher is een heerlijke voetballer maar of hij complementair zou zijn aan eriksen is zeker niet voor de hand liggend. in mijn ogen zou maher dan ook pas interessant voor ajax worden op het moment dat eriksen verkocht wordt.

27 juli 2012 om 17:02

Hoewel ik Maher graag in een Ajax shirt zou zien : Nee

Ajax gaat niet het bedrag betalen wat AZ voor Maher verlangt, dat zou geheel in strijd zijn met het nieuwe beleid van Ajax.

27 juli 2012 om 17:25

Ajax kan Maher ook niet betalen , het zal me niet verbazen als AZ 15 miljoen vraagt voor iemand die zich 1 jaar heeft bewezen.

Wat Verbeek hier zegt, klopt natuurlijk niet. PSV is een topclub, AZ nog niet. Ik vind de houding van Maher ook niet kunnen, eerlijk gezegd. Hij is nog lang niet uitgeleerd bij AZ en kan daar nog enorm veel stappen maken. Na één seizoen goed gepresteerd te hebben wil hij al gelijk een stap hogerop. Begrijpelijk, maar ik vind niet dat hij dit kan forceren wat hij toch wel een beetje aan het doen is. Niet netjes en egoistisch van Maher.

27 juli 2012 om 17:04

Ik geef je gelijk maar dat Maher naar PSV wilt heeft naar alle waarschijnliijkheid toch echt te maken met het hoge PSV gehalte bij het Nl-elftal die hem een kant op proberen te duwen.

27 juli 2012 om 19:20

En waarom heeft PSV een veel groter Nl-elftal gehalte dan AZ? Omdat bij PSV de betere Nederlandse voetballers spelen, en als goede speler speel je natuurlijk het liefst bij meer goede spelers.

Verbeek kan roepen wat hij wil maar PSV en Ajax zijn de enige topclubs van Nederland momenteel met Twente als close runner up. AZ komt in een volgend rijtje met Heerenveen en Feyenoord.

27 juli 2012 om 19:49

Omdat de 2 assistenten bij PSV werken.
Omdat de aanvoeder van het Nl-elftal weer naa PSV ging en tegelijkertijd de schoonzoon was van de Bondscoach: Van Bommel
Omdat PSV veel spelers hadden gekocht die Nl-elftal waardig waren: Strootman, Wijnaldum en Lens.
Omdat PSV het geluk had daten broekie mee mocht vanwege een blesure: Willems.
Omdat een routinier die niet meer Nl-elftal waardig was toch mee mocht: Bouma.

Reken maar dat die 2 assistenen van Van Marwijk en hij zelf ook PSV speler heeft voorgetrokken want Willems, Bouma en Strootman hadden helemaal niet mee mogen gaan.
Willems te jong! Bouma zijn tijd zat er op! en Strootman had het laatste half jaar er geen reet meer van gebakt!
Spelers als Anita, Emanuelson, Maher en bijna alle centrale verdedigers die nederlands zijn hadden eigenlijk naar het EK gemoeten inplaats van de spelers die ik net noemde.
Sleutelspelers als Sneijder, Robben en Van Persie hebben zich ook laten vallen over de keuzes die zijn gemaakt met de gekozen spelers voor de EK selectie.

Wat super dat Psv-gehalte bij het Nl-elftal! Nou we waren er ver mee gekomen. Ik ben benieuwd wat er was gebeurd was als Emanuelsson, Anita, Maher en Viergever mee waren gegaan inplaats van Willems, Strootman, Bouma en Mathijssen. Gelukkig hebben we over 2 jaar weer een WK!

27 juli 2012 om 20:49

Was die Maher de laaste half jaar nou zo goed of heb je gewoon een ongelofelijke bord voor je kop ?

Hij was net als Strootman de laatste half ongelooflijk uit vorm maar het verschil zit hem dat Strootman langer dan een half jaar zich heeft bewezen i.t.t tot de gehypte Maher.

27 juli 2012 om 21:30

@xavi

Echt hoor....
Maher stond het eerste halfjaar op 10 en het 2de halfjaar op 8!!!!
Daar zit een verschil in wat er voor zorgde dat hij minder op zijn lievelingspositie uit de voeten kon en zich meer moest gaan houden aan zijn verdedigende taken.
Daar kwam hij trouwens ook goed tot zijn recht en daar deed hij het zeker niet slechter dan Strootman. Op de 8 wordt je nou eenmaal minder gezien dan op de 10...

Kort om: Maher was multi inzetbaar!

Als je kijkt naar de begrotingen en uitgaven, heeft excelsior het zelfs beter gedaan dan Psv.

27 juli 2012 om 17:06

Dan heeft Excelsior het beter gedaan dan wie dan ook.....zelfs beter dan Real Madrid in verhouding....

27 juli 2012 om 22:09

Dan zou fc eindhoven exht geweldig zijn, hebben het coor elkaar fekregen om met de kleinste begroting 3e te worden, maar dat terzijde. Zo moet je het niet mpbekijken,psv heeft sit geld verdient door supporters/prestaties dus dat is gewoon eerlijk.

Alleen vanwege dat ene kampioenschap 4 jaar geleden zeker? De laatste 3 jaar is PSV hoger geëindigd en de 9 jaar daarvoor was PSV 7x kampioen en 2x tweede. Verbeek moet dus niet zulke onzin verkondigen. PSV is bovendien een stuk sterker team op dit moment, het is een erg goede ploeg wat ze daar hebben.

27 juli 2012 om 17:02

jesus lees eens goed. Hij zegt toch de laatste vier jaar.

27 juli 2012 om 17:04

Ja de laatste vier jaar is AZ toch maar 1 keer boven PSV geëindigd dus dan is het toch gewoon onzin wat Verbeek zegt.

27 juli 2012 om 17:05

Jij moet lezen denk ik, ik zeg toch dat het niet klopt? De laatste 3 jaar is PSV hoger geëindigd, alleen 4 jaar geleden werd AZ kampioen. En als je dan die grens trekt, dan mag je ook wel even verder kijken. Je moet gewoon de conclusie trekken dat PSV sportief ook duidelijk een verbetering is, zeker als je naar de toekomst kijkt en welke spelers er voor volgend seizoen vastliggen bij beide clubs.

27 juli 2012 om 17:06

ja omdat verbeek dat beter uitkomt xD lekker in het verleden blijven leven die jongen kijkt naar zn toekomst niet naar het verleden snap best dat hij weg wil bij AZ.

27 juli 2012 om 17:10

In dit stuk staat dat hij vind dat AZ beter gepresteerd had. Dit hoeft niet per se te duiden op de eindprestaties. Maar ik snap wat je bedoelt.

27 juli 2012 om 17:12

@j040

Je weet dat PSV twee keer zoveel te makken heeft als AZ en als je dan kijkt naar sportief gebied over nationaal en internationale prestaties AZ het beter doet.
PSV is dan wel hoger geeindigd met topspelers die individueel hun klasse hebben getoont maar als team is AZ met minder namen verder gekomen in europa en op nationaal gebied heeft AZ niet onder gedaan van PSV ondanks de 1 of 2 plaatsjes verschil in de ranglijst.

Je moet kijken naar het totaal plaatje en niet alleen naar de statistieken.

27 juli 2012 om 17:13

In mijn ogen heeft PSV een prima selectie opgebouwd op het moment. Ik denk eerder dat ze de motor uit AZ willen trekken.

27 juli 2012 om 18:36

@jaspervanaz
Relatief gezien doet AZ het beter, met een begroting die de helft is van die van PSV toch bijna evengoed presteren. Maar als je niet naar de verhoudingen kijkt, doet PSV het toch nog steeds beter. En ik denk niet dat Maher zal denken: Oh wauw, dat PSV wordt 3e met een begroting van 60 miljoen en AZ 4e met een begroting van 30 miljoen, eigenlijk is dat van AZ veel knapper. Ik blijf nog een jaartje!

27 juli 2012 om 20:39

Onbegrijpelijk wat een levensloze mensen er hier op deze site zitten

Waarom weggaan? Deze jonge jongens denken dat als ze 1 jaar uitstekend spelen meteen aan een vertrek, blijf gewoon lekker nog 1/2 jaar bij AZ, kijk of je je niveau kan verleggen, en ga dan een hogere stap maken !

geen speld tussen te krijgen Gert Jan

Kampioenschap zal weer in het zuiden zijn. Ik ben benieuwd over welke trainer Verbeek het heeft. Van Marwijk misscihen?

Tyton
Hutch
Marcelo
Zanka
WIllems
Van Bommel
Maher
Strootman
Narsingh
Lens
Mertens
27 juli 2012 om 17:01

Waar is Wijnaldum in jouw opstelling? die heeft gewoon een prima voorbereiding achter de rug zou niet weten waarom je hem op de bank zal laten zitten.

27 juli 2012 om 17:09

Klopt jelleboy325,

Wijnaldum heeft het uitstekend gedaan tot nu toe en daarom heeft psv Maher ook totaal niet nodig. Ik vind ook dat Psv genoeg heeft gekocht en dat ze nu zo moeten laten voor wat het is. Ze hebben op de positie achter de spits Wijanaldum, Toivonen en Peter Ooijen kan er als jong talent achter de hand ook spelen. Ik zou persoonlijk zo gaan spelen:

Tyton
Hutchinson
Marcelo
Zanka
Willems
V. Bommel
Strootman
Narsingh
Wijnaldum
Mertens
Lens
27 juli 2012 om 17:25

Van Marwijk heeft dit PSV voor een groot deel gevormd. Ik denk dat hij volgend seizoen daar gewoon het stokje van advocaat overneemt en gaat spelen met de jongens die hij via het Nederlands Elftal naar PSV gelult heeft. Kwalijke zaak als bondscoach.

27 juli 2012 om 19:01

Ik denk niet dat hij bij PSV mag gaan trainen. Het is de bedoeling dat Faber of Cocu het volgend jaar van advocaat overneemt. Van Marwijk geeft alleen een advies! Het is zeer begrijpelijk dat hij tegen jongens als Maher, Wijnaldum, Strootman zegt dat ze naar PSV of Ajax moeten gaan. Hij denkt alleen maar aan de ontwikkeling van die jongens of wil jij soms beweren dat je d e stap naar een topclub beter kan maken via met alle respect Feyenoord of AZ. Neem nou bijvoorbeeld Robben of Huntelaar ik denk niet dat als zij meteen de stap van Heereveen en Groningen naar een topclub hadden gemaakt. Dat zij nu zo'n goede spelers zijn.

27 juli 2012 om 17:03

Van Marwijk jaagt iedereen naar het buitenland, niet naar Psv. ;

En het kampioenschap blijft gewoon in Amsterdam. Psv heeft versterkingen gehaald, bij ons zijn belangrijke spelers nu wel fit en aangezien de verdediging van Psv nog steeds zo lek is als een zeef worden wij met 2 vingers in de neus kampioen.

27 juli 2012 om 17:04

haha jij hebt maher der in staan
jullie kunnen volgens mij hem niet eens betalen
alleen als iemand vertrekt mischien
en dan zou ik hem nog niet halen kijk julie verdediging ?
de verdediging van ajax is niet goed maar dat is helemaal slecht

27 juli 2012 om 17:11

Er zitten 2 Psvers in de technische staf van Oranje bij het afgelopen EK en jij verdenkt v Marwijk?

27 juli 2012 om 17:33

“het meest kwalijke vind ik dat een gerenommeerde trainer hem die kant op gepraat heeft. Dat weet ik bijna zeker. Dat is betreurenswaardig. Iemand doelbewust een richting op sturen vind ik a-collegiaal en geen goed bedoeld advies”, zo besloot hij. Op wie de coach doelt, zei hij daar niet bij."

Normaal zou je zeggen Cocu of Faber, maar die hebben nog helemaal geen staat van dienst als trainer ze zijn net beide begonnen juist, dan blijft er 1 iemand over dat is dan Van Marwijk die heeft ruime ervaring en zijn schoonzoon speelt bij Psv.

27 juli 2012 om 20:58

Zal vast wel hè, een oud speler van az die niks te maken heeft bij psv, ja die zal vast speciaal tegen hem gezegt hebben dat hij naar psv moet. Natuurlijk jongen.

ach ik houd maar op over Maher naar Ajax. Zolang Sigi Lens zijn zaakwaarnemer is is het toch hopeloos. En dat samen met Brands in Eindhoven.. Nee ik heb te lang tegen de bierkaai gevochten.
En echt nodig is hij toch niet in Amsterdam dus helaas pindakaas.

Ben benieuwd hoeveel PSV voor hem over heeft. En hoop dat Ajax een poosje lollig mee biedt, om de gemeentecentjes van Eindhoven zo snel mogelijk weg te werken.

27 juli 2012 om 17:08

Die laatste zin verraad dat je er toch wel mee zit. PSV had genoeg geld voor 1 aankoop dit seizoen en dat is Narsingh geworden. Daarnaast is hetallang bekend dat PSV nu pas iets koopt als er iets verkocht wordt. Overigens is Maher niet eens nummer 1 op de verlanglijst, dat is Henriksen.

27 juli 2012 om 17:22

Nou mee zit,laten we niet overdrijven. ik ben tegen elke vorm van staatssteun aan voetbalclubs dus ook hoe het in Eindhoven gegaan is. Ik vind het bovendien een onnoemelijk zwaktebod voor een College van B en W als ze meegaan met dit soort verhalen, aangezien het uiteindelijk doorgaans slechts electoraal gewin is.

Maar die discussie hoeft niet opnieuw gevoerd te worden. Ik hoop in elk geval dat ze zsm door de centen heen zijn. Als Ajax daar een handje mee kan helpen met het risico dat ze er met een fantastisch talent vandoor gaan, kan ik niet ontevreden zijn.

27 juli 2012 om 17:28

Netals dat de gemeente Amsterdam de Arena financieerde eind jaren 90 ?
Bijna elke club heeft in de verleden steun gehad en vooral jij mag er eigenlijk niet over praten

27 juli 2012 om 18:13

Onzin. De gemeente heeft geparticipeerd, net zoals Ajax en andere founders. Daarbij betaalt Ajax een marktconforme prijs, dit itt Psv.

27 juli 2012 om 18:40

Maar het verhaal van eigen bezit van het stadion van PSV laat je er voor het gemak maar ff buiten? Want ja dan is het makkelijk scoren over de zogenaamde gemeentecentjes he...
Ik blijf me verbazen wat een oerstom volk hier op aarde rondloopt.. onvoorstelbaar

27 juli 2012 om 18:50

@bazzi

Dat hoop ik echt van harte van Niet. Henriksen is echt een goeie voetballer en die zou ik niet graag naar Psv zien gaan.

27 juli 2012 om 19:05

Maher staat op de nr 1 positie om toivonen op te volgen. Niet Henriksen!
Wel haalt PSV hem als ze genoeg geld hebben voor Maher en Henriksen maar hier ga ik niet van uit. Pas als Maher niet naar PSV komt schakelen ze over naar hem.

ik snap Maher ook niet, ik bedoel AZ speelt de laatste 4 jaar elk jaar europees en speelt mee om de prijzen, het is gewoon een prima club voor Maher om zich verder te ontwikkelen. en dan kan hij misschien over een jaar of 2 de overstap te maken naar een Europese (sub) topclub

27 juli 2012 om 17:01

Ik denk dat het van Psv makkelijker is om naar een Europse (sub) topclub te gaan dan AZ. Psv heeft toch meer status in Europa dan AZ.

27 juli 2012 om 17:04

Als Maher goede seizoenen gaat spelen in de eredivisie en hij laat ook op Europees niveau zien dat hij zijn mannetje staat, is hij zo weg, ook als hij bij AZ speelt, kijk maar naar Elm.

27 juli 2012 om 17:11

Dan is hij idd misschien zo weg, maar ik denk niet naar de absolute Europese top. Kan me ook niet herinneren of er een AZ speler gelijk naar de Europese top is gegaan.

Psv heeft in het verleden al aardig wat spelers verkocht aan Europese top clubs. Ik denk als Maher het verschil bij Psv maakt dat de Europese top clubs eerder geïnteresseerd zullen zijn dan als Maher hetzelfde doet bij AZ.

27 juli 2012 om 20:59

Moet je toch beter nadenken rbn er is eentje naar Real Madrid gegaan of vind je dat ook geen europese top?

27 juli 2012 om 21:05

Ik kan me alleen John Metgod herinneren maar als we zo lang terug moeten in de tijd dan zegt dat ook wel genoeg.

27 juli 2012 om 21:20

ja idd maar jij vermeld dat het er geen is he, lang geleden of niet.

27 juli 2012 om 21:25

Ik zei dat ik het me niet kon herinneren, niet dat er geen 1 was geweest. Inderdaad, erg lang geleden.

meneer Verbeek, vindt u zichzelf nooit vermoeiend? Altijd die opmerkingen alsof iedereen tegen hem en AZ is en Calimero spelen...

27 juli 2012 om 21:03

Hij laat zichzelf helemaal niet kennen, Hij zegt wat ie denkt of je nu mee eens bent of niet. Kleurrijke vent met eigen wil en mening.

De kansen op een kampioenschap zijn bij PSV natuurlijk veel hoger. Net als het salaris en het oogje van de Europese topteams. Maar ik denk niet dat Psv, noch Ajax, Maher binnenhaalt, dus moet hij, óf naar het buitenland(wat heel dom zou zijn) of bij AZ blijven. Dat laatste zie ik het snelst gebeuren.

Aaaah wat zielig... ik wil niet veel zeggen, maar kijkende naar de feiten werd psv vorig seizoen 3de en az 4de, kortom verbeek, wat nou feiten?

27 juli 2012 om 17:17

Maar dat wil niet per se zeggen dat PSV beter heeft gepresteerd. Als we toch gaan vergelijken: AZ heeft met (veel) minder financiële middelen het langst bovenaan gestaan in de eredivisie dit seizoen. PSV daarentegen had miljoenen uitgegeven voor spelers die matig/wisselvallig presteerden en hebben de doelstelling(kampioen worden) bij lange na niet gehaald.
AZ is ook een ronde verder gekomen in Europa, terwijl je dat juist van PSV zou verwachten.
Verder was het dit seizoen heel onrustig bij Psv, mede door de matige prestaties. Bij AZ was het dit seizoen heel rustig, omdat ze goed voetbal speelden, het financiëel steeds beter ging en de doelstellingen werden behaald.
Ik probeer dus te zeggen dat je goed presteren in vergelijking met de doelstelling, het budget, het spelersmateriaal en de status van de club moet zien(wellicht vergeet ik nog wat). Kijk bijvoorbeeld naar Rkc, die hebben beter dan PSV gepresteerd, omdat ze in vergelijking met het spelersmateriaal, het budget en de doelstelling veel hoger zijn geëindigd dan verwacht.

27 juli 2012 om 17:50

Op basis van deze redenering zou je het wel begrijpen als Mahar naar RKC zou gaan dus..?

27 juli 2012 om 20:47

Toch wel, het resultaat telt uiteindelijk! AZ heeft naar behoren gepresteerd, wat al zegt dat de verwachtingen en ook het niveau toch lager zijn.. een speler als maher moet een zo hoog mogelijk niveau nastreven..

27 juli 2012 om 22:15

Tja als je het zo bekijkt kun je beter nasr heracles dan naar barcelona, maarja dat zie ik ook niemand doen.

Vind het ook achterlijk. Die jongen heeft amper 1 seizoen goed gespeeld.en heeft meteen de grootste praatjes. Tuurlijk, het is een groot talent. Maaar laat hem eerst nog aar 1 a 2 jaar bij AZ voetballen. Hij heeft nog genoeg tijd om een stap hogerop te gaan.

Nou dan heeft of Cocu of Faber lopen lobbyen bij Oranje om Maher die kant op te krijgen. Smerige praktijken vind ik dat ook. Ik snap Maher ook niet direct. Een jaartje leuk gespeeld en meteen moet hij weer weg en salarisverhoging en dergelijke. Laat hem eerst maar eens zien dat hij de verwachtingen een seizoen later waar kan maken.

Ik denk dat Ajax en PSV beiden geen behoefte hebben aan Maher.
ik ken Verbeek wel goed begrijpen hoor. PSV gaat nou eenmaal zo te werk. maar zo gaat dat in de voetballerij nou eenmaal. Verbeek wapen je er tegen, want je zult dat nog vaak meemaken!

Gefeliciteerd Gert-jan, je hebt zojuist de meest domme opmerking van vandaag uitgesproken.

Als AZ de afgelopen vier jaar beter was dan PSV vind ik het toch knap dat PSV de laatste drie jaar boven AZ is geëindigd meneer Verbeek!

27 juli 2012 om 17:06

Dat jij hem nog meneer noemt, hij begint al aardig op gekke Gertje van Tour de Jour te lijken. Zal wel aan de naam en de regio van het land liggen... die gasten uit het Noorden zijn allemoal zo gek als een deur.

27 juli 2012 om 18:01

jouw club ligt ook in het noorden...

27 juli 2012 om 18:28

Ik geloof niet dat jij het artikel helemaal begrepen hebt maar om je een plezier te doen zal ik net zo kortzichtig reageren als jij. In de afgelopen 4 jaar is AZ kampioen geworden en PSV niet. Dus ja, AZ heeft beter gepresteerd ;

Toch algemeen bekend dat Brands en Sigi hem zitten geil te maken voor een transfer naar Psv?

27 juli 2012 om 22:17

Het gaat hier over een trainer...

“het meest kwalijke vind ik dat een gerenommeerde trainer hem die kant op gepraat heeft. Dat weet ik bijna zeker.

Je weet het bijna zeker, maar toch ook niet helemaal. haha die Verbeek is me wel het mannetje hoor. Heeft nooit wat gewonnen maar heeft wel praatjes van hier tot Tokio. Maher is niet omgepraat of iets dergelijk, Maher heeft gewoon een bepaald karakter.

Dat karakter dat zegt z.s.m centjes binnenhalen en de schaapjes op het droge brengen. Daarbij komt dat ik dit misschien wel de meest domme opmerking vind die je als trainer kan geven. PSV is absoluut een betere club dan AZ. 3 jaar hoger geeindigd op de ranglijst, en daarnaast gewoon elk jaar kampioenskanditaat.

Ik snap soms echt niets van die Verbeek. Wat een malloot.

Ik denk dat PSV ondanks zijn matige prestaties afgelopen jaren altijd zijn historische naam mee zal hebben, daarom zijn spelers altijd eerder geneigd om voor een PSV of Ajax te voetballen ipv van een Twente (club in opkomst) en AZ.

27 juli 2012 om 22:18

Psv eindigde vorig jaar ook gewoon hoger dan az. Dus het ligt niet alleen aan her verleden.

Gert-jan is langzamerhand bekender door zijn uitspraken over wat andere clubs allemaal verkeerd doen dan door zijn eigen prestaties.....

Welke trainer bedoelt Gertjan dan.. Toch niet van Marwijk?? Verbeek maakt van z'n hart ook nooit een moordkuil he..

AZ kan het de afgelopen 4 jaren wel beter dan PSV gedaan hebben maar dat maakt de club nog niet structureel beter dan PSV natuurlijk...

"op wie de coach doelt, zei hij daar niet bij."

Van Marwijk?

verbeek moet ze mond gwn houde als maher naar psv wilt dan moet ie gewoon gaan en niet dat zo verbeek tege em zegt van nee moet je nie heengaan

Ik vond Verbeek eerst de grootste zeurpiet van de eredivisie, maar ik begin hem ook nog de domste te vinden. Ik weet niet of hij nu al dement begint te worden, maar ook al kijk je naar de laatste 4 jaar, daarin is AZ 1x kampioen geworden, maar de jaren daarna was PSV elke keer hoger dan AZ geïndigd. En dan praat ik niet eens over de laatste 10 jaar, laat staan als je de geschiedenis van Az en PSV zou vergelijken. Daar kan zo'n subtopper als AZ alleen van dromen. Clubs als AZ en Twente zullen nooit in de buurt komen van Psv, Ajax en Feyenoord, dus dan moet je vooral niet raar kijken als hun beste spelers (janssen, Lens, Hamdaoui etc) en nu Moisander en Maher naar Ajax, PSV of later zelfs Feyenoord willen. Die hebben een historie waar ze niet aan kunnen tippen.

27 juli 2012 om 18:01

@barcapsver: Het is pertinent onjuist te veronderstellen dat AZ en Twente nooit in de buurt zouden kunnen komen bij de successen van Psv. Waarschijnlijk ben je te jong om het te beseffen, maar Philips is begin jaren 80 met geld gaan strooien en heeft de beste spelers van de Eredivisie opgekocht, ook bij Ajax. In die tijd had PSV de status wat Twente en AZ nu hebben en zoals je weet heeft PSV sindsdien een hoop gewonnen. Het kan dus gewoon gebeuren dat Twente en/of AZ, maar ook Vitesse, zich de komende jaren bij Ajax, Feyenoord en PSV voegen. Of dat met geld gebeurt of op een andere manier is de vraag, maar de kans is aanwezig

Maher verdient 80000 per jaar. Ze hadden beter vorig jaar zijn contract open moeten breken en zijn salaris moeten verhogen. Het was tenslotte het grootste talent van vorig jaar.

27 juli 2012 om 17:14

verdiend hij zo ''weinig'' ?? van de andere kant was hij tot vorig jaar alleen een jeugdspeler en dan met zo'n salaris doe je het wel erg goed denk ik

ben erg benieuwd over welke trainer hij het heeft..heb advocaat nog niks horen zeggen over maher...zou hij het over van marwijk hebben ?
elke speler heeft toch ambitie neem ik aan, dus elke speler wil wel een stap omhoog maken. Hoe vervelend het ook voor verbeek is...psv en ajax zijn toch echt een stap omhoog ten opzichte van az.

Ik geloof dat Verbeek een beetje jaloers is geworden dat de laatste tijd in de media veel aandacht wordt besteedt aan Ajax en Psv. Dus dacht Verbeek maar weer eens om wederom te gaan klagen over deze clubs zodat hij ook weer een beetje aandacht krijgt.

Wat zal zijn volgende klacht zijn? Dat PSV op de laatste dag Maher wegkoopt van AZ, vanwege een wedstrijd tussen deze clubs dat 2 dagen later plaats vind? Of gaat hij straks weer tijdens een wedstrijd weglopen omdat hij het allemaal maar oneerlijk vind?

Verbeek is gestoord volgens mij eindigde psv tog egt als 3e en niet az

2009 PSV (4de) - AZ (1ste)
2010 PSV (3de) - AZ (5de)
2011 PSV (3de) - AZ (4de)
2012 PSV (3de) - AZ (4de)

Zeg het dan goed Gert-jan , zeg dat AZ naar verhouding beter heeft gepresteerd, want de laatste 3 seizoenen eindigde PSV telkens hoger. Daarnaast neemt hij met 4 jaar eigenlijk een verkeerde periode. Omdat AZ zijn beleid na 2009 grondig is gewijzigd na de val van Scheringa. De prestaties van het Scheringa tijdperk zijn voor de hedendaagse vergelijking tussen AZ en PSV niet zo relevant meer.

Hoewel het verschil sportief tussen AZ en PSV op het oog misschien niet zo groot lijkt is maakt dit verschil wel uit. Wel of geen CL , wel of geen prijzen , soms is het verschil niet vreselijk groot. Misschien is Arsenal de afgelopen jaren daar wel het beste voorbeeld van.

Gert zou wellicht toch eens professionele hulp moeten zoeken, zijn achterdocht neemt ernstige vormen aan. Hij is niet alleen paranoide maar ook nog eens uitermate narcistisch. Zijn onbeschoft gedrag praat hij graag goed door te zeggen dat hij eerlijk is, maar ook dat is hij zelfs niet. Oftewel, narcistisch, paranoide, onbeschoft en oneerlijk. Fijne trainer om te hebben. Maar hopen dat mijn club die man nooit aanstelt.

Krijgen we nou elke dag een statement van dat ongeleid projectiel op VZ ? Moet er niet aan denken !

Ik denk dat het een zeer goede speler is voor Ajax wanneer Eriksen zal vertrekken.. Maher is denk ik het grootste talent op het middenveld wat nu in de eredivisie rond loopt.. Eriksen zal volgend seizoen waarschijnlijk wel vertrekken en dan heb je met Maher meteen iemand die er dan ook zal staan.. Het zal beter zijn als Maher nog een seizoen bij AZ zal spelen, en dan volgend seizoen Eriksen opvolgen bij Ajax.. Zo zie ik het als ideaal scenario voor Ajax ; nog lekker een jaar basis bij AZ dan is ie van mij van harte welkom

27 juli 2012 om 18:54

@ellewimf

Ik denk dat den kans dat Maher naar Amsterdam komt erg klein is. Ajax gaat geen 5 miljoen voor hem neertellen. En AZ vraagt zelf nog wel wat meer dan 5 miljoen. Ook het salaris zal niet zo hoog zijn als bijvoorbeeld Psv zal bieden.

Daarnaast Ajax heeft Serero, Klaassen, Fischer als Eriksen weg gaat. Ik zou als ik Maher was gewoonnog een jaar of twee bij AZ blijven rijpen.

27 juli 2012 om 18:59

Fischer had ik niet mee getelt.. Is meer een aanvaller.. Maar ik heb het ook over volgend seizoen niet dit seizoen ; Serero en Klaassen moet zich dit seizoen bewijzen.. En ik denk dat wanneer Ajax Eriksen verkoopt dat ze wel rond de 20 miljoen kunne vange mocht hij weer een lekker seizoen draaie.. Ik vind dan dat Maher een goede vervanger zou zijn en als je voor Eriksen 20 miljoen vangt kan er voor Maher wel betaald worden toch, ondanks het nieuwe beleid.. Ik vind Maher een uitzonderlijk talent, gaat een hele grote worden denk ik!!

27 juli 2012 om 19:13

Niet met je eens. Ook al vangt Ajax 20 miljoen. Ze gaan niet de portemonnaie trekken voor Maher. Daarnaast vind ik Serero een veel grotere belofte dan wie dan ook in de Eredivisie, maar dit heb ik vorig jaar ook al gezegd. Dat is toen niet echt uitgekomen. In Klaassen zie echt een jonge Bergkamp, die net achter de spitsen het beste tot zijn recht komt.

AZ doet met veel mindere financiën een veel betere prestatie.

Bovendien speelt AZ al 8 tot 10 jaar mooier en attractiever dan psv, ach psv is er wel kampioen mee geworden met dat afbraakvoetbal onder Hiddink, maar het bracht wel titels, dat dan weer wel.

Conclusie; wat GJ Verbeek zegt klopt wel, AZ 25 miljoen begroting, psv 50 of zelfs 65 miljoen, doet het amper beter. Dus levert AZ de betere prestatie.

Geef mij maar mooi en attractief voetbal.

AZ laat hem niet gaan voor onder de 10 miljoen, nou is geld geen probleem voor Psv, maar dit lijkt me vrij hoog voor een speler die zich nog wel mag bewijzen vind ik. Leuke speler met veel potentie maar Ajax heeft betere spelers. Lekker blijven daar in Alkmaar, je hebt daar in mijn ogen de perfecte trainer zitten voor jonge talenten, pakt ze aan en traint ze af.

Laat hem lekker naar PSV gaan. Ik zie AZ dit jaar niet mee doen om de titel. Denk dat de strijd tussen Ajax PSV en Fc Twente gaat. AZ en Feyenoord zijn bepalende spelers kwijt geraakt en zie bij hun nog geen goeie vervangers. Dus sportief gezien heeft hij gelijk. En Gert-jan baalt er gewoon van dat al zijn top spelers vertrekken en hij weer aan een nieuw team kan bouwen.

Ik vind AZ de afgelopen vier jaar niet beter dan Psv. Alleen twee jaar geleden en dat jaar ervoor vond ik ze beter. Ze hebben wel knap de kwartfinale bereikt van de Europa League, maar volgens mij blijft het daar ook wel bij. Ze hebben misschien wel driekwart van de competitie bovenaan gestaan maar daar koop je niets voor...

Over Maher gesproken vind ik Psv/ajax wel degelijk een stap vooruit... Aleen denk ik dat hij voor het geld zal kiezen in Eindhoven dan het beleid in Amsterdam. Maar goed. Ik verwacht dat hij nog een jaar Alkmaar zal doen...

Nu is Verbeek ineens de boeman bij de Psv'ers, gisteren mepten ze zich nog om de knieën toen dezelfde stakker Verbeek over Ajax aan het janken was.

Verbeek duidt denk ik op Van Marwijk. Viel ook wel op dat spelers die bij het NL 11tal kwamen richting psv gepraat werden. Eigenlijk schandalig...strootman, Wijnaldum, Narsingh ( bommel was meer bezig om narsingh naar psv te praten dan met het EK aan zijn prestaties te zien :-)

Die Verbeek.
Wat een chagrijnige man is het toch.
Die jongen wil bij een grotere club waar meer druk en meer kan verdienen spelen.
Niet dat dat gaat gebeuren want alleen Ajax is de gene die hem kan betalen.
Maar die hebben genoeg spelers en die gaan geen 10 miljoen uitgeven aan een spelers die niet veel meer waarde heeft dan Serrero rits Fischer Eriksen Klaassen.

In de afgelopen 4 jaar is AZ maar 1 x hoger geeindigt dan PSV en dat was het jaar dat ze kampioen werden.

Maar ik snap Verbeek niet echt. Als Maher weg wilt dan zal hij daar wel een reden voor hebben.

27 juli 2012 om 21:32

Geld....

Resultaten uit het verleden, Verbeek. Een eerlijke blik op de selecties en je weet dat PSV dit jaar een veel betere selectie heeft, na de komst van drie nieuwelingen plus het vertrek van 3 sleutelspelers bij AZ. Bij zulk laag budget zul je altijd leeggekocht worden door de top. Dat moet je accepteren bij AZ, of trainer worden bij Ajax of Psv.

maher vervanger van theo?

27 juli 2012 om 22:41

en dan wie ernaast?
we hebben genoeg spelers op die positie. maher is te duur en op dit moment niet nodig.

Ben wel benieuwd naar de naam, hoewel de kans dat het Van Marwijk of Cocu blijkt te zijn is wel erg groot.

27 juli 2012 om 18:38

Of Advocaat? Was niet zo lang geleden nog trainer van Az toch? Maar Cocu zou ook kunnen.
Ik denk in ieder geval niet De Boer. Volgens heeft Ajax ook helemaal geen contact gezocht met Maher en willen ze hem niet eens. Het was juist Maher die zei naar Ajax of psv te willen.

Grappig ook hoe selectief Verbeek is. Laatste 4 jaar. Waarom niet laatste 3 jaar? Of laatste 6 jaar? Oh, wacht dat komt hem slecht uit.

27 juli 2012 om 21:33

Bel hem op zou ik zeggen en vraag het hem,

Verbeek is lekker bezig met om zich heen te schoppen. Eerst richting Ajax en de Boer, nu richting Psv. Verbeek zet zichzelf buitenspel als hij met die onzinverhaaltjes op de proppen blijft komen. Wie is die gerenomeerde trainer dan? Verbeek is altijd ook zo lekker concreet. Hij ziet de bui natuurlijk wel hangen. Poulsen en Holman weg. In het verschiet zeer waarschijnlijk Elm, Moisander en dan Maher. Dan valt er natuurlijk niet veel meer van te maken voor hem.

27 juli 2012 om 18:51

Dan komen er weer jongens voor terug en eindigt AZ gewoon weer in de top 5 zoals de afgelopen jaren. Bijna jaarlijks vertrekken namelijk de belangrijkste spelers. Laat Verbeek lekker, hij heeft regelmatig een punt.

hoezo is az de afgelopen 5 jaar beter
5 jaar geleden PSV kampioen (jaar daarop az)
maar daarna 3 jaar op rij hogere klassering PSV

27 juli 2012 om 18:24

Omdat die hogere klassering weinig zegt, of je nou 3 of 5 wordt, beide speelde ze Europa League en AZ deed het in Europa vaak beter, bovendien waren ze de kampioen 4 jaar geleden.

27 juli 2012 om 18:32

AZ doet het met een budget van 25 miljoen en psv van 60 miljoen of in die richting...... in ieder geval het dubbele en een beetje meer...

27 juli 2012 om 19:13

in Europa vaak beter??
1x beter

27 juli 2012 om 20:54

Vreemd dat PSV dan 22 plaats staat op coefficient lijst en AZ op de 45 plaats.

Misschien heeft de Uefa een fout gemaakt en misschien ook de hele organisatie?

27 juli 2012 om 21:25

Die plaats zal veranderen nu het seizoen 2007/2008 weg valt.

27 juli 2012 om 21:35

@xavi

PSV had vaker CL of kwam in een betere positie de europa leauge in en dat levert sowieso al meer punten op maar in de europaleauge deed AZ het in het vervolg beter.
Statistieken zeggen niet alles weetje..

AZ voetbalde de afgelopen virer jaarinderdaad veel beter en aantrekkelijker dan Psv. Onder Rutten waren de goede wedstrijden makkelijk op een hand te tellen. Verebeek heeft dus gelijk.

Verbeek heef idd gelijk. Hij zegt helemaal niet dat AZ beter is dan Psv, maar dat AZ beter gepresteerd heeft. Als je de budgetten naast elkaar houdt dan had PSV de afgelopen jaren steeds minimaal champions league moeten halen. AZ heeft gezien haar begroting optimaal en dus beter gepresteerd dan Psv

Prestaties meet je af aan de positie op de ranglijst. PSV eindigde op een jaar na de afgelopen jaren altijd hoger dan AZ. De conclusie lijkt me dus duidelijk. Anders kunnen we RKC ook tot beste club van vorig seizoen kronen, dat zou toch ook nergens op slaan?

Hoe zie je de competitie anders voor je: hoe hoger de begroting, hoe meer punten aftrek voordat de competitie is begonnen?

Ik denk dat Maher naar Psv zal gaan. Het zou mij weinig tot niets verbazen als Toivonen verkocht wordt, at Psv de portemonnaie trekt voor Maher. Als Psv 8 miljoen zou krijgen voor Toivonenz, zullen ze wel 8-9 miljoen overhebben voor Maher. En begrijpelijk. Maher is een betere voetballer met veel meer potentie dan Toivonen.

Ik heb het al destijds hier gezegd en ik doe het nu weer. Verbeek moet begrijpen dat spelers Ajax en psv als een grotere club beschouwen. Niemand kijkt naar de afgelopen jaren, ze kijken gewoon naar de verschillen tussen de clubs.

Ja, er zal wel ingepraat op Maher zijn, maar bewijs het dan Gert Jan. Ik ben ook overtuigd dat er is ingepraat tijdens het ek van psv'ers op Narsingh. Wat doe je eraan? niks. Mensen praten en clubs weten altijd wel een manier om spelers te benaderen. Zo ook az.

Als Ajacied weet ik hoe frustrerend het is dat rijke Europese clubs soms zo makkelijk spelers van mijn club wegpikken, maar dat is de realiteit. Verbeek moet gewoon dit beseffen en door gaan met zijn dagelijkse werk. Nogmaals, ik hoor eigenlijk nooit mensen van uit de Ajax leiding mopperen als we weer een goede speler verliezen aan het grote geld. Op dit moment is az nog kleiner dan Ajax en psv, en dat is gewoon een feit.

Ik zou Verbeek wel eens willen horen als hij coach van een topclub was, volgens mij doet hij dan precies hetzelfde. Afgelopen 4 jaar tellen niet meer, het gaat om het nu en PSV en Ajax steken toch bij voorbaat boven de rest uit. Verbeek haalt gewoon alles uit de kast om zijn waardevolle speler te behouden.
Maher is nog niet weg maar toch begint AZ behoorlijk leeg te lopen en de trainerskwaliteiten van Verbeek zullen weer behoorlijk op de proef gesteld worden. AZ ziet zich als een club die elk seizoen iets beter wil presteren. Ben benieuwd wat de doelstellingen van Verbeek zullen zijn.

Vorig jaar is Az toch onder Psv geeïndigd? Tenzij hij doelt op het gemiddelde aantal punten per financiele investering in de selectie. Maar dat telt niet.
Verder een domme opmerking van Verbeek, maar goed dat zijn we gewend van hem. Psv is een Nederlandse topclub, Az niet. Psv heeft een topcoach, Az niet. Psv heeft nu weer een beter elftal. Dus Psv is gewoon een flinke stap vooruit.
Straks gaat Verbeek nog zeggen dat Az een grotere clubs is dan Ajax.

Ja,gert-jan en de 4 jaar daarvoor werd Psv 4x achter elkaar kampioen van Nederland dus geen onzin praten.psv is en grotere club als Az en strijd ieder jaar om de titel terwijl Az dit maar sporadisch doet.ik vindt Gert-jan een goede trainer maar zijn opmerkingen kunnen we toch regelmatig niet echt serieus nemen.

Maher kan beter bij AZ blijven, AZ heeft altijd heel veel potentie om ver te komen dat zag je de laatste 4 seizoenen ook. Ook heeft Maher maar 1 seizoen goed gespeeld, de 2e is de echte test net zoals Sir Alex zegt. En bij PSV zijn genoeg middenvelders en bij AZ kan je mooi opbloeien

Xavi94, mag ik vragen waar dat autistische van der Wiel op slaat?? Deze jongen speelt al meer dan twee jaar uitermate belabbert maar om daar nu een verstandelijke handicap bij te halen, vind het een beetje apart.

Beste Gertjan Verbeek

Zelf als voetballer niet tot een topclub kunnen reiken, en als 'toptrainer' ( Feyenoord ) volledig door de mand gevallen. Je eigen frustraties botvieren door anderen de weg naar de top te versperren. AZ mag dan volgens jou de afgelopen vier jaren betere prestaties hebben geleverd dan Psv, maar het heeft ze feitelijk gezien enkel en alleen een landstitel opgeleverd. Dit is bovendien bewerkstelligd met geld van een voorzitter die meer dief dan zakenman bleek te zijn. Me dunkt, dat dit niet echt iets is om trots op te zijn.
Het enige wat Adam Maher scheidt van een weg naar Psv, is zijn contract bij AZ met de daarbij behorende (hoge) transfersom. Voor de duidelijkheid. Het verschil tussen AZ en PSV is, dat de club uit Eindhoven ieder jaar de ambitie heeft én uitspreekt om voor de landstitel danwel een plek in de Championsleague te willen strijden. Dat dit ook al talloze keren is gelukt, is een bevestiging dat men in Eindhoven een topsportklimaat hanteert die daarmee tevens een aantrekkingskracht op spelers heeft gewonnen. Grote namen als Edström, v.d Kuilen, Koeman, Gullit, Romario, Ronaldo, Stam, Cocu en van Nistelrooij o.a. maar ook b.v. de trainers Rijvers, Hiddink en Advocaat hebben er mede voor gezorgd dat PSV de ultieme status van topclub heeft bereikt. Wie wil deze grootheden uit de voetballerij nu niet volgen? De club uit Eindhoven heeft op voetbalgebied bijna alles gewonnen wat er te winnen valt. Enkel de Wereldbeker ontbreekt nog in de prijzenkast (het allang vervallen Europacup II toernooi voor bekerwinnaars niet meegerekend). De erelijst t.o.v. die van AZ is dankzij dit alles dan ook indrukwekkend te noemen. Voor Adam Maher, die op zijn beurt weer het hoogsthaalbare als profvoetballer wil bereiken ( hetzij stapsgewijs) en niet dezelfde denkwijze heeft als die van zijn huidige trainer, vergemakkelijkt dit alles dan ook de keuze om PSV boven AZ te prevaleren.

Ja je hebt helemaal gelijk dr snuggles, dus wat let PSV om Maher over te nemen. Misschien kunnen ze nogmaals bij de gemeente aankloppen.
En mocht PSV erin slagen om Maher over te nemen dan begint over een jaar het gezeik opnieuw, want dan voelt meneer zich te groot voor Psv, let maar op

wij hoeven maher niet te duur , en wij hebben in onze jeugd vast een betere

Kom op Maher. Je bent 18 jaar. Je bent bij AZ nog lang niet uitgeleerd. Blijf gewoon en respecteer je contract. Geld kun je echt nog wel verdienen in de toekomst.

Het feit is dat psv titelfavoriet is, maar dat waren ze vorig jaar ook dus....
Voorlopig is ajax nog steeds de beste en dan feyenoord, dat zegt de ranglijst van vorig jaar.
Hoe dit jaar zal gaan dat zien we dan wel weer........

Psv moet niet doen of ze nu eens super zijn, want zulke goede spelers hebben ze nu ook weer niet....
bijv anita is beter dan strootman, handelingssnelheid ligt veel hoger bij anita......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren