Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Seedorf past op dit moment niet in de filosofie van Ajax'

Laatste update:

De naam van Clarence Seedorf is intern bij Ajax nooit de revue gepaseerd. De routinier maakte enkele maanden terug al bekend dat hij zou stoppen bij AC Milan en tekende onlangs een contract bij het Braziliaanse Botafogo. “Ik vind Clarence echter een fantastische speler, maar op dit moment past hij niet in onze filosofie”, zegt coach Frank de Boer in gesprek met Ajax TV.

/

De oefenmeester is van mening dat de Amsterdammers al voldoende alternatieven achter de hand hebben voor de posities waar Seedorf acteert. “Clarence heeft in Milaan ook vaak hangend op links gespeeld of op de positie achter Zlatan Ibrahimovic. Op dit moment past hij niet in ons plaatje.”

De Boer zegt in hetzelfde vraaggesprek ook nog altijd met smacht te wachten op de komst van nieuwe versterkingen. Luciano Narsingh en Niklas Moisander zijn de voornaamste kandidaten. “Het liefst werk ik vanaf morgen al met een volledige selectie, maar dat gaat niet gebeuren. Voor de start van de competitie zou al mooi zijn, maar dat zal waarschijnlijk ook onmogelijk blijken.”

Had jij Clarence Seedorf graag bij Ajax gezien?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Seedorf kun je later bij ''staf'' gooien (commissarisen, trainer.. etc)
Ik vind hem nog te jong om hem daarvoor al te gaan gebruiken, (zie resultaat; Davids)
Ik vind dat je daarvoor echt eerst een beetje opgeleid voor moet zijn en er een beetje voorkennis van moeten hebben. (dat heeft ie dan weer wel)

Ik zie hem over meer dan 5 jaren later er wel tussen zitten denk ik.

6 juli 2012 om 13:06

Zijn kwaliteiten om een club te runnen heeft hij nog niet laten zien. Eerst kijken hoe dat over een paar jaar met dat Monza (als ik me niet vergis) doet. Dan kun je kijken of hij er daadwerkelijk de capaciteiten voor heeft.

6 juli 2012 om 13:47

Seedorf heeft in het verleden ook een renstal gerund/gefinanceerd bij het motor racen. Dus ervaring om bepaalde zaken te runnen heeft hij zeker. En geef toe, hij zal het bij ajax niet slechter doen dan wat er afgelopen jaren bij ajax gezeten heeft.

6 juli 2012 om 15:00

Snap niet waarom jij 3 duimpjes omlaag krijgt, want je zegt niks raars of verkeerd.
Hij heeft toch ook niet laten zien dat hij een profclub kan runnen?!
Motor-racen is heel wat anders dan voetbal natuurlijk.
Mensen uit het gewone bedrijfsleven maken ook vaak de fout dat ze wel even weten hoe het moet in de voetballerij en slaan vaak de plank volledig mis.
Seedorf moet ook gewoon ervaring opdoen met die club waar hij eigenaar van is.
Is toch ook alleen maar beter voor zijn eigen ontwikkeling i.p.v. gelijk voor de leeuwen gegooid te worden bij een topclub

6 juli 2012 om 17:09

Seedorf heeft al snel al zijn aandelen in Monza weer verkocht (al in 2009 volgens mij). Hij is nog wel als adviseur verbonden aan de club maar dat lijkt vooral op papier te zijn. Schijnt dat ie ook fikse ruzie met zijn zakenpartners heeft gehad.

Ik zou Seedorf's carriere bij Monza dan ook niet als maatstaf nemen voor zijn zakelijk inzicht

@paddepoel: Porto en Lyon zijn 2 voorbeelden van zakelijk gerunde clubs die het gewoon erg goed doen de laatste 15 jaar. Er is geen gouden pad voor het runnen van een voetbalclub zoals Cruijff suggereert, daarvoor is de hele materie veels te afhankelijk van allerlei complexe factoren.

6 juli 2012 om 13:12

Jij ziet seedorf samenwerken met de Boer?

ik zie het niet gebeuren

6 juli 2012 om 13:16

Ik heb het meer over een functie bij Ajax hebben.
Dus, dat kan net zo goed; jeugdtrainer zijn bij Ajax, bijvoorbeeld.

6 juli 2012 om 13:18

Dan mag die beginnen bij de Fjes zeker?

6 juli 2012 om 13:25

Gast.... dat zeg ik toch niet? Damn..
Kan dus net zo goed weer de A'tjes zijn?
Of commissaris... wat jij wil.
Iets in die functie @ajax.

6 juli 2012 om 13:32

Haha, ok vriend.. je snapt duidelijk niet waar ik naar toe wil. Ik probeer onder andere te zeggen dat seedorf nooit gaat werken met de Boer als baas.

6 juli 2012 om 13:34

Heeft hij geen tijd voor, Seedorf begint straks zijn eigen project. Ik denk dat het nog wel 20 jaar duurt voordat Seedorf terug komt naar Nederland.

6 juli 2012 om 13:48

Want jij kent hem persoonlijk?

6 juli 2012 om 14:17

Euh nee, maar Seedorft heeft nog al wat interviews afgegeven. Hij gaat nu even in Brazilië spelen, zijn project ( eigen voetbalclub ) komt nu even op lager pitje te staan om vervolgens na zijn Braziliaanse periode daar weer mee bezig te gaan.aangezien zulke projectjes niet even in 1 a 3 jaar op zet, maar wel 5 tot 10 jaar, denk ik niet dat hij zo snel tijd heeft voor ajax.

Ik denk dat Seedorf zich in het buitenland ( Italie/brazilië ) meer thuis voelt. En daarom denk ik ook nog wel even dat het duurt voordat hij naar Nederland terug komt.

6 juli 2012 om 16:13

Ik hoop niet wat ik denk waar jij naar toe gaat dus leg het even uit!

6 juli 2012 om 18:22

De uitleg staat boven je, lees hem nog een x, of stel een duidelijke vraag met daarin wat je niet snapt.

6 juli 2012 om 13:53

Ongecontroleerd projectiel Davids kan je toch niet vergeljken met een warm persoonlijkheid als Seerdorf. Seedorf heeft zich in het leven prima ontwikkeld als mens, maar ik zie hem niet zo gauw ooit terugkeren bij Ajax in welke functie dan ooit.
Hij is in het verleden niet zo fijn ontvangen als speler van de tegenpartij en is een periode geweest dat hij niet zo lekker lag in Nederland.
De Boer kan een mooi verhaal ophangen maar als Seedorf niet wilde kan hij dat beter vertellen, natuurlijk is Seedorf door Ajax geinformeerd naar een terugkomst in Amsterdam.

6 juli 2012 om 14:40

a) "ongeleid projectief Davids" heeft wel een wereldwijde straatvoetbal organisatie uit de grond gstampt met sponsorship door wereldmerk Red Bull + een merk dat gewoon goed verkoopt
b) 2e stuk van je verjhaal is onduidelijk, amar Seedorf gaat niet terug naar Ajax als speler omdat de Boer hem niet nodig heeft, ze niet de beste vrienden zijn en Seedorf zelf ook warmemere gevoelens heft bij Brazilie dan bij NL waar ie tot voor kort uitgefloten werd.

Kort gezegd kan niemand ontkennen dat Seedorf in eigen land altijd een tekort aan waardering heeft gekend. Zeker als je dat vergelijkt met hoe deze man in andere landen bekeken wordt. Waar dat aan ligt, wie zal het zeggen?

6 juli 2012 om 14:38

Zie resultaat: Davids? Wat is dit nou weer voor onzin. Davids is uitgescholden door Cruijff, en dat is zijn eigen schuld? Davids heeft gewoon zijn best gedaan voor Ajax. Niemand van die RvC dwong ze om iets te doen, hoor. Davids had en heeft gewoon het beste voor met Ajax.

Nou, van mij had hij best terug mogen gaan, heeft veel ervaring en is een ontzettend goede speler die naar mijn mening een beetje ondergewaardeerd wordt in Nederland

6 juli 2012 om 13:15

iedereen roept maar dat hij niet gewaardeerd wordt, maar dat is zwaar achterhaald. er is een hele voorgeschiedenis waarom hij niet consequent voor oranje werd opgeroepen. dat neemt niet weg dat heel het land inziet wat een grootheid hij is. inclusief de boer dus, die dat ook benadrukt maar erop wijst dat hij niet in het beleid past en dat lijkt me legitiem.

6 juli 2012 om 14:18

Over het algemeen is hij sinds de bewuste penalty niet meer erg geliefd in Nederland, en Seedorf heeft meerdere keren aangegeven graag weer bij Oranje te komen, alleen is hij niet meer opgeroepen door meerder bondscoaches.
Wat jij zegt van dat het land inziet wat voor grootheid het is ben ik niet met je eens, hij heeft tien jaar lang gespeeld bij een van de grootste ploegen wereldwijd waar hij ook aanvoerder was en hij krijgt volgens mij nou niet bepaald de credits die hij daarvoor waard is.

6 juli 2012 om 16:21

@panther95

Na die gemiste penalty heeft Seedorf nog 50 interlands gespeeld. Het is dus echt niet zo dat hij na die penalty geen kans meer gehad heeft.

Enkel van Marwijk heeft hem geen kans gegeven. Bij alle andere bondscoaches heeft hij gewoon zijn interlands gespeeld.

edit: de misser tegen Frankrijk was in zijn 15de interland. Die tegen Turkije in zijn 22ste.

Hij speelde 87 interlands. Dus het is echt niet zo dat hij geen kans gehad heeft.

Zijn laatste interland was in 2008.

Onder Van Basten speelde hij bijvoorbeeld nog 10 interlands.

Hij heeft echt kansen zat gehad.
Jij hebt waarschijnlijk veel van horen zeggen en het niet bewust mee gemaakt. Maar de verhouding tussen Seedorf en het Nederlands elftal is altijd ongelukkig geweest, en dat lag zeker niet enkel aan alle anderen. Ook Seedorf is hier debet aan geweest. Hij heeft gewoon 64 interlands nog de kans gehad, maar nooit ook maar 1 goede wedstrijd gespeeld voor Nederland.

6 juli 2012 om 16:00

Seedorf werd alleen maar de laatste jaren uitgefloten door alle Nederlandse club in de CL, alleen de laatste keer is hij toegezongen bij Ajax. Die man heeft echt geen zin meer om naar Nederland te komen, er is hem zoveel kwalijk genomen door middel van kritiek en gaat ze vrouw dit echt niet aan doen. Hij schuift zelden aan voor een praatprogramma in Nederland, hij heeft niet eens zin meer om hierheen te komen alleen voor de Suriprofs en zijn familie.

Ik zou als ik hem was ook nooit meer terug komen voor een functie bij welke NL club dan ook hij wordt alleen herinnerd aan die ene penalty. Lekker naar Brazilië en later een functie betreden bij Ac-milan en zijn clubje Monza blijven leiden daar wordt hij zeer gewaardeerd in Milan.

seedorf had ook echt niet naar NL gewild. Hij wil gewoon dichtbij suriname zijn en brazilie is fantastische omgeving om nog in de herfst van je carriere te voetballen. Zou inderdaad een heel verkeerd signaal zijn als seedorf zou hebben benaderd.

6 juli 2012 om 13:17

Jij bent al de zoveelste die zegt dat Seedorf naar Brazilie gaat omdat hij dichter bij Suriname wil zijn...nou...kijk dan eerst ff naar de afstand in Km.
Want die is ZO groot...dat hij net zo goed(wat mij betreft) in europa had kunnen zitten.
Dus...daar zal hij het echt niet voor doen.

6 juli 2012 om 13:19

Natuurlijk is Europa naar Suriname verder dan van Brazilie naar Suriname...maar dichtbij is het absoluut niet!

6 juli 2012 om 13:20

Zijn vrouw is Braziliaans, dat feit lijkt me al een stukje dichter bij de logica van deze stap zitten. Bovendien staat er de komende twee jaar wel wat te gebeuren in het land, met het oog op het toernooi in 2014.

6 juli 2012 om 13:24

als ik me niet vergis komt zijn vrouw uit brazilie.. dat zou ook een reden kunnen zijn voor zijn keuze voor brazilie?

edit: lighters was me voor,,,

6 juli 2012 om 13:55

en het wk wordt dr gespeeld.

Zou super zijn gerweest, maar inderdaad buiten de filosofie.
Talenten moeten doorbreken!!

Seedorf is/was een geweldige speler en persoon, maar voor mij hoeft hij persoonlijk niet terug te keren. Als hij echt graag nog voor Ajax had gespeeld, dan was hij wel wat eerder terug gekomen. Ik juich het toe dat oud spelers terug keren bij Ajax, maar dan niet helemaal op het eind van hun carrière.

Moisander is een ervaren speler (zowel Eredivisie, Europees als kwalificaties met Finland), spreekt de taal, is linksbenig, kent de competitie, kent Ajax ook en past perfect in het systeem. Het is misschien niet het niveau van Vertonghen, maar ik vind het niet meer dan logisch dat ze bij hem uitkomen. Viergever ben ik niet 100 van overtuigd, Nuytinck ook niet en Douglas is niet haalbaar. Hopelijk speelt Moisander twee goede seizoenen, kan je hem dan naar Duitsland of Engeland transfereren en staat Denswil klaar.

Narsingh zou prachtig zijn. Ben benieuwd naar wie ze schakelen als het niet lukt.

Voorts hoop ik nog op een extra vleugelverdediger.

Seedorf zie ik straks wel terugkomen in Milaan. Ajax kan voor Van der Sar en Fontein gaan.

6 juli 2012 om 14:56

Of Ajax is zo aardig om AZ met rust te laten, proberen nu de kaart Denswill en met een beetje geluk staat hij er gelijk

"het liefst werk ik vanaf morgen al met een volledige selectie, maar dat gaat niet gebeuren. Voor de start van de competitie zou al mooi zijn, maar dat zal waarschijnlijk ook onmogelijk blijken.”

Dat is een slecht vooruitzicht. Dan start je dus zonder basisopstelling.

6 juli 2012 om 13:11

Ja dat zal wel met de Olimipische spelen te maken hebben. Gaan er veel spelers van Ajax daarheen? Iemand een idee?

6 juli 2012 om 13:20

Ik gok, en hoop, welgeteld nul. Heb er iig niks over gehoord.

En na even naar de deelnemende landen gekeken te hebben, valt het zelfs volledig uit te sluiten dat er iemand van Ajax aan meedoet.

6 juli 2012 om 13:14

Ajax is dus niet van plan om snel te gaan handelen. Ook een vertrek van Vertonghen zal niet direct worden opgevuld. Dat is dus een slecht teken voor de eerste wedstrijden. Het ziet er op deze manier naar uit dat Ajax gaat gokken op de laatste transferdag, zodat ze op het laatste moment nog een paar noodaankopen (miskopen) moeten doen.

6 juli 2012 om 13:49

Je vergeet wel dat Ajax misschien alles wel intern op kan vangen. Wanneer de eerste wedstrijden dus winnend en met goed voetbal worden afgesloten zonder een Vertonghen/van der Wiel/janssen, waarom zou je dan versterkingen halen? Ik sta juist voor dit beleid, eerst kijken of de groep capabel genoeg is, mocht dit niet zo zijn kun je dit opvangen met transfergeld wat aanwezig is. Je moet niet kopen om te kopen.

In de voorhoede zijn we voorzien met Sulejmani, Boerrighter en Sigi. Eventueel nog een de Jong/klaassen, Lukoki of een Serero die vanaf de zijkanten kan spelen. Op het middenveld hebben we ook keuze genoeg met Enoh, Anita, Janssen, Erikssen, Schone. Achterin heb je met Boilesen, Blind, Alderweireld, van Rhijn, Denswi, Koppersl en Veltman ook genoeg opties.

6 juli 2012 om 16:40

Je kunt geen heel jeugdelftal opstellen, daarbij heb je gedurende het seizoen een brede selectie nodig. Sulejamni en Janssen zijn momenteel niet fit of te zwaar, Boerrigter, Sightorsson en Boilesen zijn blessuregevoelig, Vermeer, Van der Wiel, Vertonghen,, Anita en Sulejmani vertrekken misschien nog.
Ajax zal dus misschien nog vele miljoenen uit moeten geven om Champions League-waardig te zijn en niet in de middenmoot van de Eredivisie terecht te komen.

Is ook niet erg Frank, Ajax past ook absoluut niet in de filosofie van Clarence.

6 juli 2012 om 13:17

idereen blij dus.....wat kan de wereld soms mooi zijn. Denk niet dat Clarence zich uberhaupt nog in nederland zal nestelen.

6 juli 2012 om 13:37

Dit is dus precies de reden waarom deze opmerking bij mij arrogant over komt. Nu doet De Boer net of zij Clarence hebben afgewezen, terwijl die jongen altijd heeft aangegeven geen interesse te hebben in een terugkeer naar Nederland. Dan zou het inderdaad logisch zijn dat hij niet ter sprake komt.

Komt ook nog bij dat ik hier paar dagen terug las, dat De Boer zocht naar een ervaren Nederlander. Maar goed dan moet die ervaren Nederlander schijnbaar wel eerst in het beleid passen natuurlijk

6 juli 2012 om 14:40

Ja, maar met een ervaren Nederlander bedoelt de Boer (jammer genoeg) iets anders dan Seedorf, ben ik bang.

6 juli 2012 om 17:36

Een ervaren Nederlandsprekende voor de positie van Vertonghen, dat wilde hij.

En wees nu eerlijk, Seedorf zou zo'n drie miljoen salaris kosten terwijl we daar Eriksen en Janssen hebben lopen, die minder zijn, maar ook weer niet zoveel dat het 2 miljoen salaris moet schelen.

Wat een zinloze reactie van de Boer. Waarom zou dit zeggen over een speler die de komende twee jaar sowieso ergens anders onder contract staat?

Hij kan hem beter een beetje paaien opdat hij in de toekomst wat voor Ajax kan betekenen,

6 juli 2012 om 13:12

Er werd Frank gevraagd wat hij er van vond dat Seedorf in Brazilie ging spelen en of die geen versterking was voor Ajax.

6 juli 2012 om 13:13

Waarom hij dit zegt? Omdat die journalist hem er waarschijnlijk naar vraagt misschien? Seedorf stapt over naar Brazilië en die journalist vraagt hem waarschijnlijk of De Boer Seedorf graag nog bij Ajax had gehad.

6 juli 2012 om 13:15

Precies, Gulio.

6 juli 2012 om 13:58

Hij had beter kunnen antwoorden dat hij hem graag bij Ajax had gehad.

6 juli 2012 om 13:14

Je moet niet zo gepikeerd doen.
Dit was vast een vraag van een Journalist of zo die zoiets vroeg.

Lijkt me niet dat De Boer random zoiets gaat zeggen.

6 juli 2012 om 13:28

ik denk dat de boer ergens in hilverum op een terrasje zat, zich ineens bedacht : ach die clarence, die past echt niet in onze filosofie!! laat ik eens een journalist bellen en hem dit vertellen!

6 juli 2012 om 13:30

omdat hem daarnaar gevraagd wordt?

Komt hij weer met zijn filosofie! Volgens mij is elke club zijn filosofi: jeugdopleiden, prijzen pakken, mooi voetbal en financieel niet kopje onder gaan, wat is zo anders aan de Ajax filosofie ! br De Boer mag Seedorf's veters niet eens strikken. Serdorf heeft zooo veel meer bereikt, zowel financieel, sportief als op sociaal gebied. Als ik Seedorf was, zou ik niet eens willen werken in zo'n pannenkoekenhuis!

6 juli 2012 om 13:22

De Ajax filosofie is meer gericht op zelf opleiden en mooi voetbal dan bijvoorbeeld de filosofie van Chelsea of Manchester City die vooral de prijzen na jagen aan de hand van astronomisch geld uitgeven. Aan je laatste zin kan ik echter afleiden dat meer uitleggen weinig zin heeft!

6 juli 2012 om 14:41

Het nieuwe beleid van Ajax is juist ook gericht op Nederlandse voetballers die international zijn of veel ervaring hebben, dus wat dat betreft past Seedorf zeker in die filosofie. De Boer weet niet echt waar hij het over heeft, lijkt het.

6 juli 2012 om 13:23

Nee hoor de filosofie van een club kan ook zijn goed scouten.......oudere ervaren spelers aantrekken. Meespelen in de middenmoot, niet degraderen (howel dit meer doelstellingen zijn) etc etc etc......iedere club die de filosofie aanhangt waar ajax mee werkt (wat helemaal niet uniek voor Ajax is) zou Seedorf dus niet proberen te halen. Daarnaast is Frank de Boer toch ook een grote speler geweest die veel heeft gewonnen en geloof mij dat ie zich in Quatar wel financieel onafhankelijk heeft gespeelt.

6 juli 2012 om 14:43

De Ajax-filosofie heeft ook altijd bestaan op een oudere Nederlandse speler erbij met veel ervaring als voetballer of international. En dat kan ook niet anders, als je voor de rest veel met talenten werkt. Denk aan Rijkaard in '95, of in veel mindere mate Ooijer. Wat dat betreft kan ik deze uitspraak van De Boer niet zo goed plaatsen.

6 juli 2012 om 13:33

wat lul jij nou?? hij praat de toch niet over de 'de ajax filosofie' hij zegt gewoon hij past op dit moment niet in onze filosofie. lijkt me toch logisch als je ergens werkt dat je dan met zijn alle bij mekaar gaat zitten, met elkaar bespreekt wat je wil bereiken en hoe je dit wil gaan bereiken?? dit gebeurt in elk bedrijf, elke vereniging en elke stichting. dus iets raars zegt hij niet. zou eerder raar zijn wanneer ze geen filosofie na zouden leven..

dat was seedorf is logische,

maar als jan vandaag verkocht word, kan je volgende week toch gewoon narsingh en moisander halen? waarom duurt dat 4 weken?????

fuck filosofie, zet hem voor mijn part op de plek van Vertonghen die weg gaat, die man kan elke positie aan.

Er was een grotere kans dat hij onder Marco van Basten zou gaan werken bij Heerenveen en er zijn ook serieuse gesprekken geweest in Januari Ajax was echter nooit in het verband gebracht met Clarence Seedorf

Wat een onzin praat De Boer nu. Het zal meer te maken hebben met de oude vete tussen de 'kabel' en een aantal Ajacieden, waaronder hijzelf. Seedorf is altijd bruikbaar voor Ajax. Ergens anders stond dat Ajax Schone al heeft gehaald. Schone mag niet eens in de schaduw van Clarence staan. Ben pro De Boer, maar nu slaat hij de plank een beetje mis.

Heb trouwens het idee dat Seedorf er ook niet op zat te wachten.

6 juli 2012 om 14:45

Ongelooflijk dat je duimpjes omlaag krijgt voor de feiten.
De Boer is waarschijnlijk nog steeds in z'n ego aangetast dat al die jongens die veel meer talent hadden dan hij en z'n broer (kluivert, Seedorf, Davids) niet maar een fractie wilden verdienen van wat hij, z'n broer en Blind verdienden.

Als Seedorf niet in de filosofie past, dan paste Ooijer dat ook niet de afgelopen jaren, en dan paste Rijkaard dat in '95 ook niet. Onzin dus.

6 juli 2012 om 15:20

Zeker weten dat de Boer in zijn ego aangetast is door de kabel. Het was ook schandalig hoe de kabel financieel gecompenseerd werd in de Ajax tijd. En de Boer moet de kabel voor eeuwig dankbaar zijn, want zonder de kabel was Van Gaal niets geweest en had de Boer niet bij bijvoorbeeld Barcelona gespeeld. De Boer kon mooi meeprofiteren van de kabel, want de kabel camoufleerde hoe slecht de Boer eigenlijk was. Een beetje respect van de Boer was op zijn plaats geweest.

6 juli 2012 om 22:02

Dankjewel Fccool! Eindelijk zijn hier een paar mensen die de feiten op een rijtje hebben, in plaats van mensen die zonder notie van de geschiedenis blind achter De Boer staan!

Ik kan De Boer best begrijpen, Seedorf is een fantastische speler, maar past niet in de filosofie van jonge spelers. Hij kan in de toekomst in de staf nog wel wat betekenen voor Ajax.

6 juli 2012 om 13:54

Waarom dan wel een Schone aantrekken, die nou ook bepaald niet de jongste meer is.

Zeg gewoon: Seedorf is een goede voetballer die voor Ajax financieel niet haalbaar is.

Dan komt de Boer iig nog geloofwaardig over...

6 juli 2012 om 15:22

Jammer, dat de Boer niet gezegd heeft dat Ajax financieel niet haalbaar was.
En dan zou ik willen zien dat Seedorf zei, dat de financien niet het probleem waren. Dan was de Boer nog ongeloofwaardiger geweest.

6 juli 2012 om 16:54

Seedorf gaat bij Botafogo 300.000 per maand verdienen. Dat komt dus rond de 3,5 miljoen per jaar. Niet haalbaar dus, aangezien hij wel een beetje zal willen inleveren, maar die wil echt niet onder de miljoen verdienen. Daarbij komt dat de kans 99% was dat hij naar een club uit Brazilie zou gaan aangezien zijn vrouw van Braziliaanse afkomst is en bijna al zijn projecten waar hij in investeerd in Brazilie liggen. Dus het feit dat hij in dat geval nog ongeloofwaardiger zou zijn geweest gaat hiet niet in op.

6 juli 2012 om 14:45

Rijkaard paste volgens jou ook niet in de filosofie in '95?

6 juli 2012 om 15:45

Dat is heel moeilijk te vergelijken. Toen won Ajax de CL, nu lukt dat lang niet.

6 juli 2012 om 22:03

Dus als je de CL kan winnen past een oudere speler wel in je filosofie, maar als je hem niet kan winnen niet? Je doelstellingen hebben nu juist helemaal niets te maken met filosofie.

wat een onrelevante opmerking van de boer!schandalig!!gewoon effe een dolk in zijn rug steken en dan onder de mom het is een geweldige speler maar past niet binnen onze filosovie??en Lasse of Theo Jansen wel??..hij had hem gewoon niet in de selectie gewild want mr seedorf heeft status en de boer wilt liever ja knikkers om zich heen hebben en binnen de selectie.. hij houdt niet van spelers die hem op basis van goede argumenten goed van repliek dienen

6 juli 2012 om 13:23

waar vslaat dit op er word gewoon aan hem gevraagd wat hij van de stap van seedorf vind en geeft daar gewoon antwoord op volgens mij zecht hij nieteens wat raar hij zecht dat seedorf niet in de filisofie past en dat doet hij ook niet want hij is al 36

6 juli 2012 om 13:30

Tuurljik en Janssen en Verthongen zijn van die Koorknapen die hun mond niet opentrekken? haha ik denk dat de Boer zeker openstaat voor repliek met argumenten.......niet van lui die zich boven de groep verheffen en een grote bek hebben zonder argumenten. Hij steekt toch helemaal geen dolk in zijn rug er wordt hem gevraagd of hij Seedorf erbij had willen hebben en geeft gewoon aan geen poging te hebben gewaagd omdat Ajax geen interesse had.....wat daar nou schandalig aan is.

Wees nou toch eens blij dat er een open persoon zit die gewoon zegt hoe het is ipv. al die media getrainde gasten die noot wat zeggen. Het is ook nooit goed.

6 juli 2012 om 13:36

denk overigens ook niet dat het gaat om seedorfs kunnen als speler of hoe hij in de groep zou staan. zal eerder een financieel plaatje zijn. dit hoort natuurlijk ook bij de filosofie

Seedorf is over the hill, dat was hij al bij Milan al weet ik dat iedereen dat gaat ontkennen en dat is hij nu helemaal. Niets meer dan respect voor wat deze man heeft bereikt en wat voor een persoonlijkheid hij is maar ik ben als een van de weinige niet meer overtuigd van zijn voetbalkwaliteiten op deze leeftijd. Natuurlijk is hij sterk aan de bal en kan hij nog steeds een goddelijke pass geven maar als je Seedorf in de omschakeling ziet dan lag je je kapot. Ik heb echt dubbel gelegen om het middenveld van Ac Milan vorige seizoenen. Wat een trage oudjes zijn dat zeg. Dan zie je die Seedorf proberen om het strafschopgebied van de tegenstander te bereiken maar dan loopt daar echt een van de Beukering tegen de wind in. Vervolgens moet hij weer terug, pff. Ook in de Champions League zag je dat hij veel ballen verspeelde en niet meer de beweeglijkheid had om zich constant vrij te lopen. Ik denk dat Ac Milan blij is dat ze hem hebben kunnen slijten, nu kunnen ze aan een nieuw elftal bouwen.

Mark van Bommel en Seedorf komen te kort voor de Nederlandse competitie en zijn gewoon over the hill. Je kan zulke jongens hoogstens nog gebruiken als een soort Giggs of Scholes. Gewoon als impact sub maximaal een halve wedstrijd laten spelen.

6 juli 2012 om 14:44

Die trage oude gast is nog wel 10x beter dan de hele middenveld van Ajax. Waar ik nog meer om kan lachen dat je een pizzabezorger als Theo Janssen hebt en zegt dat je niet meer overtuigd bent van de kwaliteiten van Seedorf. Gewoon toegeven dat het zeer jammer is dat hij niet terugkomt naar Ajax. Over the hill nog wel binnen de Nederlandse competitie? Alsof de competitie nog wat voorstelt. Seedorf heeft op zijn 'oude' dagen wel in een vele hogere competitie gespeeld. Dit is echt lulkoek sorry hoor, maar goed jouw bekrompen mening dan.

hahahahahahahahahahahaha wat een gel*l Frank!

Je moet wel een enorme idioot zijn om Seedorf niet in je team te willen. Die man kan bij iedere club ter wereld meekomen en is bij het overgrote deel ervan van enorme toegevoegde waarde.

Zeg gewoon dat Ajax hem niet kon betalen of dat Seedorf niet wilde of iets dergelijks want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Is een beetje hetzelfde als roepen dat Messi niet in je filosofie past omdat je met voorzetten vanaf de flanken speelt.

6 juli 2012 om 13:34

Nou Messi vergelijken met Seedorf slaat nergens op. Seedorf is een nuttige speler met veel kwaliteit, maar moet je dan de ontwikkeling van Eriksen, De Jong, Fisher in de weg staan. Daarnaast heeft Ajax met Janssen al een ervaren kracht lopen, 2 lijkt mij teveel van het goede. En als je goed leest is Seedorf niet benaderd of gevraagd dus om de centen zal het niet gaan.

6 juli 2012 om 13:45

Nee klopt dat slaat nergens op. Wie doet dat dan?
Seedorf is absolute wereldtop. Dat heb je afgelopen seizoen oa in de wedstrijden tegen Barcelona nog heel duidelijk kunnen zien. Als je wat wilt in de CL zou je idioot zijn om Seedorf niet in je team te willen hebben. Het was slechts een voorbeeld... vandaar ook de term of iets dergelijks er achter aan..

''daarnaast heeft Ajax met Janssen al een ervaren kracht lopen''

Dus als je al een ervaren kracht hebt moet je er niet nog een willen? Zelfs al is hij 2 keer zo goed?

Lijkt me wat vreemd, niet?

6 juli 2012 om 14:48

Als Seedorf de ontwikkeling in de weg staat van jongere spelers, dan moet De Boer dat toch gewoon zeggen?

Bovendien denk ik niet dat dat zelfs waar hoeft te zijn. Rijkaard stond immers de ontwikkeling van Frank de Boer zelf ook niet in de weg in '95.

6 juli 2012 om 15:33

Dat geeft hij toch ook impliciet aan? De boer en Rijkaard speelde samen in hetzelfde team op een andere positie........of moet de Jong dan als Rechtsback spelen of Eriksen als rechtsbuiten???..........die vergelijking gaat een beetje mank

6 juli 2012 om 13:44

Ik wou net zeggen man zijn ervaring uitstraling kwaliteiten hij zou makkelijk nog 3 jaar in het 1ste van Ajax kunnen spelen misschien af en toe niet laten spelen i.v.m met rust blesusures.

Zelfs als 36 jarige zou ie nog de beste bij Ajax zijn.

Ik snap het wel, als trainer moet je lekker onafhankelijk binnen de selectie kunnen zijn. Als Seedorf bji Ajax speelt voelt hij zich als een basisspeler. Maar als Seedorf bereid is de jeugd de kans te geven, dan kan het wel. Maar hij wil nog 2 jaar door voetballen, dus in Brazilië, hij is nu het gezicht in Brazilië. Dat kan Ajax niet gebruiken, Ajax is het gezicht van Ajax zelf, niet speler. Dat is altijd al geweest.

Wie was het gezicht van Ajax 1994? Geen idee, dat was het heel team heel belangrijk.

6 juli 2012 om 14:48

Rijkaard.

6 juli 2012 om 15:55

Rijkaard is een heel anders, hij werkt voor de jonge spelers net als Blind.

Seedorf is meer een speler voor een verdedigende elftal zodat hij meer risico kan voetballen. Rijkaard is geen aanvallende speler, maar meer een verdedigende tot middenvelder, die werkt voor het team zodat jonge spelers de risico kan nemen. Seedorf moet het hebben van medespelers die ook voor hem opneemt.

Ajax heeft het liever dat de ouderen voor jonge spelers opneemt. Rijkaard kan het zelf alles aan. Dat is het verschil... Rijkaard speelt niet om het gezicht te laten zien bij Seedorf meestal van wel. De kwaliteit van Rijkaard is voor iedereen opknappen en opkomen.

Seedorf is niet de type speler dat voor de jonge speler werkt, maar ook andersom. Dat is het verschil. Kijk maar een voorbeeld: Stam. Stam was een geweldige verdediger maar hij moet het van medespelers hebben. In zijn eentje heeft hij meestal probleem. Bij het Nederlandse elftal liep het goed dankzij van der Sar en de Boer, Cocu en Davids. Stam moet het alleen hebben van tegenhouden, voetballend matig. Seedorf is verdedigend wel matig.

Seedorf is een fanatisch uithangbord, in de hele wereld bekend en daarnaast komt hij op mij altijd heel integer over. Ik zie wel wat in hem als directeur of dergelijke.

Ze kunnen natuurlijk Seedorf als scout in Brazilie gebruiken?? Of zal hij daar geen zin in hebben...hij kan natuurlijk advies geven bij welke club een paar exceptionele talenten rondlopen. En heeft hij vroeger niet op ''4''gespeeld? voor de verdediging kan hij toch ook uit de voeten? Dus van mij had hij mogen komen,maar Brazilie vind ik wel een apart avontuur. Good luck Clarence, denk dat ze in Brasil beter met vedettes van vroeger omgaan dan hier... Hier ben je al snel een oude lul en kan je niets meer..kijk maar als het niet goed gaat bij Psv zal Bommeltje ook de wind van voren krijgen,die had misschien beter even zijn bankrekening in china kunnen gaan spekken.

6 juli 2012 om 14:50

Ik denk dat hij liever scout is voor Milan in Brazilië. Dat is een club waar ze grote persoonlijkheden tenminste vaak kunnen waarderen. Ik begin soms een beetje moe te worden van De Boer met z'n allergie voor voetballers met uitstraling. Eerst Schöne halen en dan zeggen dat Seedorf niet in de filosofie past. Tja.

6 juli 2012 om 15:48

Indeed. Alsof Ajax in de filosofie van Clarence past. De Boer verheerlijkt zijn eigen hachje enorm, maar hij weet niet dat Clarence zich driedubbel lacht om deze uitspraken. Voor een gemiste penalty en paar interne akkefietjes (gebeurt nu dagelijks bij het Nederlandse elftal) hebben ze Seedorf in Nederland uitgekotst.

Wat een slap gelul weer. Algemeen bekend dat de Boer niet met Seedorf door een deur kon. Dat is de reden dat ie niet terugkomt, niet dat filosofie gelul. Clarence zou juist een geweldig mentor zijn voor al die jeugd die Frank wil laten door stromen de komende jaren.

6 juli 2012 om 14:50

Precies! Dit lijkt meer een ego-ding te zijn dan een 'filosofie'-kwestie, wat natuurlijk je reinste onzin is.

Ben ik de enige die zo moe wordt van dat filosofie gedoe.. Werkt het voor 2 jaar in Nederland en roepen ze dat keihard op. Een seedorf wil je altijd in je team hebben, maakt niet uit wat voor 'filosofie' je speelt. Dit is gewoon een wereldtopper dat begrijpt Frank toch wel he neem ik aan. Zeg gewoon dat ie financiel niet haalbaar is, dat komt veel geloofwaardiger over.

6 juli 2012 om 15:56

Je bent zeker niet de enige African. Aangezien Plato's, Socrates' en Aristoteles' uit Nederland komen, is het woord filosofie enorm belangrijk. Maar de Boer doet zijn ding en schuift zijn mening over Seedorf niet onder tafels en deuren (onder het smoesje filosofie).

On:

Seedorf neemt zulke uitspraken met een korreltje zout. Hij verdient zoveel respect in het buitenland, dus de Eredivisie kan hem vrij weinig schelen.

Inderdaad, slap gelul. Daarnaast denk ik eerder dat Ajax niet in de filosofie van Seedorf past.

Zou De Boer nou ook zoiets raars gezegd hebben tegen El Hamdaoui, vraag ik me af? Blijkbaar zijn er gewoon mannetjes die hij niet mag (met Seedorf kon hij het ook niet goed vinden sinds het gedoe met de Kabel), die hij dan op een heel rare manier afserveert, in plaats van gewoon de waarheid te zeggen.

6 juli 2012 om 15:19

Healer,

Nog steeds aan het janken over El Hamdoui, die superprof die na een keertje gepasseerd te zijn zich slechts voor een maandje ziek melde.
Ajax heeft Seedorf gewoon niet nodig, staat doorgroei talenten in de weg. Je moet dan een positie voor hem zoeken, hij heeft niet meer het loopvermogen. Denk je dat Milan zo maar afscheid van hem neemt. Verder is het financieel nooit haalbaar, Clarence komt niet voor een paar snickers en consumptiebonnen spelen.
Volgens mij geloof je alleen in je "eigen waarheid", en is wat de Boer verteld bij voorbaat "niet" de waarheid.
Gelukkig hadden die jongens van de kabel geen prima-donna gedrag en geen grote ego's en stonden ze de media altijd netjes te woord, echte profs.
Rijkaard was in 93 een welkome aanvulling, qua kwaliteiten en ervaring. In die tijd gold nog de buitenlandsregeling en waren de verschillen in financienen tussen de landen nog niet zo groot.

6 juli 2012 om 22:01

Je weet niet waar je het over hebt.

El Hamdaoui heeft nadat hij gepasseerd werd een gesprek aangevraagd met De Boer en De Boer heeft letterlijk gezegd: "waarom zou ik met jou praten? Jouw goals zeggen me niks."

Als Rijkaard in '95 de doorgroei van Frank de Boer niet in de weg stond, zal Seedorf ook geen doorgroei in de weg staan.

Milan heeft geen afscheid van Seedorf genomen, hij had nog 1 jaar bij kunnen tekenen. Hij heeft zelf besloten weg te gaan.

mensen die hier zo raar doemdenken, ongelooflijk zeg.

Seedorf zelf heeft momenteel een andere droom en dat is in Brasil voor een vorstelijk salaris spelen.
In eerdere vraaggesprekken heeft hij vertelt dat hij Graag in de nabije toekomst iets voor Ajax wilt betekenen als Ajax hem zou vragen. Daarbij moet je denken aan een bestuurlijke functie of in iedergeval iets buiten het veld.

Kortom; helemaal top!

Volgens mij heeft Clarence al een tijd terug aangegeven zelf niet terug te willen naar Ajax of Nederland, puur omdat hij hier minder fijne ervaringen heeft gehad. Hij is bijvoorbeeld uitgefloten door het Ajaxpubliek. Kan me voorstellen dat hij met zijn Braziliaanse vrouw liever daarheen gaat. Los van dat het een mooie uitdagin is.

6 juli 2012 om 16:06

Verder zal hij genieten van de sfeer met het oog op WK 14' in Brazilie. Een enorm leuke levenservaring met zijn vrouw!

tja....zal moeilijk te verkroppen als ze hem wel als klankbord zouden zien dat deze neger meer prijzen heeft gehaald dan zijzelf.

Sterk gepsroken shrek, en bovendien, Seedorf is denk ik geen discriminerend mens en houd van eerlijkheid en gunt mensen kanzen ongeacht of je zwart bent bruin wit geel, het gaat om prestaties niet om de uiterlijk.

Als Seedorf naar Ajax gaat, zou het weer een leuk tintje geven aan de eredivisie!

haha donder toch op met je zogenaamde filosofie. Elk speler van de eredivisie mag seedorf de veters strikken!!

Voor alle duidelijkheid ik zelf ben voor ajax maar ook n enorme fan van de voetballer seedorf. Ken m niet persoonlijk. Maar als ik hem op tv zie (ook van buitenlandse zenders) is hij welbespraakt en laat zien n goede voetbalinzicht te hebben. N wereld van verschil met r. De boer of Kluivert. Daarnaast heeft Seedorf zoveel connecties en respect opgebouwd in de voetballerij dat hij n heel netwerk bolwerkt welk door ieder topclub wordt begeerd. Dan bedoel ik als hij gestopt zou zijn als voetballer. Dan is t voor mij gissen waarom hij niet gepolst is voor n interne functie bij ajax als hij stopt als prof. Zo n prijzenkast, netwerk en kennis/ervaring kan je toch niet negeren. Hij past perfect in het profiel waar cruijf en co zo naar verlangen in het klankbord....toch? Of schrikt dat ze juist af. In combinatie dat hij n neger is, maakt het de zaak wat gecompliceerder. N seedorf kan je niet aan je club willen binden voor het opvangen van de gekleurde talentjes a la davids. N seedorf zou je ergens veel hoger inbrengen. Maar daar is de conventionele oude garde in a'dam nog niet klaar voor. Zie akkevietje cruijf vs davids. Zie de tapes uit zuid afrika. Er kan bij de top van ajax nog wel t n en ander worden geleerd wbt vernieuwing.

De komst van Seedorf zou ook enkel mogelijk geweest zijn mocht Ajax erin geslaagd hebben Theo Janssen aan Vitesse te verkopen.

En toch zou ik het o zo mooi hebben gevonden als een echte Ajacied als Seedorf terugkwam.
Zie het in de lijn van zijn o zo grote voorbeeld Frank Rijkaard.
In '94-'95; Frenkie speelde als opkomende verdediger (4) om het numerieke verschil te maken op het middenveld.
Ik heb in dat seizoen wel eens gezien dat Frenkie werd gewisseld voor Kluivert.
Dat ging als volgt; Kluivert in de spits op de plek van Ronald de Boer, Ronald de Boer op de plek van Seedorf, rechts op het middenveld, Seedorf van rechtshalf naar de plek van Frenkie Rijkaard als opkomende verdediger.
Daar kon ie wel aardig uit de voeten, opkomend gezien, verdedigend natuurlijk minder dan Rijkaard, maar dat was in die tijd niet zo'n probleem, aangezien het Ajax van toen bijna nog meer balbezit had dan het huidige Barcelona.....
Zo heb je in 1 klap de ervaring in huis die zo'n jonge groep nodig is én een vervanger voor Vertonghen.
Daarnaast heeft Seedorf sindsdien zo'n 17 jaar ervaring opgedaan en denk ik persoonlijk dat hij zó slim en ervaren is dat hij best 2 a 3 jaar die positie in zou kunnen vullen, als er iemand zou zijn die hem zou kunnen helpen met zn verdedigende kwaliteiten, en wie nou beter dan onze huídige Frenkie, de Boer?
Tuurlijk zie ik dit als een natte droom en wellicht zou het verdedigend niet de slimste keus zijn (meer dan waarschijnlijk), maar zo iets heeft Ajax na zo lang weer eens nodig denk ik.

Ik blijf dromen.........

Cillissen
van Rhijn
Alderweireld
Seedorf
Boil/Kop
Eriksen
Anita
De Jong
Narsinh/Suli
Boerrichter
Sigi

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren