Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'We zitten aan het einde van de ochtend met Ajax om de tafel'

Laatste update:

Ajax en Tottenham Hotspur zullen binnen 48 uur en zeer waarschijnlijk binnen 24 uur de transfer van Jan Vertonghen naar Engeland aankondigen. Dat schrijven Britse media donderdagavond laat. Vertonghen was eerder al persoonlijk rondgekomen met de Londense Premier League-club, maar op de valreep ontstonden er moeilijkheden.

/

Vertonghen was al geruime tijd het lijdend voorwerp van een transfer die zich in een impasse bevond. De Belgisch international wilde geen afstand doen van zijn aandeel in de transfersom. "We zitten aan het einde van de ochtend met Ajax om de tafel om tot een oplossing te komen”, zegt zijn management Nakhli Mondial in De Telegraaf. "Er is beweging en we hebben de intentie om eruit te komen."

Vertonghen is deze week in De Lutte waar Ajax een trainingskamp heeft belegd. Als alle formaliteiten rond zijn, zal hij naar Londen vliegen voor een medische keuring en het zetten van een handtekening. Met de transfer zou een bedrag van twaalf miljoen euro zijn gemoeid, waarvan vier in variabele vormen.

Vertonghen werd medio 2006 door Henk ten Cate bij de A-selectie van Ajax gehaald. Nadat hij een half jaar op huurbasis bij RKC Waalwijk had doorgebracht, brak Vertonghen in 2007/08 door in Amsterdam. Met Ajax won Vertonghen onder meer twee landstitels (2011 en 2012) en de KNVB-beker (2010).

Jan Vertonghen speelt ooit voor een echte Europese topclub

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Succes Jan! Deze transfer heb je dik verdiend!

6 juli 2012 om 00:50

Inderdaad! Heb echt een hekel aan Ajax, maar deze man verdiend respect en waardering. Begon wisselvallig bij Ajax waar hij goede, maar ook vaak slechte wedstrijden speelde. Ook zijn gedrag was niet altijd netjes (kakkerlakken incident). Laatste 2 jaar heeft Jan laten zien een ware leider en rolmodel te zijn. Succes Jan! Groeten van een PSV supporter!

6 juli 2012 om 07:22

Zijn gedrag was dus één keer niet netjes bedoel je dus.;

On: 12 miljoen voor een éénjarige contract? Ik geloof dat met het beleid van Ajax niets mis mee is.;

6 juli 2012 om 08:48

Kijkend naar je laatste twee woorden, vermoed ik dat jouw hekel aan Ajax niets te maken heeft met het wel of niet respecteren en waarderen van Jan Vertonghen.

On: Volgens mij stond er in het contract van Vertonghen dat hij een percentage van de transfersom zou krijgen. Als dat het geval is, let wel áls, want ik ken de ins en outs niet, dan moet Ajax gewoon over de brug komen.

Nadeel is dan alleen dat ze waarschijnlijk van de Spurs een hogere transfersom willen, omdat ze netto een bepaald bedrag willen overhouden. (Of waren de clubs het al over de transfersom eens???)

6 juli 2012 om 08:56

1 keer? Was dat maar zo. Voor de Ajax-supporters was het waarschijnlijk een prima speler, maar als je aan de andere kant stond had je snel een hekel aan die man. Altijd janken om kaarten. Enorm aanstellen bij overtredingen op hem, maar als hij zelf weer wat smerige overtredingen maakte de vermoorde onschuld spelen. Ik vind het een goede verdediger maar ik vind hem ook een klootzakje die vervelend loopt te doen op het veld.

6 juli 2012 om 09:10

ja maar dat was bij 20 miljoen en niet 12 miljoen

6 juli 2012 om 09:41

Hou toch op! Vertonghen is met uitzondering van dat kakkerlakken incident een
rustige jongen. Ook in het veld, natuurlijk maak je wel is wat overtredingen, maar hij zou nooit doordraaien zoals sommige dat wel hebben.

En aanstellen? Als iemand bij Ajax zich wel niet aantelt was het Vertonghen wel.

6 juli 2012 om 10:25

Dik verdiend!

6 juli 2012 om 10:25

Dik verdiend!

6 juli 2012 om 10:36

Viswinkel. En daarin is Vertonghen een uitzondering? Elke club heeft zulke spelers er tussen lopen.

6 juli 2012 om 11:30

Die hebben jullie ook met de 'geweldige' Brama. Schijnheil eerste klas met veel smerige overtredingen. Zo heeft elke club wel een smeerlap (nodig).

On: Mooi voor Jan dat het toch nog rondkomt. Gun hem deze transfer ook wel, na twee hele mooie seizoenen. Eerste topspeler sinds lange tijd die Ajax met een kampioenschap op zak verlaat!

6 juli 2012 om 12:13

Vertonghen wordt hier 'klootzakje' genoemd door sommige mensen, en dat is hij natuurlijk ook. Maar je hebt dat vaak genoeg nodig in een team. Ik vraag me eerlijk gezegd af wie die rol nu op zich gaat nemen bij Ajax, met al die gladgeschoren schoonzoontjes waar Frank van houdt. Het gaat erg moeilijk worden om kampioen te worden als Siem de Jong iedereen scherp moet houden, hoor.

6 juli 2012 om 19:46

Viswinkel,

Janken om kaarten? Dat weet jij zeker door jou liplezen? Sorry hoor, maar als iemand een overtreding op je maakt dan reageer je als speler eenmaal verbaast, maar als het om Vertonghen gaat dan is het door jou ogen al snel zeuren.;

7 juli 2012 om 00:52

Mooi deze reacties allemaal! .

Ten eerste: Ik heb een hekel aan de club Ajax (wat veel van deze mensen hebben maar dan met mijn club dus niet zo schijnheilig allemaal). En heb ik waardering voor dé speler Jan Vertonghen

Ten tweede: Wat ik aangeef is dat Jan in zijn beginperiode bij Ajax wisselvallig was in zijn prestaties. Wat ook weer impact had op zijn gedrag in het veld. Dat ik het 'kakkerlakken incident' benoem wil niet meteen zeggen dat dit ook het enige voorval is. Jan heeft in meerdere wedstrijden laten zien ook een vies mannetje te zijn. En ja Toivonen is een smerige rat die ik als PSV volger het liefs zo snel mogelijk zie verdwijnen, maar daar gaat dit onderwerp niet over..

Ten derde: Jan heeft zich afgelopen 2 jaar zeer sterk ontwikkeld en zit op zowel technisch, fysiek als mentaal vlak op een zeer hoog niveau.

Wat is hier niet duidelijk aan?

7 juli 2012 om 00:54

Brama? lees me post nog ff een keer goed door..

maakt uiteindelijk ook niet uit wie water bij de wijn heeft gedaan, het is voor alle partijen het beste als deze transfer nu rond komt. vertonghen een mooie transfer en ajax kan weer doorselecteren en verder bouwen.

6 juli 2012 om 00:38

Daarom weten we ook niet wie er water bij de wijn heeft gedaan , alle partijen hadden namelijk belang dat deal afkwam. Het zou best eens kunnen dat alle 3 de partijen nog wat hebben toegegeven , van de impasse doorbreken was in ieders belang. Alle betrokken wilde er goed uitkomen , en das is dan nu schijnbaar gebeurd. De conclusie is dat alle partijen ermee gewonnen hebben.

6 juli 2012 om 05:53

Volgens mij hebben de spurs geen water bij de wijn gedaan. Lees nu dat ie voor 8 weggaat, weliswaar met 4 variabel, maar zie die eerst maar eens binnen te halen. Zal wel met champions league clausule en dergeljke zijn.

6 juli 2012 om 07:10

bedenk wel dat ze bij VZ zeggen dat het niet bekend is hoe de deal afgerond is oen of er iets verandert is, dus die 8 met 4 variabel is pure speculatie tot nu toe..

6 juli 2012 om 08:36

Mocht dit waar zijn dan is dan heeft Ajax zich wat dat betreft wel heel mak opgesteld. 8 Vast en 4 variabel is niet bizar veel voor Jantje. En dan staat de 15% regeleing nog niet eens vermeld.

6 juli 2012 om 13:09

Ik vind 8 miljoen met 4 miljoen variabel niet eens zo heel slecht moet ik zeggen. Jan heeft nog maar een contract voor één jaar, met een beetje pech vang je er straks helemaal niets meer voor.

6 juli 2012 om 13:20

@rolotjuh

Ik schat niet dat Ajax 4 miljoen inzet op het feit dat Tottenham CL gaat spelen in een competitie met Liverpool , Arsenal , Chelsea , Manchester City en Manchester United. Ik denk zeker dat een deel van de variabele 4 miljoen te maken heeft met de speeltijd van Vertonghen in London.

Maar wat ik bedoel met water bij de wijn is wat betreft de 15 procent. Het kan zijn dat Tottenham om de impasse te doorbreken beloofd heeft een deel van de 15 procent op zich te nemen. Want Tottenham was ook niet gelukkig met de padstelling. Aangezien zowel Vertonghen als Ajax tot gister duidelijk maakte om hun standpunt niet te laten vallen rondom de 15 procent zou het mogelijk zijn geweest. Ook is het mogelijk dat beide partijen een neutrale partij heeft laten oordelen over de 15 procent.

Goed nieuws.
Hebben we genoeg tijd om een potentiële opvolger te zoeken en wellicht komt de transfer van Narsingh dichterbij.

Heb liever iemand die jong is en kan groeien als opvolger, maar ook wat ervaring heeft.
Dus geen Moisander die je later niet meer voor veel kan doorverkopen en redelijk veel kaarten pakt, maar Viergever, Nuytinck of iemand anders.

Jan, bedankt voor je inzet bij Ajax.
Veruit de beste speler in de Eredivisie dit seizoen.
Is zoveel gegroeid in de afgelopen 4 jaar en een echte leider geworden.
We zullen je missen, ouwe.
Veel plezier bij ook een mooie club, de Spurs.

Bedankt Jan.

6 juli 2012 om 00:57

Moisander is juist de meest ervaren speler van de 3 die jij opnoemt.

Theo Janssen is met bijna 32 de oudste speler binnen Ajax , maar hij word gevolgd door Vermeer die pas 26 jaar is. Dus een speler halen die 27 word voor wat extra ervaring lijkt me niet verkeerd. Dat Moisander veel kaarten pakt is waar , maar Vertonghen was ook een speler die toch ook vaak veel kaarten pakten als je zijn statistieken naleest.

Waar je wel mee zit is de doorverkoop inderdaad , want Moisander zal bijna niks meer opleveren. Daar tegenover stelt wel dat hij op dit moment van de 3 spelers die jij opnoemt waarschijnlijk het goedkoopst is. Mooi pluspunt vind ik ook dat hij 2 benig is.

Ik snap dat veel mensen liever Viergever zien , hij is een geweldig talent en mogelijk de opvolger van Mathijssen binnen Oranje. Maar AZ is niet gek , en zal toch een behoorlijk prijskaartje aan Viergever hangen. Ajax heeft zijn eigen gedragscode met betrekking tot transfers en daar dient niet van afgeweken te worden. Als je Viergever conform het nieuwe beleid zou kunnen halen zou het zeker mijn voorkeur krijgen. Laten we maar afwachten wat er de komende dagen gaat spelen. Ik denk persoonlijk dat Narsingh wat meer prioriteit heeft gezien gedeelde intresse in hem.

6 juli 2012 om 06:49

Ik heb toch liever Viergever.
Mag misschien wat kosten, maar is een groot talent en die kan je later wel voor genoeg geld verkopen.

Moisander heeft wel ervaring, maar vind hem niet zo veel beter als Viergever.
Is/wordt ook al 27 dus zal je hem wellicht nog voor een klein bedrag verkopen in de toekomst. Want mocht hij dan nog interesse van andere clubs trekken in de toekomst dan is hij al /- 30 jaar. Clubs zitten dan niet meer voor hem op de tribune om hem te scouten.

En hij mag dan wel ervaren zijn, hij pakt veel kaarten.
Afgelopen 3 seizoenen minimaal 6 x geel.
Met vorig seizoen het toppunt met 8 gele kaarten.
En ook al 3 rode kaarten, waarvan 1 door 2x geel.
Dat is behoorlijk veel.

We zullen wel zien wie FdB het liefst ziet en wie de club gaat halen.
Belangrijkste is dat het team al rond is voor de eerste test om de Johan Fruitschaal tegen Psv.

6 juli 2012 om 07:33

Ajaxcitizen,

Je weet toch wel dat Ajax in de CL zit? Wat heb je dan aan een onervaren talent als vervanger van één van de beste verdediger van Nederland?
De Boer wilt heel graag verder dan de poulefase komen in de CL en dat kun je het beste met een ervaren kracht achterin.

6 juli 2012 om 08:52

Ik zie ook liever Moisander komen, hij kent het Ajax spel, heeft ervaring in zowel de Eredivisie als Europees, en nog belangrijker, we hebben in onze jeugdopleiding Denswil lopen, die in potentie vele malen beter is als Viergever/nuytinck/gouweleeuw. Deze jongen kan dan de komende jaren rustig gebracht worden achter Moisander. Veltman kan rustig gebracht worden achter Alderweireld dit seizoen, want ik ga er van uit dat Alderweireld volgend seizoen ook wel verkocht wordt.

6 juli 2012 om 08:58

Ben het wel met jou eens, hoewel ik eerst voor Viergever was begin ik me toch te bedenken, de ervaring is één ding, maar daarbij komt ook dat we Denswil nog in de jeugd hebben lopen, hij is er nu helaas net niet klaar voor, maar als we nu Viergever zouden kopen, betekend dat dat het dus voor Denswil nog langer duurt. Als Moisander komt kan ie misschien volgend seizoen al erin, hangt er natuurlijk ook van af hoe Alderweireld zich gaat laten zien.

6 juli 2012 om 10:24

Hootch30

Ervaring hoeft niet perse een must te zijn.
En ervaring zegt in mijn ogen niks.
Een Heskey is ook een ervaren spits, maar bakt er niks van.
Het gaat mij om de kwaliteit, maar ervaring is mooi meegenomen.
Moisander is dan wel ervaren, maar vind hem kwalitatief niet zo veel beter als Viergever. Daarnaast brengt Viergever ook wel wat ervaring met zich mee. Heeft ook al wat EL wedstrijden op zijn naam staan.

Viergever kan ook nog groeien, waar ik Moisander niet verder zie groeien in de toekomst gezien zijn leeftijd.

Maar wat Bruijnie zegt klinkt eigenlijk ook wel goed.
Moisander kan komen en Denswil kan hem weer opvolgen over 2-4 jaar.
Alleen ken ik Denswil niet en heb hem nooit zien spelen, maar de verhalen over hem zijn over het algemeen positief.

We zien wel wat Ajax zal doen.

6 juli 2012 om 12:14

Moisander is een mak lammetje in vergelijking met Vertonghen. Hij past goed bij nette jongetjes als Eriksen, maar een echte strijder die af en toe over de schreef kan gaan is hij niet.

6 juli 2012 om 13:35

@ajaxcitizen

Nogmaals , ik begrijp je keuze voor Viergever wel. Maar denk erom , Ajax gaat niet zijn transferbeleid overhoop halen om Viergever te halen. Dus als AZ 8 miljoen vraagt betekend het gewoon dat hij niet zal komen.

En nogmaals , Vertonghen kreeg ook in competitie verband steeds minimaal 5 gele kaarten per jaar. Dat Moisander er gemiddeld 1 meer krijgt neem ik persoonlijk op de koop toe. Frank de Boer kan als ex topverdediger Moisander misschien nog een en ander bijleren op het gebied van slimheid om zo kaarten te besparen.

We zullen inderdaad wel zien wie De Boer haalt , Moisander of Viergever , ik zie ze beide zitten. Hopelijk staat het elftal er op tijd voor de Johan Cruijff schaal , want dat is de enige prijs die in de prachtige 3 voorbije seizoenen niet is binnen gehaald.

6 juli 2012 om 19:50

Ajaxcitizen,

Ik snap jou reactie wel, maar De Boer geeft toch heeeel duidelijk aan dat hij een ervaren speler wilt hebben. Dus dan kun je wel met namen als Viergever komen, maar wat moeten wij daar nou mee?

Als De Boer al echt duidelijk is kom dan met andere namen, dan kunnen wel wel weer verder discussiëren.

6 juli 2012 om 03:24

Ik denk dat ajax beter kan kijken voor een linksback, omdat van Rhijn eigelijk een centrale verdediger is en er weinig belangstelling is rond van der wiel en omdat boilesen nog steeds niet top fit is.

of ze moeten koppers voor de leeuwen gooien

6 juli 2012 om 06:54

Koppers zou inderdaad kunnen als vervanger voor Boilesen, die blessuregevoelig is. En Blind als back-up.
Maar hopelijk raakt Boilesen in vorm dit seizoen.
En Boerrighter ook.
Dan is die linkerkant erg sterk met een Boilesen die mee opkomt en Boerrighter die de achterlijn haalt en met voorzetten strooit. Dan heeft de rechtsback van de tegenstander het zwaar in de wedstrijd.

6 juli 2012 om 07:41

Venneper1989,

Van Rhijn is rechtsbenig en De Boer had al aangegeven dat hij echt een linksbenige wilt hebben. Verder heeft Van Rhij in de media ook al aangegeven dat de rechtsback nu zijn voorkeur heeft omdat hij daar zich beter ontwikkeld heeft. Boilesen daarentegen is eigenlijk ook een centrale verdediger en Koppers heeft tegen Manchester United tot 2 maal toe laten zien dat Ajax hem heel goed in de gaten moet houden.

Aangezien Ajax ook CL speelt zal Ajax toch nog moeten kijken voor een ervaren speler. koppers heeft wel laten zien dat hij zijn "mannetje staat", maar dat waren maar een paar wedstrijden.

Koppers moet eigenlijk in de competitie zoveel mogelijk speelminuten krijgen en dan als natuurlijk alles meezit heeft Nederland eindelijk weer een linksback.

6 juli 2012 om 07:24

Ik denk dat AZ liever Moisander van de hand doet, want die wil weg. Nu AZ weet dat Ajax 12 miljoen gaat krijgen, zal AZ een aardig bedrag vragen. Voor Moisander denk ik 4 a 5 miljoen, en voor Viergever 8-10 miljoen. AZ zit nu in de zwarte cijfers en hoeft Viergever (samen met Maher de man van de toekomst) niet van de hand te doen.

Veel succes mooie club. Modric vertrekt waarschijnlijk, maar Bale heeft al verlengt en van der Vaart blijft denk ik ook nog wel. Er blijft nog wel een leuk team over waar mee top 4 eindigen wel mogelijk is.

Is je gegund jongen. Hopelijk keer je nog terug bij Ajax. Nu moet Ajax echt Narshing halen

Het is je absoluut gegund Jan , bedankt voor je vele inzet voor Ajax. Je hebt ons fantastische dingen gebracht en hebt deze transfer meer dan verdiend. Heel veel succes voor bij Tottenham en de rest van je loopbaan.

De kogel lijkt eindelijk door de kerk te zijn , nu kan Ajax vooruit gaan kijken en een goede vervanger halen. Ajax kan zich nu eindelijk echt handelen , de gewenste verkoop is gedaan.

yesss, eindelijk (niet dat ik blij ben dat hij weggaat, maar dit is beter voor hem en ajax kan eindelijk de opvolger halen)
succes jan, bedankt voor alles. Als arsenalfan vind ik het jammer dat hij bij tottenham zit maar mooi voor hem natuurlijk

Toch wel de beste voetballer van de eredivisie vind ik. Ergens zal ik me altijd aan hem herinneren toen die zong na de bekerwinst - tenenkrommend en walgelijk moment van hem, verder een uitstekende speler met een goed wedstrijd mentaliteit -.

Het beste voor alle partijen. Eind aan de onzekerheid: Vertonghen heeft z'n mooie transfer nu echt te pakken en Ajax kan een vervanger gaan halen. Ik zet m'n geld op Viergever en daarna Moisander

6 juli 2012 om 00:43

ik zie viergever heel graag komen, maar ik denk dat az echt heel moeilijk gaat doen over zo'n transfer.

6 juli 2012 om 00:49

En terecht Viergever is een speler met veel talent en ook niet echt de speler waar Ajax op dit moment naar opzoek is. Ik zou als Ajax zijnde meer voor de leider Moisander gaan. Viergever heeft meer potentie, maar ik denk dat je aan Moisander op dit moment meer hebt.

6 juli 2012 om 01:36

Ja ik zeg ook niet dat het onterecht is, het is hun goed recht.
Misschien is moisander ook beter, want wij hebben denswil die er aankomt en in een paar jaar dan moisander kan opvolgen

6 juli 2012 om 14:26

Viergever heeft meer potentie dan Moisander. Als je een speler wilt die zich nog echt moet ontwikkelen, maar dan wel een hele grote wordt moet je Viergever nemen.

Wil je echter iemand hebben die een bepaalde periode overbrugt-totdat o.a. Denswil en Veltman er klaar voor zijn, dan neem je Moisander. Ik zou dat laatste ook niet gek vinden.

Eindelijk gaat het dan door. Mooie transfer voor onze Jan. Die gaat het daar wel maken, succes!

Wat zou het uiteindelijke transfer ?bedrag zijn er zij 3 opties
1. Ajax heeft water bij de wijn gedaan en heeft een lager bod geaccepteerd
2. Verthongen heeft zijn bonus van 15 % laten varen.
3 Ajax heeft z'n poot stijf gehouden en de Spurs hebben meer geboden.
Ik denk dat Ajax nu een echte leider a la Moisander gaat halen weet eigenlijk niet wat hij zou moeten kosten Az fans jullie een idee?

6 juli 2012 om 02:17

12 miljoen, waarvan er 4 miljoen variabel zijn. (kwalificatie, eindklassering en individuele prestaties)

6 juli 2012 om 08:56

Iedereen,

Het is niet helemaal zeker wat het transferbedrag is, die 12 mil waarvan 4 variabel is wat er verwacht wordt. Zodra de transfer bevestigt is zal ook wel duidelijk worden wat het daadwerkelijke transferbedrag is

6 juli 2012 om 03:09

een aanvoerder als moisander met nog een contract voor 2 jaar, en een binnenlandse transfer naar een "rivaal"? denk zo rond de 6/7 miljoen omdat ook AZ weet dat Ajax flink heeft gecashed voor Verthongen en willen het maximale eruit halen..

maargoed er zijn meer opties: Nuytinck of een dubbelpak( Narsighn en Gouwenleeuw)

6 juli 2012 om 07:27

Fuckyeah,

Lees de tekst gewoon of wacht tot vanmiddag.

Jantje Vertonghen!!!! Succes in Engeland, ik hoop dat je een mooie carrière hebt.

Eindelijk zijn verdiende transfer

gaat ajax tog nog die 15% aan vertonghen geven?

"met de transfer zou een bedrag van twaalf miljoen euro zijn gemoeid, waarvan vier in variabele vormen."
Twaalf miljoen? Het was toch 15miljoen incl. bonussen? Of zijn jullie weer vergeten de bedragen om te rekenen van Ponden naar Euro's?

Het zat er aan te komen, Vertonghen was met kop en schouders de beste speler van zowel Ajax als de Eredivisie. Het is altijd nog de vraag hoe hij het zal doen bij Tottenham, al heb ik er wel goede hoop op dat hij daar zijn mannetje zal staan.

De grote vraag die bestaat naast of hij het goed zal doen bij de Spurs is natuurlijk de vraag wie hem zal opvolgen, dit is een taak die niet mee zal vallen voor de speler die op de positie van Vertonghen in de Amsterdamse verdediging terrecht komt.

Goed dat dit eindelijk gaat aflopen, duurde toch al veel te lang. Succes Jan daar. Toch blijf ik hier een raar gevoel aan overhouden. Hoorde hele seizoen al dat alle grote clubs hem wilde hebben, dat clubs met naam voor hem in de rij stonden. Dan vind ik TH toch vreemd gekozen, vooral ook omdat ze geen CL spelen. Dat wilde Jan toch ook heel graag. Misschien toch gekozen voor het geld, weet iemand dit, of er ook andere gegadigden waren en waarom hij voor TH heeft gekozen??

6 juli 2012 om 08:38

@dikkiedik #29
''misschien toch gekozen voor het geld, weet iemand dit, of er ook andere gegadigden waren en waarom hij voor TH heeft gekozen??''

Voor zover ik weet, waren de Spurs de enige club die daadwerkelijk concreet voor hem zijn geworden.
Bovendien heeft hij ook al kunnen rondkijken op White Hart Lane.
Wat voor Vertonghen natuurlijk het ook aantrekkelijk maakt om voor de Spurs te kiezen is ook de grotere kans op speeltijd. Ook zal de speelwijze hem aanspreken maar dat zal nu afwachten zijn met Villas Boas aan het roer.
O en aangezien Vertonghen graag de voorbereiding van het seizoen wil meemaken, is het dan natuurlijk lekker dat Spurs al vroeg voor hem langskomen. Als Vertonghen nog moet wachten totdat andere grotere clubs concreet worden, sluit hij pas later bij de selectie aan waardoor hij mogelijk een deel van de voorbereiding heeft gemist. Nu kan hij dat voorkomen.

Eindelijk, het is hem zeer gegund. Dit zal de transfers in Nederland weer extra aanwakkeren lijkt me gezien Ajax nu serieuzer te werk zal gaan met Narsingh en een centrale verdediger.

Ik hoop dat Jan het meteenw aar gaan maken bij de Spurs maar dat lijkt me wel.

Mooi als dit misbaksel van de Nederlandse velden verdwijnt, wens hem het beste in Engeland.
Wat Toivonen voor de Ajacieden is, is Vertonghen voor de Psv'ers.
Misselijke trekjes, maar een prima verdediger.

6 juli 2012 om 07:25

och zielig mannetje, jantje is 10 keer klasse boven toivonnentje

6 juli 2012 om 07:39

ff goed lezen joh.
De aversie van Ektebaas heeft niets met de voetbalkwaliteiten van Toivonen of Vertonghen te maken.
Vergelijkingen slaan dan ook nergens op.

6 juli 2012 om 12:51

Hij mag hem dan wel een prima verdediger vinden, maar de trekjes van toivonnen zijn 10 x erger dan die van jan, toivonnen doet het op zon geniepige manier, dat je er dood ziek van wordt. jan zet de tackle in, die zie je aankomen.

6 juli 2012 om 07:38

Toivonen is dat niet alleen voor de Ajacieden hoor. Jan succes!!!!

6 juli 2012 om 14:30

Niet om het een of ander, maar ik vind beide geen fijne kereltjes. Vertonghen vond ik vaak misplaatst arrogant en Toivonen haalde vaak nare streken uit. Zal ze allebei niet missen, al is Vertonghen natuurlijk wel een uitstekende centrale verdediger. Spelers als Assaidi en Ruiz mis ik.

6 juli 2012 om 20:05

Ektebaas,

Vertonghen is in in jullie ogen iemand die altijd zeurt om kaarten. (ik zelf heb hem nooit horen roepen om een kaart, maar ik kan ook niet liplezen;) Toivonen daarentegen is iemand die bekend staat om zijn agressieve gedrag op het veld. Leuke vergelijking van jou.

Jan, ook al willen we je niet kwijt, toch veel succes met je nieuwe uitdaging, wordt geen vreemde. Het is je gegund.

Blijf Tottenham een te kleine ploeg vinden voor Vertonghen, maar als hij er zo graag heen wil is het hem van harte gegund. Vertonghen heeft enorm veel potentie, maar omdat hij in Nederland speelt denken veel mensen veel te min over hem. We zullen zien hoe hij het doet bij zijn "droomclub".

Damn hoe durf je die mannelijke barbie met onze jan te vergelijken??
Ga je schame

Deze transfer heeft sowieso te lang geduurd, had een maand terug al afgerond kunnen/moeten zijn.
12 miljoen blijft een prachtig bedrag als afkoopsom voor nog maar 1 jarig kontrakt.

Het geld is hard nodig voor een vervanger en om Narsingh te halen, mogelijk nog een linksbenige verdediger.

Gelukkig is El Hamdaoui ook eindelijk weg nu, bespaart alleen al aan salaris 5,5 miljoen voor de komende 3 jaar.

Goed bezig Ajax, nu deze weken daadkrachtig blijven en de anderen binnen halen !

6 juli 2012 om 20:02

Hoe kom jij aan die 5,5 miljoen euro? Mounir had volgens mij nog maar een éénjarige contract.

Jan Vertonghen was het afgelopen seizoen wel heel erg belangrijk voor Ajax. Ik ben benieuwd of Alderweireld nu niet door de mand gaat vallen. Er zal dus een hele goede ervaren verdediger terug gehaald moeten worden. Het probleem wordt alleen dat alle ploegen nu weten dat Ajax een heel mooi bedrag heeft ontvangen voor een speler met nog een contract voor jaar. Andere ploegen zullen dus nu echt de hoofdprijs gaan vragen voor spelers die nog minimaal 2 jaar onder contract zullen staan.

Goed dat het eindelijk rond gaat komen, kan Ajax (en Vertonghen) weer verder. Ajax heeft nu mooi de tijd de nodige versterking(en) te halen, zodat ze nog een maand de tijd hebben om bij de landskampioen inspeeld te geraken.

Veel succes bij de mooiste club van Engeland Vertonghen, en we zien je graag terug in Amsterdam. Bedankt voor je inzet en je bijdrage aan 2 landstitels en een beker.

Vermoeiend al die berichten zeg, zeg gewoon een keer dat die verkocht gaat worden- 1 a 2 berichten van de tussenstand ervan en als hij verkocht is nog een bericht nu zijn er tienallen berichten gekomen echt doelloos. Ook van andere transfers trouwens hoor...

goed dat het eindelijk rond ik gekomen want hij wou zijn contract toch al niet meer verlegen dus dan zou die transfervrij de deur uit zijn gelopen. goed gehandeld van Ajax

'' Met de transfer zou een bedrag van twaalf miljoen euro zijn gemoeid, waarvan vier in variabele vormen. '' Houdt dit in dat we dit in termeinen krijgen uitbetaald? Want dat zou wel jammer zijn. Dan krijgen we per periode 3 miljoen.

In ieder geval. Ik hoop dat Vertonghen verkocht word, het zal wel een gemis in de defensie zijn, maar dan moeten we er andere spelers maar opstaan. Vertonghen verdient deze transfer gewoon en 12 miljoen is gewoon een goed bedrag als je vergelijkt dat Afellay voor 3 miljoen verkocht werd. Beide hadden nog een 1 jarig contract.

Vervanger? Als we geen aankopen doen dan zou ik Blind op Boilesen proberen.

6 juli 2012 om 09:39

Johnnie10 correctie Psv heeft 3.5 mil gekregen voor 1/2 jaar contract volgend seizoen met 100 jarig bestaan wedstrijd tegen Barcelona

Verthongen veel plezier in London je hebt het verdient en ik ben blij dat je weg bent zodat Psv meer kans maakt

6 juli 2012 om 11:29

Serieus een wedstrijd tegen Barcelona dat wordt een wedstrijd om van te smullen

6 juli 2012 om 20:00

040vaart,

Daarentegen heeft PSV hun kans op de titel verspeeld. Ajax daarentegen heeft nog geld en tijd voor een vervanger.;

6 juli 2012 om 22:21

Hootch daar heb je natuurlijk gelijk in ik was ook niet blij dat hij wegging ik correcte alleen maar johnnie10 meer niet;

Jantje Bedankt, Jantje Bedankt !!! Heel veel succes in Londen !! Hopelijk kan Ajax een waardige vervangen voor je vinden die net zo goed als jou gaat worden !!!

maar die rushes en de zinedine zidane acties ga ik missen !

Wat een Calimero's daar in Amsterdam zeg, Vertonghen mag weg als hij afstand doet van een afspraak die contractueel vastligt en de Boer had het vorige week over het uiterste bod wat ze Narsingh hebben gedaan en wat blijkt, nu vertrekt el Hamdaoui waarschijnlijk en nu kan er plotseling wel meer worden gedaan om Narsingh binnen te halen.
Beetje triest allemaal dus ajacieden, kom nu niet meer met verhalen over Calimero gedrag van andere clubs want ajax loopt in deze voorop.

6 juli 2012 om 10:06

Qua salaris hadden ze een plafond ingesteld, met de transfersom kan Ajax altijd stijgen of dalen.
Dus beetje nutteloze reactie als je het mij vraagt want Ajax handelt gewoon goed.
1 miljoen salaris. Take it of leave it. Dat hebben ze gezegd.

6 juli 2012 om 19:57

Numberone,

Als jij echt wil weten wat een Calimerogedrag is dan moet jij jou eerdere reacties over Ajax en/of Vertonghen maar nalezen.

Wat Johnnie10 dus ook al aangeeft is dat Mounir dus nu vertrokken is. Dat is toch een jaarlijkse salaris van 1,8 miljoen euro excl. bonussen. Dan is het toch gewoon heel simpel dat Ajax weer wat meer kan doen op de transfermarkt?

Het is net als Psv. PSV kon vorig seizoen ook helemaal niets doen tot dat zij hun grond verkocht hadden aan de Gemeente. Maar tja, als jij dat van Ajax een Calimerogedrag vindt, dan moet je dat maar zelf weten. Het zegt wel iets over jou "kijk" in het voetbal.

Ik hoop gewoon dat de transfer rond komt. Ajax heeft lang genoeg vast gehouden. Jan Vertonghen verdient het gewoon. Die jongen gaat een mooie tijd tegemoet bij Tottenham, een perfecte stap in zijn carriere.

Eindelijk, voor hem en voor Ajax. Beide moeten verder. Succes Jan, held voor altijd.

Zou dit dan als een boomerang effect werken..
El Hamdoui, Vertongen.. Wie weet: Anita, van der Wiel, Eriksen... Denk dat Ajax toch veel topsepelrs zal verliezen dit jaar

6 juli 2012 om 10:00

Ik dacht dat het eerst een transfersom van 9 miljoen was met 3 variabel (had te maken met het plaatsen voor de Champions League van de Spurs) maar nu het misschien wel 16 miljoen euro wordt moet ajax niet zo moeilijk meer doen, en gewoon Verthongen die overgang gunnen.

6 juli 2012 om 10:19

Misschien dat Van der Wiel alleen nog gaat maar Anita en Eriksen blijven gewoon. Of er moet natuurlijk een absurd bedrag komen, maar dat zie ik niet zitten.

Allebei een beetje water bij de wijn, iedereen tevreden.

Ik denk dat Tottenham heel veel plezier aan Vertonghen gaat beleven. Bij Ajax is het zaak om snel de selectie rond te maken. In ieder geval dus een vervanger voor Vertonghen en een rechtsbuiten.

Ik hoop echt dat de transfer van Jan Vertonghen nu doorgaat, want ik wordt echt moe van al die geruchten dat het dan niet doorgaat, dan weer wel, dan weer niet en nu weer wel.

Voor Vertonghen zou dit 'n perfecte stap zijn om zich te ontwikkelen en Ajax krijgt er ook nog 'n mooie bedrag voor terug. Alleen nu moeten ze er nog uitkomen voor die vijftien procent.

Het Ga je Goed Jan,

Nu hopen dat Gregory van de Wiel nog vertrekt.
En dat Ebecillio Verhuurd.

Dan nog aankopen als Narsingh en Viergever/moisander halen, En Ajax kan het nieuwe seizoen weer in

6 juli 2012 om 11:09

Ja, Gregory Van Der Wiel moet deze zomer sowieso verkocht worden.

Als Ajax 'n bod krijgt dan moeten ze die meteen accepteren, want anders gaat hij volgend jaar gratis weg en het maakt niet uit hoeveel er wordt geboden, als Van Der Wiel maar verkocht wordt.

Hoe langer Ajax wacht, hoe goedkoper Van Der Wiel wordt. Hij is gewoon helemaal uitvorm, al twee jaar lang.

Jan verthongen was de eredivisie ontgroeid en deze transfer heeft hij zelf afgedwongen door zijn rushes over het hele veld heen. Bij tottenham redt hij het wel als hij niet nonchalant gaat verdedigen zoals bij ajax.

Schijnt dat AVB van van de Vaart afwil....lijkt me de meest geschikte ruilmogelijkheid ooit om Raf weer in Ajax shirt te zien.

Vermeer
vd Wiel
Alderweireld
van Rhijn
Boilesen
Eriksen
vd Vaart
Jansen
de Jong
Siggy
Boerrigter
6 juli 2012 om 11:59

Haal dan op zijn minst Janssen eruit voor Raf, we gaan toch niet weer met drie totaal niet meeverdedigende Cm's spelen, Anita moet er simpelweg gewoon in blijven. Maar het gebeurt toch niet, mits Narsingh komt lijkt dit me de opstelling komend seizoen, al wordt dat ook steeds twijfelachtiger.

Misschien De Jong erin voor Janssen, maar meer zal er niet veranderen.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Boilesen
Eriksen
Anita
Janssen
Narsingh
Sigi
Boerrigter

Hoop voor alle partijen dat het rond komt op nette manier. Wel mooi dat Vertonghen niet heeft lopen zeiken in de media en met kort geding gedreigd heeft en al die flauwe kul. Hoe zit het nu eigenlijk met dat clausule verhaal uiteindelijk

@samurai, Vertonghen heeft een transferclausule in zijn contract voor 20 mio. Dus wie dat neerlegt krijgt hem. Daarnaast staat in zijn contract dat hij recht heeft op 15% van zijn transfersom.

Ajax zegt dat die 15% alleen geldt als een club die 20 mio neerlegt, Vertonghen zegt dat de clausule altijd geldt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren