Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Gijp: 'Eigenlijk heeft België een beter elftal dan Nederland'

Laatste update:

René van der Gijp toonde zich de voorbije weken niet te optimistisch over de kansen van Oranje op het komende EK. De analyticus stelt dat Nederland blij mag zijn als het de groepsfase overleeft en in gesprek met het Belgische Nieuwsblad geeft hij zelfs te kennen de Rode Duivels hoger in te schatten. “Eigenlijk vind ik dat België een beter elftal heeft dan Oranje.”

Volgens de oud-voetballer beschikken onze zuiderburen over ‘modernere’ spelers. “Die Defour-hype snapte ik nooit maar zo'n Witsel is een fantastische speler. Godziemijnieman. Van der Vaart en Sneijder zijn spelmakers maar verdedigen doen ze niet. En Van Bommel en De Jong komen niet over de middellijn. Een moderne box-to-box-middenvelder zoals Schweinsteiger, Khedira of Witsel heeft Oranje niet.”

“En die gozer die bij Mario Been speelde, Kevin De Bruyne: ook een mooie speler”, vervolgt Van der Gijp. “Achterin heb je Vertonghen en Kompany in het centrum en je kan Vermaelen linksachter zetten. Daar staat hij bij Arsenal ook soms. En Alderweireld als slecht alternatief op rechts, dat kan nog wel. Jezus man, wat een ploeg. Ik snap ook niet dat jullie altijd met die spitspositie zitten te hannesen. Zet lekker die Dembélé daar.”

België is beter dan Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Belgie is echt niet beter dan Nederland, Mertens is daar gewoon basisspeler en die is echt niet beter dan een Robben of een Afellay en Sneijder is veel beter dan Witsel

9 juni 2012 om 09:50

Heitinga is basisspeler bij Nederland en die is echt niet beter dan een Kompany, Vermaelen of Vertonghen ... wat is je punt nu eigenlijk?

9 juni 2012 om 10:12

mertens met robben of afellay vergelijken is hetzelfde als pieters vergelijken met vermaelen of kompany. de positie van mertens is niet de sterkst bezette positie bij belgie en ik geloof er nooit zo in om spelers 1 op 1 te vergelijken. al met al heeft belgie zeker niet minder potentie dan nederland alleen hebben ze dat al jaren en toch blijven de resultaten uit. als er een bondscoach in staat is van al die toppers een team te maken doen ze wellicht niks onder voor nederland, in dat opzicht heeft gijp een punt. alleen zover is het nog niet.

9 juni 2012 om 11:08

Maar Hazard is wel weer beter dan Affellay. België heeft ook een beter centrum met Kompany en Vertonghen. Vermaelen hebben ze ook nog. Witsel zal ook nog in de basis staan de rest natuurlijk niet.

9 juni 2012 om 13:14

In potentie misschien wel ja, maar geef Afellay ff een kans, hele tijd eruit geweest.
Als je ziet wat die man heeft bijgeleerd door alleen maar te trainen denk ik dat jij de kwaliteiten van afellay aardig onderschat.

9 juni 2012 om 15:44

Tuurlijk..... Affellay- Barcelona.... Hazard-??? En als dat dan allemaal waar zou zijn,
is het natuurlijk gewoon een schande dat Belgie er niet bij is(complete wanprestatie). Zeker als je de beste verdediging van de werleld heb.

Zoals zoveel hier beweren.

9 juni 2012 om 15:56

@ado69

Hazard-chelsea

Als het dat is dat je bedoelt.

9 juni 2012 om 11:17

ik denk dat hij bedoelt dat belgie potentie heeft om miss binnen 2jaar sterker voor de dag tekomen.. met kompany, hazard, witsel, vermaelen en dembele... is dat miss wel mogelijk..

maar natuurlijk is nederland nu veel beter....

9 juni 2012 om 11:17

Engeland speelde met een b-elftal en hun met de sterkste opstelling (ok behalve Kompany mist ze achterin), maar Engeland zonder Lampard, Rooney, Ferdinand, M. Richards, Walker ect ect.. en Belgie verliest gewoon van Engeland.

Nederland daar in tegen wint gewoon met 2-3 van Engeland.. dus dat zegt ook alweer wat tussen beide landen. Daarnaast hebben zei niet geplaatst als land en wij wel. Dus wij zijn gewoon beter.

9 juni 2012 om 11:46

Wauw de voetbalkennis spat ervan af hier .. Ploeg A verliest van Ploeg B en Ploeg C wint van Ploeg B, conclusie: C is beter dan A ..

Verder zat Nederland niet in een groep met Turkije en Duitsland als opponenten.

Ik durf, net als meneer Van Der Gijp, zeggen dat België in potentie een betere ploeg heeft. Wat de Rode Duivels nog mankeren is inderdaad nog een scorende spits. Dus in mijn ogen niet dembele maar wel een Lukaku die matchen op niveau speelt.

9 juni 2012 om 12:02

België zou het nog moeilijk hebben met het B-elftal van Oranje. Buiten dat hebben de Belgen geen winnaarsmentaliteit. Zit nu eenmaal niet in hun aard. Laat ze eerst maar weer eens kwalificeren voor een eindtoernooi, vervolgens de groepsfase overleven en dan misschien een keertje een kwartfinale halen. Je hoort die geluiden ook steeds uit België, dat de rode duivels niet minder zijn dan Oranje, maar praatjes vullen geen gaatjes. Niet lullen, maar presteren. En dat met een frequente constantie over vier decennia. Pas dan kan België gaan denken om zich enigzins aan Nederland te meten.

9 juni 2012 om 13:49

@nielsinho
Als nederland in een poule zaten met Duitsland en Turkije dan was Nederland minimaal 2de geindigd in de poule boven turkije.

Niet zoals belgie troosteloos derde. Of denk je dat de Vice wereldkampioen Opeens zou verliezen van ploegen als oostenrijk, turkije en azerbeidjan.

9 juni 2012 om 15:45

Zker te weten, weer zo een mooi voorbeeld.

Droom lekker verder belgiesche vrienden

10 juni 2012 om 07:33

Nee, klopt. Dat komt doordat Nederland Duitsland niet kon loten in de kwalificatie-reeks. Nederland had Turkije anders echt wel verslagen hoor, dat kan ik je op een papiertje aangeven.

9 juni 2012 om 11:19

Als je spelers 1 op 1 gaat vergelijken hebben wij de 2e team van het EK, achter Spanje. Maar zo werkt het niet in een teamsport.

9 juni 2012 om 14:28

Kwestie van afwegen, ze hebben een topkeeper in mijn ogen, toppers in de verdediging en hele sterke veelzijdige middenvelders, bovendien met Hazard een topspeler. Daarbij hebben ze een meer gebalanceerd team dan Nederland. Wij hebben dan weer meer top aanvallers, maar ik moet het toch met Van der Gijp eens zijn als hij het over hun verdedigers en controlerende middenvelders heeft. Het verschil is V. Persie, Huntelaar, Robben en Sneijder. Daar staat voor hun een topverdediging, Witsel en Hazard tegenover. Het is maar net wat je hoger inschat aanvallend of verdedigend. Een meer gebalanceerd team hebben ze inderdaad wel.

Om eerlijk te zijn zouden we samen pas een ongeloofelijk topteam hebben... Stekelenburg, V.d.wiel, Kompany, Vermaelen, Vertonghen, Sneijder, V.d.vaart, Witsel, Robben, V. Persie en Hazard. Dan heb je Courtois, Krul, Fellaini, Afellay, Huntelaar, Kuyt, De Jong, Dembele, Narsingh, De Bruyne, V.bommel, Mertens, Heitinga, Mathijsen, Vlaar, Alderweireld, Lombaerts nog op de bank. Maar helaas..

9 juni 2012 om 15:46

Stekelenburg -- Courtois
Van Der Wiel -- Alderweireld
Heitinga -- Kompany
Mathijssen -- Vertonghen
Pieters -- Vermaelen
Van Bommel -- Fellaini
De Jong -- Witsel
Robben -- Dembele
Sneijder -- Hazard
Affeley -- De Bruyne
Van Persie -- Lukaku

Ik denk dat de eerste elf van België wel degelijk talentvoller zijn, alleen heeft België op de bank weinig spelers meer. Nederland heeft daar nog Van Der Vaart, Huntelaar, Kuyt en Boulahrouz...

10 juni 2012 om 03:46

@ max.az Mertens heeft volgens mij geen basis plaats ! Hazard wat een speler is dat zeg !! Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen bij Chelsea..

Verdedigend? - ja
Aanvallend - nee

ik denk dat Nederland nu nog wint, maar dat dat over 2 jaar wel een anders zou kunnen zijn.
Belgie heeft echt een heerlijk talentvol team.

9 juni 2012 om 09:46

Belgie heeft talentvolle spelers, geen team.
Of althans, dat laatste moet nog maar eens blijken.
Nederland had in 96 en 98 ook een geweldige selectie, maar alleen in 98 was er nog een klein beetje succes voor Oranje.

Ik vind Witsel en de Bruyne niet beter dan een de Jong, v/d Vaart of Sneijder.
Lukaku is veel minder dan Huntelaar en Rvp
Mertens is minder dan Affelay en ik vind Robben (nog) beter dan Hazard.
Defour is minder dan van Bommel.
Courtois is een groot talent, maar vind (nog) Stekelenburg beter.
Vermealen, Verthongen en Kompany zijn inderdaad wel beter dan Heitinga, Matthijsen, Vlaar en Willems.
Maar Lombearts die bij Belgie vaak back speelt vind ik weer niet beter dan v/d Wiel.

v/d Gijp.. volgens mij is het 8-3 voor Nederland.. kijkend naar de posities.
Daarnaast presteerd het Nederland elftal al jaren goed als team, in tegenstelling tot belgie.

9 juni 2012 om 11:22

mm ik denk dat je de verkeerde spelers vergelijkt..

witsel is meer verdedigend.. dus vergelijk hem met van bommel.. en technisch is witsel wel beter hoor.. verdelend ook..

dembele, de bruyne(binnnen 2jaar) zijn beter dan v/d vaart of sneyder

kwa spitsen natuurlijk nederland... en hazard is id niet beter dan robben nu..

verdedigend heb je gelijk.. dusja.. 8-3? mm weet niet...

9 juni 2012 om 11:31

asr80

Over twee jaar dat horen we nu al 6 jaar lang.
De buryne moet dan over twee jaar minimaal bij een subtopper in europa basis staan wil hij dan beter zijn dan sneijder of van der vaart.
Dan heb ik het niet over sporting lissabon of hsv. Maar bij teams zoals tottenham, valencia dat zie ik de bruyne voorlopig nog niet doen.

Dembele zie ik al helemaal geen topper scoort zeer weinig.
Jullie hebben in de verdediging een goede lichting maar over de rest ben ik niet impressed op hazard en witsel na is het aanvallend geen top en zie ik ook geen absolute top worden.

9 juni 2012 om 11:44

Dembele is echt niet beter dan v/d Vaart en/of Sneijder.
de Bruyne moet het zich maar eens bewijzen

9 juni 2012 om 13:17

Dembele binnen 2 jaar beter dan Vd Vaart of sneijder?? laat me niet lachen man, dat de Bruyne een groot talent is ben ik met je eens maar Dembele?????? nee , keep on dreaming.

9 juni 2012 om 13:29

natuurlijk zijn jullie op de dag van vandaag een pak beter.. ik had het ook over het potentieel..

je onderschat echt debruye en zeker witsel.... geloof me..

en dembele moet helemaal niet scoren.. hij doet wat hij wil met een bal.. een pak beter dan nu al dan sneyder en v/d vaart.. als je hem bezig ziet kan je dat niet ontkennen.. maar natuurlijk hebben deze mannen meer ervaring dan onze spelers.. dat is waar.. ;

witsel, dembele, debruyne gaan zeker meekunnen op topniveau.. zonder twijfel.. hazard normalieter ook.. en dan zwijg ik nog over de verdediging..

maar zoals je zegt.. we horen dit al 6jaar lang.. we hebben 0 resultaten.. en jullie zijn inderdaad niet impressed.. ik ook niet.. maar individueel zit het er zeker in....

10 juni 2012 om 14:51

voila;. afgaand van holland - denemarken.. zit ik er niet ver naast precies..

was mis over sneijder.. dat is id klasse.. maar de rest? ;

9 juni 2012 om 10:42

Die 2 jaar wil maar niet voorbij gaan. Elke keer als er een Belgie - Nederland discussie wordt gevoerd, dan is Nederland op het moment beter, maar over 2 jaar zal Belgie de fakkel overnemen.

Interessant punt.

On: De Belgen hebben enorm getalenteerde spelers, maar het blijft altijd indiviudeel. Een Hazard is een talent van wereldformaat, maar in het Belgische elftal laat hij enkel een deel van zijn kwaliteiten zien. Een Kompany is een van de beste verdedigers van de wereld, maar in het Belgische elftal weet hij niet te imponeren en zo zijn er nog tig voorbeelden.

Belgie moet een coach aantrekken die veel waarde hecht aan jonge spelers en het teambelang. Pas dan kan Belgie hoge ogen gooien.

9 juni 2012 om 11:45

Ik geef je deels wel gelijk maar in je post maak je ook wel duidelijk dat je geen wedstrijden van België bekijkt. Als er één speler is die wel altijd zijn kwaliteiten toont voor België dan is het Kompany wel. Die gaat altijd in het vuur voor zijn land(en ook voor zijn club) en is altijd één van de beste op het veld. Die eerste goal tegen Montenegro en de goal tegen Engeland waren nooit gevallen met hem in de basis(want beide goals kwamen door een zwakker moment van de rechtse centrumverdediger.

Maar tot op heden hebben we inderdaad werkelijk nog niks laten zien, dus we kunnen ons nu nog niet vergelijken met Nederland. Tuurlijk zijn jullie beter, en dat is voorlopig het enige dat telt. We kunnen jullie niveau halen, maar dan moet echt alles meezitten.

9 juni 2012 om 15:26

Inderdaad nu is Nederland beter maar over een jaar of twee zullen de Belgen sterken kunnen worden door hun jonge spelers die erg veel potentie hebben. Ik vindt Wesly Sneijder een veel betere middenvelder dan Witsel en die gat nooit net als Wesly worden. Verder heeft Nederland ook een goeie lichting die aan zit te komen met spelers als Maher, Narsingh, Douglas, Viergever, Tony Vilhena, Manu, Denswill, Dijks, Sporkslede, Nuytink en nog veel meer.

Nu begint Reneetje toch echt onzin uit te kramen. Belgie heeft aardige spelers, maar behoudens de centrale verdediging heeft Oranje op elke positie betere spelers lopen.

9 juni 2012 om 10:01

Begint hij NU pas onzin uit te kramen? Of valt het je nuas op?

Die gozer is zo negatief over een elftal dat de finale van het WK heeft gespeeld. En we zijn op de meeste punten zelfs nog beter dan toen. Alleen de linksback positie schijnt nog een verhaal te zijn, terwijl ik het geen punt vind. Jetro W. is naar mijn mening gewoon goed genoeg voor Oranje. Hij maakt af en toe nog kleine foutjes, maar dat doet iedereen en hij herstelt ze meestal zelf ook nog eens. Met zijn snelheid zit het wel goed...

9 juni 2012 om 10:17

Ja, ik heb het ook wel een beetje gehad met die Gijp. Denk dat ik vanavond na de wedstrijd maar weer eens afstem op Studio Sportzomer. VI Oranje gaat echt nergens meer over.

9 juni 2012 om 11:16

Of ze zouden Jan Boskamp als vaste gast aan tafel moeten zetten, en dan René om de twee weken een keertje aan laten schuiven. Dan kan hij ook wat langer bedenken over wat hij allemaal gaat zeggen, want op dit moment komt er alleen maar onzin uit.

9 juni 2012 om 13:48

Viel mij ook al op dat hij de laatste tijd heel erg negatief en vervelend is. Maar wat mij opvalt is dat niemand hem eens kritische vragen voorlegt en hij zit door zijn gevoel van humor altijd met drie ja-knikkers aan tafel. Dat eeuwige gezeur over Huntelaar of van Persie, Nederland speelt nou eenmaal met één spits en Derksen en Gijp willen maar dat na 5 jaar een systeem gehanteerd te hebben de formatie omgooien 2 wedstrijden voor het EK. Want 'de topscorer van de Bundesliga' zet je niet op de bank', maar ze vergeten dat van Persie de topscorer is van de Premier League. In de wedstrijd tegen Bulgarije is pijnlijk duidelijk geworden dat RvP en Huntelaar níet samen kunnen spelen, geen probleem want het is een oefenwedstrijd. Maar Gijp en Derksen blijven voet bij stuk houden, want waarom zou je zeggen: 'ik heb het verkeerd gezien'.
Gijp meent het naar eigen zeggen 'nooit verkeerd te zien, puur om de eenvoudige reden dat ik zeg wat ik zie'. Dan weet ik niet waar hij feitelijk gezien heeft dat Belgie beter is dan Oranje? Ook weet ik niet waar hij gezien heeft dat Affelay en RvP lepeltje lepeltje liggen? (ook over die duimpjes, Messi doet dit ook de hele wedstrijd! Dan is het niet vervelend?) Bijna al zijn analyses zijn meningen!
Ook word ik moe van dat eeuwige gezeik over buitenspelers met linkerbeen op rechts, en met rechterbeen op links. Wat is daar mis mee? Volgens de heren kun je immers alleen een voorzet geven á la 1974 door buitenom te gaan van de goal afdraaiend. Maar volgens mij is een voorzet naar de goal toedraaiend minstens zo gevaarlijk? Daarbij kun je met je verkeerde been ook voorgeven of inderdaad naar binnen kappen en schieten. Scoren hoeft niet altijd het doel te zijn, een rebound, corner of van richting veranderd kan ook uiteindelijk een goal opleveren. Maar Gijp en Derksen zijn niet van hun stuk te krijgen en lopen de laatste maanden alleen maar hun frustraties te botvieren op het Nederlands elftal.
Als Oranje verliest van Bulgarije dan is het 'zie je wel', maar wordt Noord-ierland van de mat geveegd dan is het 'ja maar.....'. Nou ik kan lachen om Gijp en vind hem een leuke verhalenverteller, maar op voetbalgebied ben ik hem zat!
Oh ja bijna vergeten: Belgie heeft een team in de categorie Turkije, Griekenland, Tsjechie vind ik. Maar over twee jaar niet uit te sluiten dat ze een categorietje omhoog gaan. Maar zeker geen wereldtop, anders waren ze ook wel geplaatst voor het EK.

9 juni 2012 om 14:49

Het is wel degelijk een nadeel om een rechtsbenige speler op links te hebben en omgekeerd, tenzij ze tweebenig zijn, het gaat ook om de handelingssnelheid, een rechtsbenige speler zal eerst naar zijn rechterbeen moeten draaien om een goeie voorzet af te kunnen leveren terwijl een linksbenige speler met een actie de ruimte heeft om hem gelijk erachter aan te geven.

Belgie heeft een mooi elftal, ook aanvallend staat het goed, het is alleen geen team, daarom vind ik het ook jammer dat niet bij van Gaal hebben geinformeerd, die had zeker mooie dingen kunnen laten zien met deze ploeg.

In potentie is het Belgische elftal zeker beter, maar nu nog zeker niet hoor! Lukaku speelt nooit, Mertens speelt bij Psv, minder als Robben bijvoorbeeld. Eden Hazard is beter als Afellay, maar dat is volgens mij de enige plek met de rechtsback positie die België beter heeft als Nederland..

9 juni 2012 om 10:02

Hazard is ook niet beter dan Affelay, Hazard moet alles nog gaan bewijzen op het hoogste niveau. Het gaat nu veel te snel met die jongen, voor veel te veel geld. Voor alsnog is hij geslaagd bij Lille, de echte test begint nu!

Daar weet zijn maatje Lukaku alles van.

9 juni 2012 om 11:01

Op dit moment is Hazard beter dan affelay. Sinds wanneer heeft Affelay zich trouwens bewezen op het hoogste niveau? Hij heeft pas een paar wedstrijdjes voor Barcelona gespeeld.

9 juni 2012 om 11:15

Afellay laat bij Oranje meer zien dan Hazard bij België? Hazard is in potentie beter, maar Afellay is een geweldige teamspeler.

Overigens vind ik dit team voor in de toekomst toch ook zeker veel talent hebben.

Keeper: Krul
Verdediging: Van Rhijn, De Vrij, Viergever, Willems
Middenveld: Maher, Strootman, Clasie
Aanval: Narsingh, De Jong, John

En dan heb je nog een hele rits aan jeugdspelers van Ajax en Feyenoord. Wij Nederlanders hebben er echt een handje van om of ons team enorm te overschatten, of in tijden als deze, ineens allemaal negatief te zijn omdat mensen als Van der Gijp en Derksen ons niet goed genoeg vinden.

9 juni 2012 om 11:49

Affelay heeft laten zien in Oranje meerwaarde te hebben en bij Barcelona het niveau aan te kunnen. Heb je hem nooit zien spelen daar? Natuurlijk is het niet de belangrijkste man en staat hij niet altijd in de basis, maar wat wil je bij Barca. Hazard kennen we tot nu toe alleen uit de Ligue 1, geen lullig niveau maar Lille en de Ligue 1 of Barcelona/primera division, dat is wel wat anders. Rustig aan met die Hazard, voor hetzelfde geld flopt hij net zo hard als die andere belg van Chelsea waar de verwachtingen zo hoog van waren.

9 juni 2012 om 11:53

vind persoonlijk Nuytinck en Gouweleeuw beter als devrij verder kan ik me aardig in de opstelling vinden.

Gouweleeuw zou je ook nog kunnen gebruiken in de rol van van Bommel en tijdens de wedstrijd bij een achterstand door laten schuiven.
Hij heeft dit seizoen ook een paar keer bij Heerenveen zo gespeeld en gaf toen een paar assists en scoorde geloof ik ook 3x.

9 juni 2012 om 12:40

Ik noemde maar even de 11 die het eerste in me opkwamen, we hebben ook nog talenten als Rekik bij City, een hele lading talentvolle middenvelders zoals Klaassen bij Ajax, Denswil is een goede CV voor de toekomst, ik noem even de Ajax jeugd omdat ik die het beste ken.

Ik ben overigens wel onder de indruk van De Vrij, laat wekelijks een constant niveau zien bij Feyenoord. Over 10 jaar hebben wij nog steeds een topploeg en dan komen de volgende talenten er alweer aan. De Belgen kunnen zelfs met topspelers niets uitrichten, omdat de taktiek gewoon jaar na jaar faalt en de toppers ongelooflijk egoistisch zijn.

België heeft veel talenten, goede spelers, maar geen team, verdedigend zijn ze veel sterker dan Nederland. Denk dat Nederland met Sneijder van der vaart Robben Afellay Huntelaar en van Persie, aanvallend beter is, als België ooit een keer samengaat met Nederland heb je een top elftal

Het is wel zo. Het enige wat belgie mist een een beslissende speler zoals Robben of an Persie wel hebben. Zo iemand hebben ze wel in de vorm van Hazard en De Bruyne maar die presteren matig bij de Rode Duivels.

9 juni 2012 om 09:32

Dus is het geen beter elftal toch?
In potentie wel.
Maar dat heeft Nederland ook als je ziet wat er allemaal nog aan komt en wat er al een keer bij heeft gezeten.
Bijna elk eindtoernooi in de jeugd zit Nederland bij de laatste landen.
Ik heb daar wel vertrouwen in dat Nederland de komende jaren nog steeds beter is dan hun zuiderburen.

Die opstelling hoort er niet bij.
Is iets fout gegaan.

Steek
Vd wiel
Heitinga
Vlaar
Pieters
Sneijder
De jong
Vdv
Robben
Van Persie
Affelay

Is dat dezelfde van der Gijp die dacht dat Barcelona Chelsea thuis met een nulletje of 4 zou oprollen of die Feyenoord Excelsior2 noemde?. Altijd lachen met Gijpie, maar neem hem ajb niet serieus.

9 juni 2012 om 09:48

Dat eerste was vooraf ook zeker geen rare gedacht, dat tweede is natuurlijk wel een beetje een aparte uitspraak.

9 juni 2012 om 10:53

volgens mij was het johan derksen die feyenoord excelsior2 noemde?

9 juni 2012 om 12:43

Hij kraamt de laatste tijd echt zoveel onzin uit, dat is met geen meer te beschrijven. Vroeger was het nog een echte analist, nu is het een komediant bij VI, helaas. Alhoewel het soms erg grappig kan zijn, is er niemand meer die het nog over voetbal heeft. En bij Studio Voetbal word je al helemaal gek, die lachen 0,0 en de helft weet niks van voetbal, bijvoorbeeld Arno Vermeulen of Ronald Waterreus die alleen maar over PSV kan praten.

eigenlijk wel maar het is nu niet zo. Dus wat heb je eraan?
Belgie heeft geen speler die over de kwaliteiten van een Robben, Sneijder of Van Persie beschikt en die dit op het hoogste niveau heeft laten zien (alleen Kompany vind ik)

Maher kan in de toekomst die box to box speler zijn, Anita ook, Strootman in mindere mate.

Van de Gijp neem ik ook steeds minder serieus.

9 juni 2012 om 09:25

Hazard is toch echt wel een speler die over dezelfde (dit seizoen gezien meer) kwaliteiten heeft dan Sneijder, hij is gelijk aan robben (robben is te voorspelbaar) en met v Persie kunnen we hem niet vergelijken.

Onze zuiderburen hebben een geweldig elftal, nu er een team van smeden en dan kunnen ze, naar mijn mening, wel een gooi doen naar het WK / EK!

9 juni 2012 om 09:28

Maar hij heeft het niet op het hoogste niveau (cl, PL, PD, WK, EK) laten zien. dat hebben die andere wel gedaan.

Alleen Kompany heeft dat in mijn ogen echt gedaan, maar hij is op zijn positie ook een van de beste van de wereld

9 juni 2012 om 10:07

Robben is 1 van de aller beste spelers ter wereld op zijn positie en dat moeten al die Belgen die hier genoemd worden nog maar laten zien. Robben heeft inmiddels voor Chelsea, Real Madrid en Bayern gespeeld, veel CL ervaring, een WK finale, is zéér belangrijk voor het grote Bayern, die jongen heeft een staat van dienst waar Hazard echt nog lang niet op zit. Nog láng niet.

Voor Sneijder idem, die was samen met Eto'o de belangrijkste man in de CL winst van Inter. Hazard gaat nu net van Lille naar Chelsea heren. Even rustig aan he, zo snel haal je dat soort wereldspelers niet in. Ook niet na een minder seizoen.

Ervaring geeft de doorslag en met druk omgaan, Nederland heeft meer grote wedstrijden achter de kiezen. Belgie is een team met toekomst als er nog talentvolle aanvallers bijkomen dan zien we ze weer op de grote tournooien.

Ik ben niet jaloers maar die verdedeging van hun een Vertonghen of een Vermaelen konden we nu wel goed geruiken ja. Maar verder vind ik niet dat we minder zijn. Het is eigenlijk een schande dat de belgen niet op het Ek zijn.

Gaan we hier van de gijp nou ook al serieus nemen?
Sorry maar deze man neem ik niet serieus.

Want belgië heeft hele goede spelers.
Maar het is geen team.
En dat is de hoofdrede waarom ze er nu niet bij zijn.
En daarom hebben ze geen beter elftal.

Ik ben het met hem eens!! Als van der Vaart iets meer zou verdedigen of de Jong iets meer aanvallen heb je een CVM (van Bommel), AM (sneijder) en twee "box-to-box-middenvelders".

Ook is de verdediging van België veel beter. Heitinga-kompany, Mathijsen/vlaar/bouma-verthongen, Willems-vermaelen en Van der Wiel-alderweireld winnen we er misschien maar één (vdw).

Onze voorhoede is wel degelijk beter. Over de eerste keepers (stekelenburg-courtois) ben ik ook al zeker dat wij de betere hebben.



Belgie heeft een goude generatie maar ik denk dat ze dat zelf nog niet genoeg beseffen.
Ze hebben fantastische spelers maar missen wel op sleutelpositie's topspelers.

Zo hebben ze geen creatieve speler op het middenveld. Witsel is een box to box speler maar heeft geen steekpaas en is geen tacticus.

Zo hebben ze tevens geen killer voorin, Dembele vind ik een hele waardevolle speler maar scoort veels te weinig, zie zijn AZ tijd. Misschien dat Lukaku een killer kan worden. Met een goede spits zullen ze heel ver gaan komen.

Belgie heeft zeker de toekomst, maar gelukkig lopen er ook al weer talenten rond in nederland (feyenoord, ajax) die nederland altijd zal voorzien van topspelers...nederland zal dus altijd beter blijven hihi

Rene begint wel wat te overdrijven. Belgie heeft een aardige verdediging maar op iedere andere positie leggen ze het dik en dik af. Belgie heeft mooie spelers maar geen mooi elftal. Een elftal met allemaal jongens uit dezelfde lichting is lastig, Nederland heeft in iedere lichting 2 of 3 heel goede spelers. Als je dan 5 lichtingen samenvoegt (zoals gebeurt) dan kom je tot een goed elftal. Een elftal met leiders, waterdragers en sterspelers. Dat is wat er bij Belgie ontbreekt, ze zijn allemaal van dezelfde lichting en willen allemaal de sterspeler zijn.

Ik herinner me nog dat Van der Gijp drie jaar geleden vond dat er niks aan was, aan Witsel. Heel matige voetballer zei hij destijds. Dus van die man moet je je niet te veel aantrekken. Met zijn Manolev-gedoe ook altijd. Meer een komiek dan een analist. Dembélé in de spits volgens hem? Komaan jongens.

Verder moet je niet ingaan op zijn uitspraken: Nederland staat op het EK, België niet, dat is de realiteit. Verder hebben we al jaren niet meer tegen elkaar gespeeld, dus een zinnige conclusie is er helemaal niet.

9 juni 2012 om 10:11

Rene begint een beetje door zijn stof heen te raken lijkt het. Hij begint inderdaad onzin uit te kramen en het wordt een beetje vervelend hoe hij negatief aan het doen is over Oranje, het is nogal overdreven.

Je hebt gelijk met Witsel ja, daar vond hij niks aan. Duitsland vond hij 1 week geleden nog fantastisch en deze week heb ik hem horen zeggen dat het allemaal niet zoveel was.

Even wat gas terug Rene, dik het allemaal niet zo aan. Ook hoe hij gisteren tegen Cora van Mora begon van 'he lieverd, he lieverd' moet hij niet doen. Hij doet dat soort dingen nu te vaak. De grap is er wel vanaf zo langzamerhand.

9 juni 2012 om 13:14

herrineren jullie je ook nog dat René Zei dat het Duitse elftal helemaal niets voorsteld voorafgaand aan het WK 2010.
Na het WK was hij helemaal lyrisch over het team en ontkent hij dat hij ze slecht genoemd heeft

Hij is een goede bron van Grappen en laffe opmerkingen.
Maar op het gebied van voetbal laat zijn mening veel te wensen over.

9 juni 2012 om 13:38

Ik zag zojuist ook dat studio sportzomer gisteren 400.000 kijkers meer had dan VI oranje. Het lijkt erop dat meer mensen erachter komen wat jij nu zegt! Houdbaarheid van VI oranje voorbij?

Ik vind het allemaal wel meevallen hoor. Kompany, Vertonghen, Witsel, Hazard en Fellaini zijn goede spelers hoor, laat daar geen misverstand over bestaan. Maar met het elftal wat ze hebben is het ze niet eens gelukt om zich te plaatsen voor een Ek... Hoe kan je dan stellen dat ze een beter elftal hebben dan Nederland? Daarnaast heeft Nederland de beschikking over top spelers die het al hebben laten zien op een hoog niveau. Die Belgen niet, want die spelen een paar niveaus lager... Als team had Nederland het geschopt tot de WK finale, dus onderschat Nederland niet. De laatste tijd is het juist een hype om zo negatief mogelijk over Nederland te praten, lijkt wel. Straks winnen we weer een paar wedstrijden en dan heeft niemand het er meer over. Ik heb vertrouwen in onze jongens, het komt helemaal goed!

Verdediging met Alderweireld, Kompany, Vertonghen, Vermealen is 3 klasse beter. Defour if Fellaini en Witsel op de plek van De Jong en Van Bommel is aanvallend beter maar als echte controleur is De Jong/bommel beter.

Achter de spits, Mertens, Hazard en De Bruyne is minder dan Robben, Sneijder, Afellay en Dembele is een mindere spits dan Van Persie.

9 juni 2012 om 10:14

Dat maakt het des te gekker dan dat ze zich niet eens kwalificeren. En onze zwakke verdediging waar iedereen altijd zo pessimistisch over doet, was gewoon een van de minst gepasseerde op het WK.

Al die andere verdedigingen die op papier zoveel beter waren, bleken in de praktijk niet beter. België met hun wereldspelers, kwalificeert zich niet eens. Tja, wat telt?

9 juni 2012 om 10:24

Klopt helemaal maar vergeet niet dat de weinige tegendoelpunten veel te maken heeft met het feit dat wij 2verdedigende middenvelders opstellen. Met een betere verdediging kon 1 van de 2 opgeofferd worden zodat we aanvallend nog beter waren.

Hun verdediging is geweldig, en zeker beter dan de onze? maar op de rest van de posities? komen ze echt gewoon 3 klasses te kort, Belgie heeft geen spelers die zich mogen spiegelen aan Robben, Sneijder of van Persie.

Haha grappig, dat hij zegt; Aldeweireld is slechts een alternatief op rechts, Huntelaar de topscoorder van Duitsland, boven Gomez, is slecht een alternatief voor in de spits. Dat is pas hard.

9 juni 2012 om 10:17

Precies, zij hebben geen spelers die belangrijk zijn bij Arsenal, Schalke, Bayern, Inter, Milan of noem het maar op. Vorig jaar ging hun grote talent naar Chelsea en daar zit Lukaku gewoon op een dood spoor nu. Onze jongens maken die stap en worden vervolgens belangrijk voor hun club. Belgie heeft geen van Persie die topscorer is van Engeland, aanvoerder van Arsenal. Ze hebben geen Robben op die de hoop van Bayern is gevestigd, en ze hebben geen Sneijder die samen met Eto'o de CL pakte voor Inter.

Belgie heeft talent, maar ze komen niet in de buurt van Nederland. Vandaar ook dat ze niet eens gekwalificeerd zijn. Tijdens de kwalificatie hadden ze exact dezelfde spelers.

Word een beetje gek van dat zielige gelul van van der gijp. Als ik hem moet geloven is andorra nu nog beter dan nederland, beetje overdreven vind ik. Net zoals hij Duitsland zoveel beter vind dan nederland, alsof duitsland zo'n geweldige voorbereiding heeft gehad. Alleen spanje springt er voor mij bovenuit, verder heeft zowel nederland, als frankrijk, als rusland, als misschien portugal een goede kans op de titel. Dus die gijpie moet je gewoon niet meer zo serieus nemen ;.

Overigens heeft belgie in potentie goede spelers, maar zijn echt nog niet beter dan nederland en dat weet hij zelf ook wel.

Oke dan zullen we ff zien gijpie.

Spits - RVP / Lukaku( RVP )
Linksbuiten - Afellay/hazard ( Hazard )
Nummer 10 - Sneijder/debruyne(sneijder)
Rechtsbuiten - Robben/dembele ( Robben )
CM - VD Vaart/witsel ( VD Vaart )
VM - Van Bommel/fellaini ( Fellaini )
LB - Willems/vertonghen ( Vertonghen )
CV - Mathijsen/vermaelen ( Vermaelen )
CV - Heitinga/kompany ( Kompany )
RB - VD Wiel/alderweireld( VD Wiel )
KP - Steek/courtois ( Steek )

Najaa gaat ongeveer gelijkwaardig op.

9 juni 2012 om 09:34

en nu de wissels?

9 juni 2012 om 09:39

Haha de wissels?
Zullen we maar daar niet over beginnen..
Dan zal Belgie wel bijna op elke positieop de spits na beter zijn.

9 juni 2012 om 09:55

ben benieuwd wat je opnoemt? ik vind alleen al een Nigel de Jong beter als Fellaini! en dan noem je de jong bij de wissels

9 juni 2012 om 09:59

wrm stonden we dan 2 jaar geleden in de finale
en wrm doet dan belgie niet eens mee met het ek

dus wij zijn gewoon 100% beter

9 juni 2012 om 10:06

Ik zeg niet dat Belgie beter is dan nederland, maar ik vind gewoon dat belgie meer potentieel beschikt dan NL, Belgie kan zomaar een halve finalist worden in brazilie als ze maar de juiste trainer hebben, en een eenheid kunnen vormen.

En keizerbaby15, als Nederland 100% beter was dan hadden ze met 2 vingers in hun neus en in hun gat van Spanje gewonnen.

Laten we wel optimistisch blijven.

9 juni 2012 om 11:40

Fernantorres
Belgie moet beter zn mond houden en proberen 1ste te worden in de kwalificatie poule elke 2 jaar kunnen ze zogenaamd een outsider zijn op een EK of WK en nooit zijn ze erbij.
Belgie word overhyped de enigste potentiele top en dan moeten ze het eerst nog maar eens bewijzen zijn, hazard, verthongen en witsel. Gevestigd zijn vermaelen en kompany voor de rest vind ik het niet veel bijzonder.

Nederland is op dit moment honderd procent beter daarom is nederland op het EK en Belgie niet.

9 juni 2012 om 13:17

@ thetruth

"belgie moet beter zn mond houden"

Wel vertel dat aan al die buitenlandse toptrainers en analisten (zie ook vdgijp) die de belgische spelers zo ophemelen. Meestal komt dit niet vanuit Belgie

9 juni 2012 om 16:45

Hoe kan je nou stellen dat België meer potentieel heeft dan Nederland? Zeker vergeten dat er een ontzettend talentvolle lichting aan zit te komen? Sterker nog, talentvolle lichtingen. Het is niet voor niks dat we twee keer achter elkaar het jeugd EK hebben gewonnen. Vergeet daarbij niet dat er nog genoeg spelers doorbreken die wel degelijk potentie hebben, ik noem een Maher, Clasie of een van Rhijn. Nederland heeft straks de ultieme combinatie van ervaren spelers, die ook nog eens naam hebben gemaakt in Europa en fantastische talenten. Daar heb je uit eindelijk meer aan op een WK dan dat er een elftal staat wat nog nooit op een eindtoernooi heeft gestaan. De Belgen krijgen veel lof over hun huidige selectie, maar het is ze daar niet mee gelukt om zich te plaatsen voor het EK. Dat zegt in principe al genoeg. België heeft al jarenlang grote talenten, maar het is nooit echt een team geweest. Daarnaast zijn er op een WK landen als Spanje, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Brazilië, Argentinië, Uruguay en noem ze allemaal maar op aanwezig. Je kan veel zeggen, maar een halve finale voor België zit er echt niet in hoor zolang deze landen meedoen.

9 juni 2012 om 09:51

Natuurlijk zijn ze nog niet beter, maar ze hebben wel potentie. Behalve Willems is elke Belg wel wat jaartjes jonger. Als deze spelers zich goed blijven ontwikkelen kunnen ze gaan voor het EK van 2016. Dan zijn de Nederlanders die je opnoemt behalve Van der Wiel en Willems allemaal 30ers.

9 juni 2012 om 10:18

En dan staan er ook in Nederland gewoon weer nieuwe spelers op hoor.

9 juni 2012 om 10:22

@ Fernantorres

Hazard is niet beter dan Affelay, Hazard heeft zich alleen bij Lille nog bewezen en hoe hij zich houdt op het hogere niveau, moeten we maar zien. Affelay houdt zich daar meer dan staande. Lukaku vertrok ook naar Chelsea met zo'n heisa en verwachting erom als nu Hazard...er moet nog wat gebeuren hoor voor je daar slaagt en voor je kunt zeggen dat hij beter is dan Affelay.

9 juni 2012 om 11:35

Hazard is 21 en Afellay 26. Dus of hij beter is zullen we over 5 jaar zeggen. En Afellay heeft in 2 seizoenen bij Barcelona 34 wedstrijden gespeeld op 124.
Hij is een goede voetballer, maar je kan toch ook niet zeggen dat hij het echt heeft waargemaakt, toegegeven die blessure was een probleem.
Hazard daarentegen was 2 seizoenen lang de sterspeler van de Ligue 1. Dat Hazard nog niets heeft bewezen op het hoogste niveau heeft gewoon te maken met het feit dat hij nog niet oud genoeg is.

9 juni 2012 om 11:57

Ik wordt een beetje moe van altijd diezelfde benullige commentaren op Hazard van: "hij heeft nog niets bewezen etc etc etc" Hazard is nog piepjong en is al 2x uitgeroepen geweest tot beste speler van Frankrijk. Is tevens een van de grootste talenten van Europa. Hazard heeft al 10 maal meer bereikt dan Affelay op zijn 21ste, laat staan dat ik begin over zijn voetbalkwaliteiten. En dan wil je een bankzitter van Barca, die overigens gehaald is vanwege zijn lage transferprijs, gaan vergelijken met een speler waar alle topclubs gemakkelijk 40 miljoen voor over hebben, en alle topcoaches hem in de hemel prijzen.

Overigens vind ik Nederlandse elftal nog steeds beter. Aanvallend zijn ze veel doeltreffender. En de wil om te winnen is ook veel groter.

9 juni 2012 om 12:56

Ja en Aissati had op zijn 18e ook meer bereik dan Hazard op die leeftijd. Het zegt zo weinig, laat het maar zien bij Chelsea! Lukaku flopt daar ook als een gek, die was op zijn 18e ook zoveel verder dan zijn leeftijd genoten. Het zegt niks, presteren bij lille is knap maar laat het maar gewoon zien bij Chelsea, praten we daarna verder!

En er was juist zoveel kritiek op de prijs van Hazard, genoeg 'kenners' en analisten die riepen dat hij dat bij lange na niet waard is.

9 juni 2012 om 13:12

Als Ferguson, Wenger en Mancini hem persoonlijk gaan scouten en hem absoluut bij hun team willen, dan doet het er niet toe wat sommige "kenners" er van vinden.
Ik zou eigenlijk ook eens willen weten over welke "kenners" je het hier hebt.

Het is gewoon absurd om Affelay op dezelfde hoogte te zetten als Hazard.
Trouwens dat Affelay maar eens een beetje begint te presteren bij Barca, hij is toch ook al 26.

9 juni 2012 om 10:39

Alles goed en wel, Fernantorres, maar wie gaat bij de Belgen in hemelsnaam de goals maken? Bij ons hebben spelers als Vdv, Sneijder, Kuijt, Van Persie en natuurlijk Huntelaar al veel goals op hun naam staan, terwijl het geen eens allemaal spitsen zijn.

Nou dat denk ik niet Rene. Als je zegt dat Belgie er meer uit moet halen dan heb je zeker gelijk.
Voor de toekomst ziet het er wel rooskleurig uit voor de Belgen, wat ze alleen nog missen vind ik is een échte leider. Iemand als Van Bommel die iedereen op zijn plek zet, Kompany zou dat wel kunnen doen maar kan dat ook niet in zijn eentje.

De spelers van Nederland spelen zowat allemaal bij de échte top van Europa. Barcelona, Arsenal, AC Milan, Inter, Bayern Munchen, Manchester City. Bovendien zijn de meeste daarvan ook nog eens dragende spelers daar.

Belgie heeft echter maar een paar spelers die bij echte topclubs spelen. Kompany bij Manchester City is onomstreden, Vermaelen speelt bij Arsenal. Hazard heeft nu de overstap naar Chelsea gemaakt, Lukaku en De Bruyne zijn wel eigendom van Chelsea, de één komt amper aan spelen toe en de ander is eerst een jaar verhuurd.
Het duurt misschien nog een aantal jaar voordat de spelers van Belgie ook de overstap maken naar de top van Europa, Witsel, Fellaini en Vertonghen zijn spelers die waarschijnlijk binnenkort de stap gaan zetten. Pas dan gaan zij ook veel ervaring op doen en zullen ze ook van veel grotere waarde zijn in het Belgisch elftal.

Kortom; qua talent zit het wel goed, het duurt misschien nog een paar jaar voordat Belgie zich kan meten met het Nederlands Elftal. Want als je je al een aantal jaren op rij niet weet te plaatsen voor een groot toernooi dan betekent dat toch dat je (nog) niet goed genoeg bent.

Als wij de verdediging hadden van Belgie, dan waren we onverslaanbaar, maar ons Middenveld en Aanval is togh wel een paar klasses beter, denk ik?

alleen met de spelers kom je er niet, blijkbaar zijn die spelers toch nog niet zó top anders hadden ze zich wel gekwalificeerd!

maar opzich, als ik spelers zou mogen ruilen bij de belgen dan zou ik de volgende spelers zoiezo halen

hazard, fellaini, witsel, lukaku, de bruyne, vertonghen, vermaelen, kompany, courtois.

zoiezo

gemixt elftal zou gruwelijk zijn

Eden Hazard-robin van Persie-arjen Robben
Marouanne Fellaini-wesley Sneijder-mark van Bommel
Thomas Vermaelen-jan Vertonghen-vincent Kompany-gregory van der Wiel
Maarten Stekelenburg

9 juni 2012 om 13:21

Neem dan Felainni ipv van Bommel en dan zet je er v/d Vaart nog bij.

9 juni 2012 om 16:12

@googlelt
dan wordt het weer te aanvallend.....
maarja als je dan die verdediging bekijkt moet het geen probleem zijn.

@ Maher 4 Ever
een ding Vermealen kan echt niet op linksback spelen doet het daar altijd slecht dus zal daar Pieters of Willems neerzetten.

belgie beter dan Nederland? waarom is Belgie dan niet op jet EK?

Zoals Affelay al zei: Valt geen peil op te trekken op zo'n gast.
Als je depressief bent weet hij niet eens hoe hijzelf in elkaar steekt.
Van de Gijp, wat een bal gehakt zeg.
En idd mooi elftal, nederland en belgie samen.
have fun vanavond met Denemarken.

Tegen wie speelt België in de eerste wedstrijd op het EK eigenlijk...............?

heeft van der gijp zijn hoofd gestoten ofzo
belgie heeft egt niet spelers zoals van persie huntelaar snijder van de vaart van bommel affelay robben

waarom stonden we 2 jaar geleden in de finale van der gijp omdat we gewoon bij de beste van de wereld horen en daar hoort belgie nooit bij

Ach, deze man kan je toch helemaal niet serieus nemen? Sensatie Journalistiek bij RTL elke dag. Belgie heeft zeker een goed elftal, maar op bepaalde plekken echt niet beter... Als dat zo is, waarom kwalificeert die ploeg zich dan keer op keer niet?

Lijkt wel of hij aandacht nodig heeft ofzo.
Volgens mij is hij nog niet helemaal genezen.
Of hij heeft te veel klappen gehad van die boskamp.

Bij de Belgen loopt een goede generatie zich warm. Eigenlijk hadden ze er dit EK al bij moeten zijn maar voor de komende toernooien verwacht ik veel van ze.

Gijpie is echt de weg kwijt de laatste tijd. Als we vanavond met 3-0 winnen zijn we opeens weer titelkandidaat nr1 volgens hem...

Ach dat is wat gratuit complimenten uitdelen omdat er net een Belgische journalist voor hem zit.
Ik hou het liever op feiten, Nederland is er elk jaar bij op grote tornooien en doet daar vrijwel altijd mee voor de prijzen en heeft topspelers bij topploegen.

Van ons wordt nu al jaren gezegd dat we bulken van het talent, maar er iets mee doen is ook een talent.

Dat ze bij Nederland geen speler hebben rondlopen in de verdediging van het niveau van Kompany is een feit, maar met de combo Heitinga - Matthijssen bereikten ze toch maar mooi de Wk-finale. Terwijl wij met Kompany-van Buyten centraal in de defensie 4 goals om de oren krijgen tegen Oostenrijk.

We zijn nog lichtjaren verwijderd van het niveau van Oranje.

Ik vind zijn analyse over het Ned elftal goed. Te weinig dynamiek vooral bij het blok bommel, n. De jong. Als Ned nou eens een middemvelder mee had die diepgang bracht en zowel aanvallend als verdedigend wat kan. Dan zou Ned veel gevaarlijker zijn, wij hebben die speler wel namelijk siem de jong. Die is ook fysiek nog eens sterk en in de lucht gevaarlijk.

Ik denk dat die jongen in de basis zou moeten naast van bommel of n. de jong, niet omdat Hij er kwalitatief bovenuit steekt, maar puur op basis van tactiek. En het daarmee beter laten renderen van het team. Fysieke kracht, kopkracht, loopvermogen en de combi van duelkracht en voetballend vermogen dat mist Ned. Naast Goeie verdedigers.

Siem kan ook nog eens naast sneijder gaan staan, als Ned gedurende de wedstrijd aanvallender gaat spelen of de tegenstander wil verwarren.

Dit vind ik wel echt onzin.

Maar wat hij over een box-to-box-speler zegt, ben ik het wel mee eens. Nederland heeft of verdedigend ingestelde spelers op het middenveld, of aanvallend ingesteld. Geen echte allrounders zoals een Yaya Touré. Van Bommel zou het moeten kunnen, maar ik vind hem te traag en te statisch daarvoor geworden.

Haha van der Gijp is helemaal de weg kwijt. België heeft best een aardig elftal, sterker dan menig elftal dat zich nu op het Ek-toneel bevindt, maar het niveau van het Nederlands elftal is toch echt een stapje hoger. Wat een uitspraak..

Tja maar toch is er het simpele feit dat Belgie niet meedoet aan het EK en Nederland wel.

Belgie heeft alleen een sterke verdediging t.o.v Nederland dat is het enige, maar nog blunderen ze achterin bij Belgie. Nederland heeft de topscorer van de Premier leageau en Bundesliga, dat heeft Belgie niet. Als Nederland die verdediging van Belgie had zouden ze zo Europees en Wereld kampioen kunnen worden met de huidige elftal gezien de huidige aanval.

Oke van der Gijp is nu defnitief de weg kwijt. Van der Gijp doet het er nu gewoon om. Belgie beter noemen dan Nederland is natuurlijk rond uit belachelijk. Belgie heeft best wel wat talent maar we moeten het ook niet groter maken dan het is. Feit is dat ze al jaren moeite hebben om de stap te maken naar het topniveau.

Heb VI Oranje halverwege afgezet want het zijn steeds dezelfde dingen die naar voren komen. Dan snap ik dat iemand af en toe rare dingen gaat zeggen. Op papier is het allemaal makkelijk vergelijken, maar de feiten zijn echt anders. België wint zelden een wedstrijd, laat staan overtuigend en van een groot voetballand. Als team (collectief) zijn wij veel beter, getuige van het feit dat wij ons relatief makkelijk kwalificeren de laatste tijd en België de grootst mogelijke moeite heeft, en vervolgens faalt. Van Bommel is nu 35, dus logisch dat hij minder is. Over het tekort aan dynamiek heeft hij gelijk, maar dat wisten we al.

Verdedigend is het wel goed, en dan vooral Kompany en Vermaelen. Juist op de plekken waar het verschil gemaakt wordt, komen de Belgen weer tekort. Goede aanvallende middenvelders hebben wij zat en we beschikken over 2 zeer goede spitsen. Op termijn denk ik dat een Luuk de Jong ook goed genoeg is voor Oranje en bij Belgie is dat toch maar afwachten. Hazard is wel goed natuurlijk, maar een Dembele heeft nou ook niet een geweldig scorend vermogen.

Van der Gijp moet eens bij zichzelf te raden gaan. Volgens mij is het hem in zijn bol geslagen. Hij krijgt hoe langer hoe meer van die uitspattingen en is volkomen de weg kwijt. Ziet overal dollars in. Krijg hoe langer hoe meer antipathie voor hem. En dan moet je weten waar zijn roots liggen. Misschien moet ie is wat minder op TV komen. Goed voor hem, maar nog beter voor ons. Kwal van een vent. België beter dan Nederland. Waar haalt ie het vandaan!

Beste Gijp,

Ik vraag me wel is af of je ze nog wel allemaal op een rijtje hebt???
Alles beantwoord je negatief en eigenlijk kan er volgens jou helemaal niemand goed voetballen.

Een ploeg die zich niet kwalificeerd is beter dan de vice wereldkampioen?
Ga toch dammen of schaken ofzo!

Echt je ene reactie is nog belachelijker dan de andere!

Straks als nederland eventueel ver komt alsjeblieft ook geen praatjes hebben.

Misschien staat er nog wel ergens een leuk appartementje te koop in Antwerpen of Gent ofzo.

Daarom verloor België ook kansloos op Wembley, waar Nederland met groot gemak Engeland versloeg? Gijp is de weg kwijt. Hij slaat altijd wel onzin uit, maar sinds z'n "depressie" is het alleen maar erger. Gelukkig kijk ik allang niet meer naar die onzin van VI, net zoals veel mensen die ik ken.

Ik snap deze Nederlandse mentaliteit van deze zogenaamde analiticie niet zo...
In plaats van dat ze blij zijn dat ze meedoen met het EK en een topploeg hebben met topspelers en daar positief over praten. Zitten ze constant maar te zeiken en ouwehoeren over wat er niet goed is! Ik bedoel waarom negatifiteit creeren terwijl dat nergens voor nodig is. In mijn ogen ben je gewoon een oetlul als je zo over je eigen land, spelers en elftal praat. Kijk bijvoorbeeld naar landen zoals Servie, Turkije Bosnie die zich niet gekwalificeerd hebben maar in eigen land blijven ze postief en trots op hun ploeg. Heel triest van der Gijpje moet is in de spiegel kijken.

Leuk om lezen als Belg maar echt ernstig neem ik deze uitspraak niet. Hoe komt het dan dat Oranje wel op het EK staat en België niet ?

Sterker nog : Oranje wordt aanzien als één van de kanshebers op goud en de Belgen zijn zelfs niet aanwezig.

Kunnen we weer verhaaltjes krijgen over potentieel bij de Belgen maar dat het tikkeltje geluk ontbreekt... Wel aan de top telt dat niet, daar gaat het over resultaten neerzetten en mijn landgenoten (kapitein Kompany op kop) kunnen mooie verhaaltjes vertellen in de pers maar keer op keer blijven de resultaten achter.

Misschien dat hij er Oranje wel wil mee prikkelen ? Lijkt me het enige zinnige van deze uitspraak, voor de rest benadert zijn uitspraak ongeveer het nulpunt.

Ach, op dit moment vind alleen de verdediging van België sterker dan die van Nederland, maar daar hoeven we ons nog niet eens zo druk om te maken, met 2 sterke controleurs als van Bommel en de Jong wordt dat verdedigende werk gecompenseerd, ook voor de aanvallers. Daarnaast hebben we grote verdedigende talenten die eraan zitten te komen en er in 2014 ook wel zullen staan.

Het enige waar ik mee kan leven is dat we inderdaad zo'n box-to-box player missen.. Daarin zie ik Clasie misschien later nog wel een rol in spelen. Maargoed.

En al wás België beter dan Nederland, ze zijn géén team, het is een hoopje (erg) talentvolle spelers bij elkaar, maar die in een elftal niet kunnen presteren..

Er is werkelijk maar één positie waar België sterker is, en dat is centraal achterin, en misschien op de linksback. Onze spits, buitenspelers, '10 en controleurs zijn beter, misschien zou Witsel zich in de basis weten te spelen, maar dan houd het op. Ze hebben geen echte rechtsback, want daar speelt Alderweireld, dan is Van der Wiel toch beter, Courtois is geen steek beter dan Steek en met Vermaelen of Vertonghen op linksback, die eigenlijk centraal horen te spelen, ben je ook niet super. Kompany en Vermaelen centraal is geweldig, maar daar houdt het wel op.

Van der Gijp, waar is je voetbalverstand heen? Je blijft maar onzin uitkramen!

Op dit moment is alleen de verdediging van de Belgen sterker. Wij kunnen alleen maar dromen van jongens als Kompany, Vertonghen, Vermaelen en Lombaerts. Verder zouden alleen Witsel en Hazard in aanmerking komen voor een basisplaats bij Oranje. Vooral voorin is Nederland vele malen sterker dan de Belgen. Sorry Gijpie, maar hier vertel je onzin.

Dit zou mijn combinatie-elftal Nederland/belgië zijn.

Stekelenburg
v/d Wiel
Kompany
Vertonghen
Vermaelen
De Jong
v/d Vaart
Robben
Sneijder
Hazard
v. Persie
9 juni 2012 om 11:37

Kan me wel vinden in je elftal maar in doel zou ik eventueel Courtois zetten en in de plaats van Vdvaart zou Felliani of Witsel wel eens kunnen spelen.

Beide Belgen hebben een enorm loopvermogen en kunnen bovendien een doelpunt maken.

9 juni 2012 om 11:47

Beide kunnen alleen niet het spel maken van achteruit. Rafael kan dit wel. Als je maar één man in je team hebt die iemand vrij voor de keeper kan zetten, kan je nog zoveel scorend vermogen hebben, maar dan gaat het er niet uitkomen. Hazard heb ik ook al neergezet ipv Ibi Afellay, omdat hij meer scoort.

9 juni 2012 om 16:04

witsel en fellaini het spel niet maken..

heel goed opstelling dat wel!

Nou dit is natuurlijk totale onzin wat Van der Gijp hier roept. De Belgen hebben alleen een sterk verdediging vergeleken met Nederland. Maar voor de rest zijn we op elke positie sterker dan de Belgen. Ik weet niet waarom van der Gijp zo iets doms zegt want iedereen weet toch dat Nederland momenteel gewoon veel en veel beter is dan België.

ik ben niet bang voor de Belgen. Hoe goed ze ook zouden kunnen zijn, de Belgen hebben een groot probleem. En dat is hun (gebrek aan) zelfvertrouwen.

Ik ga veel met Belgen om en vind het de beste en gezelligste mensen van wereld, maar ze zijn altijd onderdanig. Een Belg laat nooit het achterste van zijn tong zien en laat zich helaas te vaak ondersneeuwen tov bijvoorbeeld de grote mond van een Nederlander of Duitser.

De beste sporters in België zijn bijna altijd de wielrenners, omdat die al jarenlang vaak grootse prestaties leveren en zich op deze manier branie tonen en zelfvertrouwen hebben. Of de tennissters Clijsters en Henin, ook individuele sporters die vaak in het buitenland verbleven en daar goed presteerden.

De grote jaren van Belgische clubs, jaren 70 en 80, wonnen die clubs ook Europa Cups juist door de brutaliteit van buitenlanders in die teams, aangevuld met het aanwezige Belgische talent. Rensenbrink, Haan, Scifa (italiaans bloed), Czerniatinsky etc waren de grote aanjagers in die tijd.

Als nederland de verdediging had van belgie dan waren we onverslaanbaar.

in potentie misschien wel ja , maar op dit moment hebben al deze spelers weinig tot niks gespresteerd buiten belgie , en daarbij moeten ze zich naar maar een bewijzen van hun kwaliteiten , nu komen ze niet eens langs kazachstan! en verder vind ik dat hun spitsen en middenveld echt niet kan tippen aan het onze , alleen de verdediging !

wat een kwal is die vdgijp geworden!iedereen is beter dan Nederland,volgens mij ontbreken de belgen sinds 2002 op ieder eind toernooi,maar volgens gijp zijn ze zoooooooooo geweldig
Dat constante negatieve gedrag over oranje komt mij de keel uit!
Maar ja,het komt van een man die iedereen belachelijk maakt als degene zich druk maakt over voetbal maar zelf een half jaar overspannen thuis zit
Zet voor gijp maar een dvdtje van spanje aan,kan die zich lekker rukken op beelden van zijn idolen

Ik vind dit wel leuk en hij krijgt gelijk denk ik.

Onze beste spelers zijn eind 20. Bij Belgie komen de beste spelers er juist aan. Die zijn vrijwel allemaal tussen de 20-25 of nog jonger. Wij hebben geen verdedigers van het kaliber Kompany, Vertonghen, Vermaelen. Wij hebben niet zo'n talentvolle keeper als Courtois. Voorin hebben ze met Hazard een behoorlijk talent en ook Lukaku kan zijn potentie nog waarmaken. De Bruyne is een groot talent en Witsel is inderdaad een prima speler.

Wat zit er bij ons aan te komen? Ik vind vooral Maher iemand om naar uit te kijken. Daarbij hebben we wat betreft verdedigers in de nabije toekomst meer geluk dan de huidige generatie. Ik zie echter niet dezelfde aanvallende talenten die Nederland nu heeft met Sneijder, Vd Vaart, Robben, Van Persie, Huntelaar. Wat niet is kan nog komen, maar ik denk dat de Belgen over een aantal jaar niet onder doen voor ons. Misschien zijn ze nog wel sterker....

Ik heb het interview net gelezen en eigenlijk zegt Vdgijp dat Oranje zwaar overschat wordt. Hier een kort overzicht van wat Vdgijp allemaal zegt.

Het centrale duo Heitinga-matthijsen (of Vlaar) : een gammel duo.
Op de linksachter kiezen tussen Willems en Schaars is moeten kiezen tussen twee keer niets.
Van Bommel : als hij de bal krijt duurt het 3 minuten eer de bal bij De Jong is.
Robben : kiest altijd voor de moeilijkste oplossing
Sneijder : niet fit en niet meer gemotiveerd wegens alles al gezien.
De aanval : verkeerd systeem ; Van Marwijk gaat voor clubautomatismen terwijl volgens Gijp zowel RVP als Huntelaar moeten spelen.

Kortom, volgens René wordt Nederland schromelijk overschat ; ofwel heeft hij gelijk ofwel probeert hij op die manier die gasten op scherp te zetten.

Van der gijp moet zn grote waffel is gaan houden.
Iedereen afkraken altijd maar en zelf mister perfect zijn.
Iedereen overal maar belachelijk om maken en op zn zwakke punten pakken.
Nee het van der gijp effect is een beetje uitgewerkt.

België moet nu haast wel het WK 2014 gaan halen, anders is er toch grandioos iets mis gegaan. Geweldige spelers op veel posities. Jammer dat sommige posities ietwat onderbelicht zijn, zoals rechtsback, maargoed dat moet te compenseren vallen.

Over twee jaar, 4-3-3 systeempje met buitenspelers die níet aan de zijlijn plakken,
Doel: Simon Mignolet/thibaut Courtois
Rechtsback: Anthony Vanden Borre, Denis Odoi
Centraal: Vincent Kompany, Jan Vertonghen, Toby Alderweireld
Linksback: Thomas Vermaelen
Middenvelders: Marouane Fellaini, Axel Witsel, Steven Defour, Radja Nainggolan
Rechts voorin: Eden Hazard
Links voorin: Kevin De Bruyne
Spits: Moussa Dembele, Romelu Lukaku

Zou een sensatie kunnen worden in Brazilië, maar eerst maar eens plaatsen..

Alleen de verdediging van Belgie is een stuk beter dan die van Nederland maar verder denk ik dat het Nederlands elftal meer kwaliteit heeft.

Wat is dit nou weer voor incompelete analyse van onze aandachtstekortkomende gijpvogel? Hij rept met geen woord over de aanval, telt die dan niet meer mee ofzo? Wij hebben twee wereldspitsen, en niet te vergeten Robben. En dan heeft hij het over Dembele in de spits, de man die nooit scoort? Achterin is Belgie veel beter, middenveld is evengoed voor Oranje en voorin wint Oranje het dik. Slaat echt nergens op dit, maar ach. Hij kraamt wel meer onzin uit de laatste dagen.

Van Der Gijp begint steeds meer onzin te praten of niet? Dat gehalte zal wel weer toenemen nu hij bijna elke avond bij VI moet zitten.

Modern???

Is Gijpie gek geworden. Zo'n multifunctionele speler als Khedira bestond állang. Molenaar was zo'n type. Een enorme loper die verdedigde en aanviel en dus een enorme kracht voor het team was.
Soms slaat Gijpie een beetje door met zijn verering van het 'moderne' voetbal...

Van Der Gijp begint steeds meer een act te worden. Belgie beter dan Oranje? Dat is de grootste grap van de dag,misschien wel van de week. Eigenlijk behoeft het feit dat wij nu nog een klasse beter zijn dan de Belgen geen uitleg. Wj hebben topspelers, zij toptalenten. Wij hebben een echt team. bij de Belgen is het los zand. Wij zijn vice-wereldkampioen, de Belgen dede 10 jaar geleden voor het laatst mee aan een toernooitje.

Naja, geen verdere uitleg nodig denk ik. Van Der Gijp valt amper meer serieus te nemen.

9 juni 2012 om 15:18

Nah gewoon totaal niet serieus nee, die man is een beetje de weg kwijt denk.

Complete onzin. Oranje stond nog twee jaar geleden in de finale van het wk. We hebben een zeer goede kwalificatie achter de rug. Doet België wel mee aan het ek of zo? Erg leuk dat ze op papier goede spelers hebben, maar ze hebben geen van Persie, Afellay, Huntelaar, Sneijder, Robben en v.d Vaart in hun elftal. Verdedigend zijn ze misschien beter, maar die Hazard moet nu eerst maar eens bewijzen of hij uberhaupt bij Chelsea in de basis kan komen!

Sterker nog, het Nederlands voetbal blijft zich mooi ontwikkelen en het lijkt er op dat we de komende jaren weer goede jonge spelers in Oranje gaan krijgen. Laten de Belgen maar eerst weer eens op een groot toernooi meedoen voor dat ze 'beter' zijn dan ons.

die van der gijp moet nou eens op gaan houden hoor. Ik begin een beetje moe van die gozer te worden.

Ik hoop dat ie het NLS elftal motiveert om het tegendeel te bewijzen met dat gezeik van em.

Er zijn een paar spelers bij Belgie die zo bij Nederland mee zouden kunnen (voornamelijk verdediging) en andersom precies hetzelfde. Maar om te roepen dat ze een beter elftal hebben gaat wel wat ver Belgie presteert constant ondermaats terwijl Oranje bijna alles uit de generatie haalt.

Maar een mix van Belgie en Nederland zou echt een wereldelftal + bank op de been zetten.

België heeft een betere verdediging, het middenveld is ongeveer hetzelfde, maar de Nederlandse aanval is 10x beter

typisch voorbeeld van dat mensen gekke dingen gaan roepen om in de media te komen! denk niet dat van der gijp het zelf geloofd wat hij hier zegt.

De verdediging van Nederland is echt niet slecht alleen die linksback positie is gewoon een punt. Met deze verdediging zaten we wel mooi in de finale we zijn ook wel een beetje verwend met de aanval.

Gijp spreekt nu gewoon onzin uit, in geen 100 jaar heeft belgie een beter elftal, en dat zullen ze nooit krijgen ook,

Van Der Gijp is een beetje zuur de laatste tijd, eerst Frank De Boer proberen af te kraken (wat totaal niet lukte), dan Afelay en Van Persie aanvallen, en nu zeggen dat Belgie beter is dan Nederland... Serieus Van Der Gijp? De Belgen presteren al jaren ondermaats, vergelijkbaar met het Engelse elftal. Ze hebben een aantal prima voetballers, met name een aantal verdedigers om jaloers op te zijn, maar ze lopen elk eindtoernooi mis en beschikken, in tegenstelling tot Oranje, niet over spelers van wereldklasse, die wedstrijden beslissen (kompany is van wereldklasse, maar beslist geen wedstrijden) zoals Robben, Sneijder en Van Persie.

Belgie heeft een prachtig elftal, waar de Belgen zeer blij mee zullen zijn. Maar beter dan Oranje? Eh nee.

Je Merkt gewoon dat de meeste mensen hier door een Oranje Bril kijken.

Natuurlijk heeft Belgie Veel meer talentvolle en betere spelers dan Oranje, Die Courthois is over 3 jaar gewoon een van de beste van de wereld, Die verdediging heeft de beste verdediger van de premier league In Kompany, Vertonghen en Vermaelen zijn allebei vele malen sterker dan Mathijsen,
Kijk naar Witsel en fellaini Die worden beter dan Van Bommel en de Jong.

Hazard?dembele? Jonger en hebben enorm veel potentie, De twee plekken waar Belgie echt zwak zijn zijn de rechtsback en de spits, voor de rest ie het een elftal. waar je u tegen zegt,

Belgie heeft in Potentie het beste elftal van de wereld, Deze jongens zijn allemaal heel jong op internationaal gebied, maar over 3 jaar als ze meer ervaring hebben zullen ze een van de betere teams van de wereld hebben

Van Nederland moet het nu komen, wij hebben een redelijk oud elftal, Als je kijk waar je over 4 jaar zijn, Raffie is dan 33 en die houdt nu nog niet eens een hele wedstrijd vol, Robin is 28? over 4 jaar is die 32, Sneijder ook. En Robben ook, Dan is belgie veel beter als nederland

9 juni 2012 om 15:04

Tuurlijk, we gaan het niet meemaken denk in te toekomst, dat denken ze al 50 jaar.

Maar telkens staan er weer betere Nederlandse voetballers op, zie de geschiedenis.
En ja ze kunnen beter worden maar zijn ze nog niet en zullen ze ook niet worden op een enkeling na dan, zoals eigenlijk altijd.

De Belgen hebben goede individuele spelers, maar is het ook een beter team dan Nederland. Dat vraag ik me af. Zoiets moet groeien en dat kost een paar jaar. Ze komen er wel die Belgen....

Wat Gijp doet is gewoon een beetje likken omdat het een Belgische krant is.

België heeft ook een heel goed elftal, vooral verdedigend hebben ze het beter voor mekaar dan Oranje. Echter aanvallend en op het middenveld vind ik Oranje toch wel veel beter. Sneijder, v.d.vaart, v.persie, Huntelaar, Robben en v.bommel zijn allemaal Europese toppers en die zie ik niet zoveel bij België lopen. Misschien spelen ze wel bij een topclub, maar de spelers die wij hebben maken het verschil bij een topclub en daarom is Oranje in mijn ogen ook beter. Alleen zoals ik al zei verdedigend is Nederland heel erg slecht, in mijn ogen een van de slechtste verdedigingen op het EK.

Voor de mensen die vinden dat ik overdrijf. Kijk één keer wat er bij ons achterin staat. Willems. Een jongen die dit jaar is doorgebroken en die nauwelijks nog Europese ervaring heeft. Hij doet het goed hoor, maar het is toch droevig dat we een heel groot talent moeten oproepen, omdat we gewoon geen andere backs hebben? Het centrum met Heitinga, Mathijssen, Vlaar en Bouma. Ja het feit dat alleen Heitinga bij een redelijk grote club speelt geeft al genoeg aan. Vlaar en Bouma kunnen misschien leuk meedoen in de Eredivisie, maar ga nou niet zeggen dat ze zo goed zijn, want op het grote podium hebben ze niks in te brengen. V.d.wiel vind ik ook een overschatte verdediger. Iedereen vind hem geweldig, maar in mijn ogen kan hij goed opkomen, maar gewoon niet verdedigen. Zet een goede vleugelspeler tegen hem en gegarandeerd dat hij de meeste duels verliest. Voordeel is wel dat hij aanvallend goed is en daar moet Oranje het ook van hebben, aanvallend voetbal met opkomende backs.

Ja België is veeeeeel beter dan Nederland, maar wij staan op het EK en jullie niet Punt!

Ik neem Van der Gijp de laatste tijd niet meer zo serieus, hoe hij laatst ook deed tegen Frank de Boer was niet meer normaal. Telkens met hem oneens en Gijppie wist het ook allemaal beter, die affaire tussen Frank de Boer en Mounir El Hamdaoui ook daar had hij ook weer iets over te zeggen wat nergens op sloeg. Ik denk dat hij zo deed omdat hij het niet kon hebben dat Ajax kampioen is geworden en Feyenoord of PSV niet (twee clubs waar hij voor speelde).
In de volgende uitzending kwam bondscoach Bert van Marwijk en daar deed hij poeslief tegen...

België heeft op sommige plaatsen wel betere voetballers ja maar Nederland ook, je kan wel een goed team hebben maar je moet ook als een team presteren! Waar waren de Belgen dan tijdens het WK 2010 en tijdens dit EK 2012 dan? Ze presteren ondermaats, op papier hebben ze best een aardig elftal ja met veel talent maar Nederland heeft meer ervaring en staat gewoon terecht weer op het EK!
Dat Van der Gijp dit zegt komt ook omdat hij werd geïnterviewd door een Belg, veel Belgen zullen het natuurlijk met deze Gijppie eens zijn (waar ik alleen nog maar om kan lachen wanneer hij zelf dat lachje weer doet).
Wie realistisch is weet dat dit Nederlands Elftal gewoon verder is dan België en ook beter is dan de Belgen, anders hadden ze toch wel op dit EK gestaan? Of op het vorige WK van 2010 zoals ik ook al eerder zei? Komop Van der Gijp wees eens serieus en wees realistisch!

België heeft ook een goed elftal. Kijk maar dat je bijvoorbeeld achterin een van de beste verdedigers van de wereld hebt en wij daar aan komen met onze Mathijssen...

Joh die Belgen hebben zich altijd met geluk geplaatst voor een eindronde, een keertje een aardig tournooi gespeeld maar voor de rest was en is het ook niet veel hoor. De Aanval van Nederland is altijd al veele malen beter geweest, en die moeten scoren en niet de verdedigers, die moeten tegenhouden en dat hebben ze trouwens ook niet al te best gedaan in de voorronde dus de beste van de wereld zou ik niet willen zeggen, wel een aardige verdediging die het tegen de toplanden ook niet red.

Dat zijn volgens mij gewoon de feiten dus.

Hij heeft gelijk.

Stekelenburg-courtois
Willems-vertonghen
Mathijsen-vermaelen
Heitinga-kompany
Van der Wiel-alderwereild/van Buyten
De Jong-witsel
Van Bommel-defour
Robben-dembele
Sneijder-hazard
Afellay-mertens
Van Persie-lukaku

Keeper(stekelenburg komt nooit verder dan subtop europa en Coutois zit daar nu al en gaat Cech opvolgen) en hele verdediging is beter dan elke speler van Oranje. Witsel is beter dan De Jong en veelzijdiger. Fellaini is ook al beter dan Van Bommel, die gaat WK 2014 niet eens halen(35! jaar). Robben is wel beter dan Dembele, al heeft Dembele meer kwaliteiten en is het een kwestie van tijd dat Dembele veel beter wordt. Hazard is veeeel beter dan Sneijder nu. Afellay is beter dan De Bruyne, maar voor hoe lang? Als hij die bankzitter blijft bij Barca en De Bruyne doorbreekt bij Chelsea.. V Persie is ook beter dan Lukaku, maar voor hoe lang? Van Persie gaat naar de 30, Lukaku gaat doorbreken.

Oranje gaat alleen een inhaalslag maken met Maher! De andere talenten zijn al 20 en niet extreem getalenteerd.

9 juni 2012 om 15:30

Ben jij familie van van der Gijp zeker. Heel verhaal maar allemaal toekomst muziek, en dat moeten we dan allemaal nog maar zien. iig is Nederland op dit moment gewoon nog 2 klasses beter punt

9 juni 2012 om 15:45

Nee, doet pijn, ik weet het, maar Belgie is gewoon beter. Ik bedoel in de toekomst hebben ze een hele selectie die beter is dan elke Nederlands elftal voetballer, maar nu hebben ze al 8/9 man in de basis die beter zijn dan die van Oranje

De verdediging van Belgie is sterker , dat is zowiezo waar. Ook op het middenveld hebben ze met Fellaini en Witsel 2 spelers, die wij bij Nederland eigenlijk niet hebben, die dynamisch zijn. Met de Bruyne / Hazard etc. hebben ze leuke spelers, maar Hazard is niet van het niveau Robben. De Bruyne is niet van het niveau Affelay/sneijder/v.d vaart.

En dan hebben we het nog niet over de 2 topscorers van 2 van de 4 beste competities in de wereld.

Onzin, kwaliteitsverschil van dag en nacht!

oké hun verdediging is 10x beter maar het middenveld en de voorhoede niet.

kijk als je naar individuele spelers kijkt verschil NL niet veel met België. als België had meegedaan en het was meer een team zou België zo de halve finale halen. Maar ze zijn gewoon geen team en dan houdt het op

Al geruime tijd heb ik een sympathie voor alles wat uit het land komt dat 30 kilometer bij mij vandaan ligt. De mensen zijn uitermate vriendelijk en gastvrij en zij hebben een nationale voetbalploeg die minstens net zo goed is als de onze. Het vervelende voor deze Belgen is echter dat zij dit blijkbaar zelf niet weten! Hoe is het anders mogelijk dat zij met hun huidige team niet aanwezig zijn op de EK 2012??

Naar mijn mening is hun grote manco het ontbreken van een 'dikke nek' en vertrouwen in hun eigen capaciteiten. Dit is dan weer het gevolg van het ontbreken van een goede trainer, een trainer met charisma en veel voetbalkennis, bijvoorbeeld een Van Gaal.
De direct verantwoordelijken hiervoor zijn de heren die zitting hebben in Kbvb. Wanneer worden de heren daar eens wakker?

Ik kan niet aangeven of Belgie wel of niet beter is als Nederland. Wel weet ik met 100 zekerheid dat Belgie een aanzienlijk betere achterhoede heeft dan Nederland, dat het middenveld van gelijke kwaliteit is (bij de Belgen wel jonger) en dat Nederland betere spelers in de voorhoede heeft lopen.

Een Belgisch-nederlands team zou absoluut de EK 2012 winnen, maar ja die combinatie is helaas niet mogelijk. (konden we de geschiedenis maar herschrijven!)

Het is te hopen dat Belgie nu wel een juiste coach heeft aangesteld, maar ik vrees van niet. Zo komen zij dus nooit uit de 'ellende'.

Hahaha. Hoe durven jullie Van Dergijp een analitycus te noemen.

Bij Nederland is er ook genoeg talent hoor zeker in de verdediging zie ik het later erg goed, Oranje onder -17 werd niets voor niets Europees kampioen;

KP: Krul is 24 jaar jong en nu al een sterkhouder van Newcastel United en Jeroen Zoet is pas 20 en doet het ook geweldig bij RKC word nu al door Tottenham gevolgd. België heeft met Cortouis een geweldig talent die zeker mee kan draaien in de top en met Simon Mignolet een echte penalty killer die het bij middenmoter Sunderland het geweldig doet. Dan heb je nog bij NL Sergio Padt die het goed doet bij AA Gent en Jasper Cillisen bij Ajax op de bank zit maar zeker talent heeft.

RB: V/D Wiel zal dit jaar vast vertrekken en bij een subtopper zich door ontwikkelen en Van Rhijn heeft veel talent om zich door te ontwikkelen bij Ajax om zo bij het Nederlands Elftal te komen. België heeft met Alderweireld geen echte rechtsback en V/D Borre is nog jong en heeft zich bij zowel Anderlecht, Fiorontina en Racin Genk goed bewezen maar vind zich zelf meer een middenvelder dan een back. Dan heb je nog bij NL Kelvin Leerdam die grote stappen aan het maken is en zeker nog een paar stappen hogerop kan en Daryl Janmaat speelt goed bij Heerenveen en zal het volgend jaar maar moeten bewijzen bij Feyenoord.

CV: De Vrij speelt al 3/4 jaar lang in de basis bij Feyenoord doet het daar al jaren uitstekend en zit tegen het Nederlands Elftal aan kan zeker nog een paar stappen hogerop, Bruma doet het niet verkeerd HSV en Chelsea moes zeker wat in hem zien, Viergever is de moter van AZ in de verdediging doet het uitstekend en is ook nog op vele posities inzetbaar,nuytinck is aanvoerder van Jong Oranje en word gevolgd door de hele subtop van Duitsland en Italië. België heeft 2 echte grote talenten in het centrum met Boyata is eigendom van Man C maar is verhuurd aan Bolton doet het daar erg goed en heeft zelfs al 9x voor Man C gespeeld en de andere grote talent is De Bock is pas 19 jaar maar nu al basis speler bij Lokeren en kan al naar de top van België dit zijn de 2 grootste talenten van België in het centrum verder is er eigenlijk niet veel meer die ik verwacht later nog te zien wel verwacht ik dat Gerinamal Beerschot weer met een groot verdedigende talent komt eerder werden al Vermealen,vertongen en Alderweireld daar opgeleid.

LB: Erik Pieters word best wel onderschat in Nederland doet het altijd wel goed maar ook nooit wat fout hij ontwikkelt zich niet door en moet nu gewoon voor een andere uitdaging gaan Newcastel United melde zich reeds en dat lijkt mij een mooie club voor hem, Willems is het grootste verdedigende talent van NL en staat nu al in de basis bij het Nederlands Elftal zal zeker de top gaan halen en dan heb je nog Martins Indi die het goed dot bij Feyenoord,burnet had een geweldig eerste seizoens helft en Van Aanholt heeft talent maar het komt er maar niet uit. België heeft eigenlijk maar 1 talent op linksachter waarvan ik verwacht dat ik hem nog bij een (sub)top club zal zien en dat is Tshimanga is dit jaar naar Racin Genk gegaan en doet het daar naar behoren verder is er niet zo veel talent op de linksachter na deze jongen.

De verdediging van Nederland en België zal over zo'n 4 á 5 jaar denk ik niet zo veel verschillen, maarja Vermealen,kompany,vertongen en Alderweireld zijn nog jong dus die kunnen ook nog lang mee in plaats van Bouma,heitinga, Mathijsen en Boularhouz.


Op papier zeer veel potentieel en goeie individuele spelers echter is het nog geen team..geef ze nog 2 jaar.

Als Belgie zo goed is waarom staan ze dan al sinds 2002 niet meer op een EK en WK.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren