Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Robben: 'Ik ben benieuwd wat meneer Beckenbauer nu te zeggen heeft'

Laatste update:

Arjen Robben passeerde woensdagavond een oude bekende in de topper tegen Real Madrid. De smaakmaker van Bayern München kwam in het Bernabéu oog in oog te staan met Iker Casillas, de man die hem in de WK-finale van 2010 van het winnende doelpunt af hield. Nu passeerde Robben de Spanjaard wel: met een benutte strafschop bracht hij de score op 2-1.

/

2-1 was ook de eindstand en Bayern won uiteindelijk na penalty's. "Ja, ik heb weleens eerder tegenover hem gestaan, maar dat was op een heel ander moment", grijnsde Robben in gesprek met de NOS. In de afsluitende reeks waagde de Nederlander zich niet aan een strafschop: "De tweede is altijd moeilijker. En ik ken Casillas, we hebben twee jaar samengespeeld.''

Dat Robben in de eerste helft achter de bal ging staan, was toch enigszins opmerkelijk. De aanvaller miste nog een penalty in de competitiekraker tegen Borussia Dortmund en dat kwam hem op veel kritiek van Franz Beckenbauer te staan. "Ik ben benieuwd wat meneer Beckenbauer nu te zeggen heeft", zei Robben. "Of ik hem al gesproken heb? Nee, daar heb ik ook even geen behoefte aan."

Bekijk hier de samenvatting van Real Madrid - Bayern München:

Arjen Robben was woensdag de beste man op het veld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha mooie reactie, snoer die oude zeurpiet maar de mond! Vond het trouwens wel zéér opvallend dat Alaba van 19 jaar de 1e penalty nam!

26 april 2012 om 07:38

Ik eigenlijk niet zo - die jongens speelde een dijk van een wedstrijd en was voor mij de beste aan de kant van Bayern, echt jammer dat hij de finale moet missen voor die lullige kaart in de 16. Wat een heerlijke wedstrijd met een mooie finalist ! Go Robben pak die CL !

26 april 2012 om 09:24

Echt he..... Di Maria maakt 3 minuten later precies op dezelfde manier hands, Neuer schiet 'm tegen zijn hand aan, en krijgt vervolgens helemaal niks.....

26 april 2012 om 09:50

en dan pepe nog...die in de muur staat in de 45e minuut bij een vrije trap van robben. Krijgt de bal ook tegen de hand aan...geen kaart...geen strafschop.

een kaart bij zo'n bal vind ik trouwens nergens op slaan. Als of je met de hand naar de bal gaat.
Strafschop vind ik op zich wel terecht omdat je er voordeel aan hebt.

26 april 2012 om 11:56

inderdaad.. ongelooflijk met hoeveel vertrouwen alaba speelde.. en wat een snelheid..

ze gaan hem zeker missen.. kan zo 1 a 2 man eraflopen en een goede voorzet geven..

26 april 2012 om 09:02

Vond het juist mooi, hiermee toonde hij karakter. Veroorzaakte zeer ongelukkig de eerste penalty en wou zich gewoon bewijzen. Speelde inderdaad een dijk van een wedstrijd, Barca zal wel weer worden gelinkt aan deze jongen. Want hij speelde zoals Alves dat aan de rechterkant weleens doet, hij was werkelijk overal en gevaarlijk.

26 april 2012 om 10:20

Ramires stijl.

26 april 2012 om 10:47

Kan, maar Ramires is een middenvelder die dinsdag noodgedwongen rechtsback speelde.

26 april 2012 om 11:37

Nee ik bedoel eerst een gele kaart halen waardoor je sowieso geen finale speelt, maar daarna nog heel belangrijk zijn voor je team.

26 april 2012 om 12:12

Ach zo, ze waren inderdaad beide belangrijk ookal wisten ze al dat ze er niet bij zouden zijn.

26 april 2012 om 09:15

wat is die kereltje schitterend ohohoho zo koel en zo goed in de match dat gaat nog echt een topper of een hele grote worden!!! topper is hij al

26 april 2012 om 09:22

Er is ooit een onderzoek geweest, dat jonge spelers zelfs eerder een penalty scoren dan de veteranen. Die hebben nog minder door welke druk er op ze ligt, terwijl de oude garde het al vaker hebben gedaan en daardoor eerder missen.
Edit: stond zelfs hier op Vz
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=108040

26 april 2012 om 10:28

Er zit ook wel een logische factor in.
Behalve wat jij noemt is het ook zo dat een oudere speler weet dat hij er niet meer veel zoals dat gaat nemen, dus wordt de druk ook hoger.
een jongen kerel kan inderdaad relatief onbevangen binnenschieten.
Heerlijk voor die Alaba.

26 april 2012 om 10:01

En het was nog de beste pingel van alle maal, en dan de finale missen. Geweldige speler en jammer voor hem.

Ik vond het gewaagd dat Robben de penalty nam. Maar toch ook wel koelbloedig dat hij dat gewoon doet. Bovendien beter om er dan geen 2 te nemen als de keeper je goed kent.
Beckenbauer zal dus niet veel te klagen hebben, neem ik aan.

Bescheidenheid siert de mens Robben.

26 april 2012 om 10:33

Idd, neem een voorbeeld aan Mourinho!

OT: Heerlijk toch zo een reactie, eerst kreeg Robben de volle laag van Beckenbauer hij heeft nu alle recht om zo te reageren!
Ik hoop dat Bayern Chelsea alle hoeken van het veld laat zien!

4fredondo, hij weet duidelijk niet waar je over praat

Wat een wedstrijd met een verdiende winnaar over 2 wedstrijden nu hopen dat Robben, Chelsea ook verslaat :D Chelsea kan niet voetballen alleen tegenhouden(dat even terzijde)

26 april 2012 om 10:21

Haha, het zit diep he. Ken je nagaan hoe diep 2009 bij de Chelsea supporters zit.

26 april 2012 om 10:42

Haha ja eerlijk is eerlijk man. Echt een kut manier om zo te verliezen Maar je hebt gelijk Chelsea heeft zijn wraak genomen

Robben laat hier heel duidelijk merken dat hij puur gaat voor eigen belang. Zijn penalty waszwak ingeschoten , Ronaldo deed dat veel beter

26 april 2012 om 07:54

Kan jij mij uitleggen met welke zinnen hij puur voor eigen belang gaat?

En daarnaast heeft hij wel de juiste keuze gemaakt om niet tijdens de serie nog een 2de penal te nemen. Die fout heeft Ronaldo dus wel gemaakt en dat is hem duur komen te staan.

26 april 2012 om 10:22

Ik ben het met rene074 eens. Robben had de penalty af moeten geven. Maar in plaats van een assist geven gaat hij voor eigen succes. Mazzel dat hij er in gaat, maar wel erg egoïstisch.

26 april 2012 om 12:12

Hoe wil jij een assist geven bij een penalty? Daarnaast is hij gewoon de eerste nemer van de strafschop bij Bayern dus logisch dat hij hem neemt en hij schiet hem er goed in.

Ook tijdens de wedstrijd gaf hij een mooie assist die Gomez weet te verprutsen.
Ook Ribery gaat wel eens voor eigen succes als je gewoon een goede actie hebt kan je het doen en dat heeft Robben erg vaak.

En het is echt niks mazzel dat die penalty erin gaat want die is gewoon perfect in de hoek geschoten en hard.

26 april 2012 om 12:19

Het is sarcasme....

26 april 2012 om 08:54

Zwak ingeschoten? Robben schoot de bal gewoon strak laag in de hoek, Casillas dook de goede hoek in maar kon er toch nog niet goed bij. Prima goal en snap zijn reactie heel goed richting Beckenbauer die wisselt elke week van mening. Die moet eens vertrouwen in Robben uitspreken en niet meteen beginnen te mekkeren als Robben eens een minder moment heeft.

26 april 2012 om 09:00

Dude, die pingel van Robben was gewoon ook goed ingeschoten richting de hoek maar Casillas koos toevallig ook voor die hoek.

Ronaldo schoot in principe ook niet slecht maar die zat niet.

26 april 2012 om 09:04

Lekker boeiend of die zwak is ingeschoten of niet. Hij zit toch?
Ronaldo schoot hem daarna ook zwak in evenals Kaka. Dus wat ijl je nou man.

26 april 2012 om 09:13

die pingel van Robben was hard en in de hoek : prima dus , ja Casillas ging naar goede hoek en raakte hem maar doordat de bal hard was zag je zijn hand omklappen en ging hij er in : prima bal dus!

26 april 2012 om 09:52

Je praat jezelf een beetje tegen, weet niet of je dat in de gaten hebt.
Is het je ontgaan dat Ronaldo hem miste in de penaltyserie? Robben nam juist een hele goede besliising om geen tweede te nemen.

Of het nou zo heel verstandig is om deze uitspraak in de media te down betwijfel ik. Als je dan ook nog eens naar de strafschop kijkt, die bal maar een milimeter naar rechts hoeven draaien en Casillas had hem gewoon. Uiteindelijk wel gewoon heel goed ingeschoten, daar niet van.

Eindelijk een finale tussen een Engelse club en een Duitse club. Die Alaba speelde echt een goede wedstrijd! Nu Messi een penalty had gemist dacht CR7 maar ff ik mis ook wel!

26 april 2012 om 08:41

Wat is Cr7?

26 april 2012 om 08:50

@richarthur: Cristiano Ronaldo die met nummer 7 speelt..

Vind het wel een beetje stom van Robben om zich zo te laten kennen.

27 april 2012 om 08:15

Cristiano Ronaldo, voor alle duidelijkheid.

rene074, Vooral in de strafschoppenreeks

Die gaat dus weg bij Bayern. Eerst de kritiek van Beckenbauer, toen de klap van Ribery. Nu laat hij zijn voeten spreken tegen zijn oude clubs en zet hij gelijk Der Kaiser op zijn plaats. Toch wel een baas hoor die Robben.

Nu deze vorm nog even vasthouden tot en met het Ek...

Robben speelde goed al had hij 1 keer echt moeten afgeven en 1 keer echt moeten scoren. Ribery was ook goed en Gomez vocht voor elke bal. Al waren het de backs die de wedstrijd beslisten. Goede reactie van Robben, je mag best van je afbijten, Bayern heeft Robben meer nodig dan Beckenbauer op dit moment. Mooi dat Heyckes hem die pingel liet nemen!

26 april 2012 om 10:24

Ribery vond ik erg slecht. Erg veel balverlies enzo. Robben was de eerste helft niet goed, maar tweede helft een stuk beter. Kroos en Alaba waren het beste.

Hij was gisteren niet op zijn best, vooral omdat hij continu tegen twee man moest opboksen. Maar de keren dat Lahm mee naar voren kwam en het 2 tegen 2 werd zie je hoe ontzettend gevaarlijk deze man is.

Jezus Robben, wat ben jij een slechte winnaar. Je hebt een penalty gescoord, gefeliciteerd. Denk je dat je het nu op kan nemen tegen de legendarische Beckenbauer?

Elke keer als Robben een actie maakte stond de rest van het team gewoon stil, omdat ze toch geen voorzet of steekpass verwachtten. Ik vind het een erg vervelende speler om naar te kijken, ieder zijn smaak he..

26 april 2012 om 08:15

Alsof hij er wakker van ligt wanneer hij weg moet bij Bayern, hij krijgt in Duitsland minstens zoveel onterechte als terechte kritiek.

26 april 2012 om 08:30

Mja als Gomez wel had opgelet had hij vlak voor tijd de 2-2 gemaakt

26 april 2012 om 09:05

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Robben heeft een geweldige actie. Je zag elke keer dat als hij keuzes maakt hij liever voor zijn eigen actie gaat omdat hij dat als de beste optie beleefd. Hij was gisteren gretig en fel. Maar bij sommige acties wanneer hij alleen ging kan ik mij voorstellen dat zijn teammaten gek worden. Op andere momenten speelde Robben wel een bal af (alhoewel je zag dat het hem pijn deed wanneer hij dat deed). Robben kan een geweldige speler zijn maar ook super irritant.

Het zou hem sieren als hij geen sneer ging uitdelen en soms wat meer zelfkritisch zou zijn. Dan zou hij, in mijn ogen, meer uit zijn talent kunnen halen. Ben het niet altijd eens met de kritiek van dhr Franz op Robben. Maar ergens zit er wel een kern van waarheid in.

26 april 2012 om 09:39

Bayern moet Robben smeken om te blijven. Het hoort er nou eenmaal bij dat je sterspeler ook af en toe voor eigen succes gaat. Elke aanvaller gaat wel voor eigen succes. Als ze scoren hoor je niemand maar als ze een keer een bal missen is het meteen ego dit ego dat.
En het hem sieren geen sneer uit te delen? Kom op nou zeg. Die Bekkenbauer klaagt al wanneer Robben na een goeie reeks een keer wat minder speelt. Bekkenbauer moet niet zo janken en waarderen wat Robben de afgelopen jaren al voor Bayern betekend heeft. Zonder hem waren ze met van Gaal niet zo ver gekomen en dit jaar laat hij ook weer zien hoe belangrijk hij is.

26 april 2012 om 09:32

Aan de andere kant wordt Robben vaak ook niet aangespeeld door zijn medespelers als hij even alleen staat en wordt er gekozen voor Gomez of Ribery. Wat ik niet begrijp is dat naar elkaars kant toe lopen van Ribery en Robben. Soms komen ze gewoon 2 meter van elkaar af te staan haha.... Met welke reden?

De rest van het team stond inderdaad stil, maar dat is niet de fout van Robben. Hij speelde 'm twee keer goed af en toen had er twee keer gescoord moeten worden. Dat gebeurde niet en dat lag toch echt niet aan Robben. Daarnaast had Robben het ook gewoon moeilijk tegen Marcelo, want dat is toch wel een heel erg goede speler. Daarom snapte ik het ook niet toen Muller naar binnen kwam waarom Robben niet wat meer duels aanging met Arbeloa, maar dat zal wel met fitheid te maken hebben gehad. Hoe dan ook speelde Robben gisteren gewoon een erg goede wedstrijd, hoewel hij verdedigend nog wat meer zou mogen bijdragen, als dat fysiek mogelijk is althans.

26 april 2012 om 10:05

Vond je Robben goed? Ik vond hem matig, hij miste een grote kans en ging voor eigen succes waar Gomez helemaal vrij stond. Hij had ook een groot deel van de wedstrijd te maken met dubbele dekking.

Maar ik vind het wel degelijk Robben zijn schuld dat niemand loopt als hij de bal heeft. Je weet bij hem nooit waar en wanneer hij de bal geeft. Op topniveau is timing alles. Teamgenoten moeten begrijpen wat er komt, zodat zij daarop kunnen anticiperen. Maar juist omdat Robben zo regelmatig onbegrijpelijke keuzes maakt, is het voor zijn medespelers soms nog lastiger dan voor zijn tegenstanders.

Ook zie je in bepaalde situaties dat allang duidelijk is dat hij enkel de bal terug kan spelen, maar dan duurt het toch nog een paar seconde voordat hij dit doet. Dan is de tegenstander allang weer georganiseerd en moet men opnieuw met de opbouw beginnen. Als hij gewoon snel terug speelt dan kan het spel verlegd worden omdat er nog ruimte is.

Daarom vind ik een Ribery in vorm ook beter dan een Robben in vorm. Heeft veel meer dimensies in zijn spel en is meer een teamspeler.

26 april 2012 om 10:42

Ben volledig met je eens dat Ribery veelzijdiger is, maar Robben is vele malen efficiënter.
Het aanpassen Robben is echt niet zo lastig als jij nu doet voorkomen. Iedereen kan van positie willen, breedte trekken, of zichzelf lanceren voor Robben; het gebeurt veel te weinig. Juist omdat Robben weinig dimensies in zijn spel heeft is het relatief makkelijk te voorzien wat hij gaat doen wat mij betreft.

En dan nog; als iemand voor zichzelf gaat helpt het in elk geval niet om demonstratief niet mee te gaan doen, iets dat veel te veel gebeurd bij Bayern.

Ik verwacht dat Bayern voor een deel uit elkaar valt na dit seizoen, teveel ergernissen onderling.

26 april 2012 om 11:01

Robben kan dan misschien af en toe onbegrijpelijke keuzes maken maar de andere spelers moeten gewoon de juiste ruimtes in lopen. Als ze niet meelopen krijgen ze geen bal en is er niks te verwijten. Lopen ze goed mee en vooral komen ze in de goede posities om van Robben de bal te krijgen dan mag je eventueel kritiek op Robben hebben. Echter elke aanvaller maakt keuzes aan de hand van hoe hij de situatie in schat. Hij gaat misschien nog iets teveel voor zichzelf maar is daardoor ook de speler die hij nu is. Één van de belangrijkste spelers van Bayern. Bij zo'n belangrijke speler moet je dat toch voor lief nemen.als trainer gewoon veel met Robben persoonlijk spreken over wanneer wel en wanneer niet. Situaties terug blijven halen etc om het hem in te laten zien.

26 april 2012 om 17:25

Als je een speler zoals robben in je team heb hoor je altijd mee te lopen. als je als medespeler niet weet dan weet je het als tegenstander helemaal niet. Loop je niet mee is het voor je tegenstander ook makkelijker en daarnaast zie ik ribery ook vaak zelf gaan terwijl een goed spelende alaba ook in die ruimte staat om de bal te krijgen en gomes 3x op doelschieten buiten de 16 terwijl je weet dat er dan bijna geen gevaar is. Zo kan je bij iedereen wel z'n minpunten opnoemen

Je heb gezamelijk 1 doel: winnen. Heb dan voor zo'n geweldige speler dan tenminste het loopvermogen over.

26 april 2012 om 10:16

Robben bijt gewoon van zich af. Wie is Beckenbauer dan wel om Robben af te zeiken. 2 jaar geleden heeft hij ze persoonlijk naar de finale geschoten. Als hij in de finale de winnende maakt, weet Beckenbauer niet hoe snel hij er voor kan zorgen dat Robben bij gaat tekenen.
Je hoort de voorzitter van Arsenal toch ook niets over de spelers van Arsenal zeggen.
Hou als club gewoon de rijen gesloten. Maarja meneer Beckenbauer mist soms de aandacht die hij kreeg als speler. Maar hij is nu gewoon voorzitter, laat de spelers nu hun aandacht krijgen maar brand ze niet publiekelijk af.

26 april 2012 om 10:34

Beckenbauer is niet in dienst van Bayern en als je niet weet wie Beckenbauer is dan zou ik me daar maar even in gaan verdiepen.

Het meest wrange is nog dat Beckenbauer juist zeer genuanceerd en ook zeker lovend was over Robben. Dat de media de juiste context weglaat kan je Beckenbauer niet kwalijk nemen.

26 april 2012 om 10:26

@ Persiangooner

Hij ligt toch op ramkoers met Bayern. Bovendien zijn het gewoon ondankbare mensen daar als het er op aan komt. Hij schiet ze paar jaar terug bijna hoogstpersoonlijk naar de finale van de CL en als het dan even minder gaat, en hij een penalty mist, is die Beckenbauer er als de kippen bij om het hele volk genaamd Nederlanders even in een slecht daglicht te zetten. Mag Robben dan niet zo'n opmerking maken omdat Beckenbauer kon voetballen?

26 april 2012 om 10:36

Jullie denken nog steeds dat Duitsers een even grote haat jegens Nederlanders voelen als andersom he . Geloof me, dat is veel minder.

Beckenbauer heeft geen kritiek op Robben gehad met betrekking tot die gemiste penalty hoor. En de kritieken dat hij alleen juicht, nooit zijn medespelers bedankt en te weinig overzicht heeft, zijn volkomen terecht.

26 april 2012 om 10:44

Nee dat denk ik helemaal niet hoor. Als ik Nico Dijkshoorn mag geloven heb je een topvakantie in Duitsland, en dat ze maar wat graag willen laten zien dat ze heus niet elke avond met gestrekte arm naar de maan staan te wijzen

Beckenbauer had juist wel kritiek wat betreft die gemiste penalty. Hij foeterde in de media dat hij het schandalig vond dat Robben de penalty nam terwijl de regel vertelt dat degene waarop de overtreding is gemaakt, hem juist niet moet nemen. Die regel is in Nederland vast nog niet doorgedrongen, zo zei hij toen.

Ook dat gebrek aan overzicht betwijfel ik. Hij heeft het echt wel, alleen kiest hij er gewoon voor om zelf te gaan. Ik zeg niet dat hij ten alle tijde het volledig overzicht heeft, maar ik zie ook genoeg acties waarin hij dat wel heeft.

26 april 2012 om 10:47

@pg

Misschien dat dat geldt voor Duitsers die weinig met voetbal hebben ja.. die hebben idd minder tegen NL. Maar ín het voetbal is de rivaliteit/afkeer wederzijds hoor. Ik heb in Duitsland gestudeerd en heb het daar vaak genoeg meegemaakt. Het is dus echt prietpraat om te stellen dat dit niet zo is.

Hahah ja man..en als Gomez niet treuzelde maar gewoon afmaakte hing iedereen om Robben zijn nek.
Het was gewoon een konijnenopmerking van Beckenbauer. Puur uit emotie. Hij is vaste penaltynemer en dat het een ongeschreven regel zou zijn dat als jij degene bet die neergehaald wordt dat je dan niet moet nemen haha sorry hoor wat een onzin.

Sterk dat Robben hem even aanpakt. Beetje van je afbijten, heerlijk!

wat ben jij triest hee.. robben speelde echt wel goed! hij had alleen een doelpunt meer kunnen maken maar dat kon gomez en ribery ook.. ik had meer van ribery verwacht die een mindere back bij zich had staan dan robben..

26 april 2012 om 09:10

Wel een back die Ribery drie keer een doodschop verkocht....en waar hij twee maal mee weg kwam. Daarnaast vind ik Arbeloa verdedigend beter dan Marcelo.

26 april 2012 om 17:20

weet je wel wat je zegt?? iemand die doodschoppen uitdeelt vind jij een betere back.. zegt wat over jou haha

Klasse gedaan Robben en nu ook nog eentjes in de finale en een paar op het Ek.
Daarnaast mogen grote spelers zoals Cruijff, Van Hanegem in Nederland en een Beckenbauer in Duitsland mogen altijd wat zeggen, dat is toch helemaal niet erg, dat hoort erbij, klaar !

Wellicht makkelijk gelult achteraf, maar ik vind het een verstandig en dapper besluit om in de penalty reeks geen penalty te nemen.

Nou hoor je inderdaad die 3 oude "zeurpieten" niet van Bayern M. Hoeness, Beckenbauer en Rummenige.
Topactie van Robben dat hij gewoon de strafschop weer opeist en maakt.

In Duitsland kunnen ze het gewoon niet hebben dat een Nederlander daar de beste speler is, dat is allemaal afgunst.

Mooie prestatie van Bayern en hopelijk pakken ze die Cup.

Nou Arjen, gefeliciteerd!! Je hebt een penalty zwak ingeschoten, daar zal een legende als Beckenbauer van onder de indruk zijn!

26 april 2012 om 09:07

Wat klaag je nou? Die pingel zat er toch in!

26 april 2012 om 09:07

"je hebt een penalty zwak ingeschoten"

Haha je had zeker je brilletje even afgezet! De penalty was prima ingeschoten, Cassillas koos de goede hoek maar kon hem er ondanks dat hij helemaal gestrekt naar de hoek ging toch niet uit houden. Zwak ingeschoten penalty hou toch op sufferd!

26 april 2012 om 09:13

Dan heb jij een andere mening, heel leuk voor je.
Ik vond hem zwak ingeschoten. Beetje half-hoog, perfecte hoogte om op te duiken. En dat Casilas eraan zat vind ik ook niet voor Robben pleiten, het scheelde niet veel of hij tikte hem op de paal..

26 april 2012 om 09:42

Omdat de keeper de goeie hoek in dook ja. Dat hoort er nou eenmaal bij. Strak laag in de hoek. Prima hard schot die niet tegen kon worden gehouden ondanks dat Casillas echt goed de hoek in ging.
Bal richting kruising kan er ook uitgetikt worden. Het is niet altijd slecht ingeschoten als de keeper er bij kan.

26 april 2012 om 09:55

Misschien moet je je mening over de persoon Robben niet mee laten wegen als je z'n penalty beoordeelt! Objectief bekeken was het een prima ingeschoten penalty!

26 april 2012 om 11:18

Waar zie jij mijn persoonlijke mening meewegen in de beoordeling van zijn penalty?
Je had het ook al over "zet je brilletje af" waarom is het zo moeilijk te accepteren dat ik het oprecht een slecht ingeschoten penalty, ongeacht mijn mening over Robben.

26 april 2012 om 11:51

Als jij het oprecht een slecht ingeschoten penalty vindt dan ben jij, niet lullig bedoelt, oprecht een voetbalfan zonder verstand van penalties nemen.. Er is namelijk geen discussie mogelijk over het inschieten van deze penalty. Hij was hard, hij was laag en hij zat ver in de hoek. Het was dat Casillas snel de goeie hoek koos en hem er bijna op prachtige wijze uit wist te tikken.

26 april 2012 om 14:10

@sjoerd1987

Tja sommige mensen(eric123) begrijpen er nu eenmaal weinig van. Met eigenwijsheid valt nu eenmaal niet te praten!

26 april 2012 om 16:39

kruip maar uit elkaars billen jongens.
Niet hard en half hoog, ik schiet ze er beter in

26 april 2012 om 18:42

Tja van achter je pc schiet je er vast een heleboel in! Wanneer heb je voor het laatst een penalty onberispelijk ingeschoten voor 90.000 toeschouwers?

27 april 2012 om 00:15

haha dat is niet echt vergelijkbaar he. Ik speel niet wekelijks voor zoveel man, Robben wel.
Op het niveau waar ik wekelijks speel schiet ik ze er wel onberispelijk in.

27 april 2012 om 09:19

Tja we zullen je maar op je woord geloven dat je de pingels bij bal op dak 13 er beter in schiet dan Robben bij Munchen voor 90.000 toeschouwers! Eigenlijk ben je een enorme held!

26 april 2012 om 09:59

Wat een gelul.als de bal erin gaat terwijl de keeper de goede kiest is hij goed genomen, ook al scheelde het maar een paar millimeter

Ja op deze reactie had je kunnen wachten.
Eigenlijk zijn zowel de reactie van beckenbauer als die van robben onnodig, maar goed.
Als robben zich ook bewijst tegen oud werkgever chelsea en op het ek, dan ben ik benieuwd of hij bij bayern blijft.

26 april 2012 om 09:15

Wat een talent die Alaba! Geweldig en dan ook nog de eerste penalty nemen!

26 april 2012 om 10:01

inderdaad, jammer dat zn ouders ervoor kozen om naar Oostenrijk te gaan. We zoeken nog een back..

Dat heet nu de ultieme wraak op alle zogenaamde criticasters.

Gefeliciteerd met de finale in eigen huis !!

Gisteren op de duitse tv. Een interview met robben na de wedstrijd en Franz beckenbauer stond in de studie. Of robben nog iets wilde zeggen tegen hem. Nee hij had hem niets te zeggen maar wilde toch wel weten of franz nu nog iets te vertellen had over het nemen van penalties. Verder moest franz eerst eens nadenken als hij iets in de pers roept. Ze stonden met de mond vol tanden in de studio. Geweldige televisie.

26 april 2012 om 10:18

Op welke zender was dat? Zal het op youtube te vinden zijn?

26 april 2012 om 12:30

ik meen sat. Zij hadden de wedstrijd ook live.

wel een grote mond voor iemand die in de eerste minuten een bal vanaf de doel lijn over schiet

26 april 2012 om 09:32

Iedereen met een beetje verstand van voetbal ziet dat dat gewoon een heel moeilijke bal was. Robben speelde verder een fantastische wedstrijd en schoot die penalty met een hoop moed in. Voor dit soort spelers heb ik enorm veel respect. Dat hij even van zich afbijt in de richting van die emotionele ouwe gek Beckenbauer is meer dan terecht!

26 april 2012 om 10:23

gaat niet om verstand van voetbal. ik zou graag zien dat robben zo'n bal rustig met rechts binnenloopt, en ik vind dat me dat van een topspeler, want dat is robben, mag verwachten.

26 april 2012 om 10:49

ik zou graag zien dat hij hem op de borst aanneemt, even stil legt in zijn nek, 3 rondjes rond de middencirkel hobbelt en hem vanaf daar de kruising in pegelt. Ik vind dat je dat van een topspeler mag verwachten.

Mja, het bleef een hele moeilijk bal, waar Casillas al heel goed voor hing.
Robben miste hem wat ongelukkig, maar met zo'n moeilijk bal kan dat gebeuren.

26 april 2012 om 09:39

Die bal was echt heel moeilijk hoor. Het was al knap dat-ie hem überhaupt raakte.

Nee jongens, Robben was gewoon top gisteren. Nou nog even de winnende tegen Duitsland in de poule.

26 april 2012 om 10:17

knap dat hij m raakte? die bal kwam recht op hem af! als hij een beetje gevoel had in zijn rechtervoet had hij hem rustig in de korte hoek kunnen leggen. Ik zeg trouwens niet dat ik hem zou maken maar ik verwacht van een speler als robben dat hij zo'n bal er gewoon in legt.

26 april 2012 om 10:03

je hebt zelf nooit gevoetbalt neem ik aan.
Als je een beetje verstand hebt zie je dat het een lastige bal was t vanwege de stuit en het feit dat de bal een beetje achter hem kwam.
Daarnaast toon je ook ballen door de penalty te nemen

26 april 2012 om 10:21

ja vrij lang gevoetbald, zo'n 13 jaar volgens mij. inderdaad niet echt op niveau en ja ik had waarschijnlijk over de bal heen gemaaid. eigenlijk... ik zou op de rand 16 staan en denken, ah op die bal had ik wel ff mogen lopen. maar ik ben arjen robben niet en ik vind dat hij hem had kunnen maken als hij iets rustiger was geweest. maar daar mag je het mee oneens zijn. zo serieus bedoelde ik het natuurlijk niet.

26 april 2012 om 11:25

hij had m kunnen maken inderdaad, maar moeten is een ander verhaal..dat was pas zo geweest als hij niet voor de bal had gestaan zoals nu het geval was. Maargoed , dat is mijn inschatting op basis van de beelden als amateur analist zijnde..

26 april 2012 om 10:19

De bal was voor een rechtsbenige speler makkelijk maar voor een linksbenige speler moeilijk.. Das logisch....

Wel in de finale die grote mond en een dikke match achter de rug....

Nu nog de winnende in de finale..

Trouwens offtopic: zou het geen idee zijn om, aangezien Chelsea en Bayern allebei geschorsten hebben (4 om 3), ze allebei 3 schorsingen te laten kwijtschelden? Dan hebben ze allebei geen voordeel/nadeel.

26 april 2012 om 10:51

Natuurlijk heeft dan wel 1 ploeg meer voordeel dan de andere ploeg. De een heeft toch een bredere selectie dan de andere..?

Dus nee. geen goed idee. Hooguit regels veranderen voor volgend jaar.

Nou Gomez werd dit keer neergehaald dus nu mocht Robben hem ook gewoon nemen volgens Beckenbauer's theorie. Robben heeft niet goed geluisterd.

26 april 2012 om 09:45

Beckenbauer moet gewoon niet zo zeuren. Je kan altijd een penalty missen, de beste spelers ter wereld missen penalty's. Messi onlangs nog. Het is juist klasse van Robben dat hij gisteren de ballen had om hem te nemen. Je kunt veel over Robben zeggen maar lef heeft hij wel, hij kan goed met de druk om gaan. Vind het dan ook heel kinderachtig van Beckenbauer dat hij het missen van een penalty aangrijpt om Robben te bekritiseren.

Robben is gewoon gierig klaar daar is geen discussie voor mogelijk!

Ik vond Robben echt waardeloos. Marcelo en de andere verdedigers van Real hadden hem op een enkele keer na klem. Iedereen speelt natuurlijk weleens een mindere wedstrijd of heeft moeite met een sterke verdediging, alleen wat mij echt irriteerde aan Robben is dat hij zo egoistisch is. Ik heb hem zeker drie keer betrapt op een ego actie waar spitsen van Bayern helemaal vrij stonden.
Ik had ook het idee dat hij op een gegeven moment gewoon werd overgeslagen door de Bayern spelers. En dan nog dat Scheiße gebaar naar de grensrechter na die overtreding. Ik weet niet hoe die lui het daar volhouden met deze egoman, geen wonder dat Ribbery hem hoekte.

Overigens wel een mooie team Bayern zit heel veel voetbal in, maar persoonlijk gun ik het de mannen van chelsea meer. Terry, Lampard, Cole en Drogba zitten zo een beetje op of over hun top. Zou mooi zijn dat zij een keer de CL winnen

Ja ribery is een gentleman en heeft geen groot ego. En beetje selectieve verontwaardiging, vind je niet?. Dat je de klap van Ribery gewoon goed praat is nogal ziek. Hoop niet dat je hetzelfde gedrag vertoont op het amateurveld

26 april 2012 om 10:59

Ik praat het niet goed, ik vind het alleen niet verwonderlijk dat iemand als Ribbery met hem op de vuist gaat. Kom op je kan toch niet ontkennen dat Robben een hele egoistische irritante voetballer is? Kijk alleen hoe hij die vrije trap in de tweede helft geloof ik opeiste. Zelfs een Ronaldo of een Messi die met alle respect voor Robben een veel grotere staat van dienst hebben doen dat niet.

En nee, ik sla geen ploeggenoten in elkaar (is niet mijn stijl) omdat voetbal een teamsport is. Je moet het samen doen en niet in je eentje.

26 april 2012 om 11:23

okay, goede reactie.
Robben ljkt mij ook een zeer pedant en irritant ventje, maar Ribery is van hetzelfde hout gesneden. Zolang Robben beslissend blijft voor de ploeg zul je er maar mee moeten leven als ploeggenoot, veranderen doe je het toch niet.

gustavo speelde ook een heeeeeel lekkere wedstrijd. hij kreeg natuurlijk veel ruimte, maar hij speelde ook met lef en bood zich super aan.

en die alabe wat een talent!

Beetje beter opletten, Robben zet Gomez toch vrij voor de keeper? 10 minuten voor tijd? Gomez treuzelt helaas te lang. Als je iemand wil afzeiken om het afzeiken dan moet je het wel wat beter doen.

26 april 2012 om 11:09

Ik doel op die andere kans, waar hij met de bal ging lopen terwijl Gomez geloof ik vrij stond. Werd klemgezet en verloor de bal aan Cassillas. Zulke acties betrap je Robben helaas te vaak op.
Clubicoon moet hem niet, mede spelers slaan hem over....aan wie zou het nou liggen?

Mag Robben lullen wat die wilt, Franz heeft zijn doel bereikt! Door zulke uitspraken zet die spelers op scherp. Blijkbaar is Robben niet de intelligentste van het stel en heeft hij het zichzelf aangetrokken anders begint hij er niet over: missie geslaagd. Bayern naar de finale in eigen huis.

Robben barst dus niet van het zelfvertrouwen, aangezien hij die 2e niet durft te nemen. Wel mooi dat na Messi ook die ingenomen Portugees mist! Laat zien dat het ook maar gewoon mensen zijn, al blijft Messi voor mij door die gemiste penalty en daardoor wederom niet scoort tegen Chelsea, wel een held haha. Ook zeer mooi, geen Spaanse/catalaanse finale! Come on Chelsea 19 mei Blue day

Ik vond Robben tegenvallen. Heeft een grote kans gemist in het begin, veel balverlies en de pingel...goed, hij zat maar deze was gewoon slecht ingeschoten. Gelukkig voor Robben is Casillas klein voor een doelman , een echte grote beer had deze pingel gestopt.

26 april 2012 om 12:15

De penalty had zeker nog harder en nog meer in de hoek gemoeten? Die bal was snoeihard tegen het zijnet aangekomen als Casillas er niet met zijn vingertoppen tegenaan had gezeten. Gewoon een prima schot die misschien nog iets meer de hoek in kon worden geschoten.

Daarnaast een echt grote beer had misschien wel minder snel kunnen reageren en er simpelweg te laat geweest. Overigens is het bekend bij langere keepers dat lage ballen vaak juist weer wat lastiger zijn. Als Robben Robben niet geweest was... Je weet wie je tegenover je hebt en daar anticipeer je op.

Beckenbauer kruipt nu heel diep in jou kont Arjen, en als je iets een keer verkeerd doet word je uitgekotst.

Begrijpelijk dat Robben nu een sneer uitdeelt aan Beckenbauer. Al had die dit beter achterwege kunnen laten, nu gooit die nog meer olie op het vuur.

Niks achterwegen,dat doet beckenbaur ook niet,die denkt dat tie god is, Robben moet daar weg vreselijke mensen daar

Robben speelde een hele goede wedstrijd in dienst voor het elftal met veel loopvermogen en ondersteuning aan het middenveld ,robben heeft heel wat ruimtes getrokken voor medespelers om in balbezit te blijven door de gehele rechterflank te bespelen,de switch in de 2e helft met muller op rechts werd robben minder aanwezig in het spel.overigens was het een heerlijke wedstrijd met een uitstekende scheidsrechter inclusief enkele schoonheidfoutjes maar echt neutraal floot en niet bepalend was waardoor een boeiend voetbal duel is onstaan.

alaba nam de beste penalty

Alaba is een geweldig talent 10klasse beter dan pieters,willems,tamata bij elkaar

Persoonlijk vind ik Robben minder gevaarlijk, omdat hij geen acties maakt. Net als Messi die nooit meer dribbelt. Of Ronaldinho die nooit meer trucjes mag doen op het veld of C.ronaldo die nooit arrogant mag zijn :P

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren