Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik denk wel dat ik samen met Falcao in de spits kan spelen'

Laatste update:

Bas Dost staat open voor elke club die hem hogerop kan brengen, op Ajax na. "Ten eerste omdat Ajax al genoeg spitsen heeft", vertelt de aanvaller van sc Heerenveen. "Maar vooral vanwege de manier waarop het vorig jaar is misgegaan. Ik wilde destijds heel graag naar Ajax. Maar dat gevoel is helemaal verdwenen. Ik neem het ze kwalijk dat ze me vorig jaar in de winterstop niet hebben gehaald."

/

"Als je een speler wil hebben en het verschil tussen vraag en aanbod is niet zo groot, dan zie ik het probleem niet", geeft Dost, dit seizoen goed voor 28 doelpunten, aan in het Algemeen Dagblad. "Ik snap niet dat je daar tot twaalf uur 's nachts de tijd voor nodig hebt. Toen ik om tien voor twaalf een belletje kreeg dat het niet doorging, was ik er wel klaar mee. Het gaat nu niet meer gebeuren."

Dost sprak met Felix Magath van VfL Wolfsburg, maar weet ook dat bijvoorbeeld Atlético Madrid interesse heeft. "Ik denk wel dat ik samen met Radamel Falcao in de spits kan spelen", glundert Dost. "Het is mooi dat er uit zoveel landen interesse is, maar ik verwacht niet dat ik op korte termijn iets teken. Ik heb alleen met Wolfsburg om de tafel gezeten. Met Magath heb ik een prima gesprek gehad, maar daar trek ik nog helemaal geen conclusies uit. Ik wil eerst nog vlammen bij Heerenveen."

Bas Dost is een betere aanvaller dan Kolbeinn Sigthorsson

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het technisch te beperkt en te houterig om in zo'n zuid Europese competitie te spelen. Hij past meer bij een Duitse club of een Aston Villa.

21 april 2012 om 12:30

Bas Dost is net Huntelaar alleen dan in mindere mate,ze moeten t hebben van Voorzetten/steekpassen en niet van individuelen acties.
@ Ik zie hem ook eerder naar Duitsland of Engeland vertrekken , Misschien als Huntelaar nog weggaat bij Schalke (gingen laatst geruchten rond) is Dost een prima vervanger.

21 april 2012 om 12:30

Het zou toch een prachtige aanvalslinie zijn: Falcao, Adrian, Arda Turan, Diego, Dost. Of wacht, wie hoort niet in het rijtje...

21 april 2012 om 12:33

Ja, zulke goals als Falcao in zijn laatste wedstrijd in de Europa League, zie ik Dost nog niet zo snel maken.

21 april 2012 om 12:48

Adrian & Falcao spelen inderdaad samen in de spits, dus al zou Dost komen dan beland hij op de bank want zowel Adrian als Falcao zijn veel betere spitsen.

21 april 2012 om 12:39

Wat bedoel je met techniek? Bas Dost zul je nooit een driedubbele schaar zien maken, dat heeft hij ook totaal niet nodig.
Zijn techniek qua balaanname is gewoon zeer goed.
En hij is ook redelijk snel voor iemand van dik 1.90.

21 april 2012 om 13:22

in iedere competitie zijn houterige spelers te vinden, het gaat erom of je in een speelwijze past en talent hebt om te scoren, nu dat heeft Dost , zeker als ie goede vleugelsspelers in zijn team heeft

21 april 2012 om 13:24

Ik zie hem ook niet zo snel in Spanje spelen eigenlijk. Maar hij heeft best een aardige balbehandeling hoor. Het ziet er alleen een beetje raar uit omdat hij zo lang is en wat houterig. Ik zou als ik hem was eerst nog een paar jaar in Nederland blijven. Zou een mooie opvolger zijn voor Luuk de Jong mocht hij vertrekken.

21 april 2012 om 15:33

Aston Villa is te min voor hem, dan zou hij verreweg de beste speler van het team zijn. Wie weet hoe hij bij Atlético zou presteren, hij speelt nu al met twee snelle vleugelspelers in de aanval die ook in Spanje op een goede plek zouden zijn. Dus ik ga ervan uit dat hij in de Spaanse competitie ook mee kan.

Maar Wolfsburg vind ik ook een prima club voor een speler van het kaliber Dost.

21 april 2012 om 16:02

Grapjas, Dost de beste speler van Villa, ze hebben daar Agbonlahor, N´zogbia, Bent, Given en een paar hele grote talenten die er aan komen, zoals Clark, Bannan en Baker en dan kom jij met Dost Dost zou in zijn handen mogen knijpen met zo een mooie club als Villa, die nu jammergenoeg onder hun stand leven. Liever naar Villa als Wolfsburg, al zou Dost wel passen in de Bundesliga, maar dan moet je naar Leverkusen, Stuttgart, Gladbach of Bremen gaan, Schalke, Dortmund en Bayern zijn te hoog gegrepen.

Hou je vast. Daar komen de boze ajax-supporters die alles ombuigen omdat Dost klaar is met Ajax.

21 april 2012 om 12:30

Ik wil het niet helemaal ombuigen maar ik denk dat Ajax gewoon geleert heeft van de Sulejmani deal en dat ze nu gewoon vooraf een maximaal bedrag in hun hoofd nemen voordat ze aan de onderhandelingstafel aanschuiven. Dat zag je destijds ook met Elia en dat lijkt me in deze tijd niet eens onverstandig.

21 april 2012 om 12:36

Ben ik toch bang dat ajax weer de boot in gaat met narshing

21 april 2012 om 13:17

Narsingh zal nooit echt veel kosten. De enige die de boot in kan gaan is Heerenveen. Die zullen hem ook het liefst verkopen. Narsingh heeft nog een 1 jarig contract!
Denk dat Ajax hem oppikt voor 4 tot max 6 miljoen!

21 april 2012 om 13:35

Ik als H'veen-fan zou graag willen dat Ajax zoveel zou betalen, maar ik ben bang dat Ajax niet hoger gaat bieden dan 2.5, 3 max.

21 april 2012 om 13:44

6 miljoen vind ik behoorlijk veel voor iemand die het net laat zien.

21 april 2012 om 14:26

ach 6 miljoen voor narsingh is wel een prima bedrag. Stuk beter dan 16 miljoen in ieder geval; Denk wel dat Ajax met Narsingh een gelijkwaardige selectie aan PSV krijgt.

21 april 2012 om 15:05

6 miljoen vind ik echt teveel. ik zeg 3/4 miljoen met wat constructies waardoor bij bepaalde doelstellingen (cl-deelname, overwinteren) het bedrag verhoogt kan worden to 4/5 miljoen.

21 april 2012 om 18:05

6 miljoen vind ik wel een hoog bedrag hoor. Hij heeft nog een contact van een jaar en staat er dit seizoen pas helemaal.
Daarnaast wil Heerenveen wel wat aan hem verdienen, dus zullen ze best wat toegeven. Denk dat het rond de 3 of 4 miljoen uit zal komen.

ON: Dost past helemaal niet in Spanje. Duitsland zou hem veel beter liggen, een type Huntelaar is het meer. Wolfsburg zou een mooie club voor hem zijn en daar maakt die misschien nog wel kan om te spelen.

21 april 2012 om 12:32

Ajax heeft Dost ook helemaal niet nodig, de interresse vorig jaar was ook onnodig, zo goed is hij namelijk niet. Met 2 van die buitenspelers om zich heen is scoren gewoon veel makkelijker, natuurlijk je moet er wel staan, dat is ook een klasse. Bijvoorbeeld Matavz zou er ook 28 scoren met zulke buitenspelers, die hij bij PSV niet heeft omdat er 2 egoisten staan.

21 april 2012 om 13:26

Een beetje meer respect voor Dost. Ajax had hem dit seizoen prima kunnen gebruiken. Liever Dost dan Bulykin.

21 april 2012 om 13:58

Als Dost heel het seizoen net als Bulykin op de bank had gezeten was hij gaan zeuren. Van Bulykin hoor je geen negatieve berichten en hij werkt hard en scoort meestal een voldoende als hij speelt.

Dost neemt geen genoegen met een reserverol en Sigi is in mijn ogen beter...

21 april 2012 om 14:55

Dat denk ik dus ook. Hij kan voor een topsporter niet bepaald goed met tegenslagen omgaan (tenminste zo lijkt het). Het is wel beter geworden, maar als hij naar een grotere club gaat zal hij ook nog wel eens te maken krijgen met tegenslagen. Sightorsson en Dost zijn minstens gelijkwaardig, je scoort niet zomaar 28 doelpunten hoor. Kun je wel goede buitenspelers hebben maar je moet ze toch altijd maar maken, altijd op de goede plaats staan etc.

21 april 2012 om 14:56

Ik mag hopen dat Frank de Boer Dost in de spits had laten spelen ipv Siem de Jong. De Jong is lekker bezig, maar heeft veel kansen nodig.

21 april 2012 om 12:33

@viswinkel #2
Boos? Ik in ieder geval niet.
Teleurgesteld? Ook niet.
Ik snap heel goed dat Dost geen trek meer heeft in Ajax en dat is gewoon zijn goed recht.
Dan had Ajax inderdaad toentertijd gewoon meer haar best moeten doen.
Neem ik het iemand van Ajax kwalijk? Nee, ook niet.
Ik zeg niet dat Dost niet van waarde was geweest bij Ajax of dat ik blij ben dat hij niet is gekomen maar boos vanwege zijn uitspraak en zijn houding ben ik zeker niet.
Beetje jammer voor je.
Btw ik denk eerlijk gezegd dat het voor Dost heel goed heeft uitgepakt. Bij Heerenveen had hij goede aangevers zoals Assaidi en Narsingh terwijl die er momenteel (bij afwezigheid van Boerrigter) niet waren bij Ajax.

21 april 2012 om 13:24

hat gaat er niet eens om of Dost trek in Ajax heeft, Ajax heeft namelijk momenteel geen trek in Dost, dus dat speelt gewoon niet

21 april 2012 om 12:37

Dan schat je de ajaxsupporters verkeerd in, denk ik. Verwacht eerder commentaren als "dost is niet goed genoeg voor het niveau van Ajax".

21 april 2012 om 12:41

@patrick070 #57
Laat ik je misschien even verrassen:
het niveau van de buitenspelers die Ajax de afgelopen maanden had, is niet van hetzelfde niveau als de buitenspelers waarover Heerenveen de laatste maanden over beschikt. En nee hiermee bedoel ik niet dat die buitenspelers van Ajax beter waren maar juist die van Heerenveen zijn/ waren beter.
Dost blijft gewoon een zeer goede afmaker. Alleen denk ik niet dat hij bij Ajax vanwege het gebrek bij Ajax aan goede buitenspelers afgelopen tijd zoveel had gescoord. Dus Ajax was niet van het niveau waar Dost zo had kunnen excelleren.

21 april 2012 om 13:28

@patrick070... eerder in de trant van: zonder hem kunnen we ook kampioen worden...

Edit: zoiets heeft Asc dus ook al gepost. Sorry asd1975,.,,,

Ik denk dat het een perfect zet is geweest om Dost toentertijd niet te halen. Met de voorzetten die er vanaf de flanken kwamen, zouden we niets aan Bas Dost gehad hebben en had ik me groen en geel lopen ergeren aan zijn Pantelic-manier van een mannetje uitspelen. Geef mij maar een actievere en wendbaardere speler als Siggie.
Nu kan Ajax Narsingh kopen en hij zal ongetwijfeld een aantal mindere wedstrijden spelen in het Ajax shirt, maar hij komt er wel (slechter dan onze vaste rechtsbuitens kan niet en een langere aanpassingsperiode dan zijn voorganger is ondenkbaar). Met Narsingh, Siggie, Boerrigther, Buly?castillion, Siem kun je vervolgens meerdere manieren van aanvallen hanteren.

Om alsnog even in te gaan op Dost: ik denk wel dat hij goed genoeg is voor dit Ajax in de Eredivisie, maar dat Ajax dus het ondersteunende materiaal (dat nodig is om hem fatsoenlijk te bedienen) niet heeft. Hij zal mijns inziens echt wel tot de suptop in Europa gaan behoren, mits hij een team vindt dat speelt op een manier waarop zijn kwaliteiten het best naar voren komen.

21 april 2012 om 13:38

Haha, Siggie? Je bent je koosnaampje wel erg snel klaar voor een speler die eigenlijk nog niet eens zoveel heeft laten zien bij Ajax. Hij heeft potentie, maar het is wel gewoon een blok beton, allround met een hard schot. Maar ga Siggie niet actiever en wendbaarder dan Dost noemen. Dat is ie niet en Sigthorson is echt ook niet een man met een schaar.
Laat Siggie t eerst maar eens bewijzen

21 april 2012 om 15:21

Siggy is echt wel veel wendbaarder dan dost & ook veel beweeglijker in de spits, Dost is meer een houten klaas die alleen maar intikkers heeft gemaakt, 28 goals is natuurlijk knap maar het spreekt voor zich dat hij er 5 tegen excelsior heeft gemaakt, Daar komt nog bij dat hij amper doelpunten heeft gemaakt tegen clubs uit de top 6

21 april 2012 om 15:42

@patrick070; dat zegt dan meer over jouw inschatting dan de werkelijkheid. Ajax-supporters hebben Dost heus wel hoog staan en Frank de Boer wilde hem niet voor niets graag hebben.

Ik zag net wel op Marktplaats een Ajax Pyjama te koop staan, of te ruil tegen een Atletico Madrid shawl

On topic; ik gun Dost zijn buitenlandse avontuur wel, lijkt mij een jongen die het (met misschien wat tijd om aan te passen) wel gaat redden!

21 april 2012 om 18:34

Haha zag hem al ja, maar de maat was wel erg groot.

Ben eigenlijk wel blij dat hij niet gehaald is, hij doet het goed maar vind hem voetballend gewoon zwak. En echt sterk is hij geloof ik ook niet qua kracht.
Daarom denk ik ook dat hij daar echt aan moet werken voordat hij in Duitsland/spanje kan slagen. Denk dat hij bij dit AZ erg goed zou passen.

21 april 2012 om 12:43

@ viswinkel

Hou je vast. Jij bent degene die er als eerst iets over zegt. Slappe

21 april 2012 om 13:01

Misschien kan jij mij dan uitleggen waarom Ajax verantwoording aan Dost verschuldigd is over de financiële keuzes die zijn maken? Dost begrijpt toch hopelijk zelf ook dat voetbal naast een sport ook een zakenwereld is en dat er dus zakelijke keuzes gemaakt worden. Als dat verschil echt zo klein was en de wens bij Dost echt zo groot had hij ook zelf bij kunnen springen, er zijn inmiddels steeds meer voorbeelden en van spelers/coaches die dat doen.

21 april 2012 om 13:06

Wanneer het er echt op aan zou komen en Frank de Boer/ajax zou Dost benaderen met een goed aanbod kan ik me niet voorstellen dat Dost glashard nee zou zeggen. Dit is natuurlijk hypothetisch, omdat ik een dergelijke interesse niet verwacht van Ajax. Dost verwacht dat ook niet en dan lijkt het mij makkelijker om dergelijke uitspraken te doen.

21 april 2012 om 13:28

Nee hoor, aangezien ik elke thuiswedstrijd van Heerenveen zie, ben ik als Ajax supporter juist ontzettend blij...!! Wij (mijn compagnon is wel écht SCH supporter, ik alleen sympathisant) hebben altijd de gek met Dost, omdat hij zo ontzettend weinig toevoegt. True, hij scoort dit seizoen een hoop, maar is ontiegelijk gehypet op dit moment.

21 april 2012 om 16:54

@viswinkel

Hoezo zouden Ajax supporters boos zijn? Afgelopen zomer heeft Ajax gekozen voor Sigthórsson. Dost had daar afgelopen zomer alle begrip voor.

In een interview van 1 mei 2011 met Eredivisielive vond hij het toen volkomen logisch dat Ajax hem na zijn belabberd seizoen niet meer ging halen.

Dat hij nu na een sterk seizoen niet alsnog naar Ajax gaat maar liever naar het buitenland, kan ik heel goed begrijpen.

vorig jaar en dit jaar heel waarschijnlijk kampioen dus we hadden je achteraf ook niet nodig terwijl ik graag Dost toen had zien komen

21 april 2012 om 13:25

kampioen ja om dat de rest zwak is, als volgend jaar 1 of 2 clubs sterker worden zal Ajax op eigen kracht moeten kunnen winnen en dan is een scorende spits wel lekker, maar die hebben ze ook als Sigthorsson weer fit is

21 april 2012 om 14:14

@mols1970: Wat een onzin je wordt elk jaar kampioen omdat je meer punten scoort dan de tegenstanders. En dat als verhaal geldt voor iedereen uiteraard.

Ontopic: Aan de ene kant jammer dat Dost toen niet gekomen was hij was een soort Huntelaar geworden bij Ajax maar aan de andere kant goed dat Ajax niet toen maar weer gewoon betaald had wat Heerenveen wilde.

Jammer dat hij toen niet gekomen was maar ik denk dat we met Sigthorsson achteraf nog wel een betere spits hebben voor het Ajax systeem.

Maar ik hoop voor Dost op een mooie club en dat hij het daar goed gaat doen op een hoger niveau. Hij moet wel een club uitzoeken waarbij hij ook voorzetten gaat krijgen en niet altijd op een eiland speelt want dan heb je niet veel aan hem.

21 april 2012 om 14:22

Hahaha kon je geen beter excuus vinden?

21 april 2012 om 18:09

Als je kampioen wordt dan ben je dat terecht, want je behaald de meeste punten. Ajax doet het nu ook op eigen kracht want noem eens een team dat meer als 10 wedstrijden op rij gewonnen heeft dit jaar?
Dost zou ook niet binnen Ajax passen want ze speelden het hele jaar zonder echte buitenspelers die hem in scoringspositie konden zetten. Dus voor hem heeft het alleen maar goed uitgepakt dat hij bij Heerenveen is gebleven waar de twee beste buitenspelers spelen.

21 april 2012 om 12:31

Ik ben ook Ajacied, en het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar afgelopen jaar wilde iedere Ajacied dat Bas Dost naar Amsterdam kwam.
En oh oh oh, wat was de wereld te klein toen hij niet kwam...

21 april 2012 om 12:37

@joentje #33
Iedere Ajacied?
Misschien wel veel Ajacieden ja maar niet iedere.
En als je dan iemand iets mag verwijten dan mag er gewezen worden naar degenen die binnen Ajax toentertijd verantwoordelijk waren voor het transferbeleid.

21 april 2012 om 12:49

Oke, heel veel Ajacieden wilden dat Bas Dost naar Ajax zou komen. Ik heb in die tijd veel Ajax-site's bekeken, en eigelijk iedereen was wel positief over een eventuele komst van hem naar Ajax.

Ja, ik weet dat het aan de verantwoordelijke voor het transferbeleid ligt dat hij niet gekomen is.

21 april 2012 om 13:16

Dat klopt ook wel joentje, destijds zagen idd veel mensen hem graag naar Ajax komen, echter zijn er ook heel veel met een beperkt inzicht in voetbal bij, die kopen alleen maar om de naam Dost
Bas Dost is een hele goede speler, maar had bij Ajax nooit tot zijn recht gekomen, gewoonweg omdat wij de spelers, zeker vorig jaar, niet hadden om hem te kunnen bedienen, zoals hierboven al is aangegeven in bericht nr 66 van Q_asd

Overigens gebeurd het bij iedere club wel eens dat iedereen lyrisch is over een bepaalde speler, en het is typisch Nederlands om de desbetreffende speler tot de grond toe af te branden als hij uiteindelijk, om wat voor reden dan ook, niet komt

21 april 2012 om 12:36

we wouden hem allemaal hebben vorig jaar. Nu laat hij het echt zien dus kan je wel stellen dat het zonde is dat hij niet kwam. Goed kan begrijpen dat hij nu niet meer wil maar het is natuurlijk ook niet meer nodig. Maar beetje sneu om dit te gaan roepen

21 april 2012 om 12:38

Goed van Ajax om niet kost wat kost een spits te halen die de jackpot kost, maar nog belangrijker geen type Ajax spits is. En uiteindelik zijn we zonder hem ook kampioen geworden. Dus goed gehandeld van Ajax.

21 april 2012 om 12:51

Is Falcao zo lelijk dan?

On: Dost lijkt me toch meer iemand voor de Duitse of Engelse competitie.

Het je eigen schuld dost.
Jij spant een arbitrage aan.
Dat Ajax niet meer wil betalen is hun goed recht.
Dus ga het nou niet op iemand anders afschuiven hij wilde naar Ajax en ajax wil niet de hoofdprijs betalen.

En waarom zou hij naast falcao neer gezet worden?
Hij zou bij atletico hoogstens de bank warm houden voor falcao als hij er 3 in heeft liggen en gewisseld word.

21 april 2012 om 12:34

Hij heeft gewoon gelijk. Als je een speler echt wil hebben dat doe je niet moeilijk over een minimaal verschil. Die hele arbitrage is hier in geen punt, was toen al lang en breed afgewezen.

21 april 2012 om 12:38

Net als of Ajax toen al het geld van de wereld had?
En Ajax wilde hem niet ten koste van alles.

21 april 2012 om 12:45

@feankenner #46
Klaarblijkelijk wilde Ajax dan blijkbaar niet echt hebben want dan hadden ze wel voldaan aan de vraagprijs. Ik begrijp de houding en teleurstelling van Dost maar Ajax moet ook nog rekening houden met haar eigen financiën. En als Ajax alleen maar tot een bepaald bedrag wil gaan dan blijft dat volgens mij het goed recht van Ajax.

21 april 2012 om 12:50

@ Feankenner e.a.

Is iedereen vergeten hoe het ging? Heerenveen vroeg een veel hoger bedrag dat wat Ajax wilde betalen, voor een (destijds) wisselspeler. Pas op het laatste moment lieten ze in Friesland de prijs enigzins zakken omdat ze doorkregen dat Ajax niet opnieuw zou happen zoals in het geval Sulejmani, toen hadden ze er bij Ajax echter al een punt achter gezet. Dus dat Ajax er een principekwestie van maakte is niet het geval.

Bas Dost geeft Ajax hier puur uit emotie de schuld van dit alles, maar ja, dat is te begrijpen, Heerenveen is tenslotte zijn werkgever.

21 april 2012 om 12:55

Uhmmzzz ff voor jou duidelijkheid. Heerenveen liet net voor de deadline de vraagprijs in 1x bijna met 30-40procent zakken. Terwijl er in de uren/dagen daarvoor geen procent vanaf te lullen was en een lager bedrag onbespreekbaar was. Waarom zou Ajax maar naar de pijpen van een club moeten dansen en alles betalen wat die club wil. Ajax heeft het goed recht om te zeggen dat ze dat bedrag niet wilden betalen. En als Dost dan zelf zo graag naar Ajax had gewild dan had hij dat minimale bedrag toch zelf kunnen betalen van zijn salaris of zijn zaakwaarnemer een kleiner percentage kunnen geven. Nee maar dat doet meneertje Dost ook niet.

21 april 2012 om 14:29

Al koop jij een auto en je neemt een prijs in je hoofd. Dan kijk je ook verder als de bedragen niet correct zijn. Dost is een leuke spits, alleen niet voor Ajax.

21 april 2012 om 14:36

Eind goed al goed. Dost gaat zowiezo nou meer opleveren dan Ajax toendertijd wou bieden, dus ik als h'veen supporter ben zeer content. Want ik zie m elke thuiswedstrijd voetballen en ik weet hoe gevaarlijk hij is. Ik zou m liever niet tegen mijn elftal zien iig

23 april 2012 om 09:15

Jullie snappen er geen donder van.

Heerenveen heeft 3,1 miljoen betaald voor Dost. Tel daar zijn salaris bij op, zijn transfervergoeding en de vergoeding voor zijn zaakwaarnemer. Neem hier 20% van (percentage wat Heracles te goed heeft) en verhoog die 3,1 miljoen met dat bedrag. Dat is wat Ajax moest betalen. Heerenveen zou er geen cent winst op maken en was bereid dat risico te nemen. Dat Heerenveen op de laatste dag nog de vraagprijs naar beneden heeft gegooid zegt genoeg over hoe de situatie toen was: Dost liever weg dan blijven.

Haha. Draait eindelijk een keer een normaal seizoen voor een spits met potentie en gaat meteen een grote mond krijgen. Beetje jammer Dost. Er komt vast weer een moment dat je op je blote knietjes naar Ajax wil.

21 april 2012 om 12:35

Ben het niet met je eens omdat hij bij Heracles Almelo ook al een goed seizoen kende. En volgens mij als je naar je mening gevraagd word mag je hem geven lijkt mij. Dat jij het er niet mee eens bent hoeft niet automatisch te betekenen dat Dost een grote mond heeft.

21 april 2012 om 12:42

Ik vind het nogaal brutaal dat zo'n snotneus zegt dat ie niet naar de meest succesvolle club van Nederland wil, omdat deze club weigerde mee te doen aan de kolder van Heerenveen. Ze vroegen toen meer dan 5 miljoen voor een spits die pas een half jaar voor de club speelde en door zijn gedrag nu al was uitgekotst door de technische staf. tevens had ie namens Heerenveen n og geen knikker geraakt en was ie niet meer dan een gefrustreerde wildebras. Volkomen logisch dus dat Ajax niet meedeed aan die woekerprijzen. In plaats van uit te halen naar Heerenveen, dat nu het ineens wel aardig loopt ineens 10 m gaat vragen en toen Dost naar Ajax kon extreem moeilijk deed over een paar ton, terwijl Ajax al veel te ver was gegaan, gaat ie nu Ajax "straffen'. Niet meer serieus te nemen die knul.

21 april 2012 om 12:47

Ik vind dat je een eenzijdig verhaal verteld. Er zit veel en veel meer achter volgens mij met deze Bas Dost. De dingen achter de schermen die wij als gewoon klootjes-volk nooit te weten zullen komen. Maar ieder zijn eigen mening in ieder geval.

21 april 2012 om 12:48

@josephius #67
Ten eerste ik ben ook een supporter van Ajax maar toch begrijp ik Dost zijn standpunt. Hij is gewoon teleurgesteld in wat er niet is gebeurd en dat lijkt me begrijpelijk.
Bovendien ben ik van mening dat Heerenveen alle recht ertoe heeft om te vragen voor een speler wat zij ervoor willen. Net zoals Ajax dat mag doen inzake haar eigen spelers.
En volgens mij 'straft' hij Ajax niet maar geeft hij gewoon aan hoe teleurgesteld hij is in de club Ajax. Dat is gewoon zijn goed recht.

21 april 2012 om 13:15

Hij wil niet meer naar Ajax omdat ze toentertijd niet genoeg wilde betalen. terwijl Ajax wel genoeg wilde betalen, maar Heerenveen een onrealistisch bedrag vroeg. Als Bas alleen teleurgesteld was geweest had ie toch geen sanctie tegen Ajax hoeven nemen, maar gewoon kunnen zeggen: ik ben teleurgesteld.

Komt bij dat van de beleidsbepalers van toen alleen de Boer er nog zit.

Bas Dost die niet naar ajax wil, terwijl het een club is die al minimaal10 spitsen heeft opgeleid die heel veel beter waren dan Dost ooit zal worden.

21 april 2012 om 13:37

@josephius,
Hij had nog een gigantisch lang contract en sc Heerenveen wilde gewoon de gemaakte kosten eruit halen. Dat lijkt mij vrij logisch als iemand nog zo lang vast ligt. Maar goed, als sc Heerenveen dat doet is het kolder, als Ajax dat doet is het terecht (zie El Hamdaoui, die niet eens meer met het eerste mee traint).

21 april 2012 om 14:00

Ze hebben 2.5 m betaald, Dost faalde enorm en Heerenveen vraagt meer dan het dubbele van zijn aankoopbedrag. Ajax vraagt minder dan het aankoopbedrag. Dus ik zie de vergelijking niet helemaal. Al was ik wel teleurgesteld dat Ajax niet iets meer moeite heeft gedaan van hem af te komen. Nu kost ie alleen geld.

21 april 2012 om 14:33

Nee precies. Jij weet dus ook niet of er wat meer speelt. Je kan er altijd wel wat bijverzinnen. Onze mening moet gevormd worden door de dingen die wij horen/lezen. Anders heeft zo'n site toch ook geen zin.

21 april 2012 om 14:46

@ Josephius: Volgens mij is de laatste spits die men daar opgeleid heeft en beter is dan Bas Dost, jawel, Patrick Kluivert. Deze opmerking raakt dus kant nog wal

21 april 2012 om 13:16

Wat dat betreft past hij goed bij ajax @josephius.
Typisch ajax gedrag

21 april 2012 om 13:22

Klopt inderdaad boertje. Wij zijn Ajax en wij zijn in Nederland de allerbeste. En gezien wij van alle te winnen prijzen veruit de meeste hebben, zullen we dat ook jouw hele leven blijven. En voor een club met zo'n rijke historie is een beperkte speler als Dost echt geen optie.

Slim dat hij er achteraan zet dat hij nog wil vlammen voor Heerenveen, hij moet namelijk niet met zijn hoofd alleen maar bij de transfers zijn. Haha samen met Falcao, is toch wel een kwaliteitsverschil maar hij zei het ook wel glunderend.

Ik gun Bas in ieder geval een mooie transfer!

We hebben Dost inmiddels niet meer nodig natuurlijk nu we sigthorsson hebben. Al had ik wel liever Bas gezien dan Kolbeinn. Kolbeinn is veel blessure gevoeliger.

Waarom moet Ajax altijd water bij de wijn doen? Heerenveen had Dost een halfjaar eerder gehaald voor 2,5 miljoen vervolgens een halfjaar op de bank laten zitten en dan willen ze als Ajax komt opeens 5 miljoen hebben. Ajax is ook niet helemaal achterlijk.

21 april 2012 om 12:32

Omdat Sigthorsson 1 en dezelfde blessure heeft gehad, is die blesssuregevoelig? Dus iemand die zijn been op 2 plaatsen breekt en een jaar is uitgeschakeld is volgens jou ook blessuregevoelig? Iemand die om de week een lichte blessure heeft, spierklachten en om de haverklap geblesseerd is noem je blessuregevoelig, maar niet iemand die van begin tot eind last heeft gehad van een en dezelfde blessure.

Sigthorsson is qua techniek en snelheid veel beter en past veel beter bij Ajax. Als hij volgend seizoen volledig fit is dan maakt hij er net zoveel als Dost nu heeft gedaan.

1 Geruststelling voor je Bas: Wij hoeven jou ook niet, komt dat even goed uit!
Hij doet het nu leuk bij Heerenveen, topclub in Nederland zou een volgende logische stap zijn! Niveau van een Europese subtopper als Atletico kan hij (zeker nu nog) niet aan! Zeker niet als je kijkt naar de speelwijze van de club. Vind dat Dost zichzelf aardig overschat als hij denkt dit wél nu al aan te kunnen.

ik zie hem meer in een wolfsburg dan in een atletico, is een echte afmaker, of schalke moet huntelaar verkopen, en dost nemen.

Ik kan ook met Falcao in de spits staan! Maar of Atletico hier beter van wordt? Echt te hoog gegrepen Basje!

heerlijk dat hij dit zegt! kan me er helemaal in vinden, stiekem denk je al dat je naar ajax gaat en dan krijg je een belletje van het gaat niet door want ze willen die paar cent niet bij leggen. het zou ook zeer zwak zijn als hij alsnog nu naar ajax ging.

21 april 2012 om 12:29

Kun je ook omdraaien en zeggen dat Heerenveen hebberig was voor die paar cent extra. Beide partijen wilde heel lang geen water bij de wijn doen.

21 april 2012 om 16:45

Dat klopt maar ajax is degene die hem wil en dat zegt omgedraaid niet dat heerenveen hem weg wil hebben. ajax zit hem lekker te maken

21 april 2012 om 18:17

Natuurlijk wilde Heerenveen hem weg doen. Ze zijn een club die leven van doorverkoop, net als Ajax. Bas Dost zat toen op de bank en werd alleen maar minder waard.

Bas heeft het ook wel goed voor elkaar met narsingh op rechts want die man geeft alle ballen perfect op zijn hoofd, dan vind ik Luuk de Jong toch nog een stuk beter dan Bas!

Maar als Bas gaat dan wens ik hem het alle beste bij zijn volgende club!

Deze gast zal overal wel slagen, heeft een uitstekende mentaliteit en heeft keihard doorgezet na problemen met jans en ajax'. Is echt een keiharde killer, mensen geven vaak aan dat hij altijd maar op de juiste plek staat maar hoe hij ze afmaakt is echt van een hoog niveau.

21 april 2012 om 12:56

Hij zal niet slagen bij topclubs hoor.
Daar word van spitsen verwacht dat ze meevoetballen en dat is nou niet bepaald waar Dost zijn kwaliteiten liggen. Hij zou misschien wel kunnen slagen bij Wolfsburg of een andere soortgelijke club, maar ga nou niet overdrijven en zeggen dat hij overal wel zal gaan slagen.
Tuurlijk het is een goede afmaker, kan goed koppen en heeft (af en toe) goede loopacties, maar hij is niet geschikt voor de (absolute) top.

Ach Bas, Sigthórsson heeft veel meer voetballend vermogen dan jij, jij pist ze er alleen maar in, maar bij Ajax verwachten we nog wel wat meer.

21 april 2012 om 12:30

Sightorsson is zeer blessure gevoelig, terwijl deze jongen zo goed als geen wedstrijd mist.

21 april 2012 om 13:27

Sighorsson heeft één blessure gehad en is meteen blessuregevoelig? :s
Ik vind Kolbein een betere, completere spits dan Basje Dost.

21 april 2012 om 14:39

Nu ga je wel heel gemakkelijk over zijn blessureleed bij AZ heen. Daar kon hij ook geen 2 wedstrijden per week spelen. Verbeek heeft het later zelf ook eens aangegeven en die heb ik hoog zitten.
Ik heb niks tegen Sigthorsson, vind het een goeie speler, maar wat jij zegt klopt niet. Bovendien, waar baseer jij eigenlijk op dat Sigthorsson een betere spits is dan Dost. Op de wedstrijden van AZ of op die paar oefenwedstrijden van Ajax?
Dost is dit jaar erg gegroeid, dus schat Dost toch echt hoger in op dit moment

21 april 2012 om 13:27

heb liever een spits die er 30 inpist met minder voetballend vermogen dan een technisch begaafde spits die er maar 15 maakt

21 april 2012 om 14:20

Ach met een spits die er 30 inschiet was Ajax ook jaren geen kampioen geworden en met een spits die er 15 maakt wel en waarschijnlijk 2x op rij dus wat wil je liever ;

Zozo. En dat terwijl bas vroeger helemaal een ajax fan was ( Ken hem van Germanicus ). Had ik niet van hem verwacht dit. Geef hem wel groot gelijk. Komt ook nog bij dat hij in Duitsland een leuk loonstrookje kan krijgen

21 april 2012 om 13:28

Hij sliep toch altijd in een Ajax pyama?

Ach, van mij kan hij ook wel bij Feyenoord terecht niet? Als die maffe Guidetti weg gaat kan Basje Dost hem goed vervangen.

21 april 2012 om 13:41

Daar heb ik geen idee van. Sliep niet bij hem. haha. Wel liep hij vroeger in een ajax shirtje.
We hebben 1 probleem bij Feyenoord. En dat is dat we geen 7 miljoen kunnen ophoesten.

21 april 2012 om 13:51

Ja, dat is waar. En dan blijkt nu toch maar dat Feyenoord een klein beetje wanbeleid heeft gevoerd. Ze mochten Bas Dost van de zomer ophalen van de Knvb, en toen was ie nog een stukkie goedkoper. Had feyenoord nu een talentvolle spits in bezit, ipv die Guidetti die straks gewoon weer gratis weggaat... ( en bovendien nog een mafkees is ook )

21 april 2012 om 14:08

Wel een hele goede (mafkees). Waar alle eredivisie clubs jaloers op zijn (behalve jouw clubje natuurlijk). En hoezo wanbeleid? We zitten in Categorie 2 nu. Dus niks wanbeleid. En als bas bij Feyenoord kwam had hij er echt geen 28 ingeschopt.

21 april 2012 om 14:54

Aan deze woorden twijfel ik een beetje. Denk niet dat Feyenoord Dost had kunnen kopen hoor, volgens mij wilden ze m dan huren

mensen voelen zich gelijk aangevallen, ik ben ook een Ajax supporter maar Ajax ging wel slecht met hem om, mijn mening.

21 april 2012 om 12:33

Mmm, kan Dost zijn gevoel voorstellen, maar ik denk dat Dost slachtoffer is geworden van de nieuwe realiteitszin bij Ajax. Namelijk we betalen niet meer teveel voor spelers. Daar moeten ook andere Nederlandse clubs even aan wennen dat Ajax niet meer de hoofdprijs betaald.

21 april 2012 om 12:37

dat viel ook wel mee Ajax woou gewoon niet aan de vraagprijs van Heerenveen voldoen/wat het volste recht van Ajax is/ het enige wat Ajax niet netjes heeft gedaan is dat ze het erg laat hebben gemeld.

21 april 2012 om 17:14

Er is er hier maar een die zich aangevallen voelt en dat Bas Dost zelf!

En er is maar 1 club die verkeerd gehandeld heeft en dat Heerenveen. Bas Dost zat destijds op de bank.. het lijkt wel of iedereen dat vergeten is, maar ondertussen vroeg Heerenveen wel de hoofdprijs voor een bankzitter! Vind je het gek dat ajax daar niet in mee gaat???

Vervolgens heeft Bas Dost een half jaar lang getoond mentaal ook niet de allersterkste te zijn, en bleek Sigthorsson een betere spits voor ajax, en dat klopt ook!

Begrijp me niet verkeerd, Bas Dost is een prima spits, maar kan kennelijk slecht accepteren dat mensen in Sigthorsson een betere spits zien... Als Heerenveen mee had gewerkt destijds, was er een winwin situatie... wat er toen is gebeurd heeft alleen maar verliezers opgeleverd!

Met alle respect Dost, maar dat zou hij natuurlijk nooit redden. Falcao speelt op dezelfde positie als Dost en kiest op dezelfde manier positie, die twee gaan elkaar in de weg lopen. Falcao heeft juist een spits naast hem nodig die een actie kan maken, á la Adrían. Daarnaast komt Basje Dost techniek tekort om in La Liga te voetballen. Duitsland lijkt me de ideale bestemming voor hem.

zou Dost zijn Ajax Pyjama al hebben weggegooid of zou hij er stiekem nog in slapen?

Ajax heeft op dit moment helemaal geen behoefte aan Dost. dus Dost succes bij je volgende club!

Off: Bas Dost zal zijn Ajax pyama waarschijnlijk vorig jaar meteen bij de vuilnis hebben gezet
On: Ik ben benieuwd hoe hij het bij de top zou doen. Tot nu toe heeft hij eigenlijk in alle topwedstrijden laten afweten. Overigens heel Heereveen. Ik zou benieuwd zijn of hij het ook met de druk van een Nederlandse topclub om zou kunnen gaan. Ik weet het nog niet zo.

Laat hem eerst maar eens een paar seizoenen achter elkaar meer dan 15 doelpunten maken. Deze jongen word in mijn ogen een beetje te veel opgehemeld.

Dat zou een twee spitsen-systeem betekenen en daar is hij niet geschikt voor. Falcao is geen man die je veel assists geeft en zonder gedegen aanvoer van de zijkanten is Dost gewoon een hele beperkte spits.

Voor het gemak vergeet hij in de vorm verkerende Adrian. Dat zal al lastig genoeg worden, bovendien zijn Falcao en Dost ongeveer dezelfde type spelers. Dus dat wordt het niet. Wolfsburg of een Aston Villa of Stoke City lijken me betere kandidaten en passen meer bij hem.

Ajax ging niet vol voor Dost en dat kwelt hem nog steeds maar zo gaat het in de voetbalwereld kijk naar Hadouir die ook naar Ajax zou komen als plan B en alles rond was maar Ajax hem in de wacht hield en dat gebeurt overal.

21 april 2012 om 14:42

Jij hebt een zwaar leven als jij op elk grapje serieus ingaat. Dit noemt men in het leven een 'gekscherende' opmerking.

Leuke is dat hij dit al eens eerder in de Feanfan heeft gezegd. HEb het een paar keer gepost hier, dat hij niet meer naar Ajax wil en dat werd niet geloofd. Ik geef hem overigens ook volledig gelijk gezien zijn uitleg.

21 april 2012 om 12:45

begrijp wel dat het niet geloofd werd. In supportersblaadjes zeggen spelers - al dan niet uitgelokt door de vraagstelling - vaak zulke dingen. Volgens mij was het Lindgren die bij Groningen nog zei dat het boek Ajax gesloten was in d'olle Grieze, letterlijk de laatste uitgave voor dat hij alsnog vertrok

23 april 2012 om 09:17

Dat ligt hem dan meer aan Lindgren dan aan alle voetballers. Als voetballer weet je dat je overal wordt gevolgd, dus ga je in de VI niet andere uitspraken doen dan in supportersblaadjes.

Prima spits maakt zijn doelpunten en daarvoor moet je het uit eindelijk toch van hebben!

Heerenveen kan hier weer leuk aan verdienen (samen met heracles).

Als Adrian inderdaad vertrekt bij Atletico dan is het halen van Dost totaal niet logisch , Adrian is veel meer een spits die om Falcao heen speelt waardoor Falcao diep kan blijven staan en ook daardoor kan Falcao excellereren net zoals dat gebeurde bij Porto waar Hulk een zelfde rol vervulde.

Falcao is ook een spits die kan kaatsen en hij bewees tegen Valencia maar weer dat hij op snelheid ook wel een speler voorbij kan en hem dan in de kruising kan kegelen maar hij functioneert het beste met een nr 10 achter zich.

Die hele affaire met ajax en de mislukking van de transfer en op de bank gezet worden door jans heeft bas dost ook een betere voetballer gemaakt die met tegenslag om kan gaan is goed voor zijn onwikkeling geweest.

Het speelt ook mee dat Ajax net Sigi had gekocht. Een tweede spits, en daarvoor de volle pond betalen, was iets te veel van het goede.

21 april 2012 om 14:43

Toen was Sigi nog niet eens in beeld. Die werd pas in de zomer gekocht, omdat ie er in 1 wedstrijd 6 inschopte ofzo

Ach ja Dost , ging inderdaad wat vreemd destijds , maar ja Heerenveen hiled ook de poot stijf . Wat hun goed recht is overigens , maar goed ik zie Dost absoluut niet in de spaanse competitie floreren komt ie simpelweg te kort voor . Denk dat de duitse competitie hem beter ligt .
Succes met wat je ook verder gaat doen , het is je gegund .

Dost is net als Huntelaar een afmaker. Heb je goede vleugels dan is het een topspits. Heeft Dost geen aanvoer heb je niks aan hem. Vind hem een goede speler voor een Schalke, Möngengladbach, Maar bij een Mainz, Nürnberg enzovoort zal hij het heel erg moeilijk krijgen omdat hij dan moet gaan werken voor zijn kansen.

Geweldige aanvaller hoor. Jammer dat hij niet naar Ajax wil, daar zou hij de voorzetten er zo inprikken! Sightorsson moet het nog laten zien, heeft te weinig minuten gemaakt voor ajax

Is hij misschien niet iets voor FC Twente als De Jong vertrekt? Ik vind Glynor Plet nog niet echt de juiste speler die er 20-25 inschiet voor Twente of meedraait in de Cl/el. Dost 1e spits en Plet als back-up, dat zou erg mooi zijn. Of misschien als Altidore weggaat (wat waarschijnlijk niet gebeurd) Dost als vervanger. Anders lekker naar Duitsland gaan want hij is Heerenveen nu wel zon beetje ontgroeid.

Dost is een afmaker in het 16 meter gebied net als Huntelaar, maar hij moet het van de techniek niet hebben.
Daarom zouden clubs uit Spanje of Italie denk ik geen goed idee zijn.
De Bundesliga zou goed bij hem passen, maar ik zou niet naar Wolfsburg gaan, de ploeg heeft wel geld maar staat in de middenmoot.
Ga liever naar Stuttgart of Gladbach zou een slimme zet zijn.

Ik vind het prima dat hij klaar is met Ajax, maar hij hoeft het niet elke dag van de daken te roepen. Dit is al de zoveelste keer dat ie zegt niet meer naar Ajax te willen terwijl er helemaal geen sprake is van interesse van Ajax in Dost. Hij doet het gewoon uit afgunst omdat zijn transfer niet doorgegaan is en daardoor geen kampioen geworden is

Dost is wel een echte goaltjesdief

Hoebedoel je samen met falcao???? Dat is veelste laag gegrepen, Ik denk persoonlijk dat die naar chelsea moet gaan en daarnaast Drogba hoort te staan. Wie is eens met mij!

21 april 2012 om 18:14

Denk dat hij het met Barcelona moet doen, en niet voor minder gaan!

ON: Duitsland zou een mooie competitie voor hem zijn. Een echte goaltjesdief die het van zijn medespelers moet hebben. Een soort Huntelaar. Wolfsburg zou een mooie club zijn, en misschien Schalke wel, mocht Huntelaar daar weg gaan. Spanje is echt geen competitie voor hem om in te voetballen.

Die heeft echt niks te zoeken in La Liga, de traag en technisch beperkt voor.

Falcao is daar de afmaker, de targetman en geweldige kopper(kan natuurlijk nog veel meer). Adrian is de erg snelle en technische spits omheen. Soort van Forlan-aguero werking weer. Adrian doet het geweldig dit seizoen met veel goals en assists. Dost is een afwachter, een beperkte Falcao. Dat gaat dus niet werken.

21 april 2012 om 13:43

Adrian snel?
Hij is zeker niet langzaam, maar (heel) snel is hij zeker ook niet.
Hij kan snel op zijn topsnelheid komen, goede startsnelheid, maar je moet hem eens zien in een sprint dan zie je meteen dat het niet zo'n snelle speler is. Je ziet hem wel verdedigers voorbij komen, maar dat is alleen zo omdat hij net als bijvoorbeeld Ronaldo een (heel) erg goede startsnelheid heeft.
Wel is hij natuurlijk technisch sterk, dat is wel zo.

21 april 2012 om 14:39

Niet? Hmm ik weet dat hij inderdaad een bizarre versnelling heeft. Ging er dan ook maar vanuit dat hij erg snel was op langere afstand. Is sowieso wel snel maar dan overschatte ik dat een beetje. Goede speler, geweldig ontwikkeld.

oneens, als Sighthorsson niet geblesseerd was geraakt en boerighter en sulejmani zijn ook in vorm aan de flanken. Dan knalt Sightorsson er net zoveel in als Dost!

21 april 2012 om 14:48

Als telt niet in voetbal. Bas Dost is de terechte topscorer van de eredivisie aan het worden en persoonlijk denk ik dat hij ook wel de beste afmaker is.

Dost naar Atletico, mag gewoon nooit gebeuren...
Ateltico moet het vooraal doen met "zelf" scorende spitsen en niet een Target-man zoals Dost.
Kijk maar naar de wedstrijd van Atletico tegen Valencia, Adrian en Falcao hebben simpelweg niet eens goede aanvoer nodig, ze zoeken en rennen in de ruimtes, gebruiken skills. en hebben een goed schot.
en dat is niet alleen met Adrian en Falcao, met Forlan en Aguero was het ook zo. zelfs in 2004 met Jimmy Floyd.

21 april 2012 om 13:28

- haal maar weg -
reactie waarop ik reageerde is al weg.

het gaat om het totaal plaatje,met twee goede vleugelspelers tik bas ze dr wel in.ik denk dat dost het bij ajax ook goed zou doen.jammer genoeg weinig kunnen zien van onze ijslander dit seizoen maar voetballend denk ik dat sigthorsson beter is.ajax heeft bas niet nodig,bas ajax dus niet.ik ben sowieso tegen de winterse transferperiode,is toch de grootste bullshit?! Koop in de zomer je spelers waar je volgend seizoen mee gaat ballen... En ik denk dat heereveen net zoveel schuld heeft bij het afketsen van die transfer van dost,ajax was erg laat en heereveen wilde er niet alleen een slaatje uitslaan maar dacht meer een lopend buffet.

Ik ben benieuwd waar Dost naar toe gaat deze zomer. Overigens verbaas ik me wel over de mening van een aantal bezoekers dat een speler als Dost nooit kan renderen in de Spaanse competitie. Makaay, ook niet gezegend met de techniek van Messi, speelde daar volgens mij zeer verdienstelijk.zelfde geldt voor Forlan,

Ik wil Dost niet met die spelers in vergelijken, maar hij zou er zeker kunnen spelen. Al zie ik hem ook nog niet zo snel bij Atlético.

21 april 2012 om 14:50

Dan noem ik een Soldado bij Valencia. Pure killer, ik denk dat Dost echt wel naar dat niveau kan toegroeien hoor als je ziet hoe snel hij dit jaar al bijleert

Dost mag nog niet eens de schoenen van Falcao strikken.
Dost is een aardige spits die het prima doet in de Eredivisie.
Falcao is een van de beste spitsen van de wereld.

Ik denk dat Atletico een beetje te hoog gegrepen is voor Dost, maar bij een club als Wolfsburg zie ik heb wel spelen.

Dost is heel afhankelijk van zijn aanvoer, Dost was dit seizoen niks geweest zonder Naringh.
Dat is hetzelfde als Matavz nu bij Psv, deed het bij Groningen heel goedevooral door de voorzetten van Tadic.
Bij PSV krijgt hij zelden een voorzet omdat Mertens altijd zelf gaat en Wijnaldum niet kan voetballen en sowieso nooit iets gevaarlijk met de bal doet.

Uiteindelijk zijn zowel Ajax en Dost er beter van geworden. Dost heeft zich goed ontwikkeld, Ajax is tegen elke verwachting in alsnog kampioen geworden en heeft binnen het budget Sightorson gekocht. Geen probleem dus voor Ajax en respect voor de mens Dost die zich er door heen gevochten heeft.

Beetje sneu van Dost om zo af te geven op Ajax omdat die onderhandelingen zo debiel verliepen. Nu is Ajax geen issue meer alleen door die achterlijke onderhandelingen? Geloof me Bas, het meerendeel van de Ajax-supporters baalde er ook van dat het niet is gelukt. Net zoals ze het hebben verkloot met Narsingh afgelopen winter.

Maar ja ik snap dat oprakelen ook niet echt. Het is toch al een tijdje duidelijk dat hij naar het buitenland wilt? Al denk ik dat het voor hem beter is om nog 2 jaar in Nederland te spelen. Wellicht als opvolger van Luuk de Jong? Ergens denk ik dat hij ook weg is deze zomer.

Ja, ik had die jongen graag bij Ajax gezien, buiten Sigi om had hij het wel gered, geef hem ook groot gelijk dat het om een paar ton afketste, en Ajax bij voorbaat afschrijft, maar dat spelletje speelde Ajax ook met Cillesssen en Nec.

Hoop dat het weer niet dezelfde kant opgaat met Nuytinck, die gozer heeft echt alles in zich om een klasse C.V te worden, alleen zal hij misschien iets meer moeten kosten als Jasper, maar daar heb je wel een nederlandse voetballer voor die bij Ajax alleen maar beter word.

Beperkt inzicht dit, deze praatjes had hij namelijk niet toen hij bij Heerenveen op de bank zat! Sterker nog, toen heeft hij zelfs voor de camera gezegd dat hij alsnog graag naar Ajax zou willen, en dat hij hoopte dat ze terug zouden komen voor hem als hij het goed bleef doen.

Prima dat je nu niet naar Ajax wil, maar waarom lieg je Basje Dost?

Mooi hoe zelfbewust en kalm hij toch wel blijft. En mooi om te zien dat hij ervan droomt om met 'de grote jongens' in een team samen te spelen.

Wat een rare poll : de ene heeft de afgelopen twee jaar bij elkaar nog geen hele competitie van 34 wedstrijden vol gemaakt door blessures .
De andere schopt er de een na de ander in.
Zolang ze niet nagenoeg evenveel wedstrijden op hetzelfde nivo spelen is er geen vergelijking mogelijk.

We wouden je toen niet en nu ook niet, heb je ajax niet mee door die dingen te zeggen wij hebben siggi een vele betere spits plus niet zo houterig en alleen in de 16 gevaarlijk kan zijn sig kan ook acties maken nou dat kan basje niet en kom op mensen er is geen vergelijking mogelijk met huntelaar die is vele malen beter, mooi naar het buitenland gaan kijken hoe je het daar doet ;

Ik denk het niet Bas ;

Ik denk ook wel dat hij met Messi in de spits kan spelen, dan schiet hij er nog meer in

Dost....dat moet je Heerenveen kwalijk nemen.
Ajax wou je graag hebben, maar door eerdere enorme uitgaven daar(sulejmani 16 miljoen), wilde Ajax niet de hoofdprijs betalen...
Uiteindelijk een goede zet van Heerenveen want je hebt er nu 28 in liggen.

Eigenlijk is dit een open sollicitatie, hoe harder Dost schreeuwt niet naar Ajax te willen, hoe meer ik het idee heb dat ie in Amsterdam heel graag in de spits wil staan. Eens een ajacied altijd een ajacied lijkt me.

Tja Dost, Ajax speelt dit spel met Heerenveen niet voor de eerste keer en ook niet voor het laatst. Als je wil voorkomen dat je altijd de hoofdprijs moet betalen, moet je een keer een statement maken.

Tuurlijk mogen we niet te snel oordelen, maar Dost heeft zich tot nu toe wel meer bewezen dan Sigthorsson. Maar een fitte 'siggi' is zeker niet heel veel minder dan Bas Dost.
Bas heeft het wel heerlijk met Narsingh, Djuric en Assaidi rondom hem. Ik ben benieuwd hoe hij het doet met minder goede spelers om hem heen. Of met spelers die alleen voor eigen succes gaan.

Ik denk dat hij falcao in de weg gaat staan, serieus!

Las dat galatasaray serieuze belangstelling zou hebben voir Dost.persoonlijk zou ik dat goed keuren.beter een jonge gozer als Dost,dan alweer een 32-jarige "naam".

Basje je eigen clubje wou per se tegenliggen en daarnaast had je nog niet veel bewezen.
Dit jaar heb je wel wat bewezen alleen ben en blijf je geen technisch wonder,dat je daar zeer goed speelt betekent niet dat je dat bij Ajax ook zou doen laat staan in madrid.
Nou trek je pyama uit en stop met huilen.

1. Kans dat Falcao volgend seizoen nog voor Atlético speelt is niet zo groot.

2. Bij Atlético is er geen plaats voor nog een statische spits naast Falcao. Simeone speelt Falcao uit als diepe spits met Adrian die rond hem zwerft. Ziet Dost dit zichzelf al doen?

21 april 2012 om 15:47

Hoezo is de kans niet zo groot dat Falcao niet bij Atleti speelt volgend seizoen? De beste man heeft vorig seizoen een contract voor 5 jaar getekend en is voor 43 miljoen euro over gekomen. Die moet minstens 65 miljoen kosten.

21 april 2012 om 15:57

Is toch riskant voor een club als Atlético Madrid om een speler die ze voor 40 miljoen hebben gekocht en voor 50-60 miljoen kunnen verkopen te behouden. Stel dat die morgen z'n been breekt, in een verkeersongeval betrokken raakt,.. zijn ze op slag failliet. Real of Barça zou dit nog kunnen dragen, maar Atlético zal het verschil wel voelen.

21 april 2012 om 16:08

Maar welke club zie je 50 of 60 miljoen betalen voor Falcao? Ik weet het zo net nog niet. Hij moet in ieder geval niet naar een Anzhi o.i.d. gaan. Hij kan het beste naar Engeland gaan, Barca en Real zie ik hem niet zo snel kopen. Dan kom je toch uit bij Chelsea of City. Ik zie Dost en Falcao ook niet samen spelen, maar ik zie Dost ook niet goed genoeg om in een technische competitie als de PD Falcao te doen vergeten, mocht hij in zijn plaats komen.

Toch vreemd omdat Heerenveen vorig jaar ineens de vraagprijs op het laatste moment liet zakken. Ach, Ajax zal Dost niet meer halen. Ik hoop voor hen dat hij een mooie club zal vinden. Denk zelf dat hij beter in Nederland kan blijven.

vind falcao veel beter als tie rond kan zwerven net als suarez.
hij moet meer een van persie rol krijgen bij de premier league das wel wat voor hem.
duitse liga is leuk maar premier league spelen is toch wel heel wat leuker.

Ik begrijp nog steeds niet wat al die clubs in Dost zien, ja hij heeft er dit seizoen al 28 gescoord maar als je kijkt naar de manier waarop.. En naast ballen intikken kan hij vrij weinig en om bij de Europese top te spelen moet je meer kunnen dan alleen dat lijkt me zo. Hij is technisch beperkt, sloom en ook nog eens houterig. Hij is alleen gevaarlijk in de lucht en IN de 16.

Perfecte voetballer voor de Duitse competitie. Maar Falcao is te goed voor deze beperkte goaltjesdief.

Dost heeft geluk met Assaidi en Narsingh, anders het maar een beperkte spits en afhankelijk van zijn vleugelaanvallers. Bij een club als PSV zou hij bijvoorbeeld net zo door de mand vallen als Tim matavz. Bij ajax zou hij namelijk wel meer slagingskans hebben. Dat zie je bijvoorbeeld aan Bulykin, die pakt ook altijd zijn doelpuntjes mee bij ajax. Dost moet zoiezo niet naar een club vertrekken waar ze 4-4-2 spelen. 4-4-3 is voor hem het beste....

Iedereen is vergeten dat Bas Dost destijds bankzitter was bij Heerenveen geloof ik! Het is triest als je voor een bankzitter de hoofdprijs vraagt... Als heerenveen het bod van ajax had geaccepteert was het duurste transfer voor een bankzitter, aller tijden in Nederland!

Dost moet lekker zichzelf met Fifa bij Atletico neerzetten want dat niveau haalt die echt niet.

De meeste dromen zijn bedrog, Basje. Je komt te kort voor de PD, Duitsland kan je spelen, óf als A.madrid Falcao verkoopt en op het laatste moment niemand anders kan vinden, anders niet. Een middenmotor in Engeland zou ook een geschikte optie zijn, maar Spanje niet.

Dit gaat weer te ver. Vind hem te houterig en beperkt om met Falcao in de spits te spelen.
Laat hem maar eerst eens goed presteren voor een aantal seizoen in de Eredivisie om vervolgens de stap te maken naar een Bundesliga..

Dost is er nog niet klaar voor die man maakt paar doelpunten en jullie maken hem topspits zoals Alves hij scoorde 7 in de Micky mouse leage maar Engeland en flop geworden met gomes en Drenthe en veldhuizen en wolfswinkel.. Dost is er niet klaar voor want hij is nog te nep dan vind ik malki beter haha

Ik zie dost echt niet naast falcao spelen. Falcao is veel beter dan dost. Dost kan alleen maar baletjes intikken. Zonder narsinh had hij niet zoveel goals gemaakt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren