Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Moeten niet te snel afscheid nemen van eigen jeugdspelers'

Laatste update:

Ajax stevent af op het tweede kampioenschap onder leiding van Frank de Boer en is al druk bezig met de selectie voor het volgende seizoen. Lasse Schöne (NEC) is al gecontracteerd, Niklas Moisander (AZ), Luciano Narsingh (sc Heerenveen) worden genoemd en De Boer heeft ook laten weten nog een 'jonge spits' te willen hebben. Verder houdt Ajax de ogen geopend voor een mogelijk nieuwe vleugelverdediger.

/

De fans van Ajax mogen dus best op wat Amsterdams vuurwerk rekenen deze zomer. "Maar ik heb ook gemerkt dat we niet te snel afscheid moeten nemen van onze eigen jeugdspelers. Met name omdat zij denken en spelen zoals wij het willen zien", zegt De Boer op de website van Ajax. "Daarom moeten we heel bewuste keuzes maken en dat is best lastig. Toch moet ook de norm bij de jeugd omhoog. Hoewel daar veel goed is, willen we naar het allerhoogste."

De zoektocht naar een flankspeler komt voort uit de wisselvalligheid van zijn team op die positie. "Ze moeten niet denken dat één goede voorzet genoeg is", wijst De Boer op onder anderen Aras Özbiliz, Jody Lukoki en Lorenzo Ebecilio. "Iedereen moet negentig minuten een bepaalde norm halen. Nu is het vaak ondermaats geweest. Ik wissel niet voor niks zoveel op die posities. Een mogelijke aankoop moet alleen wel een echte versterking zijn.”

In welke linie heeft Ajax het hardst versterkingen nodig?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Groot gelijk, ook niet te vergeten ; Fischer ! Ik denk alleen nog Moisander en Narsingh binnenhalen en dan niks meer.

18 april 2012 om 20:24

Eens, alhoewel beide twijfelachtig zijn. Zeker Moisander, kan soms een beetje flippen, vind ik niet bij Ajax passen.

18 april 2012 om 20:32

Ja, ik hoop niet dat Moisander komt. Al weet ik ook geen alternatief voor als je een leider zoekt, die een hoog niveau heeft en te betalen is. Maar die Moisander vind ik een beetje gek.

18 april 2012 om 20:53

Frank de boer en jaap stam, 2 oude topverdedigers, halen dat er wel uit.
Kijk hoeveel stappen vertonghen heeft gemaakt dit jaar.

On:

Onze Frank weet precies hoe het moet, hem aanstellen is de beste zet van de afgelopen 10 jaar.
Hij prikkelt de spelers wil alleen kopen als het echt nodig is. Genieten dit.

19 april 2012 om 12:58

Het is niet zeker dat Stam blijft, maar ik zou het wel enorm toejuichen! Zou goed zijn voor de verdedigers inderdaad. Maar hij doet het bij Zwolle natuurlijk erg goed dus zou het ook wel begrijpen mocht hij daar blijven.

18 april 2012 om 20:26

Waarom iedereen zo lyrisch is over Moisander is mij echt een raadsel. Dat is toch geen versterking? Hij heeft geen ervaring (is 26, maar verder dan de eredivisie en een aantal europa league wedstrijden komt hij niet) en blinkt niet wekelijks uit bij AZ. Dat is toch niet het niveau wat Ajax moet nastreven?

18 april 2012 om 20:29

ehh heb jij het feit gemist dat Moisander al tijden Fins international is?

18 april 2012 om 20:32

Ben het met je eens.. Ik zie het ook nog niet in Moisander maar wat nu nog niet is kan
nog komen (aan die gedachte houd ik mij vast)! Als je het namelijk van de positieve kant bekijkt kun je bijvoorbeeld concluderen dat Frank zelf centrumverdediger is geweest dus hij kan persoonlijk Moisander veel bijbrengen.. (dat hoop ik tenminste)

18 april 2012 om 20:34

Javaking, met alle respect maar hoevaak heeft Finland op een EK of WK gestaan?

18 april 2012 om 21:02

Maar hij is wel door Ajax gescout en hierheen gehaald, maar on destijds het nivo nog niet an, zal niet de eerste zijn die via wat omzwervingen terug komt bij Ajax

18 april 2012 om 20:26

Als je Narsingh kan halen en dan van lukoki, araz en ebecilio er 2 verhuurd dan heb je rechts sulejmani en narsingh en links boerrighter en 1 van die 3. En dan Fischer tijdens winterstop bij de selectie halen.

18 april 2012 om 20:59

Sulimani is een te dure speler voor tweede keuze, met bovendien een aflopend contract. Je kan er beter nu voor cashen en blij zijn om een bedrag van 10M te kunnen vangen. Met een beetje pech betaald niemand nog niet eens 5m.
En dan zou ik Lukoki kiezen als tweede buitenspeler, en Assaitt als derde, omdat hij ook nog op links kan. Araz dus verhuren of verkopen.

18 april 2012 om 21:01

Sulejmani alleen als hij zijn contract verlengt met een minder salaris, anders idd in de zomer verkopen.

18 april 2012 om 21:06

Wie gaat er nou weer 10 mil betalen voor Mickey?

18 april 2012 om 21:11

Niemand, maar anders gaat hij transfervrij weg en moet je nog een jaar zijn salaris betalen van +1 miljoen

18 april 2012 om 21:22

Ik denk dan dat dit de ideale opstelling word.

vermeer
V/d Wiel
Alderweireld
Moisander
Anita
Eriksen
Schöne
Janssen
Narsingh
De Jong
Boerrigter
18 april 2012 om 21:27

Ik denk het niet, schone zal vervangen worden voor Anita, en de jong als back-up voor Sightorsonn , van der Wiel zal verkocht worden en dus van Rhijn op zijn plek. Mocht Ajax Moisander en narsingh kopen en de gehele selectie is fit. Zal dit de opstelling worden.

Vermeer
van Rhijn
Alderweireld
Moisander
Boilesen
Eriksen
Anita
Janssen
Narsingh
Sightorsonn
Boerrigter
18 april 2012 om 22:29

jullie hebben beide een beetje gelijk. wat er volgend jaar natuurlijk aan de hand is is dat er heel veel wedstrijden komen dus wilt Ajax een dubbele bezetting van alle posities.

in het begin zal het zo staan: (zie opstelling)

maar schone, enoh en de jong voor als 1 van de 3 middevelders uitvalt
blind voor de lb en lcv positie, Ligeon voor Rb en dan kan v.rhijn eventueel doorschuiven naar Cv als alderweireld uivalt ook heb je Serero dan nog die zeker mee speeltijd zal gaan krijgen.

voorin Ebicillio, De jong, özbilliz en of Lukoki ik denk dat 1 van de 3 flankspelers verhuurd gaat worden

Klaassen in Jong ajax net als Fisher die zijn beide nog a junioren

Vermeer
V. Rhijn
Toby
Moisander
Boilesen
Eriksen
Anita
Janssen
Narshing
Sigi
Derk
19 april 2012 om 17:05

Uit jou verhaal en opstelling concludeer ik toch dat ik gelijk heb vergeleken qua opstelling met sander97;

Maar idd, basiself zal er zo ongeveer uit zien mits iedereen fit is. Verder zullen idd 1 van de spelers Araz, ebecilio of lukoki verhuurt worden en fischer en klaasse bij jong Ajax. Zie mij opstelling voor jong ajax.

van der Hart
ligeon
veltman
denswill
dijks
Rits
Kamps
Klaasse
de Sa
van Kessel
Fischer
18 april 2012 om 23:42

Chivu terug halen en jaartje rustig door scouten voor een opvolger van Jantje.
Misschien komt het jaar erop Heitinga terug als vervanger van de dan uitgeleerde alderweireld.
Dan kan je mooi de jongere speler weer langs Johnny zetten, heb je altijd ervaring achterin.

18 april 2012 om 23:43

Inderdaad.... Vooral de verdediging...
Aanvallend hebben we toch redelijk wat... Maybe Narsingh halen.
Fischer komt er ook aan dus dat zal de komende jaren wel goed zitten.
Verdedigend zie ik eventueel Gouweleeuw of Moisander komen.
En uit de Jeugd Veltman als CV (linkspoot) en Dijks als 3e keus naast Boilesen en Blind.

Eindelijk iemand die het ziet en eist. Door selecteren.

18 april 2012 om 20:34

Inderdaad. Als je als club wilt groeien en je afhankelijk bent van talenten uit eigen jeugd dan moet die jeugdopleiding ook wel een niveau hebben. Het niveau is nu van de eredivisie. Als dat nou eens naar CL waardig niveau gaat. Hier is wel tijd voor nodig, jongens op vroege leeftijd scouten die het Ajax spel al gedeeltelijk in hun genen hebben. Noem het eigenlijk maar de Ajax filosofie.

Alleen als dat lukt dan kan je de aansluiting weer bij de top maken. Natuurlijk blijf je het achter qua financiën maar dat is onrealistisch om ook daar aansluiting in te vinden. Grote tegenstander moeten weer afgebluft worden. Laat ze maar komen met het idee, o dat Ajax pakken we wel even. Dan er vol opklappen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Welke tegenstander het ook is, we moeten er weer volle bak tegen spelen. Doe je dat tegen PSV dan win je 2-0. Doe je hetzelfde tegen VVV dan win je daar bijvoorbeeld 9-0.

Dat is het niveau waar ook Frank de Boer naar toe wilt. Elke tegenstander gelijk schatten. Alleen de ene keeper laat meer ballen door dan de ander, puur om kwaliteitsverschil!

de verdediging... de rest staat goed(y)

Centrale verdediger (viergever, Moisander, Gouweleeuw type) en iemand op de rechterflank (narsingh). Enoh en Sulejmani verkopen. Dan Aisatti en Lodeiro ook weg, ze zijn zeker niet slecht maar hebben toch te weinig laten zien naar mijn mening.

18 april 2012 om 20:28

Mocht sulejmani een nieuw contract tekenen met minder salaris, dan is hij gewoon een goede back-up voor narsingh. Zo niet wordt hij verkocht.

18 april 2012 om 20:43

Dan moet er wel iemand zijn die hem wil kopen.

Het enige dat Sulejmani heeft is snelheid en een beetje techniek. Totaal geen inzicht.

Past nog veel minder in het Ajax systeem dan mounier.

Dat er mensen zijn die Sulejmani ophemelen en Aissati afkraken snap ik helemaal niet. Komt waarschijnlijk omdat Derksen het steeds heeft over de Sulejmani van Heerenveen, die een paar keer op snelheid zijn man voorbij is gegaan en met geluk ook een goede voortzetting had.

Dit is mijn mening.

18 april 2012 om 20:56

Oke, vind aisatti ook goed maar ook voor hem geld dat als hij wilt verlengen salaris zou moeten inleveren. Ik denk dat geen van beide dat willen doen en dus Sulejmani wordt verkocht in de zomer en aisatti transfervrij weggaat.

18 april 2012 om 21:05

Zit wel wat in, Aisatti is zeker meer een type Ajax speler dan Sulejmani. Maar laten we niet vergeten dat Sulejmani pas 23 is en nog lang niet op de top van z'n kunnen zit. Hij kan zeker nog belangrijk voor Ajax zijn volgend seizoen. Ik zou zijn contract sowieso verlengen anders loopt ie straks gratis de deur uit en wordt het een enorme verliespost.

18 april 2012 om 21:06

Ik denk dat je gelijk hebt. De nieuwe selectie is een selectie waarbij wordt doorgeselecteerd. Alleen dient er ook rekening te worden gehouden met een salarishuishouding. De overdreven budget van de afgelopen 8 jaar is echt een dooddoener geweest voor de zwarte cijfers.
Ik zou kiezen voor Moisander, Buttner, Narsing. Schone is een leuke, maar had hem geen prioriteit gegeven. Nu moeten er wel spelers afvloeien. Jozefszoon, Castillion, Sneijder, Bonevacia,... Bruno Silva (dacht ik), Cvitanich, Ooijer, Elham. En Sulimani, Van der Wiel & Vertongen. De laatste twee liever niet, maar gezien de belangstelling en contractduur wel realistisch.
Ook neem ik liever afsscheid Araz vanwege de blessuregevoeligheid en dat je simpelweg geen 5 rechtsbuitens kunt hebben. En Lodeiro en Assaitti gaan ook weg.

18 april 2012 om 21:10

Ozbiliz, moet je gewoon verhuren, en idd die spelers die jij opnoemt kan je na gaan hoeveel spelers er zullen vertrekken.

Er moet sowieso een vervanger voor Blind komen, ik schaam me gewoon voor hem!

18 april 2012 om 20:30

Ik schaam me voor dit soort reacties.
Slaat nergens op.
Die jongen doet hartstikke zijn best en hij speelt de laatste weken uitstekend.

18 april 2012 om 20:39

Tegen wat voor teams heeft Ajax de laatste weken gespeeld....juist ja!! Blind werd tegen die teams zelfs als een mietje voorbijgelopen. Mensen moeten niet zo lyrisch doen over Blind die toevallig eenswat goede acties heeft tegen met alle respect...de Graafschap, Heracles, enz! Tegen PSV werd ie er bij Lens zn eerste actie weer finaal uitgelopen!! Ook tegen Heerenveen en de Graafschap gebeurde dit. Schaammekapot voor spelers als Blind in een Ajax shirt.

18 april 2012 om 21:05

Toevallig heeft heel het team het nodig gehad om een reeks tegen zwakkere teams te spelen, niet alleen Blind, maar persoonliojk vind ik dat deze jongen het al stukken beter doet dan ie heeft gedaan

18 april 2012 om 21:36

En ik schaam me kapot voor jou.
Blind doet het goed.
En aangezien we in Nederland niet echt een hele sterke competitie hebben zal hij altijd tegen zwakke tegenstanders spelen.

18 april 2012 om 22:10

Ik zeg toch ook niet dat hij zijn best niet doet? Maar ik ga er vanuit dat je sowieso je best doet als speler van ajax 1 en een goed salaris krijgt.. ik heb het over de kwaliteiten die vereist zijn bij een linksback van Ajax waar Blind niet over beschikt..

19 april 2012 om 00:02

Tegen psv speelde blind tegen wijnaldum en eijnaldum heeft misschien 4 keer de bal aangeraakt!

19 april 2012 om 13:02

Inderdaad, ik vond Blind aardig goed spelen die wedstrijd. Maakte me aardig zorgen maar hij stond er gewoon. Doet aanvallend ook goed mee. Nee, Blind is een goede back-up voor Boilesen.

18 april 2012 om 20:30

Vind ik niet helemaal terecht, zijn 'vervanger' is er al alleen hij heeft weer een terugslag gehad... En als stand-in vind ik blind niet erg slecht.

Ik ben alleen bang dat Ajax nu weer te veel contractspelers krijgt, dacht dat ze daar afgelopen twee jaar juist vanaf wilde.

18 april 2012 om 20:37

Ajax heeft nu meer spelers doordat schone komt en nog 2 spelers hoogstwaarschijnlijk maar je moet wel weten dat de Boer aan het doorselecteren is. Van vertonghen, van der wiel weten we al bijna zeker dat ze weggaan. Dan heb je nog lodeiro, aisatti, sulejmani die misschien niet worden verlengt of verkocht worden. Dan heb je nog spelers als ebecilio die waarschijnlijk verhuurd worden. Dusja er moeten ook spelers worden gehaald. Spelers als Fischer en Klaasse zullen nog rijpen bij jong Ajax en volgend jaar rustig gebracht worden. En er zijn vorig jaar heel veel spelers met +1 mil salarissen weggegaan. Heb vertrouwen in de Boer, das het enigste wat ik je kan zeggen;

19 april 2012 om 13:04

@bruijnie

Alleen Vertonghen heeft een vervanger nodig, in die zin dat we voor de rest wel al back-ups hebben. Wil niet zeggen dat er geen kwaliteitsinjectie nodig is. Overigens vind ik dat we nog altijd te weinig van Lodeiro hebben gezien, jammer.

18 april 2012 om 20:34

Blind wordt de toekomstige Lcv. Voor back is hij nog te sloom maar straks als LCV wordt hij een topper let op mijn worden.

18 april 2012 om 20:46

Hoe dan? Verdedigend is hij nog steeds niet best. Oogt ook veel te onzeker.

Denk dat Ajax veel beter Viergever of Nuytinck kan halen.

18 april 2012 om 20:58

Opbouwend en inschuivend is hij zeer sterk. Kan het spel goed lezen en onderschept veel ballen door voor zijn man te komen(als Lcv).

Hij moet meer duelkracht en snelheid krijgen. Maar daar kan je aan werken.

18 april 2012 om 23:55

Ik denk dat Blinder wel potentie heeft. HIj moet werken aan de Jaap Stam-factor, oftewel zijn mannelijkheid. Als centrale verdediger ben je een killer en win je al je persoonlijke duels (behalve tegen Ibrahimovic). Ik denk wel dat hij dat kan. In het buitenland ziet men verdedigers anders. Daar rijp je pas op je 24ste. Dat zie ik ook gebeuren met Blind. 3kg meer spiermassa.

19 april 2012 om 17:07

@ultimate: zo denk ik er ook over. Ik denk dat blind net als Vertonghen een vaste waarde gaat worden over een jaar of 2.

18 april 2012 om 20:38

Blind heeft een slechte periode gehad, maar doet het nu meer dan prima (ook tegen PSV en Heerenveen). En Blind is eigenlijk volgens Frank de Boer een stand in voor een centrale verdediger. Dus je reactie vind ik niet eerlijk. Blind doet het nu meer dan prima.

18 april 2012 om 20:41

Tegen Heerenveen had ie niet eens een tegenstander man. Nogal logisch dat je dan niet afgaat hoewel hij door die verdediger van Heerenveen gewoon naar huis werd gelopen en liep ie er weer als een wijf achteraan. Blind is te slecht voor Ajax. Ajax in balbezit....ja dan kan Blind wel wat. Tegen sterke tegenstander met meer drukop de verdediging is ie gewoon bagger.

18 april 2012 om 20:46

Blind is toch geen back. Volgens mij komt hij beter tot zijn recht als CV of VM. Ik vind hem voetballend niet slecht.

De vleugels bij Ajax zijn niet heel sterk bezet nee. Boerrigter vind ik wel goed dan. Die kan een goede voorzet geven, heeft een goede actie en kan ook zelf scoren met zijn snelheid. Sulejmani komt weer wat terug in zijn goede vorm, maar is ook nog te wisselvallig. Ebicilio, Lukoki en özibiliz zijn leuke spelers, maar niet voor het niveau Ajax. Ondanks dat ze talent hebben komen ze toch tekort!

De talentvolle spelers bij andere clubs wegkapen... zo blijf je de sterkste! eigenlijk is het vrij simpel,
onnodige spelers zijn altijd wel te verhuren

Ik weet niet of Narsingh nou zo nodig is. Kijk, hij is goed in een counter, maar het meeste van de tijd speelt Ajax op de helft van de tegenstander en dan heb je niet zoveel aan die snelheid, maar meer een actie naar binnen en goede combinaties. Weet niet of Narsingh dit nou allemaal zo goed beheerst.
In de Champions League kan dat overigens wel van pas komen, een goede counterspeler.

18 april 2012 om 20:29

Dat leert overmars hem wel hoe hij moet lopen op steekpasjes achter de linie.

18 april 2012 om 20:55

Ajax binnendoor? Dat is nou net wat Frank niet wil.
Wij willen gewoon buitenspelers die buitenom gaan en een voorzet kunnen geven, overmars was toch ook niet echt een ster in de kleine ruimtes?

Ajax moet sowieso Narsingh halen want dat is een echte versterking.
Voor de rest een goede verdediger(vervanger voor Verthongen) + een back-up verdediger

alles wat de boer zegt klinkt logisch en concreet. overal blijkt uit dat hij bezig is om ajax weg te halen uit de middelmaat. spelers in de jeugd bij ajax moeten zich beseffen dat het bereiken van het 1elegen einddoel isl, daar begint het en vanaf dan zullen ze alleen maar harder moeten werken om beter te worden en erbij te blijven.

18 april 2012 om 20:38

helemaal mee eens, het lijkt en blijkt uit dit seizoen dat de boer weet waar hij mee bezig is en probeert van ajax weer een terechte kampioen te maken

tja narsingh is gewoon helemaal geweldig, maakt prachtige acties op de flanken, het zou inderdaad erg leuk zijn als hij zou komen. Schone is al binnen, maar ik weet niet waar ze die voor nodig hebben. Ze hebben al 5-6 goede middenvelders. En moisander tja, doet af en toe een beetje raar en ik denk dat ze niet nog zo'n El Hamdaoui willen hebben dus daar een beetje mee uitkijken. Al met al goede aankopen en maar afwachten wat er gaat gebeuren

Frank de Boer wat een held zeg, niet normaal. Hou sinds kort weer echt veel van een trainer. Frank jij kan niet meer stuk serieus.

18 april 2012 om 20:42

Waarom hield je eerst niet van hem dan? Snap sowieso niet waarom veel Ajacieden (waaronder jij als ik het me goed herinner) zo af gaven op De Boer.

Natuurlijk, hij is niet perfect en heeft wat fouten gemaakt dit jaar maar overall heeft hij het al die tijd toch geweldig gedaan. Ajax had in principe een rampjaar met al dat bestuurlijke gezeur, de ongelofelijke uitschakeling door die omgekochte Kroaten, de vele blessures en de daardoor tegenvallende resultaten maar hij heeft altijd de rust bewaard. Bovendien heeft hij het slechtste Ajax van de afgelopen 40 jaar onder zijn leiding maar desondanks wordt hij nu toch voor het 2e jaar op rij kampioen. Een wereldprestatie als je het mij vraagt.

Wat wil je nog meer?

18 april 2012 om 21:01

Ik ben het helemaal met je eens. Er zijn een aantal gloryhunters op internet die zeggen dat ze ajacieden zijn. En als het wat minder loopt moet de Boer weg en als het fantastisch gaat moet hij zeker blijven en is hij geweldig. Ik heb altijd al gezegd dat de Boer moet blijven, hij blijft altijd rustig en rust is iets wat Ajax op dit moment goed kan gebruiken.

18 april 2012 om 21:10

Zal best, maar er zijn zat minpunten aan hem. Bijvoorbeeld dat hij koste wat het kost De Jong in de basis zet, waarvoor ik volgend seizoen ook bang ben.

18 april 2012 om 21:17

@leon123

Als je goed leest, vond ik het altijd al een geweldig persoon. Maar sinds dat we die flaters als trainers hadden. Was het spel bij Ajax slecht en alles ging letterlijk achteruit. Nu hebben we weer is een echte Ajacied.

18 april 2012 om 21:18

@marli

Noem mij geen gloriehunter marli, ik bezoek thuis en uitwedstrijden en ben al jaren seizoenskaarthouder. Lekker makkelijk via internet even zeggen dat ik een gloryhunter bent. Zulk soort dingen vind ik een beetje triest als ik dit hoor op internet.

18 april 2012 om 21:39

@panther95

Siem de Jong is dit seizoen 1 van de weinigen die een constant, voldoende niveau haalt. Hij zal echter hoogstwaarschijnlijk naar de bank verdwijnen aangezien er anderen op zijn posities gewoon beter zijn. Desalniettemin is hij de perfecte stand-in!

@ahjacied

Waar ik op doelde was dat er nogal een aantal mensen waren die vonden dat Frank de Boer ontslagen moest worden. Ik kon me herinneren dat iemand met een soortgelijke naam als jij daar 1 van was (zal waarschijnlijk 'ajaxdude' geweest zijn dan). Als jij het niet was, hierbij mijn excuses ;

Okay dus dan wordt het volgend jaar: koppers boilesen buttner (hoop ik) alderweireld moisander vanrhijn blind ligeon janssen schone eriksen dejong anita enoh serero bonevacia boerrigter ozbiliz sigthorsson lukoki narsingh ebecilio en Traoré (hoop ik). Ik denk dat ik er niet ver naast zit met deze selectie. En dan moet je concluderen dat dat een enorm sterke selectie is met enorm veel potentie.

18 april 2012 om 20:41

+ aanstormend talent, Denswill, Dijks, Fischer en klaasse

18 april 2012 om 20:57

Je vergeet Lesley De Sa.

18 april 2012 om 20:59

Die ben ik niet vergeten maar ik denk dat hij meer tijd nodig zal hebben;

18 april 2012 om 20:59

Lol, je komt zelf met een fantasie selectie om vervolgens te concuderen dat je er niet ver naast zit en dat het een sterke selectie is.
We gaan het allemaal meemaken deze zomer, speculeren over 1 positie/vervanger is al lastig genoeg laat zijn voor een gehele selectie.

Dan moet je een speler als Schöne niet kopen als je al De Jong, Janssen, Eriksen voor de plek hebt en Aissati zou daar eventueel ook nog kunnen spelen. Bovendien heb je Fischer en Klaasen die eraan komen die door het halen van Schöne niet eens bij de selectie zullen zitten en dus ervaring mislopen. Ik vind het een overbodige speler voor Ajax.

18 april 2012 om 20:53

De jong janssen en erikssen da tzijn er 3, laten we dubbel bezetten met schone erbij. Aisatti wordt hoogstwaarschijnlijk niet verlengt mits hij wilt mindere in salaris(verdient nu +1 miljoen)
Fischer is 17 (vergeet dat niet) en klaasse 18/19. Die zullen volgend jaar vaker bij het eerste meetrainen en met blessures ook wel bij de selectie zitten. Ze zullen dan ook vaak met jong Ajax meespelen net als denswil en dijks.

Dan heb je bij Jong Ajax bijvoorbeeld zo''n opstelling.

De Boer is aan het doorselecteren en spelers als aisatti en lodeiro worden niet verlengt en spelers ebecilio, Ozbiliz, lukoki verhuurd.

keeper
Ligeon
Veltman
Denswill
Dijks
Serero
Kamps
Klaasse
de Sa/lukoki
van Kessel
Fischer

Narsingh en Moisander erbij zou voor een prima Eredivisie elftal zorgen. Of die twee jongens ook mee kunnen in de CL moeten we zien. Maar eerlijk is eerlijk, de beste aankoop van de afgelopen 2/3 jaar is Boerrigter voor die paar ton.

Het bevreemd me dat De Boer niet denkt aan Nuytinck van Nec. Is jong, veel doorgroeimogelijkheden en kan zowel centraal achterin als op de back spelen. Daarnaast nu bij NEC de leider vd achterhoede. kan denk ik mooi naast Alderweireld doorgroeien... veel meer potentie dan de andere namen die worden genoemd, met uitzondering denk ik van Gouweleeuw, wat ook een goede optie zou zijn...

18 april 2012 om 21:03

Gouweleeuw, Nuytinck en Viergever zijn momenteel de Nederlandse centrale verdedigende talenten in de Eredivisie. Alleen Viergever is linksbenig van die 3, dus als er al gedacht wordt aan een jonge opvolger voor Vertonghen zal dat toch al snel Viergever zijn in de filosofie van De Boer.

18 april 2012 om 22:53

Ehmm.. Nuytinck is toch echt ook linksbenig (tweebenig zelfs). Vandaar dat die op alle posities in de verdediging kan spelen. Nja.. geen zin deze discussie hier te voeren, zolang De Boer het niet ziet Wel gek dat Nuytinck in de gaten wordt gehouden door teams als Udinese en Juve, maar over het hoofd wordt gezien door de "top"-clubs in eigen land!

19 april 2012 om 08:59

Ok, dat wist ik niet. Zie hem meestal rechtscentraal staan dus ging er vanuit dat hij rechtsbenig was. Dan is hij zeker ook een optie in mijn ogen.

Chivu voor ervaring in verdediging
Janssen voor ervaring in middenveld
nieuwe aankoop met ervaring die kan koppen voor aanval, met Narsingh haal je geen ervaring, dat is ook belangrijk, er is nu geen enkele aanvaller bij ajax met ervaring, zelfs geen klein beetje

Ajax heeft toch wel echt in de aanval versterking nodig. Kwaliteit ontbreekt; geen echte Ajax spits en helemaal geen fatsoenlijke vleugelspelers.

Ajax leert uiteindelijk toch van de eigen fouten in het verleden!
Echter vraag ik me wel af of deze spelers ooit wel een toegevoegde waarde zullen zijn voor Ajax 1!

Ik weet wel een jonge spits Nemeth van Rkc waalwijk is nog jong.ik zal hem nu alvast vastleggen en dan nog een jaar verhuren. En topper in spe. Maar voor komend seizoen zou ik het niet weten.ik heb het gevoel dat Ajax goed bezig is maar dat zal de toekomst uitwijzen.

De Boer en Stam weten dondersgoed dat ze Moisander nog het een en ander kunnen leren anders halen ze hem niet want momenteel is het net niet.

Het is ook geen definitief afscheid maar meer een snel tot ziens wat ze bij Ajax doen. Zowel Moisander als Narsingh zijn spelers die in de jeugd al voor Ajax speelden.

Denk toch dat Narsingh niet komt als Sulejmani er nog is. Die is toch echt te duur geweest. Een voorhoede met Narsignh, Sigthorsson en Boerrigter zie ik wel eerder zitten dan Sulejmani, Sigthorsson en Boerrigter.

De jeugd heeft de toekomst. Goed voorbeeld daarvan is Feyenoord, zij doen het uitstekend met de jeugd. Ook bij Ajax breken de laatste jaren veel jeugdige talenten door. Goed voor het Nederlands voetbal

Ik ben het eens over het ontbreken en dus de noodzaak van het aanschaffen van een spits. Sigthorsson blijkt blessuregevoelig, Bulykin is niet zeker voor volgend seizoen en Castillion heeft nog niet overtuigd. Verder zie ik heil in alle drie de beoogde aankopen: Schøne, Narsingh en Moisander. Ajax is op de goede weg om een in de breedte goede groep te vormen, die qua niveau geen achterblijvers of bovenliggers kent. Veel onderlinge concurrentie is goed, hoewel ik inderdaad wel een echte ervaren 'captain' of 'groepsleider' mis.

Vermeer, Cillissen, "derde keeper";
Van der Wiel, Ligeon, Van Rhijn, Alderweireld, "moisander", Boilesen, Koppers en Blind;
Anita, Enoh, Eriksen, De Jong, Janssen, Serero, en "schøne";
"narsingh", Sulejmani, Sigthorsson, Boerrigter, Ebicilio, "spits", Lukoki en Ozbiliz.

Je speelt natuurlijk heel wat salarisbudget vrij als je El Hamdaoui, Aissati en Ooijer niet langer in je gelederen hebt. Allicht proberen hiervoor een ervaren zwaargewicht terug te halen. Chivu is reeds genoemd, Joris Mathijsen vind ik nog steeds een optie (zeker als Malaga er nog aan wilt verdienen), Maduro is transfervrij, Boulahrouz is transfervrij, Petter Andersson van Groningen ook transfervrij; allen qua ervaring of qua leeftijd geschikt om dit Ajax te leiden.

19 april 2012 om 01:20

De Ajax-filosofie is van oudsher een linkspoot op links. Dat lijkt mij ook verstandig aangezien je opbouwend al veel inleverd met het vertrek van Vertonghen.

Boulahrouz is een bikkel, maar kan amper opbouwen. Dan moet Toby alles doen. Lijkt mij lastig.

Maduro vind ik centraal achterin ook vaak niet geweldig overkomen. Heeft ongetwijfeld veel bijgeleerd in Spanje, maar zijn zwakke linkerbeen baart me wel zorgen als je hem daar neer wil zetten.

Andersson heeft op mij tot op heden weinig indruk gemaakt. Vind hem ook helemaal niet zo ervaren. Heeft 2 interlands en eigenlijk nog geen enkel volledig seizoen in de eredivisie mede door blessures. In Granqvist vorig seizoen zag ik wel heil in voor Ajax, maar deze Andersson vind ik kwaliteiten tekort komen. Dan denk ik dat Theo Janssen nog eerder het heft in handen kan nemen. Theo is simpelweg een betere speler.

Mathijsen vind ik wel een degelijke verdediger. Denk wel dat je daarmee veel rust en zekerheid inbouwt. Echter zul je opbouwend dan wel veel inleveren ten opzichte van Vertonghen. Dit hoeft niet per definitie problemen te geven. Maar maakt het voetballen wel lastiger.

Chivu lijkt me de beste, al denk ik dat dat welhaast onmogelijk is. Maar ik blijf hopen.

19 april 2012 om 01:56

Het ging mij meer om de figuur niet om de speler. Zoals Ooijer nu, zijn waarde als speler is van secundair belang, maar meer hoe hij de groep kan aansturen of aanvoeren.

Schöne is dus al gehaald, al vraag ik me af, hoe erg hij nodig is.

Aannemende dat Jan & Greg vertrekken, en we afscheid nemen van Ooijer, verhoeven, Lodeiro, Aisatti, Bulykin, El Hamdaoui en Sulejmani dan heb je de volgende spelers nodig.

Mathijssen (opvolger Jan en opleider Denswill)
Büttner (concurrentie voor Blind en backup Janssen)
Narsingh (eindelijk een echte rechtsbuiten)
Nemeth (backup Sigthorsson)

En verder komen Van der Hart, Ligeon, Veltman, Klaassen en Fischer vanuit de jeugd door.
Denswill, De Sa en Dijks zullen ook spoedig volgen !

19 april 2012 om 01:06

Ik zou die jeugdspelers grotendeels bij de jeugd laten. Fischer heeft er niets aan bij Ajax op de bank te zitten.

Pas indien echt nodig zou ik ze laten door stromen.

Mathijsen lijkt me een lastig verhaal, en bovendien wel een ander type verdediger dan Vertonghen; maar Vertonghen is gewoon heel lastig op te volgen. Ik zou dan Chivu beter vinden, al lijkt het me beide lastig worden omdat hun salarissen gewoon te hoog zijn. Dan zit je met Moisander beter, al heeft hij me nog niet overtuigd.

Büttner ben ik niet extreem kapot van. Schöne kan ook Janssen al vervangen, en met Koppers heb je een degelijke back in huis. En Boileson zal de nr1 worden.

Nemeth vind ik ook wat vreemd. Hij is tot nu toe overal mislukt. Nu speelt hij enkele wedstrijden aardig bij RKC en dan zou hij ineens de ideale 2de spits voor Ajax zijn? Dan zou ik nog eerder gewoon Siem als backup houden. Pikt zijn goaltjes mee en is een goed aanspeelpunt.

In Narsingh kan ik me wel 100% vinden.

Mee eens, prima dat ajax nog wat aankopen doet maar maak ook gebruik van de jeugd (die er klaar voor is)

Ik vind het zo grappig hè loopt al die Ajax fans op PSV te zeiken als ze een speler kopen en nu flippen ze hem helemaal als Narsingh komt ? Aha PSV haters.?

Tsja dat is zeker zo, afgelopen jaren zijn genoeg ajax spelers via omwegen groot geworden ergens anders zoals narsingh, maar ook elia bijvoorbeeld.
In de zomer vertrekken (hopenlijk): vertonghen, vd wiel, mickey, el ham, aissati, lodeiro, bulykin, jozefzoon, ooijer, ebicilio, enoh
Na schone halen: narsingh, verdediger (misschien matijsen, niet chivu, die is te duur), viergever lijkt me ook beter dan moisander, elm, jonge spits?

Scheelt je heel veel salaris en je gaat er sportief op vooruit. Weet alleen niet welke spits er nog kan komen, anders gewoon de jong houden op die plek, en welke verdediger. Jammer dat heitinga nog niet wil.

Een centrale verdediger en een vleugelspeler, wellicht ook een jonge spits, dat zijn inderdaad de posities waar een versterking het meest nodig is, eventueel dus ook een vleugelverdediger. Groot gelijk heeft Fdboer dat ze de jeugdspelers niet te vroeg moeten laten gaan, maar hebben ze genoeg kansen gehad en blijken ze niet goed genoeg te zijn, moet je ze wel laten gaan. Maar gelijk heeft ie, want ze zijn opgeleid met het Ajax-systeem, wat vanaf de jeugd tot aan het eerste elftal zo'n beetje hetzelfde systeem is (sinds Fdboer er zit)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren