Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wenger boos op Van Marwijk: ‘Hij wist dat Van Persie geblesseerd was’

Laatste update:

Arsenal speelt zaterdag een belangrijk duel in de Premier League, want the Gunners vervolgen de jacht op plaatsing voor de Champions League met een uitwedstrijd tegen Liverpool. Mogelijk kan manager Arsène Wenger niet beschikken over zijn belangrijkste speler, want Robin van Persie kampt met liesklachten. Ook Thomas Vermaelen is niet helemaal in orde.

/

De coach baalt van het feit dat beide spelers wel gewoon werden opgeroepen voor de nationale ploegen van hun geboorteland. Van Persie speelde woensdag met Oranje een helft tegen Engeland, terwijl Vermaelen met België de hele wedstrijd afwerkte tegen Griekenland. “Vermaelen heeft nog steeds last van een enkelblessure. De lies van Van Persie wordt ook nog bekeken”, moppert Wenger.

“Voor ons is het van levensbelang dat we geen spelers verliezen. De bondscoach van het Nederlands elftal heeft niet met mij gesproken, maar hij wist dat Robin geblesseerd was. Toch heeft hij hem opgesteld en datzelfde geldt voor de Belgische coach. Ik snap absoluut niet waarom mijn geblesseerde speler naar Griekenland moet om negentig minuten te spelen voor België, dat is niet verdedigbaar. Het is onrespectvol voor zowel de speler als voor mij.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Pfff wat word ik toch moe van deze man. Altijd maar zeiken over alles en nog wat, houd toch gewoon een keer je waffel man

2 maart 2012 om 13:32

Hij heeft toch gewoon recht van spreken? Ik begrijp hem best... Nu is hij wellicht weer belangrijke spelers kwijt door een oefenduel.

2 maart 2012 om 13:44

Hij heeft geen recht van spreken. De artsen van desbetreffende landen hebben de gevallen beoordeelt en gezien als fit genoeg om te spelen. Als Vermealen enkelklachten heeft, maar 90 minuten kan spelen, dan had hij dat zelf aan kunnen geven.

Altijd landencoaches afvallen is in mijn ogen veel te makkelijk, de Fifa-kalender geeft aan oefeninterland en aangezien er over 3 maand belangrijke wedstrijden gespeeld worden, wil je toch zoveel mogelijk je sterkste spelers bij elkaar hebben!!

2 maart 2012 om 13:49

Ja man, en dan komen de spelers terug met een blessure. Nee, hebben ze echt goed naar gekeken. Je hebt kans dat de speler zijn blessure erger wordt, waarom stel je die speler dan op in een oefenduel...

Tuurlijk wil je, je sterkste spelers opstellen, maar als je kans hebt dat de blessure erger wordt en daardoor de club waar hij speelt en zijn geld verdient in de problemen brengt, moet je het gewoon niet doen. Het had bijvoorbeeld echt niet zoveel uitgemaakt als Huntelaar in de spits stond in plaats van Van Persie in de eerste helft, het was zelfs beter geweest.

2 maart 2012 om 14:14

Vermaelen is niet eens gegaan, die stond zondagavond op arsenal.com al op als geblesseerd. En Wenger heeft wel recht van spreken, net als alle andere clubs, de clubs betalen het salaris voor de spelers, niet zijn nationale elftal.

2 maart 2012 om 14:23

Ik ben het helemaal met Harm eens, de desbetreffende speler kan ook aangeven dat niet of wel kan spelen is ook zijn eigen verantwoordelijkheid. Zoiets doe je in samenspraak.

2 maart 2012 om 14:31

Spelen voor Oranje krijg je ook geld voor hoor. Bekend gegeven als je toppers in je selectie hebt dat zij voor hun land moeten spelen. Da's het risico als je allerlei internationals in je selectie hebt. Eigen keuze dus niet zeiken. Geld geeft geen recht van spreken, regels wel en die zijn voor iedereen ter wereld duidelijk en meestal gelijk

2 maart 2012 om 14:38

ja, spelers krijgen voor een oefenduel zon 10.000 euro, voor van persie die 100.000 euro in de week verdient bij arsenal is dat niks.

2 maart 2012 om 16:07

@lapulga_10

Ja, maar Wenger zegt: "de bondscoach van het Nederlands elftal heeft niet met mij gesproken", maar dan kan hij ook zelf contact opnemen, had hij dat ook maar moeten doen, het is ook gedeeltelijk zijn eigen schuld.

2 maart 2012 om 16:13

@tom12

Je denkt dan bij jezelf dat de bondscoach toch zelf wel slim genoeg is om hem niet op te stellen toch? Wenger is niet de vader van Van Marwijk om hem nog even op te bellen en te zeggen dat niet te vergeten.

2 maart 2012 om 16:28

Lul toch niet, wenger had zeker met van marwijk kunnen bellen, en ook is het onzin dat men kwaad wordt als de spelers ingezet worden. Ook ligt er een verantwoording bij de speler zelf, als hij niet kan spelen, moet hij dit ook aangeven. Waarom horen we nooit van andere landen die klagen wanneer hun spelers niet kunnen spelen in de competitie. Maar wel altijd bij nederland en nu dan ook belgie. Willen ze bayern nagaan en zo geld ontvangen. Of een oefenwedstrijd, waar echt niemand op zit te wachten.

2 maart 2012 om 16:45

Als van Persie niet naar Oranje was gegaan, maar een wedstrijd van Arsenal moest spelen had Wenger hem ook wel even laten meedoen.. 100% fit of niet! Dus Wenger moet gewoon zijn mond houden want hij zeurt echt alleen maar..

2 maart 2012 om 17:22

@yeisoonnn

precies, clubtrainers doen dit ook aan de lopende band. Neem het op met de Fifa als je het niet eens bent met de kalender of met de regels over het afstaan van spelers. Maar ga niet, wanneer het je even lekker uitkomt, andere trainers de maat nemen. Hij zou zelf precies hetzelfde hebben gedaan.

2 maart 2012 om 17:22

Het is Van Persie's eigen schuld. Als hij wist dat hij licht geblesseerd was en dat spelen voor Oranje het misschien erger zou maken, dan had hij zich af moeten melden. Dat heeft hij niet gedaan dus gaat Van Marwijk ervan uit dat Van Persie fit is.

Dat de blessure verergerd is, is dus Robin's eigen schuld. Had hij zich maar moeten afmelden.

2 maart 2012 om 20:28

Sorry hoor maar een blessure kun je ook gewoon oplopen bij je eigen club tijdens een normale training . Ik denk dat de medische staf van het nederlands elftal heus geen domme dingen doen door gebleseerde spelers een risico laten lopen voor een duel . Ik denk dat ze van het verhaaltje robben wel hebben geleerd .En dat de clubs veel geld betalen voor de voetballers is hun eigen schuld . Ze hebben de prijzen immers zelf opgedreven door hoge salarissen te bieden om ze aan de club te verbinden . Het is gewoon niet normaal dat je voor een werkweek van ongeveer 50 uur een paar ton of zelfs miljoenen verdient!!!! op jaar basis

2 maart 2012 om 13:37

Meen je dit nou echt? Voor arsenal is dit een hele belangrijke wedstrijd. Een wedstrijd die mogelijk doorslaggevend is of arsenal zich volgend jaar voor de CL kwalificeert. En dan mag Wenger niet zeggen dat hij het te gek voor woorden vindt dat 2 belangrijke spelers die al licht geblesseerd zijn een hele en een halve wedstrijd spelen in een onbelangrijke wedstrijd. Terwijl Arsenal de salarissen betaald van de spelers.

Nou sorry hoor als je dat al zeiken vindt ben je in mijn ogen zelf een beetje aan het zeiken.

2 maart 2012 om 13:45

Hij zeikt wel zeker ja! Wie beslist er of je kan voetballen. De speler zelf of de bondscoach?? RVP heeft gewoon gezegd dat hij wil spelen. Aangezien hij de spits is van het Nederlands elftal speelt hij dan ook!

2 maart 2012 om 13:46

Ons boeit het niet of hij speelt voor Arsenal, omdat wij Nederlanders het interessanter vinden dat hij voor Oranje speelt.

2 maart 2012 om 13:47

Ja kijk daat gaat het dus al mis. Eigenbelang vooropgesteld. Arsenal kan er mogelijk miljoenen door mislopen als ze zich niet kwalificeren voor de CL. Wat zou er gebeurd zijn als Nederland Woensdag verloren had? juist, helemaal niks!

2 maart 2012 om 14:43

Als wenger niet zo stronteigenwijs was en gewoon 1-2 toppers had gekocht ipv 5 middelmaat dan was arsenal niet zo afhankelijk geweest van een select groepje spelers. Wenger moet het niet alleen bij de bondscoaches gaan neerleggen maar ook zelf in de spiegel kijken. Nasri en Fabregas weg en wie heeft hij teruggehaald?.

2 maart 2012 om 15:27

Ik kan je wel op een briefje geven dat ze dit jaar geen CL voetbal gaan halen. Open je ogen en accepteer dat maar. Ze zijn gewoon niet goed genoeg.

Wenger moet zijn waffel houden, altijd maar naar anderen wijzen. Ik heb hem nog nooit horen zeggen dat hij iets anders had moeten doen omdat hij fout zat. Andere trainers, scheidsrechters en ballenjongens zijn de schuldigen bij deze hypocriete vent.

2 maart 2012 om 15:49

Arsenalmania,

Het valt gewoon op dat belangrijke spelers van Arsenal altijd "licht) geblesseerd" zijn als er een Interland aan komt. En dan na dat Interland Wenger zijn mond weer eens open doet.

2 maart 2012 om 16:31

wist helemaal niet dat RVP gebleseerd was, anders zou BVM hem toch ook niet opstellen.

2 maart 2012 om 17:25

Natuurlijk meent hij dat. Iedere clubtrainer heeft altijd wel redenen om voetballers niet af te willen staan. Veel voetballers balanceren continu op de grens tussen fit en geblesseerd. Als spelers dan niet meer opgeroepen kunnen worden, dan blijft er van het interlandvoetbal niks meer over.

Je kan natuurlijk kritiek hebben op de speelkalender. Maar dat is niet de schuld van de Knvb of van Van Marwijk. Dus Wenger klaagt tegen de verkeerde personen.

En daarnaast loopt Wenger natuurlijk veel te vaak te zeuren over van alles en nog wat wat hem niet bevalt. Hij zou ook eens kunnen accepteren dat niet alles gaat zoals hij het wil. Hij is een voetbaltrainer, geen Moreel Geweten van de voetbalwereld ofzo.

2 maart 2012 om 14:24

Een keer je waffel? Deze man staat onder immense druk. De CL moet gehaald worden en zonder RVP en Vermaelen, wat de sterkhouders van dit elftal zijn, gaat dat erg lastig worden.

Het is toch frustrerend dat Arsenal nu de dupe is van een paar vriendschappelijke potjes? Je moet nu tegen Liverpool met Djourou en ? spelen. En geloof me, dat is een grote aderlating.

2 maart 2012 om 15:28

Kan je me vertellen waarom je denkt dat ze nog CL voetbal kunnen halen met deze selectie?

2 maart 2012 om 15:38

ze staan anders wel mooi 4e en chelsea moet nog op bezoek komen

2 maart 2012 om 16:01

Ik snap Wenger ook wel... Wie is er tot nu toe allemaal niet bij aan de kant van Arsenal en Liverpool?

2 maart 2012 om 17:28

Dat het frustrerend is, ben ik wel met je eens. Dat hij onder druk staat, ook.

Maar Wenger moet dat niet afwentelen op anderen. Het is altijd de schuld van een ander, nooit van hemzelf. Blessures horen bij voetbal, en je moet als club nooit afhankelijk zijn van één of twee topspelers. Dat Arsenal dat wel is, is niet de schuld van Bert van Marwijk, maar van Arsenal zelf.

2 maart 2012 om 18:59

Jongeman, vanwaar deze olie domme reactie?

Ze staan op het moment gewoon 4e en de directe concurrentie is zeker niet beter of zeg maar gerust minder dan Arsenal op het moment.

Ik kan overigens uit je post opmaken dat je domweg wat post zonder ook maar enige kennis van de materie te hebben. Als je de PL daadwerkelijk zou volgen dan zou je ook tot de conclusie komen dat Arsenal gewoon een hele goede kans op de 4e positie heeft.

2 maart 2012 om 16:28

dit is terecht zeiken want dit kan Arsenal 3 dure punten kosten !

2 maart 2012 om 17:18

Onbegrijpelijk dat iemand ook maar in de verdediging schiet. Bert heeft duidelijk een plaat voor zn kop, hoe kan je zo'n jongen nou opstellen? Na de Robben-gate lijkt me dit toch een eenvoudige keuze? Ook vind ik de mondigheid van de speler weer beneden alle peil. Het lijkt wel een stel kleine kinderen. "ik wist niet dat dat niet mocht van mn moeder". Pfff, speel dan gewoon niet.

Arsene heeft ook weer een stok gevonden. Wat een intens droevige man blijft hij toch.

(wel een redelijke manager though.)

2 maart 2012 om 13:37

Redelijk? Jij vindt Wenger een redelijke manager? Ben je je ervan bewust dat hij Arsenal van een nietszeggende subtopper naar the invincibles heeft geleid? Naar een club met een gigantische omzet en fanbase? Wenger is de beste manager in de PL van de afgelopen 10/20 jaar, no doubt. Misschien wel de beste ooit.

2 maart 2012 om 13:40

Sir Alex? King Kenny?

Ben het met je eens dat Wenger een geweldige trainer is, maar de beste is te kort door de bocht.

2 maart 2012 om 13:44

Nu ga je echt een beetje te ver. Kenny is één van de slechtste trainers in de Premier League. Dat hij met 150 miljoen zo slecht kan presteren ik hen niemand ooit zien doen.

Wenger is ook tactisch beter dan Ferguson vind ik. Alleen Ferguson is een betere motivatie coach.

2 maart 2012 om 13:47

Liverpool was al een topclub toen Kenny daar als manager aan de slag ging, Arsenal was dat zeker niet. Ferguson is een fantastische manager maar ook United was al een traditionele topclub voor Ferg. Neemt overigens niet weg dat Ferguson inderdaad ook briljant is en een gigant waarvoor ik veel respect heb. Echter vind ik Ferguson tactisch gezien duidelijk zwakker dan Wenger.

2 maart 2012 om 13:49

Toevallig in die periode kon er ook geïnvesteerd worden; wat een luxe als je een geweldenaar als Bergkamp even naar Londen mag halen! Hij heeft aankopen gedaan die geweldig hebben uitgepakt, bepaalde talenten zijn onder hem enorm gegroeid, maar hij heeft ook spelers die weinig toevoegen voor teveel geld gehaald.

Zijn team zakt ook nog regelmatig op een beschamende wijze door de ondergrens en zit lang niet zo goed in elkaar als sommige mensen je willen laten doen geloven.

Het ziet ernaar uit dat we over 2 jaar moeten vaststellen dat hij al een decennium geen noemenswaardige prijs meer heeft gewonnen. Daar zijn allerlei excuses voor en hij is er een meester in om ze feilloos op te lepelen, maar de beste? Geef mij dan maar Sir Alex.

2 maart 2012 om 13:50

Het is waar je op beoordeelt.. kijk je naar prijzen wint Sir Alex.
Zoals jullie aangeven, op voetbalinzicht wint Arsene.
En Kenny wint het op maatschappelijk vlak. (heeft veel voor de gemeenschap in Liverpool betekend.) En vergeet daarbij niet dat Kenny als speler Liverpool al groot had gemaakt, voordat hij speler/coach werd en later manager.

Waar leg je het accent op om te beoordelen?

(ben het overigens met jullie eens dat Kenny de minste van de drie is)

2 maart 2012 om 13:53

Wat een gelul Tristan, voor Wenger kwam had Arsenal al 10 kampioenschappen, 6 FA Cups en een Europa Cup II te pakken hoor.

2 maart 2012 om 13:58

En de fans liepen van vermoeidheid weg zo saai was Arsenal.

2 maart 2012 om 13:59

@ Lovrefc

Arsenal had al zeker 25 jaar geen prijs meer gewonnen voordat Wenger kwam. Arsenal stond toen ook bekend als Boring Arsenal als bijnaam. Dus Wenger heeft degelijk de club uit de slop gehaald.

Edit: Arsenal had ook titels van 1991 en 1989 mijn excusses.

2 maart 2012 om 13:59

Het lijkt me dat je uiteindelijk als doel hebt om prijzen te winnen. De filosofie van Wenger is sympathiek, maar waar leidt hij nou werkelijk toe? Voorlopig heeft hij geen enkel uitzicht op een prijs en wordt het nog een hele klus om de CL te halen. Zoveel is hij er dit jaar mee opgeschoten. In 1 van de belangrijkste wedstrijden van het jaar krijgt zijn team zo''n enorm pak slaag dat de return in Londen een formaliteit is.

2 maart 2012 om 13:59

Somagunner, Kenny is één van de slechtste trainers in de Premier League? Sommige mensen verdienen gewoon geen toetsenbord.

2 maart 2012 om 14:00

@ lovrefc

In een ver verleden ja. Met een van de kleinste stadions en een waardeloos imago mocht Wenger beginnen te bouwen.

@ zarathustra

Hoeveel spelers voegen minder toe dan ze hebben gekost dan? En natuurlijk heeft Wenger in die periode geïnvesteerd, maar wel veel in talent of elders mislukte spelers. Henry en Vieira waren mislukt bij hun clubs, Pires durfde niemand aan en hoewel Bergkamp al voor Wenger was gehaald en al voor Wenger zijn waarde begon te bewijzen was ook hij mislukt in Italië.

Wenger heeft ook spelers als George Weah ontdekt, dat weten maar weinig mensen.

En welk vooruitzicht heeft het eeuwig geroemde Tottenham dan? Als ze hun betere spelers een marktconform salaris bieden dan kunnen ze niet voldoen aan de Ffp. Het stadion levert te weinig op, de commerciele deals zijn matig etc. Tottenham is volgens jou al decennia lang een nutteloos projectje?

2 maart 2012 om 14:01

Somagunner bewijst wederom dat-ie geen toetsenbord waardig is. Kom op zeg, zelfs als non-gunner weet ik dat Arsenal de kampioen van 1991 was.

2 maart 2012 om 14:04

@ Zarathustraa

Wenger heeft geen poten meer op te staan door het bestuur. De bestuur zorgt ervoor dat de budget die Wenger nodig heeft voor salaris eisen erg laag zijn waardoor de spelers die hij graag wou hebben niet kwamen.

Wenger speelt mooier en beter voetbal met Arsenal met minder materiaal. Als hij zijn zin kreeg dan zag je spelers als: Yaya Toure, Kompany, Mata, Hazard, Benzema, Reina etc. spelen in The Emirates. Maar de bestuur houd telkens de knip op de hand.

Geef Wenger al het geld ter wereld( of de budget van Man City) en hij zou in no time de Champions League winnen.

2 maart 2012 om 14:14

@ Lfc

Hoe kun je met zoveel geld over de balk smijten en alsnog zevende staan. Slecht voetbal spelen en debielen als Carrol voor 40 miljoen kopen?

Ik vind dat je dan een hele slechte coach bent. Hij mocht vroeger een succesvolle coach zijn maar dat waren andere tijden en andere omstandigheden. Tactisch is hij ook niet zo sterk en hij weet niet hoe je met de media moet omgaan( Suarez affaire)

En over die kampioenschappen die titels van 1991 en 1989 had ik over het hoofd gezien. Mijn fout.

2 maart 2012 om 14:16

Hij heeft gewoon een geweldig oog voor talent, getuige aankopen als Vermaelen, Koscielny, Anelka, Henry. Hij haalt vaak spelers die ergens anders geflopt zijn, en laat ze bij Arsenal top presteren.

2 maart 2012 om 14:17

Dalglish is niet slecht, maar ouderwets. Hij gebruikt tactieken waarmee hij 20 jaar geleden succesvol was. Dat zie je ook terug aan zijn aankopen. Carroll is een typische spits die 20 jaar geleden gebruikt werd in Engeland. Fysiek sterk en goed in de lucht, maar over de grond matig. Ook haalt hij middenvelders zonder creativiteit maar wel veel loopvermogen en vleugelspelers die alleen kunnen voorzetten en snelheid hebben maar niet over techniek beschikken, althans niet voldoende om bij de top te horen.

2 maart 2012 om 14:23

Haha, Anelka Koscielny en Vermaelen als voorbeelden.. Die hebben nog niks gepresteerd bij Arsenal...

Ps;

Ferguson is beter dan Wenger op de meeste vlakken, al is Wenger misschien tactisch beter.

2 maart 2012 om 14:28

Anelka werd voor een half miljoen binnen gesleept en verkocht voor 30 milejon waardoor Arsenal een nieuw trainingsveld kon aanleggen.

Koscielny speelde 2 jaar geleden nog in Ligue 2 en behoort tot de beste Cv's ter wereld.

Vermaelen werd door Ajacieden gezien als een matige verdediger en iedereen vond het maar gestoord dat Arsenal daar 13 miljoen voor neerlegde (david Luiz 25 miljoen, Chygrinskie 25 miljoen, Pepe 30 miljoen, Jones 20 miljoen) en is gewoon een prima CV. Was in zijn 1e seizoen gelijk een dragende kracht, leiderfiguur en de meest scorende verdediger in Europa (scoorde meer dan Wesley Sneijder bijvoorbeeld). Geen wereldtop, maar gewoon prima.

2 maart 2012 om 14:42

Wat heb je aan tactiek als je spelers spelen zonder "backbone" en motivatie. Er is geen 1 club in de top four, die de koppen zo snel laat hangen dan bij Arsenal. Ik herinner me beelden van rosicky en nasri bij een vrije trap van Vanpersie. Gewoon zonder te kijken weglopen van de goal, is een trieste bedoeling.

1 pluspunt, afgelopen weekend tegen tottenham hadden ze wel backbone en knokte ze terug. Maar zouden ze ook zo knokken tegen bolton wanderers?

2 maart 2012 om 15:03

Arsenal een nietszeggende subtopper? Ik raad je aan om even de geschiedenisboeken in te duiken. Arsenal is traditioneel uberhaupt de topclub van Engeland. Ze draaien dik 40 jaar langer in de top mee dan Liverpool of United. Dat zijn de 3 clubs van Engeland.

De gigantische fanbase hadden ze als grootste club in Londen altijd. Wenger heeft al zeven jaar geen titels meer binnengehaald. In de 7 jaar voordat Wenger kwam heeft Arsenal wel 2 landstitels, 3 bekers en de europa cup 2 binnengehaald.

2 maart 2012 om 15:23

Ik stel voor dat niemand meer Somagunner serieus neemt inderdaad. Want net zoals je zei werden ze in 91 kampioen en 2 seizoenen daarvoor ook nog. Memorabele dag op Anfield ;

sir Matt Bubsy, sir Alex Ferguson, Bill Shankly, Bob Paisley en Brian Clough. Dat zijn de grootste en beste managers die Engels voetbal ooit gezien hebben. Daar hoort Arsene Wenger niet bij.

2 maart 2012 om 15:35

Herbert Chapman

2 maart 2012 om 15:39

Helemaal vergeten en die hoort er ook absoluut tussen!

2 maart 2012 om 18:15

Wenger hoort daar gewoon tussen hoor, dat je het niet kan hebben dat een Fransman succes heeft, is een ander verhaal.

2 maart 2012 om 18:17

maar brian clough was toch wel degene die niet zo top zonder ze assisent peter tayler.

@ Somagunner '' Geef Wenger al het geld ter wereld( of de budget van Man City) en hij zou in no time de Champions League winnen. ''

Geef wenger dat geld en hij haalt de franse nationale ploeg....

3 maart 2012 om 00:52

Geef wenger dat geld en hij haalt de franse nationale ploeg.... Die een veel beter elftal hebben dan het Nederlands elftal, en dus een grote kans maken op de titel.

Ontoppic: Ongelofelijk hoe Wenger word onderschat in het hedendaags voetbal, de grootste hoofdreden dat de Premier League de grootste competitie van de wereld is geworden is omdat Wenger daarin werkzaam is. Zijn ideeen, filosofie heeft zoveel bijgedragen aan het Engels voetbal met name de grote instroom met buitenlanders die de beste voetballers zijn gebleken in de Premier League. Velen vinden de Barcelona filosofie het mooist, maar de filosofie van Wenger vind ik verreweg het mooist het getik word namelijk ingezet rondom de vijandelijke zestien, en niet rondom de middellijn zoals bij Barcelona dat het geval is.

“voor ons is het van levensbelang dat we geen spelers verliezen. De bondscoach van het Nederlands elftal heeft niet met mij gesproken, maar hij wist dat Robin geblesseerd was."

2 vragen komen bij mij op, waarom pakt Wenger zelf dan niet de telefoon om Bert te bellen. En hoe moest van Marwijk weten dan van Persie geblesseerd was dan als er geen contact is geweest met Arsenal.

2 maart 2012 om 13:33

Van Marwijk wist het wel. Hij heeft zelf gezegd dat Van Persie de training op maandag moest afbreken omdat hij liesklachten had.

2 maart 2012 om 14:08

Aha, dan zal die o.a. daardoor maar 1 helft gespeeld hebben. Maar blijft natuurlijk weer dom om niet even te bellen met Bertje. Dan hadden ze ongetwijfeld een mooie afspraak kunnen maken en had hij niet weer achteraf hoeven lopen zeuren.

Van Persie en Vermaelen hebben toch zelf een mond? Die vonden klaarblijkelijk dat ze niet geblesseerd waren anders hadden ze zich wel afgemeld. Ik zou lekker boos worden op Vermaelen en Van Persie want die wilde spelen ondanks hun 'blessure'.

2 maart 2012 om 13:37

Spelers moet je tegen zichzelf beschermen. Spelers hebben een mond, moeten ze dan ook zelf de opstelling bepalen of de trainingen?

2 maart 2012 om 13:41

Van Persie wil zich graag laten zien in Nl-11tal. Bji Arsenal is hij momenteel onaantastbaar, dat is het verschil.

2 maart 2012 om 13:46

Van Marwijk heeft het niet zo op spelers die weigeren te spelen denk ik. Robin wilt gewoon spelen om te bewijzen dat hij de nummer 9 is van NL. Ik vind het te makkelijk om de schuld bij de spelers te leggen. Het feit blijft dat Van Marwijk geen problemen heeft om onnodige risico's te nemen spelers.

2 maart 2012 om 14:02

Wenger wist toch dat Van Persie zich niet had afgemeld? Dan had hij toch alsnog een aantal dagen om te bellen met Van Persie en hem verbieden te spelen?

Logisch dat als hij in de wedstrijdselectie zit dat hij dan kans heeft op speeltijd.. Is Wenger dan de enige die dat niet begrijpt? Of had hij verwacht dat Van Persie gewoon voor spek en bonen mee was en 90 minuten zou bankzitten? Heel naïef!

2 maart 2012 om 15:05

Je mag niet verbieden, speler kan zelfs geschorst worden als hij niet ingaat op invitatie, zelfs wanneer een speler bedankt heeft voor het nationale elftal.

2 maart 2012 om 15:36

Dus als Heskey een invitatie krijgt, en hij gaat er niet op in, dan krijgt hij een schorsing ? Dat geloof je zelf toch niet ofwel?

2 maart 2012 om 15:50

Nee Wenger kan het officieel niet verbieden maar in de achterkamer wel. Desnoods kan hij het gewoon persoonlijk vragen aan van Persie!

2 maart 2012 om 16:37

@persiongooner
Hier verkondig je gewoon onzin. Ik weet toevallig dat Mertens ook pijntjes heeft / had en zich daarom heeft afgemeld voor Belgie. Dat heeft hij (naar eigen zeggen) op eigen initiatief gedaan zodat de kans groter is dat hij zondag in de topper tegen Twente fit is. Datzelfde hadden Van Persie en Vermaelen ook gewoon kunnen doen. Niemand zal hun dwingen om te komen, of nog sterker schorsen, dat is gewoon belachelijk. Met andere woorden, Wenger moet hier niet zo zeuren. Het zijn ten slotte geen kleine kinderen, of wel?

2 maart 2012 om 17:21

Dat is geen onzin hoor. Meestal stemmen de bonden wel in, toegegeven, maar als de bondscoach een speler die nog een fifa-licentie heeft, oproept dan is de speler verplicht hieraan te voldoen. Zelfs als deze bedankt heeft voor het nationale team.

Fifa heeft monopoly op voetbal he..

2 maart 2012 om 16:08

Ik heb ook een mond maar zeg niet als ik geblesseerd ben omdat ik van voetbal hou. Ook V. Persie en Vermaelen houden van het voetbal. Je wilt altijd spelen! Dus moeten ze tegengehouden worden om te spelen met een blessure.

Huiie huilie..deze man komt zelden in het nieuws zonder dat ie aan het zaniken is. Na elke interlands weet je dat die man weer gaat piepen. Vrij lastig.

2 maart 2012 om 13:40

En geef hem eens ongelijk dan... Hij heeft hier gewoon gelijk. Dan kun je wel zeggen dat het irritant is, maar jij zou hetzelfde doen.

2 maart 2012 om 16:39

Nee hij heeft geen gelijk. Hij wist zelf dat Van Persie niet 100% was, dan had hij ook kunnen zeggen 'robin het lijkt me verstandiger als je deze oefentrip overslaat'. Niemand had daar raar van opgekeken. Dit achteraf gezeik is wel erg makkelijk. Als hier iemand wat kwalijk valt te nemen is het Arsenal of Van Persie zelf.

2 maart 2012 om 16:45

Tja, hij had het wel kunnen zeggen, maar ik denk dat Wenger dacht dat Van Marwijk wel verstandig genoeg is om hem er gewoon niet in te doen. Achteraf is het wel makkelijk praten, maar gelijk heeft hij wel.

Hij heeft gewoon gelijk. vpersie had vorige week al liesklachten, en bewoog in de oefeninterland ook erg moeilijk.

ik weet niet hoe arsenal gaat presteren tegen liverpool zonder van persie maar ik hoop gewoon dat de klachten snel weg gaan en dat hij weer kan spelen want hij is egt belangrijk voor arsenal

en als er geen interland was geweest, hadden ze misschien wel een bekerwedstrijd, of oefenpotje of weet ik veel.

Stop anders gewoon met interlandvoetbal, dat kan ook.

2 maart 2012 om 13:35

Helemaal stoppen hoeft van mij niet, maar de oefeninterlands tijdens het seizoen afschaffen vind ik een top idee! Niemand zit daarop te wachten.

2 maart 2012 om 13:41

en ze willen ook af van interlandvoetbal voor het seizoen (augustus) en aan het eind (begin juni).

Nog even en de clubs bepalen of de spelers nog mogen uitkomen voor de landenteams, net zoals de Amerikaanse sporten.

Daar wilden de Nba, Nhl, NFL en MBA ook niet dat de Europeanen mee doen aan de Olympische spelen of aan wereldkampioenschappen. Tenzij de belangstelling uit Europa achteruit loopt (lees finaciele belangstelling) want dan komt er een Dreamteam USA op bezoek bij de Spelen zodat ze weer optimale exposure hebben (en veel inkomsten uiteraard)

2 maart 2012 om 18:20

ik wel, ik zie het liefst elke week een interland.

wanneer Van Persie al niet fit was, had hij dat zelf toch ook aan kunnen geven door niet te gaan spelen. Lijkt me logisch dat Van Marwijk verwacht van Van Persie dat hij 100% fit is als die gaat spelen.

Robin weet van zichzelf toch of hij wel of niet kan spelen. Hij voelt z'n lichaam het best aan en moet weten wat er van hem verwacht wordt. Het lijkt mij dat Arsenal voor hem het belangrijkst.

2 maart 2012 om 14:34

Inderdaad. Ze verdienen miljoenen maar in dit soort gevallen lijken ze wel kleine kinderen met papa als coach.

Hij heeft gewoon gelijk, kijk in wat voor situatie Arsenal zit ze hebben v.persie zo erg nodig !

Ach, en zelf koop je alle talenten weg bij kleine clubs. Dat snappen wij dan weer niet. Dat is ook niet te rechtvaardigen wat mij betreft.

Verder heeft van Persie zelf ook nog inspraak. Als hij aanvoelt dat hij niet kan spelen, dan moet hij zelf ook verantwoordelijkheid nemen om dat te zeggen... Wenger had van tevoren zelf ook kunnen aangeven dat hij niet wilde dat van Persie speelde. Ook niks over gehoord.

Vind het wel nogal lullig als Wenger de volledige schuld bij Van Marwijk neer zou leggen.
Van Persie zelf kan ook aangeven of hij kan spelen of niet. Blijkbaar heeft hij aangegeven dat dat kan en dus moet Wenger ook zijn eigen speler, nota bene zijn aanvoerder, tot de orde roepen.

Altijd maar klagen, die Wenger. Word er een beetje moe van...

Ik verwacht wel dat Van Persie gaat spelen op zaterdag tegen Liverpool. Hij oogde in die wedstrijd best wel fit al had hij beter terug kunnen keren naar Engeland. Vermaelen word ook een grote gemis dan moeten we het doen met Djourou die een drama is.

Jaja laat de Wenger bashing maar beginnen. Maar inhoudelijk is er geen speld tussen te krijgen.

Dit is trouwens wat Wenger echt zei:

“[on Van Persie’s substitution] It was planned by his manager [bert van Marwijk] because he knows we have a tough schedule. We are the only team in the world who plays Sunday, Wednesday, Saturday, Tuesday.”

Edit: Dit betekent dus dat hij blij is met Van Marwijk zijn handelen.

2 maart 2012 om 13:46

VZ redactie begint met de dag raarder te worden vind ik. Ze beginnen een soort tabloid te worden telkens woorden en zinnen verdraaien zodat mensen in een zwart daglicht komen te staan. Nu dit en laatst dat Arsenal zijn schuld hoger werd terwijl dat niet zo was.

2 maart 2012 om 13:49

Telegraaf stijl. Wenger is woedend op Belgie, maar absoluut niet op Van Marwijk. Maar dat zou niet zoveel hits krijgen. Nu voldoet Wenger weer aan het beeld van zeikerd (ondanks dat hij inhoudelijk bijna altijd wel zinnige dingen zegt).

2 maart 2012 om 13:48

Dit is overigens ook wat Wenger zei:

Thomas Vermaelen and Robin van Persie will be assessed ahead of Saturday's trip to Liverpool after returning from international duties with knocks. Wenger says they were carrying injuries after the win over Tottenham and the Frenchman is surprised they were not rested.

''the Holland manager hasn’t spoken to me but he knew Robin was injured because he said he will play him, despite his groin problem,'' he said.

Dus als ik beide uitspraken ter overweging neem dan wist Wenger dat hij Van persie 1 helft zou spelen en een lichte blessure had. Huh? Volgens mij is hij de weg kwijt.

Vz uitspraak klopt wel degelijk

2 maart 2012 om 13:55

Nog steeds plaatst VZ het in een context die er niet is. Zeker wanneer je weet dat mijn quote erbij hoort.

2 maart 2012 om 14:07

Persiangooner

Context is nog erger zelfs! Je gaat toch niet in de ene artikel geen uitspraak doen dat je niet met Bert van Marwijk hebt gesproken

En in het andere artikel verteld wenger dat het gepland was om Robin maar 1 helft te laten spelen.

Dit is naar mijn mening iemand die volkomen de weg kwijt is. Vraag me dan af of Wenger zelf wel weet wat hij afgesproken heeft met Bvm.

Edit: Denk dat VZ alleen dat ene nieuwsfeitje op arsenal heeft vertaald. Ze hadden naar mijn mening die andere ook wel mee mogen nemen. Was de opwinding nog groter geweest

2 maart 2012 om 14:13

Nee hij kan Van Marwijk toch prijzen om zijn handelen, en zeggen dat Bert het gepland had, zonder samen te hebben overlegd? Jij en ik weten toch ook dat het de bedoeling van Bert was om RvP maar 1 helft te laten spelen, ongeacht de wedstrijdsituatie.

2 maart 2012 om 14:24

Was ook de bedoeling van Bvm om Robin maar 1 helft te laten spelen. Maar dat zinnetje van Wenger: Wenger says they were carrying injuries after the win over Tottenham and the Frenchman is surprised they were not rested.

Hiermee zegt hij letterlijk dat hij verrast is dat Van persie geen rust was gegund. In dat andere artikel (die jij had gepost) is hij tevreden met van Marwijk's handelen.

Dit zijn 2 verschillende reacties (van mening) op het spelen van Robin in de 1e helft. En is Wenger volgens mij de weg kwijt.

2 maart 2012 om 13:49

Als dit de letterlijke tekst is (jouw stuk) dan is er inderdaad geen speld tussen te krijgen. Maar als ik de VZ artikel lees dan is mijn mening:

1) Van Persie kent zijn lichaam het best, die zou dus moeten zeggen ik speel liever niet.
2) Als van persie al klachten had, dan moet hij afzeggen.
3) Ik vind niet terecht dat Wenger van Marwijk daar min of meer de schuld voor moet geven.
Weet natuurlijk niet hoe het gesprek tussen van RvP en BvM gelopen is.

Als BvM zegt: Ik weet dat je geblesseerd, maar ik heb liever dat je wel speelt. Dat is dus fout, want dan zet je RvP in die zin onder druk om te spelen.

Als BvM zegt: RvP hoe voel je je? Ik neem liever geen risico en RvP zegt: Beetje liesklachten maar valt wel mee, dan is RvP niet goed bezig.

2 maart 2012 om 13:55

Wow, dan zijn zn woorden wel héél erg verdraaid in dit artikel. Kan me overigens ook niet voorstellen dat Van Marwijk willens en wetens een halfgeblesseerde Van Persie op zou stellen als je ook nog eens een fitte Huntelaar op de bank hebt.

Ik neem mijn woorden terug hierboven.

2 maart 2012 om 14:08

Ach, diezelfde mensen zeiken ook op Wenger omdat hij koppig is, teveel van kinderen houdt en te weinig geld over de balk smijt.

Ik heb me voorgenomen dat soort lui maar lekker in hun waarde te laten.

2 maart 2012 om 14:52

"the Holland manager hasn’t spoken to me but he knew Robin was injured because he said he will play him, despite his groin problem," he said.

2 maart 2012 om 18:27

"personally I think that the friendlies are becoming more and more difficult to accept for everybody," he said.

"for example, we had Gervinho going to the Africa Cup of Nations. You lose the player for a month and I cannot play him. He goes again on Wednesday night to play for Ivory Coast, in Ivory Coast. It's absolutely ridiculous, frankly. He came back [on Thursday] but I couldn’t use him until now because he was tired from the Africa Cup of Nations.

"i was always in favour of using the players for official games and I never asked any player not to go 100 per cent for his country when it is a qualifier or a big competition. But the friendlies are becoming more and more difficult, especially in this period."

Thomas Vermaelen and Robin van Persie will be assessed ahead of Saturday's trip to Liverpool after returning from international duties with knocks. Wenger says they were carrying injuries after the win over Tottenham and the Frenchman is surprised they were not rested.

"the Holland manager hasn’t spoken to me but he knew Robin was injured because he said he will play him, despite his groin problem," he said.

"the same with the Belgium manager. We are the only team in the world who have that schedule [of three games in nine days] so it is very difficult to understand that our players had to go injured to Greece and play 90 minutes for Belgium. That’s not defendable.

"we played Sunday against Tottenham, Wednesday night international friendlies, Saturday 12.45 at Liverpool, Tuesday night against Milan. Any football player knows that it is impossible to play these four games at the top level. It is impossible. So for us it is vital we do not lose the players now.

"if you go into a period like that with players already touched, you have more chances to lose the players."

dat staat op de arsenal site

Van Persie had ook zelf kunnen kiezen om mee te doen hij voelt het best aan hoe het gaat

Arsène Wenger heeft gelijk. Je moet Van Persie niet tegen Engelsen opstellen, die gaan er veel te wild in.

Van Persie heeft woensdagavond in ieder geval niet veekl uitgevoerd, dus die "blessure" kan nooit verergerd zijn.

Word echt moe van de commentaar van sommige mensen???

Alsof er een speler bestaat die nee zegt tegen voetballen, en al helemaal niet Van Persie en Vermealen die houden ervan om tot het uiterste te gaan. Dan moet je als oudere persoon en trainer ( Van Marwijk) de spelers onder je hoede nemen en ze behoeden van blessures.

Dat Wenger nu mischien 2 spelers kwijt is aan een oefen interland en daar boos over is begrijp ik dan wel. En ja ben niet objectief want ben voor arsenal maar neem aan dat de meeste mensen dit wel kunnen begrijpen.

Fraai is dat! Zou Van Marwijk niet bij Van Persie geinformeerd hebben of hij in staat was te spelen? Het wordt tijd dat spelers hun stem eens laten horen. Hoe Robben zich stil hield in het gekibbel tussen de Knvb en Bayern Munchen bijvoorbeeld, heeft weinig met professionaliteit en verantwoordelijkheid te maken!

Overigens vind ik dat Wenger altijd wel wat te zeiken heeft! Arsenal wil altijd voor het hoogste gaan, maar stemt met haar focus op jeugdspelers totaal niet af op de belasting die een topselectie voor de kiezen krijgt in een seizoen. Dat je spelers interlands spelen is inherent aan het niveau dat je nastreeft. Door de weinige afstemming tussen in- en uitgaande transfers (wat heeft Arsenal nu werkelijk gedaan om het vertrek van Fabregas en Nasri op te vangen?) heeft de club zich afhankelijk gemaakt van haar enige absolute topper Robin van Persie! In plaats van elke bondscoach verzoekjes te sturen het rustig aan te doen met zijn spelers kan Wenger ook hand in eigen boezem steken! In ieder geval hoeft Van Marwijk niet de baard eraf te krijgen als hij Van Persie 45 minuten laat spelen! Zeker niet als er vooraf geen reden was om daar van af te zien!

2 maart 2012 om 15:11

Ben ik niet met je eens. Voor de speler is zoiets een moeilijke situatie. Als Robben bij Bayern zijn mond open doet verwijten ze hem daar dat hij niet goed met zijn vak bezig is. Als bij Oranje begint te zeiken dan wordt hij hier afgekraakt.

De enige oplossing is om vriendschappelijke interlands in Juni en Augustus te spelen. Kwa sportieve kwaliteit of belang slaan die wedstrijden sowieso nergens op.

Tja, zoals we Wenger kennen. Als hij gewoon beter had geinvesteerd in z'n selectie dan had hij voor zulke gevallen een goede back-up. Iemand die ook in een topwedstrijd doelpunten kan maken als vervanger van iemand. Hij weet nu toch wel een keer donders goed dat landen zich ook in de sterkste selectie willen voorbereiden op een groot toernooi? Bah, deze man wordt met de dag vervelender.

2 maart 2012 om 19:09

Helemaal mee eens! Wenger is een vakman en een gerespecteerd coach, maar ook een eeuwige zeikerd die altijd zijn eigen straatje weet schoon te vegen en ook in dit geval weer genoeg redenen ziet om zich verongelijkt te voelen. Ik ben benieuwd of hij zich ook zo zelfbewust en kritisch is over praktijken waarin Engelse clubs - en Arsenal niet als laatst - pubers verleiden huis en haard te verlaten, de ouders in hun kielzog te paaien met een baantje op de club en opleidingsinstituten in zwakkere competities rechtstreeks te duperen door ondanks de veel te scheve verhoudingen in het internationale topvoetbal deze clubs tot de laatste drup uit te knijpen! Over dat soort schandalige praktijken hoor je Wenger niet. Maar als de enige vedette minuten maakt voor een team dat niet het zijne is en hij intussen als gevolg van dit zuinige transferbeleid geen volwaardige vervanger heeft, is de wereld te klein!

Als van Persie werkelijk geblesseerd zou zijn had hij zich echt wel afgemeld voor de oefeninterland.
Ik kan me niet voorstellen dat zowel van Persie als van Marwijk zouden instemmen met spelen als hij van tevoren
al geblesseerd zou zijn.
Daarnaast heeft BvM al rekening met Arsenal gehouden door hem maar een halve wedstrijd te laten spelen. Dus Wenger
heeft niet zo veel te klagen.

Marwijk maakt de alleen maar domme beslissingen.. als je speler geblesseerd is hoezo stel je hem dan in godsnaam op?? je hebt toch huntelaar/de jong ....

Hij heeft enigszins wel gelijk, maar RVP is zelf toch ook oud genoeg om te zeggen: Trainer ik speel liever niet vanwege de pijn in mijn lies.

Wat een onzin wat Vz/telegraaf hier vertoont.
op de site van Arsenal zegt Wenger het volgende : on the situation after the internationals...
So far it is OK, we have no injuries from Wednesday night. Everybody looks alright.

on Van Persie coming off at half time...
It was planned by his manager because he knows we have a tough schedule. We are the only team in the world who plays Sunday, Wednesday, Saturday, Tuesday.

2 maart 2012 om 17:31

haha als dat waar is, en het Nederlandse artikel gewoon er helemaal naast zit, is het wel heel grappig Zitten we allemaal te klagen hier en dan klopt er gewoon niks van

Sowieso onzin om een vriendschappelijke wedstrijd in deze drukke weken te plannen.

2 maart 2012 om 14:10

Zonder RVP schat ik de kansen van arsenal tog lager in morge al hoewel liverpool ook wat spelers mist
Steve G agger enzo

Beetje kinderachtig dit van Wenger. Van Marwijk heeft alle recht om Van Persie te selecteren. De medische staf van Oranje is capabel genoeg om de fitheid van hem te beoordelen. Hij is idd niet 100 en heeft wellicht daarom ook maar 45 minuten gespeeld, in een wedstrijd die nou niet echt op het scherpst van de snede werd gespeeld.
Wenger moet niet denken dat Van Persie bezit is van Arsenal. Hij wordt prima betaald voor zijn diensten, maar kan in redelijkheid beslissen in samenspraak met Oranje of hij kan spelen of niet.
Je kunt je onderhand wel afvragen of dit soort interlands nog zinvol is. Uiteraard is het voor de continuïteit van een nationale ploeg goed om de spelers bij elkaar te hebben, maar deze periode lijkt daar niet geschikt voor. Deze interland zit ingeklemd tussen de heen- en terugwedstrijd van 1/8 finale van de CL, tussen 1/8 en 1/4 finale EL en niet te vergeten de competitie. In een toernooi-loze zomer kan je wellicht iets meer ruimte maken in de kalender, maar in dit jaar lijkt dit wat te veel van het goede.
De Fifa heeft al in samenspraak met de grote clubs in Europa besloten dat de vriendschappelijke interland in augustus uit het schema gaat, wellicht een optie om hier ook goed naar te kijken.

2 maart 2012 om 15:13

is de medische selectie van Oranje wel zo capabel? Met die mening zijn ze het bij Bayern en Arsenal namelijk niet eens.

2 maart 2012 om 17:33

En na Robben en Bayern is het dus makkelijk scoren voor clubtrainers. Maar dat betekent niet dat ze ook gelijk hebben.

Rondom Robben heeft de medische staf van Bayern in elk geval zitten slapen. Uitgenodigd worden om medici mee te laten kijken, en dat dan niet doen... dat is vragen om problemen. Wie er uiteindelijk gelijk had zullen we wel nooit weten, maar het staat zeker niet vast dat het aan de NL medici lag.

De laatste interland van het nederlands elftal moet je een beetje zien als de generale repetitie voor het EK .
Van Markwijk moet alle topspelers dan ff in actie zien om te kijken of alles goed staat of dat er misschien nog aan het een en ander gesleuteld moet worden.
En aangezien de spitpositie een moeilijke kwestie is was het echt noodzakelijk om zowel Huntelaar als van Persie te observeren in de spits tegen een sterk elftal.

Je fit voelen is ff heeeel wat anders dan écht fit zijn. Als een dokter ziet dat zo en zoveel minuten spelen je nog verder kunnen schade, kan je wel leuke mond hebben en roepen dat je fit bent om te spelen etc maar uiteindelijk heb je er weinig verstand van. Net zoals iemand die zich kiplekker voelt en opeens een hartaanval krijgt.
En komen ze geblesseerd terug, is het de taak aan de club (die er helemaal buiten staat, maar wel zijn riante salaris betaalt) om de speler weer fit te krijgen, jaaaa dikke neus! Zal ff lekker worden!

Bedrijfsleven zou 't zelfde zijn...ik laat me beste werknemer een dag uitzenden, en die jongen breekt zijn hand waardoor ik hem morgen niet kan gebruiken. Net wanneer ik hem nodig heb! Jooeeeepieeeee hoor eej!
Je hebt gelijk Wenger! Zaterdag big big game!
Go on the Arsenal !!

Wenger heeft gewoon gelijk maar kan hier weinig tegen doen. Het zou toch te gek zijn dat Arsenal CL mist omdat spelers voor hun land geblesseerd raken. De Fifa/eufa denken alleen aan hun eigen belang en dat is geld verdienen met de landenteams. Zowel op een mondiaal kampioenschap als wel in de merchandising. Een speler heeft weer eigen motieven, en weinig stellen het belang van hun club op de eerste plaats terwijl zij wel betalen.
Ja en een land wil natuurlijk zijn beste spelers opstellen.
Ik zou het redelijk vinden dat als een speler gebleseerd raakt in een interland. Het desbetreffende land zijn zijn salaris voor een groot deel doorbetaald gedurende het verzuim.

Ben het wat dit betreft eigenlijk altijd met de coaches van de clubs eens. Voor al die zinloze vriendschappelijke wedstrijden riskeren je belangrijkste spelers kwijt te raken door de egoïstische bonden en bondscoaches vind ik eigenlijk absurd. De club betaalt de speler en heeft een loodzwaar en belangrijk programma. Spelers raken vermoeid door die belachelijke potjes en riskeren ook nog eens blessures en dat enkel en alleen om te zorgen dat het shirt van het nationale elftal geen gezichtsverlies lijdt, de stadions gevuld zitten en de kijkcijfers lekker hoog zijn. Sowieso vind ik het voetbal van de landen ver ondergeschikt aan het clubvoetbal maar goed, dat is subjectief.

Er moet snel een eind worden gemaakt aan dit soort interlands. Het argument van 'tactieken uitproberen' vind ik vrij zwak. Natuurlijk is dit van belang maar dit kan ook op de trainingen en in de oefenduels in aanloop naar het belangrijke toernooi. Om dit maar telkens middenin het seizoen te doen vind ik ridicuul. Je schiet er weinig mee op en richt gewoon veel schade aan.

In dit geval moet ik toch mijn vraagtekens zetten bij de woorden van Wenger, maar dat komt misschien omdat ik niet helemaal geïnformeerd ben. Ik vind het in ieder geval redelijk toevallig dat hij v. Persie en Vermaelen wekelijks opstelt en dat net wanneer er een interland is, het de desbetreffende bondscoaches aan te rekenen is dat de spelers werden opgesteld. Is het echt toevallig zo dat beide spelers al die tijd fit waren en nu plotseling geblesseerd raakten vlak voor de interlands? Of heeft Wenger wekenlang het risico genomen met de beide heren en ze met pijntjes laten spelen en bekritiseert hij nu de bondscoaches om iets waar hij in principe zelf ook schuldig aan is? Natuurlijk is het belang van beide spelers in de lopende competitie groter dan in de oefenduels voor hun landen, maar in principe doet hij dan precies hetzelfde. Maar goed, ik ben dus niet helemaal op de hoogte maar als het echt zo is als dat Wenger het schetst en hij zelf geen risico heeft genomen dan vind ik het zeer toevallig maar sta ik honderd procent achter Wenger. Wat mij betreft schaffen ze alle interlands ter oefening gedurende het lopende seizoen af en kan er worden gediscussieerd over de kwalificatieduels. Er moet dan maar ruimte worden gemaakt om de interlands apart af te doen en de clubs moeten niet alsmaar bang hoeven te zijn dat hun sleutelspelers terugkomen met kwetsingen, blessures of vermoeidheid.

Wenger heeft natuurlijk groot gelijk, waarom zou je een speler opstellen in een nietszeggende vriendschappelijke wedstrijd wanneer hij ook maar een klein beetje geblesseerd is? De belangrijkste fase van het seizoen breekt aan en dan raak je als club een international kwijt... bijzonder vervelend natuurlijk. Overigens kunnen blessures altijd voorkomen dus een fitte speler die geblesseerd raakt tijdens een interland is het gewoon pech voor de club.

2 maart 2012 om 17:19

Wenger heeft helemaal geen gelijk. Het is niet Van Marwijk's taak om na te gaan of iemand een pijntje heeft. Als ze bij Arsenal denken dat Van Persie voor zijn eigen bestwil niet kan moet spelen, dan moeten ze hem dat aanraden. Vervolgens moet Van Persie zelf weten wat hij doet.
Als hij naar Arsenal luistert dan moet hij zich afmelden bij de bondscoach, dat heeft hij niet gedaan dus Van Marwijk gaat ervan uit dat er niks aan de hand is en dat Van Persie kan spelen.

Dat de blessure verergerd is, is Van Persie's eigen schuld. Dan had hij zich maar moeten afmelden bij de bondscoach.

dit is dus een grote fout, het is niet wengers schld, het is niet van marwijks schuld, maar alle verantwoording ligt hier bij van persie zelf.

van persie moet zelf kunnen beslissen of hij wil spelen of niet, van persie heeft die wedstrijd gespeeld, en als hij dat deed met liesklachten is van persie zelf gewoon heel erg dom geweest. van marwijk heeft gewoon het recht om zijn spelers op te stellen, mits die zelf aangeven te kunnen spelen

Wenger moet gewoon met zijn spelers gaan praten. Als Van Persie tegen Van Marwijk had gezegd dat zijn liesblessure nog opspeelde, dan had Van Marwijk hem echt niet opgesteld. Je kon trouwens ook totaal niet zien dat hij ergens last van had, want hij haalde zijn bedroevende-oranje-niveau probleemloos. Nu gaat Wenger zitten zeuren tegen de bondscoaches, maar de spelers hebben zelf hun inbreng in deze en hun eigen belang en kunnen anders ook altijd prima hun zegje doen. Dus monsieur Wenger, praat met Vermaelen en Van Persie.

diene vent heeft zekers zijn regels gekregen??!!
hij is boos op van marwijk, george leekens!!
wie is de volgende? echt een ambetante vent, nog erger dan een vrouw die menstrueert

Niet zo zeiken zuurpruim, Wij moeten het morgen doen zonder Gerrard,agger, Lucas en met een Suarez die wanhopig uit vorm is.

2 maart 2012 om 14:58

het wordt morgen inderdaad een clash of the losers haha. Als gooner zijnde denk ik dat het gelijk wordt; liverpool thuis krijgt gewoon een enorme doping van het publiek waardoor als ze stelletje beesten te keer gaan. Ben benieuwd of Arsenal dezelfde mentaliteit als zondag kan opbrengen want anders is het game over.

Goh, dat wordt nog druk. Ook nog een oefenwestrijd tegen Arsenal vóór het EK.

Toch heeft hij hierin deels gelijk.

Arsenal betaalt de spelers en als spelers niet volledig fit zijn dan moeten landenteams daar rekening mee houden. Niettemin vind ik dat Wenger niet altijd naar de bondscoaches moet wijzen, maar ook eens met zijn eigen spelers moet gaan praten. Is het zo moeilijk om tegen Van Persie en Vermaelen te zeggen dat ze zich beter kunnen afmelden voor die oefenpotjes? Dan krijg je dit gehuil ook niet achteraf. Tenslotte blijft de speler zelf eindverantwoordelijk....

waarom kan vz geen goed begrijpend lezende mensen aannemen om artikelen goed te interpreteren?
Wenger zegt juist dat hij het begrijpelijk vond dat Robin maar 45 min speelde, omdat ie wat last had van liesklachten. Idem dito Vermaelen. Hij geeft alleen wel aan wat hij Altijd al aangeeft; opdonderen met die vriendschappelijke interlands want het heeft 0,0 waarde. Bovendien vind ik dat v marwijk net als Engeland juist meer mensen hun debuut had moeten gunnen. Ik bedoel dit NL is bijna aan het eind van zijn latijn; waar blijft de goede verjonging? Hoe lang gaat ie wachten met sneijder eens op de bank te zetten aangezien hij als een natte krant speelt.

Van Persie is net een juffrouw zwak ventje , heeft vaak snel pijntjes ! Wenger wat een zuurpruim ,en maar om alles zeuren . Presteren met Arsenal ho maar ? Wenger moet niet zeuren hij was fit toen hij speelde ,hij moet een stok hebben om mee te slaan ,om zn frustratie,s van afgelopen jaar slecht presteren ,om die eruit te gooien !

Uiteindelijk heeft Wenger wel gelijk dat wanneer een speler al licht geblesseerd is het erg zonde is dat hij straks een belangrijk duel moet missen.
Aan de andere kant had een volledig fitte van persie ook geblesseerd kunnen raken in de wedstrijd of tijdens een training bij arsenal voor as zondag.
Wat ik wil zeggen is dat die oefeninterlands er nu eenmaal bij horen en net als in eigen wedstrijden, trainingen etc. lopen de spelers risico om geblesseerd te raken. We kunnen de interlands moeilijk gaan afschaffen natuurlijk.

Mensen klagen wel heel snel wanneer het om wenger gaat, ik zag net ook een reactie over hte feit dat hij graag met kinderen werkt en moest toen denken aan die grap over Wenger.

Scout: "hey Arsene, I have three new players for you"
Arsene: "not interested, I dont have money"
Scout: "but I'm sure you will find these players very interesting. They are Young, Keane and Bent"

2 maart 2012 om 15:08

Onzin oefenwedstrijden naar aanloop van een EK kan nuttig zijn !

2 maart 2012 om 15:32

hoe dan? Het EK begint over 5 maanden. Iemand die nu goed in vorm is kan over 5 maanden helemaal uitgeblust zijn. Iemand die bij zijn club op de bank zit kan over 5 maanden de sterren van de hemel spelen.

Voorbeeld Klose. Op het laatste WK topscorer. Bij Bayern zat ie het hele seizoen op de bank. Die jongen was lekker goed uitgerust op het WK en presteerde dus ook sterk.

2 maart 2012 om 15:40

@badr Hari.
Waar zeg ik dat oefenwedstrijden in aanloop naar het EK niet nuttig kunnen zijn dan?
Volgens mij heb je me verkeerd begrepen of niet goed gelezen

2 maart 2012 om 15:43

''scout: "hey Arsene, I have three new players for you"
Arsene: "not interested, I dont have money"
Scout: "but I'm sure you will find these players very interesting. They are Young, Keane and Bent"''

Die wenger, heeft wel wat te verduren gehad. Beschuldigd van pedofilie. Mourinho die hem uitmaakte voor een voyeur

2 maart 2012 om 16:21

Inderdaad ja....vind het wel heel ver gaan om hem te beschuldigen van pedofilie, maar de grap is er niet minder sterk om

Dus waarschijnlijk geen van Persie bij Arsenal en geen Gerrard bij Liverpool. Maakt het toch wel weer wat eerlijker .

Nee maar zonder grappen, natuurlijk moet de speler zelf bepalen of hij wel of niet kan spelen maar blijkbaar kunnen ze dat dus niet goed genoeg inschatten. Wat me opvalt is dat de medische staffen van verschillende nationale elftallen hier zo hard in falen. Zij zouden moeten kunnen bepalen of een speler wel of niet speelt. En dan vind ik het raar dat spelers zo super vaak geblesseerd terug komen van de interlands.

Medische staf of de bondscoaches?br Ik weet het niet.

2 maart 2012 om 15:09

Wenger is een zuur man

Ook ik word ontzettend moe van deze vent!! Als je de beste spelers wil , dan weet je dat ze voor hun land uitkomen!!!

"ik snap absoluut niet waarom mijn geblesseerde speler naar Griekenland moet om negentig minuten te spelen voor België, dat is niet verdedigbaar. Het is onrespectvol voor zowel de speler als voor mij.”

Sorry hoor maar de speler in kwestie kan toch zelf wel bedanken als hij geblesseerd is?
van der Vaart heeft zich toch ook afgemeld omdat hij geblesseerd was?

Daarnaast lijkt het me ook wel een goed plan om in deze tijd die nutteloze vriendschappelijke duels te stoppen. Geef spelers en de technische staf voor een Ek of Wk gewoon 1 of 2 extra oefenpotjes zodat de clubs die de spelers betalen geen last hebben van spelers die een blessure oplopen. Ook bv zo'n botsing met Huntelaar en Smalling (volgens mij) voorkom je dan of krijg je in zo'n oefenduel waar het land dan last van heeft maar waarschijnlijk niet de club (of het moet een heel ernstige blessure zijn). Lijkt me iets eerlijker en dit geeft de spelers ook wat meer rust over het hele seizoen door niet meer extra vlieg/reisuren te maken voor zulke nietszeggende wedstrijdjes.

2 maart 2012 om 16:36

Het is inderdaad niet zo dat Vermaelen gedwongen werd. Mertens en Martens hebben toch ook gewoon afgemeld.

Vermaelen had trouwens na de eerste training een enkelverband aan maar deed tegen de journalisten teken dat hij gewoon kon spelen.

Groot gelijk heeft ie. Nou mist ie misschien zijn dure sterspeler, alleen maar door die nutteloze poep-interlands. Afschaffen dat interlandvoetbal.

Ach Wenger heeft hier 100% gelijk. Spelers die niet helemaal fit zijn dienen niet opgeroepen te worden uit respect voor de club. Zoals hij zelf al aan geeft: een Vermaelen die geblesseerd moet afreizen naar Griekenland om vervolgens ook nog de 90 minuten vol te maken.. Te absurd voor woorden gewoon. Het is misschien het eeuwige cliché, maar clubs betalen deze spelers een fortuin en dienen gewoon mijns inziens het recht te hebben ze voor oefeninterlands niet af te hoeven staan, al helemaal wanneer ze niet 100% fit zijn.

Overigens heb ik het interview ook gelezen, maar daar deelt Wenger helemaal niet zo'n sneer uit naar Van Marwijk. Heb ik iets gemist of is er hier enigzins sprake van sensatie-journalistiek?

Als de spelers niet fit zijn, dan moeten ze zelf aangeven niet te kunnen spelen. Wenger moet maar met Van Persie en Vermaelen praten en niet in de media zeuren over Van Marwijk. Hij gaat ook maar uit van wat spelers zelf aangeven en wat de medische staf adviseert.

Ik wordt een beetje moe van deze man. Blijkbaar door clubartsen speelklaar bevonden. Ook Van Persie geeft aan te willen spelen. Laat Wenger alsjeblieft eens ophouden met zeuren.

Wou net zeggen Van Persie is volwassen genoeg en ervaren genoeg om aan te kunnen geven fit te zijn of niet? Had Van Marwijk ook niet erg gevonden! Hij moet Van Persie daarop aanspreken en niet de bondscoach die kan toch niet ruiken wat er aan de hand is weet zeker dat hij gevraagd zou hebben ben je fit genoeg te spelen? Wat een zeurpiet is dat zeg!

Groot nieuws: Wenger is boos! Die ouwe zeiksnor is altijd boos, verongelijkt, weet ik het. Tijd om eens met pensioen te gaan.

Ik snap heel goed dat Wenger woedend is, alleen moet hij die woede aan het adres van de Fifa richten, die dit onnozele idee van een internationale midweek in de al overvolle speelkalender hebben bedacht. Als die interlands er dan toch (moeten) zijn, dan is het logisch dat Van Marwijk zijn sterkst mogelijke opstelling uitprobeert.

2 maart 2012 om 17:16

Waarom zouden ze boos moeten zijn op de Fifa ?
Het was toch allang bekend dat de wedstrijd gespeeld zou worden, houd er dan maar rekening mee.
Overigens is het niet de taak van Van Marwijk om bij iedereen na te gaan of ze geen pijntjes hebben. Als Van Persie daadwerkelijk geblesseerd was, dan had hij zich af moeten melden bij de bondscoach. Dat deed hij niet, hij trainde mee, alles leek prima dus dan gaat hij ook spelen.

Het is het risico dat Van Persie zelf heeft genomen, zijn eigen schuld als de blessure verergerd is. Dan had hij zich maar af moeten melden.

2 maart 2012 om 17:35

Ja, het was al bekend. Maar het slaat natuurlijk nergens op, zo'n oefeninterland in deze fase. Op dat punt hebben de clubs recht van spreken. Maar dan wel het bestuur, en niet de trainers wat mij betreft. Wenger moet gewoon zijn eigen werk doen en ophouden zich met dat van anderen bemoeien.

Ongelofelijk!
Een speler hoort zelf aan te voelen of hij wedstrijd fit is!,
Overigens is het voor een speler gewoon een eer om voor het land uit te komen...maarja dat begrijpt wenger niet want hij heeft nog nooit een team gecoached dat bij de beste ter wereld hoort!

elke club heeft hiermee te maken, hou eens op met dat gezeik de Hele tijd..

Je kan je afvragen wat er klopt aan dit artikel (op de website van Arsenal staat iets heel anders), maar in algemene zin vind ik het altijd wel grappig dat de bondscoach voorzichtig moet zijn, maar de clubcoach kennelijk niet. Er wordt nu blijkbaar overwogen om RVP zaterdag gewoon in te zetten, ondanks blessure. Dan doet Wenger dus hetzelfde als Van Marwijk. Niets te klagen dus.

2 maart 2012 om 18:14

Gelukkig is Arsenal niet de werkgever van Van Persie... oh wacht.

5 maart 2012 om 11:01

Gelukkig zijn er geen Fifa-regels over het afstaan van spelers... oh wacht.

Zinloos argument. Wenger is de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet. En we hebben dit weekend gezien dat RVP vreselijk geblesseerd was... oh wacht.

Leekens kon Vermaelen er moeilijk afhalen door de rode kaart en nu konden we eindelijk eens het duo kompany-vermaelen uitproberen. En hier nog een quote van Leekens: "onze medische staf vond Vermaelen trouwens 100 procent fit en Arsenal had ons vooraf niks gevraagd. In het verleden was dat wel zo voor oefenduels en toen heb ik de wensen van Wenger altijd ingewilligd."
Hij kwam mss terug uit blessure, maar als hij fit is, is hij fit. Bovendien moet Wenger het dan gewoon zeggen! Ik kan zeker begrijpen dat je niet wil dat Vermaelen en Van Persie niet lang spelen aangezien ze van groot belang zijn, maar we hebben allemaal een mond gekregen om mee te spreken.

Is een wedstrijdje Arsenal - Nederland in de maak ????

Tja en met wenger zijn er nog vele andere coaches die hun spelers liever niet zien spelen. Maar de fifa bepaald het interland schema en die opa's willen geen enkele veranderingen doorvoeren

De spelers kunnen zelf toch ook verantwoordelijkheid dragen. Ze kunnen zelf toch ook wel aanvoelen of ze geblesseerd zijn, dan kunnen ze toch gewoon zeggen dat ze liever niet spelen, het is toch maar een oefenpotje...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren