Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Barcelona veegt het meest vuile Real Madrid op'

Laatste update:
/

De Spaanse sportkranten praten donderdag uitgebreid over de Clásico van woensdag in het Santiago Bernabéu. Niet alleen wordt de 1-2 overwinning van Barcelona op Real Madrid uitvoerig besproken, ook Pepe krijgt voldoende aandacht naar aanleiding van zijn verwerpelijke actie jegens Lionel Messi. "Schandalig", zo vindt Marca. "De stoppen sloegen weer eens door bij hem. Pepe heeft vijf rode kaarten ontvangen, maar dat hadden er veel en veel meer kunnen zijn. Real Madrid moet maatregelen nemen en Pepe een straf opleggen. Daarna moet men, in alle rust, de toekomst van Pepe bij Real bestuderen. Als-ie dat überhaupt heeft."

Over het resultaat in het Santiago Bernabéu had de grootste sportkrant ook haar mening klaar. "Het is altijd hetzelfde liedje", verwees Marca naar het feit dat Real Madrid slechts één van de laatste dertien Clásicos heeft gewonnen. "José Mourinho koos niet voor plan A, niet voor plan B, maar voor plan C. Ricardo Carvalho speelde sinds eind september geen wedstrijd meer en Hamit Altintop speelt een marginale rol binnen de selectie. Op het middenveld drie spelers die alleen maar achteruit kunnen voetballen. Voorin was er nog maar net plaats voor wat offensieve kracht. Barcelona? In vergelijking met de laatste onderlinge ontmoeting van 10 december was alleen José Manuel Pinto een noviteit. Barcelona weet wat het moet doen: balbezit en geduld. Real Madrid paste zich zoals gewoonlijk weer aan."

/

"Niets veranderd", zo luidt het oordeel van de scribent van AS. "Mourinho wist wat het hem te doen stond toen hij een contract met Real Madrid tekende: Barcelona verslaan. De missie met Mourinho is mislukt, dat lijdt geen twijfel. Deze nederlaag is bovendien niet goed voor het imago van Real Madrid. Hij heeft van alles geprobeerd, aanvallen en verdedigen. Nu koos hij er weer voor om zich massaal in te graven en via counters uit te breken. Een belediging voor het potentieel van veel spelers van Real Madrid. De 1-0 voorsprong in de rust, de enige positieve herinnering aan het duel, was eigenlijk een leugen, maar voor veel socios een troost. Al zullen deze socios ongetwijfeld verward door van het zwart-wit denken van Mourinho."

Sport, de meest gelezen sportkrant van Catalonië, neemt geen blad voor de mond. "Barcelona veegt het meest vuile Real Madrid op", zo luidt de kop. "Real Madrid slaagt er maar niet in om Barcelona te verslaan. Hoe defensief men ook speelt, of op het randje, met de regels in de hand, provocerend, met hard spel... het wil maar niet lukken. Mourinho weet niet alleen meer hoe hij moet winnen van Barcelona, hij weet ook niet meer hoe hij niet moet verliezen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die Spaanse kranten weten wel hoe ze een titel moeten maken.

19 januari 2012 om 11:52

inderdaad! Kunnen ze hier in Nederland wat van leren.
Misschien zijn ze daar soms te hard en niet even waar, maar het zorgt er denk ik wel voor dat er naast de titel ook het artikel word gelezen.

19 januari 2012 om 15:31

Ben het met je eens, en vooral Pepe, ongelovelijk hoe hij zich gedraagde, met expres op de hand van Messi staan, of heel overdreven janken terwijl Fabregas hem niet raakte, hiervoor mag de spaanse bond hem een dikke schorsing geven! Met alle respect voor Real en Barca, maar Barca heeft zeker verdient gewonnen!

De laatste 7 classico's in eigen huis verliezen is wel iets om over na te denken.
Wat ze ook proberen het is een haast schier onmogelijke taak.

19 januari 2012 om 10:59

Ze hebben de laatste zeven Clàssic's in huis niet gewonnen. Niet zozeer allemaal verloren dus, er zaten ook gelijke spelen bij.

19 januari 2012 om 11:01

5x gewonnen
2x gelijk gespeeld

19 januari 2012 om 11:10

Ja je hebt helemaal gelijk. Ik bedacht me ineens dat de laatste keer dat ze een echt groot feest hebben kunnen vieren in eigen huis dateert van 7 mei 2008, toen Barcelona nog moest applaudisseren omdat Real kampioen was geworden. De andere keren moet er vooral teleurstelling hebben geheerst in het stadion, al konden ze na het heenduel in de Supercopa wel enigszins tevreden zijn over het spel. Het moet pijn doen.

19 januari 2012 om 11:23

Dat deed volgens mij aardig veel pijn in Madrid. Applaudiseren voor je grootste rivaal in eigen huis.

19 januari 2012 om 11:26

Klopt. Het zijn beelden die ik graag uit mijn geheugen zou willen wissen. Vervolgens kregen ze er ook nog eens vier om de oren. Zwarte dag in de recente geschiedenis van de club.

19 januari 2012 om 12:27

Wat ze ook proberen? Ze proberen 7 keer achter elkaar hetzelfde en zien dan nog niet dat het niet werkt. Hoe naïef kan je zijn..

19 januari 2012 om 13:19

Het is niet dat de andere topteams het zo goed doen tegen Barcelona. Alleen komen die ze minder vaak tegen. Ferguson slaagde er ook langs geen kanten in, iets te doen tegen Barca. Hoor je veel minder van.

19 januari 2012 om 15:00

Misschien een beetje kort door de bocht, ze spelen in de competitie 2 keer tegen elkaar dus al zouden ze die beide verliezen maakt dat toch weinig uit? Ze staan bovenaan dus hebben op dit moment alle recht van spreken.

Als die zo verder gaat , gaan paar spelers van barcelona een zware blesseure oplopen. Je kunt je man niet passeren als je weet dat een "hond" achter jou zit om jou dood te schoppen. Sad , very sad voor zo'n prachtige instituut

Mourinho heeft gewoon gefaald, simple as that. Zijn tactiek was een belediging voor alles wat Real Madrid liefheeft. Het werkte voor geen meter omdat er totaal geen sluitstuk was tussen het mega-verdedigende middenveld en de super-offensieve aanval (alleen maar pure aanvallers). Hij had gewoon Higuain nooit moeten opstellen en in de plaats daarvoor Kaka of Ozil. Die kunnen een bal vasthouden op het middenveld, een rush maken etc. Nu had je niemand op het middenveld die iets met de bal kon doen behalve terugspelen. Ongeloofelijk dat deze man 12 miljoen euro betaald krijgt voor tactische fouten die een kleuter ook inziet. De wissel van Lass was ook al zoiets, en dan laat je Pepe wel staan? Ben je wel goed wijs man?

Verder is Pepe echt een schande voor Real, die wil ik het liefst nooit meer in het prachtige witte shirt zien.

19 januari 2012 om 11:02

Mourinho is een tacticus pur sang. Je kan wel dat hij gisteren heeft geblunderd door Altintop op te stellen. Maar verder... als hij de titel wint is er niks aan de hand en is hij ook bij Real Madrid geslaagd. Iedereen weet namelijk wel dat dit Barça het beste team zo'n beetje het beste team aller tijden is. Het is geen schande (hoe vervelend het ook is) om van Barça te verliezen. Dit zeg ik als Real Madrid liefhebber. We hebben gewoon pech dat we tegen zo'n verdomd goed team moeten spelen. Respect voor de opponent. En misschien dat we tegen wat meer druk moeten zetten op de verdediging van Barça, want daar ligt de zwakte!!

19 januari 2012 om 11:51

friseka, jij noemt mourinho een tacticus pur sang maar zegt gelijk dat real meer druk moet zetten.
Dan moet je dus voetballers op het middenveld zetten en geen houthakkers.

alleen het feit al dat pepe op t middenveld speelt ipv ozil of kaka, bewijst dat er aan de tactiek van mourinho in de duels met barca helemaal niks klopt

19 januari 2012 om 12:05

Altintop was een van de beteren bij Real hoor heb je wel gekeken? Hij heeft juist geblunderd door een 3 verdedigende middenvelders op te stellen..

19 januari 2012 om 11:03

@ Tristan

Welke tactiek helpt wel tegen Barcelona?

Geen één. Real Madrid heeft de laatste jaren vanalles uitgeprobeerd, maar alles is mislukt. Barcelona is gewoon een maat te groot omdat ze op het middenveld een klasse beter zijn. Dat is jammer voor Real Madrid, maar dat moet je kunnen accepteren. Wat ze nu doen (met dat geschop) is het imago van de club volledig afbreken. Schandalig.

19 januari 2012 om 11:08

Hij had moeten vasthouden aan de tactiek van de vorige classico. Toen had Real gewoon gewonnen als Ronaldo zijn kansen had afgemaakt of op zijn minst gelijkgespeeld. Maar Real verloor toen door ook een dosis ongeluk (ronaldo mist zijn kansen, Xavi scoort met veel geluk). Dan heeft Mourinho niet de ballen om gewoon vast te houden aan die tactiek die overduidelijk veel beter werkte dan zijn tactiek van gisterenavond. We hoeven niets goed te praten voor Mourinho want het is heel duidelijk, zijn tactiek van gisterenavond was ver-schrik-ke-lijk. Echt rampzalig slecht.

19 januari 2012 om 11:08

Valencia en Arsenal weten het Barcelona met beduidend minder materiaal toch wel moeilijk te maken.

Gister werd het 1-0 voor Real maar alsnog was er geen twijfel bij mij wie de wedstrijd zou winnen. En volgens mij hadden de Barcelona spelers hetzelfde want die raakten totaal niet in paniek.

19 januari 2012 om 11:09

Inderdaad, Emery is het al twee keer gelukt. Speelden Barca nog serieus bij vlagen weg ook. Mathieu en Alba, dat moeten Coentrao en Marcelo ook kunnen. Heb je nog meteen meer techniek op je flank dan met Ronaldo op links.

19 januari 2012 om 11:11

@ Persiangooner

Moeilijk maken en winnen is iets anders. Barcelona heeft gewoon veel meer kwaliteit op het middenveld, waar ook Messi als aanvaller regelmatig meedoet. Als Barcelona dus redelijk speelt dan is de tegenstander al overgeleverd aan de eisen van Barcelona.

@ Tristan

Onzin. De eerste goal van Real was toen ook geluk. Barcelona is gewoon een maat te groot en dat laten de onderlinge resultaten ook zien.

@ Raulvilla

Barcelona heeft er ook wedstrijden tussen zitten waarin ze minder goed spelen. Dan zijn ze te pakken. Tegen Real Madrid staan ze er echter vrijwel altijd.

19 januari 2012 om 11:15

Een groot man heeft ooit gezegd dat de aanval de beste verdediging was. En tot nu toe heb ik Real Madrid alleen gevaarlijk zien spelen tegen Barcelona toen men aanvallend voetbalde.

Dus als Real Madrid ooit een keer wil winnen van Barcelona moet met zich niet gaan aanpassen en ingraven met bijna alleen maar verdedigende spelers, maar moet men spelers als Ozil en Kaka opstellen en lekker gaan voetballen. Ik kan me niet voorstellen dat Real slechter gaat voetballen met spelers als; Ozil, Kaka, Ronaldo, Higuain en Benzema.

19 januari 2012 om 11:16

4-3-3

80 pressie
75 hoog baltempo
80 mentaliteit

Hard zdv.
Buitenspelval: nee
Mandekking: ja
Opkomende Backs
Zoek de aanval
Alleen aanvallen
trainingskamp misschien winnen ze dan

19 januari 2012 om 11:16

Ronaldo is wel useful, vooral op rechts. Wanneer hij vanaf rechts komt zullen alle vervolghandelingen in zijn baan liggen. Of hij nou moet passen, schieten of dribbelen. Vanaf links moet zijn lichaam opendraaien voor een pass of schot (met zijn linker kan hij nog wel hard schieten, maar zeker niet passen of plaatsen) en dat kost tijd en vergt een veel betere techniek.

Het is voor een rechtspoot nou eenmaal makkelijker om het spel naar links te vervolgen.

19 januari 2012 om 11:17

@ hen-nie

In eigen huis heeft Arsenal 1x gewonnen en 1x gelijk gespeeld. Valencia heeft Barca bij vlagen van de mat gespeeld.

19 januari 2012 om 11:32

hen_nie, jij komt hier ook alleen maar om duidelijk te maken hoe geweldig Barcelona wel niet is, dat hebben we heus wel door. Je hebt overigens ook gelijk als je zegt dat Barcelona beter is dan Real, dat was ook zo geweest als Real gisteren had gewonnen met 3-0 dus dat is niet het punt. Het punt is dat Real tenminste altijd strijd moet leveren op een manier die Real-waardig is. Als je dan verliest, so be it, maar verliezen op de manier van gisterenavond dat kan echt niet als Real-zijnde.

19 januari 2012 om 11:42

Klopt maar het is de bedoeling dat de taktiek de kansen vergroot en niet verkleint zoals gister...

19 januari 2012 om 11:49

Real heeft toch echt gewoon geweldige voetballers. Waarom niet eens proberen met een voetballer naast Alonso, dus bijvoorbeeld Kaka of Ozil (hoe is het met Sahin?). Daarvoor dan 3 spelers en een spits. Hebben ze het zo weleens geprobeerd?

Misschien eens voetballen zonder Ronaldo, al zal dat moeilijk te begrijpen zijn voor de meeste fans van Real. Goede voetballer natuurlijk, maar niet de beste teamplayer. Eist zoveel aandacht op, dat het lijkt alsof het een slechte uitwerking heeft op de andere spelers. Tegen de 'kleintjes' komen ze daarmee weg, door het surplus aan kwaliteit. Ozil, Kaka, Alonso, Benzema, allemaal meer teamplayers.

Pepe moet serieus gebanned worden uit alle stadions in de wereld. Wellicht iets voor een K-1 stadion, maar verder niet.

19 januari 2012 om 12:49

Je mening is een momentopname geweest. Scorebordjournalistiek kun je het ook noemen.

Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Dat Valencia en Arsenal beter zijn dan Madrid want dan wil ik je gerust uit je droom halen. Arsenal zal steeds meer gaan afzakken naar de middenmoot.

Waar zijn overigens al die engelse mega talenten waar je het al jaren over hebt? Tot nu toe is er nog geen doorgebroken bij Arsenal behalve Wilshere.

19 januari 2012 om 12:54

Weet ge wat nog het grappigste van al is.dat Barca dit seizoen zijn meeste punten heeft verloren door ploegen die juist aanvallend speelde tegen hun.en die Mourinho beslist om lekker 10 voor de verdediging te zetten.

19 januari 2012 om 12:57

haha je vergeet besloten training

19 januari 2012 om 13:12

Ja inderdaad en ook extreem ah nee wacht Real speelt altijd extreem tegen Barca hihi

19 januari 2012 om 13:22

@ boesz

Wat probeer jij te zeggen? Waarom offtopic gaan, waarom zo gefrustreerd?

Ik geef namelijk aan dat Arsenal en Valencia beduidend minder materiaal hebben, maar ze presteren wel beter tegen Barca. Één woord: trainer.

19 januari 2012 om 13:29

Uit de laatste jaren is gebleken dat Valencia en Arsenal ook geen weerstand kunnen bieden tegen Barcelona. Dus snap niet waar je deze gegevens vandaan haalt.

19 januari 2012 om 14:30

@hen_nie

Dan ga je toch juist van eigen kracht uit als er geen tactiek blijkt te werken. Maar ga dan eervol ten onder. Deze nederlaag is maar 1-2 maar op het veld was er sprake van een wel heel groot krachtsverschil, Maar dat is nog niet het punt. Het punt is de wijze waarop Real gespeeld heeft. Gewoon compleet Real onwaardig. Als ik zie hoe ploegen als Espanyol en Betis Barcelona proberen te bestrijden is dat toch heel iets anders dan met de staart tussen de benen afwachten. En de meesten lopen ook gewoon maar dom weg te trappen. Iedereen zegt wel het resultaat telt. Maar het resultaat is niet wat voor de mensen belangrijk is. Ze willen graag wat zien van hun ploeg.

@persiangooner

Sorry maar Barcelona heeft echt geen moeite gehad met Arsenal. De verhoudingen op het veld waren daar ook elke weer wel duidelijk. Als je 17-0 in schoten verliest zegt dat toch dat je flink overtroefd ben. En kom niet met smoesjes rode kaart van Persie dit dat. Eigen schuld en volgens mij scoorde Messi gewoon de 0-2 in Londen. Nee Barcelona is nog veel meer maten te groot voor Arsenal dan voor Madrid.

19 januari 2012 om 16:08

kom op nou man persiangooner.
madrid zal de vloer met Arsenal vegen laat staan Barca.
Fc barcelona is wel 3 maatjes te groot voor Arsenal.
Zie het als psv tegen veendam en ja dan kan je wel eens met geluk gelijkspelen whahahaa

19 januari 2012 om 23:31

Één woord: motivatie. Een Barcelona zal veel gemotiveerder tegen de rivaal spelen dan tegen bijvoorbeeld Arsenal.

19 januari 2012 om 11:08

Haha ja die wissel was ook zo slecht, volgens mij had Lass niet eens geel of wel? Bovendien speelde Lass geweldig en is het tenminste een mannetjesputter die het fair houdt.

Het was de meest belachelijke opstelling ooit. 7 defensieve spelers en dan 3 aanvallers die het zelf moeten uitzoeken. Gelukkig is Benzema een erg complete aanvaller en kan hij zo maar Ronaldo lanceren. Maar je gaat Higuain toch niet opstellen als er geen aanvoer is? Ik hoorde mensen gister zeggen wat was Higuain slecht. De arme vent kreeg geen bal man, dat is geen spits die je opstelt als je niet van plan bent in de 16 van de tegenstander te komen. Stel dan Kaka op die snel is en bekend staat om zijn counter kwaliteiten. Totaal geen logica of idee achter de opstelling, belachelijk.

Michel Salgado zijn gister in een programma dat dit niet kan bij Real Madrid, wat Mourinho doet. Je bent de grootste club ter wereld, speelt in het prachtige Bernabeu voor duizenden fans en werd altijd al geroemd voor het prachtige voetbal. En dan dit doen, verlies dan maar als je maar wilt voetballen.

Ik hoop dat hij de volgende keer gewoon Emery na doet, Coentrao en Marcelo links. Dan kan je tenminste voetballen en hou je Alves tegen. Lass en Xabi op het middenveld moet dan gewoon genoeg zijn. En ja dan het liefst Ozil, Benzema Higuain maar anders Ronaldo in plaats van Higuain.

19 januari 2012 om 11:30

Lass had inderdaad geeneens een gele kaart en Pepe wel, maakt het alleen maar belachelijker. Daarnaast is Lass ook gewoon veel beter op het middenveld dan Pepe.

Ben het ook verder helemaal met je eens. De opstelling klopten van geen kant. De aanvallers stonden volledig geïsoleerd, ging helemaal nergens over. Higuain deed ook maar voor spek en bonen mee omdat hij gewoon aanvoer nodig heeft en zonder aanvoer kan hij gewoon niet veel omdat het niet zo een voetballer is als Benzema of Ronaldo. Mourinho snapt het gewoon écht niet lijkt het wel. Het was een nachtmerrie om naar te kijken gisterenavond, heb me echt zitten opvreten.

19 januari 2012 om 12:03

Mooie reactie van, respect. Ik vindt 1 ding bij real opvallen en vooral bij Ramos, valt het jou ook op dat Ramos vrijwel altijd, ook al staat ie op de achterlijn of op de andere helft, zijn arm voor buitenspel opsteekt. Het viel me gewoon op, in alle wedstrijdendie ik van real gezien heb, dan komt er een pass en dan zien wij zelfs dat het geen buitenspel is en dan gaat die arm weer.

19 januari 2012 om 12:57

Haha ja dat is typisch Ramos.hij doet da bij elke match

19 januari 2012 om 12:59

Ja het viel me gisteren inderdaad op, bij meerdere spelers trouwens dat ze elke keer hun hand omhoog gooiden. Ramos is trouwens ook elke keer bij elk opstootje als eerst aanwezig

19 januari 2012 om 14:52

ligt het nou aan mij of is het op VZ tussen real en barca fans milder aan het worden qua reacties?

19 januari 2012 om 12:57

Je haalt me de woorden uit m'n mond. Mourinho heeft gefaald als een tacticus, met een zeer vreemde opstelling. Hij gaat niet meer uit van de eigen kracht van de selectie. Er was geen speler die de 'verdediging' met de aanval verbond. Een speler als Özil of Kaká. Lassana Diarra vond ik persoonlijk de beste verdedigende middenvelder van Real Madrid gisteren, Mourinho had Pepe eruit moeten halen en Özil moeten brengen, al met rust. Real moet Pepe zo snel mogelijk laten gaan, ben benieuwd welke clubs zich nog melden voor hem.

19 januari 2012 om 13:21

Correcto mundo.

Na het EK Löw aanstellen als trainer, die ambieert en beheerst wel het aanvallende spel dat we willen zien. Mourinho bedanken voor zijn diensten en de hechtheid die hij binnen de groep heeft gecreëerd en natuurlijk voor de Copa en met een grote strik richting Manchester sturen.

19 januari 2012 om 13:29

@ Tristan

Na de winterstop lijkt Mourinho elke keer te falen, vind je niet?

Eerste helft zie je gewoon dat het heel erg slecht gaat en bij rust wisselt hij 3 hele sterke spelers en ze winnen nog net! Dat moet toch ook een keer fout gaan.

Ik vraag me af hoe de fans zullen reageren als niet-catalaanse kranten zulke dingen schrijven.

Ik vindt het als barca supporter echt jammer dat real zo speelt. het kunnen veel leukere classico's zijn. Maar dat sommige fans zeggen dat real beter was, snap ik echt niet.

19 januari 2012 om 11:33

mss bedoelen ze beter dan de vorige keer want beter dan barcelona waren ze nog niet misschien. Barcelona was na de 1-0 heer en meester en creerde in de eerste helft al een enorm aantal kansen alleen was de afronding niet gelukkig. Zo verdiende Sanchez een doelpunt met zijn prachtige kopbal en had iniesta moeten scoren maar die schoot toch nog vrij ruim langs. In de 2e helft werd het krachtsverschil eindelijk in de score uitgedrukt. Met een houthakker als pepe in de basis hoop ik ook elke keer weer dat real verliest, zulke gasten horen niet op het voetbalzveld thuis, en al helemaal niet bij de koninklijke. Mourinho weet gewoon niet hoe hij dit barcelona moet verslaan.

19 januari 2012 om 11:34

ik ben real fan, en mede hierdoor totaal geen barca fan.. maar je kunt moeilijk ontkennen dat barca heer en meester is, en ik word zo moe van 'dit' real :s zo'n team en dan zo voetballen kom op zeg.. probeer t op zn minst!

19 januari 2012 om 11:58

'en mede hierdoor', ik weet niet wat je daarmee bedoelt (is niet negatief bedoeld, ik weet het echt niet .

Ik had het net met een vriend er nog over. hij zei, hoe zou jij reageren als barca zoals madrid speelde en in dit geval de 2 betere technische spelers xavi en iniesta (kaka ozil) op de bank zou houden en adriano en fontas bijvoorbeeld (totaal geen goede vergelijking) erin zou zetten. Nou ik zou net zoals meer mensen het niet geloven en als je zo speelt.... ach ja.

Zelfs Stoke city speelt niet zo vuil en dat zegt al veel over dit team

19 januari 2012 om 11:05

Nu smeer je het uit over het hele team. Gisteravond was voornamelijk Pepe, zoals gewoonlijk, degene die weer eens een contactstoornis had in zijn bovenkamer.

19 januari 2012 om 11:26

Coentrao, Carvalho en Xabi Alonso schopten ook rond als een stel beesten. Maar de rest van Real speelde goed, Vooral Diarra en Altintop hielden het netjes en speelden een zeer goede wedstrijd.

19 januari 2012 om 12:49

Alonso speelt miss wel hard maar hij heeft niet de intentie om mensen te breken maar de Portugezen (behalve Ronaldo) , Ramos en Marcello spelen echt met de intentie om iemand te breken en die iemand is meestal Messi

19 januari 2012 om 12:59

Coentrao speelt totaal niet op een dergelijke manier.

19 januari 2012 om 11:09

Je overdrijft enorm, alleen Pepe was echt een vieze smeerlap gisteren. Voor de rest heeft geen enkele speler van Real zich echt misdragen. Voetbal is een contactsport hoor, een keer een overtreding is echt geen ramp.

19 januari 2012 om 11:16

Natrappen van Carvaello ? Dit is gewoon nog smeriger dan die van Pepe. Ramos kreeg rood voor dit in de 5-0 nederlaag

19 januari 2012 om 11:27

Natrappen? Even serieus hoe kan je dat interpreteren als natrappen? Dat is gewoon de ervaring die Carvalho heeft. Messi is weg, als je hem niet neerhaalt is de kans groot dat hij er door komt en scoort. Hij verbreekt een counter door voor de man te gaan. Dat is geel in zo'n situatie. Mocht Messi alleen op doel afgaan, en hij doet het dan is het rood. Maar dit is never nooit natrappen.

19 januari 2012 om 11:35

Real speler werden wedstrijd na wedstrijd berschermd onder het mom van 'contactsport'. Nu niemand meer om Pepe heen kan, krijgt hij alle schuld en mogen Calvalho, Alonso, Ramos en Coentrao vrijuit gaan?

Erg laf dat iedereen zich nu maar achter Pepe schuilt, terwijl 'contactsport' een onlosmakelijk deel is van waanhoopstactieken van Mourinho.

19 januari 2012 om 11:37

Meneer guni, vertel dan welke overtredingen Alonso heeft gemaakt gisteren?

19 januari 2012 om 11:40

@raulvilla

Messi is weg, bal is weg, Calvalho kan nooit meer bij de bal, hij haalt doelbewust Messi van achteren neer. Doelkans of geen doelkans doet er niet toe. Het gaat erom dat Calvalho geen enkele intentie heeft om de bal te raken en ook geen enkele mogelijkheid daartoe omdat hij nooit meer bij de bal kan. Volgens het boekje is dit gewoon rood.

19 januari 2012 om 11:43

Als je de wedstrijd met een neutraal oog had bekeken had je dit gewoon gezien hoor!

Duidelijker kan niet man!!!!!!

19 januari 2012 om 11:48

Het is misschien geen natrappen, maar het is wel degelijk rood.
Het is van achter trappen zonder de bal te kunnen of willen spelen. Dit is geen tactische overtreding, dit is een vuile overtreding uit frustratie. Een tactische overtreding is een overtreding waarbij je iemand aan zijn shirtje trekt of iets dergelijks, waardoor hij niet door kan lopen maar waarmee je tegenstander ook geen kans maakt op een blessure. Wat Carvalho deed was buitensporig en met gevaar voor Messi.

19 januari 2012 om 11:55

Meen je dit nou? Op Busquets, Iniesta en Messi ten eerste even uit me hoofd. Waarvoor minstens 1 keer geel op zijn plaats was.

Daarnaast had hij weer een aantal 'gestrekte been inkomertjes', waarna hij wegwuivend wegliep. Een handelskenmerk van Xabier.

19 januari 2012 om 12:29

@ Tristan

Alonso is gewoon een ordinaire schoppert geworden onder Mourinho. Tegen kleine clubjes kan hij fantastisch voetballen, maar tegen Barca maait hij alles en iedereen omver.

Carvalho had ab-so-luut rood moeten hebben. Eerst maait hij Messi - van achteren - tegen de grond dmv een schop tegen de knie in ook nog eens een egvaarlijke situatie. Dat was opzich al rood waard, maar daarna schopt hij Adriano ook nog eens half door midden pal voor het strafschopgebied.

Leer objectief kijken jongen. Real is tegen Barca gewoon een veredeld Italiaans, counterend schopploegje.

19 januari 2012 om 12:42

@raulvilla : na·trap·pen trapte -, h -getrapt 1 (voetbal) een tegenstander opzettelijk trappen als de bal al weg is. Zo interpreteer ik het. Hij kon ook aan zijn shirt trekken, maar dit is gewoon natrappen pur sang en hij wou Messi blesseren.

19 januari 2012 om 13:47

Een professionele tackle, zoals het ook wel genoemd wordt, is iemand simpel over de knie laten gaan om hem af te stoppen. Het is niet iemand in volle sprint van achteren neertrappen; dat is natrappen.

19 januari 2012 om 13:55

Messi blesseren? Het was een klein tikje man kijk de beelden is terug. Het is net genoeg om hem te haken en neer te halen. Dat is gewoon geel. Van Bommel zij na Milan- Inter ongeveer hetzelfde. Ik wilde hem nog zelfs raken, ik ging voor hem en niet de bal. Wilde hem neerhalen, de counter afstoppen en geel pakken.

Vind dat professionele en zelfs slimme overtredingen. Was totaal niet hard of met de bedoeling iemand te blesseren zoals jij voor doet komen.

19 januari 2012 om 15:21

@guni_gugu, is gewoon pootje haken wat hij deed, om een snelle uitval te voorkomen. Terechte gele kaart, niets meer niets minder....

Je spreekt over vuil spel van Madrid, maar de Barca spelers lieten zich volgens mij ook een paar keer gaan. (waaronder 1 keer naschoppen)

19 januari 2012 om 12:03

Dat zegt helemaal niets, want blijkbaar haal jij hard werken, tacklen en vuil spel door elkaar. Of je moet eens wat vaker naar Stoke City kijken.

19 januari 2012 om 12:46

Sorry maar Stoke is/was een ordinaire schopploeg. Ze zijn nu verbeterd maar de eerste 2 seizoenen deden ze alles aan om de beste speler van de andere ploeg af te maken. Van een ploeg zoals Stoke kan ik het verwachten , maar niet van Real.

19 januari 2012 om 14:30

Ze hebben dit seizoen nog geen rode kaart gepakt en ook niet noemenswaardig veel gele kaarten. Dus of het nou zo terecht is om hen als voorbeeld van 'vuil spel' aan te halen?

Real Madrid schiet zichzelf in de voet.

Barcelona is op het middenveld een maat te groot, dus is het logisch dat zij 9 van de 10 keer winnen. Real Madrid is namelijk onmachtig om hun gevaarlijke aanvallers voldoende in stelling te brengen, daar schieten ze in te kort tegen Barcelona omdat ze op het middenveld niet aan de bal komen.
Het is echter een grove schande voor zo'n grote club als Real Madrid om telkens de meest verschrikkelijke overtredingen te maken.verschillende jongens laten zich helemaal gaan. Pepe is daar altijd bij. Als ik Alfredo Di Stefano was dan zou ik hem persoonlijk het Santiago Bernabeu uit stampen. Die gestoorde verdient het namelijk niet om in het maagdelijk wit te spelen. Als Mourinho hier de aanstichter van is, dan moet hij ook zo snel mogelijk verdwijnen. Dit levert Real Madrid alleen maar imagoschade op. Ze spelen in alle andere wedstrijden goed, aanvallend en sportief. In de Classicos lijken het bezetenen.

Mourinho zou inmiddels moeten inzien dat het geen zin heeft om vol op de counter te spelen tegen Barça. Het gaat keer op keer fout en de fans zul je ook niet gelukkig maken met dit spel. Die verliezen misschien 3-0 met een boel kansen en mooi voetbal i.p.v. op deze manier 2-1 verliezen.

Hij had gewoon lekker moeten aanvallen. Een club als Real zou voor niemand bang moeten zijn in eigen huis (en eigenlijk buiten huis ook niet). Laat dat dan zien en straal het uit dat je baas in eigen huis bent. Door je angstig op te stellen maak je Barça alleen maar sterker. Overigens kunnen ze elke topclub blijkbaar verslaan met hun eigen spel, maar tegen Barça durven ze het blijkbaar niet te spelen.

19 januari 2012 om 11:05

Dat hebben ze één keer geprobeerd en toen werd het 5-0. Conclusie: Barcelona is een maat te groot, maar trap dan niet het imago van je eigen club naar de klote.

19 januari 2012 om 11:10

Toen speelde hij ook niet aanvallend hoor, dat is onzin. Bij balverlies schoof Xabi immers direct in de laatste linie en speelden ze dus met 5 verdedigers oprij. In de 2e helft bracht hij Lass er in voor Ozil en creeerde hij dus een situatie zoals gister. Drie verdedigende middenvelders en drie aanvallers. Faal.

19 januari 2012 om 11:14

@ Persiangooner

Hij begon met een aanvallende opstelling en zette vanaf het begin druk, dat is dus aanvallend voetbal. Ze werden toen echter helemaal weggetikt waarna de wissel van Ozil dus wel te verklaren was. Dat Alonso bij balverlies werd teruggedrongen tot in de laatste linie zegt iets over de dominantie van Barcelona, niet over de bedoelingen die Real Madrid die avond had.

19 januari 2012 om 11:22

hen_nie

Het verschil is wel dat de huidige spelersgroep en coach nu veel langer met elkaar werken. Er zijn veel meer vastigheden, automatismen en er is meer continuïteit. Ik denk dat ze het best kunnen proberen Barça met hun normale manier van spelen haar wil op te leggen. Deze spelers zijn niet gemaakt voor defensief en recessief voetballen. Bovendien kun je een wedstrijd moeilijk controleren wanneer je een speelstijl hanteert die je niet gewend bent. Er worden makkelijker fouten gemaakt en het positiespel verloopt minder soepel.

19 januari 2012 om 11:22

Nee Alonso werd niet terug gedrongen, hij nam zeer bewust positie daar. Het was zo duidelijk dat het je onmogelijk ontgaan kan zijn. Real speelde met 5 man op 1 lijn.

Diarra inbrengen was inderdaad verstandig, maar niet door je aanval te isoleren. En gister deed hij exact het zelfde.

Mourinho wilde waarschijnlijk een explosie-effect creëren, maar goed, hopeloos gefaald.

19 januari 2012 om 11:58

@ Persiangooner

Ja, maar waarom nam hij die positie in? Juist, omdat hij geen andere keuze had.

Je gaat nu voorbij aan het gehele punt. Real Madrid speelde op de avond van de 5-0 met aanvallende intenties en druk naar voren. Dat werd een fiasco en dus heeft Mourinho toen ingegrepen. Dat hij vervolgens een countertactiek hanteert is niet geheel onlogisch. Echter, het wordt moeilijk tegen een ploeg te domineren als die ploeg op het middenveld een klasse beter is. Al ben ik ook van mening dat Real Madrid minimaal met 1 aanvallend ingestelde middenvelder moet spelen. Niet dat het spelbeeld daar veel door zal veranderen, maar dan krijgen we als toeschouwer wel een (nog) leukere wedstrijd te zien.

19 januari 2012 om 12:36

@ Hennie Huisman

Ben je de periode onder Pellegrini vergeten? Toen werd er pas aanvallend gespeeld. In de twee wedstrijden tegen Barcelona waar Pellegrini trainer was kon het alle kanten opgaan. Komt er ook nog bij dat Pellegrini een mindere selectie onder zijn hoede had, en spelers als Benzema en Marcelo niet zo ver waren als ze nu zijn. Het grootste fout was om Pellegrini te onslaan. Mourinho beheerst niet het aanvallende voetbal waar Real Madrid altijd naar toe streeft, waar Pellegrini er juist in gespecialiseerd is.

19 januari 2012 om 13:19

Hij had wel de keuze, echter kreeg hij de opdracht om er tussen te staan. Dit ga je echt niet winnen hoor, dat was namelijk zo duidelijk, kijk het maar terug als dat mogelijk is.

''naar voren spelen'' kan op 1000 manieren uitgelegd worden. Madrid speelde op dat moment niet naar voren, of althans verkeerd naar voren. De helft van het team liep namelijk blind naar voren en de helft liep naar achter. Makkelijker kan je het voor het middenveld van Barca niet maken.

19 januari 2012 om 14:29

@ Persiangooner

Haha, jij mag het bij jouw interpretatie houden. Ik ben het er niet mee eens, dat moge duidelijk zijn. In mijn ogen werd er inderdaad gekozen voor een terugzakkende Alonso, maar was die keuze onvermijdelijk door de dominantie van Barcelona. Daarbij kwam Real Madrid niet aan aanvallen toe, iets wat wel de intentie was, doordat Barcelona heerste op het middenveld. Zoals ze eigenlijk iedere wedstrijd doen.

Waarom wordt de journalist van AS 'scribent' genoemd?

19 januari 2012 om 11:19

scribent' betekent auteur, dus gewoon een mooi woord voor schrijver

19 januari 2012 om 11:35

Onzin, de schrijver van het bovenstaande stuk weet waarschijnlijk net als jij niet dat 'scribent' een grotendeels negatieve lading heeft. Dat maakt hem of haar inderdaad een scribent.

19 januari 2012 om 11:56

Scribent is gewoon latijn voor iemand die geld krijgt voor het schrijven, dat het in Nederland soms/vaak gelieerd wordt aan het schrijven van prut stukken doet niets af aan de feitelijke betekenis, namelijk iemand die schrijft voor geld

19 januari 2012 om 14:09

Een feitelijke betekenis? Bizar. Nogmaals, zoek het woord op (bijvoorbeeld in de Van Dale) en lees wat 'scribent' tegenwoordig betekent.

Prachtig die kranten,
gelukkig wint het mooie voetbal dat zo hoort gespeeld wederom.
Pepe is echt een rare kwal. hij denkt niet aan voetbal. maar om mensen het ziekenhuis in te schoppen. daar lijkt het meer op.

Om de balans even op te maken tot dusver, lijkt project Mourinho inderdaad te zijn geflopt. Dat Real met zulk spelersmateriaal zijn punten haalt tegen de mindere tegenstanders lijkt me niet meer dan logisch. Dat ze, juist om die reden, dit seizoen wel een onverhoopt kampioen kunnen worden, is dan ook heel goed mogelijk. Maar de beste van Spanje is en blijft Barcelona, of ze nu wel of geen kampioen worden, dat laten ze al jaren zien en in de reeds gespeelde Classico's dit seizoen is dat ook weer keihard duidelijk geworden.
Dood zonde voor de Real fans, want zij zien natuurlijk heel graag weer eens een overwinning op Barca in een grote wedstrijd in het eigen Bernabeu gebeuren. Maar dan ook écht een verdiende overwinning. Eentje waarvan je achteraf kunt zeggen; Real was beter, ze domineerde en Barca was de hele wedstrijd eigenlijk kansloos!
Echter denk ik dat dat nog wel even zal duren. Nadat de paar oudere spelers zoals Xavi en Puyol gestopt zijn, staat er in de jeugd weer een enorm potentieel klaar om deze dragers van het elftal met waarde op te volgen. De successen zijn nog niet voorbij en Real zal alle zeilen moeten bij zetten willen ze deze monopolie doorbreken, maar hoe, dat is de grote vraag!

19 januari 2012 om 11:16

Project Mourinho is pas geflopt als hij dit seizoen niet de titel pakt met Real Madrid. En zoals ik ook een eerdere post heb gezegd. Dit Barça is misschien wel het beste team aller tijden, dus het is geen schande dat je ervan verliest (hoe je ervan verliest dat is een ander verhaal).

19 januari 2012 om 13:36

Precies!

Als je hebt gestreden, hebt geprobeerd te aanvallen, hun pijn te doen(op een voetballende manier) etc. dan krijg je alleen maar respect.

19 januari 2012 om 21:57

Project Mourinho flopt ook als Real de titel niet wint, aangezien ik verwacht dat ze dit seizoen kampioen worden. Waarom? Omdat ze Mourinho hebben gehaald om de hegemonie van Barcelona in Spanje en Europa te doorbreken. Dat is aller minst gelukt en Barcelona bewijst ieder onderling duel weer de (vele) betere te zijn van Real.
Begrijp me dus niet verkeerd, voor Mourinho zelf zal zijn missie slagen als hij kampioen wordt met Real. Voor de Real leiding flopt het enigszins, aangezien duidelijk is wie nog altijd verreweg de beste ploeg van Spanje/europa is, ondanks een eventuele titel voor Real.

20 januari 2012 om 10:26

Bij Real moeten ze toch ook die blinddoek maar eens af doen... ook jij ziet dat dit Barça onwijs goed op elkaar is ingespeeld. Tegen totaalvoetbal is niets bestand, ook Mourinho niet. Maar buiten dat, en z'n vreemde trekjes af en toe, blijft het een fantastische trainer.

Het heeft niet zozeer met falen te maken van Mourinho. Die heeft alles wel geprobeerd, aanvallen, verdedigen, consolideren, counteren. Barcelona is gewoon beter. Waarom moet er een fout worden gezocht bij Real Madrid? Barcelona is kwalitatief, individueel en tactisch gewoon van een andere niveau. Prijs Barcelona in plaats van Real de grond in te stampen.

19 januari 2012 om 11:07

@ Dejan

Precies, maar je vergeet één belangrijk ding. Real Madrid stampt zichzelf de grond in door telkens over de schreef te gaan. Dat is een grove schande voor het imago van de club. Ik snap dan ook niet waarom er niemand ingrijpt vanuit de club zelf. Di Stefano moet dit toch met tranen in zijn ogen aanzien.

19 januari 2012 om 11:13

Absoluut. Maar bij Real Madrid zijn er ook een aantal spelers die totaal niet intelligent overkomen. Neem een Pepe, Ramos of Marcelo, toch de spelers die constant in de Clásico´s over de schreef gaan. Maar wat moet Real doen? Die spelers hebben allen een dik contract en je spelen in principe alle andere wedstrijden best op niveau. Je staat dan wel voor een dillema, waar moet je zulke spelers kwijt, en moet je ze enkel wegdoen omdat ze drie a vier wedstrijden in een jaar over de schreef gaan?

19 januari 2012 om 12:14

@dejan

Precies, bij Barca weten bijvoorbeeld een Xavi, Iniesta of Pique hoe er gespeeld moet worden. Af en toe gas geven en dan weer temporiseren. Bij Real lijken het een stel leeghoofden, ook in andere wedstrijden. Ze kennen alleen maar 1 tempo en dat is heel hard rennen en achterin figuurlijk alles bij de keel pakken en opeten. Tegen andere teams komen Pepe en Ramos niet te laat, maar tegen Barcelona zie je eigenlijk wat te laat komen met hun doet. Ramos die credits krijgt van een geweldige verdediger, valt elke clasico door de mand. Hij is tactisch enorm zwak, heeft totaal geen anticiperend vermogen lijkt het en doet alles op kracht en snelheid.

Echt schandalig.kzag overtredingen die puur uit frustratie werden gemaakt.pff,als het een europese wedstrijd was geweest, had madrid een rode kaart of 4 gekregen....wat een mafkezezen zeg!

De actie van Pepe (op de hand van een liggende messi staan) is ronduit schandalig.
Maar om dit het meest vuile Real te noemen gaat mij echt te ver.heb het idee dat de vorige ontmoeting wel vuiler was. Maar oke ieder zijn mening.
Barcelona is voetballend gewoon een heel stuk beter dan Real Madrid in de onderlinge duels.

Als Real wil winnen zullen ze vanaf het begin, alles en iedereen omver moeten kegelen. Spijkerhard vanaf het begin en niet na een achterstand. Hopen dat je weinig kaarten krijgt en zo het spel van Barca kan ontregelen. Misschien niet fair en netjes om dit te zeggen maar volgens mij is dit de enige manier voor Real om te winnen.

Iedereen zeikt wel, en heeft absoluut een reden om te klagen voor het smerige spel. Maar los daarvan, hoe kan je voetballend winnen van dit Barca. Dat gaat niet lukken met dit eftal van Madrid. Dat is al beschadigd en de spelers hebben bijna een soort angst voor dit Barca.

Koop Silva(city), Gotze, Ribery, Zlatan en Silva.

Verkoop Kaka, Pepe, Altintop, Hiquin.

Maak een superteam, anders gaan ze dit Barca de komende 7 jaar niet meer verslaan.

19 januari 2012 om 11:14

Altintop was gister één van de betere op het veld.

19 januari 2012 om 11:22

Met Altintop win je nooit de oorlog van dit Barca.

19 januari 2012 om 11:41

hahaha... sorry

Koop dan: Robben, Sneijder, Milito en een keiharde verdediger.
Met deze 3 namen kun je de championsleague winnen.

19 januari 2012 om 12:28

De keiharde verdediger is Pepe..
Hij spoort niet op het middenveld, maar achtering speelt hij fantastisch..

Er is inderdaad niets veranderd en het was weer hetzelfde liedje, eigenlijk was het gewoon weer een saaie classico (qua spanning) Als ik de voorzitter van Real was zou ik eens een goed gesprek hebben met Mourinho en vragen of ie van plan is om ook de komende classico's zo verdedigend te benaderen. Mocht ie dat van plan zijn dan zou ik overwegen om een eind aan de samenwerking te maken, want met die tactiek zal Madrid nog vaak ten onder gaan. Iedere classico begint Madrid aardig met goed druk zetten wanneer Barca over de middenlijn komt, maar naarmate de wedstrijd vordert kunnen ze dat niet meer opbrengen en kan Barca steeds verder over de middenlijn balbezit koesteren en spelen ze zichzelf in de wedstrijd en is het wachten op de goals.

Enerzijds ben ik blij dat er eindelijk veel aandacht uitgaat naar Pepe. Waar eerder vaak werd ontkend dat hij te ver over de scheef ging wordt het nu zelfs door Madrileense kranten erkend. Ook ben ik blij dat Mourinho hem dit keer niet in bescherming nam. Enkel Carvalho leek de weg kwijt in zijn reacties achteraf.

Anderzijds heb ik een beetje het idee dat Pepe nu als bliksemafleider fungeert. Of als een zondebok. Hij was het meest smerig maar ook voor Carvalho, Ramos, Alonso en Coentrao was het niet de eerste keer dat ze zich schuldig maakten aan een smerige charge. Nu de aandacht vooral uitgaat naar Pepe, blijven worden zij min of meer bespaard. Begrijp me niet verkeerd, wat zij deden is veel minder erg dan wat Pepe deed maar ook zij mogen in mijn ogen weleens stevig worden toegesproken door Real Madrid. Misschien gebeurt dit intern ook wel overigens, laten we het hopen. Enkel Pepe wegsturen zou in mijn ogen onvoldoende zijn.

Dit terzijde ben ik het ermee eens dat hij weg moet bij Real. Hoe ontzettend ik Real ook verafschuw, hij verdient het niet daar te spelen. Real is niet altijd een even nette club maar een Pepe slaat alles. Ik zou niet weten waar in de voetbalwereld hij wel terecht kan maar ik zou me erin kunnen vinden als Real een keer adios zegt tegen de Portugees.

wordt tijd dat spaanse bond eens in grijpt en hier een scheids op zet met duidelijke regels onbesuisde actie gelijk rood, overdreven vallen, iemand kaart aan naaien direct rood zo krijg je deze wedstrijd wel weer in de hand
beide clubs hebben er voor gezorgt dat ik niet meer na deze wedstrijden kijk ,je irriteert je gewoon bijna 90 minuten lang

Pepe moet echt verbannen worden van de europese velden.
Wat is dat een verschrikkelijk mannetje

het trieste real madrid aller tijden, jammer van de leuke spelers die daar de dupe van zijn.

Het is heel simpel, Barcelona is gewoon te sterk en zal dat ook nog wel even blijven. Er is geen team die daar op dit moment aan kan tippen, ook Real Madrid niet. En als je elke keer niet kan winnen van je aartsrivaal is dat frustrerend en dan krijg je dus van die fratsen (pepe, Mourinho bij Villanova etc.). Niet om dat goed te praten, maar het is een gevolg van de superioriteit van Barcelona.

Ik hoop op een lange schorsing voor Pepe, hem hoef ik niet meer te zien voorlopig.

Nu gaat Real Madrid zonder angst spelen..in de rertun..ze zijn denk ik wel al uitgeschakeld, maar tenminste gaan ze lekker aanvallen, zoals het hoort bij zo'n grote club. Wat mis ik het voetbal van Pellegrini zeg. Enige coach die Barca pijn kon doen! Hij hield het simpel. en speelde beter dan Barca in Campnou. Wil je het over statestiek hebben. Pellegrini was in 2008 de coach die het meest van Barca heeft gewonnen . tsja. Hij speelde ook met een 4-2-3-1 maar Tenminste zat er een duidelijk idee daarachter! Ik vind Mou nogsteeds goed, maar hij moet het simpel houden! loyaal blijven aan je speelstijl. Missn ga je ten onder ja, maar tenminste met wat ''dignity''.

Com'on love the game! play beautiful!

19 januari 2012 om 12:51

Inderdaad, Pellegrini was een goede coach, eentje die geen rare fratsen uithaalde in de Clasicó, die van het eigen voetbal uitging. Iemand die een duidelijk idee in de selectie had. Real Madrid moet weer een beetje vertrouwen terugkrijgen, ze kunnen Barcelona wel verslaan, maar dan moeten ze wel voetballen. Achteruit lopen en met zeven man verdedigen werkt niet. Echter, de enige coach die Barcelona zou kunnen verslaan is Mourinho toch wel. Of heb jij nog andere opties?

19 januari 2012 om 13:13

Er is wel iemand. en hij heet Bielsa .ik hou van die man..en vind hem veel beter dan Mourinho (aanvallend aspect).

Ik weet het niet, want Mourinho motiveert de Barca spelers. Ik weet zeker dat Messi en co Mourinho's mond willen snoeren. Dani Alves en Xavi zeggen het ook altijd. Mourinho verslaan is lekker en dat motiveert ons.

Wat Mourinho doet is zijn probleem natuurlijk, want hij is een goede coach nogsteeds no doubt, maar mssn is dit wel de verkeerde aanpak.

Ik vind het zo grappig, want vele Barca fans hebben medenlijden met ons, maar niet voor Mourinho..snapje.. Dat voelen de meeste Catalaanse spelers ook denk ik.

19 januari 2012 om 13:23

Marcelo Bielsa is inderdaad een geweldige coach, door Guardiola geroemd als opvolger van hem bij Barça. Hij kan een team neerzetten dat vecht voor een resultaat, maar niet over de schreef gaat. Goede optie!

Je slaat hier de spijker op zijn kop, een aantal Barçafans (zo ook ik) hebben medelijden met de Realfans die al jaren achter de ploeg staan, maar bijna geen resultaat zien.

19 januari 2012 om 13:40

@ joostvans

Ik dacht een hele lange tijd dat de enige trainer die Barcelona kan verslaan Mourinho is. Maar nu denk ik juist dat hij daar de slechtste kandidaat voor is, puur door zijn angst voor Barcelona.

19 januari 2012 om 13:41

Ik vind de beste coach daarvoor absoluut Arsene Wenger. Als hij zo een team had als Real Madrid van nu, zou hij Barcelona zeer zeker pijn doen.

In mijn ogen moet je tegen barca op balbezit spelen. Als je 60% balbezit kan hebben, haal je de angel uit barca. En kun je zelf gevaarlijk worden.

19 januari 2012 om 11:57

Inderdaad. De ploegen die het ook goed hebben gedaan tegen Barca hebben ook lef getoond en hun eigen spel gespeeld (bijv. Arsenal in de cl toen thuis 2e helft en Espanyol onlangs). Als je de bal bij voorbaat al cadeau geeft aan Barca, dan vraag je om een nederlaag omdat ze hoe klein de ruimtes ook zijn toch wel een gaatje vinden. En door zelf balbezit te hebben irriteer je ook de Barca-spelers ook en dat is juist wat je voor elkaar moet zien te krijgen.

19 januari 2012 om 13:32

@stanafca

Er zijn weinig ploegen die het pressie voetbal van Barca kunnen ''ontwijken''.
Je hebt wel spelers nodig die enorm goed en snel kunnen combineren, daar heb je ontzettend veel inzicht en techniek voor nodig.

Maar zo speelt Real niet, zij spelen meer het directe-explosie voetbal, overigens zijn er weinig spelers die aan deze eisen voldoen. ( Het technische en overzicht houden )

19 januari 2012 om 15:15

@ Lafuriaroja

Real heeft die spelers wel, maar Mourinho stelt ze nooit tegelijkertijd op.

Als je een middenveld hebt van Alonso, Sahin en Özil, een aanval van Kaka, Benzema en Di Maria en opbouwende verdedigers als Ramos en Varane dan kun je een heel eind komen. Dat zijn allemaal spelers die voetbal intelligentie en techniek/inzicht bezitten en zich uit zulke situaties kunnen werken. Toch echt een schande dat Mourinho dit niet ziet.

Sahin, Kaka en Varane zijn sowieso wisselspelers, Özil laat hij altijd maximaal 60 minuten staan, hij kan dan weliswaar geen potten breken, maar als je zijn medespelers op dat moment bekijkt is dat niet verwonderlijk (callejon, Pepe, Ronaldo, etc) Daar kan je gewoon niks mee. Özil is typisch iemand die excelleert wanneer hij zijn eigen spel kan spelen (verdelen, combinaties, steekpassen) in plaats van 10 kilometer achter Xavi aanlopen.

Nee ik vrees dat zo lang Mourinho dit niet inziet, dat hij het toch echt elke keer gaat afleggen tegen Barca.

Real doet er goed aan de gehele Portugese enclave eruit te gooien op Coentrao na, vervolgens Hazard/götze aantrekken en Löw aanstellen. Dan krijgen je pas Clasico's om je vingers bij af te likken.

Vergeet niet dat er in 2008 een ander team stond bij Barca, toen kon Real met aanvallend voetbal idd winnen. Op dit moment kan dat gewoon niet, dan ga je er genadeloos af.

goh die Pepe die leer het echt nooit. ik vind dat de meest grote debiel die er bestaat op de voetbalvelden. dat vind ik trouwens al een hele tijd. dat die man er af ging zonder een rooie prent vond ik nog te gek voor woorden. hij is vreselijk onbeholpzaam. stelt zich vreselijk aan. is een ontezettende kaarten naaier. en is bij het vieze af qua overtredingen. natuurlijk moeten de spelers van Barcelona niet zo doorrollen. maar even op Messi zijn hand gaan staan. en als een dooie zwaan op het veld gaan liggen naar een duelletje met Fabregas gadverdamme dat verpest echt het voetbal vind ik. vond het overigens qua de vorige wedstrijd meevallen hoe er om kaarten werd gevraagd door spelers. ik vind als een speler om een kaart vraagt kan hij lekker zelf een kaart krijgen. maakt niet uit welk team het is. ik vind dat gewoon heel smerig en ik hou ook niet van kaarten aan naaien. al gebeurde het gister nog steeds wel wat ik erg jammer vond. vind overigens beide teams gewoon verschrikkelijk goed. maar mijn voorkeur gaat meer uit naar Barca. vind beide trainers fantastische trainers. maar ik heb gister echt genoten van Busquets. ik geniet eigenlijk altijd wel van hem. hij is zo Verschrikkelijke goeie controleur. het one-touche voetbal beheerst hij zo goed. en hij wint zoveel duels. de goal van Abidal was echt van wereldklasse. Messi die precies op het goeie moment zoon wereldbal geeft. en Abidal die het dan zo afronden. echt een diepe buiging voor Barca.

Het verbaasde me dat Mourinho de goede, redelijk aanvallende, instellingen van Madrid niet gebruikte tegen Barca. Hoe is het mogelijk dat Madrid, een prachtige legendarische ploeg zich tegen Barca opstelt als een kleuter die bang is om buiten te spelen voor zijn pestende buurjongens?

Een opstelling met louter houthakkers en 3 aanvallers is toch iets schandalig. Benzema, de man in bloedvorm was gister enkel figurant in een potje afbraak voetbal. Zelfde geld voor Higuain, de prachtige glans van deze spelers wordt enkel vernietigd door deze spelwijze. Al dan niet te spreken over özil die weer voor spek en bonen in de selectie is opgenomen als Barca op het speel formulier staat.

De clasico van gister liet weinig rollebolle en kaartenvragen van Barca zien. Gister ging Real totaal over de scheef. Jammer. Er zit zoveel meer in die legendarische club.

Mourinho is de hoofdreden van de totaal kansloze vertoning gisteren. Ongeloofelijk wat een opstelling. Stel toch gewoon Ozil op met Lass en Xabi in zn Rug. op9 Benzema, op rechts Kaka, en op links Ronaldo. En dan graag de normale verdediging met Ramos op rechts, en niet die hopeloze Altintop die als een klein kind achter Iniesta aanrende.

Ik ben in de Clasicos altijd voor Barcelona maar ik vind het wel een beetje overdreven hoe Real Madrid en Mourinho door de Spaanse kranten worden bekritiseerd. Barca was gister beter maar het is niet zo dat Real Madrid echt zo slecht speelde, ik bedoel ze stonden wel gewoon 1-0 voor en ze hadden ook niet zo weinig kansen verder. Ze speelde misschien wel verdedigend maar tegen Barcelona kan je moeilijk anders gaan spelen, met Inter was het hem in 2010 ook gelukt dus waarom zou hij het met Real anders gaan doen? In de eerste helft waren ze gewoon beter, en de doelpunten makers aan de kant van Barcelona bewijzen ook dat ze het helemaal niet makkelijk hadden tegen Madrid. Misschien had Mourinho Altintop niet moeten opstellen ookal vond ik hem niet eens zo afschuwelijk spelen (vond Dani Alves gisteren niet beter). Hoe arrogant hij ook is, Mourinho blijft een van de (misschien wel de) beste trainers in de wereld en vooral als hij zich redelijk gedraagd dan vind ik dat de Spaanse kranten niet zo negatief over hem en Real Madrid moeten schrijven.

Pepe (en ook Busquets trouwens) mogen ze wel helemaal kapot maken van mij, wat een ongelooflijke smerige speler is het ook.

Real Madrid richt zich toch op de competitie denk ik. Het was geen goede partij van Reals kant, maar zonder spelers als ozil en di maria ben je aanvallend gewoon een stuk minder. Ik denk dat dit voor Mourinho niet de belangrijkste wedstrijd van het seizoen was.

19 januari 2012 om 11:43

Met Ozil erbij op het middenveld en Pepe achterin (ramos rechtsback) win je ook niet hoor.

Wat ik ook leuk vond is dat het nu een keer niet Messi is die scoort, of Iniesta/fabregas/sanchez. Maar nu een keer 2 verdedigers, dat zegt ook best veel mijn inziens. Real is er in principe in geslaagd Messi af te stoppen (alleen dat geniale balletje op Abidal), Pepe liep constant met hem mee, maar ze letten bij 1 corner niet op en verliezen Abidal uit het oog en verliezen meteen de wedstrijd.

Ach ja, gister was wel pijnlijk om te zien. Barca is gewoon zó goed, echt ongelooflijk. Wel de complimenten naar Real, omdat zij zowat de enige ploeg zijn die Barca nog zo triggeren dat ze ineens wel op volle toeren willen gaan draaien. Weinig andere clubs kunnen dat en daarom denk ik ook nog steeds dat Real de favoriet voor de titel is.

De tactiek van gisteren was mss wel Mourinho's beste tactiek in de Clasico's. We kunnen hier allemaal achteraf wel de held uithangen en het allemaal beter weten, maar het enige wat ik niet begreep was de keuze voor Higuain én Benzema. Vooral Higuain bleek erg nutteloos. In de spits werd hij opgegeten door Puyol en daarbuiten kon hij niks met een bal. Had dan liever Benzema in de pists gezet en Kaka op de flank met Ronaldo, maar goed, ook dat zal wel een reden hebben gehad.

Verder heb ik de ballen uit mn broek gelachen om Altintop. Ik weet nog steeds niet wat ik van zijn prestatie van gister vond. De man was verdomd zenuwachtig, dat zag je aan alles. Verdedigend stond hij best wel goed, maar elke keer dat de beste man de bal afpakte wist hij zich er geen raad mee en raakte het weer kwijt, was leuk om te zien.

De goal van Abidal vind ik eerlijk gezegd ook Ronaldo's schuld. Je zag dat Altintop naar binnen was gegaan om Iniesta niet te veel laten lopen en ook daar was Ronaldo niet in de buurt, dus Hamit had geen keus, hij bleef instinctief bij zijn man en had geen weet van Abidal's opkomen.

Verder leek het alsof Diarra de gewezen man was voor Messi met Pepe als backup, maar ik had het eerder andersom gedaan, omdat ik Pepe tegen Messi laatst heel sterk vond, voor zn rode kaart.

Maar goed, achteraf is altijd zo makkelijk lullen. Real blijft alsnog de nr.1 om Barca te van de troon te stoten. Met een countertactiek heeft Real de minste kans op verlies, dat weet ik zeker. De typetjes die denken dat Real het wel ff zou klaren met een paar mooi-weer-voetballers, leven in een droomwereld en zien de realiteit niet in.

Heeft Pepe, Materazzi toch mooi overtroffen als het om koning meest schandalige speler gaat

Ik denk dat er maar 1 mogelijkheid is om van Barcelona te winnen. Vol op de aanval. Meteen bij doeltrappen vast zetten, zodat Barca gedwongen is de lange bal te spelen. En Messi wint echt geen kopduel dus zal die 2e bal vaak voor Real zijn. Zo haal je Barca uit haar spel. Real heeft dit seizoen 4x tegen Barca gespeeld. Van deze wedstrijden heeft Real 3x heel aanvallend gespeeld. De eerste 2 wedstrijden voor de supercup was Real gewoon beter. Toen speelden ze echt goed en hadden ze pech dat ze de eerste wedstrijd niet hadden gewonnen. De 3e wedstrijd speelde Real ook redelijk aanvallend en hadden ze meteen druk op de verdediging van Barcelona. Hierdoor kwam een goal uit, omdat Barca toch probeerde op te bouwen. Als Ronaldo daarna gewoon die gigantische kans afmaakt is het 2-0 voor Real en is de wedstrijd gespeeld. In plaats daarvan scoorde Barca wat ongelukkig door een van richting veranderd schot. De 4e wedstrijd speelden ze heel verdedigend. Barca was veel beter en kon lekker haar eigen spelletje spelen. Real kon alleen gevaarlijk worden via een counter van Ronaldo. Het spel was echt slecht. Daarom hoop ik dat ze volgende week gewoon vol op de aanval gaan. Proberen om mooi voetbal te spelen. Als Barcelona dan toch onder de druk uit kan komen en 3-0 wint dan is dat maar zo. Dan is Barca gewoon beter. Ik verlies liever zo dan zoals gisteren.

Mijn menig is pepe lekker laten vertrekken, hij is een tokkie in wassenaar.
En real moet opzoek naar een trainer die bij de club past een man met stijl en een man met een hart voor het voetbal ipv van tactiek.
Ik zeg nog steeds dat als hij met real aanvallend gaat spelen dan bedoel ik geen pepe op het middenveld maar een ozil die voor het voetballend vermogen kan zorgen. Er waren in de eerste helft voldoende momenten dat pepe de bal kon steken naar ronaldo of benzema. Maar ja je laat een sloper geen badkamer afmonteren.....

Ik snap niet dat iedereen Real Madrid, Mourinho en de opstelling van gisteren afkraakt.
Had Real Madrid gewonnen met deze "verdedigende" opstelling dan was het voor sommigen een overwinnig van "anti-voetbal" en voor de andere een meesterplan en dé juiste tactiek om Barcelona af te stoppen. Die meesterplan is degelijk wél gelukt voor een groot deel, ik heb geen enkel naam van een aanvaller of aanvallende middenvelder op de scorebord zien staan dus ze hebben de aanvalslinie en middenveld van Barcelona goed geblokeert. Maar dan Real Madrid die al voor de zoveelste keer een tegendoelpunt krijgt vanuit een hoekschop, belachelijk. Het kwam dan ook voor een groot deel door Pepe die daar gewoon voor de versiering stond en Puyol niet afdekte, hoe dom kun je zijn? Voetbal heeft een groot deel met verstand te maken en slimheid om creatief te zijn en oplossingen te zoeken, als je dat niet hebt moet je echt niets zoeken op een veld. En de goal van Abidal dat ZO overduidelijk vermeden kon worden. Ik snap niet dat Real Madrid niet inziet dat als je ervoor zorgt dat je het Middenveld, het getik in de buurt van de zestien, de juist geen-buitenspel positie's en de flank passes van Barcelona afstopt dat het voor een groot deel helpt want dat zijn de gevaarlijkste punten. Voor de rest moet je 100% geconcentreerd zijn en je aanvalskansen pakken en afmaken!
Dan zijn er van die gevallen die stoefen over Barcelona hun balbezit in de 70%. Tjonge toch als je heel de tijd balbezit hebt op eigen helft, geen oplossing vind en daardoor blijft verder tikken om een gat te vinden is het vrij normaal dat die percentage zo hoog ligt voor een ploeg als Barcelona die graag de bal bij zich heeft.

In ieder geval, een bal is rond dus ik hoop voor een stunt in Camp Nou. Hala madrid !

19 januari 2012 om 12:20

Je zegt het zelf, hadden ze gewonnen... Maar ze hebben voor de 7e keer achter elkaar in eigen huis Niet van Barca gewonnen. Het was een wonder dat ze met de rust 1-0 voor stonden, ze hadden 1x op goal geschoten! Dodelijk effectief maar je speelt thuis man, dan moet je willen voetballen. Het is geen Albacete waar we het over hebben, het is Real Madrid. Die hebben een elftal van pak hem beet 300 miljoen op het veld staan en dan ga je afbraak voetbal spelen. Dat is toch schandalig? je moet thuis een resultaat neerzetten om door te kunnen, dus hoe bedoel je het masterplan is gedeeltelijk gelukt? Sinds wanneer maakt het uit wie er scoort? Ze mogen in Madrid dus nu al blij zijn met het feit dat Messi niet gescoord heeft? De lat ligt daar steeds lager.

Ik snap nog steeds niet waarom Real altijd met een nieuwe of andere opstelling/tactiek speelt tegen Barca. Volgens mij ga je hier alleen maar slechte door spelen. Speel gewoon één systeem en houd je daar aan. Dit doet Barca ook.

Overigens dat van Pepe sloeg nergens op. Maar ik denk dat Mourinho voor de wedstrijd even wat heeft gezegd tegen Pepe. Iets in de trans van 'eey Pepe ga ga maar beetje focken met Messi,' Pepe is wel zo'n persoon die alleen die wedstrijd dan speelt om gewoon vieze dingen te doen bij tegenstanders, met het doel de tegenstander gek/geblesseerd te krijgen.

mijn mening is , dat real juist hun eigen spel moet maken en dat barcelona zo niet aan de bal komen , kom op real heeft geen spelers om het barca moeilijk to maken?? hahah ozil benzema ronaldo di maria , deze spelers kunnen heus wel een balletje rondtikken denk ik zo? bedoel bij barca heb je dan wel david villa normaal , messi , fabregas en iniesta maar ik zou niet weten hoeveel niveaus deze jongens me elkaar verschillen maar dit moet te doen zijn zodner deze dwaas van een pepe!

19 januari 2012 om 12:16

Maar dat is juist het probleem. Het gaat niet zozeer om het feit dat er niet veel individuele klasseverschil is tussen de spelers van beide ploegen, maar meer om het feit dat barcelona als collectief door en door op erlkaar ingespeeld zijn. Als tegenstander kom je zo weinig aan de bal omdat barcelona het balbezit als geen ander beheerst.

Daarom is het ook moeilijk om als tegenstander tegen barcelona uit te blinken. Als je weinig aan de bal bent kan je ook moeilijk veel laten zien.

Het blijft nog steeds een domme zet dat ze toen Robben verkocht hebben, Robben was hun Messi, misschien niet helemaal zo goed maar hij had wel iets aan de rechterkant. Als hij er nog bij was geweest hadden ze gewoon zo moeten spelen. Real moet veel meer voetballen Ronaldo moet dichter bij het doel spelen, in plaats van zulke grote afstanden te moeten afleggen.

Casilias
Ramos
Carvalho
Pepe
Marcelo
Sahin
Xabi Alonso
Ozil
Robben
Benzema
Ronaldo
19 januari 2012 om 12:18

Denk dat Robben ook niks had gepresteerd met de huidige tactiek van Mourinho, want ook hij had instructies gekregen om in eerste instantie puur achter de back aan te lopen en ver in te zakken. En ben het er mee eens dat Ronaldo dichter bij de goal moet spelen, maar dat geldt nog meer voor Higuain en Benzema. Die zijn constant aan het meeverdedigen, maar dat kunnen ze helemaal niet.

Het is wel een uniek fenomeen hier op VZ dat zoveel Real en Barca supporters het met elkaar eens zijn en dan nog wel over 2 onderwerpen te weten de debiele acties van Pepe en de opstelling van Mourinho. Ik snap niet waarom Huigain speelde, die heeft geen bal geraakt. Zet daar dan een Ozil of Kaka neer om de aanval te ondersteunen, nu kwam er vanaf heet middenveld bijna geen enkele bruikbare bal. Ja eentje en die was van Benzema waaruit de goal kwam.

superman123

waarom moeten het altijd nederlandse spelers zijn die real moet halen
zoals je zei een robben of sneijder.. -.- alsof er verder geen betere spelers zijn
van andere afkomst -.-

en aan real begin ik me steeds erger te irriteren, met name pepe die gewoon
wat wedstrijden moet missen vind ik! belachelijk die actie... nog kijken waar zn hand lag en erop gaan staan -.-

Barcelona weet wat het moet doen: balbezit en geduld. Real Madrid paste zich zoals gewoonlijk weer aan." hahaha wat een top zin

Het is echt een regelrechte schande hoe Real gisteren heeft gespeeld. Zo'n super team die elke tegenstander opveegt met dominant spel is zo zo zo erg bang geworden van Barca. En met name Mourinho moet hieraan geloven die gewoon tegen Barca gefaald heeft hoe je het ook went of keert. Als di maria fit was had hij in plaats van Higuain gespeeld, maar wat maakte dat uit? De bal kwam er toch niet door de slecht opbouwende spelers in de opstelling. Ozil, Kaka en Marcelo die een tegenstander kunnen openbreken zaten op de bank. Onbegrijpelijk.

Als Real slim is zeggen ze tegen pepe dat hij dat maar ergens anders moet gaan doen en zich nooit meer mag vertonen in het historische shirt van Real Madrid. Een schande voor Real die pepe.

Ach het is ook veelal toneel spel bij die voetballers. Hoevaak hebben we het toverwater al niet gezien. Een speler gaat neer moord en brand je denkt einde wedstrijd voor die jongen. Dan komt een beetje water van de verzorger over het zere plekje. Misschien een keer spuiten en voila 2 minuten later rent de speler weer achter de bal aan.

Dan beginnen we nu ons toch wel af te vragen als morinho dit barca al niet goed kan stoppen wie wel. Zijn onderhand een beetje uitgegroeid als de Harlem Globetrotters van het voetbal.

Gadver! Wát een schande! Deze man kreeg toch eens acht wedstrijden voor zijn uitvinding 'het deurmatje'? Claimde dat het hem toen zwart voor de ogen was geworden en later versteld stond van zijn eigen gedrag. Ik vind de actie waarin hij op de hand van Messi gaat staan niet van een lichtere categorie. Straf die vent nu maar met tien. Kennelijk leert hij niet. Wat een smeerlap zeg! Een schande voor de sport.

Pepe kan wel wat rustig aan gaan doen want hij is te achrisief hij kan zij dat hij moet gaan stoppen met voetballen

Laat me voorop stellen dat ik vaak acties van Busquets en Alves ook afkeur. Dat ga ik never nooit goedkeuren. Echter erger ik me kapot over de Madrid supporters die dit altijd roepen. Hypocrisie ten top. Kijk eens als voorbeeld naar hoe Pepe vandaag heeft opgetreden. Di Maria is ook een van de grootste acteurs ooit. En dit zijn geen incidenten, het gebeurt structureel bij Real. Meten met twee maten dus.

Mourinho bouwt aan een ijzersterk team dat zowel in de competitie als in de CL geweldig presteert. Het zou verstandig zijn om op dezelfde manier tegen Barcelona te spelen. Dan verliest Real misschien ook maar wel met stijl.
Manu verliest dik van Man City maar Ferguson gaat de volgende keer echt niet negen verdedigers opstellen.

Dit was wel een beetje ter verwachten. De Spaanse kranten zitten er natuurlijk bovenop als er maar een tikkeltje mis is ergens. Maar nu was het zo overduidelijk, daar vliegen ze op. Pepe liep als een kip zonder kop over het veld, Mourinho speelde zonder connectiemiddenvelder, zoals Özil of Kaká. Maar ik zou niet weten wie Barcelona anders kan verslaan als coach. Misschien Guus Hiddink?

19 januari 2012 om 13:26

Manchester United kon vorig seizoen ook niks maken tegen Barcelona, maar niemand zegt dat hij daarom als trainer gefaald heeft.
Mourinho zou Pepe beter niet meer opstellen in de Clasico's, hij kan zijn temperament duidelijk niet onder controle houden.

Ik denk dat Mourinho echt niet de juiste coach is voor Madrid en dit zeg ik als Fan.
Mourinho heeft zijn eigen issues met Barca , Real speelde de afgelopen 4 classicos ,gewoon goed voetbal waren zelfs beter in de supercoppa wedstrijden maar barca won. Ook in het bernabeu won barca met 1-3 maar real creerde zoveel kansen en ronaldo kon de wedstrijd in het slot gooien met zijn gemiste kansen. Maar wat Real gister liet zien was echt schandalig ik heb precies 2 kansen geteld niet meer. het veldspel was schandlig geen lijn in het voetbal en 30 procent balbezit en Pepe schande.
Ik heb liever dat real aanvallend speelt en met 3-0 verliest dan zo met 2-1 de kans dat je verdedigend van barca wint is 1 op 10 de kans dat je met voetbal wint is veel groter. Barca hoeft alleen een offday te hebben of je hoeft maar 2 keer te scoren en ze zijn het spoor kwijt. Maar met de opstelling van gister hoeft barca niet bang te zijn die verliezen de bal en hebben hem binnen 4 seconden terug aangezien voorin maar 3 Realspelers zijn en meer barca spelers die druk op hun zetten.
Mourinho is een geweldige coach de beste motivator maar Tactisch faalt ie in grote wedstrijden (misschien omdat hij nooit op het hoogste niveau heeft gespeeld)

Ik zou gister zo gespeeld hebben ik weet zeker dat het resultaat beter was en het veldspel zoiezo en voor de Miljoenen kijkers ook.

Casilias
Ramos
Varane
Pepe
Marcelo
Lass
Xabi
Kaka
Ozil
Ronaldo
Benzema

Wat een pot weer!! Vreselijk overhypt voetbal dit..

Dacht altijd dat voetbal een mannen sport was.. Dit leek wel een toneelstuk eerste klas.
Al die ophef hierzo van die ''ze spelen het beste voetbal dus ben ik voor die club'' Fans, die nog nooit het stadion van zowel Real als Barca hebben gezien.

Geef mij maar liever Premierleague of Championship voetbal .. Echte Mannen

Wat moet het frustrerend zijn voor bijvoorbeeld Özil en Ronaldo om bij Real Madrid te horen als je bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Barca ziet. Hun tegenstanders trappen bewust op de benen van Barca spelers, zonder intentie om de bal te raken. Ik heb alleen de tweede helft gezien, maar daar kwam Ronaldo niet in voor. Özil zou nooit meedoen aan de schoppartij, hij weet dat het een teken is van zwakte om de tegenstander nog even op de hakken te trappen en hij weet dat hij dat niet nodig heeft.

Ik snap echt niet dat mensen nog denken dat Messi overdrijft !!
Ik heb gisteren heel de wedstrijd gekeken als je ziet hoe hij wordt aangepakt en gewoon weer opstaat en verder gaat neem bijv. Carvalho in de laatste 5 min die Messi gewoon van achter op ze knie trapt omdat die hem niet meer in kan halen is toch gewoon schande en dan heb ik het niet eens over Pepe en die andere Portugese soort van voetballers als je Ronaldo zo'n trap geeft staat die niet meer op.

Het zijn gewoon de portugeze die real madrid zo maken hoe ze nu zijn met hun swalbes en vieze overtredingen en huilen om niks en als je zag hoe Mourinho op elke overtreding van real madrid reageerde is gewoon Schande !!

19 januari 2012 om 12:59

zeg rassenhater haat jij portugezen ofzo?

19 januari 2012 om 13:04

het zijn gewoon vieze voetballers !! als ze niet kunnen winnen gaan ze trappen en huilen !!

19 januari 2012 om 13:06

Is waarschijnlijk gewoon omdat Bosnie eruit is gegaan tegen Portugal voor het EK, aan de username te zien.

19 januari 2012 om 13:08

Dus jij steunt portugal met het EK? ik heb nog een erger aanzien jegens Portugal dan Duitsland

19 januari 2012 om 13:09

Nee dat helemaal niet vond dat Portugal verdiend door is gegaan !!
Maar ik heb het nu over het Real Madrid waar toch echt de Portugese de herrieschoppers zijn !!

En dat is gewoon zielig & en een schade voor het voetbal !!

19 januari 2012 om 13:32

Ik steun niemand in het EK, hoop gewoon goede matchen te zien. Heb ook geen idee wat er mis is met het spel van Duitsland?

19 januari 2012 om 13:05

Inderdaad die actie van Carvalho op Messi deed me denken aan Sergio Ramos die Messi van achter tackelde toen hij in de sprint lag. Toen kreeg Ramos direct rood. Misschien had Carvalho dit ook wel moeten krijgen. En al met al had Pepe allang 3x met rood eraf gemoeten

Vies Portugees volk toch weer. Die Coentrao en Pepe komen we deze zomer ook tegen. Als het daarbij bleef valt het mee, maar heel dat portugese voetbal team loopt over van onsportiviteit.

Bert en de boys moeten zich heel goed wapenen tegen deze misselijke mannetjes, en vooral niet in het getrol meegaan. Want dat is wat ze willen, ten kostte van alles je mentaal uit de wedstrijd trollen.

19 januari 2012 om 13:28

Bert en de boys hebben duidelijk laten zien dat ze er ook wat van konden, dus dat wapenen lijkt mij niet nodig.

Mooie overwinning gisteren. Je kon zien dat Real weer geirriteerd was. Dat je op de counter gaat spelen in eigen huis is natuurlijk al tegen de wet in maar goed. Ook nog is met Altintop in de basis? Mourinho moet toch is wat beters zien te verzinnen

Pepe was trouwens weer lekker bezig gisteren. Dan zeggen ze van Busquets dat hij schwalbes maakt. Ik lachte me dood om Pepe, hij schopt iedereen achter elkaar neer en zelf maakte hij belachelijke schwalbes.

En dan lees je dat Mourinho tevrede is over het spel van Pepe ? Ik weet niet of hij dat baseerd op het voetbal of als acteur of als KO fighter ?

19 januari 2012 om 13:26

Iedereen weet dat Pepe voetballend net zo goed is als Anita, Mourinho weet dat ook en geeft Pepe de opdracht om in t wild te trappen en hopen dat de bal wegrolt.

Wat me hier opvalt in de commentaren : hoe vaak de naam van Pelegrini hier nog valt en dan volgt dikwijls dat hij het beter deed tegen Barcelona als het genie Mourinho.

Kunnen we dan stellen dat Perez weliswaar een goede zakenman is maar van voetbal (of de juiste mensen aanstellen om een voetbalclub te leiden) geen kaas gegeten heeft ?

Pelegrini was een ietwat saaie grijze persoonlijkheid en met hem ging het nooit lukken om Barcelona van de troon te krijgen terwijl de brave man toch 96 punten verzamelde in zijn eerste seizoen en alleen door brute pech uit de CL ging.

Neen, Perez dacht dat hij genie, een voetbal-einstein moest aanstellen, iemand die zichzelf presenteert als de Special One en wat stellen we vast na ongeveer 10 classico's : Mourinho heeft het op allerlei manieren geprobeerd, aanvallend, defensief, provocerend, ronduit brutaal, met vriendelijke woorden en iedere keer weer is de vaststelling dat Pelegrini het met Real eigenlijk veel beter deed dan Mourinho.

Je zou denken : toch een pijnlijke vaststelling voor zowel Perez als Mourinho : dat die grijze muis Pelegrini eigenlijk beter is dan de flamboyante persoonlijkheid Mourinho genaamd.

19 januari 2012 om 18:11

Als Mourinho dit jaar de titel pakt dan is hij een held. Dus wees maar niet vroeg met je commentaar. Er kan nog veel gebeuren en in de competitie staan ze er heel goed voor. Ook in de CL is er nog niks aan de hand. En dat zijn de tonelen waarop Mourinho eventueel afgerekend zal worden. Dont be hatin'

Jammer dat het weer niet is gelukt.
Iedere keer hoop ik op een goed resultaat en dat zit het er toch weer niet in.
Die beker is voor Barcelona dat is wel duidelijk.
Nu maar hopen dat Barcelona verder de nodige steken in de competitie laat vallen zodat Real wellicht weer eens een keer de landstitel pakt.
Succes Real!

Natuurlijk zwaar overdreven want vond op die ene 2 smerige overtredingen van Real dat was Carvalho van achter op Messi (verdiende ook rood) en Pepe die sowieso wel rood verdiende ook als hij niet op Messi zijn was gaan staan. Vond ik het wel een redelijk vriendelijke classico er waren lichte opstandjes en overtredingkjes maar het was niet echt schandalig ofzo. Het was maar dat iedereen op de grond lag te huilen om elkaar kaarten aan te naaien. Barca was wel vele malen beter. En dat is jammer want het is geen echte classico meer. Je weet toch dat Barca gaat winnen. Omdat Barce gewoon een betere tactiek heeft en vele betere spelers. Mourinho krijgt het maar niet voor elkaar en Ronaldo was gister op zijn goal na onzichtbaar en slecht

Ik roep al 2 jaar dat die Pepe nooit meer op een vopetbalveld mag verschijnen. Als Real nog een greintje Waardigheid wil overhouden van de ooit zo gracieuse club, moeten ze deze man per direct uit de selectie gooien.

Ik denk gewoon dat Real Madrid gewoon een nieuwe coach moet aantrekken met alle respect voor Mourinho maar hij is juist niet de beste man voor dit Real Madrid !!

Hij probeert om Real Madrid zo te laten voetbal hoe hij Inter ook heeft laten voetballen maar de meeste spelers die uit de Serie A komen die voetballen juist op de counter en de voorsprong te verdedigen.

Dat zie je nu ook met Pepe op het middenveld inplaats Özil hij gokt op de snelheid van Ronaldo , Benzema en hij probeert Xavi Alonso als leider op het middenveld vergeleken met Sneijder bij Inter ik denk dat juist het oorzaak is dat ze niet kunnen winnen van Barcelona

1 vergelijk is Pepe Real Madrid en Mattarazi van Inter ,

Mattarazi speelde toch redelijk veel onder Mourinho ..

Cijfers van Goal.com

Player Ratings: Real Madrid 1-2 Barcelona

Goal.com rates the players from the Copa del Rey quarter-final first leg match at the Santiago Bernabeu on Wednesday night, when the Catalans came from behind to claim victory

By Ben Hayward

Real Madrid CF

Iker Casillas 6.0

Sliced clearance early on, made one good low stop at his near post to deny Iniesta and an even better one later in the half from Messi. Also came racing off his line and out of his area to make one vital headed clearance later on. Could do nothing with the goals.

Sergio Ramos 5.0

Tried to hold a makeshift Madrid defence together and made some vital interventions, but was fighting a losing battle alongside the unfit Carvalho and the more attack-minded duo of Coentrao and Altintop.

Pepe -flop of the Match- 4.0

Booked for a very bad challenge on Busquets and could have been sent off as he lost it once more. Played on the edge and got away with stamping on Messi's hand in front of the referee. Made some good defensive interceptions, but his marking was arguably at fault in both Barca goals. He can't carry on like this.

Fabio Coentrao 5.0

Not as good as Marcelo and it showed again here. If you had told a newcomer here he had cost €30 million, they would never have believed you. Not convincing defensively and wasn't able to provide much of a threat going forward. Also careless in possession.

Ricardo Carvalho 4.5

Returning from injury and it just looked too soon for the Portuguese. Made one absolutely vital block in the second half but was pulled out of position, struggled with the pace of the game and looks to be well short of his best. Also at fault for second goal.

Lassana Diarra 6.0

Didn't offer much going forward but some vital interceptions on the edge of his box in what was an ultra-defensive midfield line from Madrid. Replaced by Ozil in the second half as Mourinho sought added creativity.

Xabi Alonso 6.0

Not involved as much as he would like to have been or should have been as he misplaced passes and appeared just another defensive cog in Madrid's midfield for much of the game. Gave the ball away too much and wasn't the playmaker he has been so often for Madrid this season.

Hamit Altintop 6.0

Made one good run in the opening minutes but his pass went out of touch. Did the same late in the half with a neat turn but then gave then ball away. Great trickery and cross to set Benzema for a header which hit the post and looked decent defensively for the most part. Positive.

Cristiano Ronaldo 6.0

Endeared himself to the crowd with a brilliant sliding tackle on Alves early on. Looked up for it and got his fourth goal against Barca but was a little lucky as Pinto should have made the save. Failed to put through Benzema on the breakaway, Participative, but far from his best. Well marked and still psychologically affected.

Karim Benzema 5.5

Set up Cristiano for the goal with a long ball down the left flank on the counter. Later was beaten to the ball by Pinto in their area but hit the post with a header at 1-1 when unmarked at the far post in the second period.

Gonzalo Higuaín 4.5

Chased down Pique to force a throw-in late in first half, was caught offside early on and failed with one attempted turn in the first period also. A willing runner, but not really ever in the game and wasn't able to link up with Ronaldo as well as he should have. Replaced in second half.

• Substitutions

Mesut Özil 5.5

Brought on in the second half as Madrid needed a goal but should have been given longer to make an impression and didn't look comfortable in what had essentially been a defensive-minded system at the start. One or two good touches, but nothing more.

Callejón 5.0

Introduced as Mourinho made a double change but the former Espanyol man failed to liven up the Madrid attack, despite his impressive recent form.

Esteban Granero Molina5.0

Came on for the last few minutes and was unable to make an impression.

FC Barcelona

José Pinto Colorado 5.0

Really should have saved Ronaldo's opener which went through his legs. Came out later in the half to claim one high ball as Benzema waited to pounce. Didn't look entirely comfortable after that, but now has three wins on the trot at the Bernabeu. Not bad.

Daniel Alves 5.0

Attacked aggressively down the right but was never really able to get to the byeline and was stopped in his tracks for the most part. Didn't really link up too much with Messi and endured one of his more frustrating nights.

Gerard Piqué 5.5

Looked comfortable bringing the ball out of defence. Questionable positioning on the Madrid goal, though, and he was also booked for clattering into Pepe in the first half. Defended well for the most part, however.

Carles Puyol 7.5

Brilliant diving header to level the scores at 1-1, reminiscent of his goal for Spain in the World Cup semi-final against Germany. Defensively he was his usual self and led the line superbly, always looking assured and as ever, he gave 100 per cent as he threw himself into challenges. Likes playing here.

Éric Abidal 7.0

Something of a subdued showing from Abidal who was neither good nor bad, just competent. But then he popped up in the area to slot home only his second Barca goal - a winner in the Bernabeu against Real Madrid. Another epic story for the Frenchman.

Andrés Iniesta Luján 6.5

Control let him down in the area and he was well off target when he should have done better after 33 minutes. One good run before half-time but Pepe got back to win the ball. Saw an angled drive pushed wide by Casillas just after Cristiano's opener, the made a great run to set up Messi in second half, but poor control from the Argentine in the area meant it came to nothing.

Sergio Busquets Burgos 5.0

Picked himself off the floor after some exaggerated play-acting to glance a header over the bar in the second half. But he really should have at least hit the target with that one. Passing was fine, but some of the negative things tarnished his display, as with Pepe but to a lesser extent.

Xavi -top of the Match- 7.5

Outstanding again as he slowed the came down, controlling the flow of passing from deep and setting everything in motion. No goals or assists, but he doesn't need them as he does so much else and remains the pulse of this side. The rest starts from there.

Cesc Fàbregas 5.5

Largely anonymous in the first half. Sent one dangerous ball into the box after 35 minutes but flag was already up. Lovely chipped pass set up Iniesta in the second half, but the midfielder's effort hit the woodwork. Not at his best and didn't score this time either.

Lionel Messi 7.0

It was a night of moments from Messi: One good jinking run in the first few minutes led to him almost setting up Iniesta in the area, before a brilliant angled drive was pushed around the post by Casillas. Saved the best until the end though as he set up Abidal with a stunning chipped pass for the winner. Even below his best, he remains decisive.

Alexis Sánchez 7.0

Started quietly but almost equalised for Barca when he headed onto the bar. Full of running down the right as he hustled and harried Madrid's markers. Unlucky to be adjudged offside as he raced clear late in first half and made a stunning late clearance with an impressive dribble outside his box. Looking the part.

• Substitutions
Adriano 5.0

Came on for the last eight minutes and looked competent enough as Barca defended their lead.

Thiago Alcántara N/A

Came on right at the end and had no time to make an impact.

Joan Isaac Cuenca Lopez N/a

Was introduced in the dying seconds by Pep Guardiola.

De Borrelnootjez

Na alweer een nieuw verlies voor Real madrid heeft de Fifa een nieuwe regelement opgesteld voor de volgende classico's! - Madrid mag voortaan met 18 basispelers starten - pepe mag 6 gele kaarten ontvangen voordat hij rood krijgt - het doel van real madrid word verkleind naar 40 cm - messi mag maar 1 been gebruiken - iniesta en xavi moeten geblinddoekt spelen - Ronaldo mag (heel even) de beelden van zichzelf terug kijken en overdoen - 0zil en Altintop mogen bij een gelijke stand na de 80e min beroep doen op het turks leger -mourinho mag na de wedstrijd met 1 uitspraak alsnog de overwinning naar zich toe trekken

Vond hem wel grappig wou hem even plaatsen, Ben zelf Real fan dus niet gelijk komen aanvallen!!!

Ik heb Mou altijd een geweldige coach gevonden die zijn selectie altijd voor hem wist te winnen.
Tactisch ijzersterk en maar 1 ding in het vizier : winnen hoe dan ook.
Van wat ik gisteren heb gezien ben ik toch wel van geschrokken en wijt ik volledig aan het adres van Mou.
Het gaat me niet om het feit dat Barca veel beter is en dat er bijna niemand van kan winnen maar om de gekozen tactiek,spelers en spelwijze van Mourinho.
Hij heeft er 80 minuten over gedaan om te zien dat de grootste clown in de voetballerij (pepe) eigenlijk niet op een grasmat thuishoort maar in een psychiatrische inrichting.
Eerst die "swalbe " omdat meneer schijnbaar in zijn gezicht werd geraakt, daarna staat hij compleet te slapen bij de goal van barca en dan het dieptepunt van heel real die actie t.o.v. messi.
Wat een compleet losgeslagen randdebiel.(sorry maar iets anders kan ik het niet noemen.

Maar dan nog even wat anders: de ,in mijn ogen zeer begaafde Alonso heeft werkelijk alles geraakt in de tweede helft behalve de bal.
Onbegrijpelijk hoe die jongen staat te baggeren op het veld.

Mourinhos angst werd gisteren op een zeer pijnlijke manier afgestraft enheel real moet zich diep schamen.
Als je een speler als ozil in huis hebt moet je daar dankbaar gebruik van maken, maar wat schets mijn verbazing ltinflop er achterin bij , dorpsidioot pepe op het middenveld en benzema (een pure afmaker ) op de rechtsbuiten.

Sorry mou maar deze wedstrijd heb jij verloren en dankzij jouw heeft heel madrid verlore en niet alleen deze wedstrijd maar alle madrilenen hebben door dit falen ook een stukje zelfrespect in moeten leveren.

De grootste schande gisterenavond was zeker niet te wijten aan Pepe.

Het was onder de verantwoordelijkheid van Mourinho en de arbiter.

Mourinho weet heel goed hoe Pepe (en aderen) zich gedragen. Zelfs een jonge welp die er nog in kwam wist zich direct te misdragen met aanstellerig gedrag.

De arbiter moet de grenzen van het toelaatbare bewaken. Langs de lijnen werd reclame gemaakt voor 'fifa12'. Een gemiddelde arbiter uit dit computerspelletje had minstens 2 maal rood gegeven voor Real Madrid. Een gemiddelde grensrechter uit Fifa12 had niet tweemaal ten onrechte een aanval van Barcelona afgeblazen vanwege 'buitenspel'.

De grootste schande is dat in kort tijdsbestek de belangen van de Spaanse bond overduidelijk naar voren kwamen. Of het is de vooringenomenheid van alle Spaanse arbiters en grensrechters.

Door de jaren heen is er nogal wat gebeurt in het Mourinho tijdperk. Bij zijn aanstelling in Madrid is ook besloten om alle arbiters in Madrid welkom te laten heten door een oud arbiter-bobo en van alle luxe te voorzien. In de pers is Mourinho tegelijk de 'derde media oorlog' begonnen. De eerste twee, Chelsea en Intertijdperk, waren slechts stappen naar zijn ultieme droom om ooit bij de rivaal van de club die hem als hoofdtrainer weigerde revanche te nemen. Zoals José altijd revanche wil. Waar anders dan bij de rivaal van Barcelona, met de 2 gouden schoenwinnaars Kaka en Ronaldo?"

Het onophoudelijke offensief van Mourinho en Madrid heeft er inmiddels toe geleid dat heel de wereld ziet hoe de Catalanen structureel door de Spaanse bond benadeeld wordt.

Ik noem een Ramos, die eerst iemand voluit van achteren kapot schopt om vervolgens een paar spelers te slaan en uiteindelijk al schoppend en slaande van het veld getrokken te worden. Na kort beraad was de Spaanse bond vol van genade. Een schorsing was niet te voorkomen, dus maar 1 wedstrijdje. Een Marcelo waarvan de hele wereld weet hoe hij zuigt en acteert springt overduidelijk zonder geraakt te worden een meter de lucht in. Penalty natuurlijk. Een uitgelezen kans voor de Spaanse arbiter. Appeltje eitje. Een Mourinho die buiten de lijnen een ass. trainer in zijn oog prikt. Werkelijk, in ieder ander land zou je bij het vuil gezet worden bij een club met aanzien. Geen excuus, en de bond houdt het weer op 1 wedstrijdje schorsing. Tsja, helemaal niets doen zou zo opvallen he.

Dan gisterenavond. Zoals eigenlijk in iedere clasico misdroegen met name Xabi Alonso, Ramos Coentrao en Pepe zich weer eens. Net als de altijd verongelijkte Mourinho die het geheel probeert te verbloemen door a la Gargamel te gaan stampvoeten hoe hij die Catalaanse Smurfen haat bij iedere vrije trap.

In de eerste helft doet de grensrechter zijn best om zo vaak mogelijk de aanvallen van Barcelona voor buitenspel af te vlaggen. Net als kort geleden, toen de grens bij een andere pot van Madrid niet alleen 'per ongeluk' de middellijn niet in de gaten had maar ook de verdediger die eigenlijk 4 meter voor de spits stond. Gisterenavond werd in de eerste helft dus al tweemaal ten onrechte een aanval afgevlagd.

Verdere dieptepunten waren met name de schwalbe van Pepe (voor het oog van de grens én arbiter) maar ook andere Madrilenen waren niet vies van een rolpartijtje en spontane pijn op plekken die niet eens geraakt werden. Het van achteren onderuit trappen van Messi zonder rode kaart. De actie van Pepe werd niet waargenomen door de arbiter. Dat kan, echter de grensrechter keek toevallig ook de andere kant op. Zo kunnen we nog veel langer doorgaan.

Feit is dat Madrid het allemaal mag en kan maken. Ze mogen zich schandalig gedragen. Van de fans en van de Spaanse bond. De fans mopperen even na een verloren clasico. Gaat ook wel weer over. Mourinho en zijn clan mogen gewoon doorgaan met het vergiftigen van het voetbal. Alles wordt getolereerd door de Spaanse bond. En als die er een keer niet onderuit komen, ach, dan schorsen ze toch een keer een madrileen voor 1 potje? Niemand heeft het er meer over....

Real Madrid moet zelf weten welke reputatie ze zelf willen hebben.

Maar...

De grootste schande is de Spaanse bond en al het tuig van arbiters en grensrechters in Spanje.

Wat mij opvalt is dat vrijwel iedereen reageert in de sfeer van de dag: Mourinho heeft gefaald, want hij heeft weer niet gewonnen van Barcelona. Vergeten we nou ineens dat Mourinho bij drie verschillende andere teams bij benadering het onmogelijke heeft gedaan? Velen zien hem als één van de beste clubcoaches van dit tijdperk, maar vanwege een nieuw verlies faalt hij?
Ik denk in tegenstelling tot velen dat Mourinho niet tekende voor een doelstelling om Barcelona te verslaan, maar gewoon om weer prijzen te pakken en een structuur te creeeren in de voetbaltechnische zaken bij Real Madrid. Tussenstand: Real staat aan de top van de primera division in zijn 2e seizoen, dus hij is goed op weg om in ieder geval één prijs te pakken en oh ja..hij is ook met vlag en wimpel de Groepsfase van de Champions League door gekomen.
Alle credits van deze overwinning gaan naar het beste clubteam ter wereld van dit moment: Barcelona. Hoe geniaal Mourinho ook is, hij verslaat Barcelona niet van de ene op de dag. Ook Edison deed 1001 pogingen, voordat hij het succesvolle concept voor de gloeilamp ontwikkelde..

19 januari 2012 om 18:23

Je overdrijft wel met dat Mourinho het onmogelijke heeft gedaan. In Portugal staat zijn verdiensten buiten kijf.
Bij Chelsea kreeg hij een miljoenen budget. Zijn voorganger was 2de geworden en Europees faalde hij.
Bij Inter kwam hij weer in een gespreid bedje. Inter was al enkele malen landskampioen, alleen de CL ontbrak. Met defensief voetbal is hij Europees kampioen geworden.

Niemand kan over altintop wat zeggen hij heeft gistere gewoon stuk gemaakt, mensen die zeggen dat mourinho fout heeft gemaakt door hem op te stellen kan ik alleen zeggen dat dat misgunners zijn!

Tja Barcelona was gisteren ook gewoon beter. Real moet de volgende keer gewoon haar eigen spel spelen en zich niet aanpassen

Real moet gewoon is normaal gaan voetballen en van zijn eigen kunnen uitgaan en niet heel de opstelling omgooien voor barca. Ze hebben toen een x met 5-0 dacht ik en sindsdien spelen ze lomp en verdedigend omdat ze bang zijn om weer zo te verliezen en dat vind ik erg jammer. Ik snap ook niet dat er vaak alleen op ronaldo wordt gezeken hij kan hier weinig aan doen omdat het team gewoon anders speelt en hij niet zijn spelletje kan spelen.

Die Spaanse kranten zijn niet mals voor Real maar gezien het harde over-the-edge-spel van gisterenavond is dat wel terecht.

Het is wel een feit dat de publieke opinie nu nog verslechtert hiermee en Mourinho doet zichzelf geen goed als hij dit laat gebeuren. Je hebt als coach veel meer invloed dan sommigen denken dus zou hij Pepe iets meer in toom mogen houden of desnoods niet meer opstellen in een wedstrijd tegen Real.

Barcelona zelf zou het spijtig vinden echter moest Pepe niet meer spelen want met hem erbij is er steeds een reele kans dat hij rood krijgt.

trainer en spelers van madrid worden over gewadeerd
een ronaldo 1 van de beste spelers van de wereld?waar laat hij dat zien?ik zie het niet,ik zie een egoist die denkt dat hij god is en als je hem aanzucht omvalt.
in vergelijk messie,die speelt voor het elftal,geniet van goals van zijn collegas,en geeft ze de mogelijkheid om te scoren,egoisme ver te zoeken
roepen mensen dit is het beste madrid ooit? oke in vergelijk met andere jaren zijn ze beter,en ze kunnen ook aardig voetballen,maar hoe wil je automatismen krijgen als je iedere wedstreid weer met een ander elf,ander systeem speelt?
inkoop belijd bij madrid 1 van de slechsten te wereld,een speler krijgt gewoon geen kans
transfers afgesloten,transferperiode nog niet voorbij of ze zoeken alweer welke ploeg ze stuk kunnen kopen,er word nergens anders naar gekeken dan hoe is de naam,en wat vind de internationale pers van de naam
past deze speler bij de ploeg?past hij in het systeem(wat voor systeem,heeft madrid een herkenbaar systeem)alles niet belangrijk hoofdzaak hij speelt nou ja zit op de bank bij madrid
dit zou ook de uefa eens moeten intrseren.
5a6 spelers maximaal per Jaar te mogen kopen wil dus zeggen zowel in zomer,als winter periode samen 6 spelers max bv.liever minder
zo moeten ook topclups misschien eens wat vaker bij hun eigen jeugd aankloppen
en misschien krijgt dan ook madrid weer een herkenbaar systeem
mourhino is de grootste maaten naaier in de trainers gilde

Iedereen zegt nu negatieve dingen over Pepe, maar eerlijk is eerlijk, iedereen wilt wel een Pepe in zijn team. Het is gewoon een topverdediger. Ik zou juichen als hij bijvoorbeeld bij Ajax speelde.

19 januari 2012 om 22:49

Veel Madrilenen zijn anders niet echt blij met hem en ik zou hem persoonlijk ook niet bij PSV willen zien. Zo iemand met dit soort acties is heel schadelijk voor het imago van je club en daarnaast is het iedere keer weer de vraag met hoeveel spelers je eindigt.

Wat zijn we weer objectief met zijn allen. Nou ik gun Mourinho altijd een warm hart toe, bij welke club die ook zit en dat ophemelen van Barca ben ik echt meer dan zat. Wat zal ik blij zijn als deze hype voorbij is en iedereen zijn barca bril afzet en inziet dat het ook maar mensen zijn die ook fouten maken en niet altijd alleen het slachtoffer zijn. Door zich alleen te richten op Pepe doe je de rest van Real Madrid onrecht aan. Hij is een enkele speler die hier een fout maakt, maar andere spelers als Ronaldo, Diarra en Ramos hebben gewoon keihard hun best gedaan en netjes gespeeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren