Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Het is al zo rustig bij Ajax en dan doet een mafkees dit'

Laatste update:
/

Het bekerduel tussen Ajax en AZ kwam woensdagavond op opzienbarende wijze ten einde, nadat een negentienjarige man het veld in de Amsterdam ArenA betrad. De man ging met een karatetrap richting doelman Esteban Alvarado, maar die verweerde zich en deelde zelf enkele schoppen uit. Esteban kreeg rood, waarop Gertjan Verbeek zijn spelers van het veld haalde en de wedstrijd zelf tot een einde bracht. Frank de Boer weet niet of hij hetzelfde zou hebben gedaan.

“Ik heb zoiets ook nog nooit meegemaakt”, aldus de Ajax-trainer. “Ik zag dat die jongen Esteban een beuk probeerde te geven. Of ik ook zou hebben teruggeschopt? Dat weet ik niet, zelf zou ik misschien te verbouwereerd zijn geweest, Esteban heeft wat meer Zuid-Amerikaans temperatement. De één reageert zo, de ander weer zo; iedereen heeft zo zijn eigen emoties”, sprak De Boer voor de camera's van Eredivisie Live.

/

De Boer wenste geen oordeel te vellen over het besluit van Verbeek om direct te stoppen. “Ik weet niet of ik het net zo gedaan had. Voor ons was het verschrikkelijk zonde; we stonden in een gelijkwaardige wedstrijd met 1-0 voor, maar nu moet het beslist worden door de KNVB. Ik sprak op het veld met Bas Nijhuis en zei En wat nu? Die jongen wordt toch aangevallen?. Nijhuis antwoordde me dat hij het volgens het boekje deed.”

Op de vraag of zijn eigen spelers schrokken van het incident tussen de supporter en Esteban antwoordde De Boer: “Niet van wat ik zag, maar dat kan ik me ook voorstellen; zij hebben zoiets ook nog nooit meegemaakt. Het is al zo rustig rondom Ajax en dan doet een mafkees dit ook nog”, verzuchtte de trainer. “Het is een bizar slotstuk van dit jaar, ik heb de spelers prettige dagen gewenst. Het is heel bizar.”

Bekijk hier de beelden:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij haalt de woorden uit mijn mond lol dit gaat leuk worden omdat de eerste wedstrijd na de stop Az-ajax is....

21 december 2011 om 22:12

Ja, grote kans dat daar geen uitsupporters aanwezig mogen zijn. Dit verhaal krijgt nog een enorm lang staartje.

21 december 2011 om 22:23

Ik geloof dat supporters straffen mbt tot de beker niet naar de competitie gaan. Laten we in ieder geval hopen dat er gewoon uitsupporters bij mogen zijn en niet de dupe worden van deze gek.

21 december 2011 om 22:25

Ik denk dat dit wel een uitzondering op de regel kan zijn... Denk dat er een hele rote mogelijkheid is dat er geen uitsupporters zullen zijn bij Az-ajax

21 december 2011 om 22:28

NAC ontving een straf voor fakkels bij Nac-groningen in de beker. De straf was een wedstrijd zonder publiek, dit is gewoon een competitiewedstrijd geweest uiteindelijk. Dus in principe zou dit als straf mogelijk kunnen zijn.

21 december 2011 om 22:35

@peetvader
Ik hoop van niet , dan zouden we ons laten gijzelen door zo'n idioot.

@sallas
Laten we het hopen van niet in ieder geval , het zou toch te belachelijk voor woorden zijn dat zoveel mensen de dupe moeten woorden van deze malloot ? Er zijn nu al duizende stadiongangers gedupeerd , hopelijk komt daar niet nog een heel uitvak richting AZ bij.

21 december 2011 om 23:15

@ Adzevedo

Hoezo belachelijk? Feyenoord werd er ook is uitgegooid door supporters, je neemt eenmaal de verantwoordelijk daarvoor. Als een werknemer van een bedrijf iets verkeerds doet, komt in alle bladen te staan : " bedrijf ..... een grote blunder ".

21 december 2011 om 23:24

@adzevedo, laat ik natuurlijk voorop stellen dat het belachelijk is als de andere supporters hierop worden aangesproken en er moet dan ook zeker geen dergelijke straf volgen als geen uitsupporters bij de volgende wedstrijd. Maar ik wil even duidelijk maken dat zowel de competitie als de beker Knvb-competities zijn en daarbij is afgesproken dat straffen over beiden competities gaan. Als je bijv. in de competitie een straf van 2 wedstrijden krijgt, dan kan dat ook 1 competitieduel en een bekerduel zijn bijv. Zo zal dat dan waarschijnlijk ook zijn met straffen wat betreft de supporters. Maar uiteraard hoort het zover niet te komen. Het zou niet zo mogen zijn dat een idioot het verpest voor al die andere Ajacieden.

22 december 2011 om 00:48

@yannickdiemen

Ik begrijp de vergelijking tussen een grote groep hooligans die een centrum en een stadion slopen en 1 malloot die word opgepakt nog altijd niet. Misschien een leuk verhaal over verantwoordelijkheid , maar als er in 14 jaar Arena 1x een malloot het veld opkomt dan is het onzinnig een club daarvoor te bestraffen met een reglementaire nederlaag.

@peerk
Oke , dus bij eventueel straffen kan dat doorwerken naar de competitie ? oke , dat zij dan zo. Maar goed , laten we hopen dat het niet het geval is , 1 op de 35.000 man misdraagt zich , daarvoor kun je moeilijk een hele club of een heel uitvak de dupe van laten zijn.

21 december 2011 om 22:13

Tsjah, neem toch wel aan dat AZ de veiligheid van de spelers meer in acht gaat nemen. Ben benieuwd of er nog mensen worden geschorst trouwens, dat AZ zonder Esteban moet spelen ofzo..

21 december 2011 om 22:15

Mag hopen dat Esteban niet wordt geschorst. Daarnaast ben ik wel benieuwd inderdaad naar de sancties. Hier kan je als club zo weinig aan doen, als iemand het veld echt op wilt komt hij er 9/10 echt wel. Kan een club hiervoor verantwoordelijk worden geacht?

Deze vent moet in ieder geval de gevangenis in en voor alle schade opdraaien. Idioot.

21 december 2011 om 22:16

Ja ben ook wel benieuwd, volgens de regels moet hij rood krijgen dus grote kans dat hij geschorst gaat worden. Dan is het ook nog eens extra pikant dat de eerste wedstrijd hierna az-ajax is.

21 december 2011 om 22:18

Neem aan dat de Knvb de regels zo uitlegt dat in het licht van de omstandigheden Esteban wordt vrijgesproken.. Zeker met het oog op de volgende wedstrijd. Als zelfs De Boer dit zegt..

Maargoed, we hebben ze bij het Strootman-incident zien stuntelen
Dus als ze dit weer doen door Esteban te schorsen, dan maken ze zichzelf echt belachelijker dan ooit.

bizar inderdaad wanneer word de wedstrijd uitgespeelt?

21 december 2011 om 22:15

Denk dat de vraag eerder is wie er een verlies toegewezen krijgt: Ajax vanwege de lakse beveiliging of AZ vanwege de wedstrijdstaking.

21 december 2011 om 22:43

Ik heb de oplossing ajax - az opnieuw beginnen op 0-0 zonder publiek

21 december 2011 om 22:20

ben bang van niet, ik denk dat inderdaad de vraag centraal zal liggen wie er regelementaire verliest.
ik denk dan dat dit Ajax wordt

21 december 2011 om 22:24

Wordt nog lastig, je moet gaan bewijzen dat die supporter een Ajax supporter is. Opzich wel te doen, maar dan nog blijft het feit dat AZ onrechtmatig van het veld is gestapt.. enigzins dubieus.
Het maakt mij niet zoveel uit wat er gebeurd, al verliest Ajax onreglementair, hoop ik dat me imbeciele medesupporters er wat van leren en zoiets nooit meer doen.

21 december 2011 om 22:37

ondertussen is duidelijk dat dit een ajax supporter is die een hekel aan estabab had. De enige oplossing voor dit vind ik, ajax verliest de wedstrijd anders is het een vrijbrief voor iedere supporter om het veld te betreden.

Maar ik denk dat de wedstrijd word uitgespeeld zonder publiek.

Het is trouwens niet de eerste keer dat een ajaxsupporter een speler van de tegenpartij aanvalt ik kan me nog een wedstrijd herinneren met jong feyenoord.

21 december 2011 om 23:48

Hopelijk wordt het duel uit- of opnieuw gespeeld.

Maar eigenlijk moet Ajax een forse boete krijgen en AZ reglementair verliezen. Nijhuis heeft volgens de regels gehandeld en AZ weigert verder te voetballen....

22 december 2011 om 09:28

het maakt niet veel uit of het een ajax supporter is, omdat hij in het vak met ajax supporters zat, en van daar uit het veld op kwam.
het klopt inderdaad dat AZ onrechtmatig van het veld is afgestapt(wat natuurlijk iedereen begrijpt), maar ik vermoed dat zij daar gewoon een boete voor krijgen, en Ajax de wedstrijd verliest.

22 december 2011 om 09:30

het klopt dat Nijhuis volgens de regelementen heeft gehandeld, maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat de Thuisclub de veiligheid van de spelers kan garanderen. dit kon Ajax niet dus lijkt het me logisch dat AZ van het veld stapt.
maar ik denk dat Nijhuis toen hij het incident zag, even een afkoelingsperiode had moeten inlassen, en tegen de regels in geen rode kaart had moeten geven.

21 december 2011 om 22:24

Ik hoop dat hij gewoon word uitgespeeld in ieder geval , ik heb geen zin in een welles-nietes spelletje bij de tuchtcomissie. Zo wil niemand door naar de volgende ronde , AZ niet en Ajax niet.

Gewoon uitspelen die wedstrijd wat mij betreft op een ander moment

De club nog wat meer negatief in het nieuws.
Waarschijnlijk volgen hier ook nog zware straffen voor.
Prachtig jaar, dat 2011.

21 december 2011 om 22:14

net zo'n mooie jaarcijfers gepresenteerd
daar zat dit incident nog niet in

21 december 2011 om 22:16

We zijn iig voor het eerst weer kampioen geworden sinds jaren. 2011 Heeft dus ook mooie momenten. Alleen wordt de laatste tijd overschaduwd met slechte momenten

21 december 2011 om 23:18

Nou, Ajax was met geluk eerste geëindigd. Alle Ajacieden doen alsof het door de fenomenale prestaties komen van Ajax, maar het kwam meer door de blunders van Twente en Psv. 2011 is dus een slecht jaar voor Ajax, financieel gezien niet. Jammer genoeg het voetbal wel.

De Boer had zelf ook een statement moeten maken door de keeper en Verbeek te steunen.
Dit kan echt niet door de beugel.

21 december 2011 om 22:13

Ben ik helemaal met je eens. De boer bagatelliseerde het incident een beetje en doet net of Verbeek zich ontzettend aanstelt, en dat hij wel had doorgespeeld.

Verbeek heeft correct gehandeld en ik heb respect voor die man. Dit soort idiote acties moet je gelijk afstand van doen.

21 december 2011 om 22:40

Huh? Dat heeft de boer helemaal niet gezegd. Hij zei dat hij niet wist hoe hij zelf zou reageren, misschien zou hij net zo reageren. Daarmee zegt hij niets raars, hij heeft het immers zelf ook nog nooit meegemaakt. Daarmee geeft hij toch ook aan er begrip voor te hebben.

Wat hem betreft werd ook de rode kaart niet gegeven. Dus steunt hij ook esteban.

Persoonlijk vind ik het jammer dat esteban niet iets harder heeft geschopt, misschien niet netjes, maar deze beste man verpest veel voor een hele hoop mensen. Tijd dat deze mensen iets strenger uit de stadions geweerd worden.

Ik wens alle spelers vrolijk kerstfeest. Maar die fan moet een landelijk stadionverbod krijgen en het word nu toch echt tijd voor een wetgeving betreffende hooliganisme

21 december 2011 om 22:29

Mooi vertaalt.

ect Esteban heeft groot gelijk om terug te schoppen tegen die nep Ajax / AZ Supporter. Wat Frank de Boer ook in termijn zegt ''hij had zomaar een mes bij zich hebben.'' ik kan helemaal in deze woorden vinden. Esteban heeft gewoon terecht, terug geslagen naar die jongen en dan komt scheidsrechter Bas Nijhuis met een rode kaart, terwijl ik thuis op de bank dacht ''stome rot scheids, zo verpestje de wedstrijd en Esteban heeft groot gelijk om zich zelf te verdedigen, hij had zomaar in coma ect ect.''.

Gertjan Verbeek heeft groot gelijk om zijn spelers groep mee te nemen naar de kleedkamers, want, dit heeft helemaal niets met voetballen te maken. Ik als Ajax supporters wens alle Ajacieden en andere supporters (behalve die gestoorde jongen) prettige kerstdagen

21 december 2011 om 22:34

Had zomaar een mes bij zich kunnen hebben? Toe maar. Waarom zou je dan uberhaupt nog spelen. Wie weet zit er wel iemand met een pistool in het veld....

22 december 2011 om 00:56

Fijne feestdagen terug gewenst vanuit Alkmaar. In alle eelijkheid hoop ik dat deze wedstrijd uit wordt gespeeld, op neutraal terein, zonder supporters. Regelemantair verlies of winst hebben we niets aan. Ik vind niet dat de fans, dan wel de spelers hiervoor gestraft hoeven te worden. En natuurlijk die belachelijke kaart geseponeerd.

21 december 2011 om 22:39

Dankje het zelfde met prettige kerstdagen.

Ik zou hem gewoon levenslang een stadion verbod geven. Wat hekel ik zeg, aan zulke mensen, jammer dat ze bestaan op de wereld. Ik kijk samen met mijn vriendin en die schrok zich als een hoedje, toen die man de keeper van AZ aan viel. Zulke engerds gewoon verwijderen uit het stadion of gewoon bij elke stadions, zulke mensen wil je gewoon niet binnen hebben.

Die rode kaart trouwens, vind ik onbeschoft gegeven. Ik had het zelfde gedaan wat Esteban deed tegen die man. Het is voor je eigen veiligheid en ik zou me niet zomaar door iemand in elkaar geslagen of gemept te worden door zo schoft.

Nou ik duik nu fijn de kerstdagen in en ik hoop dat hier wat gaat gebeuren, want zulke mensen wil je gewoon niet meer in de stadions zien.

Goede reactie van Frank de Boer, erg sportief!

21 december 2011 om 22:30

Goede reactie?? Hij had Verbeek veel meer moeten steunen..
Nu doe hij alsof hij het misschien anders had gedaan en dit en dat..laffe hond is het.
Verbeek heeft tenminste ballen..

21 december 2011 om 22:40

Helemaal mee eens. Hij had zijn collega Verbeek moeten ondersteunen. Het is een volkomen begrijpelijke reactie van Verbeek om het veld af te stappen. Het had De Boer gesierd dit te bevestigen.

21 december 2011 om 23:02

@ Master 1
Wat een onzin. Ten eerste: Verbeek en de Boer zijn geen collega's. Ze oefenen alleen hetzelfde vak uit. Daarnaast reageert de Boer keurig op de situatie en moeten de verklaringen c.q. excuses van hogerhand komen. de Boer is hier in principe niet de aangewezen persoon voor.

21 december 2011 om 23:09

Zeg ik toch ook niet dat de Boer beslissingen moet nemen ofzo.. Maar de Boer mag nog wel een menselijke normale reactie geven..zeg niet dat hij niet menselijk of wat dan ook is.maar 9 van de 10 trainers staan denk ik achter Verbeek..merendeel van Nederland staat achter hem lijkt me en zie ik al in diverse polls.
Maar bij ajax zie ik nu al wat reacties dat ze wel verder wilden spelen etc.
Ja, tuurlijk..az met 10 man wat zwaar onterecht zou zijn..dat is lekker van ajax..collegiaal ook.

21 december 2011 om 23:11

Wat onzin man !!!! De Boer zegt zelfs nog tegen de scheids of het wel nodig is om die rode kaart te geven. Hij praat verder ook helemaal niets goed en zegt dat hij de reactie van AZ kan begrijpen.

Moet hij volgens jou daar gaan staan te janken dan ? De situatie is al erg genoeg denk of niet.

Verbeek loopt trouwens ook pas na die rode kaart van het veld. Als die keeper geen rood krijgt zou hij dat niet eens gedaan hebben want Verbeek heeft alleen ballen als hem dat uitkomt.

Jammer, dat een idioot dit allemaal verpest, vind ik echt jammer, voor het leven schorsen die idioot(stadionverbod voor alle stadions).

21 december 2011 om 23:12

Met je eens. Van mij had Esteban het licht uit zijn ogen mogen trappen !!

Ajax moet zich terugtrekken uit de beker, het zou ze sieren. Zij zijn immers verantwoordelijk voor deze idioot.

21 december 2011 om 22:12

De Knvb moet dit gewoon doen.. Maarja,,

21 december 2011 om 22:16

Lekkere onzin weer. Wat kan een club nou aan 1 zo'n m*** doen. Een stichting kan toch ook niet verantwoordelijk voor 1 lid gehouden worden. Net zoals met Hells Angels, Net zoals met welke partij dan ook.
Je kan er van alles aan doen om iets tegen te gaan maar er is altijd wel iemand die het lukt om dat te omzeilen.

21 december 2011 om 22:19

Ajax moet de veiligheid waarborgen in het station
Wij hoeven de veiligheid van Nederlanders in het buitenland niet te waarborgen, daar is de plaatselijk politie voor.

Edit: Sjoerd1987 zag zelf dat zn vergelijking belachelijk was en pastte z''n reactie aan.

21 december 2011 om 22:37

Ik heb hem inderdaad aangepast omdat ik de vergelijking idd niet heel goed vond en daarom met deze aan kom zetten.

Echter dat betekent niet dat ik mijn mening herzie. Ajax waarborgt de veiligheid in het stadion. Dit kan overal gebeuren. In welk stadion ook. Wie kan hier nou iets tegen doen. Hij heeft blijkbaar een jump gemaakt van 8 meter ofzo aangezien de gracht toch niet erg smal is.

Laat er eerst maar eens onderzoek naar gedaan worden.

21 december 2011 om 22:12

De Knvb moet dit gewoon doen.. Maarja,,

21 december 2011 om 22:22

De Knvb moet dit zeker doen, maar ik vind dat Ajax de eer aan zichzelf moet houden.
Zij zijn verantwoordelijk voor deze kneus.

Als de Knvb AZ een nederlaag geeft, is het einde zoek.

21 december 2011 om 22:23

Toch zie ik de Knvb dit gewoon doen, dat AZ reglementair verliest

21 december 2011 om 22:21

Jij bent echt een zielige typische Kaaskop.

Altijd zeiken op dingen die hadden moeten worden zouden voorkomen.

Waarom schreeuwde er iemand op de dam? Waarom kon dat gebeuren?

Waarom gebeurde er iets bij Koninginnedag? Zullen we de Koningin beboeten?

Waarom gebeuren er ongelukken?

Gozer je hebt in het leven een aantal risico's waartegen je jezelf niet kan beschermen. Jij moet nu niet zo zielig praten anders krijg je echt een zwaar leven.

21 december 2011 om 22:23

@gertjen

Noemde je hem kaaskop? 8 wedstrijden schorsing van de FA, net als Suaréz!

Overigens vergelijk je openbare dingen met een relatief besloten iets als een stadion, totaal niet te vergelijken dus.

21 december 2011 om 22:25

Koninginnedag was anders ook erg goed bewaakt of toch niet? Mensen moeten eens stoppen met praten alsof je alles kan voorkomen en accepteren dat er in het leven nou eenmaal dingen gebeuren waartegen je jezelf niet kunnen beschermen.

Waarom kunnen we de wedstrijd niet gewoon uitspelen op een andere datum en gewoon 11 tegen 11?

Ik hoor zoveel mensen zo zielig praten van ' Ajax eruit ' en ' hoge boete ' dat is echt te zielig.

21 december 2011 om 22:25

Bedankt voor je advies....

Onderhands zou je wel moeten weten dat de clubs verantwoordelijk zijn voor hun supporters. Deze man brengt schade toe aan iedereen die van voetbal houdt, maar vooral aan Ajax.

Ajax moet zich terugtrekken uit het toernooi. Door hun naiviteit is de veiligheid van de keeper in gevaar gekomen.

Het zou een schande zijn als Ajax erin blijft.

21 december 2011 om 22:28

Ah dus dat is de reactie van een typische kaaskop? Thx weer wat geleerd.
Zeer intelligente vergelijkingen ook, snijden echt hout..

OT: prima reactie van de Boer. Al had hij het wat mij betreft wel wat scherper mogen veroordelen.

21 december 2011 om 22:28

Koninginnedag is geen besloten hal.
Het stadion wel

Zie verder reactie mcjeroen12

21 december 2011 om 22:28

Koninginnedag is geen besloten hal.
Het stadion wel

Zie verder reactie mcjeroen12

21 december 2011 om 22:28

Hoezo openlijk terugtrekken wat is dat voor standpunt? Wat wil je daar duidelijk mee maken dan? Alsof Ajax zich identificeert met zo'n randdebiel? Je hebt toch overal debielen rondlopen of niet soms?

Wat is er mis met gewoon de wedstrijd uitspelen 11 tegen 11? Dat is een goed standpunt.

21 december 2011 om 22:33

Precies een echte Hollandse reactie. Jezelf tegen elk risico denken te kunnen beschermen.. Iets wat totaal onmogelijk is.

Daarbij vind ik de vergelijking zeer zeker correlatie hebben. Allemaal zeer goed beveiligd(zelf met inlichtingendienst). In hoeverre noem je een stadion met zoveel mensen nog een besloten ruimte?

Jouw reactie is verre van inhoudelijk. Je lult maar wat raak met '' intelligente vergelijking '' ipv inhoudelijk met standpunten te komen.

21 december 2011 om 22:43

Ja, bij jou moet Ajax altijd terug getrokken worden. Of het nou competitie, Champions League, Europa League en nu wat jij zegt knvb-beker, het is altijd het zelfde liedje bij jou.

21 december 2011 om 23:09

Ja als we zo beginnen kunnen we de knvb ook wel opdoeken, zij geven de clubs onvoldoende middelen om dit soort gekken te weren uit de stadions. Ook de nederlandse overheid moet een dikke boete krijgen omdat ze met een half voetbalwetje aan komen zetten.

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Om dit soort dingen tegen te gaan, moet de gracht er weer komen, dat terwijl de supporters altijd roepen 'voetbal is van ons'. En met ons wordt de gewone man en vrouw bedoeld, in pvv termen henk en ingrid. Ook de invaliden horen tot deze groep. Moeten deze mensen dan plaats maken voor dat groepje mensen dat met zijn dronken hasses het veld op wil rennen? Lijkt mij geen goed idee. Deze idioten moeten gewoon harder uit de stadions geweerd worden.

21 december 2011 om 23:11

waar slaat dat nou op. dus het is de schuld van ajax dat deze gek dit doet. omdat hij voor ajax is. dus als een Az'er de plaatselijke supermarkt berooft, dan is AZ veantwoordelijk. ja, dat klinkt heel wijs. jij mag dan geen ajacied zijn, maar dit slaat nergens.

Normaal betekent dit dus uitsluiting van de beker,

Dus zonder AZ en Ajax
en zonder psv of twente

Blijven er weinig over

21 december 2011 om 22:18

Wat hebben psv en twente hier nu weer mee te maken?

21 december 2011 om 22:19

Die spelen tegen elkaar, mocht je dat niet weten. Dus daar is er ook zo één van de twee weg.

21 december 2011 om 22:24

Sorry, las de of aan voor en... Dach dat je bedoelde dat psv en twente er alle 2 uit zouden gaan.

Dan heb je inderdaad gelijk!

21 december 2011 om 22:53

Uh Dat zou toch zoiezo zijn? ook al zou dit rare incident niet gebeurd zijn!

nou, het is egt niet altijd rustig hoor, die fan kan het gewoon verpesten voor ajax, dat de knvb ajax eruit haald en az door laat gaan.
Nogmaals ben ik het helemaal met esteban en verbeek eens.
Dit kun je een zwarte dag van de voetbalwereld spreken, dat zo iets gebeurt

21 december 2011 om 22:46

Een fan???.. dit is meer een Hooligan (of terwijl) een nep supporter die een wedstrijd gaat verstoren. Deze jongen komt net van de coffee-shops vandaan of veel gedronken ect ect, die dus helemaal de kluts kwijt is geraakt.

Als je meer informatie wilt weten, dan moet je naar Eredivise Live gaan, die kunnen het vertalen hoe het in elkaar zit. Het is in iedergeval een jongen van (19) jaar en die was dronken (dat ik al dachte).

ect Levenslang geven aan deze klote persoon.

Wat een onzin trouwens dát er telkens wordt gezegd er wordt gehandeld in emotie. Dit is gewoon je nuchtere verstand gebruiken wat verbeek doet!

21 december 2011 om 22:22

Als je je nuchtere verstand gebruikt doe je het niet, want je bent verplicht door te spelen als de scheids de wedstrijd niet staakt. Dat zou leuk zijn, als elke trainer net als Verbeek gewoon z'n spelers het veld afstuurt als hij het ergens niet mee eens is! Een schande.

21 december 2011 om 22:32

Hou jij toch op Healer..gelukkig zijn types als jij zwaar in de minderheid.
Zou een leuk landje worden als iedereen volgens de regels zou handelen zoals jij blijkbaar wil. Doe ff normaal man, morgen maar weer tuintjes harken niet.

22 december 2011 om 10:57

Waar heb je het over? Ik heb het niet over 'dit landje', maar over het voetbalveld. Je kan niet je eigen regeltjes gaan maken, niet als keeper, niet als scheids en niet als trainer. Nijhuis heeft niet z'n eigen regeltjes gehanteerd, en als Esteban en Verbeek dat ook niet hadden gedaan, was er niets aan de hand geweest.

Goede reactie van De Boer. Ik heb wel begrip voor Verbeek, terechte beslissing. Ik ben benieuwd wat de Knvb hiermee doet..

Het is natuurlijk één grote schande voor het Nederlands voetbal. Maar wat Verbeek deed, is iets wat elke trainer zou moeten doen in z'n situatie. Hij is verantwoordelijke voor zijn team en dat straalt hij echt wel uit.

Maar het ergste van alles nog is dan een Keeper rood krijgt in deze. Het kan wel volgens de regels zijn, maar dan kun je meteen zien in wat voor omgekeerde wereld wij eigenlijk leven. Als jij je zelf beschermd, ben je nog strafbaar ook...

21 december 2011 om 22:15

Dat is buiten het veld ook zo, als jij een klap krijgt mag je jezelf niet verdedigen door terug te slaan.

Ajax moet zich terugtrekken uit de beker. AZ word wss uitgesloten(ze zijn zelf van het veld gelopen).

21 december 2011 om 22:54

Psychische overmacht. Esteban verwacht dit totaal niet en doet het eerste wat in hem opkomt zonder na te denken. Hij werd belaagd door een man met een schop en de regel die geldt is dat je een belager met hetzelfde 'aanvalsniveau' mag aanpakken, iemand met een mes met een mes, geweer met geweer e.d..
Denk dat dit een vrijspraak wordt voor Esteban.

21 december 2011 om 23:01

Dat denk ik niet want waarom zou Bas Nijhuis dan een rode kaart moeten geven? Als ze hem vrij spreken dan gaan ze dus tegen hun eigen regels in.

Hulde aan De Boer om het voor Esteban op te nemen.

Ik verwacht echter dat Ajax uit het bekertoernooi gegooid wordt. Jammer voor Ajax, maar het is gelukkig voor hun niet de belangrijkste prijs die er te winnen valt.

Deze man die de actie beging tegen Alvarado moet een stadionverbod krijgen voor het hele leven! Wat een randdebiel. Een zwarte bladzij in de historie van het Nederlands voetbal!

21 december 2011 om 22:34

+ 10jaar tbs

Iedereen fijne kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar!

Oh ja behalve die "supporter".

hoezo, het is al zo rustig... Is het niet eerder het is al zo onrustig bij ajax.

Ik vind als ajacied dat ajax uit het beker toernooi moet, dit is verschrikkelijk. Stel dat dit onze spelers overkomt bij Ado, Utrecht, of Feyenoord

21 december 2011 om 22:16

dat is natuurlijk een stijlfiguur, natuurlijk is er al een enorme chaos daar.

Ik vind ook dat Ajax uit de beker moet worden gezet. Dit mag en kan niet gebeuren. Het spel staat centraal maar het állerbelangrijkste is de veiligheid van de spelers. Stel die mafkees had een mes bij zich, dan had je nu een dode keeper gehad. Ik vind dat ze bij de beoordeling van deze gebeurtenis van de slechtste situatie moeten uitgaan.

21 december 2011 om 22:16

ken je iets wat sommige mensen sarcasme noemen?

En Ajax moet de "eer" aan zichzelf houden, en uit het bekertoernooi stappen.

21 december 2011 om 22:17

Doe even normaal joh, hier kan toch niemand wat aan doen.

Gewoon resterende tijd spelen zonder publiek

21 december 2011 om 22:22

Nou daar ben ik het dus niet mee eens. Je kan er echt wel voor zorgen dat er geen supporter het veld op komt. Daarom vind ik het een gepaste straf als deze wedstrijd dan reglementair wordt verloren door Ajax, zij zijn immers verantwoordelijk.

Overigens begrijp ik Verbeek heel goed. Hij stond 1-0 achter en moest verder met 10 man, met andere woorden: een kansloze wedstrijd. Dat maakt zo'n beslissing wel wat makkelijker uiteraard.

21 december 2011 om 22:42

stel:

Een toerist in nederland pleegd een moord, moet je dan maar alle grenzen dicht houden voor het geval dat?

Je heb gewoon van zulke mafkezen ertussen zitten, dit kan overal gebeuren (helaas). Je kan natuurlijk wel kijken naar een eventuele oplossing voor de toekomst om dit te voorkomen.

21 december 2011 om 23:16

Wat een vergelijking tussen jezelf iets aan doen of iemand anders het ziekenhuis in willen schoppen.

Het is anders vrij lang geleden dat het ook daadwerkelijk gebeurt IS. En dan doel ik wel op zo'n debiel die een speler op het veld aanvalt. Ik kan me in ieder geval niet zoiets herinneren in Nederland, jij wel? Gewoon uit de beker halen die club een hele ferme boete. Hopelijk hebben dit soort idioten het dan ook eens door.

Totally offtopic:
Het niveau van die kinderen in vak410 was ook weer erg hoog direct na dit incident hoor.

Schande des Bas Nijhuis, en ALS je Esteban dan rood geeft. Geef die ‘’supporter’’ er dan ook 1: tackle van achteren, zonder intentie voor de bal…

1supporter, zit er altijd tussen al hebje zoveel fans.

Zielig voor die supporter dat hij trappen krijgt

21 december 2011 om 22:21

Jij hebt ze anders ook verdiend met zo'n reactie

Wie wordt er nu uit de beker "geschopt"? Ajax of AZ.

Die gek kon ook met een mes achter Esteban aan lopen, zij hij nog. Volkomen terecht. Stel dat het zo was.

1 man die ajax nu zo hard in de problemen kan brengen. Ongelooflijk. Beste is wedstrijd verder spelen met 11 man zonder publiek wat zonde is.

Eerst volgende wedstrijd in de competitie Ajax-az .

22 december 2011 om 01:05

Nee hoor, die is al geweest. Het is Az-ajax

22 december 2011 om 10:44

Ook goed, het het gaat erom dat ze snel weer tegen elkaar spelen!

Was Esteban ook niet die persoon die in zijn geboorteland word beschuldigd van mishandeling tegen zijn vrouw toe?;

21 december 2011 om 22:34

Ja en..? Heeft hier ff niks mee te maken.

21 december 2011 om 22:35

Wat heeft dat er mee te maken?
Beschuldiging die onbewezen is , je hebt wel meer ex-vrouwen die hun man uit haat van vanalles beschuldigen om hem te beschadigen.
Je hebt de beelden gezien de keeper wordt aangevallen dat hij zich verdedigt snap ik ook snap ik dat hij op zo'n moment vol adrenaline zit en natrapt.
Als Ajacied hoop ik dat hij wordt vrijgesproken en gewoon weer onder de lat kan staan bij Ajax-az.

22 december 2011 om 00:49

Denk je dat het zijn vrouw was die hem aanviel ?

Deze man moet niet alleen levenslang stadionverbod krijgen maar ook zeker een zware celstraf, ik zie dit als een poging tot moord!

21 december 2011 om 22:34

tot moord gaat misschien net wat te ver..maar zeker een gevangenisstraf..zeker mee eens.

21 december 2011 om 22:37

mishandeling zou beter zijn

Zuur voor Esteban!!!!

Een directe rode kaart in een beker wedstrijd betekent:

Dat Estaban de eerst volgende competitie wedstrijd ook is geschorst.

Laat de eerst volgende competitie wedstrijd nu net Az - Ajax zijn.

Dus geen Estaban de volgende keer als ze tegen elkaar spelen.

Dit zijn de regels.

En die gast levenslang stadion verbod en een mega boete.

beetje krom typische Hollands

21 december 2011 om 22:34

denk wel dat die kaart wordt ingetrokken

21 december 2011 om 22:43

Waarom word hij ingetrokken?
Hij handelde volgens de regels.

Gelukkig zijn Turkse supporters beschaafd, een speler aanvallen is nog nooit voorgekomen in Turkije.

Dit is erg slecht voor het Nederlandse voetbal..maar aan de andere kant is dit natuurlijk erg positief voor het Turkse voetbal.

21 december 2011 om 22:23

Waar heb jij het in godsnaam over?? Waarin zie je de relevantie tussen de Knvb beker en het Turks voetbal?

21 december 2011 om 22:25

Pff, de hele wereld zou -indien de Turkse competitie gevolgd werd door mensen buiten de Turkies- schande spreken van de omkoperij daar..

21 december 2011 om 22:36

ahahahha, tuurlijk Ebegumeci, geloof je het zelf..schijnheil
Lees het volgende stukje maar ff..vond ik al binnen 3 seconden
http://nl.wikipedia.org/wiki/belediye_vanspor

21 december 2011 om 22:37

of euh:
http://www.turksvoetbal.net/besiktas/ersan-gueluem...

21 december 2011 om 23:39

Wauw ik heb wel eens uit de lucht gegrepen reacties gezien, maar dit slaat toch echt alles. En bovendien, ik herinner me zo een wedstrijdje van Galatasaray tegen Leeds United, dat was pas beschaafd.

Ajax goed straffen want dit kan toch niet getollereerd worden lijkt mij.
Uit het bekertournooi en punten in mindering voor de competitie dan geef je tenminste een signaal af.

21 december 2011 om 22:23

denk je dat die supporter dat boeit. van de 10 000 supporters is het er 1. Ik vind idd dat ajax eruit moet in de beker en die supporter voor jaren in de bak en hele hoge boeten.

21 december 2011 om 22:23

Punten voor mindering in de competitie hahahaha.

Gozer jij bent bijna nog zieliger dan Bas Nijhuis die een rode kaart trekt. Wat ben jij een in en in triest figuur.

Wat voor statement maak je als Ajax punten in mindering krijgt in de competitie? Een nsb standpunt.

21 december 2011 om 22:29

Dit is gebeurd in de beker niet in competitie je moet niet gaan haten

Ik heb zo een diepe respect voor Frank de Boer. Wat reageert hij altijd begripvol en menselijk. Geweldige persoonlijkheid.
Verbeek vind ik vaak een idioot en het lijkt ook alsof hij Van Gaal wil kopieren voor de camera. Maar deze actie van hem kan ik waarderen, ik zou hetzelfde gedaan hebben. Een kolkende Arena, 1-0 achterstaan, belaagd worden door supporters, met een man minder verder gaan, Ajax zou uit zo een idiote actie van een ''hooligan'' (want wat zet hij zich hier voor schut, kan niet eens als hooligan goed presteren,) profiteren, wat natuurlijk belachelijk is.
Nijhuis volgt het boekje en moet gewoon rood trekken, al denk ik dat wanneer Nijhuis dit niet zou doen, niemand van Ajax zich zou melden bij de scheids om een kaart te vragen.

Tot slot een + voor Esteban. ik zou niet anders gereageerd hebben, want stel dat hij de hooligan niet zag aankomen. Dan had hij een volle trap in zijn rug gehad, en op de grond zou hij nog een aantal trappen te verwerken krijgen. Hij weet het gelukkig te ontwijken. Hij schopt heel bewust niet in zijn gezicht, buik of schaamstreek. Dat zie je! dus respect. En hij is op dat moment gewoon zichzelf aan het verdedigen, want de stewards zijn er nog niet, wanneer Esteban niks doet zou de hooligan weer in aanval kunnen gaan. Dit kun je perfect aflezen aan zijn lichaamsreactie wanneer de eerste steward nadert zie je hem schrikken, omdat hij dacht dat het een tweede hooligan was.
Knvb zet je zelf hier niet voor schut, speel de tweede helft op neutraal terrein 11 tegen 11, bij een stand van 1-0 uit!

21 december 2011 om 22:40

Goede reactie, met name wat je zegt over dat Esteban zich zelf verdedigd en inderdaad schrikt als de eerste steward eindelijk arriveerd omdat hij denk dat er nog een aanvaller bij komt.
Zwarte dag voor Ajax en het Nederlandse voetbal want deze beelden gaan de hele wereld over.
Ik zeg zelf hele wedstrijd overspelen en ik denk zonder supporters, en kijken wat er mis ging zodat deze gek het veld op kon rennen.

Als je al scheidsrechter een klein beetje ' feeling ' hebt, dan trek je hier geen rood voor. Zijn sociale competenties zijn niet bepaald ontwikkeld. Hoe kan je hier nou rood voor trekken ? De keeper is de slachtoffer, niet deze malloot. Dit is typisch Nederlands. Er wordt bij jou ingebroken, je geeft de inbreker een pak rammel, jij moet de cel in. Een beetje Texas kan geen kwaad in Nederland.

21 december 2011 om 22:40

Je kan het de scheidsrechter niet kwalijk nemen want hij volgt gewoon de regels. Het ligt ook niet aan Nederland want het is een Fifa regel.

@yoda weet ik niet, misschien allebei wel en dat toekomstige opponent dan gewoon door gaat, maar er kan nog van alles gebeuren rond deze zaak.

Weet wel wie er in ieder geval wel was geschopt, die gekke 'supporter' !

Ik wil niet lollig doen hoor maar Verbeek kon de regels toch goed? Dan moet hij weten dat scheids terechte beslissing nam? Maar alsnog wat een diebele supporter.

21 december 2011 om 23:18

Verbeek heeft ook gezegd dat hij wist dat het een rode kaart is! (eredivisielive)

Wat een rotseizoen..

Dat boekje moet eens vernieuwd worden met andere straffen , belachelijk .. Ooit gehoort van zelfverdediging ? Als jij een mooie carriere voor je hebt wil je toch ook geen trap in je rug krijgen ..

Wat een drama avond kom je voor 37 min naar het stadion , gelukkig woon ik om de hoek maar er waren ook supporters uit limburg/groningen en meer plekken .

Ben benieuwd hoe dit vervolgd :S

Wat gebeurt er nu is az door of ajax wel een rare man jeetje. estaban mag wel geluk hebben als die een karate trap in ze rug had gekregen was ie sowieso geblesseerd aan de rug?;o

21 december 2011 om 22:33

Mogelijkheden: overspelen, restant uitspelen of de bereikstand als eindstand bestempelen.

Ik lach me dood met name die laatste mogelijkheid tjonge jonge jonge .

21 december 2011 om 22:41

Ajax kan toch ook worden gediskwalificeerd ? Anders zou het echt een lek in het systeem zijn.

21 december 2011 om 22:51

Zal wel niet gangstarrr

Ga er maar van uit dat ze het uit gaan spelen en dus met 10 man veder moeten.

waarom geeft iedereen ajax de schuld? bij elke club kan er toch 1 mafkees het veld op rennen.. bij ajax is dit zelfs moeilijk omdat er overal een gracht zit behalve bij de gehandicaptenplatform( voor vak noord) en dat dan precies daaruit 1 mafkees het veld op rent..

21 december 2011 om 22:36

Omdat Ajax thuis speelt en hun moeten voor de veiligheid zorgen. Ajax kan een flinke straf verwachten.

21 december 2011 om 23:04

Ajax moet geen flinke straf krijgen. Ajax is dupe van een zogenaamde supporter hoe kan je zoiets serieus nemen.

21 december 2011 om 23:12

Ajax moet juist wel een flinke straf krijgen. Ajax speelt thuis, Ajax moet dus voor de veiligheid zorgen. Een Ajacied heeft de doelman aangevallen, hoe durf je dan te zeggen dat Ajax geen flinke straf moet krijgen. Als Ajax geen straf krijgt, dan mogen Hooligans gewoon het veld betreden en spelers aanvallen.

21 december 2011 om 23:24

nee, ajax valt toch niets te verwijten? ze hebben overal een gracht omheen, behalve bij de noordzijde omdat daar een gehandicaptenplateau zit, dat dan vanuit dat (gematigde vak qua die-hard supporters) vak een supporter het veld oploopt kan overal gebeuren. kijk bijvoorbeeld maar bij az. daar kan iedereen zomaar het veld op stappen. voor hetzelfde geld gebeurt het daar..

21 december 2011 om 23:31

Dus is het voor de volgende keer ook normaal als er mensen op het veld komen? Want ja, daar zit het gehandicaptenplateau dus kan Ajax er niks aan doen. Ze weten dat het daar makkelijk is om het veld te betreden, dan moeten ze meer veiligheidspersoneel er neerzetten. Voordat ze het veld betreden, moeten ze daar namelijk ook nog langs. Maar toch kwam de hooligan er langs en heeft Ajax gefaald met de veiligheid.

21 december 2011 om 23:43

nee maar het is in Nederland gebruikelijk dat je dicht op het veld zit en dat er niet hekken zijn gebouwd om de vakken.. dit omdat een actie zoals deze zelden/nooit gebeurt. voor de volgende keer moeten ze er meer veiligheidspersoneel neerzetten ja.
Als er volgend jaar zoiets bij AZ of bij welke andere club dan ook gebeurd ga je dan ook zeggen ja de veiligheid heeft gefaald.
Als een vliegtuig in de twin tower vliegt zeg je dan ook de veiligheid faalt. toen er een bom in London underground ontplofte, toen faalde de veiligheid ook? sommige dingen kan je bijna niet voorkomen tegengaan. als iemand een veld op wil komen, dan lukt dat echt wel. zelfs bij champions league finale dat iemand een mutsje op de beker wilde zetten..


en nee het is niet voor de volgende keer normaal als er mensen op het veld komen. Dit is een vak met vooral minder fanatieke mensen die zelden problemen veroorzaken. Dat er dan opeens 1 of andere mafkees tussen zit, was onmogelijk te voorzien.

21 december 2011 om 22:38

Bij gehandicaptenplatform is ook een gracht. Daarachter namelijk.

Maar als je die gracht hebt en je hebt daarna die stewards nog en dan nog komt iemand op het veld doe je als organisatie iets niet goed lijkt mij. Niet Ajax zelf maar de organisatie rondom het veld dat van Ajax is doet het niet goed.

Jammer dat dit weer moet gebeuren... Het verziekt het weer voor diegene die voor de wedstrijd naar het stadion gaan...

21 december 2011 om 23:25

ja als iemand het veld op wilt komen dan lukt dat echt wel hoor. bij elke club kan dat makkelijk met als voorbeeld dan het dsb stadion.. daar is een klein hekje. bij ajax is tenminste nog bijna overal een gracht..

21 december 2011 om 23:21

Idd 1 mafkees die het verpest. Echter geven de regels aan dat de thuisclub verantwoordelijk is voor de veiligheid in het stadion. In dit geval Ajax. Dit is volgens de regels van de Knvb, Uefa en Fifa. Heel erg vervelend voor ajax dit, maar in het verleden zijn er tal van voorbeelden dat de thuisclub gestraft wordt voor de daad van 1 mafkees. Andere competities.

Geen enkel club kan dit erbij hebben laat staan ajax op dit moment.

eeneeen ajacied wil altijd gelijk hebben maar deze keer is get echt onnodig geef gewoon toe dat het een bescherming is. het is een aanslag van een siporter van ajax daarm zegge jullie van alles.
maar deze keer is het wel goeie dat verbeek weg ging.

Ongelooflijk. Ik zat in het stadion en niemand kon het geloven toen Ajax naar buiten kwam om de supporters te bedanken voor de wedstrijd. Wat mij betreft had die wedstrijd gewoon doorgespeeld kunnen worden en zonder rode kaart. Het is dan wel een officiële regel dat je geen supporters mag schoppen..maar dit is gewoon zelfverdediging. Toch al met al een leuke wedstrijd. voebal en karate op 1 ;

Ik verwacht dat AZ wordt uitgesloten. Het zou mooi zijn als, indien AZ wordt uitgesloten, Ajax een statement tegen dit soort idioterij zou nemen en zou verzoeken om een rematch ipv reglementaire overwinning.

21 december 2011 om 22:57

Ik verwacht eerlijk gezegd hetzelfde , maar ik hoop gewoon dat het restant word uigespeeld. Een rematch voel ik weinig voor , want Ajax stond met 1-0 voor. Maar dat nog altijd liever dan een reglementaire zege , zo wil ik niet doorgaan naar de volgende ronde.

Een ajacied wil altijd gelijk hebben maar deze keer is het echt onnodig geef gewoon toe dat het een bescherming is. het is een aanslag van een van Ajax supporter daarom zegge jullie van alles.
maar deze keer is het wel goeie dat Verbeek weg ging

voor mensen die letten op spelfouten

21 december 2011 om 22:43

De reactie van Esteban is volkomen logisch en te verklaren, maar we hebben ook nog zoiets als spelregels en wetten.
Als je het zonder emotie en zwart-wit bekijkt dan gebruikt Esteban gewoon buitenproportioneel geweld of het nu te verklaren is of niet. Als ik bij een inbreker een knuppel in zijn nek leg mag ik ook vrolijk voorkomen bij het gerecht, eerlijk of niet.

Wat een moeilijk en speculatief gedoe allemaal weer. Lijkt me allemaal vrij duidelijk, als de Knvb tenminstte ballen heeft en zich commiteert aan zijn eigen regels. Ongetwijfeld zal iedereen daarover vallen, net zoals over deze reactie, maar zoang er niet wordt gemarchandeert gebeurt er volgens mij 'gewoon' het volgende, hoe vervelend het ook is:

1. Ajax krijgt een geldstraf en/of wedstrijd(en) zonder publiek
2. Esteban wordt geschorst voor een x-tal wedstrijden
3. AZ verliest reglementair omdat Verbeek het recht niet heeft om van het veld te stappen.

21 december 2011 om 23:55

Ik ga even opletten of de knvb ballen heeft. Je lijst is namelijk niet compleet: Verbeek moet dan ook geschorst worden. Als de knvb weerstand uit de eigen gelederen wil krijgen, moeten ze alleen oog hebben voor de eigen reglementen. Ik denk dat er wel gemarchandeerd gaat worden en er een beroep gedaan wordt op 'uitzonderlijke situaties waarbij regelgeving alleen niet volstaat' .

Als die scheids volgens het almachtige boekje na ging had AZ ook een penalty gekregen.
Die man was de weg kwijt.

Al die reacties van Ajacieden dat Ajax hier niets aan kan doen. Ik kan me nog goed alle verwijten aan Twente herinneren toen een aantal malloten Utrecht spelers aanvielen. Twente moest gestraft worden. Geldt hier dan niet hetzelfde voor Ajax waarbij het incident ook nog eens binnen het stadion plaats vond?

21 december 2011 om 22:48

Ga alsjeblieft niet zo discussie hier voeren. Dit kunnen we totaal niet vergelijken en ga nou geen voeten schoppen.

Het is jammer Ajax hoort hier misschien wel iets tegen te doen. Maar het gaat al 111 jaar goed na vandaag dan een keer niet.

21 december 2011 om 23:12

Je vergeet het staafincident. De vuurwerk(spijker)bom van een Feyenoordsupporter die in het ajaxvak werd gegooid. Dan staat me nog de vuurwerkbom in de wedstrijd NL - Cyprus op mijn netvlies, maar weet niet meer in welk stadion dat werd gespeeld. En zo zullen er nog tal van incidenten zijn geweest in de afgelopen 111 jaar. Dat is geen verwijt hoor, want in elk stadion gebeurt wel eens wat in de zoveel jaar, maar je geeft aan dat er al 111 alles goed is gegaan.

Helaas kan je er als voetbalvereniging vaak niks aan doen en leer je weer van een incident. En andere voetbalclubs kunnen hier ook leerling uit trekken door bij hun eigen stadion te controleren of het ook mogelijk is. 100% veiligheid valt nooit te garanderen, geen enkel stadion kan dat. Als mensen kwaad willen !!

Tsja.. lastige situatie. Dit is voor niemand leuk. Uiteindelijk is Ajax nog het meest de dupe, al gaan ze waarschijnlijk wel door naar de volgende ronde. Dit gaat de hele wereld over en da's geen goeie reclame voor Ajax. Plus het feit dat ze waarschijnlijk wel een boete krijgen.
Maar om heel eerlijk zijn kreeg ik bij AZ wel het idee dat ze zich pas bedreigd voelden na de rode kaart. Alles zat ook wel tegen. Eerst een niet gegeven strafschop, toen de 1-0 en toen dit.
Het verbaast me niks dat Nijhuis rood gaf. Nijhuis is typisch een scheids die de regels volgt, en daar heb ik op zich niks op tegen. Maar hij fluit nogal snel, voor elk wissewasje. En ik snap trouwens ook niet dat deze regel bestaat. Elk situatie met een supporter op het veld is toch anders?
Gek avondje.

Wat een trieste zaak is dit zeg, ben wel een beetje overspoeld. Wat doet zo jongen zich zelf toch aan, die kan toch niet meer normaal door het leven. Waarom doe je nou zoiets (((((((((((

Jammer dat dit gebeurt, was trots op Ajax, ze zaten goed in de wedstrijd, met al die jonge jongens door de vele blessures. Ben bang dat Ajax de forse straf krijgt en dit seizoen uitgesloten wordt voor de beker, kan bijna niet anders

21 december 2011 om 22:49

Ajax zal wel uitgesloten worden voor de beker. Maar waarom zal de Knvb dat doen? Je laat je toch niet wegjagen door 1 debiel of ben ik gek?

Vond het belachelijk hoe Ajax reageerde die hadden ook toen de scheids rood trok voor de keeper van Az van het veld moeten lopen. Dan had je een statement afgegeven ja van zo willen we niet winnen het is onterecht en absurd dat hij uberhaupt een kaart krijgt. Ben fan van Ajax en vond dit zo zwak van ze. Als ik speler van Ajax was had ik die m*** ook nog even een tikkie op zijn harses gegeven. Dat az wegbleef terecht en denk dat Ajax uit de beker word gegooid en dat Az doorgaat,allemaal dankzij die m***. En dan doe ik mongolen t6ekort want dat zijn lieve leuke mensen maar men begrijpt wel wat ik bedoel..zwarte DAG

De Boer kan een voorbeeld nemen aan Gert Jan Verbeek. Die maakt hiermee een goed statement. Verbeek toont hiermee mijns inziens dat hij een echte leider is over dit team. Natuurlijk heeft de rode kaart ermee te maken, maar dat is gewoon de druppel die de emmer doet overlopen. Hulde.

Wat toch allemaal een ellende bij Ajax de laatste maanden. Dit kon er ook nog wel bij.

Doordat er een stel stewards staan te suffen, zal de club deze wedstrijd reglementair gaan verliezen.
Misschien niet verkeerd om alle stadionstewards in Amsterdam even te testen op hun geschiktheid voor hun werk!

Er lopen er nu eenmaal meer gekken los dan dat er vastzitten en je voorkomt dan ook niet dat er in ieder stadion idioten zitten. Bij een club met een goede organisatie hadden de stewards er voor gezorgd dat dit nimmer kon gebeuren....

Volgens mij lopen er wel meer mafkezen rond Frankie als ik dit bericht op de website van het AD lees:

23.05: Na afloop van de gestaakte wedstrijd tussen Ajax en AZ zijn woensdag rellen uitgebroken. Supporters van de Amsterdamse club vechten buiten de Arena met leden van de mobiele eenheid, zo meldt het Anp.

21 december 2011 om 23:18

Ook dat nog. Maar dit heeft denk ik een andere achtergrond dan het incident tijdens de wedstrijd. Idioten lopen helaas overal bij elke club rond en gezien de onrust die nu maanden duurt zal de drank/drugs en de ellende van deze wedstrijd de druppel zijn voor de groep hersenloze figuren die nu lopen te knokken. Maar eens te meer komt de club Ajax er slecht vanaf aan het eind van het jaar en daar denken deze idioten helaas niet over na.

21 december 2011 om 23:25

Tja, dat is niet goed te praten ik vind het raar om te zeggen. Mensen vinden het blijkbaar leuk om tegen zoiets te rellen. Jammer dat drank en drugs een grote rol hier in speelt. Als ze zich de volgende ochtend terug vragen denken ze wat ben ik een idioot.

@penose72. eens. Ajax moet gewoon zeggen, als dit onze keeper was geweest, waren we ook voor m op gekomen en dan maar met z'n allen het veld af. Wat de wedstrijd Az-ajax betreft. die gaat gewoon door en er zullen denk ik echt wel suporters mee mogen. De situatie in het stadion van AZ is niet te vergelijken met de Arena. Hier kon een suporter zo over het hek over een podium het veld op komen. dit omdat het podium over de gracht is geplaatst voor de invalide suporters. Vrees een beetje dat die rij stoelen in de gracht verloren zullen gaan zodat je niet meer met 1 stap over het hek via het podium het veld op kan. Ik ben Feyenoorder, maar heb veel vrienden die voor Ajax zijn en gun het ze niet dat hun club op deze manier wederom negatief in het nieuws komt en een toch al onrustig jaar (bestuurlijk dan) zo moet afsluiten. Voor de gewone fans van Ajax sterkte komende tijd

Het zijn een stelletje losers op de tribune. Komt er een mafkees de tribune af, dat kun je af doen als een incident. Maar dan gaan die k-t nepsupporters buiten de Arena met de politie op de vuist. Wat doen die gekken in een stadion? Triest en nog eens triest

21 december 2011 om 23:28

Die vinden het leuk om te vechten, die hebben niks met voetbal. Dat zijn sensatie gasten die houden er van.

joden zijn zielig

jood
judas
HOMO
21 december 2011 om 23:28

Jij moet een ban hebben voor levenslang. Het is één supporter die het verpest voor iedereen. Je kan het niet eens supporter noemen.

22 december 2011 om 01:21

@ahjacied

Helemaal met je eens..

22 december 2011 om 03:43

Zet in die opstelling is op alle posities het woord 'pootje' neer en vergelijk jezelf er is mee, dan weten we tenminste de waarheid.

Inderdaad efc, ik hoop dat ze je opsporen en verbannen op het internet. Snap niet dat jouw reactie geplaast is.

Ik vond het overdreven, ik bedoel dat je hem van je afslaat vind ik ok, maar een trap geven vervolgens wanneer hij op de grond ligt met de stewards rennend achter hem aan. En dan nog een keer zo agressief trappen. Nee dan vraag je om rood. Ik zat in vak 123, wat een sfeer had het, vak 410 was zo dichtbij. Eindelijk was ik na 10 jaar terug in de Arena. Ik zat meer naar vak 410 te kijken dan naar de wedstrijd.

22 december 2011 om 01:22

Toen de sterwards eindelijk bij hem waren stope Esteban. Hij verdedigde zichzelf door de mafkees op de grond te houden.

Wat een idioot, maar er is nou wel genoeg over gezegd verder afwachten. Even over de wedstrijd: - Koppers viel mij zeer positief op, sterke back, lekker fel. Van der wiel had een geweldige actie en verthongen speelde als een beest, kortom achterhoede zeer goed. Cilessen laat op mij een vertrouwde indruk achter, heeft alles klem, maakt goede keuzes. Lodeiro goed die aanval met van der wiel opgezet.

Hoe is deze man eigenlijk het veld op gekomen? De Arena heeft toch van die grachten?

22 december 2011 om 00:05

Niet aan de kant waar de gehandicapten zitten.

22 december 2011 om 03:47

Normaal gesproken wel, maar ze hadden iets over de grachten heen gelegd voor die gehandicapte mensen en zo is die eikel op het veld terecht gekomen!

Hoe word de wedstrijd nu verder gespeeld..

met een 1-0 stand?
0-0 stand..?
Eennn helft opnieuw,
Wedstrijd opnieuw..

OF bepaald Knvb dat.. Want dat zou een beetje dom zijn ..

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren