Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax komt als extra domper in Europa League als ongeplaatste club

Laatste update:

De kater van de uitschakeling in de Champions League zal nog even voortduren, maar ook voor de loting van de volgende fase in de Europa League zit het Ajax sowieso al niet mee. Over anderhalve week zal de loting voor de knock-outfase worden verricht en weet Ajax tegenover welke club het komt te staan. De kans bestaat dat de Amsterdammers een loodzware club treffen.

/

Het team van Frank de Boer komt namelijk als ongeplaatste club bij de 31 andere verenigingen, die instromen in de knock-outfase van de Europa League. De twaalf poulewinnaars in de Europa League en vier beste nummers drie uit de Champions League zijn geplaatst en loten tegen een van de twaalf nummers twee in de Europa League en de vier minste nummers drie uit de Champions League.

Ajax behoort niet tot de vier beste nummers drie uit de Champions League; die eer is weggelegd voor Manchester United, Manchester City, Olympiakos Piraeus en Valencia. Zij pakten allen meer punten (of hadden met evenveel punten een beter doelsaldo) dan Ajax en worden dus hoger aangeslagen. De kans bestaat dat De Boer en zijn selectie het moeten opnemen tegen één van de vier genoemde clubs. Standard Luik, Sporting Portugal, Athletic Bilbao, Metalist Kharkiv en Schalke 04 behoren ook tot de potentiële tegenstanders.

Bekijk hier de samenvatting van Ajax - Real Madrid:

Bekijk hier de samenvatting van Dinamo Zagreb - Olympique Lyon:

Hoop jij dat Ajax in de Europa League een 'makkelijke' of zware tegenstander krijgt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

gewoon strijden en 100 procent geven iedeer team heeft zen zwakke plekken

8 december 2011 om 02:11

Ach zal reuzen meevallen, de 1e en 2e in EL poules verschillen niet echt veel van elkaar.. Dan nog als je Valencia of Man U loot is het toch 2 geweldige wedstrijden, als het Basel is gelukt, zal het Ajax ook kunnen lukken, waarom niet??

8 december 2011 om 08:43

En daarbij komt, het maakt toch niet uit of je Valencia of Manu loot, jullie zijn toch Ajax? Jullie zijn toch het beste? :-)

8 december 2011 om 09:08

Klopt jij snapt het.

Graag Manchester United, twee keer volle bak tussen twee topteams en CL waardig waar Ajax ook thuis hoort.

Ajax kan met opgeheven hoofd om zich heen kijken na deze CL poule. Als je de buitenlandse media een beetje volgt is iedereen dodelijk over de arbitrage tijdens Ajax-real om over de poppenkast bij Zagreb-lyon maar te zwijgen.

Juist nu zit de liefde voor Ajax dieper dan ooit!!!

8 december 2011 om 12:17

Ik kan er met mijn kop niet bij dat er nog mensen zijn die Ajax CL waardig noemen. Met alle respect maar geen enkele Nederlandse club is CL waardig op dit moment. Leuke clubs voor in de EL. Dat Ajax er nu onterecht uitvliegt oke maar kom op.
Manchester wil ik ook wel tegen spelen later in de EL.
Reken maar dat ik naar de uit en thuis wedstrijd heen ga

8 december 2011 om 12:53

Uefa Champions League... in het Nederlands Kampioenen divisie....

Ajax is kampioen en dus CL waardig...

Ongeacht het spelersmateriaal....

Ja dat is inderdaad balen voor Ajax.. Dan ben je zo dicht bij de kwalificatie en dan verlies je op zo'n manier eigenlijk je cl plek. Dan hoop je natuurlijk dat wanneer je die verliest dat je dan misschien ver kan geraken in de EL maar zelfs dat is misschien niet eens weggelegd voor Ajax. Met een beetje pech tref je inderdaad Valencia, Manchester United, Manchester City maar ook een team zoals Atletico Madrid en Sporting Lissabon behoren tot de mogelijkheden.

7 december 2011 om 23:43

Door omkoping eruit is idd niet leuk nee....
Echt lachwekkend daar in Zagreb. De laatste 20min Lyon die bal een beetje achterin rondtikken en Zagreb niks doen + opzichtige rode kaart en keeper en Centrale verdediger die niks doen. tssss
Niet de eerste keer dat zagreb met omkoping omsluiert is!
je ziet op gegeven moment bij goal zagreb-speler zelfs knipogen naar Lyon-aanvaller bij goal...
Als dit niet wordt bewezen wordt er nooit meer wat gevonden!

maar je analyse klopt verder... ik ben een beetje ziek...

7 december 2011 om 23:45

Net in de herhaling, toen Lyon een doelpunt had gemaakt zag je een speler een knipoogje geven naar de speler van Lyon.

Dit ruikt naar omkoping idd.

7 december 2011 om 23:46

Tsja ik ben nu niet de grootste fan van Nederlandse ploegen maar het is toch wel beetje zuur en eigenlijk wel een samenloop van omstandigheden. Ajax die twee zuivere doelpunten niet krijgt en Zagreb dat plots vanaf minuut 45 niet meer kan verdedigen en plots precies heel moe oogt. Omkoping zou je dan zeker in de mond durven pakken, al is het natuurlijk makkelijk. Maar als je alles zo optelt dan is het meer dan logisch dat je dit gaat denken. Het maakt het alleen maar zuurder voor Ajax dat ze nu ook nog eens de sterkste ploegen kunnen treffen in de EL. De uitschakeling in dat tornooi behoort dan ook al snel tot de mogelijkheden.

7 december 2011 om 23:47

Heb je de wedstrijd gezien of alleen een samenvatting?

7 december 2011 om 23:53

7 gaols in 30min kan niet in Cl.

Lyon speelde niet eens met sterkste ploeg..

7 december 2011 om 23:56

Kan blijkbaar wel, anders wordt het niet geflikt door Lyon. Het is verdacht, maar veel kan er niet bewezen worden op dit moment. Dat jullie de schuld afschuiven op omkoping zegt meer over jullie dan over het feit dat jullie met die twee afgekeurde goals ook niet door waren gegaan.

8 december 2011 om 00:09

Omkoping neem je doorgaans inderdaad niet snel in de mond (niet als serieuze optie in ieder geval), maar als je het grote plaatje van deze twee wedstrijden bekijkt, dan is het zeker een mogelijkheid. Even alles op een rijtje:
- Twee keer onterecht afgekeurde goal Ajax
- Oerdomme rode kaart van Zagreb speler, waarvan de 1e gele kaart ook al zeer discutabel was
- Lyon, dat de laatste maanden moeizaam tot scoren komt, scoort er opeens 6 in een half uur
- Een paar wel zeer opzichtige fouten van de keeper
- De knipoog van een Zagreb-verdediger als hij de bal aan Gomis geeft na een goal van Lyon
- Het plotseling uitermate zwak verdedigen van Zagreb: opzichtige missers, voetjes die worden weggehaald zodat de bal erdoor kan, weigeren spelers onder druk te zetten
- En ook wil het er bij mij niet in dat die Oostblokkers het OK vinden om 7 tegendoelpunten om de oren te krijgen voor eigen supporters.
- Het gebrek aan juichen van Lyon spelers: na elke goal hetzelfde ritueel, de bal oprapen en zonder emoties terug naar de middenstip lopen.
- 1 zeker buitenspeldoelpunt dat niet wordt gezien omdat de grensrechter nog dichter bij de middenlijn staat dan bij de laatste verdediger.
- 1 discutabel buitenspeldoelpunt (heb het nog niet goed teruggezien)
- Zagreb had niks om voor te spelen, dus als ze een extraatje kunnen verdienen door zo te verliezen zullen ze dat met een gerust hart aannemen.

En er zullen vast nog dingen zijn die ik nog niet heb opgenoemd. Misschien is er niks aan het handje en is het echt ongelukkig toeval. Maar dit moet toch op zijn minst onderzocht worden!

8 december 2011 om 01:27

Och ajax ligt eruit en t is meteen omkoping, zet je zure bril eens af en zie dat jullie gewoon niet goed genoeg waren...

8 december 2011 om 07:07

triest omdat te zeggen Ajax heeft gewoon zelf gefaald

8 december 2011 om 08:33

Kijk ook even in die samenvatting hierboven naar die gast op 0:56, die struikelt voor het goal zogenaamd over z'n eigen benen.. Pff..

Ach kan er ook wel weer bij, maakt niet uit, in de CL hadden we de volgende ronde ook eruit gelegen

7 december 2011 om 23:50

nee, het scheelt maar 8 miljoen, verder niet zo veel...

oneerlijk allemaal, Mafia Blatter en zijn maatjes Chinezen zitten erachter!!!!!!!!!!!!!

stelletje mafkezen!!!!!!!!!....

7 december 2011 om 23:58

We hebben 2 keer gescoord heb je je ogen in je reet gelaten ?
Dit soort blinde haters zoals jij moeten hier echt verdwijnen, triest en provocerend.

8 december 2011 om 00:02

Gefrustreerd ?
0-3 was het toch ,volgens mij had je je ogen in je reet.

8 december 2011 om 00:03

dan hoort alleen zegreb in cl die scoorde 2 keer tege real.
Lyon en ajax niet. praat geen onzin stupid

8 december 2011 om 00:07

Flikker op vuile lijer.. k word niet snel boos maar met je uitdagende kutteksten allemaal nu, me reactie zal wel weggehaald worden maakt me niets uit. Als voetbalzone keer nadenkt haal je al die uitdagende reacties weg of in ieder geval niet de reacties van ajacieden hierop wnat het is te triest voor woorden sorry... Ajax speelt gewoon goed tegen een half B Mardid wat kwalitatief nog steeds beter is dan Ajax 1, kan je hier iets aan doen Neee.. En dan maak je 2 glaszuivere goals en worden afgekeurd en dan mensen gaan uitdagen flikker toch op wat een triest figuur ben je wat n megol ben jij sorry en wees trots en lach achter je computer, het is gewoon zeer zielig en je moet je schamen! maja je zult wel denken dat je de beste humor hebt en voetbalverstand, niet dus echt..
en elke andere club waarbij dit in nederland bij was gebeurd was ik sjaggo geweest.. want dit is oneerlijkheid tot op het bot en in europa moet je altijd voor Nederlandse clubs zijn.. maja ga door met je provoceren

Hopen op Standard Luik dan. België is dichtbij en een tegenstander van een minder formaat dan Valencia/man U en Man C.

Allemaal hele sterke tegenstanders. Als de pech aan houdt die er op het moment heerst loten we Man City en vliegen we er kansloos uit.

Zul je zien dat ze Manchester United loten. Zo gaat dat toch bij de wet van Murphy?

7 december 2011 om 23:43

De wet van Blatter en Platini bedoel je?

OT: het is heel zuur, maar we zullen er maar bovenop moeten komen.. Ik had gehoopt op een volgende ronde champions league al was het maar om dit seizoen toch nog wat glans te geven.
Hopelijk kan dat dan in de Europa league.

8 december 2011 om 00:05

Ajax kan geen teams loten die ook terug zijn gevallen uit de Champions League. Metalist Kharkiv,standard Luik en A.bilbao kun je hebben. De rest schat ik wel hoger in zoals Sporting de clube Portugal en Schalke.

8 december 2011 om 00:07

Als Basel al van/tegen Manchester United kan winnen/gelijkspelen, dan moet Ajax dat ook kunnen!

ajax moet gewoon aan de fifa gaan vragen of ze voortaan met 12 man mogen spelen misschien dat ze dan een goal kunnen scoren

7 december 2011 om 23:41

Met 10 kan ook, wedstrijden met 10 man winnen ze vaker dan wedstrijden met 11 man. ;

8 december 2011 om 00:51

Ze kunnen ook gewoon vragen of de grens voortaan oplet hoor!!

Allen tegen de clubs uit Manchester valt te vrezen, voor de rest vallen de tegenstanders redelijk mee.

7 december 2011 om 23:41

Valencia en Bilbao zijn ook niet echt prettig om tegen te loten.

7 december 2011 om 23:44

Sporting & Schalke zie ik ze anders ook niet snel van winnen.

7 december 2011 om 23:48

Valencia, Bilboa, Sporting, Schalke, Tottenham is niet van hetzelfde niveau als Manchester United of Manchester City.

Wel zijn ze allemaal sterker dan Ajax.

8 december 2011 om 00:27

Ach, wel man, mooie tegenstanders, dat soort wedstrijden daar doe je het voor. En nu gaan we voor de EL ook verdomme, ik hoop dat ze deze teleurstelling omzetten in zoete wraak en gewoon die EL meenemen (aldus, dat zou de instelling moeten zijn).

7 december 2011 om 23:45

Tottenham zou ik liever ook niet treffen...

7 december 2011 om 23:51

Moeten ze wel eerst doorgaan de mannen van redknapp!

8 december 2011 om 00:06

wat een domme reacties. Tottenham ligt er allang uit. En daarbij als ze 2e waren geworden had ajax ze nog niet kunnen loten.

Ajax en AZ (als ze doorgaan) loten een poulewinnaar van de EL of een van de beste nummers 3 van de Cl

PSV en twente loten of een nummer 2 uit de poule van de El of een van de zwakste nummers 3 van cl

Ga toch weg met die El!!!!! We zijn weer is genaaid door die maffia gasten van de Uefa. Fair play my ess!! Ook al het feit dat de scheidsrechters Portugees waren vond ik al vreemd. Het leuke was ook dat iedereen duidelijk zag dat het zuivere doelpunten waren, maar die Portugezen niet!!!! Ohh wat een toeval. En dan Zagreb, speelt de eerste helft goed en komt op 1-0, raar is wel dat niemand juicht bij het maken van het doelpunt. Ineens scoort Lyon 6 keer in een half uur tijd, zonder dat iemand bij Zagreb ook maar iets deed. Je kan me vertellen dat het pech is, en de haters zullen dat ongetwijfeld ook doen. Maar als dit zonder voorbedachte rade is gebeurd dan kijk ik nooit meer naar de CL, boycotten die handel.

8 december 2011 om 07:15

Kijk eens niet naar anderen maar naar je zelf Ajax heeft gewoon gefaald de twee wedstrijden tegen Lyon

Tja, Ajax speelde met 6 spelers die normaal niet in de basis staan, met alle mensen terug na de winterstop, hoeft Ajax voor weinig ploegen in de EL bang te zijn... Die twee ploegjes uit Manchester horen daar wel bij...

Trots op Ajax! Beetje verdacht daar in Zagreb... Helaas die 2 afgekeurde doelpunten, dat hadden de gelijkmakers kunnen zijn.

8 december 2011 om 01:00

6 man, dat valt wel mee. Alderweireld, Boilesen, Boerrigte, De Jongr en Sigthorsson missen we. Dat zijn er 5. En op Alderweireld en de Jong na kan je niet zeggen dat ze al jaren basisspelers en dus steunpilaren zijn bij dit Ajax. Hoewel Boerrigter in korte tijd wel belangrijk is geworden, maar dat kan mede ook komen vanwege de kwaliteit van zijn vervanging.
De Ajaxselectie is gewoonweg te jong. En zijn er eindelijk spelers op goed niveau, zoals Vertonghen en van der Wiel nu, dan raak je ze weer kwijt. Frustrerend maar het is niet anders.

Euhm Manchester City staat lager dan Ajax, dus dit bericht klopt al niet.

Edit: of kijken ze naar de behaalde punten in de groepfase CL?

7 december 2011 om 23:43

Het gaat om het aantal punten dat verzameld is in de groepsfase van de Champions League. City heeft er 10, United en Valencia 9 en Olympiakos 8 (met een beter doelsaldo dan Ajax). Klopt wel dus. Helaas.

7 december 2011 om 23:44

Hoe bedoel je? Het gaat om de punten die de ploegen die uitgeschakeld zijn hebben gehaald tijdens deze Champions League campagne geloof ik. Dus Manchester City is denk ik op basis van dit bij de 'beschermde' ploegen terwijl Ajax de kleppers kan krijgen.

7 december 2011 om 23:48

Man City heeft 10 punten, Ajax 8...

In feite doet het er weinig toe. Grote kans dat een imponerende tegenstander met reservespelers aantreed, waar een kleinere club juist een grotere motivatie zal kennen.
Maar goed, de Europa League voor wat het waard is.

Zal me allemaal een rotzorg wezen, gwn tegen welke club dan ook... Thuis gewoon je daad doen en uit stelt de boer maar de A1 op ofzo

PS: ik hoef die domme EL niet eens meer aan te zien. We hadden gewoon bij de laatste zestien moeten zitten, dat was terecht geweest. Het kan me gestolen worden als we er na een ronde uitvliegen. Europees voetbal is voor landen die met geld smijten zonder enig idee.

7 december 2011 om 23:58

De grootste geldsmijter (city) ligt anders al uit de CL. Dus zo heel veel zegt het nou ook weer niet.

7 december 2011 om 23:59

Komt omdat het natuurlijk geen Frans team is dat tegen een Oost-blok clubje speelt. Makkelijk omkopen natuurlijk.

8 december 2011 om 08:37

ja die lagen eruit tegen een Club uit de grootste maffiastad in Italie: Napels! dus veel hoeft dat ook niet te zeggen,
*sarcasme uit*

City heeft gewoon de zwaarste groep getroffen en gewoon slecht gespeeld tegen Napoli, zelf gedaan,

Voor ploegen als Lissabon, Bilbao hoeft Ajax niet bang te zijn, tenzij er bepaalde praktijken plaatsvinden die we vanavond hebben kunnen zien. Je moet de scheids dan niet tegen hebben!

zie het zo, Ajax zat best in een sterke poule, degene die hooggeplaatst als derde eindigden zijn ook ploegen die niet in een zware poule zaten.

Verder is het leuk voor Frank om die koppies omhoog te krijgen, slecht in de CL hebben ze het niet gedaan en waren er leuke wedstrijden, nu voor hun om in een goede vorm te komen en lekker ver te komen in de European League.

7 december 2011 om 23:55

Manchester United en Manchester City zaten echt niet in een minder zware poule hoor.
En Olympiakos en Valencia zaten juist in een sterkere poule waar ook de nummer 4 nog punten heeft gepakt.

8 december 2011 om 10:16

Dit was juist dé poule om door te gaan. Van de clubs uit pot 1 win je vrijwel nooit van, dan moet je geluk hebben dat je een relatief makkelijke club out pot 2 hebt. Lyon was echt heel zwak, zowel uit als thuis. Daar had Ajax eigenlijk van moeten winnen, dan waren ze gewoon door geweest.

manchester united lijkt me wel leuk! Valencia ook niet verkeerd.

Bij de NOS wordt nu gezegd dat Ajax ook Fc Porto kan loten ?

7 december 2011 om 23:46

Nee dat kan niet geloof ik. Porto is ook niet geplaatst. Twente en PSV kunnen Porto daarentegen wel loten...

7 december 2011 om 23:46

Ze kunnen de 4 beste nummers 3 uit de Champios League loten, en de groepswinnaars van de europa leauge poulfase min de Nederlandse clubs. Dus ajax kan 14 clubs loten:

Manchester United
Manchester City
Valencia
Olympic Piraeus
Sporting Lissabon
Standard Luik
Schalke 04
Anderlecht
Athletic Bilbao
Metalist Kharkiv
Braga of Club Brugge
Stoke City of besiktas
Paok of Rubin Kazan
Atletico madrid of Udinese
---------
PSV n.v.t
Twente n.v.t

Dus Ajax krijgt hoe onrechtvaardig het ook is (daarmee doel ik op de grensrechter) een moeilijke loting, dit is iig niet goed voor ajax en het Nederlandse voetbal. Ik hoop dat de Fifa een keer in grijpt, want dit leek toch wel verdacht veel op omkoping van de verdedigig in Kroatië.

8 december 2011 om 03:06

Toch vind ik het veel te makkelijk die grensrechter zo af te maken. Tuurlijk hij zit er 2 keer naast. maarja wij krijgen wel een beeld van bovenaf, kunnen het beeld stoppen en kunnen een lijn over het veld trekken waardoor het makkelijker word. De beste man kan alleen in een split-second een beslissing maken wat misschien wel over niet meer dan 10 cm gaat. Het had ook zomaar andersom kunnen zijn dat hij 2 keer niet vlagde en het wel buitenspel was. Ik denk dat iedereen dan die man als held had ontvangen. Helaas had hij het vandaag 2 keer fout. Maar verder wil ik wel eens iedereen uitnodigen om dit een keer zelf te proberen en het liefst onder dezelfde omstandigheden. Dat is verrekte moeilijk. Maar ik heb dit jaar in nl zelf al grensrechters over enkele meters zien verkijken. dan valt dit reuze mee. maar blijft zuur

8 december 2011 om 08:39

@ddylann: Tuurlijk kan je niet alleen de schuld bij de grensrechter leggen maar door dit foutje kan je als Ajax zijnde wel sowieso 3 miljoen mislopen. Toch een duur foutje. Het heeft gewoon meerdere kanten want nu hadden de Lyon spelers in rust gehoord dat Ajax 0-2 achterstonden en hadden ze dus nog hoop als het 1-1 gestaan zou hebben bij Ajax-real had Lyon misschien niet eens meer aangezet om er 6 te maken.

Dit is gewoon weer een feit waarom er of tv beelden gebruikt moeten worden of buitenspel afgeschaft moet worden. De grensrechters kunnen nooit met 100% zekerheid naar 2 plekken tegelijk kijken (het moment wanneer de speler de pass geeft en de plek waar de aanvaller loopt ten opzichte van de laatste verdediger).

Dat Ajax dan hun 2de plek verliezen en 3de worden en ook nog eens zwaar kunnen loten is nog eens extra zuur. Meestal zit het in Europa met de loting niet echt mee voor Ajax dus laten we hopen dat we dit jaar eens geluk hebben.

Doe maar een team als Piraeus, of een belgische club.
En ik mag toch echt hopen dat we de clubs uit Manchester zeker gaan ontwijken daar ben je echt kansloos tegen. Valencia zou ik ook liever willen ontwijken die schat ik ook wel veel hoger in dan Ajax.

8 december 2011 om 10:25

De twee clubs uit Manchester en Valencia liever ontlopen. Tegen de andere ploegen hebben ze echt wel behoorlijke kansen. Zou het heerlijk vinden om Sporting Lissabon te loten en die ... Portugezen eens uit te schakelen die zitten het nederlandse voetbal al 10 jaar dwars!

Vanuit België mijn oprechte medeleven. Gezien hoe die verdediger van Partizan knipoogde naar Gomis toen die scoorde. Misselijk word ik ervan dat Ajax er op deze manier uit moet gaan.

7 december 2011 om 23:49

Het is Dinamo Zagreb, maar het is je vergeven.
Ik heb de beelden nog niet gezien, maar ik wordt er alleen maar bedroefder van als ik dat zo lees...

Kan Ajax hier niks aan doen?

7 december 2011 om 23:51

Inderdaad het is misselijkmakend. Als ik mijn emoties de vrije loop laat lopen krijg ik een ban tot 200000000000000000000333333! Echt voetbal is te commercieel geworden. Voor clubs als Ajax is geen plaats meer!

8 december 2011 om 00:09

Tja, vind dit ook erg sneu. Dit gun je je ergste vijand niet! Zuur voor Ajax én het Nederlandse voetbal.

oke, psv en twente dus hooguit tegen de 4 minste nummers 3 dat is te doen ontlopen ze man u en man c,

Ajax tegen luik, vorig jaar anderlecht dus luik moet ook lukken,

Ja joh, waarom ook niet hè... kan er ook nog wel bij na vanavond!
Persoonlijk hoop ik dat ze Standard Luik treffen, dat moet te doen zijn. De rest is denk ik allemaal een maatje te groot voor Ajax.

Stop die EL lekker in een plek waar de zon nooit schijnt. Levert amper geld op en zorgt alleen maar weer voor meer onnodige wedstrijden. Ajax moet zich nu alleen op de eredivisie richten. Laat Psv, AZ en Twente maar allemaal tot aan de halve finale komen en dan mag Ajax van mij direct Manchester united/city loten en dan gelijk eruit liggen. Prima lijkt me.

7 december 2011 om 23:51

Met elk woord hiervan eens

8 december 2011 om 00:11

Liever niet Haakneus, waar bijna alle Ajacieden vroeg op de avond nog de punten voor het Nederlands voetbal o zo belangrijk vonden, daar vind ik dat nog steeds.

Psv, AZ, Twente en Ajax allemaal in de halve finale EL, dat zou fantastisch zijn!

7 december 2011 om 23:49

ik zag hem ook inderdaad zonet op tv... zeker verdachte foto.. Hopelijk kunnen ze dit uitzoeken!

7 december 2011 om 23:50

Misschien heeft hij wel een oogje op Gomis want ook in de voetballerij zijn er wel homofielen, maar merkwaardig is het wel

Die verdediger stak z´n duim ook snel op, heeft iemand dat gezien? Gelijktijdig met die knipoog. Dit zaakje stinkt.

7 december 2011 om 23:52

Nog niks gezien, wel over gelezen...
Als dit waar is, moet Ajax stappen gaan ondernemen, want dan stinkt dit zaakje heel erg hard!

7 december 2011 om 23:53

Kijk maar op de site van het Nrc, daar staat een filmpje op de frontpage. Kijk en oordeel zelf.

7 december 2011 om 23:56

Tuurlijk stinkt dit zaakje. Kijk in bmijn bovenstaande de reactie, geen uitleg meer nodig lijkt mij. Ik ben helemaal klaar met de CL. Ajax is vergaande glorie, niet aantrekkelijk genoeg om door te laten gaan. Die Platini verdient echt een ding dat ik beter niet op de site kan plaatsen.

8 december 2011 om 00:06

Jep, ik heb het net gezien...
Kan Ajax hier niks aan doen?

8 december 2011 om 00:11

De vraag is wil je er iets tegen doen? Ik bedoel deze handelingen die vandaag zijn verricht zijn van een dermate laag niveau dat je jezelf af moet vragen of de CL het allemaal wel waard is.
Gewoon een statement maken en je afschrijven voor de Europa League.

8 december 2011 om 00:18

Of je er iets tegen wilt doen?
Als dat 8 miljoen extra oplevert lijkt het me toch wel de moeite waard!

8 december 2011 om 00:27

Ik heb voor de grap eens gekeken op de site van l'equipe, doorgaans een zeer betrouwbare Franse sportkrant, en zij geven onmiddelijk toe dat twee doelpunten onterecht zijn afgekeurd bij Ajax. Oké, denken we dan, dat kon iedereen zien. Maar als men de reacties op het artikel leest is een opvallende trend te bespeuren: óf men is blij en kan het niet geloven dat Lyon toch door is, óf men heeft het idee dat er bij Lyon-zagreb er iets niet in de haak is. Het is dus niet zo dat Nederlands chauvinisme ons blind maakt, zelfs een hoop Fransen zijn sceptisch. Eén reactie was zelfs "merci Platini".

7 december 2011 om 23:55

Jup heb in mijn reactie hierboven nog een foto geplaatst, zeer verdacht dit.

Met deze selectie (zeker met tig blessures) komen we toch geen ronde verder. Serieus, liever dan een grote club dan weer eruit vliegen tegen zo een oost Europese ploeg.

Heel relax zie je nog een speler van Zagreb ff knipogen en een duimpje opsteken, terwijl ze zoek gespeeld worden.. Wat zullen ajacieden zich bij de Neus genomen voelen.

Ajax is de slechtste nummer 3....maar dat meldt VZ natuurlijk niet.

7 december 2011 om 23:58

Dat is Viktoria plzen ;

7 december 2011 om 23:59

Waar heb je dat gezien dan?
Victoria Plzen heeft 5 punten en Trabzonspor 7, die 2 nummers 3 hadden dus sowieso minder punten dan Ajax met 8

8 december 2011 om 00:00

viktoria plzen, etc zijn minder.
Je haat naar ajax is blijkbaar groot (mja dat meld jij natuurlijk niet; )

Ik vraag me echt af of al die lyon supporters nou echt denken of dit terecht?
ZE kunnen A= Alle geluk van de hele wereld mee hebben gehad
of B= ze hebben 3 ton aan die hoeren grens en dinamo gegeven

8 december 2011 om 19:06

Die supporters van Lyon kan het echt geen moer schelen toch?
Jij als waarschijnlijke supporter van ajax had er ook geen enkele moeite mee gehad als jullie doorgingen op wat voor manier dan ook.
Ajax had zelf gewoon minimaal gelijk moeten spelen tegen een on-ingespeeld real, althans zo noemden een ieder het b-elftal van de koninklijke vooraf.
Dit hebben ze niet gedaan bij een tekort aan kunnen of echte wil om te winnen cq overwinteren in cl.
Dat het achteraf in die andere pot dus zo is gelopen is gewoon jammer en ook voor mij niet te geloven.
Ik gooi het gewoon op pech in a'dam en geluk in zagreb.

Dinamo zagreb is echt de schande van het internationale voetbal. En die scheids hoeft zich nooit, maar dan ook helemaal nooit meer in de buurt van een voetbalveld te vertonen. En oh ja, bedankt Michel Platini, bedankt Sepp Blatter, voor het tegenhouden van videotechnologie. Alle lol van die hele klote CL is er wel af zeg, ik hoop dat Ajax zich niet eens meer kwalificeert volgend seizoen.

7 december 2011 om 23:58

We moeten deze .... competitie gaan boycotten. Wat een afgang dit zeg! Nog nooit meegemaakt. Het was met voorbedachte rade tegen onze trots, wie denken ze wel dat ze zijn? Als die Fransoos van een Platini maar weet dat hij nooit meer welkom is in mijn stad, ik schop hem persoonlijk terug naar Lyon.

8 december 2011 om 00:05

Wat heeft Platini met Lyon te schaften? ;

8 december 2011 om 00:08

Hij heeft dit plan duidelijk opgezet. Hij zal wel het meesterbrein achter dit 'succes' zijn. Fransen hebben nooit tegen hun verlies gekunt. Kijk de beelden er op terug zou ik zeggen, en je weet dat dit niet in de haak is.

8 december 2011 om 00:11

Platini heeft iedereen verleid met praatjes over 'modernisering' van het moderne voetbal, maar blijkt achteraf net zo conservatief te zijn als al die andere kwakzalvers. Mijn punt is natuurlijk dat die twee doelpunten van Ajax nooit zouden zijn afgekeurd als er sprake was geweest van een snelle herhaling bij de 4e official.

8 december 2011 om 00:12

Het is idd mogelijk dat er iets niet in de haak is, maar dat Platini zich met zoiets triviaals bemoeit, is zeer onwaarschijnlijk. Ik zou het in een totaal andere hoek zoeken.

8 december 2011 om 01:33

Waarom treft de scheidsrechter hier nou weer blaam?
Hij gaat er van uit dat zijn collega's, zitten op te letten en de juiste informatie aan hem doorspelen.
Uit basis van deze informatie die hij door krijgt maakt hij een beslissing.
Als die grensrechter zegt, dat het een buitenspel goal was moet de scheidsrechter hem natuurlijk geloven. De beste man heeft daar geen herhalingen die die even kan "rewinden".

8 december 2011 om 10:25

'scheidsrechter' is een verzamelnaam voor het arbitrale sextet, beste man. En @zarathustraa ik suggereer niet dat platini Deze wedstrijd beinvloed heeft, verre van dat, ik zeg, als platini gewoon zijn belofte was nagekomen dat hij het voetbal zou moderniseren dmv videotechnologie, dan waren de twee doelpunten van ajax nooit afgekeurd en was deze avond waarschijnlijk heel anders verlopen.

achja dat kan er wel bij na vanavond

Verdomme, de spelers van Zagreb knipogen gewoon naar Lyon:s Ik hoop dat Lyon de volgende ronde Barca loot en alle hoeken van het veld te zien krijgt!

8 december 2011 om 00:02

Ik geef de spelers van Lyon niet de schuld. Maar ik geef de corruptie de schuld, zo jammer dat hun beslissend zijn door middel van her handelen in zulke praktijken . Snappen ze niet dat het een sport is, en je miljoenen mensen laat huilen?

8 december 2011 om 00:05

ik hoop dat ze het gewoon onderzoeken, als is het om de schijn van partijdigheid weg te nemen bij Zagreb en Lyon. Ook nog een buitenspel goal, maargoed wij hebben vrij weinig aan, of uit onderzoek moet blijken dat het omkoping is.

Aan de andere kant hoe wrang ook, voor het tweede jaar nipt uitgeschakeld en onze doelstelling was overwinteren nu dus in de EL. Positief is dat we meer kans maken op een echte prijs. Het maakt me niet uit welke tegenstander we loten, doe mij maar een moeilijke, twee mooie wedstrijden en als we die cup willen, zullen we iedereen moeten kunnen verslaan.

Is het niet raar dat die speler van Zagreb de bal snel naar de middenlijn wilt brengen bij een 1-5 achterstand?

8 december 2011 om 00:02

Nee joh, die wil nog zelf een doelpunt maken ;
(of natuurlijk nog een paar om de oren krijgen)

8 december 2011 om 00:04

We hoeven niet eens meer te speculeren! Het is zo duidelijk als wat hoe dit in zijn werking is gegaan. We hebben Lyon tegen Ajax zien spelen, en daaruit kunnen we opmaken dat hun nooit in staat zijn om reglementair zes keer in 30 min te scoren. Ook toevallig dat het precies een verschil van zes doelpunten zijn.

8 december 2011 om 00:11

Haha alleen miste Lyon wel spelers als Lisandro Lopez tegen Ajax, vind ik wel erg dat je als je er uit gaat dat je het direct op externe factoren steekt ...
Als ze echt veel beter waren als Lyon hadden ze zich onderling wel kunnen plaatsen. Lyon heeft gewoon laten zien dat ze soms echt nog is goed kunnen voetballen en grote uitslagen gebeuren nu eenmaal niet zo vaak maar het komt voor.

8 december 2011 om 00:14

Lopez was er gewoon bij hoor, ik doel op de wedstrijd in Lyon. Ajax was zeker gelijkwaardig, eigenlijk iets beter. Dus zes keer scoren in een half uur is uitgesloten. Maar we weten allemaal dat is een is opgezet plan is van mr. Platini.

8 december 2011 om 00:17

Waarom is dat uitgesloten? Weet nog een seizoen in België Anderlecht wint 7-0 tegen KV Mechelen, maar word tegen hetzelfde Mechelen wel uit de beker gekeild niks is onmogelijk in het voetbal, dat maakt het juist zo plezant . En dat het opgezet plan is weet iedereen toch al lang is al jaren duidelijk met de cadeautjes die Barca krijgt ...

8 december 2011 om 00:23

Ik heb het nou even niet over Anderlecht-mechelen. Je moet de doelpunten van Lyon tegen Zagreb maar terug zien. Je kan gewoon niet anders dan concluderen dat er iets niet in de haak is.

He kijk wat leuk voetbalzone heeft al een Europa league teken voor dit stuk al gedaan wat Leuk ZEG

Maar met ploegen als Ajax, City, united wordt de EL er toch wel leukerder op lijkt me

8 december 2011 om 00:06

Leuker? Ajax had bij de laatste zestien ingeschreven moeten worden. Als je deze corrupte handelingen ziet als leuk, begrijp je het niet helemaal.

8 december 2011 om 00:15

Lees wat hij zegt, hij zegt dat de EL er leuker op wordt. En daar is geen woord aan gelogen.

Doe mij maar United, Valencia of City, prachtig toch!! We moeten van die gasten winnen willen we de EL winnen, ik hoop dat de spelers deze wrange smaak omzetten naar zoete wraak in de competitie en in de EL.

8 december 2011 om 00:09

We moeten de EL boycotten. We moeten laten zien dat je niet met een club als Ajax mag en kan spotten. Laat ze er lekker in stikken daar bij de Uefa.

8 december 2011 om 00:13

Laat ze maar staken lekker 0-5 om de oren en misschien paar jaar geschorst; Juist of dat Ajax iets betekent voor de uefa nodigen ze wel een ander ploegje uit

8 december 2011 om 00:16

Ajax is in ieder geval honderd keer groter dan Anderlecht. Je moet gewoon een statement maken. Laten zien dat er niet te spotten valt met Ajax.

8 december 2011 om 00:18

Zo kan ie wel weer he, psv ging er 2 of 3 jaar geleden ook geheel onterecht uit de europa leauge door de 5de en 6de man, tegen Hsv.

8 december 2011 om 00:24

Nee joh, we moeten met onze voeten spreken. Ajax is niet groter dan andere clubs, alleen als we op het veld beter zijn.

Verder gewoon laten onderzoeken, misschien is er sprake van omkoping, onderzoek is niet slecht.

8 december 2011 om 00:29

Onderzoeken, hoe denk jij dat je dit moet achterhalen? Het is een grote corrupte zooi daar bij al die voetbalorganisaties. Je kan dit nooit achterhalen. Het enige wat we kunnen en moeten doen is de EL boycotten, wij horen namelijk na de winterstop in de Champions League te voetballen.

8 december 2011 om 00:34

Je kan het proberen, kijken naar verdachte transacties bijvoorbeeld.

8 december 2011 om 00:37

Ik begrijp je goede bedoelingen wel Stan. Maar het is een beetje onzin om er achter aan te gaan. Het is zo duidelijk als wat, maar er zal nooit een partij naar voren stappen.

Voorlopig kan de EL me geen moer schelen, maar als ik zou moeten kiezen zou ik Manu of Schalke willen loten.

Blatter kennende wordt dat weer gewoon een gezellige Champions League loting; "alle wedstrijden waren spannend en zijn goed verlopen".

Ben wel blij dat ze mogelijk een sterke tegenstander gaan treffen in de El.
Dan kunnen ze echt laten zien, dat ze wel weer geleerd hebben van wedstrijden tegen Real.
Vandaag waren Anita en Blind weer lucht aan het dekken bij de eerste 2 goals.
Die 2 goals waren makkelijk te voorkomen in mijn ogen.
Om nu een sterke tegenstander te krijgen in de EL, kun je toch makkelijker de nare nasmaak van de CL weg spoelen lijkt mij.
In plaats van zo'n nietszeggend clubje die uit de koker komt rollen, waarbij je weinig te winnen hebt.
Ik zie in ieder geval een wereld van verschil tussen het Ajax van vorig jaar en dit jaar in de CL tegen Real.
Ook in Bernabeu heeft Ajax af en toe toch wat laten zien en hoefde je je ogen niet uit de kop te schamen zoals vorig jaar gebeurde.

Doe maar een extra moeilijke loting! Wat mij betreft zie ik Ajax dit jaar niet meer in Europa!!! Zo snel mogelijk weg uit die omkoopwereld!!!

Ik hoop dat we lekker uit de EL gaan door 3 onterechte penaltys ofzo! Misschien dat ik er dan wel een keer om kan lachen omdat het niet onverwachts komt!

Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit op dit moment.
Van mij mogen ze zich desnoods op de competitie focussen.

Kan Ajax hier niet wat aan gaan doen? Mischien moeten ze in beroep en naar CAS gaan waar ze het kunnen onderzoeken. Denken jullie dat er iets aan gedaan kan worden.

8 december 2011 om 00:40

Ja, het is een mooi streven, maar niet realistisch. Zulke praktijken zullen, zolang Platini en Blatter aan de macht zijn, nog wel veel vaker voorkomen. Het is allemaal propaganda dat fair play. Ze naaien de boel keer op keer.

Als dit niet tot de bodem wordt uitgezocht, stop ik echt met voetbal kijken op Oranje na.
sorry maar aan die praktijken werk ik niet mee.
corrupte t fifa!

Tja, geen woorden voor natuurlijk... Wat een grensrechter, die tweemaal toe geen goal ziet.. Beetje vreemd allemaal. Nl voetbal gaat op deze manier snel achteruit!

Ik vind het een beetje kort door de bocht meteen omkoping te roepen. \
Ajax zelf won ook 0-4 in Zagreb en nog wel tegen 11 man, terwijl Zagreb nog een gegronde reden (plaatsing EL) had om hun best te doen.
Olympique scoort 7x tegen Zagreb - dat nergens meer om speelt en met 10 man staat.

Hieruit kunnen we concluderen dat Dinamo Zagreb gewoon een slechte ploeg heeft, en dat als ze nergens meer om spelen gewoon de best niet doet. Dat is natuurlijk niet sportief, maar niet illegaal. (overigens is het B-elftal opstellen van Madrid tegen Ajax ook een veredelde vorm van competitievervalsing tegenover met name Olympique Lyon, dat wel 2x tegen een sterk Real speelde).
Conclusie: Dat Lyon 7 goals maakt is best verdedigbaar.

Over de grensrechter bij Ajax kan iedereen het wel eens zijn: die bakte er niets van. Als Ajax op 1-1 en (mogelijk daarop volgend) 2-1 was gekomen was er idd een andere wedstrijd geweest. Echter ook hier kan niet beweerd worden dat Ajax dan had gewonnen.

Daarnaast hebben we ook nog het scenario dat er WEL omgekocht is.
Ook dan hoeft het nog niet te betekenen dat Olympique Lyon iets illegaals heeft gedaan. Als de spelers van Zagreb waren omgekocht is het - vanwege het risico gepakt te worden - niet waarschijnlijk dat het door Olympique zelf gedaan is, maar door bijv. een aziatisch wedkartel. Het is sinds het debacle van Marseille in 1993 eigenlijk vrij onwaarschijnlijk dat een gerespecteerde Franse topclub zich aan omkoping waagt.
Kortom: Hooguit Zagreb is schuldig, dus Lyon's naam besmetten met beschuldigingen van omkoping en onsportiviteit is lichtelijk ongepast.

jammer hoor dat wij slagoffer zijn van een omkopings schandaal.
duidelijk heeft Zagreb expres dik verloren.
hey Zagreb willen jullie snel een rode kaart pakken en de overtreding niet te erg maken.
en dat scoren jullie de 1-0 dan lijkt het niet zoveel verdacht. en dan gaan wij er overheen na de eerste helft. en dan gaan jullie niet mee verdedigen.
hier voor krijg je een paar miljoen voor overgemaakt.
nog meer dan de winst premie.
zo nu zijn beide tevreden. Ajax hebben we genaaid. maar dat maakt niet uit. Zagreb heeft niks met Ajax.
Portugal heeft niks met Nederland.
Lyon wilt heel graag door. als het nu nog niet duidelijk is.
deze zaak gaat Ajax winnen en dan gaan ze gelukkig als nog door. rot op met die Europa League.
wat een misselijke mensen. ik haat omkoping ook als het anders om was.

Wat een onzin ,er is niks omgekocht .
Vorig jaar Psv-feyenoord 10-0 na de rode kaart scoorde PSV ook binnen 10 min 4 goals ,ook omgekocht?

8 december 2011 om 00:44

Ik denk dat je wat verder moet kijken dan de uitslag. Wat de meeste mensen waarsch. vooral opvallend vonden was de manier waarop goals werden weggegeven en hoe daar door de spelers op werd gereageerd. Ik heb bijv. geen Feyenoord-spelers zien knipogen en duimpjes opsteken tijdens die oorwassing in Eindhoven.

8 december 2011 om 00:47

Misschien dat ie met die knipoog bedoelde doe normaal je krijgt de bal wel?? waarom overal iets achter zoeken?

8 december 2011 om 00:51

Als je er zo 1 handeling uitpikt, lijkt me misschien nog wel mee te vallen, maar als je het in de context van de hele tweede helft ziet, is het wel érg opvallend. Wat die keeper op bepaalde momenten aan het doen was in combinatie met onnatuurlijk en lachwekkend verdedigend werk, roept absoluut vragen op.

Ajaxieden die vinden dat Ajax er zo snel mogelijk uit mogen vliegen in de Europa League zijn vieze gore smerige egoïsten. Die denken alleen aan hun zelf in plaats van het Nederlands voetbal .die gasten voelen zich te goed voor anderen. Wat een smeerkezen. Sorry dat ik het zo zeg maar denk toch eens aan je land. Alsof je je te goed voelt voor de EL alsof Ajax wel CL waardig is. Laat me niet lachen.

ajax fans moeten niet klagen. 7-1 is ook een normale uitslag net als 1-0;, valencia-genk 7-0. dus ik zou zeggen relativeer het en kan tegen je verlies.

Ik vind dit juist helemaal niet erg dan hebben we tenminste een aansprekende tegenstander!! doe mij maar schalke of sporting dat is een realistische kans om door te gaan en je ziet ook nog is minimaal 1 Nederlander bij de tegenstander!!

Ajax hoort toch ook duidelijk niet in de CL, hebben er werkelijk helemaal niets te zoeken. Je kunt wel kijken naar en janken over die uitslag in zagreb, maar ze zijn gewoon 3 maten te klein voor de echte "grote jongens" van Europa

8 december 2011 om 01:35

En toch is het wel lekker om nog ff vele miljoenen mee te pakken, voordat je uit een Europees toernooi wordt gegooid.

Ik ben het eens dat het zaakje zagreb stinkt als een stal varkens maar het is eigenlijk ook gewoon heel simpel: het nivo van ajax is ook gewoon el en geen cl.
Tegen een ongeinspireerd b team waarvan heel nederland er maar drie kende eraf gaan in eigen huis met 3-0???
Als je alleen je wedstrijden kunt winnen tegen zagreb dan hoor je ook niet veel hoger te spelen.
Spelers als ebicilio anita blind zijn nauwelijks eredivisie waardig.er staat een keeper waarvan je nooit weet of hij de bal stopt of niet. Een back die tijdens de wedstrijd loopt te denken of er in het buitenland (valencia)ook tattooshops zijn.
De ''sterkhouders'' jansen en vertongen vallen het hele jaar al wekelijks door de mand en ''schoffelaar '' enoh probeerd alles te raken wat hij ziet bewegen.
Gewoon niet goed genoeg voor de grote jongens , keihard maar wel waar.
En ja het was 2x geen buitenspel en ja in zagreb is de boel omgekocht en ja zelfs dan blijf ik bij mijn mening.

Chelea-barca all over again

Zoals Drogba zei: it's a fucking disgrace

Eigen schuld, dikke bult.wat een naiviteit bij de ajacieden.dan bedoel ik het team en haar technische staf.
Je hoeft niet te winnen, maar beide doelpunten vallen doordat de verdediging op 1 lijn staan.
Laat die Madrilenen toch komen, Ajax hoeft toch niet?
En dan is het belachelijk dat een VD Wiel zegt dat hij de tussenstand niet weet, anders hadden ze wel aangevallen.amateurisme ten top en een belediging voor de supporters.

je kan beter een zware ploeg loten want dan heb je die maar alvast gehad en daarna een zwakkere tegenstander

metalisk en Standard Luik kun je hebben, en misschien Blibao ook wel
tegen al die andere is Ajax kansloos

Tja, ik heb gister bij niemand een drive gezien om te willen winnen van Real. Op het moment na dat er 2x gescoord werd. Toen zaten ze overal vroeg op en waren ze opzoek naar meer maar meer dan 10 minuten heeft dat niet geduurd. En het feit dat vd Wiel niet wist dat Lyon met 7-1 voor stond zegt ook al genoeg. Ajax moet de schuld bij zichzelf leggen en niet bij vermeent omkoping. Daar wordt geen onderzoek naar gedaan en zal dus ook nooit bewezen worden. Gewoon knallen in de EL.

Ik vond het publiek gister ook niks.. Leek een beetje als vanouds.. Iemand daar een verklaring voor?

Ik begin langzaamaan medelijden te krijgen met ajax en de ajax supporters.
Ze worden op een vervelende manier uitgeschakeld in de CL, lopen daardoor 25 miljoen euro mis.
Ze moet verder in de EL waar ze als niet geplaatste club waarschijnlijk een zeer zware tegenstander krijgen en op de achtergrond speelt de onrust nog steeds rondom de Rvc, de rechtzaak die Cruijff en consorten hebben aangespannen tegen de benoeming van van Gaal en misschien nog wel enkele zaken.
Je zou in deze tijd maar supporter zijn van ajax, dan heb je een zwaar bestaan lijkt me.

yesssss lekkkkkkkkeeerrrrrrrrrr ajax is niet door

ajax heeft tegen united en city wel kansen want die presteerden niet goed in de cl valendia is een beetje verschillig en olympiakos speelde echt fantastisch tegen arsenal dus ik denk niet dat ze van olympiakos kunnen winnen

dat kan er ook nog wel bij. maarja hopen dat ze die omkoping zaak winnen en dat ze als nog in de CL verder kunnen.
anders zijn ze zwaar genaaid dat ze ook nog in de Europa League een zware tegenstander treffen.
en dat ze dan heel veel geld mislopen.

Zucht... De loting kan zomaar Ajax - Manchester City, PSV - Atlético en FC Twente - Porto worden. Zou je mooi klaar mee zijn.

De NL clubs hebben een dosis geluk nodig met de loting dit jaar.

Hopelijk komt AZ trouwens ook in de pot terecht.

Verder superzuur voor Ajax, maar goed er is al zoveel over gezegd. Hopelijk komt de waarheid uit Zagreb en over de grensrechter op tafel. Absoluut geen zuivere koffie, uiteraard. En ook nog eens 5/5 coëfficientpunt voor Nederland dit jaar direct door de neus geboord. Scheelt dus een héél punt na dit seizoen!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren