Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: 'Het is als kiezen tussen zoon en dochter'

Laatste update:

De machtsstrijd binnen Ajax dreigt de club te verscheuren in twee kampen, maar hoofdtrainer Frank de Boer wil geen keuze maken tussen Louis van Gaal en Johan Cruijff. “De keuze voor Cruijff of Van Gaal voelt als een keuze tussen een zoon en een dochter”, laat de coach weten aan persbureau ANP.

/

“Ik wil die keuze niet maken, kan met beiden goed opschieten”, gaat de trainer verder. De Boer kreeg woensdag te horen kreeg dat Van Gaal werd benoemd tot algemeen directeur. "Ik ben vier uur van tevoren geïnformeerd door de Raad van Commissarissen over hun plannen met de directie. Ik heb ze gezegd dat ze een aardverschuiving gingen veroorzaken."

“Ajax is nu het meest gebaat bij rust”, geeft de oefenmeester, die in een eerder stadium al liet weten niet te zullen opstappen, aan. “Ik wil en zal me altijd voor honderd procent inzetten voor de club. Wie de bestuurlijke macht ook heeft.” Ajax neemt het zondag in eigen huis op tegen NAC Breda.

Frank de Boer moet kiezen voor:

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bemoeit jij er maar niet mee, Frankie. Je hebt het al moeilijk genoeg om Ajax normaal te kunnen laten presteren.

18 november 2011 om 13:44

Hij zegt toch ook dat hij zich volledig wil richten op het eerste in plaats van dit soort randzaken.
Verder zegt hij het goed: het is als kiezen tussen zoon of dochter(beiden zijn namelijk niet volwassen....)

18 november 2011 om 15:39

Frank geeft zijn mening niet direct. Maar als hij zegt: 'ik vind dat we zo door moeten gaan op De Toekomst zoals we nu bezig zijn' - Kiest hij wel degelijk de kant voor Cruijff. Want onder zijn leiding gaat het nu op De Toekomst. Van Gaal zal dit allemaal weer veranderen. Denk aan Bergkamp, Jonk.

18 november 2011 om 17:04

Waar haal jij de wijsheid vandaan dat van Gaal dat wil veranderen? Waar haal jij de wijsheid vandaan dat hij stiekem de kant van Cruijff kiest? Je probeert in te spelen op emoties.

18 november 2011 om 18:04

Exit Cruijff is exit jeugdtrainers. Dat wil Frank niet. Duidelijk genoeg. Frank heeft aangegeven de huidige dingen niet te willen veranderen op De Toekomst. Geregeld door Cruijff, dus lijkt me duidelijk dat Frank tevreden was op deze manier en Van Gaal niet nodig vind. Tenzij hij graag beide wilt, maar dat willen we allemaal.

18 november 2011 om 18:12

hoe kom jij erbij dat van Gaal dit wilt veranderen? heeft hij dat gezegd ofz... Volgens mij verschillen de visies met betrekking op jeugdopleiding niet zo veel van elkaar. kan het overigens mis hebben he!

on:

Heel goed Frank, gewoon afzijdig houden en bezig zijn met je ploeg! Jij kan hier toch geen invloed op uitoefenen, dus gewoon neutraal zijn

Frank moet zich gewoon met zichzelf bezighouden. Alleen dan kan hij het beste presteren.

Van Gaal en Cruijff zijn toch mannen?!

Win eerst maar van Nac, Frankie.

Ajax verliest TE veel als Cruijff met Jonk en Bergkamg vertrekt, dat Louis van Gaal algemeen directeur wordt weegt daar niet tegen op.

on-topic: Frank de Boer houdt zich er juist totaal buiten, wat een held is dat!

18 november 2011 om 14:16

Dat zie je verkeerd. Als je Louis van Gaal wegstuurd, kan de hele RvC ook weggestuurd worden en tevens de technische directeur. Dan zit je weer op hetzelfde niveau als ruim een jaar verleden. Dan heb je helemaal niks meer en zoek dan nog maar eens geschikte mensen voor op deze posities.

Cruijff en van Gaal moeten eens hun kinderachtertige tegenstrijdigheden naast elkaar neerleggen. Beide hebben enorm veel voor Ajax betekent en beide willen niet met elkaar samenwerken. Cruijff had ook nooit een officiele functie binnen ajax moeten krijgen. Hij had, net zoals bij Barcelona een adviesfunctie moeten krijgen. Hij heeft ontzettend veel kennis en hij wil die allemaal gebruiken, maar dat kan niet. Ajax is een bedrijf en daar heeft Johan geen verstand van. Hij moet zijn kennis doorgeven aan de mensen die wel een bedrijf kunnen runnen en samen met van Gaal kan er zo aan een Ajax gebouwd worden dat enerzijds als bedrijf goed gestuurd wordt, maar waarin ook ontzettend veel voetbalkennis ingestopt wordt.

18 november 2011 om 18:37

Dat iedereen steeds zegt dat Ajax een bedrijf is moet écht ophouden ! Ajax IS EEN Voetbalclub Onze Voetbalclub ! Niet van Cruijff niet van Louis maar van de supporters !
Cruijff heeft er wel degelijk verstand dat heeft hij al laten zien aan de wereld. Laat Cruijff afmaken waar hij mee begonnen is !

Hij hoort hier ook niet te kiezen vind ik.. Straks is hij weer de pineut als hij voor Louis of voor Johan kiest... En ajax heeft inderdaad rust nodig.. Maar dat rust zullen ze in deze tijden niet zo snel vinden denk ik

Ik zeg weg met RvC (op Cruijff na) en Van Gaal gewoon Algemeen Directeur en Johan blijft gewoon bij Ajax! Ze moeten hun (van gaal en Cruijff) onderlinge geschillen op zij zetten want het Ajax Belang gaat voor Alles!

Zeg nou eerlijk? Dat zou toch de ideale situatie zijn? Ik ben benieuwd naar de reacties onder Ajacieden. Want ik merk dat er nogal verschillend wordt gedacht hierover.

18 november 2011 om 14:08

Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Alleen helaas zie ik dit niet gebeuren wegens het verleden tussen beide!

18 november 2011 om 14:34

Weg met rvc kan ik mee leven maar weet je wat ik me steeds afvraag waarom doen 4 slimme mensen dit?
En kom niet aan met baan behoudt want iedereen weet dat dit de snelste manier is om er uit te vliegen...
Waarom zijn 4 mensen zo gezegdt zo tegen cruijff om dit te doen? is dat omdat ze denken dat van gaal de beste oplossing is of dat van gaal en cruijff er samen wel uit kunnen komen? of omdat ze cruijff als schadelijk voor ajax zien..
Iedereen schreeuwt maar blind in de rondte over dat het fout is maar er moet een reden zijn om dit te doen

18 november 2011 om 14:44

@muithol en ook tiptatop
Bedankt voor jullie reacties


Ik denk dat het komt, omdat Cruijff gewoon een heel lastig persoon is om mee te werken. Zeker met de affaire rond om La Ling, denk ik dat de andere leden van de RvC geen andere mogelijkheid zagen dan te doen wat ze hebben gedaan.
Dat is de enige reden die ik kan bedenken, tevens denk ik dat de 4 leden van de RvC Cruijff er op deze manier willen uit werken.
Zij weten namelijk wat voor relatie Cruijff met Van Gaal heeft, dus de reacties hadden ze kunnen voorspellen.

18 november 2011 om 17:10

Inderdaad, ze nemen juist risico, maar hebben wel het beste voor met ajax. Tenminste als je van Gaal op AD wilt is dat gewoon zo, ze willen Cruijff er ook niet uit hebben, al lijkt dat wel zo met deze actie. Maargoed, dat het zo lijkt, betekend niet dat ze het ook willen. Ze willen gewoon het beste voor ajax en de manier waarop is niet zo belangrijk, het gaat om het resultaat en dat is voor hun een goede AD.

Ze dwingen Cruijff nu om meer samen te werken en dat vind ik wel terrecht. Als Cruijff van Gaal niet accepteert vind ik hem namelijk ontzettend stom bezig, hij wil een man met voetbalkennis in de directie, nou.. dan zit je met van Gaal goed.

18 november 2011 om 17:07

Ik kan het niet meer dan eens met je zijn, maar vind dat de RvC ook moet blijven. Het is absoluut niet netjes hoe ze het aanpakken, maar als het idee erachter vind ik wel geniaal. Gewoon Cruijff en van Gaal samenbrengen, de twee grootste clubiconen op dit moment in mijn ogen.

Cruijff moet niet zo op zijn teentjes getrapt zijn en even puur kijken naar het clubbelang, het is het belang van ajax dat van Gaal AD wordt. De RvC wordt onterrecht afgeschilderd als een zooitje gekken, maar als ze met van Gaal als AD aankomen zetten vind ik dat gewoon onterecht. De handelswijze is dubieus, maar wellicht ook wel nodig, er moet namelijk wel iets gebeuren.

Maak je niet druk Frank, er is al voor jou gekozen.

Geeft niks Frank als je niet kunt kiezen, dat doen wij wel voor je. Na morgen zegt Louis af en kan de RvC onze Johan daarvan de schuld geven. Dat is namelijk het smerige plan achter deze Soap.

Hier, bij Ajax, ligt mijn hart
Een club, fascinerend, altijd apart
Door velen genoemd naar godenzonen
Voor mij de bakermat van voetbaliconen
Mijn herinneringen gaan terug naar De Meer
Ook daar heerste een bijzondere sfeer
Nu ga ik mijn gevoelens weer achterna
En treed technisch toe in de Arena
In mijn levensfase is dit een nieuwe kans
En mijn jeugdliefde krijgt een extra stimulans
En daarom klinkt het vol overgave uit mijn mond
Vandaag is de cirkel echt rond

Louis v. Gaal

18 november 2011 om 13:48

En voor je het weet ligt de hele boel weer op zijn kont.

Dan neem ik weer snel de benen
En zijn mijn zorgen direct weer verdwenen
Want we weten allemaal
Niets zo belangrijk als Louis van Gaal

18 november 2011 om 14:01

Dat geldt ook voor Cruijff

En ja, ik behoor tot het Cruijff-kamp

Dit is een keuze die niet gemaakt hoort te worden door een trainer/coach.
Nu begin ik me langszaam aan deze soap te ergeren, voor mij gevoel wilt niemand toegeven omdat dan hun 'ego' misschien een deukje oploopt. Ze moeten doen wat het beste is voor Ajax, en niet voor hun eigen ego. Allebei beetje water bij de wijn gooien zou ik zeggen...

De Boer hoeft toch niet te kiezen? Hij moet er gewoon voor zorgen dat Ajax goed presteert. Alles wat er op kantoor bij Ajax gebeurt, hoeft hij zich in principe geen zorgen over te maken .. Zolang hij spelersmateriaal heeft, is het goed toch?

Ik weet dat het allemaal niet zo makkelijk ligt, maar zo zou het wel ideaal zijn.

Cruyff heeft lang genoeg de tijd gehad om zich te bewijzen. Het wordt tijd voor wat anders want met Cruyff ging het niet werken. Natuurlijk is Cruijff een icoon voor Ajax maar hij is veel te lastig. Als hij zijn zin niet krijgt wordt die heel vervelend en in een organisatie moet je toch samen werken! Ik ben heel blij met v Gaal! Een man met karakter en doorzettingsvermogen!

18 november 2011 om 13:50

Hoelang heeft hij tijd gehad dan volgens jou. Hij is alleen nog maar tegen gewerkt sinds hij er bij is. Eerst de oude garde en sinds de nieuwe rvc wordt hij door hun tegengewerkt. Ik zou zeggen die nieuwe rvc weg wezen en de komende 3 jaar alles aan Cruijff overgeven en ieder jaar evalueren, en zien of er vooruitgang in zit.

Ik snap ook wel dat dit een moeilijke keus is voor Frank, alleen vind ik niet dat het gaat tussen Crijf en van Gaal.
Het gaat hier duidelijk om Cruyff versus Tenhave en in minder maten de andere 3 leden van de Rvc.

Ik snap uberhaupt niet hoe deze halve zool (ten Have) in aanmerking is gekomen voor een plaats in de Rvc.
Voetbal verstand heet hij niet, hij is er voor om rust te brengen in de tent maar hij lekt als een dikke vette natte spons en werkt alleen maar tegen.
Nog zo een herrieschopper die alleen voor chaos zorgt en er waarschijnlijk alleen zit om zijn zakken te vullen.
Weer een hoop herrie en imago schade voor het bedrijf Ajax en waarschijnlijk weer een afkoopsom voor deze zogenaamde geniale man.
De man ziet er uit als een gluiperd en maakt het nog waar ook!!
Wat een wanbeleid is het toch in Amsterdam, Tijd dat op bestuurs niveau iedereen er uit word geflikkerd voor een grote schoonmaak, want op deze manier blijven er hyena's jagen op de plekjes die vrijkomen.
En dan ben ik niet eens voor Ajax , Ik heb echt te doen met de Ajax supporters.

Je hoeft niet te kiezen tussen Van gaal en Cruijff. Je moet wel zeggen wat je van de gang van zaken vind. Vind je dat de RVC juist gehandeld heeft of dat het niet kan wat ze gedaan hebben?
Door geen mening te geven laat je Cruijff wel een beetje vallen.

Frank de boer is een lafaard, waait met alle winden mee en durft geen enkel standpunt in te nemen. Presteert ondermaats met zijn selectie, en probeert daarom maar bij iedereen te slijmen. Zit er tot aan zijn oksel in. Toch bang voor zijn baantje.

18 november 2011 om 13:52

Je moet juist respect hebben voor De Boer. Hij is een van de weinigen die op dit moment kiest voor het allerbelangrijkste. Namelijk Ajax. Hij richt zich op de wedstrijd van NAC en nergens anders op. Als hij er zich ook nog mee gaat bemoeien zal het helemaal zijn weersag hebben op de selectie.

18 november 2011 om 14:15

De Boer hoeft namelijk helemaal niet bang te zijn voor zijn baantje. Waarom? Hij geniet het volledige vertrouwen van iedereen bij Ajax. En ook van Van Gaal. Hij doet nu precies hetzelfde wat hij afgelopen zomer ook heeft gedaan. Hij houdt zich afzijdig. En alleen maar omdat dat het beste is voor Ajax en de resultaten op het veld. De Boer is onomstreden dus hoeft helemaal nergens bang voor te zijn.

18 november 2011 om 14:25

Hij heeft het vertrouwen omdat hij zo braaf neutraal is.

Een trainer wordt beoordeeld op de resultaten die hij haalt, en die zijn sinds lang tijd niet meer zo slecht geweest. Elke andere coach lag er al uit bij ajax.

Toegegeven, hij speelt het spelletje "hoe blijf ik met iedereen vriendjes?" dan ook perfect.
Slijmbal!

´´ Het is al kiezen tussen je zoon en dochter´´, mooi verwoord. Als een van beide weggaat is het een groot verlies. Je moet ook niet willen kiezen tussen van Gaal en Cruijff.

18 november 2011 om 13:57

Je kiest voor jezelf, niet voor van Gaal of Cruijff

Met een zoon kan je voetballen?

Ik snap dat De Boer ook baalt van deze situatie, wie bij Ajax overigens niet? Ik kan de RVC wel begrijpen in de beslissing om Van Gaal aan te stellen, er moest gewoon iets gebeuren. Cruijff had zich maar wat meer moeten inzetten en niet zo eigenwijs alleen maar vasthouden aan z'n eigen namen. Met welke initiatieven is hij nou zelf gekomen de laatste tijd? Het was een en al oorlog en dan heb je niks aan Cruijff die enorm koppig en snel op z'n pik getrapt is.

Hoe kan het trouwens dat de ledenraad commissarissen uitkiest die volledig botsen met Cruijff? Dat beleid bij Ajax is ook echt om je rot te lachen.

18 november 2011 om 14:10

Dat is feitelijk niet de Ledenraad geweest maar een speciale Voordrachtscommissie.
De Ledenraad heeft daarmee voltallig ingestemd (dus ook dat parvenu Molenaar......)

En over RvC lid Edgar Davids zei Jack van Gelder een paar maanden geleden al dat we daar nog veel van zouden horen. Hij was bezig met een studie ofzo. Wat voor studie is dat eigenlijk. ?

18 november 2011 om 13:57

Hij doet nu een Master of Business Administration (mba). Ook wel een master in bedrijfskunde. Zijn specialisme is me onbekend maar met bedrijfskunde als studie en voetbal als achtergrond is hij uitermate geschikt om dus in de RvC te zitten. Maar misschien kan hij zelfs wel andere functies vervullen binnen de directie in de toekomst. Hij heeft overigens ook een eigen kledingbedrijf en is verantwoordelijk voor de oprichting van de straatvoetbalbond. Daarbij doet hij ook nog dingen voor zowel de Nederlandse overheid als de Surinaamse.

Die man is dus inderdaad goed bezig en vele doen daar erg lichtvoetig over heb ik het idee. Wat hij tot nu toe doet is in ieder geval uiterst sterk. Wat betreft de voordracht van Van Gaal is hij ook erg doortastend geweest blijkt nu. Niet alleen kon hij louis overhalen, ook was hij als tussenpersoon in staat om het binnenskamers te houden. Iets wat maar weinige lijkt te lukken in Amsterdam.

18 november 2011 om 14:31

Volgens mij verwar je binnenskamers houden met achter de rug om bekokstoven. De RVC heeft gegokt op het opstappen van Cruijff door het aantrekken van van Gaal zonder zijn medeweten. Hierdoor zouden zij de vrije hand hebben gekregen en waren ze verlost geweest van betweter Cruijff. Helaas voor hun kiest Cruijff er voor om te strijden en met hem meerdere belangrijke Ajax-iconen. Ondanks dat de werkwijze van Cruijff soms niet te volgen is en hij vast een pain in the ass is om mee samen te werken, kan er niet ontkent worden dat de RVC op een ongelooflijke achterbakse manier heeft geprobeerd hem te pootje halen. Zo'n achterbakse leiding moet geen enkele club willen. Helaas zitten er bij Ajax nog altijd veel te veel gluiperds (coronel, etc.) die er alles aan doen om Cruijff tegen te werken en absoluut niks geven om het belang van Ajax. Zij steunen en voeden dit gedrag alleen maar.



Het laatste wat Frank de Boer moet doen is kiezen tussen Cruijff en van Gaal. De media speelt een dubbelzinnige rol in dit verhaal. Enerzijds moet menigeen die in dienst is bij Ajax via de media te weten komen dat van Gaal is aangesteld, anderzijds is het zo dat de media dit spektakel ten onrechte uitzet als een gevecht tussen Cruijff en van Gaal. Wat zich vertaalt in een interview met de simpele vraagstelling: ben jij van het kamp Cruijff of het kamp van Gaal? Dit is geen gevecht tussen deze twee Ajax legendes, dit is simpelweg muiterij van de overige RvC leden. Ik kan er werkelijk met mijn hoofd niet bij hoe Davids, een jongen van de club, er op komt om van Gaal te benaderen. Mensen die niet eens uit kunnen leggen wat buitenspel is, weten wel dat het niet klikt tussen die twee. En dat zonder enig overleg met JC, die aangesteld is om het technische beleid uit te zetten. Voetbal is geen oorlog meer, voetbal is politiek.

KOP HEM Binnen Verdomme!! En sla de handen ineen, Cruijff en van Gaal! Ik denk dat Frank, gewoon alleen dit moet zeggen op de ledenraad vergadering, want je Hoeft ook niet te kiezen. Dat hij met allebei goed overweg kan zegt toch al wel genoeg, voor een frank, alle jeugdtrainers en ajax zelf is het geweldig om twee iconen te zien samenwerken. En dat kan gewoon, johan moet zich enkel wat constructiever opstellen, zijn ego even opzij zetten (want die is logischerwijs gekrenkt) en gaan praten met van Gaal. Andersom idemdito.

18 november 2011 om 17:12

Waarom het minnetje als ik vragen mag? Wie is hier nou niet voor? Alleen de concurrentie kan ik me voorstellen, met van Gaal en Cruijff heb je twee geweldenaars binnenboord!

ik zie eerder van gaal cruijf een hand geven dan cruijf van gaal . denk dat cruijf toch net iets koppiger en een groter ego heeft dan van gaal . maar die mensen zie ik echt nooit meer samenwerken eigenlijk! maar goed we gaan zien hoe dit afloopt , ik denk dat cruijf uiteindelijk weg gaat en van gaal begin volgend jaar aan de slag gaat bij ajax. het zijn allebei grote meneertjes die al veel gepresteerd hebben . cruijf op voetbalgebied en van gaal als coach bij ajax . zijn dus allebei iconen voor ajax hoe je het went of keert.

18 november 2011 om 14:05

Wie heeft constant geroepen niet samen te kunnen werken met Cruijf vanwege de Barcelona affaire ? Cruijf of Gaal ? Wie heeft aangegeven nooit meer terug te willen komen , sneren uitgedeeld naar Ajax en dan zou hij nu opeens zich zorgen maken terwijl hij weet dat Cruijf er zit ?

4 gesprekken in het geheim gevoerd. Maar liefst 4 gesprekken, niemand weet wat gezegd is. Die zogenaamde onbereikbaarheid is geen argument want als je 4 gesprekken voert is en V. Gaal het alleen onder zijn voorwaarden wil doen dan maakt het geen flikker uit.

Cruijf was die week nog op de toekomst te vinden. Er zijn gesprekken gevoerd met Cruijf en Ten Have , en nu zou opeens Cruijf onbereikbaar zijn geweest ? Verassend dat al zijn contacten opeens reacties van Cruijf weten te vertellen, dat de media Cruijf in minder dan een half uur weet te bereiken. De man was toch niet bereikbaar ?

Mensen die Ajax steunen, moeten Cruijf steunen. Omdat deze manier van werken met elkaar funest is voor jouw eigen voetbalclub. Doe dit maar elders, in Real Madrid word je ontslagen, in Milan word je ontslagen, in Chelsea word je ontslagen. Maar bij Ajax kan het allemaal ?

Cruijf ik weet dat je om Ajax geeft maar je bent van harte welkom bij Chelsea. Zou fantastisch zijn als we jouw kennis kunnen overdragen op de jeugd en de club een onaantastbare status kunnen geven.

Maar Ajax belang he ? Ja want alle jeugdtrainers gaan weg als Cruijf weggaat ? Hej dat is raar, mensen die het besturen staan achter Ten Have en mensen die trainen staan achter Cruijf. Ajax belang he ? Ajax is een voetbalclub he ? Wat doet een voetbalclub, oja voetballen.

Gaat lekker dan zonder trainers XD Nog beter gezegd, je verliest je iconen, je verliest supporters, je verliest je geloofwaardigheid en uitstraling en je zal alleen maar meer achterbakse idioten aantrekken omdat soort , het eigen soort zoekt.

V. Gaal voor Ajax belang ? Ja want je persoonlijke afrekening met Cruijf staat er buiten. Ja je kan zo goed met iedereen overweg, je werd met open armen ontvangen bij Munchen als Coach , en dan kan je het wel als AD werken ?

Deze hele affaire is 1 grote grap. Als je Cruijf aantrekt dan moet je hem zijn werk laten doen. Kan je en wil je dat niet, moet je dat zeggen voordat je hem aandraagt en niet zeggen als hij bezig is.

Stelletje kinderachtige stomme opgeblazen eigenwijze irritante machtsbelustte leeghoofden

18 november 2011 om 14:17

dit is een reactie op mijn reactie ? het zit wel erg hoog bij sommige leden hier op voetbalzone zeg ! het is een spelletje met een bal , en wat volwassen mensen die zich gedragen als een stel 5 jarigen. zo te merken nemen ze het bij ajax ook niet serieus aangezien ze er een hele poppenkast van maken . dus waarom maakt iedereen zich zo druk , snap het niet maar goed misschien wil ik het ook wel niet snappen . zou er namelijk helemaal lijp van worden ; ik heb wel wat beters te doen haha. mijn voorkeur gaat uit naar gtst , duurt maar een half uurtje per dag en is lang niet zo beladen als deze soap.

18 november 2011 om 14:22

Ja of wij geven om voetbal, wij geven om Johan Cruijf de grootste Nederlandse voetballer. En dat jij dit afdoet als een spelletje helemaal mee eens.

Een spelletje waarin miljoenen zoniet miljarden in omgaan. Een spelletje waar iedereen die hier op VZ zit ontzettend veel omgeeft. Datzelfde spelletje, gaat gepaard met emoties. Die emoties kunnen wij hier (gelukkig) kwijt.

Doormiddel van reactie geven en daarin je mening met passie en met argumenten elkaar te overtuigen.

En dat argument als ze bij Ajax zich er niet om druk maken waarom wij wel ?

Dus als de politiek zich niet druk maakt als mensen verkracht worden door priesters, waarom de bevolking wel ? Je weet wel beter mag ik hopen;

18 november 2011 om 14:32

nou je komt erg radicaal over , word bijna bang van je . als jij de vergelijking voetbal en verkrachting wilt maken dan ga lekker je gang . ik zou zeggen ga is lekker op vakantie en rust is goed uit , ik lees namelijk erg veel frustratie . of steek je emotie's is in iets waar je uiteindelijk wat aan hebt , je kunt je wel druk maken om ajax maar uiteindelijk ben jij niet degene die verandering brengt binnen ajax . ik maak me druk om dingen waar ik zelf echt baat bij heb inderdaad , sorry maar druk maken om ajax is niet iets waar ik baat bij heb want ik heb namelijk niks te zeggen binnen zo'n club . had ik dat wel dan had ik me inderdaad druk gemaakt . en wat zie jij terug van die miljoenen of miljarden dan ? heb je daar soms baat bij? doe mij maar risk of monopoly ;

18 november 2011 om 14:36

Jij maakt een argument, ik laat zien dat dat argument nergens opslaat door middel van een voorbeeld. Als jij dat niet snapt dan word discussiëren moeilijk.

Dus dan moet je zeggen dat het argument slechts alleen voor jouw telt en niet voor anderen want ik maak me wel degelijk druk. Of ik het nou kan veranderen of niet. Dat jij dat niet doet wilt kan of wat dan ook is je goed recht, maar vermeld dat dan bij je argumentatie in eerste instantie.

En wat zie ik terug van die miljoenen ? Ik ben voor Chelsea dus ik zie een geweldige speler als Luiz of Mata of Drogba spelen. Ik zie spel met passie ( als ze ervoor gaan dan xd) Je snapt mijn punt.

Die miljoenen krijgt men door supporters investeerders en noem maar op. Ik ben een supporter en krijg dus ' waar ' voor mijn ' geld '. Is maar net hoe je het bekijkt.

18 november 2011 om 14:50

hmm denk dat jij veel verder in dat wereldje zit dan ik inderdaad , ieder zo zijn ding dat klopt. ik zie het meer als een hobby om zo af en toe is wat te lezen of te zien op internet of televisie , voor jouw is het een way of life schat ik zo in.ik ben van mening dat er belangrijkere dingen zijn . dus is een discussie zinloos aangezien we er totaal verschillend tegenaan kijken. het beste iig !

18 november 2011 om 14:54

Ik ben ook van mening dat er belangrijkere dingen zijn in het leven. Onderwijs, criminaliteit, armoede, ' Eurocrisis ' maar dat is voor mij geen reden om te denken ah laat het voetbal maar zitten;p

Het beste!

Van Gaal lijkt me gewoon een prima AD. Als Cruijff zoals hij zegt het beste met de club voor heeft, dan zal hij Louis gewoon moeten accepteren. De rede dat hij het niet goed kan vinden met Louis is dan een slecht argument. Helemaal aangezien Cruijff toch alleen maar 'lid van de raad van commisarissen' wil zijn.

De relatie tussen Cruijff en de andere Rvc'en lijkt me echter niet meer te redden. Dus die laten vervangen en alsnog van Gaal aanstellen.

Frank moet helemaal niks. Iedereen begrijpt dat deze man geen keuze zal maken. Hij stelt zich wijselijk op in de media, hulde! Ook goed dat hij aangeeft wat hij van te voren heeft gezegd, dan is die discussie eens en voor altijd klaar.

Al dat gebrazel van ten Have en Romer, dat werkt misschien bij die zakenheertjes, maar niet bij voetbalkenners zoals ikzelf. Ik prik daar doorheen. Van te voren is alles in kaart gebracht en toch kiezen de heren voor eigen ego door het door te drukken, ondanks afraden van alles en iedereen.

Pff wat een haat lijkt het hier soms wel.

Ik begin steeds meer respect te krijgen voor deze trainer!
Hij geeft de jeugd een kans, komt op mij over als een eerlijke sympathieke man, en heeft echt een hart voor Ajax, al is die geen coach meer hier dan nog zal die blijven juichen voor ons Ajax!

Hij kiest ook geen partij, houdt zich afzijdig en heeft aangegeven hoe dan ook coach te willen blijven! Zo zou het moeten, echt een voorbeeld is Frank voor de rest.

Mijn complimenten voor De Boer, de enige bij Ajax waarvan het voor mij lijkt alsof die daadwerkelijk om de club geeft!

Ik kan alleen maar meer en meer respect opbrengen voor Frank de Boer. Heel verstandig van hem om zich afzijdig te houden.
Over zijn capaciteiten als hoofdcoach kan ik zelfs nog geen voorlopig oordeel geven. Hij maakt fouten maar lijkt er wel van te leren, al is het soms wat laat. Maar zijn eerlijkheid en nuchterheid zijn een verademing voor het hedendaagse trainersgilde.
En dit zegt een supporter van een andere club.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo boos ben geworden op mijn mede Ajax supporters.. Sommige mensen hebben er geen verstand van!! Johan Cruijff de grootste Ajacied die er is. Die het niet voor het geld doet, maar voor Ajax! Hij hoeft geen eer of roem.. Hij wil alleen dat Ajax weer Ajax wordt. Vertel mij dan is even wat deze beste man fout heeft gedaan?? Van Gaal wil minimaal 4 ton, wil zijn salaris bij Bayern München niet opgeven, dus zich niet eerder voor onze mooie club Ajax inzetten. Hij zegt pas geleden nog dat die Nooit meer bij Ajax wil werken. Hij heeft zich ingelaten met die smerige spelletjes van de Rvc.. Zelfs zijn oude zaakwaarnemer zegt dit!! Dan nu over de Rvc, die hebben Cruijff op alle momenten tegengewerkt, Cruijff had de macht in het technische beleid. De rest moest hem hierin assisteren(bewijs: Keje Molenaar). En dan in het geheim met Van Gaal praten en dan wachten tot Johan weer in Barcelona is. Cruijff was tot dinsdag in Nederland.. En dan hoor je ineens op woensdagochtend dat er woensdagmiddag een vergadering is. Schandalig wat die mensen van die RVC hebben gedaan!! Ze moeten echt weg, en met hun handen van onze mooie club afblijven!! En dan het verhaal dat Johan niet te bereiken is? Waarom kan Frits Barend & Jaap de Groot hem dan altijd direct bereiken? Ook een onzin verhaal dus! En dan die mensen die lopen te roepen van ja ze moeten samenwerken.. Dit gaat nooit gebeuren. Dit kan niet en dat weet iedereen maar al te goed. Van Gaal wil niet met Johan & Johan wil niet met Van Gaal!

18 november 2011 om 18:26

Nee jij bent lekker slim. Alsof Van Gaal het voor het geld doet. Dan was wel naar Rusland gegaan hoor. So heej 4 ton pfff... Jij bent een Cruijff aanhanger, verder niks mis mee maar je doet een beetje alsof wat jij zegt de waarheid is. En je laatste zin.... Van Gaal stond anders wel open voor een verzoeningsgesprek. De enige die het niet wil is mister Cruijff die denkt dat hij alles beter weet maar van het runnen van een bedrijf totaal geen kaas heeft gegeten. Cruijff is gewoon een slapjanus, een grote Amsterdamse bek maar zelf zijn poten niet willen uitsteken.

Kom op, iedereen heeft wel een voorkeur, wees een vent en spreek die gewoon uit.
Alleen ook Frank is bang dat hij zijn baan kwijt raakt.

De Boer kiest de verstandige weg en houdt zich buiten de discussie. Door die houding bewaart hij nog een beetje rust binnen de club en dat is ook nodig om deze week tot prestaties te komen.
De Raad van Commissarissen had hier deze week een voorbeeld aan kunnen nemen.

ajax moet overal weer een mediaspektakel van maken lijkt het wel.
louis van gaal is niet slecht voor ajax, hij past gewoon niet in de
visie van Cruijff. Cruijff voelt zich gekwetst ofzo omdat hij er niet
bij betrokken was, dat is ook fout geweest maar cruijff zou toch
wel weer een woedeaanval krijgen.#team van gaal

Goed van frank dat hij zich buiten hou. Komt wel allemaal goed alleen duurt lang en dacht ajax zaterdag moest spelen

@ voetbalzone

Ajax speelt morgenavond om 20:45, niet op de zondagmiddag.

On topic:

Hoe F. de Boer met de situatie omgaat vind ik zeer verstandig. En het is mooi dat hij met beide mannen goed kan opschieten. En het is voor Ajax verstandig dat hij zich hier goed buiten houdt, en zich met het eerste elftal kan bemoeien want daar moet ook weer eens de stijgende lijn in worden gezet.

Het is jammer dat ten Have deze stap gezet heeft om Cruijf een mes in de rug te steken.

Als ten Have echt ballen had gehad had hij niet zo slinkse truc gebruikt maar nadat Davids met de naam van Gaal gekomen was Frank de Boer erbij getrokken.

Frank de Boer had vooraf met Cruijf en met van Gaal om tafel moeten gaan. De Boer is inderdaad één van de weinige mensen die en met van Gaal en met Cruijf door één deur kan.

De Boer had bij beide échte Ajacieden een beroep moeten doen op hun clubliefde. Niemand is groter dan Ajax en in het belang van Ajax hadden ze de ruzie die eigenlijk niets voorsteld moeten bijleggen.

Dan was Ajax de grote winnaar en had ten Have laten zien dat hij zijn functie verdiend had. Nu is een ruzie een vete geworden en zijn we nog verder teruggeworpen.

Ten Have wees een kerel en geef toe dat dit een slinks plan was. Dan durf je zondebok te zijn en kunnen Frank de Boer maar ook Jonk en Bergkamp met van Gaal en Cruijf om tafel en dan alleen maar over voetbal praten. Zeker weten dat ze op één lijn liggen.

Frank laat zaterdag met je team zien dat dit jullie alleen maar sterker maakt. De supporters en het team verdienen dit!

18 november 2011 om 18:41

Klopt, maar dat kan nog steeds hoor, wat veranderd er nou aan de zaak wat is er gebeurd? Dat Johan zijn ego gekrenkt is, is dat dan leading in dit verhaal? Nee het belang van ajax zou leading moeten zijn!! Dus kom op johan, ga met van Gaal samenwerken. Het is een slinks plan, maar als het op deze manier moet werken, so be it!

18 november 2011 om 21:09

Inderdaad en ik hoop dat Frank die rol oppakt.

Daarna ten Have een schop geven en mensen neerzetten die rustig op de achtergrond helpend bezig zijn. En niet van die ego's die gelijk hun stempel ergens op willen zetten.

Frank herkent dit nog van vroeger. Zijn ouders wisten ook nooit wie ze moesten kiezen.

Het gaat helemaal niet om Cruyff of van Gaal, daarin hoeft de Boer ook niet te kiezen.
Het gaat hier om een achterbakse zet van de Rvc. Laat de Boer daar zn mond eens over open doen.
Ja het is heel goed dat je de rust bewaart rondom het 1e van Ajax maar als de club je echt dierbaar is mag je je over zulke achterbakse handelingen best uiten!

Voor Cruijff zal het spreekwoord gaan gelden de aan(deel)houder wint! Cruijff ligt erg goed bij de aandeelhouders die hadden het volste vertrouwen in de koers van Cruijff, gek genoeg steeg het aandeel Ajax gister als een pijl omhoog na de aanstelling van Louis van Gaal bekend werd gemaakt.

Tsja, hij kan moeilijk wel zijn voorkeur uitspreken, dan heb je er weer een probleempje bij. Hij zal vast wel een voorkeur hebben maar dat vertelt hij natuurlijk niet. Wel een gedoe daar in Amsterdam!

Ze moeten het een keer als volwassen mannen onder elkaar uitpraten, dat gebeurt bij elk bedrijf (en ja dat is ajax). Het zijn toch geen kleuters meer.

Logische reactie van de Boer, hij kan het zich natuurlijk niet veroorloven om een kant te kiezen, maar of hij er echt zo over denkt is natuurlijk de vraag........

Wat een gedoe toch allemaal, kan me voorstellen dat Frankie hier niet blij mee is. En de prestatie ligt toch echt in het veld niet erbuiten. Dat het niet loopt zoals er verwacht wordt ligt niet aan de commotie binnen Ajax. Maar denk toch dat Cruijff wel erg moeilijk is in dit geval. Waarom duurt het allemaal zolang?

Hij zegt dat hij zich gewoon richt op het eerste elftal, tuurlijk is dat zo, maar iedereen bij de club wordt afgeleid door dit soort zaken. Het mag duidelijk zijn dat deze problemen komen door diegenen die Van Gaal een contract hebben aangeboden. Ze konden weten dat er onrust kwam, zodra je iemand een contract laat tekenen als Directeur die niet wordt gewardeerd door Cruijjf. Ik kan me dan ook goed in Cruijjf verplaatsen. Van Gaal doet hier natuurlijk ook niets fout, hij tekent gewoon een contract. Maar bepaalde mensen binnen de club moeten dan toch onrust stoken.

Alles wordt natuurlijk aangedikt door de media, en mensen die op ophef uit zijn, maar de mensen binnen Ajax maken het er allemaal zelf na. Daar waar alles goed gaat in het bestuur van een club, heb je verder alleen nog maar gedoe met het eerste elftal. Zoals nu is het heel lastig, én het eerste elftal draait niet helemaal goed, maar ook het bestuur niet. Een bestuur doet het pas echt goed, als de club gezond is en je nooit wat negatiefs over het bestuur hoort. Maar Ajax moet nu zo gauw mogelijk alles bijleggen in het bestuur, alles samen bespreken en er iets moois van maken, want dat kan ook het eerste elftal weer rustig spelen.

Wat gaat Frank doen als Van Gaal zegt, El Hamdaoui moet spelen?

18 november 2011 om 15:49

Frank is trainer, en Frank stelt op wie hij op wil stellen. Bestuur heeft hooguit een beetje invloed op de beslissingen van Frank maar bepalen kunnen ze niet. En als ze hem dingen verplichten over opstellingen (wat onlogisch is) kunnen ze hem beter ontslaan, want geen een trainer wil coachen bij een club waar hij geen eens een opstelling mag maken.

18 november 2011 om 18:43

Uuhh, van Gaal zou ook korte mete maken met het gedrag dat El Hamdaoui vertoont. Of zou Frank bij kunnen staan in een oplossing voor El Hamdaoui, zou hem tips kunnen geven hoe met de situatie om te gaan. Dat is nou een van de aanvullingen die van Gaal kan zijn op Frank.

Volgens mij speelt Ajax zaterdag i.p.v. zondag

Prima standpunt van Frank. Met dit soort zaken moet je je als trainer ook niet mee bemoeien, zeker niet bij Ajax. De Boer zal het dit seizoen nog lastig genoeg krijgen om met Ajax tot het einde mee te blijven doen om de titel. Wat ik overigens wel zie gebeuren hoor. Dus als zou je hier stelling voor iemand nemen in deze zaak dan gaat dat later alleen maar tegen je werken van '' zie je nou de Boer gaat zich nu met zaken bemoeien die hem niet aangaan terwijl hij ook niet presteert''. De Boer focust zich gewoon lekker op het eerste elftal en probeert de rust rond zijn elftal te bewaren en dat is zeer knap, zeker bij Ajax.

Verder ben ik persoonlijk erg blij dat Cruijff met zijn sprookjes weg is. Alleen vind het erg jammer dat twee zeer capabele bestuursleden als Coronel en van den Boog zijn gesneuveld in de strijd met Cruijff. Erg jammer, helaas denkt de grote meerdenheid daar van het Ajax publiek niet zo over.

Of we nou blij moeten zijn met van Gaal, ik weet het niet. Als vakman heb ik van Gaal echt heel hoog zitten, maar ik vraag me af of zijn kwaliteiten wel tot zijn recht komen in de functie die hij gaat bekleden. Ik vind van Gaal toch meer een oefenmeester dan een directeur. Verder hoop ik van harte, dat de Ajacied met het meeste voetbalverstand (zelfs nog meer dan Cruijff), Pietje Keizer weer iets voor Ajax wil gaan doen. Schandalig hoe man altijd wordt kleingehouden en soms niet eens serieus genomen. Ik hoop dan ook van harte dat hij wordt aangesteld als een soort adviseur, die Cruijff eerst had moeten worden.

Je zou dat soort figuren maar als kinderen hebben. Louis van Gaal, een betweterige en opvliegerige leraar en Johan Cruijff. De man die amper een fatsoenlijke zin kan formuleren maar ondertussen wel denkt dat hij het middelpunt van dit universum is en het idee heeft dat hij het voetbal persoonlijk heeft uigevonden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren