Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Met zoveel goede spelers, moet je voor de beker gaan'

Laatste update:

PSV is uitstekend bezig in de Europa League. De ploeg van Fred Rutten won donderdagavond ook bij Hapoel Tel Aviv en heeft na drie groepswedstrijden nog geen steek laten vallen. Georginio Wijnaldum aast op de eindzege: “We willen het toernooi winnen. Als je naar ons team kijkt, met zoveel goede spelers, moet je voor de beker gaan”, meent hij op de website van de UEFA.

/

Feyenoord was in 2002 de laatste Nederlandse club die een Europese hoofdprijs wist te pakken en tien jaar later hoopt Wijnaldum met PSV hetzelfde te kunnen doen. De start is in ieder geval goed: PSV won donderdagavond met 0-1 bij Hapoel Tel Aviv en versloeg eerder al Legia Warschau (1-0) en Rapid Boekarest (1-3). De knock-outfase van de Europa League is reeds in zicht.

Ook aanvoerder Ola Toivonen kijkt met een goed gevoel vooruit. “We willen de volgende wedstrijd winnen en als nummer één doorgaan; dat is ons doel. Daarbij komt dat het mooi zou zijn om zes keer te winnen in de groepsfase”, zei de Zweed. Sporting Portugal is de eerste club die al verzekerd is van de volgende ronde; de Portugezen hebben ook alle drie de groepsduels gewonnen.

PSV kan de Europa League winnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

zou mooi zijn, spelers hebben ze idd, moeten ze wel ander spel dan gister gaan vertonen :D

21 oktober 2011 om 11:52

@pienaar86:

In Europese uitwedstrijden tegen dit soort tegenstanders gaat het niet om goed voetbal, maar om punten pakken.

21 oktober 2011 om 11:59

We leven in Nederland. Een voetballand waar dat vaak niet genoeg is. Kijk maar naar het Nederlands elftal en naar Ajax. Daar neemt men ook niet genoegen met punten en slecht voetbal. Ook bij jouw clubbie stond / staat Rutten onder druk met slecht voetbal, dus met alleen punten pakken red je het niet.

21 oktober 2011 om 12:07

@frisekea:

Een kniesoor die gaat lopen zeiken over slecht voetbal als je net 3 punten hebt gepakt in een Europese uitwedstrijd.

De tijd dat Nederlandse ploegen de kwaliteiten hadden om in Europese uitwedstrijden met swingend en dwingend voetbal de drie punten op te halen is voorbij. Nu moet je vooral blij zijn als je uberhaupt al wint. Voor het Nederlands elftal is dat allemaal anders, zij hebben een surplus aan kwaliteiten.

21 oktober 2011 om 12:52

@aapiekea

Inderdaad de 3 punten zijn binnen op europees nivo. Echter is het spel drama, Zoals Wijnaldum aangeeft hebben ze nu de spelers om ander voetbal te spelen.
Het nivo is (naar mijn mening) nog ver onder de maat!
En hoewel ik de uitspraak van Wijnaldum vind getuigen van Ambitie is het natuurlijk geen realiteit. Als ze gister die penalty niet hadden gehad was het 1 punt geweest! En als je nou tegen een Sevilla / Schalke / Everton / Palermo speelt mag je zeker tevreden zijn met de prestatie van gister maar tegen Hapoel Tel Aviv...? Nee ik vond het drama!

PSV hoort voor mij niet bij de topfavorieten om de Europa League te winnen. Zeker niet omdat er straks waarschijnlijk nog wat aardige teams uit de CL gaan instromen. Aan de andere kant heeft PSV gewoon een sterk elftal en kan het, met hier en daar een gunstige loting, zomaar eens heel ver gaan komen in de EL. Vorig jaar haalde we immers ook de kwart-finale. En nu staat er absoluut een beter team dan vorig jaar.

21 oktober 2011 om 11:57

Wat hoop ik toch op een finale Ajax-psv, dat zou toch heerlijk zijn voor het nederlandse voetbal.

21 oktober 2011 om 12:00

Zolang PSV dan maar de beker wint ;... Haha.

Laten we iig hopen dat ze zo ver mogelijk gaan komen in Europa. Hopelijk kan Ajax overwinteren in de CL en kunnen PSV en Twente voor hoge ogen in de EL gooien.... En mogelijk kan ook AZ nog wat stunten.

21 oktober 2011 om 12:39

Ajax moet gewoon even doorgaan in de CL. Zorgen Twente en PSV wel voor de finale EL.

21 oktober 2011 om 13:14

Hoe kun je dat nou in godsnaam hopen....

Je legt je er nu al bij neer dat Ajax geen 2de gaat worden in de poule

21 oktober 2011 om 13:22

Dat zou ik ook zo graag willen. Het maakt mij Europees gezien niet veel uit wie er van de Nederlandse clubs winnen als ze maar winnen. Ik wil die tweede vaste champions league plaats terug!!!

21 oktober 2011 om 13:32

Precies that's the spirit. Dat is wat we moeten hopen en geen finale tussen PSV en Ajax maar een finale tussen FC Twente en PSV en Ajax in de halve finales in de CL Dat is pas punten scoren op die coeffientenranglijst ofzoiets.

21 oktober 2011 om 15:05

@ Fr_jurre.
Wat loop je nou zielig verdrag te tonen met je dat ik mezelf erbij neerleg dat Ajax niet doorgaat.
Je kan beter een EL finale spelen ipv dat je 1 ronde verder komt, maarja jou club heb de laatste 5 jaar nogal veel ervaring in europa dus jij kan het weten.
Dat zou toch geweldig zijn voor het nederlandse voetbal als 2 nederlandse clubs in een belangrijke finale tegen elkaar strijden.

21 oktober 2011 om 16:04

@afca!.

Ik hoop dat Ajax doorbekert in de Champions League, omdat dat het hoogste podium is en blijft. Daarnaast zijn er nu de mogelijkheden voor, dus waarom niet? Overigens spelen in de EL ook nog wat tegenstanders waardoor Ajax uitgeschakeld kan worden, dus geef mij de CL maar. Maargoed, een El-finale zou ik nu stiekem misschien ook wel voor tekenen.

Ze hebben inderdaad een goed team, maar de Europa Leageu winnen word erg lastig. Clubs als Villareal, Benfica etc. hebben meer kwaliteit dan PSV op het moment, maar je weet nooit hoe het gaat lopen.

21 oktober 2011 om 11:53

Villareal speelt in de Champions League..

21 oktober 2011 om 11:55

Ja, maar die kunnen nog instromen als ze derde worden in hun groep...

21 oktober 2011 om 11:58

Maar die kunnen nog wel in de Europa League terecht komen.
De 3e van iedere champions league poule stroomt nog in de Europe league he.
En dat zullen zeker niet zomaar wat clubs zijn, die zijn allemaal minimaal gelijkwaardig aan Psv.
PSV kan ver komen, maar om nu te roepen dat ze 1 van de kanshebbers zijn vind ik te vroeg. Zeker na het spel van gisteren.

21 oktober 2011 om 12:22

Het komt niet zo vaak voor dat de EL gewonnen wordt door een club die vanuit de CL is ingestroomd. Die missen toch vaak de motivatie om voluit te gaan in de EL. Maar PSV zal toch echt een heeeel stuk beter moeten spelen willen ze de EL winnen. Ik geef ze persoonlijk geen enkele kans.

21 oktober 2011 om 12:37

@zlatan: vorig jaar Benfica in de finale, het jaar ervoor Atletico als winnaar.

21 oktober 2011 om 12:55

Je hebt gelijk. Er is dus een voorbeeld te noemen! Maar over het algemeen zijn de afvallers uit de CL een stuk minder gemotiveerd in de EL en winnen daarom ook zelden!

21 oktober 2011 om 13:59

Minder gemotiveerd vind ik een beetje onzin. Als je zover komt in een toernooi wil je het ook winnen. Het is over het algemeen niet een Barca of Manu wat instroomt dus motivatie voor een prijs is er altijd. Als je je kan motiveren om tot de kwart-/halve finale te komen dan wil je winnen ook. Nog even expliciet opgezocht:

2007/2008: Rangers in de finale als afvaller Cl
2008/2009: Finale Donetsk - Bremen, beiden afvallers Cl
2009/2010: Atletico, winnaar en afvaller Cl
2010/2011: Benfica in de finale als afvaller Cl.

Kortom de laatste 4 seizoen stond er miimaal 1 afvaller in de finale en werd er 2 keer gewonnen door een afvaller.

22 oktober 2011 om 09:10

Benfica stond vorig jaar niet in de finale;

21 oktober 2011 om 11:55

Villareal en benfiva zijn leuke clubs, maar wat denk je als na de winter de clubs uit de CL erbij komen.
Je krijgt dan, op dit moment, Man City, trapzonspor, Fc basel, Olympique lyon, Valencia, olympiakos, FC porto, viktoria plzen.
Ik weet ook dat het nog niet gespeeld is in de CL, maar er komen zeker nog hele sterke tegenstanders bij die kwalitatief beter zijn dan PSV op dit moment nu is.
Al zou het mooi zijn voor het nederlandse voetbal.

21 oktober 2011 om 12:38

Benfica staat eerste in de poule van de champions leauge. Die zal niet de EL belanden, of het moet heel raar lopen

PSV zal zeker een van de sterkere teams in de EL zijn en er is ook zeker een kans dat ze de EL winnen. Echter zijn er wel meer sterke teams en dadelijk zal ook de CL zich er nog bijvoegen, waardoor het toch erg lastig zal zijn om hem daadwerkelijk te winnen. Want teams als bijv. Tottenham schat ik toch hoger in dan Psv. Verder heb je misschien ook wel een beetje geluk nodig bij de loting.

Dus Wijnaldum. Met deze jongens moet je zeker voor de EL gaan, maar dat het werkelijk gaat lukken. Ik ben bang van niet.

21 oktober 2011 om 11:50

Dat geloof je toch zeker niet echt? Er stromen ook nog teams uit de CL in na de winter stop mocht je daar even geen rekening mee gehouden hebben..

21 oktober 2011 om 12:35

Haha inderdaad, Geen enkele Nederlandse club is één van de sterkere teams in de EL. Met een beetje geluk kom je aardig ver door een gunstige loting.

21 oktober 2011 om 13:52

Zoals ik al aangeef zal dadelijk de CL er bijkomen. Maar de sterkste teams zullen doorgaan in de CL, de nummers 3 zullen naar de EL gaan. Als deze allemaal van het niveau van bijv. Ajax zullen zijn doet PSV niet onder voor deze teams en ik denk dat PSV ook tegen een Napoli wel kans maakt. Natuurlijk is PSV niet de topfavoriet, absoluut niet, maar ik vind PSV wel een van de sterkere teams. PSV zal dadelijk als groepshoofd doorgaan, daar ben ik wel van overtuigd, dat betekent dat ze toch al bij het beste kwart horen van wat er in de groepsfase zit en ook daarvan denk ik dat PSV zeker niet het zwakste team is.

Ai, grove overschatting Gini... Er komen, zeker na de winter straks, zoveel sterke ploegen ingestroomd in de EL. PSV maakt geen kans om de beker te winnen. Zo ver mogelijk komen lijkt me een goede optie, maar dit psv is volstrekt kansloos om de EL te winnen. Kijk naar de ploegen die de afgelopen jaren wonnen, bakken meer kwaliteit dan Psv.

21 oktober 2011 om 11:53

@kalou2005:

Jij bent wel heel erg pessimistisch. Het is voor Nederlandse ploegen niet mogelijk om de CL te winnen, maar in de EL liggen nog altijd wel kansen hoor. Als je ziet dat de afgelopen twee jaar Braga en Fulham de finale bereikten, dan zou dat voor PSV toch ook best mogelijk kunnen zijn.

Zoals ik eerder ook al aangaf behoort PSV niet tot de grote favorieten. Maar kansen liggen er altijd. Je komt immers geen ploegen van het niveau Real Madrid, Barcelona, Man Utd, Bayern Munchen tegen. PSV kan, als het allemaal een beetje mee zit, best een team als Zenit of Tottenham uitschakelen over twee wedstrijden.

21 oktober 2011 om 11:56

Dat waren zeer hechte collectieven. Je ziet dat ze het jaar erna plotseling stukke minder waren. Verder snap ik dat je het graag zou zien als psv supporter, dat psv nog eens heel ver komt en wellicht een Europese finale speelt, maar de kans is gewoon zo klein en op dit moment, met dit materiaal in deze fase niet realistisch. Bekijk de andere ploegen en zie in dat je veel kwaliteit te kort komt. Thuis is er vaak wel een resultaat uit te slepen maar uit gaat dit psv tegen vrijwel iedere CL uitstromer hard de boot in ben ik bang. Twente acht ik sterker, maar ook voor Twente is EL winst slechts een illusie. Een kwartfinale plek voor zowel PSV als Twente zou een prima resultaat zijn!

21 oktober 2011 om 12:02

@kalou2005:

Zeer hechte collectieven? Mwah, dat viel allemaal wel mee. Braga en Fulham hadden destijds absoluut niet meer kwaliteiten dan het huidige Psv. Ook niet als team. Vergeet niet dat de jaren daarvoor ook teams als Glasgow Rangers, Espanyol en Middlesborough de finale van de EL haalde. Allemaal geen topteams hoor. Als dit PSV gaat draaien, met jongens als Strootman, Mertens, Wijnaldum, Matavz en Toivonen, dan loopt er meer kwaliteit rond dan er destijds rond liep bij Braga en Fulham. Dat weet ik honderd procent zeker.

PSV tegen elke Cl-uitstromer de boot in? Mwah. PSV heeft best kans tegen teams als Trapzonspor, FC Basel, Olympiakos en Viktoria Plzen. Tegen teams als Valencia, Man City en FC Porto (ff uitgegaan van de huidige stand in de CL poules) krijg je het moeilijk, maar via een gunstige loting zijn soort teams te ontlopen. Daarom moet ook alles meezitten.

21 oktober 2011 om 12:36

De defensie van zowel Braga als Fullham was destijds beter dan wat er nu rond loopt bij Psv. Dat Psv aanvallende kwaliteiten heeft weten we allemaal, maar als je alleen al kijkt naar de backposities met Manolev en Tamata/pieters en centraal Bouma en Marcelo moet je toch ook wel erkennen dat ze blij mogen zijn met elke ronde dat ze doorkomen na de groepsfase. Het collectief is niet aanwezig zoals wel bij Fullham het geval was. Ik verwacht eerlijk gezegd dat Az het verste gaat komen in EL dit jaar. De spelers van Az zijn op elkaar ingespeeld en ze laten bij vlagen leuk combinatievoetbal zien.

Dit is een grapje neem ik aan? PSV heeft echt een goed team daar niet van. Maar om de Europa Leuge te winnen heb je meer nodig. De poulefase daar komt PSV wel doorheen. Daar ben ik niet bang voor en de achste finale ook wel. Maar de kwart finale is wel een pittige ronden. Je speelt namelijk tegen de suptop van Europa. Ploegen als Zenit, Tottenham en de ploegen die 3e zijn geworden in de CL. Zijn wel ploegen veel kwaliteit hebben, maar zeg nooit nooit.

21 oktober 2011 om 11:56

Absoluut. Ver komen kan altijd, net als vorig jaar, maar je komt straks ook nog de afvallers uit de CL tegen natuurlijk. Ben wel benieuwd hoe dit PSV het doet tegen een sterke ploeg als Rubin, Sporting, Udinese of Schalke.

Doe zo'n uitspraak volgende keer na één van jullie goede wedstrijden in plaats van na een wanprestatie die met 1-0 wordt gewonnen van Hapoel Tel Aviv door een strafschop! Dan wordt je namelijk eerder serieus genomen!

21 oktober 2011 om 11:57

Hoewel het spel dramatisch was, moet je dit soort wedstrijden gewoon winnen. En dat hebben ze gedaan. Ik heb liever uiteindelijk de kwart of halve finale van de EL of in de poule fase eruit met oogstrelend voetbal.

Winst telt en de manier waarop is slechts een bijzaak. Helemaal voor Fred Rutten of Psv. Dat het niveau dramatisch is, tsja koop ik weinig voor. Dan maar slecht. Zelfde heb ik met Arsenal. Nu ze deze dramatische vorm van spelen hebben maar wel winnen is het alleen maar goed. Dan kan niemand tenminste zeggen dat ze niet winnen ondanks het mooie voetbal.

Men vergeet nog weleens dat Barcelona een buiten-categorie is om met fantastisch positiespel de tegenstander van kastje naar het muurtje te sturen. Is moeilijker dan ze doen lijken, zelfde geld voor United Real en City.

21 oktober 2011 om 19:38

Ja alleen ik bedoel dus tegen een team als Hapoel Tel Aviv kun je jezelf dat veroorloven als je eenmaal tegen een team als Tottenham, Villareal, Benfica of een andere subtop club speelt, dan wordt je afgestraft

Met een beetje een gelukkige loting kan psv zeker tot de kwartfinale reiken. Maar in die fase van het toernooi zijn ook de ploegen uit de CL erbij gekomen, dus dan wordt het een moeilijk verhaal. Vorig jaar ook kansloos ten onder gegaan tegen Benfica. Maar laten we het hopen voor het Nederlands voetbal. De tegenstand tot nu toe is wel echt heel zwak geweest.

Ik weet het toch niet hoor, er zijn ploegen die zo veeel meer kwaliteit hebben in de EL. PSV doet het net als de belgische teams erg goed in de froepsfase nu en daar kan ik enkel blij mee zijn. Wel verwacht ik uitschakeling in de volgonde ronde tegen de spaanse en portuguese ploegen die zoveel meer kwaliteit hebben. Maar laat ons hopen dat zij zo veer mogelijk doorstoten en misschien zelfs kunnen stunten.

Er zijn te sterke teams die op dit moment beter presteren als PSV met alle respect.
Als PSV dit team blijft houden en als PSV paar versterkingen binnen halen ,dan pas kunnen ze ver komen en dat kost je paar jaar .

Ja Wijnaldum , maar straks krijg je sterkere ploegen om je oren + de ploegen die 3e zijn geworden in de CL ( groepsfase )

Als PSV niet weer ingemaakt wordt door pak en beet Benfica, dan is er absoluut iets mogelijk. PSV heeft een heel goed team, beter dan vorig jaar. Maar het verschil met Benfica was toen heel erg groot. Ik weet niet of dat verschil nu gedicht is. IK heb Benfica gezien tegen Twente, en dat was gewoon heel erg goed. Maar ik sluit niks uit

21 oktober 2011 om 14:36

ja, benfica was al veel verder, maar die blijven dit jaar ook gewoon in de Cl.
Maar trouwens, thuis was psv wel sterker dan benfica dus alles is mogelijk

21 oktober 2011 om 17:10

Vergeten dat ze bijvoorbeeld ook Bousouffa zijn kwijtgeraakt. Ik vind Anderlecht nog steeds geen Europees gezien sterk team. Voor de Belgische competitie hebben ze een leuk team, maar daar is dan ook alles mee gezegd

23 oktober 2011 om 14:37

lol? volgens mij heb je op de verkeerde reactie gereageerd

21 oktober 2011 om 18:23

In EHV hadden we genadeslag net niet toegediend, dus dat enorme verschil valt wel mee!

Vind echter wel dat over 2 wedstrijden dat Benfica terecht doorgegaan is

21 oktober 2011 om 18:43

Ik weet niet waar EHV voor staat, maar uit in Portugal was Benfica veel beter. Voor rust in het Phillips stadion ging PSV heel goed, maar verpeste Isaksson het op slag van rust. Na de rust kon PSV niet heel veel meer en was het grootste gevaar er in principe vanaf. Het verschil was vrij groot

PSV heeft een team waarmee het zou kunnen lukken, het zelfde geld voor FC Twente. Het is alweer 9 jaar geleden toen er voor het laatst een Nederlandse team de beker pakte en het is nu toch wel de hoogste tijd dat het weer in handen komt voor een Nederlandse ploeg. Dus waarom ook niet, ik denk dat de ploegen die nu spelen in de Europa League wel een kans hebben. AZ twijfel ik nog wel even sinds gisteravond, dat moet nog blijken hoe ze na de winsterstop spelen. Ajax kan mischien er ook bij aansluiten als ze toch niet de 2e plek kunnen vasthouden, natuurlijk hoop ik dat ze de volgende rond bereiken in de Champions League.. maar dat word nog een karweitje om samen uit te vechten met Lyon.

21 oktober 2011 om 11:58

respect voor mensen als jou ajacied en toch hopen dat PSV hem wint.

Het zal wel heel lastig worden maar er is altijd een kans PSV zit in de underdog positie maar waarom zouden ze niet kunnen stunten goede ploegen spelen ook wel eens minder ; Ajax of Psv of wie dan ook verliezen toch ook wel eens van een Sparta R'dam , VVV Venlo dat verschil ligt toch ongeveer hetzelfde of misschien wel verder.

PSV gaat de Europa League echt niet winnen. Er zijn paar ploegen die veel beter zijn. Ze kunnen wel ver komen net als vorig jaar.

Altijd van het positieve uitgaan! En vergeet niet dat de bal rond is... Ajax, FC Twente, AZ en PSV kunnen heel ver komen en ik acht allen in staat om de Europa League te winnen. Er komt zo veel bij kijken. De loting moet bijvoorbeeld gunstig zijn maar ook tegen een sterke tegenstander kunnen alle teams zomaar stunten. Ajax kan AC Milaan met 0-2 verslaan, FC Twente kan Inter op 2-2 houden. Het maakt niet uit wat je er tegenover zet, feit is dat die uitslagen er staan en dat het dus mogelijk is.

Ik zeg nu wel Ajax, maar dat is voor het geval ze geen tweede ronde bereiken (wat natuurlijk nog mogelijk is!) ;

21 oktober 2011 om 13:24

Alles kan natuurlijk, maar wees reëel.
Even een rijtje met clubs waarvan ik bijna zeker weet dat PSV na 2 wedstrijden als verliezer van het veld stapt:
Atletico Madrid
Lazio
Psg
Rubin Kazan
Schalke 04
Tottenham

Daarnaast nog andere zware tegenstanders:
Sporting
Udinese

En dan ook nog de clubs die 3e zijn geworden in de Cl.
Dat wordt dus heel moeilijk,
Kwartfinale zit erin. Met veel mazzel halve finale.
En als de finale wordt gehaald is denk ik alles mogelijk, ook tegen grotere clubs. In een wedstrijd kan namelijk alles gebeuren. Over twee wedstrijden is dat al minder.

21 oktober 2011 om 18:25

Juist Hoodrich

We gaan gewoon voor 3 ploegen in de Halve Finale zoals de Portugezen dat vorig jaar deden.

Wanneer Sporting Braga de finale kan halen kunnen Psv/twente/az/ajax dat ook.
Het gaat om de vorm v/d dag en je moet een beetje geluk hebben met de loting.
Neemt niet weg dat er genoeg andere (top) favorieten zijn die de beker kunnen winnen.

haha laat me niet lachen wijnaldum. Er is geen een Nederlandse ploeg die ook maar kans maakt om de EL te winnen verder dan de kwartfinales zullen nederlandse ploegen niet komen.

En dan noemen ze Ajacieden arrogant.

21 oktober 2011 om 12:00

Hij zegt niet dat ze hem winnen maar dat je er met zon team voor moet gaan!
Geef hem eens ongelijk op Papier zijn ze echt wel gelijkwaardig aan bijvoorbeeld een Tottenham of iets dergelijks.
Het moet er alleen voetballend zo nu en dan nog uitkomen

21 oktober 2011 om 12:27

pff...psv selectie gelijk aan tottenham? laat me niet lachen

21 oktober 2011 om 12:35

Niet gelijk, maar Tottenham is ook niet zoveel beter..
als Ajax eventueel in de el zou komen, schat ik PSV beter in als Ajax en ook als Villareal of een Schalke.

PSV staat niet voor niets 2de he... Tottenham 1ste-.-

21 oktober 2011 om 12:38

Remember 2008 ;.

21 oktober 2011 om 12:42

een paar jaar geleden was het ongeveer gelijkwaardig ja, maar om dat nu te zeggen is toch hooguit lachwekkend, tottenham heeft een selectie met spelers als vdv,modric,bale,lennon. sorry hoor maar daar kan psv niet aan tippen met met alle respect mertens, jongens nu niet te hard van stapel lopen , ik zie geen enkele kans voor psv om de EL te winnen, fct en ajax geef ik meer kans, ik weet niet waarom maar dat is een gevoel (mischien mede door de wedstrijde van psv in europa) het is nogal een verschil, 0-1 winnen dankzij een penalty tegen een zwakke tegenstander, of 1-4 winnen uit. en dan gaan ze zeggen dat het niet uit maakt hoe, omdat het uit is, maar het probleem is, zo gaat het thuis ook!( psv-legia) dus dat praatje gaat niet op.
natuurlijk zou ik het geweldig vinden als het lukt voor psv, maar ik zie het niet gebeuren.

21 oktober 2011 om 12:51

Het zijn ook vervelende tegenstanders die je in de poulefase tegen komt want kijk Rapid Boekarest die konden er natuurlijk hellemaal niks van en deelde allemaal schoppen uit vooral die rechtsback van hun had al 3x rood moeten krijgen, gisteren was het ook weer zover die tegenstander zaten ook allemaal de schoppen en kwamen met gestrek been in zo moest Engelaar met een enkelblessure eruit door zo grove overtreding van een Nigeriaan.

Het is ook bekend dat PSV niet altijd goed speelt in de Poulefase's maar ze winnen wel en dat is belangerijk ik weet zeker dat PSV beter voetbalt tegen een team die ook aanvallend denkt en niet zo chinese muur ertegenover zet.

22 oktober 2011 om 10:47

@qwertyuiop
tuurlijk voetbalt psv beter tegen een team dat ook aanvallend denkt, dan krijg je meer ruimtes maar de kunst is nou net om juist tegen tegenstanders die zichzelf ingraven te gaan voetballen.

22 oktober 2011 om 10:51

@ryanovic
Waarom schat jij PSV beter in dan Ajax? De enigste krachtmeting die ze dit jaar hebben gehad is thuis geweest en eindigde in 2-2. Dus zijn ze beter?

21 oktober 2011 om 12:09

Sorry, maar AZ heeft in 2005 op een haar na, de finale gemist. Idem dito destijds voor Psv, dat op soortgelijke wijze werd uitgeschakeld tegen AC Milan.

Toen waren de verschillen qua financien al erg groot, en toen riep iedereen al dat het nooit zou kunnen, dat een NL club ver zou komen in de Europese bekertoernooien ;

21 oktober 2011 om 12:28

in 2005 lag het niveau van Nederlandse clubs ook een stuk hoger dan nu. Het verschil en geld was toen al groot tussen Nederlandse clubs en europese topclubs maar het verschil tussen suptopteams en nederlandse teams is sinds die tijd ook veel groter geworden

21 oktober 2011 om 13:12

De laatste 2 seizoen zijn we juist veel meer punten op de Uefa lijst aan het halen dan de 4 voorgaande jaren de juist redenering klopt niet helemaal. Er zit juist weer een stijgende lijn in.

22 oktober 2011 om 10:48

toch zijn er nog teveel subtoppers en toppers in europa die kwalitatief allemaal zoveel beter zijn dan Nederlandse clubsdat de EL winst er gewoon niet inzit.

21 oktober 2011 om 12:15

Wat is er arrogant aan? Zegt Wijnaldum dat we hem wel ff gaan winnen? Wijnaldum heeft gewoon gelijk PSV heeft goede spelers tenopzichte van vorig jaar en dan moet je altijd voor de beker gaan en wie weet? als je ziet dat Braga in de finale kwam waarom kunnen de Nederlandse ploegen dat niet?.. We verloren vorig jaar dan kansloos tegen Benfica in Portugal maar in Eindhoven geloofde we allemaal nog in een stunt toen we 2-0 voorkwamen maar toen scoorde Luisao de 2-1 en toen was het gedaan als PSV met 2-0 de rust in ging wou ik het nog zien maar dat was als als..

Je moet altijd positief denken ik geef FC Twente ook goeie kansen om ver de komen ook AZ, en ( Ajax ) als ze 3e worden, zou ook fantastisch zijn als we steeds winnen dat is allemaal goed voor het Nederlandse voetbal.

21 oktober 2011 om 12:31

Alleen het zeggen dat je er kans op maakt is inderdaad al arrogant.

het zou fantastisch zijn als de halve finales zouden bestaan uit az ajax psv en twente maar dit is gewoon niet realistisch Nederlandse clubs kunnen gewoon niet meer meedoen voor een europese prijs.

21 oktober 2011 om 12:44

Dat vind jij ja dat Nederlandse clubs niet mee kunnen doen om Europese prijzen, in de Champions League oke dat zeker niet, maar in Europa League zeker wel, want wie had verwacht dat Fulham en Braga in de finale kwam de staan met zo weinig kwaliteit ?

Ik heb er in ieder geval vertrouwen in dat de Nederlandse clubs ver zullen komen en wie weet de Finale.

21 oktober 2011 om 12:44

ach laat zitte, als vertonghen zegt dat we een kans maken op de 2e plek in de poule is hij arrogant, en als wijnaldum na een dramatische wedstrijd doodleuk zegt dat ze een kans maken op de beker is het geen arrogantie.

21 oktober 2011 om 13:05

Champions league of europa league scheelt nogal he.. en zolang je in het tournooi zit maak je kans.

21 oktober 2011 om 13:24

2de ronde CL of de EL winnen. Is een heel verschil.

Ik acht de kans niet klein. Psv heeft een goede ploeg als het loten dan meezit kunnen ze zo in de finale staan.

Dit riepen ze vorig jaar ook, niks mis mee natuurlijk, vertrouwen mag je altijd hebben en geloven is niks mis mee, maar toch twijfel ik of het realistisch is.

De Europa League wordt vaak onderschat hier in Nederland, er doen vaak sterke ploegen mee die ik hoger inschat dan onze Nederlandse clubs.
Atletico, Tottenham, Schalke, Psg, Rubin en Udinese schat ik allemaal hoger in dan Psv, dan heb je nog Sporting, Mettalist, Lazio en Anderlecht die ik op dit moment ook niet onder vind doen, en dan nog te bedenken dat er ploegen uit de CL bijkomen, grote kans dat dat ploegen als Shaktar, Lille, Dortmund, Valencia en Man.city zijn.

Maar de bal blijft rond natuurlijk, en je moet altijd ambities hebben, dus niks mis mee verder.

21 oktober 2011 om 12:56

Tussen ambitie en realiteits zin zit ook nog een verschil..

Hoorde gisteren op de radio een speler van AZ nog zeggen dat alle clubs in de Europa leauge allemaal goed zijn anders stonden ze daar niet, of iets in die trant..
Nou echt niet, zeker de helft is gewoon slecht..

21 oktober 2011 om 13:33

Houd toch op met je Mettalist, Anderlecht en Lazio. PSV verslaat die ploegen echt wel hoor, je overschat die ploegen. Ajax-anderlecht gemist vorig seizoen?

21 oktober 2011 om 15:53

Kroketman als je de Belgische ploegen niet volgt praat er dan niet over aub. Anderlecht heeft zich dit seizoen versterkt met spelers als jovanovic, mbokani, vargas, canesin,...

21 oktober 2011 om 18:07

@kroketman

Zoals Bimmer al zegt, Anderlecht heeft zich flink versterkt, en zijn sterker dan vorig seizoen.

Jij onderschat Lazio en Mettalist juist, Lazio heeft een klasseteam met spelers als Hernanes, Klose, Cisse, Ledesma etc. ik schat alleen Hernanes al 3 klasse hoger in dan Toivonen Wijnaldum.

Mettalist is een sterk team, PSV zal niet voor ze onder doen inderdaad, maar we hebben vorig seizoen gezien dat Mettalist een taaie tegenstander was voor Psv.

21 oktober 2011 om 18:47

@ Diego Forlan

Klose was een leuke speler, Matavz is nu beter. Cissé, aardige speler, maar Mertens doet niet voor hem onder. Bij Ledesma kijk jij vooral naar de naam, als voetballer is hij niet beter dan dat wat er bij PSV rondloopt.

Over Mettalist ga ik geen woorden vuil maken, die zijn echt goed te verslaan hoor! Ga mij niet vertellen dat zij een kans hebben op de Europa league.

Ik denk dat het voor PSV heel moeilijk zal worden om van de ploegen te winnen die straks vanuit de Champions League instromen. Ze hebben een aardige ploeg maar hoeveel van deze spelers hebben zich al op dat niveau bewezen? Je hebt om de Europa League meer nodig dan alleen ' goede spelers'.

Echter weet elke Psv'er dat het winnen van wedstrijden helemaal geen vereiste is om een groot Europees bekertoernooi te winnen!

Denk toch dat je de subtop van Engeland,duitsland,spanje en Italie voor je moet dulden.
Ook als je straks wat grote ploegen uit Frankrijk en Portugal krijgt redt je het niet.

Reken maar dat er straks een aantal leuke clubs uit de CL in de EL komen.

21 oktober 2011 om 12:48

ho ho, subtop van engeland,duitsland,spanje,italie kunnen we absoluut van winnen (grote kans zelfs) behalve tege de subtop die echt tegen de nationale top aanhinken (spurs,valencia,napoli), zelfs daar hebben we kansen tegen, zie fcu vorig jaar tegen napoli, maar de subtop zoals hsv enzo moeten nederlandse clubs zeker van kunnen winnen. alleen als er clubs als porto,mancity,valencia uit de CL na de EL komen zal het heel lastig worden en bijna onmogelijk.

Het ligt er maar net aan welke clubs zullen instromen vanuit de Champions League. Stel dat een Dortmund / City het niet redt in de groepsfase dan zijn dat toch serieuze concurrenten voor de titel. Ik acht PSV wel in staat om minimaal tot de kwartfinale te reiken. Halve finale lijkt me een reële doelstelling.

Zou je niet als eerste voor de landstitel gaan? Ik denk dat dat voor Psv alsnog een karwei gaat worden met Ajax, Az en Fc Twente. Om nu al te gaan kijken naar de Europa League omdat je 3x gewonnen hebt in je poule is een beetje optimistisch...

Leg dan maar eens ander voetbal op de mat en motiveer jezelf ook tegen kleinere clubs te spelen!

Klein voorbeeld....barcelona!

On
Wijnaldum heeft helemaal gelijk, in potentie heeft Psv kans om de beker te winnen, maar na de winterstop komen er ook CL clubs bij en dan moet je hopen dat 't kleine clubs zijn!

21 oktober 2011 om 12:43

Gast, de tegenstander van Barcelona was toch nog wel even wat groter dan de tegenstander van Psv. Sowieso natuurlijk een bullshit vergelijking. En klein voorbeeld van teams die ook wel eens minder spelen tegen mindere tegenstanders... Manchester United!!

21 oktober 2011 om 13:07

Hahaha....heb jij ooit van de tegenstander van Barca gehoord?

Ajax zou er ook van winnen hoor!

Nee Psv wisselt slechte wedstrijden af met goede en daartussen zit niets!
Daarom gaan ze de beker niet winnen, maar ik hoop van wel voor jullie in eindhoven en voor het Nederlands voetbal.

Je kan je als team optrekken als een club als Barcelona, kijk maar naar Ajax en vergelijking met United? Zij spelen met 2 teams, uit staat er een heel ander team, niet ingespeeld dan thuis of in de grote wedstrijden, Psv speelt al het hele seizoen met dezelfde elf, ok Engelaar niet, maar voor de rest staat het gewoon en dan zo slecht spelen, alsof ze net een week met elkaar op 't veld stonden.

Natuurlijk gaat 't om de punten, maar om nou zo'n slecht potje voetbal voor je publiek af te geven....pfff!

Gefeliciteerd en succes zondag uit bij Vitesse!

Ik vind het niet eens zo een raar idee.
PSV heeft veel ervaring Europees en laat zich eigelijk nooit echt van de mat tikken.
Ze hebben een waardige selectie al doet dat een beetje pijn als Ajaxied.
PSV moet met Strootman, Mertens', Matvaz, toivonen en Tyton beste ver kunnen komen.
Verdediging kan nog wel wat beter.
Het zou goed zijn voor het Nl voetbal dus waarom niet.

Ook hebben Twente en evt Ajax als ze 3e worden ook een goede kans om ver te komen.

Zolang ze niet op Ajax of Twente stuitte hoop ik dat PSV elke ronde doorkomt.

het kan wel, maar dan moet ook alles meezitten, ik zie dit psv niet zo snel d el winnen, tegen teams uit de cl gaan ze het denk niet redden, maar ze moeten gewoon zover mogelijk komen en dat is in mijn ogen de kwartfinale

Dat klinkt positief, maar vooralsnog niet heel realistisch. PSV is een beetje een jonge hond. De wil is goed, maar er valt nog veel te leren. Juist Wijnaldum vind ik daar symbolisch voor. Hij brengt nog te weinig. Zoals het nu gaat is prima, maar je voetbalt ook tegen het VV Apenkuttendijk van Europa. De huidige tegenstanders zijn niet van het meest aansprekende kaliber. Waar ik bang voor ben is dat PSV straks tegen een Spaanse subtopper of Portugese topploeg alsnog de boot ingaat. PSV heeft mooie spelers, maar hoe sterk zijn ze mentaal? Het zou natuurlijk prachtig zijn als PSV de woorden van Wijnaldum kracht weet bij te zetten (wat trouwens alsnog schandalig weinig oplevert), maar eigenlijk moet PSV vol inzetten op het bereiken van de Champions League.

Tijdens het lopende seizoen kan het jonge team groeien en op elkaar ingespeeld raken. Zou de club erin slagen vervolgens transfervrij Jorgensen, Van Bommel en een fitte Jonathan Reis binnenhalen, dan kan het - onder Cocu of Van Marwijk - denk ik zelfs hoge ogen gooien in de Champions League...

Beste PSV supporters,

Ik als Feyenoordsupporter heb geleerd dat je niet zoveel waarde moet hechten aan uitspraken van Wijnaldum. Neem dit bericht dus met een korreltje zout.

onzin wat ie kraamt dus.. vraag me af over welke goede spelers wijnaldum het heeft?? akkoord er lopen aantal degelijke spelers rond bij psv ALS je ze vergelijkt met ploegen zoals legia, odense, shamrock rovers, birmingham etc. maar wanneer je ze vergelijkt met ploegen zoals atletico madrid, psg, tottenham, etc en dan nog ploegen die uit de champions league gaan komen. nee hoor psv wint europa league niet. Maar dromen mag...

Mensen hij zegt toch ook niet zo van: wij gaan het toernooi winnen, hij zegt alleen dat ze het willen en misschien ook kunnen!

Je moet in zo'n toernooi ook een beetje geluk hebben met de lotingen. Als dit een beetje meezit moeten ze zeker tot de kwart-/halve finale kunnen komen.
Gisteren was het voetbal niet goed, maar dat is vaak zo tegen ploegen die zelf ook niet willen voetballen.

Met zoveel goede spelers, moet je voor de beker gaan !!!

Kan hij even die goede spelers aanwijzen (voor dit niveau) in de verdediging ?

21 oktober 2011 om 16:27

Precies! PSV moet blijven kijken naar talentvolle verdedigers die direct de basis in de achterste linie kunnen versterken. Dat het vasthoudt aan Manolev is uit pure armoede, omdat op de rechtsback geen beter (of minder slecht) alternatief is. Maar dat Rutten zo stijfkoppig vasthoudt aan Marcelo kan ik moeilijk verkroppen. Ik vind Dereijk nu al beter, terwijl de jonge Belg ook de potentie heeft om uit te groeien tot een steunpilaar. Zijn Braziliaanse collega daarentegen wekt nimmer de indruk op de lange termijn veel voor PSV te kunnen betekenen. Maar na Alex is PSV er nooit helemaal in geslaagd om waardige krachten voor dit soort posities aan te trekken. Waarom men toen Alcides huurde of Rodriguez aantrok bijvoorbeeld is me nooit helemaal duidelijk geworden, terwijl André Ooijer wel bewees dat een geslaagde terugkeer niet voor iedereen is weggelegd.

Jonge jonge! Kom op zeg, Psv de europa league winnen??
Wie dit gelooft gelooft ook nog in Sinterklaas en dat sluit ik niet uit bij Wijnaldum.
Wat spelen ze slecht en traag en winnen telkens met geluk van de slechtste ploegen!
Psv kan zich beter focussen op kampioen worden met al die miljoenen die ze betaald hebben!

P.s. Als ze in de winterstop Messi en Ronaldo weten te strikken, dan sluit ik niet uit dat ze de Europa League winnen

21 oktober 2011 om 12:32

Wat moeten ze dan ? Zeggen dat ze het niet willen winnen maar gewoon meedoen omdat het gezellig is en leuke teamuitjes zijn ? Als je als speler geen ambitie hebt om het onmogelijke mogelijk te maken dan ga je niet ver komen.

Stel je voor dat Ronaldinho had gedacht, ik kan nooit de top bereiken van voetbal dus ik ga maar wat doen. Die instelling heeft was funest van hem omdat hij dus het wel heeft bereikt en dacht niet hoger te kunnen.

De boerrighter speelde bij Waalwijk toch ? Zulke spelers dromen ervan om tegen Ronaldo te spelen in plaats van vol bewondering op tv te kijken en te denken mwoah ik kom er nooit laat ik maar blijven dromen.

Mentaliteit is de basis van je verdere prestaties, als je dan ook nog talent hebt en keihard werkt dan is niks onmogelijk, zeker niet in het voetbal. Dus als Wijnaldum stelt dat hij het mogelijk vind om de beker van EL te winnen met deze selectie, ja dan hebben we tenminste een begin.

Liever dat dan, we zijn kansloos en we hopen te komen tot de kwart finale.

Schoolvoorbeeld, Milan tegen Liverpool. Weten jullie nog ? ...

21 oktober 2011 om 12:55

Zie ik dat goed? Ben jij nou Wijnaldum en Boerrichter aan het vergelijken met Ronaldinho? Volgens mij heb jij toch een verkeerd beeld van de Nederlandse Eredivisie!

21 oktober 2011 om 13:02

Ja ik trek die vergelijking. Maar niet op basis van voetbalkwaliteiten maar op basis van mentaliteit.

Ronaldinho had geen mentaliteit om de beste te blijven zijn en gewoon zichzelf mogelijk naar een hoger niveau te pushen. Wijnaldum heeft in dit geval een mentaliteit om te willen winnen. Want als je niet wil winnen kan je net zo goed niet mee doen. Boerrighter idem dito, hij speelde bij Waalwijk en doet het goed. Hij kan mits hij het tenminste wil opklimmen tot de subtop.

Misschien kan hij dat ook helemaal niet maar hij wilt tenminste. En Wijnaldum ook. Beter dan geen flikker doen omdat je al er vanuit gaat dat het niks word.

Motivatie en ambitie is het begin om iig hogerop te komen, maar of de kwaliteit er echt is om te winnen, dat weet ik zo nog niet. Ik schat wel in dat de NL clubs in Europa dit jaar meer kunnen gaan brengen dan vorig jaar (zeker in de El), maar er doen uit de grote competities al zoveel sterke teams dat het (in mijn ogen) voor Nederlandse clubs wel heel moeilijk wordt om de halve finales te bereiken. Een beetje geluk bij de loting kan helpen, maar je kan er net zo goed ongeluk in hebben...

Tegen ploegen als Tottenham, Udinese en enkele afvallers uit de CL ga je gewoon de boot in. Daar is over twee wedstrijden nauwelijks van te winnen. Het verschil in begroting en daarmee de kwaliteit is gewoon te groot.

Het is vooral even afwachten welke teams uit de CL er bij gaan komen. Daar kunnen erg sterke teams tussen zitten. Maar natuurlijk kan het, waarom niet?

ok, maar in ieder geval is het een goede zaak dat de Nederlandse clubs veel winnen, nu hopen dat deze reeks nog geruime tijd doorgaat in Europa, zodat we, met een beetje geluk weer een extra CL plaats hebben.

Ik hoop overigens dat alle NL clubs zover mogelijk komen. Maar als een ajacied had gezegd dat we de beker zouden winnen zou iedereen hem arrogant vinden. Nu is het opeens realistisch. Het is zo vertekend.

psv kan best ver komen maar als je atletico madrid atletico bilbao udinese schalke valencia olypiakos
totttenham porto manchester city loot dan gaat het 75% mis

Juist zo is dat niet voor de Knvb beker gaan maar voor de EL

Je moet natuurlijk ook een beetje geluk hebben met de lotingen om ver te komen. Voor hetzelfde geld loot je bijvoorbeeld gelijk al Manchester City over 2 rondes.

ik ben dan PSV fan, maar ik kan dit PSV geen echt goed team noemen.., misschien zijn we in Eindhoven dan ook wel te verwend geweest met echte topspelers afgelopen jaren, maar wat er nu staat is in mijn ogen geen top, over het algemeen redelijke subtop.
En er zijn in de Euroleauge wel clubs die wel over top spelers beschikken..
Ik zie PSV dus in de volgende ronde ook niet verder komen..

Vertrouwen is goed en leuk.
Maar ik vond ze gisteren erg zwak spelen.(psv)
Over een week moeten ze tegen Twente,(sub top El)
ik denk dat PSV dat niet wint, en dan staat hij wel weer
met beide voeten op de grond.

Ik ben het behoorlijk oneens met Wijnaldum, Met de teams die op dit moment in de EL zitten kunnen ze de laatste 4 wel halen. Maar deze jongeman is misschien vergeten dat er straks nog teams uit de champions legeau instromen naar de EL. Nou ken m vertellen dat ie dat never nooit gaat redden met zijn psv om de EL te winnen.

21 oktober 2011 om 12:44

Hoe kun je het met iemand oneens zijn die alleen zegt voor het hoogst haalbare te gaan. Hij zegt niet dat ze favoriet zijn of het 'wel even gaan halen'. Alleen dat 'ie voor de hoofdprijs wil spelen. Lijkt me een goede instelling, al betwijfel ik ook of het haalbaar is.

21 oktober 2011 om 12:50

Het feit dat hij zegt dat er zoveel goede spelers zijn en een beker mogelijk is is gewoon onzin.
Als het ene nu wel klopte, dat ze echt goede spelers hadden dan gaf ik hem gelijk, maar ze zijn niet goed (genoeg)

het is gewoon de pest dat PSV echte top is gewend in Eindhoven, echte Europesche top en het verschil met nu is zo groot.
Ik ga er toch elke keer maar weer mee vergelijken met toen...

21 oktober 2011 om 12:45

Ook zonder die clubs uit de CL gaat het dit PSV niet lukken, als het nu allemaal clubs waren van het niveau Legia, Rapid of hapoel dan gaf ik hem gelijk..

En de clubs bij PSV in de poule zijn toch echt gewoon hele zwakke teams, zou echt een schande zijn als PSV nu geen 9 punten had gehad, vind het niet zo'n hele grtoe prestatie en wil verder dus ook niets zeggen dat ze nu ineens kans maken op een finale plek.

Met een beetje geluk met de loting kun je ver komen in Europa. De Europa League winnen zal denk ik een lastig verhaal worden, maar zeker niet onmogelijk.

21 oktober 2011 om 12:49

Je moet niet vergeten dat, sinds dat de nummers 3 van de CL naar de EL terugvielen, de Uefa Cup/europa League alleen nog maar is gewonnen door afvallers uit de Champions League. Dus ook dit seizoen zijn dat weer de topfavorieten.

Sorry hoor maar, dit kan ik echt nooit van mijn leven serieus nemen. Ambitieus zijn is niks mis mee, maar dit kan echt niet. Als je kijkt welke clubs straks 3e worden in de Cl-poule, clubs daartussen zijn gewoon velen klassen beter. Je kan in Europa niet met een keeper als Isaksson in de finale staan en ook niet met een verdediging waarin: Marcelo, Bouma, Derijck of wie dan ook in staan.

willen kunnen we allemaal, maar kunne ze het echt? nee, dat lijkt me duidelijk. schalke en atletico madrid zijn al beter. met een Zenit en een man City gaat het er niet beter uitzien.

Ervoor gaan is niks mis mee, dat doet iedereen in de EL maar of het haalbaar is is denk ik een ander verhaal. Psv speelt op dat moment net een halfjaar in deze samenstelling, ik acht ze dan nog niet ver genoeg om de EL te kunnen winnen. Straks stromen er ook weer clubs uit de Cl door naar de EL. Van groep A uit de CL gok ik op Napoli of villarreal. Uit groep B gok ik op Trabzonspor. C; Basel. D; Ajax of Lyon. Dat zijn zeker geen ploegen die minder zijn dan Psv. En dan hebben we het nog niet eens over de goede ploegen die nu al meedoen in de EL. Tuurlijk is het mogelijk maar Psv schiet er verder niet bovenuit qua spelers. Zou overgens wel leuk zijn als er weer eens een Nederlandse club een Europese prijs pakt.

Met die wedstrijd van gisteren plaatsen ze zich in ieder geval wel in de underdog posiitie. ;

Goed om er voor te gaan, ik denk ook dat de nederlandse ploegen in vergelijking met vorig jaar een stuk beter zijn geworden.
Ik zou zeggen, ga ervoor en maak ons Trots!!!!!

EL Winnen gaat hem denk ik gewoon niet worden, of je moet een hele gunstige loting hebben. Maar je moet natuurlijk wel altijd voor de winst van het toernooi gaan! dus zet m op!

Wat een hoop azijnpissers(!) zitten er toch op deze site zeg... Pffff... Waarom zou je als topsport(er)(team) meedoen aan een toernooi als je geen hoop op een goede afloop hebt! Sjongejonge zeg.
Ajax moet bijvoorbeeld ook gewoon voor de 2e plek gaan!

Aan beide is niets maar dan ook Niets arrogant te noemen. Je moet altijd, en zeker als topsporter, je eigen grenzen opzoeken. Als er dan ook nog wat geluk bij komt kijken... ja, dan kan het zomaar eens gebeuren.

21 oktober 2011 om 14:32

Tuurlijk moet je voor het hoogste gaan, je moet iig elke wedstrijd willen winnen, echter dit openbaar maken is link, helemaal als het spel niet om aan te zien is.., dan kun je reactie's krijgen.
Als PSV goed had gespeeld met fris aanvallend voetbal met goed uitgespeeld kansen, had ik hem geloofd, maar met dat eeuwige getik op de middenlijn, kom op man dat ziet er toch niet uit

Voor PSV is het zeker mogelijk om de europa league te winnen. Ze zijn niet favoriet, maar 2 of 3 jaar geleden strandden zowel PSV als Twente in de kwartfinale! Dus wie weet. Het scheelt dat PSV nu al bijna zeker is van de volgende ronde. Als ze de volgende winnen, kunnen ze daarna de belangrijke spelers weer een beetje sparen.
Maar het gaat wel erg lastig worden. Ik vind de verdedig nog niet je van het bij de Eindhovenaren.

De kritiek die PSV krijgt te verduren omtrent haar spel in Europa is waanzin.

Dit PSV probeert (in tegenstelling tot voorgaande jaren) vrijwel constant druk te zetten. Het probleem heeft gewoon veelal met de tegenstanders te maken; Hapoel/legia/bratislava/rapid Boekarest/glasgow/paok Saloniki etc. Dit zijn teams waartegen niet of nauwelijks goed te voetballen is (ongeacht welk Nederlands team ertegenover staat).

Zodra het spel fysieker wordt hebben technisch vaardige teams uit Nederland daar gewoon moeite mee. Als je dan de 3 punten pakt is dat gewoon goed. Niet meer over klagen.

Je mag kritisch zijn wanneer je tegen een gelijkwaardig voetballende tegenstander het aflegt en niets op de mat kan brengen, maar in Nederland heerst gewoon de klaag-cultuur. Dat is af en toe spijtig.

De 4 clubs (ajax/psv/twente/az) staan er Europees op dit moment gewoon goed voor en die 7e plek op de Uefa coëfficiëntenlijst ligt voor het oprapen na dit seizoen.

21 oktober 2011 om 13:46

Eindelijk iemand die de wedstrijd bekijkt en daarover oordeelt met inhoud. Als ik een compliment kon geven had ik het gedaan.

Eindelijk iemand die gewoon durft te zeggen voor het hoogste te willen gaan. Uiteraard is de kans dat PSV het haalt erg klein. Maar als je er niet zelf vol voor gaat, gaat het nooit lukken.

Ik denk dat PSV ieder team uit kan schakelen, maar bijna ieder team kan ook PSV uitschakelen. Het zal dus op een beetje geluk aan moeten komen. Geluk kan je afdwingen met goed, gedurfd voetbal. Dus hopelijk raak Rutten niet Weer in paniek als er prijzen in zicht komen en durft hij PSV gewoon te laten voetballen.

IK denk dat de Nederlandse clubs zeker een kasn hebben, al moeten ze een beetje mazzel hebben en hopen dat er vanuit de CL niet al te goede ploegen komen. Daarna nog een beetje mazzel met de loting...
De Nederlandse clubs Psv, AZ en Twente zijn ongeveer van hetzelfde niveau, we kunnen dus hoge ogen gooien. Misschien komt Ajax er ook nog bij, zou wel leuk zijn. In de CL heeft Ajax na de groepsfase namelijk niets te zoeken. Ze gaan als 2e eindigen en loten dan tegen een groepswinnaar. Clubs als Bayern, Barca enz zijn echt een paar maten te groot.

GO Holland!

Ik ben benieuwd welke clubs er bijkomen uit de CL. Pas dan kun je goed de kansen van PSV inschatten. Ik denk dat ze, met de huidige teams, niet tot de allerbeste teams in de EL behoren. Teams als Schalke en Tottenham zijn nog een maatje te groot, maar als je geluk hebt kan je zelfs daarvan winnen. Zou prachtig zijn!

Favoriet zijn ze never-nooit, maar als je zoals al gezegd was ziet dat Fulham en Braga de finale kunnen bereken, is het echt niet ondenkbaar om PSV daar te zien staan.

Hoogmoed komt voor de val...

Dat ze 9/9 halen is mooi en goed voor hun zelfvertrouwen (mss te goed) Maar zo speciaal vind ik het niet. Als je kijkt naar de andere ploegen zou je al tijd voor de 9/9 spelen, dus proficiat Psv maar niet meer dan dat. Vanaf ze tegen een grotere ploeg als Tottenham zie spelen, geef ik ze niet al te veel kansen. Al blijft voetbal voetbal en blijft alles mogelijk natuurlijk.

Van de huidige ploegen in de EL (48 teams) is PSV de 2e ploeg volgens de Uefa Team Ranking ranglijst, alleen Tottenham staat hoger. Het is duidelijk dat teams uit de CL als Manchester City, FC Porto en Valencia sterker zijn, maar ik zie sommige een beetje doorslaan door clubs als FC Basel, Olympiakos e.d ook hoger in te schatten en dat is in mijn optiek onzin. Ook teams als Napoli, PSG en Sporting kan PSV mits het een beetje meezit gewoon verslaan.

Ik zie dan ook niks verkeerds in de uitspraken van Wijnaldum en Toivonen, PSV bewijst jaar in jaar uit dat ze behoren tot de Europese subtop.

we lopen nu wel erg hard van stapel.
PSV heeft tot nu toe geen dikke winsten behaald.
het was allemaal net aan met een slechte pot voetbal.
als ze de Europa League willen winnen mag het nog wel ff beter.
maar het zou wel leuk voor zijn. en goed voor het Nederlands voetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren