Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer overweegt om opnieuw verdediger te laten debuteren in topper

Laatste update:

Tegen koploper AZ liet Frank de Boer Ruben Ligeon al debuteren en in de Klassieker tegen Feyenoord zal er vermoedelijk opnieuw een nieuwe naam opduiken in de defensie van Ajax. Volgens het ANP is de kans groot dat Dico Koppers zondagmiddag zal beginnen als linksback. Dit omdat Vurnon Anita op het middenveld de geschorste Eyong Enoh moet gaan vervangen.

Enoh kreeg vorige week tegen AZ een rode kaart en is voor één duel geschorst, waardoor de plek voor de verdediging vrijkomt. De Boer wil Theo Janssen niet meer terughalen: de van FC Twente overgekomen middenvelder bewees in de afgelopen twee duels van Ajax dat hij in een meer aanvallende rol meer waarde heeft. Anita zal daardoor vermoedelijk doorgeschoven worden.

De multifunctionele Antiliaan speelde in de laatste duels als linksback, omdat Nicolai Boilesen in de lappenmand zit. Daley Blind is ook een optie, maar De Boer is niet tevreden over de zoon van de technisch manager als linksback. Daardoor mag de negentienjarige Koppers hopen op zijn debuut in het eerste elftal van Ajax; Gregory van der Wiel speelt gewoon weer als rechtsback.

Ajax moet beginnen met Dico Koppers als linksback

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
21 oktober 2011 om 13:12

Ja, inderdaad Dirk.. Je moet hem er juist uitzetten want hij denkt nu gewoon dat niemand om hem heen kan omdat hij er maar in blijft. De Boer moet hem gewoon even met de voetjes op de grond zetten dan lukt het wel weer met hem.

Jammer dat De Boer niet nog 1x probeert Janssen als verdedigende middenvelder neer te zetten. Gewoon voor mij om nog 1x mijn gelijk te halen en vooral om te laten zien hoe goed Bakkal daarvan kan profiteren. Ik blijf het een geweldige voetballer vinden en nu hij Anita tegenover zich krijgt zal hij beter afgehouden worden dan met Janssen. Maar verwacht evengoed een sterke wedstrijd van hem en Feyenoord, Koeman is vooral goed in het uitdenken van een tactisch plannetje om de tegenstander te bestrijden. Verwacht dus een zelfde opzet als tegen AZ van Feyenoord. Kan een zeer leuke wedstrijd worden.

21 oktober 2011 om 10:37

Dus Bakkal is eigenlijk een geweldige voetballer, als ie maar een tegenstander heeft die hem een beetje met rust laat. Ik verwacht overigens een vrij gemakkelijke overwinning voor Ajax. Feyenoord is nu redelijk op weg, maar het verschil in kwaliteit gaat men daar niet compenseren met een tactisch plannetje.

21 oktober 2011 om 10:49

Dat hoor je mij helemaal niet zeggen, ik zeg namelijk dat Bakkal dat laatste sprankje hoop van De Boer dat Janssen op die positie ook uit de voeten kan genadeloos zou afstraffen! Bakkal is zo slim in de ruimtes die hij krijgt dat een Janssen een kansloze wedstrijd tegen hem zou spelen. Maar ook Anita gaat zijn handen vol aan hem hebben hoor. Wacht maar af!

Wat betreft het kwaliteitsverschil en de kans dat Ajax gaat winnen heb je natuurlijk wel gelijk maar in tegenstelling tot de laatste jaren verwacht ik niet weer een walk-over van Ajax. Ik denk dat Koeman daarvoor te slim is, die is op zijn best als de tegenstander het spel moet maken en hij daarop mag anticiperen met zijn elftal.

21 oktober 2011 om 11:14

Als bakkal zo goed is zoals jij beweerd,dan had hij in de basis bij psv wel gestaan toch?

Ajax laat tenminste eigen jeugd debuteren.

21 oktober 2011 om 11:22

Goed gesproken!
Tuurlijk kan bakkal of cabral het verschil niet maken maar hopen mogen ze toch;

21 oktober 2011 om 11:41

@herman19, wie laat er geen eigen jeugd debuteren dan?

21 oktober 2011 om 12:05

Zo negatief is Hanzz toch ook niet in zijn commentaar? Hij stelt alleen dat hij denkt dat het tegen Jannssen Bakkal beter af zou gaan dan tegen Anita en ik geloof dat het gros van de kenners het daar eens mee zou zijn.

21 oktober 2011 om 12:11

@dirk010 Frank de Boer laat eigen jeugd debuteren zoals je kan lezen in dit nieuwsbericht.

-edit-
Ik las jouw reactie verkeerd Dirk010, laat dit maar haha.

21 oktober 2011 om 12:20

Dirk hij heeft hij het over PSV volgens mij die nu de jeugd de 'kans' geeft. Het is natuurlijk onzin om Feyenoord erbij te halen..

Lijkt me een goede zaak. Betekend dus dat Theo (voorlopig) op "zijn" positie blijft spelen. Verwacht dat Cabral constant het duel probeerd aan te gaan tegen Koppers, want die zal zeker wel zenuwachtig zijn om in zo'n wedstrijd te debuteren. Zondag maar lekker een dagje EL kijken :D

21 oktober 2011 om 10:30

Debuterende jeugdspelers van Ajax zijn doorgaans niet zo zenuwachtig en als ze het al zijn dan zullen ze dit doorgaans niet door laten schemeren in hun spel. Dit is in de loop der jaren wel duidelijk geworden lijkt me...
on: echt de Ajax filosofie... zo mag ik het horen... en ik vraag me af waar de publieke excuses van Fdeboer blijft..... iedereen zag al dat Theo thuishoort waar hij nu staat...

21 oktober 2011 om 10:43

Tuurlijk zal hij hier goed voor voorbereid worden. Maar elk mens heeft hier last van en de ene heeft er meer/minder last van dan de andere. Kan trouwens ook tegen Cabral werken wanneer het niet lukt tegen Koppers dat hij tegen zichzelf begint te spelen.

21 oktober 2011 om 10:50

groot voordeel voor deze jongen is dat het een thuisdebuut is waar geen enkele uitsupporter bij aanwezig is. Hierdoor zal er alleen maar positief op gereageerd worden ook omdat ik denk daat de meeste ajacieden, ik in ieder geval en iedereen die ik ken blij is dat hij speelt ipv blind

21 oktober 2011 om 10:55

Ik denk dat als de situatie zich niet voor deed(blessure kolbein) dat Frank Theo gewoon op VM had laten staan. Zo zie je maar weer, elk voordeel heeft zijn nadeel. Jammer dat dit zolang heeft moeten duren, maar nu theo eindelijk op linkshalf speelt zal de verdediging ook wat zekerder zijn. Nu kan Vertonghen het middeveld aanjagen en theo de aanval.

Tja en wat dico koppers betreft, hij zou het niet slechter gaan doen dan blind op die positie. Hoop dan dat hij zich op zijn verdedigende taken richht, en waar het kan mee opkomt.

21 oktober 2011 om 12:12

Waarom zou Frank zijn excuses aanbieden? Hij wist ook best wel dat Theo op zijn positie, een linie naar voren, goed functioneert. Frank had echter een vizie waarin Ajax ook zou kunnen functioneren en hopelijk nog beter. En dat was met Theo als VM. En soms gooi je niet meteen het roer om na een paar mindere wedstrijden omdat een team soms een aanpassingsperiode nodig heeft. Uiteindelijk, en de blessures heeft de omschakeling versneld, is hij er geloof ik ook van overtuigd dat het niet gaat werken zoals hij in gedachte had. Maar het is echt niet zo dat Frank niet begreep dat Janssen beter op zijn "nieuwe positie speelt als VM.

21 oktober 2011 om 12:29

meer dan 10 wedstrijden en punten verspelen... Een speler die zelf aangeeft dat het eigenlijk niet zo goed gaat... De verdediging die in vergelijking met vorig seizoen een gatenkaas is en een team dat duidelijk een creatieve speler op het middenveld mist (eriksen is te wisselvallig).
Ik denk dat Frank het eigenlijk toch niet zo goed zag, maar dat Janssen deze kans met beide handen heeft aangegrepen en terecht. Nu kan Frank niet meer om hem heen. Nog mooier was het als Theo inderdaad wel rendeerde op die positie, want dan ontzie je Vertonghen en Alderweireld een beetje... maar helaas werkt het niet zo. Nu zet je Anita daar neer (een technisch vaardige, opbouwend degelijke pitbull neer die zelf kopduels kan winnen) en ben je klaar. Eriksen krijgt zo meer ruimte en rust en Theo kan lekker zijn gang gaan.

21 oktober 2011 om 12:34

Nou zijn excuses hoeft ie niet aan te bieden, maar hij had het gewoon mis. Ik denk meer dat het een kwestie was van niet kunnen kiezen dan "een visie". Hij iwilde gewoon Siem de Jong of Eriksen niet op de bank zetten dus toen dacht ie 'joh, ik laat ze gewoon alledrie spelen'.

21 oktober 2011 om 13:43

Achja voor Cabral hoeven we niet echt bang te zijn in mijn ogen, heeft 2 leuke wedstrijden gespeeld en heeft het daarna meteen in zijn bol gekregen.

21 oktober 2011 om 13:59

Dat is het voordeel van de Amsterdamse bluf, of zoals jullie arrogantie noemen. Jeugd is niet bang om dit soort wedstrijden te spelen. Ik denk eerder dat Cabral aardig geintimideerd zal zijn door de Ajax supporters.
Maar ben met je eens dat het een mooie pot wordt.

Dat was te verwachten.
Het zal een leuk debuut zijn in de enige echte klasieker van nederland.
Hij kan ook blind centraal zetten en vertonghen doorschuiven.

21 oktober 2011 om 10:29

Waar je Blind ook hebt je verliest, want Blind is heel matig dan heb ik nog liever Ooijer centraal en dan Anita Linksback en Jan CVM zou mijn keuze dan zijn

21 oktober 2011 om 10:49

Als je een beetje had opgelet dit seizoen en eerder wedstrijden van Jong Ajax had bekeken, dan had je kunnen zien dat Blind zeer goed uit de verf komt centraal in de verdediging. De Johan Cruijff schaal was daar een heel goed voorbeeld van.
Jan naar links en Blind centraal is dus helemaal geen slecht idee. Ik kan me alleen niet voorstellen dat FdB Jan 'degradeert' naar linksback.

21 oktober 2011 om 10:51

als je Jan op linksback zet dan benut je zijn kwaliteiten niet goed. Hier kan hij minder snel de lange bal geven.

21 oktober 2011 om 10:53

Vertonghen kan ook nog doorschuiven naar het middenveld. Hij is van oorsprong ook middenvelder. Dan kun je Anita gewoon op linksback zetten en Blind centraal in de verdediging.

21 oktober 2011 om 10:57

Heb je vorige week niet naar Ajax-az gekeken?
Ooijer is wel de laatste die je op moet stellen, iedereen die een sprintje kan trekken is beter dan Ooijer, die man heeft zijn tijd gehad. Dus beter Blind.
Sowieso is Blind best behoorlijk als centrale verdediger.
Ik zou hem opstellen naast Alderweireld, Anita links en Vertonghen op 6.
Dan heb je de beste opstelling lijkt me.
Hoewel ik een debutant ook altijd leuk vind!

21 oktober 2011 om 11:07

Blind tegenover Guidetti zeg maar wie wint er...?
En natuurlijk Ooijer heeft zijn tijd ook gehad maar is een man met heel veel er ervaring dus daarom zou ik Ooijer centraal Anita LB en Jan CVM ;

21 oktober 2011 om 11:31

guidetti heeft volgens mij nog geen veldgoal gemaakt. K zag vorige week een leuke kaats van hem, maar dat is t wel.
Dus daar hoeven we gelukkig niet bang voor te zijn toch

21 oktober 2011 om 12:09

wanneer je alleen samenvattingen kijkt, zal dat idd wel het enige zijn, wat je gezien hebt ja ;-)

OT: Ik ken deze jongen persoonlijk niet, maar is het dan zo'n groot talent, dat de andere opties zoals boven genoemt, minder zijn??????
Of zou de Boer gewoon op een 4-4-2 van Feyenoord rekenen, waardoor hij het risico wel aan durft???

21 oktober 2011 om 12:12

Zeker weten dat je met Blind tegen Guidetti meer kans heb dan met Ooijer tegen Guidetti. Blind is sneller en behendiger dan Ooijer. Ook is Blind links, en dan kan je gewoon met een rechtsbenige en een linksbenige centraal achter spelen. Blind is in de opbouw ook beter dan Ooijer.
Blind word door de meeste mensen gewoon verkeerd beoordeeld, als linksback komen zijn kwaliteiten niet heel goed uit, maar als centrale verdidiger is het een prima stand-in.

Ooijer moet echt zo snel mogelijk weg, hij brengt helemaal niks meer, het enige wat hij heeft is ervaring, maar dan kan De Boer net zo goed zelf weer gaan voetballen, zeer waarschijnlijk doet hij het dan nog beter dan Ooijer ook.

21 oktober 2011 om 12:14

Op zulke momenten mis je een nuttige speler als Lindgren. Dan kon hij de plek van Enoh opvangen. Mijn inziens hoort Jan gewoon centraal in de verdediging te staan. Daar komt hij het best tot zijn recht in mijn optiek.

Ooijer is inderdaad een gesloten boek, die moet men aan het eind van het seizoen laten gaan.

21 oktober 2011 om 12:15

Andere opties zijn voor linksback Anita en Blind, Anita is als linksback beter dan Koppers, maar je kan Anita ook goed op 6 kunnen gebruiken, aangezien Enoh er niet bij is. Blind is als linksback denk ik wel de mindere van Koppers, dus daarom dat hij er misschien in staat, maar De Boer kan ook nog schuiven met Vertonghen en blind op centrale verdediger zetten. Daar is Blind wel beter dan Koppers. Dan kan Anita 'gewoon' linksback spelen.

21 oktober 2011 om 12:18

Ik ben het ook met je eens dat Blind door de meeste lezers verkeerd wordt ingeschat.
Als linkerverdediger zie ik hem ook liever niet. Maar in het centrum heeft hij helemaal niet onverdiensteljjk gespeeld tot nog toe.
Ook denk ik dat hij niet eens slecht zou misstaan als VM. Voetballen kan hij wel. Alleen misschien niet zo'n balafpakker als Anita.
Anita het liefst op VM. Die kan misshcien niet zo goed stofzuigen als Enoh, maar er zit wel veel meer voetbal in Anita. Als Anita inderdaad op VM terecht komt op zondag, dan ben ik er aardig van overtuigd dat Anita de definitieve nieuwe VM wordt voor de komende tijd. En ik denk dat zal blijken dathet een hele goede zet zal worden.

21 oktober 2011 om 12:32

Ik roep al enige tijd dat ik Vertonghen op CVM goed vind. Hij is sterk, kan aanvallen en kan de lijnen goed uitzetten. Ik ben ook geen fan van Blind maar bij gebrek aan beter zou ik ook Blind in het centrum zetten. Blind in het Centrum met Vertonghen ervoor is ook prima voor de eredivisie.

Dat is wel leuk voor koppers hoogwaarschijnlijk, toch weer een nieuwe Linksback erbij.....
Alleen moet ik nog wel zien of hij het wel aankan

21 oktober 2011 om 12:15

ik dacht dat Koppers eigenlijk een CV was? Bij Fifa 12 is ie inderdaad wel een CV haha..

De zoveelste lincksback al. En het net begint zich nu toch wel te sluiten om Daley Blind. Want wie heeft hij nu, als het doorgaat, allemaal voor zich? Boilessen, Anita en dan dus Koppers. Dan wordt het wel tijd om eieren voor je geld te kiezen. Blind komt te kort voor Ajax helaas. Beter gaat hij eerst naar een andere club om stappen te maken. Als hij zich dan ontwikkelt kan hij misschien altijd nog terugkeren.

Wel mooi dat er alweer een talent de kans krijgt. Denk dat er momenteel bij Ajax van alle clubs het meest eigen talent de kans krijgt. Goede zaak.

21 oktober 2011 om 10:33

blind is denk ik bij geen enkele club geschikt als linksback.
hij is veel te langzaam en tegen elke fatsoenlijke buitenspeler met enige snelheid legt hij het af...
hij zal sowieso moeten vertrekken vind ik want hij heeft helaas aangetoond het niveau niet aan te kunnen, hij is eigenlijk gewoon te langzaam voor alles.
als verdediger kun je hem niet opstellen want dan kun je geen druk naar voren zetten en kun je niet met ruimte in je rug spelen (waardoor je achteruit moet lopen en het veld langer wordt wat niet echt handig is)
enige positie zou dan verdedigende middenvelder zijn of zo maar ja, ook dat is dan nog even afwachten.
bij ajax zal hij in ieder geval nog erg weinig speeltijd krijgen (en terecht)

21 oktober 2011 om 10:37

Als je over de 'top'clubs hebt in Nederland wel ... Maar in de hele eredivisie vgm niet ... De Graafschap heeft dit jaar al: Van der Pavert, Janssen, Evers. Breinburg, El Hassnoui, Kaak gebracht als jeugdspelers ...

21 oktober 2011 om 10:52

Daar heb je zeker een punt. Maar bij Ajax zouden ze ook kunnen kopen (wat ze eerder ook meer deden). Bij clubs als De Graafschap is het noodzaak. Daar is geen geld. Maar ik doelde inderdaad op clubs uit de (sub)top. Tenminste, op clubs die wel zouden kunnen kopen,maar het niet of minder doen en steeds meer proberen eigen jeugd een kans te geven.

21 oktober 2011 om 11:46

Het net begint zich niet te sluiten voor Blind. Het is terecht gesloten voor de linksback positie. Daar past Blind absoluut niet. Op de centrale positie heeft hij echter prima wedstrijden gespeeld. Als backup voldoet hij op die positie uitstekend.

21 oktober 2011 om 11:52

Je gaat niet je hele carrière als back-up in de Ajax-selectie zitten. Dan nog liever een stapje lager zou je zeggen. En zou hem wel eens als verdedigend middenvelder willen doen. Heeft hij bij Groningen ook wel eens gespeeld en veel slechter dan Enoh kan hij sowieso niet zijn. Maar nu krijgt Anita de voorkeur. Die overigens ook beter is dan Blind en Enoh.

21 oktober 2011 om 13:08

Slechter dan Enoh kan het niet zijn? Heb jij afgelopen dinsdag wel gekeken of weet je nog steeds niet dat Enoh een fantastische comeback heeft gemaakt. Zelf vond ik deze man eerst ongelooflijk slecht maar hij heeft zichzelf fantastisch verbeterd.

21 oktober 2011 om 13:38

Ben het gewoon niet met je eens. Ballen afpakken kan hij. Fatsoenlijk vooruit voetballen niet. En hij was afgelopen week minder slecht, maar één zwaluw maakt geen zomer en hij was nog steeds niet goed.

21 oktober 2011 om 14:56

Enoh was helemaal niet goed afgelopen dinsdag. Heb veel sympathie voor die gast, maar ook afgelopen dinsdag leed hij weer balverlies op plekken waar het absoluut niet mag. Een speler op zijn plek moet een zekerheidje zijn. Dat is Enoh absoluut niet. Met een controleur echter hem kan hij heel nuttig zijn. Als controleur zelf is levensgevaarlijk.

21 oktober 2011 om 13:30

Blind is back up voor vertonghen..

Zo moet het ook zijn. Enoh kan niet spelen, dus wat doe je dan? Niet je elftal verschuiven, nee gewoon een talent erin! We spelen thuis & dat scheelt al een stuk. Met Vertonghen naast hem die hem goed zal coachen komt het helemaal goed

Vermeer
v.d. Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Koppers
Eriksen
Anita
Janssen
Sulejmani
de Jong
Boerrigter
21 oktober 2011 om 10:32

Helemaal mee eens. Niet je hele elftal omgooien voor één positie, maar gewoon vertrouwen op je goeie jeugdopleiding. Zoals Ajax is groot geworden.

21 oktober 2011 om 10:32

Dit is ook gewoon de sterkste opstelling in mijn ogen, met normaal Sigthorsson en Boilessen ipv De Jong en Koppers. De jong heeft laten zien dat hij goed kan functioneren in de spits, nu hopen dat Koppers net zo goed kan debuteren als Boilessen vorig jaar Ik heb er vertrouwen in zondag.

21 oktober 2011 om 13:09

Boilesen kwam als invaller, dat is toch even makkelijker.. Koppers moet meteen in de basis beginnen maar heb er erg veel vertrouwen in

Ik hoop dat de Boer het aandurft. De bezetting op linksback blijft problematisch. Boilesen heeft aangetoond een goede back te zijn, maar vooral in aanvallend opzicht. Verdedigend is het bij hem, voorafgaand aan zijn blessure, ook allemaal erg matig geweest.

Blind heeft tegen vooral tegen PSV aangetoond niet op dit niveau mee te kunnen draaien waar hij in de laatste 20 minuten vier keer er compleet uit werd gelopen door een niet in form zijnde en uitgeblusde Jermain Lens.

Tot nu toe vind ik dan alleen Anita een zekerheidje op die positie, maar gezien zijn voetballende kwaliteiten komt hij beter tot zijn recht als Cdm. Koppers lijkt echter wel enige body (en lengte) te brengen in de verdediging. Ik ben zeer benieuwd

Koppers heeft het in de voorbereiding heel goed gedaan en is ook een groot talent. Daley Blind heeft het al meerdere malen laten afweten dus gooi Dico maar voor de leeuwen. Ik denk ook wel dat hij gaat debuteren, afgelopen dinsdag toen Anita last kreeg moest Koppers warm lopen en Blind blijven zitten (bij een 0-1 stand). Dat zij mij eigenlijk al genoeg....

Wel raar dat Blind het niet waar kan maken bij Ajax terwijl hij het bij Groningen toch heel goed deed. Ik denk dat hij het beste kan vertrekken bij Ajax, naar een club waar de verwachtingen iets minder hoog zullen zijn.
Ik ben benieuwd of De Boer het aandurft om weer voor een debutant te kiezen, is toch vaak een risico, zeker in zo'n beladen wedstrijd...

ben benieuwd naar koppers. gelukkig geen blind die komt echt tekort voor de linksback positie. ben ook blij dat hij vasthoudt aan de aanvallende rol voor theo!

Leuk dat Ajax, steeds meer jeugdspelers laat debuteren. Jeugdspelers hebben bij Ajax echt dus een kans, waar je bij andere teams vaak ziet dat ze de kans amper krijgen.

dat is een oplossing inderdaad, ben benieuwd of frank dit echt doorvoert.
je zou echter ook kunnen denken aan ooijer als verdedigende middenvelder of je zet ooijer in het centrum en je schuift vertonghen door...
maar ja goed, we wachten af, zolang janssen maar op de goede positie speelt ;

21 oktober 2011 om 10:57

Ooijer als verdedigende middnevlder. Haha, als Feyenoorder hoop ik daar eigenlijk op...

21 oktober 2011 om 12:53

naja frank zal daar niet voor kiezen maar ooijer kan daar gewoon spelen hoor.
zorgt ook nog eens voor extra body op het middenveld, is verdedigend gewoon goed als vm en opbouwen kan hij ook dus zo vreemd is het volgens mij niet...

Ook met Dico Koppers zal Ajax deze wedstrijd gewoon eenvoudig gaan winnen! Feyenoord wordt zwaar overschat, zo'n sterke ploeg is dat niet. Kijk hoe eenvoudig ADO ze op de pijnbank legde.

Ik verwacht een 3-0 en eenrichtingsverkeer richting het doel van Mulder!

Hee Frank en zet Ligeon er dan ook maar meteen bij joh, slechter dan Greg op dit moment kan het niet worden. Hoop dat die nwe jongen komt en het goed gaat doen. Die diverse verdedigingsplekken zijn zo slecht bezet bij Ajax, dan moet je toch bij je eigen jeugd gaan kijken. Die Ligeon beviel mij prima tegen AZ, ben benieuwd naar deze jongen.

Greg moet je het vertrouwen geven op dit moment. Kan uitstekend voetballen, zit gewoon in een dip. Die heeft vertrouwen nodig & als je nu Ligeon laat spelen is het klaar met hem. Dan speelt hij de volgende wedstrijd nog slechter. Nee ik ben er heilig van overtuigd dat Greg gaat opstaan zondag!

En daarnaast zie ik nog wel nut in Daley Blind, maar niet op de linksbackpositie. Als linkercentrale verdediger kan hij het nog wel aardig doen. Daar heeft hij in de voorbereiding een paar keer gespeeld & niet onverdienstelijk. Laat hem daar maar spelen als Vertonghen niet kan spelen. Beter dan Ooijer in mijn ogen!

21 oktober 2011 om 16:10

Greg speelt toch ook gewoon, dus ik snap je reactie eigenlijk niet helemaal, niet echt aan het artikel gerelateerd..

Ah, eindelijk de ethiek waar wij Ajacieden zo van houden. Valt er iemand weg? Dan ga je niet schuiven, maar stel je gewoon de volgende speler in de hiërarchie op die positie op. Koppers verdient overigens een kans. Rammelt al enige tijd aan de poort. Daarnaast gaan we eindelijk ons gedroomde middenveld in actie zien. Ben tegelijk verheugd en nieuwsgierig!

Dit is overigens wel een duidelijk signaal aan het adres van Daley Blind. Die jongen gaat hoogstens centraal achterin nog een kans krijgen.

21 oktober 2011 om 11:43

Ik weet niet waar je het over hebt, want De Boer is juist wel aan het schuiven! Sigthorsson raakt geblesseerd en in plaats van de tweede spits Bulikyn op te stelllen schuift hij De Jong naar de spits. Van der Wiel was geschorst en toen schoof hij Alderwereld naar rechtsback in plaats van met Ligeon in de basis te beginnen. Nu is Enoh geschorst en hij schuift Anita door naar het middenveld. Ik weet wel dat ze eerder op die posities hebben gespeeld maar het blijft schuiven.

21 oktober 2011 om 12:41

Ik beweer ook helemaal niet dat De Boer niet aan het schuiven was geslagen in het duel tegen AZ. Dat deed hij inderdaad wel. En dat vond ik juist jammer. Hij had direct Ligeon moeten laten starten, want Alderweireld rechtsback en Ooijer in het centrum pakte dramatisch uit. Daarom ben ik zo verheugd dat hij dat dus nu wel van plan is. Anita schuift hij nu inderdaad door. Maar iedereen weet dat Anita van origine een middenvelder is. Hij komt nu dus eindelijk op de plek te spelen waar hij hoort te spelen.

Dat De Jong in de spits speelt nu Sightorsson er niet bij is, betekent dat Bulykin de derde spits is in de hiërarchie. Nog achter De Jong dus.

21 oktober 2011 om 13:10

Inderdaad, Anita is een middenvelder. Dus waarom speelde ie linksback? Inderdaad, omdat De Boer weer eens aan het schuiven was geslagen. Met andere woorden: De Boer is een schuiver.

Ajax toont lef en durft een jeugdspeler op te stellen. Dit is iets prachtigs en handig tegelijk. Dico is echte opkomende back en laat zien dat ie rijp er voor is.

21 oktober 2011 om 10:48

Het is maar net wat je ervan vind. Ik vind dit niet van lef getuigen ofzo. Als je met Blind als links back gaat spelen weet je al zeker dat hij een paar keer uitgespeeld word.
Ik lijkt mij op het 1e gezicht een goeie keuzen van Frank de Boer, maar om dan meteen al te zeggen dat hij lef heeft, nee dat gaat me te ver...

En daarnaast is hij ook nog eens de 3 of 4e keuze als links back achter Boilesen en Anita.
Dus lef is niet het juiste woord ;

Laten we zondag hopen op een 'klassiek' waardige pot!

21 oktober 2011 om 11:00

Idd als je met blind zou gaan spelen heb je meer lef dan met een Dico koppers;
Hetzelfde dat als je met theo op vm gaat spelen dan heb je ook lef.

Goed zo Frank, dat is des Ajax.
Laat Dico maar doorschuiven weet iemand of dit een echte lb is en geen gemaakte en zijn zijn verdedigende kwaliteiten beter als aanvallend, want met Theo en Derk op links is het aanvallend genoeg!
Jantje kan hem mooi sturen en evt rugdekking geven.
Hoop voor een mooi debuut voor deze nieuwe linksback van Ajax.

Betreft Anita nu staat hij op de goede plek en hoop dat hij het waarmaakt, qua lengte komt hij toch wat tekort vind ik.

Als supporter van een andere club vind ik het toch wel jammer dat Ajax nu langzamerhand een logische opstelling begint te krijgen. Ik vind het wel opvallend dat eigenlijk bijna iedereen de ideale opstelling wel zag terwijl Frank de Boer nog zo aan het puzzelen was met het middenveld / de opstelling.

Maar voor iedereen die nu zegt dat dit het beleid van Ajax is heb ik wel de vraag of o.a. Feyenoord en de Graafschap dan ook een ajax beleid hebben. Daar staan ook heel veel jeugdspelers in het elftal !!

Volgens mij heeft het opstellen van deze linksback meer te maken met de eerder gemaakte fouten. Blind komt bijvoorbeeld te kort voor Ajax (zeker als linksback). Dit betekend dat ze maar 1 linksback hebben. Of je moet het elftal door elkaar halen en Vertonghen linksback maken.

21 oktober 2011 om 10:46

Naja puzzelen, hij was gewoon overtuigd dat het met Janssen als controleur wel kon gaan lopen. Je zou natuurlijk als het allemaal werkt wel een fantastisch aanvallend middenveld creeren. Maar als de afspraken niet na gekomen worden en het zo´n zooitje wordt als dat het werd dan kan je inderdaad maar beter omschakelen.

Een middenveld met Anita, Janssen en Eriksen is ook een fantastisch middenveld.

21 oktober 2011 om 11:46

Je kan ook zeggen dat De Boer koppig bleef volhouden met zijn middenveld terwijl het hele land al zag dat het niet werkte. In feite werd hij gered door de blessure van Sigthorsson, toen vielen de puzzelstukjes toevallig in elkaar.

Gewoon voor de leeuwen gooien, we moeten niet tegen Real Madrid maar met alle respect tegen Feyenoord.

21 oktober 2011 om 10:57

sinds wanneer hebben wij respect voor feyenoord

De visie van de Boer is duidelijk; de jeugd heeft de toekomst, en terecht! Mooi voor Koppers dat hij waarschijnlijk zijn opwachting gaat maken in het eerste elftal. Ik ken zijn voetballende kwaliteiten verder niet, dus ben benieuwd wat hij laat zien. Daarnaast hoop ik ook dat Ligeon bij de selectie zit want Van der Wiel zit momenteel absoluut niet lekker in zijn vel! Ik verwacht zondag een mooie pot voetbal, met een een ruime overwinning voor Ajax!

PS: Kan de opstelling niet verwijderen / aanpassen.

Vermeer
Ligeon
Alderweireld
Vertonghen
Koppers
Eriksen
Anita
Janssen
Sulejmani

Dus Blind mag weg in de winter? Hij wordt hier namelijk nogal gediskwalificeerd.

21 oktober 2011 om 11:00

Iedereen is nodig in de selectie, aangezien de spoeling erg dun is. Iedereen ziet Blind als linksback, maar dat is hij niet. Hij is een centrale verdediger. Maar iedereen loopt maar klakkeloos achter de mening van Johan Derksen e.d. aan en heeft ook geen eigen mening. Ik ben ook blij dat Frank de Boer de opstelling maakt en niet iedereen die maar op dit soort berichten reageert.

21 oktober 2011 om 11:33

Waarom dan niet Vertonghen op het middenveld en Blind centraal achterin? Ik vind dat de Boer veel omzettingen doet om Blind maar niet te hoeven opstellen. Ik vrees voor hem dat het einde verhaal wordt. Op rechts- en linksback is hij al derde keus en in het centrum krijgt hij ook geen vertrouwen.

Toch wel leuk om te zien dat we in nederland echt een probleem hebben op de linksback positie.ik ben benieuwd of dit een linksback is die de europese top kan halen en of dit dan de man is die de plak in het nl kan onvullen over een paar jaar.
Het valt in nederland niet mee om een echte lb op te leiden.

Ik ken deze jongen niet dus ben benieuwd

21 oktober 2011 om 11:04

In Nederland is dit probleem al jaren aan de orde. We zijn al jaren bezig om met middenvelders op de linksbackpositie neer te zetten. Van Bronkhorst is hier het beste voorbeeld van. Het zijn dan ook vooral middenvelders die hier in Nederland doorbreken. Kijk naar Oranje, het is toch niet normaal hoeveel middenvelders er lopen die elkaar bijna niets ontlopen?

21 oktober 2011 om 11:07

Nee mee eens.ik persoonlijk vind dat je geen geld aan een linksback uit moet geven en dat je die moet opleiden.dat kan volgens mij niet zo heel moeilijk zijn.het hoeft niet gelijk een meevoetballende back te zijn als het er maar 1 is die eens normaal kan verdedigen.ook van der Wiel is op moment geen best voorbeeld.die is de laatste 2 jaar veel te wisselvallig en zal daarom voorlopig denk ik geen stap gaanmaken.

21 oktober 2011 om 12:55

Het probleem van Van der Wiel is dat ook hij geen back is. Hij is juist een inschuivende centrale verdediger. Dus in de verdediging heb je in principe 2 a 3 man (Vd Wiel, Vertonghen en de linksback) die niet op hun oorspronkelijke posities staan. Want Vertonghen is van oorsprong ook gewoon een linkermiddenvelder. En Anita, Blind en Koppers zijn van oorsprong ook geen linksback.

Ben benieuwd. Ik denk dat met een jongen die debuteert en van der Wiel die compleet uit vorm is er wel wat te halen is op de vleugels voor Feyenoord. Hopen dat Cabral zijn dag heeft en Schaken zijn goede niveau doorzet.

De beste oplossing van de Boer. Janssen op de positie van verdedigende middenvelder is geen optie meer natuurlijk. Ben benieuwd wat Koppers kan gaan brengen als linksback, als hij ook daadwerkelijk ingezet gaat worden. Slechter dan Blind kan niet, dus dat zou hem wat zelfvertrouwen moeten geven. Het zou wel precies de opstelling zijn zoals ik hem het liefst zie op dit moment zie. Alleen dan op het moment met Koppers in plaats van Boilesen en Siem de Jong in plaats van Sigthorsson. Ben benieuwd wat Ajax gaat laten zien tegen Feyenoord.

Vermeer
V.d. Wiel
Alderweireld
Verthonghen
Koppers
Eriksen
Anita
Janssen
Sulejmani
de Jong
Boerrigter
21 oktober 2011 om 11:03

Ik verwacht ook deze opstelling. Na het goede resultaat in de CL zal Ajax ook nog eens een vertrouwenboost hebben gehad. Als Feyenoorder gun ik het Ajax wel in de CL, maar ik zag liever dat die wedstrijd een weekje later was ;. En ook nog eens Janssen op zijn "vertrouwde" plek. Wordt zeer zwaar voor Feyenoord. Maar de bal is rond, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, niet geschoten is altijd mis, niets is onmogelijk, en al die andere spreuken dus we zien wel wat het gaat worden. In ieder geval hoop ik op een mooie, spannende wedstrijd, want dat verdienen de supporters wel.

21 oktober 2011 om 12:43

Dit is de opstelling waarmee Ajax gaat beginnen tegen Feyenoord, vandaar het duimpje omhoog;;

Ik heb altijd gezegd in mijn archief dat Vurnon Anita niet potten kan breken op de linksback positie, daar komt hij gewoon te kort. Als hij tegenover Cristiano Ronaldo en Roy Beerens komt te staan, dan weet je al van te voren dat die 2 aanvallers een makelijke wedstrijd voor de boeg krijgen. Boilesen is natuurlijk de nummer 1 op linksback positie en daarna hoop ik toch Dico Koppers, hij doet het overigens niet slecht bij Jong Ajax.

Leuk voor die jongen laten we hopen dat het een toptalent is. Alleen hij mag zondag wel fouten maken tegen feyenoord
Ik mag hopen dat niet cabral in de basis staat, maar schaken die is naar mijn mening meer in vorm.

Iemand die mij de sterke punten en zwakke punten kan opnoemen van Dico Koppers. Is het een aanvallende of juist verdedigende verdediger. Is hij snel(hoop sneller als blind)?

21 oktober 2011 om 11:08

Koppers is van nature een aanvaller. Dus dit is in Nederland de zoveelste omgeturnde speler die op de linksback-positie terecht is gekomen.

21 oktober 2011 om 11:39

Ik verwacht dat hij sterk is in de lucht :-).

Pijnlijk dit voor Daley. Dus dan is hij gedegradeerd tot 4e linksback, achter Anita, Boilesen en Koppers.
Misschien maar eens gaan verder kijken in de winterstop.

21 oktober 2011 om 11:48

of op een andere positie richten.. stand-in van Vertonghen ofzo

Ik hoor zoveel ajacieden over hem opscheppen, maar ga ik ook eens een ajacied vinden die weet wat zijn kwaliteit is? verschillende fora gevraagd maar nog geen antwoord gehad, hier iemand een idee?
Leuk trouwens dat iedereen een mening klaar heeft liggen zonder iemand te zien.

21 oktober 2011 om 11:13

Het is altijd maar afwachten hoe zo'n talent het gaat doen en of hij ook een meerwaarde heeft voor de komende jaren. Koppers is van oorsprong een aanvaller, dus waarschijnlijk in de Ajax jeugd uit nood naar achteren gehaald. Maar het blijft afwachten, vooral ook omdat diverse spelers ,waarvan werd gezegd dat het grote talenten waren, tegen Noordwijk het niveau niet eens aankonden.

21 oktober 2011 om 11:48

Een ding weet ik en dat is dat hij bij de vertegenwoordigende elftallen altijd Bruno Martins Indi voor zich heeft moeten dulden.

Nou Cabral, je kan je zondag onsterfelijk maken door na de fluitconcerten van vorige week de nieuwe linksback van Ajax dol te draaien. En een goal te maken. Zoek die goser maar op, vanaf de eerste minuut.

Koppers was vroeger aanvaller, maar nu dus een opkomende linksback. Ook kan hij links centraal in de verdediging uit de voeten. Zijn sterke punten: passing met links, zijn snelheid en vooral zijn overzicht en inzicht. Zijn rechterbeen is zwak en koppend (ondanks zijn naam) kan veel beter.

Geen slecht idee lijkt mij. Theo hoort gewoon aanvallend te spelen en niet verdedigend. Na Enoh en Anita heeft Ajax voor zover ik weet geen (goede) verdedigende middenvelders. Dus is dit gewoon een hele logische oplossing.

Sja cabral is in goede doen, ken de kwaliteiten van koppers niet maar zie dan aan de ene kant liever anita linksachter, maar aan de andere kant met anita op het middenveld heb ik wel meer vertrouwen in dat we op het middenvel niet zomaar word overlopen..

Maargoed als koppers linksachter staat zal verthongen hem moeten steunen/sturen en anita moeten zakken tijdens een aanval van feyenoord dus dat word flink wat meters maken voor anita..

Het verbaast me niet dat niet Blind, maar Koppers wordt opgesteld. Ik vind Blind een zeer zwakke back, ik zou weleens willen zien hoe Koppers de linksback in zou vullen.

Wat een halve wedstrijd van Theo Janssen wel niet los kan maken.

De nieuwe mix van C. Ronaldo en Messi is los, hij heeft een halve wedstrijd goed gespeeld tegen AZ en een enorm belangrijk doelpunt gemaakt.
Nu moet het hele spel erop aangepast worden, ajax zal nu niets meer verliezen...
Laten we is rustig afwachtten of dit een vervolg kan krijgen.

Enoh eraf tav Anita is voor de tegenstander weinig verschil denk ik, ze zullen er nu niet anders door voetballen, dat er nu een linksback debuteert zal voor Koeman reden zijn om bloed te ruiken en misschien toch voor 4-3-3 te gaan of om vd Wiel los te laten en Cabral of Schaken tegenover Koppers te zetten.

De Boer begint eindelijk de mensen op de juiste plek te zetten. Ik ken Koppers niet, maar blijkbaar is hij goed genoeg om Anita z'n plaats in te nemen, waardoor Anita door kan schuiven naar het middenveld en Janssen dieper kan komen te spelen. Ik ben niet voor Ajax, maar op deze manier wordt het wel leuker om naar te kijken.

Vind het raar dat De Boer nu pas eindelijk inziet dat Theo een aanvallendere rol moet krijgen. Dit was allang bekend dat hij daar veel meer van waarde zou zijn. Overigens beter te laat dan nooit.

21 oktober 2011 om 12:47

Helaas dat het wel gebeurd uit nood en niet uit een verbeterd inzicht van Frank de Boer, maar goed, als hij maar in ieder geval in ziet na de wedstrijd van Zondag dat dit de weg voorwaards is dan ben ik tevreden.

Ik maak hier dus uit op dat blind door alles en iedereen is voorbij gestreefd! Boilesen, anita en koppers is de hierachie op dit moment... Mijn antwoord is dan, verkoop blind met een terugkoop clausule!! Dit kan je z'n iemand niet aandoen, hij weet nu gewoon dat hij 0,0 minuten zal gaan maken dit seizoen...
Vind het overigens wel een goede hoor! Want schaken/cabral staat aan de rechterkant, dan is blind niet snel en slim genoeg om een van de 2 te stoppen... Alhoewel ik neit weet of koppers dat wel zou kunnen, heb hem nog nooit zien spelen. alleen van horen zeggen

ik zou hem wisselen als ajax in de 70ste min 2-0 voor staat want dan kan het geen kwaad meer denk ik

21 oktober 2011 om 12:59

De meeste wedstrijden kun je ook gewoon makkelijk 3-4-3 spelen.

Mooizo! Ik zat al et wachten op het moment dat hij ging inzien dat Janssen op linkshalf moet en gewoon een debutant op de linksback moet zetten en als vdwiel slecht speelt ook Ligeon gewoon rechtsback zetten. Vdwiel gaat dan beseffen dat het echt beter moet en dan gaat hij weer presteren. Keep up the good work Ajax!

Over 3 jaar met dit elftal knallen!

Een goede zaak om de jeugdspelers een kans te geven. Dat geeft een goed signaal af aan de spelers in de jeugd om goed hun best te doen. Ze krijgen een eerlijke kans om zich te bewijzen.
Door blessures en schorsingen maken ze kans op hun debuut en kunnen zich bewijzen.

Tja, op zulke momenten verbaas ik me eigenlijk dat Burnet zo gemakkelijk van de hand is gedaan. Al rouw ik er als Groningen-sympathisant uiteraard niet om

21 oktober 2011 om 12:49

Er zijn ook een hoop Ajacieden die er zo over denken. Maar in de voorbereiding gingen we er van uit dat Blind goed genoeg zou zijn als back-up voor links back. Helaas heeft dat gebleken niet zo te zijn. Misschien, en dat hoop ik, werd bij Ajax Dico Koppers hoger ingeschat dan Burnet.

21 oktober 2011 om 14:03

Laten we ook niet vergeten dat diezelfde Blind het bij Groningen behoorlijk deed, om er bij Ajax vervolgens weinig meer van te bakken. Niets ten nadele van Burnet, maar laat hem eerst maar eens constant blijven voordat men weer gaat roepen dat Ajax een jeugdspeler te vroeg van de hand heeft gedaan.

21 oktober 2011 om 16:56

Het probleem met Blind is meer zijn gebrek aan snelheid, explosiviteit en fysieke kracht. Met zijn inzicht en voetballende vermogens is weinig mis. Maar met zijn skillset kan je niet een buitenspeler uit de wedstrijd spelen. Des te meer heb je er aan in de as van het veld.

Blind zal hard aan zijn fysieke gesteldheid moeten werken, dan zit er nog wel rek in.

Frank de Boer begint eindelijk te snappen, waarom veel supporters wilde dat Theo een aanvallende rol zou krijgen en dat begint Frank nu pas te zien dat hij daar thuis hoort.

Overigens een goeie beslissing om Anita op de plek van Enoh te vervangen en naast hem Eriksen en Janssen op het middenveld neer te zetten. Dico Koppers is de juiste persoon om de linksback positie in te vullen. Ik heb wedstrijden van hem zien spelen bij Jong Ajax, ik moet zeggen.. hij doet het niet slecht in de jeugd net zoals: Lesley de Say, Jody Lukoki en Ruben Ligeon, alle van Jong Ajax.

21 oktober 2011 om 12:57

In de jeugd doen ze het misschien goed, maar volgens mij heb ik diverse spelers tegen Noordwijk al flink door het ijs zien zakken.

Goede beslissing van de Boer. Je moet toch een keer debuteren en wat is er dan mooier om tegen feyenoord te debuteren.

En iedereen die negatief is over Blind. Als linksback is hij echt 3 * niks. Maar als cv doet hij het echt wel redelijk goed. In ieder geval de wedstrijden diie ik van hem heb gezien.

Hij houdt wel woord. De jeugd meer de kans laten geven. Dat is Ajax altijd geweest. Er loopt heel wat talent rond. Ben zeer gecharmeerd van Lukoki en Lesley de Sa. Ik ben ook blij dat hij eindelijk ingezien heeft dat Theo Jansen duidelijk geen verdedigende middenvelder is. Je ziet ook dat het steeds beter gaat. Enige waar ik me nu aan irriteer is Siem de Jong. Afgelopen seizoen was hij behoorlijk goed bezig maar nu is het echt bagger. Ik hoop ook dat als Sigtorsson beter is in februari dat hij Jansen gewoon op die positie laat voetballen. Misschien is het wel een optie om De Jong dan verdedigende middenvelder te laten spelen. Ik hoop dat Ajax dit kan vasthouden wat ze in Zagreb hebben bewezen. Nu maar hopen dat er verder geen blessures vallen. Het begint meer op een team te lijken en dat is iets wat je in de afgelopen jaren niet gezien hebt.

De jong moet weer even wennen aan de spits positie laat Koppers lekker debuteren lijkt mij wel een goede voetballer of je haalt siem de jong uit de basis en je zet Schoop erin van de A1 en je zet Lodeiro mid mid dan laat hij het misschien ook nog wel een keer zien. dan wordt het deze opstelling:

Vermeer
V.D.Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Koppers
Eriksen
Lodeiro
Janssen
Sulejmani
Schoop
Boerrigter

Ik gaf laatst al aan dat dit mij het meest waarschijnlijke leek en ik hierop hoopte. Dit is namelijk wel wat de meeste ajacieden graag zien. Als er iemand niet is gewoon een jeugdspeler op die positie neerzetten. Natuurlijk moet je niet bij 4 afwezigen 4 A junioren voor de leeuwen gooien, maar eentje kan geen kwaad.

Mooi, het is een groot talent als ik de verhalen mag geloven. En dit betekent natuurlijk het einde voor Daley Blind bij Ajax. In de winterstop zal die wel weg zijn denk ik. En ik hoop ook dat dat er in de winterstop een zak(je) met geld voor VD Wiel komt zodat Ligeon voor hem in de plaats kan staan. Want ik denk toch dat hij het een stuk beter zal doen dan dat VD Wiel het de laatste tijd doet.

Met Janssen op links is Ajax op zijn best, dus ik verwacht een normale 2-0 of 3-0 zege op Feyenoord.

Hoop voor Dico dat hij op linksback komt en Anita controlerend gaat spelen zodat Janssen wederom op linkshalf kan staan want Janssen op linkshalf staat voor aanvallender voetbal. Boerrigter voelt hem er beter bij en Anita speelt op de positie waar hij de voorkeur heeft. Dico kan het Cabral goed lastig maken want Cabral is niet zo goed als mensen denken, hij heeft wel leuke actie's maar er mislukken meer dan dat er goed gaan.

Hoop dat dit de opstelling word en dat ze daarmee de 3 punten halen.

Vermeer
Van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Koppers
Eriksen
Anita
Janssen
Sulejmani
De Jong
Boerrigter

Koppers Kan Carbral echt wel aan, Dico is een verdediger die niet gauw in trucjes trap, en gewoon zeer sterk is, een tegen een. hij is snel opbouwend sterk, alleen fysiek is het niet alles.

Lijkt me een goeie zaak hopen op zoiets.

Vermeer
V.D.Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Koppers
Eriksen
Anita
Janssen
Sulejmnai
De Jong
Boerrigter

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren