Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax heeft baat bij succes óf eliminatie van Twente in Champions League

Laatste update:
/

Ajax weet woensdagavond of men als enige Nederlandse club aan het toernooi om de Champions League meespeelt. FC Twente speelt in Lissabon tegen Benfica om een toegangsbewijs voor het allerbelangrijkste Europese clubtoernooi. Vanuit financieel oogpunt is uitschakeling van de Tukkers gunstig voor Ajax, omdat de Amsterdammers dan het geld uit de zogenaamde marketingpool niet hoeven te delen.

Daarentegen moet Ajax vanuit sportief oogpunt juist hopen, dat FC Twente wél het hoofdtoernooi van de Champions League bereikt, zo meldt De Telegraaf. De Amsterdamse club is ingedeeld in pot drie van de Champions League, zodat de kans op twee zware opponenten groot is in de groepsfase.

Ajax kan als tweede in pot drie echter nog wel promotie maken naar pot twee. Drie hoger geplaatste ploegen moeten zich nog kwalificeren voor het hoofdtoernooi, onder andere Benfica. Bij succes van FC Twente en eliminatie van Arsenal of Olympique Lyon verandert de Amsterdamse club van pot.

Olympique Lyon heeft goede papieren om het hoofdtoernooi te bereiken. De Franse topclub, die in eigen land teleurstellend presteert, won haar thuiswedstrijd tegen Rubin Kazan met 3-1. Arsenal won een week gelijken met miniem verschil van Udinese en verdedigt in Italië een 1-0 voorsprong.

Ajax overwintert dit seizoen wel in de Champions League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou dan zie ik al helemaal geen reden om te roepen dat Twente uitgeschakeld moet worden omdat dat zogenaamd meer op zou leveren! (wat ik al belachelijke denkwijze vindt). Vanavond allemaal maar hopen dat Twente door gaat. Als het allemaal mee zit heeft Ajax dan dubbel profijt van dat resultaat. Want als je in pot 2 zit heb je ook meer kans op punten in de poulefase, en ik denk dat ik niemand hoef uit te leggen hoeveel dat op kan leveren.

24 augustus 2011 om 07:26

Dat ligt er natuurlijk maar aan, voor hetzelfde geld tref je bijvoorbeeld Manchester City uit pot 3 als je denkt safe ze zitten in pot 2 , dus ik denk dat het voor Ajax het beste is als Twente het niet redt. Dan zijn ze sowieso verzekerd van die extra miljoenen want met een loting kan het alsnog fout lopen en je hebt geen garanties dat je ook daadwerkelijk wedstrijden gaat winnen. Daarnaast verwacht ik dat Twente in de EL meer punten voor Nederland gaat vergaren dan in de CL, dus ik zie niet in waarom dat een belachelijke denkwijze zou moeten zijn? Geld is tegenwoordig zó belangrijk geworden, dus een paar miljoen die je zomaar op kunt vissen zijn bijna onmisbaar geworden. Als voetballiefhebber zie ik ook het liefste Twente terug in de CL maar als realist weet ik dat de miljoenen voor Ajax broodnodig zijn dus dan kies ik toch voor mijn club als je het niet erg vindt.

24 augustus 2011 om 07:35

@jizzy

Punten in de CL wegen zwaarden dan in de EL, dat ten eerste. Dus kan je beter punten pakken in de CL dan in de EL. Je moet wel zorgen dat je 3e wordt in de poule dan overwinter je in de EL.

24 augustus 2011 om 07:44

FC Twente zou bij plaatsing voor de CL groepsfase, direct al 4 bonuspunten mogen bijschrijven, dus of de EL meer punten oplevert voor Nederland is maar de vraag.

24 augustus 2011 om 08:16

@jc

In de CL behaalde punten tellen helemaal niet zwaarder dan punten uit de EL. Dat is een fabeltje!

Bron: wikipedia

24 augustus 2011 om 08:57

PSV haalde vorig seizoen meer punten voor Nederland dan FC Twente...(dus ook met de bonuspunten voor CL qualificatie). Beiden kwamen even ver in de EL.

Dus in de Europa League vallen wel degelijk meer punten te halen...

24 augustus 2011 om 08:56

@pimarkes.

of te waar is of niet heb ik geen idee van maar wel beetje lachwekkend dat je als bron wikipedia citeert

24 augustus 2011 om 11:20

Je ontvangt gewoon evenveel punten, maar als je bv. 2x wint in een knock-out fase, ontvang je meer punten dan als je 2x gelijk speelt en je gaat door. Dan gaat het er dus niet om of je in de CL of EL speelt. Alleen vanaf de kwartfinale krijg je bij CL meer bonuspunten dan in de EL, dus voor het nederlands voetbal kzal het beste zijn als Twente vandaag 0-0 of 1-1 speelt. Dan krijgen ze nog een punt voor het gelijkspel en in de EL zullen ze meer punten gaan halen dan in de CL. Voor Twente zal natuurlijk het beste zijn als ze CL halen, dus ja... Waar moet je hopen? Dat ligt er denk ik aan voor wie je bent. Ik ben voor Ajax, maar hoop toch gewoon dat Twente wint...

24 augustus 2011 om 14:39

Feitelijk is de Uefa cup (of hoe dat ding tegenwoordig ook heet) beter om punten te behalen dan de CL. Het aantal punten is namelijk hetzelfde alleen de tegenstanders zijn slechter. Als je de cijfers gaat bekijken zal je bijvoorbeeld ook zien dat er vorig seizoen geen enkel land is dat meer punten heeft binnengesprokkeld dan Portugal. Engeland 2de en Spanje 3de. Nederland heeft het met 11,166 punten ook uitzonderlijk goed gedaan.

24 augustus 2011 om 15:57

@pimarkes

Daar heb je helemaal gelijk in. Per wedstrijd is de waardering gelijk waar het gaat om behalen van punten.
Het enige verschil zit um in het bonuspuntensysteem. Die zijn ind e CL wel hoger. Alleen hoe groot het verschil is weet ik niet en ook niet waarop het halen van bonussen gebasseerd is.

24 augustus 2011 om 07:48

Zoveel Ajacieden roepen dat ook niet. Valt me juist op dat een hoop Ajacieden Twente het beste gunt in tegenstelling tot de Twente supporters vorig jaar

24 augustus 2011 om 09:37

@@ajax2011
Het is maar net wat je wil lezen he, ook de meeste Twente supporters zien Ajax graag in de CL.

Het valt me sowieso op dat sommige lieden daar altijd over zitten te klagen. Andere supporters gunnen Ajax niets, ze zijn allemaal tegen ons, enz. Boehoe.....het is maar net waar je je op focust.

24 augustus 2011 om 13:01

Inderdaad het is een beetje hypocriet. Als Twente kampioen was geworden, had het de Twente aanhang echt niet zoveel uitgemaakt of Ajax zich wist te plaatsen voor het hoofdtoernooi of niet. Nu moeten wij 'ajacieden' hopen dat Twente zich plaats, omdat dat goed zou zijn voor het Nederlands voetbal. Waar ik mijn vraagtekens bij zet. Twente kan immers makkelijker punten in de EL dan in de champions league pakken. Maar verplaats je eens in de ajacieden, onze club zou een paar miljoenen extra krijgen, als Twente het niet zou halen. Ik denk dat veel mensen met een beetje empathisch vermogen het wel zouden weten.

24 augustus 2011 om 13:39

In Europa ben ik altijd voor Nl-clubs, ook al ben ik Ajax supporter. Heb tijdens de Uefa-cup finale gejuicht voor Feyenoord tegen Dortmund. En zal vanavond voor Twente juichen als ze winnen.

Succes Twente!

24 augustus 2011 om 22:07

Ik gun Twente al het succes, tenzij dit ten koste gaat van Ajax.

Ik denk dat financieel gezien het juist gunstig is voor Ajax dat andere clubs het ook goed doen in Europa, op lange termijn.

Lyon en Arsenal gaan niet uitgeschakeld worden. Maar ik vind dat denken aan die Tv-gelden een beetje kortzichtig, Ajax heeft baat bij een sterke Eredivisie net als elk ander team in de competitie. Als Twente zich kwalificeert krijgen ze een hoop tijd in de internationale spotlight en 7,2 miljoen aan startgeld die ongerelateerd is aan de Tv-pot. Daarbij denk ik dat het sowieso tot een iets beter seizoen voor Ajax kan leiden aangezien de CL een stuk zwaarder is dan de EL.

24 augustus 2011 om 08:57

Nou ik denk dat Arsenal het nog lastig gaat krijgen zonder Cesc, Nasri en Wilshere.

Ik hoop dat Twente het vanavond gaat halen. Iedereen heeft er baat bij wanneer er weer 2 directe champions league plaatsen zijn en 1 voorronde champions league. Wordt de competitie alleen maar beter van.

24 augustus 2011 om 08:29

Hehe, voordat we zover gaan komen moeten we eerst Rusland en Portugal voorbij op de ranglijst, en voordat we zover zijn, zijn we als het een beetje meezit 10 jaar verder

24 augustus 2011 om 10:03

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, alhoewel Rusland wel mee valt. Die Russen en hun competitie worden nu een beetje gehypet vanwege Eto'o, maar als je naar de ranglijst kijkt/opzoekt dan zie je dat Nederland volgend jaar zeer waarschijnlijk over Rusland heen gaat. Portugal wordt wel een tien jaren plan.

fc twente eruit is slecht voor het nederlandse voetbal, ajax krijgt dan tegenstanders als real madrid, chelsea e.d

we moeten gewoon het geluk hebben dat we de superteams ontlopen, zowel voor twente als ajax.

24 augustus 2011 om 07:36

En als Twente wel doorgaat dan komt Ajax niet tegen die superteams??
Vorig jaar heeft Ajax sportief gewoon wat ongelukkig geloot door Real Madrid uit pot 2 te loten. Sterker kon je niet krijgen. Financieel en voor het affiche was dit natuurlijk wel geweldig!

Verder hoop ik eigenlijk dat Twente toch nog voor een stuntje kan zorgen, zodat ze de CL halen! Dan Ajax maar in pot 3. In de CL zullen ze nu toch nog geen potten kunnen breken! Gewoon weer hopen op 2 clubs met Europees aanzien en een ploegje uit pot 4 wat simpel te verslaan is zodat je kan overwinteren in de EL!

24 augustus 2011 om 08:29

Daarnaast, had je tegen auxerre uit iets beter gepresteerd (kijk ook nog met een schuin oog naar de scheids, die ons niet meezat) waren we alsnog door.

24 augustus 2011 om 08:41

Als Ajax van Auxerre had gewonnen uit, hadden ze als de resultaten in de overige wedstrijden hetzelfde waren gebleven boven AC Milan geëindigd. Echter als je de wedstrijd tegen Milan (0-2 winst) zag wist je dat Milan toen niet alles gaf omdat ze al geplaatst waren door het uit verlies van Ajax tegen Auxerre. Als Ajax gewonnen had van Auxerre had Milan wel beter zijn best gedaan.

24 augustus 2011 om 08:59

Dan had ac milan die laatste wedstrijd wel iets anders gespeeld en had je daar niet zo eenvoudig gewonnen

24 augustus 2011 om 09:21

Inderdaad!
Je kan niet alles op die wedstrijd afschuiven aangezien er daarna nog 2 wedstrijden op het programma stonden!
Ajax behaalde op papier natuurlijk een fenomenale overwinning in San Siro, maar Milan stond al 4 punten voor op Ajax met die wedstrijd als afsluiting! Ik kan me niet voorstellen dat Milan hetzelfde voor de dag gekomen was als het verschil maar 2 punten was.

24 augustus 2011 om 09:35

mee eens, maar een milan op halve kracht is nog een mooie prestatie.
maar tegen een real madrid hadden we echt niets in te brengen

@mjah er is een kans dat als twente doorgaat ajax in pot 2 kan komen.. 1 superteam en 2 wat mindere staat in de tekst
en als een arsenal het ook niet red...

24 augustus 2011 om 10:41

In de tekst staat dat Ajax alleen in pot 2 kan komen als er 2 clubs uit het rijtje Benfica, Lyon en Arsenal zich niet weten te plaatsen voor de CL!

24 augustus 2011 om 09:58

Net alsof dat iets uitmaakt. Vorig jaar had Ajax ook de zwaartste poule in de CL. Echt die potten kunnen me gestolen worden. Het is voor Ajax beter als ze als enige Nederlandse club actief zijn in de CL, Twente zal (net als elke andere Nederlandse club) meer punten halen in de Uefa cup dan in de CL.

24 augustus 2011 om 11:33

CL punten tellen dubbel sinds dit jaar. Gezien de prestaties van Twente in de CL van vorig seizoen praat jij dus onzin.

Edit: zie dat pas geldt bij knock-out rondes. Maar voor de CL krijg je wel 4 plaatsingspunten. Wat dus gelijk staat aan 2 overwinningen. Dus Twente in de CL wordt je zeker niet slechter van. Helemaal als ze ook nog 3e worden. Dit geldt ook voor Ajax.

Twente gaat het wel halen Ruiz word man of the match

24 augustus 2011 om 07:33

Ik hoop het van harte! Ik heb alleen niet zo veel vertrouwen als jij jammer genoeg. Fingers crossed iig!

24 augustus 2011 om 14:38

Inderdaad, één doelpuntje moet genoeg zijn! Benfica heeft het wel vaker lastig in de verdediging.

Op zich maakt het niet echt uit pot w of pot 3. Zijn allemaal grote namen nl, al zit in pot 3 wel namen die van hetzelfde kaliber zijn als ajax,
dus aan ene kant hoop ik dat ajax naar pot 2 gaat..
Voor nederland is het beter dat twente doorgaat.
aan de andere kant is wel flinke fiscale injectie voor ajax als twente eruit gaat..

Maar in een andere pot komen en zo 'lichtere' tegenstanders tegen te komen weegt toch zwaarder.

Ajax moet gewoon hopen dat Twente zich kwalificeert.
Als hartgrondig Ajax-man spreek ik die woorden voortdurend uit.
Niet zozeer voor de groepsindeling maar omdat het goed is voor het Nederlandse voetbal.
En Twente heeft, zoals het nu speelt, ook zeker overlevingskansen voor de groepsfase.

Twente deed het vorig seizoen duidelijk beter dan Ajax.
Ajax kan laten zien dat het nu in staat is die rol om te draaien.
Maar op dat niveau zijn beide het gezicht van Nederland, moeten we willen dat beide goed presteren.

Daarom hoop ik in ieder geval van harte dat Twente zich plaatst !!
Krijgen we heerlijke mooie en spannende dubbelwedstrijden en zit heel voetbalminnend Nederland op de bank thuis mee te genieten.
Daar mogen we geen rivalen zijn, tot het moment dat we elkaar zouden treffen...... ja, ander verhaal dan.....

Dat houdt ook de titelstrijd hier te lande tussen beide teams meer in evenwicht, toch ?
En, als Psv Matazv zometeen vastlegt, gaan ook zij meedoen.... geen ontkomen aan, vrees ik.

24 augustus 2011 om 10:00

Ajax heeft meer punten gehaald in de CL dan Twente vorig jaar (7 in plaats van 6), bovendien in een sterkere poule naar mijn mening. Dus hoe kom je erbij dat Twente het beter gedaan heeft?

Ik zal eerlijk zijn; ik geloof niet meer in pot 2, daarom kies ik voor het geld. Dus hoop ik dat Twente niet doorgaat, hoeveel sympathie ik ook voor de club heb. Het verhaal van belang van het NL voetbal is een fabel. In de EL behaalde punten tellen even zwaar als CL punten.

24 augustus 2011 om 08:36

Hoeveel extra miljoen zal Ajax extra krijgen dan? Waarschijnlijk 3.5 miljoen meer dat betekent een start van 11 miljoen. Vroeger had AZ het veel beter die hadden rond de 19 miljoen gekregen. Omdat Ajax niet geplaatst was voor de CL.

24 augustus 2011 om 08:41

Ja, het zal idd 3 miljoen zijn. Dat is een heel mooi bedrag. Inderdaad was dit extraatje vroeger groter, maar dat heeft vlgs mij met de teruglopende TV gelden te maken wegens de recessie.

24 augustus 2011 om 08:46

Daarom is het zo belangrijk om de CL te halen. Je krijgt er zoveel geld mee en je hoeft je spelers niet weg te doen. Die kunnen dan een extra jaartje voetballen bij je club. Daarom hoop ik ook dat we dit jaar weer kampioen worden. Zodat we in de voorrondes. Niet weer met een halve selectie die net terug is van een EK.

24 augustus 2011 om 14:42

Snap je punt wel, maar ik hoop (als Ajacied) gewoon dat Twente door gaat. Is toch geweldig als we de komende jaren gewoon weer twee ploegen in de CL hebben? Drie miljoen is een heel mooi bedrag idd, maar het zijn ook geen miljoenen die we wanhopig nodig hebben.

ala ajax supporter zeg ik, dat het altijd gunstig is voor het nederlands voetbal, dat twente doorgaat!
Daar waren in Enschede, vorig seizoen, de meningen sterk over verdeeld, toen ajax zijn play-offs moest halen voor de CL. En nu geven we het artikel helemaal gelijk! Je mag me meer vertellen.. maar je bent hypocriet, of je haat Ajax.

Jan Reker sprak dit tenminste hardop uit !
Heeft hem trouwens ook niet populairder gemaakt, mocht hij dat al geweest zijn.

24 augustus 2011 om 08:13

Ja klopt, Reker kwam daar openlijk voor uit. Vond dat (als Psv-supporter) echter, netjes gezegd, niet zo chique. Uit principe zou iedere voetballiefhebber moeten duimen voor internationaal succes van het Nederlandse voetbal. Die uitspraak van Reker vond ik niet zo netjes.

24 augustus 2011 om 08:42

Ik vond die uitspraak van Reker wel eerlijk. Als hij had geroepen 'dat hij Ajax als Nederlander steunde' had ik hem hypocriet gevonden.

24 augustus 2011 om 08:50

Hij heeft dat natuurlijk nooit uit zichzelf geroepen, een verslaggever heeft hem daarnaar gevraagd. Ik had het chiquer gevonden als hij daarop had gereageerd met het welbekende 'geen commentaar'.

Natuurlijk is het eerlijk, dat lijkt me niet 'up for debate'. Maar of het ook netjes is? Ik weet het niet. Ik was er als supporter niet heel blij mee, vond het een beetje jammer.

24 augustus 2011 om 08:39

Het klinkt een beetje stug maar het is wel zo. Wat denk je dat Jeroen Slop, en Henri van der Aat doen. Die hopen dat ze vanavond verliezen. En dat Ajax meer geld krijgt voor de CL. Ja uit eindelijk is alles eigen belang. En Ajax moet ook op de centen letten. En net als Twente die willen ook geld. Als Ajax nu extra geld hiervoor krijgt. Kunnen ze misschien wel Cillissen ophalen.

Voor 'de club Ajax' is het dan te hopen dat Twente verliest. Zie Lyon er niet meer uit gaan tegen Kazan. Arsenal zou het lastig kunnen krijgen, maar ga er toch van uit dat ze 'gewoon' door gaan. En daarnaast zitten er in pot3 hele sterke ploegen. Ik noem Manchester City en (het weliswaar verzwakte) Lille. Daarnaast zitten Leverkusen en Dortmund waarschijnlijk ook in pot3, en zeker tegen Dortmund is Ajax vrijwel kansloos. De groepsfase overleven wordt zeer waarschijnlijk dus een bijzonder lastig karwei. Het is voor Ajax dan Ook beter gewoon die Marketpool-miljoenen binnen te halen.

24 augustus 2011 om 08:28

Dortmund zit zelfs in pot 4. Ajax is niet kansloos tegen dortmund, ontzettend goeie ploeg weliswaar maar kansloos absoluut niet. AC milan die ik ongeveer even hoog inschat, heeft een keer 2-0 verloren vorig jaar (weliswaar met wat b-spelers) maar kwam in amsterdam ook niet verder dan een gelijkspel.

Ergens lijkt het me super om in poule te komen met: Barcelona, AC Milan, Ajax, Dortmund. De lastigste en dus meest uitdagende poule, waarin het team het beste uit zichzelf moet halen om ook maar iets neer te zetten.

24 augustus 2011 om 08:47

Zit Dortmund in Pot 4? Dacht dat Dortmund in pot3 zou komen, alleen bij grote verrassing bij plaatsingsrondes in Pot4.

Als ik eerlijk ben, schat in Dortmund zeker niet lager in dan AC Milan. Zeker dat middenveld, met spelers als Kagawa, Götze, Bender, Grosskreutz is van bijzonder hoog niveau. Met Subotic en Hummels een geweldig centraal duo achterin. Nee, ik denk dat het voor Ajax schier onmogelijk is in een poule boven Dortmund te eindigen. Kansloos ben je nooit, maar meer dan 20% zou ik ze zeker niet geven.

En inderdaad, zoals je al zei, het elftal van Milan stelde niet bijzonder veel voor toen Ajax won. De naam Mario Yepes zegt denk ik genoeg, die speelde echt in- en intriest.

24 augustus 2011 om 08:40

Het blijft voor Ajax een moeilijke pot. Hoe dan ook het is nooit een makkelijke opgave. We moeten gewoon hopen op een stunt. Dat alles meezit en dat we kunnen winnen.

Hoop dat twente doorgaat hoor, is beter en leuker voor nederland..

Finale Ajax-twente het zou wat zijn haha..

Ik hoop voor Twente dat ze het halen, maar ik vrees van niet. Maar wie weet heeft Co wel de oplossing voor vanavond

24 augustus 2011 om 09:23

Ik hoop niet dat Co nu een radicaal andere tactiek gaat uitproberen. Dat deed Michel Preud'homme ook tegen Villarreal. Dat pakte totaal verkeerd uit.

Ajax verdient hier ook geen vetpot aan. Hoogstens verdienen ze hier 3.5 miljoen hier meer aan. Ik zie Twente niet doorkomen. Maar dat dacht ik van de vorige wedstrijd ook. Dat Benfica een sterke ploeg is en niet te kloppen is. Maar dat valt allemaal reuze mee en leuk ploegje meer niet.

Ik hoop ten eerste dat twente zich plaatst, zeker omdat ik vind dat nederland in de nabije toekomst met landen als portugal, rusland en oekraine kan en moet concurreren voor 3 CL plaatsen.

Mocht twenten zich niet plaatsen ben ik blij met de miljoenen, voor een ajacied kan de avond eigenlijk niet op. Succes twente!

Natuurlijk zijn de extra centen welkom voor Ajax, echter kunnen we die extra centen ook pakken als Ajax doorgaat naar de volgende ronde. Deze kans word weer vergroot als Twente wel doorgaat en Ajax in pot twee terecht komt. Kortom een duidelijk verhaal, het beste is gewoon dat Twente doorgaat. Dus komop Twente! Een 0-1 is al voldoende dus gassen vanavond!

24 augustus 2011 om 08:44

Worst case scenario; Twente gaat door, dus geen extra geld, en Ajax toch in pot 3 omdat Arsenal etc. gewoon doorgaan.

Best case scenario; Twente gaat door en Ajax in pot 2.

Het laatste kan toch ook (in theorie) ?

24 augustus 2011 om 09:57

Ja moet Lyon of Arsenal uitgeschakeld worden! En twente winnen.

Nog een senario kan zijn dat Twente verliest en Arsenal en Lyon eruit gaan!

24 augustus 2011 om 10:24

Zou best kunnen ja, jou best case scenario.
Maar jou best case scenario zou ook zo uit kunnen pakken dat het alsnog een worst case scenario is. Stel je deze poule eens voor:

FC Barcelona (pot 1)
AFC Ajax (pot 2)
Manchester City (pot 3)
Borussia Dortmund (pot 4)

Ik acht Ajax hier, ondanks het kwalitatief goede team dit seizoen, toch vrij kansloos.
Het blijft gewoon een kwestie van geluk, zo'n loting.
Als je in pot 3 zit en je loot Lyon uit Pot 2 en zo'n landskampioen uit Polen oid in Pot 4, dan zou je zo maar 2e kunnen worden. Het is dus allemaal afwachten

24 augustus 2011 om 10:25

@title30, OK, laat Twente dan eruit vliegen, maar Lyon ook.

Dan heeft Ajax en het geld en een plek in pot 2.

Hoe mooi zou dat zijn. En dat zeg ik, nogmaals, met alle sympathie voor Twente.

En bovendien, als Twente doorgaat zal ik ff mokken over die 3 mio, maar ik zou het ook geweldig vinden voor die club en met name voor Adriaanse, wat ik een prachtkerel vind.

24 augustus 2011 om 12:13

Ach ja, maar voor de spelers is het wel een onvergetelijke ervaring, die ze kan helpen om op een hoger niveau te komen. Dan pluk je misschien volgend jaar weer de vruchten daarvan.

24 augustus 2011 om 12:20

Die loting is ook puur geluk. Ajax kan ook gewoon in pot 3 komen en dan de volgende ploegen loten:

1. Arsenal
2. Valencia
3. Ajax
4. Otelul

Niets is makkelijk, maar deze poule zou bijvoorbeeld weer enorm veel mogelijkheden bieden en dan zit je dus in een pot lager.

Ik hoop dat Twente het gaat halen, maar ik denk niet dat ze het gaat lukken. Benfica zal vanavond echt wel scoren. En datln wordt het al moeilijk voor Twente. Twente is ook degene die het spel moet maken en dan kan Benfica lekker counteren en daar zijn ze gevaarlijk.

Tja als ik eerlijk ben is dit heel dubbel....aan de ene kamt gun ik twente het beste aan de andere kant zouden die extra miljoenen zeker van pas komen bij mijn clubje! Lastig!

Maar iw denk dat ik wrs toch voor twente juig als ze scoren vanavond!

Van mij mag Twente lekker in de EL spelen en Ajax extra cashen. Iedereen die denkt dat Ajax wel door zou gaan als ze in pot 2 terecht komen hebben waarschijnlijk een verkeerd beeld over Ajax en het Nederlands voetbal...

Tja met een 2-2 in eigen huis ga je niet met de beste papieren aan die wedstrijd beginnen maar ik denk dat Adriaanse het team zo goed kan motiveren dat het een aardige strijd gaat worden. Kan iemand mij vertellen hoe laat de match begint vanavond?

Ik ben er trouwens wel voorstander van dat Twente door gaat want het is goed voor het NL voetbal en voor de thuisblijvers: een extra pot voetbal in de week! Denk is aan het bier en popcorn ;-)

ZIN In!!

24 augustus 2011 om 16:26

20:45, maar dat is altijd zo!

Elke miljoen voor Ajax is er 1.
Het bestuur van Ajax zal blij zijn met de extra miljoenen als twente zich niet plaatst.
Ze moeten dit gewoon gescheiden houden die geld verdeling.
Met elke miljoen die ze binnen halen kunnen ze bijvoorbeeld een Matavz halen als extra spits
leuk voor op de bank

Laat Ajax als 4 voudig winnaar van de europacup 1 maar lekker extra ordinair cashen omdat ze
in een grijs verleden in de jaren 70' drie keer de cup met de grote oren hebben gewonnen.

In verhouding tot engeland en spanje krijgt nederland geen ene ruk aan inkomsten.
Toch wel jammer voor een viervoudig winnaar

24 augustus 2011 om 09:44

Ik heb het vermoeden dat jij een van die Ajacieden bent die in de jaren-70 is blijven steken..

Dat blijkt uit de volgende woorden:
''laat Ajax als 4 voudig winnaar van de europacup 1 maar lekker extra ordinair cashen omdat ze
in een grijs verleden in de jaren 70' drie keer de cup met de grote oren hebben gewonnen.

In verhouding tot engeland en spanje krijgt nederland geen ene ruk aan inkomsten.
Toch wel jammer voor een viervoudig winnaar.''

Als ik het goed heb, meen jij dus dat Ajax meer moet verdienen dan een andere club van dat kaliber ''omdat ze eenmaal 40 jaar geleden een paar keer die cup gewonnen hebben''? Het gaat toch om het heden, en niet over 40 jaar terug. Dat vergeten sommige Ajacieden ooit.

Dat zou dus ook betekenen dat Willem II nu meer tv-gelden zou moeten krijgen in de Jupiler Leauge dan bijvoorbeeld Helmond Sport. Willem II speelde enkele jaren terug immers ook nog Champions Leauge! '' ze hebben CL gespeeld.. waarom zouden ze nu dan zo weinig tv-gelden krijgen?''
Hetzelfde geldt voor Heerenveen. Speelde ook CL enkele jaren terug. Moeten zij dan nu meer geld krijgen dan respectievelijk FC Utrecht, alleen om het feit dat ze ooit CL speelden?

En die reactie over Matavz ga ik niet eens op in; Is toch provocerend bedoeld.

24 augustus 2011 om 10:11

Haha niet blijven steken nee ik ben nog wel realistisch.
Ik gebruik alleen af en toe is me fantasie en dan rolt er zo'n reactie uit.
Ik zei het ook met een knipoog.

Weer is wat anders dan allemaal dezelfde reacties die je hier vaak leest.
Veel hebben dan dezelfde mening en alles is dan al gezegd,

En heerenveen, willem 2 hebben nog nooit de champions league gewonnen
dus die mogen al helemaal geen geld krijgen

Psv zou in deze theorie met 1 malige Champions Leaugue ook een bak geld moeten
krijgen als ze weer zijn geplaatst voor de Champions Leaugue.
We moeten ons oude stoffige succesen wel koesteren he
Het heb het voetballandje Nederland toch op de kaart gezet.
Als je in het buitenland in een taxi zit heb elke taxichauffeur het over Ajax en Cruijff.
Daar mag je dan best wat miljoenen voor tegemoet zien

24 augustus 2011 om 14:09

Je hebt er nu alleen zo weinig aan.. er heeft vast en zeker wel een Oekraïens clubje in een ver verleden de Europacup 1 gewonnen.. moeten die daarom veel tv-gelden krijgen? amusementswaarde van zo'n clubje is toch veel lager dan bijvoorbeeld Arsenal, die de cup toevallig nog nooit gewonnen heeft. Het is toch logischer dat Arsenal meer krijgt!

De pot waar ajax in komt maakt opzich niet uit. in pot 1 en 2 zitten nu ook ploegen die minder presteren en in pot 3 zitten ploegen die juist beter presteren. als ajax in pot 3 terecht komt en dan de ploegen loot ala arsenal, bayern, ac milan dan maakt het nog niet uit. maar ze moeten wel hopen dat ze in pot 4 een debutant of een niet zon goede club loot dat ze zowat al vanuit kunnen gaan dat ze 3e worden

24 augustus 2011 om 09:46

Er zitten geen kleine clubs meer in de CL. Ze spelen niet voor niets CL! Ajax zelf is ook afgezakt tot middenmoter in het Europees voetbal. Die gouden tijden zijn voorbij; zoals voor veel clubs
Het gaat hoe dan ook moeilijk worden; ook al loten ze een club uit Cyprus uit pot 4.

Voor Ajax maakt het niet heel veel uit denk ik maar ik denk dat ze liever hebben dat Twente niet doorgaat want Lyon gaat waarschijnlijk wel door en dan sta je nog niet in pot 2 en je hebt geen extra inkomsten. Ik acht de kans klein dat Twente vanavond doorgaat, ze moeten gewoon alles meehebben vanavond en dan moet je nog maar hopen op een wonder.

24 augustus 2011 om 09:50

Er bestaat ook zoiets als europese punten.
In de CL worden de meeste van deze punten verzameld. Voor het Nederlandse voetbal is het dus het beste om 2 clubs vertegenwoordigd te hebben in de CL. Hier heeft Ajax indirect dus ook baat bij! Stel dat ze dit jaar geen kampioen worden, kunnen ze nog gaan voor een eventuele 2 plaats, waarmee ze zich alsnog kunnen kwalificeren voor de Cl.

Als Ajax de enige club in de CL blijft, en slecht presteert kan dat 2e ticket voor de voorronde CL wel eens verdwijnen uit Nederland..

24 augustus 2011 om 10:28

@psvfan1984, is niet waar wat je zegt. Dat is een fout die door velen wordt gemaakt. 3 punten in de EL tellen even zwaar als drie punten in de CL. Het enige verschil is dat de bonussen voor overwintering en verdere plaatsingen in de CL hoger zijn dan in de EL, maar dat verschil is peanuts.

24 augustus 2011 om 14:01

Ik geef eerlijk toe; ik weet niet het naadje van de kous, maar het lijkt mij toch het logischte dat een Cl-overwinning meer oplevert dan een EL overwinning.

In feite is het dus voor Nederland het beste om 5 clubs in de EL te hebben, en geen in de Cl.. In de EL zijn immers meer punten te behalen!

Zou het eigenlijk niet logischer zijn dat (stel) een overwinning in de CL 10 punten oplevert en een overwinning in de EL 5 punten? (punten zijn voorbeelden, ik weet niet precies hoe de puntentelling is)

Al ben ik Ajax supporter, ik hoop dat Twente zich plaatst voor de CL. De ervaring die spelers opdoen in de CL is vele malen beter als je tegen ploegen als Inter, AC Milan, Real Madrid, Barcelona etc. speelt dan wanneer je in de EL tegen kleinere ploegen speelt. Wat enkel beter is voor het Nederlandse voetbal.

Daarnaast als je 3e eindigd in de poule ga je verder in de EL waar ook nog altijd punten zijn te behalen voor Nederland, maar je hebt dan wel mooi CL ervaring die je meeneemt als ploeg zijnde. Wat toch extra ervaring meegeeft.

Natuurlijk zijn die miljoenen belangrijk voor Ajax.
Maar ik denk dat we gewoon moeten hopen dat Twente het redt tegen Benfica(zal al lastig genoeg wezen)

Hopen dan op Eliminatie van Benfica, Lyon of Arsenal.

Lyon: Is redelijk zeker maar in Rusland kan het spoken....

Benfica: moet eerlijk zijn ik zie Twente niet in Portugal winnen.

Arsenal: lijk kwa naam zal je denken die plaatsen zich wel maar met 1 doelpunt voor sprong kan nog van alles gebeuren.

Mijn ideale poul zal zijn:

1 Inter milan (twente heeft bewezen dat er iets te halen valt)
2 Cska Moskou/ Marseille (nog steeds moeilijk maar denk wel gelijkwaardig)
3 Ajax
4 Fc Basel

Ik hoop dat FC Twente zich er doorheen slaat, maar om eerlijk te zijn ben ik bang dat ze wel erg veel moeite krijgen.
PSV zal trouwens wel helemaal blij worden met het oog op de toekomst!

Als je redeneert zoals in dit artikel dan doe mij het geld maar......

Het is natuurlijk vrijwel uitgesloten dat Arsenal of/en O. Lyon niet doorgaan.
Wat een onzin ook. Pot 2 of pot 3. CL speel je voor het geld en voor de sportieve uitdaging. Je kunt in pot 3 soms een sterkere tegenstander treffen dan in pot 2. Het heeft dus geen zin om in potjes te denken. Ikzelf heb meer hoop voor de punten die Nederland moet halen.

24 augustus 2011 om 10:13

Pardon? Ik wil het nog wel eens zien of Arsenal door gaat...zo'n sterk elftal hebben ze niet en er staat ze nog een hitsig avondje Italië te wachten. En neem maar van mij aan dat Lyon niet vol zelfvertrouwen richting Rusland reist. Ook daar wordt het nog spannend. Ik zou er niet verbaasd van opkijken als 1 van de twee de poulefase niet haalt, dus waar die zekerheid vandaan komt is mij een raadsel.

24 augustus 2011 om 10:19

@ Kalou2005

Ik zie ze de klus wel klaren. Ze hoeven immers niet allebei door. Dus na vanavond zul je zien dat ik gelijk heb gekregen. Ik denk namelijk dat in ieder geval Benfica en Lyon doorgaan. Arsenal kan het wel erg moeilijk gaan krijgen, maar dan doet het voor Ajax er niet meer toe.

24 augustus 2011 om 10:38

Dat was mijn punt ook niet, net zo min of je wel of geen gelijk gaat krijgen, dat interesseert me namelijk vrij weinig. Punt is wel dat ik vind dat je te makkelijk denkt over 2 lastige uitwedstrijden voor clubs die niet in beste doen zijn. Ze zijn het aan hun stand verplicht door te gaan naar de poules, maar nogmaals ik zal er niet van opkijken als het ze niet lukt.

24 augustus 2011 om 10:48

@ Kalou2005

Het punt is dat één van beide clubs doorgaat en Benfica waarschijnlijk ook. Daarbij maakt Arsenal gewoon een goede kans, een 1-0 voorsprong is namelijk Europees gezien erg goed. We zullen dus moeten afwachten, maar gezien de uitslagen in de heenwedstrijden en als je de kwaliteiten vergelijkt lijkt het me vrijwel zeker dat 2 van de 3 favorieten doorgaan.

24 augustus 2011 om 10:53

De hele theorie is juist gebasseerd op het hypothetische feit dat Benfica niet door gaat. Hoewel ik die kans ook niet al te groot acht moet je wel vanaf dat principe gaan redeneren... Ik wacht het af, heb er geen moeite mee als Lyon het niet redt, hoewel ik dan wel weer liever Arsenal dan zo'n Italiaanse ploeg met zo'n saai stadion en een slap publiek in de CL zie.

Ik hoop dat Twente de klus klaart , in europees verband lijkt het me zowieso dat je hoopt dat elke nederlandse club zo ver mogelijk komt , , goed voor de coefficentielijst
Hoe hoger op de lijst hoe beter, elke club kan uiteindelijk profiteren van het voordeel wat dat op kan leveren

Wat maakt het uit of je in pot 3 of in pot 2 zit, als je de Champions league wilt winnen moet je iedereen kunnen verslaan

Pfffffffff wat een zinloze discussie weer, al zaten we in pot 4! Wat dan nog? We moeten gewoon de sterkst mogelijke loting hebben zodat iedereen kan zien waartoe dit Ajax in staat is. De indeling van de potten maakt werkelijk helemaal niks uit.

We mogen er dan ook vanuit gaan dat heel Ajax hoopt dat twente eruit vliegt en Ajax zo alle centen binnen krijgt, iedereen blij. twente gaat dan niet af in de CL en Ajax krijgt wéér een impuls erbij.

24 augustus 2011 om 12:00

En jij meent dit serieus? Dat Ajax iets moois laat zien in de CL? Die hebben daar net zoals FC Twente (mochten ze winnen van Benfica) niet veel te zoeken. Ik snap niet dat jij met overtuiging verwacht dat Ajax ver gaat komen. Wees even realistisch en besef dat Ajax nog een hele lange weg te gaan heeft, wil het in de buurt komen van de top 10 van Europa. Met een hoop jonge jongens die totaal in het niet vallen tegen geweldenaren van de buitenlandse topclubs kan je hooguit de groepsfase (en dan moet het echt meezitten) overleven. Dit Ajax zie ik zelfs de Europa League niet winnen. Ze missen naar mijn mening de ervaring en de klasse. Zet voor de aardigheid de opstellingen van Ajax en die van andere potentiele tegenstanders tegenover elkaar. Durf je dan nog met droge ogen te beweren dat Ajax gaat schitteren? Ik ben van Ajax en Twente geen fan, maar ik schat Twente hoger in dan Ajax.

24 augustus 2011 om 12:32

Dus als je in een confrontatie met Benfica wint heb je niks te zoeken in de CL? We moeten stoppen met Nederland onderuit te halen. We moeten wat meer lef en arrogantie uit stralen, kop omhoog en onze eigen tactiek hanteren. 4-3-3 mannen op de vleugels die mensen uit kunnen spelen en een goed positiespel op de mat leggen. Ajax en Twente hebben dit in zich, en als je dan met 4-0 onderuit gaat, so what?! Liever met de intentie van winnen op het veld gaan dan spelen om niet te verliezen. Ik denk dat 1 van deze clubs door de groepfase komt, mark my words.

24 augustus 2011 om 13:06

Waarom maakt bijna iedereen er een big deal van. Alsof het behalen van de volgende ronde een helse klus is. Je moet ten eerste een beetje geluk hebben. Ten tweede niet teveel blessures. En ten derde moeten Ajax/twente gewoon van zichzelf uitgaan en zich niet op de tegenstanders aanpassen. Dan is het allemaal niet zo moeilijk om door te stoten.

24 augustus 2011 om 16:13

@maartenl

Schitteren betekent niet direct winnen maar ik heb van zowel Ajax als Twente in de CL van vorig jaar genoten. Ja ze zijn beide een keer weggespeelt maar tegen grote clubs. En met meer geluk in Frankrijk was Ajax gewoon doorgegaan vorig jaar. In jou beredenering hebben alleen 4 Engelse, 2 spaanse, 2 Italiaanse, 1 Portugese en 1 Duitse club iets te zoeken in de CL. Van de rest moeten beide clubs kunnen winnen (kunnen winnen dus niet favoriet).

En als een club als Schalke met een middelmatige selectie in de halve finale kan komen moet plaatsen en zelfs overwinteren voor een NL club mits wat geluk ook mogelijk zijn.

24 augustus 2011 om 16:39

De tegenstander boeit inderdaad niet , alleen vanuit het supporters perspectief hopen op een aantal mooi tegenstanders en tegenstanders waarbij je uitwedstrijden een beetje makelijk kan bezoeken. Sportief gezien moet het niets uitmaken , want Ajax is immers Ajax. En bij Ons Aller Ajax pas géén angst voor tegenstanders.

Ik hoop dat Ajax en FC Twente hoogstpersoonlijk goede teams als Arsenal, Real, Barca, Inter en AC Milan eruit knikkeren maar nu nog niet. Over een jaar of 10 moet het wel weer goed gaan met het Nederlands voetbal. Ik hoop dat dan goede spelers als Vdv, Sneijder, Robben, V Persie etc blijven en niet naar het buitenland verkassen. Maar dan niet specifiek die spelers maar de nieuwe ''lichting''.

24 augustus 2011 om 11:06

Ik hoop het ook, maar de boden die sommige clubs al aanbieden als ze nog bij hun jeugdopleiding zitten, willen de clubs niet weigeren.

OT: Ik hoop dat FC Twente het haalt, puur om meer Nederlandse europese wedstrijden te zien.
Het maakt mij eigenlijk niet uit welke clubs ze trekken. De titel pakken ze waarschijnlijk toch niet en de finaciële kosten die ze erbij krijgen maken mij als supporter ook niet erg uit.

ik hoop dat ajax als enige doorgaat twente lekker naar de euroleaque daar kunnen ze ook veel punten halen alleen is er veel minder geld teverdienen.
laat ajax nu maar eens profiteren van het feit dat ze al geplaatst zijn en het volledige geld krijgen uit de marketing poule.
qua indeling is er weinig van te zeggen ik denk dat een poule met een hele sterke ploeg en dan drie aan elkaar gewaagde ploegen het beste is want dan snoepen die van elkaar punten af en kan je altijd nog tweede worden of in het slechtste geval 3rde

Hè Expert, waarom schrijf je Twente consequent zonder hoofdletter? Vertel eens wat je dwars zit?

24 augustus 2011 om 11:53

@opa1

Ja, dat valt mij ook op. Hij heeft kennelijk een hekel aan FC Twente, Feijenoord en P S V, althans dat zijn zijn minst favoriete clubs volgens zijn profiel.
Ik hoop ook dat Twente eruitvliegt, zijnde fervente Benfica-fan, maar steeds denigrerend praten over de opponent gaat mij te ver. Ik vind dat Twente de laatste jaren Europees het meeste indruk heeft gemaakt van de Nederlandse teams, tegen respectabele tegenstanders, en ik vind ze echt een bloedlinke tegenstander voor Benfica vanavond.
Mochten ze Benfica uitschakelen, dan is dat voor Benfica een blamage, maar dan wens ik Twente alsnog veel Europees succes.
Btw, ik ben naast Benfica- ook Ajax-fan.

Natuurlijk hoop ik dat Twente die portugezen eruit knikkeren.
Kunnen ze in Enschede mooi 10 miljoen bijschrijven.
Ik verwacht een spannende wedstrijd met veel doelpunten, vijf jaar geleden was Twente kansloos geweest maar ze zijn gegroeid de laatste jaren. Het is heel belangrijk dat Doughlas weer zijn vorm te pakken heeft, hopelijk kan Janko vandaag ook zijn niveau halen.
Ik zeg ruststand 1-0, eindstand 1-2

Wordt een hele mooie wedstrijd vanavond voorspel ik, heb er in ieder geval heel veel zin in! Kom op Twente.

of we hopen gewoon met ze alle dat twente doorkomt? ik ben ajacied maar alsnog.
elke euro die het nederlandse voetbal er bij krijgt is er een. zo kunnen we de concurrentie aan met al die competitievervalsers in engeland russia en de malaga's van deze wereld.
ajacieden en psvers.. steun twente.
gr een ajacied

Nou kom op dan Udinese en Twente! Ik zie beide clubs wel winnen . als ajax in de 2e lotingspot komt halen ze gewoon de 2e ronde. Als Arsenal wint hoop ik alsnog dat Twente wint, Goed voor de uitstraling van die ploeg waardoor betere spelers geïnteresseerd zijn om naar de tukkers te verkassen. Wat weer beter is voor het gehele Nederlandse voetbal

mij maakt het niets uit dat Ajax minder krijgt. ze krijgen al genoeg.
ik vind het belangrijker dat Twente de Champions League haalt. goed voor het Nederlands voetbal en Ajax heeft daar natuurlijk ook voordeel aan.
want als Benfica niet doorgaat is de kans iets groter dat je in pot 2 komt.
ik hoop dat Twente de CL haalt en dat Ajax gunstig loot.

Ik hoop dat Twente erin komt. Ondanks dat ik voor Ajax ben denk ik dat het goed is dat er zoveel mogelijk Nederlandse ploegen vertegenwoordigd zijn in het Europees voetbal.

Ach leuk die potten maar ik zie daar weinig voordeel voor Ajax in. Je speelt sowieso tegen sterke tegenstanders en het blijft een loterij dus je kan vanuit pot 2 ook de sterksten uit pot 3 en 4 loten.
Nee laat maar Ajax nu maar alvast lekker miljoenen binnenharken.
En voor het Nederlands voetbal? Pfff, hoorde voorgaande jaren dat het niet uitmaakte of je die punten nou haalde in de EL of CL want het telde even zwaar. Daarbij zal FC Twente waarschijnlijk meer punten in de EL kunnen behalen dan in de CL (voor Ajax geldt dit ook overigens).

24 augustus 2011 om 12:35

Wikipedia heeft een mooi overzicht.

Voor elke overwinning krijgt een ploeg 2 punten, gelijkspel 1, verlies 0. EL en CL tellen inderdaad even zwaar.
Wedstrijden in een voorronde tellen voor de helft mee.
Verder zijn er bonus punten te verdienen:
- het bereiken van de Champions League (cl): 4 bonuspunten,
- het bereiken van de tweede ronde CL: 5 bonuspunten
- het bereiken van de kwartfinale, halve finale en finale CL en EL: 1 punt.

Voor Twente houd het dus in dat als ze nu verliezen van Benfica ze de EL in gaan met al 0,5 punten. Wint Twente echter gaan ze de CL in met 1,5+4=5,5 punt.

Dan moeten ze in de EL poule fase dus al 2 keer winnen en 1 keer gelijk spelen om evenveel punten te behalen. Zo vanzelfsprekend vind ik het dus niet dat je meer punten kunt behalen in de El.

Vorig seizoen sprokkelde Twente ook aardig wat punten bij elkaar, en mocht het vervolgens nog naar de EL om daar nog wat punten te sprokkelen.

24 augustus 2011 om 16:10

@ahmedhossam #99
Ik schreef niet 'vanzelfsprekend' maar ging uit van 'waarschijnlijk'.
En waarom 'waarschijnlijk'? Omdat de kans op een overwinning in een duel op EL niveau volgens mij voor elke Nederlandse club gewoon groter is dan de kans op een overwinning in een duel op CL niveau.

De sportieve prestatie is niet meer belangrijk tegenwoordig. Iedereen heeft de calculator bij de hand. Vergeet niet dat Twente en ajax tegenwoordig niet veel in te brengen hebben in de CL en moeten hopen op plek 2 of 3. Misschien moet daar meer zorgen om gemaakt worden?

Sowieso hoop ik als Ajacied dat Twente doorgaat. Dat financiële gewin is zeer belangrijk, maar daar moeten de bobo's zich maar vooral druk om maken. Als Nederlander hoop ik gewoon dat de Nederlandse ploegen het goed doen.

Sowieso is dat op langere termijn goed voor elke ploeg aangezien je meer kans hebt op CL of EL.

Ik hoop het liefst : FC Twente door / Ajax en FC Twente door naar de Knock Outfase en AZ en PSV minimaal Kwartfinale dan gaat Nederland Portugal voorbij op de ranglijst en kunnen er in Nederland 2 ploegen plaatsen voor de CL en 1 voor de Voorronde CL en 2 voor de EL. Zou wel mooi zijn Ajax , Twente en PSV in de CL !

24 augustus 2011 om 12:37

Alleen jammer dat dan meer ploegen zoals ADO in Europa mogen en die weer zo weinig punten pakken dat Nederland als een gek keldert in de ranking. Het aantal behaalde punten wordt immers gedeeld door het aantal deelnemers.

24 augustus 2011 om 12:49

Dat gaat hem tog niet worden Benfica gaat twente thuis les geven vandaag
en Portugal staat 6de en Nederland staat 9de Nederland heeft nog Rusland voor zich en Oekraine. Portugal heeft nog een paar punten nodig en gaan ze Frankrijk voorbij die 5de staan volgend jaar heeft Portugal 3 teams in de champions league

Twente moet gewoon door in mijn ogen veel leuker nederlandse clubs die stunten in de champions leaugue kijk vorig jaar hoe twente gelijk speelde tegen bijvoorbeeld een tottenham en een inter tot wanhoop dreef (lichtelijk overdreven).
Je doet gewoon veel meer ervaring op op champions leaugue niveau wat ook weer tot het verbeteren van de eredivisie spelers leidt.

Twente moet zich gewoon plaatsen.

Nederland moet zo snel mogelijk 3 CL tickets zien te krijgen,daar hebben Ajax en Twente financieel meer baat bij dan 1 jaartje alleen in de CL ipv 2 clubs ...

Dus alle ploegen moeten gewoon zo ver mogelijk komen...

Ajax gaat gewoon naar pot 3 Benfica laat het echt niet liggen thuis tegen Twente vindt Twente een leuke ploeg maar bij Benfica is het heel moeilijk om te winnen en het stadion gaat bomvol zitten dus dat is niet zo goed voor twente want het is daar echt een heksenketel daarom heet het ook inferno da luz (hel van het licht)

Haha , in Twente zaten d'r maar 11000 man in het Stadion , in Lissabon gaan d'r rond de 65000 man in het stadion zitten ?! Ik schat Twente eigenlijk kansloos maar je weet maar nooit een snelle goal of een snelle penalty dat verandert de wedstrijd meteen ! De stand die ik in mijn hoofd heb is : 3-1 voor Benfica

24 augustus 2011 om 13:12

Blijft hinderlijk, die irritante 'portugese' supporters die altijd provoceren op voetbalzone en zeggen dat Nederland niks voorstelt etc. 11000 man.. zucht.. Neem een voorbeeld aan Slb_benfica bijvoorbeeld.

On: Ik denk dat het 2-1 voor Benfica wordt, en Ruiz in blessuretijd op de lat kopt o.i.d. Zou wel typisch zijn tegen een Portugees team.

24 augustus 2011 om 13:13

11.000? Wat een onzin getal. En eerst maar eens afwachten of het grote benfica wel alle kaartjes verkocht krijgt.

24 augustus 2011 om 13:31

Portugal heeft zwaar krisis en twente als tegenstander zegt de portugezen niets. Dus verwacht half tot leeg stadion!!

Als twente verliest(en dat hoop ik niet) heb je wel 10 miljoen. Daar zou je Matavz van kunnen kopen, en dan snoep je hem nog voor de neus van psv weg,moeten zij trouble makers als El Hamlappie of Arnautovitch halen! Met Mounir word het overal ellende en voor die oostenrijker geld hetzelfde. Dus dan spelen we volgend seizoen weer champions leaugue,want denk dat twente chadli en ruiz kwijtraakt...en dan blijft alleen nog luuk de jong over..(mag ajax ook halen!)

Gewoon hopen dat Twente het haalt. De kwalificaties voor de EL gaan ook al niet geweldig waardoor we misschien maar 2 afgevaardigden van het Nederlands voetbal in Europa hebben. Dat zou een wanprestatie van ongekende proporties zijn.
Pot 2 klinkt ook zeker niet slecht en maakt de kans om te overwinteren in de CL een stuk groter.

Daarentegen, die extra miljoenen die Ajax krijgt zijn zeker ook heel erg leuk.

Ik vind veel bovenstaande berichten jammer.
Het mooie van Ajacieden vind ik dat het ons nooit uitmaakte wat de rest doet, en dat moeten we zo houden.
Er is maar 1 club: Ajax. De rest maakt niet uit, als we zelf genoeg winnen dan gaan beide standpunten niet op.
Laat andere supporters zich maar bezig houden met ons, wij deden en moeten daar niet aan mee doen.

24 augustus 2011 om 13:15

Helaas zijn we wel afhankelijk van de resultaten van anderen omdat er zoiets bestaat als de Uefa-ranking. Als wij steeds de enige afgevaardigde in Europa zijn staan we binnenkort ergens op plek 15 waar je niet meer automatisch een plek in de Champions League hebt. Nee daar worden we inderdaad erg vrolijk van ofzo?

24 augustus 2011 om 13:30

ja helemaal mee eens, de extra miljoenen wegen niet op tegen het feit dat we als landje aan het dalen zijn op de ranglijst,als straks de landskampioen een voorronde tegen bv een arsenal of bayern munchen moet zijn we de sigaar. Dus allemaal vingertjes over elkaar voor twente,het is voor het vaderlandse voetbal het beste!!!

24 augustus 2011 om 16:00

Twente kan ook punten in de europaleague halen. En als Ajax en nog minimaal 1 club overwintert dalen we in ieder geval niet op die ranking en stijgen lijkt zowiezo niet reeel. En in de tekst staat dat het voor Ajax of de 2de pot of het geld kan zijn en daar reageerde ik op.

Wat de rest doet maakt me niet uit maar ik ga vanavond met een biertje en wat borrelnootjes als neutrale supporter hopen op een leuke spannende wedstrijd. Dat de beste mag winnen.

Beter voor het nederlands voetbal, ik gun het twente en misgun het die portugezen absoluut!!

Het zal niet meevallen, maar hopelijk wordt het een leuke wedstrijd!

dat ajax in pot 3 zit, zegt natuurlijk ook voldoende over het ajax van de laatste jaren....zou wel eens een heel pittige loting kunnen worden voor ajax...

Ik stem voor 2 nederlandse teams in de CL!

dat gezeik over dat ze beter in de EL kunnen spelen want daar maak je meer kans vind ik onzin en slap. JE moet voor het hoogst haalbare gaan en niet als een mak lammetje maar iets minder gaan doen zonder te proberen. Nee dat is gewoon zwak! Gewoon vol ervoor gaan Twente! WIj halen die miljoen wel eruit in de groepsfase en misschien nog erna. Het is juist mooi dat meerder teams in de CL uitkomen. Goed voor het nederlandse voetbal! en we worden dan niet vergeten.

Ik hoop dat Twente het niet redt, waarom hoop ik het leg ik even uit.

Voor Nederlandse voetbal is het mooi dat Twente tegen makkelijkere tegenstanders speelt en dus meer punten kan halen voor het Nederlandse voetbal.

Ten tweede als Twente het haalt krijgt Ajax 7.500.000 euro, mocht Twente het niet halen krijgt Ajax 15.000.000 euro.

Ik als Ajacied hoop ook dat Twente doorgaat.
Ik hoop ook dat beide clubs dan een makkelijke poule loten en niet zulke lastige als vorig jaar.
Succes Twente!

Succes Twente, clubs als Barcelona en Real, die wil je in je stadion zien!

Ik als ajacied zie liever 2 nederlandse clubs in de cl dan 1

Ach laat Twente maar spelen en we zien wel wie in de CL zit. Maar ik snap niet dat jullie Nederlanders (sommige onder jullie) Twente niet in de CL willen. Het is toch goed voor het coëfficiënt, herkenning en het imago van het Nederlands voetbal ? In België is iedereen maar wat blij dat Racing Genk door is. Of je nu supporter bent van Anderlecht, Stvv of Brugge da maakt niet uit. Iedereen is blij met de kwalificatie.

Als ajacied maakt het me niet eens zoveel uit, te meer omdat zoals hierboven al beschreven wordt dat beide situatie's voordelen (kunnen) hebben.

Als Nederlandse supporter hoop je natuurlijk op 2 vertegenwoordigers in de CL. Al vraag ik me af, wat uiteindelijk voor het coëfficientie-klassement beter is?. Een Twente in de EL zou waarschijnlijk meer punten halen dan in de CL. Dat idee heb ik ook heus wel bij Ajax, volgens mij zouden die ook meer punten halen in EL dan CL, maar daar heb je nu geen keuze die spelen als kampioen nu eenmaal in de Cl.

En morgen maar hopen dat zowel PSV als AZ ook gewoon verder gaan, want we zijn ADO al kwijt en het is niet goed voor de Nederlandse belangen internationaal gezien als er nog teams afvallen.

Ik hoop echt dat Twente doorgaat. Wanneer dat gebeurt, komen er meer punten binnen op die ene lijst. En dat is alleen maar goed voor het Nederlands voetbal.

Komop Twente.

Ik hoop ook dat Twente het hoofdtoernooi haalt. Niet omdat Ajax dan kans maakt om in in pot 2 te komen. Want dat zal toch niet lukken, omdat de kans klein is, (25 %) dat Udinese en Rubin Kazan Arsenal en Lyon uitschakelen. Het is beter voor het Ned. voetbal. Dan kan Ned. meer punten verdienen. Ik hoop zelfs dat AZ en PSV het hoofdtoernooi van Europa Leaque halen. Den Haag is jammer genoeg uitgeschakeld in de voorronde van de Europa Leaque.

Zowel Arsenal, Benfica en Lyon kunnen nog uitgeschakeld worden. Ik zie hier nog wel een kans liggen. Rubin uit is nooit makkelijk en wellicht kan Udinese voor een stunt zorgen. Enige minpunt is Twente, die zie ik geen 0-1 of een 1-2 wegsnoepen bij Benfica. Bij de rest is case closed. OB heeft niet voldoende kwaliteit om van Villarreal te winnen en ik reken ook niet op Zurich.

Maar wat als Twente verliest, Arsenal verliest, én Lyon verliest?

24 augustus 2011 om 19:59

Als Twente, Arsenal en Lyon zouden verliezen, zou Ajax in pot 2 komen. Maar Lyon gaat jammer genoeg door. Ze hadden thuis met 3-1 gewonnen, en in Rusland is de eindstand 1-1 geworden. Nu kan Ajax nog wel in pot 2 komen. Maar dan moeten Arsenal en Benfica uitgeschakeld worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren