Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik wilde Janssen al naar Ajax halen, maar men vond hem toen te oud’

Laatste update:

Martin Jol houdt Ajax na zijn gedwongen vertrek uit Amsterdam nog steeds in de gaten. De oefenmeester van Fulham laat in NUsport weten vreemd op te kijken van een aantal beslissingen van zijn ex-werkgever. Jol geeft aan dat hij in zijn tijd al een oogje had op Theo Janssen (30), toen die nog bij FC Twente voetbalde.

/

“Ik wilde Janssen ook al naar Ajax halen, maar men vond hem toen te oud”, geeft de trainer aan. “Hij paste niet in de Ajax-cultuur van zelf opleiden. Net als André Ooijer, Joris Mathijsen en Derk Boerrigter.”

Jol verwacht dat Ajax ook dit seizoen de landstitel gaat pakken. “Ik denk dat Ajax beter is dan FC Twente. Twente-trainer Co Adriaanse hoef je natuurlijk niets te leren, maar Theo Janssen is een verschil”, aldus Jol.

Theo Janssen is te oud voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een mooie vent is het toch. Jol wilde in zijn tijd bij Ajax zowat iedere speler halen. Geen wonder dat daar ook een keer een goede bij blijkt te zitten.

17 augustus 2011 om 15:16

Daar komt bij dat Jol hem helemaal niet kon halen, zijn gelimiteerde transfersom ging afgelopen zomer pas in.

17 augustus 2011 om 15:24

Daar heeft Jol wel pech mee gehad dan. Ik geloof wel in zijn goede bedoelingen maar helaas trok hij jongens aan die bij voorbaat geen succes leken te worden en ook nog eens uit 1 en dezelfde stal kwamen van Raiola.
Jol kan Ajax nog een groot plezier naderhand doen door Mounir op te halen.

Gedwongen vertrek? Hij wou zelf toch zo graag weg..
En moet je nagaan wat hij verdiende.. 3 miljoen per jaar... (als ik het goed heb)
En Mido was ook zo geweldig! Konden we nog beter Jol erin zetten..

17 augustus 2011 om 15:42

Je kan een hoop zeggen, Mido was absoluut geen miskoop. Natuurlijk had hij overgewicht en was dat niet om aan te zien. Maar een miskoop was het absoluut niet.

Mido had al bij Ajax gevoetbalt en presteerde prima toendertijd.
Mido heeft al bij verschillende andere clubs gevoetbald en had een hoop ervaring.
Mido was transfervrij en koste dus helemaal geen transfersom of iets dergelijks
Mido had een pay as you play contract en kostte dus alleen geld als hij speelde

Je zag ook dat Mido steeds beter ging voetballen naarmate hij gewicht kwijtraakte. Hij was het aanspeelpunt dat een El Hamdaoui niet was. Daarnaast heeft hij toch ook een paar goaltjes gemaakt. En als laatste: Frank de Boer probeerde alles om Mido te behouden toen hij aangesteld werd als trainer. Hij zag namelijk in Mido namelijk ook het benodigde aanspeelpunt.

Atouba aantrekken was op zichzelf ook helemaal geen slecht idee. De linksback positie was overduidelijk de zwakste positie in het gehele elftal. Atouba had bij Spurs en HSV prima gepresteerd onder Jol dus op zichzelf was het een absolute versterking. Alleen door 2 jaar blessureleed is hij nooit bruikbaar geweest, waardoor iedereen hem afschilderde als miskoop.

Jol heeft een paar dingen fout gedaan, Tainio aantrekken, roepen om 10 miljoen voor buitenspelers en zulk soort acties. Maar je kan onmogelijk beweren dat het aantrekken van Pantelic, Atouba en Mido rare gedachtes waren als je er logisch naar kijkt. En niet achteraf iets roept.

17 augustus 2011 om 16:25

Je moet nu geen matige spelers op gaan hemelen. ik word zelf ook gek van mensen die bij voorbaat al negatief zijn, maar 4 wedstrijden in een seizoen is niet erg veel van mido en atouba heeft er evenveel in 2 seizoenen. en al heeft dat met blessures te maken, dan nog steeds is het een miskoop omdat hij niet speelt

17 augustus 2011 om 18:02

Achteraf was Atouba een miskoop. Achteraf had Ajax Aissaidi allang moeten scouten in Amsterdam. Achteraf had Ajax helemaal El hamdaoui niet gekocht. Achteraf had je een staatslot gekocht met het winnende nummer. Achteraf, achteraf en achteraf.

Achteraf is altijd makkelijk zeggen en dingen roepen. Het terug kijken tot het moment dat het echt gebeurde en dan je conclusie trekken is veel logischer en veel realistischer.

Op het moment dat Jol Atouba aantrok stonden heel veel ajacieden, inclusief ik, te juichen over zijn komst. Een ervaren linksback die op hoog niveau goed meedraaide. En de linksback positie was verreweg de slechtste positie van heel het elftal. Op dat moment dus een hele logische en begrijpelijke aankoop. Dat Atouba 2 jaar geblesseerd was kon niemand weten. Ja achteraf.

Mido werd op het moment van binnenkomst belachelijk gemaakt vanwege zijn overgewicht. Dit was ook absoluut terecht. Een miskoop was het niet want hij kostte totaal geen geld? Als hij niet fit zou raken zou hij niet spelen en dus niet betaald krijgen. Daarbij zat er ook een gedachte achter, mocht Mido fit raken zou hij de centrale spits worden met Suarez op rechts en El Hamdaoui op links. Zoals ze allemaal het beste tot hun recht zouden komen. Dat Jol op zou stappen, El Hamdaoui niet met de Boer door één deur kon en Suarez verkocht werd kon niemand weten. Ja achteraf.

Begrijp me niet verkeerd, Jol heeft echt wel een aantal dingen fout gedaan. Roepen om 10 miljoen voor buitenspelers. Eriksen, Boilesen en Sulejmani te weinig vertrouwen gegeven.

Maar Jol heeft ook heel veel goed gedaan. Suarez rendeerde onder Jol beter dan onder welke trainer dan ook. El Hamdaoui schoot er in een half seizoen 13 in onder Jol. Vertonghen, Stekelenburg, Alderweireld en vd Wiel bloeiden stuk voor stuk op onder Martin Jol.

Iedereen schrijft Jol hier af vanwege de paar dingen die hij fout heeft gedaan. Vooral over zijn transferbeleid, wat eigenlijk geeneens zo slecht was. Een beetje meer krediet voor de trainer die bij elke club slaagde. Zo ook bij Ajax in zijn eerste jaar.

17 augustus 2011 om 18:50

Bij elke club slaagde? Nou neen, bij HSV brak hij geen potten...hetzelfde gaat op voor Tottenham...en ook bij Ajax bleek hij maar een half jaar tot een jaar houdbaar...hoezo slaagde? je bedoelt waarschijnlijk dat hij hier en daar wel wat respect kreeg?

Daarnaast geef je Martin Jol veel krediet voor het goede half jaar onder hem...misschien wel terecht..maar vergeet dan aub ook niet het vervolg te vermelden...de afbraak die ook tijdens die periode plaatsvondt van de selectie, van het team, van de club (denk aan die waardeloze afstraffing in Madrid!)..suarez die geen deuk meer in een pakje boter schopte (vanaf het begin van de nieuwe competitie 2010/2011)

achteraf valt er dus een hoop te vermelden...dat kan ook alleen maar achteraf...maar wees dan achteraf ook volledig...jol is misschien wel goed in het op korte termijn managen van een ploeg...maar hij heeft geen oog voor aankopen en hij heeft m.i. een beperkte houdbaarheidsdatum...toen hij Ajax niet aan de praat kreeg was het hele team plots niets waard en moest er idd voor 10 miljoen worden geinvesteerd...eerder een afbraak-trainer dan een opbouwman à la De Boer...(die het verder nog maar eens opnieuw moet gaan bewijzen..)

17 augustus 2011 om 19:59

Martin Jol is vrijwel overal geslaagd als trainer:

- Amateurtak Ado den Haag: Van tweede klasse naar hoofdklasse promoveren.
- Scheveningen. Zaterdag kampioen en algeheel amateur kampioen nederland
- Roda JC. Wint de Knvb beker en behaalt europees voetbal
- Rkc. Weet de club met de kleinste begroting naar de top 6 te brengen, loopt net europees voetbal mis vanwege doelsaldo.
- Tottenham Hotspur. Jol behaalt voor het eerst sinds jaren europees voetbal. 2x achter elkaar. 5e plaats in de Pl
- Hsv: Halve finale DFB Bokal, Halve finale Uefa cup en 5e in de competitie.
- Ajax eerste jaar: Ongekend aantal punten (85) en een doelsaldo van 108 voor en 20 tegen. Wint ook de Knvb beker.

Je kan gerust zeggen dat Martin Jol bij elke club geslaagd is. Tenzij je natuurlijk van mening bent dat bovengenoemde prestaties niet genoeg zijn om te slagen.

De waardeloze afstraffing in Madrid. Allereerst was Jol degene die Ajax naar de Champions league kreeg. Dat was al een aantal jaar niet gelukt. Daarnaast heeft geen enkele Nederlandse club de laatste 5 jaar nog echt aansprekende resultaten gehaald in de CL. Dus van de mat gevoetbalt worden door Real Madrid met de 3e begroting van de gehele wereld. Zelfde als dat je Barca of Man United zou treffen.

Suarez heeft in de eerste seizoenshelft 24x een wedstrijd gespeeld. Dat is inclusief alle wedstrijden. Daar in heeft hij 12x gescoord en 13x op de lat of paal geschoten. Geen deuk in een pakje boter? Hij liep gewoon nog steeds 1 op 2. Prima moyenne. Het seizoen er voor gingen er van die 13 een stuk of 8 in. Dat lukte nu net eventjes niet, maar je zet het neer alsof Suarez helemaal niet presteerde.

Nogmaals, Martin Jol heeft een paar dingen fout gedaan bij Ajax. Maar dit is allemaal alleen maar achteraf te zeggen. Op de transfer van Tainio na dan. Daar zat helemaal geen logische gedachte achter. Op basis van zijn prestaties (bij al zijn clubs) is Jol nog gewoon een top trainer en heeft hij ook bij Ajax heel veel goeds gedaan. Meer goed dan slecht in mijn ogen. Maar dat is natuurlijk bij iedereen verschillend.

oke heel leuk en aardig maar zou je aub je grote maat El Hamdaoui kunnen ophalen.
zijn we ook van hem af.

Boerighter is door Ajax opgeleid....

17 augustus 2011 om 15:09

Boerrigter speelde van zijn 12e tot zijn 16e voor FC Twente, dus echt opgeleid door Ajax is hij niet.

17 augustus 2011 om 15:08

Dat is maar net hoe je het ziet. Hij speelde tot zijn 16e bij FC Twente en in zijn 17e en 18e jaar heeft hij bij Ajax gespeeld. Hij is dus net zo 'zelf opgeleid' als Siem de Jong.

17 augustus 2011 om 15:11

Pardon??

Jeugdteams
tot 1998 Quick'20
1998-2003 FC Twente
2003-2005 FC Twente / Heracles
2005-2006 AFC Ajax

Professionele clubs
2006-2007 Ajax
2006-2007 --> HFC Haarlem
2007-2009 FC Zwolle
2009-2011 RKC Waalwijk
2011- Ajax

Voor z'n huidige contract heeft hij twee jaar onder contract gestaan bij Ajax (2005 - 2007), waarvan hij een half jaar verhuurd is aan HFC Haarlem...

17 augustus 2011 om 15:13

Ajax heeft bijgedragen aan zijn opleiding ja, hij heeft een jaar lang op de toekomst rondgelopen. Vanaf zijn 11e tot zijn 16e heeft hij de Fc Twente / Heracles opleiding doorlopen.

-edit- Er waren me een aantal voor. Het lijkt wel alsof Twente supporters zich ergeren aan dit verhaal dat zich destijds foutief in de media is gekomen.

17 augustus 2011 om 15:41

goed gezien Raulduke, ere wie ere toekomt... bvoerrigter is een tukker en hier opgeleid.

Goed gezien Jol! Je keuzes voor Taino en Mido waren geweldig.

17 augustus 2011 om 15:32

Wat moest ie anders man! Ze wilden amper geld uitgeven. Zelfs Mounir was al teveel gevraagd maar mocht toen toch nog. Je moet toch wat??? Die hoge pietenlietenhem zitten wat Rommedahl en Pantelic betreft. Die werden eruit geknikkert terwijljol ze wilde houden....en mocht er wat voor terugkomen? Nee want dat kost weer geld natuurlijk. Hij moest wel dat soort spelers halen en Mido..........die liet Ajax meteen beter spelen ondanks zn overgewicht. Was tenminste een aanspeelpunt.

17 augustus 2011 om 15:46

Jol hoefde deze spelers helemaal niet te halen. Uiteindelijk is er in totaal nog een hoop uitgegeven aan ''goedkope'' spelers. Geld dat beter bewaard had kunnen blijven. Onder het bewind van de Boer is er voor 40 miljoen (!) inmiddels verkocht. Ondanks het vele geld dat beschikbaar is zeurt de Boer ook niet elke dag om nieuwe spelers. Hij kijkt eerst eens rond bij de club.

17 augustus 2011 om 15:50

Wat moest hij anders? Gewoon niet die spelers halen. Het Ajax met een grote naam in heel de wereld mag geen spelers halen die te dik zijn.

En wat betreft Mido, die liet Ajax inderdaad beter spelen tegen VVV en ik dacht in de beker tegen Oss.

17 augustus 2011 om 16:20

inderdaad en als ik geen geld heb voor een replay broek dan spaar ik even door maar koop toch echt geen zeeman broek die (bij wijze van spreken) van mijn broek slijt na 2 maanden. Je hoeft niet perse wat te halen. Sorry maar de Boer heeft het vorig seizoen ook zonder de fantastische aankopen van Jol gedaan dus zo hard waren ze niet nodig. Jol heeft er gewoon een puinhoop van gemaakt en het Ajax bestuur heeft zich meer dan eens door meneer Jol laten gijzelen. Ik ben geen vd Boog fan maar hij is 1 keer standvastig geweest en dat is met de contracten van Pantelic en Rommedahl. Als je besluit dat je beleid is spelers van boven de 30 geen contract te geven dan hou je je daaraan en heeft meneer jol lekker mee te leven.

Daarnaast is het een schande, ja een schande dat een club als Ajax met zijn zogenaamde klasse moet terugvallen op volgevreten (letterlijk) vedetten die nergens gepresteerd heeft en waarschijnlijk meer Big macs per week scoort dan doelpunten in zijn carriere alleen voor de beeldvorming en de jeugd mag zoiets niet gebeuren. Datzelfde geldt wat mij betreft voor de jol aankoop Jeroen verhoeven.

17 augustus 2011 om 18:11

Onder het bewind van de Boer zijn de spelers verkocht die onder Martin Jol belangrijk zijn geworden. Ik ben een fan van de Boer maar dit succes aan hem toeschrijven is ongelofelijk.

Zo presteerde Suarez (23,5 mil) onder Martin Jol het beste. Met meer assists en doelpunten dan ooit tevoren.

Demy de Zeeuw (6 miljoen) was een aankoop van Martin Jol en liet zijn beste spel zien onder Martin Jol. Onder de Boer heeft hij maar één wedstrijd dit niveau bereikt. De wedstrijd tegen Twente.

Stekelenburg (8 mil) werd weer eerste keeper onder Martin Jol en zette een geweldige serie neer. Hij werd eerste keeper bij het Nederlands Elftal en keepte een fantastisch Wk.

Daar heb je de 40 miljoen euro verdiend. De spelers die onder Martin Jol hun daadwerkelijke potentie en kwaliteiten lieten zien. Dit is niet de verdienste van de Boer.

Dan nog even verder.

- Vd wiel beleefde het beste seizoen uit zijn leven en speelde een geweldig WK.

- Alderweireld werd de vaste CV naast Vertonghen en is inmiddels niet meer weg te denken uit de basis.

-vertonghen kreeg zijn basisplek en werd reserve aanvoerder van Ajax. Beide belgen zitten nu bij de nationale selectie en die is onder het bewind van Jol afgedwongen.

- El Hamdaoui schoot er 13 in in één seizoenshelft in. Wat grotendeels heeft bijgedragen aan het kampieosnschap.

- Siem de jong die zijn basisplaats ook te danken heeft aan zijn periode onder Jol. Zeker achter Pantelic rendeerde de Jong fantastisch met 17 doelpunten al aanvallende middenvelder.

Wel raar dat hij dit nieuws nu naar buiten brengt.
Hij zegt zelfs Boerrigter? (beetje raar dit), Derk heeft zelfs bij Ajax in de A1 gevoetbald. En in 2005 heeft hij zelfs 2 jarig onder contract gestaan bij Ajax. Alhoewel zonder succes.

En was Jol zelf niet degene die oh zo geweldige aankopen heeft gedaan, de ”alleskunner” Taino, en de sterspeler Mido.. (kuchkuch).
Goed gezien Jol, maar met alleen zien kom je niet ver..

Verder vind ik Theo Janssen niet te oud voor Ajax.
Voor Ajax is het zelfs goed dat ze een ervaren speler erbij hebben in plaats van allemaal jonge voetballers.
Zo komt er ook meer strijdlust in het team.

Ik kan me wel nog een verhaal herinneren dat Ajax Janssen niet wilde hebben, omdat hij niet in het plaatje van Ajax zou passen, maar dit kwam omdat hij rookte, drinkte en veel tatoeages heeft.

dat pastte niet in de ajax cultuur zegt ie, waarom mochten die linksback en die finse middenvelder wel naar amsterdam komen terwijl die in hetzelfde rijtje horen..?

17 augustus 2011 om 16:28

omdat die gratis waren. maar toch hadden ze die achteraf gezien beter ook niet kunnen halen.

Ja, dat zal allemaal wel Martin. Maar wat voor nut dienen deze opmerkingen? Duidelijk maken dat je niet dezelfde behandeling kreeg als Frank? Dat het allemaal oneerlijk was?

Zucht.

Het is een ook een oude speler maar kan prima mee met de selectie van Ajax zo 3 jaar ongeveer en een prima aanvoerder.

Misselijke vent die Jol, op alles en iedereen de schuld afschuiven en meneer Jol doet zelf alles perfect.

17 augustus 2011 om 17:02

beetje raar dat hij er nu mee aankomt ja.
maar vergeet niet dat ajax onder jol wel de CL weer heeft gehaald en dat ajax onder hem in 2009/2010 op 1 punt na geen kampioen is geworden.
Je kunt ook moeilijk zeggen dat pantelic een slechte aankoop was.

on: dit bericht voelt een beetje als natrappen richting ajax.

17 augustus 2011 om 17:17

Pantelic was helemaal geen goede voetballer. Hij kon scoren, maar meevoetballend zwak.

ON: Achteraf praten is altijd makkelijk, dit is ook de man die El Hamdaoui, Mido en Tainio heeft gehaald.

17 augustus 2011 om 22:20

Meevoetballend juist goed maar scoorde te weinig. Hij liet Suarez beter voetballen, en dat was zijn taak. Niets meer, niets minder.

kijk daarom ben ik niet voor ajax tegen een trainer zeggen die ze niet morgen ja die is te oud en tegen de ander zeggen ja doe maar

17 augustus 2011 om 15:25

Ja, en Jol had ook al de beschikking over Eriksen, Boilesen, Alderweireld, Anita, de Jong, Ebicillio en Ozbilliz. Allemaal niet gebruikt. Sterker nog; met ook nog Suarez, de Zeeuw, Emanuelson en Gabri in de groep had hij naast aankopen als Mido, Tanio en El Hamdaoui ook nog eens een zak met tien miljoen nodig om kampioen te worden. Zoals hij aangaf. Misschien kan hij nu beter zn mond houden aangezien onder De Boer Ajax de selectie heeft uitgedund, goed heeft verkocht en met slechts 1/5 van het transfergeld de complete groep heeft versterkt.

17 augustus 2011 om 15:34

Goh ben je er ook in getrapt? Het oude bestuur en Jol waren de grootste vrienden. Mido, Ooijer noem maar op, allemaal oud maar mochten gewoon komen.

Jol weg, bestuur weg, nieuwe trainer, nieuw bestuur en nu mocht Janssen wel komen.

17 augustus 2011 om 16:29

ooijer vindt ik geen miskoop. hij is opgeleid door ajax en kon nu gratis komen als stand-in voor vertonghen en aldeweireld

17 augustus 2011 om 16:44

Gezien hij gratis is kan je nimmer of miskoop spreken, dus dat doe ik ook niet.

Het gaat mij er alleen maar om dat Jol klaagt dat hij Janssen niet mocht halen omdat ie te ''oud'' was. Komt op mij niet erg geloofwaardig over als je wel Mido, Ooijer en Tainio etcetera mag halen.

17 augustus 2011 om 15:39

Typisch een reactie van blind op de titel afgaan... Lees de inhoud zou ik zeggen, is maar een hint

17 augustus 2011 om 17:52

Daar heeft het niks mee te maken Jol had gewoon een team dat mee kon in de Veteranen, en nu met 2 oudere in je selectie kan je Jansen er prima bij hebben om de jonge jongens mee te nemen naar de top, maar in een selectie met allemaal oudere is Theo van minder toegevoegde waare. En wat nou over ene trainer wel andere niet kijk wel oudjes Jol allemaal gehaald heeft.

Martin Jol heeft wel praatjes voor een trainer die gefaalt heeft bij Ajax. Probeer nu maar lekker met Fulham te presteren en kijk niet meer terug. Dat doen de Ajax supporters ook niet anders kunnen we het wel weer hebben over Tainio, Mido en Atouba.

Jol moet niet net doen alsof hij het allemaal zo goed zag bij Ajax, de miskopen waren talrijker dan de goede.

Het enige, wat mij betreft, wat hij nog voor Ajax mag betekenen is MEH ophalen. Laat hem verder lekker zijn mond houden, het is dat hij Suarez had anders had hij het niet eens zo lang volgehouden in de Arena. Zijn stijl van voetbal en uitstraling waren Ajax onwaardig.

Wat een idioot en een ongeloofwaardig verhaal. Mido Tainio en Atouba zijn allemaal oud maar toch waren ze aangetrokken. Dus dat janssen er niet was ligt aan de prioriteiten die hij legt. Als je eerst Janssen haalt en dan pas de andere 3 amateurs dan speelde Janssen on zijn leiding ook bij Ajax. Maar Ajax is niet zo gek dat 4 oudjes contracteren waarvan 1 werkelijk een toevoeging zou zijn. En over boerrigter die zou altijd mogen komen die was toen pas 22-23 dus zeker niet te oud. Jol moet gewoon toegeven dat hij fouten heeft gemaakt met het aankopen van nieuwe spelers.

Tja, Het probleem bij Jol was dat ajax ondermaats presteerde en het spel niet was om aan te zien. Dan krijg je automatisch vanuit alle hoeken kritiek om je heen. Vervolgens wordt er in zo'n situatie ook moeilijk gedaan om spelers waar je geintresseerd in bent omdat men het vertrouwen is verloren.

Ja, Jol wilde zo veel.
Hij wilde vast en zeker ook Ruiz halen, omdat het zo'n fantastische speler is.
Gelukkig zit Jol bij Fulham en kan hij lekker shoppen. Beetje raar zo achteraf vind ik zelf.
Maar goed, dat is gebeurd en laten we achter ons.

soms wilde hij ook goeie mensen halen
maar met jongens als Mido kom je er echt niet. mondje dicht en doorlopen Martin. Ajax klaagt ook niet meer over jou, laat het verleden maar lekker rusten

Even samen vatten. Jol haalde Demy de Zeeuw, Mounir El Hamdaoui, Atouba, Pantelic, Teemu Tainio (grootste flop ooit, denk ik zo), André Ooijer en Mido.

Ondertussen had hij spelers als Aissati, Suarez, Sujlemani, Emmanuelson, Stekelenburg.

Hij wilde Rohmedahl graag behouden, vroeg om 10 miljoen voor vleugelspitsen, probeerde het bestuur dus kennelijk ook al gek te krijgen om Boerrigter & Janssen te halen, en heeft kennelijk op geen enkel moment in deze hele soap gedacht ''verdorie, misschien loopt er op de toekomst nog iets rond!''.

Ondertussen heeft Ajax een kleine 40 miljoen aan transferinkomsten gebeurd in de afgelopen 6 maanden, 4 grootverdieners (atouba, Oleguer, Sno, Cvitanich) van de loonlijst af weten te krijgen, en hebben ze een titleltje extra achter hun naam staan.

Ligt het nou aan mij, of zou Jol er beter aan doen om gewoon, zeg maar, z'n mond te houden? Hoewel Ajax hem natuurlijk netjes en beleefd hoort te behandelen. De man heeft de oud-eigenaar van Harrods achter hem staan, die heeft genoeg geld om El Hamdaoui en Ajax van elkaar te verlossen.

17 augustus 2011 om 15:25

Enige speler die voor Ajax een toegevoegde waarde was, was Demy de Zeeuw.
El Hamdaoui heeft met zijn goals ook een steentje bij gedragen, maar zijn mentaliteit laat de wensen over.

Ajax is dit seizoen weer op de goede weg.

Ik was het al bijna vergeten, maar gelukkig heeft Jol de wekker altijd goed staan. Die wekker gaat af op het moment dat hij weer wat over Ajax moet gaan roepen. Bij deze dus.

De uitspraak verbaast me niets, want hij had en heeft altijd de halve lijst van voetballers op zijn verlanglijstje staan. Dus zal Janssen daar ook wel op hebben gestaan.

17 augustus 2011 om 16:38

Het blijft hem inderdaad erg bezighouden. Blijkbaar zit er nog altijd wat oud zeer bij Jol wat betreft zijn tijd bij Ajax.

“Ik wilde Janssen ook al naar Ajax halen, maar men vond hem toen te oud”, geeft de trainer aan. “hij paste niet in de Ajax-cultuur van zelf opleiden. Net als André Ooijer, Joris Mathijsen en Derk Boerrigter.”
Volgens mij komt boerrigter toch echt uit de eigen jeugdopleiding en is hij nog jong en heel goedkoop. Dat maakt toch echt verschil. En ooijer komt ook uit de eigen opleiding en was gratis. Volgende keer met betere uitspraken komen, meneer Jol

17 augustus 2011 om 15:15

Deels uit de jeugdopleiding, 2 jaar zelfs maar, daarvoor is hij opgeleid door quick 20 en Twente.

17 augustus 2011 om 15:21

Boerrigter komt van de opleiding van Fc Twente (tot z'n 18e). Daarna 1 jaar bij Ajax (beloften?) gespeeld,
Niet bepaald zelf opgeleid dus

17 augustus 2011 om 15:33

scouting is ook een belangrijk deel als het gaat om jeugdopleiding

kan een mooi rijtje opsommen inderdaad met martin Jol aankopen.
Mido-atouba-taino-ooijer-jeroen Verhoeven

Lekker bij Fulham presteren, niet meer terugkijken en gewoon je handjes dichtknijpen dat je bij een mooie club in de premier league zit.

For your information Martin, Atbouba, Mido en Taino zijn transfervrij, misschien iets voor Fulham

17 augustus 2011 om 16:31

verhoeven is niet gehaalt omdat jol m per se wilde hebben. hij is gehaald omdat gentenaar naar vvv ging en ajax toen geen 3e keeper meer had

Wat een zwetser zeg. De aankoop Mathijsen was destijds compleet onnodig geweest en is daardoor ook waarschijnlijk nooit aan de orde geweest, of dus terecht direct afgewezen. Daarnaast had Jol het in zijn laatste maanden als trainer alleen maar over miljoenen die hij wel wou hebben voor een goede buitenspeler. Was-ie Boerrigter zeker even vergeten?

17 augustus 2011 om 16:36

Precies. En dan was de redenatie waarschijnlijk dat je in dat geval beter kon investeren in een jong talent met minder kosten in plaats van een al wat oudere grootverdiener.

Leuke speler maar inderdaad al erg oud en te oud voor het nederlands elftal om een vaste waarde te zijn. Als aanvulling prima geschikt maar niet meer als dat.

Te weining ervaring internationaal en op club niveau alleen in de eredivisie gepresteerd.

17 augustus 2011 om 15:32

Alsjeblieft zeg, de trap van Janssen is wel van wereldniveau.
Hij is niet snel maar ziet alles en kan ballen overal op maat geven. Ook kan hij de vrije trappen nemen met links en hoe! Wie wil je dan v Bommel of Engelaar ook oude spelers en die op dezelfde positie spelen. Dan zie ik liever Janssen daar staan. Misschien een keertje Eredivisie Live aanschappen?

17 augustus 2011 om 17:04

Haha heb je uberhuapt mijn commentaar gelezen? in de eredivisie prima speler verder op internationaal niveau nooit wat gepresteerd en als 30jarige veelste laat om nu nog ervaring op te doen bij het nl elftal en een vaste kracht te worden.

verder vind ik bommel inderdaad veel beter en hoe kom jij aan engelaar lol? die gozer is compleet afgeschreven.

bij het nederlands elftal zijn er allang andere spelers ook met een wereldtrap dus daar heb je janssen niet voor nodig.

Ik krijg het gevoel dat bijna niemand het hele artikel heeft gelezen. Ik vond hem niet eens heel erg negatief over Ajax en hij gaf ook zelf toe dat hij er na zo'n topseizoen geen verbetering meer in zag. Hij bleef aan vanwege het toenmalig bestuur, dat hij hoog had zitten. Maar met de selectie was de klik en het gevoel niet meer aanwezig. Dus met de vinger wijst ie niet alleen naar Ajax, maar ook een beetje naar hemzelf, terwijl Jol niet eens veel te verwijten valt. Hij is gewoon het slachtoffer van de nieuwe wind die langzaam aanwoekerde door o.a. Cruijff. Zelfs Cruijff had geen kwaad woord over voor Jol, dus waarom wij als supporters wel?! Als Jol aan was gebleven was er op bestuurlijk niveau ook nooit wat veranderd, Jol is simpelweg meegetrokken in de val van het bestuur dat hem stuurde en dat heeft niks met zijn kwaliteiten of inzet voor Ajax te maken.

17 augustus 2011 om 15:34

Hij is inderdaad niet negatief, maar verbloemt zijn eigen prestaties wel (weer) te veel. Hij heeft er in zijn laatste seizoen gewoon met de pet naar gegooid. Loopt ook weer fraai te verkondigen aanvallend voetbal gespeeld te hebben met Ajax met 'drie spitsen'. Zeker ook even vergeten dat alleen bij balbezit was in zijn laatste periode? Toen speelden we namelijk in een veredelde 4-4-2 counter systeem, waar we bij balverlies overlopen werden, omdat Suarez lekker voorin mocht blijven hangen met El Hamdaoui.

Hij heeft in zijn eerte seizoen heel goede dingen met Ajax gepresteerd, maar heeft dat in een paar maanden tijd allemaal vergooid. Die zat maanden voor zijn vertrek al met zijn gedachte bij Fulham.

17 augustus 2011 om 15:47

Volgens mij zegt hij, zij het niet letterlijk, dat hij zichzelf ook niet de juiste trainer op dat moment vond. Hij vond het ook logisch dat er een nieuwe trainer moest komen en als het aan Jol had gelegen, was hij in de zomer al vertrokken. Dat niveau van dat vorige seizoen zou nooit en te nimmer halen, net als dat Frank ook niet lukte, maar vergeet men gauw. Ik vind dat er wel erg weinig begrip wordt getoond door het overgrote deel van mijn medesupporters, maar negatief zijn achteraf is makkelijk dan helder relativeren.

17 augustus 2011 om 17:24

Nee, dat zei hij niet. Hij zei dat hij die zomer waarschijnlijk weg was geweest als hij kampioen was geworden. Hij heeft het niet gehad of hij zich wel of niet geschikt vond als trainer.

nogmaals, hij heeft natuurlijk prima gepresteerd in zijn eerste seizoen, maar wat hij in zijn tweede seizoen allemaal deed sloeg werkelijk nergens op. Hij heeft veel te lang vast gehouden aan spelers die weken, maanden lang bagger speelden en was te beroerd om fatsoenlijke oplossingen te bedenken. Hij was van mening dat een cheque van 10 miljoen oplossing zou bieden, De Boer vond de oplossing bij de jeugd.

Jol kan daarnaast dan wel zeggen dat onder De Boer ook niet groots werd gevoetbald, maar er zat in ieder geval wel lijn in. Zijn we vergeten met wat voor kortzichtige gedachte Jol de laatste weken de wedstrijden inging? Mido in de spits en ram de bal maar naar voren. Kwam de linksback van de tegenstander mee op, liet Suarez hem gewoon lopen en niemand die er wat van zei. De Jong die absoluut die rendeerde achter El Hamdaoui, die nimmer een gaatje trok voor hem. De Zeeuw, die als veredelde spits speelde, waardoor het hele middenveld uit evenwicht was. Enoh die daar achter speelde, maar door zijn opbouwende tekortkomingen en het optimistische spel van college Demy grossierde in balverlies. Tainio in zijn eerste en enige basisplaats gezien tegen Sparta? Elke speler uit de A-jeugd destijd was een klasse beter.

jol paste zelf ook niet in die ajax cultuur want hij stelde ook nooit eigen jeugdspelers op . Trouwens vind dit wel natrappen wat hij doet .

17 augustus 2011 om 16:33

En het is vooral zijn eigen blazoen oppoetsen. Alles waarvan gezegd is dat hij dat niet goed deed of na heeft gelaten, weerlegt hij nog steeds. En dan ligt de oorzaak altijd elders.

17 augustus 2011 om 21:48

Onder zijn leiding zijn Toby en Anita basisspeler geworden.
Nooit is in dit geval dus enigsinds overdreven.

Flikker toch op man Martin Drol.. Iedere keer dat natrappen, tuurlijk wilde jij Janssen.. Schei toch uit en bemoei je met Fulham ipv constant met Ajax.. Wees niet zo jaloers dat Frank er wel iets van bakt!

In de categorie: who cares.

Achteraf kun je van alles gaan roepen. Haal nu gewoon El Ham maar op en ga verder lekker met Fulham plezier maken.

Jol wil weer even benadrukken dat als hij iedere speler die hij wilde halen had gehaald hij kampioen was geworden. Maar ja dan was ajax ook al lang falliet geweest.

On: Theo heeft zich het afgelopen seizoen meer dan ooit bewezen een goede speler te zijn voor in de eredivisie. Jol kan dan wel zeggen van dat hij hem toen ook al zou willen, maar de meeste spelers die hij heeft gehaald zijn gewoon regelrecht mislukt. Zoals meerdere al hebben gezegt. Bekijk een Mido of Taino. Oijer vind ik dan niet echt in dit rijtje thuis horen hij brengt toch wel wat ervaring met zich mee wat boilesen en blind wat kan helpen.het halen van verhouven heb ik ook nooit begrepen. Had verhoeven liever bij volendam willen houden. Dan had volendam langer in de Eredivisie kunnen blijven. Hij was toch wel hun redder samen met platje.

Stuur El Hamdaoui maar gratis op naar Jol als cadeautje dat ie het zo goed gedaan heeft bij ons.
Alle ballen op Suarez was altijd de wedstrijdbespreking.
Hoe kan je zo een man een goede trainer vinden hij had gewoon het materiaal wat bij de positie hoorde waar hij eindigde met Tottenham op de ranglijst.
Misschien kan je Atouba of Tainio nog bellen of ze je tuin willen onderhouden!

“hij paste niet in de Ajax-cultuur van zelf opleiden. Net als André Ooijer, Joris Mathijsen en Derk Boerrigter.”

Andre Ooijer is uiteindelijk toch onder jouw bewind gekomen, dus niet lullen. Mathijsen is uiteindelijk nooit naar Ajax gekomen, dus niet lullen. Boerrigter doorliep de gehele jeugdopleiding vn Ajax, dus niet lullen.

Ajax-cultuur is inderdaad van het zelf opleiden maar benoemt ook dat spelers van buitenaf gehaald kunnen worden ''mits ze iets brengen wat niet kan worden geleverd door de jeugdopleiding zelf en een directe kwaliteitsinjectie vormen voor het basiselftal''...

Zijn leidende kwaliteiten vind je nu eenmaal niet bij jonge spelers en zijn traptechniek behoort tot de besten van Nederland. Martin, ga je nou maar lekker bezighouden met Fulham en haal alsjeeblieft Mounir bij ons vandaan. Ik hoorde je toen je bij Ajax zat ook niet constant klagen over HSV en Tottenham...

17 augustus 2011 om 15:34

Boerrigter doorliep helemaal niet de gehele opleiding. Ben jij nou Ajacied???

17 augustus 2011 om 15:59

Je heb gelijk..ben in de war met Ooijer..desalniettemin toch 2 jaar in de jeugd van Ajax gespeeld. En ja ik ben Ajacied, moet ik daarom weten welke speler wat heeft doorlopen 6 jaar geleden?

Boerrigter is niet echt door Ajax opgeleid maar heeft het wel heel snel opgepakt in de Ajax school, een echte linksbuiten heerlijk om te zien.

17 augustus 2011 om 16:43

Hij kan dat natuurlijk ook al bij Twente geleerd hebben. Maar het is inderdaad erg leuk voor die jongen dat hij het nu zo prima doet. Hopen dat hij deze vorm het hele jaar kan volhouden.

Leuk hoor, dat Jol zegt dat hij toen Janssen al wilde halen.

Vind het een prima vent hoor, die Jol.
Maar waarschijnlijk kreeg hij dergelijk tegengas om zijn inkoopwoede wat te sussen !
Die man wil altijd hele elftallen kopen, dan heeft hij wat achter de hand namelijk.

Van Basten en Jol hebben zichzelf boven de financiële realiteit verheven, omdat ze zelf al vele jaren financieel onafhankelijk zijn en geld niet zo'n heel grote rol in hun leven speelt.
Zeker niet als het om andersmans geld gaat.
Nee, hun eigen geld, dat is verdomd belangrijk om stevig orde op zaken te houden hoor !

Dure en mooie jongens, dat wel !
Dure ideeën en mooie praatjes, dat ook !!

Jol wilde daadwerkelijk iedereenhalen... Dus ja, Jansen zal ook wel de revu gepasseerd hebben

Ja Jol maar met de manier waarop jij speelt functioneert iedereen alsof ie al bijna met pensioen is.

on: ik had het niet erg gevonden om Janssen eerder al te hebben, maar als daarmee Jol nu alsnog aan het roer had gestaan, dan ben ik blij dat alles gelopen is zoals het gelopen is.

Zoveel heeft Jol dus ook niet verkeerd gedaan.

Als Ajax onder Deboer geen kampioen werd, piepte iedereen nu ook negatief over hem.

Jol werd vorig seizoen op het nippertje geen kampioen, Ajax scoorde het meeste en kreeg de minste goals tegen.

Jol heeft Ajax voor het eerst sinds 6 jaar de CL ingebracht.

Jol haalde Mido/tainio/atouba/ooijer.
Hij had niet kunnen weten dat Mido Ajax niet serieus nam, en Jol kon ook niet voorspellen dat Atouba meteen een erge blessure kreeg.
Tainio heb ik maar paar keer zien spelen die kan ik dus niet beoordelen, en Ooijer heeft gewoon veel ervaring met zich meegenomen.

Jol wou een zak met 10 miljoen voor een buitenspeler, geef hem is geen gelijk als je Ebicilio had in de jeugd.


De Boer geeft jeugspelers de kans, is met alle geluk van de wereld kampioen geworden, vroeg uitgeschakeld in de EL, laat Ajax mooi voetbal spelen, heeft El Hamdaoui niet in bedwang kunnen houden en gebruikt een verkeerde tacktiek (janssen is geen Cvm, kost Anita's speelminuten en Janssen zijn kwaliteit(schot).

Als de Boer van zijn fouten gaat leren kan hij een hele grote worden denk ik.

Achteraf is het altijd negatief, als een trainer geen succes haalt..
Maar zijn aankopen waren gewoon slecht, dat staat vast.
En Jols houding is een beetje kinderachtig tegenwoordig, tegen over Ajax.

Offtopic:
Ik lees nu net dat Sven Westendorp overleden is..
(bron: Ajax1.nl)

17 augustus 2011 om 15:42

Wat zegt hij dan verkeerd? Hij zegt alleen dat hij het raar vind, dat de spelers waar hij interesse in had niet mochten komen, maar de Boer mag ze wel halen. Je doet nu net alsof hij Ajax totaal afkraakt.

Oh ik zie dat je je reactie al hebt aangepast.

17 augustus 2011 om 16:27

Ja alleen meneer Jol vergeet er natuurlijk wel even bij te vermeldden dat toen der tijd er dgewoon een dikke transfersom betaald moest worden voor Janssen. De gelimiteerde transfersom was toen nog niet van toepassing, dus makkelijk roepen van meneer ''ik heb iedere speler op mijn lijstje staan'' Jol.

17 augustus 2011 om 18:10

Volgens mijn is hij nu nog in leven zodat de familie afscheid van hem kunnen nemen, ze gaan hem behandeling staken.

‘Ik wilde Janssen al naar Ajax halen, maar men vond hem toen te oud’ dat zou misschien waar zin maar vonden ze Mido,atouba, Teemu Tainio te jong dan? Hij heeft deze spelers zonder scoutingsrapport gehaald. Dat betekent dat het bestuur ingestemd heeft in andere worden rond de tijd van Marin Jol en Van Der Boog werd Ajax bestuurd door een stel amateurs.

Weer goedkoop scoren voor Jol. Bij alle goede spelers die Ajax haalt roepen dat je die ook wilde.
Opvallend () dat hij dan de spelers die netjes gezegd zeer matig waren niet benoemd.

Jol kraamt onzin uit. Hij kreeg een zakje geld van 5 miljoen en kocht direct El Hamdaoui. Dat was al het geld dat er was. Boerrigter is een zalfopgeleide speler natuurlijk paste die altijd al bij Ajax.

En ik wou Messi al halen toen zijn vader ze moeder nog moest ontmoeten. Wat een slap gelul!

Wie bedoeld Martin Jol hier met ''men''?

Is altijd zo lekker makkelijk achteraf lullen.

en dan lekker vaag met ''men''

Dit is overbodige informatie.

Straatje lekker schoonvegen.

Zichzelf ophemelen.

Heeft ie nou al aangegeven wat ie wel fout gedaan heeft in ze Ajax tijd?

Hij heb zeker niks fout gedaan.

Ik las in de reactie van de-lano, die overigens een groen randje had, over Atouba: ''alleen door 2 jaar blessureleed is hij nooit bruikbaar geweest, waardoor iedereen hem afschilderde als miskoop.''

Ik weet niet of je de wedstrijden gezien hebt waarin Atouba speelde maar aan blessureleed lag het absoluut niet! De beste man stond namelijk linksback en probeerde allemaal Messi achtige acties te maken en zijn directe tegenstander voorbij te spelen wat hem nooit lukte. Jol flipte compleet langs de zijlijn. Dit is de reden dat Atouba naar het 2e gestuurd werd (waar hij dit soort acties overigens nog steeds probeerde). Deze man was dus wel degelijk een ongelofelijke miskoop van Jol.

Waarom moet hij dit nu weer melden ?

Leeftijd maakt niet zo heel veel uit hij kan nog zeker wat jaartjes mee

Jol kan nu van alles wel roepen dat hij die wilt gaan halen, maar Ajax niet wou omdat hij te oud was. Jol had al meerdere oude spelers gehaald. En dat wouden ze volgens mijn allemaal niet hebben, Maar gelukkig is hij er nu wel.

Off: Rip Sven Westendorp

Jol, ik word kapotziek van jouw leugens. Ik geloof er helemaal geen ene barst van. Jij zegt ondertussen dat iedere goede aankoop die word gedaan door de Boer, ook jouw plan was. Echt Jol, ik word scheitziek van jou.

Iedereen vergeet dat Jol een geweldig seizoen bij Ajax heeft gehad in 09-10 waar we eigenlijk 1ste hadden moeten zijn (27 wedstrijden gewonnen, 4 gelijk, 3 verloren, doelsaldo 106-20 en dan nog eens de laatste 14 wedstrijden op een rij allemaal gewonnen).

Ook al nam hij foute beslissingen, ik teken graag voor zo'n seizoen maar dan wel terug kampioen.

17 augustus 2011 om 16:53

Jol heeft in 1,5 seizoen 1 goede seizoenshelft gehad.

Hij begon zo slecht dat zelfs 14 overwinningen op rij hem geen kampioen maakte. Daarna presteerde hij weer dramatisch.

De Boer neemt het over en het ging meteen lopen. Ajax werd kampioen en is nu ook weer begonnen.

Ik heb liever een de Boer die je kampioen maakt, dan dat Jol er een leuke serie uitperst maar uiteindelijk ervoor zorgt dat je geen kampioen bent.

17 augustus 2011 om 17:00

Deze statistieken zijn ook wel illustratief.

De Boer
W 19, D 2, L 5 ... 73,08

Jol
W 50, D 16, L 11... 64,94

Dit zegt ook veel. de Boer wint gewoon een stuk vaker. De Boer pakt niet alleen meer prijzen, maar hij heeft ook een stuk meer punten. Haast 10 meer. Daar zit de huidige competitie start nog niet bij.

Het blijft hem wel erg bezig houden zeg.. Die Jol blijft maar over Ajax praten en proberen z'n blazoen op te poetsen.

Dat is achteraf gemakkelijk praten Martin Jol! Je wilde zowat elke speler wel naar Ajax halen en je zeurde destijds om een zak geld van 10 miljoen euro!
Iets wat Frank de Boer niet doet, die wil ook niet elke speler halen (ik weet ook wel dat ik misschien wat overdrijf) maar toch wilde Jol veel spelers kopen.
Straks haalt Ajax bijv. Jasper Cillessen en gaat Martin Jol weer iets roepen: Ik zag toen ook wel potentie in Cillessen ondanks dat hij nog in de jeugd speelde bij NEC wist ik al dat dit een goede doelman zou worden. Jol houd toch op met zeuren man!!

of een trainer goed of slecht is ligt ook maar aan het moment van de dag; ene moment is Jol de godfather ander moment is het een dikzak in trainingspak. soms vonden we zijn trainingspak stoer en lekker eigenwijs soms vonden we het niet kunnen en amateuristisch, na het zien van de youtube filmpjes was atouba een held en jol had een superaankoop gedaan na zijn blessure was het een miskoop en jol kon er niets van. Tainio was welkom omdat litmanen hem ajax geadviseerd had en later was het de grootste miskoop. Mido werd ontvangen als de verloren godenzoon en later was het een luie dikzak. Blind was ooit een held, toen kwamen er witte zakdoekjes en nu is hij weer een held. Na het rapport Coronel was Uri de verlosser nu is het een loser. Ben benieuwd wanneer we de helden van nu weer uitmaken voor geldwolven, luie donders of nietsnutten. Vroeg of laat maakt iedereen wel eens een fout en in het voetbal ben je dan meteen afgeschreven op dat moment
Allemaal logisch hoor, ik doe hier net zo hard aan mee. Maar neem het allemaal met een korreltje zout.

janssen is inderdaad best wel oud:s mag dan wel leuk kunne trappen maar hoelang kan jedaar nou van genieten. ik had persoonlijk liever een zak met geld voor ruiz gezien. die kan niet zo haarfijn voorzette geven en vrije trappen erin schieten maar hij is Heel doeltreffend,kopsterk, technisch en sneller...soweizo janssen in verdedigende rol bvind ik niks hij is niet de snelste... en jol moet niet so zeiken toen hij aan het roer bij ajax zat heb ik de naam janssen niet hore vallen

Was deze man ooit trainer bij Ajax? Ik kan zijn successen helaas niet meer herinneren. Succes met je financiële carrière.

Wat een rare man, wat als je Janssen had gehaalt had je dan beter gepresteerd?

Ja ik denk inderdaad dat Jol eigenlijk alleen maar goede spelers wilde halen, maar in plaats daarvan moest hij het enkel met jonge talentjes doen als Mido en Atouba.

Martin Jol heeft er gewoon een potje van gemaakt bij Ajax dat is gewoon duidelijk want het waren niet de beste aankopen alleen Pantelic speelde goed en was ook goed voor veel van de Ajax doelpunten en diende ook goed als aanspeelpunt, ze hadden beter dat geld van transfer van El hamdoui kunnen gebruiken voor het contract van pantelic,

Kijk ome Jol, het gaat om de argumentatie achter het willen halen van een speler. Iedereen kan wel roepen; ik wil die, die en die. Je zult sommige mensen moeten overtuigen! Zo simpel werkt het.

De Boer laat Jansen bijvoorbeeld vanuit zijn sterkste kwaliteiten spelen. Vandaar dat hij ook voor de verdediging speelt. Hij hoeft dan weinig te lopen, kan met passes strooien of de spelverdelers (eriksen en de Jong) activeren.

17 augustus 2011 om 17:47

Hierin moet ik je ongelijk geven. Hij staat helemaal niet op zijn sterkste positie, dat is meer als linkshalf. Ik hoorde v/d Gijp zeggen: Janssen krijgt de bal nu van Vertonghen en geeft hem daarna op v/d Wiel, die bal kan Vertonghen ook geven! en daar geef ik hem helemaal gelijk in. Janssen heeft in de competitie nog geen goede wedstrijd gespeeld en het komt op mij een beetje over alsof hij het tempo-verschil tussen Ajax en Twente erg groot voor hem is. Als controleur pakt hij nou niet bepaald veel ballen af en het gif dat Ajax eerst niet had en dat hij Ajax zou geven heb ik ook nog niet gezien. Ik bedoel hiermee niet te zeggen dat Janssen een slechte voetballer is, maar hij komt tot nu toe niet tot zijn recht bij Ajax.
Ook de Boer heeft mensen niet echt overtuigd met Janssen hoor, Jol heeft gewoon gezegd dat hij er spelers bij wilde hebben, de interesse was er toen en dat was bekend. HIj was toen alleen niet haalbaar vanwege het financiele plaatje enzo. Vind het jammer dat iedereen Jol nu ineens zo negatief ziet, dat het toen niet liep met Ajax kwam mede door het WK, de vermoeidheid en het uit vorm zijn van de Jong en onze verdediging.

waarom doet iedereen hier zo negatief over Jol? Hij werd nog op handen gedragen toen hij De Zeeuw en Pantelic haalde. Ajax speelde fantastisch in zijn tweede seizoenshelft nadat hij eindelijk de puin van onze koekenbakker had opgeruimd! iedere wedstrijd 4, 5 doelpunten en net geen kampioen. Toen sloop de vermoeidheid (en de karatetrap) van het WK erin, liep het middenveld niet meer en dan krijgt elke trainer het hartstikke lastig. Ook Mido was geen slechte aankoop gebleken, heeft belangrijke doelpunten gemaakt en speelde helemaal geen slechte wedstrijden. Op de laatste transferdag was Tainio nog een optie omdat Jol hem kende en er verder niemand bij is gekomen. De interesse in Boerrigter was er al vanuit Jol en de Boer heeft het afgemaakt. Eigenlijk de verdienste van Jol dus. Ook over Janssen heeft hij gewoon gelijk, niet dat de Boer het anders niet gezien had, maar Jol wilde hem wel degelijk hebben. Jol heeft het gewoon naar behoren gedaan en het enige wat je hem kunt verwijten dat dit al een van de zoveelste keren is dat hij natrapt richting Ajax, maar wat waren we toch blij met hem in zijn eerste jaar of niet dan?

17 augustus 2011 om 18:14

Goh wat speelde ajax fantastisch lange ballen op suarez,nee prachtig voetbal.
Jol heeft het ook niet echt slecht gedaan maar als je zomaar opstapt getuigd dit echt van een winnaarsmentaliteit.
Gek he dat de intresse voor janssen en boerrigter er was,de beste speler van de eredivisie en een talent dat notabene bij ajax heeft gevoetbald,we hadden er toen niks over gehoord en het is nou makkelijk napraten idd.
Tanio en mido en atouba waren gewoon hele slechte keuzes van jol.

Maar ik moet je ook enigzins gelijk geven dat het laat seizoenshelft van jol best ok was en net geen kampioen.

Ont.is algemeen bekend van jol dat hij bij iedere club mensen erbij wilt hebben.

Jol was dan misschien niet de ideale Ajax trainer. Toch heeft hij wel dingen goed gedaan. Zoals het behalen van de Champions league en een goede tweede seizoenshelft in het seizoen 2009-2010. Daarnaast heeft hij van Vertonghen een centrale verdediger gemaakt, Alderweireld door laten breken, van der Wiel het vertrouwen gegeven op de rechtsback positie; van Suarez een 'echte' man gemaakt. En vergeet niet dat de buitenspelers die hij op de toekomst nog niet zag best gerechtvaardigt mag worden. Ebecillio heeft/had het niveau niet, veelste onrustig en kiest vaak voor de simplistische oplossing.

Dat hij Janssen wou halen kan ik ook begrijpen hij is immers een van de beste middenvelders in de eredivisie. Maar vergeet niet dat hij al 30 is en een jaar geleden nog het dubbele moest kosten ten opzichte van dit jaar.

Jol is gewoon een prima trainer die misschien niet helemaal in de Ajax cultuur past, maar zeker op zijn plek zit bij een club als Fulham, Rkc, NEC of Hsv.

Tuurlijk Martin Jol!

In plaats van die spelers mocht je natuurlijk wel Mido halen.
Even natrappen noem ik dit!

Beter koopt Jol El Hamdaoui en houdt hij voor de rest zijn mond!
Hij kan zich beter concentreren op Fulham dan telkens weer zijn zegje te doen over Ajax.

Ik vond het raar dat Jol telkens vroeg om geld voor buitenspelers, terwijl ze Zegelaar, Ebecilio, Ozbilliz, Jozefzoon enz. allemaal hebben rondlopen in de jeugd.
Maar kwa aankoopbeleid viel het wel mee.
Tuurlijk, hij vroeg telkens om spelers, maar Atouba speelde goed onder Jol bij Tottenham en Hsv, dus ik snap wel dat hij die gehaald had. El Hamdaoui presteerde prima onder Jol, veel goals, mooie doelpunten ook nog. Maar ook Ooijer durf ik geen miskoop te noemen.
Deelt zijn ervaringen met andere jongens en speelde prima als hij er moest staan.
Over Tainio had ik wel m'n twijfels, maar ik noem het geen miskoop, want hij kostte niks .
Mido speelde ook niet slecht, hij is alleen belachelijk gemaakt door z'n overgewicht.
Maar het was een heel goed aanspeelpunt, en scoorde ook nog eens. Het was een type Pantelic. Ik weet zeker dat we met hem in de basis ook kampioen waren geworden. Frank de Boer wou hem dan ook niet voor niks behouden.

Conclusie: Jol heeft fouten gemaakt, die je achteraf niet kon weten. Iedere trainer maakt fouten. Van Basten heeft fouten gemaakt, Danny Blind als hoofdtrainer en ook De Boer gaat (hoogstwaarschijnlijk) miskopen doen,
want iedereen maakt fouten.

Ik vermoed dat het ondertussen al 80x gezegd is, maar bij mij moet het er ook even uit: Jol heeft 1 uitstekend eerste seizoen bij ajax gehad, maar op transfergebied kan hij beter maar zwijgen. Bovendien spreekt hij zichzelf tegen. Mido, Taino, Atouba en consorten waren net zoals Janssen ook niet meer de jongste en konden wel komen. Ik snap dat Ajax dan op een gegeven moment zegt, ho geen 'oudjes' meer. Bovendien waren het naast 'oudjes' ook nog gigantische miskopen (iig een hoger salarishuis en absoluut geen meerwaarde). Dus Martin seizoen 2009/2010 heb je het leuk gedaan, maar ga aub niet over transferzaken beginnen, want je hebt werkelijk nix fatsoenlijks aangetrokken!

Hier heeft hij wel gelijk in.

Ik word een beetje moe van al die mensen die Jol constant aan het afzeiken zijn. Jol speelde met Ajax de 2de seizoenshelft fantastisch en succesvol voetbal. Hij wilde meer ervaring in zijn team, maar Ajax wilde dit niet, die wilde helemaal geen spelers rond de 30 jaar en daarom werden Pantelic en Rommedahl ook afgeserveerd. Jol is geen goede trainer voor Ajax gebleken omdat hij te weinig de jeugd de kans gaf, maar het blijft over het algemeen gewoon een van de beste coaches van Nederland. Ik wens hem dan ook alles succes bij Fulham en ik hoop dat hij daar wel succes boekt. Daar ga ik trouwens ook vooruit, want zo'n ploeg past veel beter bij Jol.

Die martin Drol moet lekker zijn bek houden.hij heeft er hier een zooitje van gemaakt met zijn lange ballen tactiek. En dan nu zichzelf een schoon straatje proberen te lullen,wat een eikel. Als je jansen toen wou,waarom hoorde we dat toen niet,hij was toen een stuk goedkoper dus,en we zitten nu met de meest irritante gozer(el nogwat) opgescheept die een vermogen kost,en dan heb ik het niet over de talloze(atouba en teemio?)wegwerpvoetballers die hij heeft gehaald,nu druk op Frank de Boer leggen door te stellen dat de titel moet worden gehaald omdat Frank de aankopen krijgt die hij niet kreeg? Is te schoffterig en kinderachtig voor woorden,ik vond het altijd al een raar mannetje met zijn petje,maar hij heeft het voor mij bewezen een nietsnut die alleen maar zeurt om aankopen en onrust bij anderen probeert te stoken, echt een typische haagse poepzak...hoop DAT HIJ Mislukt BIJ Fullham
ps zijn broer is ook zo'n zuiger (cock sucker)die el hamdoei liep te sms achter frank de boer zijn rug om onrust te zaaien en dat frank niet kampioen zou worden zou natuurlijk goed uitkomen dat zou namelijk verbloemen welke pleuriszooi die haagse petjes hadden achtergelaten. Bah bij de naam Jol krijg ik pijn aan mijn hol!!

Ik heb echt het gevoel dat Jol het niet behaalde kampioenschap een beetje op Ajax wil afschuiven. Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat Jol verkeerde aankopen gedaan heeft en Ajax niet goed genoeg liet voetballen (ook al scoorde ze wel belachelijk veel maar dat kwam naar mijn mening meer door individuel klasse). Mijn punt is eigenlijk dat Jol gewoon beter zijn mond kan houden en het maar beter proberen te doen bij Fulham want hij is zelf verantwoordelijk voor het mislukken bij Ajax dat jaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren