Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente en Ajax harkten 26 miljoen euro binnen in Champions League

Laatste update:

De Europese voetbalbond (UEFA) heeft dinsdag naar buiten gebracht hoeveel geld alle deelnemers aan de Champions League-editie van vorig seizoen uitgekeerd hebben gekregen. Verliezend finalist Manchester United is als grootverdiener uit de bus gekomen. The Red Devils, die in het toernooi der giganten de eindstrijd verloren van Barcelona, streken een bedrag van 53.197.000 euro op tijdens hun Europese campagne.

/

De UEFA keerde in het seizoen 2010/11 een deelnamebonus van 3,9 miljoen euro uit. Voor het spelen van zes groepswedstrijden werd 3,3 miljoen euro uitbetaald, dus iedere club hield minstens 7,2 miljoen euro over aan deelname. Daarnaast kon er nog geld worden verdiend aan een zege of gelijkspel en aan het bereiken van de knock-outfase van de Champions League.

Manchester United boekte de meeste positieve resultaten en mocht dik 53 miljoen euro bijschrijven op de bankrekening. Daarna volgt Barcelona, met 51.025.000 euro. Andere grootverdieners waren Chelsea (44,5 miljoen), Real Madrid (39 miljoen) en Internazionale (37,9 miljoen). De enige Nederlandse deelnemers aan de editie 2010/11 waren FC Twente en Ajax. De landskampioen uit Enschede won van Werder Bremen, speelde gelijk tegen zowel Internazionale, Tottenham Hotspur als Werder Bremen en verloor twee duels. De club verdiende in totaal 13,4 miljoen euro.

Ajax kwam twee voorronden door en lootte vervolgens AC Milan, Real Madrid en Auxerre. In de groepsfase won het team van Martin Jol (en later Frank de Boer) van Auxerre en AC Milan. Er werd ook een keer gelijkgespeeld tegen de Italianen en er werd verloren van Real Madrid (twee keer) en Auxerre. Al met al hield de club 12,3 miljoen euro over aan haar deelname. De club die het minst incasseerde was MSK Zilina uit Slowakije. Daar werd 'slechts' 7,4 miljoen euro binnen geharkt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schandalige bedragen, 50 miljoen om 10 wedstrijden te spelen, belachelijker kan bijna niet.

16 augustus 2011 om 17:29

Jongens jongens zeg!! Geniet gewoon van het voetbal en maak je niet druk om de schulden van de clubs!!

Ik ben 24 jaar en 10 jaar geleden hoorde je nooit iemand over het geld praten onder supporters, maar tegenwoordig wordt er alleen maar over geld gesproken.. Wij zijn supporters wij moeten onze clubs steunen en niet ons met het financiele meebemoeien, als je het zo graag wilt stuur Afrika wat geld dat je kan missen!!

16 augustus 2011 om 17:46

Dat komt ook om dat 10 jaar geleden zulke achterlijke bedragen nog niet zo normaal waren als nu,ik ben 31 en 20 jaar terug was dit ondenkbaar.
Tijden veranderen maar clubs die 300 tot 400 mil in het rood staan zouden niet eens meer mee mogen doen als het aan mij ligt.

16 augustus 2011 om 17:52

Je hebt wel gelijk, maar wij maken ons voor niks druk, het zal toch niet veranderen als wij ons daarover druk zouden maken? Dus laat het maar gaan en geniet van het voetbal zou ik zeggen!

16 augustus 2011 om 17:54

Bij sommige clubs komt ook 500 miljoen per jaar binnen.

16 augustus 2011 om 17:58

kun jij vertellen welke clubs dat zijn?

16 augustus 2011 om 18:10

Dit was eind 2009 de top 20 qua inkomsten:

De top twintig:

01. Real Madrid 365,8 mln euro
02. Manchester United 324,8 mln
03. Barcelona, 308,8 mln
04. Bayern München, 295,3 mln
05. Chelsea, 268,9 mln

06. Arsenal, 264,4 mln
07. Liverpool, 210,9 mln
08. AC Milan, 209,5 mln
09. AS Roma, 175,4 mln
10. Internazionale, 172,9 mln

11. Juventus, 167,5 mln.
12. Olympique Lyon, 155,7 mln
13. Schalke 04, 148,4 mln
14. Tottenham Hotspur, 145 mln
15. Hamburger SV, 127,9 mln

16. Olympique Marseille, 126,8 mln
17. Newcastle United, 125,6 mln
18. VfB Stuttgart, 111,5 mln
19. Fenerbahce, 111,3 mln
20. Manchester City, 104 mln

16 augustus 2011 om 18:14

Ik heb een beetje verder gezocht en dit is het resultaat qua omzet van 2011''

1 real Madrid spanje €438,6
2 fc Barcelona spanje €389,1
3 manchester United engeland €349,8
4 bayern München duitsland €323,0
5 arsenal engeland €274,1
6 chelsea engeland €255,9
7 a.c. Milan italië €235,8
8 liverpool engeland €225,3
9 internazionale italië €224,8
10 juventus italië €205,0
11 manchester City engeland €152,8
12 tottenham Hotspur engeland €146,3
13 hamburger Sv duitsland €146,2
14 olympique Lyonnais frankrijk €146,1
15 olympique de Marseille frankrijk €141,1
16 schalke 04 duitsland €139,8
17 atletico Madrid spanje €124,5
18 as Roma italië €122,7
19 vfb Stuttgart duitsland €114,8
20 aston Villa engeland €109,4
21 fiorentina italië €106,4
22 borussia Dortmund duitsland €105,2
23 fc Girondins de Bordeaux frankrijk €102,8
24 sevilla spanje €99,6
25 valencia Cf spanje €99,3
26 benfica portugal €98,2
27 everton engeland €96,6
28 werder Bremen duitsland €96,5
29 napoli italië €95,1
30 fulham engeland €94,2
31 west Ham United engeland €87,6

17 augustus 2011 om 00:09

En zoek daarna eens naar wat de uitgaven van die clubs zijn . Die liggen vaak net zo hoog en bij sommige clubs nog hoger. Kijk naar een Man City die salarissen van 5-8 miljoen betalen aan 20 spelers en nog eens aan 20 salarissen van 1-3 miljoen.

16 augustus 2011 om 17:47

Wat een onzin zeg. Op het Champions League toernooi wordt veruit het hoogste niveau voetbal gespeeld wat er ter wereld te zien is en toevallig zijn er wereldwijd ook nog eens ruim een miljard voetbalfans die allen die wedstrijden zoveel mogelijk willen zien en dan zeg jij dat het belachelijk is dat de winnaar 50 miljoen krijgt? Waarom is dat belachelijk dan? Leg dat eens uit? Moet dan de Uefa maar alles in eigen zak stoppen en een winstgevend bedrijf worden, is dat wat je wilt? Het oeverloze gezwam op VZ blijft tenenkrommend.. Mensen denk nu eens gewoon na voordat je iets zegt.

16 augustus 2011 om 19:37

@tristanajax
Ze moeten het zeker niet in eigen zak houden.
Vindt wel dat ze prijzen over championsleague en europaleague beter moeten verdelen.
Tuurlijk is championsleague meer maar de verschillen zijn veel en veel te groot.
Hierdoor worden de rijke clubs steeds rijker ten opzichte van de niet rijke clubs.

17 augustus 2011 om 21:07

Jij noemt het oeverloze gezwam en dat terwijl het ''volk'' dus niet de voetballers op kunnen draaien voor de wanstalten van het financieel beleid van de landen en private sector. En de Uefa is geen stichting en idd een bedrijf. Leg jij maar eens uit dat een succesvolle voetballer meer mag verdienen dan een succesvol zakenman/wetenschapper of politicus die soms baanbrekend werk verrichten. Terwijl wij naar tegenwoordig steeds vaker verongelijkte kleine kinderen kijken en lopen te zeuren dat ze het zo zwaar hebben en veel moeten trainen/reizen en miljoenen bij mogen schrijven.

16 augustus 2011 om 17:53

Dan moet je maar niet kijken. De 50 miljoen is niks als je het verglijkt met de geld dat binnenkomt.
Vroeger hoorde niks over dit soort bedragen maar tegenwoordig vindt iedereen elke cent te duur.

Als je deze bedragen te duur vindt je moet maar naar golf kijken waar ze minuut stil staan een balletje wegschieten en dan meer geld verdienen dat voetballers die 90 minuten lang zweten om voor de club en fans prijzen te winnen met de kans dat ze gebleseerd kunnen raken

Toch schandalig he. Al dat geld, en nog zitten de clubs in de schulden. Ach... ik ga hier geen pleidooi houden over datgene wat iedereen al weet. We zijn fout bezig.

16 augustus 2011 om 17:27

Nee idd, niet weer een pleidooi over het feit dat schulden op zich helemaal niet verkeerd zijn en juist voor grotere financiele efficiency kunnen zorgen.

Ik vind het erger dat sommige clubs meer uitgeven dan dat er in komt.

16 augustus 2011 om 17:31

veel mensen begrijpen kennelijk niet wat schulden betekenen. Iedereen heeft schulden. Belangrijk is dat je je aan je kortlopende verplichtingen kan voldoen. Als ik op vakantie ga en ik betaal daar 8000 euro met mn creditcard dan heb ik een schuld van 8000 bij de creditcardmaatschappij. Dat kan een probleem zijn als ik een modaal salaris heb maar als ik geld gespaard heb en een salaris heb van meer dan 10.000 is dat geen enkel probleem.

16 augustus 2011 om 17:37

@1974
Maar als je die maand erop weer op vakantie gaat en weer 10000 moet lenen bij de bank, maar van die vorige schuld een gedeelte afbetaald dan loopt die schuld wel op. Vervolgens vraag je meer creditvermogen op bij de bank (bedrag dat je schuld mag staan) en ga je weer voor 10k op vakantie.
Zo moet je de situatie voorstellen in de profvoetballerij.

16 augustus 2011 om 17:47

Ik snap het probleem alleen louter de hoeveelheid schuld is niet genoeg om een oordeel te geven over het financiele beleid wat er gevoerd wordt. Het zou een goed streven zijn om er in ieder geval voor te zorgen dat clubs niet meer uitgeven dan dat er binnen wordt gehaald.

16 augustus 2011 om 17:52

Ehm sommige mensen snappen blijkbaar sarcasme niet. Ik ben het helemaal met je eens 1974. Ik snap ook niet waarom garrincha een groen randje krijgt.

Er is helemaal niets mis met schuld an sich, en voor veel bedrijven is het hebben van schuld juist goed (leverage, gearing, tax shields etc..)

16 augustus 2011 om 19:33

Als een bedrijf bijna tweemaal de jaaromzet aan schulden heeft, dan is er echt een enorm probleem. Om een of andere reden willen banken nog steeds graag aan voetbalclubs lenen. Met de nieuwe bankregels op komst (basel Iii) wordt dat voor de banken een groot probleem, aangezien ze bij riskante leningen heel veel kapitaalbuffer moeten aanhouden.

Het fair play plan is precies wat jij voorstelt, clubs mogen niet meer uitgeven dan er binnenkomt anders worden ze uitgesloten van de Europese competities.

16 augustus 2011 om 20:29

Om even een voorbeeld te geven, Barcalona was niet zo gek lang geleden( 1 seizoen dacht ik) een lening nodig om de spelersalarissen te kunnen betalen. Maar geven daarnaast wel tientallen miljoenen uit aan transfers zoals Villa.

Dat komt in het bedrijfsleven echt niet voor dat er na een lening voor salarissen direct voor tientallen miljoenen word geinvesteerd. Een schuld hebben hoeft niet slecht te zijn maar er komt zo geen eind aan. De grote clubs word een hand boven het hoofd gehouden en hebben zo een gigantisch voordeel.

Als je ziet dat het laagste bedrag dat uitgekeert werd ruim 7 miljoen euro was, kun je toch weer de asociale verschillen tussen de Champions leage en de Euro leage zien..

16 augustus 2011 om 17:27

Inderdaad, dit stukje van het internet geeft dat aan. Al is de inhoud onder voorbehoud, ik kan niet garanderen dat het 100 correct is.

Inkomsten Europa League
Het startgeld bedraagt €900.000, en bij een overwinning in de groepsfase ontvangen ze €120.000 en €60.000 bij een gelijkspel. Bij het bereiken van de volgende ronde ontvangen ze €270.000. De winnaar ontvangt €3.000.000 en de verliezende finalist €2.000.000. De deelnemers mogen ook nog inkomsten uit tv-rechten ter waarde van €55.000.000 onderling verdelen.

Inkomsten Champions League
Het startgeld in deze League bedraagt maar liefst €7.100.000. Een overwinning geeft recht op €800.000 en een gelijkspel €400.000. De volgende ronde bereiken brengt €3.000.000 in het laatje. De winnaar wint €9.000.000 en de verliezend finalist €5.200.000. De clubs kunnen ook nog €350.000.000 aan tv-rechten verdelen. In het seizoen 2009/2010 heeft de winnaar (internazionale) in totaal €48.000.000 ontvangen

16 augustus 2011 om 17:40

Verschil is inderdaad wel erg groot he..

Mja de aantrekkelijkheid ook, ik bedoel, ik ga niet lekker naar een EL wedstrijdje zitten kijken, vaak zijn die helemaal niet interessant. Als een Nederlandse club meedoet wel vaak natuurlijk maar daarbuiten... Het grootste deel van de clubs komen uit Oost Europa en daar wordt gespeeld in barre omstandigheden. Clubs zijn vaak helemaal niet aantrekkelijk en als er een keer grote clubs meedoen dan stellen die vaak reservespelers op.

16 augustus 2011 om 17:45

Ik vond nochtans dat er vorig jaar mooiere en meer open wedstrijden te bezichtigen waren in de El dan in de Cl. Maar dat kan ook aan mij liggen, de prijs is iets minder belangrijk en dus spelen clubs vrijuit. Aan de andere kant krijg je dan clubs zoals o.a. mijn Juventus die erbij lopen omdat ze moeten. Ik heb me mateloos geergerd aan de instelling van sommige Juventus spelers in de EL vorig jaar. Enkel good old Alessandro gaf aan de EL belangrijk te vinden.

Maar zoals je al zegt, de aantrekkingskracht van de Cl is inderdaad vele malen hoger dan die van de EL.

16 augustus 2011 om 17:46

Dat er verschil zit is toch volkomen logisch zelfde bijv de Eredivisie en de Ned. 2klasse zit ook veel verschil in .
De CL wordt wereldwijd bekeken en de grootste teams van Europa zitten erin dus krijgen ze meer dan dan de Teams die in de EL zitten.

16 augustus 2011 om 17:48

Voor zo een grote club als Juventus is spelen in de EL een vernedering zo een club hoort in de CL is dan ook logisch dat de spelers er liever snel uitvliegen dan die te winnen.

16 augustus 2011 om 17:53

Ben ik als Juventini niet met je eens. Ik vind dat ongeacht de grote van het toernooi de volle 100% inzet verreist is. En ik kan ook niet begrijpen dat de spelers zelf die prijs niet liever zouden winnen, tuurlijk winnen ze hem liever wel dan niet. Maar als je (waarschijnlijk) van hogerhand opdracht krijgt met de handrem op te spelen... Tja. Ik kan daar niet bij, één man gaf het goede voorbeeld voor Juventus. En dat was Alex, je moet als topclub representatief zijn op elk niveau. Niet moeilijk dat we omschreven worden als subtopper de laatste jaren.

16 augustus 2011 om 17:58

Tuurlijk wil jij als fan zoveel mogelijk prijzen , maar Juventus was in het verleden de top van Europa en dan doet het natuurlijk pijn dat ze niet in de CL acteren maar in de EL. En daarbij komt ook nog bij dat de EL kwa prijzengeld ook niet veel voor stelt vergeleken met de CL. Juve hoort te spelen tegen clubs als Real . Man utd niet tegen Pozan etc.

16 augustus 2011 om 18:03

Daar heb je ook gelijk in. Uiteraard is het lastig om je als grote club plots daar te moeten spelen. Liverpool ondergaat hetzelfde. Maar we moeten nu pakken wat we kunnen, alles is meegenomen. Had je me 5 jaar geleden verteld dat we lusteloos in de El gingen voetballen had ik je voor gek verklaard.

16 augustus 2011 om 17:49

Logisch toch? De Europa League is doorgaans niets aan. Zelf ik als fanatiek voetballiefhebber kijk hier heel weinig naar terwijl ik elke CL wedstrijd mogelijk probeer te zien. Logisch dus dat de CL deelnemers gewoon veel meer geld krijgen.

16 augustus 2011 om 17:55

Het is logisch dat er verschil is. Maar niet dat er zoveel verschil is. Uiteindelijk zijn de onkosten voor de clubs groter dan de inkomsten van zo een gewonnen EL/ Of je moet de finale spelen en/of winnen.

Zal ook wel met sponsorgeld te maken hebben denk ik, er zitten veel meer grote sponsors en investeerders achter de CL dan de El. Denk ik dan.

16 augustus 2011 om 18:32

Dus omdat jij het niets aan vind, is het ook logisch in jouw ogen? Zeven miljoen euro startgeld voor de CL en in de EL verdien je hooguit 2/3 miljoen als je bij de laatste vier zit. Ik vind dat echt krom. Je kan je zomaar met geluk plaatsen voor de CL en dan ben je ook meteen binnen als club zijnde. Ik vind dat de verschillen tussen de CL en de EL veel te groot zijn.

Oke niet slecht. Mocht FC twente dit jaar geen CL halen dan kan Ajax rekenen op sowieso 10 miljoen meer als vorig jaar afhankelijk van de verdere prestaties.

Maar voor het Nederlands voetbal hoop ik wel dat twente ook de CL haalt is toch mooi om 2 nedrelandse clubs op het hoogste niveau te hebben.

16 augustus 2011 om 17:30

Volgens mij heb je niet gelijk. Ajax krijgt alleen een extra gedeelte van de Nederlandse Tv-gelden. 50% hiervan is zeker geen 10 miljoen. Een gedeelte van het geld wat Twente en Ajax verdiend hebben is de startbonus... 7,2 miljoen kan je al van het bedrag wat Twente verdeind heeft afhalen. Door overwinning en gelijkspelen heeft Twente nog meer verdiend dus de extra opbrengst voor Ajax als Twente niet in de CL speelt zal maximaal 6 miljoen zijn...

16 augustus 2011 om 17:53

Nee, niet alleen de TV gelden, het gaat ook om het gedeelte uit de marketing pool.

16 augustus 2011 om 18:08

Maakt voor de berekening niet echt uit toch? Bedrag zal niet hoger worden dan 6 miljoen?

16 augustus 2011 om 20:52

Dat bedrag ligt meer rondom de 4 miljoen.

EL kunnen ze net zo goed afschaffen. Volgens mij kost het de clubs alleen maar geld.
Verhoudingen zijn behoorlijk scheef. Maar dat is niks nieuws onder de zon.

16 augustus 2011 om 17:29

Het levert meestal wat op als je door de poulefase komt, maar ligt er aan over welke club we het dan hebben natuurlijk, een City dat in de poulefase blijft steken levert nooit wat op gezien hun kosten. Maar wanneer een az enkele wedstrijden gewoon wint levert het toch wel iets op. Maar de wedstrijd zoals komende donderdag kost een club gewoon geld.

16 augustus 2011 om 17:30

Inderdaad ja, sommige clubs uit bijvoorbeeld Roemenië zijn meer geld kwijt aan het reizen etc, dan dat ze binnenkrijgen. Uefa grijp in!

Toch mooi dat Ajax er weer wat geld aan heeft verdient. Ook voor het NL voetbal is het goed. Hoop dat Twente vnaaf kan winnen, zodat het NL voetbal er alleen maar op vooruit gaat.

16 augustus 2011 om 17:38

ja hier sluit ik me bij aan.. als ajax supporter vind ik dat twente toch zover mogelijk moet komen in de champions league ook al loopt ajax dan een paar miljoenen mis.
Het is inderdaad beter voor het nederlandse voetbal op de lange termijn als twente doorgaat + het is ook wel leuk voor de neutrale toeschouwers om nog een ploeg in de championsleague bezig te zien.

het is ook geen kampioenen competitie... het is een oneerlijke competitie....ik vind het allemaal1 grote facade waar de grote schulden winnen.....

Belachelijk, dit heeft niets meer met voetbal te maken, dit is puur wie het meeste geld heeft, die wint na een paar jaartjes veel prijzen en pakt zo zijn geld terug. Jammer dat zo het voetbal verprutst wordt..

Reken er voor Ajax nog maar 10 miljoen bij, ondanks de belachelijk hoge toegansprijzen wisten ze het stadion toch 3 keer tot de laaste stoel uit te verkopen plus de voorronde tegen Kiev was ook nog eens volle bak.

Pff van dat geld kan je heel heel heel veel mensen in Afrika of in andere arme delen van de wereld eten en verzorging bieden. Nouja dat zal wel nooit meer gebeuren, aangezien nu zelf spelers als Engelaar al 1,8 miljoen per jaar verdienen. Maar ook een Messi die bijv. alles bij elkaar rond de 30 miljoen per jaar verdiend. Alsof ie dat ooit opmaakt.

Hoeveel blijft er eigenlijk over na kosten, premie's e.d.? Het lijkt altijd heel wat voor de Nederlandse clubs, maar 2 jaar geen CL en de er zijn weer financiele problemen.

16 augustus 2011 om 18:09

Hoezo dan zijn er weer financiële problemen? Een club als Twente neemt volgens mij nooit CL inkomsten op in de begroting, alles wat ze daarmee verdienen is dan aan te merken als 'extra' inkomsten. Twente staat bestuurlijk en organisatorisch gewoon ijzersterk, die zullen niet omkomen wanneer ze de CL groepsfase niet bereiken.

toch een lekkere opsteker voor Twente en Ajax. zou mooi zijn als een Nederlandse club overwintert in de CL. dan verdien je al helemaal veel.

16 augustus 2011 om 18:54

Ja precies dan krijg je echt veel geld. Ajax en Twente hebben het niet slecht gedaan. Ze hebben ook nog Europa League gespeeld. En Ajax is een ronde verder en Twente 2 rondes.

16 augustus 2011 om 19:17

precies, het was vorig jaar echt geen slecht jaar voor de Nederlandse clubs.
Twente en PSV kwart finale en Ajax veegde Anderlecht helemaal van de mat. en tegen Spartak hadden ze echt pech. anders hadden ze wel verder gekomen.
hoop op nog op zo'n mooi jaar. en lekker cashen maar.
mijn cluppie moet toch nu ook wel kunnen overwinteren met Beerens en Altidore
jij succes met Ajax

16 augustus 2011 om 19:21

@boyaz09

Moet zeker lukken met AZ ben ik overtuigd van. Ze kunnen door de pollfase wel heen komen. Ze hebben een uitstekende selectie met Beerens en Altidore.

16 augustus 2011 om 19:53

Ik help je hopen dat AZ het goed gaat doen. Vorig seizoen was de eerste wedstrijd tegen een Zweedse ploeg geloof ik, dat was echt een geweldige wedstrijd van AZ kant. Mooie combinaties, vol de druk erop en daarna verdween ineens alle overtuiging, plus dat de verdediging zovaak staat te slapen. Ook vandeweeek weer tegen Twente laten ze Janko zomaar binnenkoppen.

Maar daarentegen heb ik AZ ook goed zien voetballen tegen FC Twente, alleen de kansen gaan er bijna nooit in. Maar hopelijk gaat die Altidore helemaal los net als Bulykin vorig jaar bij Ado.

Opzich heb ik er wel vertrouwen in dat AZ de poulefase door kan komen.

Schandalig vind ik het ook maarjaa als PSV champions league haalt dan zal het toch een mooie zakje cent kan verwachten maar als ze zou spelen weet ik het niet maar PSV zal nog betere gaan spelen maar ze moeten Rutten eruit gooien die laat PSV niet goed voetballen

12,3 miljoen aan alleen de poulefase? Die ze ook nog eens slecht speelden! Kun je nagaan wat dat dit jaar gaat worden als ze doorstoten naar de finale! Dan moet dit bedrag toch makkelijk ver3/4voudigd kunnen worden.

Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in. Sowieso zijn alle kaarten voor de thuisduels al uitverkocht. Tip voor Ajax: misschien ook alvast de kaarten voor de 1/8, 1/4,1/2 en finale in de verkoop doen? Mijn vertrouwen in de Boer en Cruijff kent geen grenzen. De Boer heeft mijn vertrouwen tot vandaag de dag altijd terug betaald.

16 augustus 2011 om 18:58

Plus als Hiddink naar Ajax komt zie ik het helemaal goed komen. Hij heeft connecties zat om Ajax op een hoger niveau te brengen. En Ajax is instaat om door te komen in de poll fase. Plus we reken de kaart verkoop hier nog niet mee. En de Europa League waarvan we 2x gewonnen hebben van Anderlecht. Ajax heeft het goed voor elkaar qua financiën.

Plus de transfers:

De Zeeuw 6
Stekelenburg 7
Suarez 24
Cvitanich verhuurd salaris

Dure transfervrije spelers zijn weg. Dat scheelt weer veel salaris wat we kunnen gebruiken.
Plus dat als Twente het niet haalt in de voorrondes. Dat Ajax meer geld krijgt vanwege de Televisie gelden. Ajax heeft echt veel hier mee verdient.

Die 12,3 + televisie geld + kaart verkoop. En plus de kaart verkoop van EL plus de paar rondes verder. Ajax heeft hier echt heel veel aan verdient.

Wat ben ik toch blij met onze club.

16 augustus 2011 om 19:06

Ik zie het nou ook al goedkomen, ben het met je eens dat Hiddink wel het kersje op de taart is die het afmaakt. Uiteraard komen we de poulefase door, daar twijfelt niemand meer aan gelukkig.

De EL is eigenlijk een beetje de competitie voor de losers, daar zit niet veel geld in hoor. De transfers die je noemt leveren Ajax natuurlijk wel weer wat op. Hier moet je wel het geld van Boerrigter, Jansen, Serero én Sigi vanaf halen, maar dan nog houden we meer dan genoeg over.

Daarnaast zijn er, zoals je al aangeeft, ook wat spelers weg die op het salarishuis drukken en ik verwacht dat Aissati en El Hamdaoui ook nog wel weggaan, wat ook weer aanzienlijk scheelt, zeker het salaris van El Hamdaoui.

Wat betreft twente, daar moeten we realistisch in zijn, die gaan het natuurlijk niet halen, dan moet het wel heel gek lopen. We mogen gerust stellen dat Ajax gewoon alle tv-gelden m.b.t. de CL krijgt.

16 augustus 2011 om 19:14

@expert4life

Inderdaad Ajax moet ook wat geld er van aftrekken. Vanwege de transfers die naar Ajax zijn gekomen. Maar wat er is gekomen is zeker niet extreem veel geld. We hebben voor heel weinig geld. Echt toppers ingekocht Boeriger nu al de beste buitenspeler van de Eredivisie. Voor 7.5 ton gekocht voor RKC wie zal dat nou zeggen.

Een top middenvelder Janssen voor 3 miljoen van Twente. Sigtorsson voor 4.5 miljoen van AZ. Waarvan je dat hij zeker 4x het dubbele gaat opleveren.

16 augustus 2011 om 19:24

Ik denk dat de grootste klappers de komende jaren gaan vallen, waarbij we nieuw Nederlands transferrecord niet moeten uitsluiten. Ik verwacht persoonlijk bijvoorbeeld dat een Eriksen wel voor boven de 30 miljoen gaat vertrekken. Mocht Vertonghen nou nog weggaan moeten we ook richting de 30 miljoen denken.

Ajax heeft er goed aan gedaan om de talenten langdurige contracten te geven. Daarbij speelt de naam Ajax natuurlijk ook mee. Als je ziet dat bijvoorbeeld twente voor zijn beste speler (ruiz naar het schijnt) maar max. 15 miljoen gaat vangen kan ik daar alleen maar keihard om lachen :D

16 augustus 2011 om 19:28

@expert4life

Als je heel globaal naar spelers kijkt. Heeft Ajax een goede toekomst voor zich. Je hebt diverse spelers binnen Ajax. Die al boven de 10 miljoen liggen als het om een transfer gaat. Van der Wiel is potentieel nog steeds een topper. En hij gaat zeker boven de 15 weg. En Vertongen blijft een interessante optie voor elke topclub. En Eriksen is gewild door elke topclub in het Buitenland. En die gaat zeker boven de 25 weg. En dan heb je Sulejmani die ze come back maakt. En Boerigter die zich goed ontwikkeld. En Kolbeinn die laat zien waarom scoren zo belangrijk is.

Ajax heeft roem rijke toekomst tegemoet. Nu nog meer sponsor geld krijgen. En verder komen in Europa en zo rustig aan groter worden.

16 augustus 2011 om 19:22

Valt me van je tegen dat je niet zegt dat Ajax de finale wint, je bent veel te bescheiden.
Die 53 miljoen van Manu moet ook te verbeteren zijn

16 augustus 2011 om 19:25

Elk jaar krijgen clubs steeds meer. De Champions League word steeds groter. En steeds beter bekeken. Daarom is het zo belangrijk als je de CL haalt. Daar zitten gewoon al je inkomsten. Al helemaal als je geen transfer maakt. Ajax moet zorgen dat ze weer kampioen worden dit jaar. Dan spelen we al 3 jaar achter elkaar de Champions League. En we moeten zorgen dat we betere sponsors krijgen. En met dat geld Ajax nog meer verbreden. En zorgen met toptransfers naar het buitenland geld te halen. En zorgen meer talenten te krijgen.

16 augustus 2011 om 19:26

Enig realisme moet je houden he. Tegen Barcelona zijn we over 1 wedstrijd bekeken kansloos. Uiteraard alleen door de aankoop van Fabregas, anders hadden we zeker nog een kans gehad.

Als Eriksen Lampard zoek kan spelen, dan kan het bij Xavi en Iniesta ook wel. Tegen die tijd is van der Wiel weer topfit dus die kan zich vermaken met Messi. Nee, buiten Barcelona hoeven we ons over niemand zorgen te maken.

16 augustus 2011 om 19:29

Ajax is de enige club die makkelijk op de transfers kan draaien. Dat is wel gebleken in de jaren dat we geen CL haalden.

Betere sponsors? We staan met Aegon gewoon in de top10 sponsordeals van Europa hoor haha, dus of het nog beter kan? Ik betwijfel het.

Talenten, dan kijk maar eens in de jeugd. Talenten in overvloed. De Boer kan ze echter niet allemaal tegelijk erbij halen. Ik verwacht dan ook dat geleidelijk de toppers er wel doorheen gaan komen. Vooral van een de Sa en Klaassen heb ik torenhoge verwachtingen.

16 augustus 2011 om 19:32

@expert4life

Jammer dat we nog steeds in Categorie 2 zitten bij de Knvb

Ondanks dat dit nieuws gisteren niet op deze site bekend is gemaakt, verdient het uiteraard wel alsnog een vermelding.

De Knvb heeft gisteren de nieuwe categorie-indeling van de clubs in het betaald voetbal bekend gemaakt. Als club zijn er drie mogelijkheden. Een plaats in Categorie 1 betekent dat je financiële huishouding niet op orde is en dat de club onder curatele van de Knvb staat, wat kortgezegd betekent dat de Knvb goedkeuring moet verlenen voor transfers. Een plaats in Categorie 2 betekent dat de financiële huishouding van de club voldoende is, maar niet goed. In deze categorie is Ajax geplaatst. Een plaats in Categorie 3 wil zeggen dat de financiële huishouding prima is en de club dus gezond is.

De nieuwe categorie-indeling van de clubs van de Eredivisie ziet er als volgt uit:

Categorie 1: Excelsior, Feyenoord, NAC Breda, NEC en Roda JC Kerkrade.

Categorie 2: ADO Den Haag, Ajax, AZ, De Graafschap, FC Groningen, SC Heerenveen, Heracles Almelo, Vvv-venlo, Psv, RKC Waalwijk, FC Utrecht en Vitesse.

Categorie 3: FC Twente.

16 augustus 2011 om 19:47

@expert4life
ik ben ook Ajacied maar jij bent echt te optimistisch. Ben jij niet vergeten dat wij nog geen jaar geleden 2 keer helemaal zijn zoekgespeeld door Real Madrid, dat we niet eens bij Auxerre konden winnen en dat we in Moskou ook werden weggespeeld. We mogen blij zijn als we de poulfase doorkomen

@Expert4life Vlak twente maar niet uit die gaan vnvnd winnen van Benfica enkel zullen ze het alleen in portugal lastig krijgen!

16 augustus 2011 om 19:27

Niet zo naïef nou he. Die gaan over 2 wedstrijden gewoon de boot in. Helaas voor het Nederlandse voetbal, ik had er echter al rekening mee gehouden na de loting. Misschien dat ze vanavond nog een gelukkige overwinning weten te boeken, uit in Portugal zijn ze kansloos.

Het zegt toch ook alles dat er amper supporters meekomen van Benfica, die geloven dat wel. Die besteden het geld liever aan kaarten voor de poulefase.

16 augustus 2011 om 19:42

Ajax finale

Tegen Heerenveen ontbrak het er nog net aan dat de verdedigers begonnen mee te juichen. Ajax heeft 1, weliswaar verzwakt en met 10 man, tegenstander van formaat gehad, verloren en geen uitgespeelde kans gehad. Ben niet zo onder de indruk van dit elftal zoals veel Ajacieden. Wellicht overleven ze de groepsfase en kunnen instromen in de E.l, maar dan moet de loting wel gunstig uitpakken voor de A'dammers.

Dat jij hoopt dat Twente verliest wil nog niet zeggen dat ze kansloos zijn. Wel is Benfica enigszins favoriet.

Ik denk dat Ajax dit jaar wel vooruit kijken op minstens 50miljoen. De poulefase bestaat uit twee wedstrijden dus toeval bestaat daar niet. Ajax heeft gewoon een top team. Als er 1 keer een kans is dat Ajax hem nog wint dan is het nu. De groepsfase wordt een formaliteit en dan is het een kwestie van een niet te moeilijke loting. Er zijn een paar teams in Europa die nog kans tegen ajax maken. Die kans is echter heel klein en die clubs die een kansje maken tegen Ajax zijn op 1 hand te tellen.

16 augustus 2011 om 19:36

Je hebt wel gevoel voor humor...

16 augustus 2011 om 19:43

Of hij heeft gewoon verstand van het spelletje en weet hoe de zaken ervoor staan? Kent de kwaliteiten van de spelers? De trainers? Weet welke ontwikkelingen gaande zijn? Etc etc etc, stuk voor stuk vragen waar jij het antwoord zo te horen niet op weet en Manmetkennis duidelijk wel.

16 augustus 2011 om 19:56

Het moge duidelijk zijn dat de Spaanse, Duitse en Engelse clubs slapeloze nachten krijgen als ze het grote Ajax treffen.
Jongens ga door, jullie hebben de lachers nu op de hand.

16 augustus 2011 om 20:01

Ik ben Ajax fan en ik ben realistisch.ajax zou de 2e ronde kunnen halen ivm de loting,maar je denkt toch niet dat Ajax zomaar teams als Fc Barcelona Real madrid kan verslaan in een tweeluik?het is mogelijk als Ajax een goede dag heeft en alles meezit maar ik denk niet dat je elke ronde zo door kunt komen,vind je ook niet?

17 augustus 2011 om 00:15

Tjah Ajax kennende hebben ze ook dit jaar weer pech met de loting zoals Ajax altijd heeft. Was toch wel weer zwaar kut dat vorig jaar in elke poule maar 1 absolute topclub zat uit de top 10 en dat Ajax er weer 2 moest loten met Real Madrid en Milan.

Benfica heeft o.a. Alex Witsel en Nolito gehaald, 2 aankopen die een frisse indruk achterlieten. FC Twente zal het vanavond nog wel lastig krijgen, maar niks is onmogelijk in voetbal.

Ik denk dat de nederlandse teams het in europa prima gaan doen.
Het niveau wordt als maar hoger , door goed in te kopen , op te leiden.

Ajax , Twente (met Ruiz) , en PSV (met Matavz) kunnen makkelijk straks de europese subtop aan.

Ik denk echt dat Ajax weer een hele sterke periode door gaat maken en zal verbazen.
Twente en Psv kunnen ook heel ver komen , met mooi hollands voetbal.

Dan stromen er vanzelf weer eurootjes van de Uefa in de clubkas , let maar op !!

Dan staat e in de tekste MSK Zilinia hield ''slechts'' 7,2 miljoen over moet je nagaan dat dit bedrag ruim 3,5 keer zoveel is als heel de begroting van Excelsior of Rkc!

Tjah dit zijn dan enkel de inkomsten aan prijzengeld.

Tel daarbij op voor Ajax ongeveer nog 10-12 miljoen aan inkomsten uit recetten, tv geld en extra sponsorinkomsten.
Als je alleen al kijkt naar de groepsfasen voor Ajax: Er werden 40.000 passe partouts verkocht a 180 euro gemiddeld. Dat is 180 x 40.000 = 7,2 miljoen. Elke thuiswedstrijd was uitverkocht dus de overige 10.000 kaarten gingen gemiddeld voor 55 euro de deur uit dat is 10.000 x 55 euro x 3 wedstrijden = 1,6 miljoen dat is alleen voor de groepswedstrijden al 8,8 miljoen aan inkomsten. Tel dan nog eens de wedstrijden tegen Paok en Kiev. Paok zat half vol tegen 35 euro gemiddeld dat is 875.000 en Kiev zat vol tegen 50 euro gemiddeld is 2,5 miljoen. Dan kom je in totaal uit op 10,5 miljoen aan recetteinkomsten uit de groepswedstrijden.

Verwacht dat Ajax komend seizoen rond de 20 miljoen uit de CL over houdt, na aftrek van alle kosten en premies.
Met Cruyff gaat Ajax een heel mooie toekomst tegemoet.
Met De Boer, die precies zoals Cruyff het spelletje wil spelen, liggen er grote kansen de Europese top weer te halen. Hoe Ajax nu speelt vergeleken met een jaar geleden, is een wereld van verschil. Er staat nu gewoon een team, toen 11 spelers.....
Iedereen ontwikkelt zich en wordt door de teamgeest opgetild.
En nu zijn opvolgers al in huis die precies in die visie verder worden opgeleid.

Wie primair naar het voetbal kijkt, ziet het geld vanzelf naar zich toekomen.
Wie primair naar het geld kijkt, komt meestal in financiële problemen.

Geld is nooit een echte houvast, kijk naar de beurscrisis, draait totaal om vertrouwen.
Dus, wie vertrouwen heeft, die heeft of verkrijgt geld !!

Enne, simpel en normaal blijven, beide voetjes op de grond houden...... hoofdvoorwaarde !!

Mooi dat FC Twente en Ajax zoveel geld hebben verdiend.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren