Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Stekelenburg wil naar Roma: 'Anders ga ik niet in gesprek'

Laatste update:

De geruchten dat Walter Sabatini in Amsterdam is aangekomen om te onderhandelen over Maarten Stekelenburg blijken waar te zijn. Rob Jansen, zaakwaarnemer van de doelman van Ajax, bevestigt het bericht en zegt dat zijn cliënt openstaat voor een transfer: “Maarten wil graag naar AS Roma, anders ga ik ook niet in gesprek met die club”, aldus Jansen.

/

Sabatini kondigde vorige week nog aan dat Stekelenburg uit beeld was verdwenen, maar de onderhandelingen met Espanyol over Carlos Kameni hebben niet het gewenste resultaat opgeleverd. Nu richt Roma zich toch weer op Stekelenburg, die heeft aangegeven graag naar het buitenland te willen vertrekken. Zijn contract in de Amsterdam ArenA loopt tot de zomer van 2012 door.

De laatste berichten zijn dat Roma vijf miljoen euro wil betalen voor de 28-jarige Stekelenburg. “De onderhandelingen verlopen heel moeizaam”, laat Jansen weten aan Voetbal International. “De clubs liggen nog ver uit elkaar, maar vandaag (donderdag, red.) onderhandelen we verder in Amsterdam. Ajax heeft nog geen deadline gesteld.”

AS Roma zou een mooie club zijn voor Maarten Stekelenburg

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

5 miljoen? Ik denk dat het zo'n 6 a 7 gaat worden. Nog 1 jaar contract is natuurlijk geen sterk punt voor Ajax en bovendien wil hij per se weg. Als het niet anders is dan maar 5 miljoen. Ik gun het hem gewoon als hij dit graag wil!

21 juli 2011 om 09:18

Hij wil nier per se weg dacht ik zo, maar hij staat er wel voor open. Minimaal 8 miljoen ontvangen.

21 juli 2011 om 09:29

@jw88

''maarten wil graag naar AS Roma, anders ga ik ook niet in gesprek met die club”, hij wil niet per se weg he?

21 juli 2011 om 09:35

tussen iets graag willen en perse iets willen zit een groot verschil naar mijn mening. Zelf wil ik ook wel graag een vrijstaand huis met zwembad, maar ik hoef het niet per se

21 juli 2011 om 10:50

@kevink

Zoals ik het lees bedoelen ze dat Stekelenburg niet aanstuurt op een vertrek, maar hij vindt Roma gewoon een mooie club om eventueel naartoe te gaan.
Ik vind 5 miljoen overigens wel aan de lage kant voor een keeper van het niveau van Stekelenburg

21 juli 2011 om 12:17

Leuk gezegt Jw88

21 juli 2011 om 12:21

@ Morpheus

Dat bedrag ligt zo laag omdat Steek nog maar 1 jaar onder contract staat. Heb bij een eventuele transfer een dubbel gevoel. Wanneer Steek zou blijven dan vrees ik dat Vermeer had willen gaan want die is klaar om onder de lat te staan en zou waarschijnlijk niet nog een jaar op de bank willen zitten. Dan zou Steek volgend jaar vertrekken en was je 2 goede keepers kwijt. Maar nu Steek lijkt te vertrekken vind ik het toch ook wel weer jammer. Gun het hem van harte want hij heeft 7-8 jaar onder de lat gestaan bij ons maar vind Roma een club die te min is voor hem. Steek hoort bij de top 5 keepers in de wereld en Roma niet bij die top 5 clubs. Sowieso vind ik het Italiaanse voetbal de laatste jaren sterk verzwakken.

21 juli 2011 om 15:31

De geruchten dat Walter Sabatini in Amsterdam is aangekomen om te onderhandelen over Maarten Stekelenburg blijken waar te zijn. Rob Jansen, zaakwaarnemer van de doelman van Ajax, bevestigt het bericht en zegt dat zijn cliënt openstaat voor een transfer: >>“maarten wil graag naar AS Roma, anders ga ik ook niet in gesprek met die club”, aldus Jansen.<<

Kevink en snuivert jullie moeten dus even goed lezen , Die zakkenvuller Jansen ziet dollar tekens en doet die uitspraak en niet Stekelenburg..

21 juli 2011 om 09:18

Ja en anders krijg je er volgend jaar niets voor. En dat zou zonde zijn. Zeker aangezien er geen man overboord is wanneer hij vertrekt. Je hebt de opvolger al in huis.

Roma is een mooie stap.

21 juli 2011 om 09:29

In Feite heb je nog geen opvolgers in huis.

Wel voor Steek maar niet voor Vermeer met andere woorden wie moet tweede doelman worden, Vander Sar jaartje overhalen kan hij goed afbouwen :P vraag het hem 3 augustus wel ff

21 juli 2011 om 09:53

Vermeer 1ste keeper, Verhoeven 2de keeper en jeugdkeeper mee als 3de keeper. Dat is toch niet zo gek vreemd?
hoewel ik niet echt onder de indruk ben van de katachtige bewegingen van Verhoeven

21 juli 2011 om 10:03

Volgens mij hadden ze een akkoord met Babos van NEC wanneer Stekelenburg vertrok, werd Babos gehaald.

21 juli 2011 om 10:09

@patrickstern Volgens mij is Veldhuizen wel een optie. Is ook nog eens transfer vrij. Zou denk ik een mooie 2e keeper zijn. Als Vermeer het onverhoopt niet zou redden dan heb je toch een goede stand-in.

Veldhuizen kan de jeugd ook wat leren over transfers naar het buitenland. Als hij zijn verhaal verteld zullen de andere wel willen wachten totdat de echte topclubs komen.

21 juli 2011 om 10:26

ik had gelezen dat bij een eventueel vertrek van stekelenburg gabor babos naar amsterdam zou komen als tweede keeper,ik weet niet of het waar is maar dan houd je de ontwikkeling van de jeugd wel tegen

21 juli 2011 om 10:37

Verhoeven als tweede keeper, dat kan gewoon niet. Ook als 2e keeper moet je iemand hebben die kan keepen, dat is afgelopen seizoen wel gebleken.

21 juli 2011 om 10:47

Inderdaad, en al helemaal wanneer Vermeer je 1e keeper is. Hij doet het goed maar hij heeft zo nu en dan ook rare fratsen, een goede 2e keeper achter de hand is wel zo fijn dan.

21 juli 2011 om 14:49

@tipptopp

Als ik je een groenrandje kon geven had ik dat gedaan!!

Idd velthuizen kan die gasten veel vertellen over hoe beroerd het kan zijn daar in het buitenland en ik vind hem ook een goede keeper.

Laat maar komen

21 juli 2011 om 15:40

Mocht er geen club zijn waar hij heen zal gaan, staat hij open voor contractverlenging.

21 juli 2011 om 09:39

Als ik mij niet vergis wil Ajax 10 miljoen hebben voor Stekelenburg. Dus als beide partijen wat onderhandelen dan zouden ze rond de 7 a 8 miljoen uitkomen.

Ontopic: Ja Steek ik gun het je van harte om naar een topclub te gaan maar is Roma daar nou wel goed genoeg voor het is een prachtige club maar ik zie hem toch veel liever bij Arsenal spelen ofzo iets. Verder zou ik als ik ajax was niet lager gaan dan 8 miljoen het is gewoon een topkeeper en voor topkeepers hangt nou eenmaal een 'klein' prijskaartje aan.

Groeten Rk20

21 juli 2011 om 10:12

Toch zie ik hem liever bij Roma onder de latten dan bij Arsenal op de bank. Hij is immers onze nationale eerste keep, die moeten gewoon verplicht spelen, en ik weet niet of dat bij Arsenal gaat gebeuren.

21 juli 2011 om 10:20

Tuurlijk het liefst zie ik hem ook elke week spelen maar deze jongen kan de top makkelijk aan daarom snap ik ook niet waar de topclubs blijven. Arsenal kan hij zichzelf echt wel in de basisspelen deze jongen heeft best al een redelijke ervaring.stekelenburg of Almunia dan wist ik het wel En ja ik ben het met je eens als hij bij Arsenal op de bank terecht komt is het zonde maar hij verdient gewoon een club zoals Arsenal, Manu, Milan ...

21 juli 2011 om 10:38

Almunia is 3e keeper bij Arsenal, dus hoezo vergelijk je hem met deze grabbelaar?

21 juli 2011 om 10:14

laten we wel zijn. als feyenoord 5 miljoen kan vragen voor fer, dan kan ajax met een gerust hart 80 miljoen vragen voor stekelenburg. dat lijkt wat fors voor een contract dat snel afloopt, maar in relatie tot fer lijkt het me niet meer dan redelijk.

voor 5 miljoen gaat het roma niet lukken. als ze het daarbij houden doet ajax er goed aan hem gewoon aan zijn contract te houden. dan maar voor niks de deur uit met een tweede schaal op zak.

21 juli 2011 om 11:12

Kijk wat Feijenoord doet slaat nergens op. Dat is een speler van een club uit het rechter rijtje. Die presteren al jaren niks en kunnen dus eisen wat ze willen maar niemand zal het betalen. Stekelenburg is alleen wel een doelman, daar word gewoon minder voor uit gegeven. Er zijn maar weinigen die voor een doelman naar het stadion komen. Bovendien is de merchandising van een doelman 0,0. Dus vergelijkingen tussen Fer en Stekelenburg gaan nauwelijks op. Enige is dat ik denk dat Ajax niet de hoofdprijs mag vragen. Dat staat er los van dat het bedrag dat Roma wil betalen te laag is. Een bedrag van 6 a 7 miljoen is netjes, iedereen blij en vooral Stekelenburg en die verdiend het absoluut om naar een topclub te verhuizen.

21 juli 2011 om 11:13

80 miljoen? volgens mij ben je niet helemaal wakker nog of je heb te diep in het glaasje gekeken. Beetje rare redenering vind ik dat omdat Feyenoord5 miljoen voor Fer vraagt.

21 juli 2011 om 12:02

Ben het redelijk met je eens,stekelenburg kan je de titel bezorgen,dus veel geld en Fer kan je de 10e plaats bezorgen,kost je dus geld

hoewel ik Steek een mooie transfer gun, zie in ik een transfer naar Roma enkel als een mooie financiele transfer. Sportief in mindere mate voor hem: Met ajax speelt ie CL, strijdt ie om het kampioenschap en speelt ie bij zijn jeugdliefde. Roma is toch niet de Europese top waarmee hij wereldfaam zal maken ben ik bang en waarmee hij zich op het hoogste podium kan laten zien. Clubs als Barca, Arsenal, Manutd, beide clubs uit Milan etc die in de CL spelen geven toch meer exposure.
Succes Maarten, maak er wat van en met Vermeer hebben we al een goede opvolger in huis.

21 juli 2011 om 09:21

AS Roma is de afgelopen 5 seizoenen 4x 2de geworden. Aankomend seizoen spelen ze ook gewoon weer in de CL. Ik ben het met je eens dat ze nog geen europeese topclub zijn net als de clubs die jij opnoemt maar met het beleid dat nu gevoerd gaat worden en de nieuwe trainer kan het zomaar zijn dat ze dat wel worden aankomende jaren en daar is Stekelenburg dan ook maar mooi onderdeel van. Daarnaast lijkt het me logisch dat een keeper als hij het ook gewoon eens in een beter competitie wilt gaan proberen als de serie A. En het lijkt me nu ook bepaald geen straf om in Rome te gaan wonen

21 juli 2011 om 09:35

Eh, mark, ik ben het verder met alles eens wat je zegt, want het is een fantastische club en ze hebben nu een trainer die wil voetballen (dus perfect voor Steek), maar Roma speelt komend jaar geen CL hoor.

21 juli 2011 om 09:35

Allemaal mooi en aardig. Roma is zeker een mooie grote club en wonen in Italie zal zeker geen straf zijn. Maar Stekelenburg moet aan zijn loopbaan denken en dan is Italie niet het juiste land voor een keeper uit de Nederlandse school.

AS Roma heeft dan wel een trainer met een achtergrond bij Barcelona. AS Roma blijft een Italiaanse ploeg in de Italiaanse competitie. Daar zoeken ze geen meevoetballende keepers met spelinzicht. Daar zoeken ze mannen die ballen tegenhouden!

21 juli 2011 om 09:41

Nou ja, dat kan die gelukkig ook Je hebt wel gelijk dat het geval-van der Sar een negatief precedent heeft neergezet, maar toch heb ik er een goed gevoel over.

21 juli 2011 om 10:18

En wat als de trainer over een 1/2 jaar de laan uit wordt gestuurd...dan zit hij bij een club en in een land waar de keepers op hele andere kwaliteiten beoordeeld worden dan waar hij nu juist zo goed in is.

Je zag het in het verleden bijvoorbeeld ook bij vd Sar. Die heeft vervolgens via een misddelmatige Engelse club de stap nog naar de top kunnen maken. Maar daar is naast zijn kwaliteit ook een behoorlijke portie geluk bij geweest.

Een belangrijk punt van een keeper van Ajax en het nl 11-tal is zijn mee-voetbal-kwaliteit dat is nu niet iets waar een keeper in Italie sterk im moet zijn.

21 juli 2011 om 09:23

Ik denk dat je het een beetje kan zien als de weg der geleidelijkheid die Vd Sar ook heeft afgelegd. Ik denk dat dit een hele mooie stap is naar een nieuwe omgeving, mooie club, mooie stad etc. Hier wordt je als speler/keeper/persoon alleen maar sterker van.

2 a 3 jaartjes in Rome keepen en dan de stap naar een absolute topclub!

21 juli 2011 om 09:25

Onderschat Roma niet, met de nieuwe investeerders is er voldoende cash om aan een kampioensteam te gaan bouwen. Bovendien speelde Roma meer Champions League de laatste seizoenen dan Ajax.

21 juli 2011 om 10:44

Roma is echt een hele mooie club! Ben er een aantal keren geweest en mensen onderschatten echt de sfeer en club. Roma is ook de laatste jaren vaker in de top 3 geëindigd dan jullie denken!

Iedereen praat wel over manu/arsenal of Milan/inter maar Roma hoort ook echt in dat rijtje thuis..

Maar omdat Roma de laatste jaren niet de halve finales heeft gehaald in de CL zouden ze ineens niet goed zijn? Roma is gewoon een topploeg, en daarnaast de mooiste stad van Europa!

21 juli 2011 om 10:49

De sfeer viel mij een beetje tegen, stadion zat niet eens voor de helft vol...roma is verre van een topploeg, topploegen zijn Barca, Real, Chelsea, United, Milan, Inter. Roma hoort duidelijk niet in dat rijtje thuis.

21 juli 2011 om 11:44

Voor volle stadions moet je sowieso niet naar italie, je geeft wel aan inter en milan.. Jou redenatie van een topploeg klopt dus niet.

Die gaat dus. Hoplijk gaat dit geen sneeuwbal-effect opleveren, moet er niet aan denken dat Vertonghen de volgende is.

Op zich kan ik er trouwens mee leven dat hij gaat, we hebben met Vermeer een goede opvolger en Maarten verdient zo'n transfer

Hoe ziet het lopende contract eruit van Stekelenburg?
5M vind ik persoonlijk te weinig als je ziet dat Chelsea 9M betaald voor de keeper van Genk.
Persoonlijk vind ik Steek behoren tot de top 5 beste keepers ter wereld. Het hangt natuurlijk van de looptijd van z'n contract af wat men max gaat bieden voor hem.

21 juli 2011 om 09:30

Een een-jarig contract heeft hij nog.

21 juli 2011 om 11:44

De top 5 is toch wel een beetje overdreven. Als hij werkelijk zo goed was geweest, had zich wel een topclub voor hem gemeld (bayern, Manu)

In Nederland wordt Stekelenburg heel erg opgehemeld, waarbij de realiteit toch een beetje uit het oog wordt verloren. Er lopen heus nog wel betere keepers rond in Europa.

Ajax hoeft Stekelenburg niet voor 5 miljoen te verkopen. Ajax heeft het in eigen hand. Stekelenburg is een topkeeper, het is geen Man United dat zich heeft gemeld maar AS Roma. Dat betekent dat Ajax moeilijker zal doen, maar ook omdat Stekelenburg best bij wilt tekenen zal Ajax een hoger bedrag dan 5 miljoen vragen. Ik gun het Steek echt heel erg, hij verdiend het. Topkeeper, ras-ajacied en een echte winnaar. Ik zal hem gaan missen, maar Vermeer is een prima opvolger.

21 juli 2011 om 09:32

''maarten wil graag naar AS Roma, anders ga ik ook niet in gesprek met die club”.

Ik denk toch echt dat hij liever niet bijtekent en naar Roma gaat. Dus Ajax moet hier echt even normaal doen, en deze speler na alle geleverde diensten voor een schappelijk bedrag laten gaan. Mijn inziens mag je blij zijn met 5 miljoen voor een keeper met een 1-jarig contract.

21 juli 2011 om 09:37

Waarom denk je dat steek wil gaan bijtekenen? Dat lijkt me juist niet. Natuurlijk is hij een ras-ajacied maar ook hij wil een stap maken. Reken maar dat er wat clubs in de rij staan mocht hij volgend jaar transfervrij zijn.

21 juli 2011 om 09:54

@ stefanj en Kevink

Je moet je afvragen of Ajax dit seizoen onderdoet voor AS Roma. Dat is vraagstuk nummer 1. De Italiaanse competitie neemt qua kwaliteit af terwijl de Nederlandse en bijvoorbeeld ook de Russische competitie groeit. Stekelnburg heeft ook al eerder aangegeven dat hij het echt niet erg vind om nog langer bij Ajax te blijven. We hebben het wel over één van de beste keepers van de wereld he! Hem zomaar voor maar 5 miljoen, ondanks de duur van zijn contract, te laten gaan naar een club die qua niveau de laatste jaren is afgenomen en eigenlijk van hetzelfde niveau is van Ajax gaat te ver vind ik. 8 miljoen is redelijk.

21 juli 2011 om 10:39

Verbeterd contract en mooie dingen die in de Arena aan het gebeuren zijn., zouden iemand zo maar kunnen motiveren om bij te tekenen.

21 juli 2011 om 11:48

@jaspurtja

De Serie A wordt inderdaad kwalitatief minder maar hoe kom je erbij dat de Eredivisie groeit?
Daarbij komt dat de eredivisie, mocht die dan groeien, voorlopig nooit over de Serie A heen zal komen.

Een van de beste keepers van de wereld? waarom is hij dan geintreseerd in Roma, en heeft zich nog geen topclub voor hem gemeld?
Stekelenburg is een goede doelman, maar er lopen er heus nog wel meer rond.

21 juli 2011 om 12:11

Je hebt ook nog een zaakwaarnemer die heel veel invloed heeft op de speler,als die geld ruikt is de kans van bijtekenen nihil,jammer maar waar

En dat is nummer 1 die vertrekt. Hoop voor Ajax dat het hierbij blijft, niet dat ook nog Vertonghen bijvoorbeeld vertrekt, dan verlies in ene wel een heleboel kwaliteit en hoe vang je dat op.

Zou wel een mooie transfer zijn voor Stekelenburg niet de absolute Europese top.

Als het zo ligt, gaan de clubs er ook wel uitkomen.

Het is niet anders, lag volkomen in de lijn der verwachtingen.
Laat hem die stap maar maken, hij wil het gewoon !

Vermeer in het doel nu.
Waarom Velthuizen niet halen ? Is transfervrij, gezien de ontwikkelingen bij Hercules. Past ook bij Ajax.
Verhoeven als 3e keeper houden.

21 juli 2011 om 09:24

Best een goed idee van je, Velthuizen. Heeft toch altijd wel talent gehad..

21 juli 2011 om 09:26

Ben het met je eens! Maar dat hangt natuurlijk af van zijn salariseisen en of hij zelf wel wilt!

21 juli 2011 om 10:10

nooit! dat miesmuizertje wil ik nooit in een ajax shirt zien. walgelijk ventje met zijn wanhopige sollicitaties overal. die gozer heeft zo een scheef beeld van zichzelf, zal vast niet langdurig genoegen nemen met een rol als reserve. die moet lekker naar een klein clubje in belgie gaan waar hij zichzelf belangrijk kan vinden.

21 juli 2011 om 11:36

Reserve bij , met alle respect, Hercules. Dat moet dan het doel van de landskampioen van Nederland verdedigen.. het is maar waar je tevreden mee bent.

dat is wel een koopje 5 miljoen, voor een speler met zoveel ervaring op internationaal en club niveau..
hopen dat ajax er zoveel mogelijk uithaalt.. maar denk het niet as Roma is natuurlijk niet gek volgend jaar loopt die gratis de deur uit

21 juli 2011 om 10:43

Of niet als hij bijtekent.
Blind moet niet afwachten , maar Maarten een sterk verbeterde aanbieden doen.
Hem laten zien dat we hem graag behouden.
Desnoods met een gelimiteerde transfersom van zo'n 15 miljoen , zodat hij altijd nog eens voor een wel redelijke prijs naar een echte topclub kan gaan.

die gaat dus naar AS Roma. Toch jammer, hij heeft zo'n hoog niveau, ik had gehoopt hem ooit nog eens bij een echte wereldclub te zien. Als Ajax hier even flink kan cashen maken ze een hoop winst, en kunnen ze hun andere topkeeper (vermeer) gewoon laten keepen. Netjes gedaan dan.

Het italiaanse voetbal past totaal iet bij stekelenburg! als hij gaat maakt hij, net als van der Sar, een verkeerde keuze door naar italie te verkassen! Engeland moet het zijn voor hem!

21 juli 2011 om 09:26

Ik ben het met je eens. Hoop dat we het beiden fout hebben, voor Steek zijn bestwil.
Maar ik zie Italie ook niet zo zitten voor hem..

21 juli 2011 om 09:26

Maar jullie hebben Doni toch al

21 juli 2011 om 09:33

haha! jaa...wij hebben Doni al! maar ook Reina dus naar liverpool hoeft hij niet.

21 juli 2011 om 12:00

Voor een keeper is het natuurlijk minder van belang of het voetbal bij je past of niet. Stekelenburg is een prima keeper die ook mee kan voetballen. Dit moet in elke competitie passen lijkt me zo.

Roma is wel een leuke ploeg maar het italiaanse voetbal in zijn geheel is natuurlijk niet zo aantrekkelijk meer als in de jaren 90. Ik zou het leuker vinden als hij naar Duitsland, Engeland of Spanje verkast.

Amsterdam of Rome, ik zou het wel weten. Snel het vliegtuig in. Een veel sterkere competitie ook dan in Nederland (dus wel sportieve promotie). Ajax speelt dan dit seizoen Champions League, maar, ook al lijkt het nu de goede kant op te gaan, er is geen garantie dat dit de komende seizoenen ook zo is. En in Italie heeft hij een betere kans om zich in de kijker van de allergrootste clubs te spelen.

Wat mij betreft de meest sympathieke Ajacied en ik gun hem zijn transfer.

Op het eerste oog lijkt hij me niet te passen bij Italiaanse clubs. Hij is voetballend sterk en kan goed voor de goal keepen (al mag ie nog wel iets vaster worden bij flankvoorzetten)

Gezien de filosofie van Luis Enrique die vermoedelijk toch meer het Barcelona-voetbal wil gaan inpassen heb ik er wel een goed gevoel bij.

Wie had gedacht dat Maarten een koopje zou zijn? Ligt het aan mij of is 5 miljoen wel een heel erg laag bod voor een Nederlands international?
Als er een goed bod op tafel komt moeten ze het wel gelijk aannemen, ik denk eerder aan 8 miljoen. voor keepers wordt helaas niet heel veel betaald, maar 5 miljoen voor een eerste keeper van Nederland is echt te weinig.

Toch vreemd dat Arsenal geen interesse heeft. Die hebben wel behoefte aan een goeie doelman.

De serie A is zijn magie al meer dan kwijt, maar Rome daarentegen is natuurlijk wel een geweldige stad. Dus in dat opzicht snap ik dat Steek naar Roma zou willen, andere cultuur, andere competitie, meer pegels.

Succes man, waar je ook heen gaat!

8 miljoen gaan ze echt niet betalen! Voor een keeper word nu eenmaal minder uitgegeven dan een veldspeler. Ajax moet die 5 miljoen pakken, ze hebben een redelijke opvolger achter de hand en volgend seizoen loopt ie gratis de deur uit.

Ik heb het altijd al gezegd: Dit wordt de tweede van de Sar! Die ging ook naar Juventus, waar hij achteraf spijt van had. Straks staat Stekelenburg in Engeland tussen de palen! Hierboven werd Velthuizen genoemd; perfect! Met Vermeer en Velthuizen heb je 2 goede keepers in huis + de miljoenen van Stekelenburg = Goede deal voor Ajax!
Ik ga ervanuit dat Piet niet meer vraagt dan Stekelenburg... Zou toch beetje raar zijn als hij meer vraagt..?

21 juli 2011 om 09:51

Jij snapt er niet echt veel van volgens mij, Stekelenburg is totaal niet te vergelijken met v/d Sar!! V/d Sar ging naar Juventus en had Buffon voor zich, Juve speelde destijds echt als een Italiaans team.

Stekelenburg gaat nu naar AS Roma, een team dat een topclub gaat worden. Met een nieuwe eigenaar met bakken vol geld. Met een trainer met een gigantische Barca-mentaliteit, die zeer aanvallend voetbal gaat spelen en let maar op, AS Roma gaat ook aanvallend spelen hoor, moet wel met spelers als Bojan, Lamela, Angel etc. En Totti & co doen daar graag aan mee.
Dit belooft echt een goed team te worden, hele goede stap voor Stekelenburg!

21 juli 2011 om 09:57

'jij snapt er niet veel van volgens mij' ? Wat is daar nou aan te snappen? De vergelijking die jij maakt slaat nergens op. In de tijd van van de Sar was Juventus ook een topclub en hij ging er ook echt wel heen voor het geld.

Lekker makkelijk om andermans reactie af te zeiken, maar zelf geef je ook enkel je mening dat ik verder wel respecteer...

21 juli 2011 om 10:53

Haha Mfegrunn jij zegt dat anderen er niks van snappen maar Buffon kwam pas na v/d Sar naar Juventus hoor. Zat 2 jaar tussen

Volgens de diverse italiaanse media is het nog verre van rond, het schijnt dat ze of eind deze week of begin volgende week opnieuw om de tafel gaan zitten Ajax en Roma. Er is een flink verschil in wat Ajax vraagt en Roma wil betalen ongeveer 3,5 miljoen euries! Tevens schijnt Ajax een prestatie clausule willen die zegt dat als Roma komend seizoen CL haalt nog eens 2 miljoen aan Ajax overgemaakt dient te worden dus in totaal een bedrag van rond de 10,5 miljoen! Roma gaat dat niet betalen en gaat kijken naar weer een neieuw alternatief.

21 juli 2011 om 10:01

Als dat waar is wat je schrijft dan loopt Stekelenburg volgend seizoen gewoon gratis de deur uit. Ajax vergeet dat het om een doelman gaat. Een doelman levert gewon niet zo veel op, en ja het is een topper. Maar wel een topper met een 1 jarig contract en vergeet niet dat je als club via merchandising niks overhoud aan een doelman. Niemand koopt een keepershirt.

Ajax moet blij zijn als het 6 miljoen krijgt, en clausules slaan echt nergsn op, Ajax staat heel zwak en doet net of het heel sterk staat....? Natuurlijk ook een manoeuvre maar je moet uitkijken dat je straks geen doelman hebt die niet meer gemotiveerd is vanwege de starre houding van Ajax.

21 juli 2011 om 10:47

Of dit waar is? Geen idee, volg de italiaanse media en die zijn niet zo positief over de afloop van deze transfer! Ook niet gek natuurlijk want ze zijn al bijna een maand bezig als ik me niet vergis dus zal er wel iets niet goed gaan zou je zo zeggen he! Lijkt mij dat ajax teveel vraagt en Roma te weinig bied dus komen de beide partijen niet tot elkaar en gaat Steekelenburg en zijn laatste seizoen Ajax beginnen en Roma gaat op zoek naar een alternatief welke altijd minder is dan de Steek! Dus alleen maar verliezers, Ajax omdat ze geld vangen, Roma omdat ze een mindere keeper krijgen en Steek die een mooie club door de neus geboort krijgt!

een van de betere keepers op de wereld.
en roma bied 5 mil.
dit vind echt een belediging deze jongen is veel meer waard.
ze moeten pas in onderhandeling gaan als ze het dubbele bieden.

21 juli 2011 om 10:02

Als dat zo was dan was heel Europa wel achter hem aan gegaan. Het is vraag en aanbod, er is gewoon heel weinig vraag voor hem.

21 juli 2011 om 10:48

Een kwestie van hoe graag Ajax hem wil laten gaan, ik zou hem zeker niet voor die grijpstuiver de deur uit laten wandelen die al de niet-ajacieden ons toewensen.

Maar van 1 ding kan je zeker zijn , wij zullen hem niet gaan bedreigen en voor verrader uitmaken. We vinden het jammer als hij vertrekt , maar misgunnen hem een carriere na Ajax niet.

kwestie van tijd denk ik. de clubs zullen er wel uit komen. weet niet of roma de juist club voor hem is. Maar Luis Enrique wil iets nieuws neerzetten dus wie weet. ik blijf me toch verbazen dat de top clubs (manchester, muchen etc) niet gekozen hebben voor maarten. Ajax heeft met vermeer een redelijk goede keeper achter de hand. wellicht kan ajax Piet Velthuizen erbij nemen zodat ze weer 2 goede keepers hebben. Afgelopen seizoen hebben we kunnen zien dat het nodig kan zijn om 2 goede keeper te hebben

Hmm is dat nou de droomclub waar hij op zit te wachten... Het is trouwens wel lastig om bij een topclub terecht te komen aangezien de beste clubs in Europa allemaal redelijk jonge keepers hebben. Zal er wel mee te maken hebben. 5mjn is trouwens geen slechte prijs voor een keeper met zo veel potentie, ervaring en zo'n lage leeftijd.

Ik vind 5 miljoen wel erg weinig voor de eerste keeper van het nederlands elftal. Ik hoop ook dat Ajax ongeveer 8 miljoen er uit kan gaan halen. Die 8 miljoen is die zeker waard.
Ik zie hierboven reacties dat Ajax Piet Velthuizen moet halen. Ik weet niet of dit verstandig is. Voelt Piet zich niet te goed om 2de keeper te worden achter Vermeer?? Mocht Velthuizen 1ste keeper worden dan verwacht dat Vermeer ook wil vertrekken. Die jongen wacht al jaren op zijn kans in Ajax 1 en ik vindt dat hij die ook een keer moet gaan krijgen.

Juiste stap om nu te nemen, ik denk dat je bij AS roma veel meer kan leren dan te blijven bij ajax.

Vermeer en of toch misschien Vorm als opvolger.

Waarom geen keeper als Vorm halen? Vermeer en Vorm die elkaar afwisselen? Of cilessen (schrijf ik dat goed?). Dan ben je geen bankzitter als Vermeer. Je creert zo dus een echte brede selectie. Of moet er persee een standaart keeper in het doel staan? Lijkt me niet als je met elkaar traint en goed kan coachen als keeper..

DIe gaat dur naar Rome en het is hem gegunt! Gewoon proberen voor 9 miljoen te verkopen. En dan Tyton halen. Dat is echt een potentiele topper aan het worden.

Hoewel ik Roma wel een mooie club vind, vraag ik me af of Italie nou de gewenste competitie is voor Steek. Naast zijn keeperstalent is immers zijn meevoetballende kwaliteit ook een grote plus, een plus die in Italie niet op waarde zal worden geschat.

Hoop in ieder geval voor hem dat alles rond komt. Die man verdient gewoon een transfer en gezien zijn contract is Ajax er ook bij gebaat om afscheid te nemen. 10M lijkt me niet realistisch als het een miljoen of 6-7 wordt mag je blij zijn voor een keeper met 1-jarig contract, tenzij je Neuer heet.

Ik vind het magertjes hoor, de interesse en het vermoedelijke bod van Roma. 6-8 miljoen voor een Oranje-international die al jaren goed speelt. Misschien wel beter voor Vermeer dat Steek weg gaat.

Aan de ene kant hoop ik zo dat Stekelenburg niet vertrekt bij Ajax.
Toch uitgegroeid tot mijn favoriete Ajax-speler van vorig seizoen.

Aan de andere kant, ik gun het hem wel, jaren sterk voor Ajax gekeept, met name laatste jaren en gewoonweg klaar voor een hoger niveau.
Ik vind het jammer dat het dan niet de PL lijkt te worden, maar toch is dit een mooie stap voor Steek.
Gelukkig hebben we in de vorm van Vermeer een goede opvolger in huis.
Hij is nog niet zo goed als Stekelenburg, maar hij komt er wel.

Ik gun Stekelenburg deze transfer wel. Vooral omdat Roma over het algemeen een goede en sterke club is. Oke ze spelen dit seizoen dan wel geen CL maar daarentegen gaan ze wel mooi en aanvallend voetballen. Mocht deze transfer tot niks leiden, dan weet ik zeker dat Stekelenburg bijtekent in het nieuwe seizoen want dat heeft hij gezegd.

Succes in Italie!!

21 juli 2011 om 10:57

Dat is glazenbol werk, voor hetzelfde geld ligt Enrique er na een half jaar uit want die heeft nog geen enkele ervaring op het hoogste niveau..

zou zonde zijn om naar italie te gaan. veel liever zie ik steek in engeland spelen. italiaans voetbal is niet om aan te zien en in engeland hebben ze meevoetballende keepers nodig. kijk naar van der sar, bij juve werd hij minder en bij fullham en vooral man u kwam hij boven zijn nivuea uit

had gelezen dat ze uit rome slechts 6 mil willen neertellen, dat vind in sowieso te laag voor de eerste keeper van oranje en ajax. 10 miljoen minimaal! zelfs met een contract voor een jaar moet er toch wel 10 mil uit te halen zijn?

vermeer eerste keeper, babos 2de, verhoeven 3de, geen velthuijzen die verdient het niet om op de bank te zitten. zie hem meer als eerste keeper van psv

Uiteraard begrijpelijk dat Roma er goedkoop af wil komen, en ja Steek heeft nog een eenjarig contract. Het is alleen wel een contract en zolang hij bij Ajax onder contract staat is het zo dat hun bepalen wat zij voor Steek willen hebben, niet andersom. Vinden ze de vraagprijs te hoog dan blijft Steek gewoon bij ons. (ja ja je loopt miljoenen mis, maar als je hem kan behouden, los van de kwaliteiten van Vermeer, heb je toch een keeper die op cruciale momenten punten voor je pakt.)

Roma kan voet bij stuk houden en op 5 miljoen blijven zitten, geloof dat ze al eerder op deze manier hebben proberen te onderhandelen (zie Espanyol). Willen ze Steek echt hebben, waar het op lijkt, weten ze ook wat de prijs is, die wisten ze ook al voordat ze afreisde naar Amsterdam.

Dit is een beetje zo'n enige optie keuze lijkt het wel. Wat moet hij bij zo'n lelijke serie A club? Kom op man, wacht even af...en ga dan alsnog voor een veel mooiere club. De transfersmarkt ligt nog zeker een dikke maand over. Jij hoort niet thuis in Italie Maarten, je hoort bij een mooie Engelse of Spaanse club thuis.

21 juli 2011 om 10:56

Na 5 wedstrijden in de Serie A krijgt hij spijt. Het ene na het andere oude en vervallen stadion waar hij speelt voor lege tribunes, om over thuiswedstrijden van Roma maar te zwijgen. Een sfeerlozere competitie dan de Serie A is er in Europa niet vrees ik.

Sorry hoor, maar er worden hier echt idiote bedragen genoemd, 5-8 miljoen? Stekelenburg is een van de betere keepers van Europa en kan zich zomaar ontpoppen tot de beste, hij heeft zich daarnaast ook al bewezen op europees niveau(cl en wk). Waarom zou je zo'n topkeeper voor zo'n bedrag verkopen.. Als je bedenkt hoeveel Neuer wel niet heeft gekost, waar Stekelenburg absoluut niet voor onder doet..

21 juli 2011 om 10:55

De contractsituatie van Neuer was compleet anders dan die van van Stekelenburg...

21 juli 2011 om 11:12

De Gea dan, die zich internationaal al helemaal niet echt heeft bewezen en alsnog 20 miljoen kostte..

21 juli 2011 om 11:20

Contractsituatie van Neuer was hetzelfde, immers ook nog 1-jarig. Dat Bayern zo absurd veel geld betaald voor een keeper wil alleen niet zeggen dat iedere Europese (sub)topclub dat gaat doen. Daarnaast speelt het natuurlijk ook mee dat hij een Duitser keeper is en Schalke hem liever niet naar Bayern zag vertrekken.

Waar het bedrag nu precies op uitkomt maakt weinig uit, Ajax heeft weinig keuze. Als Steek blijft dan heb je over 1 jaar een groot probleem --> Steek gratis de deur uit en Vermeer is dan allang ontevreden vertrokken. Op 1M meer of minder zal Ajax het dan ook niet kapot laten lopen.

21 juli 2011 om 12:31

Nee, Neuer had bijgetekend met een speciale Bayern-optie in zijn contract.

Ik hoop dat Arsenal snel nog even komt en het gewenste bedrag biedt voor Stekelenburg. Niet omdat ik per se het maximale bedrag wil hebben, maar omdat ik geen fijne onderbuik gevoelens over Stekelenburg naar Roma heb, ik zie hem veel liever naar Arsenal gaan.

Sowieso ben ik persoonlijk niet erg gecharmeerd van de Serie A en ik denk dat Stekelenburg in een ploeg als Arsenal die ideale doelman is met zijn voetballende kwaliteiten. Daarnaast zou ik graag weer een Nederlandse topkeeper in de beste competitie van Europa zien, dat is toch de competitie met de spotlights en het zou een mooie reclame zijn voor NL

21 juli 2011 om 11:13

Inderdaad, Arsenal zou de juiste club voor hem zijn op dit moment en Stekelenburg het beste voor Arsenal. Hebben ook niet echt keepers lopen waar ik 100 % van overtuigd ben. Anders zou ik hem ook graag bij Atletico zien spelen, al is dat misschien niet een directe topclub maar een mooiere stap dan AS Roma.

21 juli 2011 om 11:23

Als je prijzen wilt pakken moet je niet naar Arsenal, in Spanje en Engeland zijn er 2 clubs die elk jaar uitmaken wie kampioen wordt, Arsenal hoort daar niet bij.

In Italie heb je 4 a 5 clubs die elk jaar de titel kunnen pakken, tel daarbij op dat wonen in Rome echt wat plesanter is dan in het regenachtige, kille Engeland en het lijkt me een erg logische keuze van Maarten om Roma te kiezen.

21 juli 2011 om 11:39

Haha, ja dat is wel zo. Alleen zou ik toch liever bij Arsenal willen spelen dan in die vieze ranzige smerige competitie in Italie waar geen hond op af komt en een sfeer hangt net zoals op een amateurclub.

ik snap gewoon niet waarom Arsenal Stekelenburg niet wil of er niet zo veel voor wil betalen, het is een goede keeper die zeker in engeland een stuk kan groeien, meer dan in Italië. Maar vertrekken is denk ik wel de beste optie want in nederland is er denk ik niet meer veel te leren.

21 juli 2011 om 11:31

Arsenal investeert al jaren in miskleunen van keepers of ze zijn alleen maar geïnteresseerd in jonkies. Vandaar, dat ze de laatste jaren ook geen prijzen pakken ....

21 juli 2011 om 12:24

ja weet ik vind ik jammer want op de keeper na vind ik dat ze een heel redelijk team hebben staan, op de verdediging na daar ben ik niet zo weg van. het is gewoon jammer dat ze niet een keer geld inversteren en ik vind Stekelenburg toch een redelijk jonge keeper. gewoon jammer

Ik begrijp dat het niet realistisch is, maar ik zou Stekelenburg niet voor een bedrag onder de 10 miljoen Euro verkopen. Simpelweg omdat Stekelenburg met zijn kwaliteiten komend seizoen voor een kampioenschap kan zorgen en daarmee directe kwalificatie voor de Champions League, Dat levert een veel grotere bak met geld op.

PSV heeft de afgelopen 2 jaar in de winterstop laten zien welke gevolgen het verkopen van een dragende kracht voor je titelaspiraties kan hebben. De 10 miljoen die Afellay en Lazovic hebben opgeleverd vallen in het niets bij de tientallen miljoenen die PSV is misgelopen door geen Champions League te spelen.

21 juli 2011 om 11:09

Maar Ajax heeft gewoon een erg goede vervanger in huis met Vermeer. Die wacht al jaren op een kans en heeft gewoon geweldige kwaliteiten. Het is tijd voor Stekelenburg om te vertrekken. Vermeer kan ook punten pakken voor Ajax met zijn geweldige reflex. Natuurlijk is hij geen Stekelenburg, maar hij is echt goed hoor. Ik zou het niet erg vinden als Stekelenburg vertrekt. Ik heb vertrouwen in Vermeer!

21 juli 2011 om 11:31

Vermeer zal inderdaad tot de betere keepers van de Eredivisie behoren, Stekelenburg is echter enkele klasses beter. Die heeft afgelopen seizoen Ajax eigenhandig door de kwalificatie voor de Champions League geleid en is in de competitie regelmatig beslissend geweest.

Het verschil tussen een goede Eredivisie keeper en een wereldtopper kan het verschil tussen 1ste en 3de worden betekenen.

Maar goed, verder heb je in inderdaad gelijk dat er in ieder geval een opvolger in huis is. Een vertrek van Vertonghen zou me meer zorgen baren...

21 juli 2011 om 11:15

Goed gezegd, je hebt bij Stekelenburg de laatste jaren weer die zekerheid die Psv toen had als Gomes in de goal stond. Dat moet je niet goedkoop laten weghalen door een buitenlandse club.

Laat Stekelenburg maar voor een mooi bedrag vertrekken naar AS Roma.. De opvolger hebben we al in huis met Kenneth Vermeer, wat een geweldige reflexen heeft die gast! Dan nog Babos als tweede keeper halen en het keeperstrio is rond... Daarnaast kunnen de miljoenen van Stekelenburg nog geinvesteerd worden in een goede tweede spits..

Ik zeg niet verkopen, Stekelenburg gaat je veel meer geld opleveren in zowel de CL van dit seizoen, als met het behalen van een klassering voor volgend seizoen.

Ik zich minimaal 10 a 12 miljoen vragen, anders maar niet.

21 juli 2011 om 11:14

Ja en wat als hij door die houding van Ajax juist minder gaat presteren omdat hij met zijn gedachte al ergens anders zit? Je hebt niks aan een ongemotiveerde speler. Ik zeg niet dat het gebeurt of dat het met opzet gebeurt maar je loopt die kans wel....en dan?

21 juli 2011 om 11:27

Stekeleburg moet wel blijven presteren anders geen nieuwe club lijkt me!

21 juli 2011 om 12:39

Klopt..maar ik zeg alleen maar dat het ook in je achterhoofd kan gaan zitten...en een speler die aan andere dingen denkt word er meestal niet beter op.

ajax moet minimaal 10 mil vragen. als bayern 26 mil betaald voor neuer die ook nog maar een 1 jarig contract had. en 10 mil is toch een redelijke prijs voor een van de beste keepers ter wereld.

21 juli 2011 om 11:27

Ik ben het helemaal met je eens, maar de druk van Ajax om te verkopen is groter dan de druk van Roma om te kopen daar er geen verdere interesse is in Maarten en hij volgend jaar gratis kan weglopen, dus de positie van Ajax is niet zo sterk zoals hij dat bijvoorbeeld wel in het geval Chivu was in 2004.

Maar ik vind 6mil inderdaad veel te weinig voor Stekelenburg, ik snap niet dat er geen middenweg van 9 miljoen gevonden kan worden, beide clubs spelen koppig 'hard to get' en hier wordt niemand vrolijk van, de clubs niet, de coaches niet en zeker de speler zelf niet.

Hahahahha Roma toch zolang ze geen fatsoenlijk bedrag neerleggen komt Stekelenburg niet zeker 10 miljoen als ja na gaat dat Sightorsson voor 3 tot 4 miljoen wegging bij AZ en nu Roma 5 miljoen biedt op een van de beste keepers van de wereld is dat eigenlijk zijn wereldje op zijn kop!

Stekelenburg heeft nog steeds die mega aanbieding liggen van Ajax zelf dus hoop dat hij dat gaat doen en dan volgend jaar maar verkopen

Ik kan niet begrijpen dat Roma de enigste club is voor Stekelenburg. Ik zou het ook heel erg betreuren als hij maar voor 5 miljoen vertrekt.

Mooie club voor Stekelenburg. Hij verdient een mooie lucratieve transfer naar een mooie club als Roma.

Alleen 5 miljoen is wel erg weinig voor een klasbak als Stekelenburg. Ik verwacht, dat er tussen de 7 en 8 uit te halen moet zijn !

Vindt je het gek dat dit moeizame en lange onderhandelingen gaan worden. 5 miljoen nou dan had ik gezegd dat ze mochten kiezen of ze voor dat bedrag zijn linker of rechter handschoen wilden kopen.
Als Roma niet verdergaat dan 5 miljoen moet je hem lekker houden want ook al heeft hij nog maar 1 jaar contract dit is ronduit beledigend.
Mochten ze er wel uitkomen wens ik Maarten veel succes maar ik betwijfel of dit de juiste stap voor hem is. Lekker voor half lege stadions spelen in een competitie die zijn glans al jaren geleden verloren is. Hoop voor hem dat hij nog eens goed kijkt naar hoeveel succes Van der Sar heeft gehad in Italië voordat hij deze stap maakt.

Vind hij Roma nou echt zo mooi ? tja, smaken verschillen. Volgens mij kan hij wel beter krijgen, wellicht staat hij open voor een contracts verlening met dezelfde voorwaarden als toen des tijds met Suarez.

Als Roma niet het juiste bedrag op tafel legt, dan houden we Stekelenburg in Amsterdam. Dan maar transfervrij de deur uit, mocht je weer kampioen worden en/of ver komen in de Champions League is zijn transfervrije status al gecompenseerd.

Nu blijf ik het wel grappig vinden dat sommigen hier nooit wat positiefs kunnen zeggen over Ajax, maar wel menen dat Ajax die fooi van Roma moet accepteren. De ervaring leert echter dat Ajax vaak wel krijgt wat het verlangt of het zit er net onder.

Stekelenburg heeft al zo veel voor Ajax betekent, dus de club gaat niet overdreven dwars liggen wanneer hij echt naar Roma zou willen. Natuurlijk gaat Ajax niet akkoord met 5 miljoen maar ik verwacht echt wel een akkoord binnenkort. Zal zo rond de 7 of 8 miljoen uitkomen, let maar op. Hij heeft deze transfer dik verdient. Hij is gewoon klaar om buiten Nederland te gaan kijken, hij is al 28 bovendien. Of Roma die ene topclub is waar hij op zat te hopen ben ik niet helemaal zeker van. Het is een prachtige club die in mijn ogen net onder de Europese top zit. De absolute top; Barca, Real, Man Utd, Chelsea en Inter zijn al voorzien van goede keepers dus daar hoeft hij niet meer op te gaan wachten. Dan is Roma zeker een mooie club voor hem.

5 miljoen is wel erg magertjes. Roma doet dat wel slim, ze weten dat Steek nog een 1-jarig contract heeft, en dat de druk om te verkopen dus hoog is. Voor 5 miljoen zou Roma de deal van de eeuw maken, maar 8-9 miljoen lijkt me realistischer.

Zou jammer zijn wanneer Ajax heel moeilijk gaat lopen doen. Tuurlijk moet het bedrag wel een beetje conform zijn maar zijn contract is bijna afgelopen.

Steek heeft veel betekend voor Ajax vandaar en zal het Maarten ook wel gunnen. Mag ik toch hopen.

Stekelenburg gaat echt niet bijtekenen. Die gast wil al zolang naar het buitenland. Alleen omdat hij niet goed genoeg is komen er geen mooie clubs voor hem. En nu roma de enige club is. gaat stekelenburg zelfs daar naartoe. maar mensen droom lekker verder. stekelenburg gaat voor 3 jaar bijtekenen. Omdat het een echte ajaxcied is. hahahahah sommigen mensen hier geloven ook echt nog in sprookjes.

Ik vind Roma helemaal geen mooie club, maar dat is mijn mening ik heb sowieso niets met de Italiaanse competitie! Maar als ik er heen zou gaan alleen naar de twee topclubs!

Vraagje speelt Roma Champions League?

kom op zeg stekelenburg.
roma speelt geen cl...
het is geen absolute topclub, wtf?
daarbij komt natuurlijk dat 5 miljoen echt belachelijk laag is en ajax dat simpelweg niet kan accepteren...

21 juli 2011 om 12:20

Je moet wel een paar dingen onthouden.

1: het is een keeper. Hier word altijd ( veel ) minder voor betaald.
2: hij heeft maar een 1 jarig contract.

Een topkeeper vanuit Nederland met een meerjarig contract zou zoiezo maar maximaal 15 miljoen moeten opleveren. Dan zou 5 miljoen voor een 1 jarig contract wel logisch zijn.

Maar ik denk wel dat Ajax dit bedrag nog met 2 miljoen kan laten oplopen. 7 miljoen is toch een mooi bedrag lijkt mij?

21 juli 2011 om 12:55

5 miljoen is te weinig, het is niet zo dat er per jaar dat het contract minder doorloopt perse 5 miljoen af moet he
staat nergens geschreven in de regels
ajax moet gewoon 10 miljoen vragen, stekelenburg hoort minimaal bij de top 5 van de wereld!
zo'n topspeler moet echt meer op leveren dan zo'n schamele 5 miljoen, kom op zeg.
je gaat mij niet wijsmaken dat een keeper als stekelenburg zo weinig opbrengt als je ziet wat neuer opbrengt...
daarbij is een talent van feyenoord die verdomd weinig gepresteerd heeft bijna evenveel waard, dat kan gewoon niet waar zijn.
een talent bijna evenveel waard als een wereldtop keeper...
de duur van het contract, tja, dat is jammer ja maar normaal zou stekelenburg echt wel 20 miljoen waard zijn, nu met 1 jarig contract zou 10 miljoen erg mooi zijn, ajax moet gewoon een beetje gaan bluffen en er minimaal 8 miljoen uit proberen te slepen...

21 juli 2011 om 13:27

Het verschil met Neuer is dat hij zoiezo een langere contractsduur had, en daarnaast zijn binnenlandse transfers altijd duurder.

Als bijvoorbeeld Twente, Douglas zou verkopen voor 5 aan Sevilla, dan zouden ze 10 vragen tegen Ajax .. omdat het een directe concurrent is. Zelfde geld met Neuer die van Schalke naar Bayern is gegaan.

Ik denk dat Ajax wel tevreden zal zijn met 6 miljoen, en dan 2 miljoen extra als sportieve doeleinden worden bereikt ( top 4/aantal x de 0, etc )

Denk dat ze wel uitkomen op een prijs van 8 a 8.5 miljoen. Het ik hem gegunt, mooie transfer! Vermeer zal ook wel blij zijn, als hij dan eindelijk eerste keeper is! Nu Babos halen als 2de man en je hebt het prima voor mekaar, al is Steek natuurlijk onvervangbaar.

Het zal wel 5 miljoen zijn, +1 miljoen als Roma zich plaatst voor CL of een dergelijke constructie. Voor een keeper als Maarten vind ik het een laag bedrag, maar gezien de contractduur en het feit dat hij een keeper is uit de Eredivisie, tsja...daarentegen wel eerste doelman van de nummer 2 van de wereld, WK finale achter zijn naam, ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom er niet meer geinteresseerden zijn..

Laat hem lekker in Amsterdam nog een jaar en verleng zijn contract met een jaartje. Ben er zeker van dat hij naar een top club kan gaan en eerste keeper worden.

lijkt me geen goeden club voor stekelenburg. spelen geen champions league en lijkt me ook geen club met een leuke sfeer.
ik zou nog wachten want ik wet dat in de winter ac milan en arsenal eindelijk wakker worden en stekelenburg graag willen hebben, want die keepers van ac en arsenal bakken er echt niets van.

steek, as roma is een slechte keus!

waarom haalt ajax velthuizen niet als 2e keeper? gun het vermeer wel

21 juli 2011 om 12:56

ja ajax moet dat iig proberen al denk ik dat velhuizen niet weer een jaar op de bank wil zitten :P

Ik zou het jammer vinden als de eredivisie deze keeper moet gaan missen. Begrijp wel dat hij een nieuwe uitdaging wil, die zou hij ook binnen het nieuwe Ajax kunnen vinden maar het buitenland is natuurlijk spannender. Ajax zal best een waardig opvolger hebben/vinden, Ajax heeft altijd goede eerste keepers. Mocht Stekelenburg gaan dan hoop ik dat hij zijn niveau verder net zo op kan trekken als Van de Sar uiteindelijk deed dan hebben we er in oranje ook nog een hele goeie aan.

Hoe jammer ik het ook zal vinden als Stekelenburg werkelijk vertrekt bij Ajax hij heeft deze transfer wel meer als verdient! Ik zou zelf denken om velthuizen op te halen die is toch gratis en denk dat hij best naar onze club zal willen komen.

Steek moet naar een topclub. Roma is leuk, maar ik zie dit meer als ''ik pak nu mijn kans en wil naar Roma''. Ik denk als Steek een jaar wacht hij naar Arsenal of iets kan. Sowieso ben je als keeper weinig onderscheidend in het verdedigende Italië, vind Steek meer iets voor de Engelse competitie.

Ik ga die Steek een rouwkaart sturen! Verrader!!!!

Nee hoor Maarten. Roma is een mooie club en na alle jaren trouwe dienst is het je gegund.

ik hoop vooor stekelenburg, dat hij de kans krijgt van ajax om daar te gaan voetballen!
Het zal groot een gemis worden, maar met alle respect hij is toch wel heel stuk beter dan Vermeer.

Maar hij verdient deze stap , ik had zelf gehoopt dat hij naar een arsenal of manchester united ging.
Arsenal is al seizoenen aan het kwakkelen met de keepers en op het moment is hun eerste keeper szczesny geblesseerd en stekelenburg zal daar ook zeker niet voor onder doen. Want stekelenburg hoort gewoon bij 10 beste keepers van de wereld. Dat zag je ook op het wk maar ook in champions league wedstrijden die hij speelden met ajax hij stak er met kop en schouders boven uit!

21 juli 2011 om 18:51

Szczesny geblesseerd?

Ik vind de titel zeer misleidend want als ik alleen de titel lees, lijkt het net dat Stekelenburg per se naar AS Roma wil en een vertrek wil forceren maar het is gewoon de zaakwaarnemer die zegt dat Stekelenburg het niet erg vind om Ajax te verlaten voor AS Roma!

laten we niet vergeten dat het afgelopen seizoen pas zijn eerste echte goeie seizoen was voor ajax.
gewoon ff bijtekenen steekie en dan ben je over 1 jaar veel meer waard voor ajax en zal je de topclubs voor het uitzoeken hebben als je nu eens echt gaat onderscheiden in de cl.

Gelukkig hebben we Vermeer nog: uitstekende lijnkeeper en met voldoende rek om andere delen van zijn spel te gaan ontwikkelen

Met daarvoor Vertonghen en Alderweireld en de inmiddels aardig gelouterde Van der Wiel hebben we nog steeds de beste verdediging van de eredivisie.

Hij heeft nog maar een 1-jarig contract en dan gaan onderhandelen omdat ze 5/6 miljoen niet genoeg vinden.
7 of 8 miljoen ga je er niet voor krijgen, volgend jaar loopt hij de deur gratis uit als ze niet akkoord gaan.

Nu kan je hem verkopen voor veel geld voor een keeper met 1-jarig contract en je hebt Vermeer die Stekelenburg makkelijk kan vervangen, Talent heeft hij ook, maar komt nooit aan spelen toe.

De Ajax supporters moeten Maarten deze stap vooruit gunnen.
Hij heeft jaren trouwe dienst erop zitten altijd 100% gemotiveerd geweest.
Nu komt er zo'n mooie club dit kan je zo'n jongen niet willen ontnemen!

Voordeel voor Ajax ze hebben met Vermeer al een prima opvolger in huis.

Roma moet gewoon echt per direct 8 miljoen storten. 8 miljoen voor Steek is gewoon een goede deal. Naar mijn mening behoort Stekelenburg tot de top 10 beste keeper van Europa. Dan is 8 miljoen naar mijn mening een goede prijs.

Laten we maar even beginnen met het feit dat Stekelenburg 1 van de beste keepers ter wereld is en dat je die niet zo 123 vervangt. Toch ben ik totaal niet rouwig om een eventueel vertrek, dit omdat:

- we met Vermeer een waardige opvolger
- Vermeer de lijn van vorig seizoen moeiteloos doortrekt
- het ons geld oplevert en de vervanger geen cent kost
- Stekelenburg al meerdere keren heeft aangegeven open te staan voor een uitdaging

Ja maar Vermeer is slecht bij hoge ballen, hoor ik iemand denken! Klopt helemaal, was Stekelenburg dit ook niet in zijn eerste jaren? Is dit niet weggegaan door het spelen van veel wedstrijden? Inderdaad, dat dacht ik ook.

22 juli 2011 om 01:25

Ik vind Stekelenburg een geweldige keeper, maar ik vind nog niet dat we hem een van de beste keepers ter wereld kunnen noemen.
Hij had een goed Wk(op die ene fout bij het schot van Forlan na, maar dat overkomt de beste) en had een paar leuke CL wedstrijden. Maar dat maakt een keeper nog geen wereldkeeper(iig niet een van de beste).

Kijk maar naar Eduardo, was (in mijn ogen terecht) verkozen tot de beste keeper op het WK. Echter bleek dit nog niet goed genoeg te zijn voor (met alle respect) Genoa.
Een keeper moet zich in een van de grotere competities(engeland, Spanje, Duitsland, Italie en Frankrijk) een heel seizoen staande kunnen houden, voordat we hem bij de echter wereldtop mogen rekenen.

Deze mening is natuurlijk niet hetzelfde bij iedereen, maar als ik vind dat de volgende keepers meer hebben bewezen en daardoor boven Maarten geplaats mogen worden op de lijst:
Casillas, Victor Valdes, Buffon, Julio Cesar, Reina, De Gea, Hart, Lloris, Mandanda, Adler en Neuer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren