Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Adriaanse bevestigt: 'Uitwijken naar Gelsenkirchen of Arnhem'

Laatste update:

Nu zeker is dat FC Twente het eerste Europese thuisduel met FC Vaslui niet in de Grolsch Veste af zal werken, is men binnen de club druk bezig een vervangend onderkomen te vinden. Coach Co Adriaanse bevestigde vrijdag dat de Tukkers inderdaad kijken naar Gelsenkirchen of Arnhem als uitwijkplaatsen.

/

De Enschedeërs kunnen vanwege het bouwongeval in de Grolsch Veste voorlopig nog niet in het eigen stadion voetballen. “Er zijn nu twee opties: het stadion van Schalke 04 of het Gelredome”, vertelde Adriaanse tegen het ANP. “Het bestuur moet beslissen wat voor FC Twente het beste is.”

Overigens zal ook tegenstander Vaslui niet in het eigen stadion aantreden tegen Twente. Omdat de eigen thuishaven niet ‘Champions League-proof’ is wijkt de club uit naar Piatra Neamt, waar een moderner stadion staat. Dat onderkomen biedt plaats aan 18.000 toeschouwers.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zie nog steeds het Gelredome als belangrijkste en meest praktische kandidaat. Zeker nu gebleken is dat er geen grote tegenstander uit de koker is komen rollen lijkt de capaciteit van het Gelredome meer dan toereikend.

En Gelredome B.v. kan het geld ook goed gebruiken, maar dat terzijde.

15 juli 2011 om 16:46

Ik hoop liever dat Twente in Gelsenkirchen gaat spelen, normaal gesproken komen er toch niet veel uitsupporters, als je daar op doelt met kleine tegenstander en van Schalke kunnen we verwachten dat er ook een aantal duizend supporters zullen zijn, daarnaast vind ik het feit dat Gelredome geld nodig heeft totaal niet van belang.

Dat zal vast het stadion van schalke worden, dat hoop ik in ieder geval!
en wat ben ik blij met deze loting!..

Dit is toch al een tijdje bekend??
Zou niet snappen waarom dit zonder toevoegende informatie weer word geplaats?
Alleen het feit dat Adriaanse het nu heeft gezegd...

15 juli 2011 om 14:46

Misschien omdat Co vandaag heeft aangegeven dat het inderdaad om deze twee plekken gaat?

Gelsenkirchen lijkt me de meest logische optie. Twente heeft een goede relatie met Schalke, ook op supportersgebied. Dat laatste is uiteraard niet onbelangrijk want veel Twente-supporters in Gelsenkirchen zal ongetwijfeld goed gaan. Qua afstand is het ietsje dichterbij dan Arnhem.

Dat het toevallig in Duitsland is moet niks uitmaken in deze moderne tijd.

15 juli 2011 om 14:49

En daarbij zullen veel supporters van Schalke ook de wedstrijd gaan bezoeken als dat mogelijk is

15 juli 2011 om 14:54

Inderdaad, dat ben ik nog vergeten te noemen, maar dat klopt natuurlijk ook.

15 juli 2011 om 14:50

Ben ik met je eens. Tegen Arsenal kregen we nog wel ongeveer 25.000 mensen op pad. Ik vrees dat bij deze tegenstander veel mensen de reis wel laten voor wat het is. Dan kan je beter ook Schalke-supporters voor een schappelijke prijs toelaten in hun stadion! Dan is er in elk geval een goede sfeer in het stadion.

15 juli 2011 om 15:30

is de goede relatie niet vooral op supportersgebied?

Zullen er misschien eens mensen in het Gelredome zitten

Nee maar gezien de tegenstander lijkt me Arnhem beter dan Gelsenkirchen want dat stadion lijkt mij toch wat groot voor zo'n wedstrijd.

15 juli 2011 om 14:55

Hahahaha grappige opmerking, Vitesse heeft nog altijd een top 8 bezetting van Nederland. En dat na 12 jaar wanbeleid.

15 juli 2011 om 15:00

Was ook meer als grap bedoelt maar je hebt inderdaad gelijk zie ik nu, had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Ik vind het echter altijd zo sfeerloos uitzien op tv maar ik moet wel zeggen dat ik er nog niet ben geweest voor een voetbalwedstrijd.

15 juli 2011 om 15:03

Ik weet dat het een grap was daarom lach ik er ook om.

15 juli 2011 om 14:56

Ja, dat zullen ze nog wel moeten oefenen. De vorige CL voorronde tegen Arsenal was het bier in de rust op. ''wat? hoezo geen bier meer?''

Ik denk dat de Veltins Arena prima voldoet, je kunt de bovenste ring dichtlaten.

15 juli 2011 om 15:01

Dat ligt meer aan mise en place catering services die daar voor zorgt en uitbesteed is door Gelredome B.v.

15 juli 2011 om 17:37

haha, inderdaad. Echter: toen het nog vol zat lag jij nog in de luiers te piepen ..

maar de meesten baseren net zoals jou de mening op tv beelden.
Kijk op youtube naar de beginjaren van Gelredome. zul je zien dat het ook anders kan..

15 juli 2011 om 18:09

Ja zo kan je alles wel veel gaan uitleggen . Kijk jij eens naar (de beginjaren van) het oude Fortuna Stadion, heel mooi vol allemaal maar wat koop je daar nu voor?

Ik baseer m'n kennis van een stadion in 2011 op tv beelden; dat blijkt toch een stuk accurater als een youtube filmpje uit 1999.

15 juli 2011 om 18:52

hoezo? Geef daarmee alleen maar aan dat het Gelredome bijzonder sfeervol kan zijn. Als Twente denk het stadion vol te krijgen is het ''probleem'' opgelost toch?
Daarnaast verwacht ik dat Jordania het vroeg of laat wel voorelkaar krijgt dat wij de successupporters(zoals iedereen die heeft) ook weer terug zullen krijgen.

16 juli 2011 om 01:13

Sorry, ik had je reactie wat te persoonlijk/negatief opgevat .

Hopelijk de Veltins Arena van Schalke, ziet er allemaal net wat mooier uit naar mijn mening. Ook is het groter stadion dan die van Vitesse, want denk dat Twente mischien mede met Duitse supporters waar mogelijk het stadion in Gelsenkirchen wel vol kan krijgen.

15 juli 2011 om 14:57

nja vol lijkt me niet, maar zeker een hoop bezoekers!

15 juli 2011 om 17:38

ja, leuk een halfleeg stadion tegen een roemeense nobody.
Denk je nu echt dat er 60000 mensen op die wedstrijd afkomen?
Droom lekker verder

15 juli 2011 om 19:27

Geen 60.000 man, er mag maar 55.000 man in het stadion met internationale wedstrijden..
61.673 (nationaal)
54.142 (internationaal)

De meest praktische oplossing is Arnhem, mensen kunnen dan namelijk met het openbaar vervoer (trein).

De mooiste oplossing is Gelsenkirchen. Het is in dat opzicht jammer dat er geen aansprekende tegenstander is geloot. Ik denk dat men in dat geval wel de bovenste ring van de veltins Arena dichtlaat (dan zullen er zo'n 27.000 mensen inkunnen).

Oplossing om mensen te trekken: Schalke supporters voor bijna niets toelaten in het stadion als blijk van waardering en dank.

15 juli 2011 om 15:33

het ov tussen gelredome en enschede is wel een drama hoor. Net als het logistieke om met de auto weg te komen uit omgeving gelredome. Ik hoop dus Veltins Arena. Geen idee hoe het daar geregeld is, maar ik vond Gelredome niet echt een groot succes.

15 juli 2011 om 16:16

Nee hoor, je moet je auto wel aan de goede kant van dat winkelcentrum zetten wat daar in de buurt ligt, ben je zo weg (en snelweg daarna vermijden)

15 juli 2011 om 16:29

je moet het maar net weten
Vorige keer stond ik bij de Rijnhallen, was rond 03.00 weer in enschede. Vond het een drama.

15 juli 2011 om 17:41

Ov een drama voor het Gerledome? Valt voor de vitessesupporter reuze mee. Die hebben gratis vervoer rond de wedstrijden en het stadion is goed bereikbaar.

als je je goed voorbereid is het zeer goed te doen om met de auto naar het Gelredome te gaan. In dat eerste ligt jouw probleem waarschijnlijk.

Ook wel lachen dat je hoopt op de Veltins arena terwijl je ook niet weet hoe het daar geregeld is..

15 juli 2011 om 18:13

het verschil met vitesse is ook dat nu het volledige thuispubliek uit een andere stad komt, dus veel meer auto's, die ook nog eens allemaal dezelfde kant op moeten na afloop van de wedstrijd. Dat ik op de verkeerde parkeerplaats stond speelt ongetwijfeld ook deels mee, maar dat maakt de situatie niet veel beter.
Dat mijn voorkeur gaat naar veltins arena zonder dat ik het ken, is omdat ik denk dat het niet slechter kan. 50 kans dat het beter is, maar als je het niet meemaakt, zal je het ook niet weten.

edit: over ov (ik las in eerste instantie 'over'), Enschede -arnhem is niet echt makkelijk te doen. Je moet een aantal keer overstappen en bent veel tijd kwijt. Daarnaast weet ik niet eens hoe laat de laatste trein terug gaat.

15 juli 2011 om 21:47

ik weet dat toevallig wel, er zijn enorme grote parkeerhavens rondom het park waarin ook de veltins arena staat,. daarbij is het parkeren gratis. ja, gratis!!

Tsja, het scheelt in km niet zoveel, 110 km (ge) om 90 (arnhem). Dus daar hoef je het niet voor te laten. Aan de andere kant; als je het bij Vitesse doet steun je tenminste de eigen competitie ipv de Duitse. Klinkt krom, maar als je het in Gelsenkirchen doet dan word de Duitse competitie weer iets sterker en de NL weer iets minder. Dus uit dat oogpunt zou ik lekker voor Arnhem kiezen. Bovendien ook veel beter met de trein te bereiken vanuit Enschede. Over de weg maakt het hoogstens 10 minuten verschil uit.

15 juli 2011 om 15:19

Dus door een Cl-voorrondewedstrijd in Gelsenkirchen ipv Arnhem te spelen (wat zoals je al zegt ongeveel dezelfde afstand is) wordt de Duitse competitie is sterker en die in NL minder? Wat een onzin zeg! Waar haal je dat nou weer vandaan?

15 juli 2011 om 15:37

wat ziet vitesse ervan terug dat twente in het gelredome speelt dan?

15 juli 2011 om 15:59

Heren; als je het geld in NL houd steun je in ieder geval niet de Duitse competitie. Elke cent die je brengt maakt die competitie sterker en dus je zelf zwakker. Het gaat om een minimaal verschil natuurlijk, maar het is een verschil. Ach, niet zo druk maken over dat stukje tekst zeg. Wil wer alleen mee aangeven dat alle kleine beetjes pleiten voor Arnhem. Bovendien kunnen studenten dan gewoon gratis met de trein of bus naar de wedstrijd, anders moeten die ook gaan betalen.

15 juli 2011 om 16:33

Pure onzin, het Gelredome is niet van Vitesse, ze zouden dan ook geen rooie cent verdienen aan een wedstrijd van Twente daar. Dus dat maakt ook niet uit. En Twente moet gewoon kijken naar wat voor hun zelf het beste is, niet naar wat voor een andere club het beste is.

Ik zou naar Gelsenkirchen uitwijken. Gesteund door de aanhang van Schalke en het is niet zo ver weg van Enschede. De capaciteit is daar ook hoog, dus alles is aanwezig voor een leuke pot voetbal.

15 juli 2011 om 17:44

ja, die extra capaciteit hebben ze ook echt nodig tegen zo´n clubje uit roemenie..
Meer dan 25000 komen er echt niet hoor

15 juli 2011 om 20:23

Op het moment van schrijven had ik nog geen weet van de tegenstander. Ik denk inderdaad dat er niet heel veel mensen op de wedstrijd afkomen, dus wat dat betreft kan hhet Gelredome ook een optie zijn.

Het Gelredome kan echt niet voor Champions League voetbal! Meer een gymzaal dan een voetbalstadion. Ik denk dat Vaslui wel even schrikt als ze in zo'n maf stadion komen te spelen, dat absoluut niet op het podium van Champions League thuishoort!

15 juli 2011 om 15:15

Ik ben nog nooit in het Gelredome geweest, maar volgens mij doe je het stadion hiermee tekort. Het kan je smaak niet zijn, dat is prima, maar volgens mij is het niet echt maf.

Je doelt zeker op de dichte hoeken?

15 juli 2011 om 16:19

die hoeken zijn echt maf ja....en als de ruimte nog ergens voor wordt gebruikt aan de andere kant vh muurtje.....vorige keer stonden er niet eens biertafels........

15 juli 2011 om 17:50

maar wij hebben een dak........

Laat Twente maar lekker in Duitsland gaan ballen.
Zijn ze toch meer thuis.

ps: biertafels staan er normaal wel.

15 juli 2011 om 18:29

En Twente speelt Europees......

En laten we nou niet doen alsof Arnhem zo ver van de grens afligt

Maar verder eens hoor, dat stadion over de grens is wel een stuk mooier.

16 juli 2011 om 17:45

Inderdaad die hoeken zijn lachwekkend slecht! Als je die opentrekt en de tribune naar achter trekt in de hoek, dan heb je best een leuk stadion

15 juli 2011 om 17:48

ahh daar hebben we maxwell weer. Ze zouden jouw moeten verbieden om te kunnen reageren in topics waar vitesse in voorkomt.. Get a life kerel.

Vaslui moet uitwijken omdat de uefa het stadion af heeft gekeurd., dus waar heb je het over...je begint diep triest te worden

Als je voor het mooiste stadion gaat dan word het natuurlijk die van Schalke 04
Maar eigenlijk de meest praktische is die van Vitesse ken je gewoon makkelijk met openbaar vervoer naartoe.
Als ik bijv kijk wat ik betaal voor een treinkaartje Eindhoven naar Köln Hbf betaal ik 75 euro retour nou weet ik natuurlijk ook wel dat de Twente supporters dat hele bedrag niet hoeven te betalen maar ik denk dat de Gelderdome toch beter en goedkoper is met het openbaar vervoer en het huren ervan.

Ach, waar het is, doet er niet zoveel toe. De twentesupporters hebben laten zien, dat ze ongeacht het stadion, altijd een 12e man zijn voor het elftal. Of dat nu in Emmen, Arnhem of Enschede is, dat maakte niet uit. Dat zal in Gelsenkirchen niet anders zijn.

Ik zou echter niet willen dat het stadion halfleeg is (denk aan europa league wedstrijden van Ajax, maar ook aan San Siro bij mindere tegenstanders). 30.000 supporters in een half leeg stadion is toch minder sfeervol dan 25.000 in een vol stadion.

In de praktijk zal dat dus denk ik Gelredome worden, het Schalke stadion zal niet vol genoeg worden. Helaas.

15 juli 2011 om 15:21

Ik denk dat een wedstrijd in Gelsenkirchen juist meer mensen zal trekken. Er zullen in beide gevallen ongeveel evenveel Twente-aanhangers mee gaan, maar in Gelsenkirchen zullen er zat Schalke-supporters zitten!

15 juli 2011 om 15:39

Waarom zouden Schalke fans een hoop geld gaan betalen voor Twente - Vaslui in een voorronde van een toernooi. De Gelredome kan misschien uitverkocht raken, de Arena nooit.

15 juli 2011 om 17:31

Nou, ik kan je verraden dat er al heel veel Schalke fans zich verheugen dat Twente in de Veltins arena komt spelen.
Altijd leuk als er vrienden op bezoek komen, kan een mooi feest worden.

Op de evenementen kalenders van beide stadions, staan geen evenementen / wedstrijden gepland voor deze eerste wedstrijd. In dat kader lijken er geen problemen te zijn. Ben benieuwd welke van de twee het wordt.

De toeloop van Schalkefans wordt m.i toch wel enigszins overschat. Denk niet dat dit affiche erg aantrekkelijk is voor hen. De opmerking, zoals al enkele keren hier door leden gemeld, dat de opbrengst (of een deel) naar Vitesse zou gaan, lijkt mij ook niet correct. Die zal toch naar de directie van het Gelredome gaan.

15 juli 2011 om 15:38

Vitesse verdient er geen rooie cent aan, alles gaat naar de beheerders van het stadion.

15 juli 2011 om 15:41

heeft arnhem geen problemen met de politie-inzet? nijmeegse 4daatgse is ook binnenkort en kan me voorstellen dat er veel geschoven wordt met politieinzet. Met een beetje pech kan arnhem niet voldoende vrij maken voor een vcl wedstrijd

15 juli 2011 om 16:25

De 4 daagse begint a.s zaterdag 16 juli. Dus dat vormt geen belemmering bij de politie-inzet.

15 juli 2011 om 16:34

helaas zegt dat niet zoveel dat de 4 daagse voor die tijd afgelopen is. Je blijft zitten met het aantal uren dat je politie in kan zetten. Vanuitgaande dat bij de 4 daagse extra politieinzet is qua aantal uren en het ook nog eens vakantietijd is, blijft het een heel gepuzzel om extra bezetting te krijgen.
Ik weet niet of dit daadwerkelijk een probleem is, maar het zou mij niet verrassen.

Gewoon de eerste in Arnhem spelen, en als we er even van uit gaan dat ze doorgaan de tweede in Gelsenkirchen.
Dan heb je een alles of niets wedstrijd zoals ajax dat vorig jaar tegen kiev had, denk dat je het dan met de Schalke fans er bij wel vol moet kunnen krijgen, en dan gewoon knallen.
Vorig jaar in de CL zijn er daar ook een paar hele grote ploegen gesneuveld, volgens mij speelde Schalke halfe finale.
Ik gun Twente nu echt die CL ook al scheeld Ajax dat wel een paar miljoen.

15 juli 2011 om 16:09

wat is er 'gewoon' om de eerste wedstrijd in arnhem te spelen? je kan ook 'gewoon' beide wedstrijden in duitsland spelen.

Laat ze lekker naar de vrinden gaan in die Heimat... Wij hebben net een nieuw grasmat, Gelredome kan wel zeggen dat ze welkom zijn maar dan kunnen ze gaan ballen op de betonnenvloer... Vitesse zal haar grasmat denk ik niet ter beschikking stellen...

Ik hoop Gelsenkirchen. Er zullen dan vast ook veel Schalke fans komen kijken. Zien ze daar eindelijk ook eens leuk en aantrekkelijk voetbal.

@ master 1

haha, ben ik grotendeels met je eens!
ik ben ook twente-fan en ik ben ook redelijk vaak te bewonderen in de veltins arena..
de sfeer is er geweldig maar het voetbal laat soms nog wel zen wensen over,
het is veel pompen en wachten tot dat die voor de voeten van Raul vliegt.

Als alleen de jaarkaarthouders een kaart koopt dan moeten we wel naar Schalke 04.

Wedstrijd wordt gehouden in het Gelredome. Aldus een met Vitesse mee naar Duitsland gereisde reporter, die meldt dat t daar al bevestigd is

Gelredome heeft voldoende capaciteit voor een wedstrijd tegen vaslui. Beter zo dan in een halfleef Schalke stadion lijkt me

De nos zegt Gelschenkirgen.

Zou voor Twente leuk zijn om in Gelschenkirgen te spelen.

IK geloof n iet dat er duizenden schalke supporters zullenkomen, zoveel verdienen de mensen in het ruhrgebiet niet! Maak er een aantrekkelijke prijs van en het stadion zal wel vol zitten, dan denk ik aan prijzen tussen de 10 en 30 euro

ja ik denk dat dit voor een champions league wedstrijd wel goed zou zijn als er daar in Gelschenkirgen gespeeld zou worden , alhoewel het praktischer zou zijn voor de twente supporters als het natuurlijk in Arhnem wordt gespeelt , we zullen zien hoe het verder uitpakt , maar ik denk ook dat deze prijzen redelijk fors liggen voor champions league wedstrijden of is dat dan niet zo?.

De wedstrijd tegen Vaslui zal in Arnhem worden gespeeld volgens TC Tubantia van vandaag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren