Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Vreemd dat Stekelenburg nog niet gekocht is door een grote club'

Laatste update:

Maarten Stekelenburg bleef zaterdagmiddag tegen vv Buitenpost (0-4 winst) negentig minuten lang op de bank zitten en dat leek te betekenen dat hij op het punt zou staan om een transfer naar AS Roma af te ronden. Trainer Frank de Boer gaf echter direct aan dat Stekelenburg niet speelde uit voorzorg, omdat de keeper pas net weer fit is. Vooralsnog is er geen club geweest die echt serieus werk heeft gemaakt van de international en dat verbaasd De Boer.

/

In de Italiaanse media wordt beweerd dat AS Roma druk bezig is met de komst van Stekelenburg, maar Ajax ontkent de berichten dat de Italianen zich al officieel gemeld hebben. “Als je naar Maartens kwaliteiten kijkt is het vreemd dat hij nog niet is gekocht door een Europese topclub”, zei De Boer tegenover RTVNH. “Als ik een grote club was in Europa, dan had ik hem allang al gehaald.” Het contract van Stekelenburg in Amsterdam loopt tot de zomer van 2012 door.

“Het is natuurlijk geen geheim dat Maarten naar een mooie, goede club in het buitenland wil”, vervolgde De Boer. “Hij heeft nog maar een contract voor één jaar en hij wil echt nu de stap maken. Als Roma zich meldt, en dat is natuurlijk een grote club in Italie, dan kan ik me voorstellen dat hij daar mee gaat praten. Maar ik heb officieel nog niets gehoord, dus laten we hopen dat hij blijft, maar ik heb daar een hard hoofd in.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

en dat komt heel misschien omdat wij stekelenburg in nederland overschatten??

3 juli 2011 om 17:15

Steek wordt echt niet onderschat, de grote teams hebben hem echt wel op de korrel, de tranferperiode duurt nog lang dus hij zal echt wel vertrekken.

3 juli 2011 om 17:17

overschatten/onderschatten?

3 juli 2011 om 17:18

ik vind hem zeker in de top 7 keepers staan hoor, alleen moet er toch een reden zijn waarom stekel na zo veel jaar nog in nederland speelt.

en ik ben er vrij zeker van dat mensen in het buitenland anders tegen stekelenburg aankijkt dan wij.

3 juli 2011 om 17:19

Orobici zeg overschatten

On: ik snap het eerlijk gezegd ook niet. Ik vind dat Stekelenburg tot een van de beste keepers ter wereld behoort. Ik vond hem wel een waardige opvolger voor vd Sar bij Man U. Nu hebben de echte topploegen niet echt meer een keeper nodige. Arsenal misschien, maar ja Scezny kan zich dit jaar ook weer goed ontwikkelen. Dus het is allemaal een beetje pech voor steek.

3 juli 2011 om 17:19

Hij word niet onderschat door het buitenland bedoeld hij, dus dit is gewoon een goede zin.

3 juli 2011 om 17:24

@orobici

Die reden is simpel, Steek is zoals vele doelmannen een laatbloeier. En ik ben van het buitenland en heb dus een vrij objectieve kijk op Steek, en volgens mijn bescheiden mening heeft Maarten zeker wel de kwaliteiten van een echte top goalie.

3 juli 2011 om 17:29

@ quaresma_7

ik weet zeker dat het een top keeper is alleen moet er een reden zijn waarom hij nog steeds bij ajax keept en niet bij de europese top.

dus of de europese top slaapt of wij overschatten hem in nederland is mijn ( misschien te simpele) conclusie.

3 juli 2011 om 17:37

Die reden geef ik toch? Steek is een laatbloeier, niet vergeten dat zelfs Van Der Sar op 29 jarige leeftijd pas uit Nederland naar Turijn is vertrokken, en daar dan nog afgekeurd werd ( onterecht ) en naar Fulham ging, kijk hoe hem het vergaan is

3 juli 2011 om 17:52

ben ik wel benieuwt wie er boven hem staat.
casilias en neuer wie nog meer ?

3 juli 2011 om 18:12

ok jelto speciaal voor jouw

1. casillas
2.cech
3.buffon ( 33de maar zonder blessure nog steeds een top keeper.
4.julio cesar ( een slecht seizoen dus die zou je van mij part nog weg mogen strepen ook)
5. reina
6.valdes
7.lloris
8.neuer
9. de gea
10. stekelenburg

buffon(oud,blessure) cesar (slecht seizoen) mag je eraf halen ook reina en Lloris en de gea( nog niet genoeg bewezen) dan nog kom je op 5 en dan heb je nog genoeg keepers die jonger zijn of minimaal gelijkwaardig zijn als stekelenburg,

1. joe hart
2. mandanda ( marseille)
3. diego lopez (villareal)
4. frey ( fiorentina)
5. given (wel oud)
6. akinfeev (cska)
asenjo (atletico madrid)

3 juli 2011 om 18:44

Vergeet Benaglio niet!

3 juli 2011 om 19:07

aaah frikx ben ik nooit te slim af maar ok ik kom op nog wel een paar aardige keeper

1.benaglio-wolfsburg
2.handanovic-udinese
3. palop-sevilla (wel oud)
de sanctis ( ook oud)
4. boruc- fiorentina
5. muslera- galatasaray

3 juli 2011 om 19:08

Hm, niet helemaal eens met jouw lijstje. Naar mijn mening hebben Cech, Buffon, Reina en met name Cesar hun beste tijd gehad. Cech is geen puntenpakker, heeft het geluk dat de beste verdediging ter wereld voor zijn neus staat. Buffon vind ik te wisselvallig, is door zijn blessure wat afgezakt. Heeft al drie jaar geen vol seizoen kunnen spelen. Reina heb ik nooit een wereldkeeper gevonden. Penaltykiller, maar wordt enorm nerveus van terugspeelballen en in de lucht geen topper. Dat laatste geldt ook voor Julio Cesar. Een drama met hoge ballen. Valdes vind ik eigenlijk ook te wisselvallig. Lloris, Neuer, De Gea en Cassilas zijn beter dan Steek.

Maar het is inderdaad vreemd dat er (nog) geen concrete interesse is voor Stekelenburg. Hij speelde en geweldig WK en was by far de beste speler bij Ajax in de CL. Roma zou een mooie club zijn, die past bij zijn kwaliteiten.

3 juli 2011 om 19:16

Nu we toch bezig zijn. Ook aardige keepers: Ustari (getafe), Adler (leverkussen) en Ochoa (america, ooit in belangstelling van Feyenoord).

3 juli 2011 om 19:40

Hmmm ja ik weet het niet Jordan_23. De afgelopen tijd is Stekelenburg uitvoerig gescout door scouts van Man Utd, Bayern München en AC Milan en alle scout hebben uiteindelijk toch geconcludeerd dat hij nog te veel te kort komt. Kijk als ik puur zelf kijk dan vind ik Stekelenburg ook bij de 10 beste van de wereld horen. Maar misschien heeft orobici ook wel een klein beetje gelijk. Misschien wordt hij door ons wel een beetje overschat.

Want de grootste kenners ter wereld zijn er over uit dat hij te kort komt voor de top. Dan zijn specilialisten die dat zeggen, mensen die er 100x zoveel vanaf weten dan wij met zn alle bij elkaar. Ik ben benieuwd denk dat Roma een mooie stap voor hem is en daar kan hij die scouts bewijzen dat hij goed genoeg is voor de echte top.

3 juli 2011 om 19:47

Er was ook een reden dat Liverpool Babel had gehaald. Die gozer had niet eens een basisplek bij Ajax.
Wat ik ermee wil zeggen is, als buitenlandse clubs een reden hebben om hem niet te halen,(bv niet overtuigd van zn keeperskwaliteiten), wil dat nog niet zeggen dat dat de juiste keuze is geweest. Het is altijd achteraf.
Ook grote clubs zitten er vaak naast.

3 juli 2011 om 19:56

Mijn momentele top 10 is dan toch echt:

1. Casillas
2. Neuer
3. Valdes
4. Cech
5. Stekelenburg
6. Julio Cesar
7. Reina
8. Lloris
9. De Gea
10. Hart

Steek staat bij mij op 5. Waarom? Ik betrap keepers als Cesar en Cech regelmatig op fouten. Iets wat ik zelfden zie bij Steek. Cesar en Cech zijn ook geweldige keepers, maar waarom onderschat men Stekeleburg? Ik bedoel, kijk naar dat schot van Kaka op het WK en daarna de redding van steek, geweldig! Buffon heeft zijn beste tijd gehad en staat niet in mijn top 10. Stekelenburg heeft een Wk finale gespeeld en dan moet je eens goed kijken naar de reddingen, zoals op het schot van Fabregas. Stekelburg is een rustige keeper die je kan vertrouwen, zelfde type als van der Sar. ik vind Steek zelfs passen bij elke topclub, helaas voor hem, hebben ze bijna allemaal al een topkeeper.

3 juli 2011 om 20:13

Laten we even een kijkje nemen naar de topclubs van nu. Real madrid heeft met Casillas een geweldenaar. Valdes van Barca doet het goed. Arsenal heeft een groot talent met die Sczensny ofsow. Liverpool heeft altijd al vertrouwen in Reina en terecht lijkt me. City heeft met Hart een uitstekende keeper. Utd heeft liever een keeper waar ze 15 jaar wat aan hebben. In Italie heeft Ac Milan een uitstekende keeper met Abbiati. En Juventus beschikt nog altijd over Buffon. Inter heeft met Julio Cesar een uitstekende keeper. Bayern heeft Neuer al die jonger is en minstens zo goed is. Wellicht is dit de reden? Ajax is wel een club die overal de hoofdprijs voor vraagt he. Ik denk met de keepers van nu dat Stekelenburg geen enkele kans maakt op een topclub. Hijs naar mijn mening te duur voor een top club. Aangezien ze al een goede keeper hebben.

3 juli 2011 om 20:18

Buffon?????? Lloris????? Chech?????? Buffon kan de helft van Stekelenburg Chech heeft na de schedelbreuk niet eens meer de helft van zijn niveau gehaald ( of kijk je geen Engels voetbal?) lloris komt in de buurt maar is er nog niet En Cesar is sinds het WK niet meer in de buurt gekomen van de keeper die hij was. Stapeld de ene naar de andere fout op. En dan met name op belangrijke momenten. En Cesar heb ik altijd als beste keeper beschouwd..

3 juli 2011 om 20:30

ah kom op man, deze horen echt niet tot de categorie steek...

geldt ook voor de meeste van het onderste rijtje van oribici. Alleen eventueel, met de nadruk dus op eventueel, mag je akinfeev en joe hart in hetzelfde rijtje zetten, die andere echt niet...

3 juli 2011 om 20:40

@ Remcovveen

Kijk jij wel Engels voetbal? Cech (en niet Chech) keepte vorig seizoen gewoon fantastisch hoor.

@ Supersuarez?

Eventueel? Joe Hart is nu al een betere keeper dan Stekelenburg als je het mij vraagt hoor, anders zou City al wel een ander hebben gekocht denk je niet? Hart was vorig seizoen echt bizar goed. Kan zo vliegensvlug overeind komen en komt net zo snel uit z'n goal, en heeft een bereik van heb ik jou daar.

3 juli 2011 om 20:47

@ depaul,

Vales leunt ongelofelijk veel op de verdediging. Hij is de laatste jaren beter gaan keepen dat wel, maar hoeveel teams spelen er nu echt aanvallend tegen Barca? Vind Valdes absoluut geen topkeeper.

3 juli 2011 om 21:47

mijn top 10 zou anders zijn want nu doe je steek wel te kort

1.casilas
2.valdez
3. chech
4.reina
5.steekelenburg
6. neuer
7.de gea
8.cesar
9lloris
10. buffon

de top 5 opkomende keepers zijn denk ik wel

1.akinveef
2.joe hart
3.asenjo
4sirgu
5.sczensny

en kom als je blieft niet met haat reacties dit is mijn mening

3 juli 2011 om 23:10

De reden is denk ik dat de clubs die belangstelling hadden (manchester en Bayern) inmiddels een andere keeper hebben aangetrokken. Waar je nog wel eens 2 aanvallers koopt aangezien je die samen kunt laten spelen, of kan laten rouleren, speelt de eerste keeper zo'n 90% van alle wedstrijden. Je kan maar 1 keeper opstellen, als keeper maak je gewoon veel moeilijker een transfer. Als je als speler uitblinkt word je vanzelf een keer gekocht, als keeper word je pas gekocht als een club zelf geen goede keeper in huis heeft.

Ik snap De Boer niet dat hij dit gaat zeggen, hou je gewoon stil en zeg dit pas na 31 augustus. Nu maakt hij andere clubs wakker die misschien interessant zijn voor Stekelenburg.

3 juli 2011 om 23:18

Ik he het volgende getypt afgelopen nacht in '' de wandelgangen'' :

''steekie heeft zich op dat punt sterk verbeterd. Hij heerst in zijn eigen strafschopgebied en als hij uitkomt bij een stilstaande fase, zie je een keeper die zeker is van zijn zaak. Een aantal jaren geleden was dit inderdaad een van zijn mindere punten, maar dat is verleden tijd.

Ik kan op (misschien..) Iker na geen keeper noemen die beter is dan Stekelenburg. Cech is sinds z'n blessure passe, Buffon te oud, Reina te wisselvallig, Neuer/de Gea/lloris minder ervaren en wisselen goede wedstrijden met onzekere en slechte potten af, Julio Cesar blundert onderhand wel elke week minimaal een keer...nou wat blijft erover...szceszny en zulks mogen zijn veters niets eens strikken

En mensen die zeggen dat de scouts en specialisten het wel beter weten dan wij, kunnen er heel goed naast zitten. Waar speelde Edje voor hij naar United ging? Zo'n topkeeper bij, met alle respect, zo'n club. De topclubs zonder een betrouwbare keeper, zoals Milan, Inter, Arsenal, Liverpool etc, zouden het perfect hebben met Steek...de komende tien jaren geen keepersproblemen en naarmate hij ouder wordt, rijpt hij meer en zal hij top blijven/worden.

Als Ajacied zie ik hem graag blijven, maar deze vent gun ik alles. En Kenneth wil ook weer eens vol spelen en voor de lange termijn is dat wel beter. Dus Maarten zal helaas weg ''moeten'' zodat Ajax Vermeer kan behouden en hem vanaf aanstaande seizoen kan laten keepen. Roma vind ik persoonlijk een mooie club met clubhelden, maar op dit moment te min, want Maarten is echt klaar voor de absolute top. Verlaag desnoods z'n transfersom om hem aantrekkelijker te maken...hij heeft ons zoveel gegrven. ''

En ik heb hier weinig aan toe te voegen. Alleen Iker is in mijn optiek beter...misschien.. de rest is minder...v.d.sar was fenomenaal...de Steek volgt naadloos zijn voorbeeld.

4 juli 2011 om 00:05

Reina? Dat moet echt een grap zijn eah! Die kerel maakt de laatste jaren blunder na blunder. Die hoort in mijn opzicht echt niet in de top 10 van beste keepers van de wereld. Die kerel wordt pas in mijn opzicht zwaar overschat door iedereen hier.

Dit geldt overigens ook voor Cech. Die zit ook zeker niet in zijn beste fase van zijn leven en ik beoordeel keepers toch echt op de laatste twee seizoenen en niet op zijn verleden.

4 juli 2011 om 11:26

@orobici Dat denk ik niet, maar in veel gevallen hebben de topclubs al een uitstekende doelman staan.
Alleen de keepers van Arsenal vind ik niet geweldig, daar zou Stekelenburg zeer goed van pas komen.

Ik weet niet hoeveel Ajax ervoor wil hebben, maar een te hoge prijskaart kan misschien ook de oorzaak zijn?

3 juli 2011 om 17:17

zou je ons dan misschien uit willen leggen waarom wij Stekelenburg in Nederland onderschatten? hij heeft een fantastisch WK gekeept, heeft onder Jol nog ongelofelijk veel punten gepakt voor Ajax, hij heeft Ajax naar de Champions League gekeept, denk aan de gestopte penalty tegen Paok en een paar goede reddingen + de geweldige thuiswedstrijd tegen Dinamo Kiev waarin hij zijn standbeeld alvast reserveerde.

3 juli 2011 om 17:20

ik vind stekelenburg bij de absolute top horen alleen kijken mensen in het buitenland toch anders tegen stekelenburg aan dan wij.

perfect voorbeeld is het nederlands elftal waar ik heel veel mensen lovend over hoor in nederland maar mensen in het buitenland waren niet echt onder de indruk.

3 juli 2011 om 17:50

Orobici,

Wie in het buitenland heeft dan wat gezegt over Stekelenburg en wat werd er dan gezegt?

Stekelenburg is een uitstekende keeper maar elk grote club heeft al een tevreden keeper in het doel staan of ze zijn op zoek naar wat jongere keepers, zoals Manchester. Zeg eens eerlijk: vindt jij De Gea beter dan Stekelenburg? Vandaar dus dat er weinig clubs zich melden voor Stekelenburg.

3 juli 2011 om 17:53

Pardon? Mensen in het buitenland zijn juist onder de indruk van het collectief dat het Nederlands elftal is, wij in Nederland zijn de enigen die er nog over lopen te zeiken dat we lelijk voetbal hebben gespeeld op het WK terwijl het resultaat telt.

3 juli 2011 om 19:22

@leon123
Mijn familie is buitenlands en die waren er heilig van overtijgd dat wij ontzettend geluk hadden. Ik weet niet of ze dit deden om mij de kont uit te hangen maar daar leek het niet op.
We kwamen zwakke tegenstanders tegen en een zwak Brazilie die we maar met geluk langs kwamen door een eigen goal en die rode kaart natuurlijk. Daarnaast vonden ze ook dat we an geluk konden spreken dat we langer dan 90 minuten volhielden in de finale maar ergends ook weer pech dat Robben ze niet maakten. Dit was dus de mening van mijn buitenlandse familie wat ik eigenlijk wel snap.
Wat wel verassend was vond ik dat ze idd niet over het vertoonde spel zeurden of over e karate trappen van Nigel de Jong.
Stekelenburg word vooral gezien als een keeper die goed op het wk speelden maar zich toch nog moet bewijzen omdat ee wk niet genoeg is omdat te doen. Ze vinden hem idd meer geschikt voor clubs als Roma Villareal Atlético en dergelijken.als je daar presteerd dan bewijs je je en heel seizoen lang op een vrij hoog niveau en zijn top clubs sneller gintreseerd, maar aangezien (wat volgends mij fout is) vele clubs alleen jonge keepers halen als de Gea en Loriss weet ik niet of stekelenburg nog in de absolute top komt. Maar nog maals dit is mijn familie's mening en niet de mijne.

3 juli 2011 om 23:12

Dus jouw familie oordeelt voor het hele buitenland. Dat lijkt me vrij sterk. Wat ik hoorde is dat er in het buitenland bewondering was voor de wijze waarop nederland zo ver is gekomen, en dat dit niet met geluk had te maken maar met een realistische speelstijl. Vroeger schreef het buitenland standaard over Nederland: leuk voetbal, geen prijzen. Nu is het voetbal minder maar ze stonden er mee wel in de finale.

4 juli 2011 om 11:44

Dat zeg ik toch ook niet ik zeg alleen wat mijn familie vind ik weet niet wat iedereen in het buitenland vind of wel dan.

3 juli 2011 om 17:17

Zou kunnen maar ik heb geen redenen om dat aan te nemen, hij heeft zowel in de CL als op het WK vorig jaar uitstekend gepresteerd, misschien is die inderdaad niet zo goed als we denken.. maar het is een koopje, een op en top prof met ervaring op het allerhoogste podium.
Ik zou deze gok eerder aandurven dan Neymar voor 45mln aan te schaffen.. maar ik ben gelukkig geen financieel directeur of technisch directeur van een voetbalclub

3 juli 2011 om 17:22

dat ben ik met je eens en ik vind hem zeker bij de top 7 keepers ter wereld horen.

alleen moet er een reden zijn waarom de absolute top zich niet meld voor stekelenburg. de enige redenen die ik kan verzinnen is dat wij hem overschatten of dat ze te weinig van hem gezien hebben

3 juli 2011 om 18:19

Stekelenburg is niet zo geweldig. Volgens mij heeft Ajax een heel gedeelte zonder Stekelenburg gespeelt en zijn toch kampioen geworden. (snik, ben voor Twente) Stekelenburg kiept wel constant dat is wel goed maar hij heeft ook blunders gemaakt (zoals Johan Cruijff schaal samen met van der Wiel, kan ook door van der Wiel zijn). Dan zou ik eerder veel meer aanbiedingen voor Tim Krul verwachten, kiepte een geweldige wedstrijd tegen Brazilië en is ook nog jong.

3 juli 2011 om 19:30

Krul keepte echt niet geweldig tegen Brazilie.
Hij had de meeste ballen niet klem.
Hij werd een aantal keer gered door zijn verdediging.
Het waren niet al te lastige schoten.
Omdat hij de nul hield vond iedereen hem fantastisch keepen, maar sommige mensen weten wel beter.
Hij stond er absoluut bij gebrek aan beter.

3 juli 2011 om 21:51

maar kijk ik ben zelf een keeper en ik keep nu ook voor het eerst in het eerste elftal. en geloof mij als je voor het eerst op hoog nieuvo keept waar veel harde ballen komen 1 op 1 is dat wel even wennen. ik geloof er heilig in dat krul de waardige opvolger voor steek kan worden of we moeten in die tijd der jaren een top talent als keeper krijgen

3 juli 2011 om 21:58

Als Krul aan spelen komt bij Newcastle United, misschien dan wel.

4 juli 2011 om 11:29

@kalkeen kijk jij uberhaupt wel regelmatig voetbal? ik heb Stekelenburg tot aan zn blessure zien keepen en dat was toch echt van een constant wereldniveau. Er is geen enkele Nederlandse keeper die een beetje in de buurt komt van de kwaliteiten van Stekelenburg

3 juli 2011 om 17:19

En daarom werd hij ook in verband gebracht met Man Utd en Arsenal en Liverpool?
Volgens mij ben jij 1 van de weinige die hem Onderschat!

on: Deze jongen heeft een top prestatie geleverd op het WK en draait al 2 a 3 jaar fantastisch bij Ajax.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom hij niet gehaald wordt, bijv. Arsenal kan een veel betere keeper gebruiken!

3 juli 2011 om 17:23

maar hij word elk jaar in verband gebracht met top clubs maar toch speelt hij nog op 28ste bij ajax.
daar moet toch een verklaring voor zijn toch?

3 juli 2011 om 17:30

Keepers rijpen vaak veel langer. En dat is misschien een verdienste van Ajax in dit geval. Steek was 2 jaar geleden bij lange na niet de keeper die hij nu is. Heeft grote sprongen gemaakt (zowel letterlijk als figuurlijk ).

Steek is absoluut een topper die ik het gun om bij een mooie club te keepen. hij heeft wel de leeftijd om echt naar de top te gaan, al kan hij ook een tussenstap maken bij een subtopper. of wellicht bij Ajax blijven, wat ik ook erg mooi zou vinden voor Ajax.

3 juli 2011 om 17:39

Die verklaring is er ook. Hij wordt in Nederland zwaar overschat. Een leuke eredivisie keeper is het. Meer niet.

3 juli 2011 om 17:53

Wat Frederiklaan zegt klopt ook wel. Maar over Stekelenburg hoeven we ons geen zorgen te maken, want dat komt wel goed. Kijk bijv. naar Van der Sar, want wat zal Juventus achteraf balen dat ze een keeper als een Van der Sar hadden laten gaan.

Kaaiman,

WK in Zuid-afrika zeker niet gevolgd.

3 juli 2011 om 18:45

prachtig gesproken Kaaiman. Volledig met je eens

3 juli 2011 om 17:21

Het nadeel voor een keeper als Stekelenburg is dat elk team maar 1 keeper nodig heeft.
En de meeste clubs hebben gewoon een keeper onder contract staan.
En dan gaan ze geen 8(?) miljoen betalen voor een 2e keeper of hun eigen keeper naar de bank verwijzen. Want dat is kapitaalsvernietiging...

En de paar goede clubs die een keeper zoeken, die hebben voor een andere keeper gekozen.
Manchater United-de Gea
Bayern- Neuer

3 juli 2011 om 17:25

maar dat is precies wat ik bedoel!!

als stekelenburg echt zo goed zou zijn als wij denken waarom koopt manchester arsenal of bayern hem niet?? dan overschatten wij hem toch of onderschatten hun hem denk je??

3 juli 2011 om 17:29

Nou onderschatten is iets anders als iemand vinden die net iets beter is. (of beter bij de club past)
Ik denk dat Stekelenburg heel goed is, maar net iets onder de absolute top...

3 juli 2011 om 17:36

ja ok maar in feiten is hij dan overschat hier,want als hij echt we keeper is die wij denken dat hij is dan ben je toch wel beter dan de gea en neuer, alle 2 super talenten en goede keepers maar wij zien stekelenburg toch als wereldtop?

ik hoop dat je me punt snapt ik denk gewoon niet dat stekel zo goed is als wij denken vergeleken met andere keepers. ik denk dat wij hem top 5 ( ik 7) van de wereld vinden maar ik denk het buitenland top 15.

3 juli 2011 om 18:11

Ja, ik denk dat:
De Gea, Neuer, Casilas, Cesear, Cech, Aknifeev, Hart en Valdez(?) beter zijn.
En dat dan Stekelenburg, Wiedenfeller, Reina en Muslera komen.
Dus dan zou je 8/9/10e zegeen van de wereld....

3 juli 2011 om 18:20

mee eens all mogen buffon ( misschien te oud?) Lloris er nog wel bij.

dus inderdaad top 10 kom je nog wel bij ja

manchester united
manchester city
liverpool
arsenal
chelsea
tottenham hotspur
As roma
ac milan
internationale
real madrid
barcelona
valencia
lyon
bayen munich
dortmund

15 teams waarvan dortmund lyon valencia,tottenham en as roma misschien niet de absolute top zijn maar zeker een stap omhoog ( financieel,competitie en club)

3 juli 2011 om 18:29

manchester united- de gea
manchester city- hart
liverpool- reina
arsenal- Szczesny en Fabianski 2talenten(?)
chelsea - cech
tottenham hotspur- Friedel
As roma- (stekelenburg zou kunnen)
ac milan-abate
internationale- Cesaer
real madrid- casilias
barcelona- valdez
valencia- zou stekelenburg kunen
lyon- lioris
bayen munich- neuer
dortmund- wiedenfeller

3 juli 2011 om 18:46

friedel is 2de keeper achter gomes. en abata is de rechtsback van AC milan abbiati is de eerste keeper. en valdez is de spits van hercules en julio cesar en niet Cesaer. leer eens je feiten jongen.

3 juli 2011 om 18:47

tjah de arsenal fans schijnen wel blij te zijn met szczesny all vind ik stekelenburg zeker beter!

maar tottenham, as roma, ac milan en valencia zouden zeker kunnen!

vooral abbiati is heel erg matig dus ik snap niet dat milan zich nog niet gemeld heeft.

3 juli 2011 om 19:00

LOL dat jij weidenfeller op dezerlfde hoogte als stekelenburg zet maakt je echt totaal ongeloofwaardig.. ik snap dat je voor dortmund bent dan je een gekleurde bril hebt maar weidenfeller is zowaar de zwakte schakel bij dortmund. Weinig sprongkracht en dramatische meevoetballend.

Verder is steek niet minder dan casilas. Mensen die De gea en neuer boven stekelenburg gaan zetten hebben niet het hele seizoen van deze mannen gezien. Dat is weer meelullen want die De gea heeft een heel matig seizoen gekeept /

Dat je keepers als cesar, Czech en hart noemt i voor mij hilarisch

3 juli 2011 om 19:03

nou rolo in jouw ogen is stekelenburg dus de beste keeper ter wereld, wie is er nou precies ongeloofwaardig??

3 juli 2011 om 19:14

Dat jij in een draadje 10 keer moet beweren dat Stekelenburg overschat is maakt jouw argumentatie ook niet echt sterker.
Manc , Arsenal of Acmilan hebben keepers die minder zijn dan Stekelenburg, kortom vreemd dat de keeper van de vice-wereldkampioen nergens in de belangstelling staat.
Maar ik moet zeggen vind het voorlopig niet erg.

3 juli 2011 om 19:22

Fijn... laat ze dat nog maar een paar jaar denken dan. Ik zit er niet mee. Voor mij is ie in ieder geval top. ***

3 juli 2011 om 23:26

Larzieman12,

je weet dat Abate een rechtsback is hé! Ik denk dat je Abbiati bedoeld

4 juli 2011 om 11:32

@latzieman , Stekelenburg is beter dan Cesar en Valdez, en ik vind hem eerder gelijk aan Akinfeev, Hart en Cech.

Neuer is misschien wat beter en van De Gea heb ik te weinig gezien om te oordelen, maar Manu zal niet voor niets zon bedrag neerleggen

3 juli 2011 om 17:22

ben het wel met je eens er zijn zat keepers in spanje van een betere kwaliteit en de competitie in nederland is soo slecht.. stekelenburg is gewoon niet goed genoeg anders werd hij wel gekocht

3 juli 2011 om 17:26

dat gevoel heb ik wel. bij de subtop van engeland/spanje/ duitsland/italy zitten zat keepers die veel talent hebben jonger zijn en tegen het niveau van stekelenburg aanhikken heb ik het idee.

3 juli 2011 om 17:35

Tjah, Ferguson zei ook al dat hij spijt had, dat hij V/d Sar niet eerder had gehaald. Zul je over 10 jaar weer zien, dat die dat ook gaat zeggen over Stekelenburg. Als ik Barca was wist ik het wel, ik haalde hem meteen. Meevoetballende keeper en beter dan die grabbel van Valdez.

3 juli 2011 om 17:57

Grabbel van Valdez? Vroeger was ie een beetje onzeker, maar was altijd een talent en bevestigt nu zijn talent. Een van de meest zekere en secure doelmannen van deze planeet, momenteel misschien wel de beste. Hij heeft alle records verbroken in de PD en heeft alle critici van weleer de mond gesnoerd. Jij mag hem dan een grabbelaar vinden, voor mij en met mij velen anderen is Valdes gewoon een absolute topdoelman.

3 juli 2011 om 19:02

@marion: lul toch niet zo of heb jij de wedstrijden van steek op het WK en in de Cl/el gemist. Een bal tegenhouden is een bal tegenhouden.

3 juli 2011 om 21:21

@ Quaresma,

Met een team als Barca voor je goal is het ook makkelijker he. Ik vind Valdes echt dik overschat. Het is dat hij bij Barcelona speelt en dat ze gewoon altijd op balbezit spelen. Maar Valdes vind ik echt een clown. Alle spelers komen vaak in de picture, hij wil dat als keeper ook en doet daarom naar mijn beleving echt vaak gekke dingen. Rare showduiken die soms nog maar net goed gaan. Daarbij kan Stekelenburg zoveel beter voetballen.

3 juli 2011 om 22:03

Dan is Cassilas ook overschat want die heeft ook een geweldig team voor zich? Dan is Buffon ook jarenlang overschat geweest, net zoals Van der Sar, Schmeichel en ga zo maar door. Onzin, goede doelmannen verdedigen vroeg of laat in hun carriere goede ploegen hun doel. Anders is nagenoeg elke topper overschat.

3 juli 2011 om 17:24

Nee, in het buitenland onderschatten ze hem en bovendien zitten ze daar te pitten. Wenger bijvoorbeeld had hem al lang moeten halen want die Reina is minder dan Steek.

3 juli 2011 om 17:27

ik heb over jouw punt nagedacht maar,

is het meer aannemelijk dat het aankoop bestuur van bayern/arsenal/manchester hem onderschat of dat wij als nederlands volk hem overschat?

3 juli 2011 om 17:32

IK denk dat ze daar denken, dat wanneer je extra veel voor een speler betaalt, dat ie dus ook automatisch beter is. Wellicht heeft die gebroken duim ervoor gezorgd dat ie uit de picture is. Ik denk dat niemand met droge ogen kan beweren dat Stekelenburg geen topkeeper is.

3 juli 2011 om 17:35

Volgens mij heb jij zitten pitten want Reina keept bij Liverpool en moet zeker niet onderdoen voor Stekelenburg (mits allebei in topvorm). Maar inderdaad, Wenger moet eens dringend gaan beseffen dat er buiten Frankrijk nog andere landen zijn waar goeie spelers rondlopen. Spanje heeft hij al gevonden

3 juli 2011 om 17:37

Je hebt gelijk, foutje. Maar you get the point.

3 juli 2011 om 18:39

Eindelijk iemand die het snapt!!

Elke nederlander die Stekelenburg boven de top3 keepers van landen als spanje, engeland,duitsland en Italie plaatsten. Terwijl de topclubs niet eens aan hem denken.

Op het WK had die zich moeten bewijzen maar hij wisselde uitstekende reddingen af met slappe ingrepen. Dus ja, dan houdt het al snel op.

3 juli 2011 om 21:22

@

Tripler,

Stekelenburg was de beste keeper op het WK hoor. Dus in feite vind je hem dus toch wel een topkeeper.

4 juli 2011 om 11:55

@tripler Lul niet zo slap man, Steek heeft 1 fout gemaakt, net zoals Casillas. Al had Nederland wereldkampioen geworden was hij beste keeper van het toernooi

3 juli 2011 om 19:00

@orobici.

Stekelnburg heeft Ajax zowel in de competitie als in de CL meerdere malen overeind gehouden, denk alleen al aan de wedstrijd tegen Real Madrid. Had Stekelenburg toen niet in topvorm verkeerd, was Ajax met 10-0 afgedroogd. Stekelenburg heeft die avond meerdere schoten van topvoetballers weten te keren.

Daarnaast heeft hij het Nederlands elftal het afgelopen WK diverse malen in de strijd van het kampioenschap gehouden.

Hoe durf je nu nog te zeggen dat hij een overschatte voetballer is.
Moet hij in zijn eentje wereldkampioen worden en de CL winnen om jou te overtuigen?

3 juli 2011 om 19:38

@orobici

Heb jij soms Nederland - Brazilie gemist op het WK ?

Hij is inderdaad klaar voor een Europese topploeg. AS Roma zou een leuke club voor hem zijn. Wat betreft Ajax hebben ze met Vermeer een prima keeper.

4 juli 2011 om 11:59

@tomhogenkamp Steek is idd klaar voor een europese topclub, maar Vermeer als vervanger zie ik niet zo veel in, is slecht in voorzetten en corners, meevoetballend vind ik hem ook niet geweldig, hij heeft eigenlijk alleen een supersnelle reflex en that's it. Vermeer gaat het denk ik ook niet maken bij Ajax, vind hem meer een keeper voor het niveau Nec, Nac, Utrecht ofzo

Er zijn slechts enkele clubs uit de Europese top die een nieuwe 1e keeper nodig hebben. Ze kunnen hem wel als 2e keeper halen, maar dat wil hij zelf ook niet. AS Roma is toch een hele mooie club in een interessante competitie.

Stekelenburg moet gewoon bijtekenen en blijven, begrijp nou gewoon dat ze met een fantastisch project bezig zijn bij Ajax! Ze hebben dalijk een fantastische selectie, met grote talenten die het heel ver kunnen schoppen. Het wordt eindelijk weer een beetje rustig rond Ajax en dan gaat ie dalijk weg. Ik vind het ook wel apart dat zich nog geen topclub heeft gemeld voor Steek, die toch bij de 10 beste keepers ter wereld hoort. Arsenal heeft zo'n verschrikkelijk slechte keeper, waarom halen die hem niet gewoon? 10 miljoen is een koopje voor deze man, die ze misschien wel kampioen kan maken!

3 juli 2011 om 19:57

Arsenal heeft zo'n verschrikkelijk slechte keeper, waarom halen die hem niet gewoon?

Beetje jammer dat jij een talent als Szczesny verschrikkelijk slecht noemd.

Misschien toch een teken aan de wand, dat wij, incluis mezelf, hem zien als een volwaardig doelman in Europa, maar interesse van echte topclubs uitblijft;
Vooralsnog, laat ik het er op houden dat de echte topclubs al voorzien zijn;

3 juli 2011 om 17:21

Bwah Steek is echt wel top hoor. Beste doelman van het WK en dat wil wat zeggen. Op hem kan je rekenen en hij heeft fantastische reddingen in huis. De topclubs zijn inderdaad al gewoon voorzien van een topper.

3 juli 2011 om 19:05

Ja dat is dus zon onzinnige redenatie. Omdat de echte topclubs hem nog niet hebben gekocht is het geen topkeeper. Wat is dit nu voor een redenatie. je kijkt toch gewoon naar de wedstrijden op topniveau? Daar heeft ie naar mijn idee nog geen fout gemaakt

het probleem is dat hij toch in een kleinere competitie speelt en daar goed keept,
ik persoonlijk dacht dat het wk hem wel een grote transfer zou opleveren maar tot nu toe helaas niet,
mocht ie naar roma gaan is dat natuurlijk een hele mooie club maar denk dat ie bij een mooiere club zou kunnen komen mits die clubs geen topkeeper hebben staan want denk dat dat ook meespeelt

Ik denk dat het vooral pech is dat de grote clubs al voorzien zijn van een keeper en dat Manu liever gaat voor de goedkopere De Gea.

3 juli 2011 om 17:19

De Gea is juist pakken duurder? Ze hebben hem voor een bedrag rond de 20 miljoen gehaald, steek is op te halen voor 8 à 10 miljoen.

3 juli 2011 om 17:24

Excuus, ik bedoel natuurlijk jongere. Mijn handen typten niet wat ik aan het denken was.

3 juli 2011 om 17:19

De Gea is niet goedkoper, maar wel een stuk jonger.

3 juli 2011 om 17:24

Excuses, ik bedoel inderdaad jonger.

3 juli 2011 om 17:33

Inderdaad en op termijn uiteindelijk wel goedkoper......stekelenburg wordt gewoon erg overschat in mijn ogen, begrijp me niet verkeerd....hij is goed, maar behoort niet tot de wereldtop...spanje alleen al heeft 5 top keepers in hun gelederen en die spelen allen in grotere competities en spelen wekelijks tegen topploegen (en dan heb ik het niet eens over Neuer, Adler, Cesar, Buffon, Cech etc).......stekelenburg is al bijna 30 en speelt 'nog steeds' in Nederland.......de scouts zijn echt niet blind hoor, die weten echt wel meer dan de gemiddelde voetbalfan......en qua ervaring valt het wel mee vind ik....stekelenburg heeft pas 1 WK gespeeld en zijn prestatie viel wel mee, hij had zowel mooie reddingen als mooie flaters en Europees gezien speelt hij ook pas zijn eerste CL in zoveel jaren.....

Steek hoort gewoon bij de beste keepers van europa, ben alleen bang dat die niet bijtekent en dat die volgend jaar gratis de deur uit gaat lopen.

Zo vreemd is dat niet, aangezien elke topclub voorzien is van een topdoelman. En velen zeggen Arsenal en Milan maar Arsenal heeft een enorm talent in doel en bij Milan doet Abbiati het uitstekend. Roma is niet enkel de beste optie maar ook de enige optie.

De meeste topclubs hebben al een doelman, Nu ook Manu al een nieuwe doelman heeft denk ik dat alleen Schalke nog een doelman nodig heeft van de topclubs.

3 juli 2011 om 17:25

Ik vind Arsenal ook wel een club voor hem, die hebben nu namelijk een beetje een wisselvallige keeper.

3 juli 2011 om 18:13

Szczesny is in potentie een betere keeper dan Stekelenburg, die is pas 21 jaar nu. Almunia en Fabianski zijn wisselvallig, ja.

Stekelenburg zou goed passen bij AC Milan denk ik, daar staat nu Abbiati op goal dacht ik. Heb hem niet vaak zien spelen alleen in de Cl...

Als ik Stekelenburg was, zou ik niet naar AS Roma gaan. Ze spelen geen CL volgens mij, terwijl dat bij Ajax wel kan. Kan je je ook nog mooi in de kijker spelen voor AC Milan...?

ik begrijp het ook niet hoor, de meeste topploegen zijn natuurlijk wel voorzien, maar bijvoorbeeld arsenal kan wel een betere keeper gebruiken. roma is natuurlijk ook een prachtige club. ik denk dat hij nog wel vertrekt, en groot gelijk heeft ie, bij ajax zijn ze goed bezig enzo, maar lijkt me dat hij wel naar het buitenland wil. sterkere competitie, grotere club (momenteel), en daar is hij wel klaar voor

Ons geluk dat De Boer nooit een grote club gaat worden

Edit: zou Tottenham niet een mooie club voor hem zijn? Uiteraard onder de voorwaarden dat ze Gomes of hierheen sturen of naar een club buiten NL verkopen.

Word gewoon mister Ajax Maarten. Of teken nog een jaar bij en schitter met Ajax komend jaar in de CL. Ik snap niet dat Arsenal zich niet is komen melden. Zo'n 9 miljoen voor een wereld keeper, echt een spotprijs. Ik hun hem overigens zeker een mooie ploeg, en ik gun Vermeer ook zijn basisplaats bij Ajax, maar Europese subtop zou zonde zijn. Helaas moet Ajax wel verkopen, doodzonde om volgend jaar transfervrij de deur uit te laten lopen.

Snap echt niet waarom Arsenal zich nog niet gemeld heeft voor hem hij is toch een stuk beter als die Szczessny?

3 juli 2011 om 18:49

Szczęsny is een ontzettend groot talent, en speelt als een sterke doelman.
krijgt het vertrouwen van Wenger, en hij speelt de 2de seizoens helft met een zeer stijgende lijn !

Ik vind het ook echt vreemd dat een Manchester United,milan (zowel inter als Ac),arsenal,liverpool etc zich niet hebben gemeld voor Stekelenburg...
Hij kan bij al deze clubs met gemak meekomen en die genoemde clubs hebben dan misschien wel al keepers,united net een nieuwe,maar hij doet er absoluut Niets voor onder...
Met alle rescpect,maar ik denk dat Roma geen sportieve verbetering is qua club (wel qua competitie en salaris),maar dan kan hij beter zijn contract uitdienen,een goed ek spelen,daarna heeft hij de clubs voor het uitkiezen...
Zou wel een gemis zijn voor Ajax en de Nederlandse competitie,steekt er met kop en schouders bovenuit en is gewoon een prima kerel!

3 juli 2011 om 17:28

Man utd heeft de Gea gehaald, Liverpool heeft Reina en arsenal Szczesny die zeer getalenteerd is.
Beide clubs uit Milan kunnen hem wel gebruiken maar zullen niet zoveel geld voor een keeper willen uitgeven wat opzich logisch is.

3 juli 2011 om 18:02

Binnen aantal jaren zullen de topteams Man City en AS Roma zijn hoor, dat zijn topclubs in wording, doordat er gigantisch veel geld zit, kijk maar welke namen ze nu al halen. Dus Steek moet juist naar Roma!

Het verbaasd mij totaal niet, puur vanwege de vraagprijs. Voor dat bedrag zijn er betere althans voor goedkoper heb je een net zo 'n goede keeper.
Als Ajax slim is verlagen ze het bedrag, ze hebben een bijna net zo'n goede keeper op de bank zitten.

3 juli 2011 om 17:39

Welk bedrag? Niet om je aan te vallen hoor, maar ik heb nog nergens een bedrag gehoord. Heb je enig idee wat hij moet gaan kosten? Wellicht dat het mij voorbij is gegaan. 1 jarig contract, het is een keeper. 6 miljoen zou ik denken, als je er 8 van kan maken doe je het goed. Hopelijk voor ajax tekent hij bij als hij niet verkocht wordt deze zomer. Anders krijg je net als bij Afellay, PSV heeft die ook voor een '' schijntje '' moeten verkopen.

3 juli 2011 om 18:00

Zover ik weet tussen de 8 en 10 miljoen.

3 juli 2011 om 18:53

As Roma wil 7 bieden, Ajax wil 10mil hebben. Dan mag je mij zeggen welke betere keeper je hebt voor minder dan 10mil? Tevens vraagt Ajax zoveel voor Stekelenburg omdat je hem voor 7mil beter zelf kan houden. Stekelenburg kan je persoonlijk het kampioenschap bezorgen en dan heb je dat geld er alweer uit

3 juli 2011 om 19:06

welke keeper is net zo goed en goedkoper?

Wat zijn sommige mensen naïef zeg, hij is ff geblesserd en meteen zijn er al mensen die denken; Misschien wordt hij wel overschat..
Ter wijl er tijdens de periode dat hij in vorm was, en op 't WK werd gezegd; Steek is zeker een van de beste keeper, en nu is hij ineens 'overschat'.

3 juli 2011 om 19:29

inderdaad, ik vind het zo belachelijk. Een vriend van mij zei: natuurlijk moet hij zichzelf opnieuw bewijzen, want het kan zijn dat hij door die blessure niet op zijn oude niveau terugkomt.. Alsof Steek door deze blessure ineens minder wordt! ik weet niet of de mensen zich de geweldige reddingen tegen PSV nog kunnen herinneren? en misschien die reddingen tegen Kiev, waardoor Ajax naar de Champions League ging? het maakt me allemaal niet uit hoor, ik ben allang blij dat er nog geen interesse is

en dat verbaasd de Boer?? Misschien een idee om alle stukken te laten controleren door een andere redacteur dan degene die het schrijft?

Het is inderdaad apart; een club als Arsenal kan hem toch goed gebruiken zou je zeggen. Behoort gewoon tot de top 10 keepers in Europa (misschien zelfs top 5). Roma is natuurlijk een mooie club, maar geen Europese top, dus hoop dat als hij vertrekt, er een betere club komt.

3 juli 2011 om 17:29

Nog mooier is '' Als ik een grote club was geweest''. Of zou De Boer daadwerkelijk de droom hebben om zelf in een club te veranderen?

De Gea, Cech, Neuer, Reina, Lloris, Valdes, Casillias, Cesar,....

Vrijwel alle topclubs in Europa hebben al een keeper. De enige club die ik kan bedenken is AC Milan. Abiatti is namelijk geen geweldenaar. Het is dus logisch dat er niet zo heel veel interesse is, aangezien veel clubs misschien wel willen maar weten dat Stekelenburg of te duur is of zelf niet wil. Vandaar dat Stekelenburg moet rekenen op clubs als AS Roma, Atletico, Tottenham.

3 juli 2011 om 17:34

Abbiati 'was' geen geweldenaar, dit jaar heeft ie gewoon aangetoond waarom ie doelman van Milan is hoor. En om de één of andere reden blijven ze bij de zwart blauwe buren van Milan vertrouwen hebben in de op hoge ballen zwakke Julio Cesar dus die twee mag je al schrappen.

3 juli 2011 om 17:37

@ Quaresma__7

Abbiati is onderhand ook al 35 jaar dus als je nu Stekelenburg kan halen dan zou ik dat doen. Stekelenburg heeft in mijn ogen meer kwaliteit dan Abbiati en in ieder geval meer uitstraling. Ik vind hem ook beter dan Julio Cesar, maar bij Inter hebben ze hem heel hoog zitten dus dat zal er niet inzitten.

3 juli 2011 om 17:44

Ja daar heb je een zeer sterk punt, en ze hebben als tweede en derde doelman Amelia en Flavio Roma. Dat zijn ook geen absolute toppers. Al werd Amelia vroeger als een top talent beschouwd. Maar bij Milan hebben ze iets met oude spelers he, dus die gaan Abbiati waarschijnlijk gebruiken tot ie helemaal op is. Maar je hebt een punt, Milan zou Steek zeer goed kunnen gebruiken.

3 juli 2011 om 17:40

En van dat rijtje wat je boven noemt vind ik hem absoluut niets minder...
Gelijkwaardig: Cech,casillias
Maar vind hem zelfs beter dan die keepers die er staan vermeld...,dus blijft het idd echt raar dat een echte grote club nog niet geinformeerd heeft...
En Ajax is slim...gewoon de volle mep vragen voor Stekelenburg...in mijn ogen wordt hij onderschat en is hij een van de beste ter wereld.

3 juli 2011 om 17:43

@ ralfduijts

Klopt ook wel, maar als clubs al een goede doelman tot hun beschikking hebben dan gaan ze niet ook nog eens Stekelenburg halen.

Clubs die niet tevreden zijn over hun keeper zullen voor Stekelenburg moeten gaan. Vandaar dat ik het vreemd vind dat Tottenham zich niet heeft gemeld. Dat clubs als Liverpool, Barcelona en Bayern zich niet melden is niet meer dan logisch.

3 juli 2011 om 18:01

Misschien moet ie Raiola aannemen als zijn zaakwaarnemer.. Dan zit hij aan het einde van de week bij Milan.

3 juli 2011 om 18:04

@ Afcaxx

Ja haha. Ik zie Stekelenburg eigenlijk het liefst vertrekken naar een club in Engeland of Spanje. Ik vind Valencia of Tottenham wel iets voor hem, maar hun hebben geen interesse zo lijkt het.

3 juli 2011 om 18:54

Jammer genoeg niet, dat gaat me nog geld kosten ook.
Ik roep al bijna een half jaar dat Stekelenburg word aangetrokken door Tottenham. Helaas is dat nog niet het geval.

stekelenburg moet echt naar een europese subtopper om door te groeien om later naar een club als chelsea, arsenal te gaan.
ajax heeft met vermeer al een goede vervanger in huis

Omdat ze bang zijn dat hij net zo hard gaat Falen als Gomes. In de Eredivisie zoo goed en in de Premier League zo slecht. Die schotkracht en power van Spelers als Rooney, Drogba, Anelka, Berbatov, Van Persie, Bent etc. is toch wel weer wat anders dan met alle respect Boymans, Sigthórsson etc.

3 juli 2011 om 17:30

Gomes is een totaal ander type dan Gomes! Veel rustiger ook. Gomes valt toch meer in de categorie showkeeper. Terwijl Stekelenburg zelden vreemde dingen doet en gewoon een betrouwbare doelman is. Gomes wisselde briljante momenten af met vreemde.

3 juli 2011 om 17:38

Nou als ik die Blunders van Gomes zie dan zijn dat echt niet ballen die Steek wel gaat pakken hoor. Dan denk ik bijvoorbeeld aan die Pegel van Ronaldo in de CL tegen Tottenham, of die Kanonskogel van Drogba. Dat zijn echt niet ballen waarvan je denkt, die pakt Steek wel effe. Die ballen zie ik alleen de Absolute Topkeepers pakken.

3 juli 2011 om 18:56

@niema: je maakt een grap mag ik hopen/. of je ziet gomez en stekelenburg nooit keepen

3 juli 2011 om 22:21

Je hebt die wedstrijd tegen Real gezien in de CL? Die lui van Madrid hebben geen schotkracht?!

3 juli 2011 om 22:56

Wauw 1 wedstrijd, en op het WK hebben we ook allemaal de schotkracht van Diego Forlan gezien en de mooie blunder van Steek. Kom jij met 1 leuk voor beeld, dan kom ik daar ook mee.

De enige grote topclub die in mijn ogen Stekelenburg echt goed kan gebruiken is AC Milan. Abbiati blijf ik een hele matige keeper vinden en Stekelenburg zou daar echt van toegevoegde waarde zijn. Verder hebben Real, Barcelona, Manchester, Inter etc. allemaal geen nieuwe keeper nodig, dus is het het beste voor die jongen als hij gewoon wacht totdat een grote club een keeper nodig heeft.

kijk naar de topploegen. dan kan je nu alleen stellen dat arsenal,ac milaan een sleechte keeper hebben. had je 3 maanden geleden moeten kijken. steek is een beste keepers die ons vaderland ooit gekend heeft. deze jongen verdiend veel meer naam in deze wereld. het zou fantastisch zijn als steek een topclub krijg en geen AS roma.

Ik ben het helemaal met de Boer eens. Toen ik las dat Sir Alex Ferguson spijt had dat hij van der Sar niet direct van Ajax gekocht had dacht ik: Die fout maakt hij niet nog eens, deze keer haalt hij zijn keeper wel direct op bij Ajax!

De Gea is een zeer talentvolle keeper, maar hij is nog jong. Hij gaat naar een heel ander land als Spanje. Geen warm weer, andere taal, leven en het voetbal is anders. Hij heeft nog weinig ervaring en is geen eerste keeper bij zijn land, en kost een vermogen. Haal dan Stekelenburg, een fantastische keeper die zich al jaren heeft bewezen en het nu ook bewijst in het Nederlands elftal. Hij was belangrijk op het Wereld Kampioenschap, is minder duur en op en top prof.

Weet iemand wanneer de transfermarkt sluit? Zou natuurlijk prachtig zijn als we Steek nog een jaartje kunnen behouden. Vermeer gaat namelijk lang niet zijn niveau kunnen halen.

3 juli 2011 om 17:50

31 Augustus is de laatste transferdag. Dus als de Nederlandse competitie ruimschoots weer begonnen is zullen waarschijnlijk de besten weer vertrekken.

3 juli 2011 om 18:00

Snap niet dat de Knvb met zulke praktijken akkoord gaat. Is toch eigenlijk belachelijk dat er nog spelers kunnen vertrekken als de competitie al een tijd bezig is .

Ik hoop dat hij snel naar Rome komt. Doni vind ik al jaren een dramatische keeper en Stekelenburg vind ik een stuk beter als Sergio. Ook voor Stekelenburg lijkt het me een mooie stap.

Mensen die zeggen dat AS Roma geen stap vooruit is, begrijp ik niet echt. De laatste jaren speelde AS Roma bijna alleen maar Champions League, terwijl Ajax het vaak met Europa League moest doen. Dat het dit jaar eens omgekeerd is, betekent het niet dat Ajax een hoger niveau heeft. Daarnaast heeft Roma sinds kort een nieuwe eigenaar die de komende jaren miljoenen euro's in de club wil stoppen.

Daarnaast is ook de competitie een stuk aantrekkelijker. In Italië hebben ook de subtoppers een erg hoog niveau. Kijk eens naar Napoli, Fiorentina, Lazio of Palermo. Deze clubs zullen in Nederland mee doen voor de titel.

Roma moet de deal niet laten afketsen op één of twee miljoen, dat zou doodzonde zijn.

3 juli 2011 om 19:59

Ik snap sowieso niet dat mensen in italie willen ''voetballen''. Beter dat de bezoekersaantallen teruglopen daar en over de kwaliteit in de league heb ik het maar niet. Italie heeft het voetbal lelijk gemaakt. Defensief en het tijdrekken bij de cornervlag. Ook zoiets wat het voetbal lelijker maakt tegenwoordig. Je kan kopen wie je wilt maar als de instelling nog steeds zo slecht blijft en er met 1 doelpunt genoegen wordt genomen kan het nooit aantrekkelijke worden. Ik heb ze genoeg kansen gegeven en hou van het spelletje, kijk graag naar wedstrijden maar even italiaanse competitie kijken en dan van slaap maar weg zappen.

3 juli 2011 om 21:08

Aroe ga toch weg! Alsof bijv. die Duitse competitie ook maar iets aan is.

Met alle respect maar ik kijk veeeel liever naar Inter- Juventus, dan HSV - Bremen, in de Duitse competitie spelen echt geen enkele sterren en is er gewoon geen passie voor het voetbal. En bovendien is een tactisch steekspel echt wel vet om naar te kijken, het hoeft toch niet altijd 5-4 te worden, waarbij beide verdedigingen als twee gatenkazen staan.

En Italiaans competitie komt weer op retour. Moet je maar eens een wedstrijd van Napoli gaan kijken, altijd stampvol, mensen vol passie voor voetbal. En bovendien spelen steeds meer teams aanvallend, Udinese, Napoli, Roma gaat nu aanvallend spelen, Milan speelt al zo. En veel Italiaanse teams gaan nieuw stadion bouwen, waardoor aantal toeschouwers weer toenemen. Bijv. vanaf dit seizoen Juve.

3 juli 2011 om 23:36

Wat een onzin verkoop jij zeg. Dat jij de Serie A leuker vind om naar te kijken is jou mening, daar kan ik niks op tegen hebben maar ik val altijd na een half uur in slaap hoor als ik naar Milan of Juventus moet kijken is dat werkelijk een straf. De bundesliga is misschien NOG niet de sterkste competitie maar wel de competitie met de meeste passie. En dat er geen passie voor voetbal is in Duitsland is lariekoek, dat land ademt voetbal. de Statistieken wijzen het zelfs uit. Er is geen land ter wereld waar het toeschouwersaantal zo hoog is als in de Duitsland met een gemiddelde van 46.855 toeschouwers per wedstrijd afgelopen seizoen. De Serie A komt met 22.578 nog niet eens aan de helft. Daarbij zie je zelfs soms in Duitsland in de 3e divisie gewoon dat er 25.000 man op de tribune zitten. Sorry maar als dat geen passie is.

Dat veel clubs in een nieuw stadion gaan spelen is ook erg voorbarig. Alleen Juventus speelt daar vanavond volgend seizoen in, maar verder heeft nog geen club concrete plannen voor een nieuwe stadion. Omdat daar het geld er niet voor is. Het doorgaans zeer betrouwbare en zeer goed ingelichtte Deloitte heeft onlangs een artikel gepubliceerd met daarin de feiten dat het gezien de inkomsten bijna onmogelijk is dat de bundesliga tussen 5 en 10 jaar niet de grootste competitie ter wereld is.

4 juli 2011 om 00:08

Dat is jouw mening die respecteert ik. Maar ja ik kijk liever naar duits voetbal dan naar italiaans. En ik kijk niet naar waar sterren spelen,maar waar gewoon leuk gevoetbald wordt. Die belevenis die jij schets kan ik niet terug zien. En voor een tactisch schaakspel hebben ze een bord voor uit gevonden. Die dezelfde overeenkomst heeft, namelijk dat ie saai is.

Natuurlijk is Stekelenburg een van de betere doelmannen van Nederland, maar ik vind hem echt niet goed genoeg voor de top van Europa. In Rome zou hij nog kunnen groeien, maar of hij ooit een topclub zal bereiken betwijfel ik. Het blijft een keeper die alleen in de ED heeft gespeeld, niet echt uit heeft geblonken in Europa, op af en toe een balletje na. En ik begrijp al helemaal niet waarom mensen steeds met dat WK aankomen zetten, dat vind ik een ongelofelijk slechte indicatie voor de kwaliteiten van een speler. Kijk naar Charisteas die uitblonk op een EK of een Argentinië dat niets laat zien internationaal terwijl er spelers als Messi, Aguëro en Tevez rondhuppelen.

Kijk als het om transfers van keeper vanuit de ED naar het buitenland eens naar Gomes, die was echt stukken beter in de ED dan Stekelenburg. Ging hij naar een topclub? Nee.

3 juli 2011 om 19:10

LOl are u for real? Je maakt een grap zeker. Natuurlijk is het wk wel een maatstaf. Dat is het hoogste podium daar moet je presteren. En niet echt uitgeblonken in europa? onder welke steen heb jij geleefd? Steek presteert al jaren top in de Cl/el/ek en op het wk was hij de beste keeper

En LOl dat gomez beter is dan steek. Steek is veel rustiger in de 16. Beter bij hoge ballen en beter in het leiden van de defensie. Daarnaast kan steek de bal overal neerleggen en voetbalt ie makkelijk mee.

Gomez is een betere lijnkeeper. Maar op alle andere vlakken is steek veel beter

4 juli 2011 om 08:02

Het WK is duidelijk geen goede maatstaf. Veel spelers stijgen boven zichzelf uit, en presteren daardoor bovenmaats. En dat hij Degelijk speelt in de CL en EL wil niet zeggen dat je dan ''top presteert'' want dat is gewoon overdreven en dat weet je zelf ook wel.

Beter in hoge ballen? Beter in het leiden van de defensie? Hahaha, wat een onzin. Gomes was twee keer de keeper die Stekelenburg is. Stekelenburg wordt geprezen omdat hij een aantal fantastische reddingen had op het WK, nou, ik weet niet of jij het weet, maar dat soort reddingen vertoonde Gomes wekelijks.

Vraag me tevens af waarom in godsnaam Arsenal zich nog niet gemeld heeft voor Steek. Kunnen ze eindelijk eens een echte keeper hebben ipv een grabbelende blunderaar.

3 juli 2011 om 18:52

blijkbaar vol jij arsenal dus echt niet ! wij als arsenal supporters zijn erg bij met Szczęsny hij is een van de grootste keepers talenten ! hij word echt wel een grote !

3 juli 2011 om 19:29

Dat is een verwachting, je weet dus nog niet met zekerheid of hij wat wordt. Steek staat er momenteel al en is in de vorm van zijn leven. Tevens heeft hij dit op elk niveau al bewezen dus daar is geen twijfel over mogelijk.
Ik kijk Arsenal wel en ik vind Szczesny niet overtuigend dus je 1e zin is aan complete onzin aanname.

3 juli 2011 om 20:08

Szczesny is een super talent(hij is pas 21 jaar), speelt zonder zenuwen zijn debuut wedstijd tegen Man utd en Cl debuut wedstrijd tegen Barcelona. En overtuigend was hij zeker, sinds hij eerste keus is bij Arsenal, blijft hij zich bewijzen. Wenger is zeer lovend over Szczesny, dus ik denk dat Arsenal niet zo snel een nieuwe keeper koopt.

Binnenkort kunnen we weer naar het buitenlandse voetbal kijken op de diverse kanalen. Sommige denken dat Steek bij de top 7 zit. Kijk eens alleen naar de Bundesliga. Stel Steek zou in de bundesliga spelen, dan staat hij misschien op 7. Hij is de beste in de nederlandse competitie maar dat is met het huidige keepersniveau niet zo moeilijk. Met andere woorden, hij wordt in Nederland overschat.

3 juli 2011 om 18:36

ik neem jou niet serieus. Hij krijgt amper tegendoelpunten bij Ajax en in Oranje.

3 juli 2011 om 22:15

Alsof het uitmaakt wie de keeper is bij Ajax in de nederlandse competitie. Speelt Ajax europees deelt hij net zoveel mee in de malaise en dat zien anderen ook. Ramon Weidenfeller (keeper Bvb) kreeg dit jaar weinig tegendoelpunten, dat was niet alleen zijn verdienste. Als je deze keepers met elkaar vergelijkt, is er weinig verschil tussen beide. Beide zijn goed en betrouwbaar, alleen een topclub zit niet op hun te wachten.

Ach en serieus nemen, Kenneth vermeer zal vast wel de tweede beste keeper zijn op het moment in Nederland. (stelling hoor, niet mijn mening)

Wat doet iedereen moeilijk, Steek kan gewoon naar AS Roma, en dat wordt een topteam!!!

Zit een gigantisch rijke zakenman, hebben Bojan al gehaald, Angel is binnen, Pastore komt zeer waarschijnlijk nog, dat is toch gewoon een topteam! En binnen 4 jaar een nieuw stadion..

Dus Steek kan veel beter naar AS Roma gaan dan bijv. Arsenal, dat team wordt wel topclub genoemd, maar prijzen winnen doen die ook nooit, dus dan kun je beter naar een team dat een topteam wordt (AS Roma, Man City).

Bovendien Rome geweldig stad, en mooiste shirt van allen

3 juli 2011 om 18:51

bojan is niet binnen barça ging niet akkoord. die is dus niet afgerond, en ze hebben volop interesse in Gaël Clichy . pastore word in verband gebracht maar daar word 40 miljoen voor gevraagd dus dat gaat hem ook niet worden.

Ik denk eerder dat Ajax hem niet wil laten gaan, en daarom niet in gaat op transferaanbiedingen.

Ik weet namelijk zeker dat er buitenlandse interesse is!

Het is helemaal niet vreemd dat Stekelenburg nog niet bij een grote club zoals bijv. in Engeland, Spanje, Italië enz. speelt. Ajax vraagt 10 miljoen. En dat vinden die clubs te veel. Ze wachten tot volgend seizoen. Dan is hij transfervrij.

Indd wel beetje onbegrijpelijk dat er nog geen '' grote'' clubs geweest zijn..
Had hem graag bij Manu onder de lat zien staan, hij doet me toch een klein beetje denken aan vd Sar in zn jonge jaren, en kan in mijn optiek een grote stap zetten naar het niveau van hoe wij Ed de afgelopen jaren kende, mits hij naar een grote club in het buitenland gaat.
Is wel zo goed als uitgeleerd in Nl..

We zullen zien, voor het NL elftal zal het iig ook niet mis zijn als hij spoedig zal vertrekken, ik denk dat hij nog een paar klassen beter kan gaan worden!

Het is voor stekelenburg gewoon wachten op de ''echte'' topclub. en dan dus niet ploegen als AS roma want die spelen ook geen CL

ik vind Stekelenburg kwalitatief niet onderdoen voor Van der Sar in zijn actieve.carriere. Van der Sar is ervarender, maar Stekelenburg heeft misschien nog wel 10 jaar om dat niveau ook te bereiken

En ja hoor.. Wordt de zoveelste Ajacied die transfervrij opgehaald wordt door Milan volgend jaar....hopeloos

Gewoon nog een goed seizoen draaien bij Ajax en dan gratis de deur uit lopen. Of, zoals Affelay bij PSV in de zomer, als voor Ajax de druk om er nog iets op te verdienen wel heel hoog wordt, voor een prikkie de deur uit lopen.

10 miljoen is namelijk veel te veel voor een keeper die nog maar een contract voor één seizoen heeft. Ook al is het een heel goede keeper.

Vermeer vind ik een zeer goede keeper dus zo erg zal het vertrek van Stekelenburg niet zijn voor Ajax, helaas voor Ajax leveren keepers nooit de hoofdprijs op en zullen ze toch echt tevreden moeten zijn met 7 miljoen of hij loopt gratis weg. (mits je hem in de winterstop, zie Affelay, weet te slijten voor rond de 2-3 miljoen)

AS Roma is te min voor Stekelenburg, hij moet echt naar een topclub. Ferguson vond dat hij met het aantrekken van van der Sar maar één fout had gemaakt; hij had hem eerder moeten aantrekken. Topclubs begaan nu dezelfde fout als ze Stekelenburg eerst naar AS Roma laten gaan. Zullen ze later spijt van hebben. Geweldige reflexen en by far de best meevoetballende keeper van de wereld. Stekelenburg verdient zijn transfer!

hoezo is as roma te min voor stekelenburg... nou doe je alsof hij de beste keeper is die er rond loopt.. je overdrijft het een beetje.. ik vind het een beetje jammer dat jullie alle nl spelers zo ophemelen en zeggen dat ze bijna allemaal een toptransfer verdienen.. ja er lopen goeie voetballers rond in nl.. maar als er eentje in de belangstelling staat word er gezegd hij verdient een betere club.. emanuelson zit maar beetje bank warm te houden bij milan is toch dood zonde... vdv is een held bij the spurs.. hij doet het gewoon slim... een mooie club niet de grootste van engeland maar hij speelt wel elke week in mooie stadions tegen mooie clubs en hij gaat europa in..

maar terug naar stekelenburg.. jah is een goeie keeper maar zeker niet de beste en in mijn ogen komt hij niet eens in de top 5 beste keepers van de wereld.. je hebt veel betere als hem rondlopen! als ik hem was zou ik gewoon naar roma gaan.. daar kan hij zich toch ook nog verder ontwikkelen. idd een laatbloeier zoals ik boven paar keer heb gelezen.

clubs zitten gewoon te slapen of willen simpelweg niet zien dat het een keeper is die absoluut bij de wereldtop hoort...
ja of ze wachten gierig totdat zijn contract afloopt al hoop ik echt dat steek gewoon 1 jaartje bijtekent als hij niet deze zomer...

Ik ga er ook vanuit dat hij deze zomer nog vertrekt ik denk dat de absolute top het nog niet aandurft
ik zie steek in de toekomst via een atletico roma oid terechtkomen bij , united chelsea liverpool .
ook vooral omdat het een laat bloeier is en nog lang niet aan het eind van zn carriere is.

Stekelenburg zou er goed aan doen om eerst 2/3 jaar bij een club als Roma te gaan keepen. Dat is een goed podium om de echte top te bewijzen dat hij goed genoeg is.

Mensen hier kunnen nu wel zeggen dat Stekelenburg goed genoeg is voor de echte top. Ik persoonlijk zou dat ook zeggen. Maar ik ben ook realist. Scouts van zowel Man Utd, Bayern München en AC Milan hebben Stekelenburg het afgelopen half jaar allemaal uitvoerig gescout. Dat zijn mensen met jaren lange expertise en zijn gewoon de grootste kenners ter wereld (op keepersgebied) Die mensen daar hebben er 100x zoveel verstand van als wij allemaal bij elkaar. Dus die moet je gewoon ook serieus nemen. Ze zeggen echt niet voor niks dat hij voor de echte top tekort komt.

Maar goed dan vindt ik bijvoorbeeld bij Man Utd dat die de Gea dat natuurlijk ook gewoon nog moet bewijzen, die jongen komt ook net kijken en heeft afgelopen jaar veel goeie reddingen af gewisseld met vreselijke blunders. Dan zou ik ook zeggen dat hij nog niet goed genoeg is voor de echte top.

Ik denk dat over de keeperskwaliteiten van Stekelenburg geen twijfels zullen zijn misschien dat het meer te maken heeft dat hij niet over veel leiderschapskwaliteiten beschikt, dat hij geen verdediging neer kan zetten ofzo, misschien dat je het in die hoek moet zoeken dat hij niet goed genoeg zou zijn voor de echte top. Ik ben benieuwd maar een club als Roma zou prima zijn voor Stekelenburg.

3 juli 2011 om 20:31

Tja, hij is van het afgelopen half jaar natuurlijk ook maar 2 maanden fit geweest. Wie weet is dat ook een belemmering voor clubs die hem wilde hebben, dat ze hem niet meer hebben zien spelen de afgelopen maanden. Daarbij zeg jij dat ze geconcludeerd hebben dat hij niet goed genoeg zou zijn. Waar haal je dat dan vandaan? Maar wie weet dachten de scouts van Manchester dat hij wel goed genoeg zou zijn, maar dat de Gea een streepje voor heeft, omdat die een aantal jaren jonger is.

3 juli 2011 om 20:35

Ja maar ja, ze zullen hem ongetwijfeld daarvoor ook al uitvoerig hebben gescout. Maar inderdaad misschien heeft dat ook een reden gehad al betwijfel ik dat toch, gezien een gebroken vinger niet echt iets is waar je de rest van je carriere last van kan blijven houden. Ik denk dat die scouts daar wel doorheen kijken,

De meeste europese teams hebben al een nieuwe keeper aangetrokken die jonger is dan stekelenburg. Dus ik denk dat hij gewoon in nederland blijft zitten komend seizoen en dat van de zomer de meeste top clubs zich voor stekelenburg zullen melden.

Het is niet uitgesloten dat bijvoorbeeld Manchester United alsnog aanklopt voor Stekelenburg. Een topclub kan namelijk zo'n belangrijke positie niet alleen overlaten aan een 20-jarig broekie als De Gea. Keepers zijn relatief goedkoop, dus om het geld zullen ze het niet laten.

Ik vind het helemaal niet vreemd dat Stekelenburg nog niet is gekocht door een Europese topclub.
Stekelenburg is echt een van de beste keepers van de wereld, alleen Ajax gunt hem geen transfer naar een Europese topclub. Ajax heeft hier, helaas voor spelers die via Ajax naar de top willen, een handje van. Spelers alleen voor de ultieme hoofdprijs laten vertrekken.

10 miljoen voor een keeper met een contract voor nog maar 1 jaar, is overdreven veel. Net zoals nog 5 miljoen willen vangen voor een speler die weg moet (El hamdaoui). Als De Boer zijn eigen voetbalverleden erop nagaat, dan weet hij ook dat het niet zo makkelijk is om Ajax te verlaten voor een Europese topclub. Dat merkte hij wel toen hij destijds met zijn broer naar Barcelona wilde.

3 juli 2011 om 20:15

Wat is dat nou voor domme redenering. Ajax spelers gaan zowiezo weg dan kan je re beter het meest voor vangen. Ajax vraagt en gelukkig worden ze allemaal voor rond dat bedrag verkocht. Dat is niet omdat ze dan niet weg mogen maar als je dan gaat willen we dit ervoor hebben. Lijkt mij normaal. En aan jouw reactie was jij er in die tijd nog niet bij anders wist je wel hoe het vlak na het bosman arrest is gegaan. Een hele andere tijd.

3 juli 2011 om 20:53

Tussen een goed bedrag vragen en een abnormaal bedrag vragen, zit een wereld van verschil. Ajax heeft de naam om hun spelers alleen voor de hoofdprijs te laten vertrekken. Of die spelers nou in de basis 11 staan of al een jaar lang op de tribune zitten, de vraagprijs is altijd abnormaal hoog.
En dat spelers waarvan het contract is afgelopen, bij een andere club kunnen tekenen vind ik eigenlijk heel normaal. Onbegrijpelijk dat dat voor het Bosman arrest niet zo was.

3 juli 2011 om 20:19

@joeyc

Jij bent een grappig persoon. Weet je waarom de De Boertjes zo moeilijk uiteindelijk bij Ajax wegkwamen?. Ze hadden namelijk niet een contract voor nog 1-2-3-4-of zelfs 5 jaar, nee.....ze hadden een contract voor onbepaalde tijd, waarna ze daarna automatisch zouden instromen in een funktie bij de club. Tsjah.....en dat was een contract wat beide met volle verstand tekenden en kan het wel eens betekeken dat je iets minder makkelijk wegkomt.

En ja wat is er mis met spelers tegen d hoofdprijs te willen laten vertrekken?. Ik denk dat jij, mar ook anderen, het in vele gevallen maar wat graag bij jouw cluppie hadden willen zien gebeuren dat spelers voor de hoofdprijs weg zouden zijn gegaan. En als het voor Steek zo een probleem zou zijn geweest.....mag je je ook afvragen waarom hij zelf nog niet zo lang geleden bijgetekend had....doet een speler dat die graag weg wil??. Dacht het niet. En teken je bij weet je dat je transferwaarde ook stijgt.....

3 juli 2011 om 20:39

Wat vind je dat Joeyc? Dat Ajax vorig jaar zei, joh Stekelenburg mag voor 1,5 miljoen weg? Ja Eriksen mag ook voor 3 miljoen weg? Vertonghen zeker dan ook gelijk voor 4? Ajax gunt haar spelers het beste, sterker nog Ajax had een tijd lang het geld van transferinkomsten nodig om te kunnen overleven. Het is toc hniet gek dat Ajax begint met een wat hogere vraagprijs. Ze vroegen ook 40 miljoen voor Suarez, Liverpool wou niet verder gaan dan 15 nou hebben ze een middenweg gekozen. Zo vraagt Ajax nu 10 miljoen voor Stekelenburg en komt zo Roma die biedt bijvoorbeeld 5 dan zal hij wel weg gaan voor 7/8 miljoen. Dat is gewoon hoe er onderhandeld wordt.

Verder vind ik je vergelijking met hoe de Boertjes zijn vertrokken niet echt op zijn plaats gezien zei op een zeer onbeschofte manier een transfer hebben afgedwongen door de trainer destijds door het slijk te halen.

3 juli 2011 om 23:09

Ik begrijp dat Ajax hun spelers ook niet voor een schijntje weg wil laten gaan, dat is weer het andere uiterste.
Voor een schijntje - lagere prijs - normale prijs - hogere prijs - abnormale prijs.
Ajax vraagprijs ligt meestal helemaal rechts bij abnormale prijs. Dat schrikt clubs af. Vorig jaar ook bij V/d Wiel die zo een transfer naar Bayern Munchen kon vergeten.
En het dan wel raar vinden als een andere club een abnormale prijs vraagt als Ajax geïnteresseerd is in een van hun spelers. Beetje hypocriet.

En dat de broertjes De Boer zo ver moesten gaan om een transfer af te dwingen, bevestigt mijn verhaal alleen maar... Ajax is een club die je alleen laat gaan voor de absolute hoofdprijs.

3 juli 2011 om 23:47

Nou Ajax vroeg 15 miljoen voor van der Wiel ik vind dat ten eerste niet abnormaal veel voor iemand die vorig jaar een geweldig seizoen heeft doorgemaakt en een vaste waarde was van de WK finalist. Daarbij zijn goeie rechtsback toch schaars en van der Wiel was jong dus wat dat betreft kan ik die vraagprijs best begrijpen.

Ik vind dat het wel meevalt dat Ajax vaak een abnormale prijs vraagt. Maar je mag toch best hoog inzetten. Dat is gewoon een onderdeel van onderhandelen.

Ik denk dat niemand van Ajax opkijkt van hoge een andere club een abnormale prijs vraagt voor iemand die Ajax wil hebben. Sterker nog dat gebeurd toch ook? Neem nou Dost waar Heerenveen in eerste instantie 7 miljoen voor vroeg. Een Sigthorsson die met een nog 1 jarig contract ruim 4 miljoen heeft gekost is ook eigenlijk abnormaal, helemaal als je ziet dat bijvoorbeeld een Schaars voor 700.000 weg mocht. Of neem Sulejmani waar Heerenveen ruim 16 miljoen voor vroeg toen Ajax kwam. Dus je kan het ook omdraaien. Als andere clubs abnormale prijzen vragen als Ajax intresse heeft dan is Ajax ook genoodzaakt om abnormale prijzen vragen voor hun spelers.

Dat de Boertjes zo ver moesten gaan om een transfer af te dwingen zegt hoe weinig respect er toen door hun getoond werd. Door je laster te plegen. Onverantwoord en hoog onfatsoenlijk. Spelers worden bij Ajax goed betaald en tekenen met het volle verstand bij Ajax dus Ajax heeft alle recht te vragen wat ze willen.

4 juli 2011 om 00:47

15 miljoen voor Van der Wiel kan ik ook wel begrijpen, maar Ajax vroeg ruim 24 miljoen. Dat schrikte Bayern Munchen en Chelsea nogal af en weg transfer voor vd Wiel.

7 miljoen voor Dost kan ik nog wel begrijpen. Die heeft nog een lang contract. De prijzen die voor Sulejmani en Sigthorsson zijn betaald zijn ook abnormaal. Vooral die van Sulejmani. Wat bezielde Ajax toen...
Maar als ik je verhaal een beetje begrijp vind je dus dat Ajax abnormaal hoge prijzen mag vragen voor hun spelers omdat andere clubs dat ook aan Ajax vragen, maar dat het bij Ajax onderdeel is van onderhandelen... Niet echt duidelijk...

En over de broertjes De Boer. Als jij bij een bedrijf werkt en je verdiend daar 10 euro per uur. Je hebt daar een contract voor onbepaalde tijd en op een dag vraagt een concurrent je of je bij hun wilt komen werken voor 50 euro per uur. Dan vind jij het normaal als je aan je contract wordt gehouden en probeer je niet naar de concurrent te gaan?
Want Ajax betaald goed, maar bij Barcelona konden de broertjes 5 keer zoveel verdienen. Het was van beide kanten respectloos. Niet alleen van de kant van de broertjes De Boer. Ook van Ajax kant werd het smerig gespeeld.
Maar het ontkracht nog steeds niet dat het moeilijk is om Ajax te verlaten...

4 juli 2011 om 01:17

Ja oke nou 24 miljoen is wat aan de hoge kant maar toen was hij ook gewoon één van de sterkhouders van Ajax en had hij de vorm van zijn leven, daarbij had hij net een nieuw contract getekend dus Ajax kon dat gewoon inzetten als opening. Natuurlijk waren ze met 18-20 miljoen vast ook wel akkoord gegaan.

7 miljoen voor Dost kon ik niet begrijpen die jongen had toen totaal geen perspectief omdat het Jans het niet in zijn eigen aankoop zag zitten. Maar goed ik persoonlijk als Ajacied ben blij dat dat niet door is gegaan. die 16 miljoen voor Sulejmani daarentegen kon ik wel begrijpen. Natuurlijk is het veel geld, abnormaal veel geld voor iemand van Heerenveen natuurlijk maar op dat moment was het met afstand de beste aanvaller van de Nederlandse velden. Als hij zich verder had doorontwikkeld en zijn lijn van Heerenveen had door kunnen zetten had Ajax hem wellicht 2 jaar later wel voor 35 miljoen kunnen verkopen. Maar ja die jongen was ook pas 18 (volgens mij).

Nou kijk Ajax weet dat als zei interesse tonen in een speler van bijvoorbeeld Groningen, dan weten die dat Ajax centjes heeft dus die gaan dat gelijk een ''abnormaal'' hoge transfersom vragen. Laten we eerlijk zijn Ajax betaald 9 van de 10 keer meer voor een speler dan een andere club zou doen. Omdat alle clubs in Nederland toch wel weten dat Ajax centen heeft. Dus om dat verschil een beetje te compenseren snap ik wel dat Ajax dan ook '''abnormaal'' hoge prijzen gaat vragen.

Natuurlijk zou ik dat doen, dat zou iedereen doen, daar ga ik niet hypocriet over doen. Dat neem ik de Boertjes ook helemaal niet kwalijk maar ze zijn wel erg ver gegaan en hebben zich ten opzichten van collega's wel erg onfatsoenlijk gedragen toen. Hier hebben ze later uiteraard ook excusses voor aangeboden en die zijn geaccepteerd dus het doet nu niet meer ter zake. Hoezo werd het van Ajax haar kant dan smerig gespeeld omdat ze gewoon een flinke transfersom vroegen voor 2 belangrijke speler die net een nieuw contract hadden getekend? Wat is daar onfatsoenlijk aan? Had Ajax dan de helft moeten vragen? Tuurlijk niet.

Je laatste zin snap ik niet zo goed wat je daarmee bedoeld?

Geen enkele keeper in de eredivisie is echt ver gekomen de afgelopen 10 jaar.
Gomes van PSV is nog het verst gekomen maar ook die heeft het alles behalve gemakkelijk op dit moment.
Trouwens, ook vd Sar gooide geen hoge ogen vlak nadat hij bij Ajax vertrok.
De keepers transferwereld is gewoon totaal anders als elke veldspeler zijn wereld.

Als je een topkeeper hebt die 50% meer ballen tegen houdt dan de gemiddelde keeper kost ie misschien 10 miljoen, als je een topschutter hebt die 50% vaker een goal scoord dan gemiddeld kost die 40 miljoen terwijl ze op het veld eigenlijk even veel waard zijn.
Ach ja, verschil moet er zijn hé .
Ligt niet aan Stekelenburg zijn kwaliteiten.

Denk dat veel clubs afwachtend zijn gezien de voor een keeper zware blessure die hij had.

Steek speelt 1 a 1 1/2 echt de sterren van de hemel en toen die blessure,precies op het verkeerde moment

Heel erg vreemd zelfs. Maarja beter voor ajax. Want ik denk toch dat ze een probleem hebben als hij vertrekt. Vermeer is niet slecht maar Stekelenburg is een van de beste keepers die je hebt. Dat zag je ook op het WK en Europese wedstrijden. Hetzelfde geld ook voor Akinfeev om eerlijk te zijn.

Ik denk niet dat Ajax een probleem heeft bij een vertrek van Stekelenburg. Vermeer heeft laten zien een prima vervanger te zijn. Voor het Nederlands elftal is een vertrek van Stekelenburg misschien juist wel positief, dan kan hij zich ontwikkelen op een constant hoger niveau en meer ervaring opdoen.

Haha! Stekelenburg bakt er niks van, laat hem maar lekker bij Ajax blijven lol

On.
Net nu iedereen zich er bij heeft neergelegd dat Steek waarschijnlijk zal gaan vertrekken zijn in principe alle grote clubs al bezet. Vind AS Roma niet echt een mooie club weer waar je naartoe wilt gaan. Steek moet alleen voor een club zoals Chelsea gaan anders gewoon bij Ajax blijven en zich volgend jaar nogmaals laten zien in de CL.

Tegen Stekelenburg pleit
1. hij speelt in de nederlandse competitie en heeft geen Cl ervaring
2. hij was net een half jaar geblesseerd
3. hij werd 2 jaar geleden door de grote internationale naam van Basten uit de basis gezet

Hij is wel goed maar niet zo goed als Ajax supporters denken. Daarnaast de keeper van Argentinie heeft ook nog geen nieuwe club, net zoals de 2 en 3e keeper van Nederland, Vorm en Velthuizen. Dus misschien moet het nog op gang komen.

stekelenburg is gewoon een goeie keeper die gewoon op een hoog niveau kan keepen in het buitenland. kijk die wedstrijd tegen real madrid in madrid. dankzij hem werd het geen 6-0

Mij verbaast het totaal niet. Niet omdat hij overschat wordt in mijn ogen, maar puur omdat vrijwel elke topclub een goede keeper heeft. Er zijn/waren maar twee topclubs die op zoek waren naar een nieuwe keeper. Dat zijn/waren Manchester United en Bayern München. Bayern München gaat graag voor een Duitse keeper, als Duitse club zijnde, en met Neuer hebben ze een prachtige keeper die ze kunnen kopen. Manchester United gaat voor De Gea. Het is niet dat hij beter is als Stekelenburg, ik acht ze vrij gelijkwaardig, maar het voordeel dat De Gea heeft is dat hij 7 jaar jonger is. Verder waren er geen clubs op zoek naar een keeper, dus het verbaast mij niks. En voor het WK had hij ook nog niet bijster veel laten zien (op internationaal niveau), dus dat hij niet al voor het WK weg was, verbaast mij ook niet.

Ik vind het helemaal niet vreemd dat er geen topclub zich meld bij Ajax. Steek is een prima keeper voor de subtop in buitenlandse competitites, maar hij moet geen formaat van Barca Real Manu Chelsea etc verwachten. Als ik hem was zou ik bij ajax blijven rotten tot aan zijn pensioen

Voorheen had ik altijd het idee dat Stekelenburg werd onderschat maar sinds het Wk is dat volgens mij niet meer zo. Dat nog geen grote club zich heeft gemeld ligt volgens mij meer aan het feit dat de topclubs kwa keepers goed bezet zijn. Arsenal had zo zijn problemen maar lijkt met die Pool eindelijk een goeie te hebben. Bij Bayern was het even een probleem maar die hebben Neuer.

Toch hoop ik dat Stekelenburg vertrekt naar het buitenland. Ik gun hem zijn gewenste transfer en ik gun Vermeer een basisplaats. Ik vrees namelijk dat Vermeer vertrekt, mocht Stekelenburg toch blijven. En dat zou zonde zijn van een heel talentvolle keeper.

Ik denk dat het slim is van Frank dat hij een balletje opgooit. Ajax kan nu zeker gaan cashen voor Maarten en Ajax zal Kenneth het vertrouwen kunnen gaan geven. Overigens ben ik benieuwd waar Stekelenburg komend seizoen te bewonderen zal zijn.

Mocht Steek niet bij gaan tekenen is dit een slimme zet van Frankie, nu nog even flink cashen voor Maarten (8-10 miljoen - veel voor een keeper) en doorgaan met Kenneth.
Persoonlijk hoop ik dat Steek naar m'n 2de clubje Arsenal komt, Szczęsny is potentieel een goede keeper, maar komt in mijn ogen op dit moment te kort. En over al die top 10's bovenaan, kan ik wel zeggen dat in mijn opinie Steek gewoon in de top 5 hoort, was de beste keeper afgelopen WK, en heeft ons naar de finale geloodst, natuurlijk werd het Iker, omdat Spanje het toernooi won, maar Steek deed zeker niet onder voor Casillas. Natuurlijk is Casillas nog altijd een betere keeper, puur omdat hij meer ervaring op de grote podia heeft etc.
Mijn mening:
1. Iker Casillas
2. Julio César
3. Manuel Neuer
4. Maarten Stekelenburg
5. Petr Cech

Denk ook nog dat Cech het komende jaar voorbij gestreefd zal worden door de Gea, die het absoluut gaat maken bij United, de club waar ik eerst Steek had verwacht.
Oja, Buffon zou er normaal gesproken ook in staan, maar is helaas door blessureleed de afgelopen jaren weinig tot spelen toe gekomen.

ik hoorde een tijdje geleden veel over ene kameni wat is er met hem gebeurt.

Verder vind ik Steek goed heel goed maar niet zo goed als onze lange braziliaanse vriend was in zijn psv tijd.

Dit doet Frank de Boer heel goed. Wanneer Stekelenburg niet bijtekent moet Ajax hem nu zien te verkopen zodat ze nog even lekker kunnen cashen voor Stekelenburg. Bovendien hebben ze de perfecte vervanger in huis in de persoon van Kenneth Vermeer!

Ik heb het al een keer gezegd maar de clubs zijn niet dom......ze zien ook dat hij pas laatste 2.5 jaar echt goed staat te keepen en daarvoor was het gewoon 10X niks. Hij zit gewoon in een goede fase die elke sporter weleens heeft tijdens zijn carriere...een periode van 2 a 4 jaar waarin alles lukt.

Wie durft te zeggen dat ze Steek 2.5 jaar geleden een geweldige keeper vonden.

Als je hem koopt is de kans heel groot dat die weer terug valt op zijn oude niveau.

Vergis je niet eh....hij is al 28 jaar.

vergelijk hem met ander keepers....

van der sar.. keepte 9 jaar voor ajax en was Elke jaar Top!!!! (beste keeper europa op 25ste)
casillias...staat sinds z''n 18de basis madrid en is elke jaar gewoon top!!
Petr Cech was als 20 jarige al 1 van de beste keepers van Europa en hij keepte zelfs bij het bescheiden rennes.

olivier kahn was 25 toen die naar bayern ging maar hij werd de jaren ervoor al heel intensief gevolgd toen die bij Karlsruher keepte en mocht niet eerder weg

Enige top keeper die pas later naar een topclub ging was Peter Schmeichel, die was 28 jaar maar die was by brondby al top.

Ander woorden.....zo vreemd is het niet.......

Iffhs World's Best Goalkeeper
1 spain Iker Casillas spain Real Madrid 304
2 brazil Júlio César italy Internazionale 124
3 czech Republic Petr Cech england Chelsea 56
4 germany Manuel Neuer germany Schalke 04 53
5 netherlands Maarten Stekelenburg netherlands Ajax 48
6 spain Víctor Valdés spain Barcelona 38
7 uruguay Fernando Muslera italy Lazio 37
8 netherlands Edwin Van der Sar england Manchester United 37
9 italy Gianluigi Buffon italy Juventus 30
10 united States Tim Howard england Everton 15

Dit lijkt me toch een internationaal lijstje van experts. Daar staat Stekelenburg toch wel tussen de topkeepers. Dus blijft het een goedkope topkeeper en dus vreemd dat van de topclubs alleen AS Roma zich (niets een officieel) heeft gemeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren