Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV laat drie rugnummers open bij verdeling voor nieuw seizoen

Laatste update:
/

PSV heeft donderdag de voorlopige lijst met rugnummers voor het seizoen 2011/12 bekendgemaakt. De Eindhovense club heeft voor het basisteam de nummers 1 tot en met 11 al verdeeld, op de nummers 6, 9 en 10 na. Het ligt in de lijn der verwachting dat Kevin Strootman nummer 6 krijgt en Dries Mertens nummer 9 of 10. Het laatst overgebleven nummer gaat waarschijnlijk naar Georginio Wijnaldum.

De achterste lijn zal komend seizoen waarschijnlijk bestaan uit Andreas Isaksson, Stanislav Manolev, Wilfred Bouma, Marcelo en Erik Pieters. Op het middenveld neemt Orlando Engelaar rugnummer 8 voor zijn rekening, al heeft het nog wel alle schijn van dat de robuuste speler nog een transfer gaat meemaken. PSV wil hem laten gaan, indien zich een club voor hem meldt.

Ola Toivonen behoudt het nummer waarmee hij al speelde, namelijk 7. Het laatste 'basisnummer' is voor Jeremain Lens, die vorig jaar binnenkwam met nummer 9 en nu nummer 11 voor zijn rekening neemt. Balázs Dzsudzsák speelde de afgelopen jaren met nummer 22; niemand heeft dat cijfer nu overgenomen. Zakaria Labyad krijgt het oude nummer van Ibrahim Afellay, 20.

Volledige lijst met rugnummers:

1. Andreas Isaksson
2. Stanislav Manolev (was 25)
3. Wilfred Bouma (was 18)
4. Marcelo (was 2)
5. Erik Pieters (was 14)
7. Ola Toivonen
8. Orlando Engelaar
11. Jeremain Lens (was 9)
13. Atiba Hutchinson
15. Stijn Wuytens
16. Ibrahim Rabiu (nieuw, was Nijland)
17. Abel Tamata (nieuw, was vrij)
18. Francisco Rodríguez (was 4)
19. Género Zeefuik (was 36)
20. Zakaria Labyad (was 24)
23. Funso Ojo
28. Otman Bakkal
31. Cássio Ramos
33. Khalid Sinouh (nieuw, was vrij)

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie zal de nieuwe nummer 9 worden? :P

30 juni 2011 om 17:22

Oh herstel, Nijland wordt natuurlijk verhuurd, mijn fout.

Blijf het wel raar vinden dat Engelaar nog steeds 8 krijgt. Ik kan me -na alle commotie- van vorig jaar niet meer echt voorstellen dat hij zijn basisplek houdt, alhoewel, met Rutten weet je het maar nooit..

30 juni 2011 om 17:25

Het is pas een maand bekend dat Nijland dit seizoen op huurbasis uit zal komen voor NEC

30 juni 2011 om 17:25

Wat dacht je van Mertens, of Wijnaldum? Of ik denk; Mertens 9, Wijnaldum 10.

30 juni 2011 om 17:29

Nee 9 bewaren voor de spits die nog aangetrokken wordt, Marcel Brands heeft al aangegeven sowieso 1 spits te zullen aantrekken en FR zegt niet zonder nog een spits kampioen te kunnen worden dus die krijgt sowieso 9

30 juni 2011 om 17:31

Zou Reis geen goede 9 zijn of is hij definitief weg.

30 juni 2011 om 17:33

Logischer zou zijn Lens 7, Toivonen 10, Mertens 11, Strootman 8 en Hutchinson 6 en de nieuwe spits 9. Denk, en hoop dat zo namelijk de opstelling gaat zijn volgend seizoen.

30 juni 2011 om 17:38

@kalkeen

Nope die is nog niet definitief weg. Er is contact tussen Reis en PSV en de onderhandelingen zijn begonnen.

PSV wil 1 jarig. Reis wil meerjarig. PSV durft dat niet aan.

Bron: Thijs Slegers.

30 juni 2011 om 18:02

Wijnaldum dan???

30 juni 2011 om 18:14

Reis en PSV zijn net begonnen met de onderhandelingen, maar eerder wees de agent van Reis nog een afspraak met Brands af. Dus ik moet nog zien of die er uit komen.

30 juni 2011 om 18:34

@remfct

Die heeft officieel nog niet getekend. En nog niet gekeurd. Dus is officieel nog geen Psv'er.

Kwestie van tijd.

@s_ts

Feit dat er over een contract gesproken wordt tussen Reis en PSV zegt me meer dan het geschreeuw van die koekenbakker.
Geeft aan dat de regie over de situatie bij Reis ligt en niet bij zijn zaakwaarnemer.

30 juni 2011 om 19:01

Hutchinson heeft zelf zijn voorkeur bij 13, dus die is dan wel logisch.

30 juni 2011 om 20:04

@s_ts

Als de zaakwaarnemer een afspraak afwijst.....kan je ook concluderen dat de onderhandelingen dus nog niet gestart zijn, laat staan begonnen zijn.......

30 juni 2011 om 23:26

Hutch heeft nummer 13. Mertens wil nummer 22, dit heeft hij zelf aangegeven bij Psv. 6 Word Strootman, Wijnaldum krijgt 10, nummer 9 word een nieuwe spits overigens nummer 14 word ook een spits . 12 is voor de supporters.

Nummer 9 komt voor een nieuwe spits, 10 voor Wijnaldum en wat ze doen met Mertens weet ik niet.

Edit: ik denk dat Mertens het nummer van Engelaar zal gaan overnemen, dus Mertens 8, nieuwe spits (eh?) nummer 9 en Strootman 6, Wijnaldum 10

30 juni 2011 om 17:22

Misschien krijgt Mertens dan wel nummeer 14

30 juni 2011 om 18:27

ik denk dan eerder wijnaldum 8 en mertens 10 maar maakt niet zo veel uit zolang ze presteren

30 juni 2011 om 20:47

@neontiger95

nummer 8 is reeds vergeven aan engelaar, maar zou na een evt. vertrek van hem wel zo kunnen worden ingevuld als jij voorstelt.

meest interessante van dit bericht vind ik wel dat toivonen niet nr. 9 heeft gekregen, want heb hierdoor het sterke vermoeden dat psv hem niet als een reële optie ziet voor de spits positie.

1 juli 2011 om 07:45

ik reageer vooral op de edit van stanehv.
Toivonen is ook niet echt de spits ik denk dat dat tijdelijk word totdat Reis hersteld is er vanuitgaande dat Reis het contract verlengd

Heeft iemand een idee wanneer Twente dit gaat doen?

30 juni 2011 om 17:42

Ik denk niet dat er bij fc twente veel zal veranderen. De meeste spelers zullen blijven spelen met het rugnummer waar ze vorig seizoen ook mee gespeeld hebben. En het shirt met NR 1 blijft in bezit van dezelfde naam.

30 juni 2011 om 17:47

ik dacht mischien kunnen we aan de rugnummer(s) aflezen wie de spits nummer 1 wordt de Jong of Janko! maar jij weet ook niet wanneer?

30 juni 2011 om 18:17

Nummers zeggen ook bij lange na niet alles. Bij veel clubs mogen spelers een voorkeur indienen. Niet voor niets had Cruijff bijvoorveeld 14, wat geen basisnummer is.

Van der Vaart koos vaak nummer 23, ookal was hij basisspeler.

30 juni 2011 om 22:35

Waterreus heeft ook jarenlang met nr. 23 gespeeld wat nou ook niet echt standaard is voor een keeper. Je moet er dus echt niet te veel waarde aan hechten, behalve natuurlijk als je een shirtje wilt kopen :-)

30 juni 2011 om 19:20

Ik denk dat dit bekend word gemaakt wanneer de nieuwe shirt worden gepresenteerd (vermoeden). Al denk ik idd dat de meeste nummers hetzelfde blijven.

Off: Janko heeft vorig jaar aangegeven dat 21 zijn lievelingsnummer was dus dan zal Luukie wel met 9 gaan spelen. Wie de eerste spits word.... de tijd zal het doen leren!

Logische nummers die dries, kevin en georginio krijgen.
Dit zijn tenminste normale nummer als sommige spelers; 88,99 etc.

30 juni 2011 om 17:23

Ik vind dat ook wel wat hebben trouwens, hoge rugnummers.

30 juni 2011 om 17:28

haha, tja ieder ze ding he.
Maar ik vind het echt raar, ja mag ik het shirt van ronaldinho.
En dan krijg je 88 achterop.
Je loopt liever met nummer 10 en dan een grote naam ipv een grote naam met een achtelijk groot nummer
Ieder zijn ding, maar is mijn mening haha

30 juni 2011 om 17:30

Inderdaad, in Griekenland loopt er een middenvelder met rugnummer 1, moet kunnen vind ik

30 juni 2011 om 17:34

@shakhtar:
Hoge rugnummers moeten ze verbannen uit het voetbal! Het is echt een trend van de afgelopen jaren met alle commercie en hoge transfersommen..

@afca!:
Ronaldinho speelde met nummer 80! Grappig detail, Buffon wilde ook nummer 88 (volgens mij bij Parma toendertijd), maar kreeg het hele land over zich heen, want 88 staat voor H H (8e letter uit het alfabet) en dat staat weer voor de tweede wereldoorlog (heil H...).. Over het algemeen is dit nummer dus not-done!

30 juni 2011 om 17:41

Ik begrijp het probleem niet van hoge rugnummers, in het american football vinden we het doodnormaal, maar als er in het voetbal iemand met rugnummer 88 loopt, vinden we dat ineens vreemd.

30 juni 2011 om 17:48

In Mexico hebben jeugdspelers rugnummers van 100 of hoger.

30 juni 2011 om 18:04

Ik zou het wel echt mooi vinden als ronaldo met 95 gaat lopen.
Haha, en als die dan scoort zo op ze rug wijzen dat die de 95 mil wel waard was,
hah.

30 juni 2011 om 18:53

Ik dacht eerst dat je de andere Ronald bedoelde (toen ie nog voetbalde) en dat ie zijn streefgewicht als rugnummer had

30 juni 2011 om 18:54

Volgensmij was het toch 94 miljoen.

on: Goede rugnummers, alleen hoop ik eigenlijk dat Engelaar nog wel weggaat en dat ze een spits aantrekken.

30 juni 2011 om 19:07

@wazza:

Wat is de link tussen hoge rugnummers en alle commercie ne hoge transfersommen???

Zozo, wel een kleine selectie. Niet meer dan logisch dat Strootman, Mertens en Wijnaldum gehaald worden. Strootman 6, Mertens 10 en Wijnaldum 9.

ze kunnen beter 8, 18 en 28 open laten. want die spelers vertrekken waarschijnlijk allemaal.

30 juni 2011 om 18:06

Als ze vertrekken staan de nummer toch automatisch open? snap je punt niet?

30 juni 2011 om 18:09

die gaan waarschijnlijk vertrekken, maar zolang die niet vertrokken zijn krijgen ze toch een nummer.

30 juni 2011 om 18:11

is toch logisch? je gaat toch niet zeggen tegen engelaar: ow, jij vertrekt waarschijnlijk dus jij krijgt van ons geen nummer want die willen we graag aan mertens geven

Wie weet hoe het nu precies zit met Reis?

30 juni 2011 om 17:23

Die is transfervrij

30 juni 2011 om 17:26

Die is vanaf morgen transfervrij. Hij heeft een contract tot en met 30 juni 2011. Vanaf morgen kan iedereen toehappen. Echt stom dat ze die optie niet hebben gelicht in zijn contract. Ik vind Reis namelijk wel het risico waard om die gok te nemen.

30 juni 2011 om 17:33

ik heb niks met Psv, maar die jongen kan je toch niet laten gaan. Voor zijn blessure leefde hij eindelijk op, sportief en prive ging hij er op vooruit, en talent heeft hij zeker.

30 juni 2011 om 17:39

Zijn zaakwaarnemer wil uberhaupt pas praten wanneer Reis weer fit is.

30 juni 2011 om 17:53

Nee ik vind dat ze met een diamant als Reis toch best de gok kunnen wagen om hem een 3-jarig contract aan te bieden. Ik vind het ook heel dom van PSV dat ze die optie niet gelicht hebben in zijn contract!

30 juni 2011 om 18:41

@ oentjuh
dat zegt hij toch ook? reis is het risico wel waard om die gok te nemen

30 juni 2011 om 17:39

@arrivederci

Die is per 1 juli officieel transfervrij. Echter die nieuws was net op twitter:

Er is contact tussen Reis en PSV en de onderhandelingen zijn begonnen.
PSV wil 1 jarig. Reis wil meerjarig. PSV durft dat niet aan.

Bron: Thijs Slegers.

30 juni 2011 om 17:53

Reis is morgen inderdaad transfervrij, als PSV hem laat lopen is dat een grote fout. Reis heeft de potentie om een wereldtopper te worden. Die jongen is nagenoeg tweebenig, is redelijk sterk, snel, neusje voor de goal, en kan meevoetballen. Voor zijn blessure speelde hij erg goed. Als PSV hem niet haalt, zou ik zeggen: Feijenoord, sla je slag, want zo'n speler zullen je jullie de komende tijd niet meer kunnen halen.

30 juni 2011 om 18:04

@bernarinho

Lees mijn bericht hierboven maar. Er is contact tussen PSV en Reis. Tis nu een kwestie van tot elkaar komen.

Reis heeft al eerder aangegeven dat zijn toekomst wat hem betreft bij PSV ligt. Echter is hij ook huiverig of hij nog op niveau komt. En denkt daarbij ook aan zijn toekomst.
Wat natuurlijk ook zijn goed recht is.

Heb de indruk dat Reis en PSV elkaar wel gaan vinden.

30 juni 2011 om 18:23

als er een andere club met een beter aanbod komt is ie gewoon weg

30 juni 2011 om 18:39

@afca0cbs

Dat zou kunnen. Zie alleen geen club een zwaar geblesseerde speler onder contract zetten.

En daarbij heeft Reis al aangegeven dat zijn toekomst in Eindhoven bij PSV ligt. Niet dat dit veel waard is maar het geeft wel iets aan.

Dus de bovenstaande post van me geldt nog wel.

30 juni 2011 om 18:42

ik denk niet dat dit een speler voor Feyenoord is... een te groot risico voor een club als Feyenoord die zich niks kunnen permitteren.

Zes voor Strootman. Tien voor Wijnaldum. Negen voor Mertens of spits. Achja, wat leuk allemaal dat spelers kopen met geld uit het bedrijfsleven.

30 juni 2011 om 17:25

Nog steeds aan het huilen daarover?

9 El hamdoui

30 juni 2011 om 17:35

Nou persoonlijk hoop ik niet op El Hamdoui. Ik vind hem een beetje overschat en ik denk niet dat hij met zijn persoonlijkheid bij psv past. Hij doet alsof hij een vedette is maar dat is hij zeker niet. Ik zou alleen niet weten wie psv als nieuwe spits aan moet gaan trekken. In nederland loopt er niet echt een geschikte spits rond voor psv dus moeten ze er een uit het buitenland gaan halen terwijl ik vind dat psv juist meer spelers van Nederlandse afkomst moet krijgen.

30 juni 2011 om 17:36

@marmita

Ik denk dat PSV met de nieuwe versterkingen misschien wel de nieuwe favoriet word op het kampioenschap.

Ik hoop dan ook als Ajax fan dat PSV direct Mounir over zou nemen.
Het is een goede 4-4-2 spits maar in een 4-3-3 zal hij Mertens, Wijnaldum en Lens slechter laten presteren.
Ik hoop het!

30 juni 2011 om 17:40

Hij schiet er wel minimaal 20 voor je binnen zo een spits hebben we lang niet gehad bij PSV anders waren we vorig jaar kampioen geworden.
Bij PSV gaan ze ook wel anders om met moeilijke jongens kijk Lazovic ,reis, meer gemoedelijke sfeer en Brands is een fan van Mounir ze kunnen goed met elkaar opschieten zou wel goed komen hoor als ie zou komen .

30 juni 2011 om 19:27

Ik ben het met je eens hoor, MEH heeft denk ik de meeste credits wel verspeelt bij de meeste eredivisieclubs. Het is een goede voetballer, maar ik ben bang dat zijn persoonlijkheid kan botsen met de medespelers, en dan moet je eigenlijk niet aan zo'n iemand beginnen.
Misschien is Tim Matavs iets voor jullie, is redelijk snel, kan kaatsen en heeft een aardig neusje voor de goal. (ik Schat) rond de 7 miljoen is wel fors, maar als je hem weer weet door te ontwikkelen, is het denk ik geen weggegooid geld. dan kum je zijn aanschaf in de toekomst er wel weer uithalen.

30 juni 2011 om 17:26

@bjorn

niet goed ingelicht, of wel vriend?
moet het nog een keertje voor je uitgelegd worden over hoe het nou zit met het geld?

30 juni 2011 om 17:35

@alex je mag het mij nog best een keer uitleggen.

PSV heeft geen geld dus stopt de gemeente er geld in (volgens mij 50 miljoen?). Hierdoor kan PSV ineens 3 dure spelers halen. Wat hij zegt over bedrijfsleven klopt misschien niet, maar het is inderdaad gesponsord met gemeente geld. Er zit altijd wel een constructie achter om het te camoufleren (gebeurt bij Willem II en NAC enzo ook allemaal), maar het blijft gewoon steun van de gemeente aan Psv.

En het argument dat ze het geld van Dzudzak gebruiken slaat natuurlijk nergens op. Want als ze geen steun van de gemeente hadden gehad dan had het geld van Dzudzak rechtstreeks naar de schulden gemoeten, dus uiteindelijk is het puur mogelijk doordat de gemeente er geld in stopt.

Eigenlijk competitie vervalsing aangezien Feyenoord nu al 3/4 jaar niks meer kan omdat ze geen geld hebben en al het geld dat ze binnen krijgen in het negatieve eigen vermogen gestopt moet worden. Terwijl PSV van de gemeente een flinke som 'krijgt' waardoor ze vrolijk verder kunnen shoppen.

30 juni 2011 om 17:40

Ja zou beter zijn als PSV zijn grond gratis van de hand gedaan had zeker.....
Logisch not!

30 juni 2011 om 17:51

@debattie

Ook jij zit gigantisch fout door de situatie te gaan vergelijken met Willem II en Nac.
Hadden die clubs namelijk net als PSV de grond in hun bezit?
Nee. De grond onder het stadion en trainingscomplex was van PSV zelf. Dat is nu door de verkoop eigendom van de gemeente.

Het geld van de gronddeal en van de investeerders is en gaat gebruikt worden voor de herfinanciering van de schulden. Hierdoor kan per jaar 8 tot 12 jaar worden bezuinigd.

De spelers zijn gekocht uit de verkoop van Balasz en andere spelers. Verder de niet uitgekeerde kampioensbonus. Verder de bonussen van Koeman en Gomes.

Dus geen competitievervalsing. Want immers het staat je vrij om je eigendom te verkopen. Willem II en NAC konden immers niets verkopen.

30 juni 2011 om 18:05

Sterker nog, Willem II en NAC spelen in stadions die door de gemeentes zijn bekostigd. Dus onder de streep hebben die al net zoveel geld gehad van de gemeente, alleen op een andere manier. Doordat deze ploegen hun stadion niet zelf hebben hoeven betalen, hebben ze ook altijd gewoon kunnen kopen.

30 juni 2011 om 18:10

Ze verkopen hun grond snap je verkopen .
Net als jij je Auto verkoopt ,dan mag je toch doen met het geld wat je wilt?

Feyenoord is geen PSV ,tiny Sanders heeft het heel snel en netjes aangepakt wil je zeggen van niet?
Feyenoord ligt al 3 jaar te slapen in plaats dat ze alles hebben geregeld gaan ze ruzie maken met Leo en gaan Been en van Hanegem een bitch fight houden

30 juni 2011 om 20:42

@ The Ref
Dus volgendjaar kunnen ze weer spelers kopen omdat ze weer geen kampioensbonus hoeven uittekeren?

Logisch!

30 juni 2011 om 22:30

@watcher38

Is niet vreemd hoor dat ploegen die strijden of verwachten te strijden een post in hun begroting bouwen genaamd kampioensschap bonus.

Dat zijn gereserveerde kosten ivm met een kampioenschap. Wordt je onverwacht geen kampioen heb je dus ruimte in je begroting. Dus die kan je dan voor andere doeleinde gebruiken. Want iets wat je niet wordt en een doel heeft bij een bepaalde prestatie hoef je niet uit te keren.

Jij werkt bij mij. En ik stel jouw een bonus in het vooruitzicht als je 1 ton verkoopt. Dan spreken we af dat jij 1 maand extra salaris krijgt. Als bonus.
Dus ik reserveer voor dat jaar 1 maand extra salaris onder de noemer bonus ''watcher38''.
Echter jij faalt en je komt op 95 duizend uit. Dat heeft direct gevolgen namelijk dat ik die bonus niet uit hoef te keren en dus die in andere zaken kan steken.

Beetje duidelijk zo?

30 juni 2011 om 17:50

Achja , wat leuk, voetballen in een ufo gesponserd door de gemeente.

30 juni 2011 om 19:16

dan spelen bijna alle clubs in de nederlands competie in ufo van de gemeente, voordat je iets zegt weet dan ook zeker dat het feiten zijn!

verder ben ik inderdaad benieuwd wie de overige nummers krijgt, zeker doordat engelaar mogelijk verkocht kan worden

Op een of andere manier heb ik geen goed woord meer over voor psv,
Schulden , Krijgen geld van de gemeente
geven +-20miljoen uit in 2 dagen.
Naar mijn mening moet dit niet mogen!
Maarja , Wie ben ik om dat te zeggen he!

30 juni 2011 om 17:26

Ja ik vraag me inderdaad af wie jij bent dit te zeggen want als je zo zie praten heb je duidelijk geen verstand wat de deal met gemeente inhield want ik hoor je praten of geld krijgen.

30 juni 2011 om 17:26

Dat heeft vrijwel niks met dit bericht te maken.. Get over it.

Nummer 9 is zo te zien nog niet gebruikt, dus PSV gaat nog wel op zoek naar een spits dan

30 juni 2011 om 17:28

ik vind dat wat je zegt helemaal klopt!!
ze roepen wel we gebruiken het geld van de transfergeld van balazs maar ik geloof er persoonlijk niet veel van

30 juni 2011 om 17:37

Ligt PSV niet wakker van dat jij dat niet gelooft en de PSV supporters ook niet

30 juni 2011 om 17:44

moeten hun weten
ik ben voor Mijn gevoel niet degeen die de boel in de zeik neemt door dingen te verkondigen in de media die niet helemaal 100% zuiver zijn,
want balazs was 14mil en mertens en strootman waren samen al 13mil en dan wijnaldum nog dus het klopt niet helemaal wat meneer sanders verkondigde

30 juni 2011 om 17:50

Wat klopte niet?
Balasz voor 14 miljoen verkocht en daarvoor haal je terug Mertens en Strootman voor 13 miljoen heb je nog 1 miljoen winst ,eigen geld dus ,wijnaldum 5 miljoen , 3 miljoen van Affelay 2 van Ambrabat?? eigen geld ,en PSV heeft nog een potje voor een spist en een verdediger .
Geld die ze hebben gekregen voor het Verkoop van het stadion is om gaten te dichten .

30 juni 2011 om 17:58

oh okee dat wist ik niet, bedankt voor de info! ik rekende alleen balasz.

30 juni 2011 om 17:30

Nog steeds nachtmerries ,zielig voor je PSV is gered door de steun van de gemeente Eindhoven ,net als elke club een keer is geholpen waar je nooit mensen over hoorden klagen is nu PSV aan de beurt en je kan zeggen wat je wil moet je wel je (denk je ajax brilletje afzetten) ,heel netjes gedaan door PSV door in een paar weken 80 miljoen op te halen Chapeua voor Tiny Sanders

30 juni 2011 om 17:43

Of het een knappe prestatie is van PSV om zo snel uit de schulde te komen dat is ongetwijfeld een knappe prestatie.
Het is het ethische vraagstuk dat naar boven komt als PSV om hulp vraagt van de gemeente maar toch miljoenen spendeerd aan transfers.
De volgende vraagstukken komen in mij naar boven:
- Was het nodig dat PSV geholpen werd door een 'noodplan' maar was het niet uit de schulden met de verkoop van Dzsudszak?
Zo ja: Is het dan oneerlijke concurentie? Hoort de overheid zaken te doen met een voetbalclub die niet in nood is (en dus geen publieke waarde meer heeft om geholpen te worden?)?

Ik vind het persoonlijk prima dat PSV is geholpen.
Ik heb er gewoon niet naar kunnen kijken afgelopen seizoen, zo saai!
Nu heeft PSV 2 spelers met veel flair gehaald en ga ik zeker PSV volgen.
De discussie hier omheen is terecht, die moet gevoerd worden...
Maar onnodige conclusies trekken zoals mensen hierboven doen is een vorm van jaloezie en dus ben ik het met je eens dat ze hun mond moeten houden !

30 juni 2011 om 18:17

Elke keer een club is geholpen waar je nooit mensen over hoorden klagen. Volgens mij heb jij dan de laatste jaren iets in je ogen en oren gehad als het over steun van een gemeente aan een BV ging..... Heb genoeg gezeik gelezen over mijn cluppie gelezen toen we steun kregen van de gemeente.
Verder gun ik het PSV zeker wel, zeer goede aankopen! Maar toch blijf ik het enigszins wel raar vinden, volgens mij heeft PSV zelden in 1 jaar zoveel geld besteed en dat dit nu juist in het jaar moet zijn dat ze geholpen worden door de gemeente.. Dat vind ik toch wel merkwaardig

30 juni 2011 om 18:31

Omdat het niet langer zo door kan gaan moet PSV zich wel versterken,anders gaan ze Feyenoord achterna ,14 miljoen voor Balasz haal je voor terug de 2 van Utrecht ,wijnadlum is van andere transfers gehaald (afellay,amrabat,robert?) en het geld van de gemeente is om gaten te dichten! en nog 1 keer ze hebben het geld niet zomaar gekregen ze hebben hun grond verkocht ja verkocht snap je wat is daar mis mee ,als je schulden hebt kan je het beste verkopen heeft PSV heel slim aangepakt !

30 juni 2011 om 17:52

@vjennecity

Krijgen geld? Sorry hoor maar het nieuws niet helemaal gevolgd? PSV verkoopt zijn grond. Of moet het dat maar gratis weggeven?

Druiloor.

30 juni 2011 om 18:51

Net of de grond 40/50 miljoen waard is. Dus volgens mij is dat net zoiets als krijgen.

30 juni 2011 om 18:59

@cham_p

Klaarblijkelijk want het stond voor ruim 49,6 miljoen in de boeken als WOZ waarde.
Daarbij heeft de accountant het getaxeerd. En ook nog de mensen die de second opinion hebben uitgevoerd.

En als deze mensen weten natuurlijk niet waar ze mee bezig zijn. Hebben geen verstand van zaken.
Want Cham_p van voetbalzone is ook hoogleraar grondkunde en verstedelijking.

Echt je maakt je compleet belachelijk gast.

30 juni 2011 om 19:18

@ The Ref

Ik durf toch wel te stellen dat PSV een meer dan mooie prijs heeft gekregen voor de grond hoor. In deze tijd is het gewoon niet zo veel waard. WOZ waarde is altijd 10 tot 20 procent te hoog en bovendien de waarde van de grond een jaar geleden... Maar goed ik gun PSV deze gemeente subsidie want andere clubs krijgen dat ook min of meer. Daarnaast is het alleen maar goed voor het Nederlandse voetbal. Bovendien is het een lening dus is er eigenlijk niks aan de hand.

Aan de rugnummers valt hopelijk voor PSV niet alles af te lezen. Want Engelaar zou ik nu echt mee kappen als ik Rutte was. En Labyad moet er natuurlijk gewoon in. Mertens en Strootman krijgen natuurlijk 2 van de 3 open nummers en Wijnaldum zou dan wel de 3de krijgen. Wel een beetje vreemd omdat ik dacht dat PSV ook sowieso nog een spits aan wilde trekken...? Maarja nogmaals de nummers zullen niet alles weg geven over de opstelling etc.

30 juni 2011 om 19:30

@barth

Het is door verschillende onafhankelijke mensen bekeken en goed bevonden. En jij bent in de war met de WOZ waarde voor huizen. Grondprijzen zijn echt iets heel anders.

En nog een fout van je het is geen lening. PSV heeft de grond verkocht. Niet verleend. Dus het bedrag is gewoon PSV eigendom. En de grond is nu gemeente eigendom.
PSV gaat nu alleen erfpacht betalen voor de grond.

Aan de rugnummers is zeker niets af te lezen. Want hier staan ook nog spelers in die eventueel verkocht mogen worden. Dus tis allemaal op voorkeur van de spelers gegaan. Zoals dat eigenlijk gebruikelijk is.

30 juni 2011 om 18:07

@vjennecity, iedereen die een reactie plaatst net als jij, had al geen goed woord over voor Psv, gezien de reacties van deze mensen al ver voordat PSV de grond aan de gemeente heeft verkocht. Niks nieuws onder de zon wat dat betreft dus.

1 juli 2011 om 05:13

sinds wanneer had PSV schulden?
betekent 2 jaar verlies maken dat je dan ook schulden hebt?
als het op oude voet was doorgegaan, dan zouden er schulden ontstaan, da's wat anders... maar PSV had/heeft geen schulden.

Jeminee wat een dramatisch keeperstrio heeft Psv!

30 juni 2011 om 17:28

PSV ziet dit zelf ook in, Isakkson mag weg alleen geen interesse ik vind trouwens Sinouh als 2e keeper gewoon kunnen, ervaren jongen die bij goede clubs als HSV en AZ heeft gezeten dus dat is nog niet zo'n probleem, gewoon 1 goede eerste keeper erbij

30 juni 2011 om 17:28

Daar heb je zeer zeker gelijk in. Ze hadden misschien nog beter Zoet kunnen behouden en cassio of Isaksson kunnen verkopen/verhuren. En dan op een een of andere manier Gomes terug zien te halen al zie ik dat niet snel gebeuren. Of nog een jaartje doorgaan met Isaksson en dan Vorm ophalen bij FC Utrecht want die is over een jaar transfervrij.

30 juni 2011 om 17:44

je kan zoet beter verhuren dan als 2e keeper neer zetten.
nu keept die bij rkc in de eredivsie en gaat die ontzettend veel leren.
veel meer dan op de bank bij psv

30 juni 2011 om 17:28

Schandalig slecht voor een ''kampioenskandidaat''. Helaas zie ik het niet gebeuren dat er nog geld over is voor een nieuwe keeper. (nee, ik hoef geen gemeentgeld-bullshit reacties)

30 juni 2011 om 17:31

Maar toch, maar toch.. Als je het niveau ziet van de gemiddelde keeper in de eredivisie... ieder foutje van Isakkson wordt keihard afgestraft en hij is gewoon een uitstekende lijnkeeper. Daarbij komt nog dat hij Gomes moest opvolgen wat natuurlijk niet gemakkelijk is en hij ook zeer beslissend is geweest voor PSV (zie 2x tegen Utrecht)

30 juni 2011 om 17:33

Het is vooral het feit dat hij elke wedstrijd een bonk onzekerheid is, wat duidelijk doorstraalt naar de rest van de verdediging. Een zekere keeper maakt zijn verdediging ook beter.

30 juni 2011 om 17:58

hij is alleen beslissend geweest in de wedstrijden tegen utrecht voor de rest kan je er amper 1 noemen, en na 2 seizoenen is dat gewoon veeeeeeeel te weinig.
Daarnaast zou een meevoetballende keeper zeer welkom zijn. Een terugspeelbal naar isaksson betekend balverlies want hij ramt de bal meteen over de middellijn naar de tegenstander. Je kan net zo goed zelf de bal naar de tegenstander passen.
Een gomes is mss te hoog gegrepen maar een vorm moet zeker haalbaar zijn net als een tyton.

30 juni 2011 om 18:10

Gomes te hoog. Deze man is ook een zwaar overschatte keeper. Omdat hij heeft gekeept met een goede verdediging voor zich en voor de wedstrijd een paar keer de lat aantikte, is iedereen ineens lyrisch over hem. Goede lijnkeeper, maar meevoetballend en uitkomend ook niet geweldig. Kon trouwens wel een bal goed uitgooien. Voor die 2 en een half miljoen salaris die hij moet hebben, kun je 2 vergelijkbare, danwel betere keepers aan salaris bieden.

ben benieuwd of er nog een spits bijkoomt voor psv, ben bang dat als er nog een speler komt er weer mensen gaan klagen en doen omdat ze geld van de gemeente hebben gehad

30 juni 2011 om 17:41

Kan je nog wel slapen komend seizoen?
Want je loopt alleen maar over dat geld te zeuren.

30 juni 2011 om 17:46

ik kan nog wel slapen hoor reageerde eerst zelf daarna las ik de reactie waar ik later op reageerde als ik die eerder las had ik zlef niets geplaatst hoor.

en als voetballiefhebber vind ik het alleen maar mooi dat de topclubs zich zo versterken waardoor de spanning dussen de ''top'' nog heviger word en de topclubs uit nederland nog meer en beteer gaan presteren in het buitenland

Ik denk Mertens 14, Wijnaldum 10 en een die nieuwe spits die ze willen zal dan wel 9 krijgen.
Ik snap trouwens niet waarom ze liever een nieuwe spits willen dan een nieuwe verdediger.
Want die verdediging is echt zwak als je dat zo ziet staan..

30 juni 2011 om 17:27

klopt.
in de spits kunnen toivonen, lens en zelfs wijnaldum(er van uit gaand dat hij komt).
koop nou 'ns een (centrale) verdediger, een kopsterke, snelle vent die voor niemand bang is.

30 juni 2011 om 17:56

Idd. Als Ajacied zou ik het eigenlijk niet erg vinden als die verdediging zo intact blijft.
Maar ik kan het me gewoon niet voorstellen dat ze bij PSV niet zien dat daar versterking nodig is.. dus verwacht daar toch nog wel wat.
Trouwens die aankopen waren wel nodig zeg. Want als je die selectie zo ziet staan vind ik het wel heel erg matigjes. Er was duidelijk een kwaliteitsinjectie nodig. Alleen de manier waarop blijf ik toch dubieus vinden..
Toch is het wel beter zo, dan wordt het hopelijk weer net zo mooi en spannend als vorig jaar.

30 juni 2011 om 17:33

Inderdaad de verdediging kan ook wat aan gedaan worden. Maar als je kijkt naar vorig seizoen was de verdediging van Psv gelijkwaardig aan die van Twente en Ajax (qua resultaat). En met het vertrek van Berg, Koevermans en Reis blijven er bij Psv niet echt veel spitsen over. Toivonen en Lens zouden eventueel in de spits kunnen spelen, maar ik zie liever nog een echte afmaker komen. El hamdaoui zou goed passen in het systeem met Lens, Mertens en Toivonen om hem heen maar ik kan die jongen niet echt uitstaan na wat hij bij Ajax geflikt heeft.

Ik hoop dat Psv wel serieus nadenkt over wie er moet komen in de spitspositie en niet weer zomaar wat doet net zoals de afgelopen jaren. Verder hoop ik nog steeds dat Gomes komt, ik zou dat enorm toejuichen. Daarom hoop ik ook dat die Zweed vertrekt, ik weet nog steeds niet wat ik van hem moet denken...

30 juni 2011 om 20:37

@ Riick_psv

Psv gaat inderdaad pas een keeper halen als Issakson is vertrokken. Psv moet dan gewoon voor Tyton gaan, kost niet veel en zal zeker on der de 1mil gaan verdienen. Gomes wilt 2.5mil gaan verdienen en dat is natuurlijk gewoon veel te veel.

Lens en Elham dat gaat niet samen, bij Az destijds hadden die twee vaak bonje met elkaar, dat is iets wat Psv op dit moment niet kan gebruiken. Elham gaat waarschijnlijk ook weer overal lopen zwerven en is overal te vinden inplaats van de spits positie, nee sorry maar Psv moet gewoon een echte afmaker hebben.

30 juni 2011 om 23:41

Nou Tyton vind ik ook niet zo'n geweldige keeper. En Gomes moet maar gewoon water bij de wijn doen als hij nog aan keepen wil toe komen. Misschien bedenkt hij zich nog.

Ik zeg ook niet dat die 2 samengaan want ik weet dat het niet goed liep bij Az tussen hen. Ik zeg alleen dat als ze geen problemen hadden zo'n type er prima in past. Een beetje rouleren met toivonen, niks mis mee. Inderdaad, Psv moet een echte afmaker hebben, maar wie? Ik hoop dat Reis goed herstelt, Brands is er in ieder geval mee bezig.

Logische nummering. Maar waarom Bouma 3 en Marcelo 4. Logischerwijs krijgt de linksbenige centrumverdediger nummer 4 en de rechtsbenige nummer 3 maar goed. Natuurlijk mooi dat Laybad 20 krijgt (oude nummer Afellay).

Psv heeft een zeer sterke selectie. Met zulke aankopen zijn ze voor mij titelkandidaat numero uno.

30 juni 2011 om 17:36

Daar ben ik het niet met je eens. Ik ben toch bang wat ajax nog van plan is. Mochten ze de selectie zo bij elkaar houden en ze halen er nog een spits bij vrees ik toch dat Psv het heel zwaar gaat krijgen.

Ik vind de verdediging van Ajax toch wel wat beter dan die van Psv en het middenveld misschien ook wel (janssen, erikssen, de jong). In de aanval is Psv toch wat sterker denk ik.

30 juni 2011 om 17:51

denk je echt dat ajax gaat spelen met een middenveld jansen, erikksen de jong? dat zijn alle drie aanvallende middevelders, dat doen ze echt niet hoor

30 juni 2011 om 17:54

Ik zeg niet dat ze daarmee gaan spelen, ik zeg dat ze daarmee een net zo sterk of misschien een sterker middenveld hebben dan Psv. de Jong kunnen ze eventueel nog in de spits zetten en ik denk dat Ajax dan behoorlijk gevaarlijk is met de steekballetjes van Erikssen en vrije trappen en assists van Janssen.

30 juni 2011 om 17:37

Nou voor mij niet. Tenzij er nog een goede verdediger en een spits komt die +20 goals kan maken in een seizoen. Hopelijk dat Marcelo dan uit de basis 11 verdwijnt want dat vind ik echt een drama verdediger!!

30 juni 2011 om 17:45

Mee eens, ik vind hem ook niet geweldig spelen. Ik zie daarom ook het liefste Maza vertrekken en een andere goede verdediger terug komen. Meer een type Alex...

10 Mertens, 6 Strootman, Wijnaldum? Nieuwe spits 9, denk ik .
Labyad verwachte ik ook wel dat hij 20 kreeg, wordt toch gezien als opvolger van Ibi.

Mertens 14, Wijnaldum 10 en El Hamdaoui 9. Simpel rekensommetje.

Dat van Bouma en Marcelo viel mij ook direct op. Maar de pikorde is nu wel duidelijk geworden.

het lijkt me wel logisch dat nummer 9 vrij gelaten is voor Reis.
Rutten heeft aangegeven dat hij het gevoel heeft dat hij bij gaat tekenen, en als Rutten zoiets zegt, klopt het meestal wel.

Strootman: 6
Wijnaldum: 10
Mertens: 12

nummer 9 is dus voor Reis

30 juni 2011 om 17:37

Ja want wat Rutten zegt klopt allemaal en kan je zomaar aannemen...

Reis herstelt echt nog niet zo snel, met geluk speelt hij na de winterstop...

30 juni 2011 om 17:37

Als psv een beetje pech heeft speelt Reis nooit meer voor ze want morgen is hij transfervrij en kan die overal naar toe waar die maar wil.

30 juni 2011 om 17:40

Klopt en ik denk dat er genoeg clubs zijn die het aandurven om deze jongen te contracteren met het risico dat hij nooit meer zijn oude niveau haalt. Psv moet dat risico maar gewoon lopen en niet zo afwachtend zijn. (zelfde verhaal als met Tevez, daar wisten ze ook niet zeker van of het wat zou worden en kijk hoe hij het nu doet. Natuurlijk is die vergelijking misschien abnormaal maar ik neem aan dat je mijn redenatie wel snapt)

30 juni 2011 om 17:47

nr. 12 gebruikt PSV nooit, ivm het publiek als 'de 12e man'

30 juni 2011 om 17:55

jij bent niet en echte psv supporter, als je dat namelijk was had je allang geweten dat 12 het nummers is van het legioen, want wij allen als 12e man, onder lijding van onze coach, fred rutten is de aankondiging in het philips stadion altijd

30 juni 2011 om 18:50

sorry maar daar had ik niet over nagedacht !

nummer 14 dan voor Mertens.

In mn opstelling heb ik Mertens aan dezelfde kant gezet als waar Manolev staat, dat heb ik gedaan zodat Manolev niet zo vaak meer hoeft op te komen, wat hij dus totaal niet kan, en dat je weet als je Mertens in je team hebt dat daar elke wedstrijd een stuk of 5 perfecte voorzetten uitkomen, en Lens is een een perfecte afmaker, en is bovendien snel (op positie).

Labyad is het grootste talent wat psv momenteel heeft, zijn kwaliteiten moet je dan volop gebruiken, en dat lukt naar mijn inziens het beste aan de linkerflink.

Isaksson
Manolev
Bouma
Marcelo
Pieters
Hutchinson
Strootman
Mertens
Wijnaldum
Labyad
Lens
1 juli 2011 om 05:18

12 kan niet, is voor de supporters.

PSV wordt kampioen met mertens strootman wijnaldum en een nieuwe goede spits of anders Zeefuik daar ben ik van overtuigt met zo'n team worden wijpsv Kampioen!!

30 juni 2011 om 17:38

Volgens mij vergeet je even naar de grootste concurrent te kijken (in mijn ogen), namelijk Ajax. Kijk naar de verdediging en middenveld van die ploeg, de verdediging schat ik toch zeker hoger in en het middenveld misschien ook nog wel.

30 juni 2011 om 17:46

ja je hebt gelijk maar je vergeet isaksson ik was blij geweest als hij weg zou gaan maar dat gaat waarschijnlijk niet meer gebeuren. maar dadelijk met strootman erbij denk ik dat het middenveld toch niet onderdoet aan die van ajax.. de verdediging is wel minder daar heb je gelijk in. maar misschien komt Ream nog wel..

30 juni 2011 om 17:51

Ja inderdaad isaksson mag van mij vertrekken. Dan heb ik toch nog altijd de hoop dat Gomes komt en die kans zie ik dan groter worden met het vertrek van de Zweed (ivm salaris). En mocht Gomes komen en hij speelt zo als hij dat in zijn eerdere periode deed heeft Psv geen verdediger meer nodig.

Strootman is een goede voetballer maar ik wil het eerst zien en dan geloven (bij psv). En het middenveld van Ajax is misschien toch echt wel beter met spelers als; Janssen, Erikssen, de Jong...

30 juni 2011 om 18:15

Gomes speelde juist zo, omdat hij een goede verdediging voor zich had. Vielen zijn tekortkomingen niet zo op. Zat vaak mis bij hoekschoppen, kon niet bijster goed meevoetballen. Kon wel goed uitgooien en was een goede lijnkeeper. Dus geen 2 miljoen salaris waard in mijn ogen.

30 juni 2011 om 20:43

@riick_psv.

Middenveld van Psv doet in mijn ogen niks onder dan die voor Ajac. Janssen heeft een geweldige trap, dat weet iedereen maar hij verdediged amper mee, heeft niet echt een geweldige loop vermogen. Verder verwacht ik dat Anita zal spelen, opzich wel aardig. Erikssen is naturlijkw el een goud mijntje.

Psv heeft Atiba, echt een gewedlige kracht op het middenveld, balvast, goede voortzetting, hoge handelings snelheid. Strootman is in mijn ogen gewoon de nieuwe v.bommel, kortom een geweldige middenvelder word dat, weet ik zeker. Daarvoor hebben we Labyad en Wijnaldum en Toivonen, drie hele geweldige spelers.

Vind dat Psv wel degelijk een betere aanval heeft, alleen Ajax heeft weer een betere verdediging plus keeper.

30 juni 2011 om 23:20

@ Steef71

Ja nou hij had inderdaad een paar goede verdedigers voor zich maar dat heeft de club waar hij nu speelt dat niet dan? ik denk dat die verdediger minstens gelijkwaardig is aan de verdediging van psv toen. Gomes moet ook maar water bij de wijn doen en wat minder salaris vragen, maar des al niet te min vind ik Gomes de uitstekende keeper voor psv.

30 juni 2011 om 23:24

@ Psv_expert

Nou volgens mij weet jij niet dat Janssen altijd nuttig werk verricht en zeker een meerwaarde is voor elk team. Kom op zeg, dat was de beste speler van de Eredivisie. Ik heb het niet over wie er speelt, maar over de selectie in het algemeen, de Boer en Rutten beslissen wie er spelen.

Kom op, Atiba is echt niet ZO goed als jij daar beweert, hij is een goede voetballer maar daar blijft het ook bij tot nu toe vind ik. Nou nou, dan zeg je nogal wat dat hij de nieuwe van bommel wordt... ik moet het eerst nog maar eens zien. Maargoed, Mertens zet jij op de bank??

Psv een betere aanval? Psv heeft niet eens een echte afmaker in huis...

30 juni 2011 om 19:28

Nou daar zou ik maar niet zo zeker van zijn! Ik denk toch dat PSV moet flink moet oppassen voor Ajax. Als het zo blijft als het nu is heeft Ajax zowel de beste keeper de beste verdediging als het beste middenveld van de eredivisie en een Jong en talentvolle voorhoede een zeer grote kanshebber voor de titel. (denk echt dat Boerichter het leuk gaat doen en Suljemanie is ook een zeer geduchte tegenstander.)

Mertens, Strootman Wijnaldum zijn leuke spelers dat absoluut maar ze zijn (nog) niet geweldig! Wijnaldum een aantal heel goede wedstrijdjes bij Feyenoord maar ook een flink aantal echt prut! Mertens speelde in het begin van het seizoen erg leuk maar is daarna nogal afgezakt en Strootman speelt pas een half jaar goed...

Daarnaast vind ik Rutte een onbekwame vent waardoor het Kampioensschap voor PSV echt nog lang geen zekerheidje is. En dan hebben we het nog niet een over concurrent Twente gehad. Alleen het feit dat Co'tje daar nu met de scepter zwaait maakt deze ploeg een geduchte concurrent.

Voor nummer 9 hopen ze nog op Reis, maar die is morgen transfervrij!

Hopelijk leggen ze hem vast, want het is toch opmerkelijk dat deze jongen nog niet is vastgelegd.. De hele soap eromheen, met een zaakwaarnemer die volhoudt dat Reis straks transfervrij is en Rutten die zegt dat Reis bijtekent en elke dag smst met Reis..

Mocht Reis niet komen dan zal er een andere nummer 9 aangetrokken worden..

Wel een heerlijke selectie zo en met het aantrekken van Mertens, Strootman en Wijnaldum zie ik ze tot de laatste dag strijden om het kampioenschap!

Zo, die num-swap tussen Bouma en Rodriguez... Zouden we daar iets achter moeten zoeken?

30 juni 2011 om 17:41

Ik neem aan van wel. Maza heeft al een hele tijd niet meer voor Psv gevoetbald (in de basis) en Bouma wel. Ik vind het ook niet meer dan logisch eerlijk gezegd.

idd wie krijgt nummer 9

30 juni 2011 om 18:00

De nieuwe spits

Nummer 8 lijkt me juist mooi voor Strootman, dan nummer 9 voor de spits die PSV nog nodig heeft, nummer 10 voor Wijnaldum, en Mertens tja...22?

off: Alle mensen die zeggen dat deze transfers niks met dit geldbedrag van de gemeente te maken hebben denken niet helemaal door volgens mij, want mocht dit bedrag er nooit geweest zijn dan was het transfergeld van Dzudszak nooit naar deze aankopen gegaan maar gewoon naar de schuldenpot.

On: Klinkt allemaal we logisch dit, geen verassingen, nummer voor Labyad laat wel zien dat ze veel vertrouwen in hem hebben en ook veel van hem verwachten, hoop dat hij dit niet ziet als een soort druk.

30 juni 2011 om 17:47

Hoezo geldinjectie? De grond onder het stadion was gewoon van Psv. De gemeente heeft dit gekocht en psv dient ieder jaar rente te betalen aan de gemeente, betekent dus dat de gemeente dit weer terug krijgt! Dus ja dat geld komt van de gemeente maar het is niet zo dat Psv daar niks tegenover stelt!

30 juni 2011 om 17:50

sorry voor de verkeerde woordkeuze, zal het veranderen in geldbedrag.

30 juni 2011 om 17:56

Oke, maar dan snap ik jouw reactie nog steeds niet. Want elke psv' er weet dat het geld dat voor de transfers afkomstig is van de gemeente. Dat werd ook letterlijk zo naar buiten gebracht. Toen Psv officieel het geld kreeg van de gemeente werd ook meteen het nieuws naar buiten gebracht van de transfers van Strootman en Mertens.

wijnaldum 10, strootman 6, mertens 7, dan kun je de 9 aan toivonen geven dat is ook een makkelijke oplossing.

Kan me eerlijk gezegd niet indenken dat een club Engelaar wil hebben na zo'n seizoen..

het zou wel een beetje lelijk zijn als mertens of wijnaldum 9 krijgen, das toch een spitsennummer, en dat zijn ze allebei niet, ik denk dan strootman 6, wijnaldum 10 en mertens 8 (als Engelaar Hopelijk Vertrekt)

Nummer 9 is voor de wethouder die alle aankopen mogelijk heeft gemaakt! Kom zo snel niet op zijn naam maar er is hier vast wel iemand die de beste man kent.

30 juni 2011 om 18:04

De held van Eindhoven ! ga lekker janken calimero .
de 2 van Utrecht komen voor het geld van Balasz ,wijnadlum van het geld van Afellay en Amrabat ,geld die ze van de gemeente hebben gekregen voor het verkoop ja verkoop van het het grond is om gaten te dichten en misschien ook wel om een spits te kopen wat is daar mis mee is het geld van PSV toch die ze hebben gekregen van het Verkoop van het grond!

30 juni 2011 om 19:19

Dus de ene Euro is de andere niet. Hou toch op, jullie leven in de waan van de dag. De directeur zelf heeft gezegd: Als de deal met de gemeente niet door gaat ligt er een plan B klaar, die zal niet zo rooskleurig zijn. Er zullen geen aankopen gedaan kunnen worden en de schulden zullen via andere wegen anders moeten worden geherstructureerd.

Met andere woorden: geen steun van de gemeente, geen herstructurering en geen aankopen.

Het is overigens niet alleen PSV die dankbaar gebruik maakt van overheidssteun. Er zijn helaas vandaag de dag veel meer clubs in Nederland die niet zonder hulp het hoofd boven water kunnen houden.

Neemt niet weg dat die clubs geen andere mogelijkheid hebben en dus als, daar heb je jouw woord, calimero hun hand op moeten houden en met andere woorden zeggen:

Zij zijn groot en ik ben klein.

PS: mooi voor de Nederlandse competitie dat PSV (met overheidssteun!) aankopen heeft kunnen doen, zal de strijd bovenin alleen maar mooier maken.

@dinheru engelaar wil niemand, anders was er vast wel al iemand gekomen..
maar ik snap niet waarom psv een nieuwe spits nodig heeft? zet toivonen daar neer met wijnaldum erachter en dan lens op rechts en mertens op links, die zijn snel en hebben een goeie voorzet en toivonen kan koppen en een bal erin schieten kan hij ook, koop een nieuwe verdediger en mis. keeper

30 juni 2011 om 17:58

En wat nou als een van hen geblesseerd raakt of voor een tijd geschorst is? Stel dat mertens geblesseerd raakt en toivonen langdurig geschorst (wat niet ondenkbaar is)... Dat is wel op te vangen maar niet met dezelfde klasse en stel dat je dan net tegen Ajax etc. moet voetballen... Dan heb je toch een groot probleem

Wijnaldum 10 wegens zijn positie, dan kan je Strootman en Mertens 6 en 7 geven en heb je 9 over. Dit word of een nieuwe en anders Lens.

Maar waarom zouden ze een nieuwe spits halen? Denk nou eerst eens aan de verdediging die echt heel zwak is. In de spits kan je ook Lens zetten en dan Bakkal en Mertens of Labyad en Mertens op de zijkanten.

Engelaar nogsteeds nummer 8. Opmerkelijk. Ik denk dat Engelaar niet eens meer in de basis komt.

Isaksson
Manolev
Bouma
Marcelo
Pieters
Bakkal
Hutchison
Strootman
Lens
Toivonen
Mertens
30 juni 2011 om 18:01

Wijnaldum maar op de bank??

On: nummer 9 gaat gewoon naar een spits die nog moet komen.

Isaksson
Manolev
Marcelo
Bouma
Pieters
Hutchinson
Strootman
Lens/Wijnal
Toivon/wijna
Mertens
Lens/toivone

Vind het eerlijk gezegd raar dat Lens 11 heeft gekregen, die had ik in m'n gedachte namelijk al aan Mertens gegeven....
Ik denk dat het er zo uit gaat zien:
Kevin Strootman #6
Georginho Wijnaldum #10
Dries Mertens #22
Aankoop #9

Tevens vind ik het raar dat ze Engelaar #8 geven, ik had Atiba graag met #8 willen zien.

30 juni 2011 om 20:47

Atiba had aangegeven graag met rugummer dertien te willen spelen. Dat was dus gewoon een bewuste keuze!

Nou lekker dan. 2 weken geleden ofzo het nieuwe uitshirt besteld met gratis bedrukking. Dan laten ze mensen kiezen wie ze achterop willen. Staat daar dus Lens met nummer 9. Doe mij die maar dacht ik..

Heeft ie nu dus nummer 11. Ik zal wel niet de enige zijn die hier boos om kan worden maar weet iemand of hier nog wat aan gedaan kan worden??

Dan konden ze beter Mertens nummer 11 geven en Lens lekker laten spelen met nummer 9..

30 juni 2011 om 18:05

Waarom zou je überhaupt een shirt laten bedrukken met andermans naam erop? Lekker blanco laten...

30 juni 2011 om 18:11

had je kunnen verwachte he bovendien heeft psv een dunne selectie

Wat een zwakke defensie eigenlijk. De wisselvallige Isaksson, de zwakke Manolev, de matige Pieters met zelfoverschatting, Marcelo die fout op fout stapelt en een Bouma op leeftijd. Als dat maar goed gaat...

30 juni 2011 om 18:17

Isaksson is inderdaad een kleine ramp (een raadsel waarom die ooit is gekocht), maar Pieters is gewoon top (ook al was hij aan het einde van het seizoen uitgeput), Bouma kan nog gerust een seizoen of twee mee, en Manolev kan echt wel wat (als je hem goed afstemt met de rechtervleugelspeler). Marcelo moet inderdaad nog veel leren, dat wel.

Nummer 6, 9 en 10?
Lijkt mij dus Strootman, Mertens en Wijnaldum. Geen spits voor PSV dus! Zo ja heeft hij dus geen ''basis'' nummer...

Wel grappig dat iedereen ( buiten de Psv'ers en een aantal anderen) hier de gemeente afzeikt dat ze de grond kopen voor 49miljoen.
Staat er wel iemand bij stil dat PSV in 40 jaar bijna het dubbele terugbetaald? Ik vind het dus eerder idioot van PSV dan van de gemeente!

ik hoop toch met heel mijn hart dat engelaar verkocht word want anders word hij volgend seizoen gewoon opgesteld daar kan je van uit gaan met rutten als coach. Rutten heeft al gezegd zolang ik de beschikking heb over engelaar en bakkal dan stel ik ze op. Daarbij is engelaar ook nog aanvoerder ( ) dus hij word niet snel uit de basis gehaald door de trainer

beste is gwn:
Mertens 11#
strootman 6#
Nieuwe spits 9#
wijnaldum 10#
Lens # 7
En dan toivonen #8 ofzo en Engelaar ergens in de 20

Issakson
Manolev
Marcelo
Bouma
Pieters
Hutchinson
Wijnaldum
Strootman
Lens
?/toivonen
Mertens
30 juni 2011 om 18:43

en Jonathan Reis dan?
Reserveer nummer 9 maar voor hem !

allemaal leuk 7 aardig dat psv het middenveld en aanval versterkt .
maar vorig seizoen waren de keeper & verdediging het zwkast.

Als Brands geen Centrale verdediger erbij koopt of en keeper word het lachen geblazen in de het centrum van de verdediging.

Op zich heeft psv wel aardig ingekocht maar de laatste linie blijft werkelijk een natte krant. Daar staat niks fatsoenlijks in, ik denk dat ze daar ook komend jaar de slag van twente gaan verliezen. Ze hadden beter hun ogen kunnen richten op een verdediger die de lijnen daar neer zet, Bouma is duidelijk over zijn beste tijd heen.

Ik verwacht bij deze dan ook dat psv vrij vroeg zal afhaken in de titelstrijd om de eenvoudige reden dat ze simpelweg te veel doelpunten tegen krijgen. Zeker als ik kijk wat er bij de concurrentie achterin staat is dit toch een wereld van verschil.

30 juni 2011 om 18:19

Volgens mij hadden PSV en twente evenveel doelpunten tegen. Als Douglas zijn paspoort krijgt verkast hij naar Engeland. Wisgerhof is nou ook weer niet van het niveau Vertonghen en Alderweireld. Verder, als ze de backs Rosales en die Belg houden, dan zijn ze daar ook kwetsbaar.

30 juni 2011 om 18:21

Vorig jaar hadden ze exact dezelfde verdediging, toen hadden ze net zoveel doelpunten tegen als Twente, dus zo erg is het allemaal niet. Ik geef wel toe, als Psv-supporter, zie ik wel liever een goede centrale verdediger komen ipv van een spits. Laat Toivonen maar lekker in de spits spelen, met zijn postuur vind ik de spitspositie sowieso het best bij hem passen.

30 juni 2011 om 18:26

Is de transfer periode als voor bij dan??
PSV heeft nog geld om een verdediger te halen en dat gaan ze ook doen.

30 juni 2011 om 18:27

Ja, maar PSV had uiteindelijk wel het beste doelsaldo? Als je het compenseert met meer doelpunten dan tegendoelpunten, dat heeft dit toch eigenlijk geen reden met het kampioenschap omdat je te veel doelpunten tegen krijgen? Natuurlijk scheelt het heel veel in attractiveit van het spel voor Psv-supporters, maar toch, dit scheelt toch niet of je kampioen wordt?

30 juni 2011 om 18:42

@expert4life

daar heb je spuit elf weer
Psv heeft nog precies dezelfde verdediging als afgelopen seizoen en toen hadden ze 4 doelpunten meer tegen dan Ajax en evenveel als Twente
daarintegen had PSV weer 5 doelpunten meer voor dan Ajax met hun Amsterdamse wonderteam.
dus lul niet zo slap als je niet eens de feiten kent

30 juni 2011 om 19:23

Verdedigers hoeven niet alleen te verdedigen, opbouwen zou ook wel handig zijn en ik denk dat expert daarop doelt.

1 juli 2011 om 09:31

De verdediging is voor wel meer teams het zorgenkindje, behalve voor Ajax (waar waarschijnlijk vd Wiel en Vertonghen nog zullen vertrekken!). Op dit moment is er nog niet veel over te zeggen, aangezien de transfermarkt nog open is! Die nieuwe verdediger die ze gaan halen, Tim Ream van NY Red Bulls, schijnt een hele goede te zijn, met leiderscapaciteiten! We zullen zien..

Ik had verwacht dat PSV wel een nieuwe verdediging zou kopen want Issakson is met alle respect een slechte keeper.

En Manolev heeft het vorig seizoen ook heel weinig gepresteerd.

30 juni 2011 om 18:27

Manolev is niet eens zo slecht als dat iedereen doet vermoeden. Alleen, omdat vd Gijp hem steeds belachelijk maakt neemt iedereen maar aan dat het de slechtste back van de eredivisie is.
Zijn loopacties naar voor zijn weliswaar ongecontroleerd en niet gedoseerd, maar het zorgt er wel voor dat de buitenspeler van de tegenstander er steeds achter aan moet lopen (waardoor deze eerder vermoeid raakt en dus slechter in de wedstrijd zit).
Verdedigend is het ook allemaal wat lomp, maar in de meeste gevallen doet hij zijn taak wel. In zijn enthousiasme maakt hij wel iets te veel overtredingen.
Bovendien zijn de backs bij de concurrentie ook niet al te best. Manolev doet naar mijn mening helemaal niets onder voor Rosales en Daley Blind.
Ik heb me vorig seizoen dan ook veel meer geërgerd aan Rodrigeuz en Marcelo. Allebei hebben ze weinig tot geen bezieling. Ze lopen erbij als zoutzakken en maken veel cruciale fouten.

30 juni 2011 om 22:38

@ Cpt. obvious

Van der Gijp is zelf zijn hele voetbal carrière een clown geweest. Dit zet hij nu voort op tv door vooral een beetje interessant te gaan zitten doen.
Hij kan alleen maar zo zijn baantje houden aan die tafel. Inhoudelijk voegt hij niks toe.

Manolev zal moeten leren om gedoseerd op te komen en vooral eerst zijn eigen taak (verdedigen) uit te voeren. Als hij dat goed doet kan hij aan offensieve acties gaan denken.

Waar gaat Wijnaldum dan spelen als hij komt?
Toivonen op 10,mertens&lens op vleugels eventueel nog een spits kopen?
En wijnaldum dan?

30 juni 2011 om 19:02

Ik denk dat ze dan met 2 aanvallende middenvelders spelen + een verdedigende middevelder.

Ik heb er een opstelling bij gemaakt maar kon niet precies de goede vinden heb zoveel mogelijk goed geprobeerd.

issakson
manolev
bouma
rodriguez
marcelo
cvm- ?
ram- wijnald
lam- toivone
spits- ?
mertens
lens
30 juni 2011 om 22:42

@jasper-ajax

Dat denk ik niet.

Denk eerder dat je met een verdedigend blok van 2 gaat spelen met 3 aanvallend ingestelde middenvelders en 1 echte spits.

Beetje de tactiek kennende van Rutten.

Isaksson
Mano/Tamata
Marcelo
Bouma
Pieters
Hutchinson
Strootman
Lens
Wijnaldum
Mertens
Toivonen

goed om te zien, hier aan te zien komt wijnaldum dus waarschijnlijk naar psv!

Waarom moet PSV nou zo nodig gelijk al het geld uitgeven wat ze net hebben gekregen. Het blijft vreemd dat PSV 50 miljoen leent! en ook nog 30 van bedrijven krijgt. En nog geen seconde later zegt Sanders doodleuk we hebben voor 15 miljoen Mertens en Strootman gekocht en Wijnaldum komt ook nog voor 5 miljoen en oh jah we gaan ook nog voor de lol omdat we toch veel geld hebben gekregen nog een spits kopen. Tsja waarom niet het is toch maar het geld van de belastingbetaler in Eindhoven!

30 juni 2011 om 18:37

Wie heeft geld geleend dan??
Dacht dat ze hun grond hadden verkocht !

30 juni 2011 om 18:42

Dy1234. ok komt ie nog een keer:ik maak korte zinnetjes zodat ik hoop dat je het goed volgt en onthouden kunt. PSV heeft een stadion. Dat stadion staat op grond gebouwd. Grond was dus eigendom van psv. PSV verkoopt grond aan gemeente. PSV krijgt geld van gemeente (want zo werkt dat als je wat verkoopt). PSV wil wel graag blijven voetballen. PSV huurt stadion terug. PSV betaald elk jaar geld aan gemeente (want dat moet als je wat huurt). PSV krijgt dus niks. PSV verkoopt dus iets. En deze situatie zie je bijvoorbeeld ook bij Ajax, want ook de grond van waarop de arena staat is van de gemeente. Ook ajax betaald huur. Maar dat is dan ineens wel normaal?

30 juni 2011 om 18:48

+1 voor jou heb het zo vaak uitgeled maar ze snappen het maar niet of ze willen het niet snappen,en zo moeilijk is het niet je verkoopt iets en krijgt er geld voor best logisch toch

30 juni 2011 om 19:30

Eigelijk best dom hoor verkopen en dan terughuren voor uiteindelijk 200%.
Maar goed ze zien het waarschijnlijk als DE oplossing om zich op de korte termijn te redden maar of dit op de lange termijn ook goed blijft gaan??

30 juni 2011 om 22:45

@kooltje

Alleen de hypotheek voor het stadion was al 7,5 miljoen per jaar. Die kan nu afgelost worden.
Reken hierbij nog andere leningen die goedkoper kunnen worden geherfinancierd. En je krijgt een totaal andere balans.

En daar was het PSV om te doen. Kosten verminderen zonder dat er aan de begroting iets gedaan moest worden. Dus kosten verminderen en het inkomen vergroten.

Dat zorgt immers voor een betere balans.

1 juli 2011 om 09:37

Ken je feiten:
* Het is geen lening, PSV heeft de grond verkocht
* Mertens, Strootman en Wijnaldum zijn allen mede mogelijk gemaakt door vertrek Balasz Dzsudzsál
* Het geld van de belastingbetaler ligt nog veilig op het Stadhuis, aangezien de gemeente het geld heeft geleend bij een Duitse Bank (met een lage rente)

Dat Mertens en Strootman 'slechts' 13 miljoen hebben gekost, vergeef ik je dan maar bij deze

Zoals sommige al suggereerden denk ik ook dat Reis de nummer 9 zal krijgen. Het mooiste zou zijn dat Wijnaldum nummer 10 zal krijgen en Mertens met nummer 14 op de linkerflank zal spelen. Ik vind dit het mooiste maar bij voetbalclubs wordt niet altijd gekozen voor het mooiste

Zonder te investeren kom je niet verder. Mertens Strootman en Wijnaldum zijn goede investeringen voor 20mil. Er hoeven maar 2 spelers te slagen en voor 10mil worden verkocht of 1 keer de CL worden gehaald en het is terug verdient.

En geloof mij in 3 jaar tijd gaat dat wel lukken...

Ajax zet 16mil op 1 speler (groot risico) PSV zet 20mil op 3 spelers (klein risico)

best wel kut als je al een nieuw uitshirt hebt gekocht met lens 9
strootman 6
mertens 9
wijnaldum 10

30 juni 2011 om 19:37

beter koop je voortaan een leeg shirt en laat je pas een naam eropdrukken als de rugnummers bekend zijn

En wat zijn sommige mensen hier toch akelig dom.

Er is hier nu 20x uitgelegd dat PSV het geld niet zomaar heeft gekregen van de gemeente!
Ze hebben hun Eigendom de grond onder het stadion en het trainingscomplex verkocht! voor 48.8 miljoen geloof ik.
Zij hebben Balasz voor 14 miljoen verkocht, Affelay voor 3 en amrabat voor 2. kom je op 19 miljoen.
Hoeveel kosten Mertens, strootman en wijnaldum? juist 18 miljoen.
Dat geld wat ze kregen voor hun grond gaan zij de schulden (gaten dichten) en spelen zij al in op een seizoen geen Champions League.
Dat zelfde geldt voor het geld van de extra sponsoringen ( Zie Freo ) nu extra achter op het shirt van Psv.
Ze willen nog een spits, dat komt uit hun eigen vermogen.
Over een keeper gesproken, als issakson verkocht zou worden gaan zij kijken naar een keeper, PSV wil graag gomes hebben en gomes wil graag naar PSV maar Gomes wil nu ook voor het ''grote'' geld kiezen dat grote geld kan PSV niet bieden als je kijkt dat zij geen spelers meer een jaar salaris willen geven van +- 1 miljoen euro en als je kijkt dat Gomes bij tottenham nu al iets meer dan 2 miljoen op jaarbasis verdiend word dat hem niet of er moet toestemming komen van de toezichthouders etc etc, maar ik geloof dat ik hoorde dat tottenham gomes dit seizoen nog helemaal niet kwijt wil.
PSV zou er goed aangedaan hebben om een goede verdediger binnen te halen want sinds alex (chelsea) is het niet meer het niveau van de CL en PSV wil graag weer elk jaar mee gaan doen met de CL dat redden zij met deze verdediging niet. Dit is min of meer de situatie bij Psv.

30 juni 2011 om 19:08

@toy123,

Geef deze man een groen randje! Eindelijk iemand die het begrijpt. Echt dom volk hier op voetbalzone, sorry dat ik het zeg... natuurlijk niet alle bezoekers he, voor de criticasters!

Over de aankomende nieuwelingen bij Psv:
Mertens- een jongen met een actie, snelheid en flair. Ben echt heel blij dat Mertens, Balazs opvolgt als linksbuiten.

Strootman- naar mijn mening de nieuwe Mark van Bommel, jonge vent met een uitstekend pass en schot in de benen. Gaat PSV heel veel plezier aan beleven. Ik vind hem de beste aankoop van deze 3 .

Wijnaldum- ik hoor vaak dat hij wisselvallig is, echter heb ik Wijnaldum vaker aan het werk gezien en is op de nummer 10 positie gewoon een uitstekende speler. Ik vind hem onderschat.

1 juli 2011 om 08:00

Veel mensen doen het ook om ''jullie'' te treiteren. En ik moet zeggen dat het uiterst vermakelijk is om te lezen

OT. Vind het niet echt kunnen wat PSV heeft gedaan, maar aan de andere kant, nu begint het geld wel te vloeien in de Eredivisie

FC Utrecht gaat nu winkelen bij oa De Graafschap en ADO Den Haag, die clubs gaan vervolgens ook weer winkelen in Eredivisie/jupiler League

Und sofort

Ben benieuwd wat Ajax nog gaat doen op de transfermarkt, ik denk namelijk dat we nog wel een middenvelder en een aanvaller kunnen gebruiken.

1 juli 2011 om 11:33

@ praatmaker en ook een beetje op toy123:

Ik zal direct eerlijk bekennen dat ik me niet uitstekend verdiept heb in de constructie tussen de gemeente eindhoven en Psv, maar ik wil er toch even op reageren.

Iedereen heeft hier weleens op de radio de zin 'let op: geld lenen kost geld' gehoord. Nu kan iedereen wel zeggen dat de gemeente het geld terug zal krijgen en dat PSV het geld niet kado krijgt, en daar zal vast wel een waarheid in zitten, en zeker een Psv-fan zal die waarheid graag willen zien. Maar is het nou direct nodig om iedereen 'dom volk' te noemen die het, meelevend met de hardwerkende belastingbetaler, 'vreemd' vindt dat de gemeente Eindhoven 48 miljoen moet lenen in de financieel onzekere tijden vlak na de recessie, om een voetbalclub geld te lenen die de laatste jaren geen enkel teken van goed financieel beleid heeft getoond, zie het begroten van CL terwijl je EL speelt, terwijl je de laatste jaren overspoeld wordt met de harde feiten die aantonen dat er meer luchtkastelen in de eredivisie spelen dan gezonde bedrijven?

Ik ben dan wel redelijk onbekend op het gebied van Psv, maar als ik in Eindhoven gewoond had zou ik er zeker mijn vraagtekens bij zetten, is dat dan zo vreemd? En natuurlijk weet jij er meer van, bekijk jij het door de Psv-bril én heb je gelijk dat er wel heeel veel mensen over zeuren, maar ik als objectieve voetbalsupporter vind het nieuws rond psv toch op zijn minst passen onder het kopje 'opvallend.'

Al moet ik ook toegeven dat bijna elke club geld leent van de gemeente voor hun stadion. PSV is echt niet de enige. Leningen zijn niks nieuws in het voetbal. Iedereen zal het met me eens zijn dat we beter een gezonde bedrijfstak voetbal hadden kunnen hebben. En zo moeilijk is dat in principe niet, want als elke club zich netjes aan de begroting houdt, is er weinig aan de hand. Ik denk dan ook dat het 'dom volk' van jou de hoogste bazen in het voetbal van tegenwoordig moet voorstellen, en niet de gewone burger die zijn vraagtekens zet bij de vele miljoenenleningen.

heb shirt labyad besteld met nummer 24 :i

en trouwens wijnaldum is nog steeds niet officieel rond.
Ze zouden wel in de afrondende fase zitten maar ja je weet het maar nooit in de voetbalerij.
Feyenoord wil graag een bepaalde door-verkoop-premie en daar waren ze nog niet helemaal over eens. en wat premies en bonussen, maar het lijkt goed te komen tussen Psv, Feyenoord en Wijnaldum.

Wijnaldum zal nog een extra aanvallende impuls geven.
Ik denk dat psv met veel beweging voorin gaat spelen, met een 'storm' van Toivonen erachter.
Ik denk dat zo de opstelling wordt, en dan Toivonen met de punt naar voren.

Verder denk ik dat 'maza' nog verkocht wordt aangezien hij zijn basisrugnummer niet meer heeft.
Voor hem wordt denk ik die Amerikaan gehaald.

Issakson
Manolev
Bouma
Marcelo
Pieters
Hutchinson
Toivonen
Strootman
Wijnaldum
Lens
Mertens
30 juni 2011 om 19:39

Ik zou denk ik Toivonen spits zetten Lens rechts en Wijnaldum achter de spits hoor

Strootman nummer 6
Nummer 9 wordt bewaard voor de spits die nog gaat komen
Mertens nummer 10
Wijnaldum nummer 25 (net als bij Feyenoord)

Dit lijkt mij de meest logische verdeling. Wel raar overigens dat Lens van 9 naar 11 gaat, had dan Toivonen nummer 10 gegeven, en Lens naar nummer 7.. Dan had mertens nummer 11 (net als bij utrecht) kunnen krijgen en had nummer 9 alsnog vrij geweest.

ik ben zelf Psv-er en natuurlijk hardstikke blij dat de gemeente heeft besloten om de grond van PSV te laten kopen en dat ze het vervolgens mogen huren. Maar er zit een huurtermijn aan vast beste Psv-ers dat wanneer ze 2,3 miljoen euro betalen per jaar en 25 jaar later het totale bedrag hebben betaald, ze geen huur meer hoeven te betalen en de grond weer terug in bezit is van Psv, staat gelijk aan een lening. Daarbij niet te vergeten die extra 30 miljoen die ze lenen van het bedrijfslenen in Eindhoven en omstreken ze wel degelijk een lening hebben van zo'n 80 miljoen. Ik snap dat Psv-ers hier hun trots willen behouden, maar wees wel even reeel, het is wel degelijk een lening. Ondanks dat, erg blij met de aankopen!

Ik hink op twee gedachten als je deze selectie ziet, aan de ene kant vind ik de verdediging erg zwak ogen(ondanks dat ze vorig jaar 34 tegen kregen). Bouma bouwt natuurlijk af, en tegenstanders weten nu wel dat rechts de zwakke kant is van Psv(manolev). Afgelopen jaar is eigelijk de druk van de verdediging afgehouden door de dreiging van individueel dreigende spelers als dudzak. Ik ben benieuw hoe dat dit jaar gaat uipakken. Maar gezien de rugnummering zal er in de verdediging van worden uitgegaan met dezelfde als vorig jaar....

Mooi dat PSV de rugnummers eindelijk eens herziet. Vind het mooier als de basiself ook zoveel mogelijk met de eerste 11 rugnummers speelt. Een doekje voor het bloeden, want op zo'n lelijk shirt maakt het eigenlijk weinig uit...

Ibrahim 14. Ben nog altijd erg benieuwd naar hem, aangezien niemand van binnen PSV over hem praat als zijnde directe versterking, maar hij wel met de titel ''toptalent'' gehaald werd.. Heeft iemand hem al een keer aan het werk gezien?

30 juni 2011 om 22:52

@ruuuud

Hij heeft nummer 16. En ik ben ook benieuwd wat hij kan. Heb wel wat dingen van hem gezien in het shirt van Nigeria. Is dus ouder materiaal.

Is een mooie speler. Maar hij zal het ook moeten laten zien. Heb hem nog niet aan het werk gezien. Denk dat hij in de voorbereiding wel kansen gaat krijgen.

Het is nog maar een voorlopige lijst en engelaar vertrekt waarschijnlijk.

psv heeft zich goed versterkt op het middenveld en de aanval, maar de laatste linie echt een probleem. aangezien PSV al 20 mil heeft uitgegeven vewacht niks groots. waarneer word het weer is tijd dat wat PSV talenten doorbreken. heel veel mensen lopen dat op te hemelen, maar aangezien de laatste tijd niks tops doorbreekt, zie ik daat als lulkoek. die depay hoort goed te zijn. waarom een nummer 9 halen. zet hem erneer. ronaldo en patrick kluivert waren ook 17 toen zij debuteerten in Nederland. toch zie ik wel zeker eeen top3 klassering voor Psv, waar de concurrentie natuurlijk doodend is met het twente van co en het top middenveld van ajax. ik wens PSV veel succes voor volgend seizoen en mogen de beste club winnen
(en dat is ajax)

grapke.

30 juni 2011 om 22:51

@ ga_vissen

Depay gaat de voorbereiding mee maken. Daarna gaat hij terug naar de belofte. Hij heeft net 2 loodzware toernooien na een zwaar seizoen erop zitten.

PSV kiest met hem de weg van de geleidelijkheid. Niks mis mee. In 1 seizoen komen er 5 mensen door uit de beloftes. Probeer er daar eerst maar eens 2 in de basis te laten spelen.
Dat zou al helemaal super zijn.

Je kan niet een half elftal inpassen en ook nog voor sportief succes gaan. Die 2 dingen bijten elkaar gewoon.

Mijn reactie is verwijderd? dan nog maar een keer:
Jammer dat Mertens niet 22 krijgt.

Nu met onderbouwing moderators? komt ie:
Zou leuk zijn namelijk, zelfde als Dzsudzsak.

6 is voor Kevin Strootman en 10 voor Georgionio Wijnaldum, maar ik vind dat Dries Mertens een ander nummer moet pakken dan 9 bijvoorbeeld 22. 9 past niet bij een buitenspeler. Of Engelaar moet vertrekken zodat Mertens 8 kan pakken, en ik vind niet dat Jonathan Reis nu weg moet gaan na alles wat PSV voor hem heeft gedaan, hij verdiend nummer 9 en anders moeten ze maar een spits zoeken voor nummer 9...

PSV moet gewoon meerjarig voor Reis kiezen want hij heeft al laten zien dat hij het kan, en hij kan mee voetballen met de buitenspelers, die niet zo veel voorzetten zullen gaan geven maar meer voor de actie gaan en dan het schot denk ik.

oke, ik zeg alleen dat het zinloos is dat als je toptalenten heb. dan moet je niet een nummer 9 kopen. je hebt toivonen. waar wil je anders wijnaldm neerzetten. dan komt hij op de bank. het zou handig zijn als deze jongen de nummer 2 achter toivonen zou zijn. oke ik snap jou punt over beloftes. maar waarom dan 20 miljoen investeren. dat maakt de speeltijd vrij klein. dat is weer niet handig. maar ja, dat is Psv. als deze talenten toch zo groot zijn, zie ik ze de komende 2 maanden weer terug.

als die keeper blijft en de verdediging blijft intact zal psv niet om het kampioenschap meedoen. Daarvoor zijn de doelman en de verdediging te zwak. Wat betreft strootman en mertens heeft psv goed ingekocht maar de komst van wijnaldum begrijp ik niet. Uitgerekend tegen psv thuis speelde hij sterk maar voor de rest was hij vooral onzichtbaar en met zijn positie als aanvallende middenvelder veel te weinig dreigend en te weinig rendement gehad voor feyenoord. Wie zegt dat dit bij psv beter wordt. Ik verwacht juist dat het middenveld wat meer tegen de verdediging zal spelen om de verdedigers te onlasten. Prioriteit voor versterkingen heeft psv juist achterin nodig

Mij lijkt Strootman, zo goed al zeker nummer 6 / Mertens nummer 10. Spits/ Reis nummer 9 en Mocht wijnaldum komen, nummer 22 of 8, mocht Engelaar vertrekken.

Ik zou verwacht hebben dat Engelaar een hoog nummer zou krijgen en dat Strootman nummer 8 over zou nemen!

Het lijkt er dus op dat Hutchinson komend jaar bankzaken gaat doen

Uit de rugnummers kan je nog niet heel veel afleiden, aangezien een laag rugnummer niet hoeft te betekenen dat je ook daadwerkelijk in de basis staat! Kijk maar naar Koevermans en Amrabat (resp. 10 en 11) vorig seizoen...

Mertens heeft schijnbaar aangegeven het liefst onder rugnummer 22 te spelen. Opvolger van Dzsudzsák, lijkt me dan ook vrij logisch! Dan zal Strootman waarschijnlijk 6 krijgen en zal Wijnaldum naar 10 gaan, waardoor 9 open blijft voor de nieuwe spits (moch die er komen). Verder heb ik ergens in de wandelgangen gehoord dat die Tim Ream waarschijnlijk komt (op de Engelse Wikipedia heeft hij zelfs even voor PSV gespeeld, maar dat is alweer veranderd! Zegt natuurlijk niets ;-) !!) en dat die dan onder 14 zal spelen!

Wat verder opvalt:
* Alle verdedigende rugnummers zijn op de schop gegooid, niemand speelt meer met hetzelfde als vorig jaar! Vind dit eigenlijk wel mooier, 2-4-3-5 staat wat mooier dan een verdediging 25-2-18-14
* Lens naar 11, eigenlijk ook niet meer dan logisch. Vleugelspelers horen niet onder 9 te spelen, maar onder 7 of 11. Aangezien 7 al bezet is, blijft 11 over!
* Labyad van 24 naar 20: misschien niet echt een spectaculaire verandering voor de buitenstaanders, maar het zou menig Psv-supporter door het hoofd zijn geschoten dat dit het oude rugnummer van Afellay is! Hopelijk gaat dit iets zeggen, want die Labyad is écht een enorm talent!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren