Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik ga uit van feiten en dan zeg ik: Mario heeft het niet goed gedaan’

Laatste update:

Als voetballer was Wim Rijsbergen jarenlang van grote waarde voor Feyenoord. Dat de Rotterdamse het afgelopen seizoen door een diep dal ging, heeft de oud-verdediger dan ook niet onberoerd gelaten. “Die 10-0 bij PSV was een totale vernedering, alles ging mis”, vertelt hij aan Voetbal International.

“Niet alleen tactisch, maar ik verbaasde mij ook over de houding van de spelers. Ik zou vroeger een paar tegenstanders omver hebben gezaagd, heel zeker”, vervolgt Rijsbergen, die zich erover verbaasd heeft dat trainer Mario Been zijn baan behield na het echec in Eindhoven. “Iedere andere trainer dan Mario Been was na zo'n nederlaag met de grond gelijk gemaakt. Normaal gesproken was hij eruit gevlogen en had iedereen geconstateerd dat hij er niks van bakt.”

/

Been en Rijsbergen werkten in 2006 nog samen, toen ze allebei op het WK actief waren als assistent van Leo Beenhakker, destijds bondscoach van Trinidad en Tobago. “Mario kan goed met spelers omgaan en ik weet dat hij een boodschap kan overbrengen. Ik kan niet oordelen over zijn werkwijze bij Feyenoord, weet niet wat hij elke dag doet. Ik ga uit van de feiten, van het aantal behaalde punten. En dan zeg ik: Mario heeft het niet goed gedaan. Punt.”

“Misschien had Mario er verstandig aan gedaan Willem van Hanegem erbij te betrekken, toen die zich aanbood”, zegt Rijsbergen, die de toekomst van Feyenoord met angst en beven tegemoet ziet. “We hebben aardige talenten. Maar ja, als die zich een beetje ontwikkelen, worden ze weggekaapt. Daarom blijft het een moeilijk verhaal.”

Had Mario Been afgelopen seizoen ontslagen moeten worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is dit het nieuwe ''geheime'' lid van de RvC mijnheer Blokland?

22 juni 2011 om 17:43

Hij is net aan de slag gegaan in Indonesië volgens mij. Het is in ieder geval wel een Feyenoordheld van vroeger, een echte Feyenoorder.

22 juni 2011 om 17:58

het 1e wat in mij opkwam toen ik dit interview zag!

100% mee eens.

Mario Been heeft afgelopen seizoen met Feyenoord flink gefaald. Zeker gezien het talent wat hij tot zijn beschikking had. Ondermaats. Ik heb me er aan gestoord dat er steeds mensen bij zijn die menen dat hij er het maximale uit heeft gehaald. Onzin natuurlijk.

22 juni 2011 om 15:29

Inderdaad hij heeft gefaald. Toch ben ik blij dat Mario Been niet is ontslagen. Feyenoord heeft een jonge ploeg en ik denk dat telkens een andere trainer niet goed zou zijn voor de ploeg. Laat Mario Been maar een tijdje trainer zijn van Feyenoord.

22 juni 2011 om 15:35

Ik denk dat we maar eens moeten ophouden door te zeggen van feyenoord heeft een jonge ploeg.

Ze hadden veel beter moeten presteren met wat ze hadden
Ik denk dat als je spelers als Fer, Wijnaldum en castaignos in je team hebt
dan moet je heel goed kunnen voetballen
EN DAT Werd Niet Gedaan

En ja ik weet dat Fer geblesseerd raakte
maar Leerdam deed het naar behoren goed

22 juni 2011 om 15:36

@ rbn_

Ik denk ook dat Feyenoord er goed aan heeft gedaan om Mario niet te ontslaan, maar hij heeft het zeker niet goed gedaan. Hij zal er aankomend seizoen meer uit moeten halen.

22 juni 2011 om 15:38

Inderdaad, hij moet volgend seizoen beter presteren. Toch denk ik dat het weer zwaar gaat worden. Vooral als Fer en Wijnaldum ook nog eens weggaan. Flinke domper dat Castaignos verkocht is voor een relatief laag bedrag, je zag vooral in 't 2e seizoenshelft dat hij aardig op dreef was.

22 juni 2011 om 16:03

Ik ben het met je eens dat het weinig nut had gehad wanneer ze Been hadden ontslagen, ook al heeft hij het dit seizoen gewoon erg beroerd gedaan, ze hadden natuurlijk ook gewoon erg veel pech dit jaar. De tweede helft van het seizoen ging het (gelukkig) al weer wat beter en hebben ze nog een aardige indruk achter kunnen laten.

Ik vind het argument van leeftijd vrij onzinnig worden, dit wordt constant als excuus gegeven maar dat is gewoon te makkelijk. Een voorbeeld is de klassieker, Ajax - Feyenoord in September 2010, de gemiddelde leeftijd van Ajax was 23, de gemiddelde leeftijd van Feyenoord was 24.

Er zijn dit jaar structureel domme fouten gemaakt en daarnaast hebben ze ook structureel veel pech gehad met betrekking tot blessures enzovoort.

22 juni 2011 om 16:05

Het is niet alleen leeftijd, ik ben sowieso tegen dat trainers snel worden weggestuurd. Man United had Ferguson ook wel snel weg kunnen sturen maar ze houden telkens vertrouwen in hem en je ziet het resultaat. Het is natuurlijk anders maar zo zou ik het ook graag bij Feyenoord met Been, bij Ajax met Frank e Boer en later bij Psv met Cocu willen zien.

22 juni 2011 om 19:31

Je kan trainers ook te lang kansen geven..niet alle trainers behalen succes omdat ze lang bij een club zitten.

22 juni 2011 om 15:35

Die mensen moet je ook niet serieus nemen. Ook niet die mensen die steeds riepen dat geen enkele andere trainer het beter zou doen met deze selectiegroep, lariekoek!

Been heeft in mijn ogen ook gefaald. In zijn eerste jaar heeft hij het natuurlijk leuk gedaan met die vierde plek, maar dat kwam ook meer door de grote jongens die er toen nog speelden. Dit seizoen ging er veel mis. Ik moet bekennen dat Feyenoord ook wel veel pech heeft gehad, met blessures en sommige resultaten, maar je moet ook naar Been kijken. Been maakt jonge spelers niet beter. Sommige jongens blijven steken in hun ontwikkeling. Die worden niet beter, terwijl dat juist wel zou moeten. Ik vind dat Been ook niet duidelijk is in zijn keuzes. Hij heeft dit seizoen met veel verschillende spelers gespeeld. Steeds maar weer andere spelers ineens op de tribune zetten terwijl ze een week ervoor nog in de basis speelden. Last but not least, Been is tactisch niet sterk. Hij laat verkeerde spelers spelen, zet sommige jongens op verkeerde posities neer en kiest vaak niet voor de juiste elf. Dit seizoen ging het slechter, maar alsnog had Been met dit team rond de 6/7 plek moeten eindigen.

Elke andere trainer was keihard afgemaakt en zeker na die 10-0 nederlaag ontslagen. Maar omdat Been een jongen van de club is mocht hij aanblijven. Ik denk dat als Feyenoord dit seizoen een stap wilt maken ze echt met een andere trainer verder moeten. Het klinkt misschien raar, maar Jean Paul van Gastel zou ik een goede keuze vinden. Die heeft bij Feyenoord B1 bewezen dat hij om kan gaan met jonge jongens en die ook duidelijk beter kan maken. Hij heeft ook een mondje en misschien heeft hij ook meer invloed op die jongens dan Been. Natuurlijk is hij onervaren als hoofdtrainer, maar ik denk dat hij het echt wel beter zal en gaat doen dan Been.

Één ding staat helaas wel vast; Been zal niet ontslagen worden en komend seizoen wordt er weer niet het maximale uit de spelersgroep gehaald.

22 juni 2011 om 15:41

@ El Fenomeno

Ik denk dat Been aankomend seizoen wel zal moeten presteren, anders kan hij de laan uit. Niet veel trainers krijgen een 2de kans. Als hij daar ook niets mee weet te doen dan denk ik dat het voorbij is voor Mario, al zal dat ook afhankelijk zijn van de lengte van zijn contract. Feyenoord zit er natuurlijk niet op te wachten om een trainer af te kopen.

22 juni 2011 om 15:46

@ hen_nie

volgens mij loopt z'n contract na komend seizoen af en heeft van geel nog geen nieuw contract aangeboden...been heeft t dus zelf in de hand. presteerd ie, dan krijgt ie vast een nieuw voorstel. presteerd ie niet, dan zit ie na komend seizoen zonder club

23 juni 2011 om 02:20

Ik ben het overal wel met je eens. Maar vooral deze paar zinnen wat je schrijft, vind ik niks behalve de waarheid! : '' Last but not least, Been is tactisch niet sterk. Hij laat verkeerde spelers spelen, zet sommige jongens op verkeerde posities neer en kiest vaak niet voor de juiste elf.''

Mario is ook naar mijn mening tactisch erg slecht. Ik vind dat hij de rest nog wel dergelijk beheerst. Vooral het feit dat hij spelers kan motiveren, en hij is vastberaden. Maar tactisch is het zo slecht dat de rest al geen zin meer heeft.

22 juni 2011 om 15:38

Ben ik het ook wel mee eens... de andere kant van de medaille is dat Feyenoord geen geld heeft een andere trainer aan te stellen behalve dan Paul van Gastel die nog geen ervaring heeft bij de senioren. Ook al denk ik wel dat dit volgend jaar wel moet gaan gebeuren. Van Gastel in de staf van Been en dan aan het einde van het jaar zijn plek innemen... Hij heeft het goed gedaan bij de jeuagd... kent ze dus ok allemaal en weet daarom wat ze wel en niet kunnen waar ze het beste uit de verf komen...

22 juni 2011 om 15:50

@ Shenky

Ze hadden hem ook niet moeten ontslaan, want daar was geen geld voor. Echter is het onzin dat velen stellen dat hij naar de mogelijkheden gepresteerd heeft.

22 juni 2011 om 16:17

Een trainerskoppel Van Gastel / Gio staat al onder contract. Kost dus niks extras en je kunt Been 1 jaar op non actief zetten. Lijkt mij de beste oplossing..

22 juni 2011 om 19:57

Dat is natuurlijk wel een hele grote gok... is een erg jong en onervaren duo.... Gio is er uberhaupt pas een jaar uit en heeft nog nooit gecoachd lijkt me niet dat je daar meteen in moet stappen

22 juni 2011 om 15:40

Ik ben het helemaal met je eens hoor, Mario is gewoon geen goede trainer. Zeker niet voor deze jonge selectie die een strakke hand en veel trainingsuren nodig hebben.

Echter ben ik het er pertinent mee oneens dat jij zegt dat hij het veel beter had moeten doen met het talent dat hij ter beschikking had. Het valt namelijk heel erg mee met het talent bij Feyenoord, vergeleken met veel andere teams staat er veel talent, maar er staan ook zat droeftoeters tussen die het niveau danig verpesten. Verder heb je met talenten ook de onvermijdelijke wisselvalligheid. Mario maakt niemand beter en moet daarom weg, maar hij presteerd ongeveer naar behoren met dit zootje ongeregeld dat zich de Feyenoordselectie noemt.

22 juni 2011 om 15:47

@ Lionelhans

Fer en Wijnaldum behoren tot de beste middenvelders van de Eredivisie. Ron Vlaar is een van de betere verdedigers in de Eredivisie en De Vrij deed het prima. Natuurlijk heeft Feyenoord wat pech gehad met blessures en dergelijke, maar als je het elftal van Feyenoord vegelijkt met die van Heracles, Roda en ADO dan kom ik tot de conclusie dat Feyenoord ondermaats gepresteerd heeft.

22 juni 2011 om 16:06

Fer en Vlaar behoren tot de talentvolste middenvelders van de Eredivisie. Alleen op een goede dag zijn ze ook echt een van de beteren, maar door de wisselvalligheid van deze talenten spelen ze ook veel wedstrijden ronduit slecht. Vlaar en de Vrij zijn allebei fantastische verdedigers voor de eredivisie, alleen Verthongen en Alderweireld zijn als centrum iets beter. Voor de rest is het janken geblazen hoor, komend seizoen nog erger als vorig seizoen. We hebben nog steeds geen spits, geen goede vleugelverdedigers, geen ervaren controleur op het middenveld en ga zo maar door. Ook de breedte van de selectie laat (mede door blessures) te wensen over. Als Vlaar wegvalt speelt Bahia, als Wijnaldum wegvalt speelt van Haaren en ga zo maar door. Mensen verwachten veel te veel van Feyenoord op dit moment. Het talent is er absoluut, maar alleen een echte toptrainer zou dit er ook uithalen denk ik. Mensen in de categorie van Gaal, Adriaanse of Hiddink.

22 juni 2011 om 15:47

ik denk juist dat Been naar de mogelijkheden gepresteerd heeft en dat de ploeg minder talentvol is als velen willen doen laten geloven.

22 juni 2011 om 15:49

@ Villian

Wijnaldum? Fer? Vlaar? Welke subtoppers hebben dit soort spelers op cruciale posities ter beschikking. Wijnaldum en Fer zijn wel degelijk grote talenten en behoren tot de beste middenvelders van de Eredivisie. Mario heeft in mijn ogen gefaald en zal het aankomend seizoen beter moeten doen om het vertrouwen te behouden.

22 juni 2011 om 16:26

klopt, maar met 3 talenten red je het niet. Spelers als Leerdam, Mokotjo, Biseswar, Ryo, Mulder, Van Haaren en Indi zijn middelmatige talenten, die alleen opvallen omdat ze op jonge leeftijd veel spelen bij gebrek aan beter.
Fer, Wijnaldum, De Vrij en Castagnios zijn een toegevoegde waarde, al zijn ze nog te wisselvallig waardoor je er niets van kan verwachten. Vlaar vind ik geen talent meer, werd tijd dat hij eens op zou staan. Dat heeft hij prima gedaan afgelopen seizoen.
Al met al niet een selectie waarmee je voor europees voetbal kan spelen.

22 juni 2011 om 17:08

Ik denk dat zowel Utrecht, Groningen, Ado en ook Az een beter as hebben hoor..
Vooral Utrecht en Ado hebben een sterke, talentvolle en constantere as, waar Feyenoord slechts van kan dromen op dit moment.

22 juni 2011 om 17:34

Mario heeft het met deze jonge ploeg toch redelijk gedaan.
Ik verwacht wel dat hij dit jaar bij de eerste 8 staat tijdens de winterstop,anders moet er iemand anders komen.want al kan hij nog zo geweldig omgaan met de Groep het gaat om de punten.
Als ze dan maar niet Wim Rijsbergen halen dan zijn er veel rode kaarten opkomst haha.

22 juni 2011 om 19:45

Ik ben het compleet eens met jou! Iedereen ziet dat mario heeft gefaald, behalve de mensen die hem eruit kunnen kikken. Zeer teleurstellend is dit.

22 juni 2011 om 19:54

@ feyenoordrsd

Ik denk ook niet dat ze Mario hadden moeten ontslaan, daar was immers geen geld voor en Mario lijkt me ook niet het type dat zonder een koffer met geld wil opstappen. Echter heb ik net van iemand vernomen dat zijn contract volgende zomer afloopt. Het zal nu dus een kwestie van presteren of vertrekken worden.

22 juni 2011 om 20:23

Heb er weinig vertrouwen in dit seizoen, mario blijft trainer en denk dat Wijnaldum en Fer ook beseffen dat ze een jaar weggooien in hun ontwikkelen als ze blijven trainen onder mario. Die man heeft geen dicipline en probeert zijn zogenaamde voetbalkennis te verbloemen met 'humor'

Doe mij verbeek maar, de man met de harde hand en dicipline, zie AZ, schat hun niet kwalitatief veel beter in, maar ze preseteren het wel om europees voetbal te halen en vierde? te worden.

Hij heeft wel een punt.. Maar de laatste periode begon Feyenoord weer goed te draaien vind ik.
Iedere club heeft wel eens een dip, hopelijk doet Feyenoord volgend jaar gewoon weer mee om een plek bij de eerste 5 en een paar jaar daarop voor het kampioenschap!

22 juni 2011 om 15:33

Haha uit op een groen randje? nee grapje
Maar ja ik denk dat het nog wel een jaartje of 10 gaat duren voordat Feyenoord serieus mee zou kunnen doen om de titel. Zo snel gaat het allemaal niet.

22 juni 2011 om 16:01

Het is gewoon mijn mening he
Je hebt idd wel gelijkt met dat het misschien nog wel 10 jaar kan duren maar ik verlang weer naar een 'spannende' klassieker tussen de nummer 1 en 2: Ajax en Feyenoord! Dan hoop ik natuurlijk wel dat Ajax de nummer 1 is

22 juni 2011 om 19:36

Spannende klassieker zal de rest van Nederland een rotzorg zijn..zo'n wedstrijd als afgelopen keer tussen ajax en twente was minstens zo spannend..1 van de meest spannende wedstrijd die de eredivisie tot nu toe gehad heeft omdat in die ene wedstrijd het kampioensschap werd beslist.
Klassieker bestaat allang niet meer en werd te overhyped door de media..
Feyenoord is al zo'n 30 jaar ofzo een beetje de top van de subtop..kampioensschappen gingen 9 van de 10 keer tussen ajax en psv. Leuk die onderlinge strijd tussen ajax en feyenoord, maar buiten de randstad wordt er al lang zo heftig niet meer naar gekeken hoor..op de uitzonderingen na.

22 juni 2011 om 20:08

Haha wat een onzin ''paddepoel'' Feyenoord is helemaal niet de top van de subtop de laatste 30 jaar, wat een onzin. Feyenoord heeft altijd meegestreden met de top en de laatste grote prijs was toch echt voor Feyenoord. Alstublieft denk na voordat je zo'n onzin uitkraamt.

Heeft ie wel een punt. Goed dat hij is aangebleven, het is ook afhankelijk van de mentaliteit van de spelersgroep. Hierbij kunnen we blijven refereren naar de wedstrijden met Psv. Dat heeft in mijn ogen niet alleen te maken met Marcel Meeuwis en Ryo Myachi.

Eigenlijk heeft hij wel gelijk! Als je Fer, Bieseswar, Wijnaldum, Castaignos, Vlaar, Miyaichi heb hoor je gewoon bij de beste 8 te zijn alleen de de backs zijn van uitzonderlijke slechte kwaliteit!

Ik weet zeker dat een Verbeek met dit team wel top 8 heeft gehaald, Hij maakt jongens fitter en beter!

22 juni 2011 om 15:31

Maar als de rechtsback Swerts is net gehaald, dat is dan ook zonde van het geld geweest als die niet voldoet. Verder heb je linksback de Cler, ben nooit een fan geweest, maar wel tot voor kort international. Als dit dan je slechtste speler is moet je toch zeker top 5 ofzo kunnen eindigen.

De enige die nog vertrouwen heeft in Been is Been zelf. Een luie amateur psycholoog die denkt dat je met een paar standaard trainingsvormen en zeggen; 'je kan het jongen' het beste uit je team haalt. Misschien een beetje overdreven, maar Been doet niks anders dan klagen over de spelersgroep en de moeilijkte situatie waar hij in zit. Deal with it of stap op!

Of hij ontslagen had moeten worden weet ik niet. Zoiets kost een hoop geld en het is maar de vraag of het iets had op gelost. Wel ben ik van mening dat hoewel de selectie misschien niet geweldig is, Mario slechter presteerde dan noodzakelijk.

Een plek in linkerrijtje had dit elftal zeker moeten halen, maar zelfs subtop had ik mogelijk geacht. Maar goed, een trainer is ook afhankelijk van de spelers, maar Mario heeft ze in ieder geval wel onder hun kunnen laten spelen over een heel seizoen bekeken.

Ik kan geen fout bespeuren in zijn woorden... Gooi nu een trainerwissel erdoor voordat je het hele seizoen ermee moet werken of tijdens het seizoen moet wisselen !!!!

Nouja dat is natuurlijk waar. Eigenlijk heeft hij het belabberd gedaan. Als het volgend seizoen zo blijft dan vliegt hij er heus wel uit. Maar moet wel zeggen dat ze het aan het eind van het jaar best leuk deden.

22 juni 2011 om 15:42

De groep moet natuurlijk wel groeien over een seizoen maar als Wijnaldum & Fer weggaan, Castaignos is al weg en Ryo niet gehuurd wordt wordt het misschien nog lastig om beter te preseteren aangezien Feyenoord weinig tot geen geld wat ze voor bovengenoemde mogen investeren.

De investeerders zouden misschien iemand kunnen halen maar dat moet je ook nog maar is zien bovendien kan iemand niet de gevaarlijkste 3 spelers binnen je selectie opvangen.

Hij had meer uit deze selectie kunnen halen, of zelfs moeten, maar als Been ontslagen zou worden, waar moet je een betere trainer halen?
Ik ken namelijk niet veel trainers die beter zijn dan Been en Feyenoord willen trainen.

22 juni 2011 om 15:36

Meen je dit ????

Beetje kort door de bocht, op dit moment zijn er meer dan genoeg trainers die feyenoord kan vragen maar dat doen ze niet omdat ze Been hebben.

Feyenoord is nog steeds een mooie club voor trainers dus daar ligt het niet aan...

Persoonlijk zou ik R. Jans een goede trainer vinden en die zie ik de switch wel maken of neem is een type Mcclaren uit Engeland

22 juni 2011 om 15:50

Nou, ik vind Ron Jans een sympathieke man, maar of het nou zo'n denderende trainer is?hij is niet eens hoger geëindigd als Feyenoord, met een aanzienlijk betere selectie. En om korte metten te maken met andere opties; John v/d Brom en Huistra zouden dit niet doen tov Ajax.
Uiteidelijk kom ik op van Veldhoven en Bosz uit, en dan heeft Bosz meer bewezen, verder zijn er niet veel haalbare goede trainers, en een type mcclaren? die heb je niet veel..

22 juni 2011 om 17:34

Als Bosz zou komen dan breek bij de supporters de pleuris uit, dat kan ik je wel vertellen.
Bosz was als speler wel een goede waarde op het veld maar daar buiten een sfeer verzieker.
Als TD bij Feijenoord heeft hij een grote schuld achter gelaten door aankopen die te zielig waarden voor worden .
Daarnaast heeft hij door een paar toppers terug te halen voor veel geld ook de salaris last van Feijenoord te hoog gemaakt, waar nu nog de resultaten van merkbaar zijn.
Zo veel beter deed Bosz het niet als Been.
Terwil Bij Heracles al een goede basis was neergelegd door Verbeek

En als hij nou van VVV venlo gewonnen had en zich had kunnen plaatsen voor voorrondes Europa League. Zou hij het dan nog zo slecht gedaan hebben. Maar ik ben er wel mee eens dat hij met het materiaal dat hij tot beschikking had veel betere resultaten had kunnen halen.

De feiten spreken inderdaad niet in het voordeel van Been en de supporters zullen ook inzien dat een andere trainer het beter kan doen.

Aan de andere kant is dit de enige trainer die zoveel krediet heeft dat hij na zo'n slecht seizoen nog niet onder druk gezet word door de fans.

Van hanegem moet echt ze mond houden. Die vent heeft zelf in jaren niks bewezen en toch heeft hij constant commentaar op feyenoord (en tussendoor in elke column ook op ajax). Ik vind het bestuur eindelijk een keer goed bezig in Rotterdam, wat moet je dan doen? Elk jaar 2 verschillende coaches op de bank?
Het voetbal begint alweer beter te worden maar toch vindt iedereen het tijd om alles af te kraken.

22 juni 2011 om 18:06

gelukkig gaat dit stuk ook over van Hanegem...

22 juni 2011 om 19:37

hahaha, hou op man..stukje wel gelezen hierboven..dit gaat niet over van Hanegem hoor.

Deze man blijft mij verbazen vandaag; vanmorgen al een onzinnige uitspraak dat het eigenlijk heel makkelijk is om trainer van Real Madrid te zijn en nu vind hij het nodig om een collega de grond in te boren.
Als deze man werkelijk verstand van het spelletje had was hij nu geen trainer in Indonesie!

Mario heeft het het afgelopen seizoen niet fantastisch gedaan, maar als het op dit moment ergens lastig is om trainer te zijn dan is het wel bij Feyenoord. En op basis van de 2e seizoenshelft zou ik Mario nu nog niet ontslaan.

Hij leeft duidelijk in het verleden en kijkt tevens ook alleen maar naar de eindstand.

Rond de winterstop stond Feyenoord er toch dramatisch voor en daarna heeft het team zich herpakt en een hele goede 2e seizoenshelft gedraaid. Een ander zal het heus niet beter doen en een trainerswissel kost weer heel veel geld. Laat Mario nou maar gewoon zitten en ze eindigen komend seizoen ergens rond de 7e plaats.

Een medewerker van feyenoord weet te vertellen dat Harm van Veldhoven mogelijk volgend seizoen in de dugout gaat zitten bij Feyenoord. Dit moet echter nog blijken, maar mocht dit waar zijn, zou ik dit een goede zet van Feyenoord vinden.

Bij nec gooide die al iedere week een speler naar het 2de. hier begon die makaay de grond in te trappen. de Cler kon opzoute en een dag later had mario al spijt
hij bleef fan van bruins elke zondag weer de enige fan in de kuip. had die er allang uit moeten gooie.
soms snapte ik totaal niks van ze wissels ( kan ook aan mijn leggen).
van mij mag die weg zoniet tot de winterstop de kans geven en ontslaan als het zo doorgaat.

Ik heb niets tegen Mario Been ofzo en dat hij slecht is als trainer, Maar laten we duidelijk zijn het gaat niet om Been maar om Feyenoord dus ik bedoel daar mee, er moet een andere trainer komen met ervaring. Mario Been mag wel een Rotterdammer zijn maar het gaat om Feyenoord. Kijk net zoals toen bij Ajax met Marco van Basten goeie trainer alleen de stap naar Ajax was gewoon te groot voor hem en wordt het eens een keer tijd voor een nieuwe trainer...

Zow en dat is de volgende die gaat sneuvelen. Iedereen rolt in rotterdam over elkaar heen om maar lekker belangrijk te zijn. De volgende trainer zal de eerste maanden wederom op handen worden gedragen en na een half jaar steken de judassen de kop weer op. De onrust zal op deze manier blijven.

Dit team stelt ook wel niet zo veel voor. Ik moet van der Gijp gelijk geven. Als je de basiself analyseert dan kom je maar 1 dragende speler tegen en dat is Ron Vlaar. Op zich is Wijnaldum de enige speler die op het niveau van de Nederlandse top zit.
Ik vind Feyenoord een subtopper die zich moet meten met AZ en Groningen. Dat is een reele doelstelling.

22 juni 2011 om 16:09

Dat is gewoon geen realistische doelstelling, waarom verwachten mensen nou gelijk alweer zoveel? Feyenoord is vorig seizoen 10e geworden en alleen maar verzwakt, waarom zouden ze zich dan moeten meten met Az en Groningen? Komend seizoen zal Feyenoord weer concurreren met Heerenveen en NEC enzo, hoger dan een 10e plaats zit er helaas echt niet in..

22 juni 2011 om 16:29

Wijnaldum heeft een dramatisch seizoen achter de rug. Alleen na de winterstop heeft hij in een paar wedstrijden wat goals gemaakt. Wijnaldum is absoluut geen Nederlandse top, nog niet.

Been heeft er een puinhoop van gemaakt. Punt. Kan niet omgaan met oude spelers, die niet op de juiste manier gebruikt zijn. En maakt ook jonge spelers niet beter en loopt dan te zaniken dat hij geen oudere spelers heeft. Had gewoon Willem er bij moeten nemen, maar dat vond hij weer niet goed op 1 of andere manier.

Ik kan niets anders dan concluderen dat hij 100% gelijk heeft. Het is dat Mario zoveel krediet heeft/had en Feyenoord natuurlijk ook weer een bepaalde afkoopsom zou moeten betalen als ze Mario zouden willen ontslaan, maar anders was hij al lang weg, hoeveel sympathie ik ook voor deze man heb...

Rijsbergen heeft gelijk, Been heeft gefaald,
In de as heeft hij De Vrij, Vlaar, Fer, Wijnaldum en Castaignos, met talenten als Cabral en Ryo.
Daarmee moet je de play-offs makkelijk kunnn redden. Alleen had hij eerder die Mulder uit doel moeten trekken, die gozer is gewoon niet goed genoeg, verhuur hem lekker.

Wat me ook opvalt, is dat je spelers als Vlaar, Fer, Wijnaldum toch niet meer als talent kunt zien, spelen al jaren in Feyenoord 1, maar ik mis de doorontwikkeling van die spelers (ze worden niet beter), ook dat mag Been zich aantrekken.

Hij heeft mazzel dat hij en een echte clubman is en dat Feyenoord geen geld heeft om zijn contract af te kopen, maar anders zou hij al lang weg zijn.

22 juni 2011 om 16:23

Het probleem ligt ook niet bij deze spelers, maar juist bij de rest. Die zijn van zo'n dramatisch niveau dat er niks te behalen is. Ook zijn deze talenten nog erg wisselvallig. Tel hier nog wat pech en veel blessures bij op en je hebt een 10e plaats. Komend seizoen is de selectie van een nog lager niveau zonder spits en waarschijlijk zonder Fer en Wijnaldum, dus zullen we weer voor de plaatsen 9-14 spelen. Ik snap echt niet waarom mensen nu gelijk al zoveel verwachten van dit zeer jonge Feyenoord team..

22 juni 2011 om 16:35

Omdat Feyenoord niet zo jong meer is, ter vergelijking, Ajax is met een jonger team kampioen geworden.

Wat ik al eerder schreef: de talenten van weleer hadden zich door moeten ontwikkelen en de kar moeten trekken, dat hebben ze niet gedaan en dat mag Been zich aanrekenen.
Zij spelen net zo lang in Feyenoord 1 als pakweg Vertonghen en Van der Wiel bij Ajax, maar die hebben zich wel doorintwikkeld.

Je wint of verliest geen wedstrijden omdat je De Cler of Swerts opstelt, die spelen mee met het niveau van de rest. Nee, Fer, Wijnaldum, Vlaar, die gasten moeten de rest op sleeptouw nemen, maar zij doen dat niet, terwijl ze er wel de kwaliteiten voor hebben.

22 juni 2011 om 16:57

De talenten van Feyenoord zijn jonger, enkel de niets toevoegende figuren zijn ouder. Vooral de Cler en van Dijk trokken de leetijd sterk omhoog.

Het is natuurlijk totaal onrealistisch dat jonge talenten het hele team op sleeptouw moeten nemen. Van Vlaar mag je dat verwachten als aanvoerder, van Fer en Wijnaldum (nog) niet. de Cler en Swerts voetballen niet mee, maar belemmeren juist het spel van de anderen, doordat die ook de hele tijd met geknepen billen hun in de gaten moeten houden.

Ik ben wel met je eens dat de talenten zich niet goed ontwikkelen, maar na de winterstop ging dat al beter, met vooral de Vrij, Castaignos, Wijnaldum en ook Biseswar die (grote) stappen hebben gezet.

22 juni 2011 om 18:27

Je hebt gelijk over Fer en Wijnaldum, want qua leeftijd kan je ze nog ''talent'' noemen, maar Ron Vlaar is toch al 26 jaar, dus die kan je sowieso geen ''talent'' meer noemen!

Het lijkt wel alsof iedereen die ook maar iets met Feyenoord heeft, kritiek heeft op Mario Been.
Terecht is het uiteraard wel, ik durf te wedden dat zelfs onze Rutten het beter had gedaan.

De enige reden dat hij er nog staat: Feyenoord kan zijn contract niet afkopen.

22 juni 2011 om 16:23

Rutten heeft op een haar na de Eredivisie niet gewonnen en is tot de kwartfinales van de Europa League gekomen, misschien is hij niet helemaal geslaagd dit seizoen maar om nou te zeggen dat ie echt mislukt is vind ik ook wel erg ver gaan.

22 juni 2011 om 16:26

Kom nou, Rutten had het beter gedaan? Die wist met het beste team van de eredivisie en het grootste budget vorig seizoen het totaal te verpesten. Als Rutten de trainer was had hij Auassar en Schaken iedere keer ingezet, want het lijkt wel of hij het eng vind om een jeugdspeler te brengen. Ik denk zelfs dat Rutten de enige trainer in de eredivisie is die het slechter gedaan zou hebben.

Ontopic: Mario is als trainer niet goed genoeg en de selectie is niet goed genoeg, resultaat: een tiende plaats en komend seizoen geen uitzicht op verbetering helaas.

22 juni 2011 om 20:49

Rutten kan geen kampioen worden, met welke selectie dan maar ook. Het feit is wel dat hij spelers beter kan maken, iets wat ik Mario niet heb zien doen. Dus ik denk dat Rutten het zeker wel beter had kunnen doen, alleen de tweede seizoenshelft niet.

ON: Mario heeft het de tweede seizoenshelft goed gedaan, maar het is gewoon geen toptrainer. De supporters van feyenoord willen dat er sprookjes gebeuren, maar ik denk dat het met deze selectie volgende jaar maximaal de 7e plaats gehaald kan worden, want er is geen geld om versterkingen te halen en de goede spelers staan op het punt om weggehaald te worden. Zo is het natuurlijk moeilijk om ver te komen in de eredivisie.

22 juni 2011 om 21:36

Nou ik zou niet weten wie Rutten beter heeft gemaakt hoor.. alleen Dzudszak presteerde nog redelijk, maar dat was altijd al een topper voor de eredivisie. Ook onder Mario zijn spelers beter geworden, maar niet genoeg voor zo'n talentvolle selectie.

Ik denk dat de 7e plaats totaal onmogelijk is met deze selectie, zeker in combinatie met de matige trainer. De selectie is nog slechter geworden ten opzichte van vorig seizoen, dus ik zie niet in waarom het dit seizoen beter zou gaan.

Sorry hoor, maar iemand die adviseert om Van Hanegem erbij te betrekken kan ik niet serieus nemen. Hij brengt het hele verhaal ook op een laffe manier, ''het doet me pijn om te zeggen dat Been op basis van mijn objectieve waarnemingen best wel een sukkel is.''

Wim!! In jouw tijd zou je helemaal scheel worden gedolt door de huidige spelers en zou Messi op de brandstapel worden gelegd omdat het een tovenaar/heks zou zijn!

Ik kan er echt niet tegen als mensen gaan zeggen: 'de enige reden waarom mario niet ontslagen is, is omdat ze dat niet konden betalen'.
Onzin!
Mario heeft in het verleden voldoende bewezen dat hij met een club uit een diep dal hogen pieken kan bereiken!
denk aan excelsior maar vooral Nec, is iedereen nou zo dom om dat te vergeten: 17de staan en dan uiteindelijk gewoon met NEC voor de europa leauge plaatsen en daar tot de 8ste finales doorkomen.
heb toch vertrouwen in die man, Alles Komt Goed.

4.5 uur in de week trainen, dat zegt genoeg Mario..dat er spelers in de selectie lopen die op eigen kosten een conditietrainer huren om zo cardio oefeningen te doen zegt nog meer Mario...

En dan nog maar te zwijgen over de vreemde wissels en het constante opstellen van Bruins.

Elke andere trainer was al afgehaakt na die 10-0 nederlaag. Been heeft doorgeknokt en een prima prestatie het 2e seizoenshelft laten zien. Veel mensen denken dat die grote talenten beter zijn. Maar ik denk dat met deze selectie hooguit nipt een linkerrijtje haalbaar is. Dit komt omdat er nu weinig ervaren spelers bij zitten. En zo iemand als Wijnaldum is nog maar 20.

Dat Been nog mocht blijven zitten is voor mij een wonder. Hij heeft het zijn eerste jaar goed gedaan maar afgelopen seizoen was ver beneden peil. Natuurlijk heeft Feyenoord ook veel pech gehad maar ik weet zeker dat er meer in zat.
Omdat er nu al steeds meer kritiek komt op Been denk ik dat hij dit jaar wel moet presteren. Al begint dit seizoen weer slecht ligt hij er voor de kerst uit, ontslagen of zelf opgestapt.
Daarom zal de druk immens zijn voor de groep maar vooral voor Mario.

22 juni 2011 om 17:33

Er zit op dit moment helaas echt niet veel meer in hoor. Zeker omdat de selectie komend seizoen (weer) is verzwakt, tov vorig seizoen. Alleen met een toptrainer kan de potentie eruit komen, de meeste trainers zouden het niks beter hebben gedaan.

Been zal nu echt moeten bewijzen dat hij de spelers beter kan maken, want als de meeste spelers komend seizoen weer stil blijven staan in hun ontwikkeling dan mag ie wat mij betreft zo snel mogelijk eruitgeknikkerd worden.

Waarom word deze put weer open getrokken NA het seizoen. Om dat iemand van de supporters vereninging zegt dat de Feyenoord supporters niet meer achter Mario staat. Een beetje mosterd na de maaltijd. Tijdens het seizoen riep iedereen nog we moeten allemaal achter Mario gaan staan en nu is hij afgedankt? Denk aan de tijd van NEC waar hij ook laag eindigde en het seizoen erop hoog eindigde. Als hij dit volgend jaar weer flikt loopt weer iedere Feyenoorder met hem weg. Beetje vreemd, altijd als iemand in zware tijden zit moet je deze ook steunen en als het dan vervolgends goed gaat mag je ook vooraan staan. Niet als het slecht gaat preken dat hij weg moet. En als het vervolgends goed gaat zijn schouder blauw slaan, zoals hij zelf dat bij NEC ook aangaf.

Wat zeurt hij nou Feyenoord staat 6e op dit moment

22 juni 2011 om 18:36

feyernoord staat 10e

22 juni 2011 om 19:52

even naar boven scrollen en dan naar rechts kijken.
dit is op alfabetische volgorde, als ik 100 punten had had je een groen randje gekregen van mij.die laatste zin is voor Ayrtonr bedoeld.

na de 10-0 nederlaag ging feyernoord eindelijk eens voetballen!
misschien heeft dat ze wakker gemaakt.
hopelijk is feyernoord volgend seizoen weer de vroegere rivaal van ajax

De feiten liegen tenminste niet !

Voor Mario wordt het aankomend jaar, het jaar van de waarheid. Ik geloof eigenlijk niet zo in de trainerskunsten van Been. Bij NEC waren de prestaties uiterst grillig te noemen.

Het eerste jaar bij Feyenoord had hij te weinig vertrouwen in de oudjes, zoals Makaay, Landzaat, De Cler en Hofland. Vorig jaar hoorden we continu, dat de spelersgroep te jong was en dat er geen geld voorhanden was.
> Geld is er nog steeds niet, maar met de huidige spelersgroep mag je nu zeker wel prestaties (top 6) verwachten !

22 juni 2011 om 19:23

Wat een onzin zeg! Van de huidige spelersgroep mag je helemaal niks verwachten. De leeftijd is weer omlaag gegaan, er is weer ervaring verloren gegaan en er is nog steeds geen spits. Mensen verwachten veel te veel, terwijl de 10e plek echt een realistische afspiegeling van hoe goed Feyenoord nu helaas is.

Iedereenn zegt vooral dat het slecht was door die 10-0. Ik ben blij dat hij niet ontslagen is, hij moet deze jonge ploeg steunen. Volgend seizoen hoop ik toch wel op een top 5 plekje voor Feyenoord. Ik vrees dat als dit niet gebeurd, Mario zijn spullen kan pakken.

22 juni 2011 om 19:25

Ik denk ook dat Been volgend seizoen zijn spullen kan pakken. De eindklassering maakt mij eigenlijk niet zoveel uit aangezien daarvan niks verwacht mag worden, maar wat ik hem wel kwalijk neem is het gebrek aan trainingsuren en de daarmee samenhangende stokkende ontwikkeling van de talenten.

Rijnsbergen heeft inderdaad een punt, maar stel je eens voor: Been wordt ontslagen na de 10-0 nederlaag tegen Psv, wie zou Been dan moeten opvolgen als coach van Feyenoord? Er zijn maar weinig mensen die hier in durven stappen op zo'n moment. Been was de beste man die Feyenoord kon krijgen op dat moment. De resultaten waren inderdaad slecht, maar dan zou het bij Feyenoord alsnog een grote puinhoop zijn geworden.

Ik ben en ik blijf een ras-optimist door te zeggen dat het goed zal komen met Mario Been aan het roer bij Feyenoord. Met Van Geel in het bestuur lijkt Feyenoord op te krabbelen, dat is iets positiefs. Wie weet waar Feyenoord over een half jaar staat wanneer het kwartje een keer goed valt?

Ja vind ik ook,mensen klaagden steen en been over martin Jol maar over mario been had men bijna nooit iets negatief te zeggen terwijl hij t slecht heeft gedaan met feyenoord,waarom hij dan ook niet ontslagen is is voor mij wel een grote raadsel,ieder ander trainer was allang de laan uit gestuurd

Ron jans doet het ook niet goed,men vind ook dat hij ontslagen moet worden maar mario been wordt door iedereen het hand boven het hoofd gehouden terwijl hij niks en dan ook niks heeft gepresteerd met feyenoord en zeker niet na die 10-0 nederlaag tegen psv.

Ik vind het overdreven. Normaal wordt er juist geroepen dat trainers veel te snel ontslagen worden. Been heeft, gezien de resultaten met NEC en Feyenoord al bewezen een goede trainer te zijn. Ook dit seizoen heeft hij de ploeg uiteindelijk weer op de rails gekregen. Het getuigt dan juist van lef en beleid om een trainer wel aan te houden.

Gezien de financiele malaise en alle randzaken vind ik dat Been het naar behoren heeft gedaan, maar wanneer Feyenoord komend seizoen niet in de top 5-7 eindigt dan mogen we wel gerust zeggen dat Been en consorten eens in de spiegel moeten kijken. Maar ik denk zelf dat feyenoord komend seizoen 5e gaat eindigen omdat ik nog wel vertrouwen heb in een goede afloop, het dal is allang bereikt en men kan met een gerust hart naar boven kijken.

De trainer heeft gefaald, kan ik inkomen. Maar ook de spelers hebben keihard gefaald. Ze moeten zich achter de oren krabben, want er zit veel meer bij hun in. Een top 5 á 7 moet echt wel lukken!

Helaas is Verbeek al weggestuurd en zit hij prima op zijn plek. Verbeek was DE man om deze ploeg omhoog te helpen. Hij heeft aangetoond jonge spelers te verbeteren, en bij Feyenoord heb je daar toevallig een overschot aan. Alleen zijn die dit jaar stil blijven staan.
Verbeek is eruitgegooit door de oudjes, de spelers als Hofland en Makaay. Zij vonden het te zwaar en het was niet op hun manier. Verder is hij de enige trainer die na zo'n korte periode gewoon werd uitgezwaaid door de supporters. Bij de kuip applaudiseren nadat hij vertrok. Ik krijg nog kippenvel als ik eraan denk. Geweldig!
Ik blijf daarom ook hpen op Verbeek, maar die zal het niet worden. Maar 1 ding is duidelijk, Been moet vertrekken..

22 juni 2011 om 21:39

Ik deel je mening dat Been moet vertrekken, maar je zegt heel veel onzin over Verbeek. Verbeek werd uitgekotst door de hele selectie, maar enkel de oudere spelers durfden dit aan te kaarten. Verder jaagde hij ook vele clubiconen tegen zich in het harnas en gedraagde hij zich als een dictator in de Kuip. Ik zie het zelfs nog meer in Been zitten dan in Verbeek.

Mmm denk dat ie juist erg groeit in zijn rol, maar idd wel hoger zal moeten presteren komend seizoen. Maar je hebt wel een persoonlijkheid en een echte feyenoorder voor die groep staan, niet onbelangrijk. Die talenten moeten eens een keer laten zien dat ze de status van talent ontgroeid zijn. Op het veld moeten de spelers het doen, niet de trainer.

Ik verwacht en top 7 plaats voor Feyenoord, mits er een leuke voorhoede speler bijkomt en een evt transfer goed wordt opgevangen.

Feyenoord heeft dit jaar gewoon echt een slecht jaar gehad en elke andere trainer zou ontslagen zijn maar het is inderdaad wel goed dat de zelfde trainer blijft is ook goed voor de jongens want dan weten ze waar ze aan toe zijn .

Het probleem bij Feyenoord is de structuur en de visie, want talenten hebben zij genoeg! Kijk welke spelers op jonge leeftijd vertrekken zonder echt goed door te ontwikkelen. Deze spelers houden niet van Feyenoord, omdat de club alleen selecteert op kwaliteit. De mentale weerbaarheid is gewoon ver zoek. Van Persie, pakt bij geen prijs, Drenthe zeer mislukt in het buitenland, Castaignos amper ontwikkelt en meteen de koffers gepakt. Guzman eindigt bij een vreemde club die nog minder aanzien heeft dan Feyenoord, Bruma die gedeeltelijk mislukt (maar gelukkig wel bij HSV meer aan spelen toekomt) Leroy Fer die niet ontwikkelt. Er moet een Feyenoorder opstaan die de vuist op tafel slaat! Kijk wat jullie met jullie club doen. Willem van Hanegem en Leo Beenhakker houden van Feyenoord en zeggen wat zij vinden, maar wordt door deze bedreiging te gevaarlijk gevonden en moet zijn koffers pakken. Ik zou Van Bronckhorst als stagiair meenemen en Been eruit kicken en Willem van Hanegem een plek als manager aangeboden. Hij zegt wat hij vindt en dat moet Feyenoord uitstralen, iemand die voor niemand bang is! Visie moet terug, talent laten instromen, geen spelers meer aankopen, zorgen dat het financieel goed gaat. Spelers moeten 1 of 2 jaar langer blijven en daardoor stijgen de marktwaarde van een speler. Waarom zijn er geldwolven die liever hun zakken vullen, zoals de makelaars?

Eindelijk het antwoord op de vraag die heel voetbalminnend Nederland de afgelopen competitie heeft bezig gehouden: wat zou Rijsbergen nou van Feyenoord vinden?? Internetpolls gonsden ervan, Hoeness heeft zijn best gedaan om de aandacht af te leiden door met modder naar Van Gaal te gooien, Cruyff gaat mogelijk zo ver om daadwerkelijk iets te Doen voor Ajax, Pele en Maradonna vergeten bijna wekelijks van mening te verschillen wie nou de beste voetballer was en nu is - allemaal omdat ze in de zenuwen zaten wat Wim zou zeggen, en ze zelf ook nog iets te zeggen wilden hebben in zijn schaduw. Maar het hoge woord is er uit: het was niet best met Feyenoord dit seizoen. Dat zal hard aankomen in Rotterdam! Snel CNN opzetten, ik wil niks van dit wereldnieuws en de nabeschouwingen missen!

Wat dat betreft is het natuurlijk een feit, spelersmateriaal waarmee het gedaan moest worden was heus wel goed genoeg voor het behalen van de play-offs. Daarnaast is Been iemand die ''een boodschap'' kan overbrengen, alleen deed hij dit vrijwel altijd met een glimlach voor de camera. Zodra je zo presteert mag het gewoon niet zo zijn dat ''je jonge spelersgroep'' dit ziet.. wat moeten hun wel niet hebben gedacht?

Naar mijn idee is Mario absoluut niet de juiste persoon om Feyenoord terug te brengen waar ze horen. Net als bij Ajax is het tijd dat echte clubmensen opstaan en hiervoor gaan zorgen!

Ik vind het tegenwoordig maar raar dat trainers zo ontzettend snel ontslagen worden. Been is een prima coach, maar alleen omdat hij geen geld tot zijn beschikking heeft, en daardoor een niet al te best seizoen heeft gehad, meteen ontslagen zou moeten worden..
Neem bijvoorbeeld van Gaal, het ene seizoen wordt hij kampioen met Bayern en staat hij in de Cl-finale, en het volgende moment. Omdat ze uit de CL worden geknikkerd en geen kampioen meer konden worden, wordt hij maar ontslagen.
Geeft die trainers is de tijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren