Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Spartak niet de enige club met interesse in De Zeeuw'

Laatste update:

De kans dat Demy de Zeeuw Ajax na twee jaar gaat verlaten lijkt groter te worden. De middenvelder werd al in verband gebracht met Spartak Moskou en Ajax zou bereid zijn om mee te werken aan een transfer. Edwin Olde Riekerink, zaakwaarnemer van De Zeeuw, zegt nu tegenover AT5 dat er meer buitenlandse clubs zijn met interesse in de international.

/

Olde Riekerink bevestigt dat de interesse van de Russische club het meest concreet is, maar de belangenbehartiger is ook bekend met de belangstelling van andere clubs. Toen De Zeeuw twee jaar geleden de overstap maakte van AZ naar Ajax gaf hij al aan ooit nog de stap naar het buitenland te willen maken. Het is niet bekend aan welke landen de middenvelder denkt.

De algemeen directeur van Ajax, Rik van den Boog, heeft inmiddels al een prettig gesprek gehad met een afvaardiging van Spartak en zal donderdag weer aan tafel zitten met de Russen. Als De Zeeuw terug komt uit Amerika, waar hij met Ajax verblijft voor een afsluitend trainingskamp, gaat Olde Riekerink alle opties met zijn speler bespreken.

Ajax moet Demy de Zeeuw bij een goed bod verkopen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weet iemand of Edwin Olde Riekerink familie is van Jan Olde Riekerink bij Ajax?

26 mei 2011 om 10:47

Dat is zeer waarschijnlijk wel het geval..

Gevalletje Cock Jol?

26 mei 2011 om 10:52

Ja, zijn broers. Hebben ooit nog samen bij Sparta gespeeld volgens mij.

26 mei 2011 om 11:04

Dank je. Want het is volgens mij een naam die niet zo vaak voorkomt.
Net zoals Bergkamp van Excelsior ook een neef is van Dennis Bergkamp. Ik vind dat altijd leuk om te weten.
Zo heb je wel meer familiebanden binnen de voetballerij.

26 mei 2011 om 14:17

klopt.. In de tijd dat ik voetbal ging volgen speelde er 1 bij Groningen en 1 bij Sparta

26 mei 2011 om 11:13

Jep, broers en oud-teamgenoten.

Verkopen en snel naar Schiphol brengen. Erg matig speler en zeker dit seizoen bijna niks laten zien. Nooit het niveau van AZ gehaald.

26 mei 2011 om 11:21

behalve dat hij Ajax kampioen gemaakt heeft? na Vertonghen de beste man op het veld in de kampioenswedstrijd, hij sloopte in zijn eentje het hele middenveld van Twente! Hij heeft dit seizoen bagger gespeeld omdat hij last had van allerlei kwaaltjes, maar in zijn eerste seizoen bij Ajax was hij de motor van het elftal.

26 mei 2011 om 11:21

Hij heeft lange tijd laatst gehad aan zijn tanden en kaak door een trap op het WK. De laatste wedstrijden was hij telkens een van de betere.

26 mei 2011 om 11:30

In zijn eerste jaar heeft hij zijn niveau van AZ gehaald, misschien wel overtroffen. Toen was hij echt geweldig!

26 mei 2011 om 11:39

Totaal niet met je eens Fcu1970, de Zeeuw in goede doen voegt echt wat toe aan Ajax. Verder heeft hij zich in korte tijd dat ie er was altijd als een echte gentleman en Ajacied opgesteld.
Ik begrijp wel dat als hij zelf graag een buitenlands avontuur wil en Ajax kan wat miljoenen vangen dat een transfer dan doorgaat.
Dan zie je toch dat je als speler van Ajax nog altijd veel meer in de picture komt van buitenlandse clubs en dat je veel makkelijker wegkomt dan als je bij AZ of Twente speelt.
Dit verklaart ook waarom zoveel spelers tcoh graag naar Ajax komen.

26 mei 2011 om 11:51

hehe eindelijk iemand die het begrijpt! Iedereen doet alsof hij niet kan voetballen en ajax hem maar moet laten gaan. Hij heeft een geweldig eerste seizoen gehad bij ajax, ik kan me niet heugen dat een middenvelder als aankoop zo'n geweldig eerste seizoen heeft gespeeld. Dit jaar is hij door gezondheidsproblemen en blessures minder. Maar hij heeft geweldig goede wedstrijden gespeeld tegen oa spartak moskou thuis, auxerre thuis en twente huis oa. Als iemand sterk is in druk zetten of diep gaan is het de zeeuw wel. Ik zal het als ajacied dus wel jammer vinden als hij vertrekt want die jongen heeft wel degelijk veel kwaliteit!!

26 mei 2011 om 12:15

Niet van zijn tanden maar van de antibioticakuur die zeer zwaar was en die niet alleen de bacterien doden in je lichaam maar ook veel goede bloedlichaampjes.

26 mei 2011 om 12:17

Inderdaad... Eerste seizoen was hij erg goed en in de bekerfinale bijvoorbeeld ook. Wanneer hij dit niveau haalt dan heb je een heel goed middenveld met Janssen en De Zeeuw en Eriksen daarvoor. Twee Nederlands internationals en een Deens international die alle 3 een drive naar voren hebben en waar Janssen en De Zeeuw de bikkelaars zijn. Vind dan ook niet dat Ajax te snel mee moet werken aan een transfer of ze moeten een heel mooi bedrag voor hem krijgen.....

26 mei 2011 om 14:22

Pardon.. Nou ja, je bent volgens mij ook geen Ajacied.. Maar de Zeeuw was het seizoen ervoor een van de beste en dit seizoen matig begonnen wat kwam door prive en fysieke oomstandigheden (naast die trap op het WK kreeg z'n moeder kanker) maar de laatste 2 maanden was hij weer helemaal op de weg terug en in de laatste 2 wedstrijden van Ajax eerste de beste en tweede wedstrijd 1 van de besten van het veld..

Ben benieuwd welke clubs dat zullen zijn. Als ik de verhalen moet geloven moet Demy 6 miljoen ofzo gaan opleveren en niet elke club heeft zoveel geld over voor de Zeeuw lijkt me.
Met alle respect voor hem, het is een goede voetballer, maar 6 miljoen euro is een behoorlijke bak geld..

Denk wel dat het voor Demy verstandig is om Ajax te verlaten, mogelijk meer speelminuten bij Spartak en daarnaast gaat hij veel meer verdienen..

Bij een goed bod gewoon laten gaan. De Zeeuw is een aardige speler, maar wisselt te vaak slechte wedstrijden met goede af. En laat het probleem bij Ajax juist wissenvalligheid zijn. Bovendien kan Janssen dan op zijn plek spelen, waar hij denk ik beter tot zn recht komt. Dan nog een sterke grote VM halen en je hebt een beter middenveld denk ik. Janssen als VM lijkt me te kwetsbaar.

Die gaat dus 90% zeker weg jammer voor ajax is toch een erg goede speler en ook al hebben ze jansen gehaald die word toch ouder en de zeeuw is een goede speler om erbij te hebben voor de basis/ breedte

Waarom zou Ajax de Zeeuw zo graag kwijt willen? Ik vind dat hij vorig seizoen erg sterk speelde. Dit jaar had hij lang last van de trap op het WK. Maar denk dat mede door de vorm van De Zeew Ajax de titel heeft gepakt.

Als de Zeeuw zijn niveau haalt vind ik hem een steunpilaar voor het huidige Ajax.
Als je geld nodig hebt, verkoop dan Enoh!!! (mocht er een club voor komen)

26 mei 2011 om 12:13

Dit ben ik zeker met je eens. Er zijn spelers die veel minder toevoegen dan de Zeeuw. een type Enoh hebben we al met Anita. De Zeeuw zorgt voor veel diepgang en dynamiek op het middenveld. Er is geen 1 middenvelder in de selectie die dat ook heeft. Ik zou er dus ook zeker geen voorstander van zijn hem zomaar te laten gaan. Echter vanwege zijn leeftijd moet Ajax natuurlijk ook niet blind zijn voor aantrekkelijke aanbiedingen.

26 mei 2011 om 14:45

Misschien wil Ajax de Zeeuw die transfer naar het buitenland gewoon gunnen? Ik weet het anders ook niet. Ben het met jou eens dat hij in vorm absoluut een meerwaarde is voor Ajax.

Ik hoop nu wel dat wanneer de Zeeuw vertrekt Ajax bij Heerenveen gaat aankloppen voor Roorda. Is toch ook een goede middenvelder met veel loopvermogen en scorend vermogen en lijkt me een goede en goedkope vervanger voor de Zeeuw. Dan heb je echt een geweldig middenveld rondlopen.

Ben benieuwd welke clubs. Zou kunnen dat fenerbace zich weer gemeld heeft. Ik hoop dat hij uiteindelijk voor een mooie club kan kiezen, het liefst eentje waar we hem nog enigzins kunnen blijven volgen.

Ik denk dat De Zeeuw voor minimaal 6 miljoen weg mag gaan. Dan heeft ajax kiet gespeeld met het halen van Theo Janssen.
Ik denk dat De Zeeuw wacht op een club uit een grote competitie, zodat zijn EK niet in gevaar komt. Hij moet wel in de picture blijven van de bontcoach.

Danny ik wens je heel veel succes in het buitenland. Bedankt voor je mooie jaren in de Nederlandse competitie.

26 mei 2011 om 10:51

Als je Janssen hebt gehaald voor 3,2 miljoen, speel je niet quitte met de verkoop van De Zeeuw voor 6 miljoen hoor..... dat heet dan 2,8 miljoen winst.

26 mei 2011 om 10:55

Je hebt gelijk, Ik bedoelde dat je De Zeeuw voor zo'n 6 miljoen koopt en ook weer voor zo'n 6 miljoen verkoopt. En dat je in zijn plaats een goedkopere speler koopt. En met het verschil hiervan een deel of het hele salaris van De Zeeuw al ''terugkrijgt''.

26 mei 2011 om 11:11

Als je een speler verkoopt, moet je belasting betalen over het ontvagen bedrag. Dat is zo'n 30%. dat heeft een keer de vorige voorzitter van Psv verteld in studio voetbal. Dus dan houd je iets meer dan 4 miljoen over.

26 mei 2011 om 13:12

Niet bepaald. De Zeeuw is twee jaar geleden voor 6.5 miljoen van AZ naar Ajax overgekomen. Van een te ontvangen transfersom zal, zoals roodwitter al zegt, ook nog eens een belangrijk deel van afgedragen moeten worden aan de belasting, dus als je hem nu voor 6 miljoen verkoopt, dan kan dat bij lange na niet uit. Tel er twee seizoenen aan salaris bij op (zal wel in totaal zo'n 2 miljoen zijn), trek er het nu te ontvangen bedrag af, en pas dan weet je of Ajax er winst op maakt.

En vergeet niet dat de transfersom voor Janssen grotendeels een bedrag is wat de komende jaren afgeschreven moet worden. Het is niet zo dat Ajax Janssen over twee of drie seizoenen (in het geval de optie gelicht wordt) nog eens voor een vrolijke 5 miljoen van de hand zal kunnen doen aan een leuke buitenlandse club, gewoon omdat Janssen bijna 30 is en steeds minder marktwaarde zal vertegenwoordigen. Wat dat betreft zijn de transferperikelen op het middenveld van Ajax wellicht een duur geintje, maar goed, als het zich maar uitbetaalt in goede sportieve resultaten...

26 mei 2011 om 10:52

Je bedoelt Demy?

On: Jammer, als hij weg gaat. Met het gegeven dat De Boer wil gaan rouleren komt hij, al zou hij niet op 1 middenveld met Janssen spelen, nog wel aan genoeg speel minuten. Ook heeft hij dit seizoen de kans zich weer te manifisteren op het aller hoogste niveau, Champions League. Ik hoop dat hij nog een seizoen bij Ajax blijft.

26 mei 2011 om 10:52

Hij heet Demy Maar goed ik denk ook niet dat hij naar een te grote club moet (als die interesse hebben). Je moet als speler natuurlijk wel blijven spelen om in aanmerking te komen voor een plek in oranje. En ik denk dat de zeeuw voor de grote clubs uit het buitenland net wat tekort komt..

26 mei 2011 om 11:09

Danny de Zeeuw
Frans de Boer

Maar ik denk zelf dat de zeeuw wel weggaat, vorig seizoen maar 19 wedstrijden meegespeeld, had dan ook wel last van blessures, maar met de komst van Janssen zal hij ook niet veel aan spelen toekomen, wil de Boer gaan rouleren, dan zitten er nog genoeg middenvelders in de selectie

Zonde zonde zonde, ik hoop dat ze bij Ajax beseffen dat een De Zeeuw echt van toegevoegde waarde kan zijn voor het team en dat ze hem dus niet zomaar moeten laten gaan! Bij een exhorbitant hoog bod is het natuurlijk wel een optie. Voor 6 miljoen lijkt het mij verstandiger om hem te behouden, aangezien Lindgren ook al weg gaat, zo wordt het aantal goede middenvelders wel heel beperkt..

26 mei 2011 om 10:56

Ben het helemaal met je eens, ook ik vind het erg jammer mocht hij weggaan. Ik denk dat Ajax dan teveel op Janssen gokt en vergeet dat we ongeveer 50 wedstrijden moet gaan spelen en dat we echt iedereen nodig zullen gaan hebben.

Al moet ik zeggen dat ik 6 miljoen een aardig bedrag vind, maar als je dan ook nog Lindgren weg laat gaan, begint de spoeling wel dun te worden op het middenveld.. Enoh is mijns inziens een nuttige invaller die je inbrengt als je een voorsprong wilt verdedigen.

Ik zou het jammer vinden als de zeeuw nu alweer vertrekt. Hij speelde tot aan het WK (trap in zijn gezicht) Redelijk goed, en was nu weer op de weg terug. Ook is de zeeuw weer een extra beedje ervaring, dat we in deze jonge ploeg zeker nodig hebben, vooral nu we weer champions league spelen. Ik ben benieuwd of de boer eventueel al een vervanger op het oog heeft, mocht de zeeuw vertrekken.

Eindelijk! De grootste blaaskaak van de Nederlandse velden verlaat Ajax. Nu alleen Vertonghen nog...

26 mei 2011 om 10:57

Blaaskaak? wat bedoel je ermee? bedoel je dat gezeur op het veld?
Doe eens normaal man, er zijn honderden ergere.

26 mei 2011 om 11:00

Nee niet op het veld, maar in de pers. De laatste jaren altijd dat blaaskakerig gedoe van wij zijn de besten enzo, terwijl het pas afgelopen weken voor het eerst in 5 jaar is gelukt om de besten te zijn.

26 mei 2011 om 11:07

Nou, de zeeuw valt nog wel mee, en volgens my heeft dat ook te maken met zelfvetrouwen he ....

26 mei 2011 om 11:13

Bij AZ is hij ook kampioen geworden twee/drie seizoenen geleden.

26 mei 2011 om 12:45

Geef is concrete voorbeelden dan? Demy praat altijd heel duidelijk en absoluut niet arrogant. Hij heeft zelfs een prijs gewonnen door zijn altijd realistische goede formuleringen..

Ik maak even misbruik van mijn werk: Spartak Moskou, Fenerbahce en Panathinaikos. Maar Spartak is het meest concreet. Men wacht daar alleen nog de transfer af van Ibson naar Brazilie. Nogmaals, ik hoop dat De Zeeuw blijft, maar het ziet er naar uit dat hij vertrekt. 6 miljoen is een mooi bedrag, maar ik zou wel een vervanger halen. Siem De Jong op het middenveld zie ik niet zitten.

26 mei 2011 om 10:57

Vervanger? Gewoon met Eriksen, Janssen en Anita spelen met en Lodeiro, Sneijder, Rits en Klaassen als back-up.

26 mei 2011 om 11:00

Als ajax Sigterson ofzo haalt dan kan De Jong ook wel naast Eriksen staan?:/..

26 mei 2011 om 11:01

Anita, daar ga je de slag op het middenveld niet mee winnen. Hij scoort bovendien bijna nooit.

26 mei 2011 om 11:05

Nadeel is dat de personen die jij hier noemt vooral als backup voor Eriksen dienen.. de Zeeuw is toch meer de box-to-box speler, zoals Xavi bij Barcelona (nee ik maak geen vergelijking qua kwaliteit). Janssen kan dit volgens mij ook prima invullen, en met Anita als verdedigende middenvelder heb je ook een redelijk alternatief, maar ik zou alsnog een extra middenvelder halen. En dit keer een grote sterke verdedigende middenvelder.

26 mei 2011 om 12:10

Ze hebben toch ook Serero gehaald die de zeeuw kan vervangen als aanvallend middenvelder en janssen als controleur. Anders kunnen ze ook een goeie verdediger halen en vertonghen als cvm zetten zoals in de Belgisch voetbalelftal, die is daar steengoed in.

26 mei 2011 om 12:43

anita is niet iemand die vaak scoort maar daar gaat het ook niet altijd om in het voetbal. hij heeft niet de taak om te scoren. hij staat op het middenveld in een verdedigende rol en daar doet hij het erg goed.

26 mei 2011 om 12:46

ja kan maar ze hebben nu ook nog die van ajax cape town die zowel op het middenveld als voorin uit de voeten kan !

ik droom nog steeds van een middenveld met Janssen. Eriksen en de Zeeuw als controlerende middevelder

Wat dacht je er van om gewoon in Amsterdam te blijven Demy? Blijf bij ons CL spelen gooi naar de 31ste titel doen en een geweldig jaar hebben!

26 mei 2011 om 11:14

hij kan waarschijnlijk 3x zoveel verdienen daar.

Overig vind ik de Zeeuw helemaal niet zo goed, maar om nu in Rusland te gaan spelen?

26 mei 2011 om 12:15

Meen je dat nou, de zeeuw was in de seizoen 09/10 de motor, de xavi van ajax. Hij heeft gewoon een heel slecht seizoen gehad door die geval op 't wk. Bij de laatste paar wedstrijden zag je 'm weer terug komen en bij twente was hij 1 van de spelers die ajax kampioen heeft gemaakt.

Zou jammer zijn als hij weg zou gaan. Weer een goede speler die NL verlaat. Ondanks z'n mindere seizoen (wat toch echt door het WK komt) een prima speler voor Ajax. Dus ik hoop dat Ajax hem behoudt

Ik las op ajaxsite dat Olegeur zijn laatste minuten maakte als ajaxied vanacht tegen Portland maar hij heeft toch nog een doorlopend contract?

on topic: Hoop dat hij naar Rusland gaat want geen andere club geeft 6 mil voor Demy .

26 mei 2011 om 11:15

Nee zijn contract loopt dit jaar af! Scheelt straks weer een heleboel salaris.

26 mei 2011 om 11:22

Oleguer en Atouba zijn transfervrij, het hotel is voor hun gesloten.

Ik denk dat het niet eens zo erg is als hij zou vertrekken. Voetballend vind ik hem erg goed, maar wat opvalt (vooral als je in het stadion zit) is dat de Zeeuw niet of erg matig om schakelt, of soms helemaal niet. En dat is toch één van de punten wat de boer zo belangrijk vindt in het spel van Ajax.

Ook ben ik erg benieuwd hoe Lodeiro zich gaat ontwikkelen dit seizoen. Iedereen kan zien dat hij erg veel talent heeft, maar hij moet dan wel regelmatig kunnen spelen, iig minuten pakken. En ook talenten uit de jeugd kunnen in de loop van het seizoen wat minuten pakken.

Verder denk ik ook wel dat je erg tevreden mag zijn met 6 a 7 miljoen voor een 28/29 jarige speler

Lekker verkopen, ik vind hij heeft niet gebracht wat vooraf verwacht werd.
en als je er dan ook nog 6 a 7 miljoen voor kan krijgen, strik erom!

Ik vind hem een waardige speler voor Ajax, maar voor de rest voegt hij niet veel toe! Vond hem beter in de tijd toen ie nog bij AZ voetbalde, meer dynamiek en constant betrokken bij het voetbal. Bij Ajax is het allemaal wat minder geworden.
Laat hem alsjeblieft niet naar Rusland gaan, want daar raakt ie totaal uit beeld voor eventueel het Nederlands Elftal etc..

Tja, de Zeeuw is een nuttige speler voor Ajax, maar niet de uitblinker die Ajax dacht in hem te zien. Maar als ze minimaal 5 miljoen kunnen vangen en hijzelf gaat er finacieel ook op vooruit (hij wilde tenslotte nog 1 financiële klapper maken heeft hij zelf gezegd), dan is het toch voor iedereen een win/win sitauatie?

Dit gaat wel netjes opgelost worden, De Zeeuw vertrekt echt wel. Hij gokt alleen denk ik wel op een andere club, ik denk dat hij voor het sportieve niet zo graag naar Rusland gaat.

De Zeeuw is gewoon en neo-international en 2maal kampioen van de eredivisie, hij heeft goede wedstrijden gespeelt in de CL dus is de interresse niet echt raar.

Het was zo zeker als wat dat hij ging vertrekken,hij had zich bij de bondscoach afgemeld wegens een zwaar seizoen,dat wilde ik van de Zeeuw niet geloven,die blijft echt niet thuis vanwege een zwaar seizoen,maar wel voor een transfer...

Persoonlijk hoop ik dat hij blijft en dat hij, na een rustperiode, weer die box-to-box-speler wordt zoals hij dat vorig seizoen bij Ajax was. Slimme voetballer die liet zien tegen Twente dat hij op de juiste momenten druk zet en de ploeg daarin mee kan nemen. Een middenveld met Janssen, Erikzen en De Zeeuw is volgens mij het betse van de eredivisie.

Maar goed, als hij gaat, dan hoop ik voor hem op een mooie club, wat dichterbij.

Ik gun Demy de Zeeuw een mooie transfer wel naar het buitenland, heeft mooie seizoenen gehad bij Az en Ajax! Ik weet niet welke clubs nog meer geinteresseerd zijn in hem maar als dat Zuid Europese clubs zijn zou ik daar meer een voorkeur aan geven dan Rusland

Ik denk dat Ajax De Zeeuw moet proberen te houden. Heeft veel meer kwaliteit en potentie dan Enoh, Anita of De Jong. Het mindere seizoen afgelopen jaar heeft zo zijn oorzaken. Na een zomer met rust krijgt Ajax volgend jaar waarschijnlijk een herboren De Zeeuw terug. De combi Janssen en de Zeeuw is voor Ajax CL waardig.

Ik vind het maar een matige voetballer, maar uiteraard is er interesse....geldt bijv. ook voor Engelaar....

Vind Demi de Zeeuw een van de betere spelers van ajax,.
Hij heeft veel goede dingen gedaan maar ja begrijp wel dat hij zich nu overbodig vind en denkt laat ze het uitzoeken ik vertrek.
Wat ik hier ook lees dat hij nu minder speelt onzin.
Janssen word nu als een god binnengehaald terwijl die nog niets gepresteerd heeft en Demi loopt er nu als het 5e wiel bij lekker cashen Demi en laat ze het uitzoeken daar.
Misshien twente een optie ,

26 mei 2011 om 12:07

Waarom zou Demy een stap terug doen ? Twente is op salaris niveau achteruit en sportief word je er ook niets beter van.

Daarnaast word als De Zeeuw blijft gewoon een basisspeler dus hij word zeker geen 5de wiel.

26 mei 2011 om 12:53

Janssen nog niks gepresteerd, zucht. Zijn jullie er in Enschede nou nogsteeds niet overheen? Als je er niet meer vanuit durft te gaan dat Janssen bij Ajax goed gaat spelen dan kun je als bvo beter stoppen. Het seizoen van Demy moet hij wel kunnen overtreffen ook.

Ik hoop zo hard dat Demy blijft , zou echt zeer slecht nieuws zijn als hij vertrekt.

Het zou wel een verlies zijn mocht Ajax De Zeeuw verkopen, als je wil rouleren moet je zulke spelers nooit laten gaan. Ik vind dit gewoon echt dom van Ajax.

Ik denk dat het voor De Zeeuw inmiddels tijd is om het eens in een andere competitie te proberen maar dan zit ik niet aan Rusland te denken. Ik zou zeggen, lekker naar spanje of Italië gaan.

Demy heeft lange tijd dit seizoen zijn niveau niet gehaald. Maar stond aan het einde van de competitie toch enigszins op, en voegt in goede doen duidelijk wat toe aan het spel van Ajax.

Ik ben niet van mening dat hij onmisbaar is. Anita heeft zich dit seizoen toch wel ontpopt als een zeer goede middenvelder, met de hoogste handelingssnelheid van allemaal. Ik denk dat hij de '6' positie ook erg goed kan invullen. Bovendien denk ik dat Eriksen volgens seizoen vaker het net zal vinden waardoor het scorend vermogen van De Zeeuw gecompenseerd wordt.

Dus als hij toe is aan iets nieuws en we kunnen er een mooi bedrag voor krijgen, zou ik hem laten vertrekken.

26 mei 2011 om 13:05

Maar je hebt dan wel weer een vervanger nodig, en dat wordt best moeilijk. Demy is Nederlands international, heeft ervaring, zo'n speler is toch wel fijn om te hebben.

26 mei 2011 om 15:46

Ben ik volledig met je eens! Maar in de persoon van Theo Jansen heeft Ajax wel international erbij op het middenveld.
daarnaast hebben we Anita die ook international is (alhoewel niet als middenvelder, maar ik denk dat hij als middenvelder meer potentie heeft dan De Zeeuw), en Enoh is international.
Siem de Jong is in principe ook middenvelder. Jan Arie vd Heijden komt er weer bij. Dus ik denk dat je zowel kwanti- als kwalitatief voldoende mogelijkheden overhoudt mocht De Zeeuw vertrekken.

Hij zal zeker een gat achter laten maar het is aan die andere jongens om naar een nieuw niveau te groeien.

26 mei 2011 om 16:49

Anita is alleen formeel een international, die heeft 3 interlands achter zijn naam staan, dat zegt niet zoveel.

Lindgren is al weg, Enoh heeft het afgelopen seizoen vooral teleurgesteld, en Jan Arie wil ik niet gelijk zoveel druk opleggen. Die komt er misschien wel, maar het moet komend seizoen niet zo zijn dat als de Jong of Janssen niet kan spelen, je in de CL met Enoh en/of Jan Arie aan komt zetten. Enoh is ook alleen een werker, meer niet.

Afgelopen jaar zagen we al dat er een probleem was bij Ajax op het middenveld. Te weinig breedte. Liep het niet? Dan kwam Enoh erin. Tsja, daar heb je gewoon niks aan. Nu vervang je Demy door Janssen waardoor je er in feit weinig mee op schiet. Janssen die iets beter is dan Demy wellicht, maar als Janssen een keer niet meedoet is het meteen wat armoedig.

Als Ajax de groepsfase doorkomt in de Champions League worden alle spelers alleen maar meer waard.
Ik zou hem dus nog niet verkopen, misschien van de winter of uiterlijk in de zomer.

Ajax gaat naar verluidt zes miljoen euro bieden op Ari. Onderdeel van constructie met Demy de Zeeuw, die een miljoen euro minder moet kosten.

26 mei 2011 om 13:04

Naar welk verluidt, waar hoor je dat? Lijkt me veel geld voor iemand die bij AZ geen indruk maakte en bij Spartak ook op het 2e plan staat. Dan betaalt Ajax eerder de prijs die AZ voor Sigthorsson wil hebben toch?

Een prachtige FC Knudde in de Metro va vandaag: http://www.readmetro.com/show/en/metroholland/2011... (pag 34):

Verslaggever: ''zag je een bui hangen bij Janssen, Demy?''
De Zeeuw: ''nee, ik dacht waar rook is is vuur...''

Bij een goed bod zeker weg doen. Niet dat ik de Zeeuw een slechte voetballer vindt hoor, maar ik vind sowieso en dat geldt voor alle Nederlandse club zodra er voor een speler een echt goed bod binnenkomt moet je het altijd doen. De Zeeuw kwam als ik mij niet vergis over voor 5,5 miljoen? Als er nu een club komt die zeg 9 biedt dan moet je dat gelijk doen. Een tekort aan middenvelders hebben we sowieso niet in Amsterdam met Enoh, Eriksen, de Jong, Anita, Sneijder, Lodeiro, nieuwelingen Janssen, Serero en Rits. En het toptalent Bouy, zijn er veel alternatieven. De meeste hiervan hebben natuurlijk niet het niveau wat de Zeeuw heeft, dat weet ik ook wel maar ik denk dat het meerdendeel van de middenvelder die ik nu heb opgenoemd wel naar het niveau van de Zeeuw toe kunnen groeien. Voor de Zeeuw dan ook geen vervanger halen, dat past niet in het nieuwe beleid, gewoon doorselecteren want je hebt talenten genoeg.

26 mei 2011 om 16:43

Vervelende is alleen datje komend seizoen 'gewoon' weer kampioen moet worden en gaat proberen te overwinteren in de CL. Dat lukt je niet met Bouy. Ook niet met Rits. Die hebben even tijd nodig, het manco van Ajax is juist altijd geweest dat je toptalent zat had, maar geen spelers als Demy ertussen had lopen.

26 mei 2011 om 17:21

Nou ja ik denk dat Janssen die rol, die jij bedoeld, als leider van het middenveld prima over kan nemen. Sterker nog, daar ga je in mijn opzicht alleen maar op vooruit. Janssen is typisch iemand die ook de spelers om zich heen beter laat voetballen. Kijk naar Twente dat was dag en nacht verschil toen Janssen wel of niet mee deed. Juist die talenten kunnen zich in de ''luwte'' ontwikkelen. Kijk naar spelers als Boilesen(op het eerste half uur van de bekerfinale na dan) of Ebecilio. Die stonden er ook gewoon toen het erop aan kwam. En Rits en Bouy zijn zeker niks minder. Daar moet Ajax juist weer naar toe, het durven opstellen van talenten. Met spelers als Vertonghen en Janssen die die jonge gasten goed coachen.

26 mei 2011 om 17:44

Precies, en dat is nu juist wat het probleem gaat worden! Het verschil tussen dag en nacht als Janssen niet meedoet. Dat is nou juist mijn hele punt. Geweldig toch als je én Janssen hebt én de Zeeuw? Dat is geen overbodige luxe voor een ploeg die kampioen wil worden. Ajax moet niet meteen in de problemen geraken zodra Janssen uit vorm is, niet fit is, een schorsing heeft of wat dan ook.

Menigeen, die kritiek uit op het presteren van De Zeeuw het afgelopen jaar, ookal vinden ze dan dat hij op het einde wel beter ging spelen, hebben wel een kort geheugen.
De reden dat De Zeeuw zo'n beetje de eerste helft van het seizoen echt belabberd vaak speelde had nog steeds alles te maken met die trap tegen zijn hoofd op de Worldcup. Daar heeft hij uiteindelijk heel lang last van gehad.

Ik had liever gezien dat De Zeeuw zou blijven en dat Eyong Enoh zou verkassen. Enoh heeft één zeer goede kwaliteit: balafpakken. Verder is hij een grote dissonant op het middenveld met onnoemelijk veel dom balverlies, waarvan keer op keer blijkt dat ie niets leert, alsmede het grote aantal overtredingen, die ook nog een kaartenverzamelaar van hem maken. Dat alles bij elkaar opgeteld, vind ik hem eigenlijk de zwakste schakel op het middenveld bij Ajax.

Had me in zekere zin al een beetje verheugd op een middenveld met Janssen en De Zeeuw aangevuld met òf Eriksen òf Anita..... maar ja.
We zullen wel zien wat het gaat worden. Voorlopig is het interesse van Spartak èn is het maar de vraag of uiteindelijk Demy het ook zou zien zitten.......

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren