Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rits kondigt Ajax-transfer aan: 'Iedereen vond dat ik bij Ajax paste'

Laatste update:

Niet Kolbeinn Sigthorsson, Theo Janssen of Derk Boerrigter is de tweede nieuweling van Ajax na Thulani Serero, maar het grote Belgische talent Mats Rits. De pas zeventienjarige middenvelder komt transfervrij over van Germinal Beerschot. "Zeker en vast", antwoordt Rits op de vraag of hij blij is dat hij nu Ajacied is. Volgens Dick van Burik, zaakwaarnemer, tekent Rits voor twee jaar.

"Ik kon ook voor PSV, Anderlecht en FC Utrecht kiezen", vertelt Rits aan De Telegraaf. "Maar bij Ajax was het gevoel het best. Op mijn veertiende heb ik, tussen twee seizoenen door, al eens met Ajax meegedaan op een toernooi in Groenlo. Het jaar daarna zou ik naar Amsterdam gaan. Maar uiteindelijk vond ik vijftien jaar te jong om te vertrekken en besloot ik voor GBA te kiezen. Ook omdat ik nog op school zat."

Rits voerde al gesprekken met diverse Ajacieden. "Vooral met Danny Blind, die ik nog ken uit de proefperiode. Hij was destijds technisch directeur. Maar ik heb ook bij Thomas Vermaelen, Jan Vertonghen en Toby Alderweireld advies ingewonnen. Bij Toby ben ik in Amsterdam zelfs thuis geweest, omdat onze families elkaar kennen. Iedereen vond dat ik bij Ajax paste."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kijk eens aan! Weer een jong talentje! Al moet ik eerst eens zien hoe deze Rits voetbalt. Maarja, hij zal niet slecht zijn want anders wilt Ajax hem niet hebben natuurlijk.

Welkom Mats!

18 mei 2011 om 08:26

Valt me op dat er de laatste tijd weer steeds meer ''talenten'' kiezen voor Ajax of in ieder geval horen we het vaker. Ik vraag me alleen af of deze talenten inderdaat allemaal zo goed zijn... en of Ajax ze lang genoeg kan houden om er echt wat aan te hebben.

Kijk bv. naar een Eriksen, natuurlijk hij is nog erg jong en iedereen ziet dat hij soms fantastische dingen laat zien maar hij is er natuurlijk nog lang niet. Hij heeft nog een contract voor een paar jaar maar we weten ook dat hij dat contract niet mag uitdienen want dan loop je wel veel geld mis. Eriksen zal dus 1 of maximaal 2 seizoenen nog bij Ajax spelen. Hoe wedstrijden speelt hij dus bij Ajax werkelijk top? en welke wedstrijden zijn dat? Als het wedstrijden in de CL zijn die je vervolgens wint is het natuurlijk fantastisch maar als het een wedstrijd tegen een degradatiekandidaat is die je anders ook zou hebben gewonnen levert het behalve kijkvreugde natuurlijk niet zo veel op.

Kortom als je dit soort talenten haalt moet je ze wel een lang contract voorleggen mede omdat ze (nog) geen enkele binding met de club hebben. Maar niet alle talenten zullen hun belofte waarmaken en dan is een lang contract weer een risico.

18 mei 2011 om 09:37

wie zegt dat eriksen niet zal verlengen bij Ajax die jongen is ontzettend realistisch en weet ook dat als hij nog niet volledig op niveau van een topclub speelt hij niet wil vertrekken. Ook als hij alleen in de competitie top speelt en we jaren achter elkaar kampioen zouden worden heb je er ontzettend veel aan gehad. en net als met die Rits al speelt hij 3 seizoenen bij ajax en vertrekt weer voor een paar miljoen dat is toch waar de nederlandse clubs het van moeten hebben ?

18 mei 2011 om 16:39

Klopt, als spelers verlengen dan is het iets anders. Ik wil alleen zeggen dat je zorgvuldig moet kijken of een ''talent'' echt wel zo goed is. ''talenten'' binnenhalen lijkt heel verlokkelijk en zonder risico maar dat is natuurlijk niet.

Zo langzamerhand krijg ik het gevoel dat iedere redelijke speler meteen als talent wordt neergezet. Probleem is dat je een dergelijke speler ivm de afkoopsom direct voor meerder jaren moet/wilt vastleggen. Het gevaar is dat je dan straks met een karrevracht aan spelers zit die niet voldoen (of te veel van hetzelfde).

18 mei 2011 om 08:40

dit is een type eriksen, dat heeft Ajax (helaas) weer goed gedaan!
hoop alleen niet dat ze daar straks weer gaan roepen dat ze weer een eigen talent laten doorstromen naar het 1ste om te zeggen dat de jeugd opleiding daar zo goed is :s

18 mei 2011 om 08:50

Ach, dan kunnen we ook zeggen dat de scouting nog niet zo slecht is.

18 mei 2011 om 12:51

Inderdaad dat is dan wel een feit en deze reactie is dan ook een mooie reactie.
En kan niet meer dan met je eens zijn hahahaha

18 mei 2011 om 15:54

Heb jij hem zien spelen dan? Zoja zou ik graag wat meer willen horen over hem, want ik hoor overal alleen maar dat hij een fantastisch talent is maar niet waarom hij nou zo goed is. Ik wil best enthousiast zijn als er (weer) een top talent naar Ajax gaat, maar ik heb echt totaal geen idee van wat deze speler kan.

18 mei 2011 om 19:11

achja scouting, iedereen in de voetbalwereld weet sinds zijn 16e al dat het een groot talent is. Toen zat zelfs Real Madrid achter hem aan, dit is echt gene zever... Maar koost toen om bij GBA te blijven. Misschien had hij bij Real nog meer kansen gekregen dan bij Gba...

19 mei 2011 om 07:17

@4barca4

Het is een type Eriksen Vs. Sneijder.
Aanvallend zeer goed ingesteld met goede steekpasses en verdedigend doet hij ook goed mee a'la v.bommel als het moet.
Het is een volwasen speler voor iemand van 17.

welkom Mats,

maarruhm .. ik d8 dat de boer zei dubbel bezetten ... ? hoeveel middenvelders hebben we nu al niet voor volgend seizoen?
+ de nodige geruchten..
ik heb veel vertrouwen in De Boer + nieuw bestuur ..
maar ik ben bang dat de selectie ietsjes te breed word zo..

18 mei 2011 om 06:57

Ik neem aan dat dit 17-jarige jongentje niet tot de selectie gerekend gaat worden eerst. Die zal eerst deel uit gaan maken van de B / A junioren.

18 mei 2011 om 07:00

als een redelijke kenner van ajax mag ik zeggen dat ik persoonlijk de A-junioren ook meereken als Selectie ?
Klinkt onlogisch, maar ajax moet het hebben van de jeugdopleiding. van jonge spelers.
dus waarom niet een positie dubbeldekken vanuit de jeugd. zo zie ik dat een beetje.

maar daarmee zeg ik niet dat Mats Rits slecht oid is.
maar er zitten al zoveel middenvelders bij B1 A1 jong en 1 die .

18 mei 2011 om 08:09

Leuk dat je een redelijke kenner bent, maar als je A-junioren mee gaat rekenen om zo tot een dubbele bezetting te komen gaat je team uiteindelijk veel te dun zijn en ga je geen blessures op kunnen vangen, Niet iedereen in de A-jeugd kan namelijk de stap naar het 1e zo makkelijk maken als Eriksen en Boilesen. Spelers als Serero, Boerrigter, Sigthorsson en misschien ook Janssen lijken me noodzakelijk om het niveau omhoog te schroeven, wat zeker nodig is.

18 mei 2011 om 09:16

Hij traint in eerste instantie met het eerste elftal mee, en dan word besloten of hij bij de selectie blijft, of dat hij nog een jaartje moet rijpen bij jong Ajax of de A1 (volgens nusport)

18 mei 2011 om 10:03

Nou Rits wordt wel deze zomer al achttien, ik zou kijken of je hem een jaar kan laten rijpen bij een Eredivisie of topjupilerclub (of misschien de Belgische Jupiler) en dan daarna moet hij als hij negentien is er klaar voor zijn.

18 mei 2011 om 09:37

Hij heeft zelf aangegeven dat het de bedoeling is de voorbereiding met de A selectie mee te doen en dan hoe snel die zich aanpast zou die in de A1 of in Jong Ajax komen te voetballen

ik neem aan dat hij voor de toekomst is gehaald en niet voor direct.
hij moet er over een jaar of 2-3 pas staan.
tegen die tijd zullen er wel al een aantal middenvelders vertrokken zijn

18 mei 2011 om 06:58

klopt daar ga ik dan ook wel van uit . maar toch is deze jongen duurder dan een random speler uit de huidige A1 / B1 van ajax , en daar lopen ook middenvelders rond die een aardig balletje kunnen trappen.

18 mei 2011 om 07:03

Lezen kerel. Hij komt transfervrij over.

18 mei 2011 om 07:05

hahaha , en daarmee is een speler gratis ? wat denk je wat een contract van 3/4/5 jaar kost voor zo''n gewilde speler. Daarmee bedoel ik , hij krijgt meer dan de gemiddelde B1 / A1 - speler .

18 mei 2011 om 07:30

''volgens Dick van Burik, zaakwaarnemer, tekent Rits voor twee jaar.''
Is dus geen lang contract en hij komt transfervrij, zeker een goede deal lijkt me!

Ik denk dat hij zal beginnen in Jong Ajax.

18 mei 2011 om 07:33

hmm betwijfel of het daadwerkelijk 2 jaar gaat worden , als het echt zon groot talent is lang vastleggen die boel , anders word t over anderhalf jaar weer billenknijpen.
jong ajax of A1 idd .

we gaan het zien volgend seizoen !

18 mei 2011 om 08:06

@deem denken kerel. Hij heeft een ander salaris.

@camelcamun kan me wel vinden in je gedachte. Alleen in dit geval wilden ze hem 2 jaar geleden ook al halen. Wellicht is hij beter/verder dan de andere spelers.

Weet iemand wat voor een middenvelder hij is. Zou dit de potentiele opvolger van Eriksen kunnen zijn?

18 mei 2011 om 08:12

@ tipptopp

Volgens mij is Fisher de toekomstige vervanger van Eriksen, het lijkt mij dat hij voor een andere plaats op het middenveld is gehaald.

18 mei 2011 om 08:15

positie eriksen dat is zijn positie . tja zou idd mooi zijn maar eriksen vertrekt komende 2 jaar niet.
en als hij 2 jarig contract krijgt.. raaaaar

18 mei 2011 om 08:55

@tipptopp:

Jeugdspelers hebben veel lagere salarissen, dat kan Ajax zonder moeite erin investeren (!), want dat is het.

18 mei 2011 om 11:10

@ camelcamun

Jij kan wel twijfelen of het daadwerkelijk 2 jaar gaat worden maar volgens mij is het wettelijk vastgelegd dat deze jongen maximaal 2 jaar kan tekenen, hij is namelijk nog geen 18. Twijfel dus zoveel je wilt maar het zal wel waarheid worden.

18 mei 2011 om 15:21

Fischer is een linksbuiten. Hij kan ook op '10' spelen, maar op links (of als schaduwspits) is zijn positie.

ot:
Zeer goed nieuws dit. Rits is één van de grootste Belgische talenten van dit moment en heeft zeer zeker de potentie om een belangrijke schakel in het eerste team te worden.
Verder laat het twee jarige contract, naar mijn inziens, zien dat deze jongen serieus met zijn carrière bezig is. Hij tekent maar voor twee jaar, omdat hij bij weinig speelminuten de vrijheid wil hebben om naar een andere club te verkassen. Mijn verwachting is dan ook dat als hij regelmatig speelt, hij zijn contract, na verloop van tijd, wel zal verlengen.

Ajax is lekker bezig, kapen overal jonge gasten weg en maar roepen dat ze zoveel talentvolle jeugdspelers hebben, vind je het gek als je er 40 hebt rondlopen dat er enkele slagen.

18 mei 2011 om 07:34

kijk maar even bij andere clubs wat daar speelt van ajax . niet zo flapuit.

18 mei 2011 om 07:38

@ forzae

Dit is de slechtste reactie ooit op VZ! Ken de feiten voor dat je zomaar iets post!

Ajax kaapt niet weg zie bijv. Arsenal die maakt contact met een speler van 15 of 14 en maakt een heel contract en als die speler 16 is hoef er alleen nog maar handtekening te zetten. Ouders blij die krijgen een baan en een huis van de club!

Twente is er mee kampioen geworden en die Portugueese clubs staan met zijn 3 in de halv finale van de El die kopen heel Zuid-amerika leeg!

18 mei 2011 om 08:19

Dat je hiervoor een groen randje krijgt is wel erg opmerkelijk, ajax kaapt niet weg?

Zomaar een paar:

Nu is het Rits, eerder al bij Vitesse de jeugd international De Bondt volgens mij? van den Boomen van Willem II. Dan hebben we nog Toivomaki, Fisscher uit Scandinavie, dat ziijn er al 5 die je op zeer jonge leeftijd weg kaapt.

18 mei 2011 om 08:31

Zoiets heet scouten, Ajax heeft een goede naam als het gaat om jeugdopleidingen en daar maken ze zo gebruik van.. ze dwingen die spelers niet om naar Ajax te komen, sterker nog, ik denk dat ze bij andere clubs meer kunnen verdienen..

18 mei 2011 om 08:35

ja, maar die worden fatsoenlijk overgekocht, indien nodig met een transferprijs zonder allerlei belachelijke toestanden zodat ze maar zo min mogelijk kosten.
Dus oke, er worden spelers gehaald, maar of je dat ''wegkapen'' kan noemen, ben ik het niet mee eens.

18 mei 2011 om 09:13

Het is maar net hoe je het bekijkt, als je leest dat Ajax hem al eerder wou hebben maar dat hij het toen zelf heeft afgehouden, kan Ajax er ook weinig aan doen dat hij nu transfervrij is. Die jongen heeft de clubs voor het uit kiezen en kiest voor Ajax. Voor de overige jeugd spelers is trouwens gewoon geld betaald hoor, dus dat is wat anders dan ''wegkapen'' want dat zijn gewoon transfers.

18 mei 2011 om 09:19

Tuurlijk heet zoiets scouten, maar wat is daarmee anders als wat ze in Engeland doen, dat wordt een schande genoemd omdat ze op (te) jonge leeftijd vertrekken, nu gebeurd het ook en is het geen schande, maar waarom?

Enige verschil is dat ze in Engeland er niet voor betalen buitenom de opleidingskosten puur omdat wij nog geen contract kunnen aanbieden.

18 mei 2011 om 09:33

Uiteindelijk kaapt elke BVO met een jeugdopleiding jongens bij andere clubs weg of het nu Balophetdak betreft of een andere Bvo.
Ook de jeugd moet ergens vandaan komen, dus de ene club is niet heiliger dan de andere, alleen dat stiekeme van sommige engelse clubs is beschamend.

18 mei 2011 om 09:58

@forzae

Check je feiten nou toch eens, want Toivomaki kwam over op 19 jarige leeftijd...dat is de gewoonste zaak van de wereld en niet een zeer jonge leeftijd

18 mei 2011 om 10:13

Haha Jorn! Toch je slaat de plank echt mis jongen! Scouten is scouten. Dat is spelers halen en niet opleiden. Opleiden is dat je iemand vanaf D-tjes alles in fysiek, tactisch en technisch aspect aanleert bij een jonge voetballer. Dat heet opleiden en niet talenten her en der wegplukken. Dat vind ik niet echt opleiden naar mijn gevoel.

18 mei 2011 om 12:47

Waar haal je die D speler vandaan Gertjuh 22? Juist, van een amateurclub.

18 mei 2011 om 07:43

Tja dat kun je zeggen, maar ik had graag gezien dat PSV eens meer van dit soort dingen deed.... En als ze er een hebben, Nijland is een voorbeeld, dan doen ze er te weinig mee....

18 mei 2011 om 08:10

@forzae Kijk eens hoeveel spelers er al dan niet via het 1e van Ajax in het betaalde voetbal rondlopen!!!

Zelfs als als ze er dus 40 hebben rondlopen dan is de kans op een doorbraak vanuit de jeugd van Ajax nog altijd groter dan vanuit andere clubs. Tel het aantal doorbraken vanuit bv. PSV jeugd eens??? En hoeveel hebben die er rondlopen???

18 mei 2011 om 10:35

Ik snap die reacties onder je niet, want je hebt gewoon gelijk.

Maarja, het is alleen maar slim wat Ajax doet. Want van deze jongens zullen er wel een paar doorbreken en die zijn dan voor een relatief laag bedrag binnen gehaald. Dat is toch beter dan zestien miljoen neertellen voor een Suljemani bijv. Ik zie alleen wel liever spelers van je eigen land in de jeugdopleiding, zoals bij onze club Feyenoord.

18 mei 2011 om 12:45

Jaloers? :D Onze scouting en aantrekkingskracht is nou eenmaal goed en groot, dat wordt hier nogmaals bewezen. Niet iedereen zal slagen maar wel beter worden, de kans op toptalent wordt wel groter als je er meer hebt.

heeft deze jongen het eerste van gba al gehaald?
weet iemand wat meer over hem

18 mei 2011 om 07:33

Hij heeft zijn debuut in het eerste van beerschot al in 2009 gemaakt, volgens mij toen hij net 16 werd.

Hij heeft dit jaar 12 keer meegespeeld met de eerste ploeg.
6 keer als invaller en 6 ,keer een basisplaats.

Hij speelt centraal/aanvallend middenveld.
En word dus duidelijk gezien als een groot talent.

Ik sanp dit niet... begrijp me niet verkeerd, talenten vastleggen is goed, maar voor deze positie is ook net Fisher gehaald wat een groot talent blijkt te zijn en ook in de jeugd heeft Ajax iemand rondlopen die een hele grote kan worden op de '10' positie: Davy Klaassen! dus het kan ook teveel worden.

18 mei 2011 om 08:12

Concurentie maakt beter.

18 mei 2011 om 12:48

Je vergeet bouy nog. De a1 en jong ajax moeten beide goed bezet zijn, doe albanees er ook nog maar bij.

Lekker bezig weer een goed talent in het huidige Ajax. We zijn lekker aan het bouwen voor de toekomst zo hoort het.

En de jeugd komt steeds minder voor daar in Amsterdam.
Zal Johan blij mee zijn.

18 mei 2011 om 08:57

Heb je de basis elf gezien zondag?
Meer hoef ik denk ik niet te zeggen.

18 mei 2011 om 08:59

Is dit sarcastisch?

We zijn net met 9 jeugdspelers kampioen geworden!

18 mei 2011 om 09:13

Waarom zou je de jeugd voor de leeuwen gooien als ze nog niet rijp genoeg zijn? Tevens begint de meeste jeugd die Ajax nu aantrekt eerst in de A1 of in Jong Ajax te spelen. Als ze goed genoeg worden bevonden mogen ze aan het eerste ruiken en evt mee doen.
Niks mis mee toch? Vooral niet als je ziet hoeveel uit de jeugd doorgestroomde mensen er zondag in het veld stonden

18 mei 2011 om 09:23

Fer moet ook weer even wat zeggen. Jammer dat hij zelf niet door heeft hoe dom zijn opmerkingen zijn!

Net met 9 jeugdspelers kampioen geworden en hij zegt zoiets!

18 mei 2011 om 10:37

Ajax heeft net als onze club bijna alleen maar (ex) jeugdspelers in de basis rondlopen. Daar moet je als Nederlander juist trost op zijn.

18 mei 2011 om 10:40

Dan had je zondag naar de wedstrijd moeten kijken i.p.v. buiten tikkertje te spelen. Dat zeg ik een beetje sarcastisch omdat jij waarschijnlijk nog een telraam nodig hebt om het aantal jeugdspelertjes te tellen die in de basis stonden. Hou je effe lekker met je eigen club bezig. ik besteed namelijk zelf ook geen enkele seconde aan die waardeloze club van jou. Nog gefeliciteerd met je kampioenschap van het tweede rijtje ***

18 mei 2011 om 11:12

Hmm zondag zat ik in de Kuip, dus dan kan ik weinig van dat wedstrijdje zien he.

Maar waarom zo vijandig?
9 spelers uit de jeugd, wie?
En dan nog, een heel conflict met meneer Cruyff over de jeugd, en vervolgens halen ze allemaal jonge gasten.

18 mei 2011 om 11:36

Als je niet weet waar je het over hebt zeg dan niks.
Cruijff heeft problemen ermee dat jeugdspelers niet het Ajax spel spelen, waardoor ze moeilijker in het eerste kunnen worden ingepast. Cruijff wil dat een jeugdspeler precies weet wat ervan hem word verwacht als hij in het eerst speelt omdat hij in de jeugd het geleerd heeft. Het maaakt Cruijjff helemaal niet zo veel uit dat Ajax ook buitenlandse talenten haalt

18 mei 2011 om 11:53

Jongen talenten kunnen meer waard worden, aankopen als Pantelic,mido,tainio,atouba e.a. kosten je alleen maar geld en zijn stukken duurder dan jeugd.
Ajax is een opleidignsclub die jonge spelers doorverkoopt voor goede bedragen aan clubs in grotere competities.
Een gezondere bedrijfsvoering willen ze hiermee nastreven.

18 mei 2011 om 15:30

1. Vermeer, 2. Van der Wiel, 3. Alderweireld, 4. Vertonghen, 5. Anita, 6. Ebecilio, 7. De Jong, 8. Blind, 9. Ooijer(!). Dan rekenen vast veel mensen ook nog Boilesen en Eriksen erbij, maar die heb ik achterwegen gelaten, omdat we anders weer de discussie krijgen wat een jeugdspeler is en wat niet. Ook laat ik onze vaste doelman Stekelenburg en regelmatige invaller Özbiliz nog achterwegen en de in de winter vertrokken Emanuelson.

Verder geef je zelf aan dat je Ajax niet hebt kunnen zien spelen, maar toch heb je je mening klaar en ga je negatief zitten doen op Ajax' selectie-beleid.
In plaats van Ajax (zwaar) subjectief te beoordelen, zou je het ook objectief kunnen bekijken en trots kunnen zijn op jouw eigen club en Ajax, omdat zij met een bijna compleet elftal spelen met voormalige jeugdspelers...

Veel gehoord over deze jongen, schijnt echt een goede speler te zijn. Denk toch echt dat dit een erg goede aankoop is!

@nijman_4,
Rits is meer een rechtermiddenvelder, dan een '10'.

Schijnt een groot talent te zijn; mooi dat hij heeft gekozen voor Ajax.

Ajax is goed bezig. Als je naar verhalen kijkt van de jongens wat ze vastleggen, sluiten ze hele goede deals en ziet de toekomst er goed uit.

18 mei 2011 om 08:23

@ Elpostolero:

Ah oké. bedankt voor de correctie, dacht dat hij ook een '10' was.
Maar dan nog, middenvelders in overvloed terwijl we krap zitten in de verdediging en aanval....

18 mei 2011 om 08:33

Ook in de aanval komen er wat door .. Lesley de Sa, Geoffrey Castillion, Tom Boere

18 mei 2011 om 08:39

@jorn121:

Dat klopt, maar dat is allemaal nog niet stabiel genoeg voor een heel seizoen (vast) bij Ajax 1. Als je dat vergelijkt met het middenveld.... daarom bedoelde ik te zeggen; alwéér een middenvelder. Maar goed....

18 mei 2011 om 10:01

Middenveld heeft een kwaliteitsinjectie nodig. Het zijn er misschien veel, maar een Lindgren bijvoorbeeld is meer kwantiteit dan kwaliteit, leuke 14e man maar erg vervangbaar.

De Zeeuw heeft ook een slecht jaar achter de rug, dit jaar heb je toch wel gezien dat als er een middenvelder geblesseerd is of niet in vorm is, dat er gelijk een veel mindere in komt.

18 mei 2011 om 10:19

Klopt, heb je helemaal gelijk in! Ze zijn al bezig met doorselecteren, maar van mii mogen ze daaar nog even mee doorgaan! Lindgren & Enoh komen gewoon te kort, van De Zeeuw en De Jong ben ik ook niet fan geweest, maar in vorm zijn ze bruikbaar voor Ajax... al zal De Jong i.i.g. voorlopig niet op het middenveld spelen. Ik zie graag Roorda van Heerenveen erbij komen, heeft alles in huis!

Ik vind het heel erg jammer voor de eigen jeugd van Ajax! Het wordt zo een Vreemdelingendienst bij de A junioren.

Cruyff kan wat mij betreft niet vroeg genoeg aan de bak. Eigen (nederlandse) jeugd eerst een kans geven en dan pas over de grens kijken. Internationaal stel je toch sowieso niks voor als Nederlandse club, dan kun je in ieder geval wel zorgen voor een sterk Oranje door Nederlandse jeugdspelers een serieuze kans te geven.

18 mei 2011 om 12:52

Kijk gewoon eens naar het 1ste elftal van ajax, tegen twente eigen jeugd uit nederland: Vermeer, Van der wiel, Anita, De jong, Ebecilio, Blind en dan nog Alderweirld, Verthongen, Eriksen en Boilesen uit het buitenland. Sulejmani, De zeeuw en enoh niet, het zijn voldoende nederlandse jeugdspelers. De A junioren zijn zelf ook erg talentvol en als ze echt goed en beter zijn dan het buitelandse talent komen ze er wel hoor!

Mmh de discussie over wegkapen neem ik geen deel aan: praktisch iedereen haalt jonge spelers in het buitenland. Het blijft een groot nadeel dat de eigen, Nederlandse, jeugdspelers weer een concurrent erbij hebben. Dit kan natuurlijk positief zijn omdat de concurrentie toeneemt, maar anderzijds is het wel zo dat deze concurrent al een contract heeft en er voldoende jeugdige Nederlandse spelers zijn die dat níet hebben. Dan heeft de partij met een contract gewoon een streepje voor.

Het enige waar ik bang voor ben is dat er in de toekomst alleen maar meer teams komen waar letterlijk 10 niet-nederlanders in het veld staan. Kom maar op met die 6/5-regel.

Waarom heeft deze gast in godsnaam een contract van maar 2 jaar?! Die gaat waarschijnlijk beginnen in de A1 om te wennen aan het Ajax systeem. Wanneer hij dat onder de knie heeft zal ie langszaam aan minuten gaan maken in het eerste. En als ie dan bijv. een jaar later doorbreekt en alle intresse van de Europese top gewekt heeft loopt zijn contract af...

Of ben ik nu iets te optimistisch over zijn kwaliteiten? Ik hoop in ieder geval dat hij zo snel mogelijk verlengt met een aantal jaar! Of is dat nog niet mogelijk vanwege zijn leeftijd?

18 mei 2011 om 12:54

Hij is nog niet oud genoeg voor een langer contract, als hij echt wat laat zien zal hij na zijn eerste jaar wel verlenging en verhoging aangeboden krijgen.

Ik ga hem niet beoordelen op kwaliteiten omdat ik hem nog nooit heb zien voetballen. Echter vind ik het fijn om te lezen dat hij Alderweireld goed kent. Dat is toch wat makkelijker wennen voor iemand van 17.

zalim 13 mei 2011 om 14:30
Ik denk dat hij Thomas, Jan en Toby achterna gaat, oftewel naar Ajax. Ook een logische keuze, want voorgaande drie heren hebben het gemaakt of gaan het zeer waarschijnlijk maken. Bovendien staat de jeugd nog altijd behoorlijk goed aangeschreven en heeft Ajax een aantrekkingskracht wat de andere clubs niet hebben.

En zijn zaakwaarnemer, zo blijkt uit de tekst, stuwt hem in positieve zin (eigen ervaring, succes van de andere Belgen) de kant van Ajax op.

1 en 1= 2. Simple as that.

Welkom .

Ik lees hierboven veel positieve reacties over hem, maar ik weet het zo niet. Ik heb hem een paar keer zien spelen en hij kan wel wat voetballen, maar of hij nu goed genoeg is voor ajax... Hij speelde 12 wedstrijden voor Germinal Beerschot dit seizoen, 6 keer ingevallen, en dat is niet veel in een ploeg die echt een rotseizoen heeft gedraaid. Hij kon daar niet eens een basisplaats afdwingen terwijl Germinal Beerschot een van de zwakste kernen heeft van de Belgische Competitie.

18 mei 2011 om 13:10

Jullie Beerschot-supporters zijn toch zo kortzichtig. Hij zat gewoon het laatste jaar niet lekker meer in zijn vel bij Beerschot. En als hij inviel verdronk hij mee met het gezonken schip. Vind je dat gek voor een jongen van 17 jaar? Wacht maar met een beoordeling tot hij 21 jaar is, nu kan je voor 100% onmogelijk al zeggen dat hij overroepen is.

Grtz

20 mei 2011 om 12:21

Ik, Beerschot supporter? Niet onnozel doen hé :D Ze zeggen al 2 jaar over hem dat het een hele grote gaat worden omdat hij in zijn eerste match (denk ik) meteen twee keer scoorde.

Prachtig nieuws dit! Weer een jong talentje waar we waarschijnlijk ook nog eens goud geld voor vangen. Mooi dat de Belgen slagen bij ons

Dat is het voordeel van weer champions league spelen. Talenten zullen eerder overgehaald kunnen worden om voor de club te spelen. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Misschien net zo'n talent als erikssen

Rits naar Ajax. Hopelijk halen ze knoop en veter ook nog!

18 mei 2011 om 13:14

Marcel Knoop zou zeker een goede aankoop zijn, op termijn zie ik hem wel Vertonghen opvolgen. Wat je in Joris Veter ziet begrijp ik helemaal niet, die jongen kan nog geen bal controleren. Wat zal die dan bij Ajax doen?

Grtz

Dit is goed nieuws. Ik denk dat Ajax op deze manier misschien zich ook al aan het voorbereiden is voor een eventueel toekomstig vertrek van Erikssen. Natuurlijk blijfd de Deen nog minimaal een jaar bij Ajax, maar zou hij in de cl gaan uitblinken dan weet je gewoon dat aan het einde van volgend seizoen een Barcelona of een Liverpool voor de deur zal staan.

Ik ken deze jongen niet, maar aangezien rijke clubs ook bij Ajax jonge talenten proberen weg te kapen zijn deze aankopingen alleen maar te begrijpen.

Middenvelders Ajax volgend seizoen: Vurnon Anita, Eyong Enoh, Rasmus Lindgren, Christian Eriksen, Siem de Jong, Demy de Zeeuw, Nicolas Lodeiro, Ismail Aissati, Jan-arie van der Heijden (beide terug van huurperiode), Viktor Fischer, Mats Rits, Roly Bonevacia (jeugdspelers), EN nog Theo Janssen erbij?

18 mei 2011 om 16:02

Lindgren zit bepaald niet tegen de basis elf aan, ik ben hem ook liever kwijt dan rijk. Ben nooit gecharmeerd geweest van die jongen. Ik denk ook niet dat hij nog heel lang zal blijven. Demy is een nuttige speler wanneer hij zijn niveau haalt, maar dit seizoen hebben we het wel moeilijk gehad wanneer hij niet meedeed/ zijn nievau niet haalde. Lodeiro, tja daar valt nks over te zeggen. Aissati mag wat mij betrefd bij vitesse blijven. Van der Heijden durf ik nog niks over te zeggen. Fischer is een spits. Rits is nog piep jong en Bonevacia moet zich nog bewijzen. En dan Theo nog. Ja want er blijkt maar weer dat er nog geen echt beslissende spelers tussen zitten. De Boer wil graag alles posities dubbel bezet hebben.

Je vergeet trouwens nog Serero van Ajax Cape Town, ook een middenvelder.

Jeej, nog een jonge middenvelder erbij! (janssen) De Zeeuw, Enoh Serero , Lindgren en de jonkies Lodeiro, Anita, De Jong, Eriksen, Sneijder, Bouy en Rits. Goed bezig??????

Belachelijk natuurlijk. Vooral van Rits, die moet toch inzien dat Ajax voorlopig voorzien is?

Het lijkt mij zeer verwonderlijk als deze jongen genoegen zal nemen met een plaatsje in Jong Ajax , hij heeft al 2 seizoenen in de hoofdmacht van GBA gespeeld , het waren respectiefelijk 10 en 12 wedstrijden en hij zou vast wel een plek in de hoofdmacht belooft zijn anders gaat zo'n jonge niet naar Ajax als hij ook de keus heeft om bij Anderlecht wel bij de hoofdmacht te kunnen aansluiten en zeker bij FC Utrecht

Welkom Mats!
Alleen jammer dat hij moet concurreren met Eriksen. (speelt op dezelfde positie.)

Ik heb toch mijn twijfels bij hem. Hij wordt dan wel beschouwd als een zeer groot talent, niet alleen in Belgie maar ook door buitenlandse scouts. Maar wat ik voorlopig van hem gezien heb bij GBA was toch weinig speciaal. Al was GBA wel een club totaal uit vorm en is hij ook nog maar 17 jaar.

De contacten met de Ajax-spelers hebben natuurlijk de doorslag gegeven. Kijk maar naar deze 3 jongens.

Vermaelen is bij Ajax begonnen en heeft erna een toptransfer gemaakt naar Arsenal. Alderweireld en Vertonghen zijn ook bij Ajax begonnen en hebben een prima seizoen gespeeld, met name Vertonghen. Dan is het logisch dat een talent uit datzelfde land zich daaraan spiegelt en automatisch bij Ajax uit komt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren